ארוך אבל חשוב!!אבגדה

אנשים מסביב כל הזמן מדברים על אחדות, על שלום.

אנשים מתלוננים על כך שהציבור הדתי (כולל החרדים-עוד קבוצה) לא מאוחד, מזלזל ברבנים מקבוצות שונות בתוכו, ועוד.

אמנם הם צודקים,יש פילוג,זו בעיה,אבל האם הפיתרון כ"כ פשוט?

פשוט בואו נפסיק לריב,ויהיה שלום,כמה נפלא!! <צ>

 

אולי יש סיבה לזה שכך הדברים נראים?אולי יש סיבה לפילוג?

נראה לי ברור שאם הערכים שלי נוגדים את הערכים שלך,אני לא אוכל ללכת איתך יד ביד בשם "האחדות והשלום".

זה לא-"מקסימום אתה תחשוב כך ואני אחשוב אחרת,אז מה כבר קרה??",זה-אני אלך ע"פ התורה ואוסיף קודש,צדק,טוב ואמת לעולם,ואתה שתלך בדרך המנוגדת לתורה תוסיף רע ושקר לעולם (אפי' טעות דתית קטנה שמקורה ברשלנות פושעת-מוסיפה רע ושקר לעולם!).(לפחות לפי דעתי,וכן ההיפך לפי דעתך(אם אתה מאמין בדרך שלך).)

לפעמים אנשים אומרים לי שזה לא בסדר שאני תוקף את מי שלא חושב כמוני,ורוצה שכולם יחשבו כמוני,אז הנה תשובתי נתונה:

אני הולך ע"פ מה שנראה  לי אמת,לכן כל מי שלא הולך בדרכי-הולך בשקר ומזיק לעולם!

איך אוכל לעשות איתו שלום?!  איך?????

 

נכון, זו בעיה שאין אחדות ושלום,אבל כדי להגיע לאחדות ושלום,צריך קודם להגיע לאחדות דיעות!

הפילוג הוא תוצר של דיעות רבות שונות ומשונות שמסתובבות בציבור הדתי,שאם לא נאבק לשנות את דעתם של האנשים, לעולם לא נוכל לפתור את בעית הפילוג.

 

יש שלוש אפשרויות להתמודד עם המצב:

1)להתעלם-לכל העצלים,שלא באמת יש להם כח לנסות להזיז משהו.

2)להילחם-אפשרות גרועה מאוד,מכיוון שאיננו אוהבים שפיכות דמים מלבד מקרים קיצוניים (אבל במקרים קיצוניים-בהחלט כן!-ע"ע פילגש בגבעה).

3)להגיע לאחדות דיעות, כך נשיג גם אמת וגם שלום.

 

הבעיה היא שאנשים לא נותנים פתח לאפשרות השלישית.

ראשית-מכיוון שכל מי שעוסק באמת בצורה רצינית-הוא חפרן.חופר

שנית-מכיוון שכשנגמרות לאנשים הטענות הם ממציאים הנחות יסוד ואז מקשים עליך (דוג'-"רע להיות דוס"-הנחת יסוד מוטעית, ואז:"מה, אתה דוס??(אוך, נו) ").דוס

שלישית-הסיבה העיקרית-האמת לא מספיק מעניינת אנשים! גם אם שכנעת אותם-אז מה?

רביעית-נכונותה ואמיתתה של התורה לא מספיק חזקה אצל אנשים משום מה (יש לי תחושה שזה ג"כ בגלל הנחות יסוד מוטעות שנחתו משום מקום-וסותרות את התורה-אז כנראה שהתורה לא מדוייקת).

 

אני לא אומר שלי אין טעויות,יש, אבל אם הוכחתי לך את טעותך,התייחס ברצינות. 

למה שלא נתחיל להתייחס ברצינות לדברים רבי חשיבות כמו אמת ותורה?

 

"רשב"ג אומר: על שלושה דברים העולם קיים:על הדין ועל האמת ועל השלום,שנאמר:"אמת ומשפט שלום שפטו בשעריכם"."

 

חבר אתה לא יכול לשנות דיעותמי לה אלי

של אנשים-להגיע לתמימות דעים-והופה..ההרמוניה שולטת בעולם..

וכמו שאתה אמרת:

"הפילוג הוא תוצר של דיעות רבות שונות ומשונות שמסתובבות בציבור הדתי,שאם לא נאבק לשנות את דעתם של האנשים, לעולם לא נוכל לפתור את בעית הפילוג"

א- מסכימה עם החלק הראשון של המשפט שלך-פילוג זה תוצאה של חוסר סובלנות..[כן ..מסתבר שאזרחות משפיעה]

 

ב- 70  פנים לתורה..יש כ"כ הרבה זרמים וכיוונים  בציבור הדת"ל(שהוא כביכול זרם אחד..)-

אם הבנתי אותך נכון-אתה טוען שיש להגיע לתמימות דעים.

ואני באמת שואלת -א-י-ך ??

לא נראה לי אפשרי "לאחד" דעות של אנשים שחושבים באופן שונה..כמו שאתה בטוח שהצדק איתך,אדם שני בטוח שהצדק איתו.וכשאני אומרת צדק-כוונתי היא לא לדעה שאדם גיבש לעצמו בזכות עצמו,מדובר באנשים שהולכים בעקבות רבנים ופסיקותיהם..וכידוע לך ניתן למצוא לנושא אחד-אלף פסקים,בינהם מקלים מחמירים וכו'..

 

 

לכן אני לא חושבת שלשנות אנשים זה מה שיגרום לאחדות כאן. אנשים הם לא רובוטים.

מה שכן אפשרי-זה באמת להבין שכל אחד בוחר את עבודת ה' שלו,שזכותו לעשות כך-ולקבל אותו כמו שהוא..

עד כאן דעתי..

חברה, אני וגם את כן יכולים לשנות דיעות!אבגדה

ואם תעזרי לי נצליח הרבה יותר...זאת הסיבה שכתבתי את זה פה,לא כי שיעמם לי.

