אם יש נזקק, שמספר לכם סיפור שאתם חושבים שהוא שקרי,חסדי הים
אבל עדיין יש סיכוי שהוא באמת צריך את הכסף, רק הוא מספר סיפור כיסוי, כי הוא מתבייש. אתם תורמים לו או לא?

[עכשיו תרמתי סכום משמעותי, לאדם כזה, ואני חושד שנתתי לעני שאינו הגון, וגזלתי מעניים אמיתיים, כמבואר בבבלי בבא בתרא.
הסיבה האמתית שנתתי לו, כי אכלתי בצהריים במסעדה יוקרתית. אבא שלי שילם עלי (הוא גם תורם הרבה לעניים), אמנם אני הייתי מלא יסורי מצפון, כי אני תורם ממש קצת, לכן מיד שפגשתי נזקק שביקש, נתתי לו סכום גבוה, ועכשיו יש לי הרבה ייסורי מצפון, שנתתי לעני שאינו הגון.
הקיצור אני מתוסבך בתוך עצמי.]
אני תמיד מתלבט בזהנפתלי הדג
כמעט בכל פעם שאני מגיע לרכבת מרכז בת"א ניגשת אלי אותה אישה מבוגרת שאומרת שגנבו לה את הארנק והיא צריכה כסף לאוטובוס. אני תוהה האם זה שאדם מבוגר הגיע למצב בו הוא צריך לשקר כדי להשיג כסף זאת לא סיבה מספיק טובה כדי להביא לו.
במקרים כאלה אני לפעמים מציעה לשלם כשהאוטןבוס יגיעפה לקצת
במידה ואני מחכה שם במילא

יש אחד שקבוע היה מספר לי שחסר לו כמה שקלים לאוטובוס
תמיד הבאתי לו עד שיום אחד אמרתי לו שאני אבוא לאוטובוס ואשלים לו כמה שהנהג יגיד שחסר, הוא לא רצה....
אויש, מסכנה.הייזל
אני משתדלת לתת משהו, אפילו רק כמה שקלים, ולא לסרב למישהו שמבקש ממני טובה.
יש כאלה שהגיעו למצב שהם צריכים להשתמש באלימותיוני
כדי להשיג כסף, אז הם שודדים.

האנשים האלה בד"כ אינם אנשים מסכנים אלא נוכלים שמתפרנסים מהנוכלות שלהם.

אחד קם בבוקר ומרוויח את כספו ביושר ואחר קם בבוקר והולך לרמות אנשים ברחוב. ובא נאמר, השני מכניס הרבה יותר כסף מהראשון... (בכוונה 'מכניס' ולא 'מרוויח', כי אין רווח בכסף הזה)
למי שהגיע למצב שהוא מבקש ופושט את היד שלו, אני בד"כ נותנת.מוטיבציה

אנשים שמנגנים ברחוב/שרים אני גם מאוד מעריכה.

מאמינה שהקב"ה רואה את הכוונה הטובה שלי ומצרף אותה למעשה וגם מעדיפה לתת למי שלא צריך, מאשר לסרב לאדם שבאמת צריך וחשדתי בו.
גם אני מאוד מעריך אנשים שמנגנים ברחוב/שרים.חסדי הים
כמעט כולם באים עם כוונה לשמח אנשים.
אני חושב שנכון לתת ממש מעטיוסף חיים17
ולהעביר את הכסף הגדול למקומות שבטוח דואגים באופן מסודר לנזקקים או למטרות טובות.
אפרת, פעמונים, מקימי, חננו, חסדי מאיר וכד'
בשרשור לא מדובר בכספי מעשר (ככה לפחות אני הבנתי). חוץ מזה שמוטיבציה
אין כסף גדול :-O
כן, יש שם אותה אישה כל הזמן, ואם אני לא נותנת להאל הנשמה
היא מתחילה לקלל.

וכל פעם היא מספרת אותו סיפור, שהיא צריכה לעלות לאוטובןס אבל נשארה בלי כסף.


אני אישית לא נותנת לה יותר.
מזכירה לי מקרה שקרה לי במדרגות של הכותלפה לקצת
יש שם נשים קבועות שיושבות שם
הבאתי לכל אחת חצי שקל
ואז אחת מהן זרקה לי את הכסף לרצפה ואמרה לי שאני פרסייה קמצנית
אמרתי לה שאני בכלל תימניה (סתם כי זה שיעשע אותי אז עניתי לה) ושתהיה בריאה והבאתי את החצי שקל שזרקה לאישה שישבה לידה
היא עוד יותר התעצבנה עליי אבל אני כבר ברחתי


מאז אני לא מביאה לה
השמועות מספרות שקבצני/ות הכותל מרוויחים אלפי שקליםותן טל
ביום. אני מאמין שאם זה נכון, שרוב הכסף דווקא מגיע יותר מתיירים ופחות מישראלים צברים...
חח פעם אחת הנשים שם צעקה על קבוצת תיירים שהם ממש קמצניםפה לקצת
אז לא יודעת כמה זה נכון לפי הצעקות שלה ;)
נו.. כי היא רגילה שכל התיירים נותנים הרבה..ברגוע


זה נכון, שמעתי את זה מתושב הרובע שפגש אחד מהם בבנק...צריך עיון
ואי איזה עצובהפי
או לשאול לאן הוא צריךיוסף חיים17
ולהגיד שאתה נוסע לשם, והוא מוזמן להצטרף
אם יבוא ויעלה על הרכב, תגיד שבסוף אתה מתעכב ותן לו כסף לנסיעה.

לרוב מדובר במסוממים או נרקומנים שמצאו שיטה לעשות כסף.
אני נותנתפה לקצת
אם הוא שיקר, זה לא פגם בזה שקיימתי מצוות צדקה

מעדיפה לתת לאחד סתם מאשר לסרב למישהו שבאמת צריך והיה נראה לי שהוא שחקן
אוי נקווה שאת צודקת , כי פשטות הגמרא שלא קייםחסדי הים
מצווה, ואינו מקבל שכר.
בבא קמא טז: בבא בתרא ט: :
"אמר ירמיה לפני הקדוש ברוך הוא: רבונו של עולם! [אפילו] בשעה שכופין את יצרן ומבקשין לעשות צדקה לפניך - הכשילם בבני אדם שאינן מהוגנין כדי שלא יקבלו עליהן שכר"

ר' צבי פסח פרנק [הר צבי או"ח א, לה] אומר, שאם יכולת לברר אם הוא רמאי, אז אתה לא מקבל שכר, ואם לא יכולת ואתה אנוס גמור, אתה מקבל שכר.
שמעתי את זה פעם מאיזה רב....פה לקצת
שכל מי שפושט יד צריך לתת לו

הוא מסכן וצריך לתת לו
או מסכן כי באמת אין לו
או מסכן שהגיע למצב שסתם פושט יד



אשאל שוב רב ואעדכן
רק בפורים לא כל הזמןים...


