אני צריך עזרה מבנות בעיקר מעל גיל 18מאמין בה'

אהלן..

אני די חדש וחבר המליץ לנסות לשאול בפורום אולי יכלו לעזור לי..

 

אני מאד מאד רוצה חברה כמה שזה קשה וכמה שזה לא בריא ולא נכון ניסיתי להלחם 

אבל טוב לי רק מתי שאני מגיע לשיחה עם בחורה..

 

ולפני כן אני משנה כמה פרטים..(לתשומת נ.ב)

 

אני כבר משו כמו כמעט שנתיים מאוהב בשכנה שלי..

משהו אמר לי שהיא היתה דלוק עלי בעבר..לא יודע אם זה נכון..

ניסתי כמה פעמים לעזור אומץ ודברתי איתה לא בפנים אלא בgmail

פעם אחת אפילו ניסיתי לשואל בעקיפין אם היא רוצה קשר איתי והיא סרבה התברר לי

שהיה לה חבר באותו זמן..

אחרי תקופה של חצי שנה ניסיתי עוד פעם  לדבר איתה וביקשתי ממנה טובה והיא הפנתה אותי לחברה שלה 

שהיא תעזור לי..

לפני כמה ימים דברתי איתה שוב והיתה לנו שיחה טובה והיא הסתימה מבלי שאמרנו אחד לשני לילה טוב אז

שלחתי לה לילה טוב פלוס עוד כמה דברים שכתבתי לה והיא לא חזרה אלי..

השאלה היא מה לעשות האם לבקש ממנה להפגש איתי ולחשוף בפניה את הרגשות שלי

ואז סביר להניח שאוי אצא טמבל..או לשלוח לה במייל או להמשיך להתעלם מה שאנימ נסה שנה ולא מצליח אשמח

לעצה וטיפים ממכם בנות כי אתם נמצאות בצד שיכולות להגיד לי מה היתם רוצות..

 

נ.ב

אם מי שאני דלוק עליה מזה את הפרטים אשמח אם תיצור איתי  קשר כי זה היה סוג של חשיפת רגשות..

 

אולי פשוט שתעזוב אותה.ניגונים

זה יהיה הכי טוב לשניכם.

ועדיין יש לה חבר? לא הבנתי..~H.L~
יש לה חברמאמין בה'

אין לה היא נפרדה ממנו

קל להגידגושני"ק

 

אבל קשה עד בלתי אפשרי, אי אפשר להלחם ברגש על ידי שכל(עיין בספר המאיר לארץ של הרב עזרא שיינברג)

ועדיין...יאיר ויזנר

אם הוא יצליח בכל זאת להתעלם מהרגש, או לפחות להקשיב לשכל ולא לרגש, זה יוכל לחסוך ממנו לא מעט סערות רגשיות ומשקעים שישארו איתו לשנים הבאות.

 

קשה, קשה מאוד.

אבל עדיף.

>>מרב.

וואי..

צ'מע, אם שכן שלי היה עושה לי את זה ולא הייתי רוצה קשר איתו, מזמן הייתי באה אליו ומורידה לו כאפה.

הבעיה זה שגם אצלי זה היה ככה..

הייתי דלוקה על שכן שלי, וחברה שלי ניסתה לסדר לי אותו.

הוא שמע שזאת אני והוא לא רצה. אינלי מושג למה, וגם לא אכפת לי.

אבל מהרגע שהוא אמר לא, אז אני פשוט מתעלמת ממנו...

זה היה בהתחלה סיוט, ובשביל לא לחשוב על כמה שהוא חמוד, שפיץ, חתיך ובלהבלהבלה- 

א: חשבתי על מישו אחר. [אם מישו קורא את זה וחושב שזה הוא- אז לא!!] פשוט אמרתי לעצמי שהשכן שלי הזה לא שווה אותי...

ב: התחלתי לחשוב עליו דברים רעים. כאילו, מרוב שהוא שפיץ כזה ועושה מלא דברים ומתנדב פה ושם וכזה בנאדם מאגניב-- התחלתי פשוט להתעצבן על כל השפיצים האלה, שהולכים עם מכנסיים גזורות וחולצה גזורה וטבע שני פסים... היום אני כבר סבבה עם כאלה חבר'ה, אבל אז- כל אחד כזה שראיתי- התחלחלתי ממנו, וככה הפסקתי לאהוב אותו.

 

אני יודעת שאני, בתור בת, הייתי ממש מתעצבנת עליך ותוהה לעצמי מה לעזאזל אתה רוצה ממני, ואולי מתישהו הייתי מסכימה להיפגש איתך פעם אחת כדי להוכיח לך שזה לא זה, וזהו..

בטח עכשיו יקפצו ויגידו "הנה הדוסים מגיבים להפרד"דניאלה .ד.

אז לפני כל התדמיות והרושם...

