נוער יקר של עמ"י, מדהימים שכמותכם.הדובדבן שבקצפת

יצא לי בטעות לקרוא פה כמה שרשורים שעסקו בנושא נוער הגבעות, תג מחיר, המרד, מדינת ישראל.

אני קוראת את התגובות, והלב שלי בוכה, בוכה, בוכה. זועק, משתולל, צורח מכאב.

יקרים, אתם מכירים את דמותו של נער הגבעות רק מהתשקורת, או ממה שסיפרו לכם, או ממה שראיתם לפני אולי 10 שנים.

נעשו טעויות בדרך. אנחנו מנסים לתקן אותן. נער הגבעות של השנים האחרונות אינו נער הגבעות של לפני 15 שנים.

הוא לא עושה תג מחיר, הוא לא זורק אבנים, לא שורף מסגדים וערבים ובטח שלא עוקר עצי זית,

הוא לא נוער נושר, הוא לא מעשן, לא מסומם ולא מכור.

וחשוב יותר מכל: הוא לא שונא אתכם. הוא לא שונא את עמ"י, הוא לא גורם לפילוג בעם.

הוא עושה את המעשה הטוב והנאצל ביותר: הוא מקריב את חייו ואת מיטב שנותיו, למען אמונתו. הוא הולך לישון בלי לדעת אם יקום בבוקר באותו מקום, לעיתים גם בלי לדעת אם יקום בכלל.

הוא חי חיי תורה ויצירה מלאים, למען ארץ ישראל, למען עם ישראל. למען הגאולה. למען תיקון העולם במלכות שד-י.

אתם מוזמנים לחלוק על דרכו. אתם יותר ממוזמנים לשאול שאלות, ללבן סוגיות, להתקיף, לענות, להתנגד.

אך בשום אופן אין לאף אחד בעולם שום זכות להתייחס אליו כאחרון הפושעים והמטורפים, ועוד בשם 'אחדות', 'אהבה', וערכים נעלים כאלה.

אני אהיה יותר משמחה לקבל שאלות, תגובות, הארות, הערות, ביקורת.

מקווה שהועלתי במשהו.

ואו....ניסחת את המחשבות שלי מעולה!!!אחת מהעם הנבחר

את צודקת במיליון אחוז!!!חיוך

אז עם יקר מהר אחדות!!!כולנו רוצים משיח,גאולה,בית מקדש, אז לא לריב כי זה רק מרחיק את הגאולה...

 

 

בלי להעליב, זה קצת לחיות בסרטיבנה המקדש!

להגיד "לא לריב כי זה מרחיק את הגאולה"..?

סורי אבל זה קצת נשמע כמו סתם מילים יפות... ברור שאנחנו רוצים את כל זה אבל צריך יותר לעשות תכלס וזה לא כל כך ברור...

מה הבעיה בלהגיד 'לא לריב כי זה מרחיק את הגאולה?'סתמישוו
להשתדל לא לריב..
פילוג בעם מרחיק את הגאולה.
אלא אם כן זה פוגע בערכים גדולים יותר..
אני איתך לגמרי אבל יש לי שאלהיבנה המקדש!

יצא לי יותר מפעם אחת להתווכח עלזה, ואני רוצה לציין שאני מאד מתחברת למסירות האבה וההתלהבות של נערי הגבעות, אבל יש משו אחד שממש קשה לי איתו: למה להיות כל כך אנטי למדינה?! יש בנוער הזה אמונה מטורפת שאני מעריכה ממש, אבל אני לא מבינה- הוא באמת לא מאמין שהמדינה הזאת היא לא מאת ה'?? שבאמת היא קיימת לא כי ה' בוחר בזה? והכי הכי כואב לי---

כל כך בוער לנו יישוב ארץ ישראל, אהבת ישראל ותורת ישראל- אבל איפה באמת אהבת ישראל?!

לא חוכמה גדולה לאהוב רק יהודי עם כיפה פאות וציציות, החלק היותר קשה, אך- אני מרשה לעצמי להגיד- גם החשוב יותר הוא, לאהוב גם את היהודי שלראשו כיפת השמים, והוא הלך לאיבוד ונשבה בתרבות המערבית, המודרנית ו"הנאורה"! 

כן, יש אי צדק במדינה הזאת, וזיעזע ועירער אותי מאד הפרשיות של העינויים ומכעיס אותי ההיטפלות הזאת ליהדות.

אבל אנשים פשוט לא יודעים. כל כך רחוקים שכבר לא רואים את הדרך חזרה! לא יודעים שיש דרך כזאת! אבל אנחנו רואים את זה, ובמקום לקרוא להם, להאיר את עיניהם, אנחנו נלחמים בהם?? למה???

קצת סדר.הדובדבן שבקצפת

א. לא כל נוער הגבעות מתנגד למדינה. זו הנחת יסוד מוטעית. נכון שרבים אכן מתנגדים, אבל אני מאחלת לך שלעולם לא תעמדי בניסיון הזה, שאת רואה איך מחריבים לך את הבית שאהבת וטיפחת, עד היסוד, או שאת מגיעה יום אחד הביתה ומגלה שהוא לא קיים. או "סתם" כשאת צריכה לברוח משוטרים שרודפים אחריך כי העזת להיות בבית. כשעוברים חוויות כאלה פעם אחת, זה קשה. פעם שניה, זה עוד יותר קשה. כשאת עושה את זה עשרות פעמים, זה על גבול הבלתי אפשרי לאהוב את המדינה.

ב. בואי באמת נחשוב על זה: האם המדינה קדושה? אז מה אם היא מאת ה', גם השואה היתה מאת ה'. 

