זאת תשובה לשאלה שנשאלה פעם.מישי' מאפושו'

זאת השאלה, בעיקרון..

נושא: שאלה סבוכה.

תוכן: 

פסיכולוגית קצת.

 

אדם שלא מאמין בעולם הבא, כלומר, הוא מאמין שאחרי שאתה מת, הגוף שלך לא פועל, על כל פרטיו. אין נשמה וכו'..

 

למה לא כדאי לו להתאבד? אפילו לאוו דווקא ברגע של קושי. סתם, עכשיו.

 

הרי, בטוח שיהיה לו מתישהו רגע לא כיף. ומצד שני - ברגע שימות, הוא לא יהיה מודע בכלל לחוסר הטוב (שהוא הפסיד).

 

לכאורה, יהיה שווה לו למות במקום, ולא יכאב לו לעולם.

 

 

מוזר.

 

אחרי פרסום של השאלה הנ"ל התנהלו דיונים ושיחות בנושא, ואמרתי שבעזה"י בעתיד הקרוב אערוך את זה קצת ואפרסם.

אז כצפויי, זה לא קרה בעתיד הקרוב.. אבל עכשיו ב"ה זה קרה. [ז"א, עכשיו יש לי דברים חשובים לעשות ולא באלי ומצאתי את זה בדרך אז החלטתי שזה זמן טוב לשבת על זה]

 

אז הינה לכם סיכום התכתבות בייני לבין כוכביות [השם שמור במערך] שזה בעצם סיכום של הטענות שעלו ותשובה שאליה הגענו.

 

אולי זאת לא תשובה סופית, אבל היא קלעה למטרה אז. לכן כאן עצרנו את הדיון בנושא..

 

מישי' מאפושו' (14:16):נתחיל בסיפור נחמד על ר' יונתן אייבשיץ [סיפורים עלייו תמיד נחמדים]
אחרי כמה וכמה ויכוחים בין כומר לרבי יונתן הכומר החליט ש-די, נמאס לו תמיד לחזור לאותם דיונים. תמיד זה מציג א' וזה ב' [ותמיד רבי יונתן מנצח] והוא הציע שיחליפו תפקידים. הוא, הכומר, ייצג את היהדות ורבי יונתן את הנצרות. שאלו את המלך והוא הסכים, המלך נתן להם 3 חודשים להתכונן.
 
אחרי 3 חודשים הם מגיעים, הכומר נותן 3 שעות של שהרצאה בשבח היהדות, מוכיח הכל. דבר דבור על אופנייו. הכל טוב ויפה. מסודר ומשכנע מאוד.
אחרי 3 שעות של דיבורים והוכחות הוא מסיים ומעביר את רשות הדיבור לרבי יונתן אייבשיץ.
רבי יונתן קם, פונה אל הכומר ואומר: "יודע מה, השתכנעתי. תגייר אותי."
 
עכשיו, מעבר לנחמדות שבסיפור הזה נתמקד בנקודה ללמידה.

הכומר בחר להאמין בנצרות, זה דבר מומצא וכמו שהוא יכול להמציא הסברים על הנצרות ככה הוא יכול לבחור להאמין ביהדות ולהביא הסברים על היהדות.
לעומתו, רבי יונתן אייבשיץ לא בחר להאמין בצורה כזאת שהוא יכול לבחור לייצג משהו אחר. הוא מאמין כי זה הוא! זה מה שהוא וזה מבחינתו כל האמת, זאת דרך חיים.
זאת לא דת בשביל להתווכח ולהוכיח. זאת האמת כי היא אמיתית.
[מבחינה מסויימת להאמין מבחירה זה גדול, כולנו צריכים לשאוף לזה.. לאמונה מבטן ואמונה מדעת. אבל בתור התחלה - האמונה היא מהבטן. היא שם כי היא האמת. לא משנה כמה הסברים תתן]
 
מישי' מאפושו' (14:21):עד כן סיפורינו. ועכשיו לשאלתך [למה אדם חי, למה אדם שלא מאמין חי?], כל התשובות לשאלה - צורך טבעי, פחד מהלא נודע - הן נסיונות להסביר את החיים. אבל התשובה האמיתית, היא יצר החיים [או חלק אלוק' ממעל או נשמה או איך שלא תבחר לקרוא לזה]
 
***** (14:22):צריך להאמין אמונה תמימה כאילו אין הסברים, ולחפש הסברים כאילו אין אמונה תמימה.
^^משפט ממש חזק שנכנס באמצע השיחה, וקצת קטע את הרצף, אבל חשוב להשאיר אותו כאן..^^

 
מישי' מאפושו' (14:22):כמו שכתבתי אתמול, זה ברמה הבהמית שבאדם.
הצורך לשרוד..
אבל לבהמה את את החלק אלוקה ממעל שמביא לה את היכולת להיות מודעת ליצר החיים הזה.
מישי' מאפושו' (14:23):ובגלל שהיא לא מודעת לזה מספיק היא לא יכולה להיות מודעת לכח שלה לעצור את זה.

אבל לאדם יש כזאת רמה רוחנית גבוהה, שהוא מודע לחלק חיים הזה בתוכו! עד כדי כך שהוא יכול לעצור את זה..

 

***** (14:23):את אומרת שהתשובה שלי והתשובה שלו הם אותו דבר. הוא קורא לזה 'יצר החיים' ואני קורא לזה דבר שה' טבע בי לחיות.

 
מישי' מאפושו' (14:24):
 
אני אומרת שהתשובות של כולם הן אותו דבר.
 
אבל הנקודה הבסיסית היא שה' הטמיעה בנו את זה
 
כל שאר ההסברים הם כדי ללכת סביב האמונה
מישי' מאפושו' (14:25):

ובעזה"י היום אחי יימצא לי מקורות לזה ואני אוכל לפתח על זה דיון 

[אז לא, לא נמצאו המקורות ההם.. אולי מתישהו נזכור להמשיך לחפש אותם.]
***** (14:49):וזה מאוד מסתדר לי.
את מסבירה כאן שהוא עבד על עצמו/מתעלם ממקום עמוק. וזה הגיוני הרבה יותר ומסתדר מעולה.
כלומר, גם אצלו קימת לכאורה הסתירה הזאת. אבל הוא יודע שהיא לא באמת קיימת(שהרי הוא לא מתאבד!) ומסביר אותה בביטויים יפים, שמשמעותם - אני רוצה לחיות כי יש משמעות לחיים.
מישי' מאפושו' (14:51):בדיוק
***** (14:51):קולע.
מישי' מאפושו' (14:51):הוא מנסה להתכחש למודעות הזאת
***** (14:51):ולקרא לה בשמות יפים.
עכ"ד.
 
 
ושתדעו שזה חביב לערוך ש"א.
 
בתקווה שזה מובן.
בשורות טובות!!
תודהכישוף כושל

בס"ד

 

מרגיש לי שזה נקטע באמצע 

אני אשמח לדבר איתך על הנושא בהזדמנות

י-ש!! קראו את זה מישי' מאפושו'

נדבר, בשמחה.

למה התגובה שלי נמחקה??משורר מדורות
קראתי. מגניב. טובי =][=
אשמח להסבר קצר של הסוף כי קצת לא הבנתי.

אבל השאר- ממש יפה. ואפילו קראתי עד הסוף. הישג מרשים
קראת כי אני כתבתי מישי' מאפושו'

מצחיקה. הסוף הוא כל הקטע

 

מה לא היה ברור? אשתדל להסביר..

ברור שבגלל שזה את טובי =][=

יש לך את זה ביותר פשוט?

"את מסבירה כאן שהוא עבד על עצמו/מתעלם ממקום עמוק. וזה הגיוני הרבה יותר ומסתדר מעולה.
כלומר, גם אצלו קימת לכאורה הסתירה הזאת. אבל הוא יודע שהיא לא באמת קיימת(שהרי הוא לא מתאבד!) ומסביר אותה בביטויים יפים, שמשמעותם - אני רוצה לחיות כי יש משמעות לחיים.

טוב מה את רוצה, זה משפטים שכתב כוכביות. לא אנימישי' מאפושו'

אז ככה,

בנאדם חי כי הקב"ה הטמיעה בנו את הצורך לחיות.

 

מי שלא מאמין, יימצא מלא שמות יפים לצורך לחיות.

אבל תכלס, ככה זה. ככה אנחנו.

 

לפעמים מי שלא יודע לקרוא לזה חיים מאת ה' - לא יודעת לקרוא לזה. אבל גם לא יכול להתעלם.

יש! הבנתי. תודה טובי =][=אחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הספר:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

את יכולה להפסיק להספיםנקדימון

אף אחד לא רוצה פה לקרוא את מה שאת מציעה. אין לזה היענות.

אין כמעט אנשים חדשים שמצטרפים לפורומים אז מה שאת עושה זה פשוט לטמטם לנו את המוח.


 

אולי די כבר?!

נשמע סיפור מענייןקעלעברימבאראחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

אולי יעניין אותך