תגידו ההבדל בן בני עקיבא לאריאל כ"כ גדול?הללי נפשי
סתם לידע כללי -אביב
תשובה חלקיתgross
כמה הוספות-נעמה*
]
רגע! אני באמצע!gross
סתם הערונת,יורבית
יש יוזמות,נעמה*
[אופס, זה לאילה.]נעמה*
לא קראתי מה שכולם כתבו אבל...רבקה...
בבני עקיבא הדגש הוא בעיקר על ערכים של תורה ועבודה... א"י עם התורה אבל זו תנועה שמנסה לחבר כל מי שרוצה ולכן ההפרדה בין בנים בנות היא לא כ"כ חזקה.
לעומת זאת אריאל הוקמה מתוך בני עקיבא דווקא מתוך דגש על ההפרדה שאין בבני עקיבא.
בגדול...
ההפרדה באריאל היא הרבה יותר משמעותית בסניפים. במחנה למשל ההפרדה לא הייתה כ"כ שונה ממה שהולך במחנות של בני עקיבא.
בבני עקיבא שמים לב גם לקטע של ההפרדה ויש איזה שהוא גבול מסויים כדי שיבוא אנשים מכל הסוגים של הציבור הדתי.
נ.ב.
בקשר למחנה של אריאל יש מי שטוען שזה היה איזשהוא כשל, לדעתי זה לא בדיוק נכון...
אבל לפחות לאנשים שם היה אכפת מזה. מה שמראה שלחניכים באריאל חשובה ההפרדה...
בסיעתא דשמייא.בת של מלך=)
לא בלוף..שמחה ואמונה
לא נראה ליאואר
מה לא נכון??..שמחה ואמונה
----נעמה*
על ההפרדות-נעמה*
אממ.יורבית
השאלה היא מי.נעמה*
אבל מה זה משנה שככה קבעו, אם זה לא קורה בשטח?יורבית
מה זה משנה?נעמה*

נכון, אבל זה שהפער קיים זאת בעיה.יורבית
כן, ההבדל גדולאורי הולנדר
בקשר לסיסמאות של התנועותsegal
מה, "תורת חיים בעוז" זה יותר נכון מ"תורה עם דרך ארץ"?
ברור יש הבדל גדול אבל בכל זאתsegal
לדוגמה: מקום של עזרא/בני עקיבא עם חבר'ה טובים אם נשים אריאל זה רק יפלג ויהרוס את עזרא/בני עקיבא (ואני מכיקר מקום כזה באופן אישי).
ועקרונית אני חושב שזה בכלל לא רע מה שעזרא עושים כי החבר'ה של חג"ס/הדרכה מחליטים שם עד כמה מעורב להיות ומה גדר הצניעות. מי שבעזרא יהיה עם הבנות הוא יהיה עם הבנות בכל מקרה גם אם הוא יהיה באריאל.
זה פשוט להיות יותר פתוח ולא להיות כ"כ סגור.
וגם הנה משפט חכם מאוד של בני פרינץ (המזכ"ל של עזרא) -
"יש כאלה שחושבים או שאתה פתוח או שאתה סגור אבל במציאות זה הרבה יותר מורכב"
כן,ההבדל גדול!אנונימי (פותח)
זוהי טעות נפוצה פה!!!segalאחרונה
"לכל תנועה יש אידיאלים שונים.
הרבה פה שהאידיאל של תנועת בני עקיבא זה "תורה ועבודה" שמה שזה אומר שגם תורה וגם עבודה, וחתנועת אריאל בחרה ב"תורת חיים בעוז" בגלל שהיא הקטע היותר תורני והיותר דוסי שלוקחים את התורה ואומרים 'היא מעל הכל!' ובגלל זה גם הם עושים הפרדה - ראיתי שזאת טעות נפוצה פה. "תורה ועבודה" זה כפשוטו, שילוב תורה ועבודה ("טוב תורה עם דרך ארץ") וגם "תורה ועבודה" וגם "תורת חיים בעוז" אלו סימאות נכונות (מבחינה תורנית!!)
כוןלם יודעים בבנ"ע קם כתנועה מוערבת בשבל המצב בחלש בעמ"י אך יש גם סניפים נפרד (וזה מספיק נפרד! ע"ע ההודעה הקודמת שלי פה) ויש לציין שיש כאלה בעד "חברה צנועה מעורבת" (אין צורך להסביר מי) הן מבחינה תורנית.
