בנים, למה "אנחנו" מאריכים שער?. בנות איך זה בעינכן?לכל זמן
אני מגדל שער כבר הרבה זמן, ותשובותי: "אני לא מגדל הוא פשוט צומח"
"אני רוצה לתרום"
"זה מגניב, ויש לי כנראה חלון הזדמנויות מאד ספציפי לממש את זה, וזה עכשיו.. "
אשמח לשמוע עוד תשובות, מתחכמות וחכמות כאחד... תודה
בעברי גידלתי תלתלים, אבל לא ממש ארוךיהדות=דרך חיים

זה היה כיף לצאת מהמקווה ולנער את הראש עם כל השיער ננה-בננה

 

ועכשיו אני מגדל פיאות, שזה בעצם בעצם מאותו שורש (יענו שורש בשיער) דוס

 

רק ששיער זה ס"א

השיער עצמו לא ס"אצקון לחש

זה רק אחיזה להם

אני אישית לא אןהבת תקטע שבנים מגדלים שיער..לא נשברים!
לא יודעת להסביר בדיוק למה.. אבל זה מציק בעין..
בדיוק כמו בת שגברית מידי תציק לי בעין..
כי בעיקרון,שער ארוך מיצג יותר בנותבימאית דמיונות


אני אוהבת בנים שמאריכים במידה לתרום.א"י לעמ'י
אם ישלך אפשרות אז למה לא?!
שיער לבנים זה דיניםכהנא צדק!
תשובה פשוטה- לחץ חברתיasd100


תחשוב מה התשובה האמיתית...סביון
כידוע לכל לומד גמרא מתחיל, אם יש שני תירוצים לקושיה זה אומר ששניהם לא מוצלחים.

לדעתי אף אחת מהסיבות שהבאת לא אמיתית, אבל אני לא מכיר אותך אז אולי אני טועה. תשב עם עצמך ותחשוב למה אתה מגדל שיער.
אולי זה נותן לך תדמית כלשהי שאתה מרוצה ממנה?
אני גידלתי כי לא התחשק לי להסתפרשחר אורן

לא היה לי שיער כמו של בנות

אנחנויאירוש

לא מאריכים שיער. לפחות לא אני.

ולמה יש חבר'ה שעושים את זה? להיות קולים.

לי אין בעיה עם זה קיפודה

יש אנשים שזה ממש מתאים להם ועושה מראה חמוד.

אבל יש אנשים שמתנגדים ממש

אם הבסיס שאני מונח עליו הוא לתרום אז למה לא??לכל זמן
אין לי סיבה אידאולוגית חוץ מזה.. אבל יש הרגש טבעית יותר עם שער, נזיר לא מסתפר מהטעם של ניתוק והיבדלות, כשלי יש שער אני מרגיש מובדל משאר העולם, שאני לא חלק מכל ה"פוסעים בתלם", שאני שונה, שהגבולות שלי צריכים להיות שלי ולא להיות תלוי במוסכמה חברתית כזו או אחרת...
מנסיוני האישי אני יודע שכשמשנים מראה חיצוני זה מאוד משפיע על החברה שמסביב, אנשי רואים אותך בצורה שונה, ולפעמים לטובה, כשמסתכלים רגע גם על הפנימיות כי החיצוניות שלו מאד מבלבלת, אז אני מרגיש שמסתכלים עלי באמת, ןלא עם הצגה של פאות וכיפה גדולה, זה כמו להוריד את הפאות.. (הן עדיין שם אבל, מסתכלים עליך שונה... אז אני חוזר, אם הבסיס חיובי - תרומה, למה לא בעצם? תודה למגיבים...
עריכה - אני לא נראה יפה יותר עם זה,ואולי יש בי צד שבגיל הזה, כשהקטע של הרוב הוא לטפח את המראה, לעשות הפוך ולהראות מעט מוזנח ופחות מטופח עם המראה השעיר.. אבל אין ספק שהקטע עם הניעור שיער ביציאה מהמקווה-אחד החוויות שנשארו מגן עדן...
אחי אתה עשקרא גידלת שיער ועכשיו נזכרת לשאול למה?חיספיקלה

לא יודע אני חושב לפני שאני עושה משו.. 

