אהבת ה'קן ציפור
בס"ד
כמו שאמרנו ננסה להתייחס למדה או נקודה כל פעם.
בע"ה אשתדל לפתוח באזור יום רביעי.
וכמובן אשמח לשמוע רעיונות או בקשות על איזו מידה לדבר.

-------------------------------------------------
ועכשיו החלטתי לפתוח בנוקדה של אהבה,
א' מצד נגיעתה בהרבה תחומים.
ב' כי זה אחד מהעיקרים בשם הפורם (למען שמו באהבה)

נפתח בכמה נקודות ושאלות אליהם:
1. הנועם אלימלך בפרשת ראה מדבר על כך שאהבה נגמרת בראייה, היכולת של לאהוב ולהיות אחד עם מישהו היא על ידי ראייה.
לדוגמא אדם שלמד המון בספריו של רב מסוים לרוב יגיד לנו שהוא מאד רוצה לפגוש את הרב כי למרות שהוא למד את חוכמתו אינו יכול להגיע לתחושה אהבה עד שלא נפגש איתו.

שאלות.
- האם זה נכון לדעתכם?
- איך אפשר לראות אם ככה את ה'?
- ואולי אהבת ה' היא אהבה שלא רואים ואם כן מה זה אומר?

נקודה נוספת זה להעלות אהבות, הבעל שם טוב ועוד הרבה מדברים על הדרך הזו של להעלות מידות.
שלדוגמא מתוך אהבה כלפי דבר גשמי יעורר אהבה לה'.
השאלה כיצד עושים זאת?

ולסיום ניתן קצת את הפשטות של אהבת ה' שעלינו ללמוד, הגמרא ביומא שואלת כיצד אפשר לאהוב את ה'?
ועונה הגמרא תגרום לאחרים לאוהב אותו וזה ההוכחה שאען גם אתה אוהב אותו.
על איך גורמים עונה הגמרא, שבצורה הפשוטה שיהודי שלומד תורה קונה מידות טובות ומתנהג בהן הבריות רואות אותו, ומתוך כך אוהבות את ה'.

לדעתי הגמרא כוללת את דבריהם של הנועם אלימלך והבעל שם טוב, כי באמת לראות את ה' אי אפשר אבל אנחנו לומדים לאהוב ולאהיב מכך שאנחנו מבתכלים על הבריאה, על המעשים שלנו.
ויודעים ה' ברא את כל זה, וכשאנו באים מתוך הגישה שה' ברא אז המעשים שלנו מראים אהבת ה' כלפי אחרים, ואם נסתכל גם כלפי עצמנו.

שנזכה להרבות באהבה
יפה מאוד...הכל מאת ה'

אני כותבת לפי מה שנראה לי.. אני לא באמת יודעת,ננסה..

ראייה לפי דעתי זה ראיית הטוב-העיין הטובה לאו דווקא חיצונית.

ושרואים את האדם בעיין טובה אז אתה גם תיתן לו  באמיתי ,כי אתה מרגיש צורך לתת ולאחר מכן ע"י הנתינה תבוא האהבה.(הרב דסלר כותב)

שגם אם זה מישהו זר ברחוב שאתה פשוט תיתן לו\צדקה\חסד.. אז אתה תרגיש אהבה עליו.

כי נתינה-זה אהבה.

מה שהתלמיד אמר שעד שהוא לא פוגש את הרב הוא לא יכול להגיע לאהבה- זה בגלל שכנראה לא מספיק רק הדברי החוכמה שהרב כתב ונכון שזה חיבר את התלמיד.. אז כנראה שצריך גם את המוחשי.. את המעשה- שזה הנתינה. לא רק בשכל,אלא ממש מוחשי..

גם אם זה לוא דווקא דבר מוחשי לדוגמא עצות ופתרונות ודברי חוכמה,זה בנוסף למפגש ששם יש את האהבה בשלמותה.

 

ב'-משיעור ששמעתי- לא חייב לראות את ה' בשביל לאהוב אותו.וכן אני יודעת שיש לי צלחת על השולחן ושאני אסגור את העיניים אני תמיד אדע שיש שם צלחת. וככה זה עם ה' אני תמיד ירגיש אותו. וידע שהוא שם בשביל עמ"י. זו ידיעה .. שה' פה..

