סגולה להתחתן השנהנפשי תערוג

רציתי לפתוח את זה די צמוד ליל הסדר, והיום היה ממש עמוס

נקווה שמחר עוד יהיו אנשים שיזכו לקרוא את זה


חבר שלי סיפר לי שבמשך שנתיים האחיות שלו שפתחו את הדלת לאליהו הנביא בליל הסדר, זכו להתחתן באותה השנה.

בשנה השלישית, הוא ניסה להוכיח למשפחה שזה לא פועל וזה סתם צירוף מקרים.

הוא ניגש לפתוח את הדלת לאליהו הנביא

ונחשו מה?

השנה הוא עמד מתחת לחופה


אז כל הבל"חים היקרים

אני מקווה שהסגולה באמת תעבוד!

אם לא, פניות ניתן להעביר להקב"ה וכל הכסף יוחזר חזרה!



בהצלחה

פסח כשר ושמח

שנזכה לגדול ולפרוח

ולשרוף את כל הדברים המחמיצים לנו את הלב

מעולה. תודה. *מתכוננת עם היד על הידית*יעלי_א

אגב: ברכה מחממת לב..

שכועייח.. שנזכה לפתוח את דלת ביתנו עוד השנה!מחפשתותו

מצאתי את זה  איפשהוא באינטרנט, מעט ערוך:

 

סגולה חשובה לזיווג:

* עורך הסדר שישים את הזרוע בכיס הבגד של מי שמחפש שידוך.
הענין הוא שהמצפה לזיווג לא ידע ששמו את זה בכיסו, ו

אח"כ כשילביש הבגד ויכניס ידו לכיסו ימצא הזרוע ומובטח לו שעד פסח הבא יהיה חתן,

 

* עוד ראיתי כתוב שהצריכה זיווג שתפתח הדלת בשפוך חמתך,

מה שאיני יודע אם רק הצריכה או גם הצריך זיווג.

 

ושכל הצריך/ה זיו"ה שי/תזכה עוד השנה [ואין חבוש מתיר עצמו מבית האסורים]

 

סגולה לזרע של קימא על פי האורח חיים הקדוש:

 בהגדה, בחומש שמות פרשת בא פרק יג פסוק ח-

ללמוד את אורח חיים הקדוש מה שהוא אומר על "והגדת לבנך".

בדוק ומנוסה הכוונה למי שאין כלל ילדים.

 


 

עוד שלל סגולות וכוונות, קצת ארוך אבל שווה קריאה!!!מחפשתותו

בדיקת חמץ: בכל שקית של פתית (מהבדיקה ) להכניס פתקה שיהיה כתוב בו דברים שאנחנו רוצים שיתבערו השנה כגון מחלות,חוסר הצלחה וכדומה.

ביעור חמץ: זהו הזמן היחידי ביהדות שאפשר לבקש על העבר אז בזמן הביעור יש לבקש על דברים שנעשו כבר ואנחנו רוצים שהם יתבערו מתוכנו ולפני הקב"ה כגון דיבורים לא טובים שדיברנו רכילות ולשוה"ר מחשבות לא רצויות מלפניו שחשבנו מעשים לא טובים וכו'...

ליל הסדר: ישנם מספר דברים בליל הסדר שהם זמן גדול מאוד:
א. קדש- מלשון קידושין לבקש על זיווג (אפשר לבקש גם על אחרים..).
ב. מה נשתנה- זוהי תפילה מאוד גדולה ועת רצון מאוד גדול, לספר לקב"ה מה אנחנו רוצים שישתנה השנה.
ג. שפוך חמתך- כאשר פותחים את הדלת זוהי עת רצון מאוד מאוד גדולה לבקש בקשות.
ד. אפיקומן- ברגע שבעל הבית מחלק לכם את האפיקומן לפני אכילתה יש לבקש בקשה בקול ושכל המסובים יענו אמן ואז לאכל את האפיקומן.

 

שתיים עשרה הימים הראשונים של חודש ניסן הם כנגד שתיים עשרה חודשי השנה, ואיך שאנחנו מתנהגים בכל יום מהימים האלה, כך בונים את שתיים עשרה חודשי השנה (לדוגמא יום ראשון של חודש ניסן הוא כנגד חודש תשרי). כל אישה צריכה לדעת שהעבודות לקראת פסח הם זכות גדולה. אישה מכניסה את עצמה בקדושה וטהרה על ידי שטורחת לקראת פסח בעבודה קשה שגומרת לה להזיע. אישה שמזיעה בעבודות הפסח, הזיעה הזאת היא כמו טבילה במקווה טהרה!

הצדיק רבי לוי יצחק מברדיצ`וב בן שרה סאסא זצ"ל אמר שבכל פעולת ניקיון כמו שפשוף, גרוד, ניקוי, ריסוס וכדומה,נבראים אותם מלאכים שיוצאים מתקיעת השופר של ראש השנה!

לאחר שהנשים טורחות תקופה ארוכה לקראת פסח, מגיעות בסיעתא דישמיא ליום של ערב פסח, קודם ליל יד` בניסן. צריך לבדוק היטב את הבית ואת חדר המדרגות, במיוחד ברגעים האחרונים, צריך לבדוק את הכיסים של הבגדים. מומלץ לעשות ניקיון כללי בכל הבית.

 

לפני בדיקת חמץ שצריכה להיות לאור הנר, ביום יד` בניסן שזה ערב פסח מותר לאכול חמץ רק עד 4 שעות הראשונות מעלות השחר. אחרי זה צריכים לנקות היטב את הפה והשיניים. עד השעה 10:00 בבוקר צריכים לגמור את שרפת החמץ בערב פסח לזכר הברכות שיצחק אבינו ברך את יעקב אבינו צריכים לברך ולהתברך. לא לשכוח את חשיבות הצדקה כמו בערב חג, ביום של ליל הסדר בבוקר. הבכורים מתענים.
קודם חצות היום צריכים להסתפר, לגזור ציפורנים ולהתחרץ. מחצות היום, אסור לאכול מצה בערב פסח, הנשים צריכות להיות מאוד זהירות בבדיקת החזרת והכרפס שמכינות לליל הסדר בגלל סכנת התולעים, מאוד מומלץ להשתמש רק בקלחים של החסה.
צריך לסדר את שולחן ליל הסדר מבעוד יום ולשתף גם את הבעל בסידור השולחן:
סגולה לשלום בית!
 

