שלום לכולם! רק רוצה להגיד משהו, בבקשה תפתחויעל
אז ככה.
שמתי לב שבהמון שירים אצל המון יוצרים כאן חוזר הקטע הזה של לזרוק את המילים על הדף ומה שיצא יצא, העיקר שזה יהיה מהלב.
אז צר לי לאכזב, ברוב השירים זה לא הולך ככה.
הי, זה שיר שלכם, תשקיעו קצת מחשבה באיך לעשות אותו יפה יותר ממה שהוא! אם חרזתם - שהחריזה תהיה זורמת. יש שירים שבהם מומלץ להקפיד על קצב ושורות קבועות ובעלות אותן הברות, שימו לב אם זה מתאים לשיר או לא. אם בחרתם משלב גבוה - לכו איתו עד הסוף! אם נמוך, אל תשלבו פתאום מילה מפוארת. היא רק תיראה לא קשורה ומגוחכת.
והכי חשוב לדעתי: פיסוק, רבותיי, פיסוק!
כשפשוט כותבים את המשפטים ברצף, זה מאבד את הטעם היפה של שיר. גם אם בחרתם בשיר עם משקלים קבועים, תפסקו אותו, תוסיפו נקודות ופסיקים ומה לא איפה שאתם צריכים ומרגישים לנכון. ועוד יותר, אם בחרתם בשיר פושט צורה בסגנון מודרני, אין לכם מושג מה פיסוק יכול לעשות לשיר! אם קשה לכם לפסק אני ממליצה מאד לקרוא יהודה עמיחי, אחד המפסקים הטובים....
והי, הכי הכי חשוב יותר מכל מה שאמרתי:
תהיו גאים בשיר שלכם.
הוא אתם והוא יפהיפה גם אם לא נראה לכם, ואם תרשו לי להיות קצת לא מנומסת - אם הוא נראה לכם לא יפה, שפרו אותו.

זהו, אני אשמח לשמוע אם מישהו קרא או הפנים או גם וגם.
בהצלחה לכולנו!
מקפיצהאור מ
|מהנהן ומסכים לכל מילה|
((חברים, שכחנו כאן את המובן, יצירה, אומנות,כי אין פיסבוק

יצירה מבתת את יצר הכותב(וגם שגיעות כתיב)

אנחנו בפורום שירה, אף אחד כאן לא מגיש עבודת גמר

אני לא מדבר על זילזול ביצירה(חס"ו...)

אז מיצטער להרוס את הכיף

ברגע שאתה מציב גבולות- אתה הופך ללא רלבנטי לחלק מהאנשים!(תיראו לאן הגיעו פורום יוצרים ופסיפס אם כול הרפים והרמה שלהם....)

 

(נקודה למחשבה- אולי ביגלל כל הרצון לסדר, התגובות כאן(לפחות כשהייתי פעיל- אולי גם היום) הם, יפה, מרגש, נחמד, לא מהלב, לא תודה אמיתית על צוהר חדש לעולם קסום)

לא מסכימה.יעל
אמנם זה בהחלט לא עבודת גמר ולא ספר שירה וגם לא תקפתי אף אחד. זו בסך הכל המלצה לשיפור אצל רובנו.
מה זאת אומרת שברגע שמציבים גבולות הופכים ללא רלוונטיים לחלק מהכותבים? אין אדם שלא מסוגל להשתנות ולהשתפר...
אני לא מזלזלת באף יצירה, רק אומרת איך נראה שיר אידיאלי, וזה ממש לא אומר שכולם יראו אותו דבר ויספגו תגובות חדגוניות. הפוך לגמרי! ככל שהשיר עשיר יותר ובנוי טוב יותר הוא מכיל יותר, ובהכרח מדהים יותר.
קפיץיעל


כתם דיו
מאוד מאוד מסכימה.

ככה הפסקתי לנסות לכתוב שירים. אני לא טובה בזה, והנסיון הכושל לבטא את הרגש דרך יצירה עלובה סתם תיסכל אותי.
נראה לי פשוט שבשונה מכל אומנות מסוג אחר (ציור, שירה, ריקוד..)
בכתיבה הרבה יותר קיים המקום של כתיבה לא-לשם היצירה.
סוף סוף קצת כנותרב מג של מילים
דווקא את סבבה
מדהים שכאלה שהרבה פחות ממך
עוד לא קלטו אתזה.
מסכימה לגמרי.קפיץ

הייתי בפורומים אחרים-ועל דברים כמו שמעלים לכאן לא היו חוסכים תגובות לא נחמדות.

פה יש מאוד מקום של פרגון לכל דבר, אבל זה לא נותן להתקדם לשום מקום. 

בתכל'ס, יש פה כמה אנשים שכותבים מדהים, אבל רוב הפורום ברמה די נמוכה, ובתור כותבת, ובטח שבתור קוראת, זה מציק.

הפורום נועד לתת במה לכתיבה חופשית.ענבל
בס"ד

שאפרש את המילה חופשית?

זה היופי בפורום הזה לעומת הפורומים שאת מדברת עליהם.
זה מקום שאפשר לשתף בו כתיבה גם אם היא לא אלתרמן הבא.
כן, גם אני לא כותבת מדהים, גם אני כותבת מהלב ושונאת לשפר שירים שלי כי זה מרגיש לי שהכי אמיתי זה מה שבא מהלב, ואני לא הולכת להתנצל על שפרסמתי פה שירים בעבר (הייתי מפרסמת עוד אבל לצערי אני בתקופת יובש ממש ארוכה).
הפורום הוא במה לכולם. מי שמציק לו לא חייב לקרוא הכל..
כיף לראות שעוד חושבים כמונירב מג של מילים
אולי זה המקום באמת להחיות את הפורום הסגור
או לפתוח לו מתחרה.
עוד קפיץ! שכולם יקראו בבקשהיעל


קפיץ! חשוב ליקרוא את התגובות, הן נוגעות לכולנו.כי אין פיסבוק

אסור שיהיה הגבלות לפורום,

לכו הכי רחוק שאתם יכולים,

תיכתבו את השירים שאתם הכי אוהבים,

תוהבו את עצמיכים, ולפחות אצלי, עצמי זה לא תמיד בגבולות השיר האולתימתיבי.

ואנחנו לא רוצים להפחיד אנשים אחרים שיבהלו מהדרישות,  אנחנו כאן בישביל כול אוהבי השירה,

בכול הסיגנונות.

תיצרו בלי גבולות, בלי להישמע לכללים של אף אחד,

כי זה המקום להישתפר

זה המקום ליטעות,

זה המקום להתחיל מחדש(ולא רק לכותבי שירה מנוסים)

זה המקום לקבל פירגון, וחשוב מיזה, ביקורת.

זה המקום שלנו לנסות להוציא יצירות יפות

זה המקום לשפר שגיעות כתיב(ליפעמיםקורץ)

זה המקום שלנו לחפס סיגנון אישי

ואני חושב שכל אחד יכול ליכתוב כאן

בלי קשר לרמתו

ניסיונו

וקישרונו

פשוט כי זה המקום לשירה.

 

(מיצטער על הפטוס, כבר הייתי בשוונג...)

 

 

^^^ סליחה, אני מאוד לא מסכימה עם הפותחתיום מבולבל
כמו שאמרו כאן לפני, וותיקים וטובים ממני-
בשביל זה הפורום נועד, שכל אחד ישים את יצירתו, ככה, אם הוא רוצה משופצת- ולפעמים- דווקא הכי כיף להגיש חם...
שנינו אומרים את אותם דבריםרב מג של מילים
רק שאת לא מבינה שזה אבוד מראש
והבסיס של שנינו לבית הדבר שונה לחלוטין

מכירה את המושג "הלכה ואין דורשים אותה ברבים"
אותו דבר
בדיוק.
וכמובן שגם אם לא, מותר ואף רצוי שתפרסמו כאן בכל זאתיוני
ותהיו פתוחים לביקורת בונה, לעזרה מאלו שכן יודעים לפסק ומאלו שיגידו לכם שהשיר יפה רק כדי להחליף מילה x במילה y בשביל שיתחרז נכון ושכדאי לרדת שורה פה ולא שם..

כי אם לא, איך תלמדו?


אל תתביישו
אבל גם תהיו פתוחים לביקורת בונה.
בדיוק!יעל


אני מאוד מסכים ואני מאוד לאנפתלי הדג
אני מאוד מסכים: כי לשירה, כמו בכל אמנות, יש את הכלים שלה שאיתם משחקים ואת הגבולות שלה שאיתם יוצרים. שירה (בטח שירה מודרנית) היא כל-כולה משחק בגבולות. זה כולל גם רחוביות או ויתור על פיסוק לפעמים, זה כולל שבירה של כלג בולא פשר ישא תיכולה לחשוב עליו, אברי בורדר יו כן ת'ינק אוף. החלק החשוב, ההכרחי, שוב, כמו בכל אמנות, הוא המודעות – מודעות לeמה ולaמה אני עושה, ומה זה אומר בעצם (ונראה שזה מה שתייה וצור מתכננים לבשל למפגש הקרוב, אבל לצערי וכו').

מאידך, הגבולות הם כלים, ושירה היא אורות לא פחות משהיא כלים (ולא נתחיל לריב על מינונים פה, למרות שזו המריבה הנצחית של המשוררים). אז ימחלו לי כל פנאטי הערוץ, או כל מיני אנשים חכמים וידועים – אצ"ג לא עושה לי את זה, ולמרות שאבחר באלתרמן על זך בכל יום טוב, דעתי הענייה נוטה לצד שלו בויכוח על השירה העברית.

אבל איך לומדים, יעל. עם גישה כזאת, איך תסתכלי על השירים הישנים שלך? כזבל? ודאי שהם לא כאלה. כשאנשים באים עם תודעת לימוד, עם רצון להשתפר (ולא, לא תודעת פריקה, אלא הבנה שיש פה אמנות ויש מה ללמוד – אפילו כדי להיות פורקים מוצלחים יותר), ומניסים אותם עם ערימת כלים שמכבה כל ניצוץ אור (וקל וחומר עם אמירות יהירות ובלתי מבוססות על כשרון עלום כלשהו), איך הם ילמדו? איך הם יהפכו להיות הדברים שאת רוצה, והם רוצים, שהם יהיו?
(רק אציין-ענבל
בס"ד

אף אחד פה לא רוצה להפוך להיות מה שאחרים רוצים שהוא יהיה. כל אחד מאיתנו רוצה להיות הוא עצמו. לא מן הנמנע שלא נהפוך להיות משוררים דגולים, אבל אבוי לנו אם גם לא ייתנו לנו לכתוב כרצוננו.
זאת לא צריכה להיות שירה מדהימה, זאת צריכה להיות שירה שנוגעת ולגעת אפשר גם אם מבחינה ספרותית לא כותבים מדהים.)
(אני מקבל לחלוטיןנפתלי הדג
אבל לדעתי, הפורום הזה, כחלק מפסיפס, הוא בסופו של דבר מקום לאמנות. אדם לא צריך לכתוב איך שהוא אמור לכתוב. כתיבה לאחר רכישת כלים היא לא כתיבה נכונה יותר מכתיבה פשוטה, אני חושב שזהו פשוט ההבדל בין מעשה – בעל משמעות ככל שיהיה – לאמנות. בעיני זהו מקום לאמנות, גם אם אחת חופשית במיוחד ועם גבולות גמישים במיוחד.)
(הפורום הזה הוא מקום לפרוזה וכתיבה חופשית.ענבל
בס"ד

פסיפס הוא מקום לסינון שירים.
אני מסכימה איתכם שלא כל שיר כדאי שייכתב פה ושצריכה להיות רמה כלשהי לשירים פה אבל אני לא חושבת שהרמה צריכה להיות כמו בפסיפס.
אנחנו לא אמנים דגולים, חלקנו לא מתקרבים לזה, ובכל זאת אני חושבת שגם בשירים שלנו אפשר למצוא קסם. ברור ששיר שילד כותב פחות כדאי שיפורסם פה, אבל שירים סבירים שבסה"כ אפשר לקרוא אותם בלי לסבול יותר מדי, אני לא רואה סיבה למה לא לפרסמם פה.
אבל אם ככה חושבים פה אז זה גם בסדר ולגיטימי, תמיד יש את נסיו"פ..)
(אני ממש לא מדבר על רמהנפתלי הדג
אני מדבר על מה אנחנו עושים, ולאן אנחנו שואפים. לא איך אנחנו עושים אותו.
לא צריך להיות צייר טוב במיוחד כדי לפרסם בפורום ציור, אבל אף אחד לא יפרסם שם שרטוטי אימוג'ים שהוא שרטט בשיעור מתמטיקה משעמם במיוחד.)
(עם זה אני מסכימה אבל זאת לא הייתה הרוח שעלתה מהשרשור.)ענבל
(ולכן פתחתי במה שפתחתי בהודעה הראשונהנפתלי הדג
וכתבתי מה שכתבתי בשרשור במקביל בנסיופ)
(שם לא הסתכלתי.. אבל סבבה. תודה )ענבל
ייקח לי זמן לגבש דעה אחרי הדברים שכתבתיעל

אבל בקשר לסוף -

נו, באמת. לא התכוונתי שכולם יתחילו את השיר הראשון והשני והשלישי שלהם ברמה של רחל, אלא שהשיר המאה לא יהיה ברמה של הראשון. או השיר האלף, לא משנה; רק שיהיה ברור איך שיר צריך ויכול להיראות. כמובן, היופי בשירה המודרנית הוא הגמישות שלה והמשחק האינסופי, אבל ברור לך שלא כל רצף מילים הוא שיר.

שמעתי או קראתי פעם דעה של מישהו, מפורסם דווקא, אני לא זוכרת מי ואיפה: בעולם הזה כל מי שמצליח לכתוב משפט נכון תחבירית ובלי שגיאות כתיב הופך מיד להוגה דעות ומשורר.

וזה נכון כמה שזה כואב.

 

(רק להבהרה, בעקבות הדיון הנרחב בנסיו"פ: אני אומרת את זה גם ובעיקר על עצמי, אני לא תופסת מעצמי כלום ואין פה שום התנשאות בשום דרך. כן?)

בהצלחה עם זה, אשמח לשמוע מסקנות כמובןנפתלי הדגאחרונה
(לא חשדתי לרגע אבל תמיד צריך להזהר מזה)
...אני הנני כאינני

@געגוע~ הרבה זמן שלא כתבת לנו..

משתוקקים

שברי חרס ואור יקרותחוזר

רפאל, ששמו נחצב בלב התפילה "רפאנו השם ונרפא", חש שחייו הפכו לבית מלאכה נטוש, שבו האור היחיד הוא נורה דולקת בחצי כוח, תלויה על בלימה. הוא היה איש תורה ומעשה, שהאמין כי בניין הנישואין הוא מקדש מעט – והוא גילה, באיחור כואב, כי המקדש שלו נבנה על חולות נודדים.

בחירתו ברחל (כך נקרא לה), הייתה פעם ככוס יין משובח בקידוש של שבת: נוצצת, מבטיחה, ובריח משכר של אושר נצחי. כעת, לאחר עשור, נדמה היה שהיין החמיץ, והכוס עצמה הפכה לכלי חרס סדוק, שכל ניסיון למזוג לתוכו רגש נוסף גורם לנזילה איטית וכואבת אל תוך האדמה הצחיחה.

 

כשהיה מחפש את דרכו בין קפלי הגמרא, היה מוצא את "עץ החיים" – עץ יציב, מעוגן באדמת יראת שמיים. אך כששב הביתה, הרגיש כאילו נכנס למבוך קנים יבשים שכל מגע בהם מפיק רק קולות חריקה צורמים ודקירות קטנות. רחל הייתה עבורו כשמיים מעוננים בעונת גשמים שבוששו לבוא: הבטחה לרוויה, אך בפועל – רק אפור אינסופי החוסם את אור השמש.

הוא ניסה, שוב ושוב, "לשקם את הקירות". כל שיחה איתה הייתה עבורו כניסיון לחבר חלקי פאזל של שני עולמות שונים: הוא הגיש לה את הפינה שלו, המשוישת והחמה, והיא הניחה מולה קטע מתכת קר, חד ובלתי תואם. לא הייתה התנגשות גדולה, אלא חוסר מגע מוחלט, כמו שני נהרות הזורמים במקביל – קרובים מאוד, אך המים שלהם לעולם לא יתערבבו.

 

הציפייה שלו לבית מלא שלווה ותורה הייתה כאנייה עוגנת בנמל בטוח. הנישואין, לעומת זאת, הפכו לספינה המטלטלת בין גלי תשרי סוערים, גם כשבחוץ שרר שקט מוחלט. היא הייתה עבורו מפת דרכים הפוכה: כל צעד שלקח על פיה הוביל אותו הלאה מן המטרה, אל תוך שממה רגשית גדולה.

כשהיה יושב בבית המדרש, הלימוד היה לו "נר לרגליי" – בהיר, קרוב, ומאיר את הצעד הבא. בבית, ההרגשה הייתה כניסיון ללכת לאורו של כוכב רחוק מאוד, שאינו נותן אור ממשי אלא רק תזכורת כואבת למרחק הבלתי ניתן לגישור. המטפורה החדה ביותר שריחפה מעל ראשו הייתה זו: הוא חי חיים של צדיק במרתף, מוקף בקדושה פנימית, בעוד חלון המרתף שלו נפתח היישר אל רחוב סואן וריקני, שהוא אינו חלק ממנו, אך הוא כבול אליו.

 

בכל בוקר, כשענד את התפילין, הרגיש רפאל שהוא "קושר את עצמו לשמיים" באהבה ויראה. ובכל ערב, כשהתיישב ליד שולחן הבית, הרגיש שהוא "משחרר חבל" שאמור לחבר אותו לאדמה, רק כדי לגלות שאין שם קרקע יציבה לאחוז בה. זו הייתה הדילמה המרה שלו: הרצון להמשיך לבנות על יסודות רעועים, מתוך אמונה בכוחה של הקדושה, מול ההכרה שאהבה אינה רק "חיבור נשמתי" אלא גם "התאמה ארצית", ושלושתה אבדה מזמן.

 

כאשר הלך רפאל בדרכו הביתה, משתרך בין הבתים הירושלמיים, ליבו היה כמנורה שבורה בחדר חשוך: היא עדיין זוכרת את יעודה להפיץ אור, אך הלהבה הפנימית שלה רועדת על קנה, מסרבת להתרומם.

הוא נזכר ברחלי, זו שהייתה לו כאילן פורח לפני שנים, ימים בהם כל מילה שלה הייתה ניגון טהור באוזניו. היא הייתה עבורו "זהב טהור" המופיע בתיאורי המקדש, מבטיח שלמות ויופי שאין שני לו. אך החיים, כפי שגילה, הם לא תמיד מזהב.

 

הבחירה ברחל הנוכחית הייתה כהנחת אבן פינה של בניין – צעד חד-משמעי שאי אפשר לשנות. אך רחלי הראשונה, זו שאבדה, נותרה עבורו כתוכנית אדריכלית מושלמת שנגנזה, עליה הוא שב ומעיין בדמיונו, יודע שהיא לעולם לא תצא אל הפועל.

היא הייתה עבורו כבריכת מים צלולים במדבר צמא, מקור חיים שאותו החמיץ ברגע של עיוורון. כעת, כל מגע מחשבתי בו הוא בגדר "הצצה לגן נעול": יפה להפליא, אך אסורה לחלוטין. הוא למד לחיות עם הזיכרון הזה כעם "מכתב קודש" חתום: תוכן יקר וקדוש, אך שאי אפשר לפתוח ולקרוא שוב.

 

רפאל הרגיש כי הנישואין שלו הנוכחיים הם כ"שדה קוצים", שכל צעד בו דורש זהירות וכאב. רחלי האבודה הייתה "כוכב הצפון" שלו – מגדלור יציב שהראה לו תמיד את הדרך הביתה. כעת, אותו כוכב שקע מעבר לאופק, והותיר אותו לבדו להתמודד עם "שמיים שחורים" שבהם אין נקודת ייחוס אמיתית.

 

הוא הכיר בכך שאהבתו הישנה היא "חוב ששולם בדמעות": אין דרך להחזיר את הזמן לאחור, וכל ניסיון לחזור אל אותו רגש הוא כ"הפעלת שעון ישן" שאין בו עוד מחוגים. הוא יכול לשמוע את קול הטיקטוק של הזמן שאבד, אך השעה הנוכחית – והמציאות הנוכחית – כובלת אותו בהווה.

 

היה זה מאבק מתמיד בין "האמת הגדולה" של מחויבותו הדתית והמשפחתית, לבין "האמת הקטנה" של ליבו, שעדיין שמר על גחלת קטנה עבור אותו חלום ישן.

חברה הראתה לי. מה חושבים?שלום לך ארץ

משפחה יקרה!
ראיתי אותו רץ 
בדמי חייו, אחרי כלנית או כלב שובב
מנסה לחזר למרות המשבר
מצא אהובה בתוך הכאב
ראיתיו שטוף בזיכרונותיו על חבריו שאין הם עוד כאן

ולך אימא רציתי לומר
שאיתך אני אבלה
קרעתי את הדש
וישבתי על שרפרף
הלב שבור
שתיים מדם
ועוד אלפים, אלפים מהאומה הגדולה
ישבתי, ובכיתי, ונקרעתי לגזרים
את הלב שלי אפחד כבר לא ישלים
כעסתי, את העולם שברתי.
איתך אבא כבר לא דיברתי
דיברתי כמו אומללה
מה נראלך? אתה משוגע? אתה בכלל לא מבין מה לקחת!
רציתי לשבור אותך בחזרה
את הלב שלך. שלי. בעוצמה.
לנקום על מה שנלקח ולא אקבל לעולם
אבל נמשכתי אליך בחזרה
אל הלב של אבא
למרות שלקבל ממך כבר לא יכולתי יותר
 

אז רציתי לספר שהלב נשאר שבור. מרוסק לחתיכות.
גם אם את זה קשה לראות
אבל מה לעשות שכבר אמרת
"אין דבר שלם יותר מלב שבור"
אז אבא שתדע שלמרות הכל אני סולחת'ך 
גם אם מה שעשית לא צודק
כי מה לעשות אתה חכם פי אלף.

נב. אז אותך מדינה, עליך עדין חולמת.
בך אקים משפחה לתפארת.
אך תמיד אשאיר בך חותם
שעליך נקבר אהובי ולא חזר

היא כתבה, שומרת על זכויות יוצריםשלום לך ארץאחרונה
מדבראני הנני כאינני

מחפש מוצא, אולי איזו דרך

פתחתי פתח, האם יש בזה ערך?

שוב נפלתי, מי יקימני?

וכל כך התחננתי, פניך אנה ממני


מאמין בהסתר, בכל התפאורה

ואין עם מי לדבר, לזרוק בו מרה

ואם אשבר, כבר לא נותרה בי צורה

וכיצד אתחבר, אמצא כנגד עזרה


נזרקתי בבור, אין פנים אין אחור

רק עקרב ונחש, מעורפל מהשחור

שדים וקליפות, פרשת אחרי מות

מול עדשת מצלמות, תופפות עלמות.


והנפש במנוסה, מאלקים התביישה

המרחק שוב כיסה, ערוותה הלבושה

והוא קורא לה שובי, זהו שמה (מ)מכבר

שכחה זהותה, בשטטה במדבר.

"ולמוות לא נתנני"תמהון לבב
עבר עריכה על ידי תמהון לבב בתאריך י"ד בכסלו תשפ"ו 18:16

ראיתי כופר אחד, מת באיוולתו,

קרבן על מזבח מולדתו.

שורות שורות באו לסופדו ולבכותו.


 

"זה העלם! הצעיר בשנים – בכיר בניו של ריבון העולמים!

והוא כתכשיט בהיכלו! קדוש יאמר לו!"


 

ואני מהרהר...

הרי בחייו היה כה שחור,

ובמותו – הרב אומר: "אין כמוהו צחור!"

"אם פשע וסרח – כעת הריהו מלאך!"

"מותו – כפרתנו, מותו – כפרתו, ונפלאית נחלתו"


 

ואני??

אלוהים, יודע תעלומות

– האין אני כופר, פושע וסורח??

ומה לי בעולם כזה להיות גורלי כאורח

בשבט עברתך מזדעק וצורח?


 

אם גם למעלה יש ניסים ואנשים הופכים לקדושים

בגופה מחוללת

– לכזאת נפשי מייחלת.

ואם על כל פשעים יכסו חיים המשתתקים

– הנה כל סעיפיי משתוקקים.


 

אלוהים אתה ידעת,

גופי ונפשי – כבר שבורים...

אך רוחי ונשמתי עדיין רק אליך הם עורגים,

קח אותי אליך! כאותם ההרוגים.


 

אם זו המשמעות, להיות רק שלך,

טהור, נקי, דבוק בשלימות

– אני כבר לא יכול לחכות למות...

...רחל יהודייה בדםאחרונה
יש בזה משהו שמעביר רטט
...רחל יהודייה בדם

והפחד.

הפחד מהריק הזה.

הדבר הריק הזה שרוצה שאהיה כמוהו.

שאבלע בתוכו.

שאבלע את עצמי.

הפחד שיחזור.

הפחד שהוא שם.

אורב. עדיין מחפש אותי.

איזה נאמנות.

אנשים כל כך רוצים נאמנות כזו אה?!.

ואני רק רוצה שייתן לי. ייתן לי להישאר אני.

ייתן לי מקום. ישאיר אותי אני.

והפחד הזה נמצא שם.

ואני מרימה את הראש.

וממשיכה.

לתפוס מקום. שאני אני.

יפה. נסתר. גבוה.טויוטה

תודה.

יפייפה וכל-כך נכוןידידיה ג
...רחל יהודייה בדםאחרונה
תודה..
מנהל? אפשר להעביר שירשור שלי לפה?תמהון לבב

(שתיקה רועמת) - ריק ומוסתר

 

זה? במקום שיהיה בפורום השני

בלתי אפשרי 😐אני הנני כאינני
כנס להודעה שםארץ השוקולדאחרונה

תלחץ על עריכה, תלחץ על בחר הכל, העתק ואז תפתח שרשור כאן.

(אל תעשה גזור כדי שלא יימחק לך בטעות)


אחר כך אתה יכול שוב לערוך שם ולמחוק את התוכן

תנועהמוריה.

הידית עולה אט אט ובסיבוב יורדת מטה. ועוד סיבוב: למעלה במאמץ ודחיפה חזקה למטה.

היא מתנשפת, אבל לא פוסקת. זוהי מלאכתה ואין לה אלא לעשותה בלי להתלונן. כל יום היא כאן, ניצבת על המשמר. דוחפת, מסובבת, מסיעה את הידית שוב ושוב על צירה בסיבוב.

כל תנועה שלה, כל דחיפה ולו הקטנה ביותר מקדמת עוד ועוד את המנוע, כל סיבוב וחצי סיבוב, מניע את העצם. בסוף כל יום היא מאשרת, אכן נראית התקדמות. היא סוקרת בעיניים מצומצמות את המרחק בין המקום בו היתה בתחילת היום לבין המקום בו היא כעת לאחר עבודה של יום תמים. אז היא מתמלאת סיפוק ונחת. אז היא יכולה לפרוש לנוח, להרוויח בביתה עם היקרים לה ולדעת כי עשתה את מלאכתה להיום.

ישנם ימים שהכל חלק והסיבוב פשוט הוא, כאילו מעצמה מסתובבת הידית. לעומתם יש ימים שהידית שחוקה וקשה לה לאחוז בה, שהיד האוחזת עייפה, או שהגלגל כבד עד מאד. לעיתים קרובות קורה שידיים נוספות בוחשות איתה בקלחת, ומסובבות ידיות הפוכות. אבל כל אלו, כמו אינם נוגעים לה, היא מגיעה בכל יום בשעת בוקר מוקדמת, מתייצבת בעמדתה ומסובבת, והידית נעה, והסיבוב מניע.

היא לא מנסה להיאבק, היא לא מוכיחה לאיש דבר, היא נוכחת ומסובבת ומניעה. אף כוח בעולם לא יוכל לה, אף כוח בעולם לא ימנע ממנה למלא את תפקידה במסירות. אף כוח בעולם לא יעצור אותה מלסובב ולהניע.

ויש התקדמות, וישנה תנועה.

תמיד ישנה תנועה.

° ° °

אלוקי, נשמה נתת בי, והיא אינה פוסקת מלסובב ולקדם אותי.

אתה בראתה, אתה יצרתה, ונפחתה בי והיא מניעה אותי אליך.

כל זמן שהנשמה בקרבי מודה אני לפניך עליה.

מענייןיוני.ו.אחרונה

אולי יעניין אותך