י"א באייר תש"ע 03:28

תנועת "אם תרצו" זוכה לאהדה רבה בקרב הציבור הדתי לאומי, אבל מסתבר, לא כולם מתלהבים מהקמפיינים של אנשי הקבוצה נגד ארגוני הקרן החדשה לישראל. הרב יובל שרלו חושב כי קמפיין יום הזיכרון של "אם תרצו" מחלק את העולם לטובים ולרעים וע"י כך יוצר פירוד בעם.

הדפסה
23.04.10 08:04

הרב יובל שרלו, ראש ישיבת פתח תקווה ואחד הרבנים המובילים בציונות הדתית, יוצא נגד תנועת הסטודנטים "אם תרצו". כזכור, "אם תרצו" מובילה בחודשים האחרונים קמפיין נגד הקרן החדשה לישראל ונגד מה שהם טוענים "ניסיונות הפגיעה בחיילי צה"ל מטעם ארגוני הקרן החדשה לישראל".

לקראת יום הזיכרון פרסמה התנועה מחקר על מעורבותה של הקרן החדשה לישראל בתמיכה בארגונים הפועלים לתבוע ולהעמיד לדין את קציני צה"ל על פשעי מלחמה כביכול, שאותם עמותות וארגונים מייחסים להם.

"אם תרצו" יצאה בקמפיין אינטרנט נשכני כנגד ארגון "עדאלה", על ניסיונותיה החוזרים ונשנים של העמותה להעמיד קצינים בכירים למשפט בבית הדין הבינלאומי בהאג. ביום הזיכרון חילקה תנועת המחאה תפילת "יזכור" חדשה ובה הם קוראים לציבור לזכור מי מנסה להעמיד לדין את חיילי צה"ל ומי מממן את ארגון עדאלה.

היום, אומר לסרוגים הרב יובל שרלו, שהקמפיין של תנועת "אם תרצו", שדווקא זוכים לאהדה רבה מאוד בקרב הציבור הדתי לאומי, פוגע בחברה הישראלית ויוצר מחלוקת ופירוד. "במקום לחבר ולקשור את הציבור, הם הולכים למקומות מכעיסים ולא נכונים ובכך גורמים לפירוד בעם, אומר לסרוגים הרב שרלו.

לדברי ראש ישיבת פתח תקווה, אין הכוונה להתחמק מהוויכוח בין ימין לשמאל, אך יש לדעתו לסמן בבירור היכן עובר הגבול שבין וויכוח לגיטימי לבין הסתה. ואילו אותו קמפיין של יום הזיכרון מטעם תנועת "אם תרצו" מפספס את הנקודה. "ברגע שזה מגיע לעולם של חלוקה בין טובים ורעים ולמלחמות והכפשות – המטרה הסופית מוחמצת"

הרב שרלו תקף גם את דברי ההסתה של שדרן הרדיו גבי גזית. "אמצעי התקשורת צריכים להבין כי הרדיו הינו משאב ציבורי ועליהם להשתמש בו לא בכדי להסית אלא בכדי לאפשר לכל אחד להביע את דעתו וכי בשעה שהם מנצלים את מעמדם בכדי להסית או לקדם אג'נדה – הם מועלים בתפקידם"

דובר "אם תרצו", ארז תדמור, ביקש שלא להתייחס לדבריו של הרב שרלו.


מקור


י"א באייר תש"ע 08:50
שבדרך הומור והלצה חושפת את האבסורד המתגלם ברבנים שאימצו את תרבות המערב.
י"ב באייר תש"ע 04:08
אמור לי מי חברךאנונימיאחרונה
ומה אומר לך????

אולי יעניין אותך