הכסא של בעל הבית הוא מאוד טהור וקדוש וצריך לסדר אותו בכריות ורק מי שבטהרה יכולה לעשות זאת. מאוד מומלץ בערב פסח לנוח שיהיה כוח לליל הסדר. לפני ליל הסדר עוד באור יום לומר מהמחזור של פסח את התפילה של קורבן פסח (נמצא בהתחלת המחזור של פסח) ולאחר מכן לקרוא את האיגרת של רבי שמשון מאוסטרופולי (יש מחזורים של פסח שהתפילה נמצאת שם). כל מי שאומר את האיגרת של רבי שמשון מאוסטרופולי בערב פסח מובטח לו שתהיה לו שמירה מפורעניות לכל השנה בע"ה.
בליל הסדר חובה על הנשים לקיים את כל המצוות של ליל הסדר. הנשים צריכות לשתות את ארבעת כוסות היין/מיץ ענבים בשלמותן וכל כוס בבת אחת בלי הפסקות. כשהילד שואל מה נשתנה, זוהי שעת רצון לבקש על זרע בר קיימא וגידול של ילדים טובים!

סגולה לשמירה ופרנסה: להשאיר חתיכה קטנה מהמצה של האפיקומן, לאחר שסיימו לאכול את האפיקומן, ולהצניעה בבית כל ימות השנה. (אורחות חיים בשם ספר יפה ללב).

אכילת מצה צריכה במהירות האפשרית, ליל הסדר זה ליל הודיה,להשתתף באמירת ההלל.כשמזמינים את אליהו הנביא, כל אחד שזקוק לישועות ניגש לפתוח את הדלת ומבקש את משאלות ליבו. (זיווג פרנסה ,זרע בר קיימא וכדומה). בליל הסדר יש סימנים ששמים בקערה, למחרת ליל הסדר לאכול אותם: סגולה ליראת שמים!
ביום הראשון של פסח מתחילים את ספירת העומר עם סגולת המלח*.בחוה"מ של פסח להקפיד לאכול תבשילים וללבוש בגדים חגיגיים, הבית צריך חגיגי ומסודר, אסור לכבס לגהץ ולתפור.

יום שביעי של פסח שזה יום קריעת ים סוף: סגולה להתפלל על כל הנושאים הקשים שהם כמו קריעת ים סוף (זרע בר קיימא, פרנסה וזיווג) ביום הזה צריכים לקום מוקדם בבוקר החג (כשעדיין חושך) ולומר שירת הים, אחר כך בבית הכנסת בשחרית לומר שוב שירת הים ופעם שלישית לומר בקריאת התורה. בסך הכל לומר שלוש פעמים את שירת הים.

שים את הזרוע בכיסי, אך בלי שארגיש,עין הקורא

יען כי אינני מתעסק בעניני זרועות...

ספר את זה לרבנית ימימה!!קחו עמכם דברים

לא לשכוח לקחת אחוזים

נהה..-עצמי-

אח שלי כמה שנים טובות פותח את הדלת

וזה רק מקבע אותו לבית יותר ויותר

גם עמ''י יצאו ממצרים אחרי 200 שנה..אז זה לא נחשב?אמונה פשוטה
^^^^^ בנוסף,אולי חלק מהסיבהקחו עמכם דברים
שהסגולה עוד לא "פעלה" עליו היא משום חוסר האמונה שהסביבה משדרת לו.
דברים קורים כשמאמינים בהם.
לא בטוחה שאפשר לעשות הכללה שדברים קוריםw.w.m.n

כשמאמינים בהם.


דברים קורים כשהם צריכים לקרות!!


ה' יודע הכי טוב מה טוב בשבילנו


אם עושים השתדלות וכו' - אז ייתכן שזה יקרה מהר יותר...


(בהשפעת לימוד מקורות על התפילה: האם התפילה משפיעה וכו'...)

לא סותר.קחו עמכם דברים
דברים קורים כשה' מחליט כשהם יקרו,ובנוסף כשמאמינים שמשהו יקרה וחושבים מחשבות חיוביות אפשר לשנות את המציאות.
מחשבה יוצרת מציאות,כידוע.
לכן הוספתי:w.w.m.n

אם עושים השתדלות וכו' - אז ייתכן שזה יקרה מהר יותר...

לדעתי אמונה בלבד -w.w.m.n

לא מספיק.


בו נשב רגל על רגל ונאמין שנתעשר...


זה יקרה, לא?


הרי אנחנו ממש מאמינים ומשוכנעים שזה יקרה...


בלי מעשים - אמונות לא מספיקות!!!

"מחשבה יוצרת מציאות, כידוע"???w.w.m.n

לי לא ידוע...


אתה יודע כמה האמנתי באמת ובתמים שאתחתן??


בינתיים עברו כמה שנים ואני ממשיכה לחפש (ולהאמין)...


(כל פעם שאתה חושב מחשבות חיוביות - המציאות מחייכת אלייך? לי ברוב המקרים זה לא קורה...)

אני בת. ומפאת קוצר זמן...קחו עמכם דברים
מחשבה לבדה לא מספיקה.ברור שצריך להיות אקטיביים.
אבל למחשבה (או "כוונה" ביהדות) יש כח.
תחשוב טוב יהיה טוב,מכירה?

חוצמזה שחובה להוסיף תפילות.
אז הוא מקרה יוצא דופן w.w.m.n

סתתם...


למה הוא ממשיך לפתוח אם זה מקבע אותו לבית יותר ויותר?


איזו אמונה דוס

לא רוצה לבאסאי''ה
אבל מכירה יותר מאחד של עבד להם ....
אבל שווה לנסות w.w.m.n

פתחתי בליל הסדר את הדלת...


נראה מה יקרה


(שמעתי שחבר של אח שלי, גם כן רווק, רצה לפתוח את הדלת ואחיות שלו לא נתנו לו. הן אמרו שזו סגולה לילדים. הן נשואות...)

גם אני פתחתי.. מי יודע..יעלי_א
גמאני...הרש

ואחי הקטן לא הפסיק לרדת עלי...

 

 

מה שבטוח שאליהו לא בא...

רק אצלנו הוא בא לקחת לגימה מהכוס? יעלי_א
אז בגללכם הוא לא שתה אצלנו? w.w.m.n

סתמתם לו את התאבון צוחק

הוא באw.w.m.n

רק חכמים רואים אותו צוחק


*צדיקים/מלאכים

מה שבטוח, הרש, שהוא כן בא..ד.
אולי כי את לא מאמינה בזה?w.w.m.n

אגב, אני אגלה לך בסוד: אני לא ממש מאמינה בסגולות למיניהן (חוץ מתפילה, תשובה, צדקה, השתדלות מעשית בנידון).


אבל אין מה להפסיד


ואל תדברי ככה!!!!!! את תתחתני אי"ה עוד השנה (אלא אם כן זה לא טוב לך. אנחנו לא יודעים מה הכי טוב בשבילנו. רק אבינו מלכנו ).


דיבורים טובים מושכים טוב


תנסי...  


ב"הצלחה יקירתי!!!!!!!!!

אל תתייאשיw.w.m.n

ואל תבני יותר מדיי על סגולות.


לי קשה לראות אנשים הולכים כעיוורים אחרי סגולות למיניהן...

אל תשכחי לבשר לנו אי"ה כשזה יקרהw.w.m.n


פתחתי.בע"ה שיהיו בשורות טובותמעריצה של אבא

למי שפתח ולמי שלא..

