האם תמנים הם יהודים??? חובה לקרוא!!!מיחזור

 ביום שישי האחרון עליתי על טרמפ, עם נהג יהודי ממוצא תימן(אחרי זה תבינו למה ממוצא תימן).

הוא שאל אותי: אתה תמני?

עניתי לו שכן,

ואז הוא אמר לי- לא נכון, התימנים הם גויים(!)

שאלתי אותו- למה אתה מתכוון?

ואז הוא התחיל להסביר לי:

זה התחיל לפני כאלפיים שנה כאשר סנחריב מלך אשור הגלה את עם ישראל לכל קצוות העולם.

 אז, לפני אלפיים שנה לא היה דבר כזה- אשכנזי, ספרדי, תימני, מרוקאי וכו' כולם היו- יהודים!

וכאשר עם ישראל היה בגלות התחיל להתפתח המושג של- אשכנזי, ספרדי וכו'..

היום שאנחנו בארץ ישראל ב"ה ונולדים בארץ ישראל אנחנו יהודים! עכשיו אין את כל המושגים האלה, כי בעצם מי שנולד עכשיו בתימן למשל הוא בעצם גוי!!!!!

תכל'ס, הוא חידש לי, עד עכשיו הייתי אומר שאני תימני, אבל מעכשיו אני יהודי ממוצא תימני!!

אז חבר'ה בוא ונפסיק עם כל ה"כינויים" האלה כי בעצם אנחנו לא כאלה, אלא יהודים!!!!!

ב"ה שזכינו!!

צודק! נשתדל.. גמאני יהודי=]!!הכלטובה
לא מסכים איתךסולי הגינגי"
אין בעיה, תשאר גלותי.. יש הרבה כאלה..פצפונית
כמה שאתה מעצבן!!!ט!הר

מסכימה עם פיצה..

 

 

 

אשריך!פעימה
כולנו יהודים!!!!אחי אתה טוב
נכון! נכון! נכון!כבשה=)

אני תמיד אומרת - כל הדברים האלה זה רק תוצאה של הגלות שאנחנו ממש לא שמחים בה! אנחנו רוצים כבר לצאת ממנה ולהוציא אותה מאיתנו אז אנחנו צריכים גם להוריד את כל הכינויים המטופשים האלה ולהיות כולנו עם אחד !!!

 שנזכה!!

לא כ"כ מבין מה עשיתם מזה סיפורnobody

הבעיה היא לא שיש מגזרים שונים, זה משהו שטבעי שהוא נוצר ואני לא חושב שהוא שלילי..

הבעיה היא הפילוג, אין שום בעיה שיש תמני, אשכנזי וספרדי (אני בכוונה לא כותב יהודים ממוצא כזה וכזה

כי אני חושב שזה מאוד ילדותי לרדת לזה כשברור לכולם שאני אומר על מישהו שהוא אתיופי אני מתכוון

ליהודי ממוצא אתיופי) יש בעיה כשזה מתחיל לגרום לריחוק ביניהם ואני לא חושב שבשביל לחיות ביחד

בצורה נורמטיבית כל אחד צריך למחוק את העבר המשפחתי שלו.

כי אחרת מוחקים את כל המסורות של כל העדות...

ד"א גם יהודי ממוצא תמני זו לא הגדרה נכונה!

צריך לקרוא לתמנים "יהודים ממוצא אדם וחוה בני נח צאצאיי אברהם יצחק ויעקב שהוגלו מא"י

ולתקופה מסויימת גרו בתימן"

וכל המוסיף הרי זה משובח!!<צ>

צריך לקרוא לתמנים "יהודים ממוצא אדם וחוה בני נח ?!י.י.

אבל התימנים לא יהודים, האם עדיין לא הבנת את זה?!

לא מוחקים ולא מוותרים על שום מסורת, רק מתקנים את שפת הדיבור!!!

אבותינו היו במצרים  ואף אחד לא מכנה אותם מצרים! המצרים לא יהודים ואילו היהודים במצרים לא הפכו למצרים!

יהודי שנולד בספרד אינו ספרדי? יהודי שנולד במרוקו אינו מרוקאי?

מדוע יהודי שנולד בארצות אשכנז מכונה אשכנזי?

בפרשת נח "בני נח שם חם ויפת.

ובני יפת גמר ומגוג ומדי...

ובני גמר אשכנז ריפת ו...

ובכן אשכנז הוא הנכד של יפת דהיינו אינו יהודי ואילו היהודים מזרעו של שם (מה זה אנטישמי?).

יהודי ארצות אשכנז לא הפכו להיות אשכנז.                             

אמור מעתה: יהודי גלות אשכנז, יהודי גלות תימן יהודי גלות רוסיה, יהודי גלות מרוקו וכן על זה הדרך....

אם קראת את כל מה שכתבתיnobody

אז היית מבין ישר למה אני מתכוון כתבתי שאני בכוונה לא כותב יהודים ממוצא מסויים

ככה שאמור להיות ברור לכל בנאדם שכשאני כותב תמני אני מתכוון ליהודי...

אבל זה לא נכון לקרוא להם יהודים ממוצא תמני!

תימן זה לא המוצא שלהם!

המוצא של כולנו הוא אותו דבר, גן עדן!

שם התחיל הכל לא בתימן!

אז למה להתפס למשהו שהיה באמצע?

או שהוא מה שהוא עכשו: יהודי ישראלי או שהוא מה שהיה בהתחלה: יהודי ממוצא גן עדן

אני מבין שמבחינה לשונית נכון יותר יהודי גלות *** אבל אני לא חושב שזה כ"כ קריטי.

זה דבר שיעלם עם הזמן כמו שפעם היה הבדל בין עולי רומניה לעולי הונגריה וכיום לא תשמעו דבר כזה

כל עוד כינוי לקבוצה מסויימת לא גורם לפילוג (ולפי כל המקומות שהייתי בהם חוץ מבגן ואולי כיתה א' הוא לא!)

אין שום צורך להתאמץ ולשנות את זה

יהודי גלות אשכנז אינם אשכנזים כי האשכנז אינו יהודיי.י.

יהודי גלות ספרד אינם ספרדים - כי הספרדים אינם יהודים

יהודי גלות מרוקו אינם מרוקאים - כי המרוקאים אינם יהודים

...............פולין.......................-.........הפולנים אינם יהודים

...............עירק.......................-........העירקים אינם יהודים

...............אתיופיה...................-.......האתיופים אינם יהודים

...............רוסיה......................-........הרוסים אינם יהודים

...............תימן ......................-........ התימנים אינם יהודים

...............גרמניה ...................-.........הגרמנים אינם יהודים

...............עמלק.....................- ..........העמלקים אינם יהודים

יהודי גלות ...........אינם.............-.כי ה.................אינם יהודים

אל תקרא לו תימני אלא יהודי מגלות תימןי.י.
צודק! כולנו עם אחד! יהודים!אחי
מדהים!סמיילי...
חחחחחחחט!הר

לפי הכותרת עוד שניה ותליתי אותך

 

ישר כח אחי

התימנים לא יהודים - לא דייקת אבל כל הכבוד שהעלית אי.י.

אבותינו היו במצרים  ואף אחד לא מכנה אותם מצרים! המצרים לא יהודים ואילו היהודים במצרים לא הפכו למצרים!

יהודי שנולד בספרד אינו ספרדי? יהודי שנולד במרוקו אינו מרוקאי?

מדוע יהודי שנולד בארצות אשכנז מכונה אשכנזי?

בפרשת נח "בני נח שם חם ויפת.

ובני יפת גמר ומגוג ומדי...

ובני גמר אשכנז ריפת ו...

ובכן אשכנז הוא הנכד של יפת דהיינו אינו יהודי ואילו היהודים מזרעו של שם (מה זה אנטישמי?).

יהודי ארצות אשכנז לא הפכו להיות אשכנז.                             

אמור מעתה: יהודי גלות אשכנז, יהודי גלות תימן יהודי גלות רוסיה, יהודי גלות מרוקו

 

מה ששאלתי אותך היה: נכון שאתה לא תימני? ענית, ודאי שאני תימני. ועוד הצבעת עלי ככזה.

השמתי עצמי כנעלב

דבר נוסף, תמיד היינו ועודנו יהודים ולא רק מהיום שאנו בארץ ישראל.

היותנו בגלות אינו הופך את זהותינו לזהה לעם השולט.

 

יישר כח

רואים עליך אדם איכותי

התימנים - רבים מהם שימח שמם - כמו הנאצים רצו להשמיי.י.

רצו להשמיד את אבותינו בתימן. אילולי הקב"ה שמר על אבותינו, לא היינו כאן משרשרים היום.

גם הנאצים ימ"ש רצו להשמיד את אבותינו באירופה ובעולם כולו. היתכן שלאחר כל זה יהודי יהין להיקרא נאצי?!?!

היעלה על הדעת שיהודי מפרס יאמר "אני פרסי" ?!?! לצערנו מכנים אותו פרסי והוא אולי מתוך בורות אינו מוחה !!!

כן, כולנו הבנו את זה!nobody

אני לא אומר עכשו שכל תושבי תימן הם יהודים אני פשוט אומר שאין שום סיבה

קריטית להתאמץ ולשנות את  המצב כשכולם יודעים שכשמישהו אומר תמני הוא

מתכוון ליהודי ממוצא תמני וזה לא גורם לשום דבר רע...

אותי מעצבן שביכלל מעלים את זה לדיוןליק המדליק123
נראה לי שיש מקום לדיון הזה כיאורין

יש יהודים ששרידי מחלת הגלות כה משפישי עליהם עד שהם גאים כל כך במוצא ה תימני/אשכנזי/מרוקאי/פרסי וכו' וכו' במקום להיות גאים במוצא היהודי המשותף לכולנו. והכי גרוע- יש כאלה שמתנשאים על אחיהם עקב מוצא גלותי שונה..

יש יהודים שאוחזים בגלות בציפורניים שלהם ומסרבים לי.י.

מסרבים להרפות. בהתאם לחוק האינרציה (ההתמדה).

כמו העכברים שרצים בהיקף פנים הגגית ואינם מצליחים לצאת ממנה.

מצטער לאכזב אבל אין שום בעיה לקרוא תימני ליהודיםגבעוני מצוי

כתוב במשנה מסכת שבת "ערביות יוצאות רעולות" 

המפרשים מסבירים "ערביות - יהודיות שבערב" וכך אפשר להשליך גם על שאר הכינויים "אשכנזים - יהודים שבאשכז", תימנים - יהודים שבתימן וכו'

נכון!!!!!!דוסית גאה!

אני לא פרסיה, אני יהודיה!!!!!!!!!!

יהודיה מגלות פרס, או שהוריה מגלות פרס או שהסבא והסי.י.
התנאים נקטו בלשון המדוברת ולכן נזקקנו לדרש שיסבירי.י.

שיסביר ש:

ערביות = יהודיות מארצות ערב

מדיות = יהודיות מארץ מדי וכן על זה הדרך

אילו היו התנאים נוקטים בלשון מדויקת, לא היינו נזקקים לפרשנות של רבנו עובדיה מברטנורה ועוד פרשנים.

כמה פעמים ראית שליהודי עולה חדש מרוסיה קוראים רוסי (ולעתים קרובות זה מתקשר ככינוי גנאי) וכן אתיופי , פרסי , מרוקאי, עירקי, רומני, פולני ועוד. די, הגיע הזמן להפסיק את הביטויים האלה ואם יש צורך לציין את ארץ הגלות ממנה הגיע היהודי או הוריו או סבו וסבתתו,, אמור יהודי מגלות פרס, יהודי מגלות רוסיה. וכן על זה הדרך כשהדגש על המילה יהודי.

שאל ערבי שנולד וגר בישראל מה הוא? מה לדעתך יענה לך? ישראלי?! אין שום סיכוי. קודם יאמר ערבי ורק אח"כ (ולא תמיד) יוסיף את המילה ישראלי. דהיינו ידגיש את הערביות לפני הישראליות.

הדוגמא על הערבי ממש לא קשורה!nobody

יש מישהו אחד שאם גוי אמריקאי ישאל אותו הוא יענה אני תמני???

זה סוג של סלנג, שפה לא רישמית אבל מדוברת ואין שום עניין לשנות את זה

בדיוק כמו שאצל התנאים זו היתה השפה המדוברת ככה גם אצלנו, וכמו אצל התנאים

גם אצלנו זה ילך וישתנה עם הזמן ואין שום צורך להתאמץ לשנות את זה.

גם מה שאמרת שזה נהיה כינוי גנאי לא תקף כי כבר אמרו פה שאף אחד לא מסכים עם העניין

הזה שזה גורם לפירוד אבל הפירוד לא נובע מהשמות אלה מהשוני...

איזה שוני? הצבע של העור? אשים אותך באנטארקטיקהי.י.

עוד 3-5 דורות הצאצאים שלך כולם יהיו ורודים/ורדרדים.

על איזה שוני אתה מדבר?! לכולם יש בדיוק את אותו ספר תורה ללא שינוי אפילו של אות אחת, אלא אם כן מדובר ברפורמים לא עלינו שאפילו השמים הם לא גבול בשבילם רל"צ.

איזה שוני?!nobody
יש המון תהני תרבותי בין העדות ואתה לא יכול לחלוק על זה, זה מתחיל מסגנון דיבור, לסגנון חינוך, לאוכל, למנהגים וגם בנשאות של מחלות שונות ל"ע...
אבל זה לא משנה את המהות שלך -אתה יהודי ולא תימני אי.י.

י-ה-ו--ד-י  מגלות....ולא חלילה אשכנזי /תימני/מרוקאי/פולני/רומני/אתיופי/צרפתי/עמלקי/ וכן על זה הדרך............

איזה שוני?!nobody
יש הרבה מעבר למראה!
יש סגנון דיבור, סיגנון חינוך, סגנון פסיקה הלכתית, סגנון בישול
ואפילו לא עלינו יש גם נשאות של מחלות שונות ל"ע...
כתבה חשובה ומעניינת - תפיצו לכל החברים שיביעו דעתםי.י.
ג"א נולד בחו'ל יהודי.אבל באמת אנחנו ב'הבחורצ'יק

זכינו ונולדנו בארץ ישראל.ארץ הקודש.ב"ה...!!!!

יאפה.. ונכון!הללי נפשי
הגויים בתימן הם ערבים...לך דומיה תהילה

"תימן" זו מדינה. מי שבא ממנה, תימני... יהודי-תימני. גם אם לא

היו גויים בתימן, עדיין היית נקרא תימני. תימן זו הארץ, לא העם.

 

"תימני" יכול להיות בעל אותה משמעות כמו "חיפאי". משם באת.

זו הגדרה של מקום, לא שיוך לאומי.

 

לא חושב שהדקויות האלה כל-כך קריטיות.

כלומר אם באת מארץ עמלק - תגיד אני עמלקי?!י.י.

חלילה וחס.

אני יהודי מארץ עמלק

סליחה בטעות...הכל תלוי B=]

 

 

מה הקשר?לך דומיה תהילה

עכשיו אתה נותן לי דוגמה שלא קיימת.

 

לא סתרת את מה שאמרתי. מבחינה דקדוקית ומהותית, זה נכון.

זה שיוך על בסיס גאוגרפי, לא לאומי. זה בכלל לא אותו דבר.

נכון שתימן זאת ארץ אבל אנו נראים יהודים /ישראלים לי.י.

אנו נקראים/יהודים/ישראלים לא על שם הארץ אלא ישראלים על שום שאנו צאצאים של ישראל אבינו (בני ישראל)

זו עדיין לשון תקנית.לך דומיה תהילה

אני יכול להגיד שאני יהודי-ירושלמי?

אז אני יכול גם לומר שאני יהודי-אתיופי.

 

כולם מתכוונים לשורשיהם בארצות אחרות.

לא עמים אחרים, לא אומות אחרות - ארצות.

אדמת תימן/ רוסיה/ הודו/ אלג'יריה/ סוריה

לא עשתה לך שום דבר.

 

אתה נוטל כל פרופורציה מהנושא.

לא קראתי את כל השירשור, אבל בכל מקרה, אני מאוד מסכבת-ישראל-וציון

-ימה עם אושר. חוץ מיזה, וגם יחד עם זה, הכותרת ממש הפריעה לי מהרגע הראשון שראיתי אותה...

נסו אתם להיות תימנים ותבינו מה זה! [לא רצינית ורצינית]

תמיד אותם צחוקים של "תימנים ךא יהודים" "לתימנים אין בעיה לאכול חזיר ביו"כ" , "תימני זה בערך להיות גוי"

ואלו רק קצת מהדברים שאומרים לי...

שלא לדבר [הי זה הולך לצאת מש שנון =] על זה שאומרים לי שזה לא בסדר שתימנים מדברים אחרי נטילת ידים [הבנתם למה זה שנון? ואגב, זה כן בסדר- כתוב את זה בגמרא, כל מה שהגמרא דורשת בעניין הזה זה שבסה"כ לא יסיח את דעתו מהסעודה בזמן שהוא ושאר הסועדים עסוקים בלשאול "איפה המלח לחלות?"]

ועוד ועוד...

עכשיו יאשימו אותי על זה שאני כבדה מידי...

אבל בוא נגיד ככה:

א. אחרי אין ספור ירידות על מישהו- אתם לא חושבים שזה יתחיל לפגוע בו, גם אם בהתחלה הוא צחק איתם?

ב. אני תמיד מעדיפה לנשוך את הלשון, ולא לומר משנו שנון ומציחק כדי שכולם יצחקו וירגישו טוב כאשר יש סיכון גדול שזה יפגע במישהו,, במיוחד כשאין לי מושג כמה זה יפגע...

 

דברי ברור בלי בושה- התימנים ימח שמם לא יהודים !!י.י.

אמנם הם לא אוכלים חזיר  אף שלא אסור להם, אך הם משתחווים לכיוון מכה לאדון שלהם  מר מוחמד הרשע שקבור במכה.

מאידך, היהודים מגלות תימן, לא אוכלים חזיר ולא מחללים שבת ר"ל.

שום תקן. זאת המצאה של הגלות, אל לנו להיגררי.י.

אל לנו להיגרר לגלותיות. התימנים, ימח שמם רשעים., אינם יהודים.

אתה חוזר על מה שכבר אמרת ולא מתייחס לטענות.לך דומיה תהילהאחרונה

זה הופך לדיון חד-צדדי. ואתה לא בצד המתדיין.

 

מצד אחד, אתה אומר "שום תקן" אבל מצד שני רוצה

לתקן את שפת הדיבור... אז אם אתה התקן הבלעדי

לעברית, דבר איך שאתה רוצה.

 

רוב הדברים שהבאת לא היו יותר מדמגוגיה, אחרים

היו מיחזור והשאר לא משכנעים.

 

אני סיימתי את דבריי.

כשתזכה אותי במענה רציני, אתייחס.

 

מה אתה מבלבל את השכל אני אפגניילד רחוב

גאה לא ממוצא אני אפגני יהודי!  תפסיקו כבר להיתעסק בשטויות

שמירת הלשון היא ערך עליון - לא יפה איך שאתה מתבטאי.י.

לגופו של עניין, אתה יהודי ממוצא אפגני ולא להיפך. שאל ערבי ישראלי מה הוא, מה יענה לך?! אני ישראלי ערבי, או אני ערבי ישראלי. הוא בודאי יענה אני ערבי ישראלי, דהיינו ידגיש שהוא קודם כל ערבי ורק אחר כך ישראלי. ואתה לצערי התבטאת בטעות להיפך, אמרת אני אפגני ישראלי, בעוד שהיה עליך לומר אני ישראלי אפגני ויותר נכון, יהודי/ישראלי מגלות אפגניסטן.

אתם מתווכחים פה על הדקויות הלשוניות- על הדרך שבהשפילבלעע

אתם מציגים דבר מסוים.. ולעניות דעתי אתם טוחנים מים...

אם הבנתי נכון הכותב התכוון לומר שכולנו כרגע במצב נתון גרים בא"י (ישתבח שמו) ולכן זה יהיה טעות לכנות אנשים עפ"י  ארץ מוצא אבותם מכיוון ש-

היום שאנחנו בארץ ישראל ב"ה ונולדים בארץ ישראל אנחנו יהודים! עכשיו אין את כל המושגים האלה, כי בעצם מי שנולד עכשיו בתימן למשל הוא בעצם גוי!!!!!

והשורה התחתונה: כולנו יהודים אז מספיק לרדת עלי  רק כי אבא של סבתא רבתא שלי נולד בצ'כסלובקיה[:

 

 

שמעון התימני אומר: ... כנראה שחז"ל חשבו אחרתא"י זה קשה
מי הוא יהודי (ישראלי)?י.י.

אבותינו היו במצרים  ואף אחד לא מכנה אותם מצרים!

המצרים לא יהודים ואילו היהודים במצרים מעולם לא הפכו למצרים!

יהודי שנולד בספרד אינו ספרדי. יהודי שנולד במרוקו אינו מרוקאי. יהודי שנולד בתורכיה אינו תורכי. יהודי שנולד ב...........אינו ..............

 

מדוע יהודי שנולד ו/או גר בארצות אשכנז מכונה אשכנזי?!

מיהו אשכנזי?

בפרשת נח "בני נח שם חם ויפת.

ובני יפת גמר ומגוג ומדי...

ובני גמר אשכנז ריפת ו...

ובכן אשכנז הוא הנכד של יפת דהיינו אינו יהודי ואילו היהודים מזרעו של שם (מה זה אנטישמי?).

כלומר, אשכנזי הוא צאצא של אשכנז שהוא הנכד של יפת (כאמור לעיל, לא מזרעו של יפת יצאו היהודים)

יהודי ארצות אשכנז היו בארצות אשכנז בחזקת גלות ובכל כרחם, ומעולם לא הפכו להיות אשכנז כמו שיהודי מצרים לא הפכו להיות מצרים.

מיהו יהודי(ישראלי)? מי שהוא צאצא של יעקב (ישראל) אבינו , צאצא של בני ישראל (בני יעקב)   [למעשה צאצא של שלשת האבות אברהם יצחק ויעקב (ישראל)].   

לגבי יהודים שנולדו בארצות מחוץ לישראל ועלו לארץ, אמור מעתה: יהודי גלות אשכנז, יהודי גלות תימן יהודי גלות רוסיה, יהודי גלות מרוקו, יהודי גלות אתיופיה, יהודי גלות הולנד, יהודי גלות לוב, יהודי גלות תוניס, יהודי גלות ירדן, יהודי גלות סוריה, יהודי גלות לבנון יהודי גלות פרס, יהודי גלות איראן, יהודי גלות .............יהודי גלות............

ומעתה ואילך:

אשכנזי = לא יהודי

תימני= לא יהודי

מרוקאי= לא יהודי

ספרדי = לא יהודי

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירותאחרונה

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילהאחרונה
מדהים!
שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

בדידותהרשפון הנודד

למה אפשר לחוש בדידות ברמה כמעט משתקת והאם זה אמיתי ומה אפשר לעשות עם זה?

לכן לנוער יש תנועות נוער. מפגשים, פעילויותפ.א.
כן אבל זה מרגיש לי קצת בריחה משום מההרשפון הנודד
בריחה? אשמח שתסבירפ.א.

אתה מרגיש בדידות כי אין לך חברים? מה עם חברים לכיתה בלימודים?

אתה לא חבר בתנועת נוער? 

זה לא זההרשפון הנודדאחרונה

זה הנקודה יש לי חברים אבל אני לא רוצה לבנות את הקשר שלי רק בשביל להרגיש שיש לי חברים ואני לא בודד...(מוזמן להסתכל בשרשור החדש על ללכת לסניף מעורב שאתה לא כל כך מאמין בזה אבל צריך בסוף חברה..)

...הרמוניה

א- אדם בסופו של דבר מול עצמו גם כשהוא עם חברים וגם כשהוא לבד... האם אתה מהווה חברה טובה לעצמך? 

מעניין לך עם עצמך? האם אתה חבר טוב לעצמך (רגשית)?

תכנס פנימה. בכל אחד יש עושר פנימי וזה תענוג לגלות אותו.

ב- נסה לשים לב לזה שאתה אף פעם לא באמת לבד, תמיד מושגח בידי מישהו שאוהב אותך אהבת עולם...

אולי יעניין אותך