תגידו ההבדל בן בני עקיבא לאריאל כ"כ גדול?הללי נפשי
נפרד,
לא נפרד
זה אמיתי או סתם בלוף?
הרי גם בני עקיבא היא תנועה דתית וגם שם מקיפדים מאוד על גדרי צניעות לא?
 
 
סתם לידע כללי -אביב
באיזה מהן אתה??
וכן, ההבדל מאוד גדול.
אבל אין לי כוח לפרט אז הקפצתי,
ותהיו נחמדים לבנאדם ותענו... (;
תשובה חלקיתgross
(אם למישהו יש עוד- שיכתוב)
בנ"ע- תנועת נוער שהוקמה כדי להגשים אידיאלים של התיישבות ותורה, מתוך האידיאלים האלו התנועה נלחמה נגד משחקי כדורגל בשבת, הקימה קיבוצים ומושבים ועוד... הרב נרי זצ"לה, תלמידו של הרב קוק זצ"ל, עודד את התנועה למרות שהיתה מעורבת לחלוטין, בעיקר בשביל לעצור את ההתחלנות בציבור הדת"ל. מטרת בנ"ע היום היא "תנועה של עם"- תנועת נוער שכל עם ישראל יוכל להיות שותף בה, גם פחות דתיים, וגם יותר. האידיאלים של התנועה הם חברתיים- תרומה והתחברות לכל עמ"י, תוך ניסיון להכליל את כולם.
אריאל- תנועה שהוקמה מתוך בנ"ע, בג
כמה הוספות-נעמה*
עבר עריכה על ידי נעמה* בתאריך כ"ה אב תש"ע 22:00
האידיאל של בנ"ע הוא שאנחנו מאמינים בתורה עם דרך ארץ- תורה ועבודה. אנחנו מאמינים שהאידיאל של החיים שלנו בתור יהודים הם לא רק לימוד תורה כל היום, ולא רק חיי חול בלי תורה, אלא התורה היא הבסיס של החיים שלנו, ומשם הכל נובע, וההגשמה הכי טובה של התורה- זה להכניס אותה לחיי המעשה. לשלב חול עם קודש- תורה ועבודה.

[למעוניינים, יש לי "סיכום" בן 1000 מילים על מה זה תורה ועבודה, מתוך חוברת מקורות של התנועה. ]

והוספה בקשר לתנועה של עם- זה מתוך כוונה שאנחנו לא "תנועה שמקרבת את העם" ולא "מעלים את העם". אנחנו פשוט חלק מהעם. לא יותר מהם ולא פחות. ולכן כמו שגרוס כתב כל אחד יכול להצטרף.

האידיאלים הם גם חברתיים, אבל גם בתחומים נוספים- בתחומים התורניים- לפתח עולם של תורה [מוסדות ישיבות בנ"ע] בתחומי ההתיישבות [גרעיני התיישבות שונים] ובעוד הרבה תחומים.


על ההפרדה בפעם אחרת בע"ה
רגע! אני באמצע!gross
אריאל- תנועה שהוקמה מתוך בנ"ע בעיקר בגלל העניין של הפרדה- אריאל יש הפרדה כמעט מלאה בין הבנים לבנות. בניגוד לבנ"ע, אריאל לא באה מתוך "תנועה של עם", אלא לוקחת בעיקר נוער 'תורני' בשאיפה להעלות אותו יותר (לכן אין לאריאל כמעט סניפי פיתוח ופרוייקטים חברתיים) האידיאל של אריאל הוא יותר בקטע של לימוד תורה (פחות "עבודה")- לגדל תלמידי חכמים (ואת נשותיהם..) 
סתם הערונת,יורבית
[כי אין לי כח להכנס לכל זה..]
אני לא בטוחה בכלל עד כמה הטענה ש"לאריאל אין כמעט סניפי פיתוח ופרוייקטים חברתיים" נכונה.
לגבי סניפי פיתוח - יש להתחשב בעובדה שהכמות של סניפי אריאל קטנה בהרבה. וכן, יש להם דווקא כמה וכמה סניפים כאלה. ולגבי פרויקטים חברתיים - שוב, הגודל והיכולות מצומצמים בהרבה, ובכ"ז יש לא מעט יוזמות ברוכות [עד כמה שידוע לי].
 