חשוב לחשוב לפני הכל.. קשר עם בחורה מתאים לי כרגע? לאן אני רוצה שהוא יגיע?

 

 

"אני מאד מאד רוצה חברה כמה שזה קשה וכמה שזה לא בריא ולא נכון ניסיתי להלחם 

אבל טוב לי רק מתי שאני מגיע לשיחה עם בחורה.."

 

לכולנו טוב קשר! השאלה לאן הוא מוביל ואם בבסיס שלו, המטרה שלו והמובלות שלו הם טובים האם

זה מוביל לכיוון שיעשה לי טוב בסוף או שאחר כך אצטער על זה?

אם אתה יודע שכשאתה מגיע לשיחה עם בחורה זה עושה לך 'טוב'

 אז צריך לשאול ת'צמינו מזה הטוב הזה? האם הוא טוב רגעי? או טוב אמיתי נצחי?

 

ואז- אם זה טוב אמיתי אז יאללה.. לך על זה.. אבל זה לא טוב אמיתי

או שהקשר יתקע או שהוא יהיה מובל לדברים לא טובים, יוצא שקשר אמיתי הוא למען הקמת בית יהודי בעמ"י

 

"דלוק עליה אש כמו ילד מתרגש" זה רק דלוק. ואני זוכרת ש<אריאל> הגיב כמה פעמים על המילים האלה ואני ממליצה בחום לדבר איתו על זה אפילו באישי אני בטוחה שהוא ישמח לעזור!

 

דלוק זה כמו דלק בשריפה.. להבה של כמה דק' ואז הכל נכבה.. אהבה זה אש התמיד

שאינה נכבית לעולם והיא נבנית רק למטרת נישואין החל מעכשיו ובין במציאת הזיווג עד סוף החיים!

 

קשר עפ"י ההלכה הוא אסור וההלכה אסרה כי היא ידעה שזה לא טוב אם זה לא מקודש למטרה המיועדת!

ב"הצלחה בבחירה.

 

 

הלכתיתגושני"ק

 

אני ממש מצטער על השטות שנאמרה פה, הקביעה שחברות היא אסורה, היא שטות! נכון שיש רבנים שאוסרים אבל יש רבנים שמתירים, קרי- זה לא דבר מוחלט. אז בבקשה לא לסגור דברים כברורים מאיליו, מה שנכון הוא לעשות בירור בדיוק מה ה'מניעים' האם זה נכון ואם זה נכון אז לפי ראות עיניך, בנוסף אני רוצה להעיר שלי לדוגמא היה רב שדיברתי איתו המון והוא אמר לי שחברה יעשה לי טוב(היה מששהו על הpרק) אז בבקשה- תפתחו קצת- 70 פנים לתורה זה לא רק סיסמא, זה אמת, זה קשור לכך שכשם שפרצופיהם שונים כך דעותיהם שונות, לכל אחד יש את המסלול שלו בחיים, המסלול שמתאים לו, ובהתאם לכך גם ההלכה משתנה על פי המציאות

 

70 פנים תורה זה בהשקפת עולם ולא בהלכהדניאלה .ד.

אנחנו לא רפורמה!

אנחנו לא משנים ת'יהדות על פי רוח הזמן.. אנחנו הולכים לפי ההלכה שהוכתבה לנו

עפ"י התורה עוד מהר סיני עוד ממשה רבינו ומי שיגיד שזה מיושן אני אפנה אותו לקהילה הרפורמית

הקרובה.

 

|נרגע| לא חס ושלום! לא אעשה זאת...

חשוב לי שיבינו- לא משנים ת'הלכה ולא משנה לי איזה סיבה תביא..

אם הקב"ה ציוה אז לא משנים, יקום האדם שיעשה את זה.?! רק מי שיש לו רשות משמיים

נגיד נביא שהיה מותר בזמנים מסוימים להקריב בבמות.

לא יותר, לאפחד אין את הכוח והיכולת והסמכות לשנות הלכה!

 

רבנים שמתירים תבדוק איתם למה התירו ואיך, מי יודע אולי הם לא באמת רבנים וסתם קראו להם ככה רק בשביל התואר.

 

אם משו לא מובן אשמח להרחיב

>>>הסנה-בוער

אני לא יודעת עד כמה בא לי לפתוח את זה פה, אבל אם זה כבר נפתח...

 

ההלכה מאוד מאוד משתנה לפי הזמן...

זה כל היופי ביהדות.

שימי לב לחזלנו היקרים- כמה פסיקות, כמה דיונים, כמה שינויים לאורך הדורות...

תורה שבע"פ לא סתם לא נכתבה.

לא נכתבו לנו הלכות מסיני. ההלכות עוברות במסורת והסנהדרין בוחרת איך לעצב אותן בהתאם לזמן. אני יודעת שזו אמירה בוטה ומסוכנת וקשה לקבל אותה, אבל זו המציאות בשטח.