ואהבה לא חייב רק מנתינה.גם מנתינה אבל לא רק.כי יש הרבה דברים שיוצרים את האהבה.

ואהבה זה לא חייב להיות רק בדיבור מוחשי שאומרים אתזה .כי מי אמר שרק הדיבור זה מה שבאמת ?יש הרבה דברים בחיים כמו חסד. נתינה. עזרה. אפילו לשבת ליד מישהו אפילו לא דבר. סתם לשבת ליידו . זה גם מראה על אהבה.. (זה מה שהמורה שלי אמרה באחד השיעורים)

בחיים לא ראיתי את ה' אבל אני אוהבת אותו.כי פשוט זה רגש. זה נמצא שם.זה אמונה-ואמונה מגיעה לשמחה-ושמחה לאושר ואושר לבריאות וזה בסופו של דבר שרשרת...

אם זאת אהבה שרואים- אני יכולה להגיד בדיבור "אני אוהבת את ה'" -וזה מראה שאני אוהבת את ה'

אבל זה יותר מה שקורה בלב-כי זה מתחיל משם-ואז בא לבחוץ..

וגם מי אמר שחייב לראות כל דבר? למה כל דבר בחיים אני חייבת לראות? בשביל שיוכיחו לי? וזה ממש מלמד אותי על אמונה-כי גם אם לא רואים. מרגישים שה' פה איתנו.

 

מתוך דבר גשמי מתעוררים לאהבה- כי ה' ברא גם דברים גשמיים וגם דברים רוחניים. אז אם הקב"ה ברא את זה זה כנראה זה לא סתם.

וזהו.. תודה ..(: תקנו אותי בדברים שצריך!! חיוך  שבאמת נזכה לאהבת ה' 

בחלק הראשון הדברים היו קצת סותריםקן ציפור
בס"ד
מצד אחד דיברת על אהבה מראייה רוחנית של מציאת הטוב.
ואז דיברת על כך שאהבה דורשת משהו מוחשי כנתינה או משהו אחר כדי להופיע בשלומתה.

אם הבנתי נכון את כוונתך בתוספת החלק השני יש שלבים באהבה.
הראשון אהבה של ראיית הטוב , ממקום רוחני.
השני הופעת האהבה בצורה השלמה יותר מתוך מעשה מוחשי.
השלישי העמקת הבנה זו שגם שאין את המוחש הוא קיים.

אם אכניס את זה לשלבים באומה יש את שלב האבות שהוא הראשון שמעצמם ומנקודה רוחנית אהבו את ה'
שלב שני הראייה הכוללת מעמד הר סיני יציאת מצרים וכל הניסים.
שלב שלישי שגם היום בהסתרה יש לנו אמונה וידיעה שה' התגלה לעמו ובחר בנו ואנו אוהבים אותו.

אם הבנתי נכון את כוונתך
סיכמת..(:הכל מאת ה'
עבר עריכה על ידי הכל מאת ה' בתאריך כ"ו בטבת תשע"ז 23:50
עכשיו שאני קוראת שוב את מה שכתבתי,
החלק הראשון-זה בן אדם לחברו
והחלק השני שקשור לה'-זה בן אדם למקום.
אבל גם חיברתי בן אדם לחברו
קשה להסביר את זה,ואני גם לא באמת יודעת,
כי למה את ה' אני מאמינה באמונה שלמה גם בלי לראות,ואת האנשים אני ארצה שזה יהיה גם בראייה?זו באמת שאלה. כי אולי מפגש עם אנשים זה שונה,כי אתה תמיד מבני אדם מצפה,רוכש אמון/אי אמון ,חווה,פועל..
ועם ה' זה אמונה תמימה. זה שונה מבני אדם.כי ה' תמיד יואהב,יסלח יכבד,לא משנה מה תעשה.אבל,גם עם אנשים זה יכול להיות האמון,הטוב,הסליחה..
אבל פחות מאשר קשר עם ה' שלא משנה מה יקרה,ה' תמיד יהיה..
לכן אולי,עם בני אדם צריך את הראייה הפיזית,אולי כי מצפים? אולי כי זה חלק מהטבע של האדם,כי דברים בין בני אדם שהם מוחשיים הם אמיתיים יותר?
אולי..אני לא יודעת..
וגם-אם היינו רואים את ה',אז לא הייתה לאדם בחירה חופשית,הוא הייה חייב להאמין בה'.. אז ה' נסתר לטובתנו ..
פסקה שלישית שכתבת-ממחישה יפה את בין אדם למקום..
תוך שלמות האלוקות לא צריך ראייה לאהבה.קן ציפור
בס"ד
נקודה יפה שהעלת. בין היתר.
תודה.
יישר כח, ודעתי היאזריחה