הרב חיים פרידלנדר - בשפתי חיים על בראשיתאניוהוא
שואל מה ההבדל בינם לבין אברהם אבינו - שנתן אוכל לישמעלים- ובעצם הם היו מלאכים שלא צריכים צדקה?

הוא מתרץ
שמי שעושה חסד לשם החסד - גם אם עלה בידו מישהו שאינו מהוגן- זה חסד
אבל אדםצשעושה כי 'לא נעים לו' או כי הוא חייב - ונתן למישהו שאינו מהוגן- אז לא קיים מצווה כלל.
חילוק מעניין, ואכן מסתדר שאנשי ענתות שהיו רשעיםחסדי הים
(ועליהם נאמר שלא יקבלו שכר כשנתנו לעני שאינו הגון), שנתנו מתוך כי לא נעים להם או כי הם חייבים, ולא מתוך כוונת חסד כמו אברהם.
אבל לא הפסדת שכר מצוות אהבת ישראלפנסאי
אשרייך מוטיבציה
אהבתי (לייק בלע"ז) חסדי הים
להפך תחשבי שממנת אנשים שמרמים אנשים תמימיםים...


ה' יודע אם הם רמאיםפה לקצת
לי אין דרך לדעת....
ברור במקרים כאלהיוני
אבל נוכל שעומד ברחוב ומספר לאנשים סיפורים.. לא הייתי נותן לו 'רק כי הוא הגיע למצב כזה'
ומי אמר לך שהוא נוכל?פה לקצת
לא מדברת על מקרה שבו נתקלים באות בנאדם באופן קבוע עם אותו סיפור
אנחנו מסכימיםיוני
הכותרת בנוגע לתגובה שלך, ברור וכו'

נכוןים...

אני מניחה שאם הוא באמת נזקק אז תהיה לו בושה מסויימת כשמבקש

כמו שנתקלתי כבר בנערה פעם ונתתי לה 

וכמו שאני הייתי מתביישת לבקש אם הייתי נתקעת פתאום

היא לא ממנה את הרמאות, הרמאות היא בחינם נקודה


לפי הרב מלמד זה לא כ"כ נכון..ברגוע

 

שאלה: כמה צדקה ראוי לתת לעני הדופק על דלת הבית ומבקש צדקה?

תשובה: בתלמוד (בבא בתרא ט, א) מבואר כי אין ראוי לתת לעני המחזר מתנה גדולה, ומאידך אין לפוטרו בלא כלום, אלא צריך לתת לו מתנה מועטת. כלומר כשיעור שניתן לקנות בו דבר מה לאכול. בימינו אפשר להעריך זאת בחצי שקל. ויש אומרים שדי בשיעור פרוטה, שהוא כשתי אגורות, וכיוון שאין מטבע כזו, ייתן חמש או עשר אגורות.

ולא יותר מכך, שהואיל והתרגל לחזר על הפתחים, מי יודע כמה יאסוף, ואולי כבר אינו נזקק כל כך ואף על פי כן הוא ממשיך לאסוף צדקה ומכשיל אנשים בנתינת צדקה לעני שאינו הגון. והנותן צדקה לעניים שאינם הגונים אין בידו שכר מצווה (ב"ק טז, ב).

ואף אם זה שמחזר על הפתחים נזקק באמת לצדקה, לא ברור שצריך להקדימו, שהרי לפי כללי ההלכה יש להקדים את העניים הקרובים והשכנים, ומי יודע אם זה שמחזר על הפתחים נזקק לצדקה יותר מהם.

ואף אם יש בידו מכתב המלצה מרבנים חשובים, עדיין אין זה אומר שהוא נזקק יותר מקופת הצדקה המקומית, או מוסדות התורה והחסד הקרובים למקומו וליבו של התורם.

לפיכך ראוי לכל אדם שיחלק את מעשר הכספים מרווחיו ומשכורתו על פי שיקול דעתו, ובזה יצא ידי חובת מצוות צדקה, ולאותם עניים שמחזרים על הפתחים ייתן מתנה מועטת.

http://ph.yhb.org.il/08-06-02/

הוא גם אומר 'מתנה מועטת'פה לקצת
ולא לא לתת בכלל
נכון, אבל הוא גם אומר שאם הוא רמאי אין בזה מצווהברגוע

זה בעיקר מה שהתכוונתי

לא יודעת. כך זכור לי ששמעתיפה לקצת
שאלתי רב. מחכה שיענה
מענייןברגוע

מצאתי עכשיו שהרב ליאור אומר שלא צריך לתת כלום אם את מתלבטת, וגם אין בזה מצווה:

 

שאלה:
מה ההלכה בנוגע לאנשים המבקשים צדקה בצמתים? ישנם אנשים שאני רואה בקביעות בצמתים מרכזיים במקומות שונים בארץ, והבנתי שיש מקרים בהם אנשים עושים מהמסכנים ביזנס, הם מסיעים אותם לצמתים בבוקר ומחזירים אותם בלילה ומתחלקים בכספם.
וכן לגבי ברסלבים המבקשים צדקה ומחלקים ספרונים. האם חייבים לתת למי משמבקש אם איני מעוניינת בספרון? האם מותר מכספי מעשר? וכן האם חייבים לתרום לארגוני צדקה שאני יודעת שאכן פועלים גדולות ונצורות, אך הם מתקשרים כל הזמן, והופכים למטרד?

