דיון, מה חוץ מא"י?neriag

תגידו, אתם לא חושבים שהגזמנו בא"י? לא שאני נגד א"י, הבעיה שלי היא לא בזה שאנחנו מקיימים ישוב א"י וכדו', אבל - שימו לב, מי שהיה בחומש יכול היה בכל פינה בנות שרות "עם הנצח לא מפחד". אם הם רוצות לקיים ישוב א"י אז מה עם "קול באשה ערווה" (ואל תביאו לי את ה"שרידי אש" שמתיר, כי א. הוא מתיר בתנאים מאוד מסוימים ב. הוא בעצמו כותב שהוא מתיר כי אחרת החבר'ה ילכו לתנועות גויות ולא ל"ישורון")? או הבנות שלובשות את הטריקו (שללא חולצה ארוכה מתחתיה היא לא צנועה לנשים לכל הדעות [וגם עם, לחלק גדול מהדעות]) של "ה' הוא המלך", מה הן אומרות? ה' הוא המלך ואנחנו מורדות בו?

זה לא רק זה, פגשתי מקרים דומים של בעיות הלכתיות(הרבה יותר גרועות, שגובלות באיסורים קשים) בנווה דקלים הי"ד. גם בעמונה (בתים 8 ו-4 כבוד!!!!) שמעתי חבר'ה מנבלים את הפה(ולא על השוטרים).האם הציבור שלנו לא שכח הכל חוץ מא"י?

יהיו כאלו שיענו לי שאלו חבר'ה מסוימים וזה לא האידיאולגיה שלנו, אבל לא זכורה לי הפגנה גדולה של הציבור הדת"ל לנושאים שאינם פולארד(שגם הוא רק בזכות הרב אשר מבצרי) וא"י (חוץ ממצעד הגאווה שהיה יוצא דופן),
למה אין הפגנה גדולה של ציבורנו נגד הסחר בנשים בישראל? מה, זה לא נגד ההלכה?
למה אנחנו משאירים את המאבק על השבת לחרדים(ואח"כ מתלוננים שלא באו לעזור לנו בגרוש)?
למה רב שאמר "לא" לסירוב פקודה (וחלק בזה על גדולי הדור) נהיה "רעבאלאך" ו-"לא רב" ורב שטען עד לא מזמן שמותר להדליק אור ביו"ט הוא כן רב (לא שאני רוצה שגם בו יזלזלו)
למה, למה, למה?

יאללה להגיב!
נו, מסובך להגיב????neriag
תשובותעמית-טליה
אז בקשר לבנות ששרות
ההלכה היבשה משמע הקיצור שולחן ערוך אומר שמעל 3 בנות ביחד מותר.
מי שרוצה להחמיר שתבוא עליו הברכה אבל מותר.


בקשר לחולצות
כל עוד זה שרוול ארוך גם עם זה אין בעיה
לפי רוב הרבנים.
הבעיה העיקרית היא שהכתוביות הן מקדימה
ורוב החולצות הכתוביות הן במקום צנוע.

בקשר לניבול פה גם על שוטרים
זוהי בעיה של אותם ילדים "בחירה חופשית"
האם בגלל כמה ילדים אכליל ציבור שלם?! לא!!

ובקשר לציבורים השונים
אז בזה אתה בהחלט צודק אם נדע להתגבש כולנו בנושא התורה
ארץ ישראל,עם ישראל ותורת ישראל.
ניהיה מועילים יותר.
אבל זה לא ככה
ולמה אנחנו לא הולכים להפגנות על השבת?
כי אנחנו יודעים שיש אחרים שיעשו את זה..
לא שזה בסדר..

ובקשר לרבנים שאמרו על סירוב פקודה
אז טעית בהמשך
היה להם גדול דור לסמוך עליו
וזה הרב עמיטל וליכטנשטיין והרב שפירא אמר שהם גדולים מספיק כדי לחלוק עליו ואותם רבנים הלכו לפיהם.

מי שלא רוצה לקרוא להם רב,שוב זה בעיה שלו אישית.
טיפשות לא מוכיחה את כל הציבור.
תשובה לתשובהneriag
לא נפסק שיש נפ"מ לעניין תרי קלי לא משתמעי כשנשים שרות, כי שירה זה חביב עליו (כמו מגילה,שיוצא י"ח גם משניים).

אל תתרחק לשולחן ערוך, פתח אחרונים: ציץ אליעזר, קדושים תהיו וכו'.

בקשר לחולצות: חולצות ה' הוא המלך הם ברובם קצרים הרבה פחות מהמרפק, שהוא הדעה המקילה ביותר. הן גם כתומות, צבע שלפי פשט גמרא אסור ללבוש (בדומה לאדום) אם כי רוב הדעות בימנו סוברות שהמציאות השתנתה, עדיין יש את המיעוט. כמו"כ חולצות טריקו הם צמודות יחסית לגוף(הידעת? האיסור היחיד ללבישת מכנסיים לנשים כמעט לכל הדעות הוא שהם מבליטות את צורת האיברים, לסברא: מה יותר בעייתי בדבר הזה, מכנסיים או טריקו)

ניבול פה: לא טענתי שזה הרוב אבל זה סימפטום שמבטא הרבה, המון מהחבר'ה שהגיעו למקומות כאלו יאמרו לך שבאו כדי לקדש שם שמים, אבל בתכל'ס זה לא בא לידי ביטוי בדברים הקטנים (עיין בחתימה שלי, זה משפט שמסכם עמודים שלמים ממסל"ש והוא אחד החשובים בחיים).

אוסיף רק, שאפילו א"י אין לנו לגמרי, כלומר, החבר'ה שתראה אותם חוזרים מסקאלי במיעוטם(שלא מסמל את ה"סקאליים" אבל מסמפטם את הציבור הדת"ל) לעיתים גם יזרקו לכלוך על הריצפה ברחוב, ירושלים זה לא ארץ ישראל?
תודה על ההלכה בעניין תרי קלי. אני הולך להשתמש בה.ישי ויזנר
בסה"כ אני מסכים עם הרעיון ב-100%. אבל אני יכול להפתיע אותך לטובה בעניין המציאות בכ"מ מקומות. יש הרבה חבר'ה שאיכפת להם גם משאר הדברים.
אולי תתחלט על עצמך?neriag
מסכים במאה אחוז?
הודעה מתחת ממך אומרת לא מסכים!!!!!
מסכים עם הרעיון, לא עם המציאות.ישי ויזנר
לא מסכים!!!ישי ויזנר
אני מכיר לא מעט אנשים דתיים לאומיים שדואגים לא רק לא"י, אלא גם לדברים אחרים.
נכון שהם לא הולכים להפגנות נגד השבת (כי הם לא חושבים שזו הדרך הנכונה להיאבק בזה) אבל הם עושים הרבה דברים אחרים.
לדוג': יש לי חבר שאירגן בראשל"צ הפגנות נגד "טיב-טעם" שם. ויש עוד הרבה.

חו"מ- אי אפשר לעשות הכל, לענ"ד, צריך להתמקד בכמות קטנה יחסית של דברים ולהשקיע בהם את כל הכוחות. ולכן החזון שלי הוא שתקום מועצה רבנית שמוקבלת על כולם, שתחליט במה הציבור שלנו צריך להתמקד כיום, ומה הכי חשוב עכשיו.

אבל אני מסכים באופן כללי עם זה שצריך לחשוב טוב טוב מה יותר חשוב כיום ובכלל.
תשובהneriag
זה מיעוט דמיעוט,העובדה היא שאין הפגנות ענק נגד חברות שחוטאות(אא"כ הם משמיצות את 'הסרטן המתנחלי' [ע"ע תנובה])
מה לעשות, אתה צודק...ישי ויזנר
אבל במקום לדבר תתחיל לפעול. זה לא ישנה את זה אם תמשיך לדבר.
כן, בטח,אני לבד.neriag
בדיוק בשביל זה כתבתי את ההודעה, למטרות הסברה, שיותר חברה יהיו לפחות מודעים לבעיה, גם אם לא פועלים אקטיבית
אם תחליט לפעול- זה יילך.ישי ויזנר
גם אם תתחיל "לבד". וחו"מ, אין לך חברים?
יש אחד שחשבתי אותו לכזה עד לפני ראיית ההודעה,neriag
טעיתי?
תפנה ותראה.ישי ויזנר
ההפגנה נגד טיב טעםהאריאלניקהנאמןאחרונה
אורגנה בעיקרון יחד עם בנ"ע (שתי הפגנות נפרדות-הפגנת בנים והפגנת בנות, שאם אנחנו לא היינו עומדים על זה זה היה מעורב, אז ההפגנה יצאה להפוגה עד אחרי הבגרויות ומיד לאחר מכן אכנס ראשי ורובי לתוך העניין)
מחשבות שלימכאל 2 3
בחסדי אבאלה הטוב


אני חושב שכול הכבוד לחומש תחילה על הכול
באמת כול הכבוד
אתם ממש גדולים וצדיקים

אבל אני חושב שכדי תנומר שכול עליה לחומש זה בשם ה' בלבד

אם בחדשות שואלים למה אנכנו עולים אז צריך לומר כי זה מה שהמלך אמר
לא כי זה בטחוני כי זה יפה וכו' רק כי זה מה שהמלך אמר


ערב טוב
אבל לא ענית על העיקר.neriag
יש המון מצוות, למה נדבקנו דווקא לא"י ושכחנו את השאר?
חומש / א"י זה החייםמשה
אם לא נחיה פה, איך נוכל לקיים כל מצווה אחרת ?