 

אפשר שאני אביא למישהו טענות ואם לא יהיו לו מענות-הוא ילך אל הרב שלו וישאל אותו איך אמר כך וכך,-אם לרב תהיה תשובה טובה-אני אלך לרב שלי...,עד שיום אחד נגלה  את שורש המחלוקת,

ואז-או שיהיה ברור שרב אחד סותר את הכתוב בתורה/דרך ההיגיון,

או ששניהם הולכים ע"פ התורה-ואז אני אוכל לחיות איתו בשלום למרות שדעתו אינה כדעתי-מפני שהוא מוסיף אמת וטוב לעולם, כי הוא הולך על פי התורה,

אבל אם הוא מתנגד לדרך התורה -לא אחיה עם רשע בכפיפה אחת משתי סיבות-1)חינוך ילדי. 2)מרוע צריך להתרחק בגלל עצם היותו רוע,לא צריך סיבה  נוספת.

 

 

 

^^אבגדה-מי לה אלי

הנה תשובה של הר' עוזיאל אליהו על המחלוקות היום -

 

"תניא, רבי שמעון בן יוחאי אומר: חס ושלום שתשתכח תורה מישראל, שנאמר (דברים לא) "כי לא תשכח מפי זרעו". אלא מה אני מקיים ישוטטו לבקש את דבר ה´ ולא ימצאו - שלא ימצאו הלכה ברורה ומשנה ברורה במקום אחד.

 

כלומר שעד ביאת משיח צדקנו במהרה בימינו יהיה רעב לרוחניות וההנהגה לא תספק את האמת במקום אחד אלא רק מתוך מחלוקת שזה הבירור האמיתי.
וכשיבוא משיח  אז הכל יראה אחרת אותו מלך המשיח יהיה אדם חכם מאוד. יהיה לו רוח ה´, רוח חכמה ובינה, רוח עצה וגבורה, רוח דעת ויראת ה´-ואז תתגלה האמת הברורה ."

 

ואכן ריבוי של דעות הוא דבר מבורך כי זה אומר שלכולם יש מקום !!!!!!וכל אחד הולך בדרך המתאימה עבורו באמת ובתמים ולכל אדם יש את דרכו שלו בעבודת הבורא כך למשל דרכו של אברהם אבינו הייתה חסד ואילו דרכו של יצחק אבינו הייתה דין ודרכו של יעקוב אבינו היית אמת וכ"ו וכ"ו. וכל אחד עולה לפני ה' ברצון.

 

מקווה שהתשובה הר' עוזיאל תעזור לך להבין שכדי שתהיה אחדות לא צריך לשנות דיעות של אנשים-כי כפי שכבר רשמתי לך בנ"ל -זה לא האמצעי הנכון!!

באמת צריך לצאת מנק' הסתכלות כזו שייתכן כמה דרכים לעבודות ה'..עלינו נותר רק להבין את זה-ולקבל את האחים שלנו כמו שהם!

ועד שיגיע המשיח?אבגדה

נחיה בשקר?אני לא רוצה!

 

אם כשהמשיח יגיע תתגלה אמת אחת, אז כנראה שיש באמת רק אחת,ננסה להשיג אותה,גם אם נצליח רק מעט, את שלנו עשינו,אבל לשבת בטלים לחלוטין מחובות  הלבבות,זה פשוט לא שייך.

עיין במה שכתבתי לטינטין.

 

מי קבע שכמה דעות זה שקר?!מי לה אלי

אוף..זה מעייף להתווכח בפורום..

אתה!!אבגדה

אם כשיגיע המשיח הוא יביא את האמת ה-א-ח-ת,אז כנראה שכמה דיעות זה שקר.

 

ולכל מי שמפקפק בכוחו של ההיגיון הבריא, וטוען שלכל אחד יש היגיון אחר שיסתכל פה-http://www.inn.co.il/Forum/Forum.aspx/t365687#4433600,

ובנוסף לזאת שידע גם, שפעם היו אומרים לי שאם מנסים ללכת ע"פ ההיגיון אפשר לטעות,ושלכל אחד יש צורת חשיבה אחרת , עד שהבנתי שסתם מפטמים לי את המוח בשטויות, הבלים ושאר ברבורים,הראיה לכך-לפניכם:

אחרי חשיבה רבה בנושאים מסויימים, הגעתי למסקנות כאלה, שאם רק ארמוז עליהן, יעשו בי לינץ' (כמעט בכל ציבור ומגזר!!), הייתי מתווכח עם חברים, ומנסה להסביר להם את ההיגיון שבדברי, לשווא-כי הם כל הזמן אמרו  את מה שהזכרתי קודם-ע"פ ההיגיון אפשר לטעות,כל אחד חושב אחרת, חוץ מזה שאין אף אחד שחושב כמוני.

בשלב מסוים, במר יאושי החלטתי לפנות אל ספרי קודש (פרשנים, מחשבה ומוסר), התברר שאני צודק, ולפחות חבר אחד הודה שאני צודק,גם אם לא בפירוש,אלא בעקיפין.

 

כי ה' לא הפקיר אותנו בעולם לבדנו!! הוא נתן לנו שכל שבאמצעותו אפשר למצוא את האמת!!

די לזלזל במתנה הנפלאה, המיוחדת, המוצלחת והאדירה הזו שנקראת-היגיון בריא, ע"פ התורה כמובן-שאם נצרף אותם יצא לנו הצירוף הנפלא-"מחשבת-ישראל".

הסיבה שנכתבו ספרי המחשבה-היא כדי לחסוך את מאמץ החשיבה, אבל לא מכיוון שאיננו יכולים לחשוב ג"כ.

 

לא !!!ממש לא..מי לה אלי

א-אני בת..

ב-אתה לא הבנת את מה שאמרתי לך!!!!!המציאות של כמה דעות שקיימת היום-היא לא מציאות שקרית!

היא מציאות שבגלל שאין לנו את המשיח הייתה חייבת לקרות מכורח החוסר הרוחני שבעם..אבל-היא מבטאת כמה צדדיים בעבודת ה'.

