אתם יכולים להתייחס ל:
*בית ספר
*תנועת נוער
*מקום עבודה
(ברור שלשמור על רמת דיון גבוהה וכו'
) יאללה שוטו על זה!
~דיון~
חרוזית
) בית ספר לא.
תנועת נוער לא.
ומקום עבודה ברור שעדיף שלא אבל ברוב המקומות זה חייב להיות.. אז יותר בסדר.
חרוזיתבית ספר - לא
תנועת נוער - תלוי
מקום עבודה - נראלי סבבה,
בס"ד
אולי הרוב פה ממש צעירים..
אבל יש המוןןןן נפילות לצערינו אצל אנשים מבוגרים ונשואים- גם בחברה הדתית!!!
יש לי רב במדרה שהוא יועץ לזוגות- ואתם לא מבינים כמה סיפורים של בגידוד והתאהבויות של אנשים נשואים הוא שומע....
אז- גם במקום עבודה, וגם כשגדולים- מקום עבודה נפרד עד כמה שאפשר!!
כשגדלים בחברה מבודדת 100% אחר כך יש כל מיני הפרעות אישיות, כמו פחד מוגזם או משיכה מוגזמת. וד"ל.
לא שזה אומר שצריכים חברה מעורבת...
חייזרהאני עדיין לא אשת חינוך דגולה וכנראה שגם לא אהיה אחת בעתיד הקרוב 
בגלל שבדורנו לצערי הכל מאד מעורב ויש פתיחות ופריצות ומה לעשות, אז אי אפשר לתת מקום לחברה מערובת. עדיף את ההפרעות אישיות
בקשר לתנועות נוער וזה, יש לי חברה בבני עקיבא שבסניף שם לא ממש שומרים ועכשיו היא מאורסת למדריך שאיתה. והם לא היחידים.
קיצר לא יודעת...
סליחה שכל משפט לא קשור לשני
אני הולכת לנהל אורח חיים חרדי... הילדים שלי ילכו לתנועת נוער נפרדת 
ואם אני אצא לשליחות אז בעלי עם הבנים ואני עם הבנות.
לגבי תנועות נוער לא חרדיות מצד אחד אם יפרידו את התנועות נוער לגמרי והכל אז זה ממש מוקצן. מצד שני צריך לעשות גבולות מסויימים... כי כשאין גבולות מההנהלה הראשית כל סניף הישר בעיניו יעשה.
אני גם לא ממש מבינה בזה כי אני פעילה בתנועת נוער אחרת שהיא על טהרת החרדיות...
איזה? (רק אל תגידי לי 'בנות בתיה'...
)
צבאות השם... זה של חב"ד.
אם הייתי בבנות בתיה או משהו איך הייתי באינטרנט?
אז הוא אמר שהן פשוט לומדות שמירת הלשון ומתפללות מנחה... ![]()
הגיוני מאד
בכל מקרה הבנות שהולכות לשם ממש נהנות...
בצבאות השם לומדים שיחות של הרבי וכל פעם על נושא אחר ויש פעילות... תנועת נוער רגילה.
רשמתי משיכה מוגזמת או פחד מוגזם כי זה נשמע טוב כמשפט. אבל זה פחות מילולי ויותר בין השורות כזה...
הכוונה היא שבנים לא יודעים מה זה בנות ובנות לא יודעות מה זה בנים. כי אין תקשורת בין הצדדים...
וברור שיש אחים ואחיות וזה, הנקודה היא לא בידיעה שיש זן כזה שנקרא המין השני אלא בנסיונות תקשורת כושלים אח"כ. כי לא ממש יודעים מה זה אומר ורגילים שזה אסור וטרף וטמא... ואז קשה לתקשר.
ובגלל שזה לא בעיה כזו גדולה, כי כן מתרגלים בסוף, אמרתי שעדיף אתזה מאשר להסתכן בחוסר צניעות שיש במקומות מעורבים.
).שזו גם דעתי.
ואני חייזרה מסיבות שונות לחלוטין 
עם כל המשתמע מכך.

זה כמו לרוץ על הליכון הפורום הזה.
הוא רץ וחייבים להתקדם
נראלי 
בן-ציון
במקום עבודה תלוי בבנאדם. אני אישית לצערי רגילה מגיל צעיר לעבוד בסביבה של גברים, כי העבודות שאני אוהבת בד"כ נתפסות כעבודות גבריות.
ואני לא מאד רגישה, ראיתי הרבה פעמים שמה שאצלי יכול להיחשב כאמירה סתמית יכול להתפרש אצל מישהי אחרת כהטרדה. אבל כן נוצרו לפעמים מצבים בעייתיים שבגללם נאלצתי לעזוב או להתרחק לתקופת צינון.
נכון שעדיף לעבוד בחברה נפרדת, אבל אני אישית לא מוכנה לעזוב תחום עבודה שאני אוהבת בשביל זה.
בנות רגישות יותר, לטובתן כדאי לקחת את זה כשיקול כבד יותר.
חייזרהכתבת לא כי ההלכה לא חשוב הלי, וקראתי אתזה כי ההלכה לא כל כך חשובה לי...
יואואאא סליחהה
אתה אומר שההלכה לא רלוונטית כי הזמנים השתנו.
יופי, יש הרבה שטוענים ככה.. יש גם שאומרים שאפשר להיות במחשב בשבת כי זה לא "מלאכה"... וכו'...
אני מבינה את הנקודה שלך אבל.
לדעתי לא חושבים שאישה היא פסולה אלא שמאד נזהרים כי עם כל הפריצות היום הרבה יותר קל להדרדר ולהגיע למצב של הרהורים אסורים וכו'. ואין טעם להניח מכשול. לכן דעתי היא שלא צריך שיהיה ערבוב.
המחשב היה דוגמא.
נכון שהפריצות לא נובעת ממקומות מעורבים אבל מקומות מעורבים פותחים פתח לפריצות.
תקשיב לאמת המים. יש לו כמה דברים נכונים שכדאי שתקרא
ואני לא בת 15, אני בת 4, ואם גיל הוא המדד למי מותר ואסור לענות על שאלות מצבנו היה גרוע.
זה מאד מובן לי בראש. לכן קשה לי להסביר. אבל אני חושבת שזה די מובן מאליו.
אני גם מבינה למה אתה חושב שזה לא בסדר. אני גם חושבת שיש בזה כמה דברים בעייתים.
אני פשוט סוברת שלא צריך להעמיד אנשים בפני נסיונות כאלו וגם אם לא כזה בריא להכיר בנים רק לצורך חתונה זה עדיין עדיף מלגדול כל החיים איתם.
ואני לא מספיק מבינה ברבנים בשביל לצטט, אבל בטוחה שמישהו גדול באמת סובר כמוני.
מי שרואה בנות בטלפון זה לא משנה אם הוא בסניף או לא.
ואם הוא כזה שאולי ייצא לו לראות בנות בסמארטפון כבר עדיף שיכניסו לו טוב טוב לראש שזה לא טוב ולא צורה, מאשר שיביאו אותו עכשיו עם כל הרעיונות שיש לו בראש לסניף מפוצץ בבחורות!
אחרי שהוא רואה בנות בסביבה המעורבת שלו יש לו יותר חשק לראות אותן בסמארטפונו. לא שהייתי בן ויכולה לומר בפירוש... אבל נשמע הגיוני יותר
להיפך, אם גדלים בידיעה שהאישה שתפגוש יום אחד היא תהיה אשתך הכשרה וצריך לכבד אותה וכו', זה מה שעושה כבוד לאישה.
כי מטבע הדברים בחברה מעורבת כל הבנות רוצות למצוא חן בעיני הבנים וכן להיפך, כל הזמן יש מתח, והבנות מתלבשות בהתאם והבנים מתנהגים בהתאם.
באמת לא מבינה למה ילדה בת 4 צריכה להסביר לך אתזה.
בנות שהולכות למקומות מעורבים תמיד רוצות למצוא חן בעיני הבנים. תתמודד.
ובנים תמיד בסביבה מעורבת מתנהגים שונה בגלל הבנות.
אולי תפסיק להיתמם?

סתם.
בעיתו ובזמנו.
אולי הפיתרון הוא, כמו שאמרתי בהתחלה, שתהיה הפרדה???
ואני לא מבלה הרבה מחוץ לבית. במיוחד לא במקומות מעורבים!!!
ואני לא מתלבשת בשביל בנים מהסיבה הזו, שאני יודעת שכשאני אתחיל שידוכים אז יהיה אכפת לי ממי שאולי יהיה בעלי ותו לא.
כשאני נפגשת עם בנים, בד"כ אני רוצה למצוא חן בעיניהם. כמו שאני רוצה למצוא חן בעיני בנות. כמו שאני רוצה, באופן כללי, שכשאני פוגשת אנשים דעתם עלי תהיה חיובית.
