עבר עריכה על ידי ענווה1 בתאריך י' באדר תשפ"א 13:01
ראיתי שהרצי"ה מכנה את הכוח הזה - הכוח "המושך". וזו המילה הכי מדויקת שמצאתי לכוח הזה. וזו גם מילה שמשתמשים בה בעברית של ימינו, משיכה, להמשך. ככה שאת יכולה לאמץ את המילה הזאת.
המשמעות של הכוח הזה בהקשר הזוגי, זה שהאישה מושכת אליה את בעלה, מעוררת אצלו את הרצון להתקרב אליה ולהתחבר עמה, ומניעה אותו להשפיע עליה ולהעניק לה.
זה בעיקר נעשה על ידי הרצון שלה. שהיא רוצה בו, חושקת בו, רוצה שיתקרב אליה ויתחבר עמה, רוצה לקבל ממנו, והיא מראה לו את הרצון הזה. וההתקשטות לפניו זה ביטוי לזה, אבל זה יכול להתבטא בדרכים נוספות, כמו חיוך, להביט בו בפנים מאירות וכד', שהיא מראה לבעלה שהיא רוצה בו.
המטרה של הכוח הזה, הוא לעורר את הרצון של האיש, לעורר את כוחות ההשפעה שלו, שיהיו מכוונים אל אשתו, והיא תקבל ממנו את השפע. בכך שהיא רוצה לקבל מהאיש שלה, והיא מראה לו את הרצון הזה, היא מושכת אותו ומעוררת אותו לכך.
ומעבר לזה, באופן הטהור, האישה מעוררת את הרצון האמתי של בעלה, היא עוזרת לו להוציא את הרצון הפנימי שלו אל הפועל. "איזוהי אשה כשרה? כל שעושה רצון בעלה" (תנא דבי אליהו רבא פ ט). 'לעשות' הכוונה להוציא אל הפועל.
וזה לא רק ביחס לזוגיות, היא יכולה לעורר אותו ללמוד תורה, לקיים מצוות וכד'. בכך שהיא רוצה שהוא ילמד תורה, ומראה לו את הרצון הזה, מראה לו שהיא מעריכה את השקידה שלו בתורה, זה נותן לו כוח, ומניע אותו ללמוד, עוזר לו להוציא את זה לפועל.
אבל רק לשים לב, שהוא באמת רוצה בזה, ושלא מניעה אותו לעשות את הרצון שלה, והוא בכלל לא רוצה בכך.
הכוח "המושך" זה בעצם הצד האקטיבי של כוח הקבלה של האישה. יש את הצד הפסיבי, שזו הקבלה עצמה, היכולת להכיל ולקבל את השפע. ויש את הצד האקטיבי, שפועל למשוך אליו שפע, פועל לעורר את האיש להשפיע עליה, פועל להוציא את הכוחות האקטיביים של האיש אל הפועל.
לדעתי המילה "פיתוי" בדרך כלל מורה על מצב שבו האישה מושכת את האיש לעשות משהו בניגוד לרצונו. היא מושכת אותו לעשות משהו שהוא לא היה רוצה לעשות אותו ללא הפיתוי שלה. וזה שימוש שלילי בכוח הזה.
בדרך כלל בתנ"ך זה מתקשר אל אישה זונה המפתה את העוברים ושבים לבוא אליה ולחטוא. היא מפתה את האיש, ובכך גורמת לו להיות פתי, ללא חשיבה וללא התבוננות, והוא נמשך אחריה כמו עיוור.