סטיגמהיין הונגרי
יכול להיות שדיברו על זה כבר אני לא מכיר.
אני יודע שזה נשמע מכליל אבל...
האם אפשר לפסול על פי הגדרה של "קווניק" או "גושניק"?
עד כמה בנות מבינות את ההבדלים בניהם?
( למרות שזה הכללה עדיין בדרך כלל הסטיגמה כן אומרת משהו אמיתי)
ודאי אפשר לפסול...תרחיב לבי

הראיה - שכך המנהג (המטופש, לדעתי)

 

בנות לא מבינות, והאמת - גם בנים לא באמת מבינים...

 

סטיגמות נכונות בערך ב70%,

ושווה לבדוק האם מה שמפריע לאדם בסטיגמה קיים,

כי יש מצב שהמועמד נמצא ב30% האחרים...

 

קיצור, אם אתה מחפש בחורה אינטליגנטית, אל תדאג,

מן הסתם היא תשתמש בבינתה היתרה ותמצא אותך,

למרות הסטיגמות

בהצלחה!

אני לא בטוח שאתה צודקטהר ליבנו

למיטב ידיעתי יש פער די גדול בין הסטיגמה על גושניקים (בעיקר זו המצויה באיזורי הקו) לבין הגושניקים עצמם.

לגבי הצד השני אני לא יודע כי אני לא מכיר...

טוב נו, נתקןתרחיב לבי
סטיגמות אמיתיות נכונות כנ"ל,
ויש סטיגמות שהן ממש שטויות,
[כמו שגושניק לא רפורמי, אם לזה התכוונת]
לא יודע מה אומרים אצלכם על גושניקיםטהר ליבנו

רק אמרתי את מה שאני מכיר מהניסיון (מכיר לא מעט גושניקים ושומע לא מעט סטיגמות) יכול להיות שאני טועה, כמובן

אממtz1994

בתור בת אני חושבת שרובנו יודעות פחות או יותר מה זה אומר גושניק וקווניק אבל ההגדרה כשלעצמה לא מספיקה כי קווניק וגושניק עומדים על רצף מאד גדול, זה הכל יחסי, לכן אני חושבת שכדאי לפרט על עצמך יותר, מה זה אומר בשבילך שאתה קווניק\ גושניק.

בהצלחה.

אממיין הונגרי
הנקודה היא לא מה אני.
הנקודה היא עצם העניין שמסתכלים על ההגדרה הזאת. במיוחד שנראה לי שרוב הבנות לא באמת מכירות את הישיבות. ( נראה לי שמי שמכיר מבין שיש הבדלים קטנים שהופכים אותם לגדולים).

אשמח אם תנסי אולי להגדיר מה זה גושניק ומה זה קווניק כך יהיה אפשר להתייחס להגדרות עצמם.
אין לי מושג מה זה אשמח אם תסביר מה שאני חושבת


כשיציעו לך נדבר על זה שובתרחיב לבי


אוף אני לעולם לא אדע עכשיו! הלפפ..מה שאני חושבת


זה לא חסרון שאת לא יודעת... יתרוןהרוזן!

סגנונות של ישיבות...

כדאי לדעת לדעתיtz1994

אחרת תמצאי את עצמך יוצאת עם בחורים מקצוות שונים.. אז זה יכול לעזור לך ולמקד אותך

אממיין הונגרי
בשביל זה לא צריך לדעת את ההגדרות של ישיבות. בשביל זה צריך לברר את אופי הבן אדם שאת יוצאת איתו
^^^^^הרוזן!
אפשר גם לברר על קו מחשבתי...
אבלtz1994
בדרך כלל בנאדם לא ילך לאופי ישיבה שלא מתאימה להשקפתו..לא?
בדרך כלל, לא הכרחי..אדם כל שהוא

בכל ישיבה יש טווח מסויים, ולפעמים גם מישהו הולך לישיבה שיש לה יתרונות אחרים מבחינתו, למרות הפער ההשקפתי.

 

יש משפט שנמצא בשימוש בשידוכים - "הוא לומד בX, אבל הוא לא Xינק".

על משפט הסיום - אלעזר300


תדעו לכם שאני מזה קלולס בדברים האלה!מה שאני חושבת

כאילו אין לי מושג! רק אחרי החתונה אגלה כנראה...

בחורי ישיבה יש מאחוריהם עלילות שלימות שלא בא לי להיכנס אליהם בכלל חח

אבל מה שאני כן יכולה לשאול בשביל לדעת אני אשאל!

(ואקבל תשובה! כבר!) צוחק

הכי טוביין הונגרי
תאמיני לי הכי טוב לבוא בלי סיטגמות. אפילו שלפעמים הם נכונות
"הוא לומד באוף אבל הוא לא אופניק"די"מ
אממיין הונגרי
אני חושב שיש כמה סוגי השקפות.
מסכים שיש ישיבות קיצוניות אבל רוב הישיבות באמצע.
והישיבות באמצע יכול להיות בהשקפה שבפתיחות כמו צד אחד.
אבל ממלכתי כמו צד אחר.

בקיצור נראה לי ברוב הישיבות אי אפשר לדעת מראש
חחח.. אני מוכנה להסביר לך בפרטי אם בא לךפנונו...
הסבר דחוףלהוסיף אומץ

אפשר הסבר על ההבדל בין הקו לגוש בפרטי?

מאוד פשוטדי"מ
קו זה כמו חוט ישר וגוש זה יותר כמו עב"מ.
בגדול ממש קווניקים= ממלכתיים. גושניקים נתפסים יותר ממלכתייםנפש חיה.

מהם

 

המחלוקת בין הקו לגוש הרבה יותר עמוקה מ"ממלכתיים" או לא...טהר ליבנו


ימשיך כבודו... נפש חיה.
בהגדרה תמציתית:אלעזר300

מוסכם על כולם שהקב"ה נתן לנו תורה מוסרית. בקו שמים את הדגש יותר על "הקב"ה נתן לנו תורה", ובגוש על "התורה מוסרית".
כל שאר ההבדלים הם התפרטויות של זה.

וביותר מפורט?נפש חיה.
ניסוח מחודשטוביה2

האם העיקר זה ה' נתן לנו תורה (והיות שה' אמת/לא משתנה וכו) התורה מוסרית (לצורך העניין לא משנה מה כתוב בה) - אם זה לא נשמע לך מוסרי אז אתה צריך להקשיב יותר טוב

או שאולי (ה' נתן לנו) תורה מוסרית ולכן לא יכול להיות שהיא תצדיק רוע - גם אם זה אומר שצריך להידחק בהרבה מקומות

לא הבנתייין הונגרי
האמת שעדיין לא הבנתי מאיפה הבאת את ההגדרה הזאת?
זה אומר שהגוש אומרים שהתורה צריכה להשתנות?
חס וחלילהטוביה2
אבל ברור שיש התקדמות המוסר וכו. ולא יכול להיות שהתורה תשאר מאחור לכן נניח הגויים של היום הם לא הגויים של פעם (זה כבר כתוב בראשונים) וברור שההלכה (הפרקטית) מתחשבת בזה
אממיין הונגרי
אבל אני לא רואה איך ההתקדמות הזאת שייכת לגוש ולא לקו.
גם הקו מתייחסים לחידושים אולי הם פשוט לוקחים אותם קצת פחות רחוק..
השאלה היאטוביה2
מה יותר מוחלט
האם אני פותח ספר כדי לקבוע מה היחס שלי לעולם
או מסתכל על העולם ואז מחפש באיזה ספר כתוב התאור שלי (מתוך ספריה מסויימת כמובו)
אני ממש לא בטוח שאתה צודקטהר ליבנו

אני לא בטוח שאני יכול לנתח היטב את נקודת המחלוקת בין הדו לגוש, אבל מגושניקים (ודומיו) שאני מכיר, אני כלל וכלל לא בטוח שהחילוק הזה נכון

ממש לא מסכיםיין הונגרי
האמת בתור מישהו שלומד בישיבת דומה לגוש אני ממש ממש לא מסכים.
בגוש גם מדגישים שהתורה מה'.
פשוט בקו התורה היא יותר מצומצמת למה שהם חושבים.
לעומת הגוש שמסכימים שלא רק מה שהם חושבים נכון. ושיש עוד הבנות.
תתפלא כמה דעות שונות (והכלה של דעות שונות)אלעזר300

יש בקו. הניסוח הזה למחלוקת הוא מאי-ידיעה, ולא ממש מכבד.

אתם רואים עדיף לא לדעתהפי
תמיד שניסו להסביר לי העדפתי לבוא נקייה מסטיגמות אם הוא רוצה שהבחור עצמו יספר לי
מצטעריין הונגרי
קודם כל לא הבנתי מאיפה הניסוח למחלוקת בין דגש על תורה מוסרית לבין תורה מה'?
וגם בישיבת קן אם תלמד ספר שהרב לא כל כך מסכים איתו אז הוא יגיד לך שעדיף לא ללמוד אותו לעומת הגוש. (ולי קרה מקרה כזה שהייתי בישיבת קו).
מצטער אם נילבת לא התכוונתי.
כמו שאמרתי,אלעזר300

מוסכם על כולם, גם על הגושניקיות וגם על הקווניקיות, גם שהתורה היא מהקב"ה, וגם שהיא מוסרית.

הלימוד של הגושניקיות מסתובב סביב המוסר. לכן יהיה נסיון לתת הסברים לעניינים בתורה בכלים מוסריים / חברתיים / אנתרופולוגיים. לכן לימודי האמונה יהיו רציונליים או אקזיסטנציאליסטיים.
הלימוד של הקווניקיות סובב סביב הקבלה מלמעלה. לכן לימוד התורה והשאיפה להבין אותה יתרחשו יותר במישור אידיאלי מופשט. לכן יהיה דיבור יותר רווח, וביותר נוחות, על עניינים סגוליים שאינם מוכרחים לוגית. ועוד דוגמאות לשני הצדדים.

זה ניסוח שנולד מתוך החוויה שלי, בשני הקצוות, ולדעתי הוא אמיתי מאוד.

אממ...אלעזר300

ואני לא יודע לענות על השאלה הבאה, אבל תנסה אתה, האם יצחקקו אצלכם על מישהו שפותח "לאמונת עתנו".

 

רצוני לומר: אלו השקפות שונות ובאמת יש "קיצוניים משני הצדדים". אני יוצא בהנחה ששני הצדדים ראויים לכבוד, ושהרבה מאוד שחקנים משני הצדדים אכן רוחשים את הכבוד הזה. אז מכאן באמת אפשר לנהל דיון.
(למעשה אפילו לא באנו לעשות את זה - אלא רק לתאר את הגישות! אנחנו בפורום לנ"ו!! אם ממש חשקה נפשנו במלחמת גוש-קו צריך לפתוח לה פורום מיוחד)

אמנם עוררתי בי את הרגש היהודי הקמאי להתווכח...טהר ליבנו

אבל זה בהחלט לא המקום, לצערנו (או אולי, למרבה המזל)

אממיין הונגרי
מצטער לא הבנתי.
מה הקשר בין הישיבות לממלכתיות?
נראה לי שההבדל העיקרי זה בסגנון ותוכן של הלימוד. ולכן נראה לי שבנות לא כל כך מבינות את ההבדל ( וגם לא צריכות להבין)
ובטח זה לא קשור לחתונה
ההבדל הוא הרבה מעבר, הוא בהשקפות עולם.ענבל
בס"ד

קו סגור יותר, גוש פתוח יותר.

אגב, גם סגנון לימוד משפיע.
יש סגנון לימוד בריסקאי, יש חסידי, וכו. באלה אני באמת פחות מבינה אבל יודעת שהם קיימים..
עליהם אני גם לא אפסול בד"כ למרות שהם כן משפיעים ודי מעידים על דברים מסוימים באופי.
כמובן שאני מכלילה אז אל תקפצו עם דוגמאות הפוכותענבל
אגב, לגבי הסוף...אדם כל שהוא

לפעמים, יש משהו שקשה לראות אותו בפגישות [נניח, איך הבחור מתנהג כשהוא כועס], ואז מנסים להעזר בסימן חיצוני שכנראה מעיד על תכונה מסויימת.

אבל נראה לי אבסורדי, שבת תנסה להסיק מסגנון לימוד בריסקאי על האופי של הבחור, [כשהקשר בין הדברים מאוד לא פשוט, והיא גם מן הסתם לא ממש מבינה בזה], במקום להסיק ישירות מהאופי על האופי.

 

שים לב שכתבתי שבזה אני פחות מבינה וגם לכן פחות אפסול..ענבל
שמתי לב, הערתי כללית לגבי הנושא.אדם כל שהוא


אוי, כמה שטויותהדעה והדיבור

הגוש פתוח יותר?

שטויות, אני נמצא שם די הרבה זמן זה לא נכון

גם אם הרב לא יבוא ויגיד לך לא לקרוא ספרים מסוימים אז החברה מסביב יקראו לך צימחושמאלני או צימחו פוסטשגריסט

חוץ מזה, כשמדברים על בריסק אין יותר שמרנים הלכתית מהם, לקחו את מגדל עוז ואמרו שבגלל לימוד התורה לנשים אז כולם שם פתוחים מחשבתית או הלכתית

שטויות, הגוש לא מקום פתוח, זה יותר מקום שמקבל דברים שונים

את אור הרעיון לא תקראי בבית המדרש, איפה הפתיחות?!?

סגנון הלימוד משתנה בין הרמי"ם ולא כולם בריסקרים, יותר מזה יש ראש ישיבה שדי מתנגד לבריסק

להגיד גושניק ואז לחשוב על זה כפתוח הלכתית או מחשבתית אוטומטית זה פשוט שטויות למרות ארבעת החברים שלך משם, חוששני שאת יותר מטועה

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(יש לחלק בין פתוח לליברלנפתלי הדג
פתיחות היא מידה, ליברליות ערך. אני חושב שאת שניהם אפשר למצוא בבתי המדרש הגושניקיים למיניהם, גם אם את השני יותר, לצערי.)
מה באת להגיד?הדעה והדיבור


הסברתי את ההבדל הטרמינולוגי בבסיס הויכוח בינך לבין ענבלנפתלי הדג

אני חושב שאתם מפרשים בצורה שונה את מושג הפתיחות.

מה גם שאתה לא עושה כאן את החילוק בין הישיבה ותפיסתה לתלמידים, שאני חושב שהוא מתבקש במקרה הזה.

תודה. ואתן לו להמשיך להסביר...ענבל
בס"ד

בכל זאת הוא אחד מארבעת החברים שלי משם.
שנינו היינו (אני מקווה)בשיחות השנה של ר מוישההדעה והדיבור

או של ר עוזי 

קשה לקרוא לזה פתיחות או ליברליזם

 

עומד ראש הישיבה שלך ואומר דברים מאוד ברורים נגד רבולציות הלכתיות

עומד הרב יעקב מדן וכותב לדף קשר נגד עליית נשים לתורה או מניינים משותפים ומתנגד ל929 ספר לי עוד על פתיחות... מחביאים בספריה אור הרעיון זו פתיחות??

אולייין הונגרי
ברור שגם בגוש יש דברים שסגורים בהם. ( בכללי היהדות היא לא פתוחה לכל הדברים).
אבל בקו יש שיטה אחת שכך הולכים ובגוש יש הרבה שיטות כל עוד הם בתוך גבול מסוים.
ברור שזה עניין יחסי, נכון?נפתלי הדג

יחסית לרוב המקומות יש ליברליות, כן.

דעותיי בנושא ידועות בהחלט, אני מוכן להרחיב אם בא לך... בתור היחיד בישיבה בערך ששאל את אור הרעיון הזה ולמד בו בביהמ"ד

 

שוב, פתיחות וליברליות הן אינן אותו הדבר. ליברליות בהחלט יש באופן יחסי לעולם הדתי, שוב, הרבה יותר בקרב התלמידים מאשר הישיבה עצמה. בקשר לפתיחות המצב יותר מורכב, בא נגיד שיש הרבה מה לשפר ושהיא ממש לא הולכת בדווקא ידי ביד עם הליברליות.

פתיחותיין הונגרי
האמת שלא הבנתי איך אתה מגדיר פתיחות?
פתיחות הכוונה להכיל דעות של אנשים אחרים?
עדיין יותר פתוחיין הונגרי
האמת שאני חושב שיחסית יש גם פתיחות לדעות אחרות. מסכים שיש ישיבות אחרות שהם מוכנות להביא מגוון יותר רחב של דעות.
אבל ברור שלעומת הר המור יש הרבה יותר דעות בישיבה.
לדוגמא כל מי פאנלים ודיונים בדף קשר.. ואפילו לפעמים סתם בתוך טיש כזה או אחר.
יש הבדלים השקפתיים בין ישיבות..אדם כל שהוא

שנוגעים גם לממלכתיות. קורה שיש מישהו עם השקפה שונה מההשקפה הרווחת בישיבה שלו, אבל הקשר בין השקפה לישיבות הדוק.

אולייין הונגרי
מה נקרא ממלכתי?
מאמין במדינה? צבא?
ובקשר להשפקה הכללית ברור שיש קשר בין הישיבות. אם הישיבה לא משפיעה על ההשקפה אז יש בעיה מאד גדולה.
אשמח לשמוע על ההבדלים בממלכתיות בין הרב עמיטל לרב טאוהדעה והדיבור


א. נדמה לי שיש הבדלים, ויש לי השערה מסויימת מהם.אדם כל שהוא

ב. אני לא רוצה לומר את מה שנראה לי, כי אני לא מספיק מכיר.

ג. לא טענתי את זה ביחס לקו לעומת הגוש, אלא בכללי.

מספיק לצורך העניין שיש הבדל בין הר המור לעוד יוסף חי.

גושניקים יותר ממלכתים מקווניקים?ענבל
בס"ד

תמהני.

בשתי המקומות הדברים הרבה יותר מסובכים מזה...
ולפי ההגדרה הזאת הרב אבינר הוא האמ אמא של הגושניקים. זה כמובן לא נכון...
את בולעת אנשים בציבור.... מה עשינו לך?!...נפש חיה.
עייני מסר ששלחתי לך.נפש חיה.
70 פנים לתורה וגם לעולםיין הונגרי
זה שיש השקפות שונות בציבור זה לא רע ובטח זה לא בולע אנשים
לא הבנת. זה היה בשביל ענבל.....נפש חיה.
גם אני לא הבנתי. ונכנסתי למסר.ענבל
המ...... ממלכתיים? וואס איז דאט?מה שאני חושבת


טוב עזבו. פתאום קלטתי את הסחרחורת מכל ההסברים אז פרשתי. חחמה שאני חושבת


אפשר בהחלט.ענבל
בס"ד

אבל עם כמה הסתייגויות-

קודם כל, תלוי מי המציע. אם מישהו שמכיר אותי טוב יציע לי מישהו שלומד באחת מישיבות הקו אני בהחלט אברר ואתייחס לזה ברצינות למרות שגם במקרה כזה זה ייראה לי הזוי.
אם זה מישהו שלא מכיר אותי אז אני כנראה אפסול ישר כי הסיכוי שיש מישהו רנדומלי בישיבות הקו שתואם את השקפת העולם שלי הוא אפסי.

באופן כללי אני ממעטת לפסול הצעות סתם ככה.
אבל יש מקרים שהקשר הוא באמת הזוי...

אה ואני נחשבת לאחת שיחסית מבינה בתחום.
אני גם יודעת למקם את עצמי אז זה מאוד עוזר.
מסופקיין הונגרי
אפשר לדעת איך את בדיוק מבינה בתחום?
למדת פעם בישיבה כזאת?
מכירה אנשים והיו לי חברים בחיי.ענבל
בס"ד

יחסית לבנות אני מבינה.
ויחסית גם לחלק מהבנים.
מממיין הונגרי
לגבי שיטות לימוד אני מסכים.
לגבי פתיחות השאלה מה ההגדרה של פתיחות?
פתוח אומר לא דוס?
לא. אומר פתוח. אין קשר לרמה הדתית.ענבל
בס"ד

זאת גם הגדרה די מרגיזה, אבל היא ניתנת לתיאור.
כמובן שיש בה גם רמות.
בכל מקרה בהכללה הקו יותר סגור בתוך עצמו והגוש יותר פתוח לקהלים החיים בארץ...
זה דווקא, לא נכוןטהר ליבנו

הקו מקבל את כולם, הוא אמנם מורה להם ללכת בדרכו אבל הוא לוקח אנשים מכל מקום. מנגד, בגוש, אנשים באים מרקע די דומה (אשכנזים, מקום ברמה סוציואקונומית גבוהה, רמת חשיבה גבוהה וכו'). לגוש יש הרבה מה לעבוד בתחום הזה...

לא התכוונתי בקטע של לקבל חוזרים בתשובה וכאלה..ענבל
בס"ד

יותר בקטע המכיל ובקטע הפחות מתגונן.
קשה לי להסביר את זה בכתב.
אממיין הונגרי
לא הבנתי מתי פעם אחרונה מישהו ניסה לבוא לגוש ואמרו לו שהוא קווניק או ספרדי?
(וזה לא חכמה לקבל את כולם ולהכריח אותם מה לחשוב)
אממה-מיוחד

תשובה מאוד מקובלת אצלך...

אממ...חיוך

אמממ😜יין הונגרי
סתם כי אין לי כוח לחשוב על כותרת
זה עניין אחרטהר ליבנו

הגוש לא פונה לקהלים מאוד רחבים, ובניגוד לקו, ישיבת הגוש יש רק אחת...

אוי נו, לא נכון. בהחלט יש עוד ישיבות גושניקיות.אלעזר300


יש? איפה?טהר ליבנו

יש את ירוחם שזה בקושי, כל השאר (שבוודאי עלו על דעתך) הן  לא גוש, בוודאי לא במידה שישיבות הקו הן הר המור...

אני לא בטוח שאת צודקת בכללנפתלי הדג
בירוחם, מא"ד, אורות שאול - כולן ישיבות די גדולות, אפשר למצוא דתיים ליברליים. מעבר לזה יש ישיבות ליברליות בסגנון שונה כמו עתניאל, שיח, מעלה גלבוע, מחניים וישיבות כמו מעלות או קריית שמונה שיש בהן כמות לא מבוטלת של דתיים מבלים ליברליים יחסית.

גם ישיבות קו הארדקור אין המון: הר המור, מצפה רמון, אילת, ת"א, שבי חברון, עלי הגבוהה אלו הגדולות יחסית, ויש ישיבות קטנות יותר כמו חומות, עטרת כהנים, אולגה או יפו.
ובכןטהר ליבנו

מא"ד זה לא גושניקים... הם עלולים להיעלב אם תאמר את זה, למרות שזה באמת לא כל כך שונה...

אורות שאול, עתניאל ומחניים הן יותר חסידיות מהגוש, מי במעט מי הרבה יותר. מעלה גלבוע נמצאת בסקאלה אחרת. שי"ח זו ישיבה קטנטנה, והיא בכלל שג"ריסטית (ויש פער לא מבוטל בין הגוש לבין הרב שגר). ראש הישיבה בקריית שמונה למד במרכז ולמיטב ידיעתי זה הקו החינוכי שלהם ומעלות ובנותיה הן ישיבות של "תורת ארץ ישראל".

אם אתה מצמצם את הגושניקיות ל"ליברליות" (מה שאגב, לא נכון בעיני) בלבד אולי תמצא עוד ישיבות "ליברליות", אבל יש פערים גדולים. זה שונה מאוד מישיבות הקו...

אם אתה יורד לסקאלה הזאת,נפתלי הדג

אז נכון, רק הגוש (וירוחם בחלקה הגדול) היא הגוש. ממה שראיתי בהתייחסות פה ובכלל, האמירה 'גושניקים' מתייחסת לדתיים ליברלים ככלל, ואני מסכים שהיא מאוד מאוד לא מדויקת - ולכן באה התגובה השנייה שלי למטה.

אבל אם אתה לא יורד לרזולציה הזו..אדם כל שהוא

אז אין סיבה להבחין בין ה'קו' למרכז, בית אל ועוד.

 

[אגב, בדרך כלל מי שנמצא בפנים הוא זה שאמור לחשוב שההבדלים הקטנים הם משמעותיים, ומי שיותר רחוק הוא זה שחושב שהכל אותו דבר].

אני לא בטוח שזה נכוןנפתלי הדג
ההבדל בין גושניק מצוי לבחור מאורות שאול ואפילו עתניאל הוא זניח יחסית להבדל בין בחור ממצפה לבחור מבית אל (ומשמעותי יחסית להבדל בין סוגים שונים של קווניקים, אולי למעט הר המור עצמה והיתר), לפחות ככה אני התרשמתי.

[נכון. זאת אחת הסיבות לבעיות בהגדרה. קשה לי אישית להגדיר גושניק לאדם מבחוץ, כשבעיני בין הרב שרלו לרב רא"ם לרב ליכטנשטיין יש עולם ומלואו.]
משה, ההבדל בין גושניק לאחד ממעלה גלבוע הוא זניח יחסית למצפההדעה והדיבור

ובית אל?

נכוןנפתלי הדג
מעלה גלבוע זאת באמת סקאלה אחרת, לפחות ממה שאני יודע.
אבל נגיד על ההבדל בין בחור משיח לבחור מהגוש (שכ"כ אוהבים להדגיש אותו...) אני לא בטוח שאפשר להגיד את זה בוודאות.
לא מסכיםהדעה והדיבור

מה ההבדל הגדול בית תל אביב לבית אל?

לא כל כך גדול 

כמו שיח לגוש

 

ולא מבין למה ההשוואה לשיח

הדרך לימוד כל כך שונה, ההשקפה די שונה

לא מבין מה דומה יותר מדי

שוב, אתה לוקה בסקאלה מעוותתנפתלי הדג

אתה קרוב לצד אחד של המשוואה, לכן לא מצליח לראות אותה בצורה מאוזנת.

אם יישאלו אותך מה הקשר בין בית אל לת"א כנראה שתענה דברים בסגנון של דוסים, ביינישים, קוקניקים וכו', ובסקאלה הזאת אפשר באותה מידה להגיד על הגוש ושיח שהם ליברלים לתפיסות מחוץ ליהדות וכו'. נכון שבפרקטיקה ההבדל בין הגוש לשיח גדול יותר,אבל בדברים שקשורים לנידון דידן אני חושב שהם משמעותיים באותה המידה.

נידון דידן הוא שידוכים או ליברליות?אדם כל שהוא


ליברליות לענייני שידוכין נפתלי הדג


אממיין הונגרי
גם הר המור יש רק אחת!!.
לגוש יש הרבה מאד ישיבות שהולכות בקו שלה. כמו שהר המור יש הרבה ישיבות שהולכות בקו שלה.
נראה לי שהגוש פונה להרבה יותר קהלים וזה בגלל שהוא מוכן לשמוע גם אנשים אחרים
למה?הדעה והדיבור

אם בחור ממוצא מזרחי לא מגיע לישיבה שלי זו נטו בעיה שלו, למה שמישהו יעשה התאמות

איזה התאמות בכלל ניתן לעשות שיש הרבה חוצניקים שזה ממש נוסח אשכנז

מאיפה בכלל הגיעה הדרישה לגוש יש הרבה מה לעבוד בתחום הזה?

קודם צריך להגדירו כבעייתי

אממיין הונגרי
נראה לי שגם בקו הם מנסים להיות פתוחים לכל הקהל...
פתוחים אבל דורשים שיילכו בקו שלהם.ענבל
בס"ד

הם יותר בקטע של לגרום לאנשים להיות כמוהם בעוד בגוש פשוט מקבלים אנשים כמו שהם.
ושוב, זאת הכללה והיא לא שחור לבן.
פתוח זה מושג רב משמעויות ומטעה...אדם כל שהוא

כפי שעלה כבר בכמה שרשורים פה.

לי אין מושגהפי
אבל עדיין אני מאמינה שלא טוב לשפוט אפחד. וזה שבנאדם בישיבה מסוימת לא ממש אומר עליו הרבה יותר ממשהו חיצוני ... אולי בדעות.. בכל מקרה הפואנטה שלי רק שאני אפגוש אותו אני אדע
זה לא עניין של "האם בנות מבינות",אלעזר300

כי הן רובן חיות בתוך הסקאלה הזאת בעצמן ממש כמו הבנים.

ההשקפות שונות וסביר מאוד שיהיו חיכוכים, אבל אפשר לנסות בכל זאת, אם נראה שיש סיבה.

הבחורה האחרונה שיצאתי איתה היתה מגדלעוזניקית (בצד הגושניקי של הבנות), ולמרות שאני מהצד השני, אמרתי שאולי כדאי לנסות. נפגשנו פעמיים, והפגישות עצמן היו מהנות יותר מהרגיל, אבל השוני בינינו היה גדול עוד יותר, ולא היה שייך להמשיך.

 

~

 

נקודה אחרת שצריך לזכור היא שיכולים להיות בתוך ישיבה אחת אנשים שאינם בדיוק-בדיוק בהשקפה שלה. זה שמישהו לומד בגוש, לא אומר בהכרח שהוא חזק בתפיסה הגושניקית, וכן להיפך. ודווקא לכן אני חושב שפעולת ההגדרה של הסגנון הדתי של המועמד עצמו חשובה.

מי שיודעת מה ההגדרה אומרת, ויודעת שהסגנון הזה לא מתאים לה..אדם כל שהוא

ויודעת שהבחור שייך באמת לסגנון הזה, ולא רק לומד בישיבה כזו - לגיטימי בהחלט שהיא תפסול.

אמממיין הונגרי
הבעיה המרכזית שנראה לי שהרבה לא יודעות ורק חושבות שהם יודעות מכל מיני סטיגמות שטוטיות.
רוב מי שגדלה בבית דתי מסוג מסוים יודעת מה מתאים לה...ענבל
בס"ד

והרבה לומדות תוך כדי תנועה.

אבל אתה צודק. יש גם כאלה שסתם.
בד"כ זה כן אומר, אדם בד"כ מושפע מערכים כללייםחסדי הים
של הקבוצה שלו.
גם רוב הבנים לא באמת מבינים את ההבדלנפתלי הדג
בטח לא במובן העמוק שלו. גם אנשים שמאוד בקיאים בשיטה שלהם, בד"כ לא מספיק מכירים שיטות אחרות כדי לנסח בצורה מדויקת את ההבדלים הדקים-אך-עמוקים ביניהן. ככה אפשר לראות בריתות שבמצב מסוים נראות מוזרות: פנאטים וגושניקים, שג"ריסטים וחסידים וכו', למרות שכשמבינים את ההבדלים לעומקם רואים שהחיבורים הללו הם מאוד מאוד הגיוניים במבט שני.

אם כך, איך דברים כאלה משפיעים?
יש קווים כלליים שעל פיהם אפשר לדעת דברים (בד"כ גושניק יהיה ליברל, קווניק ממלכתי, מרכזניק 'דוס טרור', בחור מעתניאל רוחני וכו'), שלפעמים הם מספיקים. בד"כ גם לא יציעו מראש לליברלית הר המורניק, אבל היו דברים מעולם, אני מניח. כמובן שגם לדברים האלה יש יוצאים מן הכלל.

מטבע הדברים, ככל שלמישהו או למישהי נושא כלשהו יהיה משמעותי הוא יותר יבין בו, ויוכל לדעת לדייק אותו כבר בשלבים המוקדמים יותר.
חיכיתי לתגובה שלך. ענבל
^^^^די"מאחרונה
כמו תמיד זה תלוי בבתנועה נועה
יש כאלה שמבינות ( כל אחת בדרכה) ויש כאלה שלא. יש כאלה שיפסלו על זה ויש כאלה שלא.

אותי אישית השאלה והחלוקה קצת מצחיקות בתור מישהי שנפגשה עם 17 בחורים ממגוון די רחב של ישיבות. וששני בחורים מאותה ישיבה נפרדו ממנה - אחד כי היא היתה דוסית מידי ואחד כי היא היתה פתוחה מידי. אבל בכל מקרה אף פעם לא האמנתי בחלוקה הזו. רק שאני כבר נשואה
זה כואבהפי

להוציא את החנוכיה ולראות שהדברים שביקשת משנה שעברה לא התגשמו .. לחשוב שהתפילות לא נענות לך שנה ועוד שנה ו..

למרות שממש התכוונתי  אז אז יותר מזה? אני לא אצליח..להתפלל יותר חזק.


ואז

לחשוב על כמה שהעם הזה עובר והכל מתחבר

ואולי זה הולך לשם ?


גאולה כללית ופרטית

חג שמח

לכל המקווים לישועה לעם למשפחה לכם..


אמן ואמןadvfb
בעז"ה ישועה קרובה ממשית!חסדי הים

מאז ששמעתי על הטבח הנורא אני בוכה. ב'מעוז צור' שרתי בבכי ובכלל פרצתי בבכי ב'נקום נקמת דם עבדיך' והוספתי לאומה הרשעה את ישמעאל.

אבל ב"בִּבְכִי יָבֹאוּ וּבְתַחֲנוּנִים אוֹבִילֵם אוֹלִיכֵם אֶל נַחֲלֵי מַיִם בְּדֶרֶךְ יָשָׁר לֹא יִכָּשְׁלוּ בָּהּ כִּי הָיִיתִי לְיִשְׂרָאֵל לְאָב וְאֶפְרַיִם בְּכֹרִי הוּא".

הבכי מטהר את ה'יסוד' להכל, ומביא מהר לידי זיווג, כדברי החתם סופר.

הבכי הוא כמו מקווה לרצון, ומעלה את הרצון למקום גבוה וטהור, וכמו שמאריך הרב קוק באורות הקודש חלק ג' על עליית הרצון כמטהרת את מידת ה'יסוד'.

כשרצון נפגש עם רצון נוצר זיווג.

כל עם ישראל קדושים וטהורים, כפך השמן הטהור של הכהן הגדול, כמו שכתוב בעין אי"ה שבת.

ה' תרחם על כולנו! אנחנו ראויים!

נכון ממשהפי
ממש בעז"ה אמן ואמן
😶זיויק
אמן שתהיה ישועת ה' כהרף עין
ליבי איתך, כואבארץ השוקולד
נכון , יש גם טובהפי

גם הטוב הוא פה אצלנו , אצל כל אחד

רק נותר לנו למשוך אותו

מבין? 

כואב ואמן!! מחזקת ממש.פצלשי"תאחרונה
המהירות של שוק השידוכיםadvfb

ברגע שהוואטסאפ נכנסל חיינו דברים עוברים מהירות האור כמעט.

לחכות כמה ימים להצעה זה נראה משהו שכמעט לא אפשרי,

מה דעתכם על זה?

למה אתה מתכוון ב"לחכות להצעה"?לגיטימי?
מישהי כתבה ליadvfb

אשלח לך הצעה ביום ראשון, ביום רביעי שלחה לי את הפרטים, וזה כבר לא היה רלוונטי..

כאילו זה נשמע לי הכי הגיוני לחכות קצת, אבל בגלל שהפלטפורמה של הוואטסאפ היא כל כך מהירה הקצב מתאים בהתאם.

קלטתי שמבחינתה זה כנראה לגיטימי לכתוב "אשלח לך הצעה" ואז לשלוח עוד 3 ימים.. ומבחינתי זה לא. לא בגלל איזו תפיסת עולם, אלא פשוט כי השוק מאוד מהיר.

אין לי שום סיבה לחכות להצעה 3 ימים ואני יודע שגם היא יכולה להגיד לי "אה היא בדיוק נתפסה" או סתם אגלה שאני לא חושב שאנחנו מתאימים.

העניין הוא שאנשים נתפסים ונפרדים בצורה מהירה מאוד ולכן גם ככה המהירות שאנשים מפגינים.

ברור לי שלפני הפלטפורמה של הוואטסאפ הדברים זזו הרבה יותר לאט ולאנשים היה גם יותר סבלנות

 

 

אני לא בטוחה שזו הפלטפורמהלגיטימי?

אולי זה יותר הצורה.

מי שהציעה לך - ידעה שהבחורה בכלל פנויה ביום ראשון? יכול להיות שמלכתחילה היא לא ביררה את זה איתה?

 

ממה שאני יודעת אין נוהל מסודר. נכון שמקובל יותר שקודם הוא אומר "כן" לפני שהיא מודעת לעניין בכלל, אבל זה ממש לא תמיד ככה. יש בנות שמעדיפות להישאל קודם. הרבה פעמים אם משדכים מכרים, את הצד שמכירים שואלים קודם.

 

באופן אישי אומר שאני לא מרגישה יותר מידי ככה. לא זכור לי שקרה לי מה שאתה מתאר.

לפעמים קורה שפתאום יש מבול של הצעות, ואז אני אומרת - שאני בדיוק מבררת, או בדיוק בתחילת קשר, ואולי בעתיד הקרוב זה יהיה רלוונטי.

 

 

ואני קצת נרתעת מה"שוק". המילה הזאת לא באה לי בטוב בהקשר הזה..

 

אין נוהל רישמי, יש נורמותadvfb

אני אומר שזאת הפלטפורמה, בגלל שלעשות "העבר" בוואטסאפ זה לוקח חצי שנייה ולהתקשר בטלפון זה לוקח יותר זמן, אנשים צריכים להתפנות לזה ריגשית.

ובלי קשר לאם היא ידעה או לא ידעה (במקרה הזאת אני מניח שהבחורה לא קיבלה פרטים שלי אבל נעשה בירור אם היא פנויה) - הקצב שפרטים עוברים דרך מיזמים, קבוצות וואטסאפ, שדכנים הוא קצב מסחרר. יש לי חבר שהתחתן לפי כמה שנים משידוך שנעשה ע"י 4 שדכניות וואטסאפ שונות שכל אחת שלחה לחברה שלה. וואטסאפ זאת תקשורת מאוד מהירה, תקשורת איטית כמעט ולא היתה מאפשרת לדבר כזה לקרות.

 

ובאמת, בדרך כלל אני מעדיף שלא יבררו אם הבחורה פנויה, כי אם היא לא פנויה יהיה לי דרך לדעת אם אני רוצה לחזור לי שהציע שינסה לאחר זמן שוב לבדוק לי אם התפנתה. וגם, זה לוקח זמן ואין לי סבלנות לזה. מעדיף לגלות שהיא תפוסה, מאשר לחכות עוד את הזמן הזה שיכול לקחת יומיים גם.

 

אולי את חווה את זה אחרת כי יש לך יותר סבלנות ממני, גם יכול להיות. אולי כי לפעמים מציעים לך אחרי שהבחור אישר, מה שכמעט בחיים לא קרה לי. לכן הניסיון במקרה כזה הוא לא הסבלנות, כי הבחור כבר אישר.

 

 

אסביר את ההקשר בו אני אומר את המילה "שוק". 

אני לא מתייחס לשידוכי וואטסאפ בתור דבר עמוק ולכן אני מרשה לעצמי להביא ביטוי מאוד שיטחי שלדעתי די תואם את השיטה הזאת.

כן, אני חושב שזה כלי, שברגע שיודעים את היתרונות והחסרונות שלו, אין סיבה שבעולם לא להשתמש בו בעת הצורך.

לרגע לא התכוונתי חלילה לדמות את כל מחפשי הזוגיות למיניהם כמוצרים בשוק. מה לעשות שבשיטה של כרטיסים זה חלק מהעניין וכמובן, חלילה אסור להשליך את זה על האנשים עצמם. 

השימוש בכלי הזה לא גורם לזלזל באנשים, הוא כן בעיני מבטא מגבלה אינטגרלית בשימוש בו.

 

לגבי וואצאפ וטלפון צודק.מוקי_2020

"שלעשות "העבר" בוואטסאפ זה לוקח חצי שנייה ולהתקשר בטלפון זה לוקח יותר זמן, אנשים צריכים להתפנות לזה ריגשית."


יש לי קצביה, שכל פעם שהיה צריך לעשות הזמנה, זה נעשה  דרך הטלפון.
אני רק מהמחשבה שאני מפריע למישהו באמצע עבודה מסויימת או שהוא עם לקוח בחנות.
זה כבר גורם לי לחשוב 3 פעמים לפני שאני מזמין.

מרגע שאפשר להזמין דרך אפלקציה,
אני מזמין הרבה יותר, הזמנות קטנות במקום אחת מרוכזת (חנות קרובה מאוד).

אבל לא הבנתי משהו.
מה הבעיה שלך להמתין 3 ימים ?
אני מנסה להבין אם אתה מכוון למשהו כללי או שזה רק משהו נקודתי שמפריע -לך-.

יכול להסביר ?
אם יגידו לי "תקשיב, נכיר לך מישהי שאנחנו חושבים שהיא מתאימה לך, אבל תמתין שבועיים"
אז אני לא מבין באיזה מקרה אני אגיד "לא, לא, שבועיים אני לא ממתין". מה אכפת לי "להמתין" ?
יכול להסביר. לצרכי מחקר כמובן.

אין עליךadvfb

אני יכול להשיג הצעות בצורה יחסית מהירה ולכן אם אדם חושב שאחכה להצעה שלו אז כנראה שהוא טועה.

זה שה"שוק" עובד בצורה מאוד מהירה גורם לי לחוסר סבלנות, לפעמים מוצדק ולפעמים שלא, ביחס לעיכוב בהצעות.

אין בעיה שישלח לי הצעה עוד שבועיים, שלא יחשוב שאני אחכה. יום יומיים כנראה שאחכה אם זה מישהו שאני סומך עליו.

נדמה לי שהבנתי.מוקי_2020

אבל שואל כדי להיות בטוח.
כי באמת נושא השידוכים זה דבר מרתק וגם חשוב.
כרגע לא בשימוש אישי שלי, אבל זה יכול להשתנות ביום אחד.

כשאתה אומר "שלא יחשוב שאני אחכה",
זה אומר שאם אתה כן מסכים "לחכות" שבועיים,
אז אתה למעשה מתחייב לא לצאת לדייטים אחרים, להמתין להצעה ואז להחליט אם אתה נפגש או לא עם אותה הצעה ?

הבנתי נכון ?

כןadvfb

אני לא חושב שאף אחד לא יסכים סתם לעצור שבועיים אז זה זמן יחסית מוגזם אבל כן הבנת.

ישר כוח!

תודהלגיטימי?

באמת נראה שגברים ונשים חווים את זה אחרת.

אני באמת כמעט תמיד מקבלת (ומבקשת..) רק אחרי שהצד השני אישר. [בהנחה שזה פנייה דרך צד ג]

וזה בעצם אומר שהצד השני פנוי ומעוניין. אבל זה גם אומר שיש מצב שאני לא פנויה, או לא מעוניינת. וגם שמבחינתי יכולות לעבור תקופות שבהם אין לי שום הצעה, כאשר בפועל יכול להיות שהיו כאלה שביררו והחליטו שלא...

 

תודה על ההסבר על השוק.

נתקלתי בשדכני וואטסאפ שפשוט מעבירים כרטיסים, בלי לקרוא יותר מידי. אבל מסתבר שגם להם יש הצלחות - אבל אף אחד מאלו שאני קיבלתי בדרך הזאת לא היו רלוונטיים.

זה עדיין צורם לי המילה הזאת, וזה לא שיש לי פתרון קסם לאיך אפשר לעשות את זה יותר טוב..

מסתבר שאני מאוד רגיל לאיך זה הולךadvfb
עבר עריכה על ידי advfb בתאריך כ"ד בכסלו תשפ"ו 11:16

שיש כרטיסים, שהם מנסים לשווק משהו, וברור שיש מאוחריהם אדם עם סיפור שלם, אבל הכרטיס עצמו הוא לא הבנאדם. לכן אני אולי מרגיש בנוח עם המונח שוק. למרות שגם יכול להיות שאצלי השימוש הזה יכול ליצור חוסר נוחות בהקשרים כאלה ואחרים.

 

נראה לי גם חשוב לומר שעצם הפלטפורמה של הכרטיסים (גם בוואטסאפ, אבל גם במיזמים שונים) היא פלטפורמה מאוד מוגבלת ולכן גם אם השדכן הוא מעולה ומקסים עדיין יהיה בזה מימד פחות "אנושי" וממילא מאוד מוגבל. ובודאי, התחושה האישית היא גם חשובה שמתעסקים עם שדכנים וחשוב מצד אחד לדעת לצאת מאיזור הנוחות או להרחיב אותו כדי שיהיה עוד אופציות להצעות, מצד שני חשוב גם להיות במודעות ריגשית ולשים גבולות גזרה ביחס ליציאה מאיזור הנוחות

 

אתה מתכווןהפי

שבזמן הזה קיבלת כבר הצעה אחרת? כי אם כן לגיטימי לקבל אותה .

אבל אם לא קיבלת הצעה ואתה סתם מעניש את מי שהציע כי שלח שבוע אחרי זה מיותר

האופציה הראשונה חחחadvfb

אני שואל את עצמי מה הוא התכוון שהוא שלח לי את זה תוך שלושה ימים

מן הסתם אנשים עסוקים ולא תמיד פנויים אבל בדרך כלל נראה לי הכיוון זה להציע ישר

וואו. מעניין.פצלשי"ת

אצלי אני לא מרגישה ככה

הכל איטי מאוד, ותמיד לוקח כמה ימים..

וגם אחרי קשר לוקח לי מלא זמן עד שמתחילה משהו חדש

אתה חושב שכמה ימים זה בגלל הווטסאפ?ארץ השוקולד

אני לא חושב,

אנשים לא רוצים לחכות ימים כי ההנחה שזה עוד כמה ימים עד שייפגשו, ומן הסתם יהיו הרבה נסיונות כך שזמן רב לברר יקח עוד זמן.

התכוונתי לטענה ההפוכה ממה שהבנת מדבריadvfb

בגלל שהפלטפורמה הזאת מאוד מהירה אז הציפייה שזה לא יקח כמה ימים אלא יהיה באותו יום.

כמה אתה מכיר שהלינו על תשובה אחרי יום?ארץ השוקולד
לא ראיתי שרשור מלין בנושא, גם פה דיברת על ימים 
לא תשובה כפרהadvfb

על עצם ההצעה.

אני אשלח לך הצעה ואז לוקח כמה ימים עד ששולח את ההצעה.

תאמת היה ממש לאחרונה שרשור על זה.

 

אני גם לא מלין על כך... אני תוהה על כך.

אתה חושב שלפני הפלאפונים זה לא הפריע?ארץ השוקולד
אתה מרגיש שזה מיידי?
הוואטסאפ יצר אפשרות להעברת מסרים בצורה מאוד מהירהadvfbאחרונה

ולכן הכל נהיה מהר מאוד מאוד.. ולכן גם קיימת ציפייה שדברים יעברו מהר.

מאמין שלפני הוואטסאפ היתה ציפייה לזמן יותר ממושך, דהיינו היתה יותר סבלנות כי זה לקח יותר זמן.

לפני הפלאפונים בכלל מן הסתם היתה ציפייה לזמן עוד יותר ממושך.

ככה מסתבר לי

מקווה שהפעם זה מובן חח

הדברים הקטנים שהיה נחמד מאוד אם הצד השני היה מעדיףמוקי_2020

אני מדבר על דברים שאם לא קיימים אצל אצל הצד שני, זה לא מפריע, 
אבל אם כן קיימים, אז  זה בונוס נחמד מאוד.

אני לא מכיר בן אדם נורמלי, שלא יכול להמציא רשימה של עשרות ואולי מאות דברים כאלה.
זה יכול להיות צבע מכונית, סוג מכונית, תוספות לפיצה, סוג מוסיקה, זמר, אלבום, שיר, עיר בירה בעולם לטייל בה...וכל דבר שהוא בעיקרון לא משמעותי
להצלחה ותחזוקת קשר אבל הוא בונוס שתמיד נחמד לדעת שהוא קיים ושבני הזוג באותו ראש שלכם גם בחלק מהדברים הקטנים שבחיים.

אז לכבוד החנוכה, יש 2 דברים שהם בונוס די נחמד עבורי. זה משהו סמלי כזה.
אגב, רק השנה למדתי שאין כזה דבר "חג החנוכה" יש "ימי החנוכה". חנוכה זה לא חג ביהדות כמו ראש השנה, פסח. 
אם יש תלמיד חכם בקהל, הוא מוזמן לאשר שלא חירטטו אותי.

לעניין עצמו :
א. בונוס 1 - שהיא אוכלת סופגניות רק בחנוכה, לא  חודש וחצי לפני כמו שרשתות השיווק היו שמחות כי זה טוב לביזנס. 

היום למעשה היא היתה אמורה לטעום את הסופגניה -הראשונה- שלה השנה ובאמת להנות ממנה בימי החנוכה ( לא לכעוס ! זה רק בונוס אם היא כן אוכלת בחנוכה בלבד ! )

ב. כאן אני מודה שזה קשוח יותר. אבל שוב, זה בעיקר בונוס. אז.. אה-אהמ ..
בונוס 2 - בחנוכה היא אוכלת סופגניות...רגילות. בצק, ריבה, אבקת סוכר.
ולא את כל ה"סופגניות" שהקשר בינהם לסופגניה זה כמו הקשר בין מכונית לרכבת.
עכשיו לפני שמישהו קופץ  עם :
"מה נסגר בן אדם ? זה ..ח.. סליחה זה..ימי החנוכה, תן לאנשים להנות מ "סופגניה" עם קצפת וקרם קמבודי בטעם פיסטוק חלבי-כנאפה- מלוח- מתוק"
אני בעד לאכול קינוחים שווים ומפנקים אבל שזה הופך מסופגניה ל..אני אפילו לא יודע איך לקרוא לזה..זה מבחינתי...לא בונוס. 
יש לך את כל השנה לאכול את זה. תשאירי את חנוכה, חנוכה.

הסבר על הבונוס במימד החילוני-מסורתי-רוחני.
אני רואה את זה (במיוחד בשנים האחרונות)  כסוג של...אני לא רוצה להגיד סדום ועמורה כי אז לא יבינו אותי בכלל,
אבל סוג של השתוקקות שהיא שורש יצר הרע ומקור הסבל. 
כלומר, זה בכלל לא משנה מה היו מוכרים ברשתות השיווק, אנשים פשוט רוצים את מה 
שכולם רוצים בלי לחשוב לרגע אחד אם הם -באמת- צריכים את זה ואם זה  באמת קשור לאירוע שבשבילו התכנסנו.

יש לכם דברים קטנים שחשובים לכם, לא קריטיים, אבל יהוו בונוס נחמד  אם הצד השני מעדיף אותם גם ?
ספרו בכיף.
לא בא לכם לשתף ורוצים לשמור את זה רק לעצמכם ? גם בכיף. רק קחו בחשבון שבסוף הכל יתגלה אז לפחות כאן תקבלו פידבק.

נ.ב - אם במקרה התחלתם לאכול סופגניות עם קצפת וקרם קמבודי בטעם פיסטוק-חלבי-כנאפה-מלוח-מתוק, כבר לפני חודש וחצי...אז..לבריאות.
 ימי חנוכה שמחים לכולם.

 

מה עם מי שלא אוהבת סופגניות?מבולבלת מאדדדד
זה גם בונוסShandy

כי היא לא תראה כמו אחת כזאת בסוף החג

אופס ימי החנוכה😂

לגבי ימי החנוכה זה נכון. זוכרת שלמדתי את זה לפנייעל מהדרום
חחחחח חזק. מזדהה מאוד עם הסופגניותפצלשי"תאחרונה

ותודה על התזכורת שיש לי כל מיני העדפות קטנטנות כאלו שאסור לשכוח בתוך כל ההתרכזות בערכים החושבים והגדולים, 

כי הדברים המשותפים הקטנים הם הרבה פעמים הבסיס לקשר טוב 

מצאתי בכתב ישן נושן את השיר הזה לחיזוק בחנוכה:חסדי הים

"הוי בחורים גיבורים וחזקים כארזים, הוי בנות בנויות חטובות כמגדלים.

חשבתם מחשבת חוץ לזמנו, כאילו ה' איננו משגיח בעתו.

האם ה' עזב אתכם גלמוד וערירי? האם הוא לא מכריז עלכים 'שלי'?

הקורא מראש דורות לא ראה? האם השגחתו הפרטית נסתרה?

יש לכם עוד תקווה ואחרית, בסוף הקשיים תגיעו לתכלית.

אהבתי אתכם אומר ה' אל נורא וחומל, מעיניי לא חבוי הקושי והסבל.

הנני בא לגואלכם כאם על בנים, בנפלאות אדירות ורחמים עצומים.

בית ה' נחנך בימי החנוכה, את הבית שלכם אבנה מהרה.

יצאתי לישע חשמונאים צדיקים, אצא כיום לישע הבדידות והמכאובים.

הכנתי לך גבר בחורה כלילת המעלות, ולך יפהפיה הכנתי איש חמודות.

נס פך השמן יאיר ויצהיר לעולם, ללבבות הנשברים לחזקם בריא אולם.

לרוממם לחשבם ממש כבני עליון, להסיר מהם כל פחד וחדלון.

לנטוע בהם כוחות וצפיות חדשים, להצמיח בהם חלומות כיוסף נרהבים.

עוד יהיה לכם ממלכת משפחה חמה, שבו מאיר באור יקרות השכינה הקדושה.

השכינה שורה על הנרות הקטנים היפים, זה ישרה על ביתכם באהבת עולמים."


התבוננתי על המראה וזה פלא עצום שגיליתי מסר כזה חזק לרווקים לפני חנוכה.

😂😂😂

מדהים!חרמון

מחזק מאוד! במיוחד המשפט "בית ה' נחנך בימי החנוכה, את הבית שלכם אבנה מהרה" נגע בי.

תודה!

תודה! חג שמח לך ולכולם!חסדי היםאחרונה
תפילה על כולם.
מה בעצם נשאר מהאמירה "העיקר זה לב טוב/מידות"?צע

מניח שיצא לכם להתקל ולשמוע את המשפט הזה לא פעם..

והרהרתי בשאלה  האם נכון שרוב העולם , כולל אני, לא חי ככה?!

כאילו, מניח של90 אחוז מהרווקים יש לב טוב, ואיזה קטע הם עדיין רווקים, וכנראה למרות טוב ליבם נפרדו מהם.

לכל תגובה בנושא אשמח, חנוכה שמח חברים!!! 

שזה הבסיס.מוקי_2020

-דעתי-.

המילה "עיקר" מבלבלת כאן..
אבל הכוונה הבסיס. קודם שיהיה את זה. בלי זה, אין על מה לדבר. אין בכלל מה לנסות.

ניקח את שוק הרכב.

אם אין בלמים שעובדים חלק,
ואין מנוע שפועל חלק,

אין בכלל מה להסתכל על הצבע והצורה וכמה אנשים הוא מסוגל להכיל בתוכו.

עכשיו נניח שיש בסיס.
זה אומר שכל רכב מתאים לך ? לא.
יש כאלה מעדיפים רכב קטן, גדול, בטוח, מהיר, נמוך, גבוה. טוב לשטח, טוב לעיר.

אבל קודם הבסיס.

ככה אני מבין את זה.
כלומר, זה שיש למישהו "לב טוב, והוא מקסים" זה רק -תחילת- הסיפור. לא סוף הסיפור.

במה הוא עובד ? 
מה הוא למד ?
איך הוא מתנהג כשדברים לא מסתדרים כמו שהוא רוצה ? איך הוא עומד בלחץ ?
האם הוא דברן ? שקט ? 

כל אחד והפרמטרים שחשובים לו, ממש כמו בבחירת רכב. כמובן, כל אחד והתקציב שלו (מה שיש לו להציע)

בהצלחה.

..שפלות רוח

אני לא מסתכל מהצד של האדם שיש לו מידות טובות או לב טוב..המשפט הזה בדרך כלל נאמר לאנשים כאיזה משהו להתמקד בו ופחות בחיצוניות(אגב הוא נאמר בעיקר לגברים ממה שאני מכיר) אף פעם לר באמת האמנתי בו כל כך, נכון, יש בו מן האמת אבל בדור הזה להגיד לבחור "העיקר לב טוב ומידות טובות" אם הוא לא צדיק נסתר בנם של קדושים בעיניי זה פחות רלוונטי לנסות למכור לו את זה, והאמת עכשיו כשאני חושב על זה, אני חושב שהרבה שדכנים נופלים שם(גילוי נאות אף פעם לא הלכתי לשדכן/ית) ומרגיש לי שהם לא באמת מתעניינים במה אתה מחפש/ת אלא פשוט לחתן בלי הרבה מאמץ ואז מגיע המשפט " העיקר לב טוב"

חנוכה מלבלב מלא בלבלובי שמחה וכו🦝🔥

זה העיקר, אבל לא הדבר היחידי שצריךadvfbאחרונה
להתחיל קשר חדשראובן255

שלום לכולם לאחרונה יצאתי מקשר די ארוך שלא צלח לצערי

אני מעוניין לחזור לדייטים

מישהו מכיר שדכן או מקום שאפשר להתחיל בו את עולם הדייטים?

אני יודע שיש את הטבלה של השדכנים אבל מישהו מכיר חלק מהם שאפשר לסמוך עליו שיעזור לי?

תודה לכולם תזכו למצוות

מה הסגנון שלך?ברוקולי
דתי לאומי כיפה סרוגה בראש פתוח אבל מתייעץ רבניםראובן255
בהצלחה רבהארץ השוקולדאחרונה

נראה לי כדאי למקד קצת יותר לפחות לעצמך.

מה זה אומר ראש פתוח?

האם זה אומר שאתה מוכן לשמוע גם רבנים מהר המור וגם ממרכז?

האם זה אומר שאתה מוכן לשמוע רבנים חרדים ו/או דמויות מהשמאל?

האם זה אומר שאתה לומד ספרים של הרב בני לאו?

האם זה אומר שאתה רואה סרטים? איזה סגנון?


מה זה אומר מתייעץ עם רבנים?

האם ההתייעצות אומרת שאתה מחפש הסכמה שלהם לאופי הכלה שתבחר או שתצטרך אישור שלהם בטרם תצא?

או שזה רק בשאלות ערכיות כגון ענייני פוליטיקה/השקעות? או שאולי גם ביחס לעבודה וחיי חברה?


 

כל תשובה פה לגיטימית, אבל לפחות לעצמך ורצוי גם לטובת מי שתחפש שתצא איתך כדאי לדעת מה הכותרות שאמרת אומרות


 

המון בהצלחה

לא.לגיטימי?

יש כאלו שיותר מכוונים לסגנון מסוים.

אבל מעבר לזה, 

הייתי ממליצה לפנות לכמה שדכנים,

אבל לא רק.

להירשם לכמה מיזמים\אתרים\אפליקציות\קבוצות וואטסאפ,

ככל שיש לך כח להתמודד..

אתה צריך לדעתי להודיע לעולם (כולל חברים ומשפחה), שאתה פנוי ומחפש - ומה אתה מחפש.

סוף סוף הרגשתי שהפורום נתן לי משהו.מוקי_2020

נסעתי באוטובוס ציבורי,
ואוטובוס טיולים חסם את כל התנועה כי הבנות, המון בנות, המון המון בנות פרקו מלא דברים, חוץ ממקרר, הוציא מתוכו הכל. 
זה היה נראה כמו מופע קסמים.

ואז נהג האוטובוס אמר משהו, "עוד פעם החרדים האלה...אבל למה ככה לחסום את התנועה ? אני לא מבין את זה..."
עכשיו בעיקרון, אני בדברים כאלה לא מתערב, אבל כאן לא יכלתי לשתוק.

אמרתי לו ברוגע, בנחת , "אלה לא בנות חרדיות, החמודות האלה שייכות למגזר הדתי-לאומי (גוש עציון)".

שבת שלום 

מי יתן, שאחרי השבת הזו יחל השינוי הגדול שכל אחד מצפה לו.
עכשיו ברור לכם, שכאשר קורה שינוי גדול בחיים,  לפניו יש שבת אולי מיוחדת אולי שגרתית, שפשוט מבחינת זמנים מגיע לפני אותו שינוי.
אני מאחל לכולם, לכל אחת ואחד בפורום הטהור הזהו, שהשבת הזו היא השבת לפני השינוי הגדול.

..שפלות רוח

"אלה לא בנות חרדיות, החמודות האלה שייכות למגזר הדתי-לאומי (גוש עציון)"....ואם הן היו חרדיות אז? היה אסור להן לעצור שניה ולהוריד את הדברים?

ואני לא מתפלא שזה מה שלקחת מהפורום הנ"ל..זה אומר המון על משתתפיו.

הוא צוחקאני:)))))
למה לקחת כל דבר רע?
אני לא יודעת מה מוזרהפיאחרונה

שקראתי את זה  

בפורום הטרור הזה

אולי עכשיו היא כבר החזירה תשובה?חרמון

 

עדיין לא.

טוב מן הסתם היא עסוקה, 

בטח בערב היא תברר ותחזיר תשובה.

מבאס, אבל עדיין היא לא החזירה. 

בטח מחר.

משום מה גם מחר היא לא החזירה.

'תגיד, יצרו איתך קשר לברר עלי',

אני שואל את החבר שלי אחרי שלושה ימים.

'האמת שלא..'.

התסריט הזה חזר אצלי לא פעם ולא פעמיים, לצערי זה חזר שוב ושוב. כל פעם מחדש אני אומר לעצמי 'אולי הפעם היא תחזיר תשובה מהר. אולי יקרה נס, והיא תחזיר תשובה אפילו היום..'. אני לא יודע מאיפה זה מגיע, אולי אין מספיק מודעות שיש מישהו שמחכה בצד השני. 

אז בנות, כשאתן מקבלות הצעה שימו לב שיש מישהו שיושב ומחכה בצפייה ממש לתשובה שלכן. יתכן מאוד שזה מעסיק לו את המחשבה כל היום, וכל כמה דקות הוא מציץ בטלפון בתקוה שהיא כבר החזירה תשובה. זה אלף בית של בין אדם לחברו. 

אני מרגיש ככה עם השכינה הקדושה.חסדי הים

אני רוצה "בחלום אדבר בו". תשובות לכל השאלות העמוקות שלי.

אני מתפלל על זה וכלום בחלום. אני שואל את ה' שהדוד רבא שלי הרב פנחס מפרנקפורט בעל ההפלאה יתגלה אלי וכלום. אין תשובות.

אבל אז כשאני קם, אגב העיון הרגיל שלי בתורה בסדרים הרגילים, אני מגיע ל'הפלאה' ו'לפנים יפות' ומבול של תשובות והדרכות לחיים העכשוויים שלי.

כן. זאת התגלות השכינה דרך ספרי הצדיקים.

תשובות. תשובות. תשובות.

"קול דודי דופק פתחי לי אחותי רעיתי". כמו ששמעתי בילדותי מר' אברום שפירא זצ"ל, הספר דופק לפתוח אותו ועם זה השכינה הקדושה.


אל תחכה למשהו מבחוץ, בחורה שלא רודפת אחריך תעזוב אותה. זה לא שווה את הזמן שלך. תתרכז בלהתענג על ה' וימלא משאלות לבך. תנדב את לבך ל-ה' ולעם ישראל. תתן תתן תתן, אל תצפה לקבל כלום. בסוף, הכל יסתדר. "יִרְוְיֻן מִדֶּשֶׁן בֵּיתֶךָ וְנַחַל עֲדָנֶיךָ תַשְׁקֵם. כִּי עִמְּךָ מְקוֹר חַיִּים בְּאוֹרְךָ נִרְאֶה אוֹר. מְשֹׁךְ חַסְדְּךָ לְיֹדְעֶיךָ וְצִדְקָתְךָ לְיִשְׁרֵי לֵב."

...advfb

מאוד מזדהה עם מה שאתה כותב.

הצפייה תלויה לפי תקופות בחיים. תקופות שונות בכל התקופה המתמשכת של הדייט וגם איך קמתי היום..

לגמרי רגישות צריכה להיות בנושא הזה. מסכים מאוד מאוד וליבי איתך.

 

עם זאת, בלי קשר לצד השני שצריך להיות רגיש - חשוב לשמור על איזון. 

אם כל דבר קטן מטלטל אותי, כדאי להתבונן למה זה קורה.

מה דפוסי המחשבה שמניעים אותי?

מה החששות, פחדים, דחפים, רצונות שקיימים בתוכי והאם אני מנהל אותם או שהם מנהלים אותי. ואם אני מנהל אותם - איך אני בוחר לעשות את זה.

וזה מפחיד גם לשאול את השאלות האלה, כי זה לא כיף לגלות שאני במקום שלא רציתי להיות בו, אך בד בבד, זה אנושי וזה קורה. אפילו אפשר לומר שאין אפשרות שזה לא יקרה.

 

ומאזן את מה שאני כתבתי הרגע - זה בסדר להיות לחוץ. בסדר גמור. רק כדאי לשים לב לזה.

האמת לדעתי מי שמציע צריך להיות על זהתפוחית 1

ולא לתת להצעה להתמרח ככה

גם, לא רקadvfb
....אילת השחר

חושבת שזה נכון בכללי לכל מי שאומר כן להצעה, וכשאני אומרת 'אומר כן להצעה' הכוונה ששמעו שיש הצעה, קיבלו מספר לבירורים ויודעים שיש מישהו בצד השני שמחכה.

ולא משנה אם מי שמחכה זה מי ששידך או המשודך.


ברשותך, פונה לצד השני:


דרך ארץ בסיסית...

גם אם עסוקים כל כך ברמה שאין זמן לברר תהיו הגונים ותגידו.

''אין לי פניות לברר'', ותשלחו מישהו שסומכים עליו שיעשה את זה.

''אין פניות ברמה שאין זמן לנשום, אז לברר?", סליחה ששואלת... אבל איפה תכניסו גם פגישות? אם יש זמן לפגישות יש זמן לברר, במיוחד אם זה ימשיך או יקרה בהמשך, זה הרושם שאתם משאירים.

לא עונים לכם בצד שמבררים איתו? תעדכנו בהקדם את מי ששידך שיוכל לעדכן את הצד הממתין. וגם לברר מה קורה שם... יכול להיות שהתקשרו ולא ענה החבר, או שמשהו בקליטה לא עבד או כל סיבה שהיא.

התחרטתם מכל סיבה שהיא? זכותכם... רק תודיעו.


ולך שמחכה -

תברר עם המשדכים, בפרק זמן שמרגיש שזה מספיק זמן לבירור, מה קורה עם הצד השני.


הלוואי ודברים יתוקנו בשורשם ונהיה טובים.


^^צעאחרונה
בין אדם לחברו זה בהחלט חשובלגיטימי?

ובאמת מבאס כשקורה רצף כזה.

אבל לא יפה להוציא שם רע על כל הבנות..

[וקרה לי גם הפוך - מישהו פנה אלי באתר, ביקש לברר, ולקח לו כמה ימים. שאלתי את החברה שלי אם הוא דיבר איתה, ואמרה שלא. שאלתי מה קורה, ועדיין לקח לו כמה ימים..]

 

אני רוצה להגיד שבאופן אישי - 

לפעמים הבירורים לוקחים זמן. שולחים הודעה לחבר, הוא לא זמין, מחפשים אולי מישהו אחר שמכיר, והוא בדיוק במילואים וכו וכו'.

מעדיפה לקחת עוד יום בבירורים מאשר לצאת עם מישהו ולהתבאס שזה יכל להיות ברור מהטלפון שלא שייך.

אבל אם זה מתעכב - נראה לי נימוסי להגיד משהו כמו - אני בתקופה עמוסה, צריכה עוד זמן, סליחה.

 

ועוד משהו קטן - כמעט תמיד, אם קיבלתי הצעה ביום מסוים, וכבר באותו יום ביררתי - לא נתתי תשובה באותו היום. רציתי לישון על זה לילה.

אולי יעניין אותך