האידיאל בגדול של כל התנועות נראה בגדול אותו דבר.
אני לא יודעת איך להגדיר עד כמה גדול...צוויג^^
אני לא יודעת איך להגדיר עד כמה גדול...צוויג^^
אוהוו...לא חשבתי שזה יגרר כךהללי נפשי
זה הייה ברור לי שיש הבדלהללי נפשי
עברת מאריאל לבנ"ע? ובגלל זה שאלת?יורבית
לפי דעתכם:שמיניסט באמ"ש
תלוירעות שרהאחרונה
בנטיעות וכזה נראה לי שכן
במחנה יש משהו נפרד
אני צריכה פעולה פיגוזית על תפילהאחי אהוביה
יש למישו אולי?
קצת יותר פרטים, גברת תותחיתימח שם עראפת
לאיזה גיל, איזה חלק שקשור לתפילה?
לכיתה ואחי אהוביה
חלק ממערך בת מצוה
באמת להעביר להם את ההרגשה שתפילה זה לא עול, זה לא עוד משימה מעיקה שצריך לסמן עליה וי..
צ'אט ג'יפיטיזיויק
להלן מערך שיעור של חצי שעה בנושא תפילה, המיועד לנוער דתי בכיתה ו' ומחולק לשלושה חלקים של 10 דקות כל אחד. המערך מותאם לגיל ולרקע הדתי של התלמידים, תוך שימוש בשפה פשוטה ופעילויות קצרות וממוקדות:
חלק ראשון: פתיחה והיכרות עם הנושא (10 דקות)
מטרה: לעורר עניין ולחבר את התלמידים לנושא התפילה.
דקה 1-2: שאלה פותחת
שאל את התלמידים: "מה אתם מרגישים כשאתם מתפללים? משהו מיוחד או אולי משהו שקשה לכם בזה?"
תן ל-2-3 תלמידים לשתף בקצרה (30 שניות לכל אחד).
דקה 3-5: סיפור קצר
ספר סיפור קצר על חנה מהתנ"ך (שמואל א', פרק א'): "חנה התפללה בלב שלם לבקש בן, והתפילה שלה הייתה כל כך חזקה שהיא ממש דיברה עם ה' כמו עם חבר."
שאל: "מה אתם חושבים שהפך את התפילה שלה למיוחדת?"
דקה 6-10: דיון קצר
שאל: "למה לדעתכם חשוב להתפלל? מה זה נותן לנו?"
עודד תשובות כמו: קשר עם ה', שקט בלב, תחושת תמיכה.
חלק שני: הבנת התפילה דרך פעילות (10 דקות)
מטרה: להמחיש את המשמעות של התפילה בצורה חווייתית.
דקה 1-2: הסבר קצר
אמור בצורה פשוטה: "תפילה היא כמו שיחה עם ה'. לפעמים אנחנו מבקשים, לפעמים מודים, ולפעמים סתם רוצים להרגיש קרובים."
דקה 3-8: פעילות קבוצתית
חלק את הכיתה ל-3 קבוצות קטנות.
תן לכל קבוצה משימה:
קבוצה 1: כתבו 3 דברים שהייתם מבקשים בתפילה.
קבוצה 2: כתבו 3 דברים שהייתם מודים עליהם.
קבוצה 3: כתבו 3 דברים שמרגישים לכם קרובים ללב בתפילה (למשל: שיר, מילה או רגע).
כל קבוצה מקבלת דף ועט, ויש להם 5 דקות לעבוד יחד.
דקה 9-10: שיתוף מהיר
נציג מכל קבוצה משתף בקצרה (30 שניות לקבוצה).
חלק שלישי: סיכום וחיבור אישי (10 דקות)
מטרה: לעזור לתלמידים לקחת את הנושא איתם ליום-יום.
דקה 1-3: דבר תורה קצר
אמור: "בתפילה אנחנו לא רק מדברים, אלא גם מקשיבים. כמו שכתוב בתהילים 'קרבת אלוקים לי טוב' – כשאנחנו מתפללים, אנחנו מתקרבים לה'."
דקה 4-7: פעילות אישית
תן לכל תלמיד דף קטן וכתוב עליו: "כתבו משפט אחד שהייתם רוצים להגיד לה' בתפילה שלכם היום."
תן להם 2-3 דקות לכתוב בשקט.
דקה 8-10: סיום מעודד
אמור: "כל תפילה חשובה, גם אם היא קצרה או פשוטה. נסו השבוע להתפלל משהו קטן מהלב שלכם."
סיים בשאלה: "מי רוצה לשתף את המשפט שלו?" (רשות, לא חובה).
הערות למנחה:
שמור על אווירה קלילה ומכבדת.
התאם את הקצב לפי התגובות של התלמידים – אם חלק אחד מתארך, קצר את הבא.
הבא דף ועטים לפעילויות.
אם זה בשבת קודש תעביר בעל פה.
בהצלחה!
צריך משו עם נשמה 😉אחי אהוביה
לאלא התגובה שכתבתי היתה לזו של @זיויקאחי אהוביה
אני ממש מסכימה איתך..
טוב אז אם את מוצאת משו אני אשמח שתעדכני
אחי אהוביה
לגמריזיויק
יש לי כמה חומריםאנוני-מי?
אז אני אשמח
אחי אהוביהאחרונה
מכירים סניף בנע בירושלים שמחפש מדריכת חוץ?תורת חיים בעiז
חברה שלי מחפשת וכדאי גם סניף שהוא נורמלי ולא עכשיו ממש חילוני (סניף מעורב זה ממש אחלה)
מדשיותאנונימי (פותח)
טוב נושא קשוח אז ככה..
בתחילת ההדרכה היה לי ולמדשית שלי(נקרא לה א )בעיה עם עוד מדשית שלנו(נקרא לה ב) (אנחנו רביעיה). היה קשוח ממש. מלא אנשים התערבו בזה (הקומונרית, מהנוער ובכללי כל הצוות וכו)אומרת דוגרי הרבה מזה זה אני ומדשית א הגזמנו וחיפשנו אותה מלא ממש וכל דבר שעשתה הערנו לה ודווקא מדשית ב היתה בהקשבה וכיבדה ממש וממש השתדלה לשנות(מה שאני משה לב בדיעבד עכישו אז סתם הייתי חמה עליה ברמות לאיודעת להסביר למה).
אחרי התערבות ודיבור הבעיה נפתרה(לפחות ככה אני ראיתי אתזה.) ביקשתי סליחה ושמנו את הדברים מאחורה.
עכשיו שמתי לב שמדשית א כל הזמן מעירה/ מחפשת את מדשית ב כאילו על סתם דברים היא איחרה טיפה כי אבא שלה במילואים ועזרה קצת בבית והיא עשתה פרצוף ואמרה לי אחכ שזה לא ניראה לה ובכללי על כל דבר היא מעירה מעקמת אף וכו.
עכשיו יש לי התלבטות אם להעיר לה ולהגיד לה כאילו היה מריבה את צודקת אבל שמנו תדברים מאחורינו תני לה קצת להוכיח את עצמה לא כל הזמן להסתכל בזכוכית מגדלת על מה שהיא עושה. או להתעלם ולראות מה יקרה ואולי להגיד לקומונרית
קיצור מקווה שיצא מובן מה אומרים?
תשחרר. לא בידיים שלךמשה
סיפור אהבה בסניף | עלילתי קצרElad Mukades
מצרף סרט קצר שעשינו, מסוקרן לשמוע תגובות ומחשבות שלכם עליו
במשפט - יוני המדריך, חותך את הקשר עם סיגל מבני עקיבא, בשם התחזקותו הרוחנית, אך מגלה שההתמודדות רק מתחילה.
סניף בלי מבנהתורת חיים בעiז
מה עושים בחודש ארגון? לגבי צביעת קירות
צובעים על בדיםadvfb
אנחנו צבענו פעם על דיקטים, אפשר גם אולי במקלטהחנוניתאחרונה
קלסר הדרכה ונחשוןאוריהש
רעיונות לקטעים/משפטים לקלסר הדרכה?
וכמובן רעיונות למה להכניס לבפנים (חוץ מהכנת פעולה, רעיונות לערבים וכו)
ואשמח גם לקטעים ולמה להכניס לקלסר של נחשון (קטעים על עשיה וכו)
תודה רבה!