(המידע מתוך: "סין, המדריך המלא", מסדרת מדריכי Lonely Planet, עמוד 81)
הציור הסיני הוא אמנות השימוש במכחול ובדיו על נייר-משי (שואן - xuan). הכלים הבסיסיים זהים לאלה של הקליגרפיה, שהשפיעה על הציור הן מבחינה רעיונית והן מבחינה סגנונית. ציור, כמו קליגרפיה, ניתן ליצור תוך זמן קצר, אולם רק לאחר שהאמן עבר תהליך של מחשבה מעמיקה והבנה מלאה ל היצירה. המרכיב החשוב הסיני הוא משיחות המכחול, המשתנות בעוביין ובגווניהן, וכן בקליגרפיה, אשר לרוב משולבת בציור בצורת כתובת או שיר לצד חתימתו של האמן. הצללה נחשבת לטכניקה זרה (שהובאה לסין על-ידי האמנות הבודהיסטית ממרכז אסיה במאות השלישית עד השישית לספירה), והצבע משחק תפקיד שולי בלבד, לצרכי עיטור.
מסוף תקופתה של שושלת חאן ועד לסוף תקופתה של שושלת טאנג, תפסה דמות האדם מקום מרכזי בציור הסיני. הציור הפיגורטיבי שגשג על רקע התפיסה הקונפוציאנית ושימש להמחשתן של סוגיות מוסריות. הרעיון לחפש מקומות בעלי יופי טבעי ולהתאחד עם הטבע היה פופולרי בתחילה בקרב משוררים וציירים דאואיסטים, וציור של נוף כשלעצמו החל נהוג במאות הרביעית והחמישית לספירה. במאה התשיעית עבר מוקד העניין מציור של דמויות אנוש לסגנון נפרד של ציור, שנושאיו היו מגוון רחב של חיות, ציפורים, פרחים ופירות. מהמאה ה-11 ואילך הפך הנוף לנושא המרכזי בציור הסיני. מאוחר יותר, לקראת סוף סוף תקופתה של שושלת מינג, קמה אסכולה בשם 'האינדיבידואלים', שפיתחה אופני העמדה ומשיחות מכחול מיוחדות במינן, שהיו שונות מהטכניקות המסורתיות. עם זאת, רק במאה הקודמת החלו ממש לזנוח את מסורות הציור המקומיות.
עם עליית הקומוניסטים לשלטון, גויסו רבים מהכשרונות האמנותיים כדי להלל את המהפכה ולהמטיר על ההמונים סיסמאות פוליטיות. שלטי-חוצות צבעוניים של מאו המנופף להמונים המריעים לו, אוחז בידו את הספר האדום הקטן, הציפו את המדינה, כמו גם פסלי-ענק של מאו שהוצבו מעל לפסלים גדולים יותר של פועלים ושל חיילים נלהבים. מאז סוף שנות ה-70 החלה סצינת האמנות בסין להתאושש בהדרגה. כיום מוצעות למכירה בחנויות ובגלריות בכל רחבי סין יצירותיהם של ציירים שהושפעו מהאסכולות המסורתיות, ובערים הגדולות אף התפתח זרם אוואנגארדי. יש האומרים כי יצירותיהם של הציירים הסיניים נועזות ומרדניות יותר מאשר אלה של הסופרים, אולי משו שלשלטונות קשה יותר לפרש את האמירות הפוליטיות המובלעות בהן. אספנות של אמנות הפכה לתחביב אופנתי בקרב המתעשרים החדשים בסין, ורבים מבין האמנים הצעירים בסין הציגו מעבודותיהם בעולם, לשבחי הביקורת.