קצת מאוחר, אבל בכל זאת.. זה פשוט מציק.הָיוֹ הָיָה

הייתי בצעדת הדגלים, היה נהדר ונפלא

רק דבר אחד נשגב מבינתי: איך קבוצות שלמות של בנות דתיות, רוקדות בתוך גברים, ושרות בקולי קולות..

איך?

תמה אני על תמיהתךשום וחניכה
הלא זוהי עיקר המטרה שנועדו לשם - שמא יימצא אותו אחד שישים עין על התלהבות אש קדשן, ותזכה לחבר או לחתן.
מלעשות... זה גיל שהיצר משתוללשום וחניכה
ולפעמים נותנים לו מענה עם עטיפה של קודש. שזה מלמד על קדושתן של ישראל, שגם כשסוטים קצת מהדרך, זה עם תירוץ טוב.
דברי פי חכם חןחסדי הים
יבואו חכמים ויבהירו לפרטים. אבל באופן כלליעשב לימון

כמו שיש היתר לשיר במקהלה כי הקול הפרטי לא נשמע, כך לענ"ד האפשרות לרקוד ולשיר בתוך קבוצת בנות.

..הָיוֹ הָיָה

א. זה לא התר לרקוד

ב. עצוב שסומכים על היתרים כאלו באמצע הרחוב.

 

וכל כך כל כך לא צורה...

 

וככה גם אפשר ללכת בבגדים לא צנועים בתוך קבוצתפה לקצת
בנות לא צנועות?
באמת?

בעיניי, מסקנה עקומה ובעייתית לרשום אותה ע"ג הפורום.

זה חוסר צניעות ולא נראה לי שיש לזה איזה היתר.

ולפי דברייך, אין צורך במחיצות באירועים כי הרי זה לא אישה אחת שרוקדת לבד אלא בתוך קבוצה של בנות, תקף גם שם?
לא אמרתי את כל זה.עשב לימון

זה היתר ששמעתי פעם. אני לא סומכת עליו.

אבל אולי הבנות האלה כן. וזה צד לדון לכף זכות.

 

אז אל תכעסי בסה"כ כל אחת היא יקרה מאד לה'. והרגישה כל כך חזק את השמחה, ולא היתה הפרדה ברורה אולי, ומצאו את עצמן בתוך בנים, נסחפו עם הריקוד.

 

וכן, צריך לתקן. בעיקר את עצמנו.

פה לקצת
אני בכלל לא מדברת על הריקודגלים.
לא הייתי שם מעולם ואין לי מושג מה הולך שם ולא מתיימרת לשפוט אף אחת.

הגבתי על ההיקש שעשית בין שירה בציבור לריקוד בציבור באופן כללי.

פעם ראשונה ששומעת שיש היתר כזה ואשמח לדעת מי זה שהתיר.
פשוט כי לפי ההיתר הזה הצורך בהפרדה בריקודים באירועים היא מיותרת, כאמור.
וזה נשמע לי מוזר ממש ולא נשמע לי שיש רב שיתיר דבר כזה...
בריקודגלים ביום ירושלים חברות שלי גררו אותי לאזור הגבריםחושבת בקופסא

הן רצו לשם בעצמן ופחדתי לאבד אותן בקהל (ואת האמת בסוף כן אבדנו משהי, בסוף היא נמצאה)

אבל זה היה כשהפסיקו את הריקודים ורק אנשים חטפו זה מזה את הרמקול במסרים סותרים על האם להמשיך בצעדה או לשמוע להוראות.

אני בטוחה שהן לא רצו לרקוד שם רק להסתכל מה קורה, אבל כן ראינו עוד כ20 בנות שכן רקדו ושרו בקול "עם  הנצח לא מפחד"

 

אני חושבת שזה כי פשוט כל האקשן נמצא אצל הגברים, אז בנות מרגישות שזה יותר כיף ומשמעותי מלשבת בפינה שלהן.

לא שאני חושבת שזה מוצדק מבחינה הלכתית, אבל זה ההגיון שלהן לדעתי.

כן, מה הכיף שלהם אני מבין.הָיוֹ הָיָה

לא צריך לנבור מידי כדי לגלות את ההיגיון.

הזוועה מבחינתי זה זה שהן אכן עושות את זה, חופשי על הבר.

אל תגזים בהשוואהחושבת בקופסא

ריקודי מעגלים הם לא ריקודי בר.

אולי הפתרון הוא שיהיה גם אקשן באזור נשים, שיביאו לבמות שם אנשים (או אם רוצים הפרדה טהורה רק נשים) שידברו ושהרוקדות לא ירגישו שאין מה לעשות שם.