מתנהגים קצת שונה? כן, לפחות בהתחלה או עם בנים שאני לא מכירה טוב. כי רוב הזמן אני נמצאת בסביבה נפרדת ולומדת רק עם בנות, וכן, בנים זה שונה וקצת מביך בהתחלה. כי זה שונה. אבל זה לא שונה בקטע של "אני רוצה למצוא חן בעיניהם באופן מיוחד", זה שונה פשוט כי זה שונה מהמצב שלי באולפנא ברוב היום.
נניח את הולכת להדריך בתנועת נוער מעורבת.
ויש שם בנים.
וחלק נראים טוב.
לא תרצי להתלבש יפה כדי שישימו לב אליך? יותר ממה שהיית מתלבשת בשביל בנות?
ונניח שהיית מחבבת אחד מהם.
והוא היה מחבב אותך בחזרה.
יופטידו. דרך קצרה.
מבינה למה צריך הפרדה?
או שאת גורסת שככה זה הדרך הנכונה להכיר בנים, לא יודעת. ויכול להיות שאת בחורה מוסרית ולא צריכה את ההגבלות האלו.
אבל בדור הזה בו לרוב אין כל כך מוסר פנימי, צריך גבולות ולו רק בשביל השניים שלושה שצריכים אותם באמת.
הדיון הזה די מיצה את עצמו.
נמאס לי לענות.
ואני מסכימה שלא תמיד בנות מתלבשות בשביל בנים. אני מדברת על הרוב. אוף.
אני יכולה לפרט לך בפרטי. slow motion@
אבל באמת לא יפה להכליל.
אני אסכם את דברי ואומר שלדעתי, ואף אחד בעולם לא חייב להסכים איתה, מצב כזה בו חלק מהידידים הם בנים הוא לא מצב אידיאלי לבחורה דתיה.
למה?
כי א. זה יכול להתפתח ליותר מזה. בעיקר לבנים.
ב. הצחוקים שעושים עם החברים וזה, בילויים ביחד וכו', לדעתי לא לעניין בכלל!
זוהי סוף דעתי מקול ישראל.
גמרתי להגיב פה. (מקווה)
אדרבה אם קודם לכן רק ה'גוף' של האישה היה 'לכיף' ח"ו
אז עכשיו גם השיחות איתה יהיו כאלה רח"ל
ובמקום לרומם את מעמד האישה בתודעת האדם
זה משפיל עוד יותר
והמציאות תשפוט תראה איך בנ"עים מתיחסים לבנות לעומת אריאלניקים ותראה את ההבדל....
כל המרבה שיחה עם האישה

אז אין ספק שבאישתך אני לא מקנא...
מחקר יוצא מנקודת הנחה אותה הוא מנסה להוכיח....
[בתור אחד שעבר קורס בסטטיסטיקה אני יכול לומר לך זאת...]
זה אומר משחק מכור בטח שמדובר בסוציולוגיה שכל אחד אומר מה בא לו ולא ניתן להפריך
אז בוא נחשוב על החוקר בתור אחד שמכיר אותם הם מנסים להוכיח שהם הכי בסדר בעולם.....
תחשוב לבד לאן זה מוביל....
כל ראיה מינית של גבר על אישה זה איסור גמור!!!!
עכשיו בוא תסביר לי איך זה לא קורה בסניפים מעורבים
[רמז: זה כן קורה...]
חיפוש קצר בגוגל הביא את התוצאה הנל
בשו"ע אורח חיים סימן עה סעיף א כתוב "טפח מגולה באשה במקום שדרכה לכסותו אפי' היא אשתו - אסור לקרות ק"ש כנגדה"
משמע שרק "במקום שדרכה לכסותו" אסור. אבל באחרים מותר. ואין הדבר כך. בשאר מקומות אם איסור לקרוא קריאת שמע אבל אין היתר הסתכלות.
ומכאן נבין את ההלכות בשו"ע אבן העזר סימן כא (א)
"צריך אדם להתרחק מהנשים מאד מאד. ואסור לקרוץ בידיו או ברגליו ולרמוז בעיניו לאחד מהעריות. ואסור לשחוק עמה להקל ראשה כנגדה או להביט ביופיה. ואפילו להריח בבשמים שעליה אסור. ואסור להסתכל בנשים שעומדות על הכביסה. ואסור להסתכל בבגדי צבעונים של אשה שהוא מכירה אפילו אינם עליה שמא יבא להרהר בה.
[שים יד על הלב ותגיד שזה לא קורה... הייתי בעוונותי בכיתה ה בבנ"ע אפי' אז זה קורה...]
פגע אשה בשוק אסור להלך אחריה.
המסתכל אפילו באצבע קטנה של אשה ונתכוין ליהנות ממנה - כאלו נסתכל בבית התורף (פי' ערוה) שלה.
[נראה אותך חצי שעה פעם בשבוע במשך שנה לא נכשל]
מותר להסתכל בפנויה לבדקה אם היא יפה שישאנה בין שהיא בתולה או בעולה ולא עוד אלא שראוי לעשות כן. אבל לא יסתכל בה דרך זנות. ועל זה נאמר ברית כרתי לעיני ומה אתבונן על בתולה
[אין צורך להאריך.....]
(ד) מותר לאדם להביט באשתו אע"פ שהיא נדה והיא ערוה לו אע"פ שיש לו הנאה בראייתה הואיל והיא מותרת לאחר זמן אינו בא בזה לידי מכשול אבל לא ישחק ולא יקל ראש עמה:
[אפילו עם אישתו אסור לצחוק בנידה אתה לא רוצה לדעת מה הולך בסניפים....]
מכאן אתה למד שאסור להסתכל באשה על מנת להנות ממנה או להתבונן ביופיה אבל כשהוא מדבר עם אשה לצורך מקח וממכר וכד' מותר לו לראות את פניה אלא אם כן מבט זה גורם התבוננות ביופיה או שגורם לו להתכון להנות ממנה.
וגם בזה ראוי להמעיט ככל האפשר ק"ו מאל תרבה שיחה עם האשה. כי בכאן יש איסור של "ולא תתורו אחרי לבבכם ואחרי עינכם"
ובמקרה שיש לו חשש איסור כשמדבר עימה מהטעמים דלעיל לא יתבונן בה ויביט לארץ וכד' ואף אם יש חשש שח"ו האשה תפגע - לא יקל בכך כי "גדול כבוד הבריות שדוחה לא תעשה" הכוונה לאיסור דרבנן. והתבוננות באשה - היא איסור דאוריתא.
אין איסור אלא באשתו נדה או במשודכתו שגדולה הקרבה. אבל באשה סתם אין איסור אלא אם הספסל צפוף וכד' שיש חשש לנגיעה. וראוי להחמיר בכל ענין.
ומספרים על הגרש"ז אוירבך זצוק"ל שפעם נסע באוטובוס והתישבה לידו אשה. קם הרב בתחנה האוטובוס הבאה, ירד מהאוטובוס והלך ברגל מרחק ארוך עד לבנין הישיבה. כשהכירו תלמידיו בדבר, שאלוהו: רבינו, הרי האוטובוס לא הגיע למקום בו אתה יורד תמיד. אמר להם: אילו הייתי קם מלשבת ליד האשה והייתי נשאר באוטובוס - הייתה האשה נפגעת שקמתי מהספסל. לכן קמתי כי הייתי מוכרח. וירדתי מאוטובוס על מנת שלא לפגוע בה.
3- בשו"ע אבן העזר סימן כא ו
"אין שואלים בשלום אשה כלל אפילו ע"י שליח. ואפילו ע"י בעלה אסור לשלוח לה דברי שלומים. אבל מותר לשאול לבעלה איך שלומה"
[נראה אותך לא אומר שלום בבנ"ע אחרי חודש....]
אז באמת אין מקום לויכוח
התורה היא תורת חיים והיא נצחית ללא שינוי. עיקר אמונה. וזה כולל הלכות.



רב אברום שפירא
רב יעקב שפירא
הרב ישראל אריאל
הרב יעקוב אריאל
הרב אבינר
הרב טאו
הרב קהתי
[מי עוד צריך]
אה כן יש את דעת 'הרוב'
הרב דרוקמן [מעדיף את אריאל (לידע כללי)] והרב שרלו
זה שיש הרבה לא אומר שהם צודקים
בטח שמדובר באוכלוסיה לא דתית במיוחד
שהסיכוי שהגיעו למסקנה מתוך הבנת הסוגיה ההלכתית ולא מתוך דחפים אישיים היא אפסית...
חוץ מזה אתה משווה את ראש ישבת מרכז עם רב שעשה רבנות במקרה הטוב גם דיינות
אולי למד 40 שנה בישיבה וגם אם למד כמה ניצל אותן לרבנים שפירא
זה כמו להשוות פיזיקאי שגמר תואר ראשון לפרופסור שנמצא 60 שנה בתחום-זה לא ממש משכנע...
אבל אתה לא משווה את הרב שפירא לרבי עקיבא איגר [אני מקווה]
אם ההפרש הוא באמת בר השוואה [מבחינת הפרש] אז לכאורה לצורך בירור ניתן להקל ו'להשוות'
אבל באמת כל הכבוד על ההשקעה. אם אתה חושב שזה יעזור בכלל.
אנשים עם דיעות שונות... בהצלחה בכולופן

זה ויכוח ממש עקר כי כל אחד מגיע מעמדה אחרת... וזה עבר את הקטע של דיון בטעם טוב.
אבל מה שאמרת נכון ואם מאיר יקבל ממש ישמח אותי... כי יש לי בעיות ניסוח קלות עד קשות מאד ואני לא מצליחה להתבטא ואז לא מבינים מה אני רוצה לומר וזה סתם גורר ויכוחים
זו היתה הודעה טובה מאד, אבל כל מי שהשתתף בדיון יראה התראה עליה ממילא.
וכל מי שלא ראה אותה אני חושבת שלא יהיה להם כוח להיכנס לדיון ארוך כזה אז הם מסתכלים על ההודעה האחרונה לראות אם היה מעניין.
ההודעה שלך היתה מעניינת וכדי שלא ימשיכו אנשים לענות רציתי שהיא תעלם.
ולא כי הדיון הזה לא חשוב, אלא כי הוא מוצה.
אני אתן לדיון להתנהל הוד מעלתו
|מוריד את הכובע|
ודי לחשוד בכשרים שאני פצלש
יוני
חייזרהתראה. סליחה שאני קרצייה.
אבל אני לא פצלש. יש כאן כמה שמכירות אותי ויודעות מי אני, כולל זאת שהכניסה אותי לפה.
זה למה אנשים אחרים לאכפת להם 
עוד לא הייתי בסין

חייזרהתראה, אני חדשה אז אין לי מושג מכלום
מקסימום אני אעשה בעיות שבועיים ואז אעלם לכם מהחיים מבטיחה 
כתבת יפה ממש
וגם נוח לקרוא..
גם אם המציאות השתנתה!!! זה בדיוק הנקודה, הרי גם בזמן הרמב"ם היו שינויים וחידושים, ועדיין, זאת התורה לא תהא מוחלפת!!!
יופי. זה לא היה עניין של הלכה, אלא עניין של אמונה, שבו יש גם ובעיקר שייכות לנשים.
ואתה טועה, נכון שלא כל אישה שלמדה קצת הלכה יכולה לדבר ולפסוק הלכות, אבל בהלכות צניעות נשים מבינות.
ואם כבר, אז אני חושבת שמי שלא עשה סמיכה לרבנות לא יכול לפסוק הלכות ולדבר בהלכות גם כן. בפרט לא להביא דיעות מוזרות בנחרצות כמוך.
כדי להבין שאתה.מפרש הרבה דברים כרצונך ולפי ראות עיניך, והולך לפי הפירושים שנראים לך.
לא רוצה לריב. שייערב לך
שאלת בונוס לדוסים
חרוזית
חרוזית
בן-ציוןאחרונהאתם אולי מכירים את המנהלים של פורום ישל"צ? אני רוצה להכנס אליו והוא נעול
הלכות ריבית – שיעור 2 - ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים
דוגמאות בשיעור:
האם מותר ללוות בקבוק יין מהשכנים?
האם צריך לדייק כשמחזירים חצי כוס סוכר?
מתי מותר להחזיר טיטול יוקרתי במקום הטיטול שלויתי?
ועוד...
נושאים בשיעור:
איסור הלוואת מוצרים מחשש ריבית בשינוי מחיר | היתר הלוואה כש'עושהו דמים' וגדריו | היתר הלוואה כשיש ללווה ממין ההלוואה וגדריו | היתר הלוואה בדבר מועט וגדריו | היתר הלוואה במוצרים בעלי מחיר ידוע קבוע | כללים בהחזר מוצרים לאחר הלוואה.
לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:
ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים
לצפיה ביוטיוב:
לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב
הלכות ריבית שיעור 3 – ריבית ברכישה בתשלום דחוי
נושאים בשיעור:
ההבדל בין אשראי בשכירות לאשראי במכירה | איסור רכישה באשראי במחיר גבוה | ריבית קיימת גם כשהמוכר לא נזקק לתוספת | תנאים להיתר רכישה באשראי כשהריבית לא ניכרת | מכירה באשראי בהצמדה למדד לדולר או למחיר המוצר | הגדרת של 'מחיר קבוע' | מכירה באשראי במציאות של הנחות למזומן | הצעת מחיר למזומן לאחר גמר המכירה | עסקים שדרכם במכירה באשראי | קיום מכירה באשראי שנעשתה באופן האסור
לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:
לצפיה ביוטיוב:
לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב
בנוסף למעוניינים יש שיעורים ב הלכות שבת
וכן ב הלכות ברכות
בהצלחה בלימוד