אשכרה. ..לכל זמן
עד עכשיו לא העירו לי כ"כ אז זה לא היה בראש מעייני, עכשיו זה השלב להחליט... אני לא תופס את זה בתור החלטה הרת גורל שתשנה את כל חיי.. סה"כ שער..
צודק אחי..חיספיקלה

לאיודע לדעתי תגדל קצת תהנה זרום עם זה שילחצו עליך להסתפר ושזה כבר יציק אז תסתפר.. הכי כיף זה להסתפר אחרי שיש לך הרבה שיער..

תלוי למי. יש אנשים שזה חמוד להם ויש שלא.ענבל
בס"ד

ויש אנשים שאני סתם רגילה לזה כבר וזה מוזר בלי
שיער ארוך זה הכי יפהsuper girl
בעיה של חציצה בתפילין..אל ההרים


סברה מוזרה קצתסביון

לא?

 

כן, גם אני שמעתי אותה. ולמרות זאת לא הצלחתי להבין.

מדובר על בלוריתציף
שערות *גדולות* בקדמת הראש שמגדלים כבלורית מהווין חציצה.
(קש"ע ס"י ס"ו)
לכן אמרתי שגם אני שמעתי את הסברה הזוסביון

אבל למה שזה יהיה חציצה?

תפתח שולחן ערוך הלכות תפיליןציף
הבית צריך להיות כמה שיותר קרוב לעור.
נכון, אבל זה לא הופך את השיער לחוצץ.סביון

מעט שיער לא חוצץ למרות שהבית לא צמוד לעור, אבל טישו כן. וזה בגלל ששיער הוא חלק מהגוף וטישו לא. אז למה כשיש הרבה שיער זה פתאום משתנה?

 

קיצור, לדעתי די ברור שזה רק לחומרא ולא חוצץ מעיקר הדין.

מענין לבדוק מה הרמבם אומר על זהציף
אגלה לך בסוד:סביון
הוא פשוט לא מדבר על זה. משמע שאין בעיה
למה זכור לי שכןציף

אם יהיה לי זמן אבדוק את זה
כל מה שהרמבם לא דיבר עליו מותר?? אני שמעתיאל ההרים

מרב חרדי בדיוק ההפך לגבי כיבוש יחיד.. 

זה כל מקרה לגופו מה שהרמבם לא כותב עליו ואין הרבה נושאים כאלה , צריך לבדוק לפי הפוסקים האחרים. 

לא יודע על מה אתה מדבר בקשר לכיבוש יחידסביון
אבל זה פשוט שסתם שיער לא חוצץ, נכון? לא מצינו חיוב על כולם לגלח את כל השיער. אז מה זה משנה באיזה אורך הוא? אם היתה בעיה הרמב"ם היה אומר. ההלכה היא שאסור שתהיה חציצה, ושיער הוא לא חציצה. ואם הרמב"ם לא מזכיר את השיער בכלל, משמע שהוא לא מחלק בין קצר לארוך ושניהם לא נחשבים לחציצה. וגם מסברה זה הכי הגיוני כי השיער הוא חלק מהגוף, וגם אם הוא נורא ארוך הוא עדיין חלק מהגוף.

וזה לא נכון לומר שמה שהרמב"ם לא דיבר עליו צריך לבדוק בפוסקים האחרים. הרמב"ם הביא בספר שלו כללים איך לפסוק בכל דבר, ומה שהוא לא דיבר עליו צריך להוציא מתוך הרמב"ם. אתה לא יכול להוציא את דעת הרמב"ם מתוך פוסקים אחרים, זה פשוט לא עובד.
או שזה מה שאחי אמר (למה אני אף פעם לא זוכרת דברים כאלה?)חופשיה לנפשי
ומה עם נזיריםשחר אורן


ממש לאסביון

אין שום סברה לומר שנזירים פטורים מתפילין.

לא אמרתי שהם פטוריםיאירוש
עבר עריכה על ידי יאירוש בתאריך כ"ח בכסלו תשע"ז 18:51
אמרתי שגם לנזירים יכול להיות שזה בעיה.

אתה מנסה להגיד שהם לא יוצאים יד"ח?סביון
אם כן, אז יש שתי אפשרויות - או שהם פטורים, או שא"א לקבל נזירות כי אז אין אפשרות להניח תפילין בצורה כשרה. שתי האפשרויות האלה לא הגיוניות בעיניי...
אה"נ!יאירוש

כנראה שאין בעיה של חציצה.

זה מה שהתכוונתי מההתחלה...

