תקשיבו.
יש לי בעיה קטנטנה... (ניראלי..)
אני לא כל כך מצליחה להבין את המשמעות של יום השואה....
ולעומת זאת ביום הזיכרון אני בדיכאון מטורף..
בקיצור יש מצב שמישהו יוכל להסביר לי מה המשמעות?
תקשיבו.
יש לי בעיה קטנטנה... (ניראלי..)
אני לא כל כך מצליחה להבין את המשמעות של יום השואה....
ולעומת זאת ביום הזיכרון אני בדיכאון מטורף..
בקיצור יש מצב שמישהו יוכל להסביר לי מה המשמעות?
לזכור זה יפה, נחמד, אבל לא מוסיף שום דבר לנרצחים. לא גורם להם להעלות את הנשמות שלהם בכלום. הם נמצאים באותה דרגה והם נואשים באותה צורה כמו דקה לפני שנזכרת בהם.
זה לא עוזר סתם לזכור.
אבל-
אם תוכ"ד שזוכרים ניתן להגיד פרק תהילים לעילוי נשמתם. ללמוד סוגייה, לעזור לחבר/ה וכו' אז נוכל להגיד שעזרנו לנרחצים להגיע למקום יותר טוב. עזרנו לנשמתם במשהו.
ואתה יודע מה?
זה גם יעזור לדור הבא להזדהות עם העבר.
כי מה שנראה היום- חילונים שיושבים באוטובוסים באמצע הצפירה ולא קמים. סיפור אמיתי. - זה לא אידיאלי אבל זה פני הדור הבא.
אז לזכרון הסתמי אפשר להוסיף משמעות עמוקה ולהעביר אותו לדור הבא.
כאילו, ברעיון, אם תופסים בנ"א שלא עומד בצפירה אז הוא בהגדרה עבר על חוק המדינה או שזה נכתב בכללי אבל לא תופס שום משמעות מציאותית?
איזה עוד עם עומד במשך 2 דקות לקול שופר ארוך לזכר המוני אחיו שנרצחו??
אני לא מכירה עם כזה. לי זה מזכיר יותר את הר סיני ואת האחדות שהיתה שם וקולות השופר ושכל העם היה שם.
לכו לשמוע עדות או תראו סרט שואה. ברצינות זה יעביר לכם את חשיבות היום הזה.
לפי מה שאני יודע, יש כל מיני ערים שעומדות לזכרם של בניהם שנפלו בוויטנאם ואנערף איפה עוד...
בכל מקרה, הרב אליהו פסק שזה לא מנהג גויים.
א. לא מדובר על עם אלא על ערים לפי טענתך
ב. אין קשר כי מלחמת ויאטנם היתה אחרי השואה. אז הם העתיקו מאיתנו אם בכלל וממש לא אנחנו מהם
ג. הערים עומדות לזכרם ללא השמעת קול שופר. את זה יש רק לעמ״י
ע"פ ויקיפדיה:
א. מדובר במדינות ולא בערים.
ב. במדינות חבר העמים הבריטי וכן בצרפת וארה"ב נוהגים לעשות צפירה מ1919(לספירת הארורים) שזה קצת לפני שקמה המדינה, אז כנראה לא אנחנו המצאנו את זה.
ג. מאיפה הבאת את זה שזה קול שופר?!
לא כהוכחה.
אנחנו מסכימים בתכל'ס שזה לא מנהג גויים. זה פשוט מעצבן אותי שאומרים את זה.
גם לאכול פסטה זה "מנהג גויים"
ודבר אחרון: אפשר קישור לויקיפדיה? למיטב ידיעתי בצרפת אין את זה... יכול להיות שאני טועה
עם זאת יש לציין שכיום אין מדינות שעושות זאת אלא ערים בודדות (למשל בורשה)
הצפירה לא התחילה ממנו. נקודה.
לא נולדתיאחרונה
סתמישוואולי בגלל זאת לא חשה את זה..ואת יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל זה יותר נוגע לך...אישית המשגיח שלי ניצול שואה והרב סיפר לנו דברים מבהילים שגורמים לך לחשוב פעמיים ביום הזה...וכמובן הרב חזן ביום הזה יהודי מבוגר תלמיד חכם עם טוהר מידות שאין כמוהו ולנו נשאר רק לשאוב ממנו..אם את רוצה אפשר לספר לך סיפורים אישיים שקרו לו
מקווה שאני לא חוזרת אחרי מישהו,
בכל זאת. נוראי מה שקרה לאבותינו במהלך השואה.
העולם שתק, סבלנו, הם חלמו ולא יכלו להגשים את רצונותיהם, היה להם מלא חלומות שהתבדו באוויר וכו'
ב"ה אנחנו מסוגלים ויש לנו מדינה, אנחנו חיים לא בגלות , חיים במקום ש ל נ ו עם שלטון עצמאי, אנחנו עושיפ מה שבא לנו!!!!!!
יש לנו חברה, מדינה, צבא וכו'.
כדי להעריך את זה ולקבל כח ועוצמות מהעם שלנו להתקדם ולהבין מה הכח שלנו כעם אנחנו מתייחדים עם הנספים, נזכרים בהם, בכל מה שהם רצו, בדרך העוצמתית שבה הם שרדו וממשיכים לקדם את העם האדיר שלנו
אבל בלי קשר, אתה לא חושב שצריך שיום אחד בשנה נזכור ונזכר בשואה?!
שלם.
זה לא שזה עוזר במשהו חוץ מלהכניס את כולם לדיכאון
על טעות מרה שעשו מליוני יהודים.
ויותר מזה, באמת חשוב לכם היהודים שהושמדו?
היהדות שירדה לטמיון?
אם ככה אז מה עם שואת יהודי תימן ועדות המזרח?
ואם כל כך חשוב לכם כל הענין של הנצחת המורשת, אז למה לשואה הזאת אין יום זכרון לאומי?!
(שזה אכן היה שואה, אמנם לא פיזית אבל רוחנית שהיא הרבה יותר גרועה)
מי שרואה בעונש מתנה שלא יתפלא שבאים אח"כ עונשים נוספים
מתי בדיוק אלוקים אמר לך למה הוא עשה את השואה?
ומי אתה שתשפוט אותם?
מכיר אל תדון את חברך עד שתגיע למקומו?
חוץ מזה השואה היא אחד הדברים היותר נוראים שקרו בעולם הזה ולעם היהודי בפרט.
אנשים בשר ודם הפכו למפלצות, רצחו אנשים בסדר מופתי כאילו הם נפטרים ממשהו מקולקל שצריך לזרוק!
הם רצחו בדם קר 6 מיליון אנשים בלי שום רגשות אשמה!
לדעתי צריך לזכור אותה כל יום אבל קל להגיד וקשה לקיים, אז עשו יום אחד בשנה שזה מה שאנחנו עושים, זוכרים אותם ונשבעים שזה לא יקרה שוב לא לנו ולא לכל עם אחר.
יכול להיות שאת מתחברת יותר ליום הזיכרון בגלל שהוא יותר אקטואלי, יותר עכשווי. אולי כדאי שתקראי קצת על זה תשמעי סיפורים מניצולי שואה, דברים כאלה.
מה הקשר לרגשות אשמה?
(שהיו להם הרבה מאוד, ידוע שהרבה מהנאצים היו לוקחים סמים כי הם לא ידעו איך לעשות את הפקודות)
התכוונתי לאיך שאייכמן התנהג במשפט שלו (וכן ברור שהוא היה מהקיצוניים שבהם) וזה היה רק כדי להמחיש יותר את גודל הזוועה והאכזריות.
ולא כתוב בשום מקום "השואה קרתה בגלל שלא חזרו לארץ" אז כן יכול להיות שזה בגלל זה אבל אולי לא, אני לא אנחש.
לי ספציפית השואה נראית לי עונש כבד מידי אבל אולי זו רק אני.
חוץ מזה גם בימי שיבת ציון היתה כמות גדולה של יהודים שלא עלו לארץ ובכל זאת לא היתה שם שואה ושם הם היו בגלות זמן מאוד קצר ועוד היו אנשים שזכרו איך היה בא"י כך שהניסיון שלהם היה הרבה יותר קל מהניסיון של דור השואה.
ובכל מקרה השואה נשארת דבר נורא וכל אדם באשר הוא צריך לזכור אותה בין אם הוא יהודי ובין אם לא ולו כדי להבטיח שדבר נורא שכזה לא יקרה עוד לעולם.
וכתוה במפורש את הכל.
אם את רוצה יותר פירוטים כנסי לזכריה או ישעיה
פשוט אנחנו לא יודעים מה הוא יודע
וכתובות אזהרות אבל אנחנו לא יודעים במדויק מה הם חשבונות שמיים ועל מה ולמה היתה השואה
אנחנו סתם מתווכחים אני לא אשכנע אותך ואתה לא תשכנע אותי
מקורות לראות..
ויש מספיק סיבות וזה מספיק
אני רק לא מסכימה שאפשר לדעת לפי זה למה בדיוק היתה שואה
אפשר לנחש אפילו ניחוש מאוד הגיוני אבל אף פעם לא נדע בדיוק
ואין לי ממש זמן עכשיו, אם אתה רוצה אתה יכול לשלוח לי מקורות יותר מדוייקים או לחכות עד מחר שאני אקרא
לעם ישראל, הנביאים השאירו ספרים על ספרים ללמוד וללמד
הוא לא קובע.
הוא יכול להגיד שלמיטה הבנתו הוא לא הצליח להבין למה היתה שואה.
אני אישית הבנתי ועוד איך ויש כ"כ הרבה סיבות שרק עיוור לא רואה.
בטח הוא יושב שם וחוכך ידיים בציפיה שאיזה מישהו יעשה טעות ואז יהיה אפשר להרוג אותו במכת ברק, או בתא גזים..
"אף הם הרגיזוני בלא א'ל כיעסוני בהבליהם" (לא דייקתי. פסוק מתהלים)
כי כל השנה צריך לזכור את השואה ולא היה משהו כל כך מיוחד ביום הזה , רק שהמדינה קבעה אותו רשמית ליום השואה!
מה עם חסידי אומות העולם?? אני יהודיה ולא מתקרבת לקרסוליים שלהם
פשוט שבו בשקט ותכבדו את זכרם של הנספים. ואל תתנו ליום הזה משמעויות אחרות ולא קשורות.
אנחנו עם סגולה כמו שהכהנים הם המנהיגים הרוחניים של עמ״י
ככה עמ״י הם המנהיג הרוחני של העולם בע״ה
אבל לא מדובר על עליונות גזעית ח״ו
כמו שיכול להיות ישראל שגדול במוסריותו וחוכמתו מכהן. המשמעות של עם סגולה היא היעוד של ע״מי
ולא עליונותנו על עמים אחרים.
אבל הבטחתי לעצמי בלנ״ד לא להכנס לדיונים כי זה פשוט מיותר... לא בקטע רע זה פשוט סתם מעצבן אותי והכעס היא מידה מגונה מאד.
על הכהנים נאמר:
"יורו משפטיך ליעקב ותורתך לישראל ישימו כחותם באפיך וכליל על מזבחיך"
אתה גם קורא על מה שיקרה בעתיד בתורה??(לא שאני מזלזלת אני בעצמי חרדית ומאמינה גדולה)
כולנו בני אדם ולא מלאכים אנחנו בשום אופן לא צדיקים וכולנו חוטאים פה ושם .
נכון אנחנו שואפים עוד ועוד לקיים כמה שיותר מצוות אבל למצוות אין סוף סייגים ותתי סייגים וגדרים האם את כולם אתה מקיים???
ומה אם יגידו עליך ח"ו אה בגלל שלא קיימת את אי אלו המצוות לכן נהרגת באכזריות ובדם קר בתאי הגזים. נו טוב אפשר לעבור
הלאה אין דבר אז עוד אחד נרצח באכזריות לא נורא.
מה זה הדבר הזה ??? דם אחיך הוא הפקר ??? רק בגלל שכך בתורה כתוב (ושוב לא מתוך זלזול אני כותבת על התורה אני מדגישה שהתורה חשובה לי מאד ואני מקיימת מצוות ומשתדלת עוד ועוד להוסיף מצוות ומעשים טובים!)
התימנים קיבלו שואה משלהם וזה לא אומר שלא כואבים את כאבם הגדול!!(עם כל הכאב) אבל זה לא היגיע לכאלה מימדים של
אכזריות קור רוח,צחוק תוך כדי הרג, התעללות בלי סוף על תאומים, על נשים בהריון , על סתם היותך בן אדם כן בן אדם ולא רק בן
אדם, בעל ערך ואנשים בעלי קומה וצדיקים {(כן הרבה אדמורים נספו בשואה!! )גם עליהם תגיד שכך כתוב בתורה?}רק בגלל
סיבה פשוטה ויחידה על היותך יהודי????
נו טוב זה כתוב בתורה אז אפשר לעבור ח"ו הלאה הם סתם 6 מליון יהודים שנרצחו במלא האכזריות בלי סוף וצחוק ארוך על כולם??......
רק אנשים קרי מזג בלי שום רגש לעוול הנורא והאיום יכולים להמציא כאלה תשובות מתחת לשרוול ידם!!!
והקור רוח הזאת זה כמו לתת לעיור ללכת ולתת מקל מולו כדי שיפול, ממש כך. וזאת נקראת התעללות!!
אנחנו אמנם לא צריכים ללכת לפי מנהג המדינה ולעמוד דום (מנהג הגויים)! אבל ניתן באלף צורורות לתת ביטוי וזכרון לעילוי נשמת הנרצחים:
דם היהודי הוא לא הפקר הוא כמו אח שלנו בשר מבשרינו שהתעללו בהם אין ספור ובצחוק ונשלכו לגרוע שבגרועים לתאי הגזים הארורים!!
ניתן לקבל החלטה טובה לזכרם להעלות נר נשמה לזכרם!
להגיד קדיש
לומר תהילים
ללמוד לעילוי נשמתם משהו קדוש: גמרה משנה (לנשים בנות: ללכת לשיעור תורה לזכרם ללמוד משהו לפי ערך שכלם לעילוי נשמתם!)
וכו' וכו' אך לעולם לא לזלזל וללכת כאילו לא קרה שום דבר וחצי דבר לאחיך הקדושים!!!
שההנצחה שלהם היא דרך נרות נשמה?
אז אני לא מאמין בהנצחה אני מאמין בנקמה והנקמה בעיני היא לא לעמוד בצפירה וגם לא לחיות.
נ.ב. תשרשרי נכון
אתה מתעלם ממה שקרה לא הבנתי לאשורה שאתה רק נגד ההנצחה ועמידת דום.
לגבי נקמה לא יכלנו אז להלחם בהם וכיום אין מושג לעומק מי נשאר חי מהנאצים הארורים.
ולגבי החיים לא אנחנו נותנים את החיים ולא את המוות.
נכון אתה שואל את עצמך מה אתה יותר חשוב מההוא שנרצח, נהרג, נספה וכו' ? אין לנו אפשרות לדעת אבל גם אתה לא יכו לדעת שאולי אתה גלגול נשמה מאותה התופת האיומה והתגלגת לכאן להשלים את המצוות של אותו נשמה???....
מה שכן אנחנו יכולים להוסיף עוד ועוד מצוות ומעשים טובים לזכותם ולזכותינו אנו.
וסליחה על ההתפרצות נשמע ממה שכתבת שאתה היית אדיש וחסר רגש. מתנצלת.
לגבי נקמה- יש היום מספיק נאצים שמצדיעים.
בגלל ש'הייל היטלר' זה לא חוקי אז יש את ה'קאנל'
שזה המועל יד החדש של האנטישמיות,
ועשות אלפים כבר הצדיעו.
ולגבי המשוואה-
אני לא משווה ביני לבין יהודי שנרצח בשואה.
לכל אחד יש מעלות וחסרונות שלו.
לגבי גלגול נשמות עדיף שאני אשתוק
ולגבי המצוות אם אני עושה מצווה השכר בא אלי לא ליהודי שמת
1.אם יש כאלה ואתה לא עשית כלום זה לא נקמה אמיתית. בא נראה אותך באמת עושה מעשה ונוקם נקמה אמיתית - הרג על אותם אלה שעושים במועל יד {(חוץ ממה שנראה לי, שאמנם הם אנטישמים. אבל אין הוכחה שהרגו או שהם צאצאים לאותם נאצים ארורים!! בכל מקום יש אנטישמים אז את כולם להרוג? (לא שאני מצדיקה אותם על כך שהם אנטישמים אבל זה עוד לא בא לידי מעשה שאנקום בהם)}
2.אתה אמרת שהם נרצחו בגלל כך וכך שכתוב בתורה. לפי זה אתה בעצם אומר שאתה משווה את עצמך ליותר.
3. זה באמת חשבונות שמים ולא לנו להתעסק בזה.
4.בטח שיש אפשרות אף פעם לא אמרת על קרוב משפחה משניות לעיולוי נשמתו השכר אולי מגיע לך אבל אין חולק שזה יכול להועיל להעלות את נשמת הנפטר או הנרצח זה לא המצאה מהיום כבר עשרות דורות שכך נוהגים ויש מן הסתם בסיס לכך ואם אתה מבקש במפגיע שזה יהיה לזכותם המצווה זה בטח מועיל ולא גורע מלימודך או ממצוותך מאום.
1 ברגע שתהיה לי את האפשרות לעשות את זה אעשה, נכון להרגע זה לא נמצא בראש סדר
העדיפויות שלי.
בהחלט.
2. לא. בהחלא לא מגיע לי למות על מה שהם נרצחו, עובדה שאני חי, אני לא משווה
3 זה קשור אלי אז למה לא להתעסק בזה?
4 אני לא יודע מאיפה הוא הגיע אבל אני לא רואה בו טעם.
2. לא אמרתי שאתה צריך חלילה למות אבל כן בהחלט השוות את עצמך ליותר בעצם הענין שאמרת למה הם מתו/ נספו / נרצחו.אתה יודע למה הם מתו? למה מי אתה שתדע? אפילו שכתוב על כך בתורה עצם כך בעצם הראת שאתה יותר מהם!
3. אתה בעצמך סותר את עצמך כתבת בשרשור קודם שאתה רוצה לשתוק. ואני סך הכל עניתי לך למה? כי זה לא קשור ישירות אליך זה חשבונות שמים.
4. יש ויש טעם לא פעם התגלו בחלום לחברים שבעולם זה, נפטרים, ואמרו להם שבעצם אמירת הקדיש או מעשה טוב שיעשו להם בעולם זה הם יזכו לעלית נשמה או לכניסה לגן עדן.
5. שבת שלום ומבורך!!
2 זה שאדם אחד מגיע לו מוות זה לא משווה אותי אליו בשום אופן,
אלא זה אומר שמגיע לו מוות על דבר שהוא פשע.
אם אדם או קהילה או שבט או עדה בישראל מתים חייבת להיות לזה סיבה,
ואנחנו חייבים לברר מהי כדי שהיא לא תשוב על עצמה.
בגמרא מסופר רבות "רעב של בצורת בא על.. דבר בא על.. שריפה באה לעולם על.. מגפה באה לעולם על..
חרב באה לעולם על..."
3 לגבי גלגול נשמות אני לא רוצה להגיד את דעתי כי אני לא חושב שקיים דבר כזה אלא זה המצאה של האר"י.
4 מאיפה לך שאותם אנשים לא המציאו? יש לך הוכחה לזה?
זה יותר מזכיר אוב.
ביהדות הקדומה בכל אופן זה לא ממש היה מפורסם
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"
הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.
ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?
רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...
תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!
אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.
כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.
האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?
האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?
או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?
העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.
מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה? (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)
אולי לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי?
זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...
הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...
אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?
לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.
זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...
אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...
עכשיו מבינים קצת יותר??
אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...
חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך.
אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??
אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...
כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...
בקיצור מורכב ביותר...