זה לא בית כנסת, אפשר לארגן בצורה  טיפה שוויונית.

 

לא שאני חושבת שזה באמת יגרום לשינוי ההתנהגות, אבל לפחות זה מעשה יותר טוב מלהתלונן וגם יצ'פר בנות שלא מנסות להתפרץ לשם.

זה לא השוואההָיוֹ הָיָה

זה ביטוי. כמו לומר "הוא אוכל חופשי על הבר" כלומר - בלי חשבון.

 

 

את צודקת שכך ראוי לעשות, מה אפשר לומר.. בידיי זה לא

ובכל מקרה זה לא מניח את הדעת מהצער על ההתנהלות..

היה גם מהכיוון ההפוך..אכמל

 

ממש נכנסו לאזור של הגברים???

 

הייתי גם ותכלס עכשיו(בזה של שבוע שעבר..) היה קצת מבולגן ובאמת היה מקומות שלא ככ ברור אם זב גברים או נשים.. 

קצת היה בעסה.. 

גם אני תמה על התמיהה שלךekselion

הרי זו כל המטרה לא?

 

 

זה מזכיר לי שהרב שרקי סיפר מעשה שהיה עם הרצי"ה 

שהוא היה יוצא ביום העצמאות לרחובות ורואה את כולם שמחים ורוקדים(כמובן היו שם בעיות צניעות)

והוא אמר שהוא ראה שם חילול השם גדול 

בכך שהרבנים לא הגיעו לשם לשמוח איתם

 

לא הבנתיהָיוֹ הָיָה

הרצי"ה ראה חילול ה' בזה שהרבנים לא רוקדים ושמחים, נכון

האם הוא ראה כמעלה את זה שבנות רוקדות ושרות בצמוד לגברים? חוששני קצת שלא..

כנראהekselion

שדווקא כן 

אם עיקר הטרוניא שלו הופנתה כלפי הרבנים ששמרו על "הצניעות" ולא כלפי הגברים והנשים שלא שמרו על צניעות.

ממש לאהָיוֹ הָיָה

צריך כנראה להכיר קצת את הסגנון של הרצי"ה.. 

זה לימוד שגוי, המביא לידי לתלות בו בוקי סריקי. 

אתה מפספס את הנקודהekselion

כמובן שיש פה בעייתיות מבחינת צניעות

*אבל*

אם הוא באמת לא היה מוצא מעלה במה שהם עשו, הוא לא היה מצפה מהרבנים גם לשמוח עם העם.

אני לא חושבהָיוֹ הָיָה

המעלה במה שהם עשו היא בשמחה על המדינה

אינני מבין כיצד ניתן להעלות על הדעת שהוא ראה מעלה בעצם התערובת רח"ל

אני מתכווןekselion

שכמובן שהוא לא ראה מעלה בחוסר צניעות לגופו של עניין.

אבל אני כן חושב שבכללי הוא מצא יתרון בשמחה על פני לא להיות חלק מזה.

בעיקר ביום חשוב כמו חג העצמאות שזה באמת חילול השם גדול לראות שחכמים נמנעים ואפילו מבזים את היום הזה..

אני יודע פה ספציפית זה שונה.. ויכול להיות שאתה צודק ובאמת זה לא טוב שמקילים ראש בזה יותר מדיי..

 

 

למה לדעתך הרב התכוון בדבריו?

 

נו בסדרהָיוֹ הָיָה

זה לא היה נושא הודעתי ולא דנתי בזה.

הפריע לי שככה הן מתנהלות. זהו.

לא כולם שומריםadvfb

על ההלכה בכל פרטיה לצערנו. 

זה מצטרף לעוד כלמיני נקודות לא מובנת שהצטברו לי במהלך האירועשפרינצא בוזגלו

אולי תסבירו לי למה גברים מרקידים נשים?
אין לי בעיה עם טרוד במלאכתו, אבל יש גבול, לא?

אני שאלתי פעם את הרב דרוקמןעברי אנכי

ובדווקא שאלתי אותו שהוא תומך נלהב של הריקודגלים

 

ושאלתי אותו איך קורה מצב שבנות רוקדות ברחוב. איך?? ועוד לעודד את זה?

והאם לא כדאי לבטל את זה.

(כמובן ששאלתי בנימוס וכו' )

 

והוא ענה לי שצריך לרקוד אך ורק במקומות הסגורים המיועדים לריקודים לבנות

ובכל השאר לא לרקוד.