בעתיד-כשהמשיח יגיע,רק הוא עם הכוחות שיינתנו לו[תסתכל בנ"ל]יוכל להבדיל את האמת הברורה!!

וזה לא קובע שאם בעתיד תהיה אמת אחת ברורה-אז עכשיו כל מה שיש זה שקר.

אלו מצבים שונים.

המצב הרוחני כעת -הוא לא המצב הרוחני שיהיה בעתיד.

ולכן,,המציאות הנוכחית שמכילה כמה דעות-כפי שמסביר הר' עוזיאל-זה דבר שהיה חייב להיעשות..וכן,זה כן רצוי לפני ה'!!!

 

וסלח לי..כרגע הטענה שלך נראית כמו ראש בקיר!

מי שמאמין-ימינה...והשאר-סלאמת.

יש אמת אחת זה נכון.אבל באמת נראה לך שאפשר להכיל את כל העוצמה של הקב"ה בדעה אחת?!

אתה חושב שהרבנים הגדולים שביננו,מצאו לפסוק לעיתים דעות שונות,כי הם רצו להפוך את הדת לקצת יותר מגוונת וצבעונית?<צ>

 

 

א-מתנצל.אבגדה

ב-יש הבדל בין דרכים שונות לבין דיעות/השקפות שונות.

דרכים שיהיו אלף מצידי,כל עוד הם מובילות לירושלים.

דיעות/השקפות-זה היעד, המטרה-יש יעד אחד בלבד!

 

לא הבנתי את "מי שמאמין-ימינה...".

נראה לי שאפשר להבין כל מיני דברים שהקב"ה רוצה שנבין (חוץ מזה שאם אחד הבין-למה זה שהוא מתווכח איתו לא יוכל להבין?), ונראה לי שהוא רוצה שנבין דברים כאלה.

לא הבנתי גם את המסר בשאלה:"אתה חושב...<צ>".

מצטער על האי-הבנות,אשמח לקבל הסבר.

 

..מי לה אלי

אתה טוען שמי שלא מאמין במה שאתה מצאת כנכון-נקרא כופר.

ז"א-שמי שלא טוען כמוך-צריך להיפטר ממנו.

אני לא חושבת שזו הדרך לאחדות.ההפך.

 

על הנו' השני-ניסיתי להבהיר לך שגם בין הרבנים הגדולים יש חילוקי דעות שאינם בעלמא.

המסקנה-אם אצל גדולי הדור ישנם חילוקי דעות-ק"ו שיש מקום גם בציבור שהולך בעקבות הרבנים לתפיסות שונות

 

לגבי חילוקי דיעות ע"פ התורה כבר כתבתי ל~מישי~אבגדה

מי שלא מאמין בתורה/בדברים המוכרחים ממנה, הוא כופר,לא אמרתי שצריך  להיפטר ממנו,אלא להתווכח איתו ולשנות אותו,אם אחרי ניסיונות השכנוע הוא יבין מי צודק וימשיך להרשיע-אז הוא רשע/מין/אפיקורוס, וצריך להיפטר ממנו-כמו שכבר כתבתי זו האפשרות האחרונה שאשתמש בה, מכיוון שהיא אכן גרועה מאוד.

 

תתעסק בדרך שלך ותן לקב"ה להתעסק עם אלו שפרשו מהדרךnoga14

כל עוד אתה לא הוא תפסיק לקבוע מהי האמת. (אם אתה דווקא רוצה לדעת מה האמת הצרופה-אני מוכנה לתת לך  את הדרך למצוא אותה)

נתתי לקב"ה לקבוע מהי האמת,הוא קבע את התורה ודבריאבגדה

חכמי ישראל כאמת, וכאשר אני מבין את דבריהם-הרי שאני מוצא את האמת!

 

ואם רק הקב"ה יכול לקבוע מהי האמת,אז אך בדיוק תתני לי את הדרך לאמת הצרופה?

אני לא ממש מסכים איתךטינטין

גם אם אתה חולק על מישהו אתה יכול לחיות עימו בשלום וגם אם זה מחלוקת עקרונית.

למה? אז ככה..

ברוב המחלוקות שני הצדדים יודעים על מה המחלוקות ומה הצד השני טוען פחות או יותר, לפחות במחלוקות שגורמות לפירוד בעם ישראל. וגם רוב המחלוקות לא נולדו היום ורוב האנשים נשארים בדעתם למרות הצד השני. כלומר שגם את תתווכח איתו ואפילו אם לא יהיה לו מה לענות לך באותו רגע ואף אחר כך, הוא לא ישנה את הדעה שלו.

אז אתה יוצא מנקודת הנחה שזה שלא תסכים איתו ואפילו אם תחרים אותו הוא לא ישנה את הדעה שלו.

אם כך, לא שייך לחיות עימו במלחמה כדי שהוא ישנה את הדעה שלו, זה לא יועיל.

ואם תאמר "אם אני לא יכול לשכנע אותו אז לפחות אני לא יסייע 'ביד עוברי עבירה', ולכן אסור לי להיות עימו בשלום".

אני יענה, ששתיכים יודעים טוב מאוד במה אתם חלוקים ואתה יודע שזה שהוא חי איתך בשלום זה לא כי הוא מסכים איתך.

ולכן, לחיות במלחמה עם מישהו רק בגלל שהוא לא מסכים איתך, זה בזבוז! למה לא לחיות ביחד, לעשות דברים ביחד, וכשמגיע משהו שאתם חלוקים בו, אז תעשו כל אחד כדעתו?

ודבר אחרון. אם תבדוק, ברוב המחלוקות, הנקודות מחלוקת הם קטנות מאוד ואפשר להסתדר איתם די בקלות. אנשים סתם מנפחים מחלוקות ומרבים שנאת חינם.

אין קשרtalr123

בין זה שיש מחלוקות בעמ"י לבין זה שחייבים להיות מאוחדים. אחרי הכל, אם תרצה וגם אם לא- אפילו החבר'ה של שלום עכשיו הם אחים שלך. אחדות היא לא הפך המחלוקת.

