רגע של עברית 1 (צומת)כתר הרימון
עבר עריכה על ידי כתר הרימון בתאריך א' אלול תשע"ב 23:44

כבר זמן רב שאני מתכננת לפתוח את השרשור הזה. האמת היא שחשבתי שייסקלו אותי, אבל לאור התגובות היום, אני עושה את זה.

 

אז ככה, מדי ערב (כמעט) אני אביא כאן רעיון נחמד על העברית או משהו שכדאי שנשים לב אליו ונלמד אותו.

ח"ו לא כדי לתת ביקורת, אלא כי יש רצון להשתפר בזה, ולא תמיד יודעים.

 

אז הפעם: צֹמֶת.

 

מילה זו היא בזכר ולא בנקבה כמו שנוטים לחשוב.

התי"ו היא חלק מהשורש ולא תי"ו שמסמלת נקבה.

 

ולכן:

 

צומת מסוכן

צומת מרומזר

 

וכן על זה הדרך.

 

הפעם היה קצר, כי כבר יש שרשור על שפת קדשנו...

רעיון מעולה!!! ^^ החכמת!כמו צמח בר
ידוע!נפשי תערוג

אבל תודה רבה.

 

ואם כבר,

צריך לציין שהמילה כיכר היא נקבה 

והמילה מטבע היא זכר- מטבע זר

 

שתי דוגמאות שזכורות לי שאנשים נוהגים להתבלבל בהן

 

(למרות שאם כבר מעלים את זה, יש דעות האומרות שהן, כיכר (במשמעות של כיכר לחם) ומטבע, מילים שהן גם זכר וגם נקבה , אבל נוהגים היום להתייחס אליהן כמו שצויין לעיל)

 
הנה משהו פחות ידוע...האדם היושב

המילה דלעת. ביחיד היא נקבה, אך ברבים... דלועים... זכר... 

הכיצד? 

בין הפותרים נכונה יוגרל 'יישכועיך'

חיוך

 

האדם היושב - חשבתי עליך כתר הרימון

שרשורים פה במיוחד בשבילך

 

א. יש עוד מילים כאלו. מה עם שולחן - שלחנות?

ב. האם התכוונת שדלעת - בגלל שזה ממשפחת הדלועיים?

 

 

ידעתי... אבל רציתי לדעת מי עוד יודע...האדם היושב

חיוך

(את יודעת שמלפפונים הם חלק מאותה משפחה? מבולבל)

שמחה לראות שכיוונתי לדעתך כתר הרימון

האמת היא שזו לא חכמה,, אני יושבת פה עם אבן שושן

רמאית...האדם היושב

אסור לסמוך על נשים... 

עצוב

לא כתבת שאסור להשתמש בחומר עזר.כתר הרימון

ומילון אצלי זה דבר בסיסי ובשימוש כל הזמן

יש כאלה שמביאים תירוציםהאדם היושב

ויש כאלה שמביאים תוצאות... 

מוציא לשון

לא דומה בכלל!עין הקורא

שולחן הוא זכר, וגם שולחנות הם זכר.

ובעברית בת זמננו לא אומרים דלועים, אומרים דלעות.

 

הריבוי דלועים הוא לשון משנה, ובאמת שם אין כ"כ

הקפדה על זכר ונקבה, ויכול להיות באותו משפט

התייסות לאותו עצם גם בזכר וגם בנקבה.

 

דלעות, למיטב ידיעתי, היא מילה לא תקניתהאדם היושב
סיומת זכריתנפשי תערוג

 אבן- אבנים

יונה- יונים

נמלה- נמלים

שנה- שנים

התחמקות יפה, נפשי...כתר הרימון
היושב, יש לי כיוון. תגיד מה דעתך.קיש חצילים

בספר "תשבי" למדקדק האשכנזי מימי הביניים ר' אליהו בחור,

הוא כותב שכעקרון למילה "ביצה" יש שני מינים: זכר בלשון המקרא, ונקבה בלשון חכמים.

 

לגבי שילוח הקן למשל רואים לשון זכר - "בֵּיצִים" וביחיד "בֵּיץ" (כן, כך הוא כותב שם...).

 

אבל מהמשנה אנחנו מכירים את "בֵּיצָה שנולדה ביום טוב", וברבים "בֵּיצוֹת" (גם זה בדבריו).

 

 

אז אולי -

אז אמנם התרגלנו שביצה זה נקבה ולכן גם ברבים נשתמש בנקבה...

אבל בדלועים שאולי השתרשה כצורת הרבים של דלעת, כיוון שזאת מילה שמשתמשים בה

פחות מביצים (כל גיחה למכולת כמעט או מתכון, כוללים אותן), חל הבלבול והשיבוש הזה?...

 

הצעתי.

כתר הרימון ענתה נכוןהאדם היושב

לכן בניגוד לדוגמאות שהבאת, לא מדובר רק בסיומת, אלא המילה 'דלועים' עצמה היא בלשון זכר. 

אבנים רבות. דלועים רבים. 

 

שמתי לב לזה!קיש חצילים

אני רק הצעתי דרך לחשוב איך זה השתלשל -

שבשפה שלנו אנחנו קוראים לאותו הדבר בדיוק נקבה ביחיד וזכר ברבים.

 

לגבי ביצים - מהמקורות נתון לנו "ביצה" ביחיד ו"ביצים" ברבים.

היחיד קובע את המין - וממילא גם הביצים רבות.

 

הצעתי, שההבדל שנקבע בשפתנו שדלועים יהיו רבים ולא רבות -

נובע משימוש פחות תדיר, שגורם לשכוח ש"דלועים" זה בעצם הרבה דלעת,

ואומרים - טוב, דלועים זה הם ולא הן.

מעולם לא הקדשתי מחשבה רבההאדם היושב

ל'איך התפתחו הכללים הלשוניים?'. פשוט קיבלתי אותם ככללים... (למעט הרצאות משודרות של אבשלום קור פה ושם...)

אבל זה מעניין. אולי אני צריך לעשות תואר שני בלשון?

מבולבל

 

אבל לא דיברתי על כללים לשוניים בכלל |טרחן|קיש חצילים

דיברתי על occurence נסיבתי מאוד ספציפי...

השערה נועזת וחצופה עם ריח מחקרי רח"ל יאמייאמייאמי

היה לי חברותא תותח, שבכל בוקר היה משכים קום להכין קפה שחור

ולהאזין ברדיו לאבשלום קור. רציני!!!

..כתר הרימון
עבר עריכה על ידי כתר הרימון בתאריך ז' תמוז תשע"ב 02:04


בקשר לביצים -כתר הרימון

יש מילים שלא מופיעות בכל צורותיהן בתנ"ך ואנו משערים את צורותיהן עפ"י מילים אחרות.

המילה ביצה לא מוזכרת בתנ"ך, אבל ביצים כמדומני שכן.

 

לכן כשחלה "גזירה לאחור" היא יכולה להיות בצורה שגויה.

 

ועוד על גיזרה לאחור, בפעם הבאה

 

 

 

*חברים, המבחן שלי מחר הוא לא בלשון!!

בקשר לגזירה לאחור -בועית מחשבה

בס"ד ובהשתדלותי

 

נראה לי שגזירה שגויה הולידה את הטעות שלפעמים אומרים חֲרָק במקום חֶרֶק. הרי ברבים אומרים חֲרָקֵים, אז גוזרים לאחור ומקבלים חֲרָק....

יפה.כתר הרימון

(רק הניקוד לא מדויק...)

מה לא מדוייק....?בועית מחשבה

בס"ד ובהשתדלותי

 

ועוד השתמשתי המילון! >.>

כל הכבוד כתר הרימון

היית צריכה לנקד חרק בקמץ ובפתח. 

אבל לא חשוב, כי זה ממילא לא קיים.

 

ובאמת יפה לך

למעשה, לפי המילון שאני משתמשת בו -בועית מחשבה

בס"ד ובהשתדלותי

 

כן יש מילה כזאת, שפירושה "קול חיכוך וחריקה"..... XD

|בודקת|כתר הרימון

את צודקת.

אני לא יודעת למה זה כך.

אם תהיה לי תשובה או הארה, אגיד בעז"ה.

את צודקתהאדם היושב

חרק זה כמו אבן או אטב. 

ברבים הם מקבלים קמץ ופתח, וביחיד הם מקבלים סגול... 

יפה! ע״כ היו 60 שניות בעברית!!ניתאי הארבלי
רעיון חכם!!אייכה!

לכמה רגעיםצוחק

אם אבשלום קור היה נכנס היום לפורום הוא היה..thinker

מוזמנים להמשיך..

ועל זה הדרך -בועית מחשבה

בס"ד ובהשתדלותי

 

גם גֶרֶב הוא זכר, וכן מקבילו הארמי - פוזמק

אני שמחה שאתם נהנים כתר הרימון

אח, איזו נחת...!
 

אני בכוונה לא כותבת כאן הכול בבת אחת, אבל זה ממש כיף שאתם מוסיפים משלכם.

אז מוזמנים!

וברבים-- פרוזמקאותיוסלה קמצן (קדוש?)
יש לי יש ליכבשת החורף

1. פן - זכר.
   פנים - ?

 

2. "ובכל ביצה הס פן תעיר, ישן לו אפרוח זעיר" - האם לציפור יש אפרוח או גוזל? האם יכול להיות שביאליק טעה?

בכל ביצה יש הספנתעיר קטן...האדם היושב

האפרוח בכלל לא קשור. הוא סתם ישן לו... 

צוחק

חחחחחמאמע צאדיקה

השירשור הזה ממש מעולה!

עלו פה כמה דברים שכדאי להרחיב עליהם בהמשך...

אני מציעה עוד 2 מקורות השראה:

- "אימוץ מילים" באתר של האקדמיה ללשון- להכיר מילים חדשות (זה משעשע)

- לפעמים ברש"י לפרשה יש לו הסברים ארוכים (ומסובכים..) למה מילה מנוקדת כך ולא אחרת ומה משמעות- אפשר לדון בזה לכבוד אותה שבת

תודה.כתר הרימון

בעז"ה נביא גם מילים חדשות. פרה-פרה פרה

 

כמו שאמרת, בדרך כלל הפירושים הלשוניים של רש"י הם מורכבים ומסובכים וקשים להבנה למי שלא ממש נמצא בתוך התחום.

ראב"ע גם הוא מזכיר הרבה מאד בפירושיו דברים לשוניים כי הוא דקדקן בימי הביניים.

 

אבל נשקול את זה

מה זו כסת בלשון הקודש ובלשון בן יהודה(עברית)?מושיקו

בלשון הקודש זה כריות שיושבים עליהם, בלשון בן יהודה זה כריות שישנים עלים

קוראים לזה לשון המקרא ועברית בת זמננו.כתר הרימון

פעם אחרת כדאי לעניות דעתי - 

אם כבר מקפיצים שרשור, אז את האחרון...

זה נושא מעניין- אולי כדאי לפתוח באשכול חדשטופי תותאחרונה

ההבדלים בין עברית בת זמנינו ללשון הקודש.

אני מאמינה שיש הרבה מילים.

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.אחרונה
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
ומרגיש לי לא מתאים בכלל 
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי היםאחרונה
דקה, אבל הכסף זה גם סיבה לא לצפות.


יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.

כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי היםאחרונה

יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.

השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.

קשה להכריע.

ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.

חכמת ההמונים: קרה לכם שכעסו עליכם ולא רצו להסביר?זיויק
נגיד והשדר הוא "תבין לבד" כשזה באמת לא לגמרי מובן, או שמורגש שיש כאן משהו מעבר. מה עשיתם?
בטח, קרה ליפצלשי"ת

אבל לצערי מהצד השני, כעסתי על מישהו ולא רציתי להסביר...

כשמישהו מכעיס אותי כל כך ואח"כ עוד שואל למה אני כועסת, זה עוד יותר מרגיז ומתסכל וגומר את הסבלנות. כאילו... אתה עושה דבר כל כך מציק ולא ברור לך על מה אני כועסת?? זה מעלה את התחושה שמדובר בהיתממות ולא באמת ברצון כנה להבין למה כעסתי..

 

אני חושבת שהפתרון במצב כזה הוא פשוט להתרחק ממי שכועס עליך, אם אתה חשוב לו, כשהוא ירגע הוא יפנה אליך בעצמו...

מעניין ללמוד מהמקרה שלךזיויק

ומה עשית כשזה קרה לך? פשוט חיכית?

לא חשבתי על האופציה הזו למרות שחז"ל אמרו "אל תרצה את חברך בשעת כעסו".. כי שם בסוף מדובר בחברך שבסוף ישקף לך את המצב.

לדעתי גם אם זה חבר וגם אם לאפצלשי"ת
אם רואים שאי אפשר לדבר- עדיף תמיד לקחת צעד אחורה.
זה ברור... במצב שאין ברירהזיויק
מה שניסיתי להבין פה מכם זה אם יש ברירה כדי לא להשאר בפער עצוב כזה 🫥
זה קורה ל100% מהגברים הנשואיםדי שרוט


אני לא בטוח שנכון לקבוע כזאת עובדה מבלי לבדוקנפשי תערוג

יכול להיות שיש 0.000000000000000000001% שזה לא קיים אצלם

מה שחשבתי גםארץ השוקולדאחרונה
לאמיצים בלבדזיויק
אתם מחזיקים פה פצלשים? [אני לא]
מי שאמיץoo

לא מפחד לדבר בשם עצמו

וכנראה לא פותח פצלש

לפעמים לשאלות נקודתיות...הרמוניה
בדיוק חשבתי על זהזיויק
נשקול🙂
לא! עיניי יתהלך במישרים והייתי כשוכב בלב 'ים'.חסדי הים
איזו מן שאלה זאת?כְּקֶדֶם
#גם_פצלשים_בני_אדם@


כן. במקום אנונימי בפורומים שאיןיעל מהדרום
אני בעצמי😅פצל"פ

אבל היום אני כבר רק מפה כמעט

ולא כ"כ משתמש במקורי

כנ"ל חחפצלשי"ת
לא הבנתי את התגובהפצלשי"ת
שהשאלה הקפיצה את אלה שזה השם שלהםזיויק
בעוד אני כיוונתי לכלל משתמשי הפורום. קפיש?
לאנפש חיה.

היה לי כינוי בלי הנקודה ושכחתי את הסיסמא אליו

לפני הרבה שנים

יש לי פצלש בחיים האמיתיים.די שרוט
הבעיה שהוא תמיד מנצח בויכוחים.
מאחורי כל אישה עומד גבר שלא יודע מה קרה הפעםדי שרוט
בערךמבולבלת מאדדדד
יש לי כמה שפתחתי כל פעם לשאלה ספציפית. אבל הם לא פעילים (ואני לא זוכרת את השמות שלהם בכלל😂
לאארץ השוקולד

מלבד אחד כמו מבולבלת, לא זוכר מה הפצלש

אה הא! תמיד ידעתי שאתה פצלש של מבולבלתדי שרוט
ארץ השוקולד

אוי, עלית עלינו🙈

@מבולבלת מאדדדד , באיזה ניק נשתמש?

אופס🫢מבולבלת מאדדדד
אני חושבת שנעבור להשתמש רק בפצלש השלישי שלנו, @די שרוט
רעיון טוב💪ארץ השוקולדאחרונה
נקווה שלא יזהו
בניגוד למה שחושבים אין לי הרבה..בנות רבות עלי

אומנם פתחתי הרבה בעבר אבל ברשמי אני קופץ מידי פעם לבנות מרכלות עלי אבל לא יותר מכך.

אני אפילו לא מכוון את זה.. אני פשוט מתחבר ומה שיוצא לי בהתחברות אני מתחבר.. חחח

מעניין ממה זה נובעזיויק
האם פצלש בניקים נובע מפיצלוש בנפש? 🫢
זהו?זיויק
רעיונות למשחקי קופסאהרמוניה
עבר עריכה על ידי הרמוניה בתאריך כ"ג בכסלו תשפ"ו 20:09

מגבשים וכייפים ששווה לקנות?

 

תודה

אליאסדרור אל
קטאן כמובןריבוזום
טיקט-טו-רייד שיחקתי פעם אחת ומאוד נהניתי אבל אין לנו בבית, אז אין לי ניסיון אישי אם הקסם שלו מחזיק מעמד. לפי מה ששמעתי מסביב נראה שכן משחק שווה. 
נראה ככה...הרמוניה
שם קוד!ריבוזום
איך שכחתי (דורש לפחות ארבעה שחקנים)
זהוו גם אליאס...הרמוניה
סיאנס. לא משחק קופסא אבל מגבש.די שרוט
ואם יש בעיה הלכתית של עבודה זרה אז טוויסטר. ואם יש בעיה הלכתית של נגיעה אז טלפון שבור. ואם יש בעיה הלכתית של במושב ליצים אז תלמדו הלכות לשון הרע.
אני בוכה😂Shandy
אציע כמה שונים:ארץ השוקולד

שם קוד,

אליאס,

דיקסיט,

עידן האבן,

טיקט טו רייד,

Robo rally,

The crew,

Avalon,

Shadows over Camelot,

Nefarious,

Colloretto,

סושי גו,

אזול,

Draftasorus

 

יואוהרמוניה

מה זה השמות האלה אתה בטוח שזה בישראל?😂

 

ממש תודה!

מה ה3 הכי מומלצים בעיניך? (חוץ משם קוד ואליאס)

הרבה משחקים הם באנגלית במקורארץ השוקולד

ולא יודע אם תרגמו אותם, בכל מקרה, בכלל המשחקים שפירטתי אין מלל כמעט.


תלוי מה הסגנון שאת מחפשת?

האורך? מספר השחקנים?

אה וואלה...הרמוניה

טוב אז יש לי שיעורי בית לחקור.

 

לא משנה הסגנון והאורך העיקר שיהיה אפשר גם בשני שחקנים ומעלה ולא מ-4

מה שלא מתאים רק ל2 מהרשימהארץ השוקולד

שם קוד (יש לו גרסה לזוג),

אליאס,

דיקסיט (אפשר לבצע התאמות שיעבוד לזוג),

Avalon,

Shadows over Camelot

סושי גו,

ולא בטוח לגבי Draftasorus 

תודה רבה!הרמוניה
לכל אחד מתאים משהו אחרנפשי תערוגאחרונה

תלוי איזה סגנון אוהבים

מנייני קרליבך ברחבי הארץשפתותנו שבח

בס"ד

 

שלום וברכה אני מחפש קישור לרשימה הכי מקיפה של מנייני קרליבך או אם מתאים לכם מי שמכיר אשמח שיפרט פה בשרשור

מה שאני מכיר בירושלים יש כמה  קריית משה (שגם בבוקר קרליבך שזה מיוחד יפה וקצת ארוך) , 
כמה בנחלאות מעיינות, קול רינה , בקטמון יקר , בכותל ואולי עוד כמה.
יש בגבעת שמואל את המניין המפורסם של לכו נרננה 
בצפת יש כמה אני מכיר את בירב שממש צפוף ומיוחד שם.
אני מכיר שיש הרבה  ישיבות שעושות קבלת שבת קרליבך  מרכז בית אל  רמת גן  מניח שיש עוד הרבה שאני לא מכיר.

מחפש קהילות נוספות  בערים ובישובים שעושות קבלות שבת קרליבך שיש אווירה של שירה חזקה ונוצר משהו מיוחד. 
ועוד משהו קצת יותר נדיר קהילות שעושות בבוקר מניין קרליבך כמו בקריית משה למי שמכיר . 
אשמח לשמוע.

וואי לכו נרננה מדהימים!!צע
במודיעין יש בבית הכנסת "איילת השחר"נפש חיה.אחרונה
המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויקאחרונה
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

אולי יעניין אותך