חברה הלכתית לכתחילהיזהר

מאמר תגובה לחוברת של הרב שרלו.

 

חברה הלכתית לכתחילה.pdf

ת'אמת.. היה יותר נחמד אם היית מביא קישור<אריאל>

גם לחוברת של הרב שרלו עצמה.

אין קישור כזה ברשת.יזהר
כשבנאדם מכנה רב ערב-רב, הוא פסולolam70

לכן אני לא מרגיש שום צורך לקרוא את מה שהוא כתב, בין אם אני מסכים איתו בין אם לאו.

יש דברים שקדמו לתורה. לא שהדברים שאותו יזהר כתב הם תורה, אבל, כביכול, הוא מתיימר להציג אותם כתורה.

^, לא שמתי לב שהדברים בחוּם הם חתימה. עמך הסליחהolam70

אך לא חוזר בי מכל מיני הערות ציניות ויחס לא ראוי שנכתבו בחוברת.

יש לציין שגר"איזהר

אומר במפורש שיש רבנים שהם ערב רב ובמיוחד בדור הגאולה. אמנם הוא לא הצביע על אף אחד, אבל זה מעמיד באור אחר את כל העניין.

יש לציין שגם הגר"א החרים את החסידות.האדמו"ר מצנעא

ו...? זה הגר"א. זה שרבנו הגאון אמר משהו, לא אומר שאתה יכול להגיד את אותו דבר. אתה כולה אדם שקרא את מה שהגאון אומר, לא הגאון, אז אין לך שום זכות להגיד שאנשים מסויימים הם ערב רב.

זה כמו החב"דניק שאמר שהרב זצ"ל טעה, כי כך הרבי מליובאוויטש אמר. אתה כולה חסיד של הרבי, אתה לא הרבי. אין לך זכות להגיד דבר כזה.

אבל אם הבנתי למה הגר"א אמר את מה שהוא אמראבגדה

או למה הרבי אמר את מה שהוא אמר,אז אני כן יכול לומר שהוא טועה.

 

לא לומר בפה,כי זו חוצפה,אבל מותר לי לחשוב כךאבגדה

ואגב,אדם לא יכול לחשוב שהוא טועה,הוא יכול לחשוש שהוא טועה, אבל אם הוא בטוח הוא כבר לא טועה (לפחות הוא חושב שהוא כבר לא טועה).

אוף....זה ארוך.....כישוף כושל
בעז"ה יצא מאמר מקוצריזהר

יום אחד...

רן חורי הוא חבר שלי משה

וברצינות, התחלתי קצת לקרוא את הטיעונים שלהם וזה נראה דווקא שלתוכנה של החוברת של הרב שרלו ורן יש לא מעט על מה להתבסס.

 

למשל, האם מישהו היום שומר על הלכה שנפסקה בדורות עברו - הצום בכ' סיוון?

 

/News/News.aspx/152118

לא הבנתי מה הקשר לכ' בסיוון.יזהר

קראת את המאמר?

בחלקומשה

והוא מנסה לסתור את הטענה שלהם על התאמה למציאות בפועל, אז הבאתי דוגמא שבה ההלכה בעצם התכופפה לעובדה שהצום הזה בטל...

זו לא הלכה, אלא מנהג.אבגדה

מנהג, כל מהותו היא שזה דבר נהוג, ולכן אם דבר זה אינו נהוג לא משנה מדוע, המנהג כבר אינו נוהג.

 

הלכה נשארת לתמיד.

במשך ההיסטוריה היו תקופות שבהם הלכות מסויימות לא קוימו- האם בגלל זה הן בוטלו?

לא.

אדם שיוצא נגד רבנים (ולא מעניין מה ההוכחות שלו)ב.ש.

אין טעם לשמוע לו..

צודק בכל האחוזים שבעולם!!!!!תן חיוך....=)
אתה לא מקבל ביקורת אף פעם?צחקן
מה אני ומי אני?ב.ש.

אם היו אומרים לי שאני נמלה לעומת הרבנים האלה הייתי מקבל את זה כתואר של כבוד!

אני לא כלום לידם. איך אפשר להשוות ביני לבינם???

אתה עמדת במתן תורהצחקן

ואתה לא חייב לקרוא א תמה שהוא כותב, אבל להתעלם רק כי ה וא ביזה לאחר שחקר( יזהר בחור רציני, כך נראה) - זה קצת לא בסדר...

