"טוב שפל רוח את ענוים מחלק שלל את גאים"יו0י
עבר עריכה על ידי יו0י בתאריך א' באדר תשפ"ב 01:11

תחנת הדלק, שבה אתה מתדלק בדר"כ- האם היא פתוחה בשבת?

האם פעם שאלת\ביררת דבר כזה?

 

בתור בני אדם, ובעיקר בתור יהודים, אנחנו מורגלים לעשות המון בירורים עד שהאוכל נבלע בפה.

לזרוע, ולהשקות, ולקצור, ולהפריש תרו"מ, בברכה, לטחון, לדוש, לטחון, ללוש, להפריש חלה, לאפות, לברך, ללעוס וכו'.

אבל יש עוד עניין שכדאי לשים לב אליו. פעם פחות היינו נפגשים עם זה, כי היה לנו פחות מעצמות מזון, ופחות לאומיות.

היום יש לנו מדינה, יש לנו תקשורת, יש כלים עצומים- לבניה ולהרס. אז היום אנחנו גם מבינים כמה כח יש לנו בידיים כציבור.

 

בעקבות עניין 'אוצר הארץ' שהתעורר בשנה האחרונה, ובעיקר בעקבות הפרסומת של הדוריטוס, 

התעוררתי לשים לב יותר למוצרים שאני קונה, ומאיפה. איזה ידיים מתפרנסות מהכסף שלי. 

נכון שלא כתוב על העגבניה 'עגבניה זו גודלה בעזה ע"י ערבי שיושב על אדמות העם שלך, וכספי המיסים של הייצוא מפרנסים את החמאס', ועל העגבניה השניה 'עגבניה זו גודלה ע"י יהודי בחממות נחלת יהודה, והוא החודש צריך לחתן את הבת שלו',

אבל עם קצת יותר תשומת לב, אפשר למצוא את ההבדלים האלה.

וגם 'שטראוס', 'עלית', ו'דוריטוס', לא הפכו ככה ביום אחד למעצמה- אנחנו הפכנו אותם לכאלה. 

הפקדנו בידם את הכסף שלנו, ועכשיו מהכסף שלנו נותנים חסויות למצעד הגאווה, ומהכסף שלנו עושים פרסומות להרס המשפחה היהודית.

וגם הרמי לוי שאתה קונה בו, כל חודש נותן משכורת לפרנסת כ"כ הרבה משפחות של ערבים (גם מיו"ש), שאנחנו נמצאים איתם במלחמה יומיומית-רב דורית. על האדמה, ועל הנפש.

 

ולמה זה נדיר למצוא תחנות דלק שסגורות בשבת, אבל מסעדות כשרות יש כמים?

כי במסעדות הם מרגישים שהנאמנות להלכה משפיעה על הרווחים שלהם, אבל בתחנות דלק- כמה כבר יצא לכם לשמוע על יהודים שלא מתדלקים בתחנה שפתוחה בשבת??  

 

ואנחנו יכולים ומסוגלים לעשות את ההבחנות האלה, ומסוגלים לעשות כ"כ הרבה טוב אם ניתן יותר שיקול דעת, ונדקדק יותר למי אנחנו מזרימים את הכסף שלנו..

 

 

"טוב שפל רוח את ענוים מחלק שלל את גאים" (משלי טז)

רש"י :טוב להתחבר את ענוים ולהיו' אתם שפל רוח מהיות מחלק שלל את גאים:

 

------רב שמואל
אתה צודק

זה מאוד מרגש

שהערבים יפזרו לנו ברחבי המדינה תזכורות: "תחנה זו אולי פתוחה בשבת, אולי יש ספק כמה יש רשות לקנות פה"

זה בודאי, מזכיר לכולנו, שהם רוצים שאנחנו נזכור שגם להם יש דעה לגבי השבת שלנו, יש להם דעה לגבי המזון שלנו, יש להם דעה לגבי כל מיני דברים שלנו - זה בהחלט מעניין, מרגש, ובלתי רגיל! אבל אל דאגה - הם ינחמו אותך - מי כמוהם יודעים לנחם - זה מאוד רגיל! - כיוון שהאמין באלוהים זה מאוד רגיל, כיוון לשמור שבת זה מאוד רגיל, כיוון שלקנות בתחנת דלק טובה זה מאוד רגיל - בטוח, כדאי וצריך שתרגיש רגיל, שהערבים יזכירו לך איך הם רוצים שתתייחס לעניינים רוחניים, דתיים, עניינים של חוכמת-חיים, עניינים של דעות, של רעיונות, ועוד הרבה הרבה דברים, שאולי, אתה עלול לשכוח מה הייתה דעתם של הערבים, אם אתה תתרגל מידי לחיות כיהודי. אם לפחות, תחיה עם הרבה רגשות אשמה. עם הרבה בלבול. עם הרבה דברים בלי יכולת לשמור את הכל בצורה נכונה. עם הרבה תסבוכת דת ומדינה בחסות מסיתים מחוץ לעם - וכולי - אז, לפחות, יש יותר סיכוי שלא תשכח את דעתם. בטח, זה גם יגרום, שנורא תאהב את ה' אלוקים, סליחה מישהו פה אמר 'אללה'? אה, כן, יש, באיסלאם, יש דעות, שחבל שהיהודים לא החליפו את שם האלוקים.
יפה מאודברגוע
כנ"ל גם למי שמשקיע בבורסה, האם הוא משקיע רק בחברות שומרות שבת וכו'
--- ---רב שמואל
"הוי זנב לאריות ואל תהי ראש לשועלים"

קל וחומר, שלא תיקח את ה"זנב לאריות" כסייעתא לשועלים
אפשר פשוט להשקיע במניות של גויים פשוט אני..


נכון, ולבדוק שאף יהודי לא מעורב בהםברגוע
זה כבר לא ישיםפשוט אני..

אלא אם כן תשקיע בחברות בערב הסעודית או מדינות אויב אלה ואחרות...

 

 

ולכן עדיף להשקיע בחברה יהודית שומרת שבת..ברגוע
לא מסכיםפשוט אני..

מה גם שבפועל *מאוד מסוכן* להשקיע בחברות ספציפיות מעטות, ולא סתם המדינה לא מסכימה שאנשים ישקיעו כך את כספי הפנסיה/השתלמות/גמל שלהם, ואין אף חברת השקעות בעולם שנוהגת כך.

 

צודק, לא דייקתיברגוע
תשובה שמצאתי באתר של מכון כת"ר (שהולכים לפי פסקים של הרב אריאל):

שאלה:
שלום וברכה
האם נכון לומר שבהשקעה מנייתית במניות בחו"ל אנו בעצם פותרים הרבה בעיות שעלולות לצוץ בקניית מניות בארץ (שבת, ריבית ועוד)?
תודה
תשובה:
אכן ברכישת מניות של חברות בחו"ל מצטמצם מאוד החשש לאיסורי שבת וריבית, אם כי החשש לא נופל לחלוטין משום שישנן גם שם חברות בבעלות יהודים, או שיהודים עובדים בהם בשבתות.
עם זאת, ניתן בחו"ל ללכת אחר הרוב שהם אינם יהודים ולא לחשוש לאיסור שבת וריבית – אלא אם כן ידוע במפורש אחרת.
מאידך, בחו"ל עלול להיות חשש אחר – החזקת מניות בחברות הסוחרות במאכלות אסורות. ואף שמותר לגויים לאכול מאכלות אסורות, אסור ליהודי לסחור במאכלות אסורות. ועל כן עלולה להיות בעיה בהחזקת מניות בחברה הסוחרת במאכלות אסורות.
לכן, למעשה, העדיפות היא ברכישת מניות בארץ של חברות השומרות שבת והחתומות על היתר עיסקא.
בכך יש גם ערך של חיזוק חברות השומרות על ההלכה, וכן ערך נוסף של חיזוק כלכלת מדינת ישראל שיש בו משום יישוב ארץ ישראל.
השקעות פנסיונריות יש מסלול להלכה כמעט בכול קופה, בדקתי.אביי


לא אמרתי אחרתפשוט אני..
ככה אני עושה ומתלבט האם זה טוב או שאני מתחמק?ארץ השוקולד
וגם צריך ביטול ברוב מסוים.
אם קניתי מדד s&p 500 יש לי מניות בפייסבוק שהיא בבעלות יהודי ולא יודע אם היא שומרת שבת.
להפךפשוט אני..
אם קנית מדד אז לא קנית אף מניה, ואין לך זכויות הצבעה באף חברה.

אגב,
זה שהוא בעל השליטה בחברה לא אומר שהוא עצמו עובד בשבת. ואם יש עובדים גוים בשבת, בעיה שלהם. וממילא בארצות המערב שבת וראשון הם ימי מנוחה, בהם עובדי הייטק נוהגים לצפות בנטפליקס ולא לזוז מהכורסה.

יכול להיות שמאן דהוא כן עובד, אני לא אומר שלא, אבל זה לא מחויב המציאות ואין סיבה להניח שדווקא יהודי יעשה זאת.
רק לגבי ה'אגב'אניוהוא
זה ממש לא נכון.
סימן מפורש בשוע שמרחץ ל יהודי אסור שיעבוד בשבת גם אם הגוי עובד והיהודי לא
מה הכוונה 'לא קנית אף מניה'צהרים
זה תלוי בקרן שקנית לדעתי. יש קרנות סל שקונות את המניות עצמן אני חושב
--- ---רב שמואל
הטעות שאתה מתייחס *בראש ובראשונה* לשאלה או שאלות כמו שהעלו פה - שאלות קלאסיות מהלמדנות של הגמרא והפוסקים - שזה בודאי שאלות חשובות בעשיית החשבון ההלכתית - אבל כאן, השאלה "האם אתה משתף פעולה עם מישהו שמחלל שבת" וגם כשמדובר בשאלה על "אינטרס של חיזוק לאומי" ועוד שאלות כיוצא בזה. אז השאלה צריכה להיות הרבה "מה עושה אותו מנהל עסק או חברה" - לא רק מבחינת מה הוא עושה בשבת או לא עושה בשבת, או שובת ועוצר בשבת או לא שובת ועוצר. - אלא אתה צריך לשאול: כמה הוא תורם, למניעת חילול שבת? כמה הוא תורם, לדאגה לאומית? כמה הוא תורם, לאמונה לאמת ולערכים? וכולי. והתרומה היא לא תמיד כספית - ולא תמיד לפי מדדים שמפורשים בהלכה - אלא אם כן תלמד לחפש היטב בספרי ההלכה ולמצוא - כי יש בהחלט לא פעם ולא פעמיים - אלא הרבה פעמים מדדים כאלה. עצם זה שיש גדר 'תלמיד חכם' - שקודם לקבל סחורה. - ויש גדרים, ודרגות - אני לא מדבר על דרגות שאינן מובאות בהלכה מהמקור - אני מדבר על דרגות שמובאות - כי יש יותר מדרגה אחת שמובאת. ויש גם הרבה חילוקים ודרגות - במניעת חילול שבת. ובצורה - שלמשל להציל משמד מותר לחלל שבת. וכך כבר במשנה מופיעים כמה הגדרות לדברים שמותר לחלל שבת - לעבור תחום שבת, לפקח את הגל וכולי. הרי זה ידוע שבלימוד משנה - כבר מהגמרא והמפרשים של "פשט משנה" עושים צריכותות - מה לומדים מכל הגדרה, ומכל אחד מהפרטים - שהרבה פעמים כל אחד מופיע במילה או שתיים - אבל מי שבקיא בדרכי הלימוד יכול לדעת למה זה רלוונטי, איפה זה מופיע - ואם הוא בקי בדרכים של הבנה מעשית - גם של אז של הדורות ההם שבה נכתבה המשנה ולפי זה מתפרשת הכוונה המקורית, וגם של היום דלפי זה אפשר להקיש את ההיקשים הנכונים, ולא לטעות - ואז אפשר ללמוד, ולראות - מה נוגע למה, ומה רלוונטי למה. ואיך לקיים נכון את הדברים. בנוסף טוב גם לעשות את שאר החישובים כמו שהזכרתי בהתחלה - החישובים ה"קלאסיים" - ביטול ברוב וכל מיני חישובים שהם חשובים - אבל קודם צריך להבחין בדבר עצמו. (אם, למשל, אתה מספיק עירני ושם לב, כבר בתחילת דבריי אני שיחקתי - למשל "מה הוא עושה בשבת או לא עושה" ו"האם הוא שובת ועוצר או לא שובת ועוצר" - כי יש כאלו ש"מוסיפים" קצת, "שעות נוספות" בשבת. ויש כאלה - שאצלם זה פתוח 24/7 - וגם את זה צריך לשקלל למה זה פתוח 24/7 - איזה סיבות, כמה הסיבות חשובות ומתאימות לפי ההקשר. וכולי. ואז, על כל פנים, השאלה היא "האם הוא שובת ועוצר" או "לא שובת ועוצר", וגם כאן יש "שובת" לגמרי, ויש "עוצר" שמשתדל להמעיט. וגם בראשון - "מה הוא עושה בשבת" וגם בשני "האם הוא שובת ועוצר" - יש דרגות ולחילוקים עד כדי שצריך להבחין - האם העיקר אצלו זה ההוספה שגורמת חילול שבת, או שזה רק דבר קטן ובעיקר הוא השביתה. או להיפך. וגם לגבי "שובת ועוצר" - האם העיקר הוא השביתה. או העצירה. כל אחד משניהם לפום הדרגה. או שהיתה והעצירה הם רק טפלים. וכדומה. ואת כל זה אני כתבתי בקיצור - ואני יודע שאנשים לא תמיד שמים לב לכל דבר - והם לא חושבים שכתבתי כל כך הרבה בדבר הזה - אבל אני יודע שכשאנשים קוראים - גם אם הם לא שמים לב לכל דבר - הם שמים לב מספיק כדי "להאגיש שמדובר במשהו חשוב", או משהו שרוצים להדגיש וכדומה - ולכן אני כותב גם כשזה לא מוסבר - ולפעמים עדיף לא להסביר כשקשה או לא מתאים לפי ההקשר לפתוח ולברר דבר דבר. - גם בדברים שאני כותב - לפעמים גם בפועל כשאתה עושה. וכדומה. אבל עצם הלימוד, והבירור. - אלו דברים חשובים שאי אפשר לוותר עליהם. ואלו קריטריונים חשובים שמופיעים הרבה מאוד מסוג הקריטריונים האלה - גם ב"משנה ברורה" שנכתב בסך הכל לפני שתי דורות. וגם בעוד הרבה ספרים, בצורות שונות.
פתרון אפשרי יכול להיות לקנות את XBIבן מערבא

זה מדד שעוקב אחרי חברות הביו פארמה. וראיתי איפשהו טענה שהתשואה שלו חופפת פחות או יותר ל- s&p 500. 

 

היתרון הוא שאין לך שם בעיות של ״כשרות״ וגם העניין של השבת פחות בעייתי. ומבחינה ערכית בלי ספק עדיף להשקיע בחברות שמנסות לעשות טוב לעולם מאשר בחברות של סוכני כאוס. בקריסה האחרונה בשוק נוצרה שם הזדמנות מעניינת. 

אתה ככ צודק!ממלא כל עלמין

תודה על זה

נקודה להבהרה- דוריטוס  זה של עילית. החטיף לא יצא בקמפיין. עילית יצאה בקמפיין ואם יש טענה על מישהו זה עליהם...

אכן. דברי טעם.בן מערבא

צריך להעניש אותם בכיס. 

שנזכה להתחזק על זה..יו0י

*דוריטוס זה של עלית ועלית זה של שטראוס..

ויש שמועה שאומרת שעילית קנו את אוסם...ממלא כל עלמין

למי אפשר להאמין?

אז עכשיו המחרימים לא יקנו גם חומוס, חלב ודבש ועוד כמה מוצריםכלי פשוט
אם הם רוצים... 🤷‍♂️
אגב, כדאי מאוד גם לשים לב שאם אתם רוצים להודיע לחברה על מחאתכם והפסקת ההתקשרות עימם - כדאי לא לעשות את זה מפלאפון של סלקום
--- ---רב שמואל
אלו שנכנסו פה זה 3,5,10,15

3 - יהושע י' י"ג - דומות, עמידה ועמידה. וג' תיבות יהושע י"ט, מ"ג.

5 - יהושע י', ט"ז

10 - שמואל א, ו', י', עשרה תיבות מתחילת המעשה

ו-15 - שמואל א', ו', י"ד, 15 תיבות מלבד המילים "אבן גדולה" והוא סוד.

ארבעה מספרים כנגד זמן זמנם זמניהם הכתוב במגילה.
ממש לא, אסם שייכת לנסטלהפשוט אני..


--- ---רב שמואל
אתם (בני עם שונה) - הפסדתם שלום.

גם כשתנסו לבנות לעצמכם - לא יחזיק בשלום. רק כשזה יפול - יגיע שלום.
בהחלט. שכוייך!נפש חיה.
בגדול אני מסכים אתך, רק שתי הערותפשוט אני..

א. חשוב לשים לב על מה להחרים ועל מה לא.

כלומר גם אם נסכים שכדאי וראוי להחרים עסקים שעושים דברים מסוימים, צריך להסכים שחרם הוא צעד שצריך להיות מופעל רק במצבי קיצון (וכל אחד יחליט בשביל עצמו מה זה קיצון), ולא בכל פעם שמישהו לא מסכים אתי על משהו.

שלא יווצר חלילה מצב שבו יהודים מחרימים עסקים של יהודים, רק בגלל שיהודי א' בעד ארץ ישראל השלמה ומצביע לציונות הדתית, ויהודי ב' בעד "2 מדינות לשני עמים" ומצביע למפלגת העבודה (ואם יהודי ב' גם יעשה דברים בפועל בשביל לפנות יהודים מביתם זה כמובן יהיה מצב אחר).

לצערי יש רבים בשמאל שמחרימים את ההתנחלויות, לא קונים מתוצרתן ולא מסכימים לעבוד שם. כואב לי עליהם, אני כועס עליהם, ואני לא מוכן לעשות את אותו הדבר לאנשים מהצד השני של המפה.

 

ב. בסופו של דבר אנחנו חיים במדינה קטנה בלי הרבה תחרות, אם נחרים יותר מדי חברות - לא נוכל לקנות כלום (ואולי זה בעצם מתחבר גם לסעיף א', רק שהפעם זה מסיבות פרקטיות ולא ערכיות...)

אשריך.. פחות התכוונתי לנקודה של חרם,יו0י

הנקודה היא יותר לשים לב לחלופות,

עוד לפני שזה הופך להיות משהו מפלצתי כמו 'עלית'.

 

להבין שכשאנחנו קונים יין של יקב כביר, שמן של משק אחיה, ודבש נגוהות אנחנו פועלים משהו אחד,

וכשאנחנו קונים דוריטוס, טיב טעם, או לולבים מעזה, אנחנו פועלים משהו אחר.

 

וניתנה לנו האפשרות לבחור את מי להעצים ולחזק

 

"או קנה מיד עמיתך וחי אחיך עימך"

רק הבעיה שלחברות כמו משק אחיה אין הכשר נורמליJewice
את הכוונה שלי הבנת...יו0י

ובכל זאת, למה לא? 'מהדרין מטה בנימין' נשמע אחלה, וגם כושרות ממליצים עליה.

הסתכלתי באתר ועכשיו הבנתי על מה דיברת..יו0י

אני פשוט מכיר רק את השמן שלהם.. מבאס. תודה!

כן הבנתיJewice
זה רבנות… יש אנשים שאוכלים רק בד"ץ (היי)
אגב, העדה החרדית אנטי ציונים, אז לא תקנה דברים בהשגחתם?Jewice
בהצלחה עם זה…
שוב, זה לא עניין של שחור ולבן..יו0י

הכל לפי העניין והאפשרויות שעומדות לפניך. 

אני דיברתי בכלל על העדפה ולא על חרם.

 

ובעניין החרם מותר שיהיו מחלוקות הלכתיות והשקפתיות,

אבל יש מחלוקות לגיטימיות, ויש לפגוע ב'איבר שהנשמה תלויה בו'.

 

באמת?!בן מכיר
אתה רוצה לומר שחומרה או קולה הלכתית בדבר עצמו פחות תופס לך מאיזה מושג אוורירי ולא מוגדר סביב פרסומת מסכנה?
לא בטוח שהבנתי מה אתה רוצה, ואם זה בציניות או לא.יו0י

מוזמן להסביר יותר את השאלה..

אני באמת שואל, לא ציני.בן מכיר
אז אשמח שתסביר את השאלה.יו0י

לא הבנתי מה זה קולא או חומרה הלכתית בדבר עצמו..

ומה זה מושג אוורירי ולא מוגדר.

 

איך זה מבטא את הבד"ץ אל מול דוריטוס

מצטער על האיחורבן מכיר
מה תגובות הקודמות שלך הבנתי שבעניך מחלוקת בשני האוכל וההשגחה, החל בהאם חלק זה כשר או לא וכלה באם הישגיו מגיעה פעם ביום או אחת לשנה - זה סבבה וכל אחד יעשה כרצונו וכמנהגו, אבל בדבר שלא קשור בשום צורה לכשרות המוצר, שוודאי מי שאוכל אותו אבל כשר, אתה רוצה לשרוף את המועדון. ואני שואל - האם זה הגיוני?
זה לא מה שאמרתי.יו0י

יש מחלוקות לגיטימיות בעניינים הלכתיים והשקפתיים, שאלו ואלו דא"ח, ובזה אדם יבחר כפי מי הוא רוצה ללכת.

כל עוד הדברים נכנסים בתוך השבעים פנים, מרבני הגוש ועד תולדות אברהם יצחק וכו'.

 

לעומת זאת, יש דברים מהותיים-לאומיים. כשחברה בוחרת (כחברה) לרמוס את קדושת השבת, להתנכר לערכים הבסיסיים ביותר של העם היהודי, ובמיוחד כשהיא משתמשת בכוחה כדי לשווק לציבור תועבות וכו', אז לא משנה לי הכשרות שלה.

זה הרבה יותר מכל הבדל כשרותי בין רבנות שומרון לבד"ץ העדה החרדית.. 

העדה החרדית לא נותנים כשרות לקורנפלקס עם תמונה של כדורגל…Jewice
אז אם הם ממשיכים לתת כשרות לדוריטוס, כנראה שיש להם סיבות משלהם להמשיך לתת להם כשרות… כל עוד זה בד״ץ אני לא אמנע מזה כי זה לא יעזור… רק אתמול אכלתי דוריטוס יאמי 😋
אנחנו משתדלים לאכול בד"צנפש חיה.
ולא אוכלים דוריטוס ושות' הן מטעמי בריאות והן מטעמי ציבור , לאור הפרשייה האחרונה.
אם אתם מחרימים רק את דוריטוס ולא את החברה עצמה אז זה מטומטם.Jewice
וזה חסר טעם.
אתם תמשיכו לקנות שוקולד פרה ומילקי ויד מרדכי ופסק זמן ומקופלת ותמי 4 ושוקו יטבתה ופינוקיות והם לא מפסידים עליכם כסף כי אתם לא באמת מחרימים אותם, אתם עדיין קונים מהם…
זה לא מדויקאניוהוא
יש מחלקה לכל סוג חטיף, והם רואים איפה הם חוטפים ויבינו שזה לא משתלם
בדיוקיו0י

וחוץ מזה, בנוסף, זה מחנך הרבה את עצמנו.

א. להבין שיש לנו כח כציבור.

ב. לברור את מה שמכניסים לפה ולבית.

 

שאלה שהתעוררה לי @Jewice :

לשיטתך, (ובמחילה מכבוד הציבור) אתה יכול למצוא את עצמך קונה את המוצר הזה?

אני לא אקנה כיJewice
זה רעל
זה של יוניליוור
@אניוהוא הראה לי עכשיו שגם העדה״ח נגד לקנות את הדוריטוס ואני מקשיב לעדה החרדית
אז למה הם לא פשוט מסירים את הכשרות ממוצרי דוריטוס?Jewice
בסדר אני לא אקנה יותר דוריטוס, אבל באמת שיסירו את ההשגחה!
אתה בעצמך אמרת שאם מחרימים את דוריטוס ולא את החברה זה חסרפלונטר19
(המשך מהכותרת)פואנטה.
אז אם כבר מחרים אז כבר עד הסוף.
למה זה מה שהכריע?יו0י

אתה פתאום חושב שחרם זה כן יעיל\נצרך? -למה?

 

או שבגלל שכשיש קבוצה גדולה שמצטרפת אז זה יכול לפעול? -למה לא הצטרפת לקבוצה שניסינו לבנות? (יכול להיות מאוד שהעד"ח, התעוררה לחרם הזה בזכות הציבור הדת"ל שהתחיל את החרם, כי יכול להיות שהעולם הזה מרוחק להם מידי מכדי להרגיש באמת מתי נחצה קו אדום ורגיש)

 

או שאתה סתם הולך עפ"י הוראות העד"ח- שכוייח

כן, אני הולך ע״פ ההוראות של העדה״חJewice
לא עושים פה "דווקא"בן מכיר
לאף אחד, לא מתנכרים בכוח למסורת, מנסים ליצור קמפיינים אצל ציבור שזה כן עובד אצלו.
אם מפרסמים אצלך ככה דוריטוס, אז הגיוני שלא תרוץ למכולת לקנות אותו, אבל ליצור חרם אקטיבי נגד מוצר (מחברה שבכל מקרה תמשיך לצרוך את מוצריה) נראה לי סתם רפלקס פונדמנטליסטי מעיק ומטופש
אז במקום להוריד את הרוח מהמפרשים תגיד שיחרים את החברהפלונטר19
את הסרטון הזה הם לא פרסמו באתרי גאווה,יו0י

אלא לציבור כולו- באתרי האינטרנט, ובטלוויזיה. 

שהרבה מהצופים שם לא נמנים על המגזר הגאה, ואפילו הרבה מסורתיים/דתיים.

 

אז או שדוריטוס לא ידעה שזה קמפיין נפיץ כ"כ שיפגע בהרבה (ואולי רוב) מהרוכשים שלה,

או שהיא החליטה לרמוס את אלה לטובת אלה, כי קרנם עולה תקשורתית.

 

והתפקיד שלנו הוא להשמיע את הקול שלנו, ולא להרכין את הראש כשמנסים לרמוס אותנו.

 

כי היום מד"א היו שוקלים פעמיים אם לדחוף לנו ערכים משונים,

ואם החרם לא יהיה מספיק רציני, אולי בעוד שבוע נמצא את עצמנו אוכלים חטיפים שמצויר עליו דגל צבעוני, כי מי שראוי להתחשבות זה רק מי שצועק הכי חזק בתקשורת.

 

מדוייקבן מכיר
מעלה נקודות נכונות למחשבהארץ השוקולד
רק שתי הערות:
1. האם נכון להיכנס לשאלות ערכיות שהן לא הלכתיות במקרים כאלה?
2. זה לא רק כסף אלא גם מוצר חינמי כביכול שאתה נותן את נתוניך.
האם כדאי שיהיה לי חשבון פייסבוק לפי מטרותיה?
אני אמור לענות כאילו?יו0י

1. לדעתי זה מבורך. אבל זאת כבר מדרגה אחרת. מתוך הבנה שקניה יוצרת שותפות עם הסוחר והמגדל\יוצר. 

כמובן שאני מדבר לעניין העדפה, ולא לעניין חרם. [אבל כמו שלקנות מת"ח זה ערך, לקנות מיהודי קשה יום זה ערך לא פחות חזק]

 

2. לדעתי כנ"ל. זה מעצים את החברה. אבל רק להכניס את זה כשיקול, כדי שיהיה אפשר לעשות העדפה במקרה של אפשרויות שונות. בין השיקולים צריך להכניס גם את התפוקה שזה נותן לי- שהרי מפייסבוק, יוטיוב, וטווויטר הגיע כ"כ הרבה טוב לעם ישראל, וגם זה שיקול.

[וגם פייסבוק שינתה את ההגדרה ברישום. יש זכר\נקבה\אחר\מעדיף לא לומר.

אבל גדול מידי בשבילנו להילחם בפייסבוק, כי זה דבר עולמי, ואולי הרווח שאנחנו מרוויחים מזה גדול יותר]

 

3. כמובן שחרם זה רק למצבי קיצון, כשהחברה החליטה להשתמש במעמדה כדי להתנגח בתורת ה'\באנשים\בערכים טובים.

תשובות מעניינותארץ השוקולד
התכוונתי להעלות למחשבה ושנחשוב על זה, אבל אין רע בהוספת דעתך
🙃יו0י

שאלות מחכימות

בדיוק גיליתי שיש רשת יחידה בארץ שליו0י

תחנות דלק שומרות שבת.

קוראים לה SEVEN.

כל העובדים שומרי תו"מ (ככה הבנתי), וכלל המוצרים בחנות בכשרות טובה(לא יודע איזה).

 

מי שנמצא באזור שלהם, ראוי לחזק אותם.

במיוחד כשכל השאר מעצמות של טומאה- רומסים את קדושת השבת, מעסיקים מלא ערבים, ומוכרים לא כשר. 

 

לכבוד שבת קודש.

או לקנות טסלה ולהטעין אותה בביתJewice
בשבילי- רק סוסיתא;)יו0יאחרונה


פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר

מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?

יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.

האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?

תגיד אוצר החוכמההפי

תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים

באיזה הקשר זה פורום? 

תחפשי בגוגל 'פורום אוצר החכמה'רוצה להשתחרר

ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.

זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.

זה קצת מצחיק אבלנקדימון

מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.

 

זו פרשנות בלבד.

לא חושב שזה נכוןרוצה להשתחרר

כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.

חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.

בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.

אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.

בינינו, קשה ברשת להישאר בדיונים מעמיקים כל הזמןמתוך סקרנות
להבנתי, סוד ההצלחה של הפורומים שהזכרת הוא שרוב גולשיו עם חסימה חזקה מאוד לרשת, ככה שאין לה באמת "רשת" שמושכת אותם לכל מיני מקומות ומפריעה לריכוז...
יש סיפור מעניין עם אוצר החכמה והפורום שלהםמשה

לעצם העניין. כנראה בעולם הדתי לאומי יש לא מעט פעילות כאן (פחות משהייתי רוצה) ולא מעט גדולי תורה צעירים כותבים דווקא בפייסבוק.

יש קבוצת פייסבוק/ווטסאפ של רבנים לדעתיארץ השוקולדאחרונה
אבל לא יודע אם היא סגורה, רק שמעתי עליה מרב שאני מכיר
ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה

עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר

יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?

פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויק
מהאינטרנט בשלב א', ואחר כך תתקדמי לדברים ממשיים יותר
יש ביוטיוב כמויות של חומר בחינםמשהאחרונה

משם אפשר להתחיל. אחר כך להתקדם...

דייטיםאבוד
בנות תעזרו לי, אני לא מבין אני לוחם משוחרר נראה באמת טוב, אבל בנות פוסלות אותי סתם, מה קטע?
הפורום הלא נכוןארץ השוקולד

יש פורום לנו שנועד לזה.

לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.

מוזמן לשאול בפורום לקראת נישואין וזוגיותפשוט אני..אחרונה
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך א' בטבת תשפ"ו 22:03

ו...

בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭

פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פ

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

מה הצורך?משה

מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.

קנית בסוף גלאקסי כלשהו אבל אל תשאלומתיעצת28

נמחקה לי כל היסטורית הצטאים בווצאפ במכשיר *הישן* .. ואחרי דו שיח ארוך עם הצאט GPT/גמיני נראה שאין לי שום גיבוי... מצד שני אם להיות רציונלית מה כבר איבדתי? הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. נראלי נחיה.. 

תתחדשי🤗 ומעכשיו את מקפידה לגבות את הדברים בסלולריפ.א.

שלך באופן שוטף 

תתחדשי! נשמע לא קריטי בכללזיויק
"הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. "יוני.ו.אחרונה
נשמע די מבאס לאבד חחח
כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי הים

יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.

השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.

קשה להכריע.

ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.

כלל נחמדזיויק
נראה לי רחוק מאד ממה שהולך שם
דווקא פנים מול פניםהפיאחרונה
יותר קל לי
חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
ומרגיש לי לא מתאים בכלל 
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי הים
דקה, אבל הכסף זה גם סיבה לא לצפות.


יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.

הבהרה חשובהשפיכת לב

מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.

הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.

אם זה נקיהרמוניה

גם מבחינה רעיונית אז כן

אבל הרבה פעמים סרטים אפילו בלי קשר לחוסר צניעות לא תואמים את הלך הרוח של יהודי.

 

נ.ב

המטרה של סרטים היא לא לשרוף את הזמן או להוות ריגוש אלא ללמד דרך חוויה

כי זה גם ככה מחנך מהדלת האחורית... אז צריך לראות שזה עונה גם על זה 

וזה מסובך, לכן הפיתרון הוא כמו שכתב @פ.א. 

הייתי קוראת לזה נקודות למחשבה/ מסר, אבל לימוד?נפש חיה.
חינוך בעיניי הוא לא דרך סרטים ודומיהם
למה?הרמוניה

סרט זו חוויה חזקה ולכן זה כלי שאפשר לרתום אותו לקדושה את לא חושבת?

אנשים הולכים לסרטים, להצגות, כדי להתענג, להתנתקפ.א.

לשעתיים מטרדות היום יום, מלחצים ודאגות.

הולכים לקולנוע או צופים בבית בסרט, יוצאים להצגה,  כדי להכנס לזמן קצר לעולם אחר.  ההפוגה הזו מעניקה למוח "מנוחה" מרעשי הרקע של המציאות.

לפעמים אנחנו נהנים אפילו מסרטים שגורמים לנו לפחד או לבכות. זה קורה כי המוח שלנו יודע שזה "רק סרט" 🙃


 

מי מחפש לקבל שעת חינוך בצפייה בסרט?

לשם כך יש שיעורים ולימודים.

 

אני חשבתי על סיבה אחרתנפש חיה.

סרט הרבה מחצין דברים ומציג אותם בדו מימד ולפעמים תלת מימד חזותי

יש נושאים יפים וחשובים שמעבירים אותם בסרט,

עדיין הדיבור ןהעומק שבשיח או לימוד אמיתי מתוך ספר, נותן מימד אחר שא"א להעביר בצורה שטחית וצבעונית

נראלי שמסר או תוכן אמיתי או רעיון זה דבר שצריך עיבוד או שיח עמוק, לא דרך רדודה

שתעביר אותו

או תתיימר לחנך איתו  

..הרמוניה

בסרט יש יתרון שאין בלימוד מספר וכן להיפך.

זה כמו סיפור רק בצורה משודרגת וחיה יותר. בעיניי אין רע בלשלב... כל עוד הסרט חיובי.

ולאו דווקא בתור שעת לימוד, גם בשביל העשרה.

..הרמוניה

בין אם תרצה ובין אם לא הסרט מעביר מסרים, ובצורה הכי חזקה שיש... שאגב המטרה שאתה מתאר לענ"ד לא אידאלית בכלל. זה לברוח מהמציאות. אבל אם כבר, אז לפחות שיהיה משהו יחסית מועיל ולא מזיק. (מסייגת שאין בעיה בעיניי שיציאה לסרט תהיה שעת בילוי מדי פעם, אבל שוב שזה יהיה סרט חיובי)

מנסה להבין אותך - למה את מתכוונת לברוח מהמציאות?פ.א.

בניגוד למדיום ויזואלי שבו הכל מוגש לנו "מוכן", הקריאה דורשת מאיתנו להיות שותפים ליצירה. כששוקעים בספר טוב ומעניין, אנחנו בונים בדמיון שלנו את הדמויות, את תיאור המקומות, המוח שלנו הוא זה שמפיק את הסרט מהמילים הכתובות. וממש נכנסים למציאות המתרחשת בספר, ומתנתקים זמנית מהמציאות סביבי בזמן שאני שקוע בספר.  

וכשעוצרים באמצע קריאת ספר וחוזרים אליו כעבור יום/יומיים, שוב צריך להכנס למציאות המדומיינת של העלילה. 

התכוונתי לגבי המטרה של הצפיה.הרמוניה

סרט יכול למלא בהשראה, להעשיר וללמד כמו ספר, אבל אם המטרה היא להסיח את הדעת מהמציאות אז משהו במציאות לא תקין. אלו שתי מטרות שונות. לא קוראים או צופים רק בשביל להפעיל את הרגש ולכבות את השכל... מסכים?

המטרה היא הנאה נטו, בילוי חברתי נעיםפ.א.
הולכים לסרט, להצגה בתיאטרון , להופעה של אומן מוכשר, כדי להינות. כדי לגוון את השגרה של עבודה, בית, נסיעות. אנחנו מחפשים רגש. בין אם זה לצחוק מכל הלב, להתרגש עד דמעות, או פשוט להתפעל מיצירה טובה.


וככה גם מספר טוב.


נראה לי מרחיק לכת להגדיר יציאה לסרט שנהנים ממנו, ובעקבות כך התנתקות לשעה/שעתיים, כבריחה מן המציאות. 

אין בעיה עם בילוי מדי פעםהרמוניה

כי המטרה מוגדרת, כמו שמכניסים מנוחה בלו"ז אבל זה לא מה שהיה נשמע שאמרת. חוץ מזה גם בילויים צריכים להיות כשרים, ותאמין לי שאין בזה אמצע בד"כ... או שזה חיובי וממלא, או שזה מוריד.

חזרתי לקרוא עכשיו את התגובה מאתמולפ.א.

אכן אפשר היה להבין ממני משהו אחר ממה שהתכוונתי

 

אז אני בא להדגיש שאני מדבר על יציאה לבילוי מידי פעם כדי להינות מהפנאי ולא כדי לברוח ממציאות חיים, מצרות ובעיות. 

אוקייהרמוניהאחרונה
לא ברור לי איך זה יעבודברגוע
אתה תוריד את הסרט בצורה לא חוקית ואז תצנזר אותו בעזרת התוכנה שלך? אתה הרי לא יכול לצנזר את הסרטים/סדרות כשהם באתר המקורי שלהם (רימון אולי כן יכולים).
המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויק
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

לגמרי הבנתי את השאלה. עונה:די שרוט

בסוף, זה תלוי במינון של כמה אתה צורך. כי אם תגזים אתה בסוף תמצא את עצמך בחמש לפנות בוקר מתעורר ליד פח זבל עם גרביים שהם לא שלך.

 

ככה זה בחיים. צריך לקבל אותם כמו שהם. כל ניסיון להתכחש להם נועד לכישלון. כי מה הם החיים אם לא צבר אירועים שמפריעים לנו לישון?

מתברר עם הזמן-יש כיוון אבל רק ה' יודעהרשפון הנודד
אם רק ה' יודעזיויק
אז איך אתה גם יודע?
אני יודע את הכיוון לפי מה שאני מבין ומרגישהרשפון הנודדאחרונה

אבל בסוף מה יקרה איתי בפועל זה רק ה' יודע ומוביל

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
כןנפש חיה.אחרונה
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

אולי יעניין אותך