אתה (!) עוד תשנה את העולם, אם תרצה... אח..
 הד"ת מוקדש לעילוי נשמת הבחור היקר אמיתי בן אלכסנדר רון ז"ל.
הבחור שהזלנו עליו דמעה, אך ה' אמר לא, בן מתוק שכזה אני רוצה הכי קרוב אלי...

 

 

"ותחת אשר קינא לאלוקיו" -

כך נאמר על פנחס.
רגע,
מזה אלוקיו? למה לא כתוב 'קנא לאלוקים'?!
הרי אלוקים הוא של כולנו פה..

 
אלא - בואו נשים לב: 
עשרת הדיברות נאמרו בלשון יחיד [לדוגמא: כתוב 'לא תרצח', ולא 'לא תרצחו'].  למה?
כדי להמחיש לנו שכל ציווי וציווי מעשרת הדיברות מופנה אל כל אחד ואחת מאיתנו באופן אישי.

טוב, אבל איך עשרת הדברות קשורות אלינו פה?...
פנחס ראה שכל 'גדולי הדור' לא עשו כלום כנגד מה שהתרחש. (מעשה הזנות שנעשה)
הוא היה יכול להגיד: 'וואלה מה אני קשור לפה?! אם כל האנשים החשובים בעם לא עושים כלום עם המצב,
למה שאני פתאום אקום ואעשה?!'
א"כ - אז למה באמת הוא לא אמר את זה?
אומר לנו הפסוק - פנסח קנא ל - "אלוקיו", פנחס התייחס לה' כאילו הוא רק האלוקים שלו.
כאילו ה' ציווה רק אותו בכל מצווה ומצווה, לכן הוא קם ועשה הוא את המעשה.

(חומת אש)

אז איך זה קשור לחיים שלנו?!

>> קודם כל, שכל אחד ואחת מאיתנו צריך לקיים את המצוות כאילו הם ניתנו אך ורק לו.
ז'תומרת כמו (להבדיל מיליון הבדלות) שכשהמורה מבקשת רק ממך משהו אתה תתייחס לזה יותר ברצינות מאשר כשהמורה מבקשת מכל הכיתה, כי ככל שהבקשה פחות אישית, היא פחות מחייבת.
ככה גם פה אתה צריך להתייחס לכל מצווה כאילו היא נתנה רק לך.

>> דבר שני שאפשר ללמוד זה שלא לחכות שמישהו אחר יפעל, אלא לפעול בעצמנו.
לדוגמא, כשאת רואה שחברה שלך נמצאת בבעיה\בדיכי, אל תחכי שמישהי אחרת תעזור לה, כי לא תמיד תהיה מישהי אחרת שתעשה את העבודה.

>> ודבר שלישי ואחרון שאפשר ללמוד מפה הוא לא להסתכל על מה שהאחרים עושים, אלא פשוט לעשות.
כלומר לא לחשוב שאם ***** לא עושה מצווה (נגיד לדוגמא, לא הולכת בצניעות) כזו או אחרת, גמאני לא אעשה את זה.
כי זה לא משנה מה אחרים עושים - אני צריכה לעשות מה שה' ציווה אותי לעשות, בלי להסתכל על האחרים.

 
 
ראיתם מזה?
שלוש מחשבות כולה מד"ת אחד...
 
 
--
 
 
הגעתם לפה?
אז רק עוד משהו שיא הפצפון >>

"לאזני משפחת האזני".
רש"י - זוהי משפחת אצבון.

איך למען ה' רש"י החליט שזו משפחת אצבון??
כאילו, מה הקשר בין האצבע לאוזן?!

הופה, תשמעו איזה יופי של וורט:
האצבע נבראה ארוכה ודקה כדי שכאשר נשמע דברים שלא צריך לשמוע (לשון הרע, קללות וכו'..) -
נכניס את באצבע לתוך האוזנים, וככה לא נשמע כלום...
 
 
 
אין, תודו שזה חמוד!

 
 
הופ למעלה. תקפיצו בבקשה בשביל האחרים...
 
 
פססט, שנזכה בעז"ה, כמה שיותר להתקרב לאבאל'ה למעלה.
שתהיה בע"ה שבת מבורכת ושמחה מלא בקדושה לכל עם ישראל,
א-מ-ן-!

 

 

 

יישר כוח,תודה..אוסקר
יישר כוח!דוסית גאה!
גדול!!!=)
איזה כיף שאני הראשונה שנהנית מזה!
 
אופס בעצם לא=(הקדימו אותי בשניות..;)דוסית גאה!
יש לי רעיון ממש טוב!שרון.
אולי נתאבד ואז ניהיה הכי קרובים אליו שאפשר כמו שרצית??
באמת!



ולא קראתי הכל, רק את הזה עם האצבע והאוזן.. מי חשב על זה? (רציני אני רוצה לדעת מאיפה הבאת את הוורט הזה..)
פססט, מה קרה?...אח..
האא, אל תגידי. כולנו נגיע למעלה מתישהו בעז"ה.
מתי שההוא שם יחליט שהוא רוצה אותנו קרובים אליו.
אנחנו - הקרבה אליו, היא דווקא לחיות בחיים ע"פ התורה...
 
 
הד"ת השני - מובא בספר מעיינה של תורה בשם השל"ה.
 
 
 
בשורות טובות.
שתהיה בעז"ה שבת שלום ומבורכת לכל עם ישראל!
גרסת הביינישי"ם (ו"ת...) >>>אח..
מי שרוצה גרסה יותר 'צעירה' של הד"ת - ללחוץ כאן.
 
---
 
הד"ת מוקדש לעילוי נשמת הבחור היקר אמיתי בן אלכסנדר רון ז"ל.
הבחור שהזלנו עליו דמעה, אך ה' אמר לא, בן מתוק שכזה אני רוצה הכי קרוב אלי...

 

 

"ותחת אשר קינא לאלוקיו" -

כך נאמר על פנחס.
רגע, מזה אלוקיו? למה לא כתוב 'קנא לאלוקים'?!
הרי אלוקים הוא של כולנו פה..

 
אלא - בואו נשים לב: 
עשרת הדיברות נאמרו בלשון יחיד [לדוגמא: כתוב 'לא תרצח', ולא 'לא תרצחו'].  למה?
כדי להמחיש לנו שכל ציווי וציווי מעשרת הדיברות מופנה אל כל אחד ואחת מאיתנו באופן אישי.

טוב, אבל איך עשרת הדברות קשורות אלינו פה?...
פנחס ראה שכל 'גדולי הדור' לא עשו כלום כנגד מה שהתרחש.
(מעשה הזנות שנעשה)
הוא היה יכול להגיד: 'וואלה מה אני קשור לפה?! אם כל האנשים החשובים בעם לא עושים כלום עם המצב,
למה שאני פתאום אקום ואעשה?!'
א"כ - אז למה באמת הוא לא אמר את זה?
אומר לנו הפסוק - פנסח קנא ל - "אלוקיו", פנחס התייחס לה' כאילו הוא רק האלוקים שלו.
כאילו ה' ציווה רק אותו בכל מצווה ומצווה, לכן הוא קם ועשה הוא את המעשה.

(חומת אש)

אז איך זה קשור לחיים שלנו?!

>> קודם כל, שכל אחד ואחת מאיתנו צריך לקיים את המצוות כאילו הם ניתנו אך ורק לו.
ז'תומרת כמו (להבדיל מיליון הבדלות) שכשהמורה מבקשת רק ממך משהו אתה תתייחס לזה יותר ברצינות מאשר כשהמורה מבקשת מכל הכיתה, כי ככל שהבקשה פחות אישית, היא פחות מחייבת.
ככה גם פה אתה צריך להתייחס לכל מצווה כאילו היא נתנה רק לך.

>> דבר שני שאפשר ללמוד זה שלא לחכות שמישהו אחר יפעל, אלא לפעול בעצמנו.
לדוגמא, כשאת רואה שחברה שלך נמצאת בבעיה\בדיכי, אל תחכי שמישהי אחרת תעזור לה, כי לא תמיד תהיה מישהי אחרת שתעשה את העבודה.