כשתהיה נזיר נדבר. זה שולחן ערוך מפורש שאסור להאריך אתאל ההרים

כשתהיה נזיר נדבר.  זה שולחן ערוך מפורש שאסור להאריך את השיער כי זה חציצה.. 

 

הוא נקרא גם קדושסביון
ואת זה קצת שוכחים...
נכון , זה היה סתם הערת אגב.. ולכן ערכתי את זה ..אל ההרים


אז אגיב על העריכהסביון
"כשתהיה נזיר נדבר" זו לא תשובה, אלא התחמקות מהשאלה.

ולגבי השו"ע - עניתי כאן: נכון, אבל זה לא הופך את השיער לחוצץ. - נוער וגיל ההתבגרות
זה לא התחמקות , זה המצב . נזיר הוא יוצא דופן !אל ההרים

זה לא התחמקות , זה המצב . נזיר הוא יוצא דופן !  שגם לגביו יש מחלוקת אם הוא חוטא.. 

 

מה שכתבת למעלה- א. "כתב בספר מחצית השקל ורע עלי המעשה של אותן האנשים שמגדלין בלורותיהן , מלבד שהוא דרך שחץ וגאוה[ולא רק חציצה], עיין מה שכתוב בספר יורה דעה יש בו איסור בהנחת תפילין דכיוון דגדולין הרבה ליכא למימר בהו היינו רביתיהו וחוצצים, עין שם. ובלאו חציצה נמי[לפי מי שאומר שאין בזה חציצה] בשביל הני שערות המרובין אי אפשר לצמצם שיהיו מהודקין ומונחין על מקומן כדין"!!! [משנב]

ב."אין הולכין בחוקות העובדי כוכבים ולא מדמין להם ולא ילבש מלבוש המיוחד להם ולא יגדל ציצית ראשו כמו ציצית ראשםולא יגלח מהצדדין ויניח באמצע ...טור בשם הרמבם . [יורה דעה קעח] 

ג.ולא יגדל שיער ראשו - זה דברי הרמבם , נראה דאף בלא שום גילוח נאסר איסור זה דהיינו שדרך העובדי כוכבים בעלי מלחמות בהרבה מדינות לגדל שיער שלהם מאוד ואינם מגלחים עצמם כלל, לא יעשה כן ישאל , ואף זה בכלל מגדלי בלורית שאסרו חכמים . [טורי זהב על השולחן ערוך]

ד.ןלא יגדל ציצית ראשו - אבל הבח חלק עליו  וכתב דמילתא באפי נפשא [ואין קשר לתפילין]היא דלא יגדל ציצת ראשו . הוא שמגדלין השיער לנוי וליופי כמו הבתולות דרך שחץ וגאוה !! [ש"ך]

 

אשמח לדעת מי הרב שכתב את התשובה .. 

 

זו היתה התחמקות, אבל עכשיו ענית יפהסביון
"נזיר הוא יוצא דופן" זו כבר תשובה לעניין, אבל צריך לפרט למה הוא יוצא דופן.

מבין המקורות שהבאת רק א' מדבר על חציצה בתפילין.

ותודה על הטעם, אם כי אני לא מבין למה שיהיה חייב להקפיד שיהיו מהודקים ומונחים על מקומם. התפילין מהודקות לשערות המרובין, וזה מספיק לכאורה.
חושבת שאצל נזיר זה אחרתציף
בשערות ארוכות שהולכות אחורה קדמת המצח לא מכוסה
השולחן ערוך מדבר על בלורית (הר של שערות על המצח למי שלא מבין את ההבדל)
הבעייה בבבלורית שהיא שער שלא במקום גידולו ולכןלכל זמן

לפי חלק מהשיטות הוא חוצץ.. מאד קשה לומר שהלכתית שער שלך חוצץ. ואם מסיטים אותו כשמניחים את התפילין אני לא רואה סיבה שיחשב חציצה.. 

מצאתי מקור..לכל זמן

שאלה:
יש רבנים שכתבו ששיער ארוך מהווה חציצה בתפילין.
מקור הדברים במחצית השקל שאוסר לגדל בלורית כי היא חציצה ולא אומרים שהיא דרך גדילה בגלל שהשערות ארוכות, כמבואר במשנ"ב.
והנה לכאו’ יש מקום להתיר: קודם כל מחצית השקל הנ"ל לא מוסכם על כל הפוסקים (לדוג’ יחו"ד מתיר בלורית). והרי כל דין חציצה בתפילין של ראש הוא מח’ רשב"א ורא"ש (לרשב"א מותר), ואמנם פוסקים לחומרא, אבל אולי יש מקום בבלורית לצרף שיטות ולהקל?
נימוק שני, שמצינו אחרונים שמתירים לגדל שיער ארוך (לדוג’ ערוה"ש וארצות החיים), ויכול להיות שהמשנ"ב יסכים גם לזה. כי הם הביאו ראיות שמותר, לדוג’ מנזיר, וכן שהיו מקומות באשכנז שהאבלים נהגו לגדל שיער שלושה חודשים, ויש שנהגו י"ב חודש ולא אסרו בגלל חציצה בתפילין. ערוה"ש הוסיף שלא מסתבר לאסור כי א"א לתת בזה שיעור. 
ואמנם המשנ"ב כתב לאסור בלורית, אך ראיתי אחרונים שחילקו בתירוץ הקושיות הנ"ל שדווקא בלורית היא חציצה בגלל שכל הראש מגולח ומשאירים שיער רק מקדימה, אבל אם מגדלים את כל הראש, כאבל ונזיר, מותר. ולפ"ז יהיה מותר לגדל שיער. עוד חילוק שראיתי הוא שדווקא בלורית שיש בה איסור (חוקות הגויים) חוצצת, אבל סתם שיער ארוך שאין בו איסור לא חוצץ. וגם לפי תי’ זה מותר לגדל שיער. ורק בבלורית המשנ"ב יאסור (ומה שנימק שהם ארוכים זה רק בבלורית ארוכה, לאפוקי מבלורית קצרה).
בכל מקרה, גם אם אסור לגדל שיער, אשמח לדעת מהו באמת הגדר, האם עלי להסתפר כל שניים שלושה חודשים?
תודה


תשובה:
לשואל, שלום!
לענ"ד העיקר להלכה כדעת היחווה דעת (ח"ב סי' ב) ששיער ארוך אינו מהווה חציצה בתפילין, פרט למקרה המיוחד שקולעים כעין צמה ומעבירים שיער מקצה הראש לקצה אחר ועליו מניחים את התפילין.
 

תודה!סביון
בשמחה.. תודה שעוררת את הצד ההלכתי!לכל זמן


עוד כמה מקורות... תסתכל תגיד מה אתה חושבאל ההרים

1.שאלה:
האם יש בעיית חציצה או בעייה אחרת בהנחת תפילין אם בחור מגדל שיער ארוך?
מה יחס ההלכה, ובמיוחד ביחס לנהוג בחברה בימינו, לגידול שיער ארוך אצל בנים?

תשובה: הרב זלמן מלמד .
מו"ר הרב צבי יהודה הכהן קוק זצ"ל ענה לי פעם על שאלה זו ואמר שמשלושה צדדים יש להימנע מגידול שיער ארוך:
א. חציצה לתפילין.
ב. לא ילבש.
ג. גאוה.

 

2

כבר הרבה שנים שאני שומע מפי רמ"ים ורבנים שונים שאסור לגדל שיער משום שזה חציצה לתפילין (אפילו קראתי על כך באחת התשובות באתר). לאחרונה שמעתי מרב חשוב שאין בשיער ארוך שום איסור חציצה. ובאמת חשבתי לעצמי שמלכתחילה המקום המוגדר להנחת התפילין הוא על קצה השיער כך שמלכתחילה יש חציצה.

אי לכך אני פונה כדי לקבל תשובה מפורשת מהפוסקים. (אשמח לקבל גם מקור כדי לעיין בעצמי).

תשובה:הרב שלום אילוז.
עיין בילקוט יוסף בחלק הנקרא שארית יוסף ח"א (עמ' שפ"א) ששם כתב במפורש שאין בשיער משום חציצה, אלא שמ"מ הירא לדבר ה' ראוי לו להמנע בכלל מגידול שער, עיין שם בהערות ולמד משם ענין זה.

 

3.שאלה:
האם מותר לבן לגדל שיער לאורך של 5-15 ס"מ?

תשובה:הרב דוב ליאור.
בהלכה מוזכר שאדם לא יגדל בלורית כדי שלא תהיה חציצה, ובאמת ישנה שאלה הלכתית מה יעשה נזיר? ומסבירים רבותינו ששיער הנזיר אינו מהווה חציצה משום שכולו קודש, אך אדם שמגדל את שערות ראשו להנאתו ויופיו - שערו מהווה חציצה.

 

 

4.שאלה:
שיער ארוך. האם יש איסור, בעיה או מגבלה אצל בן?

תשובה:הרב דוב ליאור
יש בעיה הלכתית עם שיער ארוך אצל בנים משום שהשיער מהווה חציצה לתפילין ומעבר לכך ראוי להמנע משיער ארוך מפני כבודם של ישראל כדי שלא להתדמות לגויים.

הוא הביא בתשובה רק חלק מיחווה דעת ..אל ההרים


הרב הנזיר לא קיבל על עצמו נזירות ובכ"ז..לכל זמן

כשהשיער נראה כמו של בנות (יפה ומטופח) אז נראה לי שיש מקום ללא ילבש, שיער שנראה של בנים (יכול להיות גם שיותר קצר משל בנות, פחות מטופח , ומסודר בצורה שונה) קשה לי לראות את זה בתור "לא ילבש".. 

אם האדם מתעסק כל היום בשיער מסלסל בלוריות ומפריח קוקיות, אז זה מראה קצת על גאווה שמתגאה "בשיער היפה שלו".. אבל אם הוא לא עושה מזה ענין אז...

עריכה: והרוגוצ'ובר..

 

ההרחבה שלא רציתי להביא..לכל זמן

הרחבה:
1. ראשית אציין שלגידול שיער ארוך יש היבטים רוחניים ונפשיים שאינני נכנס אליהם כאן, ואלו נושאים שראויים לדיון בין האדם לבין עצמו או עם מורי דרכו המכירים אותו אישית. אתמקד כאן בהיבט הצר של הלכות תפילין. 
2. הדיון על תפילין מעל שיער ארוך מתבסס על מה שמובא באגור (סי' נה) בשם הרוקח, שיש לגלח את השיער שתחת הקשר של תפילין, והאגור כותב שלא נהגו כך. המגן אברהם (סי' כז סק"ד) מסביר שהמחלוקת נובעת מהדיון בגמרא בזבחים (יט ע"א) על חציצה בבגדי כהונה: "יצא שערו בבגדו, מהו? שערו כגופו דמי, או לאו כגופו דמי?", כלומר, האם שער ארוך שנכנס בין גוף הכהן לבגדיו חוצץ. במחצית השקל הסביר את כוונת המגן אברהם: שיער קצר בוודאי אינו חוצץ לתפילין, כפי שמוכח מהגמרא שם: "שערו היה נראה בין ציץ למצנפת, ששם מניחין תפילין", והטעם, שזוהי דרך גידולו הרגילה (ראה בגמרא שם על כינה חיה, שיש צד לומר שאינה חוצצת משום שזוהי דרך גידולה). לעומת זאת בעורף מקובל לגדל שער ארוך יותר שיוצא ממקומו, והגמרא מסופקת האם זוהי חציצה. ולמעשה לדעת האגור נהגו להקל, למרות הספק בגמרא, בצירוף הספק האם בכלל יש איסור חציצה בין גוף האדם לבין תפילין של ראש.
על פי זה הוסיף המחצית השקל: "רע עלי המעשה אותן המגדלים בלוריתיהן, מלבד כי הוא דרך שחץ וגאוה... יש בו איסור בהנחת תפילין, כיון שגדולין הרבה - ליכא למימר בהו 'היינו רביתייהו', וחוצצים. ומשום מעשה אנשים הללו ליכא למימר היינו רביתייהו". כלומר, מכיוון שלא מקובל לגדל את השערות כך, הן חוצצות על פי ספק הגמרא שם, ואולי גם הרשב"א, שסובר שאין איסור חציצה בתפילין של ראש, אוסר זאת משום שההנחה איננה במקום כלל.