ככה הוא אמר לי. לי.

 

כמובן שלא שאלתי האם כדאי לי שלא לבוא בגלל שזה לא קורה

וגם כי בכללי לא תכננתי לבוא

לא מבין בכלל את השאלהadvfb

אף אחד לא מחייב אותך להסתכל דווקא על החבורה של הבנות שנחדפת לתוך עזרת גברים.

הייתי לא פעם אחת בריקודגלים ואין לי מושג בכלל על מה מדברים.

וגם אם אתה רואה קבוצת בנות - שויין.

זה לא עכשיו שאתה באירוע רק של בנות ואתה בן יחיד.

זה נשמע לי כל כך תלוש לומר שלא צריך לבוא בגלל חשש צניעות.

וגם אם למישהו לא נוח הוא יכול להתקדם ולהיות בלי בנות בכלל.

אמ. זאת לא סבראעברי אנכי

עליך למנוע חוסר צניעות כשאתה יכול

ואם אתה יודע שבאירוע שאתה מארגן בנות רוקדות בו ברחוב בצורה גורפת וחופשית... אז בהחלט כדאי לעשות חושבים.

 

וכשקבוצת בנות רוקדת באמצע הרחוב - זה לא נפרד. זה רחוב.

כמו כל רחוב.

ולכן יש מקומות סגורים שמיועדים לזה.

 

 

זה נשמע לך תלוש? שמעתי לא מעט אנשים מהציבור שלנו שנמנעים ללכת בגלל בעיות צניעות שם.

זו סברא מאוד מוכרת ומובנת בלמה אנשים לא מגיעים לריקודגלים.

התהלוכה נפרדת! אני טועה?advfb

הייתי הולך לריקודגלים כמה שנים ברצף ואין לי מושג על מה כולם מדברים.

 

גם אם במקרה אני רואה קבוצה של כמה בנות צורחות זה פחות מעניין אותי.

 

 

לא הבנת. שוב פעםעברי אנכי

התהלוכה נפרדת

סבבה

הבנות הולכות ברחוב?

יופי

רחוב זה דבר מעורב.

עובדה: כשהבנות הולכות ברחוב, יש גם ריקודים. כן ברחוב.

שאלתי את הרב האם זה בסדר

הוא ענה שלא. זה הכל.

 

 

אחת הסיבות לשאלה זה שהלכתי לי לתומי ביום ירושלים בירושלים

ואז בהמשך הרחוב אני וחבר שלי קולטים שאנחנו באמצע הריקודגלים של הבנות

כן זה רחוב

אז הלכנו כמה שיותר מהר, וברחנו משם מובכים.

וזהו.

זה כל הסיפור. זה מה ששאלתי. וזהו.

מבין. ואם אתה בןadvfb

ואתה ברחוב שבו הבנים הולך ולא הבנות אז אין לך בעיה, לא?

 

מה שאמרתי - אני לא מבין בנםי שאומרים את זה. בנות? לא התהיימרתי להביע עמדה.

אמ.. האמת שדווקא כן התיימרת...עברי אנכי

למשל כאן

אני ממש לא מבין על מה את מדברת - צעירים מעל עשרים

 

 

אמ. אבל אם אתה אומר שזו הכוונה שלך

בסדר.

למרות שיש מה לחלוק עליך בהחלט

קיבלתי

חבר,advfb

זה דיון אחר ;)

 

והיא לא דיברה שם על ריקודים מול בנים.

אתה מוזמןadvfb

גם לחלוק על הרב דרוקמן או לומר שהוא נאיבי...

תאמין שהוא יודע את המציאות.

אמ. יש שחלקו עליו. ואני יכול ללכת אחריהםעברי אנכי

ואני לא היחיד שככה.

 

אבל זאת כבר החלטה אישית שלי

בתור החלטה כללית אני מבין את מה שהרב אומר

וזהו

זה בכלל לא העיסוק שלי - מה עם ישראל אמור לעשות

זה אנשים כמוהו, גדולים וחשובים אמורים לעסוק.

 

אני ועוד כמה אנשים, חלקם כאן בפורמים.

מחליטים החלטה אישית בשביל עצמם שעדיף להם שלא ללכת לזה

מסכיםekselion

לפי הסרטון הזה 

 

 

 

יש מצבים שלפעמים הגברים קצת קרובים לקבוצה של הבנות

אבל זה לא שהבנות והבנים רוקדים ביחד ועוברים על איסורי נגיעה..

מה גם שהריקודים יחסית צנועים

זה ממש לא ריקודי "ברים" כמו שאמרו פה..

רימון חוסםadvfb


אבל כל הצילומים בסרטון נערכו אחרי שטכנית פזרו את הצעדהחושבת בקופסא

המחיצות באמת התטשטשו לחלוטין וכל מי שרקד רקד על אחריותו בלבד.

לפני זה היו סדרניות שממש החזיקו את הבנות מלעבור לאזור של הגברים ונשמר מרחק של איזה 10 מטרים בין  החומה האנושית שהסדרניות הציבו לריקודי הגברים.

הלוואי שכל בעיות הצניעות בדורנוekselion

היו מסתכמות באירוע הזה

 

 

 

 

 

 

חסרות בעיות צניעות בישראל?

 

 

חבר'ה צעירים, טבעי שמדיי פעם יחרגו מהגבול - הם בני אדם.

וכל עוד זה נעשה באצטלה של קדושה אז לפחות זה

הבעיה היאהָיוֹ הָיָה

שזה לא בעיה נקודתית, זה פומבי, ובאירוע רשמי, שהוא דתי במוצהר, ע"י קבוצות שלמות מאולפנות, דתיות.

ודווקא האיצטלה של קדושה...

סליחה, אבל קצת מזור לי, קצת הרבה, לראות עדר בנות רוקדות ומשתוללות מול גברים בצרחות "ונאתן לאנו אאאת תורתוווווו". הוא נתן כדי לקיים. 

מסכימה איתך לחלוטין....בעיקר אם יש מקום נפרד לבנות לרקודיעל מהדרום
וואלה אתה צודק!!!! במאה אוחז!!!הכול לטובה!

בדרך כלל יש הפרדה והבנים רוקדים במוקם מסיום והבנות במוקם מסיום לא יודעת מה היה עכשיו בשני...

אבל גם לבנות מגעים בנים!!! והם פושט מסתכלים ורואים שהם מישיבה ולא סתם בטועת נכנסו לשם...

וואלה לא נעים... ממש לא נעים לכול הצדדים!!!

אבל באמת מה אפשר לעשות דוגרי? זה אחד

דבר שני בריקודגלים הראשון היינו אני וחברות באנרגיות ממש!!!!

ולא הסכמנו ללכת הובלנו את כול האולפנא גם אחרי שנגמר והמשכתי לריקוד 60 + בנות שאנחנו מתקדמים וכול הדרך מצטרפות עוד בנות.. וכול הבנים חוזרים אוחרה... המון חשבתי עם זה היה בסדר ואין לי תשובה... זה היה כול כך מרומם לשיר " אני מאמין " שכולם חוזרים ולרוקד " אל תירא.." שכול חוזרים בדיעבד יוכל להיות שזה היה בעייתי....

אבל תחושב כמה זה קשה באמת!!!! לבנות אנחנו 60+ בנות ללכת באנרגיות ולא לרוקד...

לא אומרת שזה לא בעיתי...

יש יותר בעיות בואו נגיד ככה 

חברות שלי בחוזר היינו 12 בנות שרו בקולי קולת ... איך התפדחתי... היו באנרגיות!!!

וגם אני!!!אבל זה באמת קשה!!

 

אולי משהו בחינוךראשיתך
לא מוגדר ולא ברור עד הסוף.
אני זוכרת שפעם זה היה הפוך- בנים שאיכשהו הגיעו לבנותיעל מהדרום
לק"י

אבל לא הייתי ברחבת הגברים כדי לדעת אם גם לשם הסתננו בנות.....

וזה באמת מעצבן שזה המצב.
אני גם זוכרת. היו מגיעים בנים, גם בשביל האקשן לכאורהחצילוש
והיינו מתרגזות שאי אפשר לרקוד ככה
דוסיות😉 (זה באמת מעצבן)יעל מהדרום
לכן אני לא מגיעה מלכתחילה אף שנה לריקודגליםכבתחילה
אפילו שהיו שנים שהייתי יכולה להיות.
מאידיאל אני לא הולכת בתוך ערבוביה. חוסר צניעות מטורף. וכל זה עם ישיבות ואולפנות "דוסיות" פחח.
..הָיוֹ הָיָה

הגם שניכר מהשרשור שאני מאוד כאוב על המצב. אני לא מזדהה עם הבוז המכליל.

יש שם הרבה דוסים ודוסיות באמת, שנזהרים ומתרחקים וכו'. כואב על מי שלא, אבל ה"פחח" הזה לא במקום.

אני ממש לא מבין על מה את מדברתadvfb

הייתי כמה שנים בריקודגלים.

יש שתי תהלוכות נפרדות ובכותל יש מחיצה ומי שלא רוצה להתערבב - לא מתערבב.

^^^ לפחות מה שהיה בעבר (פחות או יותר)יעל מהדרום
מלכבתחילה*** עברי אנכי


היייישראלית2❤🇮🇱
זה כבר לא יפה. את יודעת משו על האופי או על 'הדוסיות' של אותם אוחפנות וישבות? אז לפעמים יוצא שמתערבבים בטעות..בטעות!! ממש לא בכונה...למה ה פחח הזה,
אם תהיה רואה חשבון, תוכל לעשות הרבה כסףפשוט אני..
הם אלופים בלמצוא את הרע שיש בכל דבר (ע''ע ביקורת), ועל זה משלמים להם. ככל שהם יודעים לחפור עמוק יותר בשביל למצוא טעויות - כך הם מרוויחים יותר כסף.
כשכואב, צועקים.הָיוֹ הָיָה

אני מניח שלא חסרות התנהלויות שהיית מבקר, בלי לחשוש ל"לחפש ביקורת".

 

נורא נחמד לעצום עיניים ולומר שמי שמבקר הוא "מומחה בלמצוא את הרע". חבל באמת שאין תפקיד לאלו שמתעלמים מהרע.

מה לעשות, כואב לי. כואב כואב כואב. כואב לי שאנשים מהציבור שלי, אנשים אידאליסטים שאמורים להיות מסורים לתורה וערכיה, יכולים לנהוג ככה. שבנות אולפנה שאמורות להתחנך בה לתורה וליראת שמים - נוהגות כך. שהדור הבא שלנו נוהג ככה.

כואב לי, ומטריד אותי. בהחלט. ואני מסרב למטייח ולהדחיק.

מתחבר *מאוד* ^^^^עברי אנכי


מסכימה איתךהודעה

אבל זאת קצת הבעיה במגזר, כשהקווים לא ברורים עד הסוף וזה מוביל לכל מיני פירצות בהלכה שהולכות ונפערות יותר עם הדורות ודברים שהם בסיסיים בהלכה ולא היו לגיטימיים כבר הופכים ללגיטימיים.

 

והציבור הזה מלא אידיאלים,, מלא באהבת ישראל והארץ שזה מקסים וחשוב ואנחנו חייבים את זה כחברה ורואים את זה, אבל כל אידיאל שהוא ועם כל הערכים הללו- כהשחיבור לתורה  ולהלכה  מיטשטש או מתרפרף ברמה כזו או אחרת, אני בספק כמה זה ימשיך להתקיים לאורך זמן בדורות הבאים אם בכלל.

 

ואכן, זה כואב.

 

 

 

אבל אני לא רואה את זה כמוךהָיוֹ הָיָה

אני רואה התקדמות עצומה, מספיק עיון קצר בהיסטוריה כדי לעמוד עליה.

אלא שאכן שי הרבה מה לתקן. ואנחנו צריכים לעשות זאת.

הבנתיהודעה

לכולנו יש מה לשפר כפרט, כמגזר וכחברה, אבל ה"אנחנו" הוא רחב מדי.

אם כולנו היינו במקום הזה היינו בחברה מתוקנת, אולי.

אנחנו - כל מי שמסכים עם זה.הָיוֹ הָיָה

ובפרט ה"אנחנו" שנמצאים על תפר הדורות. אלו שצעירים מחד וכבר אינם נערים ונערות מאידך.

אנחנו צריכים להיות מלאי אידיאות, מלאי חזון, תעצומות-נפש ועוז-רוח, עמוסי-להט לפעול ולהפעיל. לרומם ולגדל, את עצמינו, ואת הבאים אחרינו עימנו.

בנו הדבר תלוי.

 

 

 

 

אם שלושים תלמידים שהיו מסביב לרצי"ה הקימו את כל מה שיש לעינינו היום. מה יכולים לעשות שלושת אלפים איש מאלו שיש היום?

רק צריכים לרצות, ולהאמין, ולפעול.

*נקודת מבט אחרת..* (אני לא בת 20 עדיין,קפץ לי;)ישראלית2❤🇮🇱
ישמצב שהיתי בן החבורות האלה.
וכן,אני ממש מתנגדת לבנות ששרות ורוקדות ליד בנים.
בגדול ריקודגלים זה נפרד כזה..השנה מישומה יצא שזה לא הכי בדיוק ככה🙁
היה איזה פעם שאני אישית הייתי שם, חילקו אותנו לכמה כי חסמו איזה שער ויצא מצב שחלק מהבנות 'נתקעו' מהאחורה עם הבנים..ממש לא בכוונה ובאשמתנו..
או שהיה פעמיים שבנים הלכו בקצב יותר איטי/ההפך והבנות לא שמו לב (בכל זאת,כולן באורות;) שיש בנים לידם והתחילו לרקוד או לשיר ..
אגב,זה לא כזה חמור לדעתי כי זה כמויותתת של בנות אז בין איזה 2000 בנות קשה לזהות קולות ואף אחת לא שרה סולו..ואני לא ראיתי כמו שתיארת שממש רקדו בתוך בנים..
קיצר לא באמת שמים לב מהלעשות..
ויש דברים יותר גרועים;)

..הָיוֹ הָיָה

לצערי, המציאות בה נתקלתי היא שונה מזו שאת תיארת..

מה הכוונה?ישראלית2❤🇮🇱
בנות שנכנסו ממש לתוך מעגל בנים ורקדו? ואיי הזוי,בדכ זה ממש לא ככה
לא לתוך מעגל בניםהָיוֹ הָיָה

אבל הולכים מאל מלא בנים, ומעגל של בנות באמצע.. לא מאמין שזה "הלכו לאט ולא שמו לב"... היה ממש מעורבב..

וגם לגבי השירה - מלבד שאפילו אם אכן היה כמו שאת אומרת זה מאוד לא ראוי, אבל היו לא מעט מקרים של חמש או עשר בנות ששרו, כשדי אפשר לזהות קולות....

 

וזה פשוט כואב. זה מה שיוצא מהחינוך? זה הדור הבא?

ממישראלית2❤🇮🇱
אז צודק,זה באמת בעייתי
אבל לפעמים אתה ככ באורות שאתה כבר לא שם לב,ממש לא בכוונה,גם זה קורה
(שוב,לא אומרת שזה בסדר או משהו זה בעיקר חוסר צומת לב)
ואני חושבת ש 'הדור הבא' הוא אחלה דור עם אידאלים

מת על הדור הזהekselion


אחלה דור עם אידאלים - נכון.הָיוֹ הָיָהאחרונה

ודווקא לכן הכאב, כגודל בציפיה....

באמת, חבל על בנות, ובנים, שלהוטים על ארץ ישראל "כברזל אחר אבן השואבת", ויש הלכות אחרות שאהמ.. קצת פחות..

באמת, חבל. כמה כדאי שהאידאלים יקיפו את כל חלקי עבודת ה', הדור יהיה מעולה פי כמה...

מה התחליף? שישתקו? סיימתי לשתוקונסי
ווהווו..בנות יאלה לריב
מתחמם ...
חבל. על כגון זה נאמר "סייג לחכמה שתיקה".הָיוֹ הָיָה

(כולל על התגובה עצמה..)

אז תקרא לי טפשה. כינויים לא מפריעים לי.ונסי
לא ענה ולא נתן תחליף
אני?! חס וחלילה, אני לא אקרא לך כלום. חז"ל עשו את העבודה..הָיוֹ הָיָה

התחליף הוא לשמור מצוות. אבל אני מבין שזה לא מקובל עלייך.

 

 

<צ> בדיוק אתמול אמרתי לאשתי שאני מסתובב עם נשים אחרות כי "מה התחליף? להתאפק? סיימתי להתאפק".  ואחר כך גם התלוננתי עליה ש"לא ענתה ולא נתנה תחליף".

אני יכול לשער שזה היה מעשה ממש חכם. נכון?

אז זה שיש לי דעה הופך אותי לטיפשה ועוד אתה מנופף בחז"לונסי
אל תוותרי לובנות יאלה לריב
חחחח מה אתה נדחףekselion


זה שהדעה שלך היא שאת עוברת על ההלכה כי "נמאס לך לשתוק".הָיוֹ הָיָה

אני לא "מנופף בחז"ל". הם אלו שאמרו "קול באשה ערווה". תתמודדי גברתי לבד עם התסכולים שלך.

 

 

למה ציפית בדיוק?

ילדה שיוצאת מלא פעמים בלילה ממיטת מעבר, מותשים.עינב66

אשמח לשמוע מנסיונכם כשילדה בת שנתיים ותשע עברה למיטת מעבר (כי למדה לצאת מהמיטת תינוק), מה הכי עזר לכן שתשאר במיטה שלה במהלך הלילה ולא תבוא אליכם חמש פעמים?

רוצים להתחיל איתה מהלך אבל מנסים להבין מה יגרום לה להישאר במיטה שלה ולא לבוא אלינו כי היא יכולה וזה מפתה לצאת ולהיות עצמאית.


מבחינת שפה היא מבינה אבל לא הכי מדברת עדיין.

תכתבי בפורוםרקאני

הריון ולידה

פה זה פחות רלוונטי

בפועלנפשי תערוגאחרונה

מה שיעזור זה להחזיר כל פעם

כל פעם


אבל זה מתיש ומנסיון אישי באיזה שלב באמצע הלילה נשברים כי רוצים לישון

עם הזמן זה עובר.


ואתם כהורים.

אל תרגישו שנכשלתם אם היא בכל זאת מגיעה למיטה 

אנשים שמבינים בכסף השקעות וכוניק זמניק
אני אשמח לשמוע אותכם שם בשאלה קטנה שאלה על חסכון קטן - חיסכון השקעה וצריכה
פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר

מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?

יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.

האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?

תגיד אוצר החוכמההפי

תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים

באיזה הקשר זה פורום? 

תחפשי בגוגל 'פורום אוצר החכמה'רוצה להשתחרר

ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.

זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.

זה קצת מצחיק אבלנקדימון

מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.

 

זו פרשנות בלבד.

לא חושב שזה נכוןרוצה להשתחרר

כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.

חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.

בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.

אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.

בינינו, קשה ברשת להישאר בדיונים מעמיקים כל הזמןמתוך סקרנות
להבנתי, סוד ההצלחה של הפורומים שהזכרת הוא שרוב גולשיו עם חסימה חזקה מאוד לרשת, ככה שאין לה באמת "רשת" שמושכת אותם לכל מיני מקומות ומפריעה לריכוז...
יש סיפור מעניין עם אוצר החכמה והפורום שלהםמשה

לעצם העניין. כנראה בעולם הדתי לאומי יש לא מעט פעילות כאן (פחות משהייתי רוצה) ולא מעט גדולי תורה צעירים כותבים דווקא בפייסבוק.

יש קבוצת פייסבוק/ווטסאפ של רבנים לדעתיארץ השוקולדאחרונה
אבל לא יודע אם היא סגורה, רק שמעתי עליה מרב שאני מכיר
ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה

עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר

יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?

פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויק
מהאינטרנט בשלב א', ואחר כך תתקדמי לדברים ממשיים יותר
יש ביוטיוב כמויות של חומר בחינםמשהאחרונה

משם אפשר להתחיל. אחר כך להתקדם...

פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

קצת דיוקיםגירגירמיאחרונה

כל מה שכתבת גם מכשיר ב-1000₪ יכול לתת, חוץ מסים וירטואלי שזה שמור למכשרים יקרים.

כמו שכתבת בעצמך, המכשירים הפשוטים היום הם הכי טובים שהיו לפני 5 שנים.

 

ההבדלים בעיקר הם "הפרמיום", ועל זה משלמים הרבה מאוד.

לדוגמא, אם המכשיר מפלסתיק או מאלומיניום מוסיף עלויות ייצור של בערך 30$, האם זה משנה? כנראה שלא, עוד לא הכרתי מישהו שלא משתמש בקייס (חוץ ממני). 

כנ"ל לגבי מסך אם הוא LCD או OLED מדובר על הפרשים של 100$ לפחות עבור היצרן, אני אישית לא רואה הבדל בצבעים או בבהירות גם באור שמש.

כנ"ל לגבי המצלמה, אם אתה מצלם צילומים קלים (ללא תנועה, אור טוב) ולא אכפת לך ש-AI ישפר את הצילומים, לא תוכל להבדיל בין תמונה שצולמה למכשיר יקר או זול.

כנ"ל לגבי איטום למים, כל המכשירים שראיתי מבפנים היו חסינים למים, זה בסה"כ אטמי גומי פשוטים יחסית, אבל לזה שאין תקן אומר שהיצרן לא לוקח אחריות ולא משלם תמלוגים עבור ההסמכה.

יש עוד הרבה הבדלים כאלו, היצרנים יודעים את זה ולכן המכשירים הזולים פשוט חותכים את על הפינות האלה.

כל האמור לעיל לא מנע ממני לקנות את מכשיר יקר מאוד מאוד.

 

אגב, סים וירטואלי לא יותר זול מסים רגיל מחברה מקומית או סים רגיל גלובלי שתזמין מאליאקספרס, הוא רק יותר נוח,  זה יותר זול רק עבור סים עם חבילת גלישה בלי מספר. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פ

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

מה הצורך?משה

מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.

קנית בסוף גלאקסי כלשהו אבל אל תשאלומתיעצת28

נמחקה לי כל היסטורית הצטאים בווצאפ במכשיר *הישן* .. ואחרי דו שיח ארוך עם הצאט GPT/גמיני נראה שאין לי שום גיבוי... מצד שני אם להיות רציונלית מה כבר איבדתי? הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. נראלי נחיה.. 

תתחדשי🤗 ומעכשיו את מקפידה לגבות את הדברים בסלולריפ.א.

שלך באופן שוטף 

תתחדשי! נשמע לא קריטי בכללזיויק
"הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. "יוני.ו.
נשמע די מבאס לאבד חחח
ווטסאפ זה צרה צרורהמשה

וגיבוי שלו (באמצעי חיצוני, כלומר קובץ טקסט) בעיניי זה די קריטי.

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

אי אפשר לשבור הרגליםצדיק יסוד עלום
אפשר לשבור הרגלים, זה לוקח זמן אבל קורהקעלעברימבאראחרונה
דייטיםאבוד
בנות תעזרו לי, אני לא מבין אני לוחם משוחרר נראה באמת טוב, אבל בנות פוסלות אותי סתם, מה קטע?
הפורום הלא נכוןארץ השוקולד

יש פורום לנו שנועד לזה.

לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.

מוזמן לשאול בפורום לקראת נישואין וזוגיותפשוט אני..אחרונה
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך א' בטבת תשפ"ו 22:03

ו...

בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭

רעיונות למשחקי קופסאהרמוניה
עבר עריכה על ידי הרמוניה בתאריך כ"ג בכסלו תשפ"ו 20:09

מגבשים וכייפים ששווה לקנות?

 

תודה

אליאסדרור אל
קטאן כמובןריבוזום
טיקט-טו-רייד שיחקתי פעם אחת ומאוד נהניתי אבל אין לנו בבית, אז אין לי ניסיון אישי אם הקסם שלו מחזיק מעמד. לפי מה ששמעתי מסביב נראה שכן משחק שווה. 
נראה ככה...הרמוניה
שם קוד!ריבוזום
איך שכחתי (דורש לפחות ארבעה שחקנים)
זהוו גם אליאס...הרמוניה
סיאנס. לא משחק קופסא אבל מגבש.די שרוט
ואם יש בעיה הלכתית של עבודה זרה אז טוויסטר. ואם יש בעיה הלכתית של נגיעה אז טלפון שבור. ואם יש בעיה הלכתית של במושב ליצים אז תלמדו הלכות לשון הרע.
אני בוכה😂Shandy
אציע כמה שונים:ארץ השוקולד

שם קוד,

אליאס,

דיקסיט,

עידן האבן,

טיקט טו רייד,

Robo rally,

The crew,

Avalon,

Shadows over Camelot,

Nefarious,

Colloretto,

סושי גו,

אזול,

Draftasorus

 

יואוהרמוניה

מה זה השמות האלה אתה בטוח שזה בישראל?😂

 

ממש תודה!

מה ה3 הכי מומלצים בעיניך? (חוץ משם קוד ואליאס)

הרבה משחקים הם באנגלית במקורארץ השוקולד

ולא יודע אם תרגמו אותם, בכל מקרה, בכלל המשחקים שפירטתי אין מלל כמעט.


תלוי מה הסגנון שאת מחפשת?

האורך? מספר השחקנים?

אה וואלה...הרמוניה

טוב אז יש לי שיעורי בית לחקור.

 

לא משנה הסגנון והאורך העיקר שיהיה אפשר גם בשני שחקנים ומעלה ולא מ-4

מה שלא מתאים רק ל2 מהרשימהארץ השוקולד

שם קוד (יש לו גרסה לזוג),

אליאס,

דיקסיט (אפשר לבצע התאמות שיעבוד לזוג),

Avalon,

Shadows over Camelot

סושי גו,

ולא בטוח לגבי Draftasorus 

תודה רבה!הרמוניה
לכל אחד מתאים משהו אחרנפשי תערוג

תלוי איזה סגנון אוהבים

מה עם הישנים והטובים?אוריןאחרונה

סבלנות, מונופול, דמקה, רמי קוביות, המשחק עם הרכבת מילים - שכחתי את שמו ועוד

אולי יעניין אותך