דתי לאומי- מה זה אומר???אנונימי (פותח)

בטח כבר שמעתם וחפרתם על זה...

אבל... בזמן האחרון יצא לי לשמוע על זה בכל מיני מקומות ומעניין אותי לדעת מה אתם חושבים..

יש קטע שכתב אורי אורבך על הציבור הדתי לאומי,

שהחרדים לא יודעים כלום על החילונים...

והחילונים לא יודעים כלום על החרדים,...

ולכן אנחנו הכי טובים כי אנחנו גם וגם!

ואז...

חיים ולדר כתב תגובה שאנחנו הכי גרועים,

כי אנחנו לא זה לא זה, וכדאי שנחליט מה אנחנו!

 

אז הנה הקטע האמיתי והמלא:

תקראו, ואח"כ תגיבו ותגידו מי צודק בכל הקטע הזה ומי אנחנו באמת???

 

   

בשבחי הציבור הדתי לאומי\ אורי אורבך

 

הוא צעיר בן 24, חרדי מלידה , גר בירושלים.
בעולם האסוציאציות שלו לא משחקים שום תפקיד הביטלס', שלום חנוך, עמוס עוז,חיים יבין, פרס נובל, כ"ט בנובמבר, הבימה, הפקולטה לחקלאות, חנה סנש, קידהשעירה, חייקה גרוסמן, ריטה ורמי. הוא שמע מילה פה מילה שם, אבל הוא לא ממש מבחיןבין ידיעות למעריב. עיתון הארץ או מקור ראשון מעולם לא ראה, בטח לא קנה. הוא לאזוכר שמות של חמישה רמטכ"לים, לא תקבלו תשובה אם תשאלו אותו מי אלה התרנגולים, ומהזה משפט קונסטיטוציוני. הוא יודע מילים בודדות באנגלית, וכלום במתמטיקה, רק חיבורחיסור כפל וחילוק. פיזיקה וכימיה מחוץ לתחום, ספרות עברית מעולם לא קרא, וכנראה גםלא יקרא, ספרות יפה, שירה עברית, ספר חדש בהוצאת עם עובד. המחקר החדש באוניברסיטהעל מגדר וזהות לא יובא לידיעתו, גם לא התצוגה החדשה בגלרית עמליה ארבל. הדיון עלחופש הדיבור, ועל מדיניות הרווחה במשנה הסוציאל-דמוקרטית לעולם לא יחצה את המסננתשלו. אולי הוא שמע משהו מהמושגים הללו באקראי, אבל אף אחד מהמינוחים, השמות, הטעמים, הספרים והנושאים הללו לא מדבר אליו. אף אחת מהמילים: אום-כולתום, חשבוןדיפרנציאלי, יחידה 669 ואדמונדו דה-אמיצ'יס לא מוכרת לו. בלוטות האקטואליה והנוסטלגיה שלו לא ינועו לחלוטין למשמע התיבות: גיורא שפיגל, טלעד, אהרון אפלפלד, יובנטוס, חנוך לוין, דגניה
הוא חרדי ואין לו מושג!

הוא צעיר בן24, חילוני מלידה, גר בירושלים.
בעולם האסוציאציות שלו לא משחקים שוםתפקיד חסידי קרלין, הסטייפלר, החזון איש והרב כהנמן. "תהא השעה הזאת שעת רחמים", קידוש השם, זצוק"ל, איצקוביץ, חוג חת"ם סופר, ישיבת המתמידים, השיעור השבועי ו"שירולמלך". הוא שמע משהו פה ושם, אבל הוא לא מבדיל בין המודיע ליתד נאמן. שבעון חרדימעולם לא נפל לידיו והוא לא מכיר שמות של שלושה גדולי תורה. לא תקבלו תשובה אםתשאלו אותו מה זה "תוספות", ומי זה הרבי מסאטמר. הוא יודע מילים בודדות בארמית: רחמנא ליצלן ואדרבה, אבל לא מבין כתב רש"י. חומש הוא קורא בשגיאות נוראיות, הוא לאידוע על קיומם של הריטב"א והמהרש"א, תוספות יום טוב, וקידוש לבנה. הוא ניזוןממקורות רבים, אבל מעולם לא שמע ויכוח על דין גרמא, ועל שלוחו של אדם כמותו. לא פתחאת הספר שמירת שבת כהלכתה, אין בעברית שלו "מַחְשוֹבֶה" ו"מה הפשט?", הגבהה וגלילה. זעקת היתומים וביטול תורה. הוא לא מבדיל בין ראשונים ואחרונים. אף אחד מהמושגים כלישלישי, המשגיח, האדמו"ר הזקן, כּוֹ'לֶל ערב והופרשו תרומות ומעשרות לא חדר למקורותהמידע שלו. "שיר המעלות ממעמקים קראתיך ה'" לא עושה לו את זה, לא מתרגש מ"אבינומלכנו חננו ועננו", ואינו מגיב לזימון בעשרה, צאן קדושים, שמירת הלשון, ורבנו בחיי.
הוא חילוני ואין לו מושג!

 
תגובה\ חיים ולדר
במאמרו המרתק של אורי אורבך חלה לדעתיהשמטה. הוא התייחס למושגים של צעיר חרדי ושל חילוני ושכח משום מה את מושגי הצעירהדתי לאומי. מכיוון שאורי אורבך הוא ידיד, מצאתי לנכון להשלים את החסר.

הוא צעיר בן 24, מזרוחניק, וגר בירושלים.
בעולםהאסוציאציות שלו משמשים בערבוביה: הביטלס' עם חסידי ברסלב, עמוס עוז והרמח"ל, הבימהומרכז הרב, חנה סנש וחנה ושבעת בניה, ידיעות והצופה. הוא זוכר שמות של חמישהראשונים ושל חמישה רמטכ"לים, אבל דווקא אצל החמישה האחרונים נוצצות לו העיניים. הואקורא ספרות עברית, שומע שירים באנגלית, ולומד גמרא בארמית, ההשוואה בין השלוש לאממש עובדת לטובת הארמית. הוא יושב ב"טיש" של הרב מרדכי אלון, אך גם במופע האחרון שלריטה ורמי, בשניהם תראה אותו עם עיניים עצומות שר בדבקות. הוא ישתתף בהפגנות סוערותנגד פינוי היישוב "נוה יהופיץ" המונה שלושה קראוונים, אבל לא תראה אותו בהפגנה נגדחילול שבת. הוא בהחלט מכבד רבנים, אך המ"פ שלו הוא בשבילו אלוהים. הוא די מעריך כאלה שמגיעים להישגים ב"מפעל הש"ס", אבל מעללי הגיבוש האחרון של דובדבן יגרמו לולמבטי הערצה ולדפיקות לב של ציפייה.
גם אם הוא מרשה לעצמו לגבר איתך כל התפילה, אם תדבר איתו ב"תפילה לשלום המדינה" הוא לא ידבר איתך יותר. הוא סובלני כלפיהחילונים ויגלה הבנה לעובדה שהם משתמטים מקיום תורה ומצוות, אבל לא יכול לסבול אתהחרדים שמשתמטים משירות צבאי. אם תספר לו שאתה לומד כלכלה באוניברסיטה הוא יעריךאותך הרבה יותר מאשר אם תספר לו שאתה לומד גמרא בכולל. הוא ישתולל בטירוף למראה גולשל נימני, אבל בשמחת תורה לא יהיה לו נאה לקפוץ ב"מוישה אמת".
הוא לא יחשובשמוכרחים לגדל זקן ופאות, אבל על השפם שלו הוא בחיים לא יוותר.
הוא מזרוחניק, ואין לו מושג מה הוא יותר, דתי או חילוני.

אממ..אספרנזה

אני באמת לא חושבת שיש מישו שצודק ומישו שלא..

כאילו - זה דרך חיים, זה דעות ואין צדק בזה! כל אחד הולך לפי מה שהוא מרגיש בפנים ולפי מה שמתאים לו, ולכן אין על זה ויכוח. זה כמו הוויכוחים של הילדים ביכה ד' מי יותר טוב - ספרדים, אשכנזים או תימנים. (ברור שהתשובה היא ספרדים אבל.. חחח סתם סתםצוחק).

באמת שאין להגיד פה מי צודק ומי יותר טוב כי אין.

אז החרדי הולך כמו שהוא הולך ושומע וחי איך שבא לו כי ככה הדרך חיים שלו וככה הוא חושב שהוא חי הכי טוב. כנ"ל לנו - הדתיים לאומיים". מה זה אומר בכלל דתי לאומי? שאלה קשה.. ואני לא כ"כ יודעת איך לענות עליה.. כי גם אצלנו יש זרמים. יש דתיים לאומיים חזקים יותר וכאלה ש"לייט". בעיניין החילונים - כנ"ל למרות שאנחנו יודעים שזאת לא הדרך הנכונה כי אנחנו מאמינים בקב"ה ובמצוות, אבל עדיין אי אפשר להגיד שהם טובים פחות!

לכן לשאלה שלך של מי צודק בכל הקטע הזה ומי טוב יותר - אין תשובה. החילונים יכולים להגיד שהם הכי טובים והם הכי צודקים, החרדים - כנ"ל, וגם אנחנו ולכן השאלה לא רציונאלית בכלל.

לשאלה מה זה "דתי לאומי" בכלל - אני לא יודעת לענות, כי כל אחד יגיד לך משו אחר ויתן לך הגדרה אחרת גם אם כולנו נקראים "דתיים לאומיים".

 

וואי חפרתי קצתחיוך גדול

יש הבדל בין גזע לדת-ואנחנו כן(?) הכי טוביםאבגדה

בתיאוריה אנחנו אכן הכי טובים(הינו-שיטת ההשקפה)אבל מעשית לא תמיד.

חיים ולדר צודק בזה שדברים אצלנו השתבשו.

הוא לא צודק בזה שהעיקרון אינו נכון

צריך להביא לאיזון,ואיזון יכול להיות גם למחוק אחד מהצדדים-לדוג' בתרבות חילונית אני לא חושב שדתי צריך ידע כלשהו-שם איזון הוא לא לצרוך תרבות זו.לעומ"ז-צבא הוא כן דבר חשוב-אבל צריך סדר עדיפויות נכון-התורה צריכה לעלות על הצבא ולא להיפך.

גם וגםהסטלן הקטן

מצד אחד אפשר להגיד שזה "שביל הזהב" מצד שני "פוסחים על שני הסעיפים".לדעתי העיקרון מעולה אבל הכל תלוי איך וכמה הוא מיושם....

שביל הזהב-זה כשבשני הצדדים יש חולאבגדה

אבל אם צד אחד כולו חול-והצד השני חציו זהב וחציו חול-הרי שצריךללכת בחלק הזהב.

האמת..נטע=]

וואי.. המריכה שלי בבני-עקיבא העבירה לנו על זה פעם פעולה..אז הנה זה:דתי לאומי (של בני עקיבא וגם לדעתי בכללי..) אמור להיות כזה: "לעסוק בדברי תורתך"(מוכר נכון?כן,כן.. זה מברכות התורה..)מה זה אומר??אז ככה.. זה שכל דבר שאתה עושה בחיים(!!) צריך לעשות אותו בקדושה,אמונה ואהבה לקב"ה!! אזה זהו.. שנזכה בעז"ה!!!!

הוא צעיר בן 24 דתי לאומי וגר בירושליםשלומי20104

הוא צעיר בן 24דתי לאומי וגר בירושלים.

בעולם האסוציאציות שלו משמשים בערבוביה: הביטלס' עם חסידי ברסלב, עמוס עוז והרמח"ל, הבימהומרכז הרב, חנה סנש וחנה ושבעת בניה אבל הוא יודע טוב מאוד מה העיקר,

 הוא זוכר שמות של חמישהראשונים ושל חמישה רמטכ"לים, אבל הוא יודע טוב מאוד מה המקום של כל אחד מהם. הוא קורא ספרות עברית, שומע שירים באנגלית, ולומד גמרא בארמית, ההשוואה בין השלוש  עובדת לטובת הארמית (למרות שקצת קשה לו) עובדה בארמית הוא השקיע 5 שנים את כל היום שלו. הוא יושב ב"טיש" של הרב מרדכי אלון, של הרבה מקרלין,  אך גם במופע האחרון של ריטה ורמי,  אבל במופע של רמי וריטה גם אם הוא יהיה הוא ידע מה הערך שלו לעומת שני הקודמים. הוא ישתתף בהפגנות סוערות נגד פגיעה במצוות ישוב הארץ שע"פ הרבה מהגדולים חשובה מאוד . הוא בהחלט מכבד את המ"פ שלו אך בשבילו דבר אלוקים זה הרב שלו. הוא די מעריך כאלה שמגיעים להישגים ב"מפעל הש"ס", וכן שהוא יראה כאלה שסימו את הגיבוש האחרון של דובדבן הוא יתרגש מאוד הם הולכים למסור את נפשם בהידור על מצוות א"י.