כן, אני מאמינה שהיא ראשית צמיחת גאולתנו. לא, אני לא חושבת שזה אומר שאסור לצאת נגדה.

אני מאמינה שהגאולה מורכבת משלבים, ושהשלב הבא הוא א"י השלמה. אני מאמינה שהקב"ה עזר לנו להקים מדינה כדי שנוכל להשתמש בא ככלי כדי להתקדם לשלב הבא, ואני מאמינה שאם אנחנו לא ממשיכים הלאה את התהליך שהקב"ה עזר לנו לפתוח- אז אנחנו כפויי טובה. כי המדינה היא כלי, לא מטרה. ואסור אסור אסור להפוך כלי למטרה.

ג. אני מאמינה שכשאת כותבת 'יישוב ארץ ישראל, אהבת ישראל ותורת ישראל', את מתכוונת למשולש של תורת ישראל, ארץ ישראל ועם ישראל. קצת צרם לי שהקטנת את הביטוי 'ארץ ישראל' ל'יישוב הארץ', שהוא ביטוי הרבה פחות רחב במובנו, ואת 'עם ישראל' ל'אהבת ישראל' (כנ"ל.)

עוד נקודה- המטרה של הגבעות היא רחבה הרבה יותר מ'יישוב ארץ ישראל', מפני שאם זו המטרה- אין שום עניין להקים גבעות דווקא ביו"ש. הרבה יותר קל ומהיר להקים יישובים בנגב, בגליל או בכל מקום אחר במדינה.

אם המטרה היתה להקים עוד יישוב, אז מאחזים הם בהחלט לא הדרך הנכונה להגשים את המטרה הזאת.

המטרה היא כיבוש א"י השלמה, מהנילוס עד הפרת. אם תרצי אשמח לדון על כך בהרחבה. 

ד. אני לא חושבת שנוער הגבעות נופל באהבת ישראל שלו על פני כל נוער אחר, אולי הוא אף עולה עליהם.

הוא מקריב את כל חייו למען עם ישראל, זה נגזר באופן בסיסי מהפעילות למען ארץ ישראל. כל פעילות למען ארץ ישראל, היא בהכרח למען עם ישראל, אבל להפך זה ממש לא מחייב. גם בזה אפשר לדון אם תרצי.

ה. הקשר היחיד בין נערי הגבעות לפרשת העינויים הוא שחלק מהנחקרים היו פעם נערי גבעות. לא מעבר.

ו. לא הבנתי את 2 השורות האחרונות. מי רחוק? מי רואה? מי נלחם?

 

מסכימה איתך. אבל לגבי סעיף ב-מי נהר!

נכון שאנחנו צריכים א"י השלמה. אבל החוכמה והעניין לענ"ד היא מתוך האמצעים הקיימים (מדינה) לחתור לעבר המטרה. ולא למרוד בכל אמצעי קיים ברגע שמשהו קצת לא מסתדר, נכון זה תהליך ארוך. ומייגע. אבל ככה עובדים. לא סתם ה' הביא אותנו למצב הזה
 

ככה אני מאמינה. וחס וחלילה לא התכוונתי להכליל את כל נערי הגבעות במרידה.

המציאות כרגע מחייבת פעולה מתוך המדינה.הדובדבן שבקצפת

ייתכן מאוד שהקב"ה יזמן לנו דרך כל מיני אנשים אמצעים שונים שגם הם יהיו קיימים, ואם הם יועילו למטרה שלי, לא תהיה לי בעיה להשתמש בהם.

אישית כרגע אני לא חושבת שזה נכון למרוד ולהקים מוסד שלטוני אחר, כי עדיין לא מיצינו את כל האפשרויות הגלומות בזה הקיים, וכי אני לא מאמינה שנצליח לעשות את זה לפני שנכבוש את כל א"י. יכול להיות שאני טועה.

ובטח שאין עניין להפיל את המוסד השלטוני הקיים כשאין תחלופה ראויה לשמה שתתפוס את מקומו.

יש כאלה שחושבים אחרת ממני.

איך בדיוק אפשר לנצל את המצב הקיים?כבשה
המצב נהיה גרוע מרגע לרגע
דוגרי
תרצי או לא תרצי, את משתמשת בתשתיות של המדינה.הדובדבן שבקצפת

החל ממים וחשמל, שרובנו משתמשים בהם, וכלה בשמירה של הצבא, שאמנם הוא לא תמיד מועיל, לפעמים גם מפריע, אבל תכלס בלעדיו היה יכול להיות גרוע הרבה יותר. בנקים, רפואה, תחבורה ציבורית... עוד?

אני לא מדברת על המצב הפוליטי אלא על מצב התשתיות והמוסדות הקיימים.

אלה דברים שגם אם תהיה חלופה למדינה היא תצטרך לספק אותם, אבל היות וכרגע אין, אני משתמשת בתשתיות של המדינה הנוכחית.

את מדברת על דברים טכנייםכבשה
במלכות אחרת בעזרת ה' או במדינה יהודית זה יהיה אותם התשתיות בערך
בשינויים קלים.
זה לא שאם נפיל עכשיו את המדינה נישאר ללא תשתיות.
באמת שאין עניין בגלל זה להישאר ב"מדינת ישראל" כשאפשר להקים משהו אחר שבתכלית שלו יהיה לפי התורה ומתוך כך יוצא שיהיה כיבוש ארץ ישראל השלמה.
למה ללכת על קטן כשנותנים לך הזדמנות למשהו רחב יותר?
זה בדיוק מה שאמרתי.הדובדבן שבקצפת

רק שאם נפיל עכשיו את המדינה, אנחנו אכן נישאר ללא תשתיות. כל עוד אין גוף חזק ומערכת משומנת שיודעת את תפקידה ומאגדת את כל גופי התשתיות, הן יקרסו ברגע.

אני לא מאמינה שזה אפשרי להקים מדינה חלופית לפני כיבוש ארץ ישראל. וגם אם זה אפשרי, יהיו בה עוד הרבה מאד תקלות וטעויות ובעיות חמורות, וזה שהיא תהיה ע"פ חוקי התורה לא מחייב שישר היא תצא לכבוש. אני לא חושבת שזה ריאלי.

לעומת זאת, אני כן מאמינה שברגע שנכבוש את ארץ ישראל, יהיה לנו ברור הרבה יותר מה השלב הבא, וגם יהיו לנו יותר כלים לנהל אותו.

ואת רואה איך מדינת ישראל הנחמדה שלנו הולכת לכבוש עכשיו אתכבשה
גבולותינו לפי התורה?
אני רואה אותה רצה
סליחה על הציניות אני פשוט לא רואה את זה קורה במדינה שלא לפי חוקי התורה
תשמעי.הדובדבן שבקצפת

כרגע היעד שלי הוא לגרום לעם לרצות את ארץ ישראל, לרצות ברמה שהוא מוכן לעשות כל דבר בשבילה.

ברגע שנגיע למצב הזה, אני נותנת לעם את המושכות, לחלוטין.

אם הוא יחליט שהצעד הכי טוב הוא להפיל את המדינה, הוא יפיל.

אם הוא יחליט שהצעד הכי טוב זה לתפוס את השלטון, הוא יתפוס.

אם הוא יחליט שבשכנועים ולחצים, הוא ישכנע וילחץ.

והוא יצליח.

אופ אבלאבלהדובדבן שבקצפת
עבר עריכה על ידי הדובדבן שבקצפת בתאריך י"א בתמוז תשע"ו 22:15

השרשור הזה נהפך לעוד שרשור נוער גבעות

ואני רק רציתי להסב את תשומת ליבכם לתופעה הזאת של החוסר כבוד וחוסר הכרות

וזהו.

דבר ראשון- שתדעי שהצלחת. לפחות את ההסתכלות שלי שינית טיפהאניייי

דבר שני- מה שכתבת בסעיף ב' פה- קצת סדר. העלה לי המון חומר לממחשבה. אז תודה רבה!

 

וכל הכבוד על הפעילות שלך למען א"י, נראה שאת ממש מסורה לזה!

וגם הוא לא סתם עוד שרשור נוער גבעות. לדעתי.אניייי

יש כאן הרבה דברים שנאמרו שמעולם לא שמעתי.

וגם את לא נעלמת אחרי שאת כותבת. את ממש עונה.

הרבה פעמים בשרשורים הגדולים יש ככ הרבה שאלות וכל אחד עונה משהו קטן ובורח.

אם עד עכשיו ראית הכל ושום דבר לא היה בשבילך הפתעהחוני המעגל פינות
עבר עריכה על ידי יהיה בסדר.... בתאריך י"ב בתמוז תשע"ו 20:02

אני מוריד בפנייך את הכובע ואומר לביבי שיש לו יועצת פוליטית חדשה...

לא רואים הכל צריך להאמין חכי תיראי

אם לפני 50 שנה שהמצב הרוחני בא''י היה בכי רע היית אומרת שמדינת ישראל עתידה להיות מעצמת התורה העולמית בין הגדולות בהיסטוריה אם לא הכי גדולה

סביר להניח שהיו מרימים עליך גבה 

אבל כמובן מי שמאמין מאמין חכי צפי תקווה אל תאבדי 

לא תאמיני איך המציאות עולה על כל דמיון

אבל כמעט כל הנושאים שהזכרת כאן זה הציבור.. חוץ מצה"ל...עם אחד!!


אני מסכימה איתך כמעט לגמרייבנה המקדש!

מצטערת, אני אחרי ויכוח לא קצר ולא קל עם חברה שמאוד קשה לה עם קיומה של המדינה... אז אני קצת בסערה..

התכוונתי שאנשים שרחוקים מהיהדות עד כדי כך שהם שונאים אותה ומנסים להתרחק ממנה כמה שיותר, במקום להראות להם את האור, בזה שיש אנשים מאמינים שחולמים להפיל את המדינה אנחנו במקום לקרב אותם רק מרחיקים.

וכן, המדינה הזאת קדושה. תראי כמה מפעלי קודש יש בה. כמה אירגוני חסד, גמ"חים, ישובים, עמותות, תנועות נוער, ישיבות, אולפנות, דברים מדהימים טהורים וקדושים שהם לא מעט בזכות המדינה! תראי כמה מהדברים האלה היו פה לפני ואחרי קום המדינה.

נכון, יש הרבה מה לתקן. בממשלה, במשטרה, בצה"ל, והרבה. אבל אם נתמקד בדברים הרעים, שום דבר לא יזוז פה ובטח שלא יגרום לאפחד לשנות את דעתו. וכבר אמרו לפניי "הצדיקים הטהורים אינם קובלים על הרשעה אלא מוסיפים צדק"... 

הדרך לגרום לטוב היא להוסיף טובחיוך

אני פעילה במאבק נגד פינוי עמונה, אבל בחיים לא הייתי חושבת לצאת נגד המדינה בכללותה!

>>הדובדבן שבקצפת

לדעתי, מותר לאנשים לשנוא את המדינה ולרצות להפיל אותה, אבל צריך לדעת להתנהל בזהירות ולדעת מה להגיד ומה לא ואיפה ומתי. אני לא אומרת שצריך להכחיש מה שאתה חושב, אבל לא בהכרח שצריך להבליט דווקא את העניין הזה בכל זמן ובכל מקום. אני לדוג' מתייחסת לשאלת המדינה רק כשהיא עולה מהשטח. אני לא אבוא לבן אדם שמתעניין בדרך שלי ואגיד לו 'אני מאמינה שצריך לכבוש את ארץ ישראל ועל הדרך להפיל את המדינה'. אם אחרי שהסברתי לו שאני רוצה לכבוש את הארץ הוא ישאל על המדינה, אני אענה לו בשמחה, וגם זה- לא את כל הפלפולים וההעמקות על ההתחלה, אלא את עיקרי הדברים, ואם יהיו שאלות נוספות נעמיק יותר, וכו' וכו'.

כל ארגוני החסד שציינת, תנועות הנוער, ישיבות, אולפנות וכו' וכו'- היו יכולים בהחלט להתקיים בכל מדינה אחרת הנשלטת ע"י יהודים. אין שום דבר שתלוי דווקא במדינה הזאת.

רובם המוחלט אינו בזכות מדינת ישראל, וחלקם קיימים למרות מדינת ישראל.

אני לא מתמקדת בדברים רעים, אני מתמקדת בארץ ישראל שהיא השלמות המוחלטת והיא טוב מדהים, ואני עוקפת/גוברת/מסלקת כל מכשול שיעמוד בדרכי.

שאלה:יאירוש

זה אמור להיות שרשור על נוער הגבעות\ היחס למדינה או שרשור שאמור להאיר את עיננו?

טוב לוידעת בכללי אני מסכימה איתךיבנה המקדש!

 אבל בסך הכל אני לא יכולה לא להתווכח כשאני רואה חוסר הכרת הטוב משווע.

מבחינתי חוסר הכרת הטובהדובדבן שבקצפת

זה לא להמשיך הלאה את הגאולה שה' התחיל לנו. ובזה לוקים הרבה יותר.

איך את רוצה להעיר אותם?עם אחד!!

להגיד להם: "חמודי, באנו לפתוח לך את הענים כפרה"

אני אומרת לך מעכשיו, לא ,זה לא ילך..

((כי אין פיסבוק

התחלתי יקרוא וסתם קפץ לי, אני חותם לך שמעשנים...

לא בקטע הרע

אני חותמת לך שלא.הדובדבן שבקצפת

כלומר, יכול להיות שיש כמה שכן, אבל האחוזים לא גבוהים מאוכלוסיות אחרות של נוער.

((כי אין פיסבוק

ברור שבאחוזים כנראה שהם אותו דבר, בדיוק בגלל זה אני חושב שמעשנים שם.....

בסדר, אז יש בודדים, אבל זה לא ש'הגבעות מלאות במעשנים'.הדובדבן שבקצפת


קצת לקחת אחריות על כל 'נוער הגבעות'דורשת קרבתך
יש גבעונים שמעשנים
יש גבעונים שעושים תג מחיר, מה נעשה.
ויש ויש..
אולי זה לא בסדר גמור ולא האידיאל אבל הם בסהכ נערים צדיקים שעושים המון למען א"י
לא רק מי שבייניש בגאולת ציון בחזון ובמעש הוא נער גבעות..

אבל חוץ מזה אמרת דברים יפים. צודקים. ומאירים מאוד
לא נכון.הדובדבן שבקצפת

יש נערי גבעות שמעשנים באותה מידה שיש בינישים שמעשנים.

היום. אין. גבעונים. שעושים. תג. מחיר.

מה הקשר בין גאולת ציון לבינישים? זה לא ארי ישאג.

נו ו? זה שהם מעשנים כמו ביישנים לא הופך אותם ללא מעשניםדורשת קרבתך
אןקי ואלה שעושים תג מחיר איך את קוראת להם?
ולוידעת חשבתי שזה אותו דבר, טעות שלי
אם נער גבעות עושה תג מחירהדובדבן שבקצפת

אז הוא בונה ביד אחת וסותר ביד שניה. זה חסר הגיון מבסיסו.

גם חושבת שלקחת קצת אחריות על כל 'נערי הגבעות'עלה למעלה
יש נערי גבעות שהם לא כאלה, גם כאלה שגרים בגאולת ציון
אבל אשרייך!!
היות והזמנת לשאול ללבן להתקיף ולהתנגד אנצל את הבמהמאיר.

יש דברים ומלאכות בשבת שאסור עלי לעשות בגלל מראית העין, העיקרון מאוד פשוט, אסור לאדם לעשות מעשים בגלל חשיבה של האחר, אם התקשורת מציגה את נוער הגבעות כמסוכן וקיצוני ואם רוב אנשי החינוך ששמעתי פיתחו פוביה כלפי הנוער הזה כנראה משהו בניראות אצל נוער הגבעות הלך לאיבוד, הדבר הראשון שהיה צריך להיעשות זה להקים מחלקת תקשורת שתייצג אותכם וכל עוד זה לא ככה הנוער הזה גורם לפילוג בעם ישראל כי מתייחסים (בצדק או לא זה כלל לא מעניין) כאנרכוניסטים וכמבצעי תג מחיר כנוער נושר שגונב מצה"ל ומעשן סמים.

 

תגידי שזה מופרך ואעבור איתך על ראיונות של חבר'ה מנוער הגבעות בארבעת השנים האחרונות בטלוויזיה, הוכיח לך אחד לאחד על כל הדברים שאמרתי.

 

כשמחבלי דומא מוצגים בתקשורת הם לא מוצגים מהישוב ממנו הם גרים אלא מהמאחז או הגבעה שלהם, אולי אתם צודקים ואולי לא, התדמית של נוער הגבעות היא כל כך גרועה שבצדק רב כל הציבור תולה בכם את האשמה, השמאלנים מצביעי המרכז הימין המתון ואפילו חלק מהציבור החרדל"י שהם ימניים כבדים יותר מימין מתון ברובם.

 

הטענה השניה שלך מעט מגוחכת, עצמי עיניים לחמש דקות ודמייני עולם(לא רחוק אגב, יש חסידויות שאימצו את זה), בו אמונה באל מתבצעת על ידי שימוש בסמים קשים, האם גם אז תגידי שהעובדה כי הם משתמשים בסמים קשים זה המעשה הטוב והנאצל ביותר, והם מקריבים את חייהם ומיטב שנותיהם למען אמונתם? הוכים לישון בלי לדעת איפה והאם יקומו? חיים חיי תורה(הרי כך הם מאמינים, שהתורה נקנית בדיבוק חברים וצריך משהו לעורר את זה)למען עם ישראל והגאולה? למען תיקון העולם?

 

אני מניח שלא תגידי את זה, ופה אני מגיע לנקודה השנייה, השתייכות לנוער הגבעות אינה פקטור או כלי מדידה לאהבת ארץ ישראל, אני אוהב את ארץ ישראל לא פחות ממך או מכל אחד אחר בנוער הגבעות הוויכוח הוא לא על האידיאלים והערכים, גם זהבה גלאון אוהבת את עם ישראל וארץ ישראל, הוויכוח הוא על הטקטיקה, ובזה גברתי, נכשלתם

ציבור נוער הגבעות הוא מחוץ לקונצנזוס נתון תמידית לדה לגיטמציה ומרוויח כל פעם ביושר את ההתנגדות אליו.

 

וחוץ מזה, ואולי טענה זו לא קשורה אלייך אבל גם מדברייך היא נשמעה, ההתנשאות הזאת שיוצאת מהנוער הזה כאילו הוא הקים את הארץ והוא היהושע בן נון וכלב של עם ישראל כיום פשוט מיותרת ואפילו מגוחכת..

 

 

יצא מעט מבולגן, אבל אין דבר אני מניח שהנקודה הועברה.

אנסה לתת תשובות כחלק מהליבוןחוני המעגל פינות

1. אז מעכשיו כל ציבור שהתקשורת משחירה הופך למוקצה מחמת מיאוס

<צ>ספרדים חרדים רבנים חיילים כולכם לפינה! <צ>

 

2.אני יעבור איתך על לפחות 200 ראיוינות שלפיהם המחבלים פעלו מתוך התגוננות מפני האזרחים הציונים

3. ראה לעייל 1

 

4. לכן יש לדון בנכונות דרכם ולא לסמוך ולברך על כל פעולה ופעולה שלהם [בדיוק כמו המדינה]

 

5. להניח פיסת בד על הראש אינה פקטור או כלי מדידה לדתיות...

[ובכל זאת סתם אדם עם כיפה על ראשו יהיה דתי יותר מסתם אדם בלי]

 

6. התנשאות אין פירושה לומר ''אני טוב''

אלא לומר ''הוא גרוע''... 

 

7. סליחה אם כתבתי בצורה חריפה

זה לא מלבן כמעט כלוםמאיר.

לא כל ציבור מואשם בפילוג עם ישראל זה נכון בעיקר אצל נוער הגבעות התקשורת במובן הזה היא לא שיבה לכך שהם מפלגים את העם כלומר לא מפיה אנו חיים אלא סימן לכך שמשהו רקוב במערכת הזאת

החרדים למדו להתמודד עם זה, ומבינים יותר בתקשורת ופועלים חכם בזירה הזו וממילא פחות מושמצים אין מה לעשות נוער הגבעות בעייני רוב הציבור הוא אנרכוניסטי ומסוכן, גם אם זה נובע מבורות, כלל לא ברור כי יש עניין לשנות משהו בבורות הזאת או אמירה של מאן דהוא כי היא לא נכונה

 

לא הבנתי מה אתה רוצה בנקודה השנייה והשלישית זה לא מפריך את הטענה שלי אלא מוסיף טענות על קהלים אחרים, אין לי בעיה עם זה אבל זה לא מעניין אותי

 

להניח כיפה על הראש זה לא פקטור או כלי מדידה לדתיות אבל אדם עם כיפה מוחזק כדתי, לא משנה מה גודלה או ציבעה של הכיפה ואם נחזור מהאדפטציה שעשית, אדם שגר בארץ או מרגיש קשור אליה על ידי תרומות או ביקורים אוהב את הארץ לא פחות מגבעון ממאחז עוז ציון 

 

התנשאות זו אמירה של אני יותר טוב מהאחר, לומר הוא גרוע זו לא התנשאות זו טיפשות

 

 

אני אסביר דבריחוני המעגל פינות

1. בתחילת דבריך אתה מאשים [האשמה חמורה אין ספק]

שנוער הגבעות מושמץ ע''י התקשורת ומכאן שהוא טועה בדרכו

ועל זה זעקתי דורשני

 

2. זה שמשהו מתראיין זה לא אומר שהוא לא משקר/שחקן/שב''כ

 

4. בדבריך אתה אומר בעצם נערי הגבעות לא מושלמים לכן דרכם האידיאולוגית שגויה שזו טעות כמובן

אם אתה רואה בדרך האידיאולוגית שגיאה מוזמן לשתף

 

5.סטטיסטית זה נכון

אולי אתה ספציפית מקרה פרטי

 

6. אין שום דבר רע בגאוות יחידה

אתה לא יכוליאירוש

לומר על כל מי שאתה רוצה שהוא משקר\שחקן\שב"כ,אפשר לומר את זה על כל דבר בעולם.

איך אתה מודד את זה?

וגאוות יחידה זה נהדר, אבל היא לא הופכת למציאות. (לדוג'- אם אני טוען שצנחנים הם הכי טובים כי אני בצנחנים זה ממש לא אומר שהם יותר טובים מגולני)

שובחוני המעגל פינות

גם לטלוויזיה יש אנטרסים [כמו להשחיר נערי גבעות]

וכיוון שהציבור לא מכיר אותם הם יכולים להביא כל אחד

ולכן אין להביא ראיה ממנה כיוון שנגועה בדבר יכולה לשקר בלי שאף אחד ישים לב

ד''א אם אתה מכיר נערי גבעות אתה יודע הם מתרחקים ממצלמות הטלוויזיה

 

מאוד פשוט

איך יודעים מי אוהב יותר?

מי שמוכן להקריב יותר...

 

נעזוב את הדיון חסר התועלת לגבי גאוות היחידה..

אני לא מאשים, זה לא תפקידימאיר.

אני מנתח את המציאות, לדעתי לפחות.

 

אדם לא מתראיין סתם, אדם לא יושב שנה וחצי במאחז כדי להיות שחקן או משקר או שב"כ אני מכיר אותם.

 

דילגת על שלוש אם הם אינם מושלמים דרכם לא שגויה אלא לוקה בחסר 

יש לך בכללי יותר מדי קפיצות לוגיות במה שאתה אומר

 

אין רע בגאוות יחידה יש רע בהתנשאות  וגם האמירה שלך בחמש היא קצת בעייתית להוכיח

שובחוני המעגל פינות

1. אתה מנתח על בסיס נתונים שלא ניתן להסתמך עליהם

 

2. תתפלא מאוד 

יש כל כך הרבה שאתה אפילו לא מבין

נוסף על כך גם אם נניח שהטלוויזיה לקחה משהו אמיתי

[טוב מכדי להיות נכון אבל בקטנה] אז הם יקחו נערים מסויימים ולא מייצגים 

 

3. התיחסתי למספור הקודם שלי [לעומת עכשיו שאני מתיחס למספור שלך]

ולא היה טעם להיחס

 

4. אשמח אם תבהיר את ההבדל

 

5. מהכרותי עם די הרבה בני נוער דתיי לאומיים אני יכול [לצערי לומר] שיש המון שלא אכפת להם מארץ ישראל אך משום מה אף לא אחד מהם היה נער גבעות...

[מסכים שזה לא מרחב מדגם מספיק אבל דעתי נקבעת על פי האיניקציות שאני רואה (שנאמר אין לדיין אלא מנה שעייניו רואות)]

אז עזוב, אני לא אכנס לשמות אבל ישנםמאיר.

כשאנשים מתבטאים אחרי הרצח המתועב בדומא ואומרים כל הכבוד לרוצחים המנוולים זה בושה וזה הפנים של נוער הגבעות, ולא הם לא היו שתולים או משהו, אם נער בן 22 פאות ארוכות (אז) כיפה גדולה ותפילין תמידית שגר שנה וחצי במאחז ועד היום פעיל מאוד בכל הקשור למאחזים ולהפגנות נגד העינוים מופיע בחדשות ערוץ 2 ומתראיין לעיתון חרדי ואומר שם יישר כוח, זה מה שזה משדר

 

עוד פעיל בנוער הגבעות שגם אשתו פעילה (לפחות עד לפני שנה נראלי) מתראיין לערוץ טלוויזיה ותומך בזה זה בושה, כשאותו אחד, שוב עם פאות ארוכות כיפה אישה ושני ילדים בגיל צעיר ההארדקור של הגבעונים מעלה תמונה בפייסבוק שקוראת לתפילה אצל "הצדיק" ברוך גולדשטיין (שלא אתחיל עם תארים כדי שלא תתמקד בהם אבל לא חיוביות) שרצח 24 מתפללים ופצע עוד 105 מתפללים מאחורה תוך שהם מתפללים 

 

הם הפנים של נוער הגבעות אל תבלבל לי את המוח על שחקנים או על שב"כ, לא בטוח שאכפת להם יותר מאילן גילאון על ארץ ישראל. לא ייאמן ההתנשאות הזו כאילו לקחו מונופול על הארץ

 

הם הפנים בנאדם איתם צריך לצאת לדרך, מבין למה הם מעוררים רתע?

 

אז הבעיה בנציגיםחוני המעגל פינות

כפי שנאמר המיעוט הרועש 

 

ולא באידיאולוגיה

אז רק בגלל שאנשים עיוורים וחלשים לא יכולים לראות את האמתדורשת קרבתך
נעקם את עצמנו ונתיישר לפיהם??
ןואי זה ככ מגוחך ואומלל וגלותי.

התייחסתי רק לפסקה הראשונה על השאר אין לי כוח להתווכח
בפסקה הראשונה רק הסברתי למה לדעתי המצב הוא כפי שהוא היוםמאיר.

אבל עזבי זאת רגע, יש עיקרון די מנחה בכל מה שקשור לדברים האלו הנקרא חכמת ההמונים, במילים יותר מפורטות מונח זה אומר כי יש חוכמה להמון העם והחוכמה הזו גדולה מחוכמתו של המומחה היחיד. לפי הרעיון הזה אותו הגה אריסטו אם אני לא טועה אוסף התשובות שתוציא קבוצה גדולה של אנשים לא מתואמים ביניהם יהיה כמעט תמיד מדויק יותר מהתשובה הטובה והמלומדת שיפיק מומחה עצמאי, העיקרון הזה נבדק והוכח וכו' הוא עובד

 

גם אצלנו היהודים יש סיפור דומה על הלל הזקן ששכח איך מוציאים את סכין השחיטה בפסח ואמר "הנח להם לישראל שאם אינם נביאים בני נביאים הם" יש עניין במה שהרבים חושבים

 

וכן, אם רוב (מאוד מאוד גדול) מהאנשים עיוורים וחלשים ולא מסוגלים לראות את האמת נעקם עצמינו ונתיישר לפיהם גם אם זה נשמע למומחה היחיד כל כך מגוחך אומלל וגלותי

 

המחשבה הזאת כאילו האמת נמצאת אצלכם ואתם תמיד צודקים וכל מי שלא חושב כמוכם אוטומטית מתויג כשייך ל"הם" כלומר לתקשורת(או תשקורת) הסססמלנית ההזויה או שהוא לא שייך ל"הם" אלא הוא סתם מסכן עיוור וחלש ולא מסוגל לראות את האמת הכל כך ברורה הנמצאת בצד מסוים.

 

הרעיון הזה מבחיל בעייני חוסר היכולת להסתכל על מורכבות ולומר שיש דברים טובים בשני הצדדים (כן, גם אצל נוער הגבעות יש דברים טובים והרבה וגם אצל התקשורת או העיוורים שלא מסוגלים לראות את האמת, ילדי הכאפות של כולם) זה מזעזע...

 

והנה אולי השיח האלים הזה שאדם שייך או ל"הם" הסססמלנים או מסכן חלש ועיוור כל עוד הוא חושב שונה היא המעידה כאלף עדים על החברה ועל שיח מפלג בעם

נו בדיוקחוני המעגל פינות

חוכמת ההמונים מתקיימת רק כאשר אין תיאום

דעת הקהל אינה מורכבת מהיכרות אישית אלא ע''י התקשורת

ולכן קיים תיאום שמפריך את יכולת 'חוכמת ההמונים' להיות ראיה

טוב בסדר אתה צודקמאיר.

עכשיו מרוצה? אתה צודק ותמשיך לשבת בבית או על גבעה ולתמוך לעצמך על השכם מצאת תירוץ

 

אתה מניח שכולם טיפשים ושהתקשורת היא חזות הכול, שכולם עיוורים והולכים אחריה ללא חשיבה עצמאית, אם יש שנאה לנוער הגבעות זה נובע גם בגלל התקשורת, גם.

 

אבל, תמשיך לחשוב כי ישנו אדם אחד או זרם קטן ממש שתמיד צודק

יכול להיות שהם טועים-רק תביא טענות קונקרטיותחוני המעגל פינות

לא אמרתי שאין מחלוקת 

בהחלט יש צדדים לכאן ולכאן

פשוט אני עשיתי עם עצמי שקלא וטריה והגעתי למסקנה שהנערי גבעות עושים עבודת קודש

מוזמן להראות לי שאני טועה

אשתדל. עשיתי שקלא וטריה עם עצמי והגעתי למסקנה הפוכה ממךמאיר.


מחילה, אין לי כרגע זמן וכוחות לענות לזה. בעז"ה אענה בהמשך.הדובדבן שבקצפת


אנסה לענות.הדובדבן שבקצפת

התקשורת מציגה את החרדים כאלימים, גנבים, שקרנים ואנסים. האם זה נכון? לא.

האם בגלל זה אסור להיות חרדי? 

יודע מה? נניח שהטענה שלך התקבלה ואין יותר נוער גבעות, אין גבעות, כלום.

האם זה יגרום לתקשורת להפסיק להציג את נוער הגבעות כפנאטים אלימים ופושעים? לא. אז מה הרווחנו בזה?

היות ואנשי נוער הגבעות ניסו פעם אחר פעם להתראיין בתקשורת, וגילו כל פעם מחדש שהשתמשו בהם כדי להציג את נוער הגבעות באור עוד יותר שלילי, אז אנחנו משתדלים לא להתראיין בכלל. זה לא משרת שום אג'נדה שלנו.

 

בכלל הגישה שלך נשמעת כמו 'לא אוהבים אותנו וקשה לנו אז בואו נתמתן ונוותר על העקרונות שלנו בשביל שיאהבו אותנו'.

 

לגבי הטענה השניה, אם הם באמת מאמינים שהם מוסרים את הנפש למען הקב"ה ומאמינים שאלה חיי תורה, אז אני אתווכח איתם ואנסה להראות להם למה לדעתי זאת טעות, אבל אני עדיין אכבד אותם.

 

איפה טענתי שההשתייכות לנוער הגבעות מעידה על יותר אהבת הארץ?

ההשתייכות לנוער הגבעות מעידה על מציאת/חיפוש האפיק שבו תהיה התרומה הכי משמעותית לא"י, לעמ"י.

אפשר לתרום לא מעט גם באפיקים אחרים. האפיק הזה ספציפית דורש הרבה מאוד הקרבה ומסירות, ולכן מי שבוחר בו למרות זאת, כי הוא חושב שזה האפיק שבו יוכל לתרום הכי הרבה, זה מעורר יותר הערכה.

אוקיי אני אנסה להבהיר מספר דבריםמאיר.

אין מה לעשות התקשורת קובעת סדר יום היא לא מחליטה אבל היא מעודדת החלטות ומעורבת בהם היא לא אוטוריטה של אסור או מותר

 

האם נוער הגבעות הם פנאטים אלימים ופושעים? אני מניח שלא, אני גם יודע שיש כאלה שכן

אדם שנמצא על אדמה שלא שלו או שהמדינה החליטה שהיא לא שלו ושבית המשפט גזר שלא יגור שם מבחינתי הוא פושע. הרבה מאנשי נוער הגבעות הם פנאטים, זה לא בהכרח דבר רע אבל זו עובדה לגבי אלימות לא יודע, מהמעט שראיתי יש גם חבר'ה אלימים בגבעות.

 

שימי לב לאירועים בדומא מי הואשם בהם, שימי לב לחבר'ה מהבלאדים שמורחקים ו\או בכלא אני לא מאמין שהם שם רק כי יש להם כיפה ופאות

 

הגישה שלי היא לא "לא אוהבים אותנו אז נוותר על העקרונות שלנו" אלא בוא נחשב מסלול חדש של העקרונות שלנו ואם עם ישראל מספיק חשוב או אחדות מספיק חשובה צריך להגיע לפשרות, אני מוכן לפשרות לא נראלי שנוער הגבעות מוכן לכאלו

 

אני מכבד את נוער הגבעות ברובו אולם אני חושב שהם טועים, וזה מה שאני עושה, מתווכח איתם.

 

לא טענת שההשתייכות לנוער הגבעות מעידה על יותר אהבת הארץ, אמרתי שמדבריך היה נשמע לי קצת התנשאות ובלעדיות או אחוזים ניכרים על יישוב הארץ או עקרונות אחרים

 

האפיק הזה דורש הקרבה ומסירות אבל מאוד יכול להיות שהוא פול גז בניוטרל, מי ששם פול גז בניוטרל הוא לא נוסע טוב יותר או מהיר יותר או טיפש

שוב אנו די טוחנים מיםחוני המעגל פינותאחרונה

1. לא נכון מוסרית ומעשית כבר נידוש ונידון כדבעי

 

2. שוב הרעיון של דמוקרטיה היא לא לקדש את החוק אלא לשנות אותו וגם אם זה נגד החוקים העכשיוים

יש צורך לעשות מהפכה חוקתית ולמסד את הקמת הישובים בכל חלקי הארץ

וכמו בכל מהפכה החוק נדחק אל מול האידיאל [אין צורך לפרט את כל המהפכות הדמוקרטיות...]

 

3. תאמין או לא ביחס אליהם היחס לפושעים ערבים הוא מאוד מאוד סלחני

וסביר מאוד שמחמירים איתם סתם

חלק מהסיבות הן שאין שום מפלגה מאחוריהם [אההם אההם מר בנט...]

והם ירסנו את עצמם בשעת מבחן [הם לא יגיבו באלימות רבה למעצר לעומת הערבים]

מה שגורם לחוסר הרתעה לגורמי אכיפת הסדר באיזור 

לכן סבירות גבוהה מאוד שרוב מי שהורחק/נעצר קיבל זאת שלא כדין

[קרי מעשייהם לא פרופורציונלים לעונשם מהסיבה הפשוטה שיש להם כיפה גדולה וזוג פיאות]

 

4. בפעם המי יודע כמה כדי לפסול דרך התיחס לגופם של דברים לא לכל מיני דברים שוליים

בקשר לאחדות שוב לא הם מפלגים כפי שנדוש בשרשור אחר

 

מה הדרך שלך נדון בה ונגיע למסקנות [אשמח אם תבהיר את נושא הפשרות]

לכרגע הדרך של נוער הגבעות היא בהחלט מועילה [על פי הבנתי]

ולכן יש להתמיד בה ובעז''ה עוד נראה תוצאות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירותאחרונה

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילהאחרונה
מדהים!
שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

בדידותהרשפון הנודד

למה אפשר לחוש בדידות ברמה כמעט משתקת והאם זה אמיתי ומה אפשר לעשות עם זה?

לכן לנוער יש תנועות נוער. מפגשים, פעילויותפ.א.
כן אבל זה מרגיש לי קצת בריחה משום מההרשפון הנודד
בריחה? אשמח שתסבירפ.א.

אתה מרגיש בדידות כי אין לך חברים? מה עם חברים לכיתה בלימודים?

אתה לא חבר בתנועת נוער? 

זה לא זההרשפון הנודדאחרונה

זה הנקודה יש לי חברים אבל אני לא רוצה לבנות את הקשר שלי רק בשביל להרגיש שיש לי חברים ואני לא בודד...(מוזמן להסתכל בשרשור החדש על ללכת לסניף מעורב שאתה לא כל כך מאמין בזה אבל צריך בסוף חברה..)

...הרמוניה

א- אדם בסופו של דבר מול עצמו גם כשהוא עם חברים וגם כשהוא לבד... האם אתה מהווה חברה טובה לעצמך? 

מעניין לך עם עצמך? האם אתה חבר טוב לעצמך (רגשית)?

תכנס פנימה. בכל אחד יש עושר פנימי וזה תענוג לגלות אותו.

ב- נסה לשים לב לזה שאתה אף פעם לא באמת לבד, תמיד מושגח בידי מישהו שאוהב אותך אהבת עולם...

אולי יעניין אותך