לדעתי אהבה שהיא לא בראייה זה יותר הערצה

 

וכשרואים זה קצת מוריד את ההערצה, כמה שזה מרגש והכל

 

ולכן את הקב'ה אנו אוההאוהבים אהבה עם יראה והערצה מרחוק וזה גם נותן כח לדמיין, הדמיון יותר חזק מהראייה

לא הבנתי את החלק האחרוןקן ציפור
בס"ד
הסתבכתי.
באמת זה לא היה ברור, הסבר:זריחה

למדנו שכח הדמיון יותר חזק מכח הראיה=מציאות 

 

וזאת מהיכן לומדים? 

 לעתיד לבוא כשיתגלה כח היצה'ר הצדיקים והרשעים יבכו,, הצדיקים יבכו מרוב אושר, היצה'ר נראה להם כמו הר גבוה ולכן הם כ'כ שמחים שהצליחו לעבור אותו, והרשעים יבכו כי זה יראה להם כחוט השערה ויצטערו איך לא התגברו על דבר כ'כ קטן

 

איך זה יתכן? מסבירים חז'ל שכח הדמיון יותר חזק מכח המציאות, הצדיקים לא עברו את העבירה עדיין ולכן היא נראית להם בדמיון כ'כ גדולה, הם מפחדים שיכשלו ונזהרים מאד, והרשעים, ברגע שזה הגיע לידי מעשה התגמד למולם כח העבירה, עד פה אני מקווה שהיה מובן

 

 

 

ומה לומדים מזה? שאם היינו רואים את הקב'ה אז כוחו היה מתגמד לעינינו, ככה אני חושבת, אני לא יודעת אם שייך להביא לכאן את הדוגמא הזאת אבל ככה נראה לי

 

 

אם לא הבנת אז אנסה להסביר שוב

 

הבנתי.קן ציפור
בס"ד
אבל לפי זה עדיף גלות, הרי בגאולה ה' יתגלה לעיני כל חיי.
ברור שלעומת היצר הרע ה' אין בו שינוי מצד הראייה השינוי של הראייה הוא באדם.
ואומנם יכול להתגמד האדם מגילוי אך באותה מידה הגילוי יכול גם להראות נקודות חיוביות ודווקא להעצים.(כך גם בגאולה שנראה את ה' ונבין למה היה צריך את כל ה"רע".)

אבל בכל אופן אולי כלפי האדם הדרך בה הוא יכול לאהוב את ה' בצורה גדולה היא בתפיסה הלא מוחשית התפיסה שיש אינסוף,אמנם היינו מעדיף לגלות שה' אינסוף במציאות אבל כרגע זה לא אפשרי עג שנגאל במהרה בע"ה.
...זריחה

גאולה זה לא משהו שנתפס בשכל ולכן כשמדובר על התגלות יכול להיות שזה לא בדיוק מה שאנחנו בני האדם חושבים, זה יהיה משהו אחר

אתייחס לעניין אחד,אופטימיות
לגבי אהבה שנגמרת בראיה, איך זה בפועל בא לידי ביטוי עם ה'?
הייתי אומרת שעצם לימוד התורה הוא הראייה שלנו את ה'..
לצורך העניין בחור שלומד תורה, בזמן הלימוד התורה עוטפת את השכל שלו,והשכל שלו מכיל את התורה..כי הוא למד.
זה ה"ראיה" שלנו, כי עצם התורה זה ה'.
(בניגוד למצוות שהן האיברים של ה'. (כמו הדימוי שמובא בספר התניא, עצמות ה'-שמש. והמצוות-קרן שמש).
ומה עם בחורה?קן ציפוראחרונה
בס"ד
לימוד תורה יכול לצור את אהבת ה' אבל לנשים אין מצווה ללמןד תורה, אבל בוודאי חייבות באהבת ה'

וארחיב יותר הסתמכת על כתפיים גדולות ויש אמת בדבריך כפי שהגמרא בשבת לומדת ש"אני נפשי כתובה ונתונה בתורה."
ואולי אחת מהנקודות בהקשר לזה שהתורה מורה את הדרך ובעצם מגלה לנו את ההשגחה.
ההשגחה פירושה שבכל צעד שלנו גם ה' צועד וזה הראייה.
ויתכן שנקודה אחרת.

בכל אופן תודה.
שאלה כלליתרק להידבק בצדיק

חג שמח
מישהו יודע למה סגרו את הפורום של חסידות ברסלב? או שרק לי הוא לא מופיע?

כן פשוט בעמוד הראשי של הפורומים הוא לא נפתח לי..רק להידבק בצדיק
מוזרזיויקאחרונה
ספרות תורנית והיסטורית לחנוכהזיויק
מה אתם קוראים ולומדים בימי החנוכה?
מתחיל מהתנ"ךהסטורי
כמובן - פרשות המנורה בתורה בשמות ובבמדבר, קודם כל פשט ואח"כ עם מפרשים - ממליץ על העמק דבר והרחב דבר (לכאו' דבריו שם, הם אחד המקורות של מרן הרב קוק בתחילת אורות התורה, על הצינור הראשון והשני).


חזונות דניאל - ארבע מלכויות בכלל והחזונות האחרונים על יוון בפרט.


ספרי חגי (לשים לב לתאריכים!) וזכריה. במקביל ספר עזרא, בעיקר פרקים ה-ו.


אחר כך כמובן סוגיית הגמ' בשבת, כל אחד כדרכו בבקיאות/בעיון/אליבא דהלכתא/אגדה שבדברים, עם המפרשים. (עין אי"ה על האגדתות שם)


שאילתות - "דרשה לחנוכה" הראשונה והשניה, נמצאות בתוך פרשת וישלח. אפשר לקרוא בריהטא הדברים מובנים ומאירים. ל'מטיבי שבת' ללמוד בנחת עם 'העמק שאלה' של הנצי"ב. אגב, מומלץ מאוד גם כלימוד לקראת יום העצמאות ויום ירושלים.


נר מצווה למהר"ל. (מי שלומד דניאל - דגש על ההתחלה. מי שלומד את סוגיית הגמ' הנ"ל יכול לדלג להמשך).


כל המוסיף (והולך...) - מוסיפים לו

אשזיויק
בסיס טוב
אם לא הובנתי, אני לא מספיק את כל זה כל שנההסטורי
בעיון בד"כ בוחר סוגיות
אשריךזיויק
השנה - יוסיפוןפצלשי"ת
יפהזיויק
מה הערך מוסף שאת מוצאת בו?
לגיטימי לשאול למה?הסטורי

למה לקרוא תרגום מעובד ולא מדוייק של 'מלחמות היהודים' של פלאביוס, כשהיום אפשר לקרוא תרגומים מדוייקים של המקור?

 

(אני יודע שרבותינו הראשונים מצטטים ממנו, לא היה להם את המקור וכנראה הם בכלל לא ידעו שהם קוראים ספר מעובד בעיבוד חופשי)


 

ובכלל, על המרד הגדול אין לנו ברירה אלא לקרוא את הגרסא של הבוגד הנאלך פלאביוס, ולקוות שאנחנו מצליחים לברור את העובדות מהאינטרסים. אבל לגבי מלחמות החשמונאים, יש את ספרי המקבים, שנכתבו ע"י בני התקופה, אז למה בכלל להזדקק לכלי שלישי ורביעי?

לגיטימי לשאולפצלשי"ת

זה הספר שיש לנו זמין בבית

ולא אני קבעתי מה לומדים, זה משפחתי 

לימוד משפחתי ביוסיפון? מדהים 🫡זיויק
וואי שאלה כאובה.. אני מתקשה להתחדשצע

יש לי דף מקורות שאני נהנה לחזור עליו כל שנה שעוסק ביחס ביו נס פך השמן לנס המלחמה.

מעבר לכך מציץ בנר מצוה או בשפת אמת אבל לרוב מתקשה להבין אז לא מרגיש שיוצא עם משהו .. 