גם אם הסגולה לא פועלת עלייך-יעלי_א

זו לא סיבה שלא תתחתני השנה.

יש הרבה סיבות וגורמים אחרים.

 

בע"ה.

^^^^^^^^^w.w.m.n

סגולות זו לא ההשתדלות היחידה והסיבה היחידה שתכריע אם תתחתני השנה או לא...

רציתי לפתוח אבל אני מתחפש כל שנה לאליהו הנביא,ילדי הירח

כן עובר בכל השכונה, יום אחרי זה כל הילדים קוראים לי אליהו 

חג שמח

השנה כן... בעז"הד.

איזו מין "סטטיסטיקה" זו?...  מגיל 12....

 

כל דבר - בזמנו..

 

בקרוב ובשמחה (ובאופטימיות..)

חחח! הבהרתי לכל המסובים סביב השולחן-דג זהב

ש-א-נ-י פותחת את הדלת!!! צוחק

 

אז ניגשתי לפתוח את הדלת: התכוונתי בליבי חזק, ונשאתי תפילה לבורא עולם שהסגולות הקטנות האלה יעבדו כבר... ומרוב כוונות שכחתי את ההצגה הקבועה של אחי- שמתחפש לאליהו הנביא הממתין שיפתחו לו את הדלת, וכמעט שנפחתי את נשמתי על מפתן הבית מרוב בהלה! צוחק [תגידו לי אתם- ממתי אליהו הנביא עוטה מסכה מפלצתית מפחידה?! מת]

קרעתני דגיגונתדניאלה .ד.


ת'אמת שלאחי הכנסנו גם את הזרוע לתוך הכיס, זה גם סגולה לחתונה

ותכננתי בלילה כשכולם ישנים להתחפש לאליהו הנביא ולהכנס..

הבעיה שבשעה 3:00 אני ואחי הלכנו לישון אחרי שהיינו גם בליל הסדר של הברסלבים

אז כבר לא היה לי גם כח לשטויות.


וצ'מעו קטע..

אמא שלי היצירתית כלכך הכינה לאליהו הנביא קומקום מלא ביין חושף שיניים 

אז אמרתי לה "אמא יקרה, אליהו בטוח יכנס לפה, הוא יתלהב מהמקוריות"

תוך כדי שאני מוזגת מה שבקומקום לכוס..


ליל סדר קורע.. מלא בסגולות ובלונדיניות

חחחח-משה ר-
כשאנחנו הגענו לקטע של פתיחת הדלת..תילה

סיפרתי לתומי על הסגולה הזאת, סתם שידעו המשפחה לידע כללי...

 

אני לא מסיימת לדבר וקולטת את אחיינית שלי (כיתה ו'!!) פותחת את הדלת צוחק

בל"חית משו...חיוך

חחחחחחחחחw.w.m.n
עזבי בלח"ית..חוצפנית! גנבה לך את הסגולה..2 גדות לירדן

מה יהיה עכשיו? <צ>

הגונב מגנב פטור..תילה

אני גנבתי ממנה את האפיקומן היא גנבה לי ת'סגולה (שלא התכוונתי לעשות..יצאתי מורווחתקורץ)

ניסיתי את זה אולי חמש שנים...גברת כבר

השנה פרשתי.

הפסימיות השתלטה לנו על הפורוםw.w.m.n

הצילווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווו


צוחקצוחקצוחק

מה פתאום פסימיות,גברת כבר

עברתי לזרוע בכיס!

 

 

 

 

(מה לעשות, תפילות עוד מרגישות לי יעילות איכשהו, אבל מרוב סגולות כבר פקעה סבלנותי.

בערב ליל הסדר אמא אמרה לי- תקראי את השיעור של הרבנית ימימה, יש שם המון סגולות לליל הסדר, ואני רק רציתי לענות לה- what else is new? (אבל לא עניתי בגלל כיבוד הורים!) כשיש סגולות יתר על המידה זה מרגיש קצת זול, איכשהו)

w.w.m.n

לי אין כיסים. באסה, הא? חיוך גדול

זרוע בקטנה..איפה את שמה ת'אגוזים?תילה
אחיהו לא בא בליל הסדר -מעדני שמואל על קיצור שו"עמנחם שטיין

בספר פפסח מעובים מוסבר שיש ששמים כוס גדולה על  השולחן בעת הסדר כדי לשפוך אליה את השאריות מהכוסות , לפני שתיית כוס שניה שלישית ורביעית.

 יש שנהגו להציב כוס גדולה מאוד שממנה מוזגים את הכוסות.

 בקיצור שולחן  ערוך סימן קיט א'

"נוהגין למזוג כוס אחת יותר מן המסובין, וקורין אותה כוס של אליהו הנביא." הוא לא מסביר למה הדביקו לכוס את השם הלא רלונטי הזה.

 אבל בפרוש מעדני שמואל על הקיצור מוסבר שזה היה תעלול של מבוגרים שבילפו לילדים כאילו זה לאליהו הנביא שבכאילו בא בליל הסדר , ולדעתו זה עושה צחוק מהתורה. ( לדעתו גם השיר החמוד "חד גדיא  הוא הומור מיותר).

 

 אגב סגולה אמיתית ויעילה למצוא בן זוג היא  לבקש חברים נאמנים להכיר לכם בן זוג מתאים.

 

אופס . הכוונה כמובן לאליהו הנביאמנחם שטיין

ואם כבר הוספתי , אוסיף עוד, שלשם "כוס של אליהו"  הצמידו רעיונות ושכי לב כמו שבכך מדגישים את תקותנו לבוא אליהו.

אין שוםפ בסיס לסיפור הבלוף לילדים כאילו אליהו הנביא סובב בעצם החג פעמיים את העולם ( מתחילת סדר ראשון , מיש ממערב לקו תאריך מתאים לדיני ישראל ) ועד לזמן סדר שני  בסמוך לקו התאריך אך ממזרחו .

תחשבו ,לפי המעשייה הוא לא סתם סובב אלא עובר בכל הבתים שבהם יש סדר  כלומר מתרוצץ הרבה מליוני ק"מ  בעצם החג.

 את הדלת פותחים לא לאליהו אלא כאות לביטחון בתפילת שפוך חמתך על הגוייים שאוייבים אותנו .

 ותיזהרו מאוד שלא לערוך בשביעי של פסח סעודת משיח ( עם עוד 4 כוסות) כי בכך מורידים משהו מהחג לזכר יציאת מצרים והופכים אותו לחג למשיח וזו עברה על  איסור "וממנו אין לגרוע".

 

סגולה אמיתית ויעילה למצוא בן זוג היא לבקש חברים נאמנים להכיר לכם בן זוג מתאים. ואפשר כמובן גם לבקש עזרת בני משפחה וכאלה שמקצועם בזה. וגם ללמוד איך להיות יותר בחוגים שונים שמזמנים  לאו דוקא במכוון בני זוג .

 

אכן ישנם כאלה שעוסקים בדרשות רב פורים בפסחאלקנה באחרונה

ומנסים לעשות חקירה מפולפלת במנהגי ישראל הקדושים, וכיצד טס אליהו הנביא מיליוני קילומטר ומתי הוא עובר את קו התאריך.
אך אנו לא מזלזלים. ובספרים (זוה"ק לך לך צג. מובא לקמן) מצאנו שאליהו הנביא אכן טס, ולא רק בפסח אלא בכל יום ויום לברית המילה שבכל מקום, גם בו זמנית, גם לתאומים וגם מעבר לקו התאריך.


גאולה אחרונה וראשונה מתחברות בלילה הזה. ואליהו המסמל את בשורת הגאולה מגיע אחרי שהזכרנו את יציאת מצרים, תחילת התהליך הארוך שיביא גם למשיח. אולי ההגדה שלך מזכירה את 'זכר ליציאת מצרים' בתור חג עצמאי בלי 'להביא לימות המשיח' אבל בהגדה שלי אנו כן מחברים בין 'אשר גאלנו וגאל את אבותינו ממצרים והגיענו הלילה הזה לאכול בו מצה ומרור' אל 'כן ה' אלוקינו ואלוקי אבותינו יגיענו למועדים ולרגלים אחרים הבאים לקראתנו לשלום שמחים בבנין עירך וששים בעבודתך ונאכל שם ממן הזבחים ומן הפסחים אשר יגיע דמם על קיר מזבחך לרצון, ונודה לך שיר חדש על גאולתנו ועל פדות נפשנו'.

וגם בהגדות שאין בהם חד גדיא, יש בנרצה (וחיברו ר' יוסף ט"ע מבעלי התוס'):
זך שוכן מעונה, קומם קהל עדת מי מנה, בקרוב נהל נטעי כנה, פדויים לציון ברינה.
לשנה הבאה בירושלים הבנויה.


אתה יכול להישאר בחקירות שלך. ולא לפתוח את הדלת לאליהו הנביא. ואז אכן הוא לא יבוא

תוּ אָמַר רַבִּי אַבָּא בְּזִמְנָא דְּבַר נָשׁ אַסִּיק בְּרֵיהּ לְאָעֳלֵיהּ לְהַאי בְּרִית, קְרֵי קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא לְפַמַּלְיָא דִילֵיהּ וְאָמַר חָמוּ מַאי בְּרִיָּה עֲבָדִית בְּעָלְמָא. בֵּיהּ שַׁעֲתָא אִזְדַּמַּן (ליה) אֵלִיָהוּ וְטָאס (מו ב) עָלְמָא בְּד' טָאסִין וְאִזְדַּמַּן תַּמָּן. וְעַל דָּא תָּנִינָן דְּבָעֵי בַּר נָשׁ לְתַקָּנָא כֻּרְסְיָיא אָחֳרָא לִיקָרָא דִּילֵיהּ, וְיֵימָא (יג א) דָּא כֻּרְסְיָיא דְּאֵלִיָּהוּ, וְאִי לָאו לָא שָׁרֵי תַמָּן. וְהוּא סָלִיק וְאַסְהִיד קַמֵּי קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא.


עוֹד אָמַר רַבִּי אַבָּא, בִּזְמַן שֶׁהָאָדָם מַעֲלֶה אֶת בְּנוֹ לְהַכְנִיסוֹ לַבְּרִית הַזּוֹ, קוֹרֵא הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא לַפָּמַלְיָא שֶׁלּוֹ וְאוֹמֵר, רְאוּ אֵיזוֹ בְּרִיָּה עָשִׂיתִי בָּעוֹלָם! בְּאוֹתָהּ הַשָּׁעָה מִזְדַּמֵּן [לו] אֵלִיָּהוּ, וְטָס אֶת הָעוֹלָם בְּאַרְבַּע טִיסוֹת וּמִזְדַּמֵּן לְשָׁם, וְעַל זֶה שָׁנִינוּ שֶׁצָּרִיךְ אָדָם לְתַקֵּן כִּסֵּא אַחֵר לִכְבוֹדוֹ, וְיֹאמַר: זֶה הַכִּסֵּא שֶׁל אֵלִיָּהוּ. וְאִם לֹא, אֵינוֹ שׁוֹרֶה שָׁם. וְהוּא עוֹלֶה וּמֵעִיד לִפְנֵי הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא. 

כתוב שאסור לזלזל בשיר חד גדיאבתאל1

והיה איזה רב גדול שזלזל בזה ואכל אותה....

יש בו סודות גדולים כך אומרים..

הזהרו בדבריכם!

תודה לבתאל שמראה שייתכן שתהיה אי הסכמה בין גדוליםמנחם שטיין

בתאל צודקת ב 100% לא כולם חןושבים כמו מחבר מעדני שמואל שהבאתי.

 אפשר למצוא עוד מספר מקרים שבהם יש דעות שונות בין גדולי התורה.

 העיקר שכולם יכוונו לשם שמים ולא סתם לעשיית צחוק מעניינים שונים.

לא נשמע שהתכוונת לשם שמיים בכללבתאל1

וגם לא נקרא 

אני לא מצליחה להבין איך אפשר לקבל יראת שמיים מהדברים שלך

אכן,ד.

כפי דברייך כתוב אצל גאון העולם, הרב חיד"א, שהשיב על מישהו שהתלוצץ על פיוט חד גדיא שאומרים האשכנזים, וקם אחד מבני החבורה ונידה אותו - ונשאל האם נידויו נידוי:

 

"..כי אנוש זה זד יהיר מתלוצץ על מה שנהגו רבבות אלפי ישראל בערי פולין ואשכנז.. ואשר לפנים בישראל גדולי עולם קדושי עליונים...והן עוד היום... כמה ראשי ישיבות וגאוני הזמן.. וכולם אמרו ואומרים פיוט זה, ונמצא רשע זה מתלוצץ ברבבות ישראל וגדוליהם, אבות בתי דין וגאוני ארץ, אנושה מכתו וחייב נידוי.... ומכל שכן איש זה שפער פיו שכל האומרים פיוט זה הם טפשים ועוסקים בהבלים פשיטא טובא דחייב נידוי.. . יש לענשו קנס לעניים.. ולהודיעו גודל עוונו וישוב אל ה' וירחמהו, ואין בזה שום ספק..."

 

ומזה אפשר לראות ככלל, גודל הזהירות במה שנהגו המוני רבבות ישראל וגדוליהם.

 

וגם לקרוא בשם "כוסו של אליהו", כמנהג ישראל, זה כמובן לא "שם לא רלוונטי". כך אומר המשנה ברורה, שרוב האשכנזים פוסקים לפיו, שהמנהג להוסיף כוס חמישית "וקוראים אותו כוס של אליהו הנביא (לרמז שאנו מאמינים שכשם שגאלנו הי"ת ממצרים, הוא יגאלנו עוד וישלח לנו את אליהו לבשרנו)".

ונאמרו עוד טעמים בזה.

ד.אינך מרגיש שאתה לוחם נגד שאיפה לאמיתה של תורה?מנחם שטיין

אתה יודע שיש הבדל עצום בין זלזול ולגלוג על מנהג זה או אחר לבין דיון ענייני וחקר האמת .

 הרב שמואל הכהן בורשטיין רב העיר שאטאווא  מחבר מעדני שמואל ממש לא זקוק להיתר ממך להגיד את מיטב דעתו על ענין זה או אחר. 

" אין לך בן חורין כמי שעוסק בתורה".  העוסק בתורה לשם ידיעת התורה הוא בן חורין  מכל מיני קומיסארים על המחשבות.

 אז השאיפה לביאת המשיח היא דבר גדול וחשוב. אבל זה לא אומר שכל דבר שקושרים אותו  עכשיו ךמשיח באמת היה קשור במקורו למשיח.

 

 והצורה שבה אתה כותבת בעצם באה להפחיד את כוןלם מלחשוב ולראות דעות שונות שהן לא בידי בידי  בידיוק מה שמקובל היום בפורום חדרי חרדים.

 והבאתי גם את הספר "פסח מעובים" שכותב שהכוס הנוספת היא כוס לעודפי יין . ( כלומר בכלל לא קשור לאליהו) ובהגדה שם משמואל  ובהגדות ישנות רבות מאוד בכלל אין כוס של אליהו.

 אז לשרוף את כל ההגדות העתיקות?

 

יש מקור (רציני) שאומר כאילו אליהו בא לבקר בסדר?מנחם שטיין
ואם אין, אז מה?הרש
מה הקשר?ד.
עבר עריכה על ידי ד. בתאריך ט"ז ניסן תשע"ב 21:39

בכלל לא הגבתי לדבריך, ולא במקרה. אתה יכול להמשיך בסיגנון הפשקווילי הזה, דומני שכבר הוסבר: טעית בכתובת. זה לא בערוץ הזה...

 

הגבתי לכותבת שכתבה שהיה מישהו שזלזל ב"חד גדיא" ושילם על זה,

 

ואני ציטטתי את המקור לדבריה, מילה במילה מהרב חיד"א.

 

וכן ציטטתי מילה במילה את דברי ה"משנה ברורה", עם משפט קישור... זה כל מה שכתוב בהודעתי..

 

השגות - להפנות אליהם...

 

[ואל תנסה "להחזיר" כעת מה שכתבו על סגנון דבריך בעבר - שמתאים לאתרים פינתיים חרדיים - לאחרים.. זו בדיוק השיטה במקומות כאלה: הפוך על הפוך... מי שניסה להיות פה "קומיסר על מחשבות" כלשונך - זה אתה, שמנהל "מלחמת חורמה" נגד חבד ועוד כל מיני אחרים (אני אגב, כידוע, לא "חבדניק". אבל מכבד ושמח בזרמי היהדות הנאמנה למיניהם). ומה הקשר ל"שאיפה לביאת המשיח" לציטוט לגבי החד גדיא. זה נראה כמעט כמו "פוביה" - מישהו מצטט את הרב חיד"א, ואתה אוטומאטית מזהיר מהקישור לביאת המשיח.. גם זה בגלל חבד?... ואל דאגה: מי שכתב בזלזול הוא כמובן לא ה"מעדני שמואל", אלא אתה, כפי שהרגישה גם הכותבת..  מצטט רק מקור אחד על "חד גדיא", בהעלמת המקור הנ"ל מדברי החיד"א ועוד רבים וטובים..  כותב "בילפו את הילדים".. לשון זולה. כותב על השם "כוסו של אליהו" - "לא רולוונטי", כאילו זו עובדה ברורה, עוד לפני הבאת ההסבר של בעל "מעדני שמואל". דוגמה טובה לזילזול]

 

והרב חיד"א, אכן "מפחיד את כולם" מזלזול בגדולי ישראל, המוני רבבות כשרי ישראל, ומנהגי ישראל...  לא "מפחיד" אלא מזהיר, חד משמעית (הקשר ל"חדרי חרדים" הוא כנראה רק הקשר שלך אליהם...)

 

ו"לשרוף את ההגדות" - מתאים לנוסח שלך, שהזהיר בהודעה קודמת "לשמור על כבודם של הגדולים שהזכרתי", כשהעיזו להזכיר עוד גדולים....

 

מה קרה? שכחת את "הודעת המוסר" הקודמת שלך לעלמה, על כמה דעות?... יש דעה שהכוס הזו היא ל"עודפי הכוסות", ויש במשנה ברורה, ובעוד מקורות רבים,  שהכוס נקראת כוסו של אליהו מטעם הציפיה לישועה. אז המשנה ברורה אמר שצריך "לשרוף את ההגדות הקודמות"? או אולי לדעתך צריך "לשרוף" את דבריו?... איזה "ראש"  מעוות זה..

 

כעת - מודעה: אני יודע שאתה לא תסיים בלי להגיד את "המילה האחרונה"..

אתה יכול להמשיך לחרף, לגדף, להכניס בדברי אחרים מה שלא אמרו, וכו' וכו'.. אני לא "אציץ" אפילו בהודעה, תהיה כותרתה פרובוקטיבית ככל שתהיה.. וכמובן גם לא אגיב.

אם מישהו רוצה - יתעסק עם זה. ולא - זה ישקע פה די מהר.

 

אגב, יש גם מקור רציני ל"ביקור" של אליהו הנביא, על אף שאני כלל לא הזכרתי את זה.

אבל לא אכתוב - כי לך זה לא יעזור, אתה תידחה אוטומאטית, והאחרים אינם צריכים לכך..

אז בסדר: אתה יכול לא להגיד "חד גדיא", וגם לוותר על ביקורו של אליהו הנביא..  אני מניח שהוא יסתדר גם בלי זה...

הגזמת בנתינת תוארים שאתה זקוק להם לשימוש עצמימנחם שטיין
תארים לא תואריםמרכזניק

ורק לי זה נראה שההשתלחות שלך בדן היא אישית? אם כן אתה מוזמן לעשות את זה בש"א ולא ליד כל הפורום..

צדקת הוא העניק תארי (לא תוארי) גנאי הראויים לעצמומנחם שטיין

עם כל הצניעות המתחייבת , דומני שכתיבתי בדרך כלל היא כתיבה מועטת שגיאות ( איני כולל שגיאות הקלדה ).

 במקרה הנוכחי בדקדוק התנ"כי שבו אנו משתמשים ראוי היה לכתוב בנסמך תארי ולא תוארי.

 בלשון הרבנית הכתיבה "תוארי" היא תקינה. בדקתי ומצאתי שהאלשיך כותב "תוארי" 6 פעמים פעמים , וגם הרב עובדיה כותב ש"משה הוא תואר יותר חשוב מכל תוארי הכבוד של הרב".

 

וממש שגית כשכינית דיון ענייני והבאת מקורות מול מילות גנאי כ"השתלחות" .

חבר אתה חופריהודי פשוט=)


הערה. תעמולת דן רוויה ב'מידע' כוזב. מתאים לתעמלןמנחם שטיין

אני דנתי במחשבה כאילו אליהו מתרוצץ 48 שעות ועובר מליוני ק"מ בשני ימי החג ושותה קצת יין בכל מקום.

 מחשבה שנבעה מהצמדת השם "כוסו של אליהו " לכוס הזו. והזכרתי דבר נוסף שאמר הרב בעל מעדני שמואל.

 המשתולל נגדי מייחס לי לעג על מנהגי ישראל.

 והוא מציג את חד גדיא כמשהו קדוש, ומי שאינו רואה בפיוט זה משהו קדוש ונעלה שחובה לאומרו נחשב בעיניו כעוכר חב"ד כלוחם בחב"ד וכו' וכו' .

 מה לעשות ובהגדת חב"ד שראיתי הפיוט חד גדיא כלל לא מופיע !!

 ומה לעשות שאני דוקא כן אומר אותו .

מה הקשר חד גדיא לחב"ד??? חבדניקים לא שרים את זהעוד מישהי

בס"ד

ובקשר לסעודת משיח זה מנהג מהבעש"ט הקדוש, ו4 כוסות זה עוד מהרבי הרש"ב.

איך שירשור על סגולות להתחתן הפך לבמה לכתוב את השטויות שלך???

 

 

פתחתי השנה..שימני כחותם

נראה אם יעבוד..

עד כאןכְּקֶדֶם

מי יודע כבר כמה קשרים הלב הזה חווה

וכמה אמרו לך שאתה זוהר ושאתה משהו אחר ושהעולם צריך אותך באמת. ואיך זה שאתה כזה כל כך? והלוואי שהרגע הזה אתה ואני לבד יהיה לתמיד.  ושאם היה אפשרי הייתי נשארת איתך לנצח אבל אנלא יכולה להקים איתך בית. ועוד אינספור פתגמים מאינספור שהלב שלי נתן להן להיכנס בלי מעצורים. והן הביטו ברהב ונגעו בקצהו ונחרדו ונעלמו.

ולהבדיל גם קשרים עם חברים טובים מאד שהחליטו שדיי.

אה וגם הוא, שאמר לעולם דיי. גם איתו רציתי להגיע הכי רחוק שיש יותר מהכל וגם אתה מתי שככ התקרבתי אליך טרקת לי את הדלת בפרצוף. כמו כל האחרים.

ואולי אני באמת תמים ונאיבי אולי לא הרגשתם אליי כמו מה שאני הרגשתי ומרגיש אליכם עד היום. אולי באמת ניצלתם כל רגע אתי רק כדי לחוות עוד קצת , כמה שמתאפשר.


אבל הגיע הזמן שלי. שעכשיו אני איעלם.

הגיע הזמן שאומר לעולם - דיי.



התוהו קדם לעולם. 

נוגע, לא נוגע

עצוב וכואב לשמוע

 

קצת מניסיון, יש אנשים שהעבודה הרוחנית שלהם זה להסתנכרן עם העולם וללמוד להתהלך בו. ואם זה מנחם, אחרי העבודה הזאת אתה מרגיש אחרת, טוב יותר ורגוע ושליו, ושלם עם עצמך.

שתרגיש טוב במהרה בעז"ה, ותמצא את מקומך ואת רעייתך

נעמת לנו… חבל שאתה מחליט לעזובפ.א.
וואלה לא קלטתי שזה שרשור פרידהadvfb
כתיבה יפהאדם פרו+
מבטאת את ההרגשה
כואב ממשארץ השוקולד
מאחל רק טוב
חבר יקרכל היופי

עוד לא הגיע זמנך להיעלם.

הלב שבע אכזבות אבל יום אחד יהיה טוב יותר ותמצא את מקומך.

הסימן הכי טוב בעיניי לטוב ולכנות - הוא אנחנו עצמנו.

האם אתה מרגיש טוב ואהבה כלפי אחרים?

אם כן, בוודאי שיש עוד כמוך שאינם רק נצלנים.

כל אחד מאיתנו מסתובב בעולם הזה עם שריטות וקשיחם משל עצמו, החיים מורכבים ללא ספק.

אבל יש ויהיו רגעי אור.


אנחנו נוטים להבליט את החושך כי הטוב הוא המובן מאליו, כי אנחנו בנויים להתגונן מהרע.

אבל מה שזה אומר בתכלס, גם אם לא תמיד מרגישים ככה, שהטוב הוא הרוב. מקיף אותנו בלי שנרגיש.


מותר ליפול לתהומות, זה בסדר להרגיש, אבל לזכור שיש אור בקצה, שהנפילה הזו לא תהיה לנצח.

חולה עליךךךadvfb

אחלה כתיבה

 

הצורך לשים גבולות הוא צרך הכרחי.

לאחרונה באמת עלתה התובה שזה גם נותן קרקע פוריה לדברים שיצמחו ויפרחו.

יש שני צדדים יראה ואהבה.

היראה שמתבטאת בשימת גבולות והיא נותנת בסיס יציב. 

על גבי הבסיס היציב אפשר לפתח ולהצמיח כל פעם את האהבה.

אז בהחלט - די! שמים גבולות! מתוך כך בעזרת ה' הרבה שפע ברכה והצלחה!!

בהצלחהברוקוליאחרונה
זה נהיה טרנד?הפי

לדבר עם בחורה ולברוח?

2 נשים שלוותי השבוע היו מפורקות מבכי עד כדי מצב של חולי.

אם אתם לא מתכוונים לצאת לדייט תגידו את זה מראש

ולא ברור לי איך גבר שמגדיר את עצמו דוס עושה שטויות כאלה.

ובעצם דוס או לא לא מתנהגים ככה

לא סתם שולחים הודעות בוואצפ לבחורה שהעבירו לך את המספר בשביל שידוך ..ואז בורחים .

איך זה גורם לשדכן גם להרגיש?

ולא סתם קובעים עם בחורה דייט ומבטלים באותו יום


 

שלא נתחיל לדבר על שגרירים/ שליש/ וחבריו

ששם בכלל פותחים הודעות מדברים ואז יום אחרי נעלמים .

מדוע?


 

אני תמיד אומרת אף בחורה לא כועסת שלא רוצים אותה בחורה כועסת כי הראו לה שרצו אותה (בואי נקבע דייט )

ובסוף הלכו בלי הסבר בבום


 

אני כבר התרגלתי לזה שיש כאלה שדיבורים לחוד ומעשים לחוד ..

ואני אומרת את זה בכאב אם אדם בוחר להתנהג ככה או ניצלתי.. עוברת הלאה ..

אבל לא כולן לוקחות את זה ככה

יש בנות שלא רוצות לשמוע על דייטים בזמן הקרוב בגללכם..


 

באמת קחו אחריות.

גוסטינג זה גועל נפש

אתם גועל נפש

 

השרשור מופנה לאדם שבורח/ מבטל דקה 90 בלי לזכור שיש צד שני לסיפור.

אדם אשר לא יודע לבטא את רגשותיו ..

נכון לא תמיד אפשר להביע מה אתה מרגיש אבל אפשר שיהיה לך עמוד שדרה . אל תגיד סתם דברים .. מזה??

(אפילו הודעת נימוס יהיה מתאים .. מצטער על הזמן שלך.. בכל זאת אני חושב שלא מתאים .קשה?

 אפשרי גם אם לא מסתדר הכל בסדר .מידות יש פה צד שני לעזאזל 

 

דרך ארץ

 

כנל הפוך!! כלפי גברים

 

יש לי בכלל סיכוי?מה כבר ביקשתי

אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...

לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.

עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).

הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.

זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".

מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."

וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?

זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...

קלעת בולמה כבר ביקשתי

היא אמרה על עצמה שהרגש שלה לא נמצא איפה שהיא מצפה שיהיה ושהיא מאוד מקווה שיתפתח, ככה שכנראה באמת זה שלא היה שם שינוי משמעותי היה הטריגר העיקרי להיפרד. היא דיברה עם מישהי שהדביקה את החוסר התקדמות ברגש בהובלה שאולי חסרה מצידי, וזה היה נראה שהיא קצת נתלתה בזה בשביל לתרץ למה היא רוצה לסיים. בזמן הפרידה נאמרו הרבה דברים שאני כבר לא ממש זוכר, והאמת שמעדיף כבר לשכוח...

בעז"ה שבקרוב ממש נזכה למה שאתה מתאר ושבנתיים אצליח לחיות באמונה ובביטחון... 

מכיוון שאינני ראוי להיות הגאון של הדור,חסדי הים

אני חייב להתחתן עם אשה שתהיה מוכנה לגדל את גאון הדור הבא.

"יִבְחַר לָנוּ אֶת נַחֲלָתֵנוּ אֶת גְּאוֹן יַעֲקֹב אֲשֶׁר אָהֵב סֶלָה".

שדכנים לחוצניקים ודומיהםTachyon

האם מישהו מכיר שדכנים לחוצניקים או בכללי אנשים שיכולים מצד אחד להיות מאוד דוסים ומצד שני מאוד פתוחים לעולם? 

אתה יכול לפנות אלי במסר (לא בשיחה אישית) ואתן לךחסדי הים
מספר של שדכנית שעוסקת בזה.
אשמח גםראומה1
התחתנתי לתוך קהילה של חוצניקים רווקיםתמיד בבטחה

אז מוזמנים לפנות ואני אנסה לעזור

פניתי ראומה1
יש קהילה של חוצניקים רווקים כאן? סקרנת...מתוך סקרנות
זה סביב ישיבת מיר?
תודה, מכיר קבוצת ווצאפ שלהםמתוך סקרנות

יש להם גם קהילה פיזית?

בוודאיארץ השוקולד
תשאל בקבוצה איפה הם גרים ואיפה המניינים שלהם, לרוב זה סביב אוניברסיטאות לדעתי.
מעניין, טוב לדעתמתוך סקרנותאחרונה
תודה רבה! אם יש עוד איזה שדכנים מאזור בית שמש?Tachyon
יש בתחתית רשימת השדכנים בשרשור הנעוץלגיטימי?

כמה שדכנים ומיזמים.

כדאי להסתכל לדעתי גם על האתר SAYS.

בהצלחה

הייתי מחפש באינטרנט על JLICארץ השוקולד
ראיתי עכשיו זוג בדייטהפי

הבחורה כמעט מתעלפת מקור

והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..

הבנת מה אני אומר?

אחי , היא בעולמות עליונים

ביטקוייןמשה

זה באמת מקום לרחף בו.

כמה קשה לומר קר לי?בחור עצוב
בנות תמיד צודקות ובנים תמיד טיפשים וחסרי תשומת לבצדיק יסוד עלום
יותר קשה מלאכול סרטים אחר כך שהוא לא שם לב אלייךיוני.ו.

מה שבטוח.

ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.

תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.

בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.

הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.

ברור שהיא צריכה להגידהפי
לא ציפיתי שידע לבד
הצעתי לכמה בחורות את המעיל שליבחור עצוב
כולן סירבו. אולי הגיע הזמן לכבס אותו. 
נראה לי שזה בסיסי להיות רגיש למזג האווירadvfb
כדאי שיהיה תשומת לב מצידוארץ השוקולד

אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.

 

ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.

חחחח לא נראליהפי

אני צוחקת כי עכשיו שעה אני אומרת לחברה די קר לי בואי לאוטוו כבר

פתאום דוכן של תכשיטים סייל כל הדוכן

מה לא ניקח????


והיא כולה עלק קר לך

הורידה לי את החשק לא לקחתי .

סתם פשוט היה יש ים אנשים


קיצר יש משהו שמעניין לך פחות קר

אבל בדייטים לי ספציפית קפוא

ואני חופרת לבחור שקר לי!

הוא לא יכול לפספס את זה

אז תקבעו מראש במקום סגורבחור עצוב
ואי אני חושבתהפי

שהתסכול הכי גדול שלי בדייט היה שנכנסו למסעדה ואז גילנו שאנחנו בטעות בחלק החיצוני שלה אומנם מקורה אבל חיצוני היה שם קור בלתי נסבל.


שזה קטע זה יחסי  כי עם גברים קפוא לי רצח

ועם חברות שלי חם לי כל הזמן המזגן על חום דולק 

אז אפשר לעבורבחור עצוב

זו לא בושה לומר לבחור שקר לך ותשמחי לעבור.

בסוף המטרה שלו שיהיה לך הכי נוח בעולם כדי שתוכלי להביא את כל כולך לפגישה( וגם להיפך כמובן).


אני אישית הייתי שמח אם מישהו תאמר לי מה יגרום לה להרגיש טוב יותר. 

ברור שאמרתיהפי
סוף טוב הכל טוב?בחור עצוב

יש כאלו שמתפדחות לומר וסתם סובלות. 

אפשר להגיד בטל ומבוטלהפי
לא הבנתיבחור עצוב
קורה לי הרבה בשרשור הזה
אולי זה דייט בין הראשוניםמישהי נשואה

והיא עדיין התפדחה להגיד

אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה

את ההרצאות בנושא כלכלה שהיית נושא בפני😂יעל מהדרום
אשה היא לא יועץ השקעותבחור עצוב
אשה היא אכן לא יועץ השקעותאריק מהדרום
אבל אתה הולך לאחד את ההון שלך וההון שלה להון אחד.


זה נושא מספיק חשוב כדי שלפחות תהיה לכם ראיה משותפת לגבי איך נכון להשקיע.


המצב שבו צד אחד משקיע כראות עיניו בכל מיני השקעות וצד שני כלל לא מעורב זה המצב הנפוץ אבל הוא מאוד לא בריא בעיקר בעיתות משבר שבו צד אחד יקבל תרעומת על ההשקעות הגרועות שלו.


וגם איך בן אדם משקיע אומר הרבה מאוד על הנפש של בן האדם ועל איך הוא רואה את העתיד שלו ושל משפחתו.

זה לא אומר שצריך לאכול לה את הראש על זה בפגישותבחור עצוב
ולגמרי אין לי בעיה לקחת אחריות על הצד הכספי בקשר. לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכל. 
אכן לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכלאריק מהדרום
אבל בנושא הספציפי הזה זה מאוד חשוב לעבוד יחד כי ישנן החלטות מאוד גורליות.


אם מישהו אחד אחראי על שטיפת כלים, זריקת זבל או ספונג'ה זה לא נורא כל כך אם הפרטנר לא יהיה לו מושג בנושא.


אבל בנושאים כמו ניהול ההון המשפחתי וחינוך הילדים זה מאוד קריטי ששני ההורים יהיו אחראים ביחד.


וזאת כי שני בני הזוג מוציאים ומכניסים (בדרך כלל) ואם לשניהם יש מטרה לחסוך להון עצמי לבית או לחתונות ובר מצוות לצורך העניין לא הגיוני שאחד מבני הזוג על דעת עצמו יחליט להוציא יום אחד הכל על ביטקוין כי הוא ראה טיקטוק ששכנע אותו זה הדבר הנכון.

אתה יודע שזה בערך מה שקרה בקיבוציםמשה

השקיעו שם בכל מיני שטויות כל מיני אנשים שעבדו בגזברות. חלק קטן הצליח והתעשר (ואז הקיבוץ לא התלונן...) וחלק גדול פשטו את הרגל.

אני תוהה אם מספיק ששני הצדדיםארץ השוקולד

רואים עין בעין ביחס להוצאות וחסכונות, גם אם אחד הצדדים לא מתעסק באופן ההשקעה?

מה דעתך על זה?

המצב הנפוץאריק מהדרום
הוא שיש צד אחד מאוד מעורב בפיננסים וצד אחד לא מעורב בכלל, העובדה שזה מצב נפוץ לא אומר שזה בריא, במקרה של גירושין או מוות או נכות פתאומית שתמנע מהצד המעורב לתפקד זה יקשה מאוד, מקרים שבו צד אחד לא רק שאין לו את הקוד לחשבון בנק, אלא שבכלל לא הוריד את האפליקציה לחשבון זה יהיה ללמוד להתנהל הכל מאפס.


בשאלות הגדולות של החיים, עם מי להתחתן, כמה ילדים להביא, איפה לגור, איך לחנך את הילדים, במה לעסוק, צריכה להיות החלטה משותפת או לפחות מעורבות אחראית לדרך, גם בבניית ההון המשפחתי זו החלטה מספיק קריטית בחיים כדי לפנות לזה זמן איכות לדבר על העתיד הפיננסי שלכם.

אם תרצהאריק מהדרוםאחרונה

תוכל להשוות את זה לזוג שצד אחד מעורב בחינוך ילדים עד לשד עצמותיו והצד השני לא יודע איפה הילדים לומדים, לא מה הם לומדים, לא איזה כיתה, לא אם מישהו מציק להם בהית הספר, הוא בקושי יודע כמה ילדים יש לו ואם בכלל ומה השמות שלהם, מתי בר מצווה, לא מעניין אותו כלום בחינוך ילדים.


אז בפיננסים זה המצב הנפוץ.

ברור שמספיקברגוע
חחח גדולהפי
הרהורים בעקבות שירשורים: למי לדעתכם יש יותר סיכוי?יוני.ו.

ולמה

 

1. "לא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "זאת הסיבה שהפכתי להיות פריק/ית ומוזר/ה" >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"

 

2. "אני פריק/ית ומוזר/ה" >> "זאת הסיבה שלא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
 

נגיד שאלו שני סוגי האנשים. שניהם לא אידיאלים, אבל כנראה יותר נפוצים מהסוג האידיאלי, אז תנסו להתייחס אליהם, ולא לשבור לסוג שלישי. אם תקלטו את הלך הדברים תגלו שיש הרבה פחות מקום לקטנוניות.

 

(חסכתי את הניסיון לעדן/ פוליטיקלי קורקט למינהם)

מסכים ומחזקאביעד מילוא

אבל זו התבוננות חיצונית  צריך לשבור את הסטיגמות

אתה מה זה צודקadvfb

גם בהתחלה זה עלה לי, אבל אולי זה רק עניין של ניסוח.

אם מדברים על שורש העניין אפשר למצוא בדילמה הזו עקרון שהוא אמיתי ולא חיצוני.

לא הבנתיהרמוניה

למה שיהיה הבדל אם לשניהם המסקנה השווה היא- "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה" ?

לראשון יש יותר סיכויadvfb

הוא מגדיר את עצמו כנורמלי חוץ מהעובדה שהוא לא מצליח במערכות יחסים, לכן הוא יכול לבודד את חוסר ההצלחה בתחום הזוגי ולהבין שזה לא צובע את כל האישיות שלו. ככה הבטחון העצמי עולה וכך גם המסוגלות שלו לפתור את הבעיה עולה.

 

בסוג השני יש בעיה בהגדרת הזהות האישית והערך העצמי. הטיפול הוא בהכרח שורשי. 

תלוי ביחס בין כמה שהוא חושב שהוא פריק ומוזרנוגע, לא נוגעאחרונה

לבין כמה שהוא באמת

שוב נר בלי ביתאנונימיכלשהו

כל משב רוח מכבה אותו. נשארה רק פיסת שעווה חסרת צורה.

בעז"ה שנה הבאה 'נר לבי בית'חסדי הים

לפעמים רק צריך להחליף כמה אותיות בראש, כמו הדוגמה המפורסמת 'מחשבה-בשמחה'.

בעז"ה בקרוב ממש!

היום זה עדיין "זאת חנוכה" וההשפעה עדיין קיימתנפש חיה.

אפשר עדיין להתפלל ולבקש ליד החנוכיה אפילו שהיא כבויה

 

 

בע"ה

לשנה הבאה נר איש וביתו

מתוך בריאות ושמחה#

רק לומרנגמרו לי השמותאחרונה

שהתפללתי עליך לישועה שלמה ב"ה.

ניכר שאתה עובר קושי מאוד גדול, תקופה ממושכת

מקווה שאתה מוצא גם בחיים האמיתיים כתובת מיטיבה שתעזור לך ותלווה אותך דרך קושי זה

חזק ואמץ

ב"ה שתראה אור גדול במהרה ממש

"קווה אל ה'

חזק ויאמץ ליבך

וקווה אל ה'"

אולי יעניין אותך