כשכולנו נאהב אחד את השני, בלי הבדל של דעה כזאת או אחרת, גם המחלוקות ייראו אחרת- תהיה הקשבה ויהיה רצון להגיע להבנה. "באהבה ננצח!!"

"אני אחיך, אתה אויב, אתה שונא אותי, אני כלכך אוהב"סתם אחת

סתם התנגן לי פתאום .. חח ..

נכון,הם אחים שליאבגדה

לכן אני לא אלחם בהם, אלא אנסה לשכנע אותם,ואם אחרי שהם יראו שהאמת איתי הם ימשיכו בדרכם-אז הם בוגדים...

תסתכל בתגובה ל"מי לה אלי"אבגדה

ולך אני מוסיף:כן! אני אלחם במישהו שלא הולך ע"פ התורה!

כי הוא מוסיף לעולם חושך ורוע וטומאה ושקר וכפירה ושחיתות!

אם הוא עושה זאת בשוגג,-אתקן אותו (ע"י ויכוח),ואם במזיד-אם יהיה לי הכוח-אלחם בו  (לאו דווקא פיזית, למרות שגם לזה יש מקום),ואם לא-אתרחק ממנו.

 

במשך ההיסטוריה היו מלחמות רבות, לא תמצא אף עם שמתבייש במלחמה שנלחם למען הצדק והאמת-להפך, הם גאים בה!

(מלחמת האזרחים בארה"ב, המהפכה הצרפתית, פילגש בגבעה.)

 

ויש גם רמב"ם בסוף פ"ח הלכות מלכים שמדגיש את עניין המלחמה למען התורה והאמת:

"וכן צוה משה רבינו מפי הגבורה לכוף את כל באי העולם לקבל מצות שנצטוו בני נח וכל מי שלא יקבל יהרג והמקבל אותם הוא הנקרא גר תושב בכל מקום וצריך לקבל עליו בפני שלשה חברים".

ח"כ חיים אמסלם הי"ו אמר פעם משפט נכון...האדמו"ר מצנעא

"אחדות היא לאו שווקא אחידות."

הפילוגים הם דברים אינטגרלים מחברה מתוקנת. כדי ליצור תמימות דעים, אתה צריך להפוך את כולם לרובוטים... לכל אחד יש דעות שונות, אך עדיין יש להישאר מאוחדים.

אני יכול להיות מאוחד עם מי ששונה ממני בדעותיו,אבגדה

כל עוד הוא אינו שונה מהתורה בדעותיו!!

בקשר למלחמות שציינת...talr123

כל אומות העולם, בשונה מעמ"י, התאחדו לעם מבחינות חיצוניות- הגנה, ביטחון, כלכלה , טריטוריה וכו'- (ז"א שאלו אנשים שאין ביניהם קשר קודם) לכן אין להם שום בעיה להילחם אחד בשני.

אבל עמ"י, חוץ מזה שאנחנו בני אותו אבא, אנחנו עם לא בגלל סיבות חיצוניות- אלא משהו הרבה יותר פנימי ועמוק.

ולכן, אצלנו האחדות היא כ"כ חשובה! רק ככה נוכל למא עאת היעוד שלנו בעולם. וגם, לדעתי, האחדות היא אחד הביטויים של הגאולה- אחרי ש2000 שנה עמ"י היה "מפוזר ומפורד בין העמים" כולנו חזרנו לפה....

 

*פילגש בגבעה: זה בא כעונש לעמ"י. וחוצמיזה, אם תבדוק בתנ"ך אתה תראה שהם כל המלחמה ואחריה לא מפסיקים לבכות....

זה דבר מצער, אבל היה נכון לעשותואבגדה

שימי לב שהם שאלו באורים ותומים!!

הם שאלוtalr123

מי יעלה ראשון....

מומרים ואפיקורסים (לא החילונים של ימינו-הם אומריםאבגדה

מותר,גם לא הדתל"שים),מורידין ולא מעלין...

נראה לי כדאי שתבהיר על איזה מחלוקות אתה מדברטינטין

שיהיה ברור על מה אתה מדבר ושנוכל לענות לך בצורה יותר מדויקת

אני מעדיף לא לכתוב באילו מחלוקות מדובר, כל עודאבגדה

הדיון יכולצ להתקיים בלי,כי אז יהיה ניצלו"ש חמור,והדיון כולו יעבור מהשאלה,האם לברר סוגיות כראוי,אל השאלה מי צודק ,כאשר דיון זה יעשה כמו בעבר,בחוסר רצינות

כן, בתכל'ס ישראל רצו לבער את הרע מקרבם...האדמו"ר מצנעא

והכל נעשה לפי האורים והתומים!

סליחה.talr123

אתם צודקים- פילגש בגבעה הייתה ע"פ ה'.

אבל כיום, כשאין לנו אורים ותומים, אני לא חושבת שאנחנו יכולים להחליט מי נגד ה' במזיד "להכעיס", ומי בשוגג, באונס או "תינוק שנשבה"...

 

וודאי שרנחנו יכולים-בשביל זה יש את התורהאבגדה

והמשנה והתלמוד ורמב"ם וטור ושו"ע וספרות מחשבה ופירושים לתורה ופירושים למשנה ופירושים לתלמוד וכו'.

וכדי לקבוע מי מזיד,צריך פשוט לשבת איתו ולהסביר לו,ולכשיבין...

 

האדמו"ר מצנעא - הרצי"ה קוק אמר זאת הרבה לפניו,-פשיטא-

וגם הוא אמר את זה בשם פילוסוף צרפתי...

רבנו אמר זאת ולא ידעתי... בושה וחרפה.האדמו"ר מצנעא
הבהרהאבגדה

כנראה שלא כולם הבינו אותי נכון,אז אני מכניס קטעים מהש"א עם talr123:

(הערה-לא תמיד הדברים הכתובים מגיבים על הדבר הקודם-לפעמים כתבנו בו זמנית.)

....

talr123 (11:28):

אני חושבת שהיום אין מישו שנלחם בתורה בזדון... אנשים פשוט לא מכירים. אם נראה להם את הפנים היפות של התורה, הנעימות והטובות, אולי זה מה שיקרב אותם.
talr123 (11:29):
השאלה- איזה דברים שסותרים את התורה נאמרים בציבור הדתי?
אבגדה (11:30):
נכון, לכן כתבתי על האפשרות השניה(מלחמה)-שהיא גרועה מאוד,משום מה כולם התייחסו בעיקר אליה. עיקר הדברים שלי זה באפשרות השלישית-דיונים,בירור,ויכוחים עד לתמצות העניין-אז הרוב כבר יהיו מאוחדים,ובמעט הרשעים נצטרך להילחם
talr123 (11:31):
אז כדי להתחיל- צריך קודם כל לאהוב את כולם.
אבגדה (11:32):
א-עצם העובדה שיש מחלוקות שנובעות מחוסר בדיונים ובירור עמוק,זה חלק מהבעיה שלאנשים לא מספיק אכפת מהאמת.
אני אוהב את כולם.באמת.
talr123 (11:33):
יופי. אז אנחנו מסכימים. [
אבגדה (11:34):
לא חשבתי שדברי יגרמו וויכוח כזה,הבעיה היא שאנשים משום מה התמקדו באפשרות השניה ולא בשלישית-שאיך שאני ראיתי את זה-היא העיקר
talr123 (11:34):
אנשים בד"כ נתפסים לדברים שגורמים לוויכוחים....
.....
talr123 (11:43):
אבל אני חושבת גם, שהאפשרות של מלחמה היא רק ממש אם אין ברירה, ולכן אין צורך להעלות בכלל את העניין הזה..
אבגדה (11:45):
ייתכן,אבל כשאני כותב את כל האפשרויות , אני מעדיף לכתוב הכל כדי לא להשאיר שום פרצה לא ברורה,שימי לב שכתבתי גם את דרך התמודדות לעצלנים...
talr123 (11:46):
אבל זה לא ממש אפשרות.
talr123 (11:47):זה כמו להגיד שכשאני מתכננת טיסה נגיד לניו יורק, אבל יכול להיות שאני אגיע לאיזה אי מסכן אם המטוס יתרסק....
אבגדה (11:48):
לכן כתבתי-כי אם לא הייתי כותב,מישהו היה יושב מול המחשב והתת מודע שלו היה משדר לו שלא כתבתי את כל דרכי ההתמודדות-ובצדק! עכשיו,כשהוא רואה את זה כתוב הוא יודע שכתבתי הכל, ושיש רק אפשרות אחת באמת נורמלית!
אבגדה (11:50):
אם נעבור למששל-אזפה בהחלט צריך להזכיר שאולי המט וס יתרק, כי יש יורת מדי מטוסים שמתרסקים...
talr123 (11:50):
זאבל אני לא אכניס ת זה לכנון שלי!
אבגדה (11:50):
*/למשל *אז פה *המטוס *יתרסק
talr123 (11:50):
*תכנון
אבגדה (11:54):
לא תכניסי לתכנון,אבל כשתראי שחברה שלך לא הגיעה במטוס לפנייך ,ותשאלי את עצמך מדוע, לא תחשבי שיש עוד יעדים למטוס,אלא תביני שהמטוס יתרסק,גם כאן שאנשים יבינו שזה שאנשים לא פונים בד"כ לאפשרות השלישית,זה לא מכיוון שיש עוד אפשרויות טובות אלא מעצלות,את מבינה?

......

 

לא תמיד הדעה שלך צודקת ב100%טינטין

כלומר לפעמים הדעה שלך היא אולי היותר מסתברת אבל היא לא נכונה במאה אחוז. לכן אתה לא יכול להכריח אנשים לחשבו כמוך כי יש להם במה להיתלות.

וזה אגב הבעיה במחלוקת עם החרדים, שהם לקחו את האגדתה של שלושת השבועות להלכה למרות שבגמרא היא לא להלכה.

בסופו של דבר,יש דעה אחת שהיא היותר הגיוניתאבגדה

והסיבה לאלף דעות שמתרוצצות בארץ,היא שאף אחד לא טורח ברצינות ללבן את הסוגיות!

אתה צודק שאנשים לא מוכנים ללבן סוגיותטינטין

לאנשים אין כוח להתווכח, אנשים עצלנים לשנות דעה ולרבנים אין זמן ואולי גם רצון לעשות ויכוח. ולא משנה למה, אבל בסופו של דבר אתה לא תצליח לגרום לאדם להודות שהוא טועה או אפילו להביא אותו למצב שאין לו תשובה. 

אז נניח שאתה לא יכול לשנות את הדעה של האחר, ובמיוחד לא ע"י ויכוח, אז למה לא לנסות לחיות בשלום ולהשאיר את החילוקי דעות רק למקרים שהם רלוונטים אליהם?

 

אתה צודק שבעיקרון היה ויהיה צריך להתקיים ויכוח פומבי שבו ידונו כל הסוגיות שגורמות לפילוג בעם ישראל, אבל היום כיוון שאי אפשר לעשות דבר כזה, אז למה לא פשוט לחיות בשלום?

 

 

אז למה שכולנו נסבול מהעצלות הזאת?אבגדה

בדיוק בשביל זה פתחתי את השרשור,בשביל להעיר עצלנים מתרדמתם,הגיע הזמן.רמקול

כמעט לכל אדם עלי אדמות יש טעויות, ואם אינך רוצה לבלות (-מלשון בלאי) את שארית חייך בשקר, עשה משהו!

אני לא רוצה לחיות בשקר! אני לא רוצה שמשפחתי תחיה בשקר! אני לא רוצה שהעולם יחיה בשקר!

אבל מה אעשה שלאף-אחד (למעט יחידי סגולה,)-פשוט לא אכפת?!

אין לי איך לברר אם אני חי בשקר,כי אין מי שיתווכח איתי,ויוכיח לי שאני טועה/יגיד שאני צודק.

אני רוצה חברה מתוקנת לחיות בה, אבל מה אעשה שאת החברה התיקון לא מעניין??

"אין איש נחם על רעתו לאמר מה עשיתי, כלה שב במרוצתם כסוס שוטף במלחמה."(ירמיה, ח', ו')

-בעבור זה נחרב ביהמ"ק הראשון,האם בעבור זה יחרב גם השלישי?

המידה הראשונה ב"מסילת ישרים" היא הזהירות, כאשר מהותה של הזהירות מחולקת ל-3:

1)למצוא מה המטרה האמיתית והנכונה.

2)לבדוק כל הזמן,מה אני עושה על-פיה ומה לא.

3)לתקן את מה שלא עשיתי כמוה.

הדבר הראשון והעיקרי (כי הוא גורר את השאר)-זה למצוא את האמת.

איך נעלה אל הקדושה, כשאת הזהירות עוד לא התחלנו???

(אגב,לא מדובר פה על חסידות,אדם לא יכול להקרא אדם צדיק/ישר/טהור/כשר, אם הוא לא הגיע אל הנקיות-המידה השלישית!! שאלו מידות שהם בסיס לכל אדם!!)

אל תתנו לאדישות להרוג אותנו!!!

העולם קיים על האמת,ואתה-"נו, למי יש כוח לכל החפירות האלה"

(הערה:כל מקום שכתוב "אתה" זה לא דווקא אתה, אלא כל מי שקורא את התגובה,ומתאים לכתוב)

 

אני לא יכול לחיות יחד עם מי ששונה ממני בדעותיו,א- כי הוא עלול לפגוע בחינוך שאתן לילדי,ב-הוא עלול לפגוע גם בי (ברוחניות),ג-עלול גם להחטיא אותי(בשוגג).

חוץ מזה, שאם אנחנו יכולים לחיות ביחד בלי שבשלב מסוים דעותינו יתאחדו-זהו סימן לכך שלפחות לאחד מאיתנו פשוט לא אכפת מהאמת/התורה,ולמה שארצה לחיות עם אדם שהאמת/התורה אינה ערך חשוב אצלו?! הרי זה עצמו חיסרון עצום בעצם הבן-אדם.

אני מסכים איתך שהמצב הוא חמורטינטין

ושלרוב האנשים לא אכפת מבירור האמת  אם מעצלנות אם מרשעות וטפשות ושזה מצב ממש לא טוב.

אני לא יודע על איזה מחלוקות אתה מדבר אז אני לא מבין למה לחיות איתם יכול לפגוע בילדיך או בך. אבל בכל מקרה הסיבה שאתה לא חי איתם לא קשורה לזה שבגלל שיש לכם מחלוקת אתם לא יכולים לחיות ביחד, אלא זה עניין טכני שאתה לא רוצה שיפגעו בחיים שלך בכללי.

מובן שאתה לא רוצה לחיות עם בנאדם שהתורה אינה ערך חשבו בשבילו, וברור שתעדיף לא לחיות איתו אבל במציאות שלנו, לא לחיות בשלום עם מישהו, זה בזבוז נורא ופוגע בעוד הרבה דברים חשובים ועקרונים. אז נראה לי שכדאי להפסיד בלחיות עם אדם שלא הולך בדרכי תורה ולהרוויח הרבה דברים טובים כמו אחדות עם ישראל.

אם אחיה ליד מישהו אחר, החיים שלי יושפעו,נכון?אבגדה

גם חיי ילדי יושפעו (עיין גם רמב"ם הלכות דעות, פ"ו, ה"א).

ממילא התרבות אותה אני רוצה לקיים ולפתח-לא תקום.

אבל אם אחיה בחברה שדעתה כדעתי-התרבות תהיה תרבות של תורה.

התורה אינה סתם ספר חוקים,היא מערכת תרבותית שלמה,תורת חיים.

(ולא כפי שיש אומרים שתורת חיים-צריך לשנות את התורה בשביל החיים, אלא לשנות את החיים בשביל(תרתי משמע, גם שביל-דרך) התורה)

זה יפה...~מישי~

הבעיה האמיתית לדעתי היא שאין דעה שאפשר להיות בטוחים ב100 אחוז שהיא טובה. זתומרת לא סתם אמרו 70 פנים תורה. באמת העולם מסובך מדי בשבילנו. אם היתה דעה אחת שהיה ברור שהיא האמת והיא הטובה אז כולם היו מאמינם בה. הבעיה היא שאנשים באמת מאמינים במה שהם חושבים ואם זה האמונה שלהם וע"י כך הם מנסים לעשות הכי טוב אז גם אם לי יש אמונה אחרת אין שום סיבה לגרום להם להאמין כמוני (גם מה שזה לא ילך אם הם באמת מאמינים מתוך רצון טוב ואמיתי לדעת את האמת- באמת שלהם).

נניח אני באמת לא מאמינה בצד של החרדים (אני לא אפתח את זה לדיון...) והם מאוד מאמינים בצד שלהם- ושנינו באים מהגישה של התורה ולא חס וחלילה לזלזל במשהו או להמעיט בערך של משהו (או לנסות להיות לייט ולא להקפיד כמו שחושבים שככה זה אצל הדתיים לאומיים). אז למה שאני אחשוב כמו החרדים או שהם יחשבו כמוני אם לדעתי ולדעתם הדעה השניה היא כ"כ בעייתית מבחינת התורה. כי יש הבנה שונה של מה שרוצה ממנו התורה. זה לא דבר מוחלט מבחינת הבנת האדם. (ז"א בהקשר לכל גישת החיים לא בהקשר של האם לקיים מצוות או לא, כמובן).
 

מקווה שהייתי לפחות די ברורה. אם לא  (וגם אם כן) מוזמנים בכיף באישי.

פשוט מאוד, להתווכח, עד שיהיה ברור מי צודק.אבגדה

ויש רק צודק אחד, שהרי יש לך סיבות טובות לא לחשוב כמותם, נכון?וגם להם יש סיבות לא לחשוב כמוך, נכון?

אז ברור שיש לכל אחד תשובות לדברים שלך השני-אבל בסוף תישאר תמיד איזושהי טענה לאחד הצדדים שלא תהיה עליה תשובה!

לא להיעלב, אבל אתה מדבר (או כותב) שטויות!noga14

כי אני בתור חרדית גאה (מאוד!) יכולה להתווכח איתך שעות אבל אני לא אשכנע אותך כי אין לי דרך מחשבה כמו שלך, אני לא חושבת בצורה של טענות אלא בצורה של מציאות. אני מסתכלת על המציאות ומסיקה מסקנות.

חוץ מזה, נניח שאח או אחות שלך היו חרדים או, להבדיל, חילונים היית מסכים לחיות איתם בבית אחד? מן הסתם שכן. היה חכם לדעתך לפתוח את הנושא בכל הזדמנות אפשרית? אני חושבת שכדאי לפתוח כאלו נושאים כמה שפחות ואפשר לחיות באחדות נפלאה גם בלי להסכים עם הדעות אחד של השני.

למה שהיעלב,הטענה פשוט לא נכונה!אבגדה

גם המציאות היא טענה,ה' ברא לנו את אותו שכל,ואין כיווני חשיבה שונים,אלא נקודות מוצא שונות.

ואם את חושבת  שא"א להגיע להסכמה,אז כדאי שתדעי שהיו לי וויכוחים, שהדעה שלי היתה נשמעת הרבה יותר מופרכת מזה שלא צריך להיות חרדי (או שצריך לא), ולמרות זאת ניצחתי (ומסתובב ברחבי הפורום עד לכך (אומנם לא מסתובב הרבה,אבל עדיין מבקר פה)).

 

עם חרדים באמת הבעיה שלי הרבה יותר קטנה, מכיוון שהבעיה אינה דתית, אלא רעיונית וביצועית,והטעות הרבה יותר קטנה,ואני יכול לומר שייתכן בהחלט דתי לאומי  וחרדי שאם  הם יחליפו כיפות,לא יארע בהם שום שינוי,כי ההבדל כ"כ דק ואפסי,וגם בזה אפשר לשכנע.את טועה אם את חושבת שלא.

לגור-לחיות ממש עם חילוני לא הייתי רוצה.אבגדה

בביקורים של מידי פעם אז איכשהו(גם לא בטוח!).

 

ברור שצריך לברר~מישי~

אבל צריך להבין שיש דברים שבהם אנו לא רואים את כל התמונה. ואנחנו סה"כ בני האדם ולכן לעולם לא תתגלה האמת המוחלטת. בהיותנו מוגבלים בשכלנו, בידיעותינו והבנתנו... 

 

וכמו שכתבה נוגה למטה זה לא יעבוד אם לכל אחד יש צורת מחשבה אחרת. היא נתפסת כמובן מהתורה אבל תופסים את התורה אחרת. (כמובן אני מדברת לא דווקא על המצוות אלא על הדרך המחשבתית של התורה). וזה בסדר. זה הגיוני. עם זאת אני חושבת שיש הבדל משמעותי בין מי שמקבל על עצמו לקיים את כל מצוות ה' לעשותם (וזה כוונה לחלק גדול לפחות מהדתיים הלאומים והחרדים) ובין מי שמאמין בה' ולא מקיים\מקיים חלק חוץ ממה שלא נראה לו (וזה באמת גם קשור לשרשור של הצבא)\ או גרוע בזה כופר בעיקר. שאיתם אל יהיה לי דיבור אמיתי אף פעם וטוב שכך.

אולי גם יכול להיות שמשולש ישר זווית יהיה גם שווהאבגדה

צלעות?

אז את יכולה לצחוק עד מחר, אבל אני וחבר שלי הצלחנו למצוא שתי הוכחות!

 

אם תנתחי איך ייתכן שמצאנו הוכחות לדבר לא נכון-הוכחה אחת התבססה על הנחת יסוד מוטעית.

השניה (המשוכללת יותר)-התבססה על חשיבה עקומה,שברור לכל בר-דעת שהיא עקומה.

אמת יש 1,כל עוד תצאי מנקודת מוצא אמיתית,ותלכי רק ישר, תגיעי לנקודה אמיתית גם-כן.

בוויכוח-הולכים אחורה,עד שמגיעים אל נקודת המוצא (בד"כ אנישם לא חושבים עקום בין נקודת המוצא למסקנה), ואז כשתבדקי את נקודות המוצא-תראי שלאחת מהן אין בסיס, לפחות לא בתורה.

אבל להתווכח זה לא חכםnoga14

כי דרכי מחשבה שונות זה כמו שפות זרות, אם תדבר טורקית עם מישהו שמבין רק ספניול (סוג של ספרדית) אז לא תצליחו להבין אחד את השני בשום פנים ובטח לא להתווכח ולהגיע לתוצאות. מבין? או שגם זה הולנדית בשבילך?

אני לא נגד וויכוח~מישי~

וויכוחים אכן עוזרים לברר לאדם את האמת. ונכון אמת יש רק 1 אבל אנחנו לא מסוגלים לדעת אותה במלואה. אנחנו מסוגלים לדעת רק מה שמס רלנו הקב"ה ולפי התורה לנסות לגלות אותה אבל לעולם לא נדע אותה לגמרי. אנחנו צריכים לנסות. וודאי. ונכון חלק מהדעות אין להם בסיס בתורה ולכן זה טוב להתווכח ולגלות יותר ולנסות להגיע לאמת ביחד. אבל עדיין יש הרבה דעות שונות לגמרי וזה לגיטימי כל עוד הן מתבססות על התורה ועל הדרך שלהם לפי התורה. 
ובכ"ז נקווה שבקרוב תהיה לנו סנהדרין שתוכל לפסוק הלכה מאוחדת (וברור שבפסיקת ההלכה שלה בכלמיני נושאים היא גם תביא עמדה ודרך חיים...). זה הדבר היחיד שיכול לעזור לדעתי.

את מניחה שכל הדיעות מתבססות על התורה, האמנם?אבגדה

ישנם גם כללים על מה בתורה ניתן להתבסס, איך, כמה ולמה.

לא מספיק למצוא משהו כתוב, לפרש אותו, ולומר-איזה יופי! אני הולך ע"פ התורה.

אגב,העובדה שמצאתי נקודות בהם רבנים אומרים דברים שסותרים גם את ההיגיון וגם את הפרשנים,וכל הציבור סובר כמותם,היא ללא ספק חמורה מאוד, ובעקבותיה אני גם מרשה לעצמי להטיל ספק בהתבססות של שאר דבריהם על התורה.

גם העובדה שיש דיעות שללא ספק הקשר בינם לבין התורה הוא חזק מאוד-אבל קשר של ניגוד, ואעפ"כ רווחות בציבור,אומרות שצריך לעשות בדיקה מאיפה דיעות אלה הגיעו.

 

דוגמאות רק באישי.

זה לא מה שהתכוונתי~מישי~

ברור שצריך לעשות בדיקות וללכת לפי מה שהגיוני ונכון לפי רוב הפרשנים.
ובכל זאת יש רבנים גדולים שיודעים הרבה תורה וחושבים אחרת אחד מהשני.

תני דוגמא,בוודאי יש לכך הסבר שמיישב את העניינים.אבגדה
דוגמאות~מישי~

בענין גירוש גוש קטיף- יש רבנים שחושבים שחיי אדם קודמים ולכן מותר למסור שטחים למרות איסור "לא תחנם" ויש כאלה שחושבים שאסור למסור שטחים בשום פנים ואופן בגלל "לא תחנם".
עוד דוגמא זה האם חברה מעורבת טובה או לא (למרות שאני לא בטוחה אם זה דוגמא טובה).
ועובדה שקיימות מלא מחלוקת של פסיקת הלכה במשנה ובגמרא זה גם בגלל צורת מחשבה שונה (דוגמא בית הלל ובית שמאי).

 

הראשונה והאחרונה-אלו סדרי עדיפויות הנתונים לשיקולאבגדה

דעת, מוכרעים על פי הרוב,ובאמת בעניינים אלו אין לי שום בעיה עם מי שלא סובר כמותי,כמו שכבר כתבתי-מי שיש לו יסודות יציבים בתורה-אין לי שום בעיה איתו .

הדוג' השנייה היא דווקא דוג' מצויינת...בשבילי.ברור כשמש בכל הספרות התורנית כולה,לפחות עד השישים שנים האחרונות,שחברה מעורבת היא דבר גרוע מאוד.

 

אבל אתה לא מבין שאתה לא תתקן את העולם?noga14

רוצה-אל תתנהג ככה. תעשה מה שבא לך ותפסיק לנסות להפוך את כולם לכפילים שלך. אתה לא תצליח!

אני חושבת ש..הכלטובה..אנונימי (פותח)

בדור שיש כל כך הרבה נושאים לתקן,הקב"ה פשוט עשה חלוקת תפקידים..ציבור אחד מתאגד למען ארץ ישראל,ציבור שני למען החזרה בתשובה,ציבור שלישי מוסר נפשו על חיי צניעות...וכן הלאה,לכל אחד יש משיכה לציבור ולתיקון שלו,זה הכל.ולכל ציבור יש מה ללמד ולהשלים לציבורים,אחרים,רק צריך ללמוד לראות את הטוב שבאחרים ולקבל וללמוד ממה שיש,ולא חלילה להתעסק במקום זה במחלוקות הרסניות.

 

הרב אליהו זצוק"ל אמר שהכי חשוב עכשיו זה שכל המאמינים בתורה יתאחדו,סביב הבסיס המשותף לנו-כלומר ,התורה (במקום לראות רק את הקטעים המפלגים),ובאמת ברור שרק כך יכול להיות כוח משמעותי שיוביל את ההנהגה והארץ והעם לדרך הישר,במקום לריב כל הזמן ולהחריב את עצמנו.

 

 

נחמד, אך דבר זה אניו סותר את זה שצריך להכיר בכלאבגדה

החזיתות, אם כל אחד יגיד אני עובד על זה והוא עובד על זה, אין לי שום בעיה, הבעיה היא כשאחד לא מכיר בחזית השניה.

נ.ב.נכנסנו עכשיו לדיון אחר שלא קשור לשרשור,לכן אני מעדיף לא להמשיך אותו.תודה.

אני מבין שלא אוכל לתקן את העולם לבד,לכן פתחתי אתאבגדה

השרשור,כדי שתעזרו לי...

איני צריך כפילים,אני צריך אנשים נורמליים,יש מחסור חמור באנשים כאלו בעולם.

 

למה מחסור חמור?.. כולנולמען שמו!

משתדלים לתקן את העולם ולקדש את שמו!!!!

ברור שיש מניעות, אבל זוהי המטרה! ובשביל להגיע למטרה- צריך לעבוד קשה..

אבל מסתבר שלא לכולנו יש בדיוק את אותה המטרה!אבגדהאחרונה

ואגב חכמים אמנם לא קבעו לכל אחד איך בדיוק לעבוד את ה',אבל הם קבעו מסגרת כללית,שאיני חושב שיש מישהו שחי כך.(חוץ מכמה מקומות בודדים.)

לגבי מה שכתבת על הדוג' השניה~מישי~

אני מסכימה איתך. ולכן אני לא הייתי בטוחה שזה טוב. כי אני לא חושבת שיש כמעט רבנים (חוץ מהרב שרלו) שחושבים שחברה מעורבת זה הדבר הטוב והעדיף יותר מלכתחילה אלא רק טוב בדיעבד במצב שלנו (כמו בנ"ע שהיתה לה מטרה לגרום לאלה שהם די בחוץ להיות חלק וזה הדרך היחידה שהם יבואו). ובכ"ז אם יש אפשרות אחרת עדיף נפרד.

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך