לכל הבנות שדיברו על צניעות ורצו חיזוק.. תראו את החבר שלהפיניקס
פחחח זה לא בגלל צניעות, זה בגלל שהוא אגואיסט וקנאי לה...שפרינצא בוזגלו
זה נטו בשביל ההרגשה שהיא רק שלו.
כן...הכול לטובה!
לא התחברתיהכול לטובה!
גם לנערים וגם למבוגרים...
יש פה תוכן מזה לא לעניין...אפרת????
ממש...הכול לטובה!
תמונות לא צנועות ברשתות חברתיות לא קשורות לצניעות של דתיותחושבת בקופסא
ברשתות חברתיות זאת כבר נהפכה לדרישה בסיסית, ואפילו חשבון עסקי חייב תמונה של בעלת העסק בבגד ים.
לומר כל הכבוד לחבר\ אבא שמנע ממנה להעלות תמונה בבגד ים זה כמו לומר כל הכבוד למי שמנע מגנב לגנוב יהלומים ונתן לו לגנוב פנינים. זה טיפ-טיפה פחות גרוע, אבל עדיין לא מספיק בכלל.
ועוד שהצניעות הזאת לא באה מהבחורה עצמה אלא ממי שכפה אותה עליה, בשנייה שלא ישימו לב היא תפרסם את התמונה הזאת או תמונה דומה.
וגם ככה אין לה בעיה להראות ככה ברחוב, אז מה ההבדל?
אני בכלל לא מבינה למה צריך כל הזמן לקבל השראה וחיזוקים בעניין צניעות.
משהו מחלק חוברות ומספר סיפורים על שמירת שבת? (לפחות בתדירות שמתקרבת לחוברות צניעות?)
גם זאת התמודדות שהולכת נגד הנורמות של היום, ועדיין אנשים מבינים שככה צריך לעשות וזהו. ואולי גם ישמעו כמה הסברים נחמדים ורוחניים.
הסיפורים האלה קיימים רק כדי לשכנע את המשוכנים וגורמים לדיון אובססיבי בנושא.
מי שלבושה צנוע אין לה מה להתעסק עם זה, זאת ממש לא המצווה הכי חשובה שיש, יש דברים הרבה יותר מהותיים ממנה, ואני באמת לא מבינה את העיסוק האובססיבי הזה.
בכל מקרה גם את חייבת את השראת הצניעות שלך בשביל לבחור את העובי של הגרב, בבקשה תמצאי אותה במקום יותר קצת יותר "תורני".
אפילו החוברות האלה (שאני ממש שונאת) עדיפות מהשראה רוחנית מאי פרסום תמונות בבגד ים.
ואווו אני כול כך מסכימה איתך!!!הכול לטובה!
סיכמת את זה מועלה!!!
אני מתחברת לכול מילה ומילה
אני לובשת צנוע וזהו!!! וכי אני אוהבת את זה!!
ודיי עם כול החפירה על זה!!!
אני גם מסכימה איתך לגבי שהתוכנית הזו היא לא דוגמא אבלאפרת????
ברור שלשבת יש אלמנט ציבורי-יותר חמור לחלל שבת בפרהסיהחושבת בקופסא
ואפשר לשים מוזיקה בקול מסך טלוויזיה שלא מאפשר לאנשים לא לשמוע או לראות וזה מחטיא אותם.
נכון המילה "מחטיא" לא נשמעת טוב בהקשר הזה?
כי "להחטיא" הפך שם קוד לחוסר שמירת עיניים למרות שזה לא מחייב.
זה חלק מניפוח של המצווה הזאת לעיסוק אובססיבי כזה שמנכס לעצמו מילים שלא חייבות להיות מקושרות אליו.
צניעות היא ממש ממש לא בשביל "לא להחטיא גברים"
ומה הכוונה חלק מרכזי במהות האישה? נשמע כמו דברים של סמינרים.
צניעות היא מצווה שחלה בדיוק באותה מידה על גברים, רק שלחוסר צניעות של אישה יש תוצאות חמורות יותר.