במאות שנים האחרונות, ובמיוחד לאור תנועת הרפורמים היהדות האורתודוכסית עוצרת נשימה ופתאום עולי כל מיני "חדש אסור מן התורה"- אבל להיפך, התורה שלנו זועקת חידוש! חידוש!.

ברור שזה צריך להעשות בזהירות וע"י אנשי הדת, אבל זה כן נעשה.

היתר מכירה? שימוש במיקרוגל? שעון שבת? מה כל אלו אם לא חידוש ההלכה היהודית?

 

ולגבי עניין החברות:

אין איסור דאורייתא לקשר בין בן ובת.

פשוט אין.

יש הנהגות כאלו, יש פסיקות כאלו של רבנים לאור הכל הדורות,

יש בזה חוץ מהעניין הדתי גם כל כך הרבה סיבות ללמה לא,

אבל זו לא 'הלכה ברורה'.

אני ממש מצטערת.. אבל זה פשוט לא.

ומי שיביא לי רמבם או פרקי אבות אני אבעט בו, פשוט.

נכון ולאיושב בדד

שעון שבת זה לא חידוש ההלכה, זה בירורה.



אבל בקשר לזה:



ולגבי עניין החברות:

אין איסור דאורייתא לקשר בין בן ובת.

פשוט אין.

יש הנהגות כאלו, יש פסיקות כאלו של רבנים לאור הכל הדורות,

יש בזה חוץ מהעניין הדתי גם כל כך הרבה סיבות ללמה לא,

אבל זו לא 'הלכה ברורה'.

אני ממש מצטערת.. אבל זה פשוט לא.

ומי שיביא לי רמבם או פרקי אבות אני אבעט בו, פשוט.




לא יכולתי לומר את זה יותר טוב





החידוש מגיע ר-ק בגלל הטכנולוגיה המתקדמתדניאלה .ד.

בגלל החידושים שמסביב.. אבל זה לא משנה ת'הלכה, זה רק מוסיף עוד סעיפים

ולא דיברתי על הצד של "חדש אסור מין התורה" זה עיניין אחר..

שם היה הפחד שבגלל תנועות חדשות כמו החסידות והמוסר אז יראו את הרפורמה בתור עוד תנועה יהודית

כשרה.

 

טוב אז חידושים אחרים:הסנה-בוער

אישה סוטה!! חז"ל בטלו הלכת דאורייתא...

 

אשמח לפירוטדניאלה .ד.

מה הכוונה איפה ביטלו מתי זה קרה ולמה

גם את הייבוםיושב בדד
הבנתידניאלה .ד.

ההבדלים זה בגלל השוני בין הדורות.. וכן התפתחות הטכנולוגיה שינתה את רמת הכוח שלנו

והיכולות שלנו.. או בעצם את רמת המאמץ לחשוב קצת

לחז"ל היתה אסמכתא לשנותדניאלה .ד.
אני לא סגור עלזהגושני"ק

 

אבל כמדומני הרב עובדיה מתיר לייבם, כנגד חז"ל אז נכון שהוא גדול ועצום, אך ברוך ה' לא חסרים לנו ענקים כמו הרב ליכטנשטיין, הרב אליהו זצ"ל הרב יעקב אריאל וכו'

חז"ל לא ביטלו את הייבום, ישנה מחלוקת לגבי ייבום...אדם כל שהוא

כשהכוונה לא לשם שמיים, שבעקבותיה נהגו האשכנזים להמנע מייבום ולהעדיף תמיד חליצה.

הרב עוזיאל כדי לאחד את המנהגים תיקן כך גם לספרדים והרב עובדיה חולק עליו.

>>הסנה-בוער

"לפיכך, משרבו המנאפים בגלוי בבית שני - ביטלו הסנהדרין את מי המרים"

(ברמב"ם, הלכות סוטה,פרק ג אאל"ט)

חז"ל החליטו שהלכה מסויימת פשוט לא מתאימה לדור. והם עשו את זה לא ע"י נביא, אלא החליטו את זה בשכל הישר שלהם.

זו הדוגמא הכי קיצונית שעולה לי, אבל יש המון דברים שחז"ל משנים...

והיתר מכירה זו ממש לא החמרה... כאילו, בתורה כתוב לא לעבוד את האדמה!! אין שם שום "אפשר אם מוכרים את האדמה כאילו לגוי וזה"...

אני ממש מפחדת להמשיך לפתוח את זה פה כי אין לי מספיק כלים לענות לכל מיני שאלות והרהורים שיעלו פה לאנשים עכשיו (ואם למישהו עלה: ללכת לברר!). אבל רק- להפסיק לומר "הלכה ברורה" וכו'.. כי זה לא

אבל רגע.. זה נראלך הגיוני?דניאלה .ד.

לומר שמותר לשנות הלכה עפ"י רוח הזמן?