סחר בנשים זו חרפה, שבת זה נושא לא פשוט אחר (וגם הוא חרפה) שלא הוכח שהפגנות בנושא הזה עוזרות.
להלכה נפסק שא"י אינה תנאי למצוות.neriag
(זה מה שהבנתי שאתה מתכון, אם לא הבנתי אנא הסבר.)

וחוצמזה, יש לנו את י-ם (ברוך השי"ת) ואת ת"א (לא נורא) ואת כל מה שבתוך הקו הירוק, אם החשש שלך הוא איך נחיה פה אז אתה יכול להרגע, ראינו שאומנם קרה וקורה אסון אחרי הגירוש אבל זה לא קשור לחוסר יכולת לקיים מצוות.
כבא לא רעלעוואנטיהאריאלניקהנאמן
אחרי הגירוש הראש שונה והשתנה והים ברוב המקומות זה "א"י בא"י למען א"י"
הנושא הכי חשובאנונימי (פותח)
זה פשוט לשרוד.

בשאר העניינים, לרוב הפתרון נעוץ בהרבצת תורה יותר מבפעולה מיידית (מלבד, לענ"ד הסחר בבני אדם)

יש תנועה שמתעסקת בזה, קוראים לה מעגלי צדק. הבעיה: אין להם מושג בכלכלה, ואני, שהצטרפתי עוד לפני ששמעו עליהם - הצבתי למפעילה שלי, תלמידה שנראתה רצינית מ"מגדל עוז" כמה קוים, שהיא אמרה שאין בכוונת התנועה לעבור עליהם. כרגע, לענ"ד, וגם ל"עניות" דעת של כמה רבנים (מהסוג שגם עמית תקבל) ויותר חשוב (כפי שהודו הם) כלכלנים, הם צרה גדולה ושעלולה ליהפך למסוכנת, אם חלילה יצברו יותר מדי כוח. בינתיים את המחאה בנושאים אלו יש לענ"ד לבטא בכמה תרומות, למרות שעדיין, צריך לשמור כסף למאבק הגדול, על חיי העם.

יצויין, כי כיוון שרוב השחיתויות מחוברות לאנשים מסויימים, הרי שתקיפתם מזוית אחת תוכל אולי לעזור גם בדברים אחרים.

הערה אישית: דיונים מסויימים אין מקומם באתר אינטרנט, בוודאי לא באופן הנ"ל.

יצויין עוד, שאם אתה מוצא הצלחה מוחדת שנדירה היא, בנושא אחר - אולי כדאי שאתה תקדיש את עצמך לנושא, אבל רוב האנשים צריכים להתעסק במדינת ישראל, שמצבה לא טוב בכלל.
ואי תיהיה בריא...עמית-טליה
צימצמת את המושג הגדול העילאי הקדוש
להישרדות שמסתכמת ברדיפת בצע.

לחיים יש תכלית גדולה יותר.
לעם ישראל יש תכלית ענקית יותר.

אני לא פה בשביל לשרוד
אני פה בשביל לחיות לפי התורה
להאיר את הדרך האמיתית
לעמ"י ואח"כ לכל העולם
להראות לכולם מי הוא האלוקים
שבסוף כמו שמנבא ירמיה הנביא
יבוא אותו גוי וימשוך בכנף בגד היהודי.

"לקדש את שמך,שמך בעולם כשם שמקדשים אותו בשמי מרום"

שבת שלום ומבורכת!
עובדתית, לפחות לענ"דneriag
המדינה לא תקרוס אם ח"ו יהיו פינויים, ודאי שזה יהיה אסון מ1001 סיבות אבל קריסה לא תהיה פה.

אנחנו נשרוד גם כך.
אוקי, אז אני שואל למה?neriag
לפי דעתכם:שמיניסט באמ"ש
האם צריך להקים תנועת נוער בגרעין שנכנס לתוחמת הצפונית ב"רצועת עזה"?
הנחשון יוצא לטיולים עם כל הסניף?אנונימי (פותח)
תלוירעות שרהאחרונה

בנטיעות וכזה נראה לי שכן

במחנה יש משהו נפרד

אני צריכה פעולה פיגוזית על תפילהאחי אהוביה

יש למישו אולי?

קצת יותר פרטים, גברת תותחיתימח שם עראפת

לאיזה גיל, איזה חלק שקשור לתפילה?

אשמח גם..אנונימי (2)

כיתה ד..

על החשיבות של להתפלל מנחה בסניף..

אצלנו אחרי המפקד כל שבט מתפלל לבד והרבה חניכות לא ככ שותפות במקרה הטוב יושבות בשקט במקרה הרע גם מדברות ואז יוצא שמי שמתפללת כביכול מפסידה כי היא לא בענינים.

רוצה פעולה מפוצצת כזאתי על תפילה ולמה חשוב שיגרה אותם להתפלל..

לכיתה ואחי אהוביה

חלק ממערך בת מצוה

באמת להעביר להם את ההרגשה שתפילה זה לא עול, זה לא עוד משימה מעיקה שצריך לסמן עליה וי.. 

צ'אט ג'יפיטיזיויק

להלן מערך שיעור של חצי שעה בנושא תפילה, המיועד לנוער דתי בכיתה ו' ומחולק לשלושה חלקים של 10 דקות כל אחד. המערך מותאם לגיל ולרקע הדתי של התלמידים, תוך שימוש בשפה פשוטה ופעילויות קצרות וממוקדות:

חלק ראשון: פתיחה והיכרות עם הנושא (10 דקות)

מטרה: לעורר עניין ולחבר את התלמידים לנושא התפילה.  

דקה 1-2: שאלה פותחת  

שאל את התלמידים: "מה אתם מרגישים כשאתם מתפללים? משהו מיוחד או אולי משהו שקשה לכם בזה?"  

תן ל-2-3 תלמידים לשתף בקצרה (30 שניות לכל אחד).

דקה 3-5: סיפור קצר  

ספר סיפור קצר על חנה מהתנ"ך (שמואל א', פרק א'): "חנה התפללה בלב שלם לבקש בן, והתפילה שלה הייתה כל כך חזקה שהיא ממש דיברה עם ה' כמו עם חבר."  

שאל: "מה אתם חושבים שהפך את התפילה שלה למיוחדת?"

דקה 6-10: דיון קצר  

שאל: "למה לדעתכם חשוב להתפלל? מה זה נותן לנו?"  

עודד תשובות כמו: קשר עם ה', שקט בלב, תחושת תמיכה.

חלק שני: הבנת התפילה דרך פעילות (10 דקות)

מטרה: להמחיש את המשמעות של התפילה בצורה חווייתית.  

דקה 1-2: הסבר קצר  

אמור בצורה פשוטה: "תפילה היא כמו שיחה עם ה'. לפעמים אנחנו מבקשים, לפעמים מודים, ולפעמים סתם רוצים להרגיש קרובים."

דקה 3-8: פעילות קבוצתית  

חלק את הכיתה ל-3 קבוצות קטנות.  

תן לכל קבוצה משימה:  

קבוצה 1: כתבו 3 דברים שהייתם מבקשים בתפילה.  

קבוצה 2: כתבו 3 דברים שהייתם מודים עליהם.  

קבוצה 3: כתבו 3 דברים שמרגישים לכם קרובים ללב בתפילה (למשל: שיר, מילה או רגע).

כל קבוצה מקבלת דף ועט, ויש להם 5 דקות לעבוד יחד.

דקה 9-10: שיתוף מהיר  

נציג מכל קבוצה משתף בקצרה (30 שניות לקבוצה).

חלק שלישי: סיכום וחיבור אישי (10 דקות)

מטרה: לעזור לתלמידים לקחת את הנושא איתם ליום-יום.  

דקה 1-3: דבר תורה קצר  

אמור: "בתפילה אנחנו לא רק מדברים, אלא גם מקשיבים. כמו שכתוב בתהילים 'קרבת אלוקים לי טוב' – כשאנחנו מתפללים, אנחנו מתקרבים לה'."

דקה 4-7: פעילות אישית  

תן לכל תלמיד דף קטן וכתוב עליו: "כתבו משפט אחד שהייתם רוצים להגיד לה' בתפילה שלכם היום."  

תן להם 2-3 דקות לכתוב בשקט.

דקה 8-10: סיום מעודד  

אמור: "כל תפילה חשובה, גם אם היא קצרה או פשוטה. נסו השבוע להתפלל משהו קטן מהלב שלכם."  

סיים בשאלה: "מי רוצה לשתף את המשפט שלו?" (רשות, לא חובה).

הערות למנחה:

שמור על אווירה קלילה ומכבדת.  

התאם את הקצב לפי התגובות של התלמידים – אם חלק אחד מתארך, קצר את הבא.  

הבא דף ועטים לפעילויות.

אם זה בשבת קודש תעביר בעל פה.

בהצלחה!

חמוד אבלאנונימי (2)

מחפשת יותר פעולה עם משחקים שבסוף מתקשרים לענין התפילה פחות דיונים ושאלות

צריך משו עם נשמה 😉אחי אהוביה
כן ברור אבלאנונימי (2)

מנסיון כל הדיונים וכו לא ככ פועל הם צריכות לזוז חח

לאלא התגובה שכתבתי היתה לזו של @זיויקאחי אהוביה

אני ממש מסכימה איתך..

אה הבנתייאנונימי (2)
טוב אז אם את מוצאת משו אני אשמח שתעדכניאחי אהוביה
סגורראנונימי (2)
מה את מחפשת?אנונימי (2)

לאיזה כיתה?

 

לגמריזיויק
יש לי כמה חומריםאנוני-מי?
אז אני אשמחאחי אהוביהאחרונה
מכירים סניף בנע בירושלים שמחפש מדריכת חוץ?תורת חיים בעiז

חברה שלי מחפשת וכדאי גם סניף שהוא נורמלי ולא עכשיו ממש חילוני (סניף מעורב זה ממש אחלה)

מדשיותאנונימי (פותח)

טוב נושא קשוח אז ככה..

בתחילת ההדרכה היה לי ולמדשית שלי(נקרא לה א )בעיה עם עוד מדשית שלנו(נקרא לה ב) (אנחנו רביעיה). היה קשוח ממש. מלא אנשים התערבו בזה (הקומונרית, מהנוער ובכללי כל הצוות וכו)אומרת דוגרי הרבה מזה זה אני ומדשית א הגזמנו וחיפשנו אותה מלא ממש וכל דבר שעשתה הערנו לה ודווקא מדשית ב היתה בהקשבה וכיבדה ממש וממש השתדלה לשנות(מה שאני משה לב בדיעבד עכישו אז סתם הייתי חמה עליה ברמות לאיודעת להסביר למה). 

אחרי התערבות ודיבור הבעיה נפתרה(לפחות ככה אני ראיתי אתזה.) ביקשתי סליחה ושמנו את הדברים מאחורה.

עכשיו שמתי לב שמדשית א כל הזמן מעירה/ מחפשת את מדשית ב כאילו על סתם דברים היא איחרה טיפה כי אבא שלה במילואים ועזרה קצת בבית והיא עשתה פרצוף ואמרה לי אחכ שזה לא ניראה לה ובכללי על כל דבר היא מעירה מעקמת אף וכו.

עכשיו יש לי התלבטות אם להעיר לה ולהגיד לה כאילו היה מריבה את צודקת אבל שמנו תדברים מאחורינו תני לה קצת להוכיח את עצמה לא כל הזמן להסתכל בזכוכית מגדלת על מה שהיא עושה. או להתעלם ולראות מה יקרה ואולי להגיד לקומונרית

קיצור מקווה שיצא מובן מה אומרים?

תשחרר. לא בידיים שלךמשה
בכלל. אנרגיה של אנשים אחרים לא בשליטה שלך,סשום צורה. רק התגובות שלך.
כן אבלאנונימי (פותח)אחרונה

בסוף עכשיו לא כ"כ מרגישים את זה אבל אם זה ימשך זה יגיע למצב שהיה לפני כן שלא דיברנו המדריכות מלבד מי מכינה את הפעולה. מצב שבטוח לא רוצות להגיע אליו. אף אחת.

סיפור אהבה בסניף | עלילתי קצרElad Mukades

מצרף סרט קצר שעשינו, מסוקרן לשמוע תגובות ומחשבות שלכם עליו

 

במשפט - יוני המדריך, חותך את הקשר עם סיגל מבני עקיבא, בשם התחזקותו הרוחנית, אך מגלה שההתמודדות רק מתחילה. 

סניף בלי מבנהתורת חיים בעiז

מה עושים בחודש ארגון? לגבי צביעת קירות

צובעים על בדיםadvfb
אנחנו צבענו פעם על דיקטים, אפשר גם אולי במקלטהחנוניתאחרונה
קלסר הדרכה ונחשוןאוריהש

רעיונות לקטעים/משפטים לקלסר הדרכה?

וכמובן רעיונות למה להכניס לבפנים (חוץ מהכנת פעולה, רעיונות לערבים וכו)

 

ואשמח גם לקטעים ולמה להכניס לקלסר של נחשון (קטעים על עשיה וכו)

 

תודה רבה!

אולי יעניין אותך