תשובה:
הגמרא אומרת שאלמלא הרמאים היינו חוטאים במצוות צדקה, משום שמצוות צדקה נחשבת רק אם נותנים למי שזקוק באמת. מסיבה זו אין חיוב לתת למי שאינך יודעת אם הוא באמת מסכן או לא. אני מניח שכל אחד עושה צדקה ותורם לי שנזקק באמת, בין אם זה אירגון צדקה או מוסדות תורה, ולכן אין חיוב לתת להם. תבררי למי באמת צריכים לתת, ותתני למקום בו הכסף אכן מגיע לתעודתו.

 

עוד תשובה:

שאלה:
מה פרוש עני לא הגון, האם זה עשיר שעושה עצמו עני או זה עני שלא שומר תורה ומצוות? ומה הדין אם אחד כזה מבקש נדבה?

תשובה:
"עני לא הגון" זה אדם שלא מתנהג בסדר או שמבזבז או שלא מגיע לו צדקה ועושה את עצמו כאילו מגיע לו. בצדקה לאדם כזה לא מקיימים מצוה. צדקה זה דבר מעניין, למרות שאדם חשב לעשות מצוה ונתן צדקה, אם המקבל כזה שלא ראוי לתת לו לפי הקריטריונים של דיני עניים (מה שהרמב"ם מונה בסוף הלכות מתנות עניים), לא קיים מצות צדקה. יש גם ביטוי בגמרא, "אמר ר' אלעזר: אלמלא הרמאים היינו חוטאים". כל מי שפושט יד, אם היה אדם אמיתי שמבקש, היינו צריכים לתת לו, אבל יכול להיות שהוא מרמה, ולאחד כזה לא צריך לתת. לא מדובר על אדם עני שלא מקיים מצוות, יש מצוה לעזור לכל אחד, אלא אם כן הוא מפושעי ישראל שנלחמים כנגד ישראל, שיצא עליו שם רשע, שלגמרי הוציא עצמו מכלל ישראל, אבל אם לא וודאי שיש מצוה לעזור לו.

 

הרב ליאוראופטימיות
שם משפ'?
כן, הרב דב ליאורברגוע


צודק!פה לקצת
זה גם מה שהרב אמר לי עכשיו


מעניין ממי שמעתי שצריך לתת לכל מי שפושוט יד
אומרים את זה על פורים..ברגוע


וצדיקה שכמוני לקחה את זה לכל השנה ;)פה לקצת
חבל על כל הכסף שנתתי
רק להדגיש שמנגד, אם אדם איבד כסףפנסאי
ועני מצא את זה ונהנה ממנו, אז הוא גם קיים מצוות צדקה ללא ידיעתו...
משתדלת לתת מה שיש ליציף
אין לי יכולת לדעת

יש מקרים שרואים שהבנאדם על סמים ואז לא נותנת.
אחרי פעם אחת שאחותי נתנה למישהי שבכתה שצריכהים...

לנסוע לבאר שבע ונתקעה בלי כסף

 

ואחרי כמה שעות כשחזרנו היא שוב הייתה שם בוכה שנתקעה בלי כסף ופנתה שוב אלינו

ואחרי זה ראיתי אותה עם מישהו שאולי הוא זה ששולח אותה ולוקח את כל הכסף,

היו כמה פעמים שראיתי אותה

אני לא נותנת למי שנראה חשוד

פעם פגשתי מישהו שביקש ממני שקל לבאר שבע.ותן טל
הוא ביקש את זה בתחנה מרכזית באר שבע (סיפור *לא* אמיתי אבל פוטנציאלית למה לא...)
ריקי בליך הזאת משעשעת אותי בכל פעם מחדש..הייזל
אתה לא צריך להרגיש יסורי מצפוןאופטימיות
לפעמים אפשר לראות שאדם מסויים סתם משקר.

אבל אם נתת כבר בדיעבד ואינך בטוח שמדובר באדם הגון? ברמה האישית נתינת צדקה מתוך נדיבות הלב תורמת למידות שלך. אז נתת באמת לשם מצווה! ה' יודע ללבב.

מזכיר לי, ביום אחד שסיימתי ללמוד מאוחר אני רואה אדם מבוגר עצר את רכבו בכביש סוען בצד ימין, אמרתי לחברה שלי שתעצור רגע, חשבתי ברצינות שאולי הוא לא מרגיש טוב, היא עצרה אחריו ושאלנו אותו האם הכל בסדר. הוא ענה שאין לו כסף לנסוע לצפון והוא תקוע. התקשתי לא להאמין לו. פשוט נתתי לו סכום וקיוותי שהוא הגיע בביטחה. חברות אמרו לי שהוא סתם אמר, אבל הרגשתי שלא! אז קשה לדעת אם הוא משקר או לא, אבל תנסה "להריח" ..לפעמים אנשים באמת זקוקים לזה, וזה חסד!
אולי כדאי להתחיל ממשהו אחרנקודה

בס"ד

להבא בע"ה

אם ישבת עם אבא שלך במסעדה טובה,

והוא נהנה איתך,

והענקת לו את העונג שבלפנק את הבן שלו- תשמח.

תקבל את הפינוק של אבא שבשמיים דרך אביך הגשמי,

ומימלא לא תכנס לפלונטרים סביב אשמה מצפון וכיוצא בזה

 

לעצם השאלה - בדרך כלל נותנת לכל מי שפושט יד,
אין לי כלים או עניין לבצע חקירות מי עני ומי לא.

כמובן כמובן שלא מכספי מעשר- שזה אני נותנת בקביעות למקום שאין עליו קושיות.

 

כמו שאמרו לפניי- מעדיפה להיכשל אלף פעם בלתת למי שלא צריך,
(לא סכומים גדולים בדרך כלל מטבעות שיש בארנק)
מאשר פעם אחת להיכשל ולהתעלם ממי שצריך.

 

ובכלל כתוב שמי שעושה את עצמו צריך ואינו צריך- לא יעזוב את העולם לפני שיזדקק באמת.

אז גם אם חלק רמאים אני לא יודעת אם הם עדיין בשלב של הרמאות או שהם כבר באמת צריכים...

אגב 

 

 

 

תודה. במיוחד על החלק הראשון! אני בד"כ נותן מתנהחסדי הים
מועטת כמוך.
נגיד בחורה שאלה אותי הערב, ונתתי לה רק 5 שקל.

[מה שקרה בצהריים שהיה לי יסורי מצפון מהמסעדה כמו שכתבתי, וגם שמעתי באוזניות תשובה של רב בנושא קשה וכאוב, וגם מיהרתי, וזה היה במקום בלי אנשים, אז כל זה התחבר ביחד, וריחמתי עליו, ונתתי לו 50₪ שזה לא הרבה, אבל משמעותי, ואז התחיל לי ייסורי מצפון שנתתי לעני שאינן הגון. הקיצור, הייתי מבולבל נפשית.
אולי עם הייתי נהנה מהמסעדה היוקרתית, כמו שכתבת, בלי ייסורי מצפון, לא הייתי מתחיל בתסביך.]

ב"ה שכמה מהתשובות פה הרגיע אותי.
בשמחה נקודה


ואם...אורה2x
בחורה מבקשת נדבה ולא משקרת ואומרת שזה אשכרה בשביל לקנות עגילים?
בחורה שרואים שהיא לא כל כך בסדר..

מה עושים?

לי נראה שכל אדם שהגיע למצב שהוא מושיט יד מולך צריך לתת לו משהו..

@שמן פשתן
ואז מה?ברגוע
היא רק תמשיך בשיטה הזאת של לקבץ נדבות במקום לנסות להשתקם.
צודק לגמרי!אורה2x
אבל כשאתה נמצא בתוך הסיטואציה איך אפשר להגיד לא?
זה לא 'מתרימים למען' שאז אין לי בעיה להגיד "לא תודה'', זה אדם עם צורך אמיתי (בשבילו בכל אופן) שעומד מולך ושולח יד..
מה לעשות.. לפעמים צריך להיות קצת אכזרי..ברגוע


אני חושבת שזה עניין אישי שאין בו נכון ולא נכוןנקודה

בס"ד

 

מתחשק לך לתת לה מתנה כסף לקניית עגילים?

את יכולה לתת לה.

לא נראה לך נכון לעשות את זה? אל תעשי.

אם זו נערה צעירה הייתי מנסה להסביר לה שזה מסוכן,

אי אפשר לדעת על מי היא תיפול ומה ידרשו ממנה בתמורה לעגילים...

די מפחיד. לענ"ד כאן כבר הייתי מנסה איך שהו לעזור מעבר לכסף של העגילים.

מה שכתבת בסוף, הכי מפחיד אותי. נגיד, הבחורהחסדי הים
הערב שביקשה ממני, זה היה במקום חשוך.

לך תדעי, אם זה מישהו אחר, הוא יכול לפתות אותה להגיע לבית שלו תמורת כסף, ו-ה' ירחם.
מתנה זה סבבה, אבל לדעת שזה לא צדקהצריך עיון
אני מכיר בחורה כזאת . יש לה איזה שהיא בעיה, אמנםחסדי הים
היא בחורה חמודה מאוד, וכל פעם היא מבקשת לעגילים, או עוד תכשיטים בסיסיים. פעם ביקשה לתקן את המשקפיים. אני לא נותן לה את הכסף לקנות את כל התכשיטים, אבל נותן לה קצת.

גם אני בעיקר מתעניין בשלומה, ומנסה לשמח אותה.
לפי דעתי זה יפה שנתת כי לך תדע אי אפשר באמת לדעתהפי
השאלה מה עושים במקומות שיש בהם הרבה קבצנים למי נותנים ?
יש מי שפורט שקלים לעשרות אג ונותנים פרוטהנפש חיה.
כן רק מזה אגורה היום .. חצי שקל אפשר אבל אגורה זה לא יודעתהפי
פרוטה היום זה עשר אג'נפש חיה.
אני יודעת לזה התכוונתיהפי
פרוטה היום זה בין 10 ל20 אגורותברגוע


שמעתי פעם סיפורחסידי לאומי
נראה לי שעל הבעש''ט שמעתי פעם שהגיעו אליו שני אנשים עשירים שירדו מגדולתם, לאחד הבטיח שיחזור לגדולתו ולשני אמר שהוא כבר איבד את זה לחלוטין.
שאלו השניים מה פשר ההבטחות השונות?
ענה הצדיק - אתה שתמיד נתת צדקה בלי לבדוק מי הוא המבקש, אלא תמיד כשהייתה האפשרות בידך נתת - הקב''ה ינהג בך מידה כנגד מידה ולא יפשפש כל כך במעשיך אלא יחזיר אותך לגדולה. השני שתמיד בדק מי הוא המבקש, ודקדק עם כל פרוטה שנתן לצדקה, הקב''ה ינהג בו מידה כנגד מידה, ויפשפש בזכויותיו אם ראוי הוא לפרנסה טובה או לא.

כך שמעתי.
אז מה, בשביל להדר בסיפור על הבעש"ט,ותן טל
נגרום לכך שעניים אמיתיים יסבלו ויקבלו פחות תרומות כי גזלנים ורמאים שלא באמת משתמשים בכסף בגלל עוני ולא למטרות נכונות, יקבלו המון תרומות מאנשים שחוששים שאם ירדו מגדולתם לא יחזרו להיות עשירים כי דקדקו לתת צדקה לעני הגון בלבד?
או במילים אחרות: למען רווחה חומרית אפשרית שלך בעתיד, תפגע ברווחה החומרית כיום של העניים באמת.
אוי אה ברוך...
^^^^^^ברגוע

אם לא היו נותנים לאף אחד ברחוב, אז הרמאים היו מפסיקים לבקש,

והעניים האמיתיים היו הולכים לאירגוני צדקה,

או מקבלים אישור מרב המקום שהם באמת עניים

(כמו שיש בהרבה מקומות).

היה אצלנו מקרה פעם ששניים הלכו לרב שיתן להם מכתבצריך עיון
הרב סידר להם עבודה אצל מישהו שהוא מכיר בערך.
אחרי איזה זמן הם הגיעו שוב אל הרב, הרב שוב סידר להם עבודה, הפעם אצל מישהו שהוא מכיר טוב.
בפעם השלישית שהם הגיעו אל הרב הוא התקשר לבוס האחרון, שמע ממנו איך הם עזבו ופרסם לא לתרום להם שקל...
שמעתיברגוע

על ישוב שהקבצנים צריכים לקבל מהרב אישור שהם באמת זקוקים,

והרב כותב להם על התעודה סימן (שרק התושבים מכירים)

כמה המצב שלהם קשה.

