"טוב שפל רוח את ענוים מחלק שלל את גאים"יו0י
עבר עריכה על ידי יו0י בתאריך א' באדר תשפ"ב 01:11

תחנת הדלק, שבה אתה מתדלק בדר"כ- האם היא פתוחה בשבת?

האם פעם שאלת\ביררת דבר כזה?

 

בתור בני אדם, ובעיקר בתור יהודים, אנחנו מורגלים לעשות המון בירורים עד שהאוכל נבלע בפה.

לזרוע, ולהשקות, ולקצור, ולהפריש תרו"מ, בברכה, לטחון, לדוש, לטחון, ללוש, להפריש חלה, לאפות, לברך, ללעוס וכו'.

אבל יש עוד עניין שכדאי לשים לב אליו. פעם פחות היינו נפגשים עם זה, כי היה לנו פחות מעצמות מזון, ופחות לאומיות.

היום יש לנו מדינה, יש לנו תקשורת, יש כלים עצומים- לבניה ולהרס. אז היום אנחנו גם מבינים כמה כח יש לנו בידיים כציבור.

 

בעקבות עניין 'אוצר הארץ' שהתעורר בשנה האחרונה, ובעיקר בעקבות הפרסומת של הדוריטוס, 

התעוררתי לשים לב יותר למוצרים שאני קונה, ומאיפה. איזה ידיים מתפרנסות מהכסף שלי. 

נכון שלא כתוב על העגבניה 'עגבניה זו גודלה בעזה ע"י ערבי שיושב על אדמות העם שלך, וכספי המיסים של הייצוא מפרנסים את החמאס', ועל העגבניה השניה 'עגבניה זו גודלה ע"י יהודי בחממות נחלת יהודה, והוא החודש צריך לחתן את הבת שלו',

אבל עם קצת יותר תשומת לב, אפשר למצוא את ההבדלים האלה.

וגם 'שטראוס', 'עלית', ו'דוריטוס', לא הפכו ככה ביום אחד למעצמה- אנחנו הפכנו אותם לכאלה. 

הפקדנו בידם את הכסף שלנו, ועכשיו מהכסף שלנו נותנים חסויות למצעד הגאווה, ומהכסף שלנו עושים פרסומות להרס המשפחה היהודית.

וגם הרמי לוי שאתה קונה בו, כל חודש נותן משכורת לפרנסת כ"כ הרבה משפחות של ערבים (גם מיו"ש), שאנחנו נמצאים איתם במלחמה יומיומית-רב דורית. על האדמה, ועל הנפש.

 

ולמה זה נדיר למצוא תחנות דלק שסגורות בשבת, אבל מסעדות כשרות יש כמים?

כי במסעדות הם מרגישים שהנאמנות להלכה משפיעה על הרווחים שלהם, אבל בתחנות דלק- כמה כבר יצא לכם לשמוע על יהודים שלא מתדלקים בתחנה שפתוחה בשבת??  

 

ואנחנו יכולים ומסוגלים לעשות את ההבחנות האלה, ומסוגלים לעשות כ"כ הרבה טוב אם ניתן יותר שיקול דעת, ונדקדק יותר למי אנחנו מזרימים את הכסף שלנו..

 

 

"טוב שפל רוח את ענוים מחלק שלל את גאים" (משלי טז)

רש"י :טוב להתחבר את ענוים ולהיו' אתם שפל רוח מהיות מחלק שלל את גאים:

 

------רב שמואל
אתה צודק

זה מאוד מרגש

שהערבים יפזרו לנו ברחבי המדינה תזכורות: "תחנה זו אולי פתוחה בשבת, אולי יש ספק כמה יש רשות לקנות פה"

זה בודאי, מזכיר לכולנו, שהם רוצים שאנחנו נזכור שגם להם יש דעה לגבי השבת שלנו, יש להם דעה לגבי המזון שלנו, יש להם דעה לגבי כל מיני דברים שלנו - זה בהחלט מעניין, מרגש, ובלתי רגיל! אבל אל דאגה - הם ינחמו אותך - מי כמוהם יודעים לנחם - זה מאוד רגיל! - כיוון שהאמין באלוהים זה מאוד רגיל, כיוון לשמור שבת זה מאוד רגיל, כיוון שלקנות בתחנת דלק טובה זה מאוד רגיל - בטוח, כדאי וצריך שתרגיש רגיל, שהערבים יזכירו לך איך הם רוצים שתתייחס לעניינים רוחניים, דתיים, עניינים של חוכמת-חיים, עניינים של דעות, של רעיונות, ועוד הרבה הרבה דברים, שאולי, אתה עלול לשכוח מה הייתה דעתם של הערבים, אם אתה תתרגל מידי לחיות כיהודי. אם לפחות, תחיה עם הרבה רגשות אשמה. עם הרבה בלבול. עם הרבה דברים בלי יכולת לשמור את הכל בצורה נכונה. עם הרבה תסבוכת דת ומדינה בחסות מסיתים מחוץ לעם - וכולי - אז, לפחות, יש יותר סיכוי שלא תשכח את דעתם. בטח, זה גם יגרום, שנורא תאהב את ה' אלוקים, סליחה מישהו פה אמר 'אללה'? אה, כן, יש, באיסלאם, יש דעות, שחבל שהיהודים לא החליפו את שם האלוקים.
יפה מאודברגוע
כנ"ל גם למי שמשקיע בבורסה, האם הוא משקיע רק בחברות שומרות שבת וכו'
--- ---רב שמואל
"הוי זנב לאריות ואל תהי ראש לשועלים"

קל וחומר, שלא תיקח את ה"זנב לאריות" כסייעתא לשועלים
אפשר פשוט להשקיע במניות של גויים פשוט אני..


נכון, ולבדוק שאף יהודי לא מעורב בהםברגוע
זה כבר לא ישיםפשוט אני..

אלא אם כן תשקיע בחברות בערב הסעודית או מדינות אויב אלה ואחרות...

 

 

ולכן עדיף להשקיע בחברה יהודית שומרת שבת..ברגוע
לא מסכיםפשוט אני..

מה גם שבפועל *מאוד מסוכן* להשקיע בחברות ספציפיות מעטות, ולא סתם המדינה לא מסכימה שאנשים ישקיעו כך את כספי הפנסיה/השתלמות/גמל שלהם, ואין אף חברת השקעות בעולם שנוהגת כך.

 

צודק, לא דייקתיברגוע
תשובה שמצאתי באתר של מכון כת"ר (שהולכים לפי פסקים של הרב אריאל):

שאלה:
שלום וברכה
האם נכון לומר שבהשקעה מנייתית במניות בחו"ל אנו בעצם פותרים הרבה בעיות שעלולות לצוץ בקניית מניות בארץ (שבת, ריבית ועוד)?
תודה
תשובה:
אכן ברכישת מניות של חברות בחו"ל מצטמצם מאוד החשש לאיסורי שבת וריבית, אם כי החשש לא נופל לחלוטין משום שישנן גם שם חברות בבעלות יהודים, או שיהודים עובדים בהם בשבתות.
עם זאת, ניתן בחו"ל ללכת אחר הרוב שהם אינם יהודים ולא לחשוש לאיסור שבת וריבית – אלא אם כן ידוע במפורש אחרת.
מאידך, בחו"ל עלול להיות חשש אחר – החזקת מניות בחברות הסוחרות במאכלות אסורות. ואף שמותר לגויים לאכול מאכלות אסורות, אסור ליהודי לסחור במאכלות אסורות. ועל כן עלולה להיות בעיה בהחזקת מניות בחברה הסוחרת במאכלות אסורות.
לכן, למעשה, העדיפות היא ברכישת מניות בארץ של חברות השומרות שבת והחתומות על היתר עיסקא.
בכך יש גם ערך של חיזוק חברות השומרות על ההלכה, וכן ערך נוסף של חיזוק כלכלת מדינת ישראל שיש בו משום יישוב ארץ ישראל.
השקעות פנסיונריות יש מסלול להלכה כמעט בכול קופה, בדקתי.אביי


לא אמרתי אחרתפשוט אני..
ככה אני עושה ומתלבט האם זה טוב או שאני מתחמק?ארץ השוקולד
וגם צריך ביטול ברוב מסוים.
אם קניתי מדד s&p 500 יש לי מניות בפייסבוק שהיא בבעלות יהודי ולא יודע אם היא שומרת שבת.
להפךפשוט אני..
אם קנית מדד אז לא קנית אף מניה, ואין לך זכויות הצבעה באף חברה.

אגב,
זה שהוא בעל השליטה בחברה לא אומר שהוא עצמו עובד בשבת. ואם יש עובדים גוים בשבת, בעיה שלהם. וממילא בארצות המערב שבת וראשון הם ימי מנוחה, בהם עובדי הייטק נוהגים לצפות בנטפליקס ולא לזוז מהכורסה.

יכול להיות שמאן דהוא כן עובד, אני לא אומר שלא, אבל זה לא מחויב המציאות ואין סיבה להניח שדווקא יהודי יעשה זאת.
רק לגבי ה'אגב'אניוהוא
זה ממש לא נכון.
סימן מפורש בשוע שמרחץ ל יהודי אסור שיעבוד בשבת גם אם הגוי עובד והיהודי לא
מה הכוונה 'לא קנית אף מניה'צהרים
זה תלוי בקרן שקנית לדעתי. יש קרנות סל שקונות את המניות עצמן אני חושב
--- ---רב שמואל
הטעות שאתה מתייחס *בראש ובראשונה* לשאלה או שאלות כמו שהעלו פה - שאלות קלאסיות מהלמדנות של הגמרא והפוסקים - שזה בודאי שאלות חשובות בעשיית החשבון ההלכתית - אבל כאן, השאלה "האם אתה משתף פעולה עם מישהו שמחלל שבת" וגם כשמדובר בשאלה על "אינטרס של חיזוק לאומי" ועוד שאלות כיוצא בזה. אז השאלה צריכה להיות הרבה "מה עושה אותו מנהל עסק או חברה" - לא רק מבחינת מה הוא עושה בשבת או לא עושה בשבת, או שובת ועוצר בשבת או לא שובת ועוצר. - אלא אתה צריך לשאול: כמה הוא תורם, למניעת חילול שבת? כמה הוא תורם, לדאגה לאומית? כמה הוא תורם, לאמונה לאמת ולערכים? וכולי. והתרומה היא לא תמיד כספית - ולא תמיד לפי מדדים שמפורשים בהלכה - אלא אם כן תלמד לחפש היטב בספרי ההלכה ולמצוא - כי יש בהחלט לא פעם ולא פעמיים - אלא הרבה פעמים מדדים כאלה. עצם זה שיש גדר 'תלמיד חכם' - שקודם לקבל סחורה. - ויש גדרים, ודרגות - אני לא מדבר על דרגות שאינן מובאות בהלכה מהמקור - אני מדבר על דרגות שמובאות - כי יש יותר מדרגה אחת שמובאת. ויש גם הרבה חילוקים ודרגות - במניעת חילול שבת. ובצורה - שלמשל להציל משמד מותר לחלל שבת. וכך כבר במשנה מופיעים כמה הגדרות לדברים שמותר לחלל שבת - לעבור תחום שבת, לפקח את הגל וכולי. הרי זה ידוע שבלימוד משנה - כבר מהגמרא והמפרשים של "פשט משנה" עושים צריכותות - מה לומדים מכל הגדרה, ומכל אחד מהפרטים - שהרבה פעמים כל אחד מופיע במילה או שתיים - אבל מי שבקיא בדרכי הלימוד יכול לדעת למה זה רלוונטי, איפה זה מופיע - ואם הוא בקי בדרכים של הבנה מעשית - גם של אז של הדורות ההם שבה נכתבה המשנה ולפי זה מתפרשת הכוונה המקורית, וגם של היום דלפי זה אפשר להקיש את ההיקשים הנכונים, ולא לטעות - ואז אפשר ללמוד, ולראות - מה נוגע למה, ומה רלוונטי למה. ואיך לקיים נכון את הדברים. בנוסף טוב גם לעשות את שאר החישובים כמו שהזכרתי בהתחלה - החישובים ה"קלאסיים" - ביטול ברוב וכל מיני חישובים שהם חשובים - אבל קודם צריך להבחין בדבר עצמו. (אם, למשל, אתה מספיק עירני ושם לב, כבר בתחילת דבריי אני שיחקתי - למשל "מה הוא עושה בשבת או לא עושה" ו"האם הוא שובת ועוצר או לא שובת ועוצר" - כי יש כאלו ש"מוסיפים" קצת, "שעות נוספות" בשבת. ויש כאלה - שאצלם זה פתוח 24/7 - וגם את זה צריך לשקלל למה זה פתוח 24/7 - איזה סיבות, כמה הסיבות חשובות ומתאימות לפי ההקשר. וכולי. ואז, על כל פנים, השאלה היא "האם הוא שובת ועוצר" או "לא שובת ועוצר", וגם כאן יש "שובת" לגמרי, ויש "עוצר" שמשתדל להמעיט. וגם בראשון - "מה הוא עושה בשבת" וגם בשני "האם הוא שובת ועוצר" - יש דרגות ולחילוקים עד כדי שצריך להבחין - האם העיקר אצלו זה ההוספה שגורמת חילול שבת, או שזה רק דבר קטן ובעיקר הוא השביתה. או להיפך. וגם לגבי "שובת ועוצר" - האם העיקר הוא השביתה. או העצירה. כל אחד משניהם לפום הדרגה. או שהיתה והעצירה הם רק טפלים. וכדומה. ואת כל זה אני כתבתי בקיצור - ואני יודע שאנשים לא תמיד שמים לב לכל דבר - והם לא חושבים שכתבתי כל כך הרבה בדבר הזה - אבל אני יודע שכשאנשים קוראים - גם אם הם לא שמים לב לכל דבר - הם שמים לב מספיק כדי "להאגיש שמדובר במשהו חשוב", או משהו שרוצים להדגיש וכדומה - ולכן אני כותב גם כשזה לא מוסבר - ולפעמים עדיף לא להסביר כשקשה או לא מתאים לפי ההקשר לפתוח ולברר דבר דבר. - גם בדברים שאני כותב - לפעמים גם בפועל כשאתה עושה. וכדומה. אבל עצם הלימוד, והבירור. - אלו דברים חשובים שאי אפשר לוותר עליהם. ואלו קריטריונים חשובים שמופיעים הרבה מאוד מסוג הקריטריונים האלה - גם ב"משנה ברורה" שנכתב בסך הכל לפני שתי דורות. וגם בעוד הרבה ספרים, בצורות שונות.
פתרון אפשרי יכול להיות לקנות את XBIבן מערבא

זה מדד שעוקב אחרי חברות הביו פארמה. וראיתי איפשהו טענה שהתשואה שלו חופפת פחות או יותר ל- s&p 500. 

 

היתרון הוא שאין לך שם בעיות של ״כשרות״ וגם העניין של השבת פחות בעייתי. ומבחינה ערכית בלי ספק עדיף להשקיע בחברות שמנסות לעשות טוב לעולם מאשר בחברות של סוכני כאוס. בקריסה האחרונה בשוק נוצרה שם הזדמנות מעניינת. 

אתה ככ צודק!ממלא כל עלמין

תודה על זה

נקודה להבהרה- דוריטוס  זה של עילית. החטיף לא יצא בקמפיין. עילית יצאה בקמפיין ואם יש טענה על מישהו זה עליהם...

אכן. דברי טעם.בן מערבא

צריך להעניש אותם בכיס. 

שנזכה להתחזק על זה..יו0י

*דוריטוס זה של עלית ועלית זה של שטראוס..

ויש שמועה שאומרת שעילית קנו את אוסם...ממלא כל עלמין

למי אפשר להאמין?

אז עכשיו המחרימים לא יקנו גם חומוס, חלב ודבש ועוד כמה מוצריםכלי פשוט
אם הם רוצים... 🤷‍♂️
אגב, כדאי מאוד גם לשים לב שאם אתם רוצים להודיע לחברה על מחאתכם והפסקת ההתקשרות עימם - כדאי לא לעשות את זה מפלאפון של סלקום
--- ---רב שמואל
אלו שנכנסו פה זה 3,5,10,15

3 - יהושע י' י"ג - דומות, עמידה ועמידה. וג' תיבות יהושע י"ט, מ"ג.

5 - יהושע י', ט"ז

10 - שמואל א, ו', י', עשרה תיבות מתחילת המעשה

ו-15 - שמואל א', ו', י"ד, 15 תיבות מלבד המילים "אבן גדולה" והוא סוד.

ארבעה מספרים כנגד זמן זמנם זמניהם הכתוב במגילה.
ממש לא, אסם שייכת לנסטלהפשוט אני..


--- ---רב שמואל
אתם (בני עם שונה) - הפסדתם שלום.

גם כשתנסו לבנות לעצמכם - לא יחזיק בשלום. רק כשזה יפול - יגיע שלום.
בהחלט. שכוייך!נפש חיה.
בגדול אני מסכים אתך, רק שתי הערותפשוט אני..

א. חשוב לשים לב על מה להחרים ועל מה לא.

כלומר גם אם נסכים שכדאי וראוי להחרים עסקים שעושים דברים מסוימים, צריך להסכים שחרם הוא צעד שצריך להיות מופעל רק במצבי קיצון (וכל אחד יחליט בשביל עצמו מה זה קיצון), ולא בכל פעם שמישהו לא מסכים אתי על משהו.

שלא יווצר חלילה מצב שבו יהודים מחרימים עסקים של יהודים, רק בגלל שיהודי א' בעד ארץ ישראל השלמה ומצביע לציונות הדתית, ויהודי ב' בעד "2 מדינות לשני עמים" ומצביע למפלגת העבודה (ואם יהודי ב' גם יעשה דברים בפועל בשביל לפנות יהודים מביתם זה כמובן יהיה מצב אחר).

לצערי יש רבים בשמאל שמחרימים את ההתנחלויות, לא קונים מתוצרתן ולא מסכימים לעבוד שם. כואב לי עליהם, אני כועס עליהם, ואני לא מוכן לעשות את אותו הדבר לאנשים מהצד השני של המפה.

 

ב. בסופו של דבר אנחנו חיים במדינה קטנה בלי הרבה תחרות, אם נחרים יותר מדי חברות - לא נוכל לקנות כלום (ואולי זה בעצם מתחבר גם לסעיף א', רק שהפעם זה מסיבות פרקטיות ולא ערכיות...)

אשריך.. פחות התכוונתי לנקודה של חרם,יו0י

הנקודה היא יותר לשים לב לחלופות,

עוד לפני שזה הופך להיות משהו מפלצתי כמו 'עלית'.

 

להבין שכשאנחנו קונים יין של יקב כביר, שמן של משק אחיה, ודבש נגוהות אנחנו פועלים משהו אחד,

וכשאנחנו קונים דוריטוס, טיב טעם, או לולבים מעזה, אנחנו פועלים משהו אחר.

 

וניתנה לנו האפשרות לבחור את מי להעצים ולחזק

 

"או קנה מיד עמיתך וחי אחיך עימך"

רק הבעיה שלחברות כמו משק אחיה אין הכשר נורמליJewice
את הכוונה שלי הבנת...יו0י

ובכל זאת, למה לא? 'מהדרין מטה בנימין' נשמע אחלה, וגם כושרות ממליצים עליה.

הסתכלתי באתר ועכשיו הבנתי על מה דיברת..יו0י

אני פשוט מכיר רק את השמן שלהם.. מבאס. תודה!

כן הבנתיJewice
זה רבנות… יש אנשים שאוכלים רק בד"ץ (היי)
אגב, העדה החרדית אנטי ציונים, אז לא תקנה דברים בהשגחתם?Jewice
בהצלחה עם זה…
שוב, זה לא עניין של שחור ולבן..יו0י

הכל לפי העניין והאפשרויות שעומדות לפניך. 

אני דיברתי בכלל על העדפה ולא על חרם.

 

ובעניין החרם מותר שיהיו מחלוקות הלכתיות והשקפתיות,

אבל יש מחלוקות לגיטימיות, ויש לפגוע ב'איבר שהנשמה תלויה בו'.

 

באמת?!בן מכיר
אתה רוצה לומר שחומרה או קולה הלכתית בדבר עצמו פחות תופס לך מאיזה מושג אוורירי ולא מוגדר סביב פרסומת מסכנה?
לא בטוח שהבנתי מה אתה רוצה, ואם זה בציניות או לא.יו0י

מוזמן להסביר יותר את השאלה..

אני באמת שואל, לא ציני.בן מכיר
אז אשמח שתסביר את השאלה.יו0י

לא הבנתי מה זה קולא או חומרה הלכתית בדבר עצמו..

ומה זה מושג אוורירי ולא מוגדר.

 

איך זה מבטא את הבד"ץ אל מול דוריטוס

מצטער על האיחורבן מכיר
מה תגובות הקודמות שלך הבנתי שבעניך מחלוקת בשני האוכל וההשגחה, החל בהאם חלק זה כשר או לא וכלה באם הישגיו מגיעה פעם ביום או אחת לשנה - זה סבבה וכל אחד יעשה כרצונו וכמנהגו, אבל בדבר שלא קשור בשום צורה לכשרות המוצר, שוודאי מי שאוכל אותו אבל כשר, אתה רוצה לשרוף את המועדון. ואני שואל - האם זה הגיוני?
זה לא מה שאמרתי.יו0י

יש מחלוקות לגיטימיות בעניינים הלכתיים והשקפתיים, שאלו ואלו דא"ח, ובזה אדם יבחר כפי מי הוא רוצה ללכת.

כל עוד הדברים נכנסים בתוך השבעים פנים, מרבני הגוש ועד תולדות אברהם יצחק וכו'.

 

לעומת זאת, יש דברים מהותיים-לאומיים. כשחברה בוחרת (כחברה) לרמוס את קדושת השבת, להתנכר לערכים הבסיסיים ביותר של העם היהודי, ובמיוחד כשהיא משתמשת בכוחה כדי לשווק לציבור תועבות וכו', אז לא משנה לי הכשרות שלה.

זה הרבה יותר מכל הבדל כשרותי בין רבנות שומרון לבד"ץ העדה החרדית.. 

העדה החרדית לא נותנים כשרות לקורנפלקס עם תמונה של כדורגל…Jewice
אז אם הם ממשיכים לתת כשרות לדוריטוס, כנראה שיש להם סיבות משלהם להמשיך לתת להם כשרות… כל עוד זה בד״ץ אני לא אמנע מזה כי זה לא יעזור… רק אתמול אכלתי דוריטוס יאמי 😋
אנחנו משתדלים לאכול בד"צנפש חיה.
ולא אוכלים דוריטוס ושות' הן מטעמי בריאות והן מטעמי ציבור , לאור הפרשייה האחרונה.
אם אתם מחרימים רק את דוריטוס ולא את החברה עצמה אז זה מטומטם.Jewice
וזה חסר טעם.
אתם תמשיכו לקנות שוקולד פרה ומילקי ויד מרדכי ופסק זמן ומקופלת ותמי 4 ושוקו יטבתה ופינוקיות והם לא מפסידים עליכם כסף כי אתם לא באמת מחרימים אותם, אתם עדיין קונים מהם…
זה לא מדויקאניוהוא
יש מחלקה לכל סוג חטיף, והם רואים איפה הם חוטפים ויבינו שזה לא משתלם
בדיוקיו0י

וחוץ מזה, בנוסף, זה מחנך הרבה את עצמנו.

א. להבין שיש לנו כח כציבור.

ב. לברור את מה שמכניסים לפה ולבית.

 

שאלה שהתעוררה לי @Jewice :

לשיטתך, (ובמחילה מכבוד הציבור) אתה יכול למצוא את עצמך קונה את המוצר הזה?

אני לא אקנה כיJewice
זה רעל
זה של יוניליוור
@אניוהוא הראה לי עכשיו שגם העדה״ח נגד לקנות את הדוריטוס ואני מקשיב לעדה החרדית
אז למה הם לא פשוט מסירים את הכשרות ממוצרי דוריטוס?Jewice
בסדר אני לא אקנה יותר דוריטוס, אבל באמת שיסירו את ההשגחה!
אתה בעצמך אמרת שאם מחרימים את דוריטוס ולא את החברה זה חסרפלונטר19
(המשך מהכותרת)פואנטה.
אז אם כבר מחרים אז כבר עד הסוף.
למה זה מה שהכריע?יו0י

אתה פתאום חושב שחרם זה כן יעיל\נצרך? -למה?

 

או שבגלל שכשיש קבוצה גדולה שמצטרפת אז זה יכול לפעול? -למה לא הצטרפת לקבוצה שניסינו לבנות? (יכול להיות מאוד שהעד"ח, התעוררה לחרם הזה בזכות הציבור הדת"ל שהתחיל את החרם, כי יכול להיות שהעולם הזה מרוחק להם מידי מכדי להרגיש באמת מתי נחצה קו אדום ורגיש)

 

או שאתה סתם הולך עפ"י הוראות העד"ח- שכוייח

כן, אני הולך ע״פ ההוראות של העדה״חJewice
לא עושים פה "דווקא"בן מכיר
לאף אחד, לא מתנכרים בכוח למסורת, מנסים ליצור קמפיינים אצל ציבור שזה כן עובד אצלו.
אם מפרסמים אצלך ככה דוריטוס, אז הגיוני שלא תרוץ למכולת לקנות אותו, אבל ליצור חרם אקטיבי נגד מוצר (מחברה שבכל מקרה תמשיך לצרוך את מוצריה) נראה לי סתם רפלקס פונדמנטליסטי מעיק ומטופש
אז במקום להוריד את הרוח מהמפרשים תגיד שיחרים את החברהפלונטר19
את הסרטון הזה הם לא פרסמו באתרי גאווה,יו0י

אלא לציבור כולו- באתרי האינטרנט, ובטלוויזיה. 

שהרבה מהצופים שם לא נמנים על המגזר הגאה, ואפילו הרבה מסורתיים/דתיים.

 

אז או שדוריטוס לא ידעה שזה קמפיין נפיץ כ"כ שיפגע בהרבה (ואולי רוב) מהרוכשים שלה,

או שהיא החליטה לרמוס את אלה לטובת אלה, כי קרנם עולה תקשורתית.

 

והתפקיד שלנו הוא להשמיע את הקול שלנו, ולא להרכין את הראש כשמנסים לרמוס אותנו.

 

כי היום מד"א היו שוקלים פעמיים אם לדחוף לנו ערכים משונים,

ואם החרם לא יהיה מספיק רציני, אולי בעוד שבוע נמצא את עצמנו אוכלים חטיפים שמצויר עליו דגל צבעוני, כי מי שראוי להתחשבות זה רק מי שצועק הכי חזק בתקשורת.

 

מדוייקבן מכיר
מעלה נקודות נכונות למחשבהארץ השוקולד
רק שתי הערות:
1. האם נכון להיכנס לשאלות ערכיות שהן לא הלכתיות במקרים כאלה?
2. זה לא רק כסף אלא גם מוצר חינמי כביכול שאתה נותן את נתוניך.
האם כדאי שיהיה לי חשבון פייסבוק לפי מטרותיה?
אני אמור לענות כאילו?יו0י

1. לדעתי זה מבורך. אבל זאת כבר מדרגה אחרת. מתוך הבנה שקניה יוצרת שותפות עם הסוחר והמגדל\יוצר. 

כמובן שאני מדבר לעניין העדפה, ולא לעניין חרם. [אבל כמו שלקנות מת"ח זה ערך, לקנות מיהודי קשה יום זה ערך לא פחות חזק]

 

2. לדעתי כנ"ל. זה מעצים את החברה. אבל רק להכניס את זה כשיקול, כדי שיהיה אפשר לעשות העדפה במקרה של אפשרויות שונות. בין השיקולים צריך להכניס גם את התפוקה שזה נותן לי- שהרי מפייסבוק, יוטיוב, וטווויטר הגיע כ"כ הרבה טוב לעם ישראל, וגם זה שיקול.

[וגם פייסבוק שינתה את ההגדרה ברישום. יש זכר\נקבה\אחר\מעדיף לא לומר.

אבל גדול מידי בשבילנו להילחם בפייסבוק, כי זה דבר עולמי, ואולי הרווח שאנחנו מרוויחים מזה גדול יותר]

 

3. כמובן שחרם זה רק למצבי קיצון, כשהחברה החליטה להשתמש במעמדה כדי להתנגח בתורת ה'\באנשים\בערכים טובים.

תשובות מעניינותארץ השוקולד
התכוונתי להעלות למחשבה ושנחשוב על זה, אבל אין רע בהוספת דעתך
🙃יו0י

שאלות מחכימות

בדיוק גיליתי שיש רשת יחידה בארץ שליו0י

תחנות דלק שומרות שבת.

קוראים לה SEVEN.

כל העובדים שומרי תו"מ (ככה הבנתי), וכלל המוצרים בחנות בכשרות טובה(לא יודע איזה).

 

מי שנמצא באזור שלהם, ראוי לחזק אותם.

במיוחד כשכל השאר מעצמות של טומאה- רומסים את קדושת השבת, מעסיקים מלא ערבים, ומוכרים לא כשר. 

 

לכבוד שבת קודש.

או לקנות טסלה ולהטעין אותה בביתJewice
בשבילי- רק סוסיתא;)יו0יאחרונה


אתם בעד חיים פשוטים? או חיים סוערים?זיויק
ומה יגרום לכם לשנות את ההחלטה וללכת לקצה השני?
בעד חיים מאוזניםadvfb

מה יגרום לי ללכת לקצה השני? שאני אראה צורך לאזן

אני בעד חיים פשוטים כי אין לי כח ליותר מזהחתול זמני

כלום לא ישנה את דעתי.

בבסיסoo

הרצון שלי לחיים פשוטים

אבל עם השנים צצו הזדמנויות ודברים מעניינים

שעשו אותם לפעמים יותר סוערים

וזה נותן הרבה עניין ומשמעות בחיים

כשזה מתאים בקצב 

מדהיםזיויק
אז זה אומר שהחיים במהות זה דבר סוער?
החייםoo

בנויים

מתנועות

תהליכים

בחירות

אינטרקציות


סוערים יותר או פחות

תלוי בקצב ובסגנון שבוחרים

הדברים המעניינים לרוב יותר סוערים 

חיים מעניינים ושמחיםLavender

על בסיס רוגע ושלווה.

ואולי כשאזדקן אעדיף את השקט

מדהיםזיויק
פרטי בבקשה כדי שנבין
בסיס קבוע ויציב לחייםLavender

בית שכיף לחזור אליו וטוב להיות בו

אבל לא שגרה אפרורית אלא הרבה יציאות, שמחה וכיף. 

מקווה שזה נקרא מספיק סוער

השאלה היא למשלזיויק

כמה אחריות יש לך על הכתפיים כיום

ואם זה אמור להשתנות בקרוב

כיום יש לי הרבה מאד אחריות על הכתפייםLavender

ככה בתחושה שלי לפחות, וזה ילך ויפחת ככל שאתמקצע ואקבל ביטחון בעז"ה.

זה לגבי העבודה.

לגבי החיים עצמם, אז כן, אני רווקה הוללת כמו שאוהבים לומר ואין לי אחריות על משפחה/ ילדים

מצד שניזיויק
ככל שתתמקצעי ככה תהיי בכירה יותר ומשפיעה יותר והאחריות תגדל, לא?
האחריות אמנם תגדל, אבל הביטחון והניסיון שצברתיLavender

יהפכו את הכל לפשוט יותר.

תחרות קשה לדעתיזיויק
ואינסופית 🥵
תלוי מה הכוונה פשוטים ומה הכוונה סוערים?אריק מהדרום
תגיד אתהזיויק
מה זה סערהאריק מהדרום
7.10? שואה? ילד עם צרכים מיוחדים שנולד לך? מחלה ממארת שחוזרת שוב ושוב אחרי שנראה לך שאתה מנצח? גירושין מכוערים? נכות? אובדן של איש יקר? פשיטת רגל? לא מעוקצך ולא מדובשך.

אם אתה מחפש ריגוש אז שיהיה מוצלח וחיובי.


אם אתה מחפש פשטות מה זה אומר? לחיות כמו האמיש או מורמוני? לחיות כמו נזיר בודהיסטי או לחיות כמו פועל סיני במפעל לייצור מקלות אוזניים כדי להתקיים מחופן אורז ביום? לדוג דגים באנטרטיקה ולאבד תחושת זמן כמו אסקימו?


גם זה לא, אם אתה מחפש חיים פשוטים שיהיו מוצלחים.

חייבים דווקא מצבי קיצון?זיויק
אני שואל אותךאריק מהדרום
למה כוונתך.
אז תנסה לחשוב על סערות יותר סבירותזיויק
וככה גם בשלווה, תסתכל על אנשים סביבך, תראה שיש כאלה ויש כאלה בלי מצבי קיצון 
אז תנסה לשאול את עצמךאריק מהדרום
למה כוונתך?
ענו פה יפהזיויק
תסתכל
אני שואל אותךאריק מהדרום
כמו האמיש או נזיר בודהיסטי.נחלת
כן?אריק מהדרום
אני מבין שזו הפעם האחרונה שאת משתמשת באינטרנט, חשמל או כפתורים בבגדים.
לא חושבת שהתכוונתינחלת

לחיים פשוטים , לוותר על טכנולוגיה שעשויה לעזור. על האינטרנט אגב, הייתי מוותרת. כן. בהחלט.

 

גם לא חושבת שזו היתה הכוונה בשאלה; - פשוטים או סוערים.

יהיה קל יותר לענות אם יפרטו את הכוונה בשאלה.

 

לדידי, חיים פשוטים הם חיים הקרובים לטבע. להרגיש את האדמה, הצמיחה.

להתלבש פשוט, לאכול פשוט, ללא יומרות שצריך לרדוף אחריהן, לא לרוץ

אחרי דברים עד שהנשימה מתקצרת. להעריך כל יום ולהיות יכולים להנות

ממנו, מהמתיקות שבו....

 

כן. לא להתערבב באנשים אחרים, להיות יכולה לחיות עם עצמי, למלא

את עצמי, להספיק לעצמי.

 

ואם אפשר בבקתה פשוטה עם עץ ענק גדוש עלווה, בסמוך, 

ובעלי חיים נחמדים בגינה (שאני הכנתי), ולשבת באכסדרת

העץ הנוחה עם כוס קפה או משהו, בערב, להקשיב למלמול

העלים, לציוצים מנומנמים של ציפורים שהופרעו קצת

משנתם......הרי זה משובח.

 

מובן שאני לא חיה כך. אבל זה מאוד מושך אותי. מעורר

בי געגוע למשהו כזה.

 

אולי זה יהיה, אחרי 120, גן העדן שלי....

 

 

 

 

זה גם עניין של גיל כמובןנחלת

החיים קצת....מעייפים לפעמים. שוחקים...

החיים שאת מתארת קוסמים לכל גיל לדעתיLavender
אז עוברת לטלפון מקשים?זיויק
😄
א. מדוע לא? ב. אבל הבהרתי שזו לא היתה הכוונהנחלתאחרונה

בחיים פשוטים.

 

אגב, אפשר גם בלי ט לפון בגלל. מכתבים למשל. או ביקורים ומפגשי רעים אחת ל....

 

באמת. ברצינות. כי אם אסתפק בעצמי, לא אהיה זקוקה לשיחות טלפון ו/או אחרות רבות.

 

יש כמובן סכנה של ניוון איזה שהוא, ללא מגע חברתי,ללא אינטרקציות, אבל אפשר לאזן;

ואז האיזון הזה, הויתור על הפרטיות המוחלטת שלי - הוא יהיה הסערות שלי.

 

באמת באמת הייתי שמחה לנסות את זה לזמן מה. אולי חודשיים בתור התחלה, כדי לראות

ולהרגיש איך זה.

 

הבעיה שאין מקום כזה שאפשר להיות בו ללא חשש. ללא אנטישמיות (אם זה בחו"ל)

ללא העלבויות משאר בני המשפחה; זה בהחלט יראה מוזר. ומה יגידו לנכדים?

(בתקווה שההורים יעכלו את זה איך שהוא...); סבתא בוחרת להתבודד - ללא

טלפון ללא קשר איתכם לזמן מה, ללא ביקורים, ללא....

 

צריך אומץ כדי לעשות צעד כזה.

 

נ.ב.  לאחרונה ביקשתי מאחד הבנים פינגווין כמתנת יום הולדת...כך שהילדים

לא יהיו מזועזעים מי יודע מה...אולי בעצם כן כי הם יודעים שאני רק כלב (סליחה

אבל זה הפתגם, לא?) נובח.

 

הם מכירים אותי. לא אשה אמיצה מי יודע מה. חולמת הרבה אבל לא מגשימה.

 

חבל.

 

 

 

כולם רוצים שירים פשוטים, שירים בשני אקורדיםנקדימון

"שירים פשוטים", שלמה גרוניך.

עיין שם והטה ליבך למוזיקה.

סועריםאני:)))))
פרטי נאזיויק
יש לי עבודה קטנה חד פעמיתמשה

אצלי במשרד (פ"ת), עבודה פשוטה משרדית שדורשת קצת יעד בהלכה בסיסית אבל לא יותר מזה. 

צריך לצערי פיזי כי יש התקן פיזי שמעורב בעניין.

 

צריך אפשרות לתת חשבונית/קבלה חוקית כדי לשלם עליה (או שנסתדר אחרת).

 

שאר הפרטים באישי.

איזה מעניין!נחלת
יש אלפי סוגי פסיכוזות, למה דווקא זו מעניינת?פשוט אני..

היו לו שני חלומות בנושא המוות,

לי היו הרבה יותר...

 

 

באמת לא הצלחתי להבין מה מיוחד

אבל אלו היו חלונות שעושה רושם שממשנחלת

מתארים חווית מוות קליני, כפי שכתוב בחז"ל וכפי שאנשים

שעברו חוויה כזו מתארים.

 

מאוד מרגש לדעתי. קצת עוזר (לי לפחות) לזכור שיש

משהו מעבר לכל טרדות היום היום, העולם הזה שמרגיש

כל כך מוחשי ואמיתי....המתיקות הזו שהוא מדבר עליה...

יש משהו טוב לצפות לו. לא?  (כמובן שמעדיפה לא

לחשוב על בית הדין שם למעלה, כי זה די מצמרר,

אבל לפחות אחר כך....)

 

ואם גם לך היו או יש חלומות מסוג זה, נשמח לשמוע!

להפךפשוט אני..
אם הוא חלם משהו שכבר תוּאר בעבר, באמת אין בזה שום דבר מיוחד.

אם לפני 400 שנים מישהו היה חולם על מכשיר קטן שנמצא בכף ידו, עם גישה לאינטרנט ואפשרות לראות נטפליקס - זה היה וואו.


אם מישהו חולם היום על זה שיש לו סמארטפון ביד, אין בזה כלום.


כלומר את מתלהבת מזה שהוא חולם על דברים שכבר תוארו ונכתבו בעבר לטענתך, למרות שאין בזה שום דבר מיוחד או מפעים. 

מסכימהנעמי28

וגם החוויה של מוות קליני תמיד מלווה עם תיאור אנושי וגופני כל כך.

הנשמה "ראתה אור" הנשמה שמעה קול" "עלתה למעלה" "מלאכים לבנים עם זקנים לבנים"

כל מיני תיאורים שכפופים לחושי הגוף שרק מצביעים על כך שזאת חוויה מוחית ולא על טבעית.


 

ומנגד המדע שיודע להסביר שבמצבים של חוסר חמצן במוח ומוות קליני יש פעילות מוחית חריגה ואיבוד של תחושת זמן ומרחב.

עשו ניסוי בבית חולים בארה"ב עוד בשנות ה 70די שרוט
וזה נמשך לדעתי עד היום.

הם החליטו לתלות מדף עם מסר עליו אבל שהכיתוב מופנה כלפי מעלה כך שאם הנשמה תרחף למעלה ורואה כל מה שקורה בחדר היא תהיה מסוגלת לקרוא את המסר שכתוב על המדף.


עד היום לא דווח על אף אחד שהצליח לראות מה כתוב שם עד היום.

במחקר הזהנעמי28

לא הצליחו בכלל לשחזר מוות קליני,

אז הוא לא מפריך כלום ולא מאמת כלום,

הוא פשוט לא רלוונטי.


מה הכוונה לא הצליחו לשחזר מוות קליני?די שרוט
הם עשו את המחקר על מתים קליניים.
אה קראתי מחקר אחרנעמי28
כן זה מחקר aware, נחשפתי אליו עכשיו
הרמבן בשער הגילוליםנקדימון
כותב שהנשמה, גם לאחר מוות בלתי הפיך, עדיין חווה את המציאות דרך רשמים מסויימים שנטבעו בה על ידי הגוף. מעגלי השבעה, שלושים ושנה, כך הוא מסביר למיטב זכרוני, הם תהליכי ההתנקות של הנשמה מהרשמים האלה.

לאור זה, בוודאי שמוות קליני יהיה חוויה מעורבת מתיאורים של גוף ושל נשמה.


ובלי קשר אפשר לקרוא גם כאן וכאן:


חוויות סף מוות - האם קיים "הסבר מדעי"?


חוויות סף מוות - עדויות שאומתו

קראתי ואקרא בעיון מאוחר יותרנעמי28

אני לא חוקרת כמוהו ולא בקיאה בנושא אבל כמה נקודות העלו לי סימני שאלה.

 

הראשונה והעיקרית היא שאי אפשר בצורה לוגית טהורה להוכיח קיום של משהו על טבעי ע"י חורים במדע.

וכל חוקר יודע את זה.

זה שהוא הפריך השערות מדעיות לא מוכיח שום דבר, אולי משאיר מקום להשערות אחרות אבל זה לא יכול לשמש כהוכחה לכלום .

במיוחד במקרים שהם לא דיון פילוסופי אלא ככל הנראה רק עניין של זמן ומחקר עד שהם יתגלו.
 

(ואני בטוחה שמדענים יחלקו על הטענות שהוא הביא, כי אז מה אם לא כל היפוקסיה מביאה למוות קליני, האם זה מוכיח שבמצבים מסוימים בשילוב מסוים היא לא גורמת לזה? ואז מה אם לא הצליחו לשחזר מוות מוחי בצורה יזומה עם סמי הזיה, זה מוכיח משהו?)
 

אחת הטענות שלו שהזיכרון של מוות קליני מאוד חד וזה מוזר שהוא מתרחש במצב מוחי כזה?

מי אמר? אולי דווקא במצבים כאלה המוח חד מאוד?

 

יש כל כך מעט מקרים וגם הם מפוקפקים מדי שכל תשובה החלטית לכל כיוון בנושא הזה היא מפוקפקת בעיניי.
 

לכן מוות קליני מעולם לא היתה הוכחה בשבילי לקיום או אי קיום של נשמה או משהו על טבעי בכל מצב אמוני שהייתי בו.

הוא לא בא להוכיח על ידי חורים במדענקדימון

הוא בא לפנות את הדרך לסבירות שהוא רוצה להביא מהעדויות שהוא סוקר במאמר השני.

ויש לו עוד כמה פוסטים בפייסבוק על הנושא. אפשר לחפש בדף שלו את המילים "סף מוות".

 

לגבי הדיון הפילוסופי זה לא ממש מדויק (לפחות אצלו). באופן כללי הוא אנטי-מטריאליסט ויש לו מאמרים גם על זה.

החומר, בהגדרה, לא יכול להיות חזות הכל - וממילא בעולם שלו יש מקום להסברים נוספים. לזה הוא חותר למעשה.

האם המוח קולט את התודעה או יוצר אותה? הוא עצמו בכלל יאמר לך שהוא מחזיק באידאליזם (גם על זה הוא כתב)

והתודעה בכלל היא זו שמייצרת את המוח ואת המציאות באופן כללי. המפגש בין התודעות הוא החוויה הקולקטיבית שלנו.

 

כדתיים, אנחנו בכל מקרה יוצאים מנקודת המוצא של התורה ושל המסורת. זו הקטגוריה השלישית של מקורות הידע: עדות.

 

אגב, בהקשר למה שהזכרתי מהרמבן, בדיוק נזכרתי שהרב שטיינזלץ זצ"ל כתב בספרו "נשמה" שה"אני" של האדם הוא כעין

תופעה לעצמה. נקודת המפגש בין הגוף לנשמה היא שיוצרת את ה"אני" וכשמתרחש מוות אז אותו "אני" נפרד לחלקיו.

אני מניח שהוא מבסס את זה באופן די ברור על משל הפיסח והעיוור שמופיע בגמרא. תובנה מעניינת שעולה מכאן מהדהדת לי

בדמיון מרוחק את תפיסה הבודהיסטית על כך שכל "אני" (או "עצמי") הוא למעשה אשליה (אני'צה ואנאטה).

בוודאי שקיום או אי קיוםנעמי28

של נשמה הוא דיון פילוסופי ענק.


העניין הוא, שהוא ימשיך להתקיים גם אם המדע יביא הסבר מדעי וחותך למוות קליני.


יש כמות מועטת של מידע והשערות שבעיקר מתבססות על סיפורים מפוקפקים וחורים במחקר מדעי (שלא מתאפשר כל כך כי איך אפשר לחקור תופעה שכמעט לא קורית ושאי אפשר לשחזר אותה בצורה יזומה?)

לכן- כל העניין של מוות קליני

כרגע לא רלוונטי לדיון הפילוסופי .

ומי שבוחר להאמין בגללו או לא להאמין בגללו לדעתי טועה מאוד.


אה, כמובןנקדימון
אמונה ביסודות היהדות לא קשורה לאמונה בקיומן של ישויות פיזיות או רוחניות. תגלית של מין יונקים חדש או מין מלאכים חדש אכן לא קשורים.
נכון. לוקח כנראה זמן (שנה?) להתנתק לגמרי.נחלת

אגב, חז"ל מתארים בדיוק כך מה שקורה לנשמה לאחר המוות;

והם אמינים עלי יותר מכל מחקר מדעי איזה שהוא.

 

אגב, חברה שעברה ניתוח קשה ראתה מלמעלה 

את כל פרטי הניתוח, שמעה את חילופי הדברים

בין הרופאים, הצוות. הכל.

 

היא היתה רופאה בעצמה.

איך אפשר להסביר משהו שלא כפוף לחושי הגוף?נפשי תערוג
האם תוכלי להסביר לעיוור מלידה את ההבדל בין כחול לאדום?

לכן גם אם חוו משהו. אין להם יכולת להסביר לך אותו בלי להשתמש בכלים גשמיים

ראית את הסרטון?נעמי28

הוא מדבר על חלום אבל חלום שכאילו נותן הצצה לעולמות עליונים ולא מוות קליני, אבל חוויה דומה.


הוא ראה את חמיו, עומד על הרגליים, כשלהבה יוצאת לו מהחזה.

כלומר חיזיון של עולם רוחני, עם תיאור של גוף גשמי לגמרי,

למה שחמיו בעולם הבא יהיה בגוף גשמי לגמרי?

לא יותר הגיוני שהוא חלם עליו כי הוא ביקר אותו כמה שעות לפני?


וכמו שפשוט אני כתב, כדי שיחשב כהוכחה שקרה משהו על טבעי, גם אם כפופים למגבלות השכל בתיאור שלו, לפחות משהו מזה צריך להיות לא ידוע בעולם ומעולמות נסתרים.


אני לא מתחברת לסיפורים האלה, הם לא שקרנים אבל הפרשנות שלהם לחוויה לא בהכרח אמת.

איזה מין שאלה זו?נקדימון

בעלת האוב של שרול העלתה את שמואל והוא נראה לה כאדם. נשמה רוחנית שהחיים קלטו אותה בדרכם שלהם.

כנ"ל לחזיונות של הנביאים.


כמו שכבר הבאתי מהרמב"ן, כל זמן שיש לגוף לאדם החווה אז זה יעבור דרך הרשמים האלה. מה גם שאולי אין הכי נמי הנשמות והעולם שלהן דומה לעולם החומרי באיזה אופן, כמו שאפלטון הציע שהעולם הוא צל של עולם האידאות. מה זה אימר על האידאות? איך הן נראות?


ייתכן והתיאור של האדם הוא מהירהורי ליבו, מעורבב בהזיות וכדומה - אבל העירעור לא יכול לבוא מצורת התיאורים.

לפעמים אני חושבתנחלת

שהעולם הבא מאוד קרוב (לא פיסית, אבל אני לא י ודעת להסביר איך) לעולם שלנו.

אבל הוא הרבה הרבה הרבה......יותר עמוק . אמיתי. מוחשי (כן!). הוא נוגע בעולם

שלנו איךשהוא וגם דומה לו, אבל אחרת.

 

לא לנסות לדחוק אותי לפינה, בבקשה, כי אני לא יודעת להסביר.

 

נזכרת שפעם ראיתי פלקט: מה שיותר גבוה, יותר עמוק.

אין לי מושגנקדימון
זה מסוג מילים שצריך להגדיר היטב, ובכל מקרה הם די חסרי משמעות. המשמעותי זה שאלת קיום העולם הבא ומשמעותו, ופחות מהם המאפיינים שלו.

וטיפ לחיים: לברוח מפלקטים. אלה סיסמאות שנותנות תחושה של חוכמה מיסתורית, ומצמצמות את החשיבה.

אני לא מבינה איזה מין דיון זהנעמי28אחרונה

כשההוכחות שלך מתבססות על דוגמאות שאתה מאמין שקרו בעבר, ולא על הוכחות שהן באמת קרו.

וזה לא משנה אם אני מאמינה או לא, הדברים שאתה כותב לא יכולים לשמש טיעון אובייקטיבי.

זה כמו שמחקר קליני יתרץ את מסקנותיו "כי כתוב בתורה"
 

ושוב זה לא משנה במה ואם אני מאמינה.

 

וכשאדם טוען שהוא חוה משהו על טבעי, חוות ההוכחה עליו, 

אז הוא כפוף למגבלות הגוף, נניח שזאת הסיבה. 

עדיין חוות ההוכחה עליו, נניח לגלות דבר שלא יודעים.

 

 

לגמרי ולחלוטין לא מסכימה איתך!נחלת
מסוג הדבריםנעמי28
שמחזקים את המחוזקים ומרחיקים את המורחקים.

סתם לידיעהאריק מהדרום

לא מדובר בסרטון הזה בכלל על חווית סף המוות בכלל.

מדובר על משהו חמור יותר שיתכן ואסור מבחינת היהדות ומיתתו בחנק, צריך עיון.

לא הבנתי. מחילהנחלת
הוא לא מדבר על מה שקורה אחרי המוותאריק מהדרום
ואני חושש לו מנבואת שקר.
עצות לחיים שהייתם נותנים לצעירים (18-22)ל המשוגע היחידי

במידה והייתם יודעים שהם יקשיבו לכם, ומה שתגידו יכול לשנות להם את החיים.

(@אני)))) , @פשוט אני..  מוזמנים לענות)

שתקשיב לעצמךShandy

תלמד מה שאתה אוהב ורןצה

פרנסה זה משמיים

אבל בעבודה שאתה אוהב ונהנה יש יותר ברכה

תהנה כמה שאתה יכול

אל תדחה חלומות כי אחר כך לא תמיד יהיה לך זמן ואפשרות להגשים...

ואם אתה לא יודע זה הזמן לברר אותם.

ואם אין לך יכולת אז תתחיל להגשים אותם בקטן

כל פעם

נגיד דוגמא אני רוצה להיות אמנית קרמיה

אבל אין לי כרגע זמן או אפשרות לנסוע ללמוד מקצועי

אז אני אתחיל עם סדנה קטנה באזור שלי  ואז בהמשך אלמד מקצועי

אני רוצה לטייל בחול מסביב לעולם

אין לי מספיק כסף

אז אתחיל בטיול אחד

או קודם פה בארץ אם לא טיילתי בה כבר

וכו וכו יש אפשרות לתת מלא דוגמאות.

אה ואל תוותר על עצמך בשביל אחרים

אתה יכןל להתפשר או לעזור

אבל אתה הכי חשוב

כי אנשים מתחלפים לנו בחיים בקצב מהיר הם לא שווים שתוותר על עצמך אם גם ככה הם הולכים.

אה ואם קשה לך מותר לך לקחת הפסקה מהכל אבל בתנאי שאתה ממשיך

מותר לך שיהיה קשה ומותר לך לעצור  והאמת שלפעמים זה ממולץ מדי פעם בטוח השגרה איך אני עכשיו האם אני בסדר? מאושר?

האם זה מקדם אותי לעבר החלומות והעתיד שלי?

 ) לגביי לימודים כן זה סבל אבל שווה כי בסוף 

תעשה מה שאתה אוהב אבל תמצא באמת מקצוע שכם תוך גדי למידה תהנה(
 

 

יפה, אהבתי ממש, תודה.ל המשוגע היחידי
במשפט אחדמשה

הקשבה עצמית

מודעות עצמית

 

ולהיות במקום שלך ולא בריצוי של אחרים.

(וביותר משפטים)?ל המשוגע היחידי

אם אתה מסכים להרחיב קצת איך מגיעים לזה, 
אני אשמח, תודה ממש.

הרבה זמן לבד בלי הסחות דעת. לא אנשים ולא מדיהמשה

מקלדת של מחשב זה אחלה. גם עט ונייר. גם זמן שבו אתה מדבר בחופשיות עם הבורא או עם אדם שלא נמצא לידך אבל אתה מדמיין שהוא שם. זה לא  כל כך משנה מה אתה עושה, העיקר זה להוריד את המחסום של היום יום ולנסות להבין באמת איך  הדברים אצלך עובדים ומה גורם לך להתקדם או מכשיל אותך.

הממ.חתול זמני

– לא לקנות רכב לפני שמתארגנים על עבודה יציבה ומשכורת טובה

– לא להיכנס לשום חובות חוץ ממשכנתא

– ללמוד לבשל כן גם אם זה לוקח זמן

– לא התחתנת עם אף מעסיק אם רע לך תעזוב אלא אם כן אתה מרוויח יותר ממה שאתה מפסיד

– יש עבודות טובות וכיפיות

– עדיף להרוויח פחות וליהנות יותר בגבולות הסביר

– עדיף מקצוע כיפי יותר מאשר משהו שאתה לא אוהב בגבולות הסביר

– לקחת חופשים לעשות כיף שימותו כל השאר

יפה, מעניין, תודה על התגובה.ל המשוגע היחידי

אני זוכר שכבר שדיברתי איתך פה על החיים שאתה חווה כחתול זמני,
אז אני יכול להגיד לך שזה נשמע הרבה עצות בסגנון כזה.

 

זה עצות מאוד חשובות, אבל נשמע לי שהם רק טיפים לחיים,
ובשבילי חסר פה קצת משהו יותר עמוק לחיים מאשר כסף וכיף...

 

כחתול זמני, מה שמעניין אותי זה כסף וכיף.חתול זמני

אלה פשוט מקומות שנפלתי בהם חזק וחבל שלא ייעצו לי (או שלפחות לא הפנמתי את העצות) מראש. אולי חוץ מהקטע של הרכב (אין לי רישיון ולא מתכוון להוציא).

איזה סגנון עצות היית רוצה?

 

העצה הכי טובה שאני חי לפיה היא לחיות את החיים שלי בדיוק כפי שאני רוצה. לבנות עולם משלי בדיוק לפי הסגנון שמוצא חן בעיניי.

העצה שכתבת עכשיו נוגעת בנקודה הכללית שהתכוונתיל המשוגע היחידי

לחיות את החיים בדרך שאני רוצה, זה באמת חשוב מאוד. תודה

קראתי פעם בסבא מסלבודקה כמדומניחתול זמני

שהאדם מצווה להידמות לבוראו,

וכשם שהקב"ה ברא את העולם, כך האדם עצמו צריך לברוא עולם (בעזרת התורה ויכולותיו האישיות)

מה שלא יהיה, לא לשכוח שהחיים נגמריםנחלת

מתי שהוא....לחתור ולהשקיע באיזון הנכון בין הגשמיות לרוחניות,

לזכור תמיד את המטרה, כיהודים.

אהבתי ממש את זה-Lavender

– עדיף להרוויח פחות וליהנות יותר בגבולות הסביר

 

בעבר יצא לי לקרוא כתבה על אנשים שמעדיפים לחיות בדרך חיים הזאת, והאמת שאהבתי ממש.

 

זה ממש לא סותרזיויק
אין קשר הכרחי בין רווח לבין כמות עבודה
הכל עניין יחסיLavender

גם מי שמרוויח הרבה ועובד מעט יחסית- עדיין יכול לעבוד פחות

בדיוקזיויק
לא הכרחי אבל עבור האדם הממוצע כןחתול זמני

ככל שמשקיעים יותר בקריירה בין אם ברמה של יותר שעות נוספות / זמינות אחרי שעות העבודה / כו' (או לחילופין לימודים השתלמויות) ככה לרוב מטפסים בסולם

ודי קל להגיע למצב של יותר מדי עבודה ביחס לרמת ההשתכרות שבאמת נדרשת ככה שה"פינוק" עולה בזמן ובבריאות יותר ממה שהוא שווה

עצותoo

לא באמת משנות חיים

רק שינוי- שיפור עצמי פנימי ויישום שלו


שיפור עצמי משיגים ע"י

ניסוי וטעייה

התבוננות/ הקשבה עצמית וסביבתית

אומץ

לקיחת אחריות 

אולי אפשר לשנות את זה ל:ל המשוגע היחידי

הדרכה שהייתם נותנים.
נראלי שזה גם מה שהתכוונתי,
וענית על זה יפה, תודה

מסכים מאודנקדימון
העצות הטובות ביותר שאפשר לתת אלה תובנות על עצם החיים והאדם. כל היתר זה בדרך כלל משהו שנכון לאחד ולא לאחר וכיוצ"ב.
לפתח את האישיותLavender

את יכולת ניהול הרגשות, דחיית סיפוקים.

לקחת את החיים ברצינות, להשקיע ולהתמיד. אבל לא לשכוח לרגע לכייף ולשמוח בכל הטוב שיש לנו.

ולקבל את מה שה' שולח לנו באהבה(:

תחסוך ותשקיע כמה שאתה יכולאריק מהדרום

במדדים רחבים ותנצל את הריבית דריבית.


תלמד מקצוע שיפרס אותך ולא תחביב יקר שיקטלג אותך כחכם.


בכל מה שנוגע לדייטים, תלך יד ביד עם ה', הוא יכוון אותך.

לרכוש השכלה גבוההshaulreznik

אפילו בתחום זניח כלשהו, כי לניירת יש משמעות אצל הרבה מעסיקים, בדגש על המגזר הציבורי.

 

וגם לשמור על הבריאות - בכל מקרה, החל מגיל 35 פחות או יותר, הגוף מתחיל להישבר, ולקראת גיל 40 מרבית האנשים יסבלו מבעיה כרונית אחת לפחות. אז למה להעמיס?

 

נ. ב. תתחתנו בגיל מוקדם, בגבולות הסביר. לקראת גיל 50 עדיף להיות הורה לבני 20+ ולהשקיע בעצמך (ע"ע מצב הבריאות) מאשר להמשיך ולהתרוצץ עם הילדוד'ס.

בהנחה ופניך למגזר הציבוריאריק מהדרום

שזה מעט מאוד משרות במדינה ששואפת לקפיטליזם.

דווקא את זה הייתי מייעץ לא ללכת כי רוב האקדמיה היא בזבוז זמן וכסף בשוק החופשי למעט תחומים מאוד מסויימים STEM, משפטים וראיית חשבון, זה בגדול.

הוראה ורפואה ופרה רפואה גם כן אבל הם מכוונים למגזר הציבורי.

רוב רובה של האקדמיה מיותרת ואנשים כדי להתפרנס עדיף שילמדו אשכרה מקצוע מעשי.

דיפלומה כלשהי היא סוג של תעודת ביטוחshaulreznik

שפותחת דלתות נוספות. אותו בעל מקצוע מעשי יכול לחוות פיטורין/למאוס במקצוע, ואז התואר שבידיו יאפשר לו להוציא תעודת הוראה, לעשות הסבה וגם להתברג אל תוך המגזר הציבורי שעדיין מונה מאות אלפי עובדים.

זה היה שייך למאה העשרים, לא למאה העשרים ואחתאריק מהדרום
לפני 3-4 עשורים האקדמיה היתה בעלת הבית על המידע בכל דבר, אחר כך הומצא האינטרנט וגוגל, מאוחר יותר גם הבינה המלאכותית, נשארנו עם אינפלציית תארים ואף אחד לא מבין מדוע.

כאשר פסיכולוג עובר מסכת עינויים של 9 שנים לפחות (אם הוא מתקתק שני תארים ומתאם והתמחות לא כולל פסיכומטרי) כדי להרוויח פחות מאינסטלטור או שליח וולט הוא ישאל כמה פעמים בחייו האם זה היה שווה את זה? להתחיל עשור לתוך הקריירה ולהפסיד חצי מהפנסיה שהיתה יכולה להיות לו כשליח וולט בגללל אפקט הריבית דריבית, הוא צריך להיות פסיכולוג עם סופר אמביציות  ותודעת שליחות מטורפת כדי לענות כן.


אני לא נגד האקדמיה אבל חוגים שלמים ומחלות הפכו מיותרים לחלוטין, מתי בפעם האחרונה ראית מודעת דרושים שמחפשים בעל תואר במנהל עסקים תואר ראשון? ועדיין זה אחד התארים הראשונים הכי נחשקים בשוק, למה? אילון מאסק אמר שסוחרי סמים מבינים במנהל עסקים יותר מ95 אחוז מהמרצים למנע"ס.


מסגר או מעליתן קודם כל לא יפטרו אותו כל כך מהר כי השוק לא מוצף במסגרים ומעליתנים מה שאין כן בבעלי תארים מיותרים וגם אם יפטרו אותו הם ימצאו עבודה חדשה תוך זמן מאוד מאוד קצר.


ואם ימאס במקצוע תמיד אפשר לעשות הסבה, לא חייבים תואר בעבור זה.


בגדול אני מסכים איתך שתואר הוא כמו ביטוח, אבל כמו ביטוח של מכונית חדשה מהמפעל, אתה מקבל ביטוח על השנה הראשונה אבל אתה מפסיד 60 אחוז מהערך של המכונית תוך 4 שנים, זה ביטוח שממש כדאי לא לקבל אותו, אתה חושק במכונית חדשה אין בעיה אבל יש לזה מחיר, אל תצא פראייר, להיות בעל תואר מיותר זה להיות פראייר ברמה מטורפת.

לא להכניס את הראש לפה של אריהדי שרוט
ולא לאכול שלג צהוב
איזי איזי. תמיד. בכל תחום.נפש חיה.
הכל עובר אבל הזמן לא חוזרלאחדשהאחרונה

לצבור חוויות, משמעויות וגם כאלה שהן סתם לכיף.

לא להתרגש מנפילות ומדברים, ללמוד לקום להתנער ולהמשיך הלאה.

אף אחד לא חי את החיים בשבילך, תבחר ותלך לאן שהלב והראש גם יחד מושכים.

שאלהנחלת

האם מכירים מישהו יהודי הידוע ומוכר כרצף טוב? מקצועי?

בירושלים או בסביבתה, או מוכנים לעבוד בירושלים?

 

הרצפה שלנו די מבקשת את זה, למרות שאני לא בטוחה

שהמניע שלי לגמרי טהור לחלוטין...

 

הוא חייב להיות הגון כאדם וגם במחיר. 

 

פשוט, לא יכולה עם ערבים המסתובבים בבית...

 

תודה!

ליאביש אי שם.
עבר עריכה על ידי יש אי שם. בתאריך ו' בתמוז תשפ"ו 4:01

ליאב כבביה

מה שלומך?

אתה יכול לראות אותי עכשיו?

אולי אתה מידי עסוק שם למעלה

בדיוק מקבלים את פניך במחול ובשיר

אולי אתה בדיוק במעבר ולא מבין מה קורה איתך

אולי אתה מדבר עם הקדוש ברוך הוא

אולי אתה מתפנק לך על קערת תותים שמה בגן עדן

 

ליאב

ראיתי אותך פעם?

נפגשנו?

אולי באוטובוס?

אולי פעם ראיתי אותך ואמרתי, איזה חייל חתיך?

מה אתה חושב עכשיו

פתאום הכל מובן לך?

טוב לך?

אם טוב לך אז למה כולנו חיים כאן בכלל

בוא נעוף לנו לשם ויהיה לנו טוב

 

ליאב

על מה אתה מתבונן עכשיו

מה נראה לך שם מלמעלה

מה אתה מבין פתאום

מה אתה מגלה

 

ליאב

אני מתגעגעת אליך ומקנאה ועצובה 

ואני לא מכירה אותך

ואתה הגנת עלי בחירוף נפש

ואתה לחמת

ואתה חיית פה במשך כל החיים שלך

ואתה היית פה כשנהרגו חיילים נוספים

ואתה שהית פה בשמחת תורה

ואתה יודע מה אנחנו מרגישים עכשיו

ואתה עכשיו אתה

ואתה זה שקרוב

ועל שמך יש אסון. אסון הטנק

 

היית מצחיק, ליאב?

אהבת את השם שלך?

אהבת את הים?

על מה חלמת אתמול?

אתה בכלל אוהב דגים?

אתה רב יותר עם אחותך או אחיך?

 

תודה ליאב. תודה

 

מעניין אם גם את הגבה השניה אתה יודע להרים

 

בהצלחה לך עם הכל שם למעלה

תהנה, תכייף, תבלה

תמסור לנו ד"ש

 

תמסור לאלוקים ד"ש מאיתנו

ממני

 

כואבזיויק
תודה שכתבת לכבודו הי"ד 
חזק וכואבעיניים טובות
עבר עריכה על ידי עיניים טובות בתאריך ו' בתמוז תשפ"ו 23:48

וואו.

😞אינגידאחרונה
אם הייתם פותחים פורום חדש, מה היה הנושא?זיויק
ולמה לא עשיתי את זה עד עכשיו? 🤔
השאלות של זיויקנקדימון
קל.
😂😂😂😂Lavender
101 דברים שימושיים לעשות בגרוויטציה 0די שרוט
אוקיי. משחק דוקים.די שרוט

בהמרת המתח הדרמטי בשעמום קיומי

​בגרוויטציה רגילה, דוקים הוא משחק של עצבים מתוחים, נשימה עצורה ואצבעות רועדות. בגרוויטציה אפס, המשחק הופך רשמית לדבר הקל ביותר ביקום כולו.


​אפס אחוזי פסילה: אתה יכול לגשת לדוק הצהוב, להעיף אותו עם האגודל, לתפוס אותו בשיניים או לעשות איתו ג'אגלינג. מכיוון ששאר הדוקים נמצאים כעת במרחק של שלושה מטרים ממנו ונעים לכיוון המטבח, אין שום דרך פיזית להיפסל.

ניצחון מובטח: המשחק מוגדר כהצלחה מוחלטת ב-100% מהמקרים. אתה תמיד מנצח. הבעיה היא, שברגע שאתה מבין שאתה לא יכול להפסיד, אתה נאלץ להתמודד עם העובדה שאתה פשוט אדם בוגר שרודף אחרי חתיכות פלסטיק צבעוניות שצפות בחלל.

כנראה שצריך להציע ל NASA לאמץ את רעיון הדוקיםפ.א.

לאסטרונאוטים בתחנת החלל הבינלאומית.. 😃
 

בינתיים יש תיעוד של משחקים אחרים בתנאי חוסר גרוויטציה…

 

Gemini אומר:
 

למרות שלוח הזמנים של האסטרונאוטים בתחנת החלל הבינלאומית (ISS) עמוס ומחושב בדיוק של דקות, יש להם גם זמן פנוי (בעיקר בסופי שבוע ובערבים). פסיכולוגים של נאס"א מעודדים אותם מאוד לשחק, שכן משחקים קבוצתיים חיוניים לשמירה על בריאותם המנטלית, הפגת השעמום וחיזוק הגיבוש החברתי.

התנאים הייחודיים של חוסר כבידה (מיקרו-כבידה) שינו לחלוטין את הדרך שבה הם משחקים, והובילו לכמה המצאות ומשחקים מרתקים:

## 1. משחקי קופסה (בגרסת החלל)

משחקי קופסה רגילים הם סכנה בחלל – חייל שנופל או קובייה שנזרקת עלולים לרחף לתוך מערכות אוורור או מכשירים רגישים. לכן, המשחקים עברו התאמה מיוחדת:

* **שחמט חלל:** משחק השחמט פופולרי מאוד בתחנה (במיוחד בקרב הקוסמונאוטים הרוסים). לוחות השחמט בחלל אינם מגנטיים (כדי לא להפריע למערכות האלקטרוניות בתחנה), אלא משתמשים ב**ולקרו (צמדן)**. כל כלי וכל משבצת מצוידים בולקרו כדי שהכלים יישארו במקומם. בעבר אף נערכו משחקי שחמט היסטוריים בין אסטרונאוטים בחלל לבין אנשים על כדור הארץ.

* **סקרבל (Scrabble):** האסטרונאוט הקנדי המפורסם כריס הדפילד לקח איתו גרסת נסיעות של סקרבל. גם כאן, כל אות קטנה הוצמדה ללוח באמצעות ולקרו. הדפילד סיפר שאם אות אחת הייתה מתעופפת, לרוב היו מוצאים אותה בסופו של דבר במסנני האוויר של התחנה.

## 2. משחקי וידאו

מכשירים אלקטרוניים קטנים וקלים הם אידיאליים לחלל:

* **טטריס ו-Game Boy:** בשנת 1993, הקוסמונאוט אלכסנדר סרברוב לקח איתו מכשיר גיים בוי ומשחק טטריס לתחנת החלל "מיר" (קדם-תחנת החלל הבינלאומית). בכך הוא הפך לאדם הראשון ששיחק במשחק וידאו בחלל. הגיים בוי הזה נמכר מאוחר יותר במכירה פומבית בלמעלה מ-1,200 דולר.

* **StarCraft:** האסטרונאוט דניאל בארי לקח איתו עותק של משחק האסטרטגיה המפורסם *StarCraft* לתחנה בשנת 1999, וסיפר שזו הייתה דרך נהדרת עבורו להתחבר למשפחתו שנשארה מאחור.

* **מציאות רבודה (AR):** בשנים האחרונות נאס"א שלחה לתחנה משקפי *HoloLens* של מיקרוסופט (לצרכי עבודה). האסטרונאוטים ניצלו אותם גם כדי לשחק במשחקי מציאות רבודה כמו *RoboRaid*, שבו הם "יורים" בלייזרים על חייזרים וירטואליים שפורצים מקירות התחנה האמיתיים.

## 3. ספורט ומשחקים פיזיים מומצאים

החלק המאושר ביותר של הפנאי מוקדש לניצול חוסר הכבידה כדי להמציא משחקים שאי אפשר לשחק בכדור הארץ:

* **"חץ וקשת" ודרטס חלל:** כריס הדפילד המציא גרסת דארטס (חיצים) בטוחה לחלל (שכן חיצים חדים מסוכנים מדי). הוא בנה חץ באמצעות סוללת מצלמה כבדה כראש, אזיקונים כגוף החץ, ונייר כנפיים. החיצים הללו ריחפו באטיות ובאלגנטיות מקצה אחד של הקבינה לקצה השני.

* **אולימפיאדת החלל:** בעת שנערכו משחקים אולימפיים בכדור הארץ, האסטרונאוטים קיימו "אולימפיאדת חלל" משלהם. אחד המשחקים הפופולריים היה **"כדור ללא ידיים"** (No-hand ball) – האסטרונאוטים היו צריכים להעביר כדור פינג-פונג מצד לצד או דרך חישוקים, אך ורק באמצעות נשיפת אוויר מהפה, מבלי לגעת בו בידיים.

* **בייסבול וכדורגל לשחקן בודד:** האסטרונאוט היפני סאטושי פורוקאווה הדגים כיצד בחוסר כבידה אפשר לשחק בייסבול לבד – הוא חבט בכדור עם מחבט, ואז ריחף במהירות עצומה לקצה השני של החדר כדי לתפוס את הכדור שהוא עצמו חבט בו.

> **בונוס היסטורי:** המשחק הפיזי הראשון מחוץ לכדור הארץ לא היה בתחנת החלל, אלא על הירח! ב-1971, האסטרונאוט אלן שפרד (במשימת אפולו 14) הבריח איתו ראש של מחבט גולף ושני כדורים, חבר אותם לכלי איסוף דגימות, וחבט בכדורי גולף על פני הירח. בשל כוח המשיכה החלש, הכדורים עפו למרחק של מאות מטרים.

>

 

באנג'י בלי חבלאריק מהדרום
עליות מתח. ככה תהיה בכושר שיא בלי להתאמץדי שרוט
עצות לחיים שהייתם נותנים לצעירים (18-22)ל המשוגע היחידי

במידה והייתם יודעים שהם יקשיבו לכם, ומה שתגידו יכול לשנות להם את החיים.

אל תקשיבו לאנשיםאני:)))))
זה רק רעיון לשרשורל המשוגע היחידי

אפשר לפתוח כזה ואז תגידי בו את מה שאת חושבת

אני יודעתאני:)))))
תשקיעו כל מה שיש לכם בביטקוין!פשוט אני..
אם הייתי מקשיב לעצה הזאת בגיל 20, אני והילדים והנכדים והנינים שלי, וכנראה גם עוד כמה דורות, לא היינו צריכים לעבוד דקה אחת לפרנסתנו.

(אני לא ממליץ לאף אחד להשקיע בהווה, רק אומר מה היה קורה אם הייתי משקיע בגיל 20... זה כמובן לא אומר שגם היום ההשקעה תשתלם)

בוא נניח שהייתי עושה את זהקפיץ

האם הייתי ממשיכה להחזיק עד אמצע 2024? לא בטוח בכלל

למה דווקא עד אמצע 2024?פשוט אני..
באמצע 2025 הוא היה שווה יותר...

ובכל מקרה, אם היית נכנסת לפני 13 שנה, אז היית ברווח עצום וחסר פרופורציות, לא משנה מתי בשנים האחרונות היית יוצאת... 

מכיר מישהו שעשה את זה?זיויק
כי זה הבור הגדול שםקפיץ

החלק שקשוח וצריך להאמין שזה שווה את זה, לא כזה עולה. זה קל


וכן, לקנות לפני 13 שנה כנראה היה צעד חכם

איפשהו לפני המסיבת סיום של כיתה ו', הייתי צריכה לקנות קצת ביטקוין.

צודק. מה חשבתי לעצמי

לא אשמתי שאת כ''כ צעירה 😬פשוט אני..
וואו מה התשואה שהשגת?זיויק
מניית טסלה עשתה יותרנפשי תערוג

אנבידיה הרבה יותר

מאיפה הנתונים?פשוט אני..

בשנת 2010 לצורך העניין, ביטקוין אחד היה שווה פחות מחצי דולר. אפילו פחות ב40 סנט.


היום, עם שווי של 64 אלף דולר, הוא גדל פי 160,000

זה כמובן תלוי באיזה יום מדויק בשנה אתה מסתכל, אבל זה הסדר גודל.


מניית טסלה הייתה שווה אז כ-1.3 דולר, היום 400 דולר, כלומר בערך פי 300.


160,000 זה הרבה יותר מ-300. זה 533 פעמים 300.


כלומר אם היית משקיע חצי מהכסף בביטקוין וחצי בטסלה, החצי של הביטקוין היה שווה היום פי 533 לעומת החצי של הטסלה, שכבר מזמן לא היה שווה חצי מההשקעה אלא שברירי אחוזים מההשקעה שלך מרוב שהביטקוין גדל בטירוף. 

כוונתי מיום פריצת המטבע לתודעהנפשי תערוג

את טסלה הכירו כבר בשנת 2010, כנ"ל את אנבדיה

אתה הכרת את ביטקוין בשנת 2010? 

אני אישית לא, לכן בכלל לא היה לי התלבטות האם להשקיע בו או לא

אבל זו לא הייתה כוונתי...פשוט אני..אחרונה
וגם אחרי שהוא פרץ לתודעה, הוא עלה הרבה יותר מטסלה...

לא ברור באמת איך משה עוד לא ייחד לך מקום משלךאינגיד
@משה זה ממילא יופיע בראשי. מה אכפת לך.. אולי תיצור לו מקום
יש די והותר פורומים נטושים - פשוט לבקש הרשאהפ.א.

לניהול פורום שכיום נטוש

חח אם לא השאלות של זיויק גם צמ"ע יהיה פורום נטוש😂Lavender
חחח אכן נקודה למחשבהאינגיד
😆😆זיויק
חושבת שהייתי רוצה לשאול כל מיני שאלות על תנ"ךנחלת

להיכנס עמוק, לרבדים הנוגעים בחיים. בכללי וגם של היום.

מחפשת סלוגן/ מיתוג/ קונספט לטיול צוות מורותאקונהמטטה

שקשורה לגאולה, צמיחה, חינוך..

אשמח לרעיונות!

תודה

..אריק מהדרום

הקישור מוביל לדיון בפורום של ערוץ 7 שכותרתו **"מחפשת סלוגן/ מיתוג/ קונספט לטיול צוות מורות"**. בפוסט הפותח המשתמשת מבקשת רעיונות למיתוג או סלוגן לטיול צוות מורות, עם חיבור לנושאים של **גאולה, צמיחה וחינוך**. ([ערוץ 7][1])


אם המטרה היא למצוא רעיונות למיתוג כזה, הנה כמה כיוונים אפשריים:


* **מצמיחות גאולה**

* **צועדות אל האור**

* **מחנכות עתיד, בונות תקווה**

* **זרעי חינוך – פריחת גאולה**

* **בדרך לצמיחה משותפת**

* **מאירות את הדרך**

* **מחיבור לצמיחה**

* **משורשים של אמונה לפירות של עשייה**

* **גאולה מתחילה בחינוך**

* **יחד מצמיחות דור של אור**


אם תספר/י:


* גיל התלמידות,

* אופי הצוות (יסודי/תיכון/אולפנה וכו'),

* האם הטיול הוא יום גיבוש, סיכום שנה או פתיחת שנה,

* והאם רוצים סגנון רציני, מרגש או קליל,


אפשר להציע סלוגנים וקונספטים ממוקדים יותר.


[1]: מחפשת סלוגן/ מיתוג/ קונספט לטיול צוות מורות - צעירים מעל עשרים "מחפשת סלוגן/ מיתוג/ קונספט לטיול צוות מורות | ערוץ 7"

אתה מודע לזה שAI זה דבר שיש לכולם? ובחינם?קפיץ
ושאני כבר אחרי הai...אקונהמטטהאחרונה
אולי היה פה משהו מוצלח מניסיון...

אולי יעניין אותך