זה רק אני או שנהיה מפחיד לגור בארץ?נפש חיה.
לא הבנתי את השאלהחצילים
כל הידיעות על פציעות, על ההר הסגור, על התפרעויות...נפש חיה.
בנס לא הייתה לנו אדל ביטון 2
והשוטרים הפצועים
הערבים שמתפרעים...

וזה ירושלים.
איפה השחרור?
איפה החג של היום הזה?

אני מרגישה ביזיון.
מלחמה...חצילים
אין מילה אחרת.. אנחנו במלחמה חד צדדית של עם עם אומץ גדול ועזות גדולה מול עם פחדן שמקפל את הזנב ובורח במקום לעמוד כמו יהודי אמיתי עם כבוד ולירות בהם אחד אחד עד שירגעו
לא יודע אם רק את אבל לא אניחדשכאן
האמת שלא רק את..אבל מאמינה ומקווה שבעז"ה יהיה טוב יותר בקרובתפוחית 1
באמת מורכב, אבל כדאי להיכנס לפרופורציה ולזכור מה היה כאןמישהו איתי
לפני 20/50/100/200 שנה.
החיים שלנו תותים ב"ה, ודווקא בגלל זה צריך להילחם בכל הכח..
תלוי איפהחופשיה לנפשי
אבל כן
בדם ואש יהודה נפלה, בדם ואש יהודה תקוםהָיוֹ הָיָה


שנזכה בעזרת ה' שהדםחצילים
לא יהיה דם שלנו!
אמן. אבל עלינו להיות מוכנים גם לכך שהוא כן יהיה שלנו.הָיוֹ הָיָה

אסור לנו לברוח.

 

"ואם אנחנו ניפול ברחובות בבתים

ויקברונו בלילה בלאט

במקומינו יבואו אלפי אחרים

להגן ולשמור עדי עד

 

ובדמעת אמהות שכולות מבנים

ובדם תינוקות טהורים

כמו במלט נדביק הגופות לבנים

ובנין המולדת נקים"

ברור חד משמעיתחצילים
כחייל. מוכן לגמרי אם חלילה יגיע הרגע שאצטרך לעשות הכל..
לא לא לאתפוחית 1
אין סיבה להיות מוכנים שהדם יהיה שלנו.
מה אנחנו שהידים?
ב"ה למדינת ישראל יש את האמצעים להגן על עצמה (זה שהיא לא בוחרת להשתמש בזה זה עניין אחר) וב"ה הקב"ה מגן עלינו. אז אולי צריך לתגבר אבטחה אבל בישראל של ימינו בעז"ה לא יבנו את המולדת מדם תינוקות.
(ואולי בכלל לא הבנתי אותך נכון)
מדינה אוכלת יושביהחצילים
כן כן כןהָיוֹ הָיָה

ברור שאני לא בעד שנמות, לכתחילה,

ברור שהדרישה שלי היא שהמדינה תנהג מנהג בעל הבית, תנצל את יכולותיה ותכה שוק על ירך כל מי שמצייץ נגדה. מנער ועד זקן טף ונשים, בחור גם בתולה יונק עם איש שיבה. 

אבל גם במציאות עצובה שהיא לא עושה זאת, אנו צריכים להיות מוכנים גם להיהרג. אכן.

מסכים לגמרי..חצילים
טוב נשאר חלוקים ⁦תפוחית 1
אני חושבת שבדור של גאולה אין סיבה שנהיה מוכנים לההרג אם הקב"ה הביא לנו את הכלים לחיות.
בסוף כשיש צבא אז היחידים שיכולים להגיד את זה בפה מלא בעיני זה חיילים קרביים, וכמובן גם עליהם מתפללים שההסכמה הזו לא תצא לפועל.
וסתם המחשבה על להסתובב עם המוכנות הזו קצת מצמררת.
(ואני ממש לא אחת שמסתגרת במרכז הארץ. ובכל זאת גם כשיצא לי לנסוע דרך חווארה לא התכוונתי שתהיה בכך אמירה שחלילה אני מוכנה לסכן את חיי. )

אבל האמת שזרקת לי נקודה למחשבה ומעניין אותי מה דעת ההלכה כי זה לא אחת משלוש מצוות שצריך להיות מוכנים למסור עליהם את הנפש.

