אם בגד ים צנוע והכל כמובן
יש בעיה הלכתיתישראלית2❤🇮🇱
אם בגד ים צנוע והכל כמובן
בגד (צנוע ככל שיהיה) נהיה שקוף ונצמד לגוף במים.שפרינצא בוזגלו
כמו כן זה ממש 'לפני עיוור לא תיתן מכשול'.
זה יכול להחטיא אחרים.
וכמו שאת יודעת (או לא) אני לא סובלת את האישיו שעשו מלא להכשיל גברים, אבל, ואבל גדול, כשאת לא צנועה- את באמת צריכה לחשוש מכך.
אני ספציפית למשל נמנעת מכניסה למעיין כאשר יש באיזור גברים.
...ישראלית2❤🇮🇱

לגביי השקיפות- זה בצבע שחור😅
נצמד כן, שקוף לא.מתנחל בראבק
כן, כי בעצם אין בגד ים צנועעברי אנכי
המים מדביקים את הבגדים לגוף וזה צמוד מאוד..
יש בגד ים צנוע, לך אסור להסתכל בו.שפרינצא בוזגלו
זה נכון שאני לא אמור להסתכל,עברי אנכי
אבל זה לא אומר שזה צנוע..
בלי קשר אליי
הבגדים לא אמורים להיות צמודים.
גם אם הם ארוכים..
ובגלל שהבגדים נרטבים הם נצמדים ולכן יש בעיה
יש בעיה ממש בעצם השחייהישראלית2❤🇮🇱
כנראה בגלל שזה צמוד..עברי אנכי
נאתגר אותך: ואם אני שוחה עם בגד מפלסטיק שלא נמצד?שפרינצא בוזגלו
חח אז לא תוכלי לזוז
עברי אנכי
ואולי לטבוע חו 
אבל הראלי שגם בלי קשר זה די כמו לרקוד שכל הגוף זז ולא ככ צנוע..
מה שאמרתי מתחת, יא גאון...שפרינצא בוזגלו
נאתגר, במעיין שלא רואים מה יש מתחת למים?מתנחל בראבק
עברי אנכי
אז לא לצאת מהמים, ולהיות עם שנורקל 
ומותר מעורב בתכל'ס?מתנחל בראבק
לא.. זה בעיהעברי אנכי
יופי, זאת הייתה כוונתי, מה לגבי חצי בנים חצי בנות במעיין?מתנחל בראבק
לא. פשוט לאעברי אנכי
העולם לא שחור לבן...אנונימי חדש
יש מקרים ברורים (לפעמים פשוט להתיר) ויש מקרים מורכבים
נו אז כל דבר לגופו, אבל מי שמכיר קצת אתעברי אנכי
ההתעסקות בנושאים האלה יודע שתמיד מרחיקים ומפרידים.
וגם אם המעיין גדול, רואים את הצדדים
זה דברים שפשוטים מאוד לאסור.
כשזה בריכה אחת? לא משנה כמה היא גדולה, וזה שהם הצדדים..
זה דברים שהשכל הישר אוסר בלי להסתפק
הכי קל לאסור, אבל זה לא אומר שזה נכוןאנונימי חדש
השכל הישר שלי אומר שזה שאוטומטית אוסרים (בהרבה נושאים) למרות שעם קצת ידע אפשר להתיר בקלות- זה גורם לשנאת ההלכה ולעזיבתה...
אויש נו, מה שאתה אומר נכון, אבל לא קשור לכאן.עברי אנכי
כאן ברור לאסור..
נו באמת.
יש לך משהו בעייתי כמו לשחות יחד. זה ברור בעיה. זה ברור לא צנוע. זה דבר שצריך למנוע.
כאן, אין צד להתלבט. בכלל.
מה זה בדיוק "לשחות יחד"?אנונימי חדש
יד ביד? אז אתה צודק.
לשכשך עם חברה בצד אחד של בריכה גדולה מאד שבצד השני יש קבוצה של בנים? דווקא נראה לי שזה פחות בעייתי...
להיות עם בגד רטוב זה כמו להיות עם בגד לא צנועעברי אנכי
כי בגד רטוב הוא לא צנוע
ו20 מטר הבדל לא מתקנים את זה. מתנצל.
