מיטלבתת012012012

אני בהיטלבתות ואני צריכה עזרה

אני מתה על תנך ובה לי להיתמודד לחידון התנך הבית סיפרי(בתור התחלה)

אבל יש לי כמה בעיות:

*אני יותר טובה בלהבין מאשר בליזכור,

*אני אוהבת תנך והכול אבל אים אני התמודד אני לא ילמד כי זה מענין, אני

ילמד בישביל החידון ואז אני יסכם וישנן במקום להנות מיזה

 

אני חיבת עצה מה לעשות!!!!!!!!!

אז מה הכי חשוב לך?...אוסנת

לנצח בחידון?

או ללמוד תנ"ך?

 

לפעמים החידונים הם כלי עזר ללימוד - מדרבנים ודוחפים אותך ללמוד.

ולפעמים הם הופכים לעיקר, ואז זה לא טוב.

 

את יכולה לנסות פעם אחת, לראות איפה את בתוך כל זה...

 

 

אני התמודדתי בחידון הזה פעמיים...ענבל

בס"ד

 

ולי אישית זה לא נתן דירבון אבל זה היה נחמד

 

אני חושבת שאם את יודעת שלהתמודד יגרום לך ללמוד רק בשביל החידון אז זה נראה לי קצת חסר טעם..

אבל אם את יודעת שבלי החידון את לא תלמדי ובגלל החידון את תלמדי (לא משנה למה) אז תתמודדי.

לימוד תנך גם כשהוא בא מלא לשמה הוא הופך לשמה כשמבינים כמה כיף זה ללמוד תנך וכמה זה תורם.

 

בקשר לזה שאת יותר טובה בלהבין מלזכור-

גם אני כזאת... בתנך

מתאמנים, משננים, חורשים ומצליחים.

לא כל מי שזכה הוא בעל זכרון פנומונלי (צילומי למתקשים ), אור אשואל ישבה חצי מהיום ללמוד.

והיא חרשה ממש.

אם תחרשי ותלמדי ממש טוב את יכולה להצליח...

זה קשה, זה מאתגר, זה תחרותי נורא, אבל זה אפשרי אם באמת תרצי  

אני מעולם לא רציתי להגיע לארצי..

אף פעם לא ממש אהבתי את עניין התחרות, אני שונאת תחרויות.

ניגשתי בעיקר בשביל האולפנית וכי זה סוג של כיף להשתתף בזה וזה כן תורם.

מעולם לא עברתי את המחוזי פומבי (פעמיים הגעתי אליו).

כי לא רציתי.

 

את יכולה ומה שאמרת זה לא מה שיעצור אם תשקיעי בשביל זה.

לי נתנו לא לעשות מבחנים (כמובן שהשלמתי אבל ממש הקלו לי..), לצאת משיעורים בשביל זה וכדומה...

את יכולה לבקש מהבית ספר שלך שגם יעשה לך את זה..

אצלינו בגלל שהאולפנית ממש רוצה שאעלה (עזבי, סטיגמה שדבוקה בי מאז כיתה א' ארר) אז הרב מעצמו משחרר אותי..

אבל את יכולה לבקש.

 

בכל אופן אםאת בוחרת שכן את מוזמנת לבוא לשאול

ויש פורום במיוחד לזה: http://www.inn.co.il/Forum/Forum.aspx/f370

תיכנסי ותראי..

יש שם גם חומרי עזר לחידון ושאלות וחידונים כדי לבדוק ידע... וגם כדי להנות

 

חשוב שתזכרי- החידון, עם כל זה שהוא תנך וכו', הוא כיף! אין פה עניין רק של אני אנצח... המתמודדים ממש עוזרים אחד לשני וחבל לבוא בראש של תחרות.

החידון באמת כיף

עוד משהו שיכול לעזור: https://sites.google.com/site/atarnachat/

את יכולה בשמחה להצטרף אלינו

ולפרטים את מוזמנת בחום לאישי.

אני בעז"ה שנה הבאה אולי כן אגש... תלוי במה אני ארגיש אבל כרגע הכיוון הוא כן

ב"הצלחה בהחלטה, זה לא פשוט, אני בשנתיים האלה הייתי בהתלבטויות קשות, ורק השנה אני חושבת שכן אלך, כי זה כיף לי ולא כי זה חידון וכי אני יכולה לזכות, כי זה באמת דבר תורם וכיפי!

 

עד כאן חפירות

מוזמנת באישי.