בפשט, זה בגלל שאי אפשר לכבוש ולשמור בלי שימותו (בדרך הטבע)נוגע, לא נוגע
בעומק, זה כי א"י היא מצווה כללית. זה הגוף של האומה.
לא סתם המילה שנזכרת ביחס לנחלה היא ידבקו (כי איש בנחלת מטה אבותיו ידבקו בני ישראל), אותה מילה שנזכרת ביחס לאיש ואישה- ודבק באשתו והיו לבשר אחד.
יפה ! לא חשבתי על זהנפש חיה.
לא שלי.. מפי אחד הרבנים בישיבה שהייתינוגע, לא נוגע
אבל זה ככ פשט האמת..
פשט שלצערנו חסר לפעמים בלימוד.
כבר יצא לי כמה פעמים לראןת שאם קוראים ברגישות את התורה, מוצאים פשטים שמסתדרים מצויין
מנחת חינוך.הָיוֹ הָיָה
יישר כח. לזה התכוונתינוגע, לא נוגע
אהבתי את הפירוש. תודהתפוחית 1
אני לא מבין אותך.הָיוֹ הָיָה

אני מסכים איתך שה' נתן כלים וצריך לנצל אותם. ברור.

אוקיי, בתכלס השלטון המדינה שלנו רופס וחסר רוח, ולא מגן כראוי. מה נקסט?

מוותרים או שמוכנים להמשיך להילחם?

 

ולא מבין את הקטע שאת "מסתכנת אבל לא מתוך אמירה שאת מוכנה למות". אז מתוך מה? סתם מתוך ילדותיות של "יהיה טוב"? 

אנחנו מוכנים להלחם על ארצינו עד טיפת דמינו האחרונה. לכתחילה או בדיעבד.

את לא מוכנה? 

 

 

לגבי דעת ההלכה: דעת ההלכה היא שצריך להילחם גם במסירות נפש, והסיבה שזה לא נמנה בין ג' העבירות היא כי זה לא מצווה מסויימת ש"כשמתנגשת" עם פיקו"נ היא דוחה אותו, אלא זה גופא עצם המצוה: מצוות מלחמה. בומלחמה המציאות היא שיש הרוגים, ואף על פי כן נצטווינו להילחם, כלומר: המצווה עצמה כוללת את ההסתכנות.

הזדמן לי. החלבן. אולי תאהבי-נוגע, לא נוגע
הוא מדבר על העניין ששאלת ב34:20

מה חדש? 2000 שנה היהודים אוכלים חצץמבקש אמונה

וכל דור בטוח שלו זה לא יקרה

אנחנו בדור של גאולה. ודווקא לכן הכאב גדול הרבה יותר.הָיוֹ הָיָה

שמלת כלה שמוכתמת, אינם כבגדי פועל שנתלכלכו

דימוי יפה, אהבתי.ילדה של אבא


לא ממש הבנתי את המשל. זה דווקא צפוי..מבקש אמונה

חכמים כבר אמרו

"אין בן דוד בא עד שיתייאשו מן הגאולה שנאמר ואפס עצור ועזוב  - כביכול אין סומך ועוזר לישראל"

 

ולא שדור הגאולה זה דור שיותר "לבן" מקודמיו. 

אנחנו לא דור יותר לבןחצילים
המציאות שלנו היא יותר לבנה מאשר לפני 80 שנה
הוא פשוטהָיוֹ הָיָה

דווקא בתקופה שעיקרה גאולה. הרבה יותר כואב כל עיכוב או פגיעה.

 

דברי חז"ל הנ"ל לא רלוונטיים.

למה הרבה יותר כואב? ולמה שלא יהיו רלוונטים?מבקש אמונה


יותר כואב - כמו שמובן מהמשל.הָיוֹ הָיָה

לא הרי שמלת כלה מוכתמת כבגדי פועל בניין מוכתמים.

 

לא רלוונטיים - כי זה פשוט לא קשור לדבריי. ברמה הכי פשוטה של האמירה הזו.

אפשר לדון מה הפשט בהם, (ולא, הם לא כפשוטו) אבל למה שכתבתי זה לא קשור.

שיהיה...מבקש אמונה

זה באסה שחזרנו לארץ ודברים נראים ככה..

אבל לא יודע, בתמונה הכללית לפי ההיסטוריה זה לא נראה לי חידוש שיהודים יסבלו  - אפילו שזה בארץ שלהם

הנקודה היא שפה זה כבר תלוי בנונוגע, לא נוגע
זה פשוט הזוי שחוץ מסמוטריץ וחבריו כולם כולל כולם לא פסלו את רעמ תומכי הטרור.

חבל מאוד שבמקום לדחוף את המדינה ימינה ולזקיפות קומה, החרדים פסיביים וחיים במנטליות גלותית מסכנת חיים (והכי אירוני שרוב מצביעי שס הם באמת ימנים)
לדעתי לאמבקש אמונה

זה רק אשליה, לא באמת אפשר לשנות.

 

אולי ע"י מעשים טובים... אבל ע"י שינוי המציאות? כנראה שלא.

בןודאי שכן. כמו ששינו לרע אפשר לשנות לטובנוגע, לא נוגע
וכמו שלאט לאט נבנתה ההתיישבות ככה גם פה ככל שנעשה ונפעל יותר זה יחדור יותר.
הימין הבין עכשיו שעל ערבים אי אפשר לסמוך.
פתאום אנשים חוזרים בהם ואומרים "סמוטריץ צדק".

הבעיה המרכזית היא שהרבה אנשים דתיים וחרדים חיים בתודעה גלותית ובהפרדה בין לאומיות לדת, ואז אין לנו הרבה כח פוליטי שזה המגרש שלכאורה הכי קל לשנות דרכו.
אני חושב שכל השינויים האלה זה לא ממש אנחנומבקש אמונה

מה שכן, המצב נועד כנראה כדי לטעת ביהודים תודעה חדשה, אם לא במוח אז בכוח.

אולי זאת התודעה שאתה אומר, ואולי משהו אחר.. לא ברור לי האמת.

 

אבל כנראה שדברי חכמים יתקיימו בסוף - שיתייאשו מהגאולה

נכון. ה' דוחף אותנו להשתנותנוגע, לא נוגע
הנקודה היא שהשינוי אינו רק חזרה בתשובה "דתית" אלא גם חזרה לציונות וללאומיות (שמצד האמת הם כמובן בלתי נפרד חלק מהדת אצל עם ישראל).

לגבי הסוף- זו דעה אחת. ואלו לא הלכות ומשהו ודאי כמוכח מהגמרא שם לפני עם רב יוסף.

ומצד האמת, זה גם בכלל לא קשור- הרי מי התייאש מהגאולה? החילונים ברובם לא חושבים על זה בכלל כדי שיתייאשו, החרדים לא התייאשו (רק מבינים את זה לא נכון, כחירות דתית בלבד) וגם הדתיים לא.
מסכים עם מה שאמרת בהתחלהמבקש אמונה

לגמרי מסכים.

 

לא ראיתי שכתוב שם עוד דעה בעניין, אשמח שתאיר את עיני.

ולא הבנתי מה מוכח ממה שכתוב לפני עם רב יוסף? מה שהוא אומר "בשישית מלחמות וכו'? אם כן ,זה לא סותר

אשמח שתסביר.

 

לא אמרתי שעכשיו התייאשו - הרי משיח עוד לא בא. אלא שמתישהו יתייאשו ואז הוא יבוא

(אגב, לדעתי יש לא מעט שהתייאשו רק שהם לא מודעים לזה.. אבל עזוב זה לא משנה לדיון שלנו)

..נוגע, לא נוגע
לגבי רב יוסף- התכוונתי לברייתא שלפניו שרואים שהגאולה תבוא לא מתוך צער. בניגוד לברייתא שלפניה

ותראה פה בהלכה ב (אתה בטח מכיר)- רמב"ם הלכות מלכים ומלחמות יב – ויקיטקסט

התכוונתי שלא נראה שאנחנו בדרך ליאוש.
יותר עצוב ממפחידרוצה להשתחרר
הר הצופים גם במצורחסדי הים
"ששית קולות, שביעית מלחמות" - אנחנו בפעם האחרונה הרלוונטיתסוג'וק

"עת שלום" בעוד חמש שנים

-17301730-1730&catid=427&Itemid=100513">Rav Oury Cherki website

מדהיםאהבה.
לא כתוב שזה עוד 5 שנים, אבל ברור שזה קרוב קרוב
כתובסוג'וק

כל "עת" היא 214 שנים. החילוף ממלחמה לשלום בתשפ"ו, אז יתחיל 214 אחרונים לאלף הששי

רגע, השלום יתחיל אז והגאולה תבוא עד סוף ה 214?אהבה.
כן.כל האלף הששי הוא שלבי גאולה, כמו שלבי בריאת האדם ביו הששיסוג'וק