לך ולי אסוריושב בדד

ובכל דור יש כמה אנשים שכן

מחדשים חידושים בהלכות. לא משנים אותםדניאלה .ד.

את הבייס לא משנים

נכון מאודיושב בדד

ברור שלא משנים - אחרת זאת לא יהדות.

בדיוק- יצא שהסכמנודניאלה .ד.
אני פולש כדי להדגיש כמה דברים.<אריאל>

קשר של 'חברות' סתמי בין בן לבת, הוא בפירוש  לא איסור דאורייתא.

גם לא זכור לי שנאסר במקום כל שהוא בהלכה, כי זה לא היה מצוי בזמנם. 

 יש על איסורו קונצזוס רבני נרחב מכל קצוות הציבור הדת"ל.  גם אם שומרים על כל איסורי חז"ל, זו הסיבה שאנשים מנפנפים 'הלכה ברורה' . 

גושני"ק: לרב, שמכיר אדם באופן אישי יש סמכות לפסוק לו ספציפית. אבל אם תשאל אותו לגבי הכלל, אם מותר ואפשר להסתמך על הפסיקה שלו בשבילך- אני לא מאמין שהוא יגיד כן.  

 

לא הלכה ברורה, אבל על דבר שיש עליו הסכמה כל כך נרחבת בין הרבנים, לחתור נגד כשאין לך כמעט על מה/מי להסתמך, זה בטח לא ראוי.**

 

**ספר החינוך: מצווה תצ"ה. ("ועשית ככל אשר יורוך" )

"בכלל המצווה גם כן, לשמוע ולעשות בכל זמן וזמן כמצוות השופט, כלומר החכם הגדול אשר יהיה בינינו בזמננו" 

 

וזה בקשר לתגובה שלי למעלה..

"ועשית הישר והטוב.."  -רמב"ן: 

".....וזה ענין גדול, לפי שאי אפשר להזכיר בתורה כל הנהגות האדם עם שכניו ורעיו וכל משאו ומתנו ותיקוני הישוב והמדינות כולם, אבל אחרי שהזכיר מהם הרבה, כגון לא תלך רכיל (ויקרא י"ט ט"ז), לא תקום ולא תטור (שם פסוק י"ח).....וכיוצא בהן, חזר לומר בדרך כלל שיעשה הטוב והישר בכל דבר, עד שיכנס בזה הפשרה ולפנים משורת הדין...." 

 

ולידור, מסכים איתך- המציאות צועקת שינוי- אבל כעת, לפי הגדרים ההלכתיים עצמם, אין לנו את הכח להנהיג שינויים. בעת ובזמן ננהיג, בעז"ה. 

 

 

הלכה ברורהשו"ע,אה"ע,סכ"א)אבגדה

צריך אדם להתרחק מן הנשים מאד מאד. ואסור לקרוץ בידיו או ברגליו ולרמוז בעיניו לאחד מהעריות. ואסור לשחוק עמה, להקל ראשה כנגדה או להביט ביופיה. ואפילו להריח בבשמים שעליה אסור. ואסור להסתכל בנשים שעומדות על הכביסה. ואסור להסתכל בבגדי צבעונים של אשה שהוא מכירה, אפילו אינם עליה, שמא יבא להרהר בה. פגע אשה בשוק, אסור להלך אחריה, אלא רץ ומסלקה לצדדין או לאחריו...והמסתכל אפילו באצבע קטנה של אשה ונתכוין ליהנות ממנה, כאלו נסתכל בבית התורף (פי' ערוה) שלה. ואסור לשמוע קול ערוה או לראות שערה. והמתכוין לאחד מאלו הדברים, מכין אותו מכת מרדות. ואלו הדברים אסורים גם בחייבי לאוין...אין שואלים בשלום אשה כלל, אפילו על ידי שליח, ואפילו על ידי בעלה אסור לשלוח לה דברי שלומים. אבל מותר לשאול לבעלה איך שלומה.

 

כדאי שתבדקו לפני שאתם מחליטים מה כתוב ומה לא...

העקרונות ההלכתיים לא משתנים ולא יישתנו.בן ציצית הכסת

הדוגמאות שהבאת הם מתקופת חז"ל.

היום אין אף רב שיכול לשנות משהו.

ואין אף רב שמתיר קשר כזה (אולי רב רפורמי).

גם בהלכהגושני"ק

 

צר לי לאכזב אותך אבל לכל שבט היה סנהדרין משלו עם פסיקות עצמאיות שמתאימות לאותו שבט, אמנם אתה בהחלט צודק שישנם דברים שהיו מעלים לסנהדרין הגדולה, וזה היה מחייב את כולם, להרחבה על כוח של חז"ל עיין בספר של הרב אליעזר ברקוביץ זצ"ל ההלכה כוחה ותפקידה, לדעת עליו קרא אתת ההסכמה של ה'שרידי אש' לספרו של הרב ברקוביץ תנאי בגט ונישואים, אתן לך גם דוגמא של השתנות ההלכה- חציית הים מחייבת ברכת הגומל,(יורדי הים הם אחד מהארבע דברים שמחיבים ברכת הגומל, עיין כמדומני סימן ריח באורח חיים) והיום ישנם הרבה רבנים שלא מחייבים ברכת הגומל על טיסה לארה"ב(הרב גיגי אמר לי שזה דבר אינדבדואלי ויש שכן יברכו אך הוא אישית לא מברך) אז חקור היטב...

אולי לא שמת לב למה שכתבתי למעלהדניאלה .ד.

יש הבדל בין חידושים בהלכה לבין שינויים בהלכה!!!

 

לא משנים הלכה.. מחדשים הלכה ורק למי שיש סמכות לכך והוא אדם ירא שמיים

ומקובל שהוא יודע באמת פוסקים

הגומלגושני"ק

 

אם לא שמת לב נתתי דוגמא שחידוש מציאותי גרם לשינוי הלכתי

ההלכה נשארה אותו דבריושב בדד

מסע שיש בו סכנה מברכים עליו זאת ההלכה והיא נשמרה

 

 

מה שנתשנה זה לא ההלכה אלא המסע. עכשיו הוא לא מסוכן.

כנסדניאלה .ד.

 

 

בימינו יש דעות שונות בנוגע למקרים המוזכרים בגמרא שבהם צריך לברך ברכת הגומל. שכן כיום אין כמעט סכנה בטיסות, במאסר או בשייט בים, שלא כבעבר, שאז אירועים אלו היו מלווים בסכנת נפשות מוחשית. בעוד יש הנוהגים לברך ברכת הגומל גם אחרי נסיעה ארוכה, יש שאינם מברכים גם אחרי טיסה.

 

כמו שאמרתי.. החידושים הם בגלל השינוי בטכנולוגיה! זה לא שינוי בהלכה.. זה חידושים בגלל הטכנולוגיה

 

 

סכנות במאסרבתותי

זה תלוי מי אתה ואיפה אתה

תלוי למי אתה קורא רבנים...רק ברסלב
 
לרב ברקוביץגושני"ק

 

לרב אליעזר ברקוביץ שהתבקש אחרי השואה להתיר 200 עגונות, השרידי אש ביקש ממנו, ממנו אני מחזיק, לא מחבורה של מקפצים(אני לא מתכוון לר' נחמן אלא לכל מיני תופעות המתקראות ברסלב, ושלא תבין לא נכון אני חבר של הבעל קורא של הקרב ארוש, אבל יש הפרש בין הרב ארוש לבין כמה טיפשים שרוקדים כל היום עם טוראנסים

אני לא יודע לאיפו הלכה ההלכה שלךטוביה2

אבל למקרא ששכחתה יחוד אם אישה מעל גיל 12.5 אסור מהתורה "ואל אישה בנידת טומאתה לא תקרב"

ויש לנו כלל ש"אין אפוטרופוס לעריות" כלומר 'רב' שיתיר דבר כזה צריך ללכת ללמוד מחדש פ"ש (פרשת שבוע)

אין לי מושג על מה מדברים... אבל תיקון טעות:כנרית על הגג=)

האיסור מהתורה הוא רק על ייחוד ערוה, האיסר על ייחוד עם רווקה הוא גזירה של דוד המלך, והוא אסור מגיל 3...

'דלוק'....<אריאל>

ההתנסחות דיי מפריעה לי. טיפה מזכירה אהבה רגעית, כזו שנכווים ממנה כשהלהבה של השני דועכת...(עכשיו הבנו את מקור הניסוח "דלוק"!)

 

לא הזכרת אופי, הכרות אישית וכו'  (מס' שיחות בג'ימייל לא אומרות הרבה על הכרות) מהרושם הראשוני שלי, יכול להיות שאני טועה- לא מדובר באהבה אמיתית. 

 

תשאל את עצמך: הרי אמרת: "טוב לי רק מתי שאני מגיע לשיחה עם בחורה.." 

אתה מחפש את הקשר בשבילך, ההנאה שלך? או בשביל שניכם, והייעוד שלכם כזוג בעולם.

 

אחרי כל הבירורים האלה, אני מניח שתוכל להגיע להחלטה לבד. 

השתמשתי בלשון לא נכונה..מאמין בה'

אני באמת אוהב אותה אני רואה בה שאישתי לעתיד..

זה משהו כמעט שנתיים זה לא מה משהוא שחולף..

קשר חברות שמותר הוא רק קשר למטרות נישואין והקמתשואף לאור

בית.

 

כלומר כל מטרת הקשר צריכה להיות זאת .

 

אתה צריך לשאול את עצמך האם אתה מתאים להתחתן בסביבות גיל 18,אני מציע לא למהר ולחשוב..
 

זה לא קשור הזמן.ניגונים

מה אתה אוהב בה?