כנסי~מישי~

אני השתתפתי בחידון שנתיים (כמו ענבל) ואני מרגישה שהפקתי מזה רבות. אני גם הכרתי הרבה חידונסטים מכל מיני מקומות שגם הם (וגם אני כמובן) התמודדו עם הבעיות שהזכרת.

א.בקשר לזה שאת חושבת שאת טובה בלהבין יותר מבלזכור- זה אפילו יותר טוב! אני יכולה להעיד על עצמי שאין לי זיכרון בשמיל (יש לי זיכרון שמיעתי דווקא יחסית ממש טוב אבל זיכרון חזותי מתחת לממוצע לפי אבחון שעשו לי פעם). והאמת שזה בכלל לא משנה. דווקא ההבנה היא שהכי עוזרת בחידון. אמנם כן צריך לשנן הבדלים בין פסוקים דומים, "רשימות" (כך מכנים חידונסטים פרטים כמו תאריכים ושמות של אנשים כמו אמהות המלכים, האנשים שהושיבו נשים נכריות בעזרא, וכד' וכן שנים- מלך שמלך בגיל איקס ומלך Y שנים..) וספרים מסוימים בע"פ (לגבי החומר של השנה זה-משלי, תהילים וחלק מאיוב ובשאלות מילואים שזה שאלות שמביאים במחוזי כשיש תיקו אז יתכן פסוקים מכל החומר בעיקר מנביאים אחרונים או מפרטים של שנים, מקומות, מפסרים וכדומה וכן בחידון הארצי מסכם יכולים לעשות זאת).אבל גם זה הרבה יותר קל לזכור כשמבינים! אני גם מכירה הרבה אנשים שנעזרו בפרשנים ושהלכו ל להבין יותר משינון גם כאלה שהגיעו למקומות גבוהים ואף חתני תנ"ך!

ב.החידון ממריץ ותורם המון המון המון ללימוד! אתה לומד שיטות ללמוד וכן כאשר אתה מבחין בין הבדלים דקים בין פסוקים שהרעיון שלהם דומה אתה חושב לעצמך למה יש את ההבדלים האלה (זה גם עוז לזכור וגםן מענין ונותן המון המון תובנות בקשר לתנ"ך). לומדים סגנון של נביאים ואת הסגנון של התנ"ך שזה ממש חשוב ללמידת תנ"ך.

בנוסף כאשר אתה שולט מבחינה בקיאותית בהרבה מהתנ"ך כאשר אתה לומד ספר חדש בתנ"ך, לדוגמא אחד מתרי עשר הרבה פעמים זה עוזר לך כי הוא מדבר על דברים שראית קודם בתצנ"ך והרבה פעמים נביאים גם מדברים בכוונה בלשון שמזכירה מקום אחר בתנ"ך כדי להזכיר אותו או שמזכירים אירוע מסוים ואז אפשר לחשוב למה זה ומבינים המון בזכות זה.

בנוסף לדעתי זה מין לימוד משלים- בבית הספר לומדים פרשנים-לעומק וכאן לומדים לרוחב (לומדיםן הרבה חלקים מן התנ"ך והקשרים בין דברים, רעיונות דומים במה מקומות וכ'). החידון מאוד כיפי וממריץ ומקדם בצורה משמעותית ביותר את הלימוד. אני מסתכלת על עצמי על לפני שנתיים ועל עכשיו וברור לי שממש התקדמתי. ממליצה בחום! ומקסימום שנה הבאה תחליטי שלא מתאים לך ולא תגשי. ב"הצלחה רבה רבה! מוזמנת עוד באישי וסליחה על החפירות.חופר

מישי, זה תמריץ לחלק. לא לכולם בשאר אני מצטרפת..ענבל
ענבל,לרוב האנשים שאני מכירה..~מישי~

נכון לא כולם. לך(ענבל) לדוגמא לא. אבל לרוב מי שדיברתי איתם בכל השלבים גם כאלה שבעקבות החידון קראו את החומר רק פעם או פעמיים יותר משהיו עושים סתם זה כבר משהו.

 

אגב לגבי ההבנה- בשביל להצליח בחידון חייבים להבין. הרבה פעמים השאלות מנוסחות במילים אחרות מאשר בפסוק וגם הרבה יש שאלות שאת לא יכולה פשוט להריץ את הפסוק (מי שלומד הרבה- בד"כ כשרואה ציטוט חושב על ההמשך שלו כי זה כבר רץ בראש) בגלל שזה קשור לתחילת הפסוק (והראש שלנו עובד ישר- יכול להמשיך ולהריץ קדימה כי זה מה שהוא רגיל ולא להגיד את הפסוקים בסדר הפוך).. מקווה שהייתי ברורה..

 

בגלל זה אמרתי לה...ענבל

בס"ד

 

היא אמרה שאם היא תלמד לחידון היא תלמד רק בשביל לזכות

אבל מדבריה הבנתי שללא החידון היא תלמד פשוט לא יהיה את החידון.

 

במקרה כזה אני חושבת שצריך ללמוד בלי החידון.

ומי שדיברת איתם זה לא כולם ולא הרוב

לא לכולם החידון כל כך שווה עד כדי כך שזה ימריץ אותם ללמוד...

רוב האנשים זה ממריץ ללמוד לפחות קצת~מישי~

כמו שאמרתי גם אם למדת את החומר עוד פעם אחת בגלל החידון זה נחשב לדעתי תמריץ וזה טוב.

גם את לא היית לומדת משלי בע"פ לולי החידון, לא? וגם חלק מהחומר שבו לא היית לומדת, נכון?

ועובדה שהחלטת שוב לגשת השנה אז גם אומר משהו, לא? חוץ מזה לכן כדאי שתנסה השנה ותראה..

 

ואף אחד לא ישכנע אותחי בזה שחידונסטים לומדים 10 שעות תנ"ך ביום רק בשביל לזכות!! מי שלומד הרבה שעות ביום זה רק כי הוא אוהב את זה וזה ממש חשוב לו ולוקח את החידון בתור תמריץ ובתור הזדמנות (כי סתם ככה אין לי זמן ללמוד ביום 8-10 שעות..)

אני החלטתי לגשת השנה כי זה כיף לי.ענבל

בס"ד

 

זה באמת כיף

אל תשאלי אותי למה, זה פשוט ככה.

 

הייתי לומדת משלי אבל לא בעל פה.

ותתפלאי יש חידוניסטים שלומדים 8-10 שעות ביום כדי לזכות...

 

באותה מידה אף אחד לא ישכנע אותי שכל המתמודדים בעולמי למדו רק כי הם אהבו את זה או כי הם אהבו את זה.

אני בטוחה שחלק מהם למדו סתם כי הם רצו לזכות או כי זה הלהיב אותם.

ענבל אני חושבת שאני מכירה הרבה חידונסטים~מישי~
עבר עריכה על ידי ~מישי~ בתאריך י"א תמוז תשע"ב 22:50

ומסגנונותש ונים (גם חידונסטים שלא לקחו את החידון ממש כדי להגיע בו גבוה וגם כאלה שכן)

יתכן שמתמודדים בעולמי למדו גם כי זה הלהיב אותם וגם מתוך תחרותיות ורצון לזכות אבל ברור שלא רק מתוך זה ושזה לא הדבר העיקרי! אף אחד לא יצליח לשבת וללמוד כמו שצריך (וכמו שצריך זה לא רק לשנן אלא להבין באמת!) כי הוא רק רוצה לזכות אם התנ"ך לא חשוב לו!!!

כל החידונסטים בעולמי שאני קצת הכרתי (ויש כמה וכמה כאלה.. אם את רוצה פירוט-באישי)- באמת אהבו תנ"ך ולמדו כמו שצריך עם רצון להבנה והעמקה ולא רק שיננו רשימות בע"פ. אני משוכנעת שמי שרוצה רק לזכות עדיף לו לגשת לחידון פרקי אבות או לאולפניאדה או משהו כזה שדורש פחות השקעה יחסית. (ובלי זילזול ח"ו בחידון פרקי אבות הם מאוד על רמה!!! זה פשוט פחות חומר...)

נראה לי הויכוח חסר טעם ענבל

בס"ד

 

שתנסה השנה ותראה...

 

(מישי, אולי אני אבוא אלייך פעם שוב ואוכל ללמוד איתך לחידון? )

*מתלבטתדאץ
סופסוף מישהו תיקן!!!!!בדמייך חיי

רציתי לתקן אבל התחרטתי אח"כ...חחחחחחחחחחחח

זה ממש שווה כדי לך זה יעזור לך גם אחרי זה בחייםדודוס
יעזור לה בחיים?ענבל

בס"ד

 

אם היא תזכה בעולמי במלגה אז אולי..

אבל במחוזי וכו' אין הרבה מה לזכות לחיים..

 

אלא אם כן התכונת לתנך ואז אפשר לזכות בזה גם בלי החידון.

השנה לא קיבלו תנ"ךאאלעד

אז זה בכלל לא שווה<צ>

גם במחוזי לא קיבלו תנך!!!ענבל

בס"ד

 

קיבלנו חבילת טושים זוהרים

אבל לפני שנתיים קיבלתי תנך סימנים וזה היה ממש מועיל

אני קיבלתי 3 תנכ"יםאאלעד

ואת הטושים שרשמו איתם על הלוחות המחיקים

שמן הלואי והייתי מקבלת עוד תנך...ענבל

בס"ד

 

יש לי 3

אחד- נקרעה לו הכריכה הקדמית

שתיים- אחינים שלי מצאו בו דף נוח לקשקושים

שלוש- הסימנים שאמרו לי שהוא לא טוב לבגרות וגם בד"כ לא לומדים איתו בבית ספר.

 

קיצור חסר לי תנכים.

 

(אה, וגם אני רוצה אחד בילקוט תמיד ואחד נייד, לשבתות שאני נוסעת, סמינריונים, טיולים וכו' אז אני צריכה עוד אחד.)

ענבל יש לי חדשות בשבילך..תהילול

אפשר להשתמש בבגרות בתנך בתנך סימנים (לפחות למחחזור שלנו..)

וזה אחד הדברים..!!

עשיתי מבחן על ספר שלם בבקיאות בלי ללמוד אליו והכל עם הסיכומים של התנך

וקיבלתי 88

(את קטנה ממני בשנה נכון?)ענבל

בס"ד

 

כנראה זה מתחיל רק לשכבה שמתחתי

גם לי''א השנה היה מותר סימנים..פרילי =]
מותר לכולם להשתמש בסימנים מהשנהמרדכי
טוב טוב אל תהרגו אותי.... לנו אמרו שלא..ענבל
ענבל, גם לנו מותר סימנים..נדנדה כתומה.

אחד היעילים.. זה נראלי הציל לי ת'בגרות..

אז המורה לא אמרה...ענבל

בס"ד

 

לא משנה

בלאו הכי על פי בדיקתי יצא לי יותר מ90 בבגרות או בערך 90 ועם מגן 96 אני מקווה ל90-100

אצלנו-השישית והשביעית נבחנו עם סימנים ו..חרותיק

אצלנו נזכרו לומר שזה אסור..

 

חוצפה שכזו..

....~מישי~
עבר עריכה על ידי ~מישי~ בתאריך י"ג תמוז תשע"ב 20:23
עבר עריכה על ידי ~מישי~ בתאריך י"ג תמוז תשע"ב 20:19

 תנ"ך סימנים אחד השפיצים אני משתמשת בו קבוע עכשיו (בזה שקיבלנו שנה שעברה אני מתכוונת)...

 

 

אגב אי אפשר להגיד שזה לא יעזור לה בלימודי תנ"ך בתיכון אבל גם לא בטוח שזה כ"כ יעזור לה. נגיד אני בטוחה שחגי, זכריה ומלאכי לא יעזרו לי לבגרות אבל וואלה זה לא אכפת לי.

 

אגב יש אוירה מדהימה בין המתמודדים. כולם מפרגנים אחד לשני גם אם למי שמנצח אותך.. אני חושבת שזה היה הכי מדהים בארצי מסכם השנה פשוט היה נעים לדבר עם כולם וכולם כ"כ פירגנו וגם כאילו מצחיק אבל נתנו המלצות גם למי שמתמודד נגדם..הרגיעו אחד את השני וכו'. 

לענבל לגבי התגובה "יעזור לה בחיים?..."~מישי~

אני לא אומרת שבלי חידון אז לא הייתי יכולה ללמוד תנ"ך אבל החידון עשה לי קפיצה ענקית בלימוד תנ"ך- גם בטכניקה וגם בהבנה של התנ"ך שאני מבינה כ"כ הרבה יותר עכשיו כי אני רואה יותר בשלמות וגם ללמדתי ללמוד תנ"ך וזה מתנה ענקית שלא היתה לי עכשיו אם לא הייתי ניגשת לחידון. אני לא אומרת שכולם זה ככה אבל אני יכולה להעיד באופן אישי שיש אנשים שהחידון יכול לתת להם מתנה ענקית בתחום למידת התנ"ך וזה לא רק השינון כי כשאתה לומד הרבה אתה לומד איך ללמוד וכשיש לך רקע יותר גדול שאתה יותר ספרים מהתנ"ך אתה לומד יותר טוב תנ"ך כי דברים מתחברים ואתה יכול להשוות ואתה מבין יותר.

תודה רבה לכולם... עזרתם לי מאוד012012012
ממליצה בחום לגשת לתיכון*מילקי*

אני ניגשתי שנה שעברה לחידון וזו הייתה חוויה מדהימה!!

2 יתרונות נוספים שאני רואה בלגשת לחידון שלא קראתי לעיל (או שאני רוצה להדגיש)

 

א. הזדמנות ללמוד ספרים שלא בטוח תלמדי מתישהו לדוג' אני זכרתי את ספר ירמיהו משיעורי נביא בכיתה ז' כספר משעמם וקשה - מן הסתם לא הייתי פותחת ולומדת אותו מרצוני אבל הוא היה בחומר לחידון וישבתי ולמדתי אותו וגיליתי שהוא פשוט ספר מדהים! הוא בכלל לא כ"כ קשה כמו שחשבתי וגיליתי איזה דמות מיוחדת הייתה ירמיהו!

בקיצור נחשפים לספרים שלא בטוח שיצא לך ללמוד גם אם זה לא בתוכנית הלימודים...

 

ב. מבחינת הדחף שהחידון נותן - אני חושבת שעוד גורם שמשפיע ועוזר ללמוד יותר זה שצריך להספיק להקיף את החומר עד תאריך מסוים "דד ליין". אחרי החידון רציתי להמשיך בלימוד אבל לא הצלחתי לעמוד בזה ולמדתי  הרבה פחות זמן לעומת התקופה שלפני החידון

לפני החידון הייתי יושבת ולומדת ימים שלמים מהבוקר עד הערב רצוף! זה היה פשוט ת-ע-נ-ו-ג-!קיבלתי המון עזרה ותמיכה מהבה"ס ומהבית וזה גם ממש עוזר...

(גם בגלל שהייתי חייבת להספיק הייתי מנצלת כל שניה פנויה- כל הפסקה, כל נסיעה באוטובוס וכו'.. אחרי החידון כבר היה לי הרבה פחות "דחוף" להספיק ולמדתי הרבה פחות..)

 

ג. עוד נקודה חשובה: לאורך כל הלימוד לחידון הזכרתי לעצמי שאני עושה את זה לשם שמים ולא כדי לזכות ולעלות שלב לכן גם למדתי חלק מהספרים עם פירוש דעת המקרא שלדעתי הופך את הלימוד ליותר מעניין וגם לא התעסקתי עם כל הדברים שצריך ללמוד בע"פ כי זה מוציא את הכיף מהלימוד

ניגשתי לחידון לא כדי לזכות או לעלות שלב אלא כדי לנצל את זה כההזדמנות טובה ללמוד תנ"ך וזו הייתה פשוט חוויה נהדרת שאני לא מצליחה לשחזר אותה לצערי - בלי לגשת לחידון אין לי עוד הזדמנות ללמוד מהבוקר עד הערב כמו אז למשל..

 

בקיצור אני ממליצה בחום לגשת לחידון זה כיף גדול!

גם אם תגשי לא תפסידי כלום - רק תרוויחי!

ב"הצלחה!!!

 

 

נ"ב

אם את ניגשת לחידון אז סתם עצה פרקטית- יש באתר סנונית הקלטות של כל פרקי התנך להורדה בחינם וזה ממש עוזר לקרוא את הפרק מול העיניים ותוך כדי לשמוע אותו

אני גם שמתי את ההקלטות האלה בפאלפון ועד היום אני מידי פעם שומעת פרק פה ושם כשאני שומעת שירים בפאלפון...

(זה גם איפשר ניצול יותר טוב של זמן לדוג' לפני המתכונת בבקיאות הייתה לי שבת חתן אז כל הדרך (נסיעה של שעה וחצי כפול שתיים - הלוך וחזור) ניצלתי לשמיעת הפרקים וככה למדתי אותם... (כי זה קשה לקרוא בנסיעה)

 

מקווה שעזרתי וסליחה אם חפרתי

ב"הצלחה ענקית בכל מה שתבחרי!

*לחידון*מילקי*
מסכימה עם כל מילה~מישי~אחרונה
עבר עריכה על ידי ~מישי~ בתאריך ט"ו תמוז תשע"ב 10:24

ד"א מאיזה מחוז את? ניגשת השנה? (לא ניקדתי את זה.. אז להבהיר-השאלה בעבר לא בעתיד למרות שאת יכולה לענות גם על העתיד )

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הספר:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

את יכולה להפסיק להספיםנקדימון

אף אחד לא רוצה פה לקרוא את מה שאת מציעה. אין לזה היענות.

אין כמעט אנשים חדשים שמצטרפים לפורומים אז מה שאת עושה זה פשוט לטמטם לנו את המוח.


 

אולי די כבר?!

נשמע סיפור מענייןקעלעברימבאראחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

אולי יעניין אותך