3. ברם, הקישור לסוגיה בזבחים מעורר תמיהה. הדיון שם הוא על שיער שגולש מהראש עד הגב או הבטן וחוצץ שם, כפירוש רש"י: "יצא שערו - מראשו למטה עד שנכנס בין כתונת לבשרו". אם כן, לא נאמר כאן שכל השיער נחשב כחציצה, אלא רק באותו מקום שאליו הוא הגיע שלא כמקובל, בין הכתונת לגוף, שם יתכן שהוא חוצץ. לגבי המצנפת שלראש הכהן אין לגמרא שום ספק ששיער זה אינו חוצץ, למרות אורכו החריג. אם כן, מוכח משם ששיער ארוך באופן חריג אינו מהווה חציצה בראש, אלא לכל היותר בקצה החריג שאליו הוא הגיע ('נזירות שמשון', או"ח סי' כז). וכך כתב בערוך השולחן (סי' כז סי"ד): "ויש רוצים להחמיר גם כשהשיער גדול מאד, ואיני רואה בזה שום טעם, דאיזה גבול תתן להשיער? ושיער הראש - כעצם הראש דמי. ואולי אם יש לו בלורית שמסבב גם צדדי השיער של מקום אחר למקום הנחת תפלין, בזה וודאי יש חציצה, אבל לא השיער הטבעי הגדל במקום זה, וכן המנהג פשוט ואין לפקפק כלל בזה". הערוך השולחן מחלק כאמור בין מקום גידולו הטבעי של השיער, שבו אינו חוצץ אפילו אם הוא ארוך, לבין שיער שמגיע למקום שאינו מקומו הטבעי, כגון מי שעושה צמה וקושר אותה לקצה אחר של ראשו.
4. כאמור, הגמרא בזבחים מוזכרת בדברי המגן אברהם כהצעת מקור לדברי הרוקח. ברם, דברי הרוקח מובאים ביתר הרחבה באחד הקדמונים, בעל 'ברוך שאמר' (מהדו' 'אוצר ספרי סת"ם' כרך א עמ' נב), וזה לשונו: "ועוד כתב הרבה סודות על השי"נין... וכתב שיש לגלח השער שעל הצואר כדי שתהא הרצועה נוגעת בבשרו וכתב סוד על זה". מכאן מתברר שדברי הרוקח אינם נובעים כלל מהלכות חציצה על פי הנגלה, אלא מעניין מיוחד על דרך הסוד לגבי הקשר של תפילין, ואין ללמוד ממנו דבר לגבי שער ארוך או בלורית (עמד על כך הרב כשר זצ"ל, 'נועם' ז עמ' כו).
5. מהנזיר קשה להוכיח להיתר, מפני שיתכן שהמצווה דאורייתא של נזירות דוחה את עניין החציצה, שהוא כנראה לכל היותר מדרבנן (הרב הנקין שליט"א, שו"ת 'בני בנים' ח"א סי' ו). מכל מקום, בסוגיה בנדרים ט ע"ב: "מה ראית להשחית את שערך זה הנאה?" משמע שמצד הדין גם למי שאינו נזיר מותר לגדל שיער ארוך (אם כי יש ללמוד משם לאידך גיסא לגבי ההיבטים הרוחניים של העניין, עיין שם).
6. [בשו"ת בני בנים שם האריך לברר מהי "בלורית" בלשון חז"ל, וצידד שאינה אלא צמה קלועה, ולדעתו רוב הפוסקים ששללו את הבלורית בתפילין, ואולי כולם, התכוונו דווקא לשיער קלוע, ולא לסתם שיער ארוך. לענ"ד אמנם יש מקום לדבריו בפירוש דברי חז"ל, עיין נזיר לט ע"א, אבל בכתבי האחרונים יש למילה זו משמעות גם של גידול שיער גרידא, עיין למשל בט"ז יו"ד סי' קעח סק"א, וגם במחצית שקל, שהוא המקור הראשי לדיון, לא משמע כדבריו.]
7. המסקנה, לענ"ד, שפשטות הסוגיה כדעת היחווה דעת (ח"ב סי' ב) שציינת, שאין חציצה בשיער ארוך, אלא אם כן עושים כעין צמה ומעבירים שיער ממקום אחד למשנהו.
 

יפה שאתה מביא את התשובה המלאה של הרב עזריה אריאלאל ההרים

יפה שאתה מביא את התשובה המלאה של הרב עזריה אריאל , ולא כמו מקודם רק את הסעיף  האחרון ..

 

אממה , עדיין שכחת חלק מהתשובה - המשפט הראשון "לשואל, שלום!
לענ"ד העיקר להלכה כדעת היחווה דעת (ח"ב סי' ב) ששיער ארוך אינו מהווה חציצה בתפילין, פרט למקרה המיוחד שקולעים כעין צמה ומעבירים שיער מקצה הראש לקצה אחר ועליו מניחים את התפילין."  

הרב עזריה פוסק פה לעניין חציצה ולא לעניין גידול שיער .. 

 

היחווה דעת שם אומר שאדם ירא שמיים לא יגדל שיער בלי קשר לחציצה .. כך שאין שום ראיה מהתשובה הזו לעניין גידול שיער. 

לפחות אין בעייה של חציצה..לכל זמן
נשאר לי לעבוד רק על היראת שמיים.. 😬
לפי הרב עזריה.. יש הרבה מקום לחשוש כיאל ההרים

לפי הרב עזריה.. יש הרבה מקום לחשוש  כי רואים שהרבה גדולים אוסרים מהסיבה הזאת.

 

הבאתי פה עוד סיבות חוץ מיראת שמיים וחציצה.

 

והיחווה דעת אומר שירא שמיים לא יגדל שיער . לא שאם תגדל שיער היראת שמים תרד.. 

 

זו שאלה ידועה וקושיה יפה עליה מנזיר, איך הניח תפילין...נער גבעות מצוי


הבנתי מאחי שגם שיער קצר עלול לעשות בעיות בחציצה.חופשיה לנפשי
(אבל זה היה מזמן ואין לי את מי לשאול כרגע)
לא!!לא נולדתי
קצוץ הכי יפה
שיער ארוך לבן לדעתי נראה פשוט מוזנח.
כתבתי על המראה המוזנח..לכל זמן

"אני לא נראה יפה יותר עם זה,ואולי יש בי צד שבגיל הזה, כשהקטע של הרוב הוא לטפח את המראה, לעשות הפוך ולהראות מעט מוזנח ופחות מטופח עם המראה השעיר.."

סבבהלא נולדתי
שאלת מה דעת הציבור הנשי בעניין
מכיוון שאני מהציבור הנ"ל
הגבתי את דעתי בנושא
אתה אוהב להראות טיפה "מוזנח" מסיבות מסויימות?
תפדאל.
אההלכל זמן

מתפלפל תודה!

זה בדר"כ לא נראה טובתפוז סיני
זה נראה כלפי חוץ כרמה דתית נמוכה...
נותן תדמית לא טובה...
ואם יש עם זה כיפה גדולה ופאות..?לכל זמן

אתה צודק בעיקרון, וחבל שזה כך..

זה חם, מסורבל, לא רואה סיבה נורמלית מלבד "יופי" וצומינער גבעות מצוי


יש בנים שזה ממש מחמיא להם ויש כאלה ממש ההפךאביה די
בדר"כ זה מרד נעוריםנקדימון
הרצון לבלוט בשוני, בעצמאות, באמירה משמעותית.
זה מרד שיצא משליטה. הוא לא בירור כלשהו אלא לרוב זריקה והפקרות (סליחה על החריפות).
הבעיה בגידול שיער הוא משום לא ילבש.
אלא אם כן אתה נזיר.
אני לא מבינה מה יפה בזה?אנאל16

ראיתי כבר כמה אנשים שגדלו ורק לאחר ש'חפרו' להם

שזה מכוער הם גזרו 

יש כאן בן שתומך?? אני רוצה לשמוע קצת סיבות למה כן.. בדיון הלכל זמן
ניצלוש לעצמי? יש דבר כזה? בדיון ההלכתי סוכם שיש צדדים להחמיר, אבל מי שמגדל יש לו *בסיס מוצק* לסמוך עליו.. אז יאללה יש למישהו סיבות טובות לגדל? או לפחות מישהו בייניש כבד שגידל /מגדל ויכול לספר על התמודדות עם הערות, הסיבות שגרמו לו לגדל..
למה צריך סיבות לגדל או לא לגדל?סביון
כל אחד יעשה מה שמתאים לו. נכון שהרבה פעמים גידול שיער זה "מרד נעורים", אבל א. זה רק תסמין, ומרד הנעורים יהיה גם בלי השיער. ב. מרד נעורים זה לא כ"כ בעייתי. ג. לפעמים זה סתם בגלל שאוהבים את זה.

אז קיצור, במקום לשאול אם זה יפה בעיני אחרים עדיף שתשאל אם זה יפה בעיניך... אתה אוהב את זה? לך על זה. אני אישית מכיר דוס טרור עם שיער ארוך. והשיער הארוך לא מפריע לדוסיות שלו.
שער ארוך לבנים זה פשוט יפהה.גוש קטיף!


הכיפה לא יושבת טוב ופחות רואים אותה כשהשיער ארוךחפרנית גאה=)
וכסורגת כיפות- זה חשוב לי
אחי פעם גידל שיער, בקטנה, לא משהו מטורף
וכשאמרתי לו שזה מכוער הוא אמר שזו הפואנטה..
שנמאס לו שהוא הולך ברחוב ובנות מתחילות איתו או סתם זורקות הערות (כן, כן.. אני הייתי עדה למקרים כאלה) אז הוא ניסה להראות פחות טוב.. הסכמתי לו.. אבל זה מקרה חריג
פשוט מתחילים עם בסיס רחב ואט אט..לכל זמן
מוסיפים שורות.. אני כרגע עם 28(!!) שורות של עמוד שלם! זה ענק.. רואים מכל הכיוונים, מגיע למצח, ואפילו נוח כדי לדחוף שוונצים🙃
הייתי חייב להגיב.. אבל זו נקודה מרעננת!
תמצא חייםמלכישוע
אתה עושה את זה כדי למרוד ולהיות יענו עצמאי בהחלטות שלך.
אל תעבוד על עצמך.
ואם אתה רוצה לתרום לך תתנדב במדא.
ואת הכסף שתחסוך משמפו תתרום לצדקה...

@ספקן
@לכל זמן
לא חושבת שזה מתאיםהפואנטה
אפילו אם זה לתרומה.. אפשר לעזור בדרכים אחרות.
וואלה אחי, גם לי יש שיער ארוךאחיה רווח
ואני לא יודע למה יש לי שיער ארוך סתם בלי סיבה
אז תסתפר אם אתה לא רוצה אותוהגבר1234

 

 

 

 

 

 

" אל תיסתכל בקנקן אלא במה שיש בו" פטישמתפלפל

איזה אורך השיער שלך?הגבר1234


10 סמ.. השלב שמתחיל להראות מוזר..לכל זמן
אני ספציפיתכי הם חיינו

אני ספציפית נגד גידול שער גם כי אני חושב שזה לא יפה וגם סתם ככה

אניטוב בסדר

לא אוהבת שיער ארוך לבנים.

אוהבת הכי תספורת חיילים...

בגלל שאתה דתי*שלי*
וזה לא מקובל לבחור דתי שיער ארוך אז זה קצת מוזר ומרתיע.
אבל לחשוב שזה למטרה לעזור לאחר זה משנה את נקודת המבט.
אם זה חד פעמי אחלה.
ממש לא איכפת לי, אבל אני מוכרחה לציין שיש בנים שנראים כמוחופשיה לנפשי
עבר עריכה על ידי חופשיה לנפשי בתאריך כ"ט בכסלו תשע"ז 13:02
דמויות אנימה (במובן המכוער/מוזר) כשהם מצמיחים שיער יותר מידי (או סתם כשהם עושים גלאח ונותנים לו לגדול).
ויש בנים שזה ממש יפה להם (ע"ע בנים עם שיער חלק, תנו להרגיש לי ילדה מתלהבת לרגע)
שיער ארוך לבנים זה דינים .זה לא טובכהנא צדק!
יפה לחלקנו וחלקנו השני כנראה מושפעים...yuchvruzbcrd


שיער ארוך זה מה יפה ...................רויה שלום

אבל שמע אחי אם אם אתה מגדל כדי לתרום אז רד מזה זריז למה אתה לא ניראלי באמת תתרום כי בשביל לתרום אתה צריך 30 סנטימטר של צמה שזה לפחות 35 סנטימטר  ועד שתגיע לשם זה לא ניראלי יהיה בקרוב............. אבל לגדל סתם תגדל אחי סבבה, לי נגיד יש יותר ארוך משלך אני גם חושב שזה יפה וגם זה כייף רצח לא רק במקווה ובמעיינות זה גם סבבה סתם באמצע היום ככה לשחק עם זה....

גם אני מאריךמה23
אתה לא חייב לתת לאנשים תשובות, מותר לעשות דברים רק כי בא לך
זה מתייגניגונאאחרונה
בד"כ לא לכיוון הדוסי.
יפה זה בטוח לא, וגם גורם התעסקות מיותרת.
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הספר:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

את יכולה להפסיק להספיםנקדימון

אף אחד לא רוצה פה לקרוא את מה שאת מציעה. אין לזה היענות.

אין כמעט אנשים חדשים שמצטרפים לפורומים אז מה שאת עושה זה פשוט לטמטם לנו את המוח.


 

אולי די כבר?!

נשמע סיפור מענייןקעלעברימבאראחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

אולי יעניין אותך