היה אמור נידחה..'ערבות הדדית'
הודעה שקבלתי עכשיו במיילישתבח שמו לעד
בעהשי"ת
הכניסה לציונו של יוסף הצדיק זיע"א בעיה"ק שכם תובב"א שהיתה אמורה להתקיים בער"ח ניסן נדחתה ככל הנראה ליום חמישי הבא, י' ניסן.
בכדי לשריין מקומות באוטובוסים יש לשלוח מייל לכתובת shechem1@gmail.com או להגיע לנקודות היציאה ביצהר או רחלים בשעה 23:00.
לזיכוי הרבים, אנא העבירו מייל זה לחבריכם ותצרפו אותם לרשימה.
לתשומת לבכם: אין במיילים אלו משום תמיכה ועידוד כניסה לקברי צדיקים בשומרון באישור הצבא.
כל הדרכים פתוחות וכשרות. כל יום, כל היום. איש הישר בעיניו יעשה.
כל הישועות!
הכניסה לציונו של יוסף הצדיק זיע"א בעיה"ק שכם תובב"א שהיתה אמורה להתקיים בער"ח ניסן נדחתה ככל הנראה ליום חמישי הבא, י' ניסן.
בכדי לשריין מקומות באוטובוסים יש לשלוח מייל לכתובת shechem1@gmail.com או להגיע לנקודות היציאה ביצהר או רחלים בשעה 23:00.
לזיכוי הרבים, אנא העבירו מייל זה לחבריכם ותצרפו אותם לרשימה.
לתשומת לבכם: אין במיילים אלו משום תמיכה ועידוד כניסה לקברי צדיקים בשומרון באישור הצבא.
כל הדרכים פתוחות וכשרות. כל יום, כל היום. איש הישר בעיניו יעשה.
כל הישועות!
--
הועד למען יוסף הצדיק -- מרכז המידע לקברי צדיקים בשומרון
להרשמה לעדכונים על כניסות מאורגנות: shechem2@gmail.com
מוקד הישועות: 052/8161003
הועד למען יוסף הצדיק -- מרכז המידע לקברי צדיקים בשומרון
להרשמה לעדכונים על כניסות מאורגנות: shechem2@gmail.com
מוקד הישועות: 052/8161003
ושוב: האם ערכת את חשבון הנפש הנדרש לקראתת כניסהרכס רמת מגרון
בע"ה
לקבר יוסף בכניסה מאושרת?
אם לא, כדאי לערוך.
אם כן, תוכלי בבקשה להסביר לי את המניעים שבגינם החלטת שראוי וטוב להכנס?
בציפיית הישועה.
לקבר יוסף בכניסה מאושרת?
אם לא, כדאי לערוך.
אם כן, תוכלי בבקשה להסביר לי את המניעים שבגינם החלטת שראוי וטוב להכנס?
בציפיית הישועה.
קבר יוסף זה אותו קבר,גם מתי שהצבא מאבטח את הכניסה.גדי .
אפשר להתפלל ולבקש בדיוק אותם דברים
מה גם שבכניסות המאושרות מגיעים הרבה אנשים שזה מחבר אותם לציון ולשכם,מתי שסתם ככה הם ימשיכו לחיות את חייהם ברעננה ובמרכז בלי שום זיכרון כלשהו מאיזור.
ובכללי,וזה סתם מחשבה ללא ביסוס,יש עניין כזה שיכנסו כמה שיותר אנשים,שהצבא יראה כמה אנשים נדחפים כל פעם לאוטובוסים הוא יגדיל את המכסה,ויהיה יותר קל לשפץ את הציון או טיפול שוטף במקומות הקדושים.
מה גם שבכניסות המאושרות מגיעים הרבה אנשים שזה מחבר אותם לציון ולשכם,מתי שסתם ככה הם ימשיכו לחיות את חייהם ברעננה ובמרכז בלי שום זיכרון כלשהו מאיזור.
ובכללי,וזה סתם מחשבה ללא ביסוס,יש עניין כזה שיכנסו כמה שיותר אנשים,שהצבא יראה כמה אנשים נדחפים כל פעם לאוטובוסים הוא יגדיל את המכסה,ויהיה יותר קל לשפץ את הציון או טיפול שוטף במקומות הקדושים.
אז הכניסה שלך היא לחלוטין מסיבה דתיתרכס רמת מגרון
בע"ה
ומתוך התעלמות מוחלטת מהמציאות הלאומית.
ז"א- אם קבר יוסף היה בתל אביב או באומן, שכם לא היתה מעניינת אותך.
בציפיית הישועה.
ומתוך התעלמות מוחלטת מהמציאות הלאומית.
ז"א- אם קבר יוסף היה בתל אביב או באומן, שכם לא היתה מעניינת אותך.
בציפיית הישועה.
וממה הסקת את הקביעה הזאתי?גדי .
למה,יריחו לא מעניינת אותי למרות שיוסף לא קבור שם?
אני לא נמצא כל החיים מסביב לשכם בלי קשר בכלל לקבר יוסף?
שכם לא מעניינת אותי בגלל קבר יוסף,גם,אבל לא רק.
חוץ מזה שהתייחסתי שם לעוד 2 נקודות,שזה מחבר את העם לשכם ולאיזור
וגם שיש עניין שהצבא יראה את כל הבלאגן והכמות שרוצים להכנס..
אני לא נמצא כל החיים מסביב לשכם בלי קשר בכלל לקבר יוסף?
שכם לא מעניינת אותי בגלל קבר יוסף,גם,אבל לא רק.
חוץ מזה שהתייחסתי שם לעוד 2 נקודות,שזה מחבר את העם לשכם ולאיזור
וגם שיש עניין שהצבא יראה את כל הבלאגן והכמות שרוצים להכנס..
מהודעתך.רכס רמת מגרון
בע"ה
[אל תדאג, אתה לא חשוד בברסלבריות יתר או באהבת ארץ ישראל התלויה בדבר.]
ללכת לקבר יוסף רק כי מדובר בקבר של צדיק- זה לא להבין את הערך של ארץ ישראל. נכון, קבר יוסף זה אותו קבר בין כשהצבא מכניס ובין כשלא- אך כאן נכנסת השאלה במה המבט שלך ממוקד: האם כל רצונך הוא להתפלל בקברו של הצדיק? או האם ברצונך להיות שותף למהלך הגאולה שהולך ומתרקם פה?
לגבי אנשים: אין ענין שיבואו הרבה אנשים. יש ענין שיבואו הרבה אנשים שיבינו וידו מה הם עושים שם. ברור לי שלא ברגע אחד כולם יבינו, אבל לפחות זה יבנה בצורה כלשהי. אי אפשר לבנות בניין כלשהו כשהיסודות בו רעועים.
לגבי הצבא: יש ענין שהם יבינו שלא כל יהודה ושומרון נתונים למרותם ולשליטתם המוחלטת. הם לא יכתיבו את הכללים ליהודים שגרים שם. ברגע שהפנייה לקבל אישורי כניסה עוברת דרכם- הם שולטים בדרכים, הם שולטים בך. כדי להשיג את המטרה שלנו אנחנו צריכים ליצור נתק ועצמאות משליטתם שיביא לכך שהריבונות תשוב לאוהבי הארץ ובוניה.
בציפיית הישועה.
[אל תדאג, אתה לא חשוד בברסלבריות יתר או באהבת ארץ ישראל התלויה בדבר.]
ללכת לקבר יוסף רק כי מדובר בקבר של צדיק- זה לא להבין את הערך של ארץ ישראל. נכון, קבר יוסף זה אותו קבר בין כשהצבא מכניס ובין כשלא- אך כאן נכנסת השאלה במה המבט שלך ממוקד: האם כל רצונך הוא להתפלל בקברו של הצדיק? או האם ברצונך להיות שותף למהלך הגאולה שהולך ומתרקם פה?
לגבי אנשים: אין ענין שיבואו הרבה אנשים. יש ענין שיבואו הרבה אנשים שיבינו וידו מה הם עושים שם. ברור לי שלא ברגע אחד כולם יבינו, אבל לפחות זה יבנה בצורה כלשהי. אי אפשר לבנות בניין כלשהו כשהיסודות בו רעועים.
לגבי הצבא: יש ענין שהם יבינו שלא כל יהודה ושומרון נתונים למרותם ולשליטתם המוחלטת. הם לא יכתיבו את הכללים ליהודים שגרים שם. ברגע שהפנייה לקבל אישורי כניסה עוברת דרכם- הם שולטים בדרכים, הם שולטים בך. כדי להשיג את המטרה שלנו אנחנו צריכים ליצור נתק ועצמאות משליטתם שיביא לכך שהריבונות תשוב לאוהבי הארץ ובוניה.
בציפיית הישועה.
קיבלתי את מה שאת מנסה להגידגדי .
אבל למה לא גם להכנס איתם להתפלל,וגם לפעול בגרעין שכם ולעזור בכניסות הליליות?
מה עם מי למשל שלא נוח לו עם הכניסות הליליות?הוא מאוד בעד,אבל הוא לא יכנס לבד, כניסה עם הצבא היא אופציה סבבה בשבילו,ברור שהצבא לא צריך להכתיב את הלוז שלנו,אבל מצד שני בזה שיש כניסות מאושרות עם הצבא זה גם מראה משו על החיבור למקום ולשכם,אפשר לחשוב על מצב שהיו נכנסים כמה משוגעים כל לילה והיה בלאגן עם הצבא והיינו מצליחים להראות להם שאנחנו עושים את מה שאנחנו עושים,(בלי הכניסות עם הצבא)נראלך שיותר אנשים היו מחוברים לשכם וליוסף? אני לא כזה בטוח,אולי את החבר'ה שהיו זוכרים איך הציון נראה ועוד 30 אנשים שחלק בכלל ברסלברים ונוער..
מה עם מי למשל שלא נוח לו עם הכניסות הליליות?הוא מאוד בעד,אבל הוא לא יכנס לבד, כניסה עם הצבא היא אופציה סבבה בשבילו,ברור שהצבא לא צריך להכתיב את הלוז שלנו,אבל מצד שני בזה שיש כניסות מאושרות עם הצבא זה גם מראה משו על החיבור למקום ולשכם,אפשר לחשוב על מצב שהיו נכנסים כמה משוגעים כל לילה והיה בלאגן עם הצבא והיינו מצליחים להראות להם שאנחנו עושים את מה שאנחנו עושים,(בלי הכניסות עם הצבא)נראלך שיותר אנשים היו מחוברים לשכם וליוסף? אני לא כזה בטוח,אולי את החבר'ה שהיו זוכרים איך הציון נראה ועוד 30 אנשים שחלק בכלל ברסלברים ונוער..
אני הולך לקבר יוסף בשביל הצדיקשמאלני גאה
מה זה סותר? את מסתובבת בכל כפר ערבי? ואם מסתובבים אז למה לא בשכם, בתוספת תפילה?
למה זה פחות חשוב הנוככות היהודית שם מאשר בשבות עמי?
אני אישית כל פעם שאני מגיע לשם אני מרגיש משו מיוחד שאני לא מרגיש באף קבר של צדיק, ובאמת יש לי מה שנקרא 'כיסופים' לשם, זה לא סותר שום מלחמה על הארץ ולא אומר שאם הלכתי בשביל צדיק אז שכחתי שאנחנו בגלות, ויש הרבה מה לעשות בשביל הגאולה.
וכן יש לי עניין שיגיעו לשם הרבה אנשים, כי אני מרגיש שיש שם משו מיוחד ואני רוצה שהרבה יהודים ירגישו
ויתחברו לצדיק יסוד עולם.
וברור שיש יותר נחת להיות שם לבד בלי 200 אנשים שמצתופפים עליך, ולהתפלל בנחת.
ההפרדה בין דת ולאום היא לחלוטין לא נכונההשם הוא המלך!
נשיא איראן ימ"ש והרבה ערבים טוענים שהידות היא דת ולא לאום, ולצערנו יש יהודים המתנהגים בצורה שמסבירה מדוע חושבים כך, ויש מאידך כאלו שחושבים שהיהדות היא לאום, אך מהדת הם שכחו.
היהדות היא גם דת וגם לאום, ולקחת רק אחד מהם - זה בערך כמו לחתוך תינוק חי לשניים, והגיד ש..לעכל הפחות חצי ילד עדיף מלא כלום...
אז זהו ש- אי אפשר לה בלא זה, ורק שניהם ביחד הם משהו שלם.
זנ מסוכן להכנס בלי הצבא?לוטמניה
מסוכן=סכנת מוות.
לא ניכנס לדיון אם זה מסוכן או לא -otk100
כי זה לא קשור !!
יש כל מיני טענות למה לא להיכנס עם הצבא...
אם אתה חושב שזה מסוכן להיכנס ללא הצבא זה עדיין לא סותר את הטענות נגד כניסה עם הצבא...
יש כל מיני טענות למה לא להיכנס עם הצבא...
אם אתה חושב שזה מסוכן להיכנס ללא הצבא זה עדיין לא סותר את הטענות נגד כניסה עם הצבא...
כן כשחייליםיורים על רכבים של מישמאלני גאה
שנכנס, זה נהיה מסוכן!
אם הצבא לא מפריע זה לא מסוכן
ויש את הברכה של הרב ברלנד, וב"ה לא קרו מקרים שמישו נכנס באישור של הרב וקרה לו משו רע.
הבדיקה של מה מסוכן ומה לא נקבעת לפי המציאות, והמציאות היא שהרבה יותר מסוכן ליסוע בחוורא, או בחוצה שומרון, כי שם נפגעו יותר אנשים.
אגב שמעתי שמועה שהרב ברלנד הקפיא את הכניסות בנתייםotk100
לא יודע אם זה נכון ככה שמעתי אם מישהו יודע פרטים נשמח לשמוע...
בע"ה ית'..'ערבות הדדית'
הכניסה אם הציונים ובלי הציונים זה הבדל גדול ממש.. לא אותם תפילות לא אותם מילים ולא אותו הלב שמקבלים.. מרגישים את זה. לא משנה ולא הכנס כאן לדיון.
הרב אליעזר ברלנד הקפיא את הכניסות לא ידוע עד מתי לצערנו. ששאלו את הרב דודקביץ, הרב של יצהר אם מותר להיכנס בלי צבא (מבחינת סכנת נפשות) הוא אמר שתלמידי הרב אליעזר ברלנד שליט"א יכולים ליסמוך עליו והוא "כקמע מן המומחה"...!!
הרב לא נותן אישור לכול אחד להיכנס, יש תנאים, אם אתה עומד בתנאים כנס, אם לא רק בעיות צצות.. (מרדפים,מחסומים, משטרה פלסטינית בציון, פנצ'ר,הרכב לא מתניע, עולים על המשולש בטון באמצע הכביש במהירות 80 ולא קורה כלום (= , ערבים פוצצו תשמשה,לא היה מניין לותיקין, ניגמר הדלק במיכל דלק (ממשיכים בנס..) חיכו למניין לעשות ברית, וכו'.. (=
שמעתי מהרב עופר ארז שליט"א ששמע מהרב ברלנד שאמר כשהדרך ליוסף תיפתח הגאולה תבוא!! וששאלתי איך ניפתח, הוא אמר- כמו שאומן ניפתחה ליהודים, כמו שהגיעו לציון של רבנו הקדוש באומן.. להגיע להגיע ולהגיע ולא לוותר.
בע"ה ית'!
למה ההשוואה בין אומן לבין שכםרכס רמת מגרון
בע"ה
לא נקראת כפירה כמו ההשוואה בין הברית החדשה לבין התנ"ך?
כיוון שאני שומעת את זה מכלי שלישי, אני אסיק שלא כך נאמרו הדברים, שהרי לא סביר שרב יאמר דברי כפירה שכאלו, נכון?
ערבות הדדית, אם קבר יוסף היתה בחולון- היית משתדל ליסוע לשם? ויותר מכך: אם קבר יוסף היתה בחולון, היית משתדל להכנס לטייל בסמטאות שכם?
ומה עם הרב ברלנד? הוא היה מעודד כניסות לשכם לולא הקבר? ותלמידיו, הם היו נכנסים?
בציפיית הישועה.
לא נקראת כפירה כמו ההשוואה בין הברית החדשה לבין התנ"ך?
כיוון שאני שומעת את זה מכלי שלישי, אני אסיק שלא כך נאמרו הדברים, שהרי לא סביר שרב יאמר דברי כפירה שכאלו, נכון?
ערבות הדדית, אם קבר יוסף היתה בחולון- היית משתדל ליסוע לשם? ויותר מכך: אם קבר יוסף היתה בחולון, היית משתדל להכנס לטייל בסמטאות שכם?
ומה עם הרב ברלנד? הוא היה מעודד כניסות לשכם לולא הקבר? ותלמידיו, הם היו נכנסים?
בציפיית הישועה.
..'ערבות הדדית'
בע"ה ית'
כן, תאמת, רציתי לענות לך, ולענות ברצינות, אבל לאור מה שכתבת את לא שווה יחס. תינוקת.
חבל. יש מתנדב אחר?רכס רמת מגרון
בע"ה
דווקא הייתי רוצה שמישהו יסביר לי. אולי אחרי גיל 21 מישהו יסכים.
[סליחה אם בצורה כזו או אחרת הרגשת מזולזל מדבריי. לא זו היתה הכוונה, ולא ברור לי כיצד הסקת את שהסקת מִתוֹכַן, אבל שיהיה.]
בציפיית הישועה.
דווקא הייתי רוצה שמישהו יסביר לי. אולי אחרי גיל 21 מישהו יסכים.
[סליחה אם בצורה כזו או אחרת הרגשת מזולזל מדבריי. לא זו היתה הכוונה, ולא ברור לי כיצד הסקת את שהסקת מִתוֹכַן, אבל שיהיה.]
בציפיית הישועה.
איך נרשמים להיכנס?אלעזר נאור123
את מחשיבה את זה אומן-ברית החדשה?'ערבות הדדית'
בע"ה ית'
או שפשוט לא הבנתי. פשוט נימאס לי מ"החוכמה" ו"הצדיקות" ו"הכי נכון" הבנתי שאתם מתנגדות לכול דבר בקדושה- שהוא לא קשור לארץ. אולי בגלל זה רמת מיגרון-ונלא"י ניראים ככה.
אני מחשיבה את העובדהרמ"ג
שאומרים שאומן זה יותר טוב מא"י כחטא המרגלים
ושמעתי אגב את זה מהרב עוזי
לא.רכס רמת מגרון
בע"ה
אם ההנחה היא שישראל שבגולה- עובדי עבודה זרה בטהרה, בעייני, ההשוואה בין מקום בארץ ישראל, שכם, לשם הדוגמא- ומקום בחוץ לארץ, אומן, לשם הדוגמא- זו השוואה בין קודש לחול, בין קבלת שבת להארי פוטר, רק הקיטוב פה קיצוני יותר: כמו זה שבין יהודי לגוי, כמו זה שבין אדם לנביא, וכמו זה שבין התנ"ך לכל ספר אחר.
זו דרגה אחרת, מציאות אחרת, קומה אחרת. אין כלל יכולת השוואה, אין שום פרמטר שניתן להשוואה דומה בין יהודי לגוי, בין התנ"ך לאוליבר טוויסט וכך גם בין ארץ ישראל לחו"ל.
רמת מגרון נראית יפה מאד, על אף שכבר שנה אני לא גרה שם.
בציפיית הישועה.
אם ההנחה היא שישראל שבגולה- עובדי עבודה זרה בטהרה, בעייני, ההשוואה בין מקום בארץ ישראל, שכם, לשם הדוגמא- ומקום בחוץ לארץ, אומן, לשם הדוגמא- זו השוואה בין קודש לחול, בין קבלת שבת להארי פוטר, רק הקיטוב פה קיצוני יותר: כמו זה שבין יהודי לגוי, כמו זה שבין אדם לנביא, וכמו זה שבין התנ"ך לכל ספר אחר.
זו דרגה אחרת, מציאות אחרת, קומה אחרת. אין כלל יכולת השוואה, אין שום פרמטר שניתן להשוואה דומה בין יהודי לגוי, בין התנ"ך לאוליבר טוויסט וכך גם בין ארץ ישראל לחו"ל.
רמת מגרון נראית יפה מאד, על אף שכבר שנה אני לא גרה שם.
בציפיית הישועה.
בע"ה'ערבות הדדית'
מחר אני ישאל את הרב עוזי, אני בחיים בחיים לא שמעתי יהודי שאומר שאומן זה יותר טוב מארץ ישראל. אשמח אם תביאי לי ציטוט. (ולא מילדון מפגר ב14 שחושב שגילה עולם.)
אף אחד לא אומר את זהשמאלני גאה
אבל 97% מהברסלברים מתנהגים ככה.
זה עובדה שבשביל אומן הם עובדים כל השנה\מקבצים נדבות..
ומדברים על זה חודשיים לפני וחודשיים אחרי, ועובדתית הם לא שותפים בבניין הארץ.
כמובן שיש את ה3% שכן פועלים וכו' אבל זה לא 'ברסלב'.
וכן עליה לקבר של צדיק בגלות, לדעתי לא קשורה בהכרח לקירוב הגאולה(כמובן שיש הרבה יהודים שהתקרבו לה' בזכות אומן..)
ולגבי נוער למען, אני לא מהנוער, אבל אני מעריך כל פעילות של כל יהודי למען הארץ, והם מוסרים נפשם בבוץ ובחום בשביל יישוב הארץ, ובהרבה מהמקרים זה קשה יותר מלגור בגבעה שהוקמה לפני 5 שנים..
טוב,'ערבות הדדית'
בע"ה ית'
אין לי מושג על איזה ברסלברים אתה מדבר, אלו שאני מכיר הם לא כאלו.
לא עובדים כול השנה, בבן הזמנים עובדים חודש.
3%? מחילה אבל כניראה אתה לא מכיר.
לא מעניין אותי דעתך, מעניין אותי דעת הרב, ורצון ה'.
נוער למען היתפרק, ר"ג ניראת באתם למצב הנוער. אני לא רוצה לכנס ללשון הרע.
(אהה ושכחתי, רכס, גם ככה הבנים שם לא עושים כלום לדעתך אז מה אכפ'ת לך איפה הם?.)
טוב, בגבעה בת ה5 שנים שלנו אני גר בבוץ, בהצפות גשם, כמה חודשים בלי חשמל ומים עד שחיברתי, אה, וגם עוצרים אותנו שם מידי פעם, להרוס הם מפחדים.
ישראל שבגולה?. תיפתחי ותעייני שוב, ישראל שגרים בגולה, ולא כאלו שאולכים לקברי צדיקים.. כמו ששולחן ערוך כותב בסוף סימן תקס"ח ר' שלמה מרגליות כותב: "הרוצה לילך לקברי צדיקים בחו"ל שרי לילך אדעתא לחזור."
וזה מקרב את הגאולה. תיראי, תיצאי לרחובות, ממה אנשים היום חוזרים בתשובה? (בעיקר אלו הכבדים ששקועים ממש..) מנסיעה לרבנו בר"ה!!
רכס. תישאלי את בעלך מה הרב ארוש אמר לנו על אומן. הוא שמע, שאלנו את הרב למה לטוס לאומן ונעשה קיבוץ בכותל..
ואת צודקת ואני מסכים על יהודי שיורד לגור. (תשימי לב להבדל הדק, יש כמה סוגיות בגמרא, באחד הפעמים צבי אלימלך הראה לי, פתחתי שוטנשטיין להבין יותר טוב וגיליתי בהערות שלו שמדובר רק על מגורים ולא לנסיעה לצדיק. וצבי וויתר.)
ארץ ישראל בלי עבודת ה' לימוד תורה ואיחוד כוחות לא נצליח, וזה לא עושה חשק ללמוד את תורת הראי'ה בשעה שככה את מדברת. דין לא יעזור. חסד ודין.
(יש בדברי כמה דברים כלפי אנשים בפורום שאני מכיר והם בודאי יקראו, אז מי שלא הבין משו ישאל.)
ד"א'ערבות הדדית'
בע"ה ית'
מישהו פה יודע איך הדרך ליוסף "ניפתחה"? איך התחילו להיכנס כ"כ הרבה? איך יש כ"כ הרבה כניסות חוקיות מה שלא היה שנים, בעבר היה כול חצי שנה כניסה!! מישהו שאל את עצמו?.
טוב, אז זה הברסלברים משובו בנים שהתחילו לפני 6\7 שנים בארך, ואז נירגעו אחרי איזה משהו שקרה להם שם, ואז התחילו הכניסות כול ראש חודש אם הרב גולן מור יוסף שליט"א שגר בעבר באיתמר עד שהש.ב.כ הרחיקו אותו.
והכניסות נימשכו, בהתחלה בעיגול של 10 אנש ואחרי תקופה התחילו להגיע חרדים, עד שכמעט כול הכניסות בשנתיים האחרונות זה של חרדים.
הכניסות לציון הם במסירות נפש גדולה....
ולשאלתכם, בלי ציון יוסף הצדיק הם לא היו ניכנסים. גם אני לא.
יש לשכם 1 טלפון שאפשר להרשם דרכו ולקבל עוד פרטים?א"מ...
אתה מבלבל פה כמה דברים:רכס רמת מגרון
בע"ה
הרב ברלנד צוּטט כאן כמשווה בין שכם לאומן. 'כמו שאומן נפתחה ליהודים, כך גם שכם....'. שכם זו לא אומן. הכיסופים אליהם אינם זהים, המאמצים להשיגה אינם דומים, החלק שלהם במרכיב הגאולה אינו דומה כלל. ההשוואה הזו בעיני היא ככל השוואה בין קודש לחול.
אף אדם לא נחשד כאן במעבר דירה לאומן. מה שכן, נסיעה לחוץ לארץ להתפלל על קברי צדיקים היא לא דבר שניתן לפטור במחי יד. מותר ללכת לקברי צדיקים בגולה. הרמב"ם אומר בפשטות "אסור לצאת מארץ ישראל לחוצה לארץ לעולם" וממשיך שיכול לצאת בתנאים מסויימים, אבל גומר את דבריו: 'ואף על פי שמותר לצאת אינה מדת חסידות שהרי מחלון וכליון שני גדולי הדור היו ומפני צרה גדולה יצאו ונתחייבו כליה למקום'
אמנם יש שאוסרים, אבל אין ספק שמי שרוצה לצאת מארץ ישראל [אפילו על מנת לגור] יוכל למצוא על מי לסמוך. אבל אם אדם רואה את עצמו כחסיד בעבודת ה', כלא חפפן וכשואף להשיג קומות רוחניות גבוהות, כיצד יתכן שיוותר לעצמו בצורה כזו? מחלון וכיליון היו גדולי הדור וחסידים גדולים, זכות תורתם וצדקותם לא עמדה לימינם כשיצאו מארץ ישראל. ז"א, יש כאן הצבה של קדושת ארץ ישראל אל מול קדושת התורה, וגדולי הדור הצדיקים- ומה גבר על מה?
ב"ה, אין לי ספק שכל מי שמעלה את אומן ראש שנתו אינו אלא טועה בהבנת דברי רבו, רבי נחמן. אין שום סיכוי שאם היית שואל את רבי נחמן כיום, היכן עדיף להתפלל בראש השנה ובשאר השנה: באומן או בארץ ישראל, הוא היה משיב שבאומן. שמעתי מהרב עוזי ששוחח עם רבי ישראל דב אודסר בנושא, והסבא אמר שרבי נחמן רצה ורוצה שקברו יועלה לארץ ישראל, אבל כל פעם שהביע את דעתו, יצאו כנגדו ולא אפשרו לדעתו להשמע או כדבריו "גברו בעלי הממון על תלמידי החכמים".
למה זה מקרב את הגאולה? גם אם אנשים חוזרים בתשובה בגלל הנסיעה לאומן, מי אמר בכלל שהגאולה תלויה בתשובה? לעומת זאת, למדנו שמהלך הגאולה הוא כזה: ירושת הארץ וישובה, ואחר כך ומתוך כך- חזרה בתשובה של העם. [דברים ל', יחזקאל לו, לנתיבות ישראל ג פה, ד סב ועוד רבים].
ההבדל בין יהודי שיורד על מנת לגור לבין יהודי שיורד למטרות אחרות הוא לא שונה כ"כ. בכל מקרה- הוא מנתק את עצמו מהכלל שקיים רק בארץ ישראל, מהשכינה שקיימת רק בארץ ישראל ומארץ ישראל, רק לפחות זמן.
נכון, בעלי שאל את הרב ארוש למה ליסוע לאומן על פני ראש השנה בארץ ישראל, והרב ארוש בכלל לא ענה בצורה חד משמעית ליסוע, מה גם שהוא לא הסביר באיזה אופן המעלה של אומן גוברת על זו של ארץ ישראל. שמעתי את ההקלטה.
הכניסות לקבר יוסף זה טוב, במיוחד אם אתה בקטע של קברי צדיקים. אבל את הנקודה אתה הארת בעצמך: אם קבר יוסף לא היתה בשכם, לא היית נכנס לשם. ואני מניחה [תקן אותי אם טעות בידי] שאת החרדים שכם אפילו לא היתה מעניינת לולא הקבר.
הדבר היחיד שנוכל להתנחם בו, הוא הידיעה שגם החלוצים הציוניים לא הונעו ממניעים נכונים, אבל גם זה בסדר וגם מזה תצמח ישועה.
וסליחה על הפיזור. נגעת בכ"כ הרבה נקודות, שקצרה היריעה מלהקיף את כולן לעומק.
רמת מגרון נראית ככה לא בגלל אף אחד, היא נראית ככה בגללי ובגללך. השקעיה של רמת מגרון היא לא יחידאית, שקיעתה, ושקיעת נוער למען, ומאחזים רבים נוספים, חוסר המנוף והמעוף בבנייה ובהתרחבות [גם במאחזים שנראים שווים בעיניך] בכל יהודה ושומרון אחוזים זה בזה. אבל זה נושא לדיון אחר, שיש הרבה מה לומר בגינו, אם תרצה לפרוש אותו.
בציפיית הישועה.
הרב ברלנד צוּטט כאן כמשווה בין שכם לאומן. 'כמו שאומן נפתחה ליהודים, כך גם שכם....'. שכם זו לא אומן. הכיסופים אליהם אינם זהים, המאמצים להשיגה אינם דומים, החלק שלהם במרכיב הגאולה אינו דומה כלל. ההשוואה הזו בעיני היא ככל השוואה בין קודש לחול.
אף אדם לא נחשד כאן במעבר דירה לאומן. מה שכן, נסיעה לחוץ לארץ להתפלל על קברי צדיקים היא לא דבר שניתן לפטור במחי יד. מותר ללכת לקברי צדיקים בגולה. הרמב"ם אומר בפשטות "אסור לצאת מארץ ישראל לחוצה לארץ לעולם" וממשיך שיכול לצאת בתנאים מסויימים, אבל גומר את דבריו: 'ואף על פי שמותר לצאת אינה מדת חסידות שהרי מחלון וכליון שני גדולי הדור היו ומפני צרה גדולה יצאו ונתחייבו כליה למקום'
אמנם יש שאוסרים, אבל אין ספק שמי שרוצה לצאת מארץ ישראל [אפילו על מנת לגור] יוכל למצוא על מי לסמוך. אבל אם אדם רואה את עצמו כחסיד בעבודת ה', כלא חפפן וכשואף להשיג קומות רוחניות גבוהות, כיצד יתכן שיוותר לעצמו בצורה כזו? מחלון וכיליון היו גדולי הדור וחסידים גדולים, זכות תורתם וצדקותם לא עמדה לימינם כשיצאו מארץ ישראל. ז"א, יש כאן הצבה של קדושת ארץ ישראל אל מול קדושת התורה, וגדולי הדור הצדיקים- ומה גבר על מה?
ב"ה, אין לי ספק שכל מי שמעלה את אומן ראש שנתו אינו אלא טועה בהבנת דברי רבו, רבי נחמן. אין שום סיכוי שאם היית שואל את רבי נחמן כיום, היכן עדיף להתפלל בראש השנה ובשאר השנה: באומן או בארץ ישראל, הוא היה משיב שבאומן. שמעתי מהרב עוזי ששוחח עם רבי ישראל דב אודסר בנושא, והסבא אמר שרבי נחמן רצה ורוצה שקברו יועלה לארץ ישראל, אבל כל פעם שהביע את דעתו, יצאו כנגדו ולא אפשרו לדעתו להשמע או כדבריו "גברו בעלי הממון על תלמידי החכמים".
למה זה מקרב את הגאולה? גם אם אנשים חוזרים בתשובה בגלל הנסיעה לאומן, מי אמר בכלל שהגאולה תלויה בתשובה? לעומת זאת, למדנו שמהלך הגאולה הוא כזה: ירושת הארץ וישובה, ואחר כך ומתוך כך- חזרה בתשובה של העם. [דברים ל', יחזקאל לו, לנתיבות ישראל ג פה, ד סב ועוד רבים].
ההבדל בין יהודי שיורד על מנת לגור לבין יהודי שיורד למטרות אחרות הוא לא שונה כ"כ. בכל מקרה- הוא מנתק את עצמו מהכלל שקיים רק בארץ ישראל, מהשכינה שקיימת רק בארץ ישראל ומארץ ישראל, רק לפחות זמן.
נכון, בעלי שאל את הרב ארוש למה ליסוע לאומן על פני ראש השנה בארץ ישראל, והרב ארוש בכלל לא ענה בצורה חד משמעית ליסוע, מה גם שהוא לא הסביר באיזה אופן המעלה של אומן גוברת על זו של ארץ ישראל. שמעתי את ההקלטה.
הכניסות לקבר יוסף זה טוב, במיוחד אם אתה בקטע של קברי צדיקים. אבל את הנקודה אתה הארת בעצמך: אם קבר יוסף לא היתה בשכם, לא היית נכנס לשם. ואני מניחה [תקן אותי אם טעות בידי] שאת החרדים שכם אפילו לא היתה מעניינת לולא הקבר.
הדבר היחיד שנוכל להתנחם בו, הוא הידיעה שגם החלוצים הציוניים לא הונעו ממניעים נכונים, אבל גם זה בסדר וגם מזה תצמח ישועה.
וסליחה על הפיזור. נגעת בכ"כ הרבה נקודות, שקצרה היריעה מלהקיף את כולן לעומק.
רמת מגרון נראית ככה לא בגלל אף אחד, היא נראית ככה בגללי ובגללך. השקעיה של רמת מגרון היא לא יחידאית, שקיעתה, ושקיעת נוער למען, ומאחזים רבים נוספים, חוסר המנוף והמעוף בבנייה ובהתרחבות [גם במאחזים שנראים שווים בעיניך] בכל יהודה ושומרון אחוזים זה בזה. אבל זה נושא לדיון אחר, שיש הרבה מה לומר בגינו, אם תרצה לפרוש אותו.
בציפיית הישועה.
מי יוסף מעניין אותו, לא משנה לו אם יש אישור או לאהשם הוא המלך!
ואם זה עם הצבא או לא.
כל היתר לוממש קשור.
וקבר יוסף קדוש בגלל יוסף ולא בגלל ארץ ישראל, כי כל הארץ כולה קדושה.
אהבתי את המשפט האחרון שלך!שמאלני גאה
יוצא ממנו שקבר יוסף לא קדוש בגלל ארץ ישראל,
אלא הוא קדוש כי הוא נמצא בארץ קדושה...
ל'ערבות הדדית'
רוב המוחלט של ברסלב זה כמו שכתבתי, עובדה, וברסלב, זה לא חוות גלעד וחוות מעון, ועוד כמה מיצהר, הם פחות מ3%, ברסלב זה הרב ברלנד, והרב ארוש וכל השאר, והם לא עושים כלום בשביל המלחמה על הארץ, והורשת הגויים,
ושלא תבין לא נכון, אני מסכים איתך לגמרי שהם פתחו את הדרך ליוסף,
אבל הם לא עושים את זה בגלל ישוב הארץ ולא בגלל הקפדה על כשרות, אלא כי מעניין אותם הקבר נטו.
ואני לא אומר שאין בעיות בנוער, אבל גם בחווה (הייתי שם שנה) וגם בעוד הרבה מקומות יש בעיות,
ואם נרצה אפשר לריב עם כולם כל היום ולחיות לבד בבועה 3 אנשים, ואפשר להבין שלכולנו יש את אותם מטרות בגדול, וכל אחד בדרכו יעשה, ויחזק ויעודד את האחרים.
אשריך!
נשמיך את הדיון בהיזדמנות, אין לי כוח ליכתוב עכשיו.'ערבות הדדית'אחרונה
רצף של הרס בגבעות - חייבים לעצור את זה!!נ א
בס"ד
שלום לכולם!
כולנו רואים שבחודשים האחרונים מתרחש הרס רחב בגבעות ביהודה ושומרון.
תנו עצות מה כדאי לעשות כדי למנוע את ההרס הזה?
עם ישראל!! תקימו גבעות בכל אזור בארץ!! תצטרפו לגבעות קיימות!! חייבים להפוך את הגבעות ליישובים!!
תנו עצות מה כדאי לעשות כדי למנוע את ההרס הזה?נ א
להצביע למי שבאמת מייצג אותך...הסטוריאחרונה
כזכור במו"מ הקואליציוני, סמוטריץ' רצה ביטחון, בליכוד התעקשו. בסוף סוכם שהוא יקבל שר במשרד הביטחון עם אחריות על החלקים האזרחיים.
אם כל הטפשים בהתיישבות האידיאולוגית שמצביעים ליכוד, היו מצביעים לצה"ד, היתה ממשלת ימין בראשות נתניהו אותו דבר- אבל ההתישבות היתה באמת בידי סמוטריץ'.
אחרי החתימה - גלנט בשיא החוצפה סירב לבצע את מה שנחתם, בטענות שאי אפשר לפגוע בשיקול הדעת של המפקד והושגה פשרה שאם הפינוי משיקולים בטחוניים - זה נשאר בסמכות אלוף הפיקוד. לכן בצו ההרס של בית ענות, הוא כתב את הטענה האבסורדית ש: "המקום פוגע בשלום תושבי האזור".
אם כל הטפשים בהתיישבות האידיאולוגית שמצביעים ליכוד, היו מצביעים לצה"ד, היתה ממשלת ימין בראשות נתניהו אותו דבר- אבל ההתישבות היתה באמת בידי סמוטריץ'.
אפשר עדיין להשיג קפוצונים או חולצות לזכר אהוביה?הגבעות בלב תמיד
של יהודים בואו ורשו ארץ
ואם יש צמידים וכו גם יש ביקוש..
אני בת, מעדיפה לקנות מבנות כמה אם אפשר או שישלחו בדואר
נירו ניר, שירו שיר, כבר הנצו ניצניםימח שם עראפת
יא! איזה יופי! אני מת על לראות נבטים נובטיםקעלעברימבאר
והעשבים גדלים. זה אחד הדברים היפים בחורף.
אפילו הטחב הירוק שגדל בין המדרכות אחרי הגשמים יפה בחורף. (אגב רואים שהנבטים בתמונה העליונה הם דו פסיגיים)
עשית לי חשק לצאת ולחפש נבטים שנבטו מהגשםקעלעברימבאר
🤩פתית שלגאחרונה
גבעה או חווה על שם צ'רלי קירקאדם פרו+
הוא רוצה שננציח אותו
וגם אף שמאלני לא יתחיל עכשיו להרוס
חווה על שם צרלי
קדימה. מי לוקח את הכפפה.
לטרמפ יש ישוב,
למה שלצרלי לא יהיה?
(גבעון חובט במצח)ימח שם עראפת
הגבעון הנ"ל הוא השמש של בית הכנסת?קעלעברימבאר


קפיץאחרונה
כנסו >> החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל (חל"פ הגבעות)נ א
בשם ה' נעשה ונצליח
מקימים גבעות חדשות בארץ ישראל ומציבים בהם דגל ישראל לגובה רם
החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל בקריאה לכל מי שיכול, לצאת ביוזמה להקמת גבעה חדשה באזור מגוריכם, להציב דגל ישראל לגובה רם כדי שידעו כולם למי שייכת ארץ ישראל וכן, להביא ולרתום משפחות ואנשים למשימה החשובה הזאת.
להקים גבעה חדשה בזמן זה - זאת מטרה חשובה ביותר.
שלחו תמונות מהגבעה החדשה שהקמתם למייל של חל"פ הגבעות chalaphagvaot@gmail.com
חשוב!! להעביר הודעה זאת בכל קבוצה
החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל
בונים. מיישבים. גואלים.
מקימים גבעות חדשות בארץ ישראל!!!נ אאחרונה
איך אפשר לבדוק מתי תהיה העלייה הבאה לחומש ?דור ל
אשמח לעזרה
מה זאת אומרת 'עליה'?יו0י
יש שם ישיבה 24/7..
עליות מאורגנות המוניות, זה בדר"כ רק כשיש איזו סכנה גדולה שמסתמנת...








