קבוצת קריאה 3..שאלות.אנונימי (פותח)

טוב אז באיחור של שבוע הנה השאלות..

הפעם יש מספר גדול יותר של משתתפים נשמח אם כולם יגיבו ו

גם אם אין לך זמן נשמח אם תגיבי משהו בסגנון של "קראתי ואין לי זמן לענות"או קראתי ואין לי כח לחפירות שלכם"

הערות והארות יתקבלו בברכה!

יש ילדים זיגזג/דויד גרוסמן

 

1. איך זה לדעתכם, גבי מסכימה להמשיך עם יעקב(אבא של נונו) למרות שהוא עדיין מאהב באשתו המנוחה?
2. מה לדעתכם היתה ההפתעה שהכינו גבי ואבא של נונו, לנונו- ברכבת? ומה היתה מטרת ההפתעה הזאת?
3. האם יתכן שנונו, ידמה כ"כ לאמו המנוחה  באופי, כשהוא לא הכיר אותה כלל? או, האם יתכן שכח התורשה גדול כ"כ מכח הסביבה?
4. לדעתכם נונו הוא ילד נורמלי?
5. כמובן, איזה דמות הכי אהבתם בספר?
6. מאיזה קטע שהכין פליקס לנונו, הכי נגנבתם?
7. הטריד אתכם שהמעשים שפליקס מבצע עם נונו הם לא חוקיים? או שנהנתם מהם (גם אם בסתר ליבכם)?
8. האם יש משהו בסיפור שהוא בלתי חינוכי, בזה שהוא מעורר את הדימיון בקשר להרפתקה שבפשע?
9. שוב בקשר לגנטיקה, דויד גרוסמן, בספר הזה, משחק שוב ושוב, בתורשה כמובילה בדימיון בין-דורי, האם מטרת המהלך הזה לעורר השראה אגדתית לסיפור? האם הסיפור הוא בעצם סוג של אגדה מודרנית?
11.מה הרגשתם כשנונו מצליח לאתר את הקוד לכספת בעזרת המחשבה?
12. כמה אחוזים של היגיון וכמה אחוזים של בדיה אגדתית יש לדעתכם בסיפור?
13. תנו חמישה מאפיינים סימבולים בסיפור שמוסיפים לו נופך אגדתי (לדוג' שיבולת הזהב...)
 
טוב אני מודה שיש יותר שאלות מהרגיל אבל יאאלה חופש גם ככה אין לכם מה לעשות עם הזמן שלכם..
תודה רבה ל"אני ירושלמית" על השאלות
וקדימה תתחילו לענות..

 

יש מצב שמסבירים לי מה זה קבוצת קריאה?נץ1
מצטרפת ^^^דג זהב
קבוצת קריאה זאת קבוצה של אנשיםבת-ישראל-וציון

שנפגשת כל כמה זמן לאחר שכולם קראו ספר מסוים שהם קבעו ומשוחחים עליו.

או ככה זה לפחות באזור שלנו...

אני עונה!פלספנית

בעזהי"ת

 

1. איך זה לדעתכם, גבי מסכימה להמשיך עם יעקב(אבא של נונו) למרות שהוא עדיין מאהב באשתו המנוחה? פשוט; בהתחלה, היא בתור 'עוזרת' בבית. כשאוהבים מישו, אבל באמת אוהבים את המישהו הזה- ורוצים רק בטובתו, ולא רק בטובת עצמך- זה ברור. גבי מבינה שיעקב צריך מישהי שתהיה בבית; שנונו צריך אמא. וגם, היא לא מאבדת את התקווה.
2. מה לדעתכם היתה ההפתעה שהכינו גבי ואבא של נונו, לנונו- ברכבת? ומה היתה מטרת ההפתעה הזאת? קרקס, נונו מבין את זה בעצמו. אני מסכימה איתו.
3. האם יתכן שנונו, ידמה כ"כ לאמו המנוחה  באופי, כשהוא לא הכיר אותה כלל? או, האם יתכן שכח התורשה גדול כ"כ מכח הסביבה? יש 'נטיות'; והנטיות בהחלט יכולות לעבור בתורשה. מה גם, שיעקב אהב את אמא של נונו; כנראה הסיפורים, התמונות, שיעקב בחר להתעכב עליהם, היו דברים שהזכירו לו אותה. מסרים סמויים, שילדים קולטים הכי טוב.
4. לדעתכם נונו הוא ילד נורמלי? כןןן. נורמלי שגדל בסביבה מגניבה בהחלט.
5. כמובן, איזה דמות הכי אהבתם בספר? פליקס. זקן שמסרב להתבגר.
6. מאיזה קטע שהכין פליקס לנונו, הכי נגנבתם? הרכבתתתת, ברור!
7. הטריד אתכם שהמעשים שפליקס מבצע עם נונו הם לא חוקיים? או שנהנתם מהם (גם אם בסתר ליבכם)? חלקית. כשפליקס פרץ עם נונו לקטר בשביל לתת לא לראות- זה היה נחמד בהחלט; כשהם גנבו מכוניות ושיקרו לשוטר- זה עבר את הטעם הטוב.
8. האם יש משהו בסיפור שהוא בלתי חינוכי, בזה שהוא מעורר את הדימיון בקשר להרפתקה שבפשע? בהחלט; אבל פשע זה בהחלט הרפתקה. החיים זה הרפתקה; ודווקא אהבתי שאמנם מצד אחד מראים את חיי ההרפתקאה של פליקס ופשעיו, אבל מרעים לא פחות את חיי ההרפתקה של יעקב ברדיפת הצדק במשטרה.
9. שוב בקשר לגנטיקה, דויד גרוסמן, בספר הזה, משחק שוב ושוב, בתורשה כמובילה בדימיון בין-דורי, האם מטרת המהלך הזה לעורר השראה אגדתית לסיפור? האם הסיפור הוא בעצם סוג של אגדה מודרנית? תגדירו אגדה.
11.מה הרגשתם כשנונו מצליח לאתר את הקוד לכספת בעזרת המחשבה? קיטשיות. יאללה, שלא יצליח. אז מה אם זה ספר.
12. כמה אחוזים של היגיון וכמה אחוזים של בדיה אגדתית יש לדעתכם בסיפור?50% היגיון; הסיפור הוא סיפור מהחיים, עם הרכבת והדוד והשוטר והרגישות הזאת. 50% בדיה; המשטרה לא עד-כדי-כך דפוקה שיהיה אפשר ככה לעבוד עליה; והנהג קטר לא כ-ז-ה מטומטם בשביל להבין שאם פליקס מדבר אמת, כנראה שהוא היה עושה את בצורה קצת יותר סימפטית.
13. תנו חמישה מאפיינים סימבולים בסיפור שמוסיפים לו נופך אגדתי (לדוג' שיבולת הזהב...) שיבולת הזהב. תשומת לב לפרטים הקטנים. גנטיקה. סודות. פלאשבקים.

 

 

אין שאלה מספר 10, שמתם לב לזה?

יופידידוהרהור

 

1. איך זה לדעתכם, גבי מסכימה להמשיך עם יעקב(אבא של נונו) למרות שהוא עדיין מאהב באשתו המנוחה?
היא מנסה לשכנע את עצמה עד שהיא מאמינה ב"שקרים" של עצמה. נונו צריך אותה, היא יודעת מה טוב ליעקב והוא פשוט שקוע באישתו הקודמת ככה שלא רואה דבר בהגיון וכו'.. 
2. מה לדעתכם היתה ההפתעה שהכינו גבי ואבא של נונו, לנונו- ברכבת? ומה היתה מטרת ההפתעה הזאת?
אמרו קרקס אאל"ט. למה? הנאה זה הדבר היחיד שאני חושבת עליו (חוץ מעוד רעיונות משוגעים)
3. האם יתכן שנונו, ידמה כ"כ לאמו המנוחה  באופי, כשהוא לא הכיר אותה כלל? או, האם יתכן שכח התורשה גדול כ"כ מכח הסביבה?
אפשרי, זה לא היה דמיון מטורף כל-כך.
4. לדעתכם נונו הוא ילד נורמלי?
ח"ו. הוא מיוחד
5. כמובן, איזה דמות הכי אהבתם בספר?
פליקס כמובן. אם כי התחברתי מאוד לנונו.
6. מאיזה קטע שהכין פליקס לנונו, הכי נגנבתם?
הפריצה לבנק...
7. הטריד אתכם שהמעשים שפליקס מבצע עם נונו הם לא חוקיים? או שנהנתם מהם (גם אם בסתר ליבכם)?
הפריע לי. זה לא הרס לי יותר מידיי את ההנאה אבל לא נהנתי מהם
8. האם יש משהו בסיפור שהוא בלתי חינוכי, בזה שהוא מעורר את הדימיון בקשר להרפתקה שבפשע?
הוא בלתי חינוכי בעליל, אבל הוא גם לא מיועד לילדים..
בעצם, הוא עדיין לא חינוכי
9. שוב בקשר לגנטיקה, דויד גרוסמן, בספר הזה, משחק שוב ושוב, בתורשה כמובילה בדימיון בין-דורי, האם מטרת המהלך הזה לעורר השראה אגדתית לסיפור? האם הסיפור הוא בעצם סוג של אגדה מודרנית?
אפשר להגיד אגדה מודרנית אבל לא נראה לי שזאת הייתה המטרה שלו.
11.מה הרגשתם כשנונו מצליח לאתר את הקוד לכספת בעזרת המחשבה?
זה היה קצת מגוכח
12. כמה אחוזים של היגיון וכמה אחוזים של בדיה אגדתית יש לדעתכם בסיפור?
כל עניני המחשבה לדעתי אמיתיים.. אבל העלילה שהלבישו עליה ממש לא! ככה ש.....60% שקר.
13. תנו חמישה מאפיינים סימבולים בסיפור שמוסיפים לו נופך אגדתי (לדוג' שיבולת הזהב...)
הצעיף, העניין עם הפרה.. אני לא מוצאת כרגע 5
 

 

שאלות מעניינות!שירק

 

הספר לא טרי אצלי, אבל בכ"ז קראתי אותו פעמיים 3 במהלך חיי.
 
1. איך זה לדעתכם, גבי מסכימה להמשיך עם יעקב(אבא של נונו) למרות שהוא עדיין מאהב באשתו המנוחה?
יש נשים שמסכימות להיות מספר 2, לא שזה מובן לי, אבל עובדה. אולי עצם זה שהוא היה בשבילה חלק בלתי נפרד מהחיים היומיומיים והאפורים בעבודה במשך הרבה שנים גרם לה להיות עניינית לגבי הרגשות האמיתיים שלו ולהיות מסוגלת לחיות איתם. וגם כמובן - העדפה להמשיך לחיות את המוכר על פני הבלתי ידוע.   
2. מה לדעתכם היתה ההפתעה שהכינו גבי ואבא של נונו, לנונו- ברכבת? ומה היתה מטרת ההפתעה הזאת?
מסע להכרת תולדותיו והקונפלקטים שיוצאים מזה - הוא בעצם חצוי דם כזה, מצד אחד אמא פורעת חוק, ואבא  שוטר. 
3. האם יתכן שנונו, ידמה כ"כ לאמו המנוחה  באופי, כשהוא לא הכיר אותה כלל? או, האם יתכן שכח התורשה גדול כ"כ מכח הסביבה?
בסיפור הכל יכול להיות.
4. לדעתכם נונו הוא ילד נורמלי?
חוץ מהנקודה האדומה שבין העיניים..
5. כמובן, איזה דמות הכי אהבתם בספר?
פליקס היה משהו מיוחד, רק הפשעים הפריעו לי.
6. מאיזה קטע שהכין פליקס לנונו, הכי נגנבתם?
אהבתי לקרוא בעיקר כל מקום שהיו דיבורים שלו, במהלך עצירת הרכבת או גניבת המכונית- עם הבוקר טוב ושבת שלום  - הסגנון הזה מראה את הקלות הזו שהוא הרגיש שכל העולם בכיס שלו.
7. הטריד אתכם שהמעשים שפליקס מבצע עם נונו הם לא חוקיים? או שנהנתם מהם (גם אם בסתר ליבכם)?
הפשעים עם נונו לא כל כך הפריעו לי, הפשעים האחרים הרבה יותר.
8. האם יש משהו בסיפור שהוא בלתי חינוכי, בזה שהוא מעורר את הדימיון בקשר להרפתקה שבפשע?
אני חושבת שכן, אבל נראה לי שזה לא ידיח את מי שלא היה כך גם קודם.
9. שוב בקשר לגנטיקה, דויד גרוסמן, בספר הזה, משחק שוב ושוב, בתורשה כמובילה בדימיון בין-דורי, האם מטרת המהלך הזה לעורר השראה אגדתית לסיפור? האם הסיפור הוא בעצם סוג של אגדה מודרנית?
עכשיו כשאת אומרת...
11.מה הרגשתם כשנונו מצליח לאתר את הקוד לכספת בעזרת המחשבה?
קשה לי לענות על זה - לא זוכרת.
אולי פשוט- ידעתי שזה מה שיקרה, סיפור..
12. כמה אחוזים של היגיון וכמה אחוזים של בדיה אגדתית יש לדעתכם בסיפור?
המון בדיות...
13. תנו חמישה מאפיינים סימבולים בסיפור שמוסיפים לו נופך אגדתי (לדוג' שיבולת הזהב...)
הצעיף הסגול - לא זוכרת עוד.

 

שירק, בקשר לתשובה 2 שלך...אני ירושלמית

קודם כל אהבתי את ההגדרה  המושאלת חצוי-דם...

 

ושאלתי: באיזה אופן הם התכוונו להעביר לו את כל המסרים הללו?

את מתכוונת -שירק

אם גבי רקמה את העניינים באופן גאוני כזה שהיא לקחה בחשבון את הכל,

או שסתם, עצם ההיכרות עם הפלג המשפחתי המופרע גרם לכל המטען הזה לצאת מאליו,

ושזה לא היה מתוכנן עד כדי כך.

אני מתכוונת:אני ירושלמית

בהנחה שלא גבי רקמה את העיניינים באופו גאוני, אלא שהיה מדובר בצירוף מקרים מדהים.

 

מה היה שם בהפתעה שהכינו אבא של נונו וגבי???

 

גם אני חושבת שמדובר במשהו שקשור למורשת שלו, אבל מה?

 

מה כבר אפשר להעביר באמצעות קרקס???

 

והאם באמת הם התכוונו, לפתוח את הקלפים, ולספר לו, מי היתה אמו באמת??

 

האם זה הגיוני??

 

ומצד שני, ברור שהיה שם משהו משמעותי, זאת בעקבות הרצינות שלהם, וההשקעה שלהם בעניין.

 

מעניין אותי אם דויד גרוסמן חשב על מה היה שם באמת....

 

 

אף פעם לא חשבתי על האפשרות שגבי רקמה את הכל...Avrechit

אבל אולי זה מה שהיינו אמורים להבין?!

 

 

לדעתי ההפתעה המקורית היתה פשוט, הפתעה! לשמח את הילד ביום ההולדת. אני לא חושבת שהיתה לאבא שלו איזו כוונה לגלות לו את הסודות.

אממ..נדנדה כתומה.

1. כי היא אוהבת אותו? כי היא רוצה בטובתו של נונו.. נראלי האהבה שלה לנונו מחזקת אותה.. אבל וואלה> לא חשבתי על זה..

2. סוגשל קרקס נודד.. משו מגניב כזה..

3. אמ.. ישמצב.. ת'אמת שאינלי מושג... אנלא יודעת כלום בנושא הזה..

4. הוא קצת בוגר לגילו אני חושבת.. (חח.. אחשלי בגיל הזה.. והוא כזה תינוקק!) אבל באופן כללי אני חושבת שהוא די נורמאלי..

5. גבי. אבל היה קטע שממש התעצבנתי עליה.. ואז חזרתי לאהוב אותה..

 

טוב.. אין לי זמן עכשיו, אני ימשיך מאוחר יותר..

 

בת ישראל וציון---נץ1

אז כאילו בפורום במקום להיפגש, מדברים על הספר פה?

כן...(אם כי אני לא בת ישראל וציון, ז"א אני כן אבלהרהור

לא בכינוי)

מהי קבוצת קריאה, וכיצד להשתתף בה?אני ירושלמית

כמו שיודע כל חובב ספרים מושבע (שלא לומר תולע ספרים...צוחק) אין לך הנאה גדולה יותר, מקריאת ספר טוב, כי אם אחת- דיון אודותיו עם חובב ספרים או תולע אחר!!!

 

וזאת מטרתה של קבוצת הקריאה!

 

(מלבד מטרות המשנה של עידוד קריאת ספרים איכותיים, ושאר מטרות דידקטיות כגו' דא...קורץ)

 

למעשה הפורום כולו הינו במה לדיונים אודות ספרים, אלא שלא תמיד דיוניים פוריים, מצליחים לשגשג. ולכן החלטנו ליזום קבוצת קריאה, שתקרא בפרק זמן נתון (או קודם לכן...) ספר שמוסכם על כולם, ואח"כ ידייינו עליו חברי הקבוצה.

 

לאחרונה עלה כאן שרשור נהדר, אודות בסדרת הארי פוטר, והוא למעשה התגשמות קבוצת קריאה ספונטנית ומשגשגת.

 

גם השאלות שהועלו כאן לגבי בספרים הנבחרים לקבוצת הקריאה, מיועדות לתת בסיס והנחיה בלבד לדיון ספונטני, שהייתי רוצה שיהיה בעקבות התשובות שמעלים פה המשתתפים.

 

לדוג' אם אחד המשתתפים ענה שלדעתו נונו הוא ילד נורמלי, ובעיני זה לא כך, אז אני יכולה במסגרת השרשור הזה, לשאול אותו על כך וכן הלאה וכן הלאה....

 

 

אני מקוה שהובנתי.

 

ואם יש שאלות נוספות אשמח להשיב.

 

אז יאלה קדימה תשתתפו!!!רמקול

אני אקח ואקרא מחר ויענה בעז"ה...אבודה!
מישהו באמת קורא את התשובות?אבודה!
1. איך זה לדעתכם, גבי מסכימה להמשיך עם יעקב(אבא של נונו) למרות שהוא עדיין מאהב באשתו המנוחה? לפי דעתי היא אהבה את יעקב (וחוץ מזה אישתו מתהאז מה הוא יעשה? ימשיךף לחיות על הזיכרון?!)וחוץ מזה היא צריכה  לעשות משהו בחיים שלה,ילדים ובעל
2. מה לדעתכם היתה ההפתעה שהכינו גבי ואבא של נונו, לנונו- ברכבת? ומה היתה מטרת ההפתעה הזאת?הצגות מוזרות שצריך ללמוד מהם על משהו (לחיים...)
3. האם יתכן שנונו, ידמה כ"כ לאמו המנוחה  באופי, כשהוא לא הכיר אותה כלל? או, האם יתכן שכח התורשה גדול כ"כ מכח הסביבה? ייתכן
4. לדעתכם נונו הוא ילד נורמלי? ילד נורמלי לחלוטין
5. כמובן, איזה דמות הכי אהבתם בספר? גבי וגם לולה
6. מאיזה קטע שהכין פליקס לנונו, הכי נגנבתם? מהדחפור והים=]
7. הטריד אתכם שהמעשים שפליקס מבצע עם נונו הם לא חוקיים? או שנהנתם מהם (גם אם בסתר ליבכם) הטריד אותי למרות שזה היה רוב הקטע בספר אבל עדיין  לא אמרו כלום על האנשים שהם גנבו מהם והרסו להם (חוץ מהשעון של השוטר הצעיר)
8. האם יש משהו בסיפור שהוא בלתי חינוכי, בזה שהוא מעורר את הדימיון בקשר להרפתקה שבפשע? הספר לא חינוכי!
9. שוב בקשר לגנטיקה, דויד גרוסמן, בספר הזה, משחק שוב ושוב, בתורשה כמובילה בדימיון בין-דורי, האם מטרת המהלך הזה לעורר השראה אגדתית לסיפור? האם הסיפור הוא בעצם סוג של אגדה מודרנית? לא,לא ניראה לי...
11.מה הרגשתם כשנונו מצליח לאתר את הקוד לכספת בעזרת המחשבה? שטויות,לא אמיתי, איך אפשר לעשות את זה באמת...וגם מה שנונו בעצמו אמר,אי אפשר...אבל אח"כ היה ניראלי שזה הגיוני כי זה התאריך לידה שלו (הוא באמת היה דפוק שהו לא ניסה את זה מההתחלה...
12. כמה אחוזים של היגיון וכמה אחוזים של בדיה אגדתית יש לדעתכם בסיפור? 30% אמייתי 80% בדוי... ושירקזה שזה בדוי לא אומר שזה שקר (שכתבת-..% שקר..)
13. תנו חמישה מאפיינים סימבולים בסיפור שמוסיפים לו נופך אגדתי (לדוג' שיבולת הזהב...) עם הפרה....המלכים והיהלומים....עינים מרוחקות?!חח=]

 

ספר מרתק!אבודה!אחרונה
לא לפי הסדר של השאלותעדיין בדרך

אבל סתם כמה נקודות שחשבתי עליהן:

פרחבטוח שגבי תיאמה את המפגש של נונו עם פליקס (ברכבת) כי אחרת זה הופך את כל הסיפור למופרך וכמעט לא מציאותי (האמת היא שהוא די כזה, אבל עדיין יותר הגיוני לי שגבי תיכננה את זה מראש ולא גילתה ליעקב).

פרחממש מדהים בעיני שגבי הצליחה לחבר את נונו לסבא וסבתא שלו בלי שאף אחד מהצדדים יהיה מודע לכך, עם ההערצה שלה ללולה (ככה קראו לה?) וסיפורי הגבורה על פליקס.. ומה שיותר מדהים זה שהיא עשתה את זה למרות שזה מחבר את נונו לאמא שלו ועלול להרחיק אותו ממנה..

פרחבקטע שנונו מנחש את המספר של הכספת- בהתחלה שהוא הצליח לנחש לבד קצת כעסתי על גרוסמן שהוא נסחף עם הדמיון והקטע הזה ממש לא הגיוני ולא אמין בעיניי, אבל מיד אח"כ כשזה הסתדר עם תאריך הלידה-נרגעתי. זה הרבה יותר מתאים לעלילה, והרבה יותר מציאותי.

פרחממש נחמד להתחכך עם עולם הפשע כשהוא מופיע בספר, וכשקוראים עליו בבית המוגן, מתחת לשמיכה הנעימה. נראה לי שזה מה שהופך את הספר למהנה, אם הוא היה מספר רק על החיים הרגילים בלי שום שבירה של מוסכמות ופריצה של גבולות הוא היה ממש משעמם. אז כן, נהניתי מתיאורי הפשע שהופיעו בסיפור, ואני חושבת שאין בעיה חינוכית אם בנ"א בוגר קורא את הספר (כמובן שלא הייתי ממליצה על ספר כזה לילד/מתבגר שנמצא בשלב שבו עדיין לא מבדילים בין דמיון למציאות ובין טוב לרע..)

 

זהו בינתיים. בעיניי זה ספר ממש יפה, מעניין, מומלץ, נקי ומשאיר חומר למחשבה. שירבו כמותו בישראלקורץ

יש ילדים זיגזג! יש!ילדה זיגזג

ושלום מחודש, כי הרבה זמן לא הייתי.

1- כי היא מאד אוהבת אותו, וכי בתכל'ס הוא גם אוהב אותה וקשור אליה, בקשר מציאותי חי ואמיתי.

2- כנראה הפגישה עם השוטר והגנב, אולי עוד כמה הצגות בסגנון, אולי איזה אופניים לקינוח

3- כן! כן! כן! מאד מאמינה בזה.

4- נורמלי, עם אופי של אמן, אולי איזה ליקויי קשב וריכוז..

5- צריך להגיד?? ברור שאת גבי. נראה שגם הסופר מאד אוהב אותה.

6- שהוא לקח אותו ללולה צ'יפרולה.

7- הטריד, כן . היו חלק שגם נהניתי.(במיוחד הדחפור והים)

8- כן, יש משהו כזה. אם כי הגיבור מעביר את ההרגשה הלא נוחה עם הפשעים, ולולה צ'יפרולה מאזנת . בעיקרון אני מאד אוהבת את הספר, ולא סתם אפילו הניק שלי על שמו, אבל כמו שקרה לי עם עוד הרבה ספרים, אני מסתכלת עליו שונה עכשיו(בתור אמא). מפריע לי לא רק הפשיעה, אלא גם הלגיטמציה לחיים בלי שום מחויבות , ולאהבה בין איש לאישה בלי חתונה וברית מחייבת ועם קשר לחיים. היאוש של פליקס מלהיות בתוך העולם ה"נורמלי" ובתוכו למצוא מקום לביטוי,לחיות עם אישה חיים שלמים להיות משפחה אמיתית.זה מסר שצורם לי.

9- אממ.. השאלה הזאת כתובה בצורה שקצת קשה לי להבין...לשון אדומה יש אגדתיות בסיפור אבל יש עירבוב גדול בין מציאות לאגדה לחוש שישי שלפעמים באמת יש בחיים. לא יודעת אם הייתי שמה את הסיפור בקטגוריית האגדות

11- וואו!! והקלה, ולחץ- כי מה יהיה עכשיו כשאבא שלו ופליקס יפגשו? ושזה מדהים שהוא הרגיש את אמא שלו, וגם- שתפסיק לעבוד עלינו, אין כאלה דברים..

12- 55% היגיון 45% דמיון. אבל זה שאלה לא פיירית!!

14- צעיף סגול, חליל, העיניים המרוחקות זו מזו, המקום שהאבא וזוהרה גרו בו אחרי שהתחתנו (הר הירח?), הדרך שבה זוהרה מצאה את מותהעצוב, הפשעים בארצות הרחוקות עם המלכים והתכשיטים והאבנים טובות .

 

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הספר:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

חיפוש קוראים לסיפור קצראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הספר:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


 

חיפוש קוראים לסיפור קצראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הספר:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


 

אאאזז, אחי ואחיותיי אוהבי הספרמקפיצים נטושים

מה דעתכם על ספרי ברנדון סנדרסון?

לא אוהבת את הז'אנרעשב לימון
מכירהמבולבלת מאדדדד

כותב נדיר.

לא להכל התחברתי אבל יש כמה שממש אוהבת


הערפילאים העידן הראשון מנצח 

סופר הפנטזיה הטוב ביותר שיצא לי לקרואאנונימי (2)
אמביוולנטיצדיק יסוד עלום

בעבר (עד גיל 20) נהניתי מאוד. הערפילאים סדרה מצויינת ו worldbuilding טוב.

קראתי בהנאה גם את הספרים הראשונים של גנזך אורות הסער...


מסקנותיי: הוא מקצוען על, אבל אין בספריו נשמה.


מקצוען = יודע את המלאכה. מעבר לזה שיש לו שגרת כתיבה פסיכית והוא פשוט מוציא לאור עוד ועוד ספרים, הוא אלוף בטכניקות של כתיבת סיפור *מושך*.

1. איך לעשות hook קבוע שהקורא ירצה להמשיך אחרי הפרק הראשון בלי לעצור

2. מיקס דמויות מגוון - דמות עמוקה, דמות קלילה, דמות שנמצאת בסבל, דמות יפה שגורמת לקורא ריגוש, דמות מסתורית שבקושי יודעים עליה משהו (Hoid), וכו' וכו'. זו מקצוענות על, ולכן מי שיגיד שהוא סופר לא טוב הוא טמבל.

3. איך לבנות עלילה ששזורה מההתחלה ועד הסוף, שהרמזים למה שיקרה בסוף מוזכרים בהתחלה וכו'.

4. Worldbuilding עשיר, עולם מגוון, תרבויות, בעלי חיים, דתות, קסמים, מנהגים (בגנזך אורות הסער - לא לכסות את יד ימין נחשב לא צנוע


אין בספריו נשמה = דווקא בשל המקצוענות שלו,  הוא מגלם אומנות ולא אמנות.

הוא מאוד שבלוני, הדמויות שלו עוברות תהליכים קלישאתיים וידועים מראש. המונולוגים של דלינאר בגנזך אורות הסער מרגישים כל כך מטופשים ומאולצים אחרי שקוראים ספרות איכותית (ויש בשפע רב). אפילו רק במדיום של הפנטזיה אין מה להשוות מבחינת נשמה בכתיבה בינו ובין הספרים של פטריק רות'פוס (טרילוגיית רוצח המלך שטרם הושלמה, ולא בכדי), שעד היום מפעימה אותי בכמה מהאלמנטים שהובאו שם (הקריאה בשם בתור ידיעה פנימית; האופן שבו הוא מכבד את המוזיקה כל כך דרך דמותו של קוות'ה; האופן שבו הוא מתאר את ההסתחררות סביב דמותה של דנה [?]; ועוד אינספור דוגמאות לאיכות) או ספריה היפהפיים של רובין הוב (פיץ והליצן, על ארבעת הטרילוגיות) שחובה חובה חובה לקרוא ולאהוב


סרטון קומי להמחשה:

רובין הוב לא קראתי, לגבי פטריק רות'פוס,מקפיצים נטושים

המליצו לי ממש,

וקראתי,

ונחמד. מה ההתלהבות הגדולה?
ומתי יצא הספר האחרון?

שמע, עניין של טעם...צדיק יסוד עלום

הפקטור שמניתי הוא של "נשמה"... מרגיש שלרות'פוס יש הבנות עמוקות על החיים, ואלמנטים שהוא מציג לא בהכרח יהיו הfirst pick של סופר גס / קלישאתי.

(מודה שהמיניות המוגברת בפחדיו של האיש החכם לא פשוטה ליראי שמים אבל שם הרוח נקי)


וכן, נראה לי שזו עסקת חבילה - אם אתה כותב מהנשמה ולא מהמפעל היצירה שלך תתעכב בהיעדר השראה

רובין הוב זהב, שינתה לי את החיים לדעתיצדיק יסוד עלום
גם שם הרוח מלא ברמזים...אנונימי (2)

דווקא אחד הדברים שאני אוהב אצל סנדרסון זה שהוא נקי.

לגבי רובין הוב- קראתי חלק, כבד מאד ותרגום מזעזע

😥😥😥צדיק יסוד עלום
עניין של טעם i guess...
מלחמת הנפילים סדרה מומלצת ממשאיגנוטוס פברלאחרונה

בדיוק היום סיימתי את הספר האחרון "אסון"

בכללי, ברנדון הוא סופר אחלה

מנוע בינה מלאכותית לבדיקת תכנים של ספריםווקי טוקי

הי חברים, יצרתי Custom GPT שיבצע בדיקה לתוכן (סרטים, סדרות וספרים) ויתן המלצה האם זה יכול להתאים למשפחה תורנית. 
הדגש הוא בעיקר על חיפוש בעיות הקשורות לצניעות, זהות מגדרית וכדו'. 
מוזמנים להשתמש: 
ChatGPT - בודק התכנים המשפחתי

כמובן שיש להשתמש בזהירות, כי הבינה המלאכותית טועה לפעמים, אז לא לקחת את ההמלצה כתורה מסיני.

וואו זה אדיר. תודה!שואלת12
בשמחהווקי טוקי

אם יש לכם מנוי ל-ChatGPT אז מומלץ להשתמש במודל o3 כדי לקבל תוצאות מדויקות יותר.

הוא מסוגל לראות את הסרט?נקדימון
לא, הוא מספק מידע על בסיס מה שמופיע ברחבי הרשת.ווקי טוקיאחרונה
די!!! זה המקום!!! אנשים כנסו, זה בול בשבילכם!!!!ימח שם עראפת
שימו ♥️! אני פותח בזאת תחרות כתיבת סיפורים בנושא - הר הבית


אתם הנוער!!! יחד עם פורום פרוזה וכתיבה חופשית!

"אל תירא כי חי הנוער חי וער חשמונאי"דורין השמיני
וואו אחי, אתה בדיליי של שנה אחת בלבד, מהיר!ימח שם עראפת
שמתי לב פשוט עכשיו הפורום חזר והיה לי משעמםדורין השמיני
ספרים דיגיטלייםדם סגול
יש למישהו ספרים חרדיים בקובץ פידיאף?
סיפור על תנור שכונתי וגניבת היונים מהסיר.shl_p
שלום רב,


אני מחפש סיפור על תנור שכונתי בו שמו כל שבת את החמין (כל השכנים). הממונה על התנור היה טועם מפה ומשם בכל פעם. בשבת חתן אחת - שמו סיר חמין עם יונים ממולאות והממונה על התנור גנבן.


מישהו יודע להפנות אותי למקור?


תודה רבה

זה מופיע בספר אלנקםימח שם עראפתאחרונה
ספרו של עזרא יכין

אולי יעניין אותך