~דיון~ חרוזית
מה דעתכם על חברה מעורבת?

אתם יכולים להתייחס ל:
*בית ספר
*תנועת נוער
*מקום עבודה

(ברור שלשמור על רמת דיון גבוהה וכו' )
יאללה שוטו על זה!
...חלילית אלט
בית ספר לא.
תנועת נוער תלוי עד כמה זה מעורב
מקום עבודה כן
ממ~אורטל~

בית ספר לא.

תנועת נוער לא.

ומקום עבודה ברור שעדיף שלא אבל ברוב המקומות זה חייב להיות.. אז יותר בסדר.

פחות או יותר מסכיםחוני המעגל פינות
אבל כל מקרה לגופו
ואיפה הגבול בתונעת נוער?חרוזית
למה זה שונה מבית ספר?
^^רמת דיון גבוהה וכו אפשרית בנסיו"פ?נשגבת מבינתך


בוא נראה חרוזית
נראלי שכשגדולים אז זה פחות נורא,אביגיל~!

בית ספר - לא

תנועת נוער - תלוי

מקום עבודה - נראלי סבבה,

למה שכשגדולים זה פחות נורא (וגם סבבה) לעבוד בחברה מעורבת???לב טהור:)

בס"ד

 

אולי הרוב פה ממש צעירים..

 

אבל יש המוןןןן נפילות לצערינו אצל אנשים מבוגרים ונשואים- גם בחברה הדתית!!!

יש לי רב במדרה שהוא יועץ לזוגות- ואתם לא מבינים כמה סיפורים של בגידוד והתאהבויות של אנשים נשואים הוא שומע....

 

אז- גם במקום עבודה, וגם כשגדולים- מקום עבודה נפרד עד כמה שאפשר!!

חשבתי שזה ברור שצריך לפרטחרוזית
אם כן, ואם לא, למה?

-למה כשגדולים זה פחות נורא?
- אם יש מקום עבודה נפרד ומקום מעורב- ?
זה טוב מעורב? זה לא טוב?
שפכו!
חברה מעורבת זה לא דבר טוב בשום מקרה. אבל...חייזרה

כשגדלים בחברה מבודדת 100% אחר כך יש כל מיני הפרעות אישיות, כמו פחד מוגזם או משיכה מוגזמת. וד"ל.

לא שזה אומר שצריכים חברה מעורבת...

אז...חרוזית
מה את מציעה?
איפה כן אפשר חברה מעורבת כדי שלא יהיו "הפרעות נפשיות" כהגדרתך?
לא יודעת חייזרה

אני עדיין לא אשת חינוך דגולה וכנראה שגם לא אהיה אחת בעתיד הקרוב

בגלל שבדורנו לצערי הכל מאד מעורב ויש פתיחות ופריצות ומה לעשות, אז אי אפשר לתת מקום לחברה מערובת. עדיף את ההפרעות אישיות  

בקשר לתנועות נוער וזה, יש לי חברה בבני עקיבא שבסניף שם לא ממש שומרים ועכשיו היא מאורסת למדריך שאיתה. והם לא היחידים. 

קיצר לא יודעת...

סליחה שכל משפט לא קשור לשני

ואישית?חרוזית
מה תעשי באופן אישי?
את?
הילדים שלך?


זה רע שמתאסים מסניף?
חחחחחחח אישית אלי זה לא קשורחייזרה

אני הולכת לנהל אורח חיים חרדי... הילדים שלי ילכו לתנועת נוער נפרדת

ואם אני אצא לשליחות אז בעלי עם הבנים ואני עם הבנות.

 

לגבי תנועות נוער לא חרדיות מצד אחד אם יפרידו את התנועות נוער לגמרי והכל אז זה ממש מוקצן. מצד שני צריך לעשות גבולות מסויימים... כי כשאין גבולות מההנהלה הראשית כל סניף הישר בעיניו יעשה.

אני גם לא ממש מבינה בזה כי אני פעילה בתנועת נוער אחרת שהיא על טהרת החרדיות...

תנועת נוער חרדית...? יש דבר כזה?ההוא גברא

איזה? (רק אל תגידי לי 'בנות בתיה'...מטורלל)

חחחח כל כך לאחייזרה

צבאות השם... זה של חב"ד.

אם הייתי בבנות בתיה או משהו איך הייתי באינטרנט?

שאלתי מישהו מה עשים בפעולה של בנות בתיהההוא גברא

אז הוא אמר שהן פשוט לומדות שמירת הלשון ומתפללות מנחה... בוכה/צוחק

ניצלו"ש, אבלחייזרה

הגיוני מאד בכל מקרה הבנות שהולכות לשם ממש נהנות...

בצבאות השם לומדים שיחות של הרבי וכל פעם על נושא אחר ויש פעילות... תנועת נוער רגילה.

לא חושבת שהחברה מעורבת יוצרת את זהציף
חושבת שזה סגנון חינוך מסויים.
רגע...בן-ציון
מה זו "משיכה מוגזמת"?
|מנסה להבין|
שיש יצר הרע גדול יותר? "כל הגדול מחברו יצרו גדול הימנו".
ומה זה 100℅ מבודדת?
לאדם יש אמא ואחיות, הוא יודע מה זה נשים. אז מה אם הוא פחות מכיר את העולם שלהן? בכל-מקרה גם בחיי הנישואין הוא כל הזמן לומד דברים חדשים בעניין, וההכנה שאפשר לעשות לפני שזה נעשה מעשי הינה מוגבלת, בין אם הוא רוכש אותה ע"י היכרות עם נשים אחרות או מהסברים+בנות במשפחה.

הבעיה היא ביחס לנשים, לא בהפרדה בפועל. אם אדם גודל ללא הסבר ולימוד על נשים, הוא יחטוף שוק וכמובן לא ידע כיצד להתמודד.
אנסה להסבירחייזרה

רשמתי משיכה מוגזמת או פחד מוגזם כי זה נשמע טוב כמשפט. אבל זה פחות מילולי ויותר בין השורות כזה...

הכוונה היא שבנים לא יודעים מה זה בנות ובנות לא יודעות מה זה בנים. כי אין תקשורת בין הצדדים...

 

וברור שיש אחים ואחיות וזה, הנקודה היא לא בידיעה שיש זן כזה שנקרא המין השני אלא בנסיונות תקשורת כושלים אח"כ. כי לא ממש יודעים מה זה אומר ורגילים שזה אסור וטרף וטמא... ואז קשה לתקשר.

 

ובגלל שזה לא בעיה כזו גדולה, כי כן מתרגלים בסוף, אמרתי שעדיף אתזה מאשר להסתכן בחוסר צניעות שיש במקומות מעורבים.

זה הרבה מושגים באוויר.בן-ציון
כמו שאמרתי, עד 120 הגבר מנסה להבין נשים ולא תמיד מצליח. לגדול בחברה מעורבת לא עוזר יותר מאשר אם האדם יודע להקשיב ולקבל ומוכן ללמוד ולהשקיע בשביל זה.

על היחס של "אסור וטרף וטמא" דיברתי. זו בדיוק הנקודה, לא ההפרדה בפועל אלא היחס.
אפשר להפריד בלי לקרוא לבנות "חייזרית" (או חייזרה ).
אם ככה, אתה בעצם אומר שלהיות מבודדים טוב בכל מקרה.חייזרה

שזו גם דעתי.

ואני חייזרה מסיבות שונות לחלוטין

לא אוהב את הניסוח, אבל העיקרון מוסכם.בן-ציון
100% מבודד זה להיות חרדי מוקצןחייזרה

עם כל המשתמע מכך. 

מקפיצהחרוזית
אין מצב שהשרשור הזה נעלם בתהום הנשיה כאן
זה כבר קרה.חייזרה

זה כמו לרוץ על הליכון הפורום הזה.

הוא רץ וחייבים להתקדם

נראלי

טכניתחוני המעגל פינות
יש הלכה הולכים על פיה.
אסור לבן ישראל שיעיין באישה
לא רואה את זה קורה בסניף או בי"ס מעורבים כיוון שהקטע החברתי הוא אנטגרלי

לגבי רחוב ועבודה יש היתר של הרב פינשטיין(אני חושב)

אחרי הלכה יש רוח ההלכה :
אם אשתך /בעלך יודע על הסיטואציה הוא היה מרוצה?!
כן -כן
לא -לא

וכל מקרה לגופו הוא נידון
אתה מאוד חותך בשביל נושא שכזה בן-ציון
אבל קודם כל, נדייק קצת.
"אסור לבן ישראל שיעיין באישה"? איפה זה מופיע? (אם יש לך מקור תגיד.)
"כל המסתכל אפילו באצבע קטנה של אישה כאילו מסתכל במקום התורף." (גמ' שבת)
מדובר כשהוא מסתכל תוך כדי הרהור עבירה (באישה.)
אתה לא רואה את זה קורה?
חבר'ה בגיל ההתבגרות, ההורמונים משתוללים, העולם המערבי מכניס להם לראש בכל פרסומת, סרט ומשחק- זימה וזנות. אז אין הרהור?
ברור שהחבר'ה יגידו לך שלא, ו"על מה אתה חושב?!" אבל זו האמת. הם לא מלאכים אלא בני-אדם, ויש להם יצר.