3 המצוות המיוחדות לנשים הן חלה, נידה, והדלקת נר.
כל שאר ההבדלים בין גברים לנשים הם במצוות עשה שהזמן גרמא.
צניעות לא תלויה בזמן לכן החובה שווה.
ברור שהכללים שונים כי באמת גברים ונשים הם לא אותו דבר, אבל הם ממש קרובים (לכסות את המרפק- לכסות את רוב הזרוע, זה רק טיפה יותר מקל לבנים)
Change my mind
אנחנו שומרים על צניעותהכול לטובה!
בשביל עצמנו ולא בשביל לא להחטיא...
בשביל עצמי אני עושה זאת כי גבר לא משנה מה אם הוא ירצה הוא ימצא אי צניעות וימצא על מה להסתכל האחריות היא עלי שהעולם יהיה יותר טוב ולא עליו!!
לדעתי צניעות זה בן אדם למוקם!!
מסכימה לגמריחושבת בקופסא
ברור שצניעות היא דבר ראשון בשבילנואפרת????
זאת הסיבה שנתנו לך? שאת צריכה לשמור על צניעות כדי לא להחטיא?חושבת בקופסא
עצוב מאוד אם משהי מתלבשת רק בשביל גברים זרים- לצניעות או לחשפנות.
צניעות היא דבר ראשון ציווי ה', בלי סיבות ובלי נימוקים. ה' אמר אז עושים.
אחרי שמקבלים את הבסיס הזה אולי אפשר לעבור להסברים שיגרמו לך "להתחבר", אבל הבסיס הוא "ככה צריך" בלי ההסברים למיניהם.
כמו כל מצווה אחרת.
הסבר מסוים הוא שמירת הכבוד העצמי של הבחורה שתקרין את האישיות שלה ולא את הגוף שלה.
עורכות דין וחברות כנסת לא פורצות במחשופים, אפילו מירב מיכאלי שבדרך כלל לא כדאי ללמוד ממנה כמעט כלום אמרה: "אני מתלבשת בצורה סולידית כדי שישימו לב למעשים שלי ולא לאיך שאני נראת"
אישה שמתלבשת בצורה חושפנית פוגעת בעצמה, היא מציגה את עצמה כגוש בשר להנאת העוברים והשבים ולא כצלם אלוקים שהעיקר בו הדעה והמעשים שלה.
אין לזה קשר לגברים אחרים, יש להם התמודדות משלהם, וכמובן שלא טוב בתור בן אדם לחברו להקשות עליהם את ההתמודדות, אבל אנחנו ממש לא מתלבשות בשבילם.
שוב,אפרת????
לא אמרתי שצניעות היא כדי לא להחטיא את הגבריםאפרת????
וברור שיש הבדל עצום בין צניעות של נשים וגברים. וזה לא רק בעניין הלבוש אלא בעוד מלא הנהגות כמו קול באשה ערווה וכו...
וחלק מרכזי במהות האשה זה כי אלוקים אמר לאישה ולא לגבר על כל איבר כשהוא ברא אותה היי צנועה . וזה בין ההתמודדויות הכי קשות של אישה שחלק מהטבע שלה זה לרצות להתייפות ולשאת חן.....
רואים שלמדת בסמינרחושבת בקופסא
אישה אחראית על הצניעות של עצמה, גבר שמחפש לחטוא לא יבדוק לך את עובי הגרביון אלא ימצא נשים הרבה, הרבה פחות צנועות ממך.
את לא אחראית על חטאים של אחרים.
וברור שפרטי הצניעות שונים בין גברים לנשים (למרות שגם בדוגמה של הקול, לאישה אסור לשיר וגבר אסור לשמוע- נשמע לי די הדדי.)
אבל הציווי הוא בחומרתו שווה לגברים ונשים.
תראי לי הוכחה שהוא חל יותר על נשים, או שזאת חלק מהמהות שלנו, או כל מיני הפחדות מהסמינר.
אשמח אם תביאי מקור למדרש של ה"היי צנועה".
ובכלל האם כל הקטע ש"ולא יתבוששו" כי אין שום דבר רע בגוף כשהוא משרת מטרה חלק משמעותי בסיפור גן עדן?
אז איך בבריאת האישה במצב הטבעי לפני החטא -כשאין מה להתבייש בעירום- נאמר לה להיות צנועה?
וממתי בכלל פוסקים הלכה והתייחסות למצווה לפני מדרש?
לא מכירה את סאטמער? פוסקים לפי מדרש, ואת רואה את התוצאות...שפרינצא בוזגלו
מקורגלקסיה
ילקוט שמעוני:
"לא בראה מהראש - שלא תהא קלת ראש. ולא מהעין - שלא תהא סקרנית. ולא מן האוזן - שלא תהא צטטנית. ולא מן הפה - שלא תהא דברנית. ולא מהלב - שלא תהא קנאית. ולא מן היד - שלא תהא משמשנית. ולא מן הרגל - שלא תהא פרשנית (פורשת ממקום למקום)". אלא בראה ממקום מוסתר וצנוע בגוף, מן הצלע, ותוך בריאתה ביקש: "היי צנועה, היי צנועה"
יפה תודהאפרת????
נשמע שהציטוט של הסמינרים מוטעהחושבת בקופסא
ושוב עם העניין של המצב לפני חטא עץ הדעת, אני חושבת שמדובר בצניעות בתור מידה הנפש, ולא בתור כיסוי אברים, שפשוט לא היה שייך אז.
נכון. למדתי בסמינר.אפרת????
את אומרת גבר שמחפש לחטוא לא יבדוק לך את עובי הגרביון - אבל זה בדיוק העניין שיש גם גברים שלא מחפשים לחטוא אבל מה לעשות שיש להם יצר, ואם יראו בחורה לא צנועה הם יכולים להיכשל? ואם אנחנו בתור נשים ובצניעות שלנו יכולות לחסוך להן את זה אז למה לא? ושוב אני חוזרת, אני מדברת על הסיבה שהעניין הזה מופץ הרבה ולא על הסיבה המוחלטת לצניעות.....
האיסורים נשמעים לך הדדי?- אולי מבחינת הקושי ששניהם מתמודדים איתו, אבל גבר נאסר עליו לשמוע אישה לא בגלל שזה לא צנוע לו, אלא כדי שלא יביא אותו להיכשל. והאיסור אצל אישה הוא משום צניעות....
.
שאלה יפה. אין לי תשובה מוסמכת עליה אבל לדעתי אולי זה כי בכל זאת הצניעות היא חלק ממהות האישה עוד טרם שהייתה מודעת אליה...
מי אמר שפסקו הלכה לפי ספציפית המדרש הזה?
צריך להיות חזיר בשביל לחטוא מגרביים.שפרינצא בוזגלו
לא משנה מנה המניע והמקור למצווה- משנה הקושי. והוא הדדי.
לא באמת דיברתי על עניין הגרביוןאפרת????
אז לטענתך- למה צריך גרביון אם זה הזוי שגבר יחטא משוק של אשה?שפרינצא בוזגלו
זה לא הזוי.אפרת????
מה יש לחטוא מחתיכת שוק אומלל?שפרינצא בוזגלו
אל תשאלי אותי. תשאלי את ההלכהאפרת????
אז ככה: גבר אחד, ששמו ישראל מאיר, בעל ה'חפץ חיים'שפרינצא בוזגלו
ו'משנה ברורה' קבע שזה מספיק צנוע. ושאין חיוב ללכת עם גרביים.
ומסתבר שלא כל כללי הצניעות נקבעים ע"פ מה מושך גברים ומה לא.
כמו כן גם אם כן היו נקבעים כך- יש לך הוכחה מגבר ששוק אומלל לא מושך.
בטח מדובר עלאפרת????
דרך אגב נשמע רע מאוד לקרוא לחפץ חיים הקדוש "גבר אחד"
ברור שמשנה שהקושי הדדי.אפרת????
את לא צריכה להתלבש בשביל לא לגרות גבריםחושבת בקופסא
הוא צריך לשמור על העיניים שלו, ואת על הצניעות שלך.
הוא לא צריך לשמור על הצניעות שלך ואת לא על העיניים שלו.
יש בחירה חופשית ואנשים לא נענשים על חטאים של אחרים.
אני לא מבינה איך את יכולה לקבל ברוגע את הרעיון שאת פשוט חתיכת בשר שצריך להסיר מהדרך של גברים כדי לשמור על הרוחניות שלהם.
נשמע כמו גישה מזעזעת לחיים.
אז את אומרת שאין מושג כזה להחטיא?אפרת????
יש מושג כזה, אבל שימי לב- הגברים הם ילדים גדולים!שפרינצא בוזגלו
את לא יכולה לגונן עליהם, את עושה את שלך בלי לחשוב אפילו על להחטיא או לא, ברגע שאת צנוע מי שיחטא בגללך זו לא אשמתך ולא עניינך, את צריכה לחשוב על הצניעות שלך, לא על הקושי של הגברים, וממילא אין עליך אשמה או החטאה, אם יחטאו בגללך זה כבר חטא שלהם ולא החטאה שלך.
ברור שזה לא אשמתך אם הוא חוטאאפרת????
קשה לי מאד להסכים, זה מקומם אבל אני מוכרחה להיות כנה ולהסכיםשפרינצא בוזגלו
עריכה: לא מורידה מהחטא שלו שהסתכל. כלומר אם הוא הסתכל בכוונה- זו בעייתו ואשמתו בדיוק כמו בעייתה.
יפה מעריכה!!אפרת????
ברור שמשהו יכול לחטוא בגלל שאת לא תהיי לבושה צנועהחושבת בקופסא
כל אחד אחראי רק על עצמו.
את אומרת שאין דבר כזה בחירה חופשית? מה מלמדים אתכן בסמירנים האלה?
שוב אני שואלת- איך מרגישה בנוח לחשוב שאת חתיכת בשר שצריך להסיר מהדרך של גברים בשביל הרוחניות שלהם??
גברים כמו נשים כאחד צריכים לשולט ביצר שלהם!!!!הכול לטובה!
ואני צריכה ללבוש צנוע בשביל לכבד את עצמי ומשום סיבה כי עם גברים וכו...
גברים הם בני אדם ויש להם את האפשרות להתגבר עם ה' נתתן להם את הניסיון הם יכולים!!!
....הכול לטובה!
....הכול לטובה!אחרונה
נבילה וטריפהפסידונית
ביידיש זה נשמע יותר טוב: שיקסע, מוקצה, אבנים... <צ>שפרינצא בוזגלו
לא הייתי ממליצה לקבל השראה לצניעות מכאלו דברים...שושיאדית
צניעות זו מידה, לא אופן לבוש.
בחורה צריכה להרגיל את עצמה במידה הזו, שהנפש שלה תהיה מעודנת עדינה ולא מחפשת חלונות לראווה.
ככה מעצמה היא לא תרצה שיסתכלו עליה ובוודאי שלא לחשוף את עצמה בפומבי.
כשבת יוצרת לעצמה אישיות צנועה, שאוהבת בית ופנים, לא נהנית מחשיפת *יתר* (זה אפשרי בנות!)
היא מעצמה תתנהג יותר בצניעות ותתלבש בצורה יפה ועדינה, לא כי ככה אמרו, אלא כי ככה היא אוהבת, ככה הכי נוח לה.
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הספר:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
..יהודי חסידיאחרונה
אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא
הפצות!!יהודי חסידי
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
וואודומיה תהילה
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי
וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
...יהודי חסידי
....יהודי חסידי
...יהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה
אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"
הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
מחפשים בני נוער לכתבהדבדב
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
אני חדשההרהמורניק
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!