 

בחור רציני או לא בחור רציניב.ש.

כשזה מגיע לנושא של רבנים צריך לברוח מזה כמו מאש - ואף יותר מזה.

ככה גם סברו בנתיב מאיריזהר

כשלא רצו לצאת נגד ההטרדות המיניות של הרב קופולוביץ.

 

כדאי לעיין כאן.

אם תבחן את מה שאמרת בראי הדורותיזהר

תראה שתאלץ לפסול גם את דוד המלך שכתב בתהילים דברים נחרצים נגד רבותיו דואג ואחיתופל, וכן נגד אלו שיצאו נגד שבתאי צבי שר"י. כל אלו בהחלט ענו להגדרה "רבנים".

אכן..ב.ש.

כאשר אהיה בע"ה דוד המלך לא אחשוב פעמיים ואוכל לפסול רבנים על ימין ועל שמאל.

אבל עד אז אני בוודאי אהיה עסוק בללקק את החלב מהשפתיים...

ב.ש צודק אנחנו לא יכולים להיכנס בין הרים-משה ר-

וגם אם יש רב שיוצא כנגד רב אחר הוא עושה את זה מתוך ידע עצום ורק הוא יכול לחלוק על אותו רב.. ואנחנו לא יכולים להחליט מי מבינהם צודק וקל וחומר שלא לזלזל בת"ח שזה איסור חמור..

 

אם רבנים רוצים לצאת נגד רב מסויים....כישוף כושל

אז שיהיה להם בהצלחה....

להם מותר הם רבנים אבל 

אנחנו לא ברמה של להחליט מי יותר צדיק זה רק ה'

אני לא מביןיזהר

אם הרב שלי פוסק לי הלכות - אני הולך אחריו וזהו, נכון? אז מה ההבדל?

אתם מציגים את זה כאילו רב אחד חולק על רב אחר, ואני לא יכול גם לחלוק. זאת לא המציאות. יש כאן רב אחד שהגדיר לי רב אחר. אם אני נשמע לפסקיו - אני הולך אחרי ההגדרה הזאת, לקולא או לחומרא.

 

כל זה מעבר לבירור העצמי, ואכמ"ל.

מדוע אסור להגיד דבר רע על רב?אבגדה

משתי סיבות:

1)מן הסתם זה לא נכון.(ואז זה סתם הוצאת שם רע , ועוד על רב.)

2)הוא מאוד צדיק.(ואז זה לה"ר ללא תועלת, ועוד על רב.)

 

אבל אם זה נכון, ואם (לפחות לדעת כותב המאמר) הוא אינו כ"כ צדיק(פוסק הלכות שלא ע"פ התורה), אז יש עניין גדול לומר זאת- שידעו להיזהר וידעו שהוא גם לא כ"כ רב (כי מי ששתי הסיבות הכתובות לעיל אינם נכונות לגביו...).

 

 

אבל זה לא אדם שיוצא נגד רבנים.הקולה טובה

זה אדם שמדבר בשם הרב שלו. שיוצא נגד רב אחר.

חוצמזה- אם מישהו חושב שרב מסוים מחטיא את הרבים- מותר לו למחות, וכן. גם לצאת נגדו.

 

ולגבי הדיון-

יש פה בעצם שני רבדים. רובד אחד- ההלכתי. פה יש אולי מקום להבין את הטיעונים של הרב שרלו. הוא אכן מדבר בשפה ההלכתית (אמנם בצורה שונה מעט מהמקובל) ואולי אכן מבחינת האידאל יש מקום לחברה מעורבת-צנוע שגם נכונה ע"פ ההלכה.

אבל יש עוד רובד- הרובד המציאותי. אני מסתכלת מסביבי, על המציאות הקיימת. כיום אין סיכוי לחברה מעורבת צנועה. כמו שאין סיכוי לגלישה נקיה באינטרנט בלי חסימה. (ותכל'ס- גם עם חסימה הוא לא תמיד הכי נקי..) 

האוירה היום שונה. כל המצב של הנוער הוא שונה.

במבחן המציאות- זה לא עובד. עוד לא פגשתי חברת נוער שהצליחה להיות גם מעורבת וגם צנועה באמת, שלא פוגעת בחברים בה בכלל.

זה שהרב שרלו טוען שזה לכתחילה...האדמו"ר מצנעא

לא אומר שאין מציאות של דיעבד. כלומר, אולי את צודקת, וגם הרב שרלו (לא רק, גם הרב דרורי ועוד המון ת"ח) טוען שיש כאן עניין שהוא לא מציאותי. אז אולי ניתן להגיד שאמנם החברה הצנועה והמעורבת לדעת הרב שרלו היא לכתחילה, אך כיוון שרוב (אני ראיתי חברות צנועות ומעורבות שדווקא החזון של הרב שרלו מתממש בהן. אמנם מעטות מאוד, אבל ישנן) החברות לא כן, בדיעבד מפרידים את החברות. 

(יש לציין שאני רק מנסה לרדת לסוף דעתו של הרב שרלו, לא מתכוון להתערב במחלוקת או משהו שאינני קשור אליה, לא עניינית, ולא סמכותית. אינני סמכות תורנית כלשהי.)

אתה לא אדמו"ר? דניאלה .ד.
זה משהו אחר...האדמו"ר מצנעא

האמת שרוב האדמו"רים הם לא פוסקים, אז... גם אני, האדמו"ר של חסידות צנעא, לא פוסק, וממילא אינני רשאי להגיב על דעת הרב שרלו. דוס

ההלכה נגזרת מהמציאותיזהר

אין איסור להרים מתג בשבת, אבל כשהמציאות היא שהרמת מתג מדליקה את האור - זה אסור. גם כאן, זה שהמציאות היא כמו שאמרת - זה אומר שזה אסור הלכתית.

רבנים? אז יש להם תעודת רבנות, וואו, זה לאה' אוהב אותך

אומר שהם יכולים לחלוק על גדולי הדור בענינים של כל עם ישראל, אין גדול דור אחד שהתיר חברה מעורבת לכתחילה,

ומגיע איזה רב (אני עדין קורא לו רב למרות שאני מסופק בכך) וחולק עלהם, היכן שמענו כזה דבר? אוי לו לדור שאלה רבותיו

נכנסנו לבורסת גדולי הדור...האדמו"ר מצנעא

אנא, לא להיכנס למחלוקות בין ת"ח.

"בענינים של כל עם ישראל" - זה איננו כלל ישראלי... זה עניין של צניעות, לא עניין של א"י/כל דבר שקשור לכלל ישראל. צניעות היא כמו ציצית ותפילין, לצורך העניין.

"אין גדול דור אחד שהתיר חברה מעורבת לכתחילה" - נעזוב לרגע את הבעיה של הגדרת המושג 'גדול הדור'; אני סבור כי כל מה שהרב שרלו אומר, אומר הוא בשם רבותיו (הרב ליכנטשטיין שליט"א, הרב עמיטל זצ"ל). אגב, למה שהרב שרלו לא יוכל להתיר חברה מעורבת לכתחילה? כמו שכתבתי לעיל, העניין איננו עניין של כלל ישראל.

כל העניין שגדולי הדור בלבד פוסקים בענייני הכלל, הוא לא מקובל על כולם. הבעיה היחידה היא אולי שהרב שרלו חולק על ר' אברום. אבל אם הוא אומר את זה בשם רבותיו - למה לא? אמנם לפי השיטה של ר' אברום שאך ורק גדולי הדור פוסקים בענייני הכלל, הרב שרלו היה צריך להגיד את זה רק לתלמידים שלו ובדיסקרטיות. כך עשה הרב אליעזר שנוולד, ראש ישיבת ההסדר במודיעין, שהוא עצמו תלמיד של ר' אברום. הוא לא אמר את דעתו על סירוב פקודה משום כבוד רבו.

זה שהרב שרלו חולק על רב אברום זה לא בעיהיזהר

הבעיה היא שכללי הפסיקה שלו חורגים מאלו המקובלים בכל הדורות, ויחסו לחז"ל בעייתי מאוד. מה שנקרא היום "קונסרבטיבית",רק במינון נמוך יותר מהקונסרבטיבים הרשמיים.

 

וואי, זה כ"כ מתאים לפרשת השבוע (קרח)...האדמו"ר מצנעא

גדולי התורה לא חוששים מביקורת כנה ואמיתית, משאלות נוקבות; אדרבה, ככל שהשאלות או הביקורות יותר מחוכמות.