מה שכן אפשר להגיד, זה אולי שהגישה שממנה באים היא שונה - כמו שנעמה אמרה.
יש יוזמות,נעמה*
אבל זה בבודדים [עד כמה שידוע לי] ולא כחזון של תנועה.
[אופס, זה לאילה.]נעמה*
לא קראתי מה שכולם כתבו אבל...רבקה...
בתור מי שמכירה לעומק את שתי התנועות...
בבני עקיבא הדגש הוא בעיקר על ערכים של תורה ועבודה...   א"י עם התורה אבל זו תנועה שמנסה לחבר כל מי שרוצה ולכן ההפרדה בין בנים בנות היא לא כ"כ חזקה.
לעומת זאת אריאל הוקמה מתוך בני עקיבא דווקא מתוך דגש על ההפרדה שאין בבני עקיבא.

בגדול...
ההפרדה באריאל היא הרבה יותר משמעותית בסניפים. במחנה למשל ההפרדה לא הייתה כ"כ שונה ממה שהולך במחנות של בני עקיבא.
בבני עקיבא שמים לב גם לקטע של ההפרדה ויש איזה שהוא גבול מסויים כדי שיבוא אנשים מכל הסוגים של הציבור הדתי.

נ.ב.
בקשר למחנה של אריאל יש מי שטוען שזה היה איזשהוא כשל, לדעתי זה לא בדיוק נכון...
אבל לפחות לאנשים שם היה אכפת מזה. מה שמראה שלחניכים באריאל חשובה ההפרדה...
בסיעתא דשמייא.בת של מלך=)
דבר ראשון-זה לא ממש חכם לכתוב ת'שאלה הזאת בפורום של בנ"ע..תהיה לך לרוב דעה של צד אחד.
דבר שני-ההבדל מאוד מאוד גדול!וזה לא מתבטא רק בחלק של ההפרדה,נכון בהתחלה אריאל יצאה מבני עקיבא רק במטרה להפריד אבל לאחר זמן קצר חזון התנועה נבנה מחדש,והתפיסה שונה בעניין הזה שבני עקיבא דוגלת בשילוב של תורה ועבודה בשוויון לעומת זאת אריאל דוגלת בעבודה מתוך תורה ז"א שהתורה היא הערך העליון והעבודה נלוות אליה ולא בשויון..ויש עו מה לפרט אבל אין לי כ"כ כוח..
דבר שלישי-נכון תנועת אריאל בהקף קטן יחסית אבל יש סניפי פיתוח ויש גם פרוייקטים כוללים!
ודבר רביעי-רבקה כנראה שאת ממש לא מכירה לעומק את שתי התנועות,לפחות לא את אריאל!!!
ההפרדה באריאל היא חלק מהחזון וזה משתקף ב-ה-כ-ל,גם בסניפים וגם במליאות תנועתיות בכל מפגש שהוא..
וגם במחנאות!!!והמחנה של אריאל ממש אבל ממש לא דומה למחנה של בנ"ע והוא גם מאאווודד רחוק מלהיות דומה לו!!!
ועוד בקשר למחנה לא היה בו שום כשל,מאוד קל לקרוא פה בפורום ולדבר,אתזה כל אחד יכול!
מה שהיה פה בפורום זה דיון על רמת ההפרדה במחנה,ז"א זה לא שהמחנה לא היה מופרד חס"ו!פשוט יש כאלה שראו לנכון שהוא לא היה מספיק מופרד (גם אני!) וזה עניין של פנטיות לתורה ואידיאליסטיות לערכים מסויימים שנקבעו..אז בבקשה בפעם הבאה שאת כותבת משו כזה תדאגי להיות קודם במחנה וגם אם אפשר לא לרשום שאת מכירה לעומק את התנועה..זה פוגע בה!
 
תודה.
לא בלוף..שמחה ואמונה
אמיתי אמיתי...
אם אנחנו רוצים להחיש את הגאולה זה צריך להיות בקדושה, כי ה' לא שוכן במקום שאין בו קדושה.. בנ"ע זה טוב ויפה אבל לשעתה.. אז היא הייתה נצרכת היום אני חושבת שאפשר להתחיל לקדם עניינים.. והנה כמו שאת רואה בנ"ע מאוד התקדמו מאז שהוקמו.. אבל לא חושבת שבבני עקיבא שמים מספיק דגש על צניעות ולכן אולי רוב החניכים חושבים שחברה מעורבת מותרת לכתחילה[ובקשר לדעת יחיד.. לא נכנסת]  קיצור זה אולי הבדל אחד, אבל משמעותי ביותר שתופס משקל רב רב רב=]
לא נראה ליאואר
לא נכון!!!
 
מה לא נכון??..שמחה ואמונה
----נעמה*
בנ"ע לא דוגלת בתורה ועבודה בשוויון אלא בשילוב של תורה ועובדה. וזה מאוד שונה. כי אנחנו לא שמים את התורה ואת העבודה 50-50 וכל אחד מחליט מה יותר חשוב לו. אנחנו מאמינים שהשילוב הנכון בחיים הוא לחיות חיי תורה ומעשה. 