וכמו בכל יום ששי בתהליך ההכנה לשבת

בעשרים שנה הקרובות עד שנת ת"ת אנחנו נכנסים לשלבי "גן עדן" ושלוות אחרית הימים

דומה לששי בצהרים \אחהצ לפני שבת

משנת ת"ת זו תקופת התחיה 

מי שיגיע לתקופה הזו כבר יוכל להכנס לשבת , מעין תוספת שבת

 

מענייןנוגע, לא נוגע
וזה תשפ"ה..
ואם תוסיף את החצי שנה שכתב שזה יכול לסטות אז זה אמצע תשפ"ד. עוד שלוש שנים בערך
לא מדויק שם אך לא אתנגדסוג'וק


מחשבי קיצין..הָיוֹ הָיָה

יותר מידי פעמים הבטיחו לנו ש"הנה הנה, בשנה X",

כולנו יודעים מה קרה..

 

קיצר, מתמטיקה יפה, אבל נקסט.

שום חישוב של מה צריך לקרות מבחוץ. רק מה לעשות מה להיותסוג'וק

השלום והשלוה נמצאים בתוכנו

מעניין.. רק מקווה שזה נכוןמבקש אמונה


מקווה ממש שזו טעותחצילים
אני רוצה היוםחצילים
אין קשר למשיח, יש שלבי האלף הששי. עבודת הפרט לחוות גאולהסוג'וק


סבבה. הגיוני. אבלחצילים
אני רוצה שה' יקדים את כל העניין הזה
אגב עוד התאמה: בשמיטה הבאה תשפ"ט - עליית דרגהסוג'וק

לפי המומחים כבר יהיו רוב ישראל בא"י

תמונה טרום גאולית יפייפיהנוגע, לא נוגע



כידוע, אסור מדאורייתא לנטוע עץ בהר הבית או לפחות באיזור העזרה והמזבח
וואי וואיחצילים
"כי אתה ה' באש היצתה ובאש אתה עתיד לבנותה''
יאללה שבעז"ה שיפול טיל בדיוק במקום המתאיםנוגע, לא נוגע
בתנאי שאחרי זה ביבי לא יחליט לשקם אותו מתקציב משרד הדתות
חחחח אמןןןןןןחצילים
באש עתיד לבנותה... אנחנו בתהליך, רגעים היסטוריים. ברור שסוג'וק

הערבים מקדמים גאולה במקום ממשלת ישראל

רע"ם ניבאו ולא ידעו מה ניבאו אתה אומרנוגע, לא נוגע
לא נבראו רע"מים אלא לפשט עקמומית שבלבסוג'וקאחרונה


לכאורה העץ שם הוא לא בת"ק על ת"ק, ובטח שלא בעזרה.הָיוֹ הָיָה

אבל זה טוב שנשרף, מה זה חשוב..

אוקיי. העץ לא ליד הכיפה?נוגע, לא נוגע
אולי צריך להתחיל לעלות..
זה נראה שהוא ליד אל-אקצא, לא ליד אל-עומרהָיוֹ הָיָה

אני לא עולה, אבל כך זה נראה.

תעשה לי סדרנוגע, לא נוגע
..הָיוֹ הָיָה

הר הבית המקודש הלא הוא ת"ק על ת"ק, הר הבית של היום (כל "ארגז החול" המכונה חארם א שריף) גדול כמעט פי שלושה, כי הוגדל ע"י הורדוס.

רוב ההגדלה היא בשטח הדרומי, קצתה מן הצפון, מיעוטה ממערב ומאומה ממזרח (או כמעט מאומה)

בניין אל עומר - הוא כיפת הסלע, מהזהב, שוכן (לכאורה) על מקום קוה"ק (😥), על פני הרמה הבנויה בסביבות העזרה. 

המסגד הוא הבניין הדרומי, בעל כיפת הכסף, הקרוי אל אקצא. והוא נמצא הרחק הרחק משטחי ההר המקודש (ומה נפלאו מאוד דברי האר"י החי שאמר למהרח"ו שבכל שטח הר הבית אין מסגד, ונראו דבריו כמכחישין את המציאות, אך באמת קושטא קאמר. וכנ"ל)

העץ שנשרף, לפי איך שזה נראה מההסרטות, נמצא בערך בשער המוגרבים, שזה מעט צפונה מהמסגד, ועדיין לא בתחומי ההר המקודש. ולבטח שלא בתחום העזרה.

👍🏻נוגע, לא נוגע
תודה
פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר

מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?

יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.

האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?

תגיד אוצר החוכמההפי

תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים

באיזה הקשר זה פורום? 

תחפשי בגוגל 'פורום אוצר החכמה'רוצה להשתחרר

ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.

זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.

זה קצת מצחיק אבלנקדימון

מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.

 

זו פרשנות בלבד.

לא חושב שזה נכוןרוצה להשתחרראחרונה

כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.

חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.

בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.

אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.

ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה

עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר

יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?

פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויקאחרונה
מהאינטרנט בשלב א', ואחר כך תתקדמי לדברים ממשיים יותר
דייטיםאבוד
בנות תעזרו לי, אני לא מבין אני לוחם משוחרר נראה באמת טוב, אבל בנות פוסלות אותי סתם, מה קטע?
הפורום הלא נכוןארץ השוקולד

יש פורום לנו שנועד לזה.

לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.

מוזמן לשאול בפורום לקראת נישואין וזוגיותפשוט אני..אחרונה
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך א' בטבת תשפ"ו 22:03

ו...

בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭

פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פ

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

מה הצורך?משה

מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.

קנית בסוף גלאקסי כלשהו אבל אל תשאלומתיעצת28

נמחקה לי כל היסטורית הצטאים בווצאפ במכשיר *הישן* .. ואחרי דו שיח ארוך עם הצאט GPT/גמיני נראה שאין לי שום גיבוי... מצד שני אם להיות רציונלית מה כבר איבדתי? הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. נראלי נחיה.. 

תתחדשי🤗 ומעכשיו את מקפידה לגבות את הדברים בסלולריפ.א.

שלך באופן שוטף 

תתחדשי! נשמע לא קריטי בכללזיויק
"הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. "יוני.ו.אחרונה
נשמע די מבאס לאבד חחח
כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי הים

יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.

השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.

קשה להכריע.

ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.

כלל נחמדזיויק
נראה לי רחוק מאד ממה שהולך שם
דווקא פנים מול פניםהפיאחרונה
יותר קל לי
חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
ומרגיש לי לא מתאים בכלל 
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי הים
דקה, אבל הכסף זה גם סיבה לא לצפות.


יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.

הבהרה חשובהשפיכת לב

מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.

הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.

אם זה נקיהרמוניה

גם מבחינה רעיונית אז כן

אבל הרבה פעמים סרטים אפילו בלי קשר לחוסר צניעות לא תואמים את הלך הרוח של יהודי.

 

נ.ב

המטרה של סרטים היא לא לשרוף את הזמן או להוות ריגוש אלא ללמד דרך חוויה

כי זה גם ככה מחנך מהדלת האחורית... אז צריך לראות שזה עונה גם על זה 

וזה מסובך, לכן הפיתרון הוא כמו שכתב @פ.א. 

הייתי קוראת לזה נקודות למחשבה/ מסר, אבל לימוד?נפש חיה.
חינוך בעיניי הוא לא דרך סרטים ודומיהם
למה?הרמוניה

סרט זו חוויה חזקה ולכן זה כלי שאפשר לרתום אותו לקדושה את לא חושבת?

אנשים הולכים לסרטים, להצגות, כדי להתענג, להתנתקפ.א.

לשעתיים מטרדות היום יום, מלחצים ודאגות.

הולכים לקולנוע או צופים בבית בסרט, יוצאים להצגה,  כדי להכנס לזמן קצר לעולם אחר.  ההפוגה הזו מעניקה למוח "מנוחה" מרעשי הרקע של המציאות.

לפעמים אנחנו נהנים אפילו מסרטים שגורמים לנו לפחד או לבכות. זה קורה כי המוח שלנו יודע שזה "רק סרט" 🙃


 

מי מחפש לקבל שעת חינוך בצפייה בסרט?

לשם כך יש שיעורים ולימודים.

 

אני חשבתי על סיבה אחרתנפש חיה.

סרט הרבה מחצין דברים ומציג אותם בדו מימד ולפעמים תלת מימד חזותי

יש נושאים יפים וחשובים שמעבירים אותם בסרט,

עדיין הדיבור ןהעומק שבשיח או לימוד אמיתי מתוך ספר, נותן מימד אחר שא"א להעביר בצורה שטחית וצבעונית

נראלי שמסר או תוכן אמיתי או רעיון זה דבר שצריך עיבוד או שיח עמוק, לא דרך רדודה

שתעביר אותו

או תתיימר לחנך איתו  

..הרמוניה

בסרט יש יתרון שאין בלימוד מספר וכן להיפך.

זה כמו סיפור רק בצורה משודרגת וחיה יותר. בעיניי אין רע בלשלב... כל עוד הסרט חיובי.

ולאו דווקא בתור שעת לימוד, גם בשביל העשרה.

..הרמוניה

בין אם תרצה ובין אם לא הסרט מעביר מסרים, ובצורה הכי חזקה שיש... שאגב המטרה שאתה מתאר לענ"ד לא אידאלית בכלל. זה לברוח מהמציאות. אבל אם כבר, אז לפחות שיהיה משהו יחסית מועיל ולא מזיק. (מסייגת שאין בעיה בעיניי שיציאה לסרט תהיה שעת בילוי מדי פעם, אבל שוב שזה יהיה סרט חיובי)

מנסה להבין אותך - למה את מתכוונת לברוח מהמציאות?פ.א.

בניגוד למדיום ויזואלי שבו הכל מוגש לנו "מוכן", הקריאה דורשת מאיתנו להיות שותפים ליצירה. כששוקעים בספר טוב ומעניין, אנחנו בונים בדמיון שלנו את הדמויות, את תיאור המקומות, המוח שלנו הוא זה שמפיק את הסרט מהמילים הכתובות. וממש נכנסים למציאות המתרחשת בספר, ומתנתקים זמנית מהמציאות סביבי בזמן שאני שקוע בספר.  

וכשעוצרים באמצע קריאת ספר וחוזרים אליו כעבור יום/יומיים, שוב צריך להכנס למציאות המדומיינת של העלילה. 

התכוונתי לגבי המטרה של הצפיה.הרמוניה

סרט יכול למלא בהשראה, להעשיר וללמד כמו ספר, אבל אם המטרה היא להסיח את הדעת מהמציאות אז משהו במציאות לא תקין. אלו שתי מטרות שונות. לא קוראים או צופים רק בשביל להפעיל את הרגש ולכבות את השכל... מסכים?

המטרה היא הנאה נטו, בילוי חברתי נעיםפ.א.
הולכים לסרט, להצגה בתיאטרון , להופעה של אומן מוכשר, כדי להינות. כדי לגוון את השגרה של עבודה, בית, נסיעות. אנחנו מחפשים רגש. בין אם זה לצחוק מכל הלב, להתרגש עד דמעות, או פשוט להתפעל מיצירה טובה.


וככה גם מספר טוב.


נראה לי מרחיק לכת להגדיר יציאה לסרט שנהנים ממנו, ובעקבות כך התנתקות לשעה/שעתיים, כבריחה מן המציאות. 

אין בעיה עם בילוי מדי פעםהרמוניה

כי המטרה מוגדרת, כמו שמכניסים מנוחה בלו"ז אבל זה לא מה שהיה נשמע שאמרת. חוץ מזה גם בילויים צריכים להיות כשרים, ותאמין לי שאין בזה אמצע בד"כ... או שזה חיובי וממלא, או שזה מוריד.

חזרתי לקרוא עכשיו את התגובה מאתמולפ.א.

אכן אפשר היה להבין ממני משהו אחר ממה שהתכוונתי

 

אז אני בא להדגיש שאני מדבר על יציאה לבילוי מידי פעם כדי להינות מהפנאי ולא כדי לברוח ממציאות חיים, מצרות ובעיות. 

אוקייהרמוניהאחרונה
לא ברור לי איך זה יעבודברגוע
אתה תוריד את הסרט בצורה לא חוקית ואז תצנזר אותו בעזרת התוכנה שלך? אתה הרי לא יכול לצנזר את הסרטים/סדרות כשהם באתר המקורי שלהם (רימון אולי כן יכולים).
המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויק
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

לגמרי הבנתי את השאלה. עונה:די שרוט

בסוף, זה תלוי במינון של כמה אתה צורך. כי אם תגזים אתה בסוף תמצא את עצמך בחמש לפנות בוקר מתעורר ליד פח זבל עם גרביים שהם לא שלך.

 

ככה זה בחיים. צריך לקבל אותם כמו שהם. כל ניסיון להתכחש להם נועד לכישלון. כי מה הם החיים אם לא צבר אירועים שמפריעים לנו לישון?

מתברר עם הזמן-יש כיוון אבל רק ה' יודעהרשפון הנודד
אם רק ה' יודעזיויק
אז איך אתה גם יודע?
אני יודע את הכיוון לפי מה שאני מבין ומרגישהרשפון הנודדאחרונה

אבל בסוף מה יקרה איתי בפועל זה רק ה' יודע ומוביל

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
כןנפש חיה.אחרונה
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

אולי יעניין אותך