מתנצל, חולקאנונימי חדש
שאלה של שכל ישר, אני לא יודע להכריע ככהאנונימי חדש
מה גודל המעיין? כמה בנים וכמה בנות? (חצי חצי יכול להיות 80 בנים ו80 בנות במעיין של מטר על מטר או 2 בנים ו2 בנות במעיין של 100 על 100)
האם הם מעורבים או שהבנים לחוד והבנות לחוד?
מה מבנה הבריכה? יש מעינות עם בריכה עגולה (יותר בעייתי) ויש עם בריכה בצורת בננה (פחות בעייתי).
כן, אני יכול רק להעלות שאלות, אין לי את הכתפיים בשביל להכריע (וכל מקרה לגופו)
לא איזה, מעיין די גדול ו3/4 בנים ובנותמתנחל בראבק
די גדול זה דבר סובייקטיביאנונימי חדש
וכמו שאמרתי- אני לא פוסק.
ויש עוד הרבה דברים לשקול...
לא רוצה להגיד איזה מעיין כדי שלא יזהו מקוםמתנחל בראבק
וגם אם היית אומר זה כנראה לא היה עוזר...אנונימי חדש
אני לא מכיר מעינות (במיוחד לא בשמות).
ובכל מקרה, כמו שכבר ציינתי- אני לא פוסק
לכן יש את מה שכתבתי (הגבתי למישהי אחרת)אנונימי חדש
גם אם זה מותר- זה לא כ"כ שייך
אני לא בטוח שאת צודקת בהשוואה - נוער וגיל ההתבגרות
כמו שאת לא רוקדת ליד גברים- אסור לך לשחות לידם.שפרינצא בוזגלו
אהה הבנתי נראלי..חח בערך,תודה❤ישראלית2❤🇮🇱
אני לא בטוח שאת צודקת בהשוואהאנונימי חדש
מה שבטוח שגם אם מותר אז זה לא כ"כ שייך (תלוי מה הגודל של המקום שבו את שוחה, כמה הוא צפוף, האם את מכירה את הבנים ועוד הרבה דברים)
ברור שכן...רובין
אין מה להתלבט בנושא, אסור.
פשוט אתה בא בגישה של: "אין כזה דבר אסור, תמיד אני אמצא איזה היתר, התורה צריכה לרדת אל העם וכו'..." כל השטויות האלו. יש הלכה, אנחנו נאמנים להלכה ולא מנסים לשנות אותה ולהתאים אותה לצורכינו..אולי גם תתיר כלי נגינה בשבת כדי להאהיב את תפילות השבת על הציבור...? זה בדיוק מה שעושים הרפורמים, אתה מוזמן להצטרף אליהם ולהתיר כלי נגינה...
אנחנו נאמנים וכפופים להלכה, ובלי התפלספויות.
למשל, ריקודים של בנות. אפילו תנועת בני עקיבא, שמדברת לעיתים כמוך על מעורב וכו'...מבינה שבתור תנועת נוער דתית, לא משנה מה היא לא יכולה להתיר ריקודים של בנות מול גברים. לכן, הם חשבו על פתרון הלכתי ועשו ריקודים בחושך כך שלא רואים את הגוף זז. לא משנה מה דעתי על בני עקיבא באופן כללי ועל זה באופן ספציפי, אני מביא משם דוגמא להראות לך שזה אסור ואפילו בנ"ע הבינו שאין מה להתפלסף. אז אתה לא יותר חכם מאף רב או גדול דור שאוסר, אסור זה אסור. נכון, ההלכה היא כוללנית, ככה אמור להיות, אך היא גם מתאימה לחיים של ציבור, דהיינו של כל שכבות הציבור, וזה מה שמדהים בעיניי בתורה, ולכן אין פה עניין של לחרוג או כל מקרה ספציפי לחוד, אסור בכל המקרים. אה, סליחה, אם מדובר במלאכים ששוחים ולא יכולים לחטוא אז מותר. אם לא, אסור. אין מה להתחכם. אני שואל אותך, עד מתי יגיע השכל המתירני שלך להתיר...? רוצה גם להתחיל להתיר עגונות...? אז צר לי לבאס אותך, אבל אתה לא יכול להתיר עגונות. התרת עגונות זה אחד מהדברים הכי מסובכים שקיימים בהלכה, ורק גדולי דור עם כתפיים הלכתיות מספיק רחבות ששולטים בכל הסוגיות בש"ס ובפוסקים מסוגלים להתיר עגונות. והם אמרו לך שאין מה להתפלסף בנושאים כאלו. בנוסף לעניין של "פריצת גדר" שיש בזה, מלבד האיסור בדבר.
ויגיד לי כבודו איך הוא הגיע לקביעה של הפרמטרים ההלכתיים על פיהם הוא מכריע בסוגיות ההלכתיות הכבדות משקל האלו...?
אולי אני אשלח לרב מקרה ספציפי שקרה לי והרב יכריע לי כיצד לנהוג בפרמטרים וחשבונות שרק הרב מבין בהם ויכול לפסוק בהם....?
צר לי לבאס אותך, אבל הפרמטרים שכתבת הם שטות אחת גדולה ולא מוזכרות באף ספר הלכה מפורסם, אולי בספר הלכה של הרב נוח שמייקל.
אתה בטוח שזה אסור?אנונימי חדש
אז תביא מקור... (שנסמך על מקורות כדוגמת השו"ע).
השאלה שאתה נוגע בה היא אם כששואלים שאלה הלכתית- קודם כל אומרים "אסור" ואז שואלים "ואולי לא?" או שקודם אומרים "מותר" ואז שואלים "ואולי לא?".
הגישה הראשונה וודאי לא נכונה, הגישה השניה גם לא נכונה, אלא צריכה לעבור שינוי- מה שבטוח שהדרך הנכונה היא לא להגיד קודם כל "אסור".
הלכה זה לא דבר שעובר שינוי.שפרינצא בוזגלו
הלכה זה דבר שמתפתח מהמציאות.
שאילולי כך היה מותר לנסוע ברכב, להתקשר, ולהקליד בשבת.
ההלכה של העבר תקפה גם להיום רק עם תוספות מודרניות המתאימות לתקופה.
לא כתוב בתורה שאסור להדליק מנורה בשבת, אז אולי זה מותר?
אלא שההלכה היא דבר חכם, משיקים מהעבר הפרימיטיבי להווה המודרני.
ולכן גם אם לא כתוב במפורש זה לא אומר שאין הלכה כזו, מכיוון שכיום אש היא לא מקור האור המרכזי זה לא אומר שההלכה הזו בטלה, היא פשוט התקדמה, ולמדנו מאש על מנורת להט.
במקרה של המנורה זה עוד דיי פשוט להוכיח שאסור להדליק אותה בשבת, אבל יש דברים אסורים שלמי שלא למד הלכה יהיה קשה להסביר ולמצוא מקורות לאיסור.
ברור שההלכה עוברת שינויאנונימי חדש
אבל לא כל זב חוטם יכול להגיד איך היא צריכה להתפתח.
ותודה על ההערה- מקור שנסמך על סברות רציניות (שנשענות על מקורות) ולא על סברות בטן גם תופס.
"למד עצמך לומר איני יודע"- לא אני אמרתי את המשפט הזה- אני לא זוכר מה המקור- הבעיה היום שהוא התחלף ב"למד עצמך לומר אסור"
היא לא עוברת שינוי. היא מתפתחת.שפרינצא בוזגלו
רפורמה מקובלת רק אצל הרפורמים, אם יש אורתודוקס שמחולל שינוי הוא כנראה רפורמי סמוי.
תודה על התיקון בניסוחאנונימי חדש
שלא תטעה לרגע, ההתפתחות לא כוללת כיסוח מצוות 'מיותרות'.שפרינצא בוזגלו
אין לנו את היכולת להוריד או להתיר מה שאסרו חז"ל.
אני מכסח מצוות?אנונימי חדש
אם את רוצה לטעון שמחקתי איסור- תמצאי מקור לאיסור.
אני לא נוקב בשמות של רבנים, אבל אני יודע על רבנים גדולים ומוכרים (אני לא אומר את זה מדעתי) שיש מקרים שבהם הם התירו, אבל לצורך כך צריך להיות פוסק עם כתפיים רחבות.
שלא תטעי- אני לא חושב שמותר (בלי סייגים), אבל גם אני לא חושב שיש איסור מוחלט בלי מקרים שאפשר להתיר בהם.