אולי הקטע החברתי לוקח את זה למקום אחר, אבל זה פשוט מצב ש"ליבו גס בה". הבנים רגילים למציאות של נשים, ולכן לא מתרגשים מהן (או לפחות משחקים אותה שלא.).
זה ממש לא הופך את זה לבסדר.

איפה הרב פיינשטיין מתיר את זה? ובאיזה מצב?
וגם אם כן- בלי לזלזל ח"ו ברב, הוא לא הפוסק היחיד. מה אומרים שאר הפוסקים?

סוף דבריך נאים. בדגש על כך שזה "אחרי ההלכה", ולא ככלל גורף
לא הבנתי איפה אתה חולקחוני המעגל פינות
המקור זה משנ"ב לא בטוח לגמרי ולא זוכר איפה

הרב פינשטיין(אני חושב) התיר ללכת ברחוב כי אין חשש הסתכלות אסורה כיוון שהאדם טרוד להגיע ליעדו
על הקביעה שלך לגבי תנועות נוער ובי"ס.בן-ציון
תקרא שוב מחר את מה שכתבתי, ותבין.
לא חלקתי על המשפט הראשון אלא על ההמשך שלך לגבי תנועת נוער ובי"ס.

ההמשך שלי (עכשיו ולפני-כן) הוא לא ויכוח על על נכונות הפסק, אלא חוסר הבנה של שימוש בפסיקה הזו ביחס להיום (לפחות הטעם.) ואני עוד לא רב ועוד לא תלמיד חכם, כך שאני מעז לחלוק על הרב פיינשטיין בהלכה.
הלוואי עלינו שנהיה טרודים בדרך ולא נשים לב לנשים. לעניות דעתי "אין חשש" נראה לי קצת יותר מדי רחוק. כנראה הרב לימד זכות על אנשים או שלא תיאר לעצמו שהמצב כמו שהוא...
במיוחד היום שהמצב זוועתי, אי-אפשר להגיד שאין חשש.
בית ספר ותנועת נוער - ממש ממש לא לעניין מעורב.הדובדבן שבקצפת

במקום עבודה תלוי בבנאדם. אני אישית לצערי רגילה מגיל צעיר לעבוד בסביבה של גברים, כי העבודות שאני אוהבת בד"כ נתפסות כעבודות גבריות.

ואני לא מאד רגישה, ראיתי הרבה פעמים שמה שאצלי יכול להיחשב כאמירה סתמית יכול להתפרש אצל מישהי אחרת כהטרדה. אבל כן נוצרו לפעמים מצבים בעייתיים שבגללם נאלצתי לעזוב או להתרחק לתקופת צינון.

נכון שעדיף לעבוד בחברה נפרדת, אבל אני אישית לא מוכנה לעזוב תחום עבודה שאני אוהבת בשביל זה.

בנות רגישות יותר, לטובתן כדאי לקחת את זה כשיקול כבד יותר.

אני ממש בעד חברה מעורבתמאיר.
בסניף ובתנועות נוער...בעבודה ובחיים זה כבר ככה

בשניה בה נשנה דיסק במוח ובמקום להסתכל על אשה כחפצא והמכשיר טכני לסיפוק מיני או מכשיר לקיום של פרו ורסו נבין את זה בקלות יתרה

אני לא בטוח שלצאת הלכה רלוונטי לדיון ולא כי ההלכה לא חשובה לי
בגלל שההלכה לא חשובה לך אתה בעד חייזרה


נקודת המוצא שלך לוקה בחסרמאיר.
אני חושב שאת אומרת שטויות,ההלכה חשובה לי לא פחות מלך אני לא אגיד שיותר רק אציין שברוב השנה אני מקדיש ללימוד יהדות מעל 17 שעות ביום, להגיד שההלכה לא חשובה לי זו אמירה יותר מטיפשית

ההלכה נכתבה לפני יותר ממאתיים שנה . במאתיים השנים האחרונות חלו תמורות נרחבות במעמד האישה בעולם, נשים שבעבר לא יכלו לעבוד ולהצביע כיום יכולות לעשות את זה ומציאות החיים היא כזו שהשולחן ערוך בכלל לא דמיין ולכן הטענה שלי היא שההלכה (שאגב לא נכתבה בכלל, הגמרא דיברה על הנהגות ולהלכות צניעות עדיין לא מצאתי מקור הלכתי הטענה הרווחת אומרת שהלכות צניעות והפרדה הם מדין לפני עיוור אולם קל להפריך טענה זו ואכמ"ל)
כלל לא רלוונטית בסיפור

ולכן מבחינת השקפת העולם שלי אין סיבה שנשים וגברים לא יהיו בתנועות נוער יחד אין שום סיבה שבעולם שגבר יחשוב שאישה היא פסולה או מוקצית אין שום סיבה שבגלל הורמונים לא נתיר להם לגדול ביחד...מבינה?
סליחה!!! לא קראתי טוב את השורה שכתבתחייזרה

כתבת לא כי ההלכה לא חשוב הלי, וקראתי אתזה כי ההלכה לא כל כך חשובה לי...

יואואאא סליחהה

צודק, אבלחייזרה

אתה אומר שההלכה לא רלוונטית כי הזמנים השתנו.

יופי, יש הרבה שטוענים ככה.. יש גם שאומרים שאפשר להיות במחשב בשבת כי זה לא "מלאכה"... וכו'...

 

אני מבינה את הנקודה שלך אבל.

לדעתי לא חושבים שאישה היא פסולה אלא שמאד נזהרים כי עם כל הפריצות היום הרבה יותר קל להדרדר ולהגיע למצב של הרהורים אסורים וכו'. ואין טעם להניח מכשול. לכן דעתי היא שלא צריך שיהיה ערבוב.

את בת 15?מאיר.
ההלכה רלוונטית, היא פשוט מתאימה למציאות שונה משיש היום.
לגבי מחשב זה לא ככה כי מחשב לא אסור משום עשיית מלאכה אלא משום מלאכת בונה לחלק מהשיטות או מדליק אש לחלק מהשיטות ועובדין דחול ומראית עין

המצב של. הפריצות היום לא נובע ממחנה או תנועה מעורבת עם בנות לבושות כמו טאליבן שמדברות עם עיינים עצומות על הרב קוק ואלוקים...
אסור להיות צינית פה?חייזרה

המחשב היה דוגמא.

נכון שהפריצות לא נובעת ממקומות מעורבים אבל מקומות מעורבים פותחים פתח לפריצות.

 

תקשיב לאמת המים. יש לו כמה דברים נכונים שכדאי שתקרא

ואני לא בת 15, אני בת 4, ואם גיל הוא המדד למי מותר ואסור לענות על שאלות מצבנו היה גרוע.

|משועשע|בן-ציון
ביום שמאיר יקשיב לי יגיע המשיח.
מקווה שמשיח יגיע קודםחייזרה


כמו שראית עניתי למרות הגיל שלךמאיר.
אני לא מבין למה את חושבת שחברה מעורבת מגבירה את הפריצות כשמחקרים מראים אחרת

מה נראה לך שסגירות והכרת בנות או בנים רק לצורך חתונה זה מצב בריא??
זה כי אני לא רגילה להתווכח על זה עם בניםחייזרה

זה מאד מובן לי בראש. לכן קשה לי להסביר. אבל אני חושבת שזה די מובן מאליו.

אני גם מבינה למה אתה חושב שזה לא בסדר. אני גם חושבת שיש בזה כמה דברים בעייתים.

אני פשוט סוברת שלא צריך להעמיד אנשים בפני נסיונות כאלו וגם אם לא כזה בריא להכיר בנים רק לצורך חתונה זה עדיין עדיף מלגדול כל החיים איתם.

ואני לא מספיק מבינה ברבנים בשביל לצטט, אבל בטוחה שמישהו גדול באמת סובר כמוני.

ברור, אבל כשלכל ילד יש סמארטפון עם אינטרנטמאיר.
עדייף שהבנות שהוא ייראה יהיו נורמטיביות מהסניף ולבושות בצורה. XYZ מאשר שייראה אותם בעירום בסמארטפון באיזה אתר
מבינה?
אבל הוא יראה אותן במילא בטלפון!!!חייזרה

מי שרואה בנות בטלפון זה לא משנה אם הוא בסניף או לא.

ואם הוא כזה שאולי ייצא לו לראות בנות בסמארטפון כבר עדיף שיכניסו לו טוב טוב לראש שזה לא טוב ולא צורה, מאשר שיביאו אותו עכשיו עם כל הרעיונות שיש לו בראש לסניף מפוצץ בבחורות!

אני לא בטוח שאת צודקת ..מאיר.
בכללי עדיף להמנע מזה באינטרנט....וחברה מעורבת בוודאי תסייע לזה. לדעתי לפחות
איך חברה מעורבת תסייע לשמירת העיניים? תמהניחייזרה

אחרי שהוא רואה בנות בסביבה המעורבת שלו יש לו יותר חשק לראות אותן בסמארטפונו. לא שהייתי בן ויכולה לומר בפירוש... אבל נשמע הגיוני יותר

בכלל לא.מאיר.
ככה יש יותר הערכה לאישה והיא גם בן אדם ולא חפץ פורנוגרפי
אין שמץ הגיון בדבריךחייזרה

להיפך, אם גדלים בידיעה שהאישה שתפגוש יום אחד היא תהיה אשתך הכשרה וצריך לכבד אותה וכו', זה מה שעושה כבוד לאישה.

כי מטבע הדברים בחברה מעורבת כל הבנות רוצות למצוא חן בעיני הבנים וכן להיפך, כל הזמן יש מתח, והבנות מתלבשות בהתאם והבנים מתנהגים בהתאם.

באמת לא מבינה למה ילדה בת 4 צריכה להסביר לך אתזה.

ומה נראה לך?מאיר.
שאותה אחת שהולכת לאריאל לא חושבת 12 פעמים לפני שהיא יוצאת מהבית בערב שבת?

ובכלל, השומר באולפנה, חייבים להתלבש לכבודו, ויציאה לקניון? סיבה למסיבה...

גברת אם כל העולם הוא בנות מתנהגות בהתאם ובנים מתנהגים בהתאם לא בטוח שיש מקום ליציאת מישהו מפתח ביתו
בתור בתחייזרה

בנות שהולכות למקומות מעורבים תמיד רוצות למצוא חן בעיני הבנים. תתמודד.

ובנים תמיד בסביבה מעורבת מתנהגים שונה בגלל הבנות.

אולי תפסיק להיתמם?

מעולה. אז מה הפיתרון?מאיר.
הפתרון הוא שתתחתןחייזרה

סתם.

בעיתו ובזמנו.

אולי הפיתרון הוא, כמו שאמרתי בהתחלה, שתהיה הפרדה???

ואז?מאיר.
תצאי לקניון ולא תתלבשי כי את תפגשי גבר?/
תצאי לסיבוב ערב שבת ללא מחשבות על זכר?


שני המשפטים סותריםחייזרה

ואני לא מבלה הרבה מחוץ לבית. במיוחד לא במקומות מעורבים!!!

ואני לא מתלבשת בשביל בנים מהסיבה הזו, שאני יודעת שכשאני אתחיל שידוכים אז יהיה אכפת לי ממי שאולי יהיה בעלי ותו לא.

 

היSlow motion

כשאני נפגשת עם בנים, בד"כ אני רוצה למצוא חן בעיניהם. כמו שאני רוצה למצוא חן בעיני בנות. כמו שאני רוצה, באופן כללי, שכשאני פוגשת אנשים דעתם עלי תהיה חיובית.

מתנהגים קצת שונה? כן, לפחות בהתחלה או עם בנים שאני לא מכירה טוב. כי רוב הזמן אני נמצאת בסביבה נפרדת ולומדת רק עם בנות, וכן, בנים זה שונה וקצת מביך בהתחלה. כי זה שונה. אבל זה לא שונה בקטע של "אני רוצה למצוא חן בעיניהם באופן מיוחד", זה שונה פשוט כי זה שונה מהמצב שלי באולפנא ברוב היום.

אז את מסכימה איתיחייזרה

נניח את הולכת להדריך בתנועת נוער מעורבת.

ויש שם בנים.

וחלק נראים טוב.

לא תרצי להתלבש יפה כדי שישימו לב אליך? יותר ממה שהיית מתלבשת בשביל בנות?

ונניח שהיית מחבבת אחד מהם.

והוא היה מחבב אותך בחזרה.

יופטידו. דרך קצרה.

מבינה למה צריך הפרדה?

או שאת גורסת שככה זה הדרך הנכונה להכיר בנים, לא יודעת. ויכול להיות שאת בחורה מוסרית ולא צריכה את ההגבלות האלו.

אבל בדור הזה בו לרוב אין כל כך מוסר פנימי, צריך גבולות ולו רק בשביל השניים שלושה שצריכים אותם באמת.

לא, אני לא מסכימה איתך.Slow motion
נניח שאני בתנועת נוער עם בנים. האמת שלרוב לא אכפת לי מה הם חושבים עלי בתור *בנים* ואני לא אתלבש יפה יותר בשבילם.
ולהכיר בנים אפשר גם דרך הרחוב או כל דרך הזויה כלשהי, גם בחברה נפרדת.
אגב, לא הבנתי מה הבעיה בלחבב בן שמחבב אותי בחזרה ואיזו דרך קצרה יש שם בדיוק. אם את רוצה לטעון משהו, תהיי ברורה ותגידו אותו ואל תניחי שמבינים אותך כמו שאת עושה כרגע, כי אני גם לא מסכימה איתך וגם את לא מתנהלת כמו שצריך בדיונים כך שאני לא בדיוק מבינה מה את מנסה להגיד ורק מרגישה יותר צודקת (:
(אגב, בנות הרבה פעמים מתלבשות יפה בשביל עצמן או כדי להרגיש טוב או כדי להרשים בנות אחרות. לא בנים).
חיכיתי איזה רבע שעה להבהרה הזומאיר.
כמעט כתבתי אותה בעצמי
איזו הבהרה?Slow motion
שאת לא מסכימה איתהמאיר.
ושיש בנות שמתלבשות יפה בשביל עצמן ולא בשביל להרשים זכר כלשהו
אני לא מרגישה נעים להתפרטחייזרה

הדיון הזה די מיצה את עצמו.

נמאס לי לענות.

ואני מסכימה שלא תמיד בנות מתלבשות בשביל בנים. אני מדברת על הרוב. אוף. 

אני יכולה לפרט לך בפרטי. slow motion@

אז תמצאי דרכים שנעימות לך,Slow motion
אל תתחילי בדרך מסויימת ואז תחתכי אותה באמצע כי לא נעים. (מה שאגב, יכול להיות רמז להמון דברים אז לדעתי כבר עדיף לכתוב).
ומהיכרות עם חברות שלי, הרוב לא מתנהג כמו שציינת.
ומוזמנת, אבל אני בדרך לישון (:
ברור שאת יכולהחרוזית
להכיר בנים בכל דרך אפשרית, אבל העניין הוא לא רק אם תראי בנים היומיום שלך או לא. אלה חברה- כחברה, טוב לה להיות יותר נפרדת, או מעורבת? לא רק את באופן פרטי. ונניח שאת לא מתנהגת שונה, כמו שאת רוצה לחשוב. זה עושה טוב המתיחות הזו? היא חיובית? רצויה?
ואני חושבת שאי אפשר להגיד שזה לא עושה כלום, כי ככה ה' ברא אותנו, כל אחד מתרגש מהמין השני.
(בסוגריים עוד שאלה- זה סבבה מבחינתך שלא אכפת לך מזה שהם בנים? זה נשמע אולי מוקצן, אבל גם את בעלך תתפסי רק בתור עוד חבר- פשוט אחד שבמקרה התחתנתי איתו?)
אין לי כח לכתוב הרבה אז אענה כרגע רק על סוףיSlow motion
לא אמרתי שלא אכפת לי מזה שהם בנים. אמרתי שלא אכפת לי מה הם יחשבו עלי בתור בנים או על איך שאני מתלבשת. בתור בנים, כלומר אני לא מחפשת למצוא חן בקטע "כזה" בעיניהם.
כרגע אני לא מרגישה צורך בחבר ואני לא חושבת שזה ככ נכון בשבילי בגיל הזה (אבל לכי תדעי, אולי עוד חודש זה ישתנה) אז אני לא "מחפשת" חבר. אני יכולה לחתום לך שכשאני אצא עם מישהו, קל מחומר אתחתן, זה יהיה שונה ואני בשום פנים ואופן לא אסתכל עליו כאל סתם ידיד. ועטלות לי כמה דוגמאות לבנות שבקשרים ידידותיים קרובים עם בנים ועדיין עם חבר שלהן זה שונה ומקסים.
וכבר אמר מי שאמר, ידידות עם בן כמעט תמיד מתפתחת למשו...חייזרה

אבל באמת לא יפה להכליל.

אני אסכם את דברי ואומר שלדעתי, ואף אחד בעולם לא חייב להסכים איתה, מצב כזה בו חלק מהידידים הם בנים הוא לא מצב אידיאלי לבחורה דתיה.

למה?

כי א. זה יכול להתפתח ליותר מזה. בעיקר לבנים.

ב. הצחוקים שעושים עם החברים וזה, בילויים ביחד וכו', לדעתי לא לעניין בכלל!

 

זוהי סוף דעתי מקול ישראל.

 

גמרתי להגיב פה. (מקווה)

חייזרה אני גאה בך!חרוזית
את יודעת להגיד את דעתך...
ובעניין זאת מההודעה מעל, אין לי עוד מה להגיד לך אם את חושבת שחברות עם בנים בתור "ידידים" לא משפיעה ולא מזיקה לנישואין בריאים. (גם בתור נערה, וגם בתור בחורה שיוצאת, וגם בתור נשואה)
סליחה אבל התוכן כולל דברים חריפים עמכם הסליחהחוני המעגל פינות

אדרבה אם קודם לכן רק ה'גוף' של האישה היה 'לכיף' ח"ו

אז עכשיו גם השיחות איתה יהיו כאלה רח"ל

 

ובמקום לרומם את מעמד האישה בתודעת האדם 

זה משפיל עוד יותר 

והמציאות תשפוט תראה איך בנ"עים מתיחסים לבנות לעומת אריאלניקים ותראה את ההבדל....

צודק!חייזרה


את בת 4 את לא אמורה לקרוא תכנים כאלה! |נוזף|חוני המעגל פינות


שוב, ממתי גיל הוא המדד... יש פה בני 30 שמדברים כמו בני 3חייזרה


טוב נו ניצחת...חוני המעגל פינות


מצטער שאני מעדיף שיחה לכיף עם בתמאיר.
מאשר צפיה בפורנוגרפיה
שיחה בכיף עם בת היא לא דבר חיוביחייזרה

כל המרבה שיחה עם האישה

טוב בסדר, תלמדי עוד פעם את המשנהמאיר.
אם לא תביני שום הסבר אחר מדעתך תפתחי פירוש
ואיך תדע שההבנה שלך נכונה?בן-ציון
היא לא חייבת להיות הנכונהמאיר.
אבל יש פירוש כמו ההבנה שלי וזה מספיק כדי להגדיר אותה נכונה
התכוונתי לגבי הבנת המשנה.בן-ציון
אם לזה התכוונת אז אני מסכים איתך. אדם קודם צריך לנסות בעצמו להבין, ואח"כ ללמוד את הפרשנים ולראות שהבין נכון.
ומי אמר שאתה חייב אחד משתיהם???חייזרה


אבל אם תתרגל ששיחה עם בת זה דבר רגיל וזול ובשביל הכיףחוני המעגל פינות

אז אין ספק שבאישתך אני לא מקנא...

מאיר יא תמים....חוני המעגל פינות

מחקר יוצא מנקודת הנחה אותה הוא מנסה להוכיח....

[בתור אחד שעבר קורס בסטטיסטיקה אני יכול לומר לך זאת...]

 

 

זה אומר משחק מכור בטח שמדובר בסוציולוגיה שכל אחד אומר מה בא לו ולא ניתן להפריך

אז בוא נחשוב על החוקר בתור אחד שמכיר אותם הם מנסים להוכיח שהם הכי בסדר בעולם.....

תחשוב לבד לאן זה מוביל....

 

תראה זו האינדיקציה המדויקת ביותרמאיר.
כמובן חוץ מסברת הכרס שאתה אמת המים וחייזרית העליתם...
אז אני בוחר במחקר ואתה תבחר הסברת הכרס
אין ספק שהתורה היא האינדיקציה המדוייקת ביותרחוני המעגל פינות

כל ראיה מינית של גבר על אישה זה איסור גמור!!!!

 

עכשיו בוא תסביר לי איך זה לא קורה בסניפים מעורבים

[רמז: זה כן קורה...]

אני מעוניין לראות את התורה אומרת את זהמאיר.
תסביר לי איך פעולת שבת של בני עקיבא הפכה לראיה מינית של אישה.?

אתה מבין מה אתה אומר?
זה ארוך אבל תסתדר...חוני המעגל פינות

חיפוש קצר בגוגל הביא את התוצאה הנל 

 

 

 

בשו"ע אורח חיים סימן עה סעיף א כתוב "טפח מגולה באשה במקום שדרכה לכסותו אפי' היא אשתו - אסור לקרות ק"ש כנגדה"
משמע שרק "במקום שדרכה לכסותו" אסור. אבל באחרים מותר. ואין הדבר כך. בשאר מקומות אם איסור לקרוא קריאת שמע אבל אין היתר הסתכלות.

ומכאן נבין את ההלכות בשו"ע אבן העזר סימן כא (א) 

"צריך אדם להתרחק מהנשים מאד מאד. ואסור לקרוץ בידיו או ברגליו ולרמוז בעיניו לאחד מהעריות. ואסור לשחוק עמה להקל ראשה כנגדה או להביט ביופיה. ואפילו להריח בבשמים שעליה אסור. ואסור להסתכל בנשים שעומדות על הכביסה. ואסור להסתכל בבגדי צבעונים של אשה שהוא מכירה אפילו אינם עליה שמא יבא להרהר בה. 

 

[שים יד על הלב ותגיד שזה לא קורה... הייתי בעוונותי בכיתה ה בבנ"ע אפי' אז זה קורה...]

פגע אשה בשוק אסור להלך אחריה. 

המסתכל אפילו באצבע קטנה של אשה ונתכוין ליהנות ממנה - כאלו נסתכל בבית התורף (פי' ערוה) שלה.

 

[נראה אותך חצי שעה פעם בשבוע במשך שנה לא נכשל]

מותר להסתכל בפנויה לבדקה אם היא יפה שישאנה בין שהיא בתולה או בעולה ולא עוד אלא שראוי לעשות כן. אבל לא יסתכל בה דרך זנות. ועל זה נאמר ברית כרתי לעיני ומה אתבונן על בתולה

 

[אין צורך להאריך.....]

(ד) מותר לאדם להביט באשתו אע"פ שהיא נדה והיא ערוה לו אע"פ שיש לו הנאה בראייתה הואיל והיא מותרת לאחר זמן אינו בא בזה לידי מכשול אבל לא ישחק ולא יקל ראש עמה:

 

[אפילו עם אישתו אסור לצחוק בנידה אתה לא רוצה לדעת מה הולך בסניפים....]

מכאן אתה למד שאסור להסתכל באשה על מנת להנות ממנה או להתבונן ביופיה אבל כשהוא מדבר עם אשה לצורך מקח וממכר וכד' מותר לו לראות את פניה אלא אם כן מבט זה גורם התבוננות ביופיה או שגורם לו להתכון להנות ממנה.
וגם בזה ראוי להמעיט ככל האפשר ק"ו מאל תרבה שיחה עם האשה. כי בכאן יש איסור של "ולא תתורו אחרי לבבכם ואחרי עינכם"
ובמקרה שיש לו חשש איסור כשמדבר עימה מהטעמים דלעיל לא יתבונן בה ויביט לארץ וכד' ואף אם יש חשש שח"ו האשה תפגע - לא יקל בכך כי "גדול כבוד הבריות שדוחה לא תעשה" הכוונה לאיסור דרבנן. והתבוננות באשה - היא איסור דאוריתא.

אין איסור אלא באשתו נדה או במשודכתו שגדולה הקרבה. אבל באשה סתם אין איסור אלא אם הספסל צפוף וכד' שיש חשש לנגיעה. וראוי להחמיר בכל ענין.

ומספרים על הגרש"ז אוירבך זצוק"ל שפעם נסע באוטובוס והתישבה לידו אשה. קם הרב בתחנה האוטובוס הבאה, ירד מהאוטובוס והלך ברגל מרחק ארוך עד לבנין הישיבה. כשהכירו תלמידיו בדבר, שאלוהו: רבינו, הרי האוטובוס לא הגיע למקום בו אתה יורד תמיד. אמר להם: אילו הייתי קם מלשבת ליד האשה והייתי נשאר באוטובוס - הייתה האשה נפגעת שקמתי מהספסל. לכן קמתי כי הייתי מוכרח. וירדתי מאוטובוס על מנת שלא לפגוע בה.

3- בשו"ע אבן העזר סימן כא ו
"אין שואלים בשלום אשה כלל אפילו ע"י שליח. ואפילו ע"י בעלה אסור לשלוח לה דברי שלומים. אבל מותר לשאול לבעלה איך שלומה"

 

[נראה אותך לא אומר שלום בבנ"ע אחרי חודש....]

הייתי עונה לך טענה טענהמאיר.
ואני אעשה את זה על השתיים הראשונות אחרי זה אין לי כבר כוח וזה די משעמם...

סימן ע"ה בשולחן ערוך מדבר דווקא על קריאת שמע שיש צורך במחשבות סטריליות וסימן כא בטור מדבר על איסורים על האדם ולא דברים לאישה

אגב הטענה העיקרית שלי היא שההלכה רלוונטית למציאות בה נכתבה אולם המציאות השתנתה מקצה לקצה ב200 השנים האחרונות
טוב אם ההלכה זה דבר דינאמי שמשתנה בגלל אופנותחוני המעגל פינות

אז באמת אין מקום לויכוח

אני חושב שכמעט כל רב אומר את זהמאיר.
אחרת שאלות כמו מיכשור טכנולוגי ומצבים רפואיים חדשים יהיו בעייתים
זה מנקודת מבט בה ההלכה יכולה להשתנותחייזרה

התורה היא תורת חיים והיא נצחית ללא שינוי. עיקר אמונה. וזה כולל הלכות.

הסתכלות של "חפצא" היא תוצאה של חינוך קלוקל, לא של הפרדה.בן-ציון
יחס לאישה לא נובע רק מעצם ההפרדה אלא מהיחס בדיבור, לימוד וביום-יום. כשילד רואה שאביו מכבד את אשתו ("אוהב את אשתו כגופו ומכבדה יותר מגופו") הוא קולט את היחס הנכון אליה. אם הוא נמצא איתה בחברה מעורבת, מבחינה מסויימת היא ככל גבר, ואין מה להתרגש ממנה. מצב כזה הוא נורא, שכן היחס לאישה צריך להיות שונה במהותו מיחס לגבר. הגבר צריך להתלהב ולהתרגש מאשתו, לא להתייחס אליה כעוד חבר.

ובנוסף- אמרת שבחברה נפרדת האישה נהיית כחפץ מיני. זו תוצאה של חינוך מעוות, וגם של חברה מעורבת.
כשאדם נמצא בחברת נשים כל הזמן, הייחוד של אשתו היא הקשר הפיזי שביניהם. זה בדיוק להפוך אותה לחפץ לסיפוק מיני! הרי את הייחודיות הרגשית אין, מכיוון שעם כל אישה הוא מדבר כי אין סיבה שלא, הרי זו חברה מעורבת והנה אשתו היא כדי לספק את צרכיו.

התורה מדריכה אותנו לייחודיות עם הנשים שלנו, כמה שיותר. רגשית, פיזית ורוחנית הקשר איתן שונה מעם שאר הנשים.
מי שמחפש היתרים שיבושם לו, "לא ברשיעי עסקינן". מי שמחפש את הדרך לעבוד את ה' באמת, מתוך טהרה וקדושה אמיתית- מתרחק מן הדברים הללו ככל האפשר, ולא מחפש תירוצים והיתרים הלכתיים לתאוות שלו. (כמובן בלי להפוך לרובוט, שהרי התאוות צריכות להיות מופנות לקודש, לא להיחסם.)

אני לא מצליח להבין מאיפה מגיעות הטענות שלךמאיר.
אתה כל הזמן מזכיר את התורה והתורה והתורה, אני לא ראיתי פסוקים שמדברים על זה, ואם תגיד לי אצבע באישה ושיער באישה אוכל לענות לך בקלות שרק חז"ל גזרו על ייחוד עם הפנויה, שים לב, ייחוד לא בסניף ותנועת נוער, מה שאתה עושה נקרא סייג על סייג,/אני די בטוח שלא עושים סייג על סייג


אבל אני באמת לא חושב שהתורה התייחסה לזה בעיקר כי חלו תמורות שלא ניתנות בכלל להבנה ב200 השנים האחרונות במעמד האישה

אם הרב סלוביציק עמד בראש בית הספר רמבם בבוסטון בו למדו יחד בנים ובנות אני בטוח שניתן לעשות את זה גם בארץ

אלא אם כן אתה סובר שהיות ומדובר במי שישיבצ הר עציון נבנתה בדמותו( גם אם חלקית, וודאי היא מעוצבת גם לפיו ןהרבה) וישיבת הר עציון על פי רבך הגדול ניאו נוצרים אז גם הוא.... ואז...

תורה זה לא רק תורה שבכתב.בן-ציון
לכן כשאמרתי "התורה" לא בהכרח התכוונתי לתורה שבכתב אלא לצורה האידיאלית לעבודת ה'.
הנחות היסוד שעליהן אתה מתבסס לגבי היחס להלכה ולגבי עבודת ה' באופן כללי שונות לגמרי משלי. כדי שנגיע לאיזושהיא הבנה דרושות שעות של הסברים. אנחנו באים מעולמות שונים בתכלית, וכדי שזה לא יהיה מחלוקת אלא דיון צריכים הנחות יסוד מוסכמות, על-מנת שיהיה בסיס לדיון. אין עניין בויכוח עקר

אני לא נכנס לזה, אל תנסה בכוח
קטונתי מלהתעסק בזה. בפעמים האחרונות שדיברתי על זה אמרתי דברים שלא מדויייקים, וחבל להרבות דיבורים שמובילים למחלוקות עקב חוסר דיוק.
רק אציין שהגמרא כותבת שלא כרת הקב"ה ברית עם ישראל.מאיר.
אלא בשביל תורה שבעל פה, הווי אומר גמרא בעיון

אם למיסטיקה ולמספר ההתנענויות בתפילה אתה קורא עבודת ה אז באמת אין לנו דבר במשותף אבל היות ושנינו רוב היום או כולו מקדישים לגמרא אני חושב שיש משותף בעבודת ה

אגב התורה היא אחת, כל משהו אחר ודרך של כל אדם לעבוד את ה' היא לא תורה היא עבודת ה
תורה זה מה שקיבלנו ממנו לא מה שסיפקנו בתמורה
הווי אומר זו גמרא בעיון?בן-ציון
פירוש נחמד. <צ>
יש כל-כך הרבה מעבר. (ולא נתווכח על זה.)

עבודת ה' היא בשאיפה בכל מה שאני עושה. "בכל דרכיך דעהו", ולא ספציפית לצורת התפילה (שאגב זה "כל עצמותי תאמרנה".) או לקבלה שהיא פנימיות התורה (ואני לא הולך להתווכח על זה שוב, שבעתי מרורים מכך.) אכן, ב"ה יש משותף בעבודת ה'. אך נק' המחלוקת רבות.

תורה היא המסורת דור אחר דור ממשה בהר סיני עד אלינו.
כל התורה כולה נאמרה למשה בהר סיני, יחד עם כל מה שעתיד להתחדש. אנחנו קיבלנו חלקים חלקים, ואת הגישה לחיים אנו מכנים "תורה".
"התורה אומרת" וכו'-
למה? שהרי בשביל התורה נברא העולם "לולא בריתי יומם ולילה חוקות שמים וארץ לא שמתי" (ומפורש שהברית היא התורה.) והתורה היא המפתח והתוכנית לעולם "קודשא בריך הוא איסתכיל באורייתא וברא עלמא" (אאל"ט בציטוט.) התורה נמסרה לעמ"י על-מנת שנתקן את העולם ונביאו למצב האידאלי, וזאת ע"י עשיית דבר ה' האמור בתורה שבכתב ובשבע"פ בכל מישוריי החיים.
מכיוון שהתורה נוגעת לכל תחומי החיים היא אינה "דת" ופולחן טקסי שהאדם מקיים כדי למלא את חובתו, יש לה אמירה בכל נושא שהוא וזו כוונתי ב"התורה אומרת".
טוב, הרב שגר ב"בתורתו יהגה" מסביר כמונימאיר.
אבל שוין
כמה שפחות.בן-ציון
בכל מסגרת שהיא. היצר הרע מספיק מתוחכם, לא צריך לעדות לו חיים קלים ולתת יותר הזדמנויות...

בפועל- בבי"ס- נפרד לגמרי. לא נצרך בכלל לערב. בשביל מה? הילד בקושי מבין מה הוא, אל תבלבלו אותו עם בנות.
תנועת נוער- כנ"ל (גילאים דומים.) במיוחד אפשר לראות את הבעיתייות במחנות בנ"ע - מחנה סיירים בעיקר, וד"ל. תנועת נוער לבנות צריכה להיות משהו מיוחד להן, ולא אותו הדבר רק עם בנות (כמו באריאל בנות.)
עבודה- איפה שאפשר עדיף נפרד, ואיפה שלא עם כמה שפחות חיכוך.
למה? כאשר יש קשר בין שני בני-אדם על בסיס קבוע נוצרת ביניהם קרבה מסויימת, מטבע הדברים. כאשר אדם פוגש אישה או אישה פוגשת גבר 5 ימים בשבוע, ובתור נלמדות מדברים על המשפחה, החיים וכו' - לאט לאט מתקרבים. זו עובדה.
אבל ישנם תפקידים שנעשים טוב יותר ע"י נשים, לפחות ביחס למציאות שלנו. אז מה עושים?
לשמור על הקשר טכני, ולא לפטפט על דא ועל הא ("אל תרבה שיחה עם האישה. באשתו אמרו, קל-וחומר באשת חבירו.") זה נדמה כחוסר נימוס או גועל נפש, אבל זו בדיוק השקפת העולם ששאבנו מהגויים. לא צריך לנהוג אחד בשניה בזלזול וגועל נפש, אבל גם לא צריך להתייחס אליה כאילו חבר שלך ולפטפט.

לסיכום- כל עוד אפשר צריך להפריד. כל קשר בין איש לאישה אמור להיות משהו פנימי, ולכן עדיף לשמור אותו לבית ולאישה שלך. אם היא לא אשתך, אל תדבר איתה אלא לצורך מובהק, וגם זה בתמצות. כנ"ל ההפך- הגבר שלך הוא בעלך, אז בלי בדיחות, צחוקים ושיחות סתם עם מישהו אחר.

"איש ואישה זכו- שכינה ביניהם. לא זכו- אש אוכלתן." שהיחס תמיד יהיה כלפי שמיים, לא מה יגידו עליי ומה יחשבו עליי. הקב"ה ואשתי, זה כל מה שמעניין בנושא הזה.
שנזכה לנהוג בקדושה כך שנזכה להשראת שכינה בביתנו ובכל עם ישראל
אם לא היית במחנה סיירים אל תכתוב עליומאיר.
עד כמה שזכור לי הוצאת שם רע היא מדאורייתא
הלכות צניעות והרחקות אלו ואחרות שכתבת אם ישנם ואני סייגתי, אם ישנם, הם מדרבנן בלבד
זה דבר ידוע ואמת.בן-ציון
כך שזה לא הוצאת שם רע. הוצאת שם רע היא שקר.

אני אמרתי שזה דאורייתא? לא.
אמרתי מה דעתי בעניין, לא מהי ההלכה.

"מדרבנן בלבד"?
אני מאמין שאתה לא בא לזלזל באיסורי דרבנן, ואיסור דרבנן הינו איסור לכל דבר ומי שעובר עליהן עובר בעשה ולא תעשה- "ושמרת לעשות ככל אשר יורוך" "לא תסורמן הדבר אשר יורו לך ימין ושמאל".
בכל מקרה- מעבר להלכה יש יראת ה', שאדם בכל מעשיו ישאף לעשות רצון ה'. אז גם אם זה לא מובא בהלכה הפסוקה (ואני מאוד מסופק שלא) אז ראוי לעשות כך להתרחק מעבירה.
"נבל ברשות התורה" אינו עובר על איסור הלכתי, אלא פשוט מקולקל מוסרית.
קלקול מוסרי הוא לאו דווקא אדם שבעד לערב בין בנים לבנותמאיר.
קלקול מוסרי הוא לא לאפשר לבנות להתפתח או לבנים להתפתח ולגדול בסביבת החיים שתהיה להם טבעית עשר חמש עשרה שנה אחר כך

גם אם לו יתואר שמדובר על אמת ונכון (וזה לא אמת ונכון מנסיון של מי שהיה שם, בטח לא בצורה חותכת כמו שאתה מציג את זה) אזי יש פה לשון הרע, זה איסור דאורייתא מספיק חמור בשביל שקט

אני לא מזלזל באיסורי דרבנן רק באתי לספר לך על סדרי העדיפויות של הדת, יש מצוות של הקב"ה עליהם לא עוברים בשביל ספק ספרא של איסורי דרבנן

ככל אשר יורוך זה נכון הבעיה שכיום אין לאף רב את התוקף הזה של ככל אשר יורוך מכיוון שהפסוקים מדברים בפירוש על וקמת ועלית אל המקום אשר יבחר ה'(רמז אין היום) ואל הכהן והשופט אשר יהיה בימים ההם (רמז אין היום כהן ושופט) והגמרא עצמה אומרת שאין לזה תוקף משחרב הבית ככה שזו לא טענה

וגם אם תגיד שכן, רוב הרבנים של הציונות הדתית היום תומכים בבני עקיבא ולא באריאל...אז בבקשה, ככל אשר יורוך...
בקשר לרבניםחוני המעגל פינות

רב אברום שפירא

רב יעקב שפירא

הרב ישראל אריאל 

הרב יעקוב אריאל 

הרב אבינר

הרב טאו 

הרב קהתי

[מי עוד צריך]

 

 

 

אה כן יש את דעת 'הרוב'

הרב דרוקמן [מעדיף את אריאל (לידע כללי)] והרב שרלו

הייתי מתחיל למנות לך עוד רבניםמאיר.
אבל אחרי שכתבת את הרב אבינר הרב טאו והרבנים שפירא ואריאל הבנתי מאיזה זרם אתה...

אתה לא תכיר ברב עילאי עופרן וברבני הגוש מעלה גלבוע עותניאל וכפר בתיה כרבנים אז נעצור?

תראה את הקונצנזוס שבכל ישוב ועיר לבני עקיבא ..
תראה את הקונזוס של הצופים ובית"ר וחמאס ודאע"שחוני המעגל פינות

זה שיש הרבה לא אומר שהם צודקים

 

 

בטח שמדובר באוכלוסיה לא דתית במיוחד

שהסיכוי שהגיעו למסקנה מתוך הבנת הסוגיה ההלכתית ולא מתוך דחפים אישיים היא אפסית...

 

 

חוץ מזה אתה משווה את ראש ישבת מרכז עם רב שעשה רבנות במקרה הטוב גם דיינות

אולי למד 40 שנה בישיבה וגם אם למד כמה ניצל  אותן לרבנים שפירא 

 

זה כמו להשוות פיזיקאי שגמר תואר ראשון לפרופסור שנמצא 60 שנה בתחום-זה לא ממש משכנע...

והרב סלוביציק בבית ספר רמבם?מאיר.
והרב לייכטנשטיין?

אני לא רוצה לדרג רבנים אבל כאן הניגודיות זועקת...

הרב לייכטנשטין והרב סלוביציק
אזהרה- זה תלמידי חכמים.בן-ציון
אף אחד ממנו לא בר סמכא כדי להוריד מכבודו של תלמיד חכם מוכר בציבור.
ביזוי ת"ח זו עבירה חמורה, ואינך בר סמכא להגיד שהם אינם ת"ח.
הם ת"חים גדולים וחשוביםחוני המעגל פינות

אבל אתה לא משווה את הרב שפירא לרבי עקיבא איגר [אני מקווה]

אם ההפרש הוא באמת בר השוואה [מבחינת הפרש] אז לכאורה לצורך בירור ניתן להקל ו'להשוות'

אני לא עושה השוואות כלל בין ת"ח. אין זה מתפקידי או מסמכותי.בן-ציון
להגיד שת"ח זה או אחר גדול מחברו יש נפקא מינא רק בפסיקת הלכה, ואיני פוסק.
טוב אז טעיתי ....חוני המעגל פינות


צודק.בן-ציון
אתה צודק שלא הייתי צריך להגיד את זה. רק חשוב לדייק- זה לא איסור דאורייתא כיוון שלא אמרתי דבר בפועל אלא רמזתי, וזה אבק לשון הרע.
ובכ"מ, מכיוון שזה אסור אשתוק.

על שאר דבריך לא אגיב, שכן לצערי לא למדתי מספיקכיד להשיב לך כראוי. רק אומר שזה אחד הדברים שנובעים מהבדלי הגישה של הישיבה שלך והישיבה שלי.
(הטענה הראשונה לגבי סדרי עדיפויות מעורפלת למדי, אך לא אכנס לעניין עכשיו כיוון שאיני בקיא כדי להשיב לך, ואני לא רוצה לומר שטויות.)
כנ"ל לגבי כל הנושא הזה... מה שאמרתי אמרתי, אבל זהו.
אין מפורשת מהאמירה שלךמאיר.
חוץ מלתאר בפועל מה היה שם עשית הכול, או במילים אחרות אמרת שמדובר על דברים בעייתים וד"ל שזה אומר לכל בר דעת שכדוגמה למציאות בעייתית הבאת את בני עקיבא כתנועה בעייתית בתחום ובעיקר במחנות

כשאתה מדבר על הבדלי גישות בין ישיבות אתה וודאי מתכוון שאני ניאו נוצרי כדברי ראש הישיבה שלך ואצלך נמצא הצדק המוחלט?
בשבילך זה מפורש.בן-ציון
לרוב בנ"א זה לא, אבל חבל להתווכח, כך או כך היה אסור לי להגיד את זה.
או שאני יוצא הגאון או האחרים טיפשיםמאיר.
מה שטוח זה היה מפורשות
לא, לא, אין ברירה.יוני
בנוגע ל'הפרעות נפשיות' שצינו פה שנגרם מ100% הפרדה, אפשר פשוט להפסיק להגזים בהפרדה בתוך המשפחה.
יש כאלה מקומות שבנים לא מדברים עם בנות ובנות לא מדברות עם בנים חוץ ממשפחה גרעינית ואולי כדאי לחשוב על לשנות גישה קצת ושזה יהיה חוץ מהמשפחה הקרובה בכלל.
כי נראה לי הזוי שבחור לא מדבר עם בת דודה שלו, זאת ששיחק איתה עד גיל 5 וזה שהוא מזיז ממנה את העיניים מגיל ישיבה כאילו היא איזו מישהי מהרחוב ובטח שלא ידבר איתה..
לדעתי זה הזוי, למרות שמבחינה הלכתית היא מותרת לו אבל בימינו מי מתחתן עם הבת דודה שלו?!

פשוט אמא ואחיות או אבא ואחים זה לא נחשב לדיבור עם המין השני, כי רגילים אליהם כל כך שזה חלק ממך.

אז כן, כשיש שבת משפחתית תתנהגו כמו בני דודים גם אם זה המין השני ואל תפתחו פחדים שיפגכו לכם במהלך התקין של החייים.


בנוגע לטענה של מאיר
ברור לך שדרך התורה זה איך שעם ישראל אמור להתנהג?
אז אני לא מבין למה אתה רוצה לתקן עיוות אחד בעיוות אחר?!
אין שום הגיון לומר 'גם ככה יש ערבוב, בואו נחנך לערבוב נכון', אם אתה נגד ערבוב מלכתחילה!


היגיון:
הלכה, אסור ללכת אחרי אישה בשוק.
אז זאת הלכה שנכתבה לפני 200 שנה שבנות ישראל היו בבית ורק הפרוצות הלכו בשוק, אבל כיום השוק מלא בנשים כגברים ואין לך סיכוי שלא ללכת אחרי אישה אם אתה רוצה להגיע לאן שהוא.
מה עושים?
אז אמר פה מישהו, במקום שהוא ילך מאחורי אישה וזה יגרום לו להרהורים שילך ליד האישה ויפתח איתה שיחה! ככה יראה שהיא בנאדם ולא אובייקט מיני..
אבל זה יכול להוביל לכל מיני מקומות ומעניין שבעיקר גברים (תמימים) טוענים את זה. זה מצב מעוות שמביא למצב מעוות עוד יותר.
איך כן אפשר להמדיך לשמור על ההלכה הזאת במציאות של ימינו? פשוט ללכת בשוק ולהיות שקוע בדברי תורה או משהו, לא אומר בקטע של להתנגש בעמוד ולבקש ממנה סליחה, אבל כן לא לשים לב שהולכת לפניך אישה. זה קיים.

מזכיר לי סיפור על חבדניק שהיה עושה מבצעים באיזה קניון במשך שנים, כל יום היה עומד ומניח לאנשים תפילין. יום אחד הגיע איזה אדם ירא שמים ונזף בו על זה שהוא עומד מתחת תמונה של דוגמנית ומניח תפילין לאנשים, אז החבדניק התבייש ועבר מקום, אבל הוא סיפר שבמשך שנים הוא עומד באותה הנקודה ולא ראה את התמונות הלא צנועות ורק אחרי שאותו אחד הפנה את תשומת ליבו הוא ראה ולא היה מסוגל להמשיך לעמוד שם.


ואני מכיר את זה גם מעצמי, בתקופה שהייתי יוצא כל יום שישי להניח תפילין הייתי עומד בכל מיני מקומות ופעם איזה דתי ששכח להניח תפילין עצר רגע בדרך לים ושאל אותי איך אני עומד ככה בכניסה לחנות של הלבשה תחתונה.. באמת שלא שמתי לב לזה עד אותו הרגע ובגלל שהוא הסב את תשומת ליבי פתאום ראיתי את זה והמקום הקבוע מזה כמה שבועות זז למקום קצת פחות מרכזי עד שעברתי לעיר אחרת בכלל...

ואני מכיר את זה גם מפרסומות, סתם ככה אני לא שם לב לפרסומות שקופצות מסביב בכל מיני אתרים ומתמקד בתוכן שאני קורא ופעם חבר היה אצלי ושאל איך זה שאני לא שם חוסם פרסומות ואיך אני גולש באתרים עם פרסומות 'כאלה' ובאמת שעד שהוא לא אמר לא שמתי לב לזה.


קיצר, תחנכו לא 'ללכת' אחרי אישה בשוק גם במקרה שהולכים אחרי אישה. זאת ההלכה ואם זה לא אפשרי מבחינה מעשית אז לפחות מבחינה רעיונית, כי בבסיס של ההלכה לא ללכת פיזית אחרי אישה זה מגיע ממקום של לא ללכת אחרי אישה במחשבה.
דבר אחר זה התעלמות מההלכה ועיוות על גבי עיוות.


ולסיום יש גם את הסיפור על רב ותלמיד שהלכו והרב הציל אישה טובעת, אחרי שעה פתאום התלמיד שואל את הרב איך זה שהתיר לגעת באישה אז הרב אמר לו שהוא סחב את האישה בידיו במשך דקה עד החוף והוא (התלמיד) סוחב את האישה בראשו כבר שעה.


אחד הולך בשוק ואישה הולכת לפניו
והשני הולך מאחורי אישה בשוק.
הבדל גדול, שאלה של גישה.

אבל קבלו ביטול חד משמעי על פשוט ללכת ולדבר איתה, זה לא יפתור כלום רק יסבך וגם שזה לא מסתדר עם ההלכה.
תודה רבה ועצומה וישר כוח. לא יכולתי לנסח יותר טוב.חייזרה


אם כבר כתבתי יותר מ2 שורות אז שיראו את זהיוני
@מאיר.
@די"מ


סתכלו הודעה אחת למעלה
זה היה בכוונהחייזרה

אבל באמת כל הכבוד על ההשקעה. אם אתה חושב שזה יעזור בכלל.

אנשים עם דיעות שונות... בהצלחה בכולופן

מה היה בכוונה?יוני
בטח שאני חושב שזה יכול לעזור ועצם הבאת הדעה שלי לאוזניהם זה כבר משהו
אבל שני הניקים שתייגתי דווקא יודעים להכיל את הדעות שלי למרות הדעות השונות והצורה הנחרצת של דברי
כי הם יודעים שאני יכול להיכנס בהם אבל זה בדעה שלהם ולא בהם ממש
זה היה בכוונה להעלים תהודעה. סוגשלחייזרה

זה ויכוח ממש עקר כי כל אחד מגיע מעמדה אחרת... וזה עבר את הקטע של דיון בטעם טוב. 

אבל מה שאמרת נכון ואם מאיר יקבל ממש ישמח אותי... כי יש לי בעיות ניסוח קלות עד קשות מאד ואני לא מצליחה להתבטא ואז לא מבינים מה אני רוצה לומר וזה סתם גורר ויכוחים

לא הבנתי, למה רצית להעלים את ההודעה?יוני
כי זה נראה לך דיון שלא מתאים לך?!
לא? מה פתאום? זה דיון ממש חשובחייזרה

זו היתה הודעה טובה מאד, אבל כל מי שהשתתף בדיון יראה התראה עליה ממילא.

וכל מי שלא ראה אותה אני חושבת שלא יהיה להם כוח להיכנס לדיון ארוך כזה אז הם מסתכלים על ההודעה האחרונה לראות אם היה מעניין.

ההודעה שלך היתה מעניינת וכדי שלא ימשיכו אנשים לענות רציתי שהיא תעלם.

ולא כי הדיון הזה לא חשוב, אלא כי הוא מוצה. 

אני דווקא בעד שנמשיך לדוןחרוזית
בנתיים רק שלושה ארבעה אנשים באמת הביעו את דעתם (באריכות, עם הוויכוחים עליה וכו') עוד אנשים?
את מוזמנת לומר פצלש של מי אתיוני
ואם את לא פצלש ובאמת ניקית חדשה אז קצת ענווה, תני לדברים להתגלגל ואל תנסי לנהל דברים
מי יראה, מי לא יראה, מה יראה..
הדיון מוצה או לא מוצה, מה אכפת לך?
אנשים חדשים יכנסו לראות, מה אכפת לך?

את מוזרה
סליחה. לא התכוונתיחייזרה

אני אתן לדיון להתנהל הוד מעלתו

|מוריד את הכובע|

ודי לחשוד בכשרים שאני פצלש

יוני
את די קרציה בתור ניקית חדשה אז נראה שאת פצלש לצורך קירצוץ
תודה חייזרה


תודה על מה?יוני
תזדהי!
וואי וואי וואי אתה לא קולטחייזרה

תראה. סליחה שאני קרצייה.

אבל אני לא פצלש. יש כאן כמה שמכירות אותי ויודעות מי אני, כולל זאת שהכניסה אותי לפה. 

זה למה אנשים אחרים לאכפת להם

טוביוני
אביא את תגובתך למועצת ונראה מה יוחלט בעניינך.
אל תהרגו אותי בבקשהחייזרה

עוד לא הייתי בסין

המועצת קבעה שאני קצת מחמיר איתך. טוב נו...יוני
כנראה שהמועצת סובלת בעצמה מתופעת פצלשיזם
יוני אבל לך יש ג' פצלשים?!חוני המעגל פינות


אין לי פצלשיםיוני
פששש צדיק אחד בסדום....חוני המעגל פינות


חח כנראה אתה לא פה מבפיק זמןיוני
לראות את המלחמות שלי נגד פצלשים
ככה זה כשהמועצת זה אתה והפצלשים שלך חייזרה


תזהרי לא לפגןע בכבודה של המועצתיוני
או בשמה המוכר יותר, קבוצת הווצאפ של פורום צמע.


ובמיוחד שפסקו את דינך לטובה, אז תגידי תודה..
ואוחייזרה

תראה, אני חדשה אז אין לי מושג מכלום

מקסימום אני אעשה בעיות שבועיים ואז אעלם לכם מהחיים מבטיחה

כל מילה!ציף
רציתי לתייג את דוב,אני רואה שכבר עשית את זה.
וואי יפהשִׁירָה

כתבת יפה ממש

וגם נוח לקרוא..

יוני אני חושב שצריך לשאול את עצמנו מספר שאלות שיחדדו הבנהמאיר.
א. האם זה בכלל אסור מהתורה
ב. האם בעקבות התמורות במאתיים השניים האחרונות במעמדה של האישה ההלכה הזו עדיין רלוונטית?

בנוגע לתשובה הראשונה התשובה מאוד ברורה, האיסור הוא להתייחד עם העריות באו חז"ל וגזרו על ייחוד עם הפנויה שים לב האיסור הוא איסור מגע עם אישה ואיסור ייחוד לא כתוב בשום מקום הלכתית (עד כמה שידוע לי) התייחסות כלשהיא לחברה מעורבת

ב. אני חושב שבעקבות השינויים במאתיים שנה האחרונות ובטח ובטח לאור הגישות שמתחילות לרווח ב20 השנים האחרונות על קוויארים ופוסטפמיניזם יש בהחלט מקום לומר כי ההלכה הזו לא רלוונטית

בכל מקרה, אני לא חושב שיש עניין בהפרדה אני לא מבין מאיפה הבאת את זה, כלומר, אני מבין את הרעיון בהפרדה ומכבד את זה, אבל אני חושב שגם הצד השני לגיטימי ואני תומך בו בעקבות מחקרים שגילו שגברים רגועים יותר ומצליחים יותר כשיש בנות לידם
קצת מפריע ליחרוזית
שאתה דן אם צריך לשנות את ההלכה, אם היא רלוונטית, וכאלה דברים.
מבחינתי ההלכה תמיד רלוונטית.
תורה שבעל פה באה יחד עם תורה שבכתב.
עד שאין לנו סנהדרין שוב, אנחנו לא יכולים לשנות ולשפר את ההלכה, גם אם משהו מאוד לא נראה לנו.
טוב, הכותרת לא נכונה.
מאוד מפריע לי.
(סליחה אם זה חריף, או כתבתי משהו לא נכון מחוסר הבנה נאותה, מוזמן לתקן אם טעיתי)
כתבת הרבה שטויותמאיר.
הרמב"ם כותב בשלוש עשרה העיקרים אני מאמין שזו התורה לא תהא מוחלפת
אני לא אומר שההלכה משתנית או צריכה להשתנות
המציאות השתנתה

את הבנת את זה??
התורה לא תהא מוחלפתחייזרה

גם אם המציאות השתנתה!!! זה בדיוק הנקודה, הרי גם בזמן הרמב"ם היו שינויים וחידושים, ועדיין, זאת התורה לא תהא מוחלפת!!!

אני אמשול לך משלמאיר.
אדם שלא יודע להיות רופא ולא מבין ברפואה לא נותן עצות רפואיות ותרופות
אדם שלא למד פיזיקה לא מתערב בדיונים על מכניקת הקוונטים או על פיזיקה ניוטונית פשוטה

ככה גם אדם שלא מבין את השיח של ההלכה ופסיקתה, ולא למד בישיבה לא זכאי לבאר פשטות שהרמב"ם לא שיער בנפשו
ז"א שאישה לא יכולה לדבר בהלכה. לפי דעתך.חייזרה

יופי. זה לא היה עניין של הלכה, אלא עניין של אמונה, שבו יש גם ובעיקר שייכות לנשים.

ואתה טועה, נכון שלא כל אישה שלמדה קצת הלכה יכולה לדבר ולפסוק הלכות, אבל בהלכות צניעות נשים מבינות.

ואם כבר, אז אני חושבת שמי שלא עשה סמיכה לרבנות לא יכול לפסוק הלכות ולדבר בהלכות גם כן. בפרט לא להביא דיעות מוזרות בנחרצות כמוך.

 

 

היא יכולה בתנאי שלמדהמאיר.
לא צריך לקרוא בעיון את מה שכתבת כדי להבין שלא למדת...אם זכר היה כותב את אותם הדברים הייתי מגיב באותה המטבע
ולא צריך לקרוא בעיון מה שאתה כותבחייזרה

כדי להבין שאתה.מפרש הרבה דברים כרצונך ולפי ראות עיניך, והולך לפי הפירושים שנראים לך.

לא רוצה לריב. שייערב לך

מעולהמאיר.
ההבדל הוא שאני יכול לומר לך על כל מה שכתבתי רבנים שחותמים על זה
ואת לא יכולה להביא על כל מה שכתבת רבנים החותמים על זה
אשמח אם תפרטחרוזית
מה הפריע לך.
ודי עם ההתנשאות של בינשים על בנות.
כמו שחייזרה אמרה זה עניין של אמונה.
אנחנו צריכים להתאים את עצמנו לתורה ולהלכה ולא להפך.
אז בנוגע לאלף זה קליוני
חזל לומדים את מה שלומדים ולא 'מוסיפים' על המצוות, הם פשוט קובעים כללים תחת ההגדרה של היה מחנך קדוש או התרחקות מהרע.
הגדרים והכללים הללו הם לא בנוסף לנושא הספציפי הזה אלא הם תחת קטגוריה כללית בנושא רחב.

לכן זה פשוט אסור מהתורה.

(ראיתי את זה בכמה מקומות)


ב. זה כל מה שאמרתי על אותו אחד שהולך בשוק. לא התייחסת לזה וחבל כי לא בא לי להעתיק את זה שוב לפה. זאת התשובה שלי...
כן היא רלוונטית, המציאות השתנתה אז ההלכה מותאמת למציאות, זה לא שהיא הופכת ללא רלוונטית.
חבל, תקרא שוב את החלק הרלוונטי בהודעה שלי ותגיב על ההסתכלות הזאת...

ובנוגע למחקרים נהוג לומר 'תספר לי מי מימן אותם אומר לך מה תהיה התוצאה', אני מעדיף להסתכל בעצמי, בתוך עמי אני יושב..
יוני שמע חידוש של הרבמאיר.
עבר עריכה על ידי אמת המים בתאריך כ"ה באב תשע"ו 11:16
הרב היה נוהג לחקור ולשאול האם מצוות דרבנן הם הרחבה של איסור דאורייתא או שמצוות דרבנן הם המצאת חכמים, כשהגמרא בסנהדרין אומרת שחקנים גזרו על ייחוד פנויה משום מעשה שהיה זה ממש נראה הנמאה ובכל מקרה ההתייחסות היא לא לחברה כחברה מעורבת אלא להסתכלות במקומות מוציאים אפילו הרמב"ם אומר בהלכות איסורי ביאה כא ב שמדובר רק על עריות. יוני אני מדבר איתך על פעולת חבב בסניף שבנות עם עיינים עצומות מדברות אידיאלים, אותי זה לא מושך לשמוע נערה מדקלמת את דברי הרב טאו בשם הרבי צבי יהודה בשם אביו. (נערך עקב זלזול בת"ח.)

ב. ההלכה לגבי איסור ללכת אחרי אישה בשוק המופיע אאל"ט בדף סא בברכות לפי רש"י במקום מדובר בדווקא על אישה נשואה.
ולגבי הטיעון שלי שוכנת שהוא חסר כל הגיון, הייתי ממליץ שתקרא את דבריו של. הלקט יושר חלק יו" ד שעו שמביא את דבריו של תרומת הדשן ואת הגב ולדנברג בשו"ת מיץ אליעזר חלק ט סימן נ
הם כותבים שם שכיום האיסור לא קיים הגרש"ז אוירבעך בספר מנחת שלמה חלק א סימן צא אות כג כותב שניתן ללכת ומנמק שכיום שנמצאות הרבה נשים ברחוב לא יועיל לו להסתלק מאחורי אישה שכן תופיע אישה אחרת בעוד שהגמרא דיברה על מציאות בה האישה הולכת ברחוב היא מראה לא מצוי
הייתי יכול להמשיך ולהביא ריטבא בקידושין וראביה בשם עקרון האינדיבידואליות אבל תחסוך ממני בסדר הלכה זה מורכב
בנוגע לכל הסיפורים שלך זה רופא התירוץ שלי, כשאדם נמצא כחלק ממשהו הוא לא רואה את הסביבה
כשאדם נמצא בפעולת בני עקיבא הוא לא מסתכל באיזה צבע הנעליים של כל ילדה באזור, זה חולני
תלונות על עריכה באישי או במסר, לא פה.בן-ציון
שאלת בונוס לדוסים חרוזית
אנשים שאוכלים בחברה נפרדת:

מה אתם חושבים על מקום התנדבות (קבוע) מעורב?
אם הם אפילו אוכלים בחברה נפרדת אז מה השאלה בכללחייזרה


חח טעות חרוזית
התכוונתי דוגלים (התיקון האוטומטי)
בן-ציוןאחרונה
בבקשה בשרשור נפרד ...חוני המעגל פינות
נו טובחרוזית
למישהו יש קישור לסרט כפולה פרק 2 לא ביוטיוב?מישהו יפה!
פורום ישל"צהאר"י פוטר

אתם אולי מכירים את המנהלים של פורום ישל"צ? אני רוצה להכנס אליו והוא נעול

מי כאן וכמה אתם ותיקים?זיויק
כאן מאז אלף תשעמאות ו-2013שיח סוד
אשכרה.
פשייזיויקאחרונה
בדיקהטיפות של אור
עבר עריכה על ידי טיפות של אור בתאריך י"ח בחשוון תשפ"ו 19:50

הלכות ריבית – שיעור 2 - ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים

 

דוגמאות בשיעור: 
האם מותר ללוות בקבוק יין מהשכנים? 
האם צריך לדייק כשמחזירים חצי כוס סוכר? 
מתי מותר להחזיר טיטול יוקרתי במקום הטיטול שלויתי? 
ועוד...

נושאים בשיעור: 
איסור הלוואת מוצרים מחשש ריבית בשינוי מחיר | היתר הלוואה כש'עושהו דמים' וגדריו | היתר הלוואה כשיש ללווה ממין ההלוואה וגדריו | היתר הלוואה בדבר מועט וגדריו | היתר הלוואה במוצרים בעלי מחיר ידוע קבוע | כללים בהחזר מוצרים לאחר הלוואה.

 

לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:

ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים

 

לצפיה ביוטיוב:

לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב

 

הלכות ריבית שיעור 3 – ריבית ברכישה בתשלום דחוי

נושאים בשיעור: 
ההבדל בין אשראי בשכירות לאשראי במכירה | איסור רכישה באשראי במחיר גבוה | ריבית קיימת גם כשהמוכר לא נזקק לתוספת | תנאים להיתר רכישה באשראי כשהריבית לא ניכרת | מכירה באשראי בהצמדה למדד לדולר או למחיר המוצר | הגדרת של 'מחיר קבוע' | מכירה באשראי במציאות של הנחות למזומן | הצעת מחיר למזומן לאחר גמר המכירה | עסקים שדרכם במכירה באשראי | קיום מכירה באשראי שנעשתה באופן האסור

 

לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:

ריבית ברכישה בתשלום דחוי

 

לצפיה ביוטיוב:

לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב

 

בנוסף למעוניינים יש שיעורים ב הלכות שבת

וכן ב הלכות ברכות 

בהצלחה בלימוד

 

~~ ( זה יותר יפה מהנקודות שאנשים שמים כאן)מחכה לחורף
למישהו יש קישור לדרייב לסרט למלא את החלל?


חורף בריא לכולם

היי, יש למישהו את כל סרטי משחקי הרעב בדרייב?אקרומנטלי
כבר לא כל כך פעילrakonto
הא?

אולי יעניין אותך