מי ער?פאי פקאן
החום הזה...

כמעט 3/4 שעה שאני מנסה להרדם
מזל שיש לפחות מאוורר
אני!!פלצור
להמון שעות הקרובות.
ואני שפוווךך...
ערבן של מלך
ב"ה
אחרי שאני ער יותר מידי שעות רצוף..הגיע הזמו ללכת לישון!
עוד שעה ככה הולך לישון
גם ערה..חלושששש
בנוהל, רואה את ההתמכרות החדשה שלי...ארוון
״אימת המתים המהלכים״
אניdora
ער מתמידימ''ל

 

זהו, נגמר החום!

 

התחילו רוחות לא נורמליות.

אה, וגם גשם היה...

 

והפתרון הכי טוב נגד החום הוא מקלחת טובה, תזכור את זה לקיץ...

 

הפיתרון הכי טוב לחום זה מזגןה-מיוחד

וגם אני ער...אפאטי

עריוני
משועמם כי ישנתי הרבה היום
אני. ליל"ט!נפש חיה.
אהממימ''ל

 

@נפש חיה., רק שתדעי שהפחדת אותי היום פחד מוות! מת

 

ל מ ה ?!?!?!נפש חיה.


@ימ''ל
ואני לא מתה
ברוך השםםםםם
אוהוימ''ל

 

ישנתי וחלמתי שאני ישן ואז את באת והערת אותי באופן מפחיד במיוחד, מרוב פחד התעוררתי משני החלומות במקביל - גם מהחלום שבתוך החלום וגם במציאות...

 

אגב - את לא בת 90 במציאות, נכון? כאילו מוציא לשון

 

[יש לי חשד שזאת היה נזיפה על שאני לא קורא את החיזוקים היומיים...]

 

חחח או אה.... תעשה הטבה בזריזנפש חיה.
אמאלה...
איך הערתי ???
.אני מקווה שלא עם זרנוק מים....@ימ''ל


חלמא טבא חזית.
כי אהבך ה' אלקיך.
ושכבת וערבה שנתך.
ותקרא,תקרא,זה ברכה.....נפש חיה.
לא זוכר בדיוקימ''ל

 

הפחד השכיח לי את הסיטואציה, נראה לי שעם שופר...

 

בכל מקרה - נאמר "חלומות שווא ידברו" אבל זה היה בהחלט מפחיד.

 

את הלקח למדתי, אשתדל לקרוא מדי פעם.

 

תתעורר תתעורר כי אתה נמצא בחושך חזקנפש חיה.
ערהכמעין הנובע
אז אחרי היום ה א ר ו ך הזה הייתי בכותל.
מרגש לראות את התור הארוך והעצום לכניסה שם


ומזל שיש שם משטרה.
לא יאמן כמה ילדים נאבדים..



ועוד תהיה שאלתה לי. שמציקה לי.
למה רוב המוחץ של האנשים שהיו היום בכותל היו חרדים? כאילו.. לא יודעת. איפה כל הדתיים לאומים?
חלק מהדתיים עולים להר למעלהימ''ל

 

או יורדים לעיר דוד למטה חוץ מללכת לכותל.

 

ועוד סיבה שלא הולכים לכותל היא בגלל הרוב המוחץ מטורלל (תיאור הולם במיוחד... כן) .

 

*החלק שעולים להר לא מהווה אחוז גדול כ"כ.כמעין הנובע
*אבל מה עם הכותל?
*אבל זה דאורייתא. בגלל שמוחץ לא הולכים? אז למה חרדים כן?
לצערנו זה נכון, אבל היחס לכותל שונהימ''ל

 

כי הציבור ה'דתי' מבין שהכותל הוא בעצם לא העניין אלא הר הבית, גם אם מסיבות שונות לא עולים לשם בפועל.

בתפיסה החרדית הכותל הוא העיקר כי ע"פ המדרש השכינה גלתה לשם (להבנתם במדרש) ואין מצווה לחזור להר הבית או לבנות את בית המקדש כי הוא ירד מהשמים - הבדל מהותי בתפיסה שמשפיעה על היחס לכותל.

 

*מה עם הכותל? הוא היה השוק בתקופת בית המקדש ואין בו קדושה מיוחדת מעבר להיותו חלק מירושלים ועכשיו גם קדושת בית כנסת ככל בי"כ.

 

*אבל זה מדאורייתא? מה מדאורייתא? עלייה לרגל לבית המקדש היא מדאורייתא - הליכה לכותל היא אפילו לא דרבנן.

 

 

לגבי הפיסקה הראשונה-כמעין הנובע
בעיקר מי שבעד לעלייה להר הבית חושב כך.
אז מה עם כל השאר? אשר אוסרים עלייה להר הבית ולא רואים זאת כאופציה?

לגבי דאורייתא- אבל הכותל זה השריד שלנו שהכי קרוב לבית המקדש.
(נעזוב כרגע את הר הבית).
לכותל יש קדושת המקום כמו בית כנסתנפש חיה.
בית כנסת גם יש בבית. למה ללכת לכותל?די"מ
למה אתה מגיב אליי. כי יש מי שרוצה כותלנפש חיה.
יעני זה יותר אפקט מאשר בית כנסת מוכר...
גימיק.
לא נכוןימ''ל

 

גם מי שנגד העלייה מטעמים הלכתיים (כי לא יודעים איפה בדיוק מותר להיכנס) מבין שהר הבית הוא העיקר ומצפה שנוכל להיכנס ולבנות אותו. בציבור החרדי זו לא הגישה.

 

לגבי הדאורייתא - הכותל הוא לא שריד של בית המקדש אלא הקיר ההחיצוני התומך של הר הבית ולא מקיימים שם מצוות עלייה לרגל אפילו כשבית המקדש קיים, בטח כשהוא לא. אין בזה שום מצווה לא מדאורייתא ולא מדרבנן.

 

ולא - לא נעזוב את הר הבית, גם לא לרגע.

 

 

*סליחה שאני מבאס אבל זו האמת...

 

אוקי, מצפה. אך לא רואה כאופציה לעלות כרגע להר הביתכמעין הנובע
בהתאם למצב הנוכחי.


אבל זה המינימום שאנו יכולים לעשות

ולא התכוונתי שנעזוב באמת את הר הבית. נו....
סיבוב שערים עדיף בהרבה על ללכת לכותלדי"מ
את יכולה ללכת לבית כנסת החורבהימ''ל
זה גם מאד מיוחד והקדושה היא אותה קדושה.

הבנתי שלא התכוונת שנעזוב פיזית מבחינה עקרונית אלא לצורך הדיון, אבל אני לא עוזב גם לצורך הדיון כי הדיון הוא בדיוק על הנקודה הזאת. הכותל הוא לא תחליף להר הבית גם אם לא עולים לשם כרגע מטעמים הלכתיים.

כל עוד זוכרים את העיקר אז אין בעיה גם ללכת לכותל או למקום הקרוב להר כדי להתחבר להר הבית, הבעיה היא שהופכים אותו לעיקר.

למה שנעזוב את הר הבית?מוטיבציה
זה בדיוק העניין!
אוך נו. זה היה נטו לדיוןכמעין הנובע
הבנתי ועל זה עניתי מוטיבציה
דווקא בגלל שגם מי שנגד העלייה מטעמים הלכתיים או אחרים, מבין שהר הבית הוא העיקר ומצפה לבנות אותו. זה לא או-או.
נכון. הוא מצפה. אך כרגע לשם הוא לא יכול להגיעכמעין הנובע
לכן מבחינתו הכותל זה האופציה הכי קרובה.
לא באמת. אי אפשר לבחור בין שני מקומותמוטיבציה
כל כך שונים במשמעותם אחד מהשני. זה לא או-או.
בטח שכן! מי שרבניו אוסרים עליה להר הבית לא רואה עליה לשםכמעין הנובע
כרגע כאופציה בכלל.

רוצה לעלות לשם. זוהי הציפייה והתקווה מבחינתו.
אך כרגע? אסור. זה לא אופציה.
כמו שכבר כתבתי - זה שהוא לא עולה טכנית להר, לא אומרמוטיבציה
שהוא לוקח את הכותל כתחליף.
וזה מבלי לזלזל לרגע בכותל ♡
הוא רואה כרגע את הכותל כאופציה יחידה.כמעין הנובע
ולכן, בחגים, לשם הוא עולה.
אבל הכותל לא ממלא את הצורך של לעלות להר ולכן זה לא בר השוואהמוטיבציה
אך זה הכי קרוב...כמעין הנובע
תחשבי.
או לא לעלות לכלום. שום דבר. או לעלות לדבר המסמל *עכשיו כעיקר השכינה כאופציה להגיע אליו* (רק עכשיו).
עדיף להישאר בבית ?
יש מנהג ידוע לעלות לבית הצלם/ מעל אש התורה/ מעל שובו בניםתרחיב לבי

כדי לראות את רצפת העזרה. יש מי שאומר שזה אפילו קיום מצוות ראיה ברגל.

 

לי היו תקופות שלא הייתי מסוגל להגיע לכותל,

זה סימל לי תמצית של גלות והייתי מגיע רק בתעניות.

הייתי מגיע לשם ביום העצמאות או יום ירושלים ומתבאס את החיים...

 

אין לי ספק שאני לא היחיד...

זה תלוימוטיבציה
בכמה חשיבות את מייחסת לכותל. אני אישית רואה בו מקום קדוש ומתרגשת בעל פעם שאני מגיעה אליו גם מהסיבה שזה אחד המקומות שיהודים הגיעו אליו הכי הרבה, דורות ע"ג דורות, אבל יש כאלה (כמו שימ"ל כתב לך למעלה) שרואים בו בית כנסת ואז זה כמו ללכת לכל בית כנסת.

אין לי זמן להאריך, אבל @די"מ דיבר על זה פעם.
זה לא סתם בית כנסת.די"מ
בעיני זה עגל הזהב.
או לפחות במה.
נסחפת ידידיימ''ל

אני מעריך שהתכוונת להשתמש במושגים הנ"ל כמטאפורה, ובכל זאת היא לא מוצלחת בעיניי.
נכון שהנהייה לכותל מהווה היסח דעת מהדבר האמיתי שהוא השאיפה למקדש, אבל להשוות לאיסורי תורה חמורים כמו עבודה זרה או הקרבה מחוץ לעזרה זו הסחפות רבתי.

ו @עדן., הכותל הוא פשוט רחוב מרחובות ירושלים, אין הבדל בקדושה בתוך ירושלים עצמה שמחוץ להר הבית גם לא לפי הקרבה לקודש הקדשים. הייחוד שלו הוא בזה שהוא שריד היסטורי - לא דבר שמעלה ברמת הקדושה בפני עצמו, ובזה שע"פ המדרש השכינה לא זזה ממנו - שזאת טעות בהבנת המדרש.
מה שכתב @תרחיב לבי שיש הנוהגים לראות את רצפת העזרה הוא כדי לבצע קריעה שיש לעשות כשרואים אותה.
יש מקומות קרובים יותר.די"מ
הלוואי היית צודקת...תרחיב לבי

לצערי רוב האנשים לא יודעים להכיל באמת מורכבויות,

הם רק יודעים לומר את זה כשזה מופיע ברב (זצ"ל או סולובייצ'יק):

 

או מאמינים באתחלתא דגאולה או אבלים על צער השכינה.

או מבינים שהר הבית זה לא השלב, או עולים להר הבית.

 

לדעתי זה חולה, וזה שקר, כי המורכבות קיימת,

והרב (שניהם) חוו אותה במלואה

זו מורכבות טכנית ולא מהותית.מוטיבציה
זה לא נכוןתרחיב לבי

ברור לי שעל פי ההלכה מותר לעלות להר הבית.

המשנה אומרת שטמא מת מותר להיכנס להר הבית.

יכול להיות שזה מקום יותר מצומצם מאשר האיזור בו עולים, שזה דיון אחר.

 

אני לא עולה כי הרב שלי אמר לא לעלות, כמו יהודי פשוט שמקשיב לרב שלו.

ואם תדברי עם אנשי הר המור (שזה הר הבית, באופן אירוני),

הם יסבירו לך למה זה לא השלב, ולמה העלייה להר הבית מעכבת את הגאולה.

[אז מה אם אותי זה לא שכנע...]

דיברתי לא פעם , הדעה שאני מציגה כאן היא לאו דווקא הדעה שלימוטיבציה
אלא פשוט לצורך הדיון.
בכל אופן, אני חושבת שכיום יותר ויותר יהודים מבינים את החשיבות והמורכבות נעשית יותר טכנית. ברור שיש גם מי שחושב שעדיין לא הגיע הזמן.
הפיסקה הראשונהנולאית
בס"ד

באמת? חשבתי שזה דווקא להיפך,
שהחרדים הולכיםלכותל כי אז אין איסור כרת לעומת הר הבית שמרוב שהוא קדוש דווקא יש להיזהר בו הרבה הרבה יותר
ויש כאלה שגם נזהרים בכותל(נגיד לא לשים את הידיים בחרכים וכ')
זה שני הדברים יחדימ''לאחרונה

גם האיסור ההלכתי וגם ההשקפה התורנית לגבי בניית בית המקדש וקדושתו העצמית של הכותל.

לגבי מה שכתבת על אלו שחוששים לאיסור גם ברחבת הכותל - יש על זה שרשור בפורום בית המדרש.
מה דאורייתא?די"מ
החיוב של עליה לרגל זה בעזרה.
כיום שאנחנו טמאי מתים אי אפשר לקיים את זה.
אולי הם חכמים וחסים על חייהם....ארוון
תשובה נוספת..פלצור
הייתי רוב היום בכותל,
במהלך כל היום יש המון דת”לים, פגשתי המון שאני מכיר.
ובערב, וגם בלילה באים החרדים כי הם יודעים שיותר צנוע בערב..
פעם ראיתי פירסומים אצלם לבוא רק בלילה ממש כי יש פחות פריצות..
משמח לשמוע.די"מ
מה יש לחפש בכותל?
רק לחרדים יש מה לחפש שם.
ער, ער...תרחיב לבי

נרדמתי ופספסתי את התחנה שלי,

ועוד במקום ללכת ליוון הבית - הלכתי לכיוון ההפוך...

 

קיצור, הגעתי הביתה בשעה איחור....

יעני לפני 10 דקות...

וואי וואישמן פשתן


חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות ליאחרונה

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לאמיצים בלבדזיויק
אתם מחזיקים פה פצלשים? [אני לא]
מי שאמיץoo

לא מפחד לדבר בשם עצמו

וכנראה לא פותח פצלש

לפעמים לשאלות נקודתיות...הרמוניה
בדיוק חשבתי על זהזיויק
נשקול🙂
לא! עיניי יתהלך במישרים והייתי כשוכב בלב 'ים'.חסדי הים
איזו מן שאלה זאת?כְּקֶדֶם
#גם_פצלשים_בני_אדם@


כן. במקום אנונימי בפורומים שאיןיעל מהדרום
אני בעצמי😅פצל"פ

אבל היום אני כבר רק מפה כמעט

ולא כ"כ משתמש במקורי

כנ"ל חחפצלשי"ת
לא הבנתי את התגובהפצלשי"ת
שהשאלה הקפיצה את אלה שזה השם שלהםזיויק
בעוד אני כיוונתי לכלל משתמשי הפורום. קפיש?
לאנפש חיה.

היה לי כינוי בלי הנקודה ושכחתי את הסיסמא אליו

לפני הרבה שנים

יש לי פצלש בחיים האמיתיים.די שרוט
הבעיה שהוא תמיד מנצח בויכוחים.
מאחורי כל אישה עומד גבר שלא יודע מה קרה הפעםדי שרוט
בערךמבולבלת מאדדדד
יש לי כמה שפתחתי כל פעם לשאלה ספציפית. אבל הם לא פעילים (ואני לא זוכרת את השמות שלהם בכלל😂
לאארץ השוקולד

מלבד אחד כמו מבולבלת, לא זוכר מה הפצלש

אה הא! תמיד ידעתי שאתה פצלש של מבולבלתדי שרוט
ארץ השוקולד

אוי, עלית עלינו🙈

@מבולבלת מאדדדד , באיזה ניק נשתמש?

אופס🫢מבולבלת מאדדדד
אני חושבת שנעבור להשתמש רק בפצלש השלישי שלנו, @די שרוט
רעיון טוב💪ארץ השוקולדאחרונה
נקווה שלא יזהו
בניגוד למה שחושבים אין לי הרבה..בנות רבות עלי

אומנם פתחתי הרבה בעבר אבל ברשמי אני קופץ מידי פעם לבנות מרכלות עלי אבל לא יותר מכך.

אני אפילו לא מכוון את זה.. אני פשוט מתחבר ומה שיוצא לי בהתחברות אני מתחבר.. חחח

מעניין ממה זה נובעזיויק
האם פצלש בניקים נובע מפיצלוש בנפש? 🫢
זהו?זיויק
כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עליאחרונה

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

מנייני קרליבך ברחבי הארץשפתותנו שבח

בס"ד

 

שלום וברכה אני מחפש קישור לרשימה הכי מקיפה של מנייני קרליבך או אם מתאים לכם מי שמכיר אשמח שיפרט פה בשרשור

מה שאני מכיר בירושלים יש כמה  קריית משה (שגם בבוקר קרליבך שזה מיוחד יפה וקצת ארוך) , 
כמה בנחלאות מעיינות, קול רינה , בקטמון יקר , בכותל ואולי עוד כמה.
יש בגבעת שמואל את המניין המפורסם של לכו נרננה 
בצפת יש כמה אני מכיר את בירב שממש צפוף ומיוחד שם.
אני מכיר שיש הרבה  ישיבות שעושות קבלת שבת קרליבך  מרכז בית אל  רמת גן  מניח שיש עוד הרבה שאני לא מכיר.

מחפש קהילות נוספות  בערים ובישובים שעושות קבלות שבת קרליבך שיש אווירה של שירה חזקה ונוצר משהו מיוחד. 
ועוד משהו קצת יותר נדיר קהילות שעושות בבוקר מניין קרליבך כמו בקריית משה למי שמכיר . 
אשמח לשמוע.

וואי לכו נרננה מדהימים!!צע
במודיעין יש בבית הכנסת "איילת השחר"נפש חיה.אחרונה
חכמת ההמונים: קרה לכם שכעסו עליכם ולא רצו להסביר?זיויק
נגיד והשדר הוא "תבין לבד" כשזה באמת לא לגמרי מובן, או שמורגש שיש כאן משהו מעבר. מה עשיתם?
בטח, קרה ליפצלשי"ת

אבל לצערי מהצד השני, כעסתי על מישהו ולא רציתי להסביר...

כשמישהו מכעיס אותי כל כך ואח"כ עוד שואל למה אני כועסת, זה עוד יותר מרגיז ומתסכל וגומר את הסבלנות. כאילו... אתה עושה דבר כל כך מציק ולא ברור לך על מה אני כועסת?? זה מעלה את התחושה שמדובר בהיתממות ולא באמת ברצון כנה להבין למה כעסתי..

 

אני חושבת שהפתרון במצב כזה הוא פשוט להתרחק ממי שכועס עליך, אם אתה חשוב לו, כשהוא ירגע הוא יפנה אליך בעצמו...

מעניין ללמוד מהמקרה שלךזיויק

ומה עשית כשזה קרה לך? פשוט חיכית?

לא חשבתי על האופציה הזו למרות שחז"ל אמרו "אל תרצה את חברך בשעת כעסו".. כי שם בסוף מדובר בחברך שבסוף ישקף לך את המצב.

לדעתי גם אם זה חבר וגם אם לאפצלשי"ת
אם רואים שאי אפשר לדבר- עדיף תמיד לקחת צעד אחורה.
זה ברור... במצב שאין ברירהזיויק
מה שניסיתי להבין פה מכם זה אם יש ברירה כדי לא להשאר בפער עצוב כזה 🫥
זה קורה ל100% מהגברים הנשואיםדי שרוטאחרונה


המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויקאחרונה
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

רעיונות למשחקי קופסאהרמוניה
עבר עריכה על ידי הרמוניה בתאריך כ"ג בכסלו תשפ"ו 20:09

מגבשים וכייפים ששווה לקנות?

 

תודה

אליאסדרור אל
קטאן כמובןריבוזום
טיקט-טו-רייד שיחקתי פעם אחת ומאוד נהניתי אבל אין לנו בבית, אז אין לי ניסיון אישי אם הקסם שלו מחזיק מעמד. לפי מה ששמעתי מסביב נראה שכן משחק שווה. 
נראה ככה...הרמוניה
שם קוד!ריבוזום
איך שכחתי (דורש לפחות ארבעה שחקנים)
זהוו גם אליאס...הרמוניה
סיאנס. לא משחק קופסא אבל מגבש.די שרוט
ואם יש בעיה הלכתית של עבודה זרה אז טוויסטר. ואם יש בעיה הלכתית של נגיעה אז טלפון שבור. ואם יש בעיה הלכתית של במושב ליצים אז תלמדו הלכות לשון הרע.
אני בוכה😂Shandy
אציע כמה שונים:ארץ השוקולד

שם קוד,

אליאס,

דיקסיט,

עידן האבן,

טיקט טו רייד,

Robo rally,

The crew,

Avalon,

Shadows over Camelot,

Nefarious,

Colloretto,

סושי גו,

אזול,

Draftasorus

 

יואוהרמוניה

מה זה השמות האלה אתה בטוח שזה בישראל?😂

 

ממש תודה!

מה ה3 הכי מומלצים בעיניך? (חוץ משם קוד ואליאס)

הרבה משחקים הם באנגלית במקורארץ השוקולד

ולא יודע אם תרגמו אותם, בכל מקרה, בכלל המשחקים שפירטתי אין מלל כמעט.


תלוי מה הסגנון שאת מחפשת?

האורך? מספר השחקנים?

אה וואלה...הרמוניה

טוב אז יש לי שיעורי בית לחקור.

 

לא משנה הסגנון והאורך העיקר שיהיה אפשר גם בשני שחקנים ומעלה ולא מ-4

מה שלא מתאים רק ל2 מהרשימהארץ השוקולדאחרונה

שם קוד (יש לו גרסה לזוג),

אליאס,

דיקסיט (אפשר לבצע התאמות שיעבוד לזוג),

Avalon,

Shadows over Camelot

סושי גו,

ולא בטוח לגבי Draftasorus 

שנאת עצמית: "כי כמה שונאים יש לו לאדם, ובראשםחסדי הים

שנאת האדם בעצמו, כי האדם שונא לעצמו יותר מכל שונאיו"

(אמר דודי זקני רבי פנחס הורוביץ זצ"ל בדרשתו הידועה בשם 'כל המפרשים וספרי המוסר')

איך אתם מבינים את המשפט? איזה תחושות יש לכם סביב זה?

הוא מתאר הפרעה פסיכיאטרית כאילו זה המצב הרגילפשוט אני..

כלומר שנאה עצמית היא לא הפרעה בפני עצמה, אלא תסמין של הפרעות ומחלות שונות, בעיקר דיכאון מג'ורי והפרעות חרדה למיניהן.

או שהוא מדבר על בעיה נפוצה אצל רוב בני אדם, שרובנוקעלעברימבאר
מלאי ביקורת עצמית על עצמינו, אכזבה מעצמינו, תחושת פספוס, כעס על עצמינו על דברים שעשינו/לא עשינו בעבר, רגשי אשמה. או קנאה באחרים והרגשה שאנחנו לא שווים, או שאין לנו מה שצריך להיות, או תחרות עם אחרים והרגשת נחיתות
כן. הוא התעסק בזה בכמה מקומות לגביחסדי הים

מכמה היבטים לגבי קנאה וכעס שמבלבלים את הדעת.

בפירושו לתורה 'פנים יפות' בכמה וכמהחסדי היםאחרונה

מקומות מהיבטים שונים.

בכללי הוא כותב עמוק עם המון מקורות והסברים קצרים, וכדי להבין את השפה שלו ואת הרעיונות שהוא מנסה להעביר, צריך הרבה יגיעה. גם צריך להשוות בין כמה וכמה מקומות.

אתן לך דוגמית מהפרשה שהייתה:

"שענין הפגם שהוצרך לתקן הוא בחינת חטא עץ הדעת כמבואר אצלינו בהרבה מקומות, ופגם עץ הדעת הוא בג' בחינות קנאה ותאוה וכבוד המוציאין את האדם מן העולם [אבות פ"ד מכ"א], והוא נתקן ע"י ג' אבות שהם בבחינת אהבת ה' ויראתו ותפארתו כמש"ה [ישעיהו מט, ג] ישראל אשר בך אתפאר שהוא תיקון ג' בחינות אלו, והרמז לזה כי ג' אבות עם הכולל כמספר עץ הדעת".

ביקורת היא שנאה? אכזבה היא שנאה?פשוט אני..
הוא אומר שם בפירוש שזה לא אידיאליחסדי הים

כלל וכלל ושצריך להתגבר על זה, רק הוא מציין תופעה. הוא אומר בלשונו שדווקא צריך להפוך את המחשבות עלמא דחירות.

משפט נכוןשם פשוט

הרבה פעמים (לרוב) לאדם יש דימוי עצמי נמוך

זה גורם לו לשנאה עצמית, תיעוב עצמי מוסתר או יותר גלוי.

וזה הרבה ממה שהורס לאדם בחיים, זה התעללות עצמית.

בלי מודע האדם בעצמו מחבל לעצמו בחיים. 

כן. לצערנו זה קורה.חסדי הים

אולי יעניין אותך