לא, זה צריך להיות ההיפך, תן לי רב אחד שמתיר.שפרינצא בוזגלו
מתיר חופשי? איןאנונימי חדש
מתיר במקרים מסוימים? יש וכמובן עם המון סייגים, וכמו שאמרתי- אני לא מתכוון לתת שמות בשביל לא להסגיר את הזהות שלי, רק אציין שהוא מוכר בציבור (והוא לא רב שכונה... קצת יותר מזה)
אתה יודע שבמקרים מסוימים מותר לחלל שבת?שפרינצא בוזגלו
את משווה?אנונימי חדש
כי אני לא מדבר על מקרים כאלה
תקשיב, הסתכלתי פה בשרשור...תות"ח!אחרונה
אתה יוצא מנקודת הנחה לא נכונה.
קודם כל, שמתי לב להתנהלות קצת סותרת...
פעם אחת אתה הכי מתיר בעולם ואומר שמותר במקרים ואל תגיד אסור וכו'...ואז כשאני אומר לך משהו אתה אומר: "תביא הוכחה הלכתית". אם אתה כ"כ נצמד להלכה, אם היית קצת מכיר אותה היית מבין מזמן שזה אסור.
כמובן, אפשר לעצום עיניים ולנסות למצוא היתרים וקולות מהרב נוח שמייקל, אך זו לא דעת התורה וההלכה.
לא אמרתי בכל הנושאים שנצא מנקודת הנחה שאסור, אך בענייני צניעות, שהם חמורים מאוד והשו"ע אומר במפורש ש: "צריך להתרחק מנשים מאוד מאוד" ורבו הסייגים בנושא הזה בחז"ל, משום שזה כוח מאוד חזק והוא צריך הרחקות רבות כדי להגיע למצב מתוקן וטוב, אז בהחלט אפשר לצאת מנקודת הנחה שאסור.
אם כן, עליך חובת ההוכחה להביא מישהו שמתיר, וכל עוד לא מצאת- זה אסור.
וכל הרבנים שאני מכיר אוסרים את זה, כולל הרב שלי אישית.
זו דעת ההלכה וזו "רוח ההלכה", ואם אתה מנסה לחפש להפוך את ההלכה ולשנות אותה- בהצלחה לך, רק אל תשלה את עצמך שזו ההלכה וזה רצון הקב"ה.
והנה, @שפרינצא בוזגלו שאלה אותך שאלה פשוטה, והתחמקת ממנה.
אם אתה מתיר כל הזמן, עד לאיפה תגיע...?
להתיר חילול שבת...?
זה שיש היתרים לדברים מסויימים לא אומר שזה מותר.
רגע, אם כך כששואלים אותך האם מותר לחלל שבת אתה עונה: במקרים מסויימים מותר, ובמקרים מסויימים אסור וכו'...כמו שכתבת...?
ממש לא...
אתה כותב שאסור, ואין מקום להקל, ובמקרים מסויימים קיצוניים יש מקום להקל וגם זה בהיתר מרב.
אז תפסיק לבוא עם הגישה המתירנית שלך, שחושבת שכל ההלכה זו המלצה ותו לא, וההלכה צריכה להיות "מותאמת" למציאות, כמו שהרפורמים טוענים.
יש דברים שצריך להגיד עליהם: "אסור" בלי להתבלבל, ולא לחפש כל הזמן מקום להתיר. אם אסור אז אסור, די עם ההתחכמויות.
תודה מראש.
כןמח"פ
בהחלט בעיה.נפש חיה.
אסור, פפשוט אסורמתנחלת בלב:)
שאלתי את הרב שלי והוא אמר שאסור להכנס למעיין כשיש בנים. גם הפוך.
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
..יהודי חסידיאחרונה
אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא
הפצות!!יהודי חסידי
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
וואודומיה תהילה
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי
וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
...יהודי חסידי
....יהודי חסידי
...יהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה
אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"
הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
מחפשים בני נוער לכתבהדבדב
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
אני חדשההרהמורניק
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
שלוםטאטע מלך העולם
יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.
ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?
רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...
תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!
זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini
אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.
כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.
האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?
האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?
או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?
העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.
מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה? (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)
אולי לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי?
אמממטאטע מלך העולם
זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...
אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם
הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...
בד"כ זה כן סותריהודי חסידי
אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?
לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.
אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם
זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...
אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...
עכשיו מבינים קצת יותר??
כן...יהודי חסידי
אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...
חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך.
וואי תודה!טאטע מלך העולם
אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??
ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה
אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...
כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...
בקיצור מורכב ביותר...