 

זאת השאלה כאן. כי אני יכולה להתאהב בשכן שלי שנראה פצצה--למשך אפילו חמש שנים. ולדמיין אותנו מקימים בית והכול. אבל מאיפה כל זה התחיל? מזה שחשבתי שהוא נראה טוב-וכאן מגיעה הבעיה. (ואגב-הכל כאן רק בתאוריה שכן שלי ואני לא ממש מסתדרים.. )

 

מה אתה אוהב בה, אותה-את המראה, או את האישיות.

אישה לעתיד??איזה יום שמח

מכמה שיחות שהיו לכם??

 

וסליחה על הפלישה...

כמה שיחותגושני"ק

 

אתה שוכח שהוא שכן שלה, שכן רואה ומכיר את שכניו, מכיר קצת את האישות שלהם אז זה דווקא יכול להיות הכי טוב כי זה מישהי שנראה לך שהיא מתאימה לך ולא 'התאמה בין כיפה לכיסוי ראש'... דרך אגב, אחי התחתן עם שכנה בית ליד בית(היו חברים מגיל שבע עשרה) אני מכיר מישהו שהיה חבר של מישהי מכיתה ו והיו הם נשואים, בקיצור הזמן הוא די חסר משמעות...

זמן לא אומר כלוםגושני"ק

 

הפן של הזמן לא אומר כלום, זה שנתיים של תשוקה וגעגועים, חצי היכרות, זה לא קשר של שנתיים..

אחי שמעילד רחוב
בבוא אליה כמו תגיד לה כמו מה שאתה חושב אתה גדול וגם לי קרה אז אני בימקום לפנטז עברתי הלאה לא צריך להיתקע אבל אתה ממש רוצה ויש לה אז לא נורא יבר זה לא קיר מאמין בה׳ נעים להכיר אחי זרום בסטלהה שלך!
בן כמה אתה? הגעת לגיל לדעתך??תילה

זה לגמרי תלוי בזה..

בכל מקרה, יש עיניין שאם אתה באמת בטוח בעצמך שזה זה, שהיא מתאימה לך ואיתה אתה רוצה לחיות,

(תבדוק ת'עניין אבל טוב!  אתה בכלל בשל לקשר? עד כמה אתה מכיר אותה?)

 

אז לך עם זה עד הסוף! (כן, כמה שזה נשמע מפתיע..)

תגיד לה מה אתה חושב, אל תוותר כ"כ מהר!

 

אחרי הרבה נסיונות, זה לא עוזר- תרפה. כנראה זה באמת לא מתאים לה. (לא בטוח שהיא בשלה לקשר עדיין)

 

בהצלחה.

חוששני שזה מוגזם כבר.דאץ

הפורום הזה הפך לפורום של בעיות צהובות של ילדים מזרוחניקים.

מצטער על ההגדרה.

איכס. ! עצבני

אבל יש לה חבר....ע*נ2!ש

אז למה להכנס באמצע ? אין מה לעשות .. לדעתי תשכח ממנה .

למי שפיספסגושני"ק

 

למי שפיספס הוא אמר שהיא נפרדה ממנו

דאץ, אתה מדבר לא יפה..לבן כהה

אבל אתה די צודק...

הפורום הזה נועד לבקשות עזרהענבל

נכון שזה לא הייתה המטרה שלמענה הוא הוקם אבל זאת המטרה עכשיו ואם מישהו צריך עזרה ב"בעיה צהובה" שיש לו אז הוא יכול להגיד פה.

 

דרך אגב מה זה בעיה צהובה?

גם אם לפעמים כן...<אריאל>

להתעלם ולשבור את הכלים זה לא הפתרון. 

הדילמה הזאת שהוא הציג הזוייה רק בעיניך, לא בעיניו.  אני העדפתי לתת לו מענה

יאללהילד רחוב
זרוק את החבר שלה וכך אותה! חבר זה לא קיר!
אמממ....אנונימי (פותח)

קודם כל תחשוב ותיהיה בטוח בזה שאתה רוצה להכנס לעסק הזה... אח"כ זה ממש ממש קשה לצאת מזה...(מנסיון)

ואם בכל זאת החלטת שכן...וזה מתאים לך והכל..אל תגיד לה ישר בפנים...תנסה לדבר איתה ותן לזה לזרום...ותראה איך היא מגיבה לזה...לאט לאט...תכיר אותה ותן לה להכיר אותך לפני שאתה מפיל עליה כזאת פצצה...

 

חג שמח!!!

ל'דוס'גושני"ק

 

צר לי לאכזב אותך, אבל רוב הנוער היום הוא 'מיזרוחניק' ואני לא רואה בכך שום פסול, ישנם אפילו לא מעט יתרונות על פני ה'דוסים' דוסיות לא מבטיח עול הבא... הסתגרות אינה הדרך לעבוד עם הנפש, כמו שלגוף יש צרכים נמוכי גם לנפש יש, אז נכון שצריך להרים אתם אבל לא להתעלם מהם

דוסיות זה לא בהכרח הסתגרות~!דניאלה .ד.

http://www.inn.co.il/Forum/Forum.aspx/t354083#4313913

 

מצטערת שלא הרחבתי... בהזדמנות בל"נ

לא מחייב אבל...גושני"ק

 

לא מחייב אבל לרוב המוחלט זה כן, קשה לי למצוא אנשים שיגדירו את עצמם כדוסים והם לא סגורים, מי שפתוח לא יגדיר את עצמו כדוס, הוא יגדיר את עצמו כמיזרוחניק, אך לא יראה בזה פחיתות מול הדוס...

אהה וואלה?דניאלה .ד.

זו הבעיה שלנו כמו שאמרתי שם לעיל..

 

ת'אמת שרוב האנשים פה בפורומים מגדירים ת'צמם 'דוסים פתוחים'

 

זה נראה שהיא לא מעוניינתמשה

אם כן - אולי כדאי לברר את זה בצורה חד-חד משמעית, ואז להתחיל לשכוח אותה בלב שלם שניסית.

 

כמובן - האמור בתנאי שאתה בשלב המתאים בחיים.

תציע להלא ברור

תציע לה חברות מקסימום היא תגיד לא.

יכול להיות שגם היא בקטע.

וכל מי שאומר לו לחשוב על זה שוב- הוא החליט שהוא כן רוצה והוא פתח שירשור שיעזרו לו איך להתחיל איתה ולא שיגידו לטו מה לעשות!

אם אתה בגיל, תבקש ממנה פגישהדוסית גאה!

ותגיד לה מה אתה חושב.

 

אם היא מוכנה תצאו ותראו אם אתם מתאימים,

אם לא, תשכח ממנה.

פשוט תמחק!!!

חחח אתה לא מבין רמזים נראלי...איל!לי

אם היא דחתה אותך כמה פעמים אז היא לא רוצה אותך....

מה שה' עושה הכל לטובהאנונימי (פותח)
מה אתה בגיל של נישואים?עין שלישית..
סליחה,..אם כן אז דבר איתה פנים מול פנים-עין שלישית..

בס"ד

 

שמע מה יש לה לאמר.

מה שה' עושה הכל לטובה!אנונימי (פותח)
תאמין לי שאם ה' היה רוצה בכך אז מזמן היתם חברים!אך ה' לא רוצה בכך אז אתם לא חברים    וכשיגיע הזמן אז נדבר.......רמקול
קשר ללא מטרה,מוריה
לא בריא לאפאחד.

רד ממנה. אם היא תרצה, היא תאזור אומץ ותגיד.
כנראה שכרגע היא מנפנפת אותך.
^^מ!ר*

אמנם לעיתים נדמה לנו כי דווקא העצה המעשית היא זו שתוכל להועיל לחברנו, ואפילו במהירות רבה יותר. אך מתוך המציאות אנו רואים כי פעמים רבות העצה השכלית הזו היא בעצם דרך קצרה שהיא ארוכה מאוד

אול יתתייעץ עם "חבירם מקשיבים". הם מבינים ומעוליםעדינה

ועוזרים לבנ ינוער בהתיעצויות גם בתחומי קשרי הורים-ילדים וכו'.מקצועיים

לכותב :שיחות יוצרות קשר רגשי, אזעדינה

אם אינך בגיל, חב ל"לבזבז" רגשות. אין ספק שזה קש הרגשית כשהיא שכנה ואתה רואה אותה המון. אולי תתיעץ עם מישהו גם חכם ובעל ניסיון ,שאתה סומך עליו שמכירך א י ש י ת, איך להתמודד?ז הלא פשו טרגשית, אך לא אומר שהדרך היא שיחה עימה לברר כי אולי שניכם צעירים מדי לנישואין, הרי זו המטרה

נקודה קטנה שעוד לא אמרו...כפרעלייך!!=)

קח בחשבון שקשר עכשיו יכול לסגור לך אופציות לעתיד. מזתומרת?--

אם באמת תגיעו למצב של קשר, יש סיכוי לא קטן [ולא בהכרח] שהוא יגמר בצורה לא "יפה" ולא "נקיה".

אז אולי כדאי לחכות עכשיו [מעבר לכל החסרונות בקשר עכשיו], וכשיגיע הגיל, אם באמת תמשיך לאהוב אותה, יוכל להתפתח ביניכם קשר שאולי יביא לחתונה. אם זה באמת יתאים.

 

נקודה נוספת-

לפי מה שתיארת היא כנראה לא כ"כ מעוניינת עכשיו... אז אולי זה לא שווה את האכזבה ש"ניסית", ואולי גם תתחיל לשנוא אותה רק כי היא אמרה את ה'לא'...

אז לא פירטתי הכל, אבל באמת לדעתי כדאי לחכות לה עד שבאמת תהיה מוכן להתחתן... לך תדע, אולי זה יהיה שווה את זה.

 

***אנונימי (פותח)
עבר עריכה על ידי דניאלה .יע. בתאריך ט' סיון תשע"א 22:21

תיקון**

אין לאף אחד רשות לשנות כלום! בהלכה. זאת בדיוק הרפורמה!!! מה זה "מי שיביא לי רמב"ם או פרקי אבות אני אבעט בו" תתביישי הרמב"ם הוא גדול הפוסקים! על מי לדעתך מסתמכים כל הרבנים של היום עם לא על פוסקים כמו הרמב"ם השו"ע ועוד רבים!?!?!?!?!?!?  והרי אנו אומרים בכל יום "אני מאמין באמונה שלמה שזאת התורה לא תהא מוחלפת"! ומי שלא מאמין בכך הרי הוא כמין! ועוד כתב הרמב"ם: "והאומר שהבורא החליף מצווה זו במצווה אחרת וכבר בטלה תורה(מצווה) זו...כופר בתורה" ועליו אמר הרמב"ם שאין לו חלק לעולם הבא!

איך את יכולה לומר שהשי"ת מחליף את המצות שההלכה משתנה? שהרמב"ם כבר לא רלוונטי לימינו על דבר כזה אין מחילה!! וראוי שתיזהרו מלומר דברים אלו פן תהפכו לגל עצמות

הדברים האלו ממש לא נכתבו מתוך זלזול ברמבם וכו'.הסנה-בוער

להיפך, הזלזול האמיתי נובע מזה שמקדשים בעיוורון דברים שפשוט לא כאלו.

ברמבם תמיד מצטטים את זה שאסור להסתכל באשה ולדבר איתה וכו'.. אבל רמבם גם אומר בנושא זה שלאשה אסור לצאת מהבית יותר מכמה פעמים בודדות בשנה, אוווי ואי, עברתי על זה . ומי שלמד רמבם באמת- המון הנהגות שלו בענייני נשים אני מאווד מקווה שאנשים לא עושים היום! ובכלל רמבם לא התקבל להלכה ברוב המקומות. אז מעצבן שישר בדיונים על חברה מעורבת וכיו"ב יודעים יפה לצטט אותו.
[באמת אני צריכה לענות על זה? הרמבם אמר שאלו עיקרי אמונה, אבל הוא לא היחיד, ויש עוד רבנים גדולים חשובים שהחליטו על עיקרי אמונה אחרים וכו'.. זה שדווקא שלו נתפסו לא אומר שבאמת ככה ה' מנהיג את העולם 100%]
לפני שכותבים תגובה כל כך ארוכה, כדאי את הזמן מבוזבז הזה לנצל כדי לבדוק קצת הסטורה של ההלכה וכו'.
איזה ניצלו"ש...-גיטריסט-

בן אדם שאל משהו אי אפשר לענות?

אם תעייני בשו"עאנונימי (פותח)

אבן העזר סימן כ"א את תראי שבעניני צניעות הוא מצטט את הרמב"ם כמעט מילה במילה! וכך גם ערוה"ש וגם הטור אז בבקשה אל תדברי על דברים שאת לא מבינה בהם ובקשר לעיקרי האמונה אין אף אחד שמשיג על עיקרי האמונה של הרמב"ם! אני באמת מבקש שלא תפיצי דברים בלי לבדוק אותם כמו לדוגמא מה שכתבת על סוטה שחז"ל ביטלו מצטער אבל זה לא כתוב בשום מקום פשוט סוטה לא נוהגת כשאין בית מקדש...

הבאתי כדוג' דווקאאנונימי (פותח)

את סימן כ"א כיוון שבענייני צניעות עסקינן אבל זה בכלל לא המקום היחיד ויש עוד מקומות רבים בהם השו"ע ועוד פוסקים רבים מצטטים את הרמב"ם.

וואי אנשים- ח-פ-ר-ת-ם-!-!-!*טליוש*
המשנה למלךגושני"קאחרונה

 

המשנה למלך היה רפורמי? כי ממה שהוא אומר ש'אל תרבה שיחה עם האישה' בטל מכיוון שדשו בכך העולם, מראה לנו את הכלל הברור(ולא אני המצאתי את זה) שהלכות 'חברה' בטלו, מכיוון שזה לא אותה חברה, בדיוק כמו כל שינוי שעושים(כן מזמן הגמרא ועד לר' יוסף קארו העולם עבר שינוי פחות דראסטי מאשר במאתיים שנה האחרונים) מה שכן יכול להיות שנגיד שבשביל לא לפרוץ את הגדר(רפורמה) אנו נחזיק בכך- כאן זה לא זה! נסה להחזיר את כל הנשים העובדות, רופאות, וכו' למטבח...

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך