מאיזה מוצא/עדה הייתם רוצים להיות?צהרים
מה הסיבה לכך?
שילוב של כל המעלות מכל עדה😉מישהו איתי
סתם, וואלה טוב לי בשורשים שלי.
צריך לעבוד על לקחת את הפלוסים מכל עדה ולא הפוך🤦‍♂️
מה המוצא שלך אם אפשר לשאול?צהרים
אאוטינג וזהמישהו איתי
שילוב של כמה ארצות
נפלא לי עם השורשים שליברוקולי
ברוקולי.. שורשים.. חחח הבנתי מה עשית פה😎כבר לא ישיבישער


דווקא זה לא ירק שורשברוקולי
זה סוג של כרוב בר - ירק מצליב
עד כאן הנצלוש


דיברתי על שורשים אמיתיים, אבות אבותיי
בהחלט, אוהוהָיוֹ הָיָה

יוחסנטע

טוב לי עם מה שאני ב"הראשיתך
אני מרוצה ממה שיש 😁איכה
אתה מקנא.איכה
ממש לא!חדשכאן
כמובן שמהעדה שלי יש שאלה בכלל?!הרמוניה
תימנים הודים ואתיופים זה העדות הכי חמודות בעיניי
ואני גם אוהבת את האחווה העדתית שלנו שהרבה לא מבינים אבל זה עולם אחר ממש... יש את "המשפחה" ויש את העולם
אחלה עם שליאפרת????
שילוב מוצלח למדי
מה רע לי בעדה שלי?חופשיה לנפשי
ככה או ככה זה לא אישיו
טוב לי עם מה שאניחצילוש
מעריכה מאוד מאוד את השורשים שלי ושמחה בהם
אני גם ככה קיבוץ גלוייות גדול מאודעברי אנכי

העיקר שאין שום דבר ש'כנזי

 

אם כבר הייתי אומר חלאבי

אבל זה לא כי קריטי לי

זה כי אני אוהב להתפלל בבתי כנסת של חלאבים

הם פייטנים שמה

תוניסאים הם.. טוב.. המנגינות מעפנות. מאוד.

ואני מתפלל עם מרוקאים בדכ.

הלוואי שהייתי צאצא ישיר של יהודים שנשארו בארץ ישראל ולאחסדי הים
יצאו לגלות.

אבל אני גאה כיהודי מזרח אירופאי ואמריקאי.
אשכנזיגריבוז
להיות חתיך
אמריקאיםחושבת בקופסא

רק בגלל היתרון שהם יודעים אנגלית שוטפת ולרוב הם טחונים.

 

אבל ממה ראיתי קוראים לאנשים אמריקאים אפילו אם הם (או ההורים שלהם) לא עלו מארצות הברית, כל מדינה דוברת אנגלית מתאימה להגדרה.

 

אז אם להיות ממש בררנים, אז הייתי רוצה להיות בריטית (אני חושבת שהמבטא שלהם ממש יפה, ואני מנסה לדבר באנגלית במבטא הזה)

טיפה יותר ראליסטי, אבל לא בהרבה-הייתי רוצה חתן כזה.

 

(אבל ברור שכולנו יהודים, וההבדלים בין העדות מצטמצמים עם הזמן, ואין מה לתת להם חשיבות גדולה מידי וכו' וכו'...

רק כדי ש@נשמה כללית לא תתאכזב מהציפיות שלך ממני )

וואלה יש בזה משהוגריבוז
לאמריקאים באמת יש ים כסף
פעם אמרתי את זה לילדה אמריקאית כשהייתי בבית שלה ביסודיחושבת בקופסא

היא התחילה לתרץ:

"טוב, יש לנו משפחה גדולה, אז ברור שאנחנו צריכים יותר מקום..... אז יש חדר לכל אחד מ-5 הילדים, וחדר הורים, ועוד חדר עבודה, וחדר אורחים, ויחידת דיור לסבתא שחצי שנה בארץ וחצי שנה בארה"ב בגלל המזג אוויר....

זה רק כי אנחנו צריכים את כל זה."

 

(אמרתי לה את זה רק אחרי שראיתי שהסלון שלה היה בערך הגדול של כל הבית שלי בכלל לא ידעתי על הקומות האחרות....)

חחחחגריבוז
אחלה תשובה נתנה לך ..
״רק כי אנחנו צריכים״

ו.. במקרה היה מספיק כסף לכל זה..
זה ממש לא נכון...הכול לטובה!

זה ממש מורכב יש ויש....

אני מכירה אמרקאירים אישית! ממשפחה שלי...

וואלה זה ממש סיטגמא...

שיש מין האמת כמו כול סיטגמא

רק מה שאני יודעת שאמירקים רגילים לבזבז לאוו דווקא שיש להם...

זה משו בתרבות...

 

יש לך תקלה תחבירית כאן..הָיוֹ הָיָה

"כדי שנשמה כללית לא תתאכזב" זה משפט שהופך אותי לנקבה.

את יכולה לומר או "כדי שנשמה כללית לא יתאכזב" (דיבור בגוף שלישי בזכר)

או " נשמה כללית, כדי שלא תתאכזב" (דיבור בגוף ראשון בזכר)
 

 

 

אנגלית לא, אבל לשון כן..

התכוונתי לתיוג השם, ואז המשך המשפט הוא פנייה בגוף שניחושבת בקופסא

תחליף את התיוג במילה אתה וזה מסתדר נהדר.

 

אבל עדיין, נכשלתי לעמוד בציפיות שלך 

הבנתי שלזה התכוונת.הָיוֹ הָיָה

אבל זה בדיוק מה שיצר בעיה תחבירית

 

 

מה הכוונה? בציפיות מבחינת תקינות הלשון?

כל ציפה שיש לך כולם צריכים לעמוד בה בגבורה חושבת בקופסא

לא משנה באיזה תחום.

 

אני סתם צוחקת.

מעניין איזה עולם יווצר אם זה היה נכון......

הָיוֹ הָיָה

*ציפיה...

 

 

עולם מושלם 😍

סתםסתם

לא כולם טחוניםחופשיה לנפשי
הלוואי, אבל זה שיקול טוב
חובה לתייג-מדרשיסטית20
לגמרי מה שאני כרגעThe Lion


ממוצא של משפחה עם הרבה כסףultracrepidam

מסיבות מובנות

 

בקטע העדתי לכל עדה יש יתרונות וחסרונות

אני מניח שכל עדה שהייתי בה הייתי גאה בהיותי בן לעדה הזאת

 

חוץ מעדת המרגלים ועדת קורח

טוב, אולי גם שם הייתי גאה בזה

-------רב שמואל
"כי לא ממוצא וממערב ולא ממדבר הרים. כי אלוהים שופט זה ישפיל וזה ירים" (תהלים עה)
טוב לי ככה*שלי*
מעידה עם אוכל טוביעל מהדרום
מה הם אוכלים חוץ מקובה?יעל מהדרום
לק"י

לי טוב עם האוכל אצלינו
בואנה דברי יפהבנות יאלה לריב
חח סתם. יש מלא חוץ מקובה מה קורה לך
@מבקש אמונה תפציץ אחי

ואיך את לא מכירה את המחשה ..
אחח כמה הייתי נותן עכשיו בשביל מחשה
שמעתי על מחשי- זה אותו דבר?יעל מהדרום
זה בהגייה ערקיתבנות יאלה לריב
זה עלי מנגולד ממולאים בשר ואורז ברוטב מטריף
אהה. אז לא. מחשי זה מעיין ממולאות אני חושבתיעל מהדרום
איך אפשר למלא מעיין?בנות יאלה לריב
אה אולי במים .. סתם

כנראה שאת מדברת על קישואים ממולאים
מעיים...יעל מהדרום


ידעתי שהתכוונת לזה אבל לא הייתי בטוחבנות יאלה לריב
רק שמעת ולא טעמת? הפסד חייך..הָיוֹ הָיָה


נשמע דוחה האמתיעל מהדרום
וסבתא שלי היתה אומרת:הָיוֹ הָיָה

תטעמי רק כפית, אחר כך אפילו אם תרצי עוד - לא ניתן לך

יעל מהדרום
לק"י

סבא שלי לא היה מבין איך אני לא אוהבת דגים "מה יותר טעים מדגים טריים?"
אגב מה העדה שלכם?בנות יאלה לריב
מישהו זרק פה ג׳רבה
מה המאכלים? חבר שואל
אני ג'רבאית (תת עידה של תוניסאים)יעל מהדרום
לק"י

פריקסה
ספינג'ה
פקילה (מאכל מעלי תרד/סלק/ מנגולד)
דביך
קוסקוס
ועוד....
והוו!! ג'רבאים!!עברי אנכי

שורפים חמץ בלילה!!!

 

 

פקילה זה לא כזההה טעים

בוא נודה באמת

 

וספינג' זה נראלי מרוקאים - לא?

נראלי זנגולה זה מרוקאיםבנות יאלה לריב
יש לי גם צד מרוקאי, וספינג' שם חוגג עברי אנכי


כנראה יש לך ג׳רבאיות שהסתננו למשפחהבנות יאלה לריב
של עיראקיםחיות צבעונית
אצל המרוקאים זה שבקייה
אני ערקיבנות יאלה לריב
ואני אומר לך שאת טועה.

סתם, טוב שמעי יש פשוט כל כך הרבה שמות לדברים האלה שמצופים בדבש שזה מבלבל
..Dynamite
זינגולה
שניםם לא שמעתי את המילה הזו .
לא . השפה הזו משו
פקילה זה טעים מאוד! אם נודה על האמת...עניין של טעםיעל מהדרום
לק"י

אצלינו זה ספינג'ה בנקבה
גם מרוקאים מכינים. לא יודעת מאיפה זה התחיל במקור
הויכוח זה על הקוסקוס, שמרוקאים גנבו, לא? עברי אנכי


חחחח...אגב, לכל עידה יש דרך הכנה משלהיעל מהדרום
הגענו לפשרה.בנות יאלה לריב
ספינג'ה זה ביחיד וספינג' זה רביםהרמוניה


והוו לא הייתי מוותרבנות יאלה לריב
כע?עברי אנכי

טוב נו..

גם ככה אי אפשר לאכול פחות מ5

 

לא תחסום שור בדישו

לא לא....ספינג'ות זה ברבים!!יעל מהדרום
חחחח ככה זה בערביתהרמוניה


מעניין באמת איך סבא וסבתא שלי היו אומרים ברביםיעל מהדרום
שמעי הכנסת להבנות יאלה לריב
כל הרעבים באמצע הלילה התכנסו לדון במאכלי עדות
למען האמת שהייתי שמחה לקבל כמה מאכלים עכשיויעל מהדרום
אצל מרוקאים זה שפינג'חצילוש
ככה זה נשמע במבטא של סבתא שלי. למרוקאים כבדים יש ששששין כזאת
איווה עברי אנכי

אין על מבטא מרוקאי בעולם

הכי כיף לחכות מרוקאים

 

#אין על סבתא

חחחח סבתא שליחצילוש
כל הזמן שרה לתינוק כל מיני שירים במרוקאית, על כמה שהוא יפה וכמה שהוא חמוד וכו'... חחח ולבעלי זה מוזרררר. הוא יקה. סבתא שלו רק אומרת- "אוייש, איזה מתוקי. זיסלה ממש!". יש מסורת כזאת לפני הברית לעשות לתינוק אמבטיה ולשים בה זהב (אולי זה כי הייתה לו צהבת גם) בעלי בטראומה מאז. אומר לי שהשירים שהיא שרה לו נשמעים לו כמו איזה כישוף והאמבטיה המוזרה הזאת עוד יותר
עברי אנכי

סבתא שלי תמיד כשאני מגיע לבית שלה היא שואלת מה אכלתי אם אני עוד רעב והיא לא אוהבת שאני לא אוכל משהו אצלה בבית. אפילו ביסקוויט - אבל חייב לאכול משהו

 

ופעם היינו מבשלים יחד

והכנו פעם יויו

וכדורי שוקולד

וחביתות

וציפס על המחבת

 

אין על סבתא בעולם

חחחח סבתא שלי מהצד השני גם כזאתחצילוש
והיא דמנטית. כל הזמן היא שוכחת ומציעה שוב ושוב. וגם דברים מוזרים. נגיד על הבוקר עם הקפה היא הביאה לי פרכיות אורז היא כזאת מותק. אבל זה כואב כבר שהיא בקושי זוכרת מה קורה ומי אנחנו..
גם שלי.. כנלעברי אנכי

אבל אצלנו אני לקוח בעצמי כי היא בקושי קמה..

ב"ה היא לא סיעודיתחצילוש
אבל שוכחת פתאום שזה הבית שלה, שואלת "איפה אני?" (הייתה גרה בבית אחר ועברה לדירת קרקע נגישה קרוב להורים שלי שעוזרים לה) ואחותה נפטרה, בשבעה היא לא ידעה מי אלה הילדים שלה (אחיינים שלה). אמרה לאחותי שהיא בת של בן אחר שלה ולא של אבא שלי והיה צריך להסביר לה. לא זוכרת איך קוראים לבעלי או לתינוק.. כואב לראות שאבא שלי מסביר לה דברים כמו לילדה קטנה.. אישה בת 75
ושיחקתם עם היויו ?בנות יאלה לריב
למה את מכנה אנשים כבשים? לא יפהבנות יאלה לריב
ועוד בשעת לילה מאוחרת שכולנו רעבים
חחח ערכתיחצילוש
חנקתחיות צבעונית
גם סבתא שלי עם השין ככה😅

וגם לה יש דימנציה😟
הסבתא השניה עם דמנציה חצילוש
כפרה על הסבתות שלי
פקילה זה כן כזה טעים!חופשיה לנפשי
ואצל תוניסאים אומרים ספינג'ה והצורה שלה אחרת
השאר אותו דבר לדעתי, בצק מטוגן
על טעם וריח חייב להתווכח עברי אנכיאחרונה


שמעיבנות יאלה לריב
אין לי מושג מה אלה אבל הם נשמעים טוב ואני רעב מאוד.. אני אתפשר כרגע גם על קוסקוס חנק ללא מרק/רוטב

ספינג׳ זה לא המתוק הזה? יש גם זנגולה
תמיד אני מתבלבל בניהם
ספינג'(ה) זה בצק מטוגן, שאפשר לטבול בסירופ או סוכריעל מהדרום
לק"י

זנגולה אני לא מכירה.
יש עוד דברים מטוגנים שטבולים בדבש...ג'לביה למשל. לא יודעת של איזה עידה זה.
ויש אצלינו עוד משהו שברח לי השם שלו.
מפרום זה קציצה... לא משהו מתוקיעל מהדרום
יש עוגיות של מרוקאים בחינה שבקיה, ותוניסאים קוראים לזהעברי אנכי

דבלה

דבלה כמו תאנה? מבחינת איך שהוגים את זה..חצילוש
לאלא, זה דֶבּלָהעברי אנכי


הנהעברי אנכי

זה דֶבְּלָה

אהההחצילוש
נכון!!! דבלה!יעל מהדרום
איפה אתה מפרום אחיבנות יאלה לריב
זה נראלי בשר עם אממ תפו״א
זה תפא שבתוכו קציצהעברי אנכי

פשוט לא עקבתי שזה רק דברים טעימים

זה כל מה שנכנס לפה עכשיו אחיבנות יאלה לריב
הבטן שלי מקרקרת
זה של תימנים. נראה לי...חצילוש
עיראקיםהרמוניה
את מתכוונתחיות צבעונית
זלבייה? אם כן זה של תימני
ואני מוחה פה בתוקף על גניבת המאכלים המרוקאים 😌
כןןן זה מה שאני הבנתיחצילוש
יכול להיותבנות יאלה לריב
שהיא התכוונה לאוכל עזתי ..
פשוט שמה את הל׳ לפני הב׳ במקום הפוך
לא הבנתי.. מה זה אוכל עזתי?חצילוש
כנראהבנות יאלה לריב
כשהיא אמרה ג׳לביה היא שמה את הל׳ ואז את הב׳ במקום הפוך
ולמקרה שעדין לא הבנת 😅בנות יאלה לריב
חחחח אהה. אני אישה.. במושגי שירות לאומי אני מבינהחצילוש
זה בדיחה לבוגר"צים
קוסקוס זה של מרוקאים😜🙈מישהו איתי
לא לא...לא יודעת מה המקור, אבל יש דרכים שונות להכנת קוסקוסיעל מהדרום
לק"י

אולי כל עידה המציאה משהו משלה.
תימניאריק מהדרום
מותר הכל.
אבל אריק באמת אני מתפלא עליךבנות יאלה לריב
המון בצק זה לא בריא
אני מה אכפת לי בקטע הזהאריק מהדרום
התחתנתי עם ג'רבאית.
חחחחבנות יאלה לריב
האמת שלא הבנתי
חוץ מזה שתימנים חולטים בשרצהרים
הרבה תימנים סומכים על הערוך השולחןנחשון מהרחברון
עבר עריכה על ידי נחשון מהרחברון בתאריך י"ד באב תשפ"א 19:12
שמתיר ללא חליטה גם לרמבם במליחה של שעה
מעניין, לא ידעתיצהרים
בעצם הם שינו מהמנהג שהם נהגו בו עד שערוך השולחן הופיע? אני מניח גם שלא היה קשר ישיר בין אשכנז לתימן באותה תקופה.

(מה סוף המשפט שכתבת? הוא חתוך)
היה קשר. קצת אח''כ.נחשון מהרחברון
ערכתי. זה שעה
ב"ה אני מכמה עדות..והעיקר-לשמוח:)
ולא מצטערת לרגע.. כולם מעדות המזרח חח
מאוד טעים לי ב"ה
לאמיצים בלבדזיויק
אתם מחזיקים פה פצלשים? [אני לא]
מי שאמיץoo

לא מפחד לדבר בשם עצמו

וכנראה לא פותח פצלש

לפעמים לשאלות נקודתיות...הרמוניה
בדיוק חשבתי על זהזיויק
נשקול🙂
לא! עיניי יתהלך במישרים והייתי כשוכב בלב 'ים'.חסדי הים
איזו מן שאלה זאת?כְּקֶדֶם
#גם_פצלשים_בני_אדם@


כן. במקום אנונימי בפורומים שאיןיעל מהדרום
אני בעצמי😅פצל"פ

אבל היום אני כבר רק מפה כמעט

ולא כ"כ משתמש במקורי

כנ"ל חחפצלשי"ת
לא הבנתי את התגובהפצלשי"ת
שהשאלה הקפיצה את אלה שזה השם שלהםזיויק
בעוד אני כיוונתי לכלל משתמשי הפורום. קפיש?
לאנפש חיה.

היה לי כינוי בלי הנקודה ושכחתי את הסיסמא אליו

לפני הרבה שנים

יש לי פצלש בחיים האמיתיים.די שרוט
הבעיה שהוא תמיד מנצח בויכוחים.
מאחורי כל אישה עומד גבר שלא יודע מה קרה הפעםדי שרוטאחרונה
בערךמבולבלת מאדדדד
יש לי כמה שפתחתי כל פעם לשאלה ספציפית. אבל הם לא פעילים (ואני לא זוכרת את השמות שלהם בכלל😂
לאארץ השוקולד

מלבד אחד כמו מבולבלת, לא זוכר מה הפצלש

אה הא! תמיד ידעתי שאתה פצלש של מבולבלתדי שרוט
ארץ השוקולד

אוי, עלית עלינו🙈

@מבולבלת מאדדדד , באיזה ניק נשתמש?

אופס🫢מבולבלת מאדדדד
אני חושבת שנעבור להשתמש רק בפצלש השלישי שלנו, @די שרוט
בניגוד למה שחושבים אין לי הרבה..בנות רבות עלי

אומנם פתחתי הרבה בעבר אבל ברשמי אני קופץ מידי פעם לבנות מרכלות עלי אבל לא יותר מכך.

אני אפילו לא מכוון את זה.. אני פשוט מתחבר ומה שיוצא לי בהתחברות אני מתחבר.. חחח

מעניין ממה זה נובעזיויק
האם פצלש בניקים נובע מפיצלוש בנפש? 🫢
זהו?זיויק
מנייני קרליבך ברחבי הארץשפתותנו שבח

בס"ד

 

שלום וברכה אני מחפש קישור לרשימה הכי מקיפה של מנייני קרליבך או אם מתאים לכם מי שמכיר אשמח שיפרט פה בשרשור

מה שאני מכיר בירושלים יש כמה  קריית משה (שגם בבוקר קרליבך שזה מיוחד יפה וקצת ארוך) , 
כמה בנחלאות מעיינות, קול רינה , בקטמון יקר , בכותל ואולי עוד כמה.
יש בגבעת שמואל את המניין המפורסם של לכו נרננה 
בצפת יש כמה אני מכיר את בירב שממש צפוף ומיוחד שם.
אני מכיר שיש הרבה  ישיבות שעושות קבלת שבת קרליבך  מרכז בית אל  רמת גן  מניח שיש עוד הרבה שאני לא מכיר.

מחפש קהילות נוספות  בערים ובישובים שעושות קבלות שבת קרליבך שיש אווירה של שירה חזקה ונוצר משהו מיוחד. 
ועוד משהו קצת יותר נדיר קהילות שעושות בבוקר מניין קרליבך כמו בקריית משה למי שמכיר . 
אשמח לשמוע.

וואי לכו נרננה מדהימים!!צע
במודיעין יש בבית הכנסת "איילת השחר"נפש חיה.אחרונה
חכמת ההמונים: קרה לכם שכעסו עליכם ולא רצו להסביר?זיויק
נגיד והשדר הוא "תבין לבד" כשזה באמת לא לגמרי מובן, או שמורגש שיש כאן משהו מעבר. מה עשיתם?
בטח, קרה ליפצלשי"ת

אבל לצערי מהצד השני, כעסתי על מישהו ולא רציתי להסביר...

כשמישהו מכעיס אותי כל כך ואח"כ עוד שואל למה אני כועסת, זה עוד יותר מרגיז ומתסכל וגומר את הסבלנות. כאילו... אתה עושה דבר כל כך מציק ולא ברור לך על מה אני כועסת?? זה מעלה את התחושה שמדובר בהיתממות ולא באמת ברצון כנה להבין למה כעסתי..

 

אני חושבת שהפתרון במצב כזה הוא פשוט להתרחק ממי שכועס עליך, אם אתה חשוב לו, כשהוא ירגע הוא יפנה אליך בעצמו...

מעניין ללמוד מהמקרה שלךזיויק

ומה עשית כשזה קרה לך? פשוט חיכית?

לא חשבתי על האופציה הזו למרות שחז"ל אמרו "אל תרצה את חברך בשעת כעסו".. כי שם בסוף מדובר בחברך שבסוף ישקף לך את המצב.

לדעתי גם אם זה חבר וגם אם לאפצלשי"ת
אם רואים שאי אפשר לדבר- עדיף תמיד לקחת צעד אחורה.
זה ברור... במצב שאין ברירהזיויק
מה שניסיתי להבין פה מכם זה אם יש ברירה כדי לא להשאר בפער עצוב כזה 🫥
זה קורה ל100% מהגברים הנשואיםדי שרוטאחרונה


המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויקאחרונה
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

רעיונות למשחקי קופסאהרמוניה
עבר עריכה על ידי הרמוניה בתאריך כ"ג בכסלו תשפ"ו 20:09

מגבשים וכייפים ששווה לקנות?

 

תודה

אליאסדרור אל
קטאן כמובןריבוזום
טיקט-טו-רייד שיחקתי פעם אחת ומאוד נהניתי אבל אין לנו בבית, אז אין לי ניסיון אישי אם הקסם שלו מחזיק מעמד. לפי מה ששמעתי מסביב נראה שכן משחק שווה. 
נראה ככה...הרמוניה
שם קוד!ריבוזום
איך שכחתי (דורש לפחות ארבעה שחקנים)
זהוו גם אליאס...הרמוניה
סיאנס. לא משחק קופסא אבל מגבש.די שרוט
ואם יש בעיה הלכתית של עבודה זרה אז טוויסטר. ואם יש בעיה הלכתית של נגיעה אז טלפון שבור. ואם יש בעיה הלכתית של במושב ליצים אז תלמדו הלכות לשון הרע.
אני בוכה😂Shandy
אציע כמה שונים:ארץ השוקולד

שם קוד,

אליאס,

דיקסיט,

עידן האבן,

טיקט טו רייד,

Robo rally,

The crew,

Avalon,

Shadows over Camelot,

Nefarious,

Colloretto,

סושי גו,

אזול,

Draftasorus

 

יואוהרמוניה

מה זה השמות האלה אתה בטוח שזה בישראל?😂

 

ממש תודה!

מה ה3 הכי מומלצים בעיניך? (חוץ משם קוד ואליאס)

הרבה משחקים הם באנגלית במקורארץ השוקולד

ולא יודע אם תרגמו אותם, בכל מקרה, בכלל המשחקים שפירטתי אין מלל כמעט.


תלוי מה הסגנון שאת מחפשת?

האורך? מספר השחקנים?

אה וואלה...הרמוניהאחרונה

טוב אז יש לי שיעורי בית לחקור.

 

לא משנה הסגנון והאורך העיקר שיהיה אפשר גם בשני שחקנים ומעלה ולא מ-4

כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

שנאת עצמית: "כי כמה שונאים יש לו לאדם, ובראשםחסדי הים

שנאת האדם בעצמו, כי האדם שונא לעצמו יותר מכל שונאיו"

(אמר דודי זקני רבי פנחס הורוביץ זצ"ל בדרשתו הידועה בשם 'כל המפרשים וספרי המוסר')

איך אתם מבינים את המשפט? איזה תחושות יש לכם סביב זה?

הוא מתאר הפרעה פסיכיאטרית כאילו זה המצב הרגילפשוט אני..

כלומר שנאה עצמית היא לא הפרעה בפני עצמה, אלא תסמין של הפרעות ומחלות שונות, בעיקר דיכאון מג'ורי והפרעות חרדה למיניהן.

או שהוא מדבר על בעיה נפוצה אצל רוב בני אדם, שרובנוקעלעברימבאר
מלאי ביקורת עצמית על עצמינו, אכזבה מעצמינו, תחושת פספוס, כעס על עצמינו על דברים שעשינו/לא עשינו בעבר, רגשי אשמה. או קנאה באחרים והרגשה שאנחנו לא שווים, או שאין לנו מה שצריך להיות, או תחרות עם אחרים והרגשת נחיתות
כן. הוא התעסק בזה בכמה מקומות לגביחסדי הים

מכמה היבטים לגבי קנאה וכעס שמבלבלים את הדעת.

בפירושו לתורה 'פנים יפות' בכמה וכמהחסדי היםאחרונה

מקומות מהיבטים שונים.

בכללי הוא כותב עמוק עם המון מקורות והסברים קצרים, וכדי להבין את השפה שלו ואת הרעיונות שהוא מנסה להעביר, צריך הרבה יגיעה. גם צריך להשוות בין כמה וכמה מקומות.

אתן לך דוגמית מהפרשה שהייתה:

"שענין הפגם שהוצרך לתקן הוא בחינת חטא עץ הדעת כמבואר אצלינו בהרבה מקומות, ופגם עץ הדעת הוא בג' בחינות קנאה ותאוה וכבוד המוציאין את האדם מן העולם [אבות פ"ד מכ"א], והוא נתקן ע"י ג' אבות שהם בבחינת אהבת ה' ויראתו ותפארתו כמש"ה [ישעיהו מט, ג] ישראל אשר בך אתפאר שהוא תיקון ג' בחינות אלו, והרמז לזה כי ג' אבות עם הכולל כמספר עץ הדעת".

ביקורת היא שנאה? אכזבה היא שנאה?פשוט אני..
הוא אומר שם בפירוש שזה לא אידיאליחסדי הים

כלל וכלל ושצריך להתגבר על זה, רק הוא מציין תופעה. הוא אומר בלשונו שדווקא צריך להפוך את המחשבות עלמא דחירות.

משפט נכוןשם פשוט

הרבה פעמים (לרוב) לאדם יש דימוי עצמי נמוך

זה גורם לו לשנאה עצמית, תיעוב עצמי מוסתר או יותר גלוי.

וזה הרבה ממה שהורס לאדם בחיים, זה התעללות עצמית.

בלי מודע האדם בעצמו מחבל לעצמו בחיים. 

כן. לצערנו זה קורה.חסדי הים
תהיות פילוסופיות של ליל סערהאוי טאטע!

הטוב


מה זה בעצם אומר שמשהו הוא טוב?

מה מגדיר משהו כטוב?

מה בעצם מיוחד בדברים טובים?

ומה בעצם אנחנו מתכוונים שטוב לנו?


מנסה טיפה להעמיק מה זה בעצם אומר הטוב הזה

זה מושג יומיומי אבל הוא חמקמק

אשמח למחשבות שלכם

את שלי אשתף בהמשך בעזרת השם ובלי נדר, כשהם קצת יותר יתבשלו

מעניין ממשאוי טאטע!

תודה


האמת שאני כתבתי טוב לא התכוונתי דווקא לטוב במובן של נכון מוסרית אלא גם לטוב במובן הנעים והמועיל

כלומר גם מסעדה טעימה היא מסעדה טובה למרות שאין בה שום דבר מוסרי

אבל ברור שהמוסריות היא גם חלק מהטוב הזה

כש...נחלת

כשחיים את האדם שאנחנו בכל המובנים. כשמחים בחלקנו אבל משתדלים

לדייק יותר במה שממלא אותנו סיפוק. בנתינה לעצמנו ולאחרים בצורה מאוזנת,

כשמצליחים להתגבר על משהו אצלנו, ולו אחת ליום ומבחינים בזה.

כשמצליחים לגרום למישהו (במיוחד במשפחה) שמחה. כשמצליחיףם

לבטא את הכשרונות שבנו, כשבסוף היום, כשמתבוננים אחורה, מרגישים

שהיום מוצה. היטב ולא בוזבז. מוצה נכון. כשזוכרים שהשם מלווה אותנו

תמיד בכל זמן ובכל מקום.

את אומרת הרבה דברים נכוניםאוי טאטע!
אבל אני מנסה למצוא איזה מכנה משותף יותר יסודי ושורשי
כי האל ציווה כמהר"ל, לא כמו הרמב"םחסדי הים
במו"נ, וגם הוא מודה כשעובדים את ה' ולא עוסקים בפילוסופיה, עושים את זה שהאל ציווה כמבואר במשנה תורה.
בהחלטנחלת

מותר לשאול ולתהות כפי שהיא תוהה (בליל סערה...). בטוחה שיש הרבה ספרי קודש שמדברים על זה והוגים בזה.

צריך למצוא אותם.  אולי תנסי לשמוע שיעורים של הרב אהרן לוי בהידברות. מאוד מתקבל על הדעת שגם הנושא

הזה עולה באחד השיעורים, או ביותר.  אפשר גם לשאול אותו בתגובות. הוא עונה, אמנם בקצרה, אבל זה יתן

כיוון מחשבה...

 

מה עם הרב נויגרשל? אם לא טועה, בימי שלישי בערב (22.00?). שואלים אותו כל מה שמעניין, מטריד,

מעלה תהיות....מאוד ממליצה. הוא גם יכול להפנות לשיעורים ו/או ספרים העוסקים בזה.

הוא עמוק וירא שמים ויודע ה מ ו ן.  

 

אולי אפשר לחפש גם באינטרנט , כמובן, עם ביקורת ולא לקבל כל דבר  - עם ביקורת ומחשבה.

להשוות לחכמינו, לדרך התורה.

 

בצורה שטחית אולי, שהטוב הוא הקב"ה. הוא מקור הטוב וכל מה שנובע ממנו הוא טוב.

ועדייןנחלת

מו"נ נחשב לספר פילוסופיה, לא?

כן. לכן שם הוא טוען שיש סיבות וטעמים למצוותחסדי הים
מה שמראה חיות רוחנית וגשמית בצורהחסדי הים
הרצויה לאל.
בתמצותבמשפנחלת

במשפט אחד, למצוא חן בעיני אלוקים ואדם.

 

אולי, זה הטוב.

אני מבין את זה בעומק כדברי דודי ההפלאהחסדי הים
כתובות קיא ע"ב: "וכמו שבקבלת התורה מסרו נפשם בדביקות להשי"ת וירד עליהם ט"ל והחיים, כן האדם בעסקו בתורה לשמה ומיחד כל איבריו וכל עצמות בחינותיו בעין השכלי לאמתות אחדות הבורא יתברך שורש נשמתו אז הטל הוא מחייהו ומתפשט בכל בחינותיו ובכל איבריו חיות פנימי, והוא שאמר הכתוב [דברים ד ד] ואתם הדבקים בה' אלהיכם חיים כולכם היום, רצ"ל כולכם כל בחי' רמ"ח איברים ושס"ה גידים מתפשט בהן מצות עשין ולאוין כמ"ש חז"ל את האלקים ירא זו מצות ל"ת ואת מצותיו שמור זו מצות עשה כי זה כל האדם באיבריו וגידיו ומחייה אותם. ומ"ש היום הוא ענין שאמר עולמך תראה בחייך שמרגיש בנפשו חיות פנימי הוא בחינת התחיה אשר יהי' לעתיד נגלה לעין כל."
טוב - טוב אנושי שמבטא את הטוב האלוקי המוחלטזיויק
נכון.נחלת
אם הבעיה היא שאתה לא נרדםשלג דאשתקד

אני מציע לך לקרוא את הדיאלוג האפלטוני הידוע "אותיפרון", או למצער לקרוא את "פרוטגורס". הם עוסקים ממש בנושא הזה.

אני לא בטוח שתצא מהם תשובה חד משמעית, אבל אני בטוח שתירדם די מהר

לכאורה ככל שמשהו הוא יותר קשור לחייםנקדימוןאחרונה
ככל שמשהו מוסיף חיים, בכמות או באיכות, אז זה טוב. ככה חשבתי פעם. זו שאלה עמוקה מאוד.


ולגבי איפה ה' בסיפור? ובכן, הוא זה שיצר את המערכת ואת האדם, ולכן הוא יודע מה עובד הכי "טוב" כלומר מה מתאים לחיים בצורה המושלמת.


מרגיש לי קצת שטחי, אבל אולי זה מועיל כנקודת פתיחה כלשהי.

אולי יעניין אותך