היסטוריהמי האיש? הח"ח!אחרונה

זה לעבור על אטלס כרטא לתקופת בית שני, המשנה והתלמוד. כשבזמנו גנבו לי את הכרך, מצאתי להפתעתי כעבור זמן הדפסה חדשה שלו - אך ורק את הכרך הזה בעטיפתו הכתומה המונומנטלית, ובמעין סוג של דפי כרומו בניגוד לנייר העתיק במקור - ומיהרתי לקנות. וכך נוצרה אצלי שוב סריה מלאה, עם עותק יוצא דופן של הכרך. אבל אכן, למרבה המזל לא נגעו כלל בתוכן. המפות, ההקשרים העולמיים, התיאור מאיר העיניים שנשען לא רק על "קדמוניות היהודים" אלא על מקורות רבים שכבר בעת הוצאת הכרך היו זמינים למחקר, עושים את העיון לקריאת חובה יסודית.
למי שמכיר, שנים לא מעטות אחרי תום המפעל האדיר הזה, הוצא למרבה התדהמה כרך באנגלית על התקופה שההיסטוריוגרפיה הנוצרית מגדירה "Late antiquity", וכדי ביזיון וקצף. וזה לא שאטלס כרטא לתקופת בית שני, המשנה והתלמוד - עם כל זה שספוג באהבת הארץ, העם והמורשת הרוחנית, בזכר המקדש העמוק והחורבן והיצירה הרוחנית הנשגבת של חכמינו בארץ הקודש - ויתר על הסבר ברור ומסודר לראשית הנצרות והתפשטותה באימפריום עד ימי פילוג רומא ושלטון ביזנטיון וכנסייתה ה"אורתודוקסית". 

שאלהטאטע מלך העולם

איזה כוונות אפשר לכוון בהדלקת נרות?

של חנוכהטאטע מלך העולם

ואם יש לכם סגולות ותפילות אשמח ממש שתשתפו.

כוונה פשוטה. לקיים מצוות הדלקת נר חנוכה.נפש חיה.
כוונותדרור אל

כמובן הכי בסיסי זה לכוון לפי הברכות:

לקיים מצוות הדלקת נר חנוכה, כפי שתיקנו חכמים.

לפרסם את הניסים שנעשו לאבותינו בימים ההם בזמן הזה.

וזה כולל: את נס הניצחון על היוונים ואת נס פך השמן.


מעבר לזה:

להרחיב במשמעות הנס: ניצחון שהביא לשלטון ישראל. נצחון של האמונה על פני הכפירה, הטהרה על פני הטומאה.


לכוון נר איש וביתו - האור של הבית, המשפחתיות.

לכוון מוסיף הולך - שאנחנו מעלין בקודש ועל תוספת הניסים.

לכוון שהנר הוא הנשמה, נר ה' נשמת אדם, מה רוצים להאיר בנשמה ולהאיר כלפי חוץ לנשמות נוספות.

לכוון שהנר הוא התורה והמצוות, כי נר מצווה ותורה אור - התורה והמצוות שאני מבקש להאיר בנשמתי.

תודה!טאטע מלך העולם

יש סגולות שקשורות לתיקון המידות?

לקשר כל מדרגה לזו שמעליהוהוא ישמיענואחרונה
הנר (הכלי) כנגד הגוף, הפתילה כנגד הנפש, השמן כנגד החכמה והאור כנגד הנשמה
הדלקת נר חנוכה אצלכםזיויק

1. מדליקים וזהו, אם שרים זה ככה בהרצה

2. מדליקים ושרים בנחת ושמחה

3. מדליקים, שרים בשמחה, ואח"כ מתבוננים בנרות

4. מוסיפים עוד משהו? לימוד?

יש משו ממש ממש עןצמתיכְּקֶדֶם
בלהדליק נר לבד בחושך ואז להתבונן בו בשקט
מבין אותךזיויק
מצד שני: נר איש וביתו
..פצלשי"ת
מדליקים, שרים, לומדים ואוכלים ביחד.. 
אשזיויק
ממש
איזה יופי של שאלה !!נפש חיה.
עבר עריכה על ידי נפש חיה. בתאריך כ"א בכסלו תשפ"ו 12:20

אנחנו מדליקים בנחת

(עושים הכנות לפני, זה מיוחד!)

ואז שרים את המזמור למנצח

ואת ארוממך

ואחר כך יושבים מול הנרות ומתפללים

משתדלים להתבונן ולא רק להסתכל , כמה שיותר.

ארוחת ערב משתדלת משהו יותר חגיגי 

ולשלב בזה לימוד, שיהיה סעודת מצווה.
 

בעיקרון לא שאלתי אף פעם אבל אני מאמינה שבגלל שהחנוכייה היא חפץ של  מצווה (כמו ארון קודש , נרות שבת וכו) אז גם כשהיא מכוסה אפשר להתפלל עוד בזכות המצווה שקיימנו כאן.

מה ז"א מכוסה?זיויק
מכובה, כשהיא לא דולקת. ברור שיש עניין להתפלל לידנפש חיה.

הנרות הדולקים ולהתבונן בהם

אבל גם כשהיא מכובה, זה עדיין חפץ של מצווה.

אני לא רב אבל תמיד אפשר להתפלל.. לא?זיויק
תמיד תמיד. גמני לא רב...נפש חיה.
באמת את לא?זיויק
מפתיע
באמת באמתנפש חיה.
גם אותי זה הפתיע
תשקלי אולי להכנס למקצועזיויק
😄
לא רווחי 😉נפש חיה.
הינוקא?זיויק
מיליארדים
פפפפפפנפש חיה.אחרונה

ושנא את הרבנות

ככה כתוב בפרקי אבות


ואל תתוודע לרשות (המס)

ספרי הלכה אונליין בעיצוב נח עם חיפוש והערות אישיותעיתים לתורה

שלום לכולם, 

 

מצרף לשימושכם קישורים לספרי הלכה ידועים שזמינים ללימוד ללא תשלום בעיצוב מקסים ונח לשימוש, עם יכולת חיפוש בתוך הספר וכתיבת הערות אישיות לחזרה עתידית:

 

בן איש חי

 

משנה ברורה

 

כף החיים אורח חיים

 

כף החיים יורה דעה 

 

ילקוט יוסף

 

קיצור הלכות חנוכה למנהגים השוניםעיתים לתורה

ניתן ללמוד את עיקרי הלכות חנוכה בתמציתיות על פי המנהגים השונים בעמוד קיצור הלכות חנוכה וכן בקובץ המצורף.20251207222511.pdf

 

או ישירות לפרק הנדרש:

 

זמן הדלקת נרות חנוכה – מפרט ארבע מדרגות בזמן ההדלקה מהמהודר לקל.

 

אכילה, לימוד ומלאכה קודם הדלקה – כפשוטו.

 

החייבים בהדלקת נר חנוכה – דין איש ואשתו, קטנים, בחורי ישיבות, חתן וכלה בערב חתונה, שותפים בדירה.

 

משפחה שמתארחת בחנוכה – דין השתתפות בפרוטה, יש להם יחידת דיור נפרדת. הבעל והאשה מתארחים במקומות שונים.

 

חיוב הדלקה מפני החשד – אורח עם פתח משל עצמו. בית עם שתי פתחים והדין בימינו.

 

מקום העמדת נרות חנוכה בבתים שונים – מקום לכתחילה לדירת קרקע. לבניין מגורים. למתגוררים בקומות גבוהות.

 

הדלקה נרות חנוכה מחוץ לבתים – הדלקה במלון, רכבת, ספינה, מטוס ואוהל.

 

הדלקה בבית הכנסת – זמן ההדלקה.הדלקה חוזרת בביתו.

 

'הדלקה עושה מצווה' – הדלקה במקום רוח. במיעוט שמן. טלטול הנרות. נרות שכבו.

 

פתילות ושמנים לנר חנוכה – הידור בשמן זית. שמן למאור. פתילה מצופה בשעווה. נורה חשמלית.

 

הברכות על נרות חנוכה וסדר ההדלקה – ברכות ההדלקה. ברכות לאדם שרואה נר חנוכה. דגשים בהדלקה.

 

מלאכה לנשים – המנהג להמנע ממלאכה. זמנו. וגדרי המלאכות שנמנעו.

 

שבת חנוכה – תפילה והדלקה ערב שבת. טלטול חנוכיה בשבת. הבדלה.

 

כיבוי נרות חנוכה ושימוש באורן ובשמן – שימוש בנרות. לאחר שיעור המצווה. שימוש של מצווה. כיבוי הנרות. הנאה מהשמן הנותר.

 

הלל ועל הניסים בחנוכה  – סדרי התפילה ודין שוכח. חיוב הלל לנשים.

 

הספד, תענית והנהגות האבל בחנוכה‎ - תענית יחיד, יארצייט, ערב ראש חודש. הספדים. דיני אבלות. בית עלמין.

 

מנהגים, הנהגות וסגולות בחנוכה – אוסף מנהגי חתונה בתפוצות ישראל השונים.

 

 

 

 

 

טוב, זה הזמן לשאול: מה זה חנוכה בשבילכם?זיויק

משפחה?

המצווה?

האווירה?

האוכל?

הקדושה?

ההיסטוריה?

הניצחון?

המקדש?

ועוד מלא דברים שאפשר לכתוב...

מה מודגש לכם?

החגoo

האהוב עלי

חג ארוך אבל לא מחייב

בלי מלא סעודות

חורפי

הדלקת נרות כיפית

מפגשים משפחתיים

היסטוריה של ניצחון

עם גבורה נשית

נכון!זיויק
גבורה נשית.. שכחתי
..פצלשי"ת

מעבר למהות של החג,

בשבילי זה גם הפסקת התרעננות באמצע השגרה.

ולכן גם אם אין חופש מהלימודים/עבודה, אני אקח בעצמי חופש

זה נכוןזיויקאחרונה
אבל בטוח שחנוכה זה הרבה מעבר בשבילך
יש לכם רב?זיויק

אולי יותר מרב אחד?

אולי בכלל לא?

כמה הוא משמעותי בחייכם?

מה אתם שואלים אותו?

ומה לא?

תשובות:קגג

א: כן

ב: כן

ג: יש

ד: מאוד, מורה דרך חיים.

ה: כל שאלה שקשורה איכשהו לרוחניות מלכתחילה

ו: כל שאלה שלא קשורה באופן ישיר לרוחניות הוא משהו שהתקדש בגלל משהו מסוים אבל ביסודו הוא לא רוחני הוא עם קשר רוחני.

יש לי כמה רבנים לשאלות הלכתיות,פתית שלג

וכמה רבנים שמשפיעים מאוד על העבודת ה' שלי והבחירות שלי בחיים.

למרות זאת לצערי הרבה שנים לא יצא לי להתייעץ אחד על אחד עם רב לגבי שאלות שהן לא הלכתיות.

באמת מרגיש שזה חסר, וזה יעד בשבילי בעז"ה

היו לי רבנים גדולים שכולם נפטרו. אני שואלחסדי הים

את הבנים והתלמידים שלהם, שהם גם סוג של רבנים שלי.


 

[יש לי רב אחד שהיה מאוד משמעותי בחיים שלי שעדיין חי, אבל כשהתבגרתי ובהשפעת אחד הרבנים שנפטרו ודוד שלי שהיה חברותא של הרב הנפטר, התרחקתי בצורה מסויימת מדרך הלימוד של אותו רב.

עיקר המחלוקת האם צריך ללכת בלימוד תורה ולמדנות מהכלל אל הפרט, או מהפרט אל הכלל. כמובן שאני הכרעתי כדרך הראשונה, שלימד אותי הרב הזקן שנפטר ודוד שלי. יש לי גם מחלוקות אמנויות עם אותו רב, וגם בהשפעת הרב שנפטר ודוד שלי ניצלתי מאותם השקפות, אבל זה עניין יותר מזערי.]

יש לי רב אחיימח שם עראפת

יש לי רב ושמו עשיו, ויש לי רב ושמו עשב.

אולי בעצם בכלל אין לי. על כל פנים יש לי שיער.

משמעותי מאד, הוא מחובר לקרקפת.

האם הגיע הזמן להסתפר.

את כל שאר הדברים.

רבנית נחשב?פצלשי"ת

משמעותית לי מאוד ואוהבת את הגישה שלה לחיים,

אבל לא בקשר מאוד אישי איתה, היא נמצאת שם בשביל להתייעץ מידי פעם..


שואלת אותה שאלות רק כשאני מרגישה שאני לא מצליחה לענות לעצמי בכנות לבד.

כן אבלזיויק

רק אם היא אמיתית כי יש כל מיני מתחזות.

מסקרן לדעת מיהי.

אם אני מחזיקה ממנה, כנראה שאני תופסת ממנה אמיתיתפצלשי"ת
סומךזיויקאחרונה
רק מסקרן

אולי יעניין אותך