 

ונזכרתי עכשיו בזהחצי חיוך

סימנים מהרב זה רעיון טובצריך עיון
אבל להגיד שחובה לקבל אישור מהרב נראה לי קצת מוגזם
לא חובה, פשוט כנראה שלא יתרמו לו..ברגוע


אם השאלה היא איך להעניש אותם אתה צודקחסידי לאומי
אבל אם אנחנו בוחנים את מבחינת קיום מצוות צדקה, השאלה היא במעשה שלנו ולא כ''כ בתוצאה.

(אם כי במצוות צדקה גם אם לא כיוונת לשם מצווה אבל נתת, המצווה נחשבת עדיין המצווה גם לפי השיטה המצוות צריכות כוונה, משום שהמעשה נעשה ליהודי שמח בשל כך.)
סיפור נחמד, אבל לא ככה פוסקים הלכהצריך עיון
אבל יש המשך לסיפור! אל תשאיר אותנו ככה, בחושך...הייזל
לפי דעתי הסיפור הזה מופיע ב"יחד כולם קדושה" או ב"פתחו שערי הלב".
בעז"ה אבדוק כשאוכל.
וואו ממש נכון*שלי*
אני לא חושבת שצריך לבחון כל אדם אם הוא היה באמת צריך צדקה (אם כי הוא מרמה) כל אחד צריך לחשוב שנתת צדקה והייתה לך כוונה טובה
אם היה נזקק שאני חושב שהוא שקרי הייתיהגבר1234

הייתי נותן לו כי עדיין יש סיכוי משמעותי שהוא צריך ולא משנה איזה סיפור כיסוי הוא מספר קודם כל אני יביא לו את הכסף ואחריי כן אם אני ישים לב שזה סיפור כיסוי אנסה אחרי שהבאתי לו כבר את הכסף לגרום לו לספר לי מה עובר עליו!

 

 

"אל תיסתכל בקנקן אלא במה שיש בו"מתפלפל

ואולי אתה מזיק לו?יוסף חיים17
וזה לאלכוהול או לסם?
לדעתיבמקרים כאלו לא לתת (ואם לתת ממש מעט)יוסף חיים17
ואת העיקר (מעשר כספים) לתת לארגונים מסודרים שדואגים לנצרכים (אפרת, פעמונים, מקימי, חננו וכד')
אנו מתפללים שלא ניתן כסף לעני שאינו מהוגן,
וצריך השתדלות בעניין.

בדיוק כמו שקונים מכשיר חשמל ומבררים היטב שהוא מתאים לצרכינו ושיש עליו המלצות וכו', ולא אומרים לא משנה העיקר קניתי מכשיר ואם רימו אותי זה בעיה שלהם,
כך גם כאן, לעשות השתדלות לברר ועדיף להעביר מסודר לארגונים שיש להם כלים לברר לעומק מי צריך.
(להשתדל לעבוד עם השכל ולא עם הרגש בעניין)
ושומר פתאים ה'.
אני בדרך כלל עושה{ר}צינית
אני לוקחת אותו(במקרה וזה סתם קבצן) למסעדה קרובה או משהו כזה וקונה לו אוכל! אם הוא ממש מתעקש שהוא רוצה את הכסף במזומן אז אני לא נותנת
אולי כתבו כאן את הסיפורכוחות שמימיים
לאחד מהצדיקים,כמדומני ,רבי לוי יצחק,הגיע עני שאינו הגון,וביקש סכום עתק לצורכי טיפול במחלה.
אותו רב ישר פתח את המגירה,הביא לו את הסכום,העני הודה לו ויצא.
מיד לאחר מכן,נכנס השמש,שהבין מה התרחש,וסיפר לרב שאותו עני כלל אינו חולה!!
הרב נשם בהקלה,ואמר :"ברוך השם!"

משום מה,נראה לי שמדובר על סיפור שהוא יותר מימינו,רק שאינני זוכרת על מי מדובר.

היה-עבר. מטעויות לומדים. ואין אדם עומד על דברי תורה,אלא אם נכשל בה (סליחה אם המשפט גם אינו מדוייק..)
עדיף את הקיצוניות הזו,מאשר את הקיצוניות השניה של הקמצנות,ופה הרווחת ששמרת על לב נקי ומרחם.
(מסכימה מאוד עם מה ש @נקודה כתבה. כדאי לעבוד על הנקודה הזו,שמה שקיבלת זה מתנה מאבא -שבשמיים- שאוהב אותך,בלי קשר למה שלשני אין או יש).
אני פעם נתקעתי בלי כסףצריך עיון
הגעתי לאוטובוס וגיליתי ששכחתי את הארנק איפשהו, אבל לא חשבתי בכלל לבקש מאנשים כסף...
מישהו שאני מכיר היה על האוטובוס ושם לב שאני תקוע (הפכתי את התיק כדי למצוא את הארנק) והלווה לי קצת

מניח שאם הוא לא היה שם אז הייתי חוזר לקחת את הארנק ונוסע אח"כ
אני ובעלי תמיד מתחבטים בשאלה הזו.. הצעת הפתרון שאימצנו-יש בי אהבה ו..
אז בינתיים הפתרון שלנו הוא כזה, אנחנו לא מביאים כסף אלא מנסים לענות על הצורך. אם האדם דובר אמת הוא יקח את מה שהוא צריך ואם לא אז לא.
דוגמא, אדם פעם ביקש מבעלי כסף לאוטובוס או מונית, בעלי אמר לו: אתה יודע מה, בוא אני אקח אותך ברכב שלי. אותו אדם כנראה לא היה הגון ואת הכסף רצה לדברים אחרים.. אז לא הבאנו לו.
מקרה אחר היה עם אישה שביקשה כסף לתרופות ובעלי הציע שנבוא איתה לבית המרקחת (זה היה ממש מחוץ לקופת חולים) אבל היא סירבה. פעם אחת כשעשינו זאת זה היה אדם שבאמת היה זקוק ובעלי הלך איתו עד לבית מרקחת ושילם על התרופות. אם נראה שזה מישהו מסכן שמשקר כדי לקבל כסף לדברים אחרים אז אנחנו מציעים: אתה צריך אוכל? צריך בגדים? אני יכול לקנות לך וכו׳
בסיפורים זה תמיד בעלי, או כשאנחנו ביחד (כי בכל זאת לאישה זה קצת מסוכן ללכת כך עם זרים..)
זה פותר לנו את ההתלבטות ברוב המקרים
כשאפשר גם אני עושה את זה. נגיד, היה בשוק נער מאוד רזה,חסדי הים
והוא ביקש ממני כסף לאוכל, אז אמרתי לו בוא נקנה בקופיקס (קמצן שכמותי ). אז הוא אמר, הוא רוצה משהו עם בשר, אז הלכנו ביחד לאיזו מסעדה, וקניתי לו.

במקרה שפה, הוא ביקש כסף לנסיעות מחוץ לעיר, והיינו קרובים לעמק המצליבה, אז לא יכולתי לברר. אם היינו בתחנה מרכזית, הייתי אומר פה נקנה כרטיס.
בד"כ אני ייתן כמה אגורות...נוצת זהב

גם אם הוא עני באמת וגם אם לא..לכו תדעו מה אני חייבת לו מגלגול שעבר?!..אם הוא באמת עני-שיהיה לו לבריאות..אם לו-עונשו שלו..ויש כאלה..

יש לי כמה דוגמאות מהחיים..אפשר ללמוד מזהכוחות שמימיים
שקרו לנו,גם לי וגם לבעלי. ממני משהי ביקשה כסף לאוטובוס לחיפה,מירושלים. רק שהיא ממש לא מיהרה משום מה ,למרות שלפני כן הייתה "בלחץ" להספיק את האוטובוס. אח"כ המשיכה לדבר איתי,וראיתי את הקו שלה עובר...
נראלי שגם יום למחרת ראיתי אותה מבקשת ממשהי כסף לאוטובוס לחיפה.

היה לנו עוד מקרה,שבחור אחד (מהרחוב) סיפר לבעלי סיפורים על אחד ההורים שנפטרו ושהוא מפרנס עכשיו,וביקש ללוות סכום גדול. בעלי מראש חשב לעשות את זה בתור מעשרות,ונתן לו כמה מאות,במחשבה שאם הוא לא יחזיר זה יהיה מעשרות( יתום ואלמנה..). כעבור זמן הוא בא שוב ללוות ממנו כמה מאות, וגם סיפר לו על דוד מאמריקה שתיכף מגיע להביא להם כסף,בעלי שוב נתן לו. פעם שלישית הוא שוב מגיע,והפעם...איך אומרים? קצת מוזר. בעלי ניסה לתת לו עצות לשמחה,נתן לו קונטרסים של ברסלב..והבחור לא הרפה. אז בעלי הזמין אותו אלינו לארוחה. אני מניחה שלא היה לו נעים בכלל,אז הוא לא אכל כלום,רק ניסה להשיג ממנו כסף.
(נכון אומרים שבעלת הבית מכירה באורחים? אז הייתה לי תחושה ממש ממש לא טובה)
בסוף בעלי נתן לו קצת כסף לאוטובוס לאמא שלו בקצה הארץ,(שאליו הוא מאוד מאוד מאוד מיהר ורק לא היה לו כסף......)ולפלאפל.
כעבור כמה שעות אנחנו רואים אותו ברחוב בפינה אחרת. והוא כל הזמן היה בטלפונים.לפני שנכנס אלינו הבייתה,אחרי,לפעמים חיכה לנו ליד הבית
אני הרגשתי שזה בחור שנפל קרבן לסחיטות. היו הרבה סימנים לזה,בשפת הגוף שלו.
לא שהיה לנו יותר מדי מה לעשות עם זה,בכל זאת,בחור מהרחוב,שאפילו את שמו אנחנו לא בטוח יודעים.
כמובן שמאז לא עזרנו לו כספית,חוץ מדיבורים.
אבל אנחנו לא מצטערים. מעדיפים לשמור על התמימות שלנו ולא להפוך להיות חשדניסטיים.
(זה היה שיעור בשבילנו,שלא נכון להביא סכום גדול למי שלא מכירים!ושזה יכול לעודד לפשע)

יש עיר אחת,שהרבה ילדים ביקשו ממני שקל או כסף לקנות ממתק. בהתחלה ריחמתי עליהם ונתתי,ואז הרגשתי שזה ממש ממש לא טוב!!!יש ילדים שממש התחילו לעשות מזה עסקים,ומתנהגים ללא שום נימוס.איזה הורה נורמלי ישמח לשמוע שהילד שלו מסתובב ומבקש צדקה??? אז מאז אני לא נותנת,אלא אם כן נכמרים רחמיי (ילדים עם לבוש מוזנח/ישן,מבט מפוחד..ביישנים,מטופלים באח שמבקש ממתק וחסר להם חצי שקל ,ליד הקופה וכו').


מצד שני,מסייגת מעט-אני יודעת שיש אנשים שבאמת באמת צריכים,ולפעמים מרגישים בנוח לבקש דווקא ממנו.
אז צריך לדעת להקשיב לקול הפנימי,ואם מרגישים שזה משהו טוב,אז לתת,ומכל הלב.אם לא בטוחים,אז אפשר לתת קצת.


אני מאוד מסכים שבמקרים אלו, זה הקשבה לקול הפנימי,חסדי הים
ואפילו יותר פשוט השתמשות ב'טביעות העין'.

לגבי ילדים שמבקשים, זה נושא בפני עצמו. נגיד, היו כמה פעמים שהייתי בחנות, ולא היה להם מספיק כסף לשלם, אז השלמתי להם.
[אני מניח שרוב ההורים פה מאוד יתנגדו לתת לילדים שלהם כסף, אבל יש מצבים, כמו שכתבת, שאי אפשר לסרב.]
אצלנו יש אחד שמבקש כל הזמן -אניוהוא
כל פעם הייתי נותן לו כמה שקלים
יום שישי אחד בדרך למכולת הוא מבקש נתתי לו 5 וביקשתי שיחזיר 3 כי אני צריך למכולת - הוא מחזיר לי 2 ומתחיל להתווכח איתי
תוך כדי שהוא מוציא ארנק להחזיר לי אני קולט שם סטפה של שטרות כזו שאני אף פעם לא מסתובב איתה ..


כמה ימים אח''כ אני רואה אותו רץ ב'עמוק' ואז הוא עוצר לידי - ראית יהיה של כסף נפל לי 1000₪


מאז הפסקתי לתת לו....
הגדר של עני שאינו הגון הוא שונה לגמרי ממה שאנשים תופסיםצקון לחש

זה הולך ככה, אם הוא מומר, כופר להכעיס וכו', אסור לתת לו.

אם הוא מומר לעבירה אחת (כלומר עושה עבירה אחת במזיד גמור בלי שאכפת לו), כנ"ל.

 

אם הוא עושה עבירות לתאבון (כלומר נכשל ביצר הרע, סדרתית), יש מחלוקת אם מצווה לתת לו או שלא חובה לתת לו. אבל מותר לתת לו.

 

כל שאר היהודים הכשרים מצווה לתת להם כשהם מבקשים, ואם הם מבקשים למרות שיש להם, הבעיה היא שלהם.

 

לגבי צדקה למטרות שהן מזיקות, לא יודע מה ההלכה. 

לענ"ד אם אין לך דרך לברר, לא מוטלת עליך החובה.

יש לך מקור להגדרה זו?אניוהוא
הפשט לא כמוך
מז"א? ככה זה מובא בחפץ חיים (באהבת חסד) וברב רצאביצקון לחש

אפשר לראות פה

 

http://www.hidabroot.org/article/2452

 

מעבר לדיון מי בכלל נקרא עני

איך אמורים לדעת איזה עבירות הוא עובר וכמה?!נוצת זהב

עדיף לתת..אלא אם כן ידוע על אותו אחד שהוא נוכל או משהו..לפי דעתי הפשוטה כמובן..כל אחד יעשה כטוב בעינו

לא מדובר על אדם שיש לגביו ספק. מדובר על אדם שמכיריםצקון לחש

לגבי אדם שיש עליו ספק צריך להתפלל שלא תבוא לידך תקלה

כל השאר, אם פשט יד, נותנים לו.

 

מז"א כטוב בעיניו? מה אנחנו חסרי-תורה? יש הלכה ;)

ברור כמובןנוצת זהב


אם חושבים שסיפור שקרי אז לא נותניםl666

חלקם יקנו סמים, לחלקם זאת סוג של פרנסה ובאמת הם לא  נזקקים. יכול להיות מצב שכסף בסוף היום הולך לארגון פשע ואותו נזקק כמעט לא מקבל כלום.

 

מכירה זוג שקיבל המלצה מרבנים וכאילו אספו כסף לחתונה. בסוף כסף הלך לבילויים והם לא התחתנו. וממש לא נעים כשאוספים על נסיעה לאומן. שיממנו טיול לחו''ל בעצמם. והיה לי מקרה פעם שסחפתי עגלת תאומים ביום חם בעליה ולידי עוד ילדים, פתאום באמצע הדרך ניגש איזה בן אדם לבוש שחורים והתחיל לבקש צדקה "גברת, יש לך ילדים, צדקה" , פשוט התעצבנתי ברמות, צעקתי עליו, הוא היה קצת בהלם והלך. למה לתרום לאנשים כאלו? הם רואים רק את עצמם וחושבים שכולם חייבים להם. ומי שמרגיל אותם לזה לא עושה שום מצווה.

 

תמיד יש אנשים בשכונה או ביישוב שצריכים בוודאות או ארגונים מוכרים, אפשר לתרום להם 

 

מלכודת רווחה קלאסית. אסור לתרום להם.משהאחרונה


פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פאחרונה

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
כןנפש חיה.אחרונה
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
ומרגיש לי לא מתאים בכלל 
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי הים
דקה, אבל הכסף זה גם סיבה לא לצפות.


יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.

הבהרה חשובהשפיכת לבאחרונה

מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.

הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.

לאמיצים בלבדזיויק
אתם מחזיקים פה פצלשים? [אני לא]
מי שאמיץoo

לא מפחד לדבר בשם עצמו

וכנראה לא פותח פצלש

לפעמים לשאלות נקודתיות...הרמוניה
בדיוק חשבתי על זהזיויק
נשקול🙂
לא! עיניי יתהלך במישרים והייתי כשוכב בלב 'ים'.חסדי הים
איזו מן שאלה זאת?כְּקֶדֶם
#גם_פצלשים_בני_אדם@


כן. במקום אנונימי בפורומים שאיןיעל מהדרום
אני בעצמי😅פצל"פ

אבל היום אני כבר רק מפה כמעט

ולא כ"כ משתמש במקורי

כנ"ל חחפצלשי"ת
לא הבנתי את התגובהפצלשי"ת
שהשאלה הקפיצה את אלה שזה השם שלהםזיויק
בעוד אני כיוונתי לכלל משתמשי הפורום. קפיש?
לאנפש חיה.

היה לי כינוי בלי הנקודה ושכחתי את הסיסמא אליו

לפני הרבה שנים

יש לי פצלש בחיים האמיתיים.די שרוט
הבעיה שהוא תמיד מנצח בויכוחים.
מאחורי כל אישה עומד גבר שלא יודע מה קרה הפעםדי שרוט
בערךמבולבלת מאדדדד
יש לי כמה שפתחתי כל פעם לשאלה ספציפית. אבל הם לא פעילים (ואני לא זוכרת את השמות שלהם בכלל😂
לאארץ השוקולד

מלבד אחד כמו מבולבלת, לא זוכר מה הפצלש

אה הא! תמיד ידעתי שאתה פצלש של מבולבלתדי שרוט
ארץ השוקולד

אוי, עלית עלינו🙈

@מבולבלת מאדדדד , באיזה ניק נשתמש?

אופס🫢מבולבלת מאדדדד
אני חושבת שנעבור להשתמש רק בפצלש השלישי שלנו, @די שרוט
רעיון טוב💪ארץ השוקולד
נקווה שלא יזהו
בניגוד למה שחושבים אין לי הרבה..בנות רבות עלי

אומנם פתחתי הרבה בעבר אבל ברשמי אני קופץ מידי פעם לבנות מרכלות עלי אבל לא יותר מכך.

אני אפילו לא מכוון את זה.. אני פשוט מתחבר ומה שיוצא לי בהתחברות אני מתחבר.. חחח

מעניין ממה זה נובעזיויק
האם פצלש בניקים נובע מפיצלוש בנפש? 🫢
זהו?זיויק
לאבחור עצוב
אבל משום מה האתר מדי פעם מקפיץ לי הודעה "האם יש לך פיצול אישיות?" 
זה קורה כשאתה מנסה לכתוב לעצמך בשיחה אישיתיעל מהדרום
כל פעם שנכנסתי לשיחה אישית זה כתב ליבחור עצוב
כדי להיכנס לשיחה אישיתoo

צריך ללחוץ על שיחות אישיות בתפריט הצד ולא בתוך הכרטיס האישי

אכן זה מבלבל

תודהבחור עצוב
בינתיים נעלמו לי כל השיחות האישיות. 
כנראה המשוחח השניoo

העביר להסטוריה

אם לוחצים על 'הסטוריה' רואים את כל השיחות הסגורות

לא נוראבחור עצובאחרונה
זה לא באמת חשוב 
המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויק
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

לגמרי הבנתי את השאלה. עונה:די שרוטאחרונה

בסוף, זה תלוי במינון של כמה אתה צורך. כי אם תגזים אתה בסוף תמצא את עצמך בחמש לפנות בוקר מתעורר ליד פח זבל עם גרביים שהם לא שלך.

 

ככה זה בחיים. צריך לקבל אותם כמו שהם. כל ניסיון להתכחש להם נועד לכישלון. כי מה הם החיים אם לא צבר אירועים שמפריעים לנו לישון?

כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי היםאחרונה

יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.

השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.

קשה להכריע.

ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.

חכמת ההמונים: קרה לכם שכעסו עליכם ולא רצו להסביר?זיויק
נגיד והשדר הוא "תבין לבד" כשזה באמת לא לגמרי מובן, או שמורגש שיש כאן משהו מעבר. מה עשיתם?
בטח, קרה ליפצלשי"ת

אבל לצערי מהצד השני, כעסתי על מישהו ולא רציתי להסביר...

כשמישהו מכעיס אותי כל כך ואח"כ עוד שואל למה אני כועסת, זה עוד יותר מרגיז ומתסכל וגומר את הסבלנות. כאילו... אתה עושה דבר כל כך מציק ולא ברור לך על מה אני כועסת?? זה מעלה את התחושה שמדובר בהיתממות ולא באמת ברצון כנה להבין למה כעסתי..

 

אני חושבת שהפתרון במצב כזה הוא פשוט להתרחק ממי שכועס עליך, אם אתה חשוב לו, כשהוא ירגע הוא יפנה אליך בעצמו...

מעניין ללמוד מהמקרה שלךזיויק

ומה עשית כשזה קרה לך? פשוט חיכית?

לא חשבתי על האופציה הזו למרות שחז"ל אמרו "אל תרצה את חברך בשעת כעסו".. כי שם בסוף מדובר בחברך שבסוף ישקף לך את המצב.

לדעתי גם אם זה חבר וגם אם לאפצלשי"ת
אם רואים שאי אפשר לדבר- עדיף תמיד לקחת צעד אחורה.
זה ברור... במצב שאין ברירהזיויק
מה שניסיתי להבין פה מכם זה אם יש ברירה כדי לא להשאר בפער עצוב כזה 🫥
זה קורה ל100% מהגברים הנשואיםדי שרוט


אני לא בטוח שנכון לקבוע כזאת עובדה מבלי לבדוקנפשי תערוג

יכול להיות שיש 0.000000000000000000001% שזה לא קיים אצלם

מה שחשבתי גםארץ השוקולדאחרונה
רעיונות למשחקי קופסאהרמוניה
עבר עריכה על ידי הרמוניה בתאריך כ"ג בכסלו תשפ"ו 20:09

מגבשים וכייפים ששווה לקנות?

 

תודה

אליאסדרור אל
קטאן כמובןריבוזום
טיקט-טו-רייד שיחקתי פעם אחת ומאוד נהניתי אבל אין לנו בבית, אז אין לי ניסיון אישי אם הקסם שלו מחזיק מעמד. לפי מה ששמעתי מסביב נראה שכן משחק שווה. 
נראה ככה...הרמוניה
שם קוד!ריבוזום
איך שכחתי (דורש לפחות ארבעה שחקנים)
זהוו גם אליאס...הרמוניה
סיאנס. לא משחק קופסא אבל מגבש.די שרוט
ואם יש בעיה הלכתית של עבודה זרה אז טוויסטר. ואם יש בעיה הלכתית של נגיעה אז טלפון שבור. ואם יש בעיה הלכתית של במושב ליצים אז תלמדו הלכות לשון הרע.
אני בוכה😂Shandy
אציע כמה שונים:ארץ השוקולד

שם קוד,

אליאס,

דיקסיט,

עידן האבן,

טיקט טו רייד,

Robo rally,

The crew,

Avalon,

Shadows over Camelot,

Nefarious,

Colloretto,

סושי גו,

אזול,

Draftasorus

 

יואוהרמוניה

מה זה השמות האלה אתה בטוח שזה בישראל?😂

 

ממש תודה!

מה ה3 הכי מומלצים בעיניך? (חוץ משם קוד ואליאס)

הרבה משחקים הם באנגלית במקורארץ השוקולד

ולא יודע אם תרגמו אותם, בכל מקרה, בכלל המשחקים שפירטתי אין מלל כמעט.


תלוי מה הסגנון שאת מחפשת?

האורך? מספר השחקנים?

אה וואלה...הרמוניה

טוב אז יש לי שיעורי בית לחקור.

 

לא משנה הסגנון והאורך העיקר שיהיה אפשר גם בשני שחקנים ומעלה ולא מ-4

מה שלא מתאים רק ל2 מהרשימהארץ השוקולד

שם קוד (יש לו גרסה לזוג),

אליאס,

דיקסיט (אפשר לבצע התאמות שיעבוד לזוג),

Avalon,

Shadows over Camelot

סושי גו,

ולא בטוח לגבי Draftasorus 

תודה רבה!הרמוניה
לכל אחד מתאים משהו אחרנפשי תערוגאחרונה

תלוי איזה סגנון אוהבים

אולי יעניין אותך