שבועיים אחרי לידה ואין לי כוחות!!שיינא
אני מאוהבת קשות בילדה הבכורה שלי! היא מקסימה ומתוקה אבל אני מפורקת! אין משפחה שעוזרת, אני מניקה, ביום דווקא יחסית בסדר, הנסיכה קמה כל שעתיים שלוש להנקה אבל בלילה זה סיוט!!
קודם כל היא יונקת מכל צד בין 25 ל40 דקות וזה ככה ברגיל. ואז היא נרדמת ואני שמה אותה בעריסה ואחרי חמש -עשר דקות היא מתעוררת בבכי ורוצה לינוק שוב. אני לא ישנה בלילה בכלל. ביום אני משתדלת לישון אבל יש עוד דברים לעשות... קצת לאכול, קצת להכין אוכל , קצת לשטוף כלים, כביסה, קצת זמן לעצמי זה מדכא לנצל את כל היום לשינה... אולי היא לא ישנה אוב כי זה בעריסה ? ובמהלך היום היא ישנה בעגלה? אבל מה אני יעשה? יתן לה גם בלילה לישון בעגלה? היא לא אמורה להתרגל לעריסה? אני מפחדת להוריד אותה ממני ולשים אותה בעריסה שלא תתחיל לבכות שוב כי אפילו להרים אותה ולקחת אותה אין לי כוח אז מעדיפה כבר שתישאר עלי!!! מה עושים??? אני גמורהההה
וויי וויי, לא קלבהתהוות

 

בשבילי, שינה משותפת עם התינוק לחלק מהלילה הייתה ממש הקלה. יש מצב שזה יתאים גם אצלכם? כאן יש עלון של יוניצף שמפרט איך לעשות זאת באופן בטיחותי.

וביום - כמה שפחות על הרגליים. ממש כמה שפחות. תשתדלי בתקופה הזאת להוריד סטנדרטים, לגייס את בעלך לעזור, ואם צריך - גם לקחת עזרה בתשלום. משכב לידה בשבועות הראשונים זה מאוד חשוב.

בהצלחה ורוב נחת מהקטנה!

 

האמת קצת קשה לי להבין את העלוןשיינא
ואיך לעשות את זה
אולי כי אני אחרי לילה מאד קשה ללא שינה ואולי כי פשוט סתם אין לי סבלנות.
אני מניקה אותה עכשיו ומריחה שהיא עשתה בטיטול ואין לי כוח ולא בא לי להחליף לה כשתסיים כי אז היא תתעורר ותבקש לינוק שוב ואין לי כוח לתת לה. מרגישה כזאת אמא גרועה
אז שווה לעשות הפסקה ולהחליף להמתעלה אליו

כדי שתוכלי ישר להשכיב אותה.

כמו שהצעתי דברי עם בעלך

אולי תשקלו גם בקבוק בחלק מהזמן

אני מחליפה לה אחרי שהיא מסיימת לינוק צד אחדשיינא
אבל אם היא עושה בטיטול מיד אחרי שמסיימת כבר לינוק את שתי הצדדים זה ממש קשה ומתסכל כי ברגע שאני מחליפה לה אוטומטית היא רוצה אח״כ לינוק לא משנה אם לפני שניה היא סיימה הנקה של שעה וחצי!!!!!
ובנוגע לבקבוק אני ממש ממש ממש לא רוצה לתת לה! ממש לא!
במיוחד שלפי מה שנראה לי היא דווקא יונקת מעולה, ויש חלב.
בעלי מקסים ב״ה ועושה מעל ומעבר הוא לא היה עושה כלום לפני הלידה ועכשיו הוא באמת עושה המון יחסית אבל עדיין הוא עובד מאד קשה ואי אםשר לבקש יותר ממה שיש, מה גם שב הנקה הוא לא יכול לעזור לי
ככה זה. וצריך הרבה סבלנות ואורך רוח.אימון באמונה

תינוק ראשון  הוא כמעט תמיד שוק ליולדת. פתאום אין לך זמן לכלום ויצור קטן וחמוד שולט בך באופן כמעט מוחלט.

תשלימי עם המצב. תרפי מכל מה שלא חשוב כרגע, תישני כשאת יכולה כי זה מאוד מאוד חשוב,

כדי שחלילה לא תתמוטטי מחוסר שינה בהמשך.

אח"כ נהיה שיפור עם היציאות והיא תפסיק לעשות כל פעם ולא תצטרכי להחליף לה.

גם ההנקות תתקצרנה. בהתחלה הן נמשכות הרבה זמן.

תני לזמן לעשות את שלו. מזל טוב והחלמה מהירה והתאוששות קלה.

תודה על התשובה המפורטת ושאלהשיינא
לכמה זמן ההנקות ימשיכו להיות ארוכות כל כך? מתי השלב שזה מתקצר?
הצעה "כופרת"מתואמת

אולי להחליף לה רק לפני ההנקה הבאה? זה לא יוצא הרבה זמן כל-כך שהיא תישאר בטיטול המלוכלך, ולפי מה שהבנתי - צואת יונקים לא גורמת מיד לאדמומיות בעור.

^^אנונימי (3)
הבת שלי בפגיה ומחליפים שם חיתול לפני כל ארוחה ולא אחרי האוכל כי זה לא טוב לטלטל את התינוק מיד אחרי שהוא אוכל.
אולי באמת כדאי לך להחליף לה לפני ההנקה ואז אחרי שהיא מסיימת לינוק היא תוכל לישון טוב עד ההנקה הבאה.
בכל מקרה אין מה להפסיד מלנסות. שימי הרבה משחהמינימאוס2

ואם זה מגרה לה את העור תחזרי להחליף כמו קודם 

לפעמים שווה לתת בקבוק רק כדי לשמור על הכוח שלךמתעלה אליו

כי מה יעזור לך ולה שתהיי תשושה?אבל זה כבר החלטה שלכם

עדין כדאי יעוץ הנקה  כדי שתהיו בטוחים שהיא באמת יונקת טוב ולא רעבה כי אולי רק ניראה שהיא יונקת טוב אבל מתפספס פה משהו וחבל.

השאלה אם את מנסה להרדים אותה לא רק עם הנקה-מוסיקה,מנשא,נדנוד,טיול כי אם ההנקה בסדר ואין בעיה רפואית אז היא יכולה ללמוד להרדם בצורות אחרות

אני לא מצליחה להרדים אותה בשום דרך חוץ מהנקה! וניסיתי הרבה!שיינא
היא רוצה מציצה.זה מרגיע אותם ולא אוכלנשואה+
אחרי אוכל(ההנקה) הילד רוצה למצוץ תני לה מוצץ .גם אני הייתי בסיפור הזה עד שיועצת הנקה הסבירה לי שהוא צריך מוצץ ולא אוכל. בהצלחה!!!
הבעיה כשאני מביאה לה מוצץ היא ממש כועסתשיינא
ומתעצבנת ובוכה כאילו היא נפגעת וזה קורע אותי, אני מרגישה שאני עובדת עליה
אולי תנסי לתת לה לסירוגין תוך כדי הנקה וגם לשים חלב אםמתעלה אליו

על המוצץ,בהתחלה זה קשה אבל בסוף הם מתרגלים שאפשר להרדם גם אחרת.

ושוב באמת כדאי יעוץ הנקה כי באמת יתכן שאולי לא אוכלת טוב

תני לבעל לשבור את הראש בהתהוות

 

המוח שלו לא במצב של אחרי לידה. שהוא יתעמק בעלון הזה ויארגן לכן תנאים בטיחותיים, ואת לכי לישון!

 

 

חמודה את רק שבועים אחרי לידה!מתעלה אליו

מאמץ גופני ונפשי אדיר פלוס תשעה חודשי היריון שזה לא סתם קבעו שצריך שישה שבועות רק להתאושש מזה אז את הכביסה והכלים גם הבעל יכול לעשות ולא נורא אם הבית לא יהיה מצוחצח,אפשר כרגע אוכל שלא דורש הרבה עבודה.

אולי צריך יעוץ הנקה כדי לשפר אחיזה וזרימה כי אולי היא לא מצליחה לאכול טוב ואז היא נשארת רעבה ומתעוררת.

אם אתם חושבים שצריך רופא מומחה שיבדוק אם אין לה איזה קושי בקיבה,אלרגיה,לבלוע אז כדאי.

ברור, את יולדת טריה לגמרי!!מינימאוס2

אמורה לנוח ורק לנוח!! אם יש לך אפשרות להביא מישהי שתעשה במקומך כלים וכביסה ועדיף גם לבשל

מסכימה. תקלי על עצמך כמה שיותר.רוני בלילה

אנחנו בד"כ אוכלים בריא ושומרים על בית מסודר ונקי,

אבל אחרי לידה משחררים קצת.

עכשיו אנחנו אוכלים בעיקר בחדפ"מ ואוכל לא כ"כ בריא. כשבא לי מדי פעם אני מכינה דברים פשוטים.

מנמיכים ציפיות. הכי חשוב שתהיה לך חוויה טובה עם הנסיכונת.

 

בקשר ללילה:

אני נותנת מטרנה לפני שאני הולכת לישון וככה יש לי יותר שעות שינה רצופות.

או לחלופין, לשאוב וכשהיא רעבה שבעלך יתן לה בקבוק. אח"כ, כשהיא תהיה רעבה תניקי אותה אבל זה ייתן לך זמן לישון 

הייתי ממש שמחה להביא מישהי שתעשה במקומישיינא
אבל חיפשתי באינטרנט וממש לא מצאתי
יקרה!0 אלישבע 0

כל כך מוכר לכולנו הקושי שלך.

ההתחלה באמת מאוד קשה.

מבטיחה לך שזה נהיה רק יותר קל וכיפי!

 

ממליצה לך בחום רב - להרפות!

אם היא ישנה טוב בעגלה - שתישן שם!

הכי חשוב השפיות שלך!

ותכלס, בכל מקרה זה ממש עוד לא הזמן להקנות לה הרגלים. בכל מקרה ההרגלים הולכים להשתנות עוד 10 פעמים לפחות בחצי שנה הקרובה.

כרגע תעשי פשוט את מה שהכי טוב לשתיכן!

אני אישית מראש שמה את התינוקות שלי לישון בעגלה. תכלס זה הרבה יותר נעים להם. זה קטן וחמים, מאוד מזכיר להם את הרחם.

 

מבינה אותך שלא בא לך לישון כל היום, אבל אם את לא ישנה תעשי לפחות דברים במנוחה שעושים לך שמח.

אם את ממש חייבת לבשל כי אין מישהו אחר שיעשה זאת אז לפחות תכיני הכי פשוט שיש.

מותר גם אחרי לידה קצת להתפנק - לקנות אוכל מוכן, לקנות שניצלים קפואים מוכנים וכד'..

בנוסף - כמה שיותר חד פעמי!!

אני מאוד משתדלת לא להשתמש בחד פעמי אבל אחרי לידה זה ממש חובה בעיני! בשביל הבריאות והשפיות שלך ושל כל הבית!

 

המון בהצלחה בעבודת הקודש שאת עושה!!

תודה על התשובה הארוכה והמושקעת כל כךשיינא
עודדת וריגשת אותי !!
רק שאלה קטנה, קראתי שזה מסוכן לתת לישון בעגלה לילה שלם בגלל סכנת חנק וכד ואז אני לא רגועה בגלל זה
לא שמעתי שמסוכן, מאמינה שזה תלוי בעגלה.0 אלישבע 0אחרונה
מזל טובאם-אם

לידה ראשונה- הכל חדש גם עבורך, תני לעצמך את הפריבילגיה ללמוד בקצב שלך, מזכיר לי את עצמי בלידה ראשונה

 

אני ממליצה ללמוד להניק בשכיבה(חפשי הסבר מפורט ותנסי, תענוג)

 

דבר שני- שאלה כפרנית, מי אמר שהיא רעבה שוב אחרי? אפילו אחרי כמה וכמה ילדים, אני עלולה לטעות בתחושה האם הילד רעב או לא, תנסי לבדוק אולי היא תצליח להרדם במנשא או בדרך אחרת, אם נראה שהיא ממש רעבה תתני לה(בגיל הזה עדיין אין הרגלים לפי שעות וכדו' . מתי שהם רעבים-נותנים להם לאכול.

 

ועוד דבר- כשהתינוקת ישנה- גם את הולכת לישון

^^^אמא!!

אני גיליתי שהרבה פעמים זה נראה שהיא רעבה,

אבל הצורך בהנקה הוא רגשי ולא אוכל.

כל עוד- את בסדר עם זה- זה מצוין.

אבל אם קשה לך- לנסות לשים במנשא עם מוצץ בפה

וכשנרדמת חזק- מעבירה למיטה/ עריסה/ עגלה

ואז אצלי לפחות היא היתה נרדמת ככה לזמן הרבה יותר ארוך כי לא היה מציק לה האוכל העודף....

 

ודבר נוסף- אולי לנסות לפעמים להשכיב על הבטן קצת...

אני ממש לא רוצה לקחת אחריות כי זה בניגוד להנחיות.

אבל אצלי בארבעת הילדים- 

אחרי שלושה שבועות בלי שינה, מפורקת לגמרי,

התייאשתי והתחלתי להשכיב על הבטן ואז התחלתי לחיות....

הם ישנים כך הרבה יותר חזק...

אבל אם את עושה זאת- חשוב להקפיד על ההנחיות האחרות כדי לשמור עליה

(בלי הרבה שמיכות, להשאיר פתח אוורור, עדיף מוצץ, בית בלי עישון- זה מה שאני זוכרת...)

זה בדיוק מה שלא רוצים שיקרה (שהם ישנו הרבה יותר חזק)מינימאוס2

אבל יש לי המלצה אחרת שמשום מה לא חושבים עליה - על הצד!!

משעינים את הגב שלה למיטה תומכים את הבטן בשמיכה מגוגלת קטנה

אחרי שהיא ישנה חזק היא מתהפכת מאליה לגב וא תוציאי את השמיכה

אני יודעת שזה העניין....אמא!!

אבל לפעמים מגיעים למצבים לא פשוטים מרוב עייפות,

אז שכל אחד יעשה מה שנראה לו נכון...

ולגבי הצד ולגלגל לגב- אצלי זה לא עבד.

אבל אם זה הולך- הכי טוב!!

אני מפחדת לנסותשיינא
להניק בשכיבה . מפחדת שלא אצליח והיא תתעצבן...): ובקשר לרעב, היא עושה תנועות וקולות מציצה ומחפשת בעצבים...אז זה סימן לרעב, לא?
עיצותאנונימי (2)

דבר ראשון שבועיים אחדי לידה- תורידי מעצמך כמה שיותר עבודות בית.

זאת ילדה בכורה, אין עוד ילדים בבית שצריך לדאוג להם, וזה לא מדכא לנצל את כל היום לשינה!

את צריכה לאגור לעצמך כוחות.

אם היא ערה הרבה בלילה תשני כמה שיותר ביום!

 

דבר שני- אם יותר נח לה בעגלה למה בלילה לשים אותה בעריסה?

אין בזה שום עניין...

גם אצלי הילדים בגיל הרך- עד חצי שנה בערך העדיפו את העגלה אז נתתי לישון בעגלה וכשגדלו עברו לעריסה. (היום 2 מהם כבר במיטת נוער... מבטיחה לך שהם לא זוכרים את השינה בעגלה...)

קשה!! מבינה לליבך!!~א.ל

למה שלא תשאירי אותה לידך?

היא רק בת שבועיים, אצלי הם מאוד היו זקוקים לזה בגיל הזה

עוד אופציה- עיטוף. חפשי ביוטיוב יש סרטונים מעולים איך אפשר לעטוף אותם בצורה כזו שעוזרת להם להרדם טוב יותר.

 

מה עם חימום החדר? בלילות לפעמים קריר...

 

אל תתעסקי לדעתי כרגע בזה שהיא רוצה או עגלה או אותך. היא רק בת שבועיים. זה לא אומר שאם היא עכשיו ככה- כך זה ישאר ואת התהליך הזה של ללמד ילד לישון במיטה משלו עושים בהדרגה.. אם תרצי עוד סיוע אשמח לעזור במסר

מה זה אומר להשאיר אותה לידי?שיינא
במיטה? אני מפחדת להירדם איתה יחד
קודם כל מזל טוב. התינוקת שלך נורמלית לחלוטין!חמסה עלינו
עד לפני שבועיים היא היתה מוגנת ברחם. נרדמת מהתנודות שלך...
זה רגיל לחלוטין שתינוקות בהתחלה הופכים יום ולילה.
מה שגיליתי שעוזר זה להשכיב אותם עלי ואז גם אם הם ערים הם רגועים מהקרבה, מהנשימות שלי... ולא מפריעים גם כשהם ערים. וכן שבועיים-3 ראשונים ישנה המון גם בבוקר
קפץ לי.... הכלים לא יברחו גם לא הכביסה...חמסה עלינו
לאכול בחד"פ.
אין עזרה ליולדת באזור שלכם? באוכל שמקבלים או עזרה בבית?
יכולה לספר לך שבלידה האחרונה יצאתי מבית מתוקתק ללדת. נקי מבריק מסודר הכל... חזרתי אחרי יומיים כדי לגלות בלאגן, מיץ שנשפך בשבת בערב ב"שלום זכר" שאף אחד לא ראה חוץ ממני ברגע שהגעתי והוא נשטף- רק שבועיים אחרי והבלאגן ? סודר לאיטו... ובזכות זה היה לי כח לתינוק+ אחים שלו והנקיון היסודי חזר אחרי חודשיים....
העיקר הבריאות
שתישן בעגלה גם אצלי ישנו בעגחה עד גילחייוך
8 חודשים ואז לבד הן כבר הביעו שנימאס להם מהעגלה, ישנה בעגלה שימי בעגלה בשביל מה לשבור את הראש?
זה לא מזיק, מניסיון
העגלה יותר קטנה חמימה ועוטפת מהעריסהחמסה עלינו
אוכלים בחד פעמי ואני. לא יודעת אם יש עזרה ליולדתשיינא
לפי דעתי אין באזורנו
להשכיב עלייך ולהירדם יחד??שיינא
מטרנהאנונימי (4)
אחלה קסם
לאו דוקא.אנונימי (5)

אצלנו בעלי היה מרחם עלי ונותן מטרנה ולא מעיר אותי ורק בלגן נהיה מזה - הייתי מתעוררת עם גודש ומעלה חום, הקטנטן סבל מגזים וכאבי בטן.

 

השאלה מה הסיבה לכך שהתינוקת יונקת עוד ועוד ומה קורה אח"כ.

אם זה מעמיס עליה ואח"כ היא פוצחת בסידרה של פליטות וגזים וכאבי בטן - ההנקה מספיקה וצריך לספק את הצורך להמשיך לינוק בצורה אחרת : כמו שכתבו כאן מוצץ, לתת לה לשכב קרוב אליך וכו'.

אני הייתי מעבירה בקרים שלמים בשינה כשהתינוק נשען בתנוחה חצי זקופה אל הבטן שלי. רק ככה הוא נרדם (כמובן שהצד הזה של המיטה היה מאובטח וכולי).

 

יתכן שהסיבה שההנקה לא מספיקה היא פשוט תשישות. ואז צריך לשמור על האנרגיה, לטפל בתינוקת בשכיבה, במיטה עד כמה שאפשר, לפחות בשעות שהיא רגועה יחסית ולא צריך לרקוד איתה ברחבי הבית חיוך.

 

גם אצלי ישנים ביום ומתפרעים בלילה. וגם אני בלידה הראשונה התפתיתי מדי פעם לנצל את היום לנקיון יסודי או קניות או מה. ותמיד אח"כ שילמתי על זה מחיר יקר - כשהגיע הזמן לרקוד (חיוך גדול) הייתי סחוטה וחסרת סבלנות, נפלתי מהרגליים, ראיתי שחורות, הכל נפל לי מהידיים ומשק החלב אצלי השתבש לחלוטין - בהתחלה כשהייתי ערה מעבר לשעות הרגילות של השינה, הגוף ייצר הרבה מדי חלב אבל חצי יום אח"כ כבר לא נשאר לי חלב. בקיצור בלגן.

 

לפותחת אני מייעצת - קחי בחשבון שזה זמני. אומנם זמני מתיש אבל זמני. תשמרי על הכוחות שלך. תארגני לך דברים מעניינים לעשות בלילות כשהתינוקת עירנית יותר - למשל שיחות טלפון עם משפחה חברות, ואח"כ לשמוע שיעור מעניין דרך המחשב וכו'. את זה אפשר לעשות עם תינוקת לא רגועה על הידיים.

או אפילו - זה מה שאני הייתי תמיד עושה - בין הגזים וההנקות בלילה, הייתי מעמידה סירים בהמשכים - מזהיבה בצל, מניקה, זורקת פנימה עוף וירקות, מרימה לגרפס וכאבי בטן, בינתיים המרק מתבשל, שמה אורז לבישול, וכך הלאה.

ורק בישול או כביסה. לנקיון נעזרתי.

אפילו כלים לא. הסברתי לבעלי שכשאין כלי בישול נקיים, אין אוכל, אין אוכל - אין חלב ואין אמא.

 

המון מזל טוב ובהצלחה.

 

 

כשיש ילדים נוספים בבית השעות הללו של הלילה, בשקט, רק עם התינוק, בלי אחים מקנאים אחרי לידה, הן שעות יפות שלמדתי להעריך.

וואו! איזו תשובה ארוכה מושקעת ומחכימה ממש!!שיינא
אני חושבת שהיום התחילו הגזים היא ממש נאנקת מחוסר נוחות ומכאיב בטן ולא ישנה אם זה לא עלי. יכול להיות שזה מעודף הנקה? אבל אומרים להניק לפי דרישה, לא?
והיום משום מה אני מרגישה שאין הרבה חלב. החזה נהיה רך מאד מהר. זה מדד? אם לא, מה המדד? האמת שאני לא אוכלת מידי הרבה כי אין לי תיאבון. זה בהכרח משפיע על כמות ואיכות החלב? נגיד היום אכלתי קורנפלקס , כוס של מרק עדשים וחצי קופסת קוטג. וגם זה בכוח...):
קראתי ששינה על ההורים ושההורים נרדמים עם התינוק על עליהן מעלה את הסיכוי למוות עריסה ביותר מעשרים אחוז!!
ממוצץ היא ממש נעלבת ומתעצבנת ואני לא מצליחה להרגיל אותה לזה..
ואת אלופה לגבי הבישול וכביסה במהלך הלילה תוך כדי הנקות וגזים אני גמורה מותשת וחושבת רק על מתי אוכל להניח ראש ולישון הלוואי עלי...
רואים שאת ערה בלילותאנונימי (5)

חושף שיניים.

 

במקרה הלילה גם אני...

 

אם לא תאכלי זה לא ילך. קדימה להגביר את התיאבון: לאכול ביצה ואפילו שתיים ליום מדי כמה ימים ולאכול בשרי (עוף, כבד ובשבת גם בשר בקר). אם לא תאכלי כמו שצריך גם הדימום של אחרי הלידה ידשדש במקום להיות רציף ויעיל עד לסיומו.

 

אם לא תאכלי לא תחזרי אל הכוחות שלך, אל העירנות והחיוניות. ולא יהיה לך כח לבשל. זה מעגל קסמים שאת חייבת לפרוץ ולגלגל חזרה לכיוון החיובי.

 

מה שאכלת היום - בדיוק חלב וקורנפלקס ועדשים - עושים גזים.

לאכול לחם עם ממרחים טעימים (טחינה מלאה ודבש, ממרח בוטנים). אפשר מעט גבינה לבנה, קוטג' זה טוב (וזה גם סימן שחסר לך ויטמיני B - הקוטג' עשיר בחלק מהם - אלו שמחזירים את התיאבון), סרדינים ודגים בשביל הסידן.

 

קדימה לאכול!!!

וואו, אז איך אדע מה עושה גזים? מה אסור לאכול?שיינא
ואהבתי שיש עוד מישהי שערה חוץ ממני... אפילו לא בדקתי אם ענושיינא
לי... כי לא חלמתי שמישהי ערה...(:
ואגב מה קשור האוכל לדימום שאחרי לידה? הוא באמת מדשדש ... כבר חשבתי שהוא נגמר ונשאר רק הכתמות כבר כמה ימים ופתאום אתמול הוא חזר לו בשצף קצף ובכל הכוח ):
אוכל - מזוןאנונימי (5)

או יותר נכון, הערכים התזונתיים שבו הם התשתית לכל פעילות שמתרחשת בגוף. גם ההורמונלית. אם חסרים מינרלים וויטמינים שקשורים באיזון הרמות ההורמונליות, גם הפעילות הזו משתבשת.

 

לגבי גזים - בגדול: קטניות - זה כבד להם והקליפה הדקיקה של הקטניות (קצת מזכירה מרקם של פלסטיק) היא קשה לעיכול.

יש תינוקות שרגישים לחלב פרה שהאמא צורכת - אבל לא הייתי מוותרת לגמרי על גבינה לבנה.

יש תינוקות שאוכל שומני מדי קשה להם לעיכול וכו'.

 

תוכלי לדעת בעזרת ניסוי וטעיה ולאט לאט תשללי מה שעושה לקטנטונת לא טוב.

 

אולי  כדאי לך לחזור למולטיויטמין של ההריון? כי עם ויטמינים - ככל שהם חסרים יותר, אז אנחנו סולדים יותר דוקא ממזונות שמכילים את מה שחסר.

זה נשמע קצת כמו חוסר תאבון מה שאת חווה. וזה גם משפיע על המצב רוח, על הכוחות, על החלב, על הכל.

ואם בנוסף רזית במיוחד מאז אחרי הלידה, אז זה ממש סימן.

 

מה שצריך זה או להכריח את עצמנו להתחיל לאכול. כבר כתבתי את זה, אבל זה באמת מענין שהמזונות שבחרת אכן מסייעים להגביר את התאבון. או אם זה בלתי אפשרי, לתת דחיפה בענין הזה בעזרת מולטיויטמין שיש בו את כל מה שאישה מניקה צריכה, באופן מוגבר.

בדרך כלל אחרי יום יומיים, אם לוקחים את המינון שבאמת חסר, מרגישים הטבה בכל התחומים - תאבון, כוחות, שמחה, חלב וכו'.

 

שמחה תמיד לענות חיבוק.

 

 

לגבי שאלת המדד - זו שאלה חשובה מאוד:בהתהוות

 

בגיל הזה מצפים בכל יממה לשישה חיתולים רטובים יפה-יפה, ולשתיים-שלוש יציאות של ממש (לא הכתמות קלות). אם את זה היא נותנת - את מסודרת. החזה שנהיה רך זה תהליך נורמלי של התייעלות המערכת, וזה לא מדד. לטווח קצת יותר ארוך צריך גם לראות עלייה ממוצעת של כ150 גרם בשבוע.

בעיניי זה בסדר גמור שאת לא מכריחה את עצמך לאכול. תאכלי לפי תחושות רעב. תשתי קצת יותר מזה

מאחלת לך שפע של שעות שינה ונחת מהקטנטונת.

 

 

אובדן תיאבון - לא תקין אם זו מגמה שנמשכת.אנונימי (5)

איך אדע אם זו מגמה שנמשכת ומה כבר אפשר לעשות עם אובדן תאבון?שיינא
זה ככה בערך מאז שחזרתי הביתה מהלידה, יום יותר יום פחות...
אז תמיד היא עושה טיטולים רטובים יפה וגם יציאות אבל היוםשיינא
היתה יצירה רצינית לפנות בוקר ואח״כ עוד שתיים שהיו יותר הכתמות. אז זה מדד שהחלב שלי מתחיל להתמעט???
מה עושים??
ואני יכולה לאכול מה שבא לי לפי תחושת רעב? נגיד רק קרונפלקס במהלך היום וקצת ירקות? אני מרגישה שאם אוכל ארוחות רציניות פשוט אקיא ):
נראה לי שיש סיכוי שבאמת חסרים לך ויטמינים.ירושלמית טרייה
זה גורם לחוסר תאבון.
כדאי לך איכשהו כן לנסות לדחוף.
לא ארוחה גדולה, אבל משהו אחד שאת אוהבת - שניצל טרי, אפילו פסטרמה.. אפילו עוגות בתור התחלה! אמנם ג'אנק אבל נותן כח זמנית ופותח תיאבון.
מרק עוף בדרך כלל לא עושה בחילה ומאד מאד עוזר להרגשה.

וכמובן מולטי ויטמין וכדורי ברזל! אנמיה עושה תשישות נוראית. שימי לב שהויטמינים מעוררים אז כדאי לקחת בזמן שאת מתכננת להיות ערה (מתי זאת כבר שאלה קשה.. )

חוץ מזה, הגועל הזה מאוכל קורה אצלי כשאני מאד מאד עייפה. אולי גם אצלך.

תחזיקי מעמד ובהצלחה!
אני לפני לידה ראשונה, לא יודעת כלום בענייני הטיפול בתינוקת המתוקה.
למיטב ידיעתי עצם זה שיש הכתמות זו לא בעיהבהתהוות

 

העיקר שחוץ מהן יהיו גם יציאות טובות. בודקים את זה לאורך יממה שלמה.

לגבי חוסר התיאבון - הגבתי מהזווית של ייצור החלב. אבל אחרות פה כתבו שזה בעייתי מבחינה בריאותית שלך, וזה לא פחות חשוב כמובן, אז אני לא מתווכחת. לא בקיאה בזה.

 

ולשאלתך - לא יועצת הנקה, לא מדריכת הורים, ואין לי שום הסמכה בתחום. בכל זאת, מפה ומשם, צברתי מעט ידע בהנקה.

 

 

מעט?!?!בדילמה

בהתהוות, לפעמים אני חושבת שאת אנציקלופדית הנקה מהלכת חיוך גדול

בהתהוות, יש לי שאלהשיינא
את יועצת הנקה במקרה?
מדריכת הורים?...
קשה! אבל ישתפר בעה עם הזמןמדי פעם פה
עבר עריכה על ידי מדי פעם פה בתאריך ח' בכסלו תשע"ה 23:08

ובעזרת ה גם הגוף שלך יתרגל לקום בלילה.

 

כמה טיפים:

 

להתאזר בסבלנות...

 

להגביה את קרש המזרן בצד של הראש (להכניס איזה קוביה קטנה מימין ועוד אחת משמאל) - כך הראש גבוה יותר מהרגליים. זה מאוד עוזר. תנסי לשכב פעם בלי כרית כשאת מצוננת ותביני למה נעים יותר כשהראש מוגבה.

 

לוודא שיונקת היטב: לשקול בהפרש של שבעה ימים - על אותו משקל. הייתי מנסה את זה אפילו פעמיים. (אמורים לעלות 150-210 גרם בשבוע), ואחר כך להתיעץ עם יועצת הנקה. אפשר לנסות טלפונית כדי לחסוך את התשלום, ורק אם יש צורך (בדרך כלל צריך בלידה ראשונה...) להפגש. השקעה משתלמת!

 

לדעתי אפשר פעם ביום לתת לישון עם טיטול מלוכלך (למרות שלילדים שלי אני משתדלת שלא, כי להם זה עושה אדום ממש נוראי. כנראה הם רגישים יותר. אבל משכנות וכאלה הבנתי שבשלב הזה הצואה לא כל כך גורמת לאדמומית). למרוח לפני הרבה משחה שתחצוץ בין ההפרשות ובין העור. אם יש אדום - יש משחה בשם 'צורי' מרמת הגולן. היא עזרה לי עם יובש ממש קשה בידיים, אחרי שהרבה קרמים רק החריפו את המצב, וממש מהר. כתוב עליה שהיא מתאימה גם לתפרחת טיטולים (לא ניסיתי).

 

מאחלת לך הרבה כוחות! ההשקעה שלך עכשיו בתינוקת בונה אותה גם מבחינה נפשית, ואמונית.

ותודה ע נ ק י ת לכולן ועל התשובות היפות והמפורטות!! זה ממששיינא
לא מובן מאליו!! אתן פשוט מקסימות !!!
אני קוראת את התשובות שלכן שוב ושוב...
איזה פורום מדהים! איזה מדהימות ומשקיעניות אתן! כל כך כיף שזה ככה! זה ממש עושה הרגשה טוב ומרגישה שאני לא לבד בהתמודדות הזאת... זה מרגש אותי מאד מאד! אין לי מילים...
להשקיע ככה בתשובות בשביל מישהי שאתן בכלל לא מכירות...וואו! אני קוראת את התגובות של כולכן ופשוט נפעמת! תודה תודה תודה!
באמת שרק מזה כבר התאוששתי והתעודדתי!
מחמם את הלב... (מסמיקה)
הכי חשוב שתנסי להוריד לחץ,נשמע שאת מאוד לחוצהאנונימי (6)
אולי זה גרעפסים?מטרי
אם יונקת 40 דק׳ כמו שצריך היא לא אמורה להיות שוב רעבה...
אולי יש לה יותר כאבי בטן בלילה? אצל הפיצית שלי זה ככה...
ואולי זה פשוט צורך למצוץ?...
ניסית מוצץ לסרבנים? הוא מעולה!
בהצלחה!!
תקופה לא קלה, אבל זה יעבור בסוף בע״ה!!!
לא קראתי את התגובות מעלמתחזקת

יכול להיות גראפס, מה שהיה אצלנו - כאבי בטן, גזים+ ריפלוקס.

מה שעזר - דיאטה לאמהות מניקות 20141203172234.doc

אני אובדת עיצות עם השינהשירה_11

זה מוציא אותי מדעתי כבר.

ירדתי משינה עצמאית, של הילדה בת 3 כי לא בא לי טוב כל הבכי הזה, אני סוחבת איתה עד 9 בערך  ונותנת לה לישון בסלון.

או בנחת או גם בעצבים כי היא התרגלה לטוב הזה של הסלון.

 

אני לא מסוגלת לשבת לידה בחושך בחדר עד שהיא תירדם זה גדול עליי.

ובנוסף היא ממש מעירה את התינוק בן שנה שיישן איתה בחדר, השינה שלו לא חזקה והוא מתעורר בקלות.

 

בעלי מתעקש שצריך להחזיר אותנו לחדר שלנו בחזרה.

 

לא באלי בכלל, הוא כבר במיטת תינוק והחדר שלנו קטן, וגם מה תחשוב הגדולה? היא תקנא ותרצה לבוא גם.

 

מצדד שני דיי זה בלתי אפשרי כל ערב הסיוט הזה!! זה מביא אותי לרמה אחרת של חוסר סבלנות כבר ואני שונאת אתעצמי ככה.

 

 

 

מה אני מפספסת?

 

הסלון מוחשך?אמאשוני

את יושבת לידה?

זה יכול לקחת גם חצי שעה ויותר עד שהיא תירדם.

תדמייני בים כמו שיש גל, מכניסים את הראש ונותנים לגל לעבור, לא נילחמים בו.

מ20:30 תנסי ליצור אווירת שינה, מקלחת מרגיעה, תתקלחי בעצמך גם שיהיה לך יותר נעים סוף היום.

המטרה שהיא תירדם בלי מלחמות, ובלי לחשוב עם זה הרגל בריא או לא.

מה שעובד, עובד.

גם אחרי שהיא תפסיק לישון שנ"צ היא תהיה משובשת קשות,

אבל אז היא תתרגל, ותוכלו ליצור סדר יום נורמלי והרגלי שינה.


לגבי השינה בסלון, את מטרימה לה את התהליך?


תנסי להסביר לה כבר קודם מה הולך להיות ושאת יושבת לידה, ולא קמים.

ולהרפות מהרצון שהיא תירדם מהר ובקלות,

יש ילדים שלוקח להם זמן.

כל ילד והצרכים שלו.

במיוחד כל עוד "נכפה" עליה הרגלי שינה שלא תואמים את הצורך הטבעי (השנצ במעון)

אין טעם להתחיל תהליך עומק. לעשות תהליך כזה דורש הרבה יותר אנרגיות מאשר לשבת לידה שעה כל ערב,

ועד שתראי פירות, היא כבר תסיים את המעון ושוב הכל ישתנה.


שימי לב אם במעון היא מאריכה את השנצ בגלל שהיא הולכת לישון מאוחר, לא עשית בזה כלום שדחית את השינה מ19:30 ל21:00. זה טריקי.

זה מאוד קשה לעקוב על זה, כי לא תמיד אומרים את האמת. מבטיחים תילי הבטחות ובפועל כלום. רוב המטפלות יעדיפו "לגנוב" ככל האפשר יותר זמן שהילדים ישנים, לכן רק הפסקת שנ"צ לחלוטין פותרת את הבעיה הזו.


אגב עם הבן שלי, בגלל שהיה לנו ככה יותר משנה, הרגלנו אותו בסופ"ש לא לישון צהריים ואז לפחות שישי-שבת היה לנו טיפה זמן לעצמנו ולזוגיות.

בשאר השבוע, פשוט יצאנו איתו, לא הייתה ממש ברירה אחרת.

הקטע שבגלל כל הסגרים/ מלחמות

היו לו תקופות של רצף בבית.

גמלנו אותו משנצ, שזה תהליך בפני עצמו.

הסדר יום שלו התארגן, ובמעון שוב השכיבו אותו לישון והכל התחרבש שוב. ככה כל פעם עד שנגמרה השנה.


כן, ראינו כוכבים, הייתה שנה סיוטית מהבחינה הזו שלא היה לנו זמן לדברים אחרים והיינו כבולים לסדר יום המחורבש שלו, אבל גם זה חולף.

את כבר יכולה לראות את הסוף לפחות.

שירי ילדים שאני אוהבת, מוזמנות להוסיףפומלה
ההר הירוק תמידפומלה
אני נשאר אניפומלה
אמא הכי נהדרתפומלה
אני רוקד עם אמאפומלה
שיר על ברושפומלה
אני אוהב שוקולדפומלה
שי מן הפרדספומלה
מתנה לראש השנהפומלה
קום והתהלך בארץפומלה
שיבולת בשדהפומלה
מלאו אסמינו ברפומלה
עבר עריכה על ידי פומלה בתאריך ז' בתמוז תשפ"ו 23:21

טוב, זה בלי הקליפ.

איך יודעים שבא אביבפומלה
פתחו את השערפומלה
משפחה מיוחדת במינהפומלה
תוסיפו🪗פומלה
המלצה- אפשר להעלות כמה שירים בהודעה אחת....יעל מהדרום
שירים יפים! בעיני ההר הירוק הוא שיר עצובקופצת רגעאחרונה
סטייל שירי יום זיכרון, לא הייתי קוראת לו שיר ילדים. למרות שהמוזיקה באמת יפה ומרגיעה 
חוגגים בת מצווה בקרוב בע"ה-שאלת בגדים למבינות ענייממתקית

אני לא בקטע של לקנות בגדים וכו...
גם ככה יש הרבה הוצאות על האירוע (לא בעד הוצאות בלתי פוסקות, אבל ספציפית לילדה הזו מכל מיני סיבות אישיות הקשורות למהלך חייה, השקענו מאוד, יותר מכל אחיה הגדולים)
לנערת בת המצווה- אקנה שמלה, ברור.
הגדולות- דואגות לעצמן (הזמינו מאתרים)
לקטנים והבנים הגדולים- מבחינתי מה שיש משבת, כל עוד הבגד יפה, ומכבד, לא מיושן וללא כתמים וכו לא רואה צורך לקנות חדש לבת מצווה.

לעצמי- שמלה יפה של שבת, מטפחת מושקעת. לא מתכננת לקנות, כי מבחינתי יש לי.
חברות ושכנות ובעיקר משפחה שלי (אמא שלי, אחיות, גיסות)טוענות שזה ננצרך, וברור לקנות, ואיך אני לא קונה לעצמי, לא באים לאירוע שלך עם בגד שכבר לבשת, צריך בגד חדש וכו וכו
מאיפה הכלל הזה???
לא עניין של כסף, פשוט לא מבינה, יש י שמלה יפה בארון, אלבש אותה. מטפחות שלי באמת כבר  מיושנות, עם פייטים שכבר נפלו, אז אקנה חדש.
כן יראו אותי בבגדי השבת שלי באירוע, זה כזה גרוע?
אני לא בנאדם של שואו

וואו אנימה זה מבינה אותך בקטע של בגדיםנפש חיה.
ממסרשת לך 
תודה...מחכה ממתקית

בגדול גם שונאת לקנות בגדים, גם לא כזה מבינה בזה.
ולא אוהבת את הציפיה של לקנות חדש לאירוע שלך.

אני גם שונאת את זה. בעיניי זאת גזירה ולא מבינה מהנפש חיה.

כיף בזה.


 

לפני כמה שנים שמעתי שיעור מהרבנית רחל בזק שאישה היא כמו הלבנה, וכמו שהלבנה מתחדשת כל פעם, אז גם אישה ואנחנו כנשים צריכות חידוש מידי םעם. כי זאת תנועה בנפש , שמאפשרת לנו להתחיות, לא להיות סטאטיות כל הזמן. האישה מעגלית, דינאמית, מתחדשת , עוברת שינויים ....


 

אם היו רואים אותי בסביבה עם אותם בגדים כל הזמן, אז יכולה להבין את הסביבה שרוצה לראות משהו אחר, אבל נראה לי שבתכלס גם עגילים או משהו קטן אחר, משפיע על התחושה האישית שלך ועל הנראות.


 

 

אולי תקחי לך גזרה שמחמיאה לך (תבדקי איזה בגד מחמיא לך, תבררי מה הגיזרה ואותה תבקשי מהמוכרת בחנות)  ותמצאי בגד בסגנון? ואז הצבע והבד נתון לבחירתך (שיהיה לך נוח ונעים איתו! בגד חדש לא מיועד לתצוגת אופנה...)


 

ממליצה או ללכת עם מישהי שאת סומכת עליה ומכירה אותך ומה מחמיא לך, או להיכנס לחנות שהמוכרת מבוגרת , לא מעיקה  ומבינה בתדמיתנות/סטיילינג כדי באמת לייעץ לך מה יחמיא ויתאים לך, שתצאי יפה ובסוף גם מרוצה ממה שאת קונה . 

אני חושבתאמאשוני

שאת צריכה לחשוב עם עצמך בכנות,

האם את לא קונה כי באמת את מרגישה וואו עם השמלה שיש לך בארון, או שאת מתקמצנת על עצמך. כי הכי קל לשים אותנו מקום אחרון ולהתקמצן כשזה נוגע אלינו.

יש לך אחריות גם של דוגמה אישית. והבנות שלך מרגישות אותך, אי אפשר לזייף את זה.

אם את ממש שלמה עם זה בכנות, הכי מהמם שיש.


 

אגב אני קניתי שמלה ממקימי במבצע ב150 שח, אח"כ לבשתי לליל הסדר, לאירוע יוקרתי, והיא יכולה לשמש לעוד דברים.

אבל שמלות השבת שלי פשוטות כי ככה אני אוהבת. אז היה ברור שאני צריכה משהו יותר מרשים.

אולי אם שמלות השבת שלך מפוארות יותר אז באמת לקנות עוד שמלה, זה לקנות עוד ממה שכבר יש ואין קטע.


 

עוד אגב, אצלי עם המטפחות היה בדיוק להיפך, עצבן אותי ממש לקנות מטפחת שיותר יקרה מהשמלה.

ואני לא הולכת עם זה ברגיל רק באירוע. הלוואי והיה לי אומץ להשאיל ממישהי, זה נגיד היה ממש בזבוז אמיתי מבחינתי ולא מתוך התקמצנות על עצמי.

זה לא תמיד עניין של התקמצנותאפרסקה
אני למשל לא חפה מהתקמצנות עצמית, אבל יש עוד 2 מניעים שמונעים ממני לקנות בגדים חדשים לעצמי:

1. אני שונאת להסתובב בחנויות פיזיות. את זה פתרתי בשנים האחרונות באמצעות הזמנות באינטרנט, ובאמת בזכות זה התחלתי להשקיע בעצמי קצת יותר.


2. ההיצמדות למוכר ולבטוח, או לחלופין מה יגידו. אצלי מאז גיל קטן אמרו לי תמיד שיש לי 0% חוש אופנה והתאמת צבעים. כל פעם שאני קונה לעצמי משהו חדש שמוצא חן בעיניי, יגיעו ההערות- זה זקן לך מדיי/ זה צהוב מדיי (אמיתי!)/ מאיפה הוצאת את זה/ שוב פעם קנית משובץ? וכן הלאה וכן הלאה. לכן הרבה פעמים אני מעדיפה ללבוש מה שיש וכבר עבר את טבילת האש ואת האוקיי מהסביבה, מאשר לקנות לעצמי משהו חדש ולהסתובב בחרדת המה יגידו.


אז ברור לי שאני לא דוגמא ללמוד ממנה, רק אומרת שלפעמים זה לא רק קמצנות של כסף, וגם הפותחת בעצמה אמרה שזה לא בגלל הכסף

צודקתאמאשוני

אבל גם לנקודות שהעלית אני רואה אותם באותו צד של המטבע.

זה להישאר אישה שלא משקיעה בעצמה.

לילדים שלך היית משנה מחשבה/ מאתגרת את עצמך והולכת לחנויות פיזיות?

אז למה כשזה נוגע אלייך את "מוותרת" לעצמך ופחות משקיעה?

כנ"ל הסגנונות והכל.

ושלא תטעי, כמוני כמוך, לגמרי.


אצלי נגיד זה מתבטא שבשביל סידורים לילדים מוצדק לקחת חופש, אבל לעצמי? אני אמצע כבר הזדמנות בין לבין, לא צריך חופש במיוחד.. ואז מוצאת את עצמי חודשים לא מגיעה לדברים שאני רוצה.

לדוגמה בגד ים, שנה שעברה לא היה לבנות שלי, ברור שקניתי להן בתחילת הקיץ. לעצמי יש שמלת בגד ים אבל היא לא נוחה לי. אני יכולה להסתדר ולאלתר פתרון ולחכות להזדמנות על הדרך.

מפה לשם, מילואים ועומס לא הגעתי לזה בכלל.

בנופש המשפחתי בקלות אלתרתי מכנסי בגד ים של בעלי ודרייפיט מהבן שלי. היה סבבה.

אבל אז עלה הנושא והילדים שאלו למה לכולם יש בגד ים ורק לי לא ואני צריכה לקחת בגדים של אחרים..

אז מצד אחד טוב להראות גמישות מחשבתית ומצאתי פתרון לא רע,

מצד שני זה הרבה פעמים אופי וזה לא אירוע נקודתי וחשוב לשים לב גם על הצד הזה ועל מה זה משדר לילדים. אני גדלתי בבית שאמא מקום אחרון בקטע רע. אולי לכן זה מפריע לי יותר.


לגבי מה יגידו- תמיד יש מה להגיד. אי אפשר ולא צריך לרצות את כולם.

אצלי, לפחות, קניית בגדים היא השקעה הרבה יותר גדולהמתואמתאחרונה

מאשר לקנות בגדים לילדים...

נכון שעם המתבגרות זה לא קל, אבל אני עצמי - גם במידות לא פרופרציונליות (נמוכה ושמנה) וגם חייבת שהבגד יהיה לי במאה אחוז נוח על הגוף כדי שאהיה מסוגלת ללבוש אותו (ויש לי כמה וכמה בגדים ששוכבים בארון שקניתי וחשבתי שהם נוחים, ואז גיליתי שלא...)

יש גם את הסטנדרטים הגבוהים יחסית של צניעות שיש לי - אבל את זה גם יש לבנות שלי.

בקיצור, אני מתקמצנת על קניית בגדים בשבילי פשוט כי זה סיוט... וכן, בעוד הבת שלי מתחדשת הרבה בבגדים (לפעמים גם מקבלת מחברות - לה לא מפריע ללבוש יד שנייה, ולי כן), אני נשארת עם אותם בגדים קבועים...

ואולי זה לא "חינוך" טוב מספיק בשביל הבנות שלי, אבל אין לי הרבה ברירה...

זה עניין של סגנון...מתואמת

לבת מצווה של הבת שלי לא קנינו בגדים חדשים, רק לה קנינו. לבשנו בגדים מהחתונה של אחי שהייתה כמה חודשים קודם (והיו לנו עוד בגדים שקנינו באותה תקופה לחתונה של אחותי שהתקיימה שבוע אחר כך... בקיצור, באמת הרבה הוצאות בתקופה יחסית קצרה, ב"ה).

לבר מצווה של הבן שלי קנינו לילדים בגדים חדשים (זו הייתה הזדמנות להתחדש בשבילם, כי לא היו חתונות במשפחה באותה תקופה🤭), אבל בעלי ואני לבשנו ממה שהיה לנו.

לבר מצווה של התאומים קנינו בסוף לכל הילדים בגדים חדשים (מלבד החליפות של התאומים, שזה משהו שהם ביקשו במיוחד, כל הבגדים היו זולים), ואני גם קניתי שמלה, כי גם ככה רציתי שמלה חגיגית שמתאימה להנקה (כי לא הייתה לי אז). היא יחסית הייתה יקרה (בערך 300 ש"ח), אבל מבחינתי אלבש אותה גם בבת המצווה של הבת הבאה שלי (או את אחת מהשמלות שיש לי מחתונות אחיי).


שורה תחתונה - תעשו מה שטוב לכם

זה גם קצת קשור איפה עושים את החגיגה, אם זה אולם של ממש או לא...

תעשי מה שנוח לךנעמי28

כל אחת והסטנדרטים שלה.

בעיניי זה לא עניין של חדש או לא,  זה עניין של כמה בנוח אני מרגישה עם מה שיש.

אם זה יפגע לי מהחוויה,  אקנה.

לפעמים דווקא לקנות ותחושת הבזבוז יפגעו בחוויה.

אתן אוכלות ביום יום חטיפים? או בכלל לא?פומלה
שוקולד כן... חטיפים לא ככ יוצא לילומדת כעת
לפעמים להשתתף עם הבן שלי בבמבה או צ'יטוס אבל ברמה הזו
בגדול לאמיוחדותאינסופית

יש תקופות שיותר יש שפחות

אבל משתדלת כמה שפחות להכניס הביתה 

בכלל לאדיאן ד.
חטיפים לאבוקר אור

גם לא אוהבת את הרוב

אבל בדכ אוכלת משהו כמו עוגיה או שוקולד כשחוזרת הביתה

ולפחות פעם בשבוע פופקורן שמכינה בבית

פעם ב....רק בשבתעם ישראל חי🇮🇱
לא מתחברת לממתקים וחטיפים 
איזה כיף לךךךךךךךך!!!!!!ממתקית

מה את כן אוכלת?
מעניין...
ממה את נהנית? (באוכל)

 

אם הכוונה לחטיפים מלוחים אזריבוזום
לא ממש, אבל אם הכוונה גם לממתקים אז לצערי כן...
כל יום 🤭אן אליוט
כשמי כן אני... לצערי.ממתקית
לא מתבזבזת על חטיפים 😉שומשומ

אם אני רוצה מתוק מחפשת דברים שווים יותר

מדויקשירה_11
נופלת על שוקולד או עוגיות 
חטיפים פחות יוצא לי,שגרה ברוכה

ממתקים גם לא מיודע מה  

המתוק שלי זה העוגיה ליד הקפה וכאלה. עוגה בבוקר  

וכו'

עוגות ביתיות .

פחות יוצא לי לשבת על תפוציםס.

כמובן תמיד יש יוצא מן הכלל אבל לרוב

כן. אוף. לפעמים לאורחת ערבמאוהבת בילדי

אני יכולה לאכול חטיף עם גבינה

לצערי כןזוית חדשה
לרוב לאהשם שלי

לפעמים אם יש בבית משהו שאני אוהבת ומתחשק לי.

או שפתאום בא לי לקנות משהו.


בדרך כלל את החטיפים שהילדים אוכלים אני לא אוהבת.

שוקולד והרבהרקאני

אבל חטיפים מלוחים פחות

אולי בשבת

לא כי לא קונה. רק כשצריך קוניםמנגואית

כמובן שאחרי פורים יש ואוכלים...


מתוק לצערי יש בבית . משתדלת לאכול בלי הילדים

הם מקבלים שלוקים לא כל יום, מסטיקים לפעמים ,עוגה/עוגיה גם לפעמים...


אני לא אוהבת בכללמישהי חדשה:)
וגם לא שוקולד, אוכלת קצת דגני בוקר מתוקים או פירות כשרוצה משהו מתוק. בשבת אוכלת קצת עוגה גם.

(סופסוף משהו פה שרלוונטי שאענה עליו🤭)

לפעמים כןטארקו

לא ברמה יומיומית

אבל כן יש פה תמיד חטיפים למקרה שצריך משהו זמין מיידי לאכול משו בקטנה שיחזיק עוד כמה זמן...


בנוסף לעוגיות ושוקולד שיש תמיד אבל אוכלים במידה. אבל כן כל יום 2-3 עוגיות/פרוסת עוגה/כמה קוביות שוקולד עם הקפה. זה לא בריא לגוף אבל זה חשוב לי לנפש העצירה הזו.

גלידות!יעל...
לא מחזיקה בבית כדי לא להתפתות לזההשקט הזה
אבל בכללי מתוק יותר עושה לי את זה😅
אוכלת שוקולד והרבה, חטיפים מלוחים כמעט ולא יוצא ליסטודנטית אלופה
בכלל לא.. בכללי אין לי בבית חטיפים ושוקולדנחת-רוח

קונה לשבת לילדים מארז חטיפים פשוט


וזהו


אחת למלאאא זמן קונה לי חטיף לשבת או שוקולד


אבל משתדלת שבשגרה לא יהיה בנמצא


אם יהיה אז אוכל שטויות


וברגיל לא אוכלת כלום בין הארוחות


אם יש בבית אז נניח פעם פעמיים בשבוע אני אוכלתקופצת רגע
חטיפים בסגנון תפוצ'יפס וביסלי.

חוץ מזה כמובן שאוהבת גם שוקולדים, לא סותר 😉 

לא. שוקולד כן (בערך 2 קוביות ביום)קמה ש.
עבר עריכה על ידי קמה ש. בתאריך ח' בתמוז תשפ"ו 13:07

בס"ד

 

פעם בשבוע מאפה שווה. וקינוחים בשבתות.

כשיש, כןשנהבאחרונה

בדכ אין. בדכ משהו מתוק עם הקפה בבוקר.

הבעיה אצלי היא שאם אין משהו מתוק אני פשוט מכינה. ואת זה אני באמת מסוגלת לנשנש בלי חשבון.

מדיניות מתוקים וחטיפיםשקדי מרק

אשמח להתייעץ לגבי מדיניות בבית לחטיפים וממתקים, לשמוע איך זה מתנהל אצלכם, ואז לראות מה מתאים לנו..


אצלנו אין בבית המון ממתקים, בדרך כלל יש עוגיות כלשהן, שוקולד בארון, חטיפים לשבת. לא המון אבל קיים.

במהלך השבוע אחרי המסגרות חותכת פירות, מאפשרת עוגיות , שלוקים, או נשנוש במידה. מכינה קרטיבים ביתיים..

פעם בחודש הולכים למכולת והם יכולים לבחור מה שרוצים..

גילאי 8 ומטה.

יש כרגע תסכול אצל הילדים סביב הנושא. אשמח לשמוע איך אצלכם

 

יש תסכול כי יש בבית והם מוגבלים?מנגואית

אצלנו זה עושה את התסכול. חטיפים אין ואין תסכול. אם אני קונה לשבת או לטיול או יום הולדת, זה יום יומיים לפני או מחביאה

שלוקים ועוגות יש וסביב זה יש יותר תסכול והם גם מקבלים יותר

לאו דוקא..שקדי מרק

מבקשים משהו טעים/מתוק ולא תמיד אני מאפשרת (לא יודעים בדרך כלל בדיוק מה יש) לצורך העניין קוביות שוקולד מריר תמיד יש בשביל אפיה.

מתוסכלים שאני מרשה רק פעם בחודש ללכת למכולת.

מתבאסים שמגבילה את הכמות (נגיד לא יותר מ3 פרוסות עוגה בכניסת שבת.. )

נשמע לי ממש בטוב טעםיראת גאולה

לדעתי תנסי להבין מה גורם לקושי שלהם.

למשל 3 פרוסות עוגה בכניסת שבת זה בכלל לא קצת. יכול להיות שהם פשוט רעבים? אז לתת לפני זה משהו יותר משביע אולי, או לאפשר במקביל עוגה ופירות חתוכים או פשטידה או צלחת מרק...

מבקשים מתוק ואת לא מאפשרת, אז לומר ברור שאצלנו אפשר נשנוש רק בין 16 ל17. בשאר הזמן מי שרעב מוזמן לקחת פרי או פריכיות למשל.

כלומר, אני לא חושבת שהתסכול הוא באמת בגלל כמות המתוק הכללית, אלא כי באותה הזדמנות הם רעבים למשל.

וגם, כשבאופן כללי יש ממתקים, הם לא מבינים למה עכשיו את לא מרשה. אז עדיף שיהיה כלל ברור מתי כן.

פעם בחודש ממתק במכולת זה ממש לא רק. גם לגבי זה, יכול להיות שאם זה ביום מסוים שהם יודעים מתי יקרה, זה יהיה להם קל יותר. מאשר לחשוב כל יום שאולי היום זה היום הנחשק ולהתאכזב כשהבקשה שלהם לא מתמלאת.

אני חושבת שלא כדאי להגביל בכמה לאכולדיאן ד.

אם להגביל אז בלא לקנות או להכין כמות קטנה.

 

ממה שאני זוכרת בתור ילדה כל דבר שאמרו לנו כמה אפשר לאכול אז זה מה שאכלנו אפילו אם זה היה ממש הרבה.

לצורך העניין יכול להיות ש- 3 פרוסות עוגה זה די הרבה להם אבל אם זה מה שאת מרשה זה מה שהם יאכלו.

ואח"כ עוד ירגישו שרצו עוד ולא הרשו להם.

 

אולי לפתוח פס עוגה בכניסת שבת ולהגיד שאת הפס השני שומרים למחר בבוקר?

או להגיד אפשר לאכול אבל תשימו לב שנשאר לשאר הילדים?

אני לא אומרת מראש..שקדי מרק

רק אחרי כמה פרוסות כבר לא מאפשרת עוד

וכמובן מציעה לאכול אוכל אם רעבים.. 

אצלנוכורסא ירוקה

פעם באף פעם אני מכינה עוגיות

ביום יום הממתק שלהם זה לחם עם שוקולד לגן, שמקבלים רק בחלק מהשבוע.

פעם בכמה שבועות נוסעים לסבתות והן כבר מפציצות אותם בממתקים.

בשבת מקבלים ממתק שבת בערב בהדלקת נרות ואוכלים קורנפלקס מיוחד בבוקר שבת (במשך השבוע זה הצהוב הרגיל), ובקידוש בשבת לרוב יש עוגה או חטיף כלשהו.

חוץ מזה הם מקבלים מהגן ממתק בקבלת שבת בשישי.

מעדנים אנחנו לרוב לא קונים, הם אוכלים פעם בכמה חודשים אצל סבתא או שאנחנו קונים פעם בכמה חודשים לקידוש.

שלוקים קטיבים וכאלה גם כן בקידוש בשבת או אם יש אירוע מיוחד, אבל אז זה במקום משהו אחר.

מדי פעם אני מכינה פנקייקים ולפעמים שמה בבלילה שוקולד ציפס. ולימי הולדת יש עוגה בחושה.

ביסקוויטים אני נותנת די בחופשיות בנסיעות וכאלה.


בתחושה שלי הם מקבלים המון מתוק, ממש יותר מדי. תכלס כשכותבת כאן זה נשמע לי סביר, אבל בגלל שהם כאלה מכורים ותמיד מבקשים אז זה מרגיש לי שיש יותר. 

אצלי באופן כללי איןנעמי28

יש עוגיות שאני אופה, ארטיקים וגלידה ביתיים והרבה פירות.
 

אני חושבת שזה כמו כל גבול - כשיש פתח, מנסים לעבור אותו.

אני רואה את זה הרבה עם המסכים - אצלי בכו כל יום שהם רוצים, ברגע שהוצאתי מהבית את המסך הגדול, אין על להתלונן בכלל והרבה פחות בכי בנושא.
 

תשקלי אולי לא להחזיק בבית בכלל ולקנות כשצריך (נגיד רק לשבת אבל לא מגירת חטיפים)

מה שיש לתת במועדים ממש קבועים.

 

ויכול להיות שפשוט יהיה תסכול בנושא, הרף של הרצון למתוק אצל ילדים הוא בלתי נגמר, וככל שאוכלים יותר מתוק רוצים יותר🤷🏼‍♀️

אצלנודפני11

שוקולד- בארון גבוה. רק לשימוש של אפייה (יש לי מריר רגיל)

פופייסים- בימים החמים מרשה די חופשי..

ביסקויטים- די חופשי

עוגות- אך ורק בשבת. או אם יש קצת שאריות אז גם במשך השבוע.

אין לי בכלל חטיפים או עוגיות. ואם כן- אז זה רק כ"ממתק שבת" שמקבלים בערב שבת אחרי הדלקת נרות.

עוגיות קנויות- רק כשאורחים באים. זה ממש לא נגיש לילדים ובעיקר הם לא יודעים שזה קיים (במקפיא/בארון סגור ולא נגיש)

לחם עם שוקולד- רק ביום שישי/ראש חודש/יומולדת/יום טיול. ואז כל הילדים מקבלים..


יש שפע של פירות..... אם ילד רוצה לנשנש הוא מוזמן לקחת מכל הסוגים והמינים. לפעמים כשהם רעבים ואין אוכל זמין מיידי אני אוציא בייגלה/קרקרים.


לא יודעת אם עזרתי לך..

בשבתדפני11
הם יכולים לאכול די חופשי מהעוגות. אין לנו הגבלה (חוץ מ- אחרי האוכל)
עונה מאצלנו ילדים יותר קטנים, הגדול בן 4.5דיאן ד.

עוגיות קנויות/ ביסקוויטים יש בבית חופשי, כל יום לוקחים לגן.

יכולים לאכול גם אחה"צ אבל בתכלס הם לא רוצים.

שלוקים יש כל היום כל היום.

 

יש קורנפלקס עם חלב, לפעמים אוכלים בבוקר לפני שיוצאים לגן, לפעמים אחה"צ.

משתדלת לחתוך להם פירות, לא תמיד זוכרים לקנות.

 

ממתקים אין בבית בכלל בכלל.

לפעמים לפעמים קונים לשבת.

אם הילדים הולכים איתי לקניות אני מרשה להם לבחור ממתק אחד מה שהם רוצים (קורה פעם במיליון...).

בעלי לא מרשה רק אם זה לקראת שבת.

 

יש לנו ליד הבית קיוסק כזה שמוכרים בו ברד שהם מאוד אוהבים,

בהתחלה כל יום ביקשו לקנות ברד ואמרתי להם שברד קונים רק ביום מיוחד, למשל יומולדת או ראש חודש וקיבלו את זה.

 

הרבה פעמים הם חוזרים רעבים מהמסגרות אז או שמצטרפים אלי לארוחת צהריים מבושלת שאני אוכלת בבית בארבע.

או שאני מקדימה להם את הארוחת ערב לשעה חמש.

 

 

אצלנו קטנים יותר, כיתה א ומטהבוקר אור

מה שמקבלים במסגרות כמובן אוכלים,  ביום שישי הם שומרים מה שהם מקבלים לכניסת שבת

בשבת כשנמצאים בבית יש עוגה בסוף הארוחה לפעמים, לא כל ארוחה, ואז אני מרשה שתי חתיכות והם בסדר עם זה

פעם בשבוע בערך כשחוזרים הביתה קרטיב או שלוק (האמצעי קצת יותר מבקש ומתבאס שאני לא מביאה עוד פעמים)

בבוקר לפני שיוצאים אוכלים מאפינס שיבולת שועל,  זה לא ממתק מבחינתי אבל זה מפנק אותם

חוץ מזה אין משהו ברגיל, לפעמים מכינים עוגיות באמצע השבןע לשבת ואז אני נותנת גם עוגיה

יש לנו האמת מלא חטיפים שמצטברים כשהם מביאים מימי הולדת או משלוחי מנות, אבל לא נראה לי שהם בכלל זוכרים את קיומם כי זו ממש לא אופציה אצלנו 

אצלינוהשם שלי

בבוקר אוכלים ופלים/ עוגיות/ ביסקוויטים.


בערב כולם אוכלים עוגה. לפעמים במקום עוגה יש אבטיח/ עוגיות/ גלידה).


במשך היום אני מרשה ממתק אחד. בדרך כלל אוכלים אחרי ארוחת צהריים.

אנחנו קונים שוקולדים, חטיפים קטנים, שלוקים, לפעמים מסטיקים. ולפעמים יש גם דברים שהילדים קיבלו בכל מיני מקומות.


בקיץ מידי פעם קונים ארטיקים שווים (הם לא מסתפקים בארטיק קרח), אבל שומרים לזמנים מיוחדים.


בשבתות הם מקבלים ממתקים בתפילות ילדים, תהילים וכד'.


מעניין תודהשקדי מרק
אם מתאים לך לענות.. גדלת באופן יחסית מאפשר כזה וזה טבעי לך? או שזה דוקא תנועת נגד לאיך שגדלת בתחום הזה?
כילדההשם שלי

היה יחסית דומה.


בבוקר אכלו עוגיות.


היה שלב שהיה מותר שני ממתקים ביום.

בדרך כלל היה כל מיני סוכריות, מסטיקים, קוביות שוקולד מריר. פחות חטיפים ושוקולדים שווים.

בקיץ לפעמים היו קונים ארטיק קרח. בשבת היה גלידה.


פחות היינו מקבלים ממתקים בבית כנסת וכד'.


כשגדלנו, כבר פחות היו כללים, ועם הזמן גם נכנסו דברים יותר שווים.


אני חושבת שהילדים שלי כן מקבלים ממתקים ברמה יותר גבוהה.

אולי יותר דומה למה שהיה לאחים הקטנים שלי.


יש משהו שונה, שיש פחות פער בין ההורים לילדים.

כשאני הייתי ילדה, אמא שלי יכלה לקנות לנו ארטיק קרח ולעצמה מגנום, או שרק לאבא היה מותר לשתות קולה באמצע השבוע.

אצל הילדים שלי זה לא עובר.

אם אני קונה משהו יותר שווה, הם לא יסתפקו ביותר פשוט. אלא אם הם לא רואים ולא יודעים.

אצלנו יש חטיפים קטניםניק חדש2

כמו ציטוס במבה וכאלה

לרוב אני מרשה אחד קטן ביום.

לא תמיד עולה דרישה.


כשיש חטיפים גדולים הם לא רגועים ורוצים כל הזמן.

אז אני נמנעת מלקנות.


בגדול אני לא בעד למנוע מהם לחלוטין. גדלתי בבית שמנעו מאיתנו וזה יצר לי אישיו סביב זה שעד עצם היום הזה משפיע עלי מאד.

היו תקופות אחרי שהפכתי עצמאית בקניות שלי שהייתי קונה ממתקים וחטיפים כמו מטורפת.

בכמויות. שיהיה לי.

אז לא רוצה שיגדלו ככה.


לגבי עוגה בשבת לא מגבילה אותם כל עוד זה אחרי אוכל.

עוגיות ובסקוויטים אני מסכימה אבל לא להיסחף. יש לי ילד שלא יודע לעצור ואז הוא מגיע לבחילה אז אני מזכירה לו.


הגדול בן 9 הקטן בן 4.5

אה ולגבי שלוקיםניק חדש2

אם הם קטנים דיי חופשי.

גדולים אני מסכימה אחד גדול ביום.

ארטיקים כנל. אחד ביום.

קרח.

ארטיקים מיוחדים במידה ויש זה בדכ לשבת.

תודה רבהשקדי מרק

זה בדיוק מה שאני חוששת.. שההגבלה קשה לה מדי ולא טובה בשבילה.

היא ילדה רגישה והנושא הזה ממש מפעיל אותה.

הקושי האמיתי הוא עם הגדולה אבל קשה לעשות הפרדה ולאפשר רק לה. וקשה לה להגביל את עצמה באופן טבעי.. לא סומכת על זה.

ואם תכיני עוגיות מתוקות אבל בריאותניק חדש2אחרונה

לא יכול להוות כתחליף?

או למשל אצלנו מאד אוהבים נייצר ואלי.

אני לא מסכימה בלי הגבלה אבל כן זה מהווה תחליף למשהי מתוק

אצלנואיך?איך?

מבחינתי ביסקוויטים, שלוקים, קןרנפלקס וכו זה ממתקים

אז קורנפלקבס יש בבית אבל אוכלים ממנו לעיתים רחוקות. לפעמים אם אין משהו אחר לוקחים בבוקר לגן

באמצע שבוע יש עוגיות ביתיות  (בריאות) די חופשי ואוכלים גם במבה אם רוצים

יש פירות רוב הזמן

בשבת יש הרבה עוגות, מעדנים, קצת ממתקים וכמה סוגי חטיפים (אבל מרשים רק אחד)

וכמובן יש גם את מה שמקבלים במסגרות ובבית כנסת

אצלנו יש ממתקים רק בשבת ואירועים מיוחדיםדרקונית ירוקה

מקבלים ממתק או עוגיה בהדלקת נרות, במנות אחרונות ובקידוש וזהו. יוצא 5 בערך במהלך השבת, כולל פרוסות עוגה.

בראש חודש מקבלים כריך עם שוקולד

אחר הצהריים מקבלים פירות. מידי פעם גם ביסקוויט או חופן בייגלה. בקיץ לפעמים פופייס מיד בחזרה מהגן

הם יודעים מצויין מתי מותר ולכן אין תסכול. ממתקים שמקבלים במהלך השבוע שומרים בקופסה שלהם שממנה הם בוחרים בשבת.

תודה רבה לכל מי שינתה!שקדי מרק

קוראת את הכל ונחשוב מה מתאים לנו..

אני לא הולכת איתם אף פעם למכולתאוהבת את השבת

זה תמיד נגמר בעוגמת נפש..

השפע והמבחר ממש מאתגרים ומתישים את הנפש

מבינה אותם


אם הולכים זה רק אחרי שהחלטנו מראש מה קונים

..


משתדלת לדבר איתם על כל זה המון

שהמכולה מבלבלת

המפעלים רוצים שיקנו מהם כמה שיותר אז הם שמים הרבה פרסומות, הרבה צורות, הרבה חומרים מזיקים כדי למכר אותנו...


פעם הבת שלי הכינה דף עם מה הויטמינים של כל פרי וירק נותנים לנו, זה עזר לאיזה תקופה...


משתדלים להסביר הרבה שהחומרים המזיקים מקשים על הגוף ומפריעים לו לעבוד טוב. .


פעם הם שמעו מישהו מסביר על החשיבות לארוחה מאוזנת- שכל ארוחה תכיל פחמימות, חלבונים וויטמינים- ירקות, הוא הסביר טוב וזה עוזר להם להבין את החשיבות של תזונה...


הם גם שומעים הרבה מסע אל גוף האדם שהוא מסביר הרבה על גוף האדם ואיך האוכל משפיע על הגוף...

כמו לנו גם אצלם עוזר להבין את המשמעות וסיבת הדברים

..


והאמת הכי טוב שפשוט אין....

נעיקר זה הבטחון שלכם והשדר להםנחת-רוח

אצלינו יש חטיף לשבת- בדר''כ מארז של קטנים ואז גם מקבלים אחד בקבלת שבת ואחד במהלך השבת

יש עוגה לקידוש ולמלווה מלכה


שלוקים מקבלים כשחוזרים מהמסגרות

ולפעמים גם עוד אחד מתישהו במהלך היום


יש בארון ביסקויטים-קרקרים  דגני בוקר פשוטים כאלה וזולים (בשקיות כאלה..שמוכרים במשנת בערך ב11שח) לנשנושים בין לבין ולקחת בשקית לגנים-בי''ס

וגם מלפפונים רצים פה כנשנוש


פירות הם מחסלים ברגע אחד לא משנה כמה קונה ולכן לרוב לא קונים כי יוצא לא משתלם


בר''ח הפתעה מתוקה אחת קטנה


אנחנו משחררים לאט לאטרוני 1234
בעבר היו רק עוגיות בשבת בבוקר והיום יש גם עוגיות בכניסת שבת, חטיפים בשבת אחה"צ, שוקולד בסנדביץ' וכדו'.

הבעיה שתמיד יש חברים שמותר להם יותר (כמו ילדים שמביאים לבית ספר כל יום עוגיות כארוחת ביניים) ולכן הילדים תמיד ישארו ממורמרים… מתסכל.

אישה לא עובדתאנונימית בהו"ל

אני כבר כמה שנים בבית מגדלת את הילדים בהסכמה

מלאה שלנו

יש לנו ילדה נכה וכל התיק הרפואי שלה עליי

חוץ מגידול הילדים אני הולכת איתה לבדיקות, לפגישות בגן,ריצות כאלה ואחרות

לא משעמם לי לרגע!!!! ויוצא שמדי פעם אני קופצת פה ושם לקפה אבל ממש לעיתים רחוקות

כמעט לא עושה לעצמי משהו אישי

בעלי לא מפרגן לי בכלום

חייב לעקוץ כל הזמן שאני לא עובדת

לא משנה שהכל הכל עליי והוא מצפה ממני להיות סופר וומן וגם לחטוף ביקורת

על זה שאני לא עובדת ויש לי זמן..

מרגישה כל הזמן בביקורת ועם עין בוחנת עליי

וכשאנחנו בזמן טוב הוא אומר שאני צודקת ובאמת יש עליי מעמסה ואני לא נחה לרגע

אבל אם אני מציעה שמצא לנופש אז ישר הוא עוקץ "את חיה בחופשות, בנופשים, אין לך אחריות של עבודה"

אבל זה כבר הופך להיות כל יום!!!!!

מאתמול פגע בי ברמות קשות

סגרתי את הדלת בחדר שינה והוא עבד בחדר השני ואמר לי  מהחדר השני "אל תיכנסי לחדר עכשיו להניק, יש עוד ילדים שזקוקים לטיפולך"

נפגעתי קשות

מרגישה מושפלת

מרגישה מבוזה

כבר כמה פעמים אמרתי לו שאני יוצאת לעבוד ושלוםםםם והוא יודע שזה לא משתלם לו

כי זה מעונות וצהרונים והוא עצמאי אז יוצא מתי שבא לו וכמובן שאני גם מארגנת את הילדים בבוקר בלי שום טיפת עזרה שלו. הוא יכול לקום ב8 ,לצאת לתפילה בכיף

 

אני כל הזמן מרגישה שחייבת דין וחשבון אם זה על כסף שמוציאה

מגיע לו מייל על כל הוצאה שלי, צריכה להתייעץ לרוב על כל הוצאה

אין מצב לצאת למשהו בלי לקחת אף אחד ופשוט לצאת חבש!!!!

הוא חופשי הולך לבד למקומות כמובן


 

מציינת שהוא עוזר עם הילדים לפעמים כי  עצמאי ויכול לתמרן בעבודה

איך הייתן מגיבות?? מרגישה שהגיעו מים עד נפש 😥

דבר ראשון חיבוק. נשמע שעבר כל גבול כבר.אונמר
אנסה בהמשך להגיב ארוך יותר
ממש עבר כל גבול 😓אנונימית בהו"ל
עצוב לי מאוד
אם יש משהו שלימדה אותי דודה שליניק חדש2

שלצערי התגרשה- זה אל תהיי תלויה באף גבר.

החיים שלך בידיים שלך.

קומי וצאי לעבוד. אפילו חצי משרה.

גם בשביל הנפש שלך.

גם כשעבדתי קצתאנונימית בהו"ל
הוא מצא תמיד לומר שאני לא עובדת כמוהו
והוא לא היה בהיריון ולא עבר לידות.ניק חדש2

תסבירי לו שזו לא תחרות.

הקללה על הפרנסה היא שלו.

אני הייתי מתפוצצת.


ליבי איתך🩷


זה נשמע קשה ממשפה לקצת

יעזור לדבר איתו ולהסביר לו?

אם לא, אז כנראה ששווה לעשות את זה בתיווך של מטפל או מישהו שיוכל לעזור.


אני לא חושבת שהפתרון הוא לצאת לעבוד כי זה לא יפתור את הבעיה אלא רק ישים פלסטר.

אז תצאי לעבוד ולא תהיי תלויה בו בכסף אבל אז כנראה תהיה סיבה אחרת לחיכוכים ולחוסר הערכה כי נשמע שזאת הבעיה ולא הכסף.

מסכימהאנונימית בהו"ל

הוא לא מעוניין בטיפול

לכן אני מעוניינת בעצות

אז כמו שתמיד ממליצים- לכי לבדפה לקצת
גם יחזק אותך וגם יכול להשפיע על הדינמיקה בינכם ואולי לשנות את התגובות שלו
הוא לא כזה רלוונטיאונמר

הוא לא מעוניין בטיפול,

ואת לא מעוניינת לשמוע כאלה דיבורים.

אז תשבו להחליט מה יותר חזק.

קשה ממש.

קחי בחשבון שמה שלאישה אחת נראה קל להציב עובדה ולבוא ולהגיד לו 'אין עוד ילדים או סדר בבית עד שמטפלים' יכול לא להיות רלוונטי בכלל בדינמיקה זוגית אחרת, היה חשוב לי לומר לך את זה.

אבל לגמרי לחשוב איך כן אפשרי אצלכם,

ובעיקר לעבוד עם עצמך על ערך עצמי. כי לא אמור להיות מצב שהוא ככה באפס הערכה אלייך ואת בשקט.

מילה על הנקה ולך תנסה להניק.

חיבוק ענק ממש.

לא קל בכלל בכלל בכלל.

 

מתפללת בשבילך שתגדלו מיזה ותגיעו לאיזון וליחס בהיר וטוב ❤️

נשמע שהוא לא שלם עם הענייןרוני 1234
אם את פתוחה לשינוי בתכנית, שבי איתו ותעשו ביחד חישובים מה יותר משתלם גם מבחינה כלכלית וגם מבחינות אחרות…
ברור שהבעיה היא לא כמה את עובדתחושבת בקופסא

יש זמנים שאתם בטוב? מה בדיוק הוא מצפה ממך?

יש תחומים אחרים שהוא מכבד אותך בהם?

אפשר לשאול שאלה קצת חופרת?פרח חדש

את לא חייבת לענות


 

למה את מסכימה להיות בהריון ולהביא עוד ילדים בשבילו  כשהוא ככה מתנהג ומתייחס כלפיך?


 

את לא חייבת לענות

אבל אני מרגישה שבמקום מסויים במקרים כאלו אנחנו הנשים מאפשרות קרקע פוריה לדברים האלו.

למה לא לעצור את זה ולהגיד

הי! סטופ! רוצה עוד ילדים? בא נלך לטיפול יחד נשפר את היחסים והכבוד והערכה בינינו

תדאג לרווחה הנפשית שלי ואז נתקדם.

 

וזה לא רק לגבי יילודה

כנל לגבי תפקוד בבית, ארוחות וכד. 

תפסיקי לתת לו כל הזמן בלי הערכה.


 

לכן כמו שכתבו לך

את חייבת ללכת לטיפול לעצמך לבד. רק את יכולה לעזור לעצמך.


 

חיבוק

מגיע לך כתר והערכה על כל מה שאת עושה🏅👑

מצטרפתהבוקר יעלה

ממש כאב לי לקרוא אותך

את אמא אלופה ולא מגיע לך החוסר הערכה הזה

בהתחלה רציתי לומר שתצאי לעבוד וירגיש מה זה. אבל בכנות כשחשבתי לעומק זה אינסטינקט שלא בטוח שיעזור.

אני כן חושבת שאשה לא צריכה להיות תלויה בגבר וצריכה לדאוג לעצמה, לעבודה, לרישיון וכו.

מה כן הייתי עושה? מציבה טיפול כאולטימטום להמשך הנישואין. 

מצטרפת. וזה לא רק ילדיםהמקורית

איך אפשר לקיים חיי זוגיות תקינים כשיחס כזה חוזר על עצמו פעם אחר פעם?

זה הזמן לשים סטופ. ולא, לצאת לעבוד לא בהכרח יעזור, זה רק פלסטר לדעתי

מה שיושב מתחת לפני השטח פה זה חוסר הערכה של בעלך כלפייך כפי שאני קוראת אותך. וזה יוצא בארסיות כלפייך. ולזה צריך טיפול שורש.

הוא מתוסכל? יושב לו משו על הלב? שיבוא לדבר. לא להתנהג ככה.

לדעתי, לכי את לטיפול אישי שיחזק אותך בהצבת גבולות והבנת והכרת הערך שלך. מגיע לך יחס אחר יקרה.

גם מייל על כל הוצאה זה לא לגיטימי.


אל תאפשרי את הדינמיקה הזו. ורק עם ליווי.

חיבוק❤️

אם את עם הילדים כל היוםשוקולד פרה.

זה הרבה יותר קשה מלעבוד במשרד... זה בעיניי.

אבל גם לי הייתה שנה שבקושי עבדתי בה, והילדים אפילו היו הצהרון, ועדיין הרגשתי לפעמים על הקצה.

הוא מביע הערכה על דברים אחרים?

זה לא נורמלי שאת צריכה להתייעץ איתו על כל ההוצאהאמאשוני

את אדם מבוגר.

החלטתם שהוא מפרנס יחיד.

עד כאן הגיוני.

זה שהוא המפרנס לא אומר שצריכה להיות לו שליטה על ההוצאות.

במצב נורמחי מגדירים מסגרת ובה את יכולה להתנהל כרצונך בלי לדווח לאף אחד.

חשוב לדעת מה נורמלי ומה לא, כי זה מבלבל.

השליטה שלו על ההוצאות שלך,

יחד עם השליטה שלו על אם את יכולה להניק בחדר או לא, היא נורה אדומה.

יש מצב שאת סובלת מאלימות כלכלית.

עדיף לשלם עם צהרונים ולקבל את החופש שלך חזרה. נשמע שזו לא רק בעיה של תקשורת

מסכימה שזו נורה אדומהזוית חדשה
מסכימה. יש פה כמה וכמה נורות אדומותיערת דבש

ומסכימה גם עם @פרח חדש לשים סטופ קודם כל

כך אי אפשר להמשיך

ועדיף בליווי טיפול אישי עבורך כדי להתחזק בתהליך הזה

גם אותי זה הקפיץ. הדגלים האדומים מתנפנפים במרץמרגולאחרונה

לפותחת - את נשמעת אמא ואישה מהממת.

והתיאורים שלך מעלים חשד לאלימות כלכלית (ואולי גם רגשית).

שזה משהו שממש לא צריך לחיות איתו, לא את ולא אף אישה (או גבר) אחרת.


ממליצה לקרוא על זה קצת, ולהתייעץ עם אשת מקצוע. מספיקה שיחה אחת שבה את מתארת בחופשיות, ושהיא תחווה את דעתה.


בהצלחה!

מצב בוoo

רק אחד מבני הזוג עובד

מצריך מהצד שעובד

לא להשתמש בשתלטנות בכסף

כי קל להיסחף לשם

במיוחד לגברים


לכן בעיניי ההמלצה הכי טובה

היא לצאת לעבוד

להרוויח כסף משלך

להכניס אותו כשותף לטיפול בילדים

זה כשלעצמו ייצור באלנס ראשוני


כמובן שיכול להיות שיש פה דברים מעבר

אבל המצב הבסיסי לא מאד בריא

גם אם יש זוגות שזה עובד להם יותר טוב 

אוי כואב לשמועמחכה להריון

קודם כל בתור אחת שגם עקרת בית

מגיע לך מדליה והערכה!!

זה לא משנה מה את עושה בחיים ואיזה מסלול בחרת לעצמך את צריכה שיעריכו אותך!!

להיות עם הילדים זו עבודה בפני עצמה ואפילו יותר!!

היחס שלו כלפייך הוא טוב בכללי? או שרק בזה את מרגישה שהוא מוריד אותך? 

ממש כואבנעמי28

אני לא חושבת שבמקרים כאלה יש מה לדבר ולבקש הערכה, כי הוא לא מבין את גודל הדבר.
 

בכנות, הייתי נוסעת לכמה ימים או אפילו יוצאת אחרי צהריים בכמה הזדמנויות , כדי לתת לו להתמודד ולהבין בעצמו כמה עבודה זה דורש.


 

ושהכנסות שלו הן לא נטו שלו, הן חצי חצי, כי אם  לא היית, הוא היה צריך לעשות את זה או לשלם למישהו שיעשה את זה.

 

ואם הסידור הזה שאת בבית והוא עובד לא מוסכם על שניכם, תקחו הכל בחשבון כולל ילודה.

למה הוא עושה את זה? מה חסר לו שהוא חושב שהוא משיגרקלתשוהנ

כשהוא משפיל אותך?

לא רואה סיבה לחזור על התנהגות משפילה למי שאתה אוהב, במיוחד שאת אומרת שבראש הוא יודע שאת צודקת

אולי משיג ככה כבוד שאין לו בעיני עצמו, או בעינייך.

אולי יודע בפנים שהוא לא מסוגל לעשות את מה שאת עושה, ושאת המהות של החיים שלכם את נושאת, והדרך (המעוותת) שלו להרגיע את זה היא להקטין אותך

אול העול הכלכלי כבד מנשוא

אולי הוא מרגיש לא מוצלח בעבודה שלו ומוציא את זה על ההוצאות שלך

 

אין לי מושג

ברור ששום סיבה לא לגיטימית להתנהגות הזאת

אבל אולי אם תחשבי על זה לעומק תוכלי להיות יותר חכמה כשאת עומדת על שלך, להגיד לו - כל זה לא אשמתי,

מגיע לי כבוד והערכה על החיים שלנו שאני מתפעלת, לך מגיע כבוד והערכה על המאמץ הכלכלי שלך, וזה לא דורך אחד על השני.

ואם יש לך הצעה טובה יותר ומכבדת את שנינו (למשל, עבודה במשרה חלקית שלך לא יכולה להיות מטרה לעוד לעג מצידו) - מוזמן להגיד, או לשנות מיד את היחס והדיבור.

 

ומצטרפת למי שאמרה שלפעמים מה שלא מובן במילים יהיה מובן במעשים. אל תיקחי על עצמך מה שאת לא יכולה. תתני לו להתמודד עם מה שאת מתמודדת איתו.

אולי לשקול מחדש את החלוקה החד משמעית הזאת. אולי מראש לא נכון שאת תהיי באחריות מלאה על ביתכם הנכה וגם על כל השאר.

זה שהוא עוזר זה מעולה, אבל להיות האחראי זה משקל אחר לגמרי של עומס לעומת לקפוץ לעזור, אפילו אם זה קורה הרבה.

עונה בפניםפומלה

קודם כל חיבוק, זה נשמע כואב ברמה יום יומית..

כל הכבוד לך על כל ההשקעה שלך בילדים,

זה לא מובן מאליו בכלל!!!

בקשר לבעלך,

בעיניי לא תקין בכלל העקיצות,

לא תקין שהוא לא מעוניין לפרגן לך בחופשה,

בעלך אמור לראות אותך הכי בעולם.

זאת נורה אדומה בעיניי.

את כותבת שכשאתם בזמן טוב אז הוא כן מודה שהעומס עלייך-

הקשר הזוגי הוא לא הצבת תנאים,

כשטוב הוא מודה שקשה לך

כשלא טוב - תתמודדי, ממש לא!

לדעתי ממש חייב שתדברו על הדברים לבד/עם איש מקצוע,

אני גם חושבת שאת במקביל צריכה קצת לצאת להתאוורר, לעשות דברים שאת אוהבת ושיחברו אותך לעצמך, הליכה עם חברה, חוג, קריאת ספר, יש לך עולם שלך!!!

זה שהבעל במקרה שלך מביא את הכסף לא מצדיק טיפת זילזול בעיניי. הפוך. 

בהמשך לדיון על משרות מקווהשזה בסדר לפתוח שרשור חדשנק-ניק

אני מתלבטת אם לשלוח את הבת שלי ללמוד הנדסת חשמל. אבל הייתי רוצה שיהיה לה אפשרות לעבוד גם במשרה חלקית בתקופות עמוסות יותר. תמיד חשבתי שכדאי ללמוד מקצוע שיש בה אפשרות לפחות למשרה חלקית

מה אתן אומרות?

לא שולחים את הבת ללמוד הנדסת חשמל וגם לא מקצוע אחר124816

בת שמספיק גדולה ללמוד הנדסת חשמל,

את לא אמורה לשלוח אותה,

היא אמורה לבחור ולהחליט,

את יכולה להמליץ ולייעץ (אם היא מוכנה לשמוע).


יודעת שזה לא מה ששאלת, אבל הרגשתי צורך להגיד.

מסכימה עם זה. זה מעניין אותה בכלל?המקורית
מעניין אותה מאוד. גם אם הניסוח לא מושלםנק-ניק
אחרי הרבה גלגולים ונסיונותכורסא ירוקה

למצוא את עצמי בעולם התעסוקה, גם ברמה האישית וגם כאמא, אני חייבת לומר שאני ממש מאמינה בהסללה של כל הילדים אבל במיוחד בנות למקצועות גמישים ועצמאיים.

מקצועות ההנדסה דורשים המון השקעה כשכירה, קשה למצוא משרה חלקית, אין צפי להקלה בעומס במקביל לעליה בשכר.  

מקצועות שבהם אפשר להיות עצמאי בהתאם לרמת העומס שרוצים ולהרוויח סכום לא רע -

רפואה, פיזיותרפיה, קלינאות תקשורת, ריפוי בעיסוק, ראיית חשבון, כלכלה, עריכת דין.. 

להיות עצמאי זה אופי שלא לכולם ישכולנה
בעלי ואני שנינו במקצועות שיש בהם אפשרויות לעצמאות די בקלות, אבל עם ההפרעות קשב שאנחנו זה ברור לנו שזה לא בשבילנו
קודם כל זה דבר שאפשר לעבוד עליוכורסא ירוקה
אבל חלק מהמקצועות כאן מאפשרים שכר מצוין גם כשכירים
רק אומרת שבעלי עם הפרעת קשב והוא עצמאיהמקורית

אצלו זה דווקא הפוך - לא מסוגל להיות שכיר

זה עזר לו מאוד האמת למצות את פוטנציאל ההשתכרות והוא מוציא החוצה את היתרונות שלו בעבודה בצורה יוצאת דופן בעיניי. ב"ה

כנ"ל בעליסטודנטית אלופה
העצמאות נותנת לו המון ולדעתי הג'ינגול בחוץ- בעבודה גורמת לו לחזור יותר מרוכז ורגוע הביתה.
לא יודעת, כשבדקתי בעבר הבירוקרטיה שיתקה אותיכולנה
אי אפשר פשוט להתחיל, צריך כל כך הרבה דברים מסביב שזה נראה רחוק ולא מושג..

לבעלי זה אפילו לא אופציה, הוא צריך שמישהו ימסגר אותו אחרת הוא הולך לאיבוד.


יש אנשים שנותנים שירותים בזהכורסא ירוקה
ועוזרים למפות את היציאה לעצמאות ולטפל בבירוקרטיה. אם הענין הוא טכני יש לו פתרונות טכניים, אם זה פחד מעצמאות יש פתרונות אחרים
היופי במקצועות ההנדסהאמאשוני

שאפשר לעשות "הסבה" לתחומים אחרים שבהם השכר מזנק ונדרשת רמת מומחיות מסויימת

כמו:

ניהול מוצר

ניהול לקוח

עיצוב

ניהול מכירות

אפילו ניהול HR בהייטק אחרי השלמת לימודים מסויימים.

ושם קוצרים את הפירות.

אני חושבת שכן חשוב לעבוד במעבדה/ פס ייצור/ הבסיס של שרשרת המזון במקצוע

לרכוש ניסיון אמיתי בעולם התעסוקה,

לפעמים גם צריך תואר שני במנהל עסקים וכד' ששם נותנים כלים משלימים,

אפילו לא הייתי מגדירה את זה הסבה, כמו שזה בעצם תחומי תעסוקה שונים במהותם תחת אותה מטריית לימודים.


עבדתי עם לא מעט אמהות בעולמות השיווק והמכירה, מנהלות מוצר, מנהלות פרוייקטים וכד'

שבאות מעולמות ההנדסה, מוכשרות, מרוויחות יפה מאוד, צעירות, אמהות לקטנטנים.

כן נדרשת זמינות ואחריות, ולפעמים יש מגבלת שעות הפוכות מול לקוחות במזרח ובארה"ב, אבל לקוחות באירופה זה אחלה.

בהחלט אפשר לעבוד בצורה שפויה מאוד בשכר מכבד.

יכול להיות שההתקדמות תהיה יותר איטית בשנים מסויימות וזה בסדר גמור להוריד הילוך בהתאם לרצון באותם שנים זה לא תוקע את הקריירה.


אגב אצלנו הנדסת חומרה קלאסית בהחלט יכולה להתאים למי שמחפשת עבודה רגועה.

כן זה הייטק ויש נהלים ותרבות ארגונית של הייטק, והמשרות מוגדרות כמשרה מלאה, אבל יש תפקידים שמצליחים לשלב בין כל העולמות.

אבל היא לא בכיוון של המקצועות שמתגלגלים אליהם מהנדנק-ניק

היא מעוניינת בפיתוח עצמו.

אני חוששת שזה חיים כמעט בלתי אפשריים חוץ מהשכר הנחמד

זו כבר תהיה בחירה שלה כשהיא תגיע לגשראמאשוני

זה לא שלא תהיה לה שום אפשרות אחרת.

אגב יש לא מעט אמהות שבוחרות בעבודה אינטנסיבית במקביל לגידול ילדים.

זו בחירה לגיטימית, תלוי איזה סגנון חיים היא רוצה שיהיה לה.

כסטודנטית להנדסת חשמל כשהיא תצא לדייטים, זה לא שאפשר שלא לדבר על זה.

כאמא, אני חושבת שכדאי דרך שאלות ולא דרך אמירות לוודא שהיא חושבת על העתיד ומודעת לאפשרויות ולהשלכות השונות,

אם היא מדברת על העתיד בראיה מפוקחת, אז מעולה, ושיהיה לה הכי בהצלחה!

אני מגיעה מהתחום הזהכורסא ירוקה

אמנם לא מתחום החומרה אז אולי זה שונה אצלכם, אבל בתחום שלי עבדתי בכמה מקומות עם אופי שונה אחד מהשני, ועדיין יש כמה דברים בסיסיים שמשותפים לכולם.

המעבר ממהנדס למשרות האחרות שתיארת הוא לא קל כל כך ובטח לא בשוק של היום, גם לאנשים עם הרבה נסיון. היציבות היא לא גדולה, לא בקורפורייטס ולא בסטרטאפים. בממשלתי כן, אבל השכר שם נמוך יותר והדרישות מקובעות יותר (קשה לקבל עבודה מהבית למשל, השעות נספרות עם שעון וכו)


אמהות סביבי (גם במקומות העבודה וגם בקבוצות שאני חברה בהן) בעולמות האלה נדרשו להרבה מאד ויתורים בבית, ברמה של כאלה שהיו להן בייביסיטר לפיזור הילדים בבוקר ואחת לאיסוף בצהריים. חלקן לא נצרכו לבייביסטר כי היה מישהו מהמשפחה שיעשה את זה אבל הנקודה היא שהן בקושי ראו את הילדים. לחלקן זה התאים בלי בעיות, חלק אחר סבל מאד מהסידור הזה.


אחת הנקודות העיקריות מבחינתי זה הצפי לשנים שאחרי ההתמקצעות. כל המהנדסים שאני רואה סביבי עובדים המון שעות, גם מי שיש לו ותק משמעותי. נכון שאצל חלק זה מבחירה אבל בהרבה מקומות עבודה אין אופציה אחרת, גם אם יש עבודה מהבית או שבדרגים בכירים יותר הזמן גמיש, עדיין צריך להיות זמין מאד ולהקדיש המון המון שעות.


מקצועות אחרים שאני רואה מסביב, מאלה שפירטתי למעלה, אלה מקצועות מאד מתישים בשנים הראשונות שגם השכר ההתחלתי שלהם לא מנצנץ כמו בהייטק, אבל אחרי כמה שנות התמחות והתמקצעות, אפשר לעבוד בהיקף ובשעות שמתאימות לך, בלי זמינות מחוץ לשעות (גם קביעת תורים יכולה להיעשות בשעות שמתאימות לך) ובשכר גבוה מאד.

בסופו של דבר, מהנדס בן 40 צריך לעבוד משרה מלאה ולהיות זמין אם הוא בדרג בכיר. היציבות שלו במקום העבודה מוטלת בספק והקושי למצוא עבודה בגיל כזה מתחיל לעלות.

רופא (כשם קוד לכל אחד מהמקצועות שפירטתי) בן 40 יכול להרוויח מעולה ממשרה חלקית מאד שאותה הוא עושה מכל מקום שהוא בוחר, הוא בוחר מתי להיות זמין, והיציבות וההערכה לנסיון שלו רק עולים עם הגיל עד גיל די מבוגר.


בעיניי עבור כל אחד ברור שהבחירה העדיפה היא באופציה השניה, אבל בטח בשביל הורים שהרבה פעמים רוצים או צריכים גם גמישות וגם הכנסה טובה ויציבה

תראי בגדול אני מסכימה איתךאמאשוני

ונשמע שבאמת עשית בדיקת עומק.

אבל אם להיכנס לפרטים, אני חושבת שמה שאת מכירה מקרוב נשמע לך קשה יותר,

לעומת מה שאת מכירה מרחוק שנשמע קל יותר.

אני לא חושבת שזה ככה.

יש גם וגם בהכל, ושום דבר לא פשוט, והכל עביר.

בסוף זה תלוי בפרטים ובהזדמנויות ופחות בכל השוק.

אני למשל בכל השנים שעבדתי בהייטק (לא בתפקיד טכנולוגי)

מעולם לא נתקלתי באמהות צעירות מהנדסות בתחום החומרה שהיו צריכות בייביביטר גם בבוקר וגם בצהריים. בתפקידים הקלאסיים עבדו 8:00-16:0 כזה.

ועבדתי עם נשים מוכשרות מאוד שקיבלו קידומים והעלאות שכר יפות.

בתפקידים האחרים שיש יותר גמישות אבל גם יותר אחריות

היו כאלה שיצאו ב15:00 קבוע וממש עפו עליהן!

(אני חשופה לנתוני נוכחות ושכר באופן גורף אז זה לא מפרשנות או השערות) החיסרון שצריך להיות זמין מחוץ למשרד במקרה הצורך.


לגבי מנהלות מוצר, מנהלות פרוייקטים וכד' אני באמת לא יודעת מה המסלול שעשו כדי להגיע לזה, רק יודעת שיש להם תואר בהנדסה והן צעירות.

לגבי חוסר יציבות, זה נכון. באמת זה תחומים שקל לחתוך בהם תקנים.


למה ללכת ללמוד הנדסה ולא רפואה או משפטים או כלכלה,

מניחה שיש לזה חסרונות, אבל מי שיש לה נטיית לב חזקה דווקא לזה, שם היא תצליח יותר.

ויחד עם זאתאמאשוני
אני חושבת שממש חשוב מה שאת כותבת, ושכדאי מאוד שהפותחת תתן לבת שלה לקרוא ולחשוב על זה.
האמת שבשלב הזהאיזמרגד1

אני מתלבטת כמה כדאי להתחיל ללמוד כל מקצוע שהוא לא 100% מול אנשים. הבינה המלאכותית מתפתחת במהירות מטורפת ולא בטוח בכלל שעוד 4 שנים כשהיא תסיים את התואר עולם התעסוקה יראה אותו דבר, עוד 10 שנים הוא בטוח ישתנה...

זה לא ממש תשובה על מה ששאלת, סתם תהיה כללית על  כמה כדאי בכללי להשקיע בתואר היום...

משרה חלקית היא לא ערובה לאיזון חיים- עבודהאמאשוני

למשרה חלקית יש חסרונות רבים.

עדיף לשים דגש על גמישות בשעות העבודה, עבודה מהבית וגמישות בנפח התפקיד.

משרה יכולה להיות מוגדרת 7 שעות עם נפח עבודה של יותר ממשרה מלאה,

ומשרה יכולה להיות מוגדרת 9 שעות עם נפח עבודה של 7 שעות שפויות.

משרה יכולה להיות 7 שעות+ נסיעות

ומשרה יכולה להיות מלאה ללא נסיעות כלל.

הדרך לקבל את המשרות השפויות והמתגמלות ממה שראיתי, זה להשקיע כמה שנים במשרות סטנדרטיות, להשקיע בפיתוח קריירה, להיות צעד לפני כולם.

הכוונה לחקור, להסתקרן, ללמוד עוד, להבין מהמומחים מה הם יודעים וממש לשאוב מהם ידע והתמקצעות. ליצור קשרים מקצועיים.

לראות איך קולגות ממחלקות אחרות מתסכלים,

לצבור שם טוב.

לשקף החוצה את העשיה ואת התועלת שמופקת מהעשיה (עוד נקודה שנשים ככלל חלשות בה מאוד)


בהתחלה כולם מתחילים כג'וניורים, אבל בהמשך כל אחד ומה שהוא מצליח להתקדם בו והידע הניסיון והיכולות שהוא מביא.

ואז אפשר לדרוש תנאים שהמעסיקים מסכימים להם כדי לקבל עובד טוב וחיוני.

היום למצוא מועמדים זה קל יחסית.

אבל לגייס עובד טוב, זה כבר קשה ממש ואני מכירה את זה מבפנים.

את הקושי הזה של המעסיקים כדאי לתפוס ולהבין מה מונע ממאות מועמדים להיות העובד המוצלח שהם מחפשים ולסגל את המיומנות הזו.

לדעתי דווקא לאמהות יש את הדרייב להוכיח מה הן שוות, כדי להצליח לקבל את מה שהן רוצות. זה גם עניין של אופי וגישה לחיים באופן כללי, וגם ניהול סדר עדיפויות. לדוגמה בחופשת לידה (במיוחד אם מאריכים) זו הזדמנות נהדרת ללמוד עוד על שוק התעסוקה, השינויים, לבדוק את נקודת המבט של המעסיק, לבדוק איפה זה פוגש את היכולות והדרישות שלי, לרכוש ידע באופן עצמאי ולהשתדרג לקראת התפקיד הבא.

אני חושבת שהרבה פעמים יותר ממה שהמשרה עצמה מגבילה, הגישה היא עצמה המגבילה.


למשל מי שרוצה לעבוד 7 שעות,

יכולה לרשום את זה על גבי הקורות חיים, לציין זאת כדרישת סף בראיון הטלפוני, לבוא בגישה של אני עובדת 7 שעות תתאימו את עצמכם אלי,

או לכוון לוויב של אני עובדת חרוצה ומשקיעה, מביאה ערך מוסף הרבה מעבר לשעון, אמנם אני יוצאת מוקדם אבל תראו שבהתנהלות נכונה של שני הצדדים זה יהיה בסדר, ובכל מקרה אם יש משהו דחוף אני זמינה גם בערב מהבית, ולתת הרגשה שיש על מי לסמוך.

יש מקצועות ותפקידים שהגישה השניה לגמרי יכולה לתפוס ולאפשר להינות משני העולמות.

התואר הראשון שלי בהנדסת חשמלהריון ולידה
אומנם מאז התקדמתי לתארים מתקדמים והיום אני יותר עוסקת במחקר בסיסי אז זה קצת סוג אחר של משרה. בשנים הראשונות באמת בעלי יותר היה עם הילדים (הוציא והכניס מהמסגרות) בהמשך כשכבר צברתי וותק אני התגמשתי יותר עם השעות (מגיעה מוקדם ויוצאת באזור 2 וחצי) והוא התפתח יותר עם הקריירה שלו. היום אנחנו במצב די מאוזן ושווה מבחינת עבודה בית. לא בטוחה שמשרה כמו מורה למשל הייתה מביאה אותנו למצב יותר מאוזן משפחתי - בזכות השכר הגבוה שלי בעלי לא היה חייב לעבוד מלא שעות וכן ראה את הילדים הרבה ויכל גם להתפתח בעצמו לקריירה עם שכר גבוה. וברוך ה' מבחינה כלכלית זה מאוד עוזר ששני בני הזוג משתכרים טוב אין לחץ כלכלי בכלל ואפשר לחסוך ולהשקיע לעתיד של הילדים בקלות. לדעתי אם היא מתחברת לתחום אין שום סיבה מראש שתגביל את עצמה למשרה פחות רווחית. בהמשך החיים מוצאים איך להתגמש ולאזן עם משפחה.
אם הבת שלך רוצה ללמוד הנדסת חשמלשקדי מרק

הייתי משתפת אותה במחשבות שלך ובחששות שלך

פותחת אותה לעוד מקצועות שיכולים לדעתך להתאים לכישורים ונטיית הלב שלה.

ושתחשוב על זה..

בסופו של דבר שילוב בין בית לעבודה הוא אף פעם לא קל, והיא תמצא את האיזונים שמתאימים לה. 

אולי תראי לה את השרשור הזהשיפוראחרונה
שתבין את היתרונות והחסרונות ותוכל לקחת אותן בחשבון בשיקולים שלה. בסופו של דבר אלו החיים שלה שהיא בונה, וכל החלטה שהיא תקבל תשפיע עליה בכל כך הרבה דרכים בהמשך שממש חשוב בעיניי שההחלטה תהיה רק שלה. ומצד שני גם מאוד חושב שתהיה מודעת במידת האפשר לשיקולים ולהשלכות האפשריות של כל בחירה.

ואני מסכימה שגמישות היא שיקול משמעותי, אבל גם משכורת מאוד משמעותית, שלרוב תהיה הרבה יותר גבוהה בהייטק מאשר בתחומים יותר גמישים.

מאיפה בעיקר אתן קונות מטפחות? ליום יום וגם חגיגיפומלה
ליום יום קונה את המטפחות ב10 שקל בגאולהמאוהבת בילדי

עם החגיגי קצת מסתבכת.

או במכירות או בפינק ליידי

פינק ליידירקאני
אצל המעצבות המוכרותשואלת12
כמו הדרא ואתכסיא. יש עמודי סייל ומבצעים כדאי תמיד לבדוק שם ממש שווה
אתכסיא בעיקרSeven

קצת אשכר וממש קצת הדרא

ולפעמים קמיליון

למה דווקא אתכסיא? זה יותר איכותי?פומלה
מתחברת לסיגנון בעיקרSeven

אשכר והדרא לא נופל ממנה באיכות בעיני

וגם להללו ואורה מטפחות יש דברים יפים במחירים יותר נגישים

תודה!!פומלה
בעיקר בזמן שיש מבצעים (;קנמון

קמיליון

הדרא

ולפעמים כל מיני מציאות

יש מעצבות זולות יותר. כמו למשל הלל, מור ותפארה, בנועם מטפחות

אני הולכת רק עם מרובעות ענקיותטארקואחרונה

קונה בעיקר בקמיליון לשבת ובאתכסיא ואביה ששון ליום חול

ליום חול משתדלת שלא יעבור את ה100₪ למטפחת אז קונה כשיש מבצעי עומק שווים.


לשאלתך למה דווקא שם- אוהבת את הסגנונות, המבחר והבדים.

אולי יעניין אותך