>> ודבר שלישי ואחרון שאפשר ללמוד מפה הוא לא להסתכל על מה שהאחרים עושים, אלא פשוט לעשות.
כלומר לא לחשוב שאם ***** לא עושה מצווה (נגיד לדוגמא, לא הולכת בצניעות) כזו או אחרת, גמאני לא אעשה את זה.
כי זה לא משנה מה אחרים עושים - אני צריכה לעשות מה שה' ציווה אותי לעשות, בלי להסתכל על האחרים.

 
 
שלוש מחשבות כולה מד"ת אחד...
 
 
--
 
 
הגעתם לפה?
אז רק עוד משהו שיא הפצפון >>

"לאזני משפחת האזני".
רש"י - זוהי משפחת אצבון.

איך למען ה' רש"י החליט שזו משפחת אצבון??
כאילו, מה הקשר בין האצבע לאוזן?!

הופה, תשמעו איזה יופי של וורט:
האצבע נבראה ארוכה ודקה כדי שכאשר נשמע דברים שלא צריך לשמוע (לשון הרע, קללות וכו'..) -
נכניס את באצבע לתוך האוזנים, וככה לא נשמע כלום...
 
 
 
 
למעלה. תקפיצו בבקשה בשביל האחרים...
 
 
פססט, שנזכה בעז"ה, כמה שיותר להתקרב לאבאל'ה למעלה.
שתהיה בע"ה שבת מבורכת ושמחה מלא בקדושה לכל עם ישראל,
א-מ-ן-!

 

 

מדהים ביותר...עץ על מים
ואי פשוט כל הכבוד....
בעז"ה שכולנו נגיע לדרגה של הכרה כזאת....
ושיבוא הגואל במהרה בימינו אמן!!
תודה רבה, ישר כח (:אביה14
יש!! שוב שבת!!! 

שבת שלום.
^^ מקפיצה ^^בת מלך =)
= קריאה !! אח ישר כח ! 
כיף להכנס ככה לשבת..(אמרתי כבר את זה ..)

שבת שלום ומבורכת

אמן... אח..
שבת שלום ומבורכת!
שכוייח, מעולה.במבלולו
ממש אהבתי


שכוייח!ארי צלוב
אני מודה!דניאלה .ד.
לך! תודה רבה!
שבת שלום!
מעולה! יישר כוחך!שיראל.
אבל איך רש"י מסיק בד"ת השני שכשכתוב במפורש "משפחת האזני" זה משפחת "אצבון"?
כאילו-יפה מאוד הקשר בין האצבע לאוזן,אבל למה זה מתבטא במשפחה?
קפיץ.שיראל.
היא תסביר לך -אח..
 
 
 
זה וורט 'נחמד' לרמז בפסוק. למה בדיוק רש"י כתב שם? כנראה על סמך גמרא או מדרשים,
אבל זה לא מונע מהוורט להיות וורט נחמד ומתוק - יענו אחרי שנכתב, זה כמין רמז בפסוק...
 
 
 
 
אם יש צורך להרחיב, בשמחה.
שבת שלום ומבורכת לכל עם ישראל!
קפוץe1l0a5d
פרשת במ"צ שלי!!! |מנגן את הפסוקים בטעמים|
יישר כח! תודה רבה!סוסת פרא
וואו!!! ממש ממש אהבתי-יהודית-
הראשון- ממש
 
י'ישר כח!
מזל טוב! אח..
שתזכה בעז"ה לכל הברכות!
 
 
שבת שלום ומבורכת!
אשריך!!תודה רבה. דרך אגב-מאיפה אתה מבי את כל הד"ת?מאדניקית
כל פעם,אח..
זה בעקרון דיי ממקומות שונים.
לפעמים מספרים, לפעמים מזכרון וכדו'.
 
 
בשורות טובות.
שתהיה בעז"ה שבת שלום מלאה שמחה!
 
תודה לך.אוסנת
חח אהבתי!הדריכני
איזה חמוד השני...
ואיזה יפה הראשון!
טיפש מגיב על אחרון ראשון!
מקפיצה נשוב לכל יישוב
שבת שלום!
קפיץ! תודה רבה!אבן העזר!
תודה, שב"ש!חיוכים
יפה !!) תודה!ה!2ה 2!2ה
יפיפה! אהבתי מאוד.שפמנון
ייש כחשרון אבורביע
 ישמתי
קטלני, תודה רבה ושב"ש לכולם =]חסיד ה'אחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך