שאלה רצינית...איסי

אוקי. זה נשמע קצת יותר מידי הזוי...עשינו על זה דיון בחבר'ה... אז השאלה היא כזאת: תכל'ס, מה מבדיל אותי, (ילד דתי שמאמין בה', מניח תפילין כל יום, מתפלל 3 תפילות ביום...) לבין הודי שמתפלל לפסל שלו?

שנינו מאמינים שמה שאנחנו מאמינים בו צודק...

שנינו מאמינים שמה שאנחנו מאמינים בו יציל אותנו...

לשנינו יש מסורת...

שנינו חושבים שאנחנו צודקים...

 

אז מה ההבדל??מבולבל

 

אם אפשר תשובות רציניות...

שלהודי אין הוכחות למסורת שלו!אבינו מלכנו


מעמד הר סיני הוא הוכחה הסטורית מוצקה מאין כמותהחוני המעגל פינות

תמיד אפשר להתווכח גם עליה ...

אתה בטוח בזה?אביגיל.
ובכלל, לך יש?
מאיפה אתה יודע?איסי

ונגד שכן, על אותו משקל אתה יכול להגיד גם עלינו..

ההבדל הוא פשוט - אנחנו *באמת* צודקיםסביון
מה ההבדל בין מי שבטוח שלימון הוא צהוב, לבין מי שבטוח שהוא אדום? שניהם מאמינים בזה! שניהם בטוחים שהם צודקים! אבל מה לעשות, הראשון צודק והשני טועה. ואם השאלה תהיה איך אפשר לדעת שאנחנו צודקים... בשביל זה צריך ללמוד אמונה, יש הרבה דרכים להגיע לאמת וכל אחד בוחר בדרך שמתאימה לו.
נראה לי שמה שמפריע לך פה הוא הביטול הגמור של הפסלים של ההודים בפרט, ודתות אחרות בכלל, באמירה שהם קשקוש בלבוש. ובכן, הם לא. העבודה הזרה היא סגידה לכוח אחד בלבד מתוך כלל הכוחות הפועלים במציאות. זה בכלל לא שטויות, זה פשוט דבר חלקי מאוד. באופן כללי נושא היחס של היהדות לעבודה זרה הוא רחב מאוד ואפשר ללמוד עליו המון.
ממש מפריעה לי הכותרתאיסי
באותו משקל גם הם יכולים להגיד "אנחנו *באמת* צודקים...'
א
ברור שהם יגידו את זה,סביון
אז תצטרך להסביר את השאלה שלך טוב יותר. אם כוונתך היא "איך אני יכול לדעת שאנחנו צודקים", אז זה באמת לא שייך.
נואיסי
אז איך אני יכול לדעת??
קודם כל - זאת לא תשובה שיכולה להיכנס בתגובה אחת.סביון
גם לא בעשרים. זה דבר שצריך ללמוד אותו לעומק. כל אחד מסתפק בכיוון אחר - אצלי נניח, הספר היחיד ששאל את השאלות שלי ונראה שהוא גם בכיוון של תשובה טובה הוא "שתי עגלות וכדור פורח", אבל עוד לא הספקתי לקרוא את רובו. בכל מקרה הוא מסורבל להחריד, עם מלא הגדרות מפחידות בלועזית שלדעתי לא נצרכות. תחשוב פעמיים לפני שאתה מחליט ללמוד אותו לעומק.
אם אתה רוצה כיוון אחר - תנסה ללמוד כוזרי עם פירוש של הרב שרקי. אותי הוא לא סיפק כהוכחה, אבל יש לו שם רעיונות נהדרים בנוגע ליופי שביהדות.
ההבדל תהומי!נער גבעות מצוי

אולי באמת שנינו מאמינים שאנחנו צודקים, ומאמינים שה' / אלוהיהם יציל אותנו/ אותם. רק שאותנו הוא מציל ממש, ואילו אותם הוא "מציל" מכוח טומאה או ממקרה והם מאמינים שזה הוא.

לשנינו יש מסורת. לנו היא אחת ואמיתית! ולנו יש בסיס מוצק וברור. ואילו להם המסורת על אגדות ומרובת גירסאות.

הם, איני יודע אם חושבים שצודקים, אבל אנחנו בטח צודקים. הרי אנחנו היחידים מכל העולם שראינו את אלוקים! וההוכחה היא התורה שנשמרה היטב ב 3,300 השנים האחרונות.

 

ואני מבין שיש לך הרבה שאלות באמונה, (מהשרשור הקודם שלך), תנסה את "חברים מקשיבים" של הרב יוני לביא:

http://www.makshivim.org.il/

תודהאיסי


הגיון פשוט.אנו_נימי (G+)

יתכן שפסל שאדם יצר יבא עולם?יקום?

 

הוא לא מאמין בפסל. הוא מאמין בכוח אלוהי שהפסל מייצג.בינתיים.

ואין לך שום דרך להוכיח שהוא טועה.

לידיעתךאנו_נימי (G+)

זו אותה אמונה שעל פיה בני ישראל בנו את העגל.

את העגל של עם ישראל לא הם יצרו.בינתיים.
וחוצמזה שהוא דיבר, הוא כאילו היה ישות בפני עצמה.

וזה בכלל לא נכון כי בני ישראל עשו את העגל כי הם לא יכלו לסבול את הרעיון שיש אלוהים כזה גדול ואין שום דרך לעבוד אותו בעזרת משהו מוחשי שמייצג אותו.
זה נבע מההשפעה של מצריים.

בכל אופן זה לא אותו דבר. והגויים לא טיפשים.
??אנו_נימי (G+)

אלא מי?כן! הם יצרו אותו! הם רצו ישות שתמשיך אליה את הקדושה של ה'.צלם.

חוצמזה למה צריך משהו מוחשי כדי לעבוד אלוקה מסויים?

וואו זה מאוד עמוק על קצה המזלג...חוני המעגל פינות

היצר לעבודת אלילים נמשך חזק מאוד מכוח הדימיון

ולדמיין זה מאוד קשה בטח אם מדובר בדרך חיים של דמיון

לכן קל יותר לעבוד דרך קישור חומרי

[לא משווה ח''ו אבל זה כמו המורה דרך איך להתקרב לה']

לגבי הוכחות...אנו_נימי (G+)

אולי לי אין.לכוזרי ולמורה נבוכים יש.ע"ש.

גם ההוכחות של הכוזרי לא מוכחות... ואפשר לדחות...עולה בשביל
לגבי המורה נבוכים לא למדתי... אבל אני משער שגם אותו אטאיסטים כבר דחו... מה שכן, הלב אומר שהיהדות זוהי האמת וזה הוכחה מאד מספקת!!
האם לקרוא לך כופר או לא?אנו_נימי (G+)

בבקשה אל תעלב.

בשמחהאיסי
אם זה מה שאתה חושב
אני אחשוב על זהאנו_נימי (G+)


ולא דיברתי עליךאנו_נימי (G+)


אם הולכים לפי הלב...אנו_נימי (G+)

תורה מה יהא עליה?

כל דברי האמונה שכתבו רבותנו לשווא הם?

מחילה שלא הסברתי את עצמי נכון.עולה בשביל
אדם שרק חוקר יכול לאבד את הדרך, יכול להגיע למקומות לא נכונים ואפשר לראות שיש מליונים כאלה ברחבי העולם שסבורים בהוכחה שכלית שאין אלוקים (אטאיסטים....) ולכן האדם צריך קודם להשריש בתוכו את אמונתו באלוקים עד שגם אם תוכיח לו שכלית אחרת זה לא יזיק לו... והוא ימשיך להאמין לאחר שהאדם השריש בלבו את האמונה באלוקים הוא צריך לחקור שכלית וללמוד את דברי חכמינו שבכל הדורות...
את השרשת האמונה בלב מקבלים ע"י דברים שבלב...
לייקאח


לכוזרי אין. מוזמן ללמוד אותו.בינתיים.
מורה נבוכים לא הספקתי ללמוד...
חקור שנית.אנו_נימי (G+)


ו...איסי
קשה לשאול אבל...על אותו משקל...יתכן שמשהו שבכלל אינו קיים ברא את העולם??
למה לא קיים?אנו_נימי (G+)

הוא קיים.זה שאתה לא רואה אותו זה משהו אחר.זה שלא רואים חמצן זה אומר שהוא לא קיים?

תחשוב...אברימל'מד

אם נניח היית  מוצא על הירח מזלג.. כן, מזלג מברזל רגיל ופשוט, והיית חושב איך זה הגיע לכאן? ואז אחד יגיד לך שזה גוש ברזל שריחף בחלל ואחרי מליוני שנים במקרה, ממש במקרה (אין מקרה בעולם "מקרה"=רק מה') עבר איזשהו תהליך, והתעצב בצורת מזלג על ידי כל מיני כוחות טבע וכו', היית מאמין לו? יכול להיות, אבל אם היית מוצא צעיף צהוב שחור שכתוב עליו "בית"ר ירושלים אמפרייה" היית מאמין להוא שאמר לך שזה נוצר מעצמו? היית שולח אותו לבי"ח לחולי נפש! קל וחומר העולם שלנו על כל הפרטים הקטנים שלו והקטנטנים שלו והמקרוסקופים שלו שרואים רק בהגדלה רצינית, וככל שהמדע מתקדם בעולם הוא מגלה עד כמה הוא לא יודע.

 לכן אני חושב שצריך לשלוח את כל המדענים שמאמנים בתורת האבולוציה לכפר שאול.

 

אין הבדל.בינתיים.

למרות שאם תסתכל באופן שכלי,
התורה שלנו היא הדבר הכי מוסרי בעולם לכן עדיף לך להאמין בתורה ולא בבודהיזם

זאת הסיבה? זהו?סביון
אנחנו מאמינים בתורה לא בגלל שהיא נראית לנו מוסרית יותר (למרות שזה נכון) אלא כי היא תורת אמת שיש לנו עליה מסורת חזקה.
אבל לזה, אחשלי,בינתיים.

אין לך הוכחות

א. ומה תעשה אם פתאום תחשוב שתורה אחרת מוסרית יותר?סביון
התורה צריכה להיות חזקה אצל האדם ברמה כזאת שלא יהיה אפשר להזיז אותו ממנה, שהרי כידוע אין היתר בתורה להפסיק לשמור אותה כי לא נראה לנו. לכן לענ"ד על מנת לקבל אותה ולקיים אותה צריך דברים מבוססים ומוצקים ולא מעין מה שהזכרת.
ב. תלוי למה אתה קורא הוכחה. הוכחות לוגיות טהורות לא תמצא לשום דבר, ואת זה אפשר להוכיח בעזרת פירוק לגורמים של כל הוכחה שמתיימרת להיות כזו. אבל אין צורך בהוכחה לוגית. בשום דבר בחיים שלך, גם בהחלטה הכי גורלית, אתה לא מסתמך רק על הוכחות לוגיות (אדם שלא מאמין שהוא קיים נשלח בד"כ למוסד מסוג מסוים, למרות ש"אני חושב משמע אני קיים" אינה הוכחה לוגית כלל וכלל).
לכן ההוכחה לאמיתות התורה היא הוכחה קיומית ולא לוגית. להרחבה (די הרבה הרחבה...) עיין בספרים של הרב מיכאל אברהם, ובעיקר שתי עגלות וכדור פורח (גילוי נאות: לא סיימתי אף אחד מהם).
השאלה היא מי צודק באמת *בננית*
זה מעולה שאתה סבור שאמונתך היא הצודקת. זה אפילו מתבקש.
השאלה היא האם אנחנו באמת מאמינים בזה בכל ליבנו.
אם כן, איפה השאלה?

(וודאי שיש הבדל עצום ביניכם. כל אחד שואף שאיפות שונות, מציב חזון שונה, מאמין באל שונה.)
ההבדל הוא שאנחנו צודקים והם לאאברימל'מד

ויש מלא הוכחות לזה לדוגמה: שלנו רוב העולם (הנצרות והאיסלם) הודה שמה שאנחנו מאמינים בו הוא אמת פשוט שלפי טענתם (הנצרות) הקב"ה חזר בו או (לפי האיסלם) שגם הם צודקים. ועוד הוכחה שרק אנחנו (היהדות) טוענים ש"הכח העליון" התגלה בפני כולם ולא בפני יחידי סגולה, יש עוד מלא הוכחות אם אתה צריך תלמד כוזרי ועוד ספרי אמונה שעוסקים בהוכחות לאָמִיתוּת היהדות

תודהאיסי
בא נבוא מהנחה שאין הבדל...עולה בשביל
בא נגיד שאין הבדל, אתה יהודי דתי שמאמין באלוקים אולי ההודי צודק אבל אין לו הוכחה יותר טובה משלך אז תשאר דתי. אתה תשנה את הדעה שלך רק אם תמצא משהו יותר נכון יותר הגיוני...
עכשיו, להוכיח שהיהדות וכל "אמת" אחרת זוהי האמת המוחלטת, זה כמעט בלתי אפשרי. שאם היה אפשר להוכיח לא היה דבר כזה אטאיסטים וכו'. ולכן בוחרים את הדרך ע"פ מה שנראה הכי נכון. אם נתחיל לחפש מה הכי נכון שכלית, יש חשש שנאבד את הדרך נגיע לכל מיני מסקנות שאינם נכונות. אנחנו יודעים שיש דבר שנקרא ירידת הדורות ואנחנו הרבה יותר מוגבלים בהבנתנו למה שהיה בדורות הקודמים. אם היו כל כך הרבה רבנים שחקרו את היהדות ועשו כל כך הרבה והגיעו למסקנה שהיהדות זה האמת, אני אישית מאמין להם והולך על פי דרכם ולא מבזבז את רוב היום שלי בלחקור ולחקור. אני מנסה לקדם את העולם לעשות משהו חדש חבל לי על החיים שהרי החלטתי שזה מה שאני מאמין בו.
עכשיו, אני לא יכול להזניח את החקירות אני עדין צריך להבין למה אני מאמין בזה... אבל אני לא עומד להשקיע בזה את כל חיי..
כמו שאמרתי שכלית כמעט ואי אפשר להוכיח. אבל מה שכן אפשר זה להוכיח בלב. אפשר לחיות בהרגשה שיש אלוקים. אתה מרגיש ורואה שיש פה השגחה יש ניסים שקוראים, יש שם מישהו למעלה שמכוון הכל וזה לטובת עמ"י. את זה אף אחד לא יכול לסתור, זה מה שאני מרגיש, הלב שלי יודע בודאות שיש אלוקים!!! יש שאומרים שאי אפשר לדעת שיש אלוקים, זה שכלית. אבל הלב זועק, תסתכל על המציאות!! אתה רואה מה קורה פה בעולם איך אפשר להתעלם שלנו לעם ישראל יש אבא מלמעלה ששומר עלינו..
וואו מדהים!!איסי
יפה הסברת!!
עזוב אותך...אנו_נימי (G+)

אני כפרתי.מעכשיו אני עובד לדרקון הכחול...

אתה כל כך צודק.מוריוש
כל הכבןד על ההשקעה! בטוחה שהרבה קראו ונהנו
אשריך, רעיון יפה!!נער גבעות מצוי

באמת יישר כוח!

יש לי הרבה מה להגיד על מה שאמרתאנו_נימי (G+)

א. התורה לא הגיונית. היא לא שייכת לעולם הזה כלל וכלל ולכן אין בה הגיון אנושי.אני מוכן להסביר.

ב.באמת אי אפשר להוכיח את היהדות שהרי אנחנו מצווים להאמין בקב"ה ואם היינו יודעים שהוא קיים זו לא הייתה אמונה.

ג.אני בהחלט הולך להקיע המון זמן ב'חקירת האלוקים' אם תקרא לזה ככה.ע"י לימוד אמונה מוסר ותורה ממש.

ד.ירידת הדורות היא לא מהבחינה הזו.פעם כל העולם אבל כולו היו עובדים ע"ז היום יש מדינות מועטות מאוד(אם לא תחשיב את הנצרות כע"ז)

לאנו_נימיעולה בשביל
א. לא הבנתי מה אתה מנסה להגיד...

ב. מי קבע שאי אפשר להאמין במשהו מוכח?! אני עד עכשיו מנסה להבין מאיפה הגיעה הטענה שיש סתירה בין ידיעה לאמונה..

ג. תחקור, אין בזה שום דבר שלילי. אשריך וטוב לך!! רק אני אישית מעדיף להשקיע את מירב זמני על דברים אחרים... (והסברתי גם למה...)

ד. גם אם אתה צודק וירידת הדורות זה לא בבחינה הזאת, לא סתרת את הטענה. ודאי שבנושאי אמונה אנחנו קטנים ביחס לגדולי כל הדורות. שבשביל למצוא הוכחות אנחנו לומדים את הספרים שלהם... ואם הם מסבירים ומוכיחים כל אחד עם ההוכחות שלו שיש אלוקים, והגיעו למסקנה שאני מאמין בה, אני רגוע. אני יודע שלמה שאני יגיע הגיעו כבר ואני סומך על מי שהגיע לזה...אני לא חי במטרה לגלות את האמת, אלא במטרה למלאת את השליחות שלשמה הקב"ה הוריד אותי לעולם. למצוא הוכחות, זה חשוב כדי לבסס את עצמך וכו' אבל לא בשביל זה אתה חי...
תעשה מה בראש שלך.לא מתערבאנו_נימי (G+)אחרונה


תודה!איסי

רק רציתי להגיד ממש תודה רבה לכל המסבירים..ממש נהנתי לקרוא!

 

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הספר:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

את יכולה להפסיק להספיםנקדימון

אף אחד לא רוצה פה לקרוא את מה שאת מציעה. אין לזה היענות.

אין כמעט אנשים חדשים שמצטרפים לפורומים אז מה שאת עושה זה פשוט לטמטם לנו את המוח.


 

אולי די כבר?!

נשמע סיפור מענייןקעלעברימבאראחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

אולי יעניין אותך