ובקשר לאריאל, נכון יש שם פרוייקטים כוללים. ויש סניפי פיתוח. אבל זה לא נתפס כמו בבנ"ע- שאצלנו חלק עצום מהחזון זה כל העניין הזה, ויש אגפים שלמים בתנועה שמוקדשים רק לזה.

וויכוח על ההפרדה במחנה אריאל- לא כאן. 
על ההפרדות-נעמה*
אגב, לפני הכל. מומלץ פעם לבדוק את הדברים ולחקור אותם לעומק. גם בעניין החזון והאידיאל של התנועה וגם בעניין ההפרדה. תאמינו לי, מניסיון- הרבה דברים נראים אחרת, ומבינים קצת יותר דברים במקום לזרוק אמירות חסרות בסיס לאוויר.

אז בעניין ההפרדה-
אריאל- מוגדרת כתנועה נפרדת. ז"א שיש סניף בנים- סניף בנות, בהנהלה יש חלקים נפרדים, וכל הפעילויות של התנועה נפרדות.

בנ"ע- בחלק מזה שאנחנו תנועה של עם יש בתנועה שלנו מגוון דעות. חשוב להדגיש שיש לתנועה רבנים שמלווים אותה והם ראשי התנועה. אבל בתוך התנועה עצמה יש חילוקי דעות האם אנחנו מעורבים מלכתחילה- ז"א שהתנועה צריכה להיות מעורבת וזה חלק מהחזון שלנו, או בדיעבד- ז"א שכרגע היא מעורבת בגלל המצב שנוצר, אבל המגמה היא להפריד.
אין שום הכרעה רשמית לגבי העניין הזה. בנ"ע הוקמה כתנועה נפרדת [כן, כן! ידעתם?], ועם השנים נוצר העירוב בה- כי זה היה המצב בארץ.
אז מה היום?
בעיקרון ההנהלה לא נותנת שום הוראה רשמית להפריד את התנועה/הפעילויות. כל סניף מחליט לעצמו אם הוא מעורב או נפרד וכמה. ההנהלה רק נותנת את הכיוון הכללי ואת הגבולות האחידים [ע"פ ההלכה, בהסתמכות על רבנים] בפעילויות של התנועה וכו'.
אבל כן, גם בנ"ע היא תנועה דתית, וגם שם מקפידים מאוד על גדרי צניעות- גם אם אנשים נורא אוהבים להגיד שלא.
אממ.יורבית
חזרתי עכשיו ממחנה, ואני בצער גדול אומרת שלא כ"כ מקפידים אצלנו על גדרי צניעות. [ואל תגידו "מחנה זה משהו אחר", כי אני רואה את זה בכל מקום שאני מגיעה אליו.]
הבעיה קיימת וא"א להגיד שלא.
אבל אנחנו שואפים למשהו אחר. ואפשר לראות את ההתקדמות!
השאלה היא מי.נעמה*
זה שכל החניכים והמדריכים מקפידים- אני לא אומרת.
זה שהתנועה קבעה גדרי צניעות והתנאים הם כמה שיותר לשמור עליהם- זה כן. 
אבל מה זה משנה שככה קבעו, אם זה לא קורה בשטח?יורבית
מה זה משנה?נעמה*
כי בדיוק כמו שבתנועת אריאל, ם כל הכבוד וההערכה אליהם- אני בטוחה שיש פערים בין הגדרות שהתנועה מצבה לבין מה שקורה בשטח- אותו הדבר אצלנו.

התנועה יכולה להציב גבולות וגדרות, ונסות לחנך לדרך מסויימת.
זאת בחירה של כל אחד מאלפי החניכים והמדריכים אם לנהוג לפי זה או לא.

השאלה היא כמו תמיד- איך בוחרים להסתכל על המציאות. אם בעין צרה ומצומצמת, או במבט קצת יותר רחב
נכון, אבל זה שהפער קיים זאת בעיה.יורבית
והיא קיימת. א"א להגיד ש"וגם שם מקפידים מאוד על גדרי צניעות" כשזה מסתכם ברצון של ההנהלה.
והיא קיימת גם באריאל, אם כי פחות.
כן, ההבדל גדולאורי הולנדר
נתחיל מזה שגם מה שנחשב בבנ"ע נפרד באריאל לא נחשב נפרד. הסניפים הנפרדים של בנ"ע הם סניף אחד גם לבנים וגם לבנות, רק שהפעולות נפרדות, אבל הישב"צים והכל מעורב. באריאל יש סניף בנים וסניף בנות. לפעמים יש מקום שיש בו רק סניף בנות (לא ידוע לי על מקום שיש בו רק סניף בנים, אבל יכול להיות שיש כזה).

ועכשיו לשאלה הגורלית, למה זה משנה? גם בנ"ע הם דתיים ואני לא מזלזל בזה בכלל (יש לי מלא חברים בבנ"ע והם אנשים טובים ודתיים מאד), אבל לדעתי האידיאל הוא אריאל. אני מסכים שיש מקומות שבנ"ע עדיף, ואפילו יש מקומות שעדיף סניף מעורב למהדרין, כמו ערי פיתוח או מקומות עם נוער במצוקה, כי אם לא תביא להם את זה אלא תביא להם אריאל, הם פשוט לא יטרחו לבוא, כי יותר כיף ללכת לשבת עם הבנות, ואם תביא להם בנ"ע מעורב הם יגיעו. נכון, זה לא יהיה בכלל על טהרת הצניעות, אבל יהיה אפשר להשפיע שם רק ככה. באופן כללי אני חושב שאריאל יותר מתאימה, בעיקר במקום כמו אצלנו, ברמת בית שמש, שסניף בנ"ע נראה כמו מקום חילוני למהדרין, ולדעתי אריאל שייך הרבה יותר (ואם תבואו אתם תראו שההבדל בין בנ"ע לאריאל מאד מאד בולטים אצלנו). אז, נכון, בני עקיבא הם דתיים ומקפידים על צניעות, השאלה היא אם מספיק, ולדעתי זה לא מספיק. דווקא אם צריך להפריד משהו בסניף זה פחות את חב"א ויותר את חב"ב והישב"צים ודווקא את זה עושים מעורב בסניפים הנפרדים שם (דרך אגב, את אותה טענה אני אומר על עזרא). אל תחשבו שאני אומר לערב את חב"א, חס וחלילה, אני פשוט אומר שזה אבסורד להפריד דווקא את חב"א ולא את חב"ב. אם הולכים על נפרד, אז עד הסוף.

ולכל הטוענים שאריאל לא נועדה לכולם, זה שטויות. אמנם אנחנו לא קוראים לעצמינו תנועה של עם, אבל למי שיודע, אנחנו קוראים לעצמינו "תנועת נוער ישראלית", וזה נכון על כל המשתמע מכך. יש מקום לכל חניך. הבעיה שלא כל חניך באמת יסכים להגיע למקום כמו אריאל (וכמו שאמרתי, במקומות שרוב החניכים הם כאלה אז יש עניין לפתוח בנ"ע), אבל אנחנו מכוונים אל כולם, לא רק הדוסים, אלא גם לפחות דתיים ולמסורתים, כי יש לנו מה לתרום לכל המגוון של העם, אפילו לחילונים. ולמי שטוען שאריאל לא פותחת בערי פיתוח ולא עושה פרוייקטים חברתיים, חוץ מזה שזה לא מדוייק, זה לא כי אריאל לא רוצים, אלא כי אין משאבים לזה. ההרגשה שלי, כמדריך באריאל, היא שהתנועה נועדה לכולם ומרימה לא רק את העניין התורני אלא גם החברתי.

ובקשר לאידיאל, אריאל דוגלים ב"תורת חיים בעוז", ואם נשווה את זה ל"תורה ועבודה" של בנ"ע ו"תורה עם דרך ארץ" של עזרא, ונחשוב על זה קצת, אנחנו נראה שבאופן כללי כל התנועות דוגלות פחות או יותר באותו דבר, אבל שמות את הדגש במקום אחר. עזרא מאמינים (למיטב הבנתי, תקנו אותי אם אני טועה) שיש תורה, ויש דרך ארץ (למי שלא יודע, דרך ארץ זה המינוח הקדום למילה עבודה) והם לא יכולים להתקיים אחד בלי השני. בנ"ע מאמינים שיש תורה ויש עבודה וצריך לשלב ביניהם (עוד פעם, תקנו אותי אם אני טועה).  אריאל מאמינים שצריך לחיות ולעבוד, אבל הכל מתוך מקום של תורה. אז אם נחשוב על זה, כולם מדגישים תורה ומדגישים עבודה, אבל בנ"ע נותנים דגש כמעט שווה לשניהם (כמובן שהתורה היא מעל), עזרא נותנים דגש שווה לשניהם, ואריאל נותנים קצת יותר דגש לתורה. אז תכל'ס כל בתנועות די דומות, רק מדגישות פנים אחרים של החיים, ולכן אריאל הולכים על התורה בלי פשרות, ובנ"ע הולכים יותר לכיוון של העם והעבודה (כמעט) בלי פשרות, ועזרא לא ברורים (סליחה אם אני מעליב פה מישהו, אבל נראה לי שעזרא מיותרת...).
בקשר לסיסמאות של התנועותsegal
פשוט כל סיסמאות נכונות.
מה, "תורת חיים בעוז" זה יותר נכון מ"תורה עם דרך ארץ"?
מסכים מאוד עם אורי!!אנונימי (פותח)
נכון מאוד.
 
ברור יש הבדל גדול אבל בכל זאתsegal
כל התנועות נוער חשובות ואי אפשר להחליף אותם (כך אמר הרב אורי שרקי בסמנריון האחרון של אריאל) וצריך לשים כל תנועת נוער במקום המתאים לה.
לדוגמה: מקום של עזרא/בני עקיבא עם חבר'ה טובים אם נשים אריאל זה רק יפלג ויהרוס את עזרא/בני עקיבא (ואני מכיקר מקום כזה באופן אישי).

ועקרונית אני חושב שזה בכלל לא רע מה שעזרא עושים כי החבר'ה של חג"ס/הדרכה מחליטים שם עד כמה מעורב להיות ומה גדר הצניעות. מי שבעזרא יהיה עם הבנות הוא יהיה עם הבנות בכל מקרה גם אם הוא יהיה באריאל.
זה פשוט להיות יותר פתוח ולא להיות כ"כ סגור.
וגם הנה משפט חכם מאוד של בני פרינץ (המזכ"ל של עזרא) -
"יש כאלה שחושבים או שאתה פתוח או שאתה סגור אבל במציאות זה הרבה יותר מורכב"
כן,ההבדל גדול!אנונימי (פותח)
שתי התנועות הן תנועות מעולות, אבל אני אישית חושבת שיש הבדל גדול! זה ממש משנה אם התנועה מעורבת או לא.
זה לא בלוף וזה בדיוק ההבדל בין לקיים את התורה כי זה מה שלמדתי או לקיים אותה כי אני רוצה ואני רוצה ללכת עם מצוות התורה עד הסוף.
כל אחד שילך לתנועה שמתאימה לו ושיכולה לקדם אותו.אין לי תלונות לכאן או לכאן.
לכל תנועה יש אידיאלים שונים.
בני עקיבא בחרו בתורה ועבודה.-הם מקיימים את התורה ופועלים לקידום עמ"י.
 ואריאל בחרה בתורת חיים בעז.-התנועה הולכת עם דרך התורה עד הסוף ובלי פשרות. אחת התוצאות של זה היא שזו תנועה נפרדת.
לך לאן שיקדם אותך יותר ולתנועה שאתה מזדהה עם האידיאלים שלה.
זוהי טעות נפוצה פה!!!segalאחרונה
כתבת:
"לכל תנועה יש אידיאלים שונים.
בני עקיבא בחרו בתורה ועבודה.-הם מקיימים את התורה ופועלים לקידום עמ"י.
ואריאל בחרה בתורת חיים בעז.-התנועה הולכת עם דרך התורה עד הסוף ובלי פשרות. אחת התוצאות של זה היא שזו תנועה נפרדת."

הרבה פה שהאידיאל של תנועת בני עקיבא זה "תורה ועבודה" שמה שזה אומר שגם תורה וגם עבודה, וחתנועת אריאל בחרה ב"תורת חיים בע‏‏‎‎וז" בגלל שהיא הקטע היותר תורני והיותר דוסי שלוקחים את התורה ואומרים 'היא מעל הכל!' ובגלל זה גם הם עושים הפרדה - ראיתי שזאת טעות נפוצה פה. "תורה ועבודה" זה כפשוטו, שילוב תורה ועבודה ("טוב תורה עם דרך ארץ") וגם "תורה ועבודה" וגם "תורת חיים בעוז" אלו סימאות נכונות (מבחינה תורנית!!)
כוןלם יודעים בבנ"ע קם כתנועה מוערבת בשבל המצב בחלש בעמ"י אך יש גם סניפים נפרד (וזה מספיק נפרד! ע"ע ההודעה הקודמת שלי פה) ויש לציין שיש כאלה בעד "חברה צנועה מעורבת" (אין צורך להסביר מי)  הן מבחינה תורנית.

האידיאל בגדול של כל התנועות נראה בגדול אותו דבר.

אני לא יודעת איך להגדיר עד כמה גדול...צוויג^^
בענייני צניעות כן, ובייחוד בעניני הפרדה
כמה שאומרים שיש בבנ"ע סניפים נפרדים וכו'.. יש ממש בודדים שזה באמת באמת נפרד..
ולא כי הם לא מצליחים אלא כי זה לא אידיאל מבחינתם , בתור תנועה..התנועה לא באמת דוחפת את הסניפים לאמץ הפרדה מלאה , זה כנראה לא מתאים לדרך שלהם לממש את המטרות שלהם (לדוג' אם הסניף יהיה נפרד יש כאלה שלא יבואו..)
ולא, באריאל זה ממש לא בלוף...לפחות לא באופן תנועתי...
 
אבל העיקר זה שההבדל הוא לא רק נפרד-לא נפרד  אלא הרבה מעבר... הרעיון של אריאל הוא קודם כל בניה עצמית של הציבור היותר תורני...ללכת עם התורה עד הסוף , זה קודם כל - אח"כ נמצאים הערכים של לצאת אל העם ולעשות "פרויקטים" וכו'.. זה בערך כמו ההבדל בין ממ"ד לת"ת (לא חרדי), יש שיגדירו כסנוביזם או בריחה מהתמודדות אבל אני אישית רואה את זה כבסיסי ביותר בשביל אנשים מסוימים שלא מוכנים לעשות פשרות במצוות (ואפילו אולי רק חומרות לדעתכם) בשביל לקיים אידאלים אחרים... ולפעמים זה באמת גורם לפספס כמה מהערכים האלה,א"א לתפוס הכל..
 
ברור שבכל תנועה יש סניפים ויש אנשים מכל מיני סוגים אבל אני דברתי על הרעיון התנועתי..המטרה..ה"חזון"
 
מקווה שהצלחתי להבהיר..
 
אני לא יודעת איך להגדיר עד כמה גדול...צוויג^^
בענייני צניעות כן, ובייחוד בעניני הפרדה
כמה שאומרים שיש בבנ"ע סניפים נפרדים וכו'.. יש ממש בודדים שזה באמת באמת נפרד..
ולא כי הם לא מצליחים אלא כי זה לא אידיאל מבחינתם , בתור תנועה..התנועה לא באמת דוחפת את הסניפים לאמץ הפרדה מלאה , זה כנראה לא מתאים לדרך שלהם לממש את המטרות שלהם (לדוג' אם הסניף יהיה נפרד יש כאלה שלא יבואו..)
ולא, באריאל זה ממש לא בלוף...לפחות לא באופן תנועתי...
 
אבל העיקר זה שההבדל הוא לא רק נפרד-לא נפרד  אלא הרבה מעבר... הרעיון של אריאל הוא קודם כל בניה עצמית של הציבור היותר תורני...ללכת עם התורה עד הסוף , זה קודם כל - אח"כ נמצאים הערכים של לצאת אל העם ולעשות "פרויקטים" וכו'.. זה בערך כמו ההבדל בין ממ"ד לת"ת (לא חרדי), יש שיגדירו כסנוביזם או בריחה מהתמודדות אבל אני אישית רואה את זה כבסיסי ביותר בשביל אנשים מסוימים שלא מוכנים לעשות פשרות במצוות (ואפילו אולי רק חומרות לדעתכם) בשביל לקיים אידאלים אחרים... ולפעמים זה באמת גורם לפספס כמה מהערכים האלה,א"א לתפוס הכל..
 
ברור שבכל תנועה יש סניפים ויש אנשים מכל מיני סוגים אבל אני דברתי על הרעיון התנועתי..המטרה..ה"חזון"
 
מקווה שהצלחתי להבהיר..
 
אוהוו...לא חשבתי שזה יגרר כךהללי נפשי
רק רציתי לשאול שאלה כי אני די חדשה סניף שלי (בקושי שנה...)
זה הייה ברור לי שיש הבדלהללי נפשי
השאלה כמה הוא משפיע..
ונראה לי שדי הצלחתם להבהיר לי..
 
עברת מאריאל לבנ"ע? ובגלל זה שאלת?יורבית
לפי דעתכם:שמיניסט באמ"ש
האם צריך להקים תנועת נוער בגרעין שנכנס לתוחמת הצפונית ב"רצועת עזה"?
הנחשון יוצא לטיולים עם כל הסניף?אנונימי (פותח)
תלוירעות שרהאחרונה

בנטיעות וכזה נראה לי שכן

במחנה יש משהו נפרד

אני צריכה פעולה פיגוזית על תפילהאחי אהוביה

יש למישו אולי?

קצת יותר פרטים, גברת תותחיתימח שם עראפת

לאיזה גיל, איזה חלק שקשור לתפילה?

אשמח גם..אנונימי (2)

כיתה ד..

על החשיבות של להתפלל מנחה בסניף..

אצלנו אחרי המפקד כל שבט מתפלל לבד והרבה חניכות לא ככ שותפות במקרה הטוב יושבות בשקט במקרה הרע גם מדברות ואז יוצא שמי שמתפללת כביכול מפסידה כי היא לא בענינים.

רוצה פעולה מפוצצת כזאתי על תפילה ולמה חשוב שיגרה אותם להתפלל..

לכיתה ואחי אהוביה

חלק ממערך בת מצוה

באמת להעביר להם את ההרגשה שתפילה זה לא עול, זה לא עוד משימה מעיקה שצריך לסמן עליה וי.. 

צ'אט ג'יפיטיזיויק

להלן מערך שיעור של חצי שעה בנושא תפילה, המיועד לנוער דתי בכיתה ו' ומחולק לשלושה חלקים של 10 דקות כל אחד. המערך מותאם לגיל ולרקע הדתי של התלמידים, תוך שימוש בשפה פשוטה ופעילויות קצרות וממוקדות:

חלק ראשון: פתיחה והיכרות עם הנושא (10 דקות)

מטרה: לעורר עניין ולחבר את התלמידים לנושא התפילה.  

דקה 1-2: שאלה פותחת  

שאל את התלמידים: "מה אתם מרגישים כשאתם מתפללים? משהו מיוחד או אולי משהו שקשה לכם בזה?"  

תן ל-2-3 תלמידים לשתף בקצרה (30 שניות לכל אחד).

דקה 3-5: סיפור קצר  

ספר סיפור קצר על חנה מהתנ"ך (שמואל א', פרק א'): "חנה התפללה בלב שלם לבקש בן, והתפילה שלה הייתה כל כך חזקה שהיא ממש דיברה עם ה' כמו עם חבר."  

שאל: "מה אתם חושבים שהפך את התפילה שלה למיוחדת?"

דקה 6-10: דיון קצר  

שאל: "למה לדעתכם חשוב להתפלל? מה זה נותן לנו?"  

עודד תשובות כמו: קשר עם ה', שקט בלב, תחושת תמיכה.

חלק שני: הבנת התפילה דרך פעילות (10 דקות)

מטרה: להמחיש את המשמעות של התפילה בצורה חווייתית.  

דקה 1-2: הסבר קצר  

אמור בצורה פשוטה: "תפילה היא כמו שיחה עם ה'. לפעמים אנחנו מבקשים, לפעמים מודים, ולפעמים סתם רוצים להרגיש קרובים."

דקה 3-8: פעילות קבוצתית  

חלק את הכיתה ל-3 קבוצות קטנות.  

תן לכל קבוצה משימה:  

קבוצה 1: כתבו 3 דברים שהייתם מבקשים בתפילה.  

קבוצה 2: כתבו 3 דברים שהייתם מודים עליהם.  

קבוצה 3: כתבו 3 דברים שמרגישים לכם קרובים ללב בתפילה (למשל: שיר, מילה או רגע).

כל קבוצה מקבלת דף ועט, ויש להם 5 דקות לעבוד יחד.

דקה 9-10: שיתוף מהיר  

נציג מכל קבוצה משתף בקצרה (30 שניות לקבוצה).

חלק שלישי: סיכום וחיבור אישי (10 דקות)

מטרה: לעזור לתלמידים לקחת את הנושא איתם ליום-יום.  

דקה 1-3: דבר תורה קצר  

אמור: "בתפילה אנחנו לא רק מדברים, אלא גם מקשיבים. כמו שכתוב בתהילים 'קרבת אלוקים לי טוב' – כשאנחנו מתפללים, אנחנו מתקרבים לה'."

דקה 4-7: פעילות אישית  

תן לכל תלמיד דף קטן וכתוב עליו: "כתבו משפט אחד שהייתם רוצים להגיד לה' בתפילה שלכם היום."  

תן להם 2-3 דקות לכתוב בשקט.

דקה 8-10: סיום מעודד  

אמור: "כל תפילה חשובה, גם אם היא קצרה או פשוטה. נסו השבוע להתפלל משהו קטן מהלב שלכם."  

סיים בשאלה: "מי רוצה לשתף את המשפט שלו?" (רשות, לא חובה).

הערות למנחה:

שמור על אווירה קלילה ומכבדת.  

התאם את הקצב לפי התגובות של התלמידים – אם חלק אחד מתארך, קצר את הבא.  