אבל יש להבין, שלא יוצאים נגד הרב (עצם כתיבת מאמר נגד סמכות תורנית-הלכתית כזו או אחרת, היא יציאה נגד אותה סמכות) במאמרים, אלא משיגים דרך תקשורת איתו (הבנתי שבאתר 'כיפה' ניתן לשאול אותו שאלות) ושואלים אותו את אותן שאלות נוקבות, עניניות וכנות. לא מתקבלת על הדעת מציאות בה כל אחד שיש לו כל מיני 'קשיות' למיניהן על ת"ח, יצא נגדו במאמרים.

עצם כתיבת המאמר, כמו שכתבתי, מראה על הכותב, ועל כך שאין שום טעם לקרוא את המאמר. הוא יביא רק רעות.

כמו שכתבתי לעיל, הרב שרלו אם אינני טועה עונה על שאלות באתר 'כיפה'. תשאל אותו שם. אם אין לך משתמש, אני אשאל אותו במקומך.

הוא עונה במורשת, אבל אין לי מה לשאול אותויזהראחרונה

אני יודע בדיוק מה הוא אומר ורואה שהדברים לא כדרכה של תורה. לא רק אני רואה, אלא גם רבותי, וגם רב אברום כבר ראה.

צריך להבדיל. כשיש מחלוקת בתוך תחומי ההלכה, יש הרבה כבוד הדדי, אבל כשיש דעה שהיא מחוץ ל-70 פנים, אין כבוד, ושוללים את האדם עם דעותיו.

עיין משנה תורה לרמב"ם, הלכות תשובה פרק ג'.

כבר בתחילת המאמר -ii

יש התייחסות לדברים שאינם ענייניים, ווהתעסקות בשטויות.

הפסקתי לקרוא לאחר הפסקא הראשונה.

מה לא ענייני?יזהר

האם העובדה שיש בחוברת תמונות לא צנועות? או העובדה שאת החוברת מימנו אויבי עם ישראל החפצים בהשמדתו?

הקרן החדשה מימנה את החוברת?צחקן

נאמני אמרו שהפסיקו לקחת מהם כסף למעט לפרויקטים מסוימים (שזה בדיוק אותו המצב של קודם)

כן.ii

יש להתייחס לטענות המועלות בה בצורה עניינית, ולא ע"י השמצות [גם אם יש בהן מן האמת]. אתה חושב שהם טועים - תוכיח את זה ע"י נימוקים הלכתיים.

כל התייחסות לשטויות גורעות מאוד מהערך של המאמר, ומעלה תהיה רצינית בקשר ליכולתו לסתור את הדברים שכנגדם הוא פורסם.

הוכחתי. אתה מוזמן להמשיך לשאר הפיסקאות..יזהר

אני חוזר ואומר: מקור המימון הוא בכלל לא שטויות, והוא מעיד הרבה על החוברת, עוד לפני תוכנה. לכן ראיתי לנכון להתייחס גם אליו.

אמשול לך משל למה הדבר דומה...יהודיזההכי אחי

זה כמו אדם שמגיש ערעור לבית משפט. הטענה לפסלות דין של השופט היא טענה לגיטימית לא פחות מהטענה שהראיות אינן אמינות. אף טענה לא גורעת מהשניה.

מה שיזהר אומר הוא כפול: העובדה שהקרן הזו, שמטרותיה ידועות, בחרה לממן את החוברת (או כותביה), מצביעה על קיום אינטרס משותף ביניהם (אני יוצא מנקודת הנחה שאין להם וליהדות האורטודוכסית הרבה אינטרסים משותפים...). אין כאן השמצה, אלא עוד סיוע נסיבתי לטענתו שמטרת החוברת אינה תוספת קדושה (ואם לא בכוונה, לכל הפחות במבחן המציאות).

טענות עניניות אתה מוצא שם לרוב, כמו שכבר הזכיר יזהר ידידי.

תמונות לא צנועות? לא חושב בכלל.האדמו"ר מצנעא

http://www.toravoda.org.il/he/node/3028

אני רואה על הכריכה רק את הסמלים של נאמני תו"ע + תנועת הקיבוץ הדתי. איפה הקרן החדשה בדיוק?

הן נמצאות במערך ההדרכהיזהר

ולא. לא מדובר על שרוולים קצרים.

 

הקרן החדשה מממנת את נאמני.

פורסם בסרוגים, ב"היזהר

אמנם חתכו הרבה, אבל זה גם משהו.

 

הפרסום בסרוגים

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך