יש לי שאלה רצינית ממש..שאלו פרטי תדעו
תגידו, אם בת הולכת עם חצאית קצרה או מכנס או שהיא בים.. אז היא מחטיאה בנים אחרים נכון? אבל זה לא שהיא חוטאת... נכון? היא חוטאת או לא?
מניסיון.שירוש16

השאלה לא מתאימה לפורום הפתוח.

 

יש הלכה ויש ספרים. (שו"ע למשל) וניתן לעיין בהם.

 

בהצלחה.

אני לא מסוגלת לפתוח ספרי קודששאלו פרטי תדעו
מרגיש לי צבוע..
בכל מקרה שאלתי רב ורבנית ואף אחד לא ענה לעניין... הם אמרו שהנקודה היא שלא לעשות את זה כי זה מטמא את הנפש וכו וכו אבל אני רוצה לדעת אם זה עבירה או לא...??
מה הבעיה לפתוח ספר הלכה?שירוש16

הם לא סתם נוצרו לקישוט.

בת יהודיה פותח ספר יהודי. אין בזה שום דבר צבוע.

כן.. לא שנמצאים במצב כמו שלישאלו פרטי תדעו
אני מרגישה טמאה ומגעילה כשאני פותחת הלכה... אני פשוט מתחילה גם להרגיש שזה לא לראש שלי )חוצמזה שאני גם לא כ"כ קוראת ספרים למה ההפרקטיביות שולטתת חחח..(
איזה שטויות שאת אומרת לעצמך...Meir B.H


זה נשמע לי הרבה יותר חמור מהשאלה עצמהתודה

השאלה היא אחלה שאלה, האם צניעות היא בשבילי או בשביל הבנים. אבל זאת שאלה יבשה ויחסית פשוטה. כמו שחלק השכילו לכתוב  - נכון שצניעות נועדה גם לכך שגבר לא יסתכל בדברים שאסורים לו ע"פ ההלכה, אבל גם אם היו נגמרים כל הגברים בעולם, כללי הצניעות לא היו משתנים כהוא זה. למה? כי צניעות הוא ערך עצמי בלי קשר לסביבה (מה הערך העצמי שלו? זה דיון שלם ונפלא...). מה נחשב צנוע? גם זה כמו שכתבו, ע"פ תורת ה' שבימינו מתגלה אלינו דרך השו"ע והפוסקים, וכל אחד יכול לנהוג ע"פ רבותיו.

אבל ממש כאב לי לקרוא על היחס שלך לספרים. לא שאת לא מתחברת לזה, כל אחד ומה שהוא אוהב. אבל בגלל המצב שלך? ושאת מרגישה טמאה ומגעילה? חס וחלילה! רוב האנשים שישאלו אותם אם הנשמה שלהם טהורה או לא, יענו שהיא קצת טהורה, או בכלל טהורה, תלוי לפי כמות המצוות והעבירות שהוא עשה בזמן האחרון... אבל אנחנו אומרים כל בוקר בתפילת שחרית: "אלוקיי נשמה שנתת בי טהורה היא...". לא קצת טהורה, לא חצי טהורה. לחלוטין במאה אחוז טהורה. ולא משנה איזה עבירה הבנאדם עשה דקה לפני שהוא התחיל להתפלל, הנשמה שלו עדיין טהורה. האם יכולים להיות דברים בעייתיים בנו שמונעים מאיתנו לחוש את זה? בוודאי. אבל המחשבה שאני טמאה או לא שייכת לזה זה שקר של היצר שמרחיק אותנו עוד יותר.

ואם התכוונת שזה גורם לך להרגיש מגעיל מכיוון אחר, אשמח לשמוע...

מקוה שעזרתי.

מחזק. כל נשמה היא קדושה, ומה שמתאים לנו באמת זה הקודשיהודי_

בס"ד

 

הבלבול והטומאה של מעשינו זה לא אנחנו באמת. פורים מגלה לנו את העניין הזה, שכל חטאינו הם רק מסיכות

זה קצת מעבר.. זה יותר מסובךשאלו פרטי תדעו


אז יאללה, תפתחי לזה שרשור חדש...תודה


אם ההרגשה מונעת ממך להתקדם בעבודת ה' זו בעיה.שירוש16
יש כלל די עתיק עם היצר הרע-
כל דבר/רגש שמונע מבנ''א מלקיים תורה ומצוות מקורו ביצר הרע ולא ביצר הטוב.

היצר יודע מה להשתיל בראש של בנ''א. יש לו ניסיון של שנים והוא יודע הייטב את המלאכה.
מה עושים? נלחמים.

בהצלחה.
תלוי כמה היא לא צנועה.. מכנס נראלי בסדר.. אבל היא מתלבשתרחמו
מאד לא צנוע אז זה חראם
ובתכלס זה נחשבשאלו פרטי תדעו
עבירה או לא?
כן זה עבירה .. כי הבנים יסתכלו עליה.. אבל אם היארחמו
מתלבשת כמנהג מקום (כמובן מקום מכובד ו) אז לא נראה לי שהיא עושה עבירה
מממ..שאלו פרטי תדעו
אני מתלבשת בים כמן שמתלבשים בים וזה לא חריג .. זה עדין עבירה?
ולמה העבירה שלי? זה בחירה שלו אם להסתכל הוא זה שחוטא לא אני .. לא?
זה עדיין חראם.. כי מה אם הוא לא באמת רצה ליסתכלרחמו
עלייך. ובמקרה הוא ראה אותך אז יש לך עבירה שהוא ראה אותך לא בכוונה .. אם את הולכת תשתדלי ללבוש קצת יותר צנוע.. יהיה לך מצווה גדולה!!
אבל זה הוא שהסתכלשאלו פרטי תדעו
זה עבירה שלו גמאם הוא לא התכוון לא?
בנות הם מחטיאות שהם הולכות עם קצרצחוט אבל הם לא חוטאות... לא?
העבירה גם עליך.יומנים נשרפים
אם את רוצה למנוע את זה, או שתתלבשי צנוע גם בים או שתלכי לחוף נפרד. יש הרבה אפשרויות,אין טעם לשחק עם ההלכה,כי בסוף תיעד היא מנצחת
מה המגבלות הצניעותיות של ההלכה?שאלו פרטי תדעו
כי בתכלס לפי ההלכה גם אסור לעשות חור שני.. וכו וכו כי זה "משחיט" את הגוף... והיום גם ללכת צנוע יכול למשוך צומת לב יותר מהרגיל...
זה את יכולה לתאר בעצמך.. כמו בת ישראלרחמו
עבר עריכה על ידי אמת המים בתאריך כ"ט באדר תשע"ו 11:18
אם את הולכת עם הבנים זה מאד חראם ללבוש כמו פרוצה.. רק טיפה יותר צנוע זה יהיה מצווה גדולה

נערך עקב ביטויים לא ראויים.
לא לא, ממש לא, את טועה.יומנים נשרפים
לפי רוח ההלכה, חור שני זה לא שייך.בשום מקום לא ראיתי שכתוב במפורש: אל תעשו חור שני, וזה לא עניין של להשחית, ממש לא. אין לי כח להכנס לזה..
את רוצה באמת לדעת מה המוגבלות? זה יגרום לך לאנטי, אני יגיד לך דוגרי, בעקרון 10 סמ' מתחת לברך, חולצת שעוברת תמרפק והפתח לא עובר את העצמות.
אני לא אומרת לך עכשיו תעשי בדיוק, אבל בואי קחי תמינימום חצאית שעוברת תברך, חולצה שלא פתוחה מידי ולא קצרה מידי, תתחילי מקטן תגמרי בגדול. זה קשה אבל אפשרי
אוקיי אבל צניעות זה משתנה ממקום למקום!Reminder

כי אם אני בתל אביב למשל, ואני הולכת עם מכנס וחולצה קצרה אני נקראות ממש צנועה, אבל אם אני מסתובבת כה במקום דוסי כולם מסתכלים עלי בצורה של מה את עושה פה, וכל זה...... את יודעת...

נכון, אבל אם את הולכת בצניעות בשביל הבנים, באסה לך.יומנים נשרפים
את אמורה ללכת בישביל עצמך וכי ככה כתוב בהלכה, אם את הולכת עפ ההלכה, את הולכת ככה תמיד בכל מצב. גם אם תבואי לנשף ככה זה לא יראה מוזר, כי כולן שם ככה אבל זה סתם זבל, הם הורסות את עצמם ומפקירות אותם בידי מישו אחר.
נכון .. אבל צריך גם קצת כבודרחמו
בא נגיד את הולכת לניו יורק ויש מקום שם שהנשים הולכים בלי חולצה ממש (כמובן לא כולם) .. זה מאד מאד חראם.. אז אם את הולכת שמה את צריכה ללבוש יותר צנוע לא כמנהג המקום.. כי זה חראם מדי.
אבל מכנס או חצאית שלא מכסה את הברך או דברים כאלה.. נכון שלפי ההלכה צריך לכסות אבל זה לא ״ביג דיל ״ ובפרט במקום שכולם הולכים
לא נכון!! די לרפורמיות הזאת!ירא ורך לבב

זה אסור על פי ההלכה! מה זה "זה לא ביג דיל????!!!!

מה זה משנה שכולן פרוצות??

מה שההלכה קבעה אסור לרדת מזה, עם כל הקושי. לא משנה איפה נמצאים.

איפה למדת את זה ?אשמח לשמועתתתתת
מה הקשר לאיפה את נמצאת? יש גדרים ברורים בהם מותר להתלבש כמו שכתבה שדות של אמת. וואין הלכות צניעות לתל אביב או לבאר שבע. זה היצר הרע שלל שאומר לך רק תהיי קצת יותר מהסובב אותך וכך הוא מכניס אותך לכיס שלו. יש מי שציווה על הצניעות ומה שהוא אומר לא משתנה. לעולם. וכשכולם יסתובבו ערומים אז מספיק שתשימי תחתונים ? נראה לך הגיוני?
לא... אחרת זה מאבד את הפואנטהשאלו פרטי תדעו

הפואנטה של הציניעות זה כדי לא לבלוט...

 

זה לא בדיוק נכון.ירא ורך לבב
עבר עריכה על ידי ירא ורך לבב בתאריך א' באדר ב תשע"ו 12:02

זה מעבר לאורך וצמידות וכו'.

זה בקטע של צבעים ואיכות.

אבל יש אורך שאסור לרדת גם אם זה בולט.

לא הבנתי את עונה לא ואומרת כןתתתתת
אם זה נראה לך כל עניין הצניעות.אז זה אומר שכשכולם ערומים גם את תצטרכי להסתובב ערומה כדי לא להתבלט.
יש מקומות שגם אם אני אלך כמו שאתם אומרים-Reminder

חצאית עד הברך ושרוולים ארוכים, יגידו שזה לא צנוע! ויש מקומות שכולם הולכים שם עם גרביים וחצאית אמצע ולכן אם אני אלך בלי גרביים זה ירא5ה לא צנוע!

צניעות זה משהו שכן קשור קצת למקום שאתה נמצא בו.

אמנם יש תהלכות הבסיסיות שחייב לשמור אבל השאר משתנה ממקום למקום

יופיתתתתת
זה אומר שכל עוד והיא לא שומרת על הכללים הבסיים. מרפק. ברך . לא צמוד וכו אז היא חוטאת. תודה על התגובה
חור שני לא אסור משום השחתה (לפחות לפי הרבה)יהודי_

בס"ד

 

צריך לדעת שאת הכל אנחנו עושים לפי ההלכה. זה שיש אנשים שבאים וממציאים הלכות וחושבים שככל שהם יקשו על חייהם יותר זה רצון ה'- זו טעות חמורה וכפירה. אנחנו עושים מה שה' אמר בידי נביאיו וחכמיו, לפי תורתנו עפ"י מסורת תושב"ע שעברה לנו מדור לדור.

רגע.. מה זתאמרת?שאלו פרטי תדעו

אז משום מה אסור חור שני? או שבכלל מותר..?

מותרפאז
חור שני מותר, גם נזםלשם שבו ואחלמה
אז למה הרב שמואל אליהו אומר שאסור?שאלו פרטי תדעו


אם הוא אמר אז כנראה שאסורלשם שבו ואחלמה
אני לא יודע.
אבל בכל מקרה אני מציע לך לבחור רב אחד שיש לך אפשרות לדבר איתו, כדי שתוכלי לברר את כל הדברים,
כי יהיה לך קשה להסתדר עם שמועות וליקוט של הלכות מרבנים שונים.

יש רבנים שעונים לשאלות בטלפון ויש אפילו קבוצות וואטסאפ עם רבנים שעונים לשאלות

אם את רוצה פרטים תשאלי בפרטי ותדעי...
לעניין הלכות צניעותיהודי_

בס"ד

 

צריך לכסות עד המרפק. ועד אחרי הברך (המינימום ההלכתי) בגפיים.

בשאר המקומות צריך לכסות דברים שרגילים לכסות (גב וכו').

ויש קישור ל"פניני הלכה", אם יש לך בעיה עם ספרים.... : 

http://ph.yhb.org.il/category/%D7%9C%D7%99%D7%A7%D7%95%D7%98%D7%99%D7%9D-%D7%92/06-%D7%94%D7%9C%D7%9B%D7%95%D7%AA-%D7%A6%D7%A0%D7%99%D7%A2%D7%95%D7%AA/

מה ההבדל?ירא ורך לבב

זה אסור? אז זה אסור.

מה זה משנה אם זה מאוד לא צנוע או רק קצת?

ממ בעקרוןיומנים נשרפים
כשבת מתלבשת לא צנוע היא מושכת בנים.
וכשהיא מושכת בנים בעצם היא מחטיאה אותם- והחטא גם עליה וגם על הבן.שתיהם מופסדים.
אבל כמו שרחמו כתב אני חושבת שזה כמנהג המקום, לא סגורה על זה.
סתם הערה, אם בת הולכת צנוע ועדין מסתכלים עליה וכו'- החטא על הבן ולא עליה, כי היא בסדר, היא צנוע.
ממ הבנתי שאת רוצה רק תכני.רק מוסיפה שלא מתלבשים צנוע בשביל בנים, היום זה טעות נפוצה ביותר, כולן חושבות שזה בשביל בנים.זה ממש בישבילך. כשבן מסתכל עליך וחושב מחשבות טומאה, זה פוגע בך, ואת לא יודעת את זה, אז כדאי כמה שיותר למנוע את זה.
בהצלחה!
אבל גם בים מנהג המקום הוא קצרצחוטט..שאלו פרטי תדעו
אבל את לא אמורה להיות בחוף מעורביומנים נשרפים
אני עובדת על המידותשאלו פרטי תדעו
אני מחפשת חופים נפרדים אבל אפחת לא תבוא איתי... כל הקטע בים זה גם הצחוקים עם הבנים... זה נראלי יהיה מממש חסרר
ממ אין מה לעשות, יש הרבה דברים שקשה לנו איתם כי אסור.יומנים נשרפים
גם בשר עם חמאה טעים פי שתיים מבשר עם שמן, אנחנו שומרים תו'מ, אז עד הסוף.
תשתדלי, זה קשה אבל זה באמת אפשרי.
הרבה בנות מסתדרות בים גם בלי הבנים, תשאלי פה, רובן בחוף נפרד והם מאד נהנות.
ותכלס, יהיה לכם הרבה יותר כיף לבד, בלי הבנים. תוכלו להיות אמיתיות ולא צבועות.
וא תגידי לי שאת מרגישה ממש בנח לידם, אני יודעת מזה, איפשר להרגיש בנח, גם אם את רגילה לזה, תמיד יהיה איזה משו יותר רגוע בך ומסודר כשאת עם בנים.
כנראה את באה ממקום אחר...שאלו פרטי תדעו

אני באופי שלי באמת מאלה שמרגישות הכי סטלה ונוח בכל מקום ולא מתפדחות חוצמזה שגם כל החברים הכי טובים שלי הם בנים אבל עכשיו התחזקתי והבנתי שקשר כזה עמוק של חברות (לא של אהבה או אנא עארףף איך תגדירי) אז הוא לא בריא ומטמא את הנפש מה שגם זה שהתחלתי לשמור נגיעה אז זה קצת מקשה בכל מקרה עכשיו אני באמת משתדלת להיות יותר עם חברות שלי אבל זה עדיין לא משנה את מצב

לפי רוב מוחלט של הדעות העבירה העיקרית היא הלבוש עצמומתקדם...
ובנוסף לזה זה גם מחטי את הרבים.
בעקרון להחטיא את הרבים זה חטא יותר חמור מלחטוא בעצמי...
חוטאת.ירא ורך לבב

כי ההלכה חייבה אותה.

 

סתם לידע כללי, להחטיא אחרים זה איסור דאורייתא, "לפני עור לא תתן מכשול".

אבל זה לא שאני מכשילה אותםשאלו פרטי תדעו

כולם ככה (וזה לא כזה נוראי) אז זה לא שאני בולטת ומושכת מבט.. הבנת? למדתי איך להתלבש בצורה יותר אממץץ עם קצת יותר הרבה בגדים... חחח בערךך

אין הכי נמיירא ורך לבב
במקרים כאלו זה "רק" חטא, בלי להחטיא.

מה שאמרתי שה שכשמחטיאים - זה לא פחות חמור, זה עלול להיות איסור דאורייתא...
אם בת לובשת משהו שאסור על פי ההלכה היא חוטאתדי"מ
בן מסתכל על משהו שאסור לו הוא חוטא.
אין להאשים אחד בחטאי האחר וזה לא תלוי בכך.
סתם שאלה-שירוש16
מהע ההגדרה של 'מחטיא את הרבים' ולמה במקרה הזה זה לא תקף?
התכוונתי כשהיא מתלבשת בצורה מותרת על פי ההלכהדי"מ
ובמקרה ובחורה הולכת שלא על פי ההלכה?שירוש16
ז''א, עד כמה בנ''א אחראי על מעשיו של השני? (אם בכלל..)
תלוי מה, ללכת ברחוב ולצפות שבנים לא יסתכלודי"מ
זה לא דרישה הגיונית. אולי הם מיד יורידו מבט אבל באותה שניה זה עלול לגרום להם להירורים.
אבל נניח בגלל זה להצדיק משהו אקטיבי כמו אונס זה כבר ממש ממש לא נכון.
הבת לא צריכהיאירוש

להיות בחוף מעורב. זה החטא.

בנים חוטאים כתוצאה מאיך שהיא מתלבשת. האם זה נחשב שהיא חטאה כי היא החטיאה? לא יודע.

יש "לפני עור לא תתן מכשול", אסור להחטיא אחרים. אני לא יודע מה בדיוק הגדרים.

ילקוט יוסףירא ורך לבב

ילקוט יוסף אוצר דינים לאישה ולבת פרק ס:

ה. אסור באיסור גמור לבנות ישראל ללכת בחצאיות קצרות, או שמלות קצרות, שמלבד שעוברות בכך על איסור חמור של פריצות וגירוי יצר הרע, יש בזה גם לאו מן התורה, משום "ובחוקותיהם לא תלכו".

ו. אין לנשים (גם רווקות) לצאת ברחובות העיר בשמלות ללא שרוולים או בשרוולים קצרים, וכדומה, שהוא איסור חמור ביותר. וחובה קדושה על הרבנים לפרסם ברבים חומר איסור זה, שהוא עוון גדול מאד"

אמרו כאן דברים נכונים בכל זאת אגיבהכל מאת ה'
שאם הם חוטאים בגללך אז את חס ושלום המחטיאה.
זה לא קשור מנהג המקום אז אם אני במקום פרוץ אז גם אני צריכה להתלהש כמוהם ?!
יש את המנהג המקום, אבל לא לבוש כזה
לדוגמא:גרביים לבנות יש את העניין של מנהג המקום(אבל בבקשה לא להיכנס לזה)
אז לא כל דבר זה מנהג המקום.
תלכי לחוף נפרד אני מבטיחה לך שזה הכי כיף בעולם.
עוד יותר כיייף וזכות שאת שומרת על עצמך ועל עמ"י.
אין לי מושג בת כמה את אבל זה גם משפיע על הזוגיות שלך בעתיד,כי את בונה אותה.
נכון שאולי זה לא רלוונטי כרגע ,אבל מה לא היית רוצה שגם בעלך ירצה שתלכי לחוף נפרד?! ברור שהוא רוצה.
יש את ההלכות צניעות תעייני,אני אומרת לך את רק תרוויחי תשכנעי בנות לבוא איתך לחוף נפרד,אם הן באמת חברות טובות,אז הן יבוא איתך,אם הן יגידו לך לא ,אז זה בסדר אולי קשה להן.אבל כדאי לך לשמור על עצמך.ותשמחי בזה שאת שומרת על עצמך,אולי בנות יתלהבו ללכת לחוף נפרד וישתנו בגללך.הצניעות זה בישבילך ,בשביל עמ"י,הקב"ה
בהצלחה !!
אגב ..טיפה של אור
קראתי את כל השיחה ושתדעי לך שאם חברות שלך לא רוצות לבוא איתך , אז זה כנראה כי הן לא מבינות ממש מה זה חוף מופרד , הן במחשב שלהן חושבות שעם בנים זה הכי כיף אבל לא ממש . אני מכירה המון בנות שירצו כי זה חופשיות מהבנים , כלומר הן לא צריכות להשקיע ולחשוש בגלל הבנים שבים , להפך יש להן אפשרות להיות יותר חופשיות ולעשות באמת מה שבא להן , תסבירי להן ככה ומי יודע אולי הם ישתכנעו . בהצלחה ותמשיכי לשמור על צניעותך !
היא חוטאת, כי היא מחטיאה בניםעזרא זה אהבה
שזה חטא גדול מאוד
חחחח הן יבואושאלו פרטי תדעו

אבל יהיו יבשות כאלה

חוצמזה הם לא כ"כ יזרמו 

הם פחות אוהבות את הים יותר אוהבות את הבנים 

(אני אבל מכורה לים... )

ואתם צריכים להבין.. אצלנו בן הוא כמו חברה טובה אין הבדל.. מבינים? אז אנחנו מרגישות בנוח גם לידם בהכל

אם בן זה כמו "חברה טובה"די"מ
אז למה הכוונה ב"הן אוהבות את הבנים"?
שילכו עם החברה הטובה שלהן (את) לים.
אתה יודע איזה פאדיחות מצחיקות אנחנו עושות?שאלו פרטי תדעו

מלא פעמים (בגלל שזה בנתניה ליד המרכזית יש טונות צרפתים) אז היינו הולכים נגיד אני ועוד מישו והיינו מציעים לו נישואים בצרפתית.... כל מיני צחוקים כאלה והבנים גם כאילו היו מגנים עלינו מחבר'ה נגיד סוטים או שלא היו נגיד באים לנו בטוב...

 

נו, ההלכה יותר חשובה.די"מ
ילקוט יוסף, אבן העזר סימן כ"א:2121

ד אסור באיסור גמור לבנות ישראל ללכת בחצאיות קצרות, שמלבד שעוברות בכך על איסור חמור של פריצות וגירוי היצר הרע, יש בזה גם לאו מן התורה, משום "בחוקותיהם לא תלכו". והלובשות חצאיות למעלה מן הברך, צריך להשפיע עליהן בדרכי נועם להתלבש בצניעות. [אוצר דינים לאשה ולבת עמוד שנד. יביע אומר חלק ו' חלק יורה דעה סימן יד אות א]

 

ה אסור באיסור גמור לנשים (גם רווקות) לצאת ברחובות העיר בחולצה בלי שרוולים או בשרוולים קצרים, שהוא איסור חמור ביותר. וחובה קדושה על הרבנים לפרסם ברבים חומר האיסור. והמוכר בגדי פריצות כאלה עובר על לפני עיור לא תתן מכשול. ורק אם יש לתלות שתוכל להשתמש בשמלה כזאת בהיתר, כגון שתלבש מתחתיה חולצה עם שרוולים, אפשר להתיר למכור, ולכן אם רואה שבאה בבגדי פריצות, לא ימכור לה. [אוצר דינים מהדו"ק עמוד שנז. יביע אומר חלק ו' חי"ד סימן יד אות א. וחלק ג' אבן העזר סימן כא אות יב]

 

 

ולגבי אישה שלובשת מכנסיים: (ילקוט יוסף, יורה דעה סימן קפ"ב):

 

ח הדבר ברור שחלילה להתיר לבנות ישראל ללבוש מכנסיים, אפילו אם המכנסים נעשו במיוחד לצורך נשים, ואפילו אם המכנסיים רחבות, שיש בזה משום פריצות ופריצת גדר הצניעות. ואף אם הבנות לובשות אותן כדי להגן מפני הצינה והקור אין להתיר בזה בשום אופן, כי הם בגדי שחץ ופריצות. [יביע אומר ח''ו חלק יורה דעה סימן יד]. ואין להקל בזה גם אם לובשות את המכנסים מתחת לחצאית, שאין זה מן הצניעות להתלבש באופן השונה משאר הנשים החרדות לדבר ה'. ואף שכך היה המנהג אצל יראות ה' ללבוש מכנסים רחבות מתחת לחצאית ארוכה, כיום יש לנהוג כפי מנהג החרדים לדבר ה'. ובפרט שאותן הלובשות מכנסים תחת השמלה עושות זאת לשם פריצות, ולא כמו בדורות קודמים.

 

הממטיפה של אור
לא ממש הבנתי את המכנסיים? יכול לתת הסבר קצר ?
יש איסור על לבישת מכנסיים מתחת לחצאית כלומר טייץ או ...על איזה מכנס מדובר ?
הוא כתב בתחילת אותה ההלכה שכל מכנס אסור2121

כלומר אפילו אם זה מכנס שנעשה במיוחד לצורך נשים ואפילו אם זה מכנס רחב.

כל מכנס , מתחת לחצאית ??טיפה של אור
לפי מה שהוא כתב- כן.2121

הוא כתב "ואין להקל בזה גם אם לובשות את המכנסים מתחת לחצאית". מזה "בזה"?- במה שהוא כתב בתחילת ההלכה שלבישת מכנסיים אסורה אפילו אם הן מכנסיים שנעשו במיוחד לנשים ואפילו אם הן רחבות. והוא אפילו אמר "אף שכך היה המנהג אצל יראות ה' ללבוש מכנסים רחבות מתחת לחצאית ארוכה, כיום יש לנהוג כפי מנהג החרדים לדבר ה'" (כלומר שאפילו מכנסיים רחובות אסור מתחת לחצאית).

אבל מה הבעיה?שאלו פרטי תדעו

הרי אסור מכנס כי "לא ילבש גבר שמלת אישה" ולהפך.. לא? אז אם זה לבת וכולם יודעים שזה לבת אז למה לא?

רגעע נראלי אני יכולה לענות לעצמי...שאלו פרטי תדעו

1. גם בגלל שזה יענתוו מראית עין (בחורה דתיה לובשת מכנס.. אז כנראה שמותר ואז היא תלבש גם מכנסיים לא על רמה..)

2. שזה יענתוו גם פורץ גבולות במיוחד עם הדור שלנו שיש יחסית הרבה לה"טבים וכל אחד לובש מה באלו כמה שבאלו וכו וכו

גם חוטאת וגם מחטיאהלשם שבו ואחלמה
חוטאת - שהרי היא הולכת בלבוש שאסור ללכת איתו.
מחטיאה - שבגלל איך שהיא הולכת גברים נכשלים.

זה שני דברים.
אבל היום זה לא כזה בולטשאלו פרטי תדעו

כי כבר כולם ככה אז זה לא שדווקא אני ימשוך את המבט

נכון, זה לאו דווקא את, זה את ועוד בנות אחרותלשם שבו ואחלמה
אבל למה זה פחות חמור,
קודם כל זה חטא ללכת ככה בלי גם אם אף בן לא נכשל,
ואם כן, איך זה מנחם אותך שיש עוד בנות כאלה שהכשילו?
זה לא מנחם מה שהתכוונתישאלו פרטי תדעו

זה שבגלל שכבר כולם ככה הבנים לא מסתכלים כ"כ כי כולם זה אותו סגנון ואותו לבוש אז אין להם מה להסתכל הם לא כזה מסתכלים 

זה כבר תלוי בהתנהגות שלה אם היא בוןלטת ובמראה פנים ומבנה גוף.. זה כבר לא קשור לצניעות של לבוש

אז זהו, שפשוט יש לבנים יותר על מה להסתכללשם שבו ואחלמה
זה לא שהמבט שלהם נמשך למי שיוצאת דופן
המבט שלהם נמשך למראה לא צנוע,
וזה לא משנה אם המראה הזה הוא יוצא דופן או רגיל.
תלוי מאוד איפה אתמייחלת לה'

כשאני מסתובבת בב"ב לפי ההלכה המקובלת (בלי גרביונים) בנים מסתכלים אליי, ואם אני ילך בדיזינגוף  (מה שקרה לי) אז לא יבינו למה כשחם יש לי שלושת רבעי

נכוןןןןןן זה מה אני אומרתשאלו פרטי תדעו

אז מה הבעיה גם בים? למה אם אני איהיה בים עם חצאית וחולצה או שמלה את יודעת כמה מבטים סה ימשוךך..? אבל אמרו שעדיין אסור יםם

תראימייחלת לה'

לפני גיל מצווה עוד הלכתי למעורב ומבטים משכו  שם כל הבנות גם במקסימום בגדים שבים

רוצה ללכת לשם בשמלה אני לא בטוחה בזה

את לא אמורה ללכת לים עם בניםירא ורך לבב
ואם הם קרובי משפחה אז הם לא יסתכלו מוזר, מקסימום תצטרכי להסביר.
לא כ"כ הבנתי אותךשאלו פרטי תדעו


כתבת שאין בעיה ביםירא ורך לבב
אבל את לא אמורה להיות בים עם בנים.
אני יביא מקור בלנ"ד אח"כ.
אוקי תודה רבהשאלו פרטי תדעו

מעריכה את זה מאודד.. לא מובן מאליו בכלל

ילקוט יוסףירא ורך לבב

אבן העזר סי' כא סעיף כח:

"אסור בכל תוקף להתרחץ בים מעורב, שאין בו הפרדה מוחלטת בין נשים לגברים, והוא איסור גמור מעיקר ההלכה, ואינה חומרא."

יש בגד ים צנוע.די"מ
זה לא מכשיר את השרץ.פלונטר היפה


אני לא חושב שזההבסדר ללכת לים מעורבדי"מ
אבל נראה לי גם בים נפרד צריך ללכת עם בגד ים צנוע.
אני באופן אישי לובש חולצה בים. איך אפשר להיות כל כל חושפני???
כל אחד ואיך שהואפלונטר היפה

בחופים הנפרדים זה כבר לא כזה בעיה לאומת החוף המעורב..

ואם מדובר במישהי שהולכת לחוף מעורב, כמובן שהיא לא צריכה להיות שם, אבל אם היא שם, צריכה להשתדל להיות מה שיותר צנוע. למרות שזה עדיין בעייתי ביותר...

מה שכן, זה נצרך לטיולים וכאלה.די"מ
מה נצרך?פלונטר היפה


בגד ים צנוע. טיולים במים.די"מ
רציתי לומר לך בנוסף כל הכבוד.לשם שבו ואחלמה
בסופו של דבר זו התמודדות לא פשוטה
ורואים שאת מחפשת את האמת ואת הטוב
כל מאמץ וכל רצון טוב שלך נחשב הרבה מאוד
בעיני ה׳ יתברך.
ה׳ רואה את הלב שלך וכמה את כנה ואמיתית
ברצון שלך להתקרב אליו.
מתוקות! [:הכל מאת ה'
אשרייכן!
זה הגיל,וככל שיהיה יותר מוקדם יותר טוב,תמיד אפשר לעלות כן,הכוונה היא שהיצרים יותר גדולים,כשגדלים יותר. וככל שתקדימו יותר,תתגברו יותר בעתיד,תגיעו עם הרבה כוחות.
צריך להתייעץ עם מישהי אמא,חברה,דודה שמהווה דוגמא בשבילכן,שתוכל לעזור,לכוון,לנתב.אי אפשר לבד.(אולי כן בעצם,אבל זה נורא קשה)
אל תפחדו לשאול ,חובה לשאול!
מי ששואל מחכים!
איזה כייף זה לראות בנות צעירות שככה מתחזקות בשמחה ובאהבה!
שתצליחו
תגידו מה נסגר???אמא יפה
מה כל ההתפלספויות האלו?? אם הבנים רואים? מנהג המקום? כל זה לא קשור לצניעות האישה.
גם אם יהיה רחוב שהוא רק נשים האישה צריכה להיות צנועה כי זה הציווי וזה היעוד שלה.
זה שהיא מחטיאה בנים זה נספך לחטא אבל ממש לא רק.
גם בשירותים שאני לבד יש הלכות צניעות ידעתם את זה?
כמו בנאדם שמדבר לשון הרע יש לו חטא על הדיבור וגם חטא על זה שמחטיא מישו להקשיב לו ,ולשומע עצמו יש גם חטא על זה שהוא שמע.
שום חטא לא סותר את החטא השני.
אותו דבר לגבי הצניעות אישה שהולכת ללא צניעות חוטאת בלי קשר למי שרואה אותה בנוסף שגברים מסתכלים עליה חוטאת על זה שהחטיאה אותם והגבר עצמו חוטא בזה שהסתכל כל אחד מקבל את עונשו במדויק ושום חטא לא מתקזז.
אגב אם האישה הולכת צנוע לפי כל כללי ההלכה וגבר הסתכל עליה והרהר או משהו כזה, לה אין עבירה כי היא את שלה עשתה אך אם היתה לא צנועה התביעה היא גם עליה .
מקווה שהובנתי כראוי.
מזתאמרת?שאלו פרטי תדעו

מאז שהתחזקתי אני לא הולכת ככה ליד בנים אבל ליד חברות שלי אני חופשי מה באלי.. (כמובן רק כשאנחנו בתוך הבית וזה רק אנחנו בלי בנים אחרים או משפחה שלה *אלא אם כן זה אמא או אחיות שלה* ואני משתדלת באמת לא לצאת ככה לרחוב) אז מה הבעיה? 

אם אני עם שורט או גופיה או סטרפלס בטן ליד חברות שלי זה לא צנוע להם? זה גם חטא.

וכרגע אני משתדלת לשמור צניעות רק מתוך קטע של לא להחטיא בנים אני מקווה שאני יצליח גם להגיע לדרגה של לעשות את זה כי זה מה כתוב בהלכה וכי אני מבינה שזה מה טוב לי... 

בתוך הבית זה משהו אחרירא ורך לבב
כמו ברכה וחוף נפרדים...
אבל ברחוב...
אבל האשה ההיא אמרה שלאשאלו פרטי תדעו


יש מינימום מה מותר גם בביתירא ורך לבב
אבל ברור שבבית מותר יותר.
כמו שאישה נשואה יכולה להיות בבית בלי כיסוי ראש.
גם בשירותים אסור לגלות יותר ממה שצריך.
רק להבהיראמא יפה
תשובתי התכוונה לכל אלה שענו לך בהנחה שהן דתיות.
כי אם שאלת מסתמה שאת לא יודעת ולכן אני מקווה שלא נפגעת.
לא חושבת שאפשר להסביר פה את הבעיתיות של חוסר צניעות גם ליד בנות אבל את חיבת לדעת שגם אם אין בנים יש צניעות
בכל אופן כל הכבוד לך על ההתחזקות שתצליחי בכל אשר תיפני ושתמשיכי רק לעלות ולהתעלות אין לך מושג כמה שכר את מקבלת על כל התגברות.
ברור שחוטאתט1

חוטאת בין אדם לחברו ... לא אכפת לה ליצור בלגן אצל הבנים כי זה לא אצלה ...

 

ולכל הבנים שהגיבוט1

ברור לי שהכוונה היא טובה

ואם יכולים להגיד דעה אם היא חוטאת

אבל מי פה ועד לשפוט אותה ...

אתם בכלל לא יודעים כמה זה קשה

 

אני בכוונה שולחת את זה באופן כללי

למרות שיש רק תגובה אחת שממש ....

פשוט אני לא רוצה לפגוע

 

אז שימו לב בבקשה

תודה על ההבנה

 

לכל אחת זה קשה בגלל משהו אחרשאלו פרטי תדעו

אני לא יודעת ל-מה את התכוונת.. 

אבל לי זה קשה מבחינת נוחות ויופי זה נראלי פחות יפה... וגם ממש חם

מה זה רצינית... משו...Meir B.H

שאלה בדיחה, קודם כל את בערוץ 7. תבררי במקומות של הלכה.

לא הסתכלתי פה בהרבה תגובות אבל אני לא יודע מאיזו הלכה את מנסה להתחמק כשאת אומרת שאת מרגישה שאת לא מספיק כשרה לקרוא אותה, זה לא להחזיק את עשרת הדברות - אחרי הכל גם הכמרים משתמשים בספרים האלה אל תעשי מעצמך מחמירה גדולה.

לעניינך, אין איסור הלכתי לבחורה ללכת עם חצאית קצרה או מכנס. יש עניין ללכת צנוע באופן פנימי, ראיתי כאן באחת התגובות ברפרוף שעוד מישהו אומר לך שאת צריכה פחות להתמקד בדברים השוליים "מה יחשבו הבנים בלהבלה" ויותר לחשוב איך את מקבלת את עצמך עם זה.

הבנים ש"את מחטיאה" כשאת הולכת עם חצאית קצרה או מכנסיים אלו אותם בנים ש"תחטיאי" אם תהיי יפה גם מאחורי 100 שכבות. אין איסור "ולא הסתכלת על אישה שחיה את חייה ברחוב או הים".

וממש לא המקום לשאלה הזאת, זה ערוץ 7 ולא וועדת רבנים...

תיקון של כמה טעויות חמורותירא ורך לבב
יש איסור ללכת עם חצאית קצרה או מכנס, וכמו שכתב הילקוט יוסף.
הבנים שאת מחטיאה זה גם בעיה שלך אם לא התלבשת בצניעות אבל בעיקר בעיה שלו.
אם את בצניעות זה בעיה שלו בלבד.
צניעות כוללת גם שלא יהיה חשוף וגם שלא יהיה מושך.
לא אתווכח איתך פה. אני לא למדתיMeir B.H

את הסוגיות האלו אלא מסתמך על נשים חזקות מאוד שאני מכיר, וגם זכור לי על אשת רב מחמיר מאוד שגם הלכה עם מכנסיים - ואני סומך עליהן שעשו את שיעורי הבית שלהן.

אני לא יודע איפה אתה נכנס שהרי אתה לא רב, לא פוסק הלכה ואפילו לא בת. אבל יפה שאתה מנסה לתת תשובה, אולי זה יוסיף לה קצת רקע על הבעיה, מי יודע...

ברור שיש אסור בחצאית קצרה. זה נקרא בהלכה עוברת על דת יהודיתאנא ה הושיע נא

ולהלכה מצווה על בעל של אשה כזאת לגרש אותה בלי כתובה. 

ממליץ שלא תכתוב סתם בלי ללמוד, זה מכשיל.

בכל מקרה מי שהגבת לו הוא בן של אחד מגדולי הדור , אז כנראה שהוא יודע משהו.

טוב אחיMeir B.H


אני נכנס כי לכל דבר שאמרתי הבאתי ילקוט יוסף.ירא ורך לבב

אתה לא נכנס, כי לא הבאת שום מקור חוץ מזה שראית נשים...

וואי, איך בהודעה אחת גם זילזלת בה, גם שפטת אותהלשם שבו ואחלמה

וגם כתבת טעויות הלכתיות בוטות. 

בוודאי שיש איסור גמור ללכת עם חצאית קצרה או מכנס

אשת רב שמחמיר לא חייבת להיות מחמירה בעצמה, 

וגם אם כן, זה שהיא הלכה עם מכנסיים זה לא אומר שמותר כל מכנסיים

ובטח ובטח לא מתיר חצאית קצרה. 

ושוב, גם לרוב סוגי המכנסיים אין מי שיתיר. (יש מכנסיים יוצאי דופן שאולי יש שמתירים)

לא מזלזל לא בה, ולא שופט אותהMeir B.H
יש בזה בעיה הלכתיתטוביה2
חכמים קבעו קוד לבוש. ואסרו ללכת עם פ חות מזה - לכן יש איסור מדברי חכמים (דרבנן) ללכת לא צנועה.
הבעיה היא פחות שתיגרמי בעיה לבנים שרואים והיות שזה איסור לפני עוור יש דין שתולים שאולי הוא לא יחטא
בנוגע למה נחשב צנועה - תישאלי רב (תחפשי רב מקל אם את רוצה) אני לא בטוח אבל אולי יש דעות שמתירות ללכת לפי מה שבמקום נחשב מכובד - גם אם זה לא בדיוק ההלכה (לדוגמה מכנסיים או שרוול לא עד המרפק)
חצאית קצרה באורך הברך ופחות מזה- חוטאתגפן36
וגם אם בכל האזור כולן הולכות כך- כולן חוטאות.
שרוול עד למרפק- עדיף שלא אבל יש שמתירים.
גרביים (וחצאית בין ברך לקרסול/ גרביון)- כמנהג המקום. ואם כולן הולכות בגרביים ומכסות עד לקרסול והיא לא- לא ברור אם היא בגדר חוטאת או מחטיאה.
במחילה! המחטיאה היא חוטאת בכמה ענינים. ה' יהיה בעזרך!מלכיאל שדה

להחטיא אחרים - זה חטא.

ללכת בניגוד להלכה וההדרכה של גדולי ישראל - זה חטא.

 

ה' יהיה בעזרך ללכת בדרכיו, אמן!!!

 

גם כשאדם מרגיש שחטא, תמיד, תמיד, תמיד...  יש מקום לתשובה!

והתשובה מכל הלב - תמיד, תמיד, תמיד... מקובלת לפני ה'.

תמיד מתחילים בצעדים קטנים קדימה.

 

את שייכת לעם סגולה,  את בת של מלך!!!

את יכולה!!!

בהצלחה!!!

כלהעני ממעש

יהודי ויהודיה

בכל מקום ומצב

הוא אהוב לפני ד'

("ישראל, אע"פ שחטא- ישראל הוא")

 

גם מי שמרגיש/ה מגעיל/ה, וגם מי שהרגע עשה עבירה נוראה,

יכול ומוזמן

להתפלל/ ללמוד תורה/ לקיים מצוות בין אדם לחבירו/ למקום

(ודרך אגב, בדרך כלל יתן לו הרגשה נעימה וטובה)

 

עם הזמן אולי תגלי פחות רצון/צורך להתנהגות מסויימת שיש לך היום-

שאולי ממש בוער לך לעשות- מסיבה/ סיבות כלשהם

 

לעצם העניין- בת אמורה להתלבש באופן צנוע ומכובד ברשות הרבים

דרך אגב, גם בנים.

 

דרישות האורכים של בגדים לבנים הם פחות משל בנות,

בגלל מבנה גוף שונה,

ובגלל שמשיכה של בנים ובנות למין השני הוא באופן אחר

.

בהצלחה בכל מעשי ידייך

 

לעצם השאלה- הדוגמאות שהבאת הם אסורות

לא נראלי את מחטיאהמאיר.
אני לא מוצא סברה להגיד שאת מחטיאה

כל כה שמקדש סוג שלא ישמור על טהרת המשפחה הוא מחטיא?
זה לא שהם לא שומרים בגללולשם שבו ואחלמה
ובמקום לחפש סברות בליבך עיין בספרי ההלכה
הוא נותן להם חלות של זוג נשוי שבלעדיו לא היו עושים את זהמאיר.
עבר עריכה על ידי מאיר. בתאריך ל' באדר תשע"ו 12:47
אז הם עושים זאת בגללו
במה זה שונה עכשיו?
למה בגללו? הוא רק עורך את החופהלשם שבו ואחלמה
הם יטמאו בלי קשר לחתונה, זה לא שהם שומרים נגיעה עד החתונה.
ובכל מקרה זה לא קשור לנושא שלנו
עפ"י ההלכה את צריכה להיות צנועה*שלי*
שזה אומר חצאית מתחת לברך וגם כשאת יושבת וכל תנועה לא רואים כלום.
בלי קשר-בת- מלך

כל הכבוד לך!

את מדהימה!

את מהממת טוב שאיכפת לך!סתם שאלה מה את היית עונה עלרק אמונה

השאלה שלך למישהי אחרת?נשמע שיש לך מלא רגש נראה לי שהיית מבינה אותה ומפרידה בין האישיות שלה לעצם המעשה,נכון?מענין אם צדקתי...

לא קראתי את כל התגובות...

תשובה-''הכל לטובה''

היא גם חוטאת וגם מחטיאה.

קודם כל,היא מחטיאה את הבן כי אסור לו ליראות,ועצם זה שהיא מחטיאה אותי היא חוטאת.

להחטיא זה חטא

יש לי רק שאלה?תתתתת
האם את יודעת שיהודים עושים את המעשים שלהם לפי מה שכתוב בספרי הלכה? ולא לפי מה שנראה להם?
יש חובה להיות צנועה זה את כבר מבינה אחרת לא הייתה לך בכלל שאלה.
הצניעות היא לא מהאדם היא מ-ה'
והצנע לכת עם אלוק...
לכן באמת לא משנה מי רואה אותך מבני האדם. קודם תדאגי שמי שברא לך את הגוף שאת מנסה לחשוף ירצה לשמור לך עליו בריא.
כי אם הוא לא אוהב שאת חושפת אותו הוא ידאג שלא תרצי לחשוף אותו יותר.
מחלות העור שיש היום לא היו בכמות כזו בעבר.
תבדקי את זה. כל כך הרבה מחלות עור קשורות ביחסי מין. הקשר לא מקרי.
ועוד דבר תהיי בטוחה שאת המקומות שאת חושפת לאחרים הזיווג שלך מנסה לראות אצל אחרות .
ככה זה. וכשתעשי תשובה גם הוא יעשה ..כשאת לא תמשכי תשומת לב של אחרים הוא לא יסתכל על אחרות.
זה החטא לשה- שהיא מחטיאהזריחה


תיקון טעות: שלהזריחה


ברור שעוברים עבירה אדגים זאת בעזרת משל:דוס

 

אדם עומד במעבר חציה ורואה שאין מכוניות האם יהיה מותר לו לעבור??

מצד אחד אפשר לומר שכן.

אבל אם ילד קטן יראה אותו עובר הוא יחשוב שמותר לעבור באדום(כי אם המבוגרים עוברים אז למה אני לא) אזי הוא לא יעבור למרות שהסיבה שלו מוצדקת מאוד.

אישה שהולכת לא צנוע מחטיאה את הבנים ואת האנשים סביבה ולכן היא לא יכולה לומר "בעיה שלהם שלא יסתכלו אלא צריכה להתחשב בחברה".

ועם זאת אציין שהיא מחטיאה את הרבים(בלי קשר לצד המוסרי בעיניין).

וגדרי ההלכה הם הקובעים ולא מה שאנשים רושמים לך פה לכי לרב שלך או של ההורים שלך ותשאלי אותו מה גדרי ההלכה לבת ישראל קדושה וצנועה.

הדוגמה לא דומה.ירא ורך לבבאחרונה

כשילד עבר באדום בגללי,

אני לא הכשלתי אותו בעצם עבירתי,

זה כבר השלב הבא.

בחורה שהולכת לא צנוע היא מחטיאה באותו ברגע.

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירותאחרונה

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילהאחרונה
מדהים!
שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

בדידותהרשפון הנודד

למה אפשר לחוש בדידות ברמה כמעט משתקת והאם זה אמיתי ומה אפשר לעשות עם זה?

לכן לנוער יש תנועות נוער. מפגשים, פעילויותפ.א.
כן אבל זה מרגיש לי קצת בריחה משום מההרשפון הנודד
בריחה? אשמח שתסבירפ.א.

אתה מרגיש בדידות כי אין לך חברים? מה עם חברים לכיתה בלימודים?

אתה לא חבר בתנועת נוער? 

זה לא זההרשפון הנודדאחרונה

זה הנקודה יש לי חברים אבל אני לא רוצה לבנות את הקשר שלי רק בשביל להרגיש שיש לי חברים ואני לא בודד...(מוזמן להסתכל בשרשור החדש על ללכת לסניף מעורב שאתה לא כל כך מאמין בזה אבל צריך בסוף חברה..)

...הרמוניה

א- אדם בסופו של דבר מול עצמו גם כשהוא עם חברים וגם כשהוא לבד... האם אתה מהווה חברה טובה לעצמך? 

מעניין לך עם עצמך? האם אתה חבר טוב לעצמך (רגשית)?

תכנס פנימה. בכל אחד יש עושר פנימי וזה תענוג לגלות אותו.

ב- נסה לשים לב לזה שאתה אף פעם לא באמת לבד, תמיד מושגח בידי מישהו שאוהב אותך אהבת עולם...

אולי יעניין אותך