כן תפילה לשלום המדינה חשובה לו מאוד לכן הוא ינסה לא לדבר בכלל בתפילה גם לא בתפילה לשלום המדינה. הוא ישקיע הרבה זמן בלנסות לקרב את אחינו החילונים לתורה ומצוות והוא יעשה זאת בדרך של הרבה אהבה כלפיהם וכן גם את אחיו החרדים הוא אוהב מאוד אבל איתם הויכוח שלו על הצבא הוא מתוך בית המדרש ובבית המדרש יש כידוע הרבה צעקות. אם תספר לו שאתה לומד כלכלה באונברסיטה ומצליח ללמוד כל בוקר דף יומי ובערב שיעור כלשהוא הוא יעריץ אותך מאוד. הוא ישתולל בטירוף למראה גולשל נימני, אבל לא תיראה אדם יותר שמח כמו שהוא שמח בשמחת תורה בשירת "מוישה מוישה אמת" ברחובת עיר הקודש ת"א

הוא לא יחשוב שמוכרחים לגדל זקן ופאות, גם שפם לא יהיה לו לרוב..
הוא דתי לאומי והוא יודע שאין אפאחד שמנסה להקפיד על כל המצוות(כולל א"י) כמו שהוא מנסה.

......................................אווזה.

לדעתי חיים ולדר הזה סתם מגזים!

החרדים מהדרים בכל המצוות (ככה לפחות הם חושבים) אבל מה עם מצוות ישוב הארץ? ללכת לצבא? זה כלום? לא נחשב? לא מבינה את זה.

והחילונים, תגידו מה שתגידו, הם בסכ"ה אנשים טובים, שגדלו לכזאת תרבות. נראה אותכם חוזרים בתשובה אם ככה הייתם גדלים. אני אישית לא בטוחה שההיתי חוזרת בתשובה. אני עכשיו מבינה שזאת האמת כי ככה חינכו אותי מגיל 0. אבל מי שחינכו אותו ההפך, למה שיאמין בזה? אני מאמינה בה' רק כי ככה חינכו אותי. אם אני נשמעת כופרת כנראה שלא הבנתם אותי נכון. אני כן מאמינה בה', אבל זה תוצאה של חינוך שהעניקו לי ההורים שלי והמורים שלי. להם העניקו חינוך שונה לגמרי, ולכן זה הדרך חשיבה שלהם, ואני מאוד מבינה אותם. נראה אותכם במקומם!!

זה נשמע כאילו אני מתה על חילונים ושונאת חרדים. אז לא. כולנו עם ישראל. את כולם אני אוהבת באותה מידה. אבל מעצבן אותי שהחרדים מדברים על עצמם כאילו הם האנשים הכי טובים שקיימים עלי אדמות. אבל המציאות היא כזו: יש מצוות שהם מקימים, ועל כך כל-הכבוד להם! והם מקפידים עליהם ומהדרים, אבל על מצוות כמו ישוב בארץ וצבא, הם לא שמים עליהם אם זה מחוץ לגבולות 100 שערים. אבל אני בסכ"המבינה אותם, בדיוק כמו שאני מבינה ת'חילונים. כמו שאמרתי, אני מאוד מבינה ת'חילונים, כי ככה חינכו אותם. אני גם מאוד מבינה ת'חרדים, כי ככה חינכו גם אותם!! אני מבינה את 2 המגזרים, ולא מסכימה עם אפחד מהמגזרים. כאילו החרדים - אם אתם מקיימים, אז תקיימו עד הסוף!! כאילו ברור (לגבי, לפחות) שעדיף אולי לא לדקדק בכל המצוות עד הציפון של הזרת, אבל לעשות את כל המצוות, מאשר לשבת וללמוד תורה יומם ולילה, ולא ללכת לצבא, למשל. וחילונים, אני בכלל לא מסכימה עם הדרך שלהם!! אבל אני מבינה אותם.

זהו. גמרתי. סוף חפירהההההההההההההההה

כבר הביאו את זה.הדריכני

תקרא את מה ששלומי פירסם..

כל אחד בוחר על מה להתסכל!

שכל אחד יהיה ירא שמיים בדרך שלו ויעבוד את ה' כמו שצריך אנחנו לא עושים פה תחרות עם אף אחד..

ועצוב שזה ככה

שלומי צודק-דוסית גאה!

חוץ מהקטע של ההופעה של רמי וריטה, כי לרב דתיים לאומיים לא נמצאים שם...(תקנו אותי אם אני טועה!!!!)

החרדים מגינים בעזרת הספר והחילונים מקבלים אתאביי

הכח מהספר ומצליחים במלחמות

מסכימים? אז תגיבו!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

^^?? באלי לחפור אבל אין לי כח ~הסגרונית~...אחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך