כל טיול מדריכים נאלצים לשלם.
אולי לא מדובר בסכומי עתק כמו שהחניכים משלמים, אך עדיין מדובר כאן בכסף לא קטן.
לא מספיק שהמדריכים מוציאים כספים על חניכים ופעולות, הם נאלצים לשלם גם בטיולים?
שמעתי אחד שאומר "אנחנו לא צריכים לשלם, בני עקיבא צריך לשלם לנו". הוא צודק.
המדריכים נותנים את כל הנשמה שלהם ומתייצבים מידי שבוע בסניף
ומכינים פעולות לחניכים שדורשים זמן רב וחשיבה יצירתית.
אז למה לגרום להם לשלם? גם אם מדובר "בסך הכל 20 שקל".
חסר לבני עקיבא את ה20 שקל שלהם?
אני לא כותב את זה כדי לקנטר חלילה, אלא פשוט נשמע קצת מוזר.
אשמח לתשובה הולמת 
למה מדריכים צריכים לשלם?דת"י
נראה ליגפן המתוקה
שנה שעברה, כשהייתי מדריכה, התלוננו הרבה פעמים על זה, וזה מה שהקומונרית ענתה לנו..
דעתיבניעקיבא
אקדים ואומר, זו דעתי האישית ואינה משקפת שום עמדה רשמית.
תשלום מראה על רצינות.
אם אתה הולך לסמינריון שהוא חינם, ופוגש שם הרבה חבר'ה, ובמקום להיכנס ליחידות אתה מבלה איתם על גיטרה בחוץ - משהו מתפספס.
אבל כשאתה משלם על זה, התשלום מראה על איזשהו מחוייבות שלך כלפי המערכת. גם בהרגשה האישית שלך. וגם מבחינת המנהלתיות - צריך לדעת כמה מיטות צריך, כמה אוכל, כמה אוטובוסים. אם כל אחד קם והולך קשה מאוד להתנהל מבחינה טכנית.
נכון שיש הוצאות. ונכון שזה לא מכסה את זה. בעיניי זו התחייבות שלך כלפי התנועה, ולהפך - התחייבות התנועה כלפיך.
אני לא מסכימה איתך עד הסוףאנונימי (2)
בדרך כלל תשלום מראה רצינות אבל לא בהכרח.
בסמינריון הדרכה האחרון הכרתי בנות שהכסף שהן שילמו לא שינה להן את היחס לסמינריון. אני חושבת שמי שלא מספיק מבין את החשיבות של הכסף לא יתייחס למחיר בגישה שלו, ובדרך כלל זה אותם אנשים שמתייחסים לסמינריון ככה בלי קשר.
לפי מה שאני יודעת בתנועות נוער אחרות (לא יודעת אם בכולם אבל אני בטוחה שבאחת) המדריכים לא משלמים על מפעלי התנועה. הם גם ככה משקיעים כסף בהדרכה.
וואלה אני לא חושבת שהתנאים שהיו בסמינריון האחרון שווים את הכסף, והם לא יותר גרועים מהתנאים והאוכל במפעלים האחרים שהייתי בהם. אני חושבת שאם המחיר היה נמוך יותר, הרבה יותר חניכים היו יוצאים וכך הסכום שבנ"ע משלמת כדי לספק את התנאים האלו היתה נמוכה יותר.
מסכימה איתכם!~אורטל~
מדריכים לא צריכים לשלם!
באיזה קטע הסמינריון עולה מליונתלאפים?..(לא הייתי אז אני לא במת יודעת כמה עלה..)
ולפי מה שבניעקיבא אומר- אני לא חושבת שלהראות רצינות זה תירוץ מספיק טוב בשביל להוציא מלא כסף.. וגם לא ה'לדעת כמה מיטות' בשביל זה יש הרשמה ויש התחייבויות..
אורטל,בניעקיבא
סמינריון זו לא דוגמה כל כך טובה.
כמה עולה שהות ללילה? אוכל? הדרכה?
השאלה המקורית לא הייתה על זה.
מה?! לא הבנתי...~אורטל~
תגובה-נורופן.
אבל העניין היותר פרקטי-
20 שקלים זה המון כסף אם תכפיל את זה בכמויות של המדריכים. ותתפלא, אבל לא חסר על מה להוציא את הכסף. יש ילדים שאין להם שקל בבית, זבאים ממשפחות קשות מאוד ובנ"ע משתדלת לעזור.
בנ"ע משקיעה כספים גם במדריכים. כן. הגיוני לך לשלם 20 שקל למחנה קיץ? אתה ראית פעם את העלויות המטורפות?
ואם לא ידעת, אז כל פעילות של מדריך מסובסדת מראש.
סמינריון הדרכה כיום עולה למדריך 395 שקלים. 5 ימים, לינה ארוחות והמון סדנאות מקצועיות.
זה לא עולה 395 שקלים.
זה עולה לפחות 600 שקלים אם לא יותר לפעמים.
200 שקל למדריך על כל סמינריון.
כסף לא גדל על העצים.
ואם הפתרון שלך הוא לקחת יותר מהחניכים אז אל תהיה מדריך.
סליחה.
דברים עולים כסף.
הלוואי שלא.
אבל מדריך שיוצא לסמינריון הדרכה צריך גם להבין שהוא בא לבנות את עצמו ואת עולמו.
זו זכות להיות מדריך. זו זכות להיות מחנך.
אתה עדיין חניך בתנועה. אתה עדיין מתחנך לערכים, גם כשאתה מדריך.
אין שום סיבה שבעולם שתרוץ כמו "אני מדריך" תשיל ממך כל תשלום כספי שהוא.
כן, מעריכים אותך ואת העבודה שלך. לכן אתה משלם 20 שקל ולא מאות שקלים.
אבל לא צריך לקפוץ מעל הראש.
בני עקיבא היא תנועה רווחית?דת"י
לפי מה שאת אומרת, בני עקיבא היא אינה תנועה רווחית ואינה מקבלת תקציבים משמעותיים מהמדינה...
זה נכון?
ד.א: לא אמרתי שצריך לקחת יותר מהחניכים. גם המחיר שגובים מהם עכשיו הוא מאוד יקר.
תודה רבה על התגובה 
>>>נורופן.
ובכן, היא מקבלת תקציבים אבל הם לא מספיקים לכל מה שהיא עושה.
ראה ערך- מבצע התרמות שנתי.
אין כסף שיושב בפינה בחוסר מעש בתנועה. אין.
וברור לי שלא אמרת שצריך לקחת יותר מהחניכים. אבל שמעתי כזו טענה כבר בעבר.
כמו כל עמותה, דו"ח הכספים של התנועה גלוי לציבורבניעקיבא
אפשר לעיין ולראות מה הם התקציבים, ההוצאות, הכנסות וכו'.
אם כל פעילות עולה הרבה יותר כסףאנונימי (3)
ממה שבאמת משלמים למה לקיים פעילויות שעולות כל כך הרבה אם הן גם לא ערכיות? (לדוגמה סופרלנד)
אני לא חושבת שזה בסדר שחניכים ישלמו כל כך הרבה. באמת בתור חניכה לא יצאתי למפעלים בדרך כלל בגלל העלות. אבל למה מדריכים שעושים עבודת קודש בהתנדבות צריכים לשלם בשביל להתנדב? לשלם כל כך הרבה על דברים?(לדוגמה הסמינריונים)
אז אם דברים עולים כל כך הרבה אולי אפשר להוזיל אותם? לוותר על דברים יקרים מידי, לעשות מטעם התנועה דברים להשגת כסף כמו להכין משהו ולמכור?
זה מוזר לי שכשעשינו פעולות סניפיות הן עלו הרבה פחות ממפעלים של התנועה
אוי.נורופן.אחרונה
מאיפה בכלל להתחיל.
בואו נעשה הפוך.
בואי ננסה ביחד למצוא דברים ערכיים בסופרלנד.
לא בכוח- מצאתי כבר 5. לא מחורטטים. מחושבים מלכתחילה.
לפעמים בורג קטן במערכת לא מבין בכספים. ובצדק.
רק כשהתחלתי להתעניין הבנתי.
פעילות בסניף לא דורשת ממך יותר מדיי...
רק יציאה לאיזור מסיים מחייבת אוטובוס. זה עולה כסף. והרבה.
אבטחה. חובשים. אוכל. הדרכות. השכרת ציוד.
עולה כסף.
בעוד שאת בסניף- אין לך שום צורך שדורש הוצאה כספית.
זה נהדר שבסניף יש פעילות זולה ומשמעותית. אבל (! ) יש חשיבות לגודל, לעוצמה, לחניך שפוגש את כל בני עקיבא בשיא תפארתה. זה משמעותי. זה מעצים. אישית, בתור חניכה, זה שינה בי דברים.
כשאתה מבין שאתה חלק ממשהו גדול זה עושה לך משהו. זה מגדל אותך. אתה פתאום מבין שאתה הלב הפועם.
והסברתי. מדריכים עושים עבודת קודש. ברור לי. אבל בסוף- הם גם באים לקבל. הם לא רק באים בשביל להתנדב, אז לא צריך להפוך את זה למשהו לא מוסרי. רוב רוב המדריכים בתנועה נהנים ויוצאים גם בשביל עצמם. הם יכולים לשלם 20 שקל.
ועל סמינריון... באמת- אי אפשר להיות מדריך בלי לעבור הכשרה. ולא, אין דרך להוזיל סמינריון הדרכה של 5 ימים. זה לא זול. זה ממש ממש יקר. אם תסתכלי במה שקורה בתנועות אחרות תקבלי תמונה קצת יותר טובה.
לפי דעתכם:שמיניסט באמ"ש
תלוירעות שרהאחרונה
בנטיעות וכזה נראה לי שכן
במחנה יש משהו נפרד
אני צריכה פעולה פיגוזית על תפילהאחי אהוביה
יש למישו אולי?
קצת יותר פרטים, גברת תותחיתימח שם עראפת
לאיזה גיל, איזה חלק שקשור לתפילה?
לכיתה ואחי אהוביה
חלק ממערך בת מצוה
באמת להעביר להם את ההרגשה שתפילה זה לא עול, זה לא עוד משימה מעיקה שצריך לסמן עליה וי..
צ'אט ג'יפיטיזיויק
להלן מערך שיעור של חצי שעה בנושא תפילה, המיועד לנוער דתי בכיתה ו' ומחולק לשלושה חלקים של 10 דקות כל אחד. המערך מותאם לגיל ולרקע הדתי של התלמידים, תוך שימוש בשפה פשוטה ופעילויות קצרות וממוקדות:
חלק ראשון: פתיחה והיכרות עם הנושא (10 דקות)
מטרה: לעורר עניין ולחבר את התלמידים לנושא התפילה.
דקה 1-2: שאלה פותחת
שאל את התלמידים: "מה אתם מרגישים כשאתם מתפללים? משהו מיוחד או אולי משהו שקשה לכם בזה?"
תן ל-2-3 תלמידים לשתף בקצרה (30 שניות לכל אחד).
דקה 3-5: סיפור קצר
ספר סיפור קצר על חנה מהתנ"ך (שמואל א', פרק א'): "חנה התפללה בלב שלם לבקש בן, והתפילה שלה הייתה כל כך חזקה שהיא ממש דיברה עם ה' כמו עם חבר."
שאל: "מה אתם חושבים שהפך את התפילה שלה למיוחדת?"
דקה 6-10: דיון קצר
שאל: "למה לדעתכם חשוב להתפלל? מה זה נותן לנו?"
עודד תשובות כמו: קשר עם ה', שקט בלב, תחושת תמיכה.
חלק שני: הבנת התפילה דרך פעילות (10 דקות)
מטרה: להמחיש את המשמעות של התפילה בצורה חווייתית.
דקה 1-2: הסבר קצר
אמור בצורה פשוטה: "תפילה היא כמו שיחה עם ה'. לפעמים אנחנו מבקשים, לפעמים מודים, ולפעמים סתם רוצים להרגיש קרובים."
דקה 3-8: פעילות קבוצתית
חלק את הכיתה ל-3 קבוצות קטנות.
תן לכל קבוצה משימה:
קבוצה 1: כתבו 3 דברים שהייתם מבקשים בתפילה.
קבוצה 2: כתבו 3 דברים שהייתם מודים עליהם.
קבוצה 3: כתבו 3 דברים שמרגישים לכם קרובים ללב בתפילה (למשל: שיר, מילה או רגע).
כל קבוצה מקבלת דף ועט, ויש להם 5 דקות לעבוד יחד.
דקה 9-10: שיתוף מהיר
נציג מכל קבוצה משתף בקצרה (30 שניות לקבוצה).
חלק שלישי: סיכום וחיבור אישי (10 דקות)
מטרה: לעזור לתלמידים לקחת את הנושא איתם ליום-יום.
דקה 1-3: דבר תורה קצר
אמור: "בתפילה אנחנו לא רק מדברים, אלא גם מקשיבים. כמו שכתוב בתהילים 'קרבת אלוקים לי טוב' – כשאנחנו מתפללים, אנחנו מתקרבים לה'."
דקה 4-7: פעילות אישית
תן לכל תלמיד דף קטן וכתוב עליו: "כתבו משפט אחד שהייתם רוצים להגיד לה' בתפילה שלכם היום."
תן להם 2-3 דקות לכתוב בשקט.
דקה 8-10: סיום מעודד
אמור: "כל תפילה חשובה, גם אם היא קצרה או פשוטה. נסו השבוע להתפלל משהו קטן מהלב שלכם."
סיים בשאלה: "מי רוצה לשתף את המשפט שלו?" (רשות, לא חובה).
הערות למנחה:
שמור על אווירה קלילה ומכבדת.
התאם את הקצב לפי התגובות של התלמידים – אם חלק אחד מתארך, קצר את הבא.
הבא דף ועטים לפעילויות.
אם זה בשבת קודש תעביר בעל פה.
בהצלחה!
צריך משו עם נשמה 😉אחי אהוביה
לאלא התגובה שכתבתי היתה לזו של @זיויקאחי אהוביה
אני ממש מסכימה איתך..
טוב אז אם את מוצאת משו אני אשמח שתעדכני
אחי אהוביה
לגמריזיויק
יש לי כמה חומריםאנוני-מי?
אז אני אשמח
אחי אהוביהאחרונה
מכירים סניף בנע בירושלים שמחפש מדריכת חוץ?תורת חיים בעiז
חברה שלי מחפשת וכדאי גם סניף שהוא נורמלי ולא עכשיו ממש חילוני (סניף מעורב זה ממש אחלה)
מדשיותאנונימי (פותח)
טוב נושא קשוח אז ככה..
בתחילת ההדרכה היה לי ולמדשית שלי(נקרא לה א )בעיה עם עוד מדשית שלנו(נקרא לה ב) (אנחנו רביעיה). היה קשוח ממש. מלא אנשים התערבו בזה (הקומונרית, מהנוער ובכללי כל הצוות וכו)אומרת דוגרי הרבה מזה זה אני ומדשית א הגזמנו וחיפשנו אותה מלא ממש וכל דבר שעשתה הערנו לה ודווקא מדשית ב היתה בהקשבה וכיבדה ממש וממש השתדלה לשנות(מה שאני משה לב בדיעבד עכישו אז סתם הייתי חמה עליה ברמות לאיודעת להסביר למה).
אחרי התערבות ודיבור הבעיה נפתרה(לפחות ככה אני ראיתי אתזה.) ביקשתי סליחה ושמנו את הדברים מאחורה.
עכשיו שמתי לב שמדשית א כל הזמן מעירה/ מחפשת את מדשית ב כאילו על סתם דברים היא איחרה טיפה כי אבא שלה במילואים ועזרה קצת בבית והיא עשתה פרצוף ואמרה לי אחכ שזה לא ניראה לה ובכללי על כל דבר היא מעירה מעקמת אף וכו.
עכשיו יש לי התלבטות אם להעיר לה ולהגיד לה כאילו היה מריבה את צודקת אבל שמנו תדברים מאחורינו תני לה קצת להוכיח את עצמה לא כל הזמן להסתכל בזכוכית מגדלת על מה שהיא עושה. או להתעלם ולראות מה יקרה ואולי להגיד לקומונרית
קיצור מקווה שיצא מובן מה אומרים?
תשחרר. לא בידיים שלךמשה
סיפור אהבה בסניף | עלילתי קצרElad Mukades
מצרף סרט קצר שעשינו, מסוקרן לשמוע תגובות ומחשבות שלכם עליו
במשפט - יוני המדריך, חותך את הקשר עם סיגל מבני עקיבא, בשם התחזקותו הרוחנית, אך מגלה שההתמודדות רק מתחילה.
סניף בלי מבנהתורת חיים בעiז
מה עושים בחודש ארגון? לגבי צביעת קירות
צובעים על בדיםadvfb
אנחנו צבענו פעם על דיקטים, אפשר גם אולי במקלטהחנוניתאחרונה
קלסר הדרכה ונחשוןאוריהש
רעיונות לקטעים/משפטים לקלסר הדרכה?
וכמובן רעיונות למה להכניס לבפנים (חוץ מהכנת פעולה, רעיונות לערבים וכו)
ואשמח גם לקטעים ולמה להכניס לקלסר של נחשון (קטעים על עשיה וכו)
תודה רבה!