הבא דף ועטים לפעילויות.

אם זה בשבת קודש תעביר בעל פה.

בהצלחה!

חמוד אבלאנונימי (2)

מחפשת יותר פעולה עם משחקים שבסוף מתקשרים לענין התפילה פחות דיונים ושאלות

צריך משו עם נשמה 😉אחי אהוביה
כן ברור אבלאנונימי (2)

מנסיון כל הדיונים וכו לא ככ פועל הם צריכות לזוז חח

לאלא התגובה שכתבתי היתה לזו של @זיויקאחי אהוביה

אני ממש מסכימה איתך..

אה הבנתייאנונימי (2)
טוב אז אם את מוצאת משו אני אשמח שתעדכניאחי אהוביה
סגורראנונימי (2)
מה את מחפשת?אנונימי (2)

לאיזה כיתה?

 

לגמריזיויק
יש לי כמה חומריםאנוני-מי?
אז אני אשמחאחי אהוביהאחרונה
מכירים סניף בנע בירושלים שמחפש מדריכת חוץ?תורת חיים בעiז

חברה שלי מחפשת וכדאי גם סניף שהוא נורמלי ולא עכשיו ממש חילוני (סניף מעורב זה ממש אחלה)

מדשיותאנונימי (פותח)

טוב נושא קשוח אז ככה..

בתחילת ההדרכה היה לי ולמדשית שלי(נקרא לה א )בעיה עם עוד מדשית שלנו(נקרא לה ב) (אנחנו רביעיה). היה קשוח ממש. מלא אנשים התערבו בזה (הקומונרית, מהנוער ובכללי כל הצוות וכו)אומרת דוגרי הרבה מזה זה אני ומדשית א הגזמנו וחיפשנו אותה מלא ממש וכל דבר שעשתה הערנו לה ודווקא מדשית ב היתה בהקשבה וכיבדה ממש וממש השתדלה לשנות(מה שאני משה לב בדיעבד עכישו אז סתם הייתי חמה עליה ברמות לאיודעת להסביר למה). 

אחרי התערבות ודיבור הבעיה נפתרה(לפחות ככה אני ראיתי אתזה.) ביקשתי סליחה ושמנו את הדברים מאחורה.

עכשיו שמתי לב שמדשית א כל הזמן מעירה/ מחפשת את מדשית ב כאילו על סתם דברים היא איחרה טיפה כי אבא שלה במילואים ועזרה קצת בבית והיא עשתה פרצוף ואמרה לי אחכ שזה לא ניראה לה ובכללי על כל דבר היא מעירה מעקמת אף וכו.

עכשיו יש לי התלבטות אם להעיר לה ולהגיד לה כאילו היה מריבה את צודקת אבל שמנו תדברים מאחורינו תני לה קצת להוכיח את עצמה לא כל הזמן להסתכל בזכוכית מגדלת על מה שהיא עושה. או להתעלם ולראות מה יקרה ואולי להגיד לקומונרית

קיצור מקווה שיצא מובן מה אומרים?

תשחרר. לא בידיים שלךמשה
בכלל. אנרגיה של אנשים אחרים לא בשליטה שלך,סשום צורה. רק התגובות שלך.
כן אבלאנונימי (פותח)אחרונה

בסוף עכשיו לא כ"כ מרגישים את זה אבל אם זה ימשך זה יגיע למצב שהיה לפני כן שלא דיברנו המדריכות מלבד מי מכינה את הפעולה. מצב שבטוח לא רוצות להגיע אליו. אף אחת.

סיפור אהבה בסניף | עלילתי קצרElad Mukades

מצרף סרט קצר שעשינו, מסוקרן לשמוע תגובות ומחשבות שלכם עליו

 

במשפט - יוני המדריך, חותך את הקשר עם סיגל מבני עקיבא, בשם התחזקותו הרוחנית, אך מגלה שההתמודדות רק מתחילה. 

סניף בלי מבנהתורת חיים בעiז

מה עושים בחודש ארגון? לגבי צביעת קירות

צובעים על בדיםadvfb
אנחנו צבענו פעם על דיקטים, אפשר גם אולי במקלטהחנוניתאחרונה
קלסר הדרכה ונחשוןאוריהש

רעיונות לקטעים/משפטים לקלסר הדרכה?

וכמובן רעיונות למה להכניס לבפנים (חוץ מהכנת פעולה, רעיונות לערבים וכו)

 

ואשמח גם לקטעים ולמה להכניס לקלסר של נחשון (קטעים על עשיה וכו)

 

תודה רבה!

אולי יעניין אותך