כיצד יתפרנסו אברך צעיר ואשתו?מטריה
עבר עריכה על ידי מטריה בתאריך י"ט באדר תשע"ז 12:15
שלום לכם אנשים יקרים!
אברך בשיעור א', לומד בישיבה, מתכנן להשאר שם עוד שנים מספר.
אשתו לומדת \ נמצאת בשירות לאומי, רוצה מחד גם להיות עם ילדיה וגם לעבוד ולהכניס מעט כסף.

איך הם יכולים לדאוג לעצמם להכנסה מספקת כדי לחיות חיים פשוטים וכמה שפחות לוותר על העקרונות של הלמידה בישיבה ושל חינוך ילדים?
אפשר לעבוד בשעות שלא חתמת שאתה לומדאריק מהדרום
וכן אשת האברך כנ"ל.
אפשר ליישם חלק מהסעיפים של הסולידית.
בסך אפשר למנוע ילודה לתקופה קצרה בתיאום עם רב.
לגבי ההצעה השניהאודי-ה
נשמע לך הגיוני למנוע מצוות עשה בשביל סיבה כזו? תמוה ביותר. לפרנס זו מצווה של הבעל. הוא מעדיף רק ללמוד. אז בשביל ביטול מצווה, אתה אומר לו לבטל מצווה אחרת...
ניתן לעבוד אחרי הישיבה.נפשי תערוג
נגיד מ6 בערב עד 12 בלילה
ולישון מ1 עד 6.5

היא תעבוד עד הצהריים.
ואז תלמד בבית תוך כדי שהיא עם הילדים (קשה קשה אבל אפשרי)

ואז אפשר להתקיים
לא פוגעים בלמידה של אף אחד.
אבל מין הסתם זה יפגע בדברים אחרים
לקנות בית ולהשכיר לאחרים.אשריך
מאיזה כסף הם יקנו בית?נפשי תערוג
מה השאלה? מההורים כמובןאנונימי (2)
אם היה להורים שלהם אפשרות כזו השרשור לא היה נפתח.אריק מהדרום
מהחתונהאשריך
יש כאלה שיוצאים עם יותר מ200 אלף מזומןנפשי תערוג
מהחתונה?

רובם בקושי מכסים את הוצאות החתונה
לידיעת, אל תתפסו אותי בקטנות, יש הרבהאשריך
מכספי החתונה קונים דירה להשכיר
לא כ"כ ברור לי מהשאלה, האם זו שאלה לטווח קצר או ארוך..אדם כל שהוא

בשביל פרנסה לטווח רחוק, מאוד משמעותי לרכוש מקצוע. [בין אם זה מצריך לימודים אקדמיים, ובין אם זה קורס כזה או אחר, בהתאם למקצוע המבוקש].

כרגע הבעל עוד רוצה ללמוד תורה בשנים הקרובות, אז השאלה בינתיים היא על האישה.

כלומר, האם האישה יודעת מה היא רוצה לעשות בטווח ארוך, ונמצאת על המסלול הרלוונטי?

אם לא, כדאי לחשוב על הנושא הזה, לקבל החלטה, ולהיכנס למסלול מתאים בהקדם האפשרי.

[ובקבלת ההחלטה, לשקול את הנתון שהיא רוצה להיות עם ילדיה, ולבחור מקצוע שנותן לה סיכוי טוב לעשות את זה].

 

לטווח קצר, [ואולי גם בהמשך, במידת הצורך]- עבודות מהצד, כמו שיעורים פרטיים, שטיפת חדרי מדרגות, וכל מה שמתאים לאחד משניהם.

קצר וקולעשלמה גר

וזה אפשרי לגמרי להתפרנס מעבודות צדדיות בנוסף למלגת הכולל ואולי גם קצת סיוע מההורים    וזה  שווה את זה להאיר את אור התורה בעם ישראל ובעולם.

השאלה אם בטווח הקצר זה מספיק..אנונימי (4)
לפי התגובות פה למטה, נראה די תפיסה שבשביל דבר כזה צריך להסתמך על ההורים.
וזה לא שאני בעד עצמאות של בני הזוג ולא לסמוך על ההורים', אבל להורים שלי ודאי אין אפשרות לתחזק עוד משפחה..
מניסיוןפשוט_
אומנם לא הייתי אברך צעיר
ונשארתי רק לשנה מאז החתונה
אבל בשנה זו בנוסף למלגה מהישיבה
מצאתי עבודה מסיום שעות הישיבה
שזה בד"כ עד 5 -6 (לפחות ככה זה היה אצלנו)
ומשם מצאתי עבודה ועבדתי כל יום כ5 שעות חמישה ימים בשבוע
אבל אתה יכול לבדוק עם הישיבה
אולי הם צריכים מנקה, טבח משהו שיכול לעזור לך
ואשתך יכולה באמת גם למצוא עבודה( למרות שגם לימודים גם שירות לאומי זה די והותר)
אני מאמין שכרגע אין ילדים אם רק התחתנתם
אז אפשר לבדוק אופציה של מניעה לתקופה קצרה(אם היא כבר לא בהריון) בשביל להתבסס כלכלית ולהבין איך אתם עובדים עם החיים ככה.

קודם כל,שמשי
אני מניחה שהיא לקראת סיום השירות הלאומי.
היא תוכל שנה הבאה לעבוד בצורה יותר משמעותית.
אתה מצידך יכול לבדוק בישיבה או באזור אם צריכים עובדים, הרבה פעמים בניקיון מוסדות יש עבודה בערבים
מחפשת בחורה לבחור שרוצה להיות אברךטבעת שלמה

שלום

מחפשת בחורה לבני שלומד שיעור ז' בישיבה גבוהה.

אשמח לשמוע אם אתם מכירים מישהי מתאימה.

0544272020

כתבת בטעות בכרטיס אישי שאת רווקה תתקני את זהעף על עצמו


מה לגבי עבודה מהבית?אופטימיתת
הציעו לי לא מזמן לעבוד בקלדנות, אולי יכול לעניין אתכם עבודה מהבית, אמנם לא מקבלים כ"כ הרבה אבל אם שניכם תעבדו אולי ישתלם
נקיון חדרי מדרגותאורגימן

עבודה ממש טובה זה נקיון חדרי מדרגות, צריך פשוט להדפיס מודעות שלך ולתלות בבניינים בעיר, זה קצת מעצבן אבל זה יכול להיות ממש ברכה.. אפשר לקבל 200 ש"ח בשבוע על עבודה של שעתיים.

וכמובן הכי חשוב זה להתפלל על זה.. הכל זה סיעתא דשמיא. בדוק ומנוסה.

אשריך!!

ארגון פעמוניםאנונימי (3)

עוזר להרבה מאוד אנשים שנמצאים בסיטואציות שוניות

אני חושב שזה גם יעזור לך,

ובטוח שמי שלומד תורה לשמה  ה' דואג לפרנס אותו הרבה יותר ממי שעובד

שעות נוספות...

אשריךכן

הצעה מניסיון אישיענת ש

כדאי לחפש עבודה גמישה ונוחה מהבית

(יכולה להמליץ על אחת כזאת 050-4477962)

לכן לא מתחתנים בשיעור א'קמנו ונתעודד


לא יפה.רוני בלילה

לתפוס אדם ברגע של קושי ולהגיד לו משפט כזה.

 

רק אם ההורים מוכנים לעזורכבשה מתולתלת
אם אין עזרה מההורים , אז אתם תרעבו ללחם .
אפשר להחליט שאם מתחתנים אז מחליטים שאחרי השירות פעיל בצהל הוא הולך לעבוד ולרכוש מקצוע מועיל במקביל ,
ובינתיים בזמן שהוא אברך יעבוד אחרי השעות בישיבה.
אברכות של כמה שנים , בזמן שהאישה לא רוצה לעבוד במשרה של ממש אלא" לראות איך אפשר להרוויח קצת כסף" זה לא הגיוני מבחינה כלכלית.
מחפשים דברים לעבוד בהםאנננ

בפועל אפשר להסתדר.

ההוצאות לא גבוהות ועבודות פה ושם יכולות לסגור את החודש גם בלי עזרה מההורים.

תלוי איפה גריםאדל34

יש ערים שבהן נראה לי שאין סיכוי להסתדר עם קצבת אברך ועבודה מהצד של האישה. אפשר להוסיף להוצאות הרגילות על מחיה  שכר דירה, תשלומים על לימודים, הוצאות על ילדים וכו'. ויש ערים שבהם המחיה יותר זולה.

בכל מקרה נראה לי שאם זמנית ההורים יכולים לעזור זה טוב, וכמו שכתבו פה אפשר לעשות עבודות מהצד כמו שיעורים פרטיים לדוגמה.

גם במצב כזה כדאי לתכנן את התקציב כך שהזוג יוציא כסף רק על מה שצריך באמת ללא מותרות לפחות באופן זמני. אם אוהבים את מה שעוסקים בו אז גם יותר קל לחיות בצמצום אם יש צורך.

יש פתרונותROMINAVA

בס"ד

 

ניתן להעניק שיעורי קריאה תורה לבר מצוה, שיעורי עזר במקצועות קודש, להדפיס עבודות גמר במחשב ועוד

כל אלו פעילויות שניתן לעשותם בבית תוך כדי שמירה על התינוקת וכל זה ללא הוצאה, לפי לוח זמנים נוח לכולם

בהמלחה!

שיעורי עזרכבשה מתולתלת
שיעורי עזר לא עושים תוך כדי שהמורה אחראי על הטיפול בתינוק במקביל , כי אם הוא נניח מתעורר וצריך להחליף לו או להרגיע אותו או לתת לו בקבוק , זה גוזל מהשעה שמגיעה לילד ומפריע לרצף של השיעור . יכול מאוד להקשות על הלמידה של ילדים עם בעיות קשב וריכוז.
מה שכן , אם זה ילד שהמצב הזהלא מפריע לו ללמידה, אפשר לסכם אם ההורה שהמחיר לשיעור יהיה יותר נמוך ושיהיו מודעים לכך שהמורה מטפל בתינוק במקביל וזה על דעתם ובהסכמתם.
או לשים בייביסיטר בשעה הזאתבתאל1

ולדאוג שהמחיר שמקבלים הוא לפחות פי שניים או שלוש מהבייביסיטר

אם יש לך כישרון,לך דומיה תהילה

תתנסה בשכתובים, עריכה, הגהה וכו'. הקריאה/ שמיעה היא

גם כן לימוד, ואז הרווחנו מכל הצדדים.

וכמובן, שטיפת חדרי מדרגות, ואפשר לשמוע שיעור במקביל.

 

קודם כל אל תלחצו ה' כל כך עוזר!!!הכי ישראלי
אנחנו חיים ככה ורואיח עד כמה..
תנסו לחשוב על משהו שאתם אוהבים לעשות או כשרוניים בו לדוגמא האישה אוהבת תכשיטים שתעשה בבית חוג תכשיטנות הכל היום יש ביוטיוב אפשר ללמוד דרכו איך עושים.. או שיעורים פרטיים או תסרוקות בשיער תנסו לחשוב אפילו חוג אפייה בבית זהילדים ישמחו להכין פעם עוגיות פעם קרואסונים פעם עוגה ולקבל חתיכה וזה עוד משכורת..
באמת בהצלחה ושה' יפתח לכם ורק יעזור לכם בזכות התורה. ואל תתיאשו תמשיכו רק בלימוד תורה! וכל הכבוד שהתחתנתם עכשיו תסמכו על ה'
תודה רבה על התגובות בינתיים.מטריה

אתם עוזרים לנו מאוד.
בעזרת ה' אנחנו מקבצים לעצמנו נקודות והצעות שונות ותקוה שה' יהיה עזר לנו להחליט את ההחלטות הטובות ביותר.
חשוב גם ללמוד להתנהל כלכלית נכון!אורגימן

יש באתר של פעמונים טבלת EXSEL שעוזרת לחשב הוצאות-הכנסות.. ממש עוזר לנהל נכון את כלכלת הבית.

בהצלחה!

לע'דהעני ממעש
אברכות זה 'הלכה ואין מורין כן'-
אפשר כל עוד לא שואלים שאלות
וכל עוד מתרכזים בכוילל ללא דאגות כספיות
לפי הרבה פוסקים היום אברכות זה בגדר -אניוהוא
'עת לעשות לה' הפרו תורתך'.
לפי הכסף משנהאריק מהדרום
יש גם את הרב שך.
מה הרב שך?אניוהוא
הרב שך:אריק מהדרום

יתר על כן, הורו גדולי האחרונים, שכל הרבנים שהם מרביצי תורה, אף אם יש ביכולתם להתפרנס מיגיע כפיהם, אם מחמת פרנסתם יתבטלו מללמד את התלמידים, עוון הוא בידם, כי נמצא העולם חסר מתורתם, כי אי אפשר לכל אדם לעסוק בתורה ולהחכים בה וגם להתפרנס ממעשה ידיו (ש"ך יו"ד רמו, כ, בשם מהרש"ל והב"ח).

 

http://www.yeshiva.org.il/midrash/2924

עת לעשות לה' הפרו תורתךזה אני

מדבר על להתפרנס מלימוד תורה. ועל לעשות את התורה קרדום לחפור בה.

לא על להתפרנס מהצדקה. להטיל את עצמך על הציבור זה בעייתי בכל מקרה.

מאיפה החילוק?אניוהוא
זה לא חילוקזה אני

פשוט לא על זה מדובר שם.

מדובר שם על פרנסה מלימוד תורה.

ז"א ללכת ללמד ולקבל על זה כסף לדוג'.

אני חושב שהתשובה של הרב עובדיה לא מדברת על זה ככה.אניוהוא
ועלי כסותייכי ומזונייכי וסיפוקייכיהלוי מא
ואידך זיל גמור
אתה לא יודע שלאברכים מוסיפים מילה?אניוהוא
'משלייכי'
חושבים על זנ לפני החתונה ראבקעצבני.
צאו לעבוד
אתה לא יודע שבגילך עצבים זה לא בריא ללחץ דם?אניוהוא
לפחות לפי הגיל שכתבת בכרטיס אישי...
לקחת בחשבוןזה אני

שזה אומר להתפרנס מהצדקה.

וזה החלטה שלכם אם אתם רוצים לחיות כך.

שכ"ד

חשבון חשמל

חשבון מים

אוכל

יכולים להגיע לכמה אלפים בחודש

וכשיש ילד - תכפילו.

כשיש ילד זה ממש לא להכפיל... בהתחלהבתאל1

יש בקושי הוצאות...

טיטולים זה העיקר, ואפשר למצוא בזול.

 

את חיה בארץ?זה אני

ומה יקרה אחרי שלושה חודשים שצריך מעון וכו'?

רק מעון זה 2500 ש"ח בחודש.

 

מעון תמ'ת לאמא שלומדת עולה פחות מחצי ממה שכתבתאניוהוא
אז בסוף יחד עם המעוןזה אני

מגיעים לפי 2 הוצאות. 

ולא לתפוס אותי על השקל.

לא חייב מעון כמו שכתבתי...בתאל1

אני רואה סביבי הרבה אברכיות שבשנה הראשונה של הילד לא עובדות מחוץ לבית וחוסכות את המחיר של המעון או ששמות אצל מטפלת פרטית רק בשעות העבודה שלהן.

אני חיה בארץ וגם יש לי ילדבתאל1

ואם האמא לא עובדת היא לא צריכה מעון. אם היא עובדת מספיק שעות יש לה הנחה במעון.

ועם ההנחה אתה מגיע ל800-1000 שח ולא הסכום שכתבת.

ואם אין לך את הכסף הזה- לא הולכים לעבוד ונשארים בבית עם הילד.

אם רוצים גם להרוויח אפשר לשמור על עוד תינוקות בבית או לעשות דברים אחרים.

אפשר להוציא על מטפלת פרטית בשעות העבודה הספציפיות (במידה ואין מספיק שעות להנחה בתמת)

וזה מה שבד"כ עושים ולא משלמים את הסכום שאמרת. 

 

אם ההוצאות שלכןזה אני

דבר ראשון הוא כתב שהיא בשירות לאומי/לימודים.

היא לא יכולה לעשות את כל הפתרונות שכתבתן.

בשורה התחתונה ברגע שיש ילד ההוצאות גדלות מאוד אם זה בשביל מטפלת ואם זה כי אי אפשר ללכת ללכת לעבוד כדי לשמור עליו. 

נכון יש מקומות לחסוך אבל זה עדיין לא דבר שאפשרי בלי שמישהו עוזר לך. 

אז ההוצאות כפולותזה אני

אם בלי ילד יש לאדם שחי ברמה הכי נמוכה כ2500 ש"ח בחודש.אז כשיש ילד זה כמעט מכפיל את עצמו - אם כי לא עובדים ואם כי מכניסים למעון.

 

זה נכון שההוצאות עם ילד גדלותאדל34

אולי לא מכפילות את עצמן, אבל יש הרבה הוצאות: מעון אם צריך, טיטולים, מטרנות אם צריך כשכל קופסה בערך 50 ש"ח, בגדים בערך כל חצי שנה, הם כל הזמן גדלים, נעליים, צעצועים ועוד לא דיברתי על חשבונות חשמל שעולים ועל תרופות שצריך לקנות להם. ויש עוד.

אז נכון שזו השקעה הכי מתוקה שיש והכי חשובה שיש, אבל זאת השקעה לא קטנה. צריך לזכור את זה.

לי אישית יש שני ילדים כשהגדול בן שנתיים ו4 חודשים.

וואי אני מצטערת...בתאל1

ממש לא מכפילות את עצמן! לפחות לא בחודשים הראשונים.

אלא אם כן משתמשים במטרנה... שאז זו הוצאה גדולה באמת.. אבל אם לא.. אז ממש לא.

כמה חשמל התינוק הקטן צורך? חימום כל בני הבית צריכים, התינוק לא ישן לבד. אבל נגיד העלית קצת את החימום בכמה שקלים בחודש.

טיטולים כתבתי שזה ההוצאה היחידה השוטפת שיש, בערך, ואפשר למצוא טיטולים ב30 שח נגיד לשבוע-שבוע וחצי. 

כל הציוד כמו בגדים ורהיטים וכו' אלה לא הוצאות שוטפות ואי אפשר להחשיב אותן ככאלה! לכן ההוצאות החודשיות לא מכפילות את עצמן...  חישוב די פשוט.

הקטנצ'יק גם לא נוסע אגב, אני מנסה לחשוב איזה סעיף בהוצאות מכפיל את עצמו בגלל התינוק - וכלום. אפילו לא גז, לא מבשלים לו יותר מאשר לשאר בני הבית פתאום. 

זה סתם נדמה.

כשיש יותר ילדים, כמובן שזה גדל בהתאמה כי יש מסגרות לשלם עליהם ודברים של ילדים יותר גדולים.

 

כמה דבריםזה אני

בגדים זה לא הוצאה שוטפת לתינוקות?

ומה זה בחודשים הראשונים? בחודשים הראשונים יש את ההוצאות הגדולות לאחר מכן התינוק לא נעלם ודורש השקעה.

עוד דבר את מדברת על מציאות אידאלית שבוא בטוח התינוק יונק/האמא מניקה ואת זה אף אחד לא יכול להבטיח לו גם אם זה התכנון.

את מדברת על מציאות שהתינוק יוכל להשתמש בטיטולים של 30 ש"ח שגם זה לא תמיד המציאות.

אם מדובר על חורף לא בטוח שבוגרים משמשים בחימום כמו שתינוק משתמש ועוד ברור שכמות הכביסה עולה ואולי בחורף גם צריך מייבש. 

ביגוד לתינוק זה הוצאה שוטפת כי הוא כל הזמן גדל.

אני לא יודע מה ההוצאות הראשוניות שאת מדברת עליהן אולי בגלל זה את לא מבינה איך אני מגיע לכמעט הכפלה. אני מדבר על אדם שחי בהתחלה מ2500 שקל בחודש.

ושוב את תופסת אותי במילה שאם לא עובדים זה נכון שההוצאה לא גדלה אבל כמובן שאין ממה לחיות.

 

אין ממה לחיות זה לא הוצאה יותר גדולה אלא חור יותר גדולבתאל1

כמו שאמרתי. 

וללפני כן- ביגוד לתינוק זה לא הוצאה שוטפת... כי קונים לפני הלידה בד"כ וכי מקבלים ממתנות אחרי בד"כ ומה שחסר ומשלימים אפשר להחשיב כהוצאה שוטפת. אבל בכללי הוצאות על ביגוד עונתי היא לא מחושבת הוצאה חודשית, כי העונה לא מתחלפת כל חודש. אתה קונה לעצמך בגדים כל חודש? 

גם תינוק לא צריך. 

מייבש כביסה- בד"כ לזוג צעיר אין. תלוי באזור מגורים. אם היה להם לפני- הם בטח השתמשו בו גם לפני כן. אם לא אז גם אחרי הלידה לא.

ואם כן- זו לא הוצאה שחייבים להוציא. אפשר להסתדר בלי מייבש. 

כביסות אגב, לא גדלות בצורה משמעותית גם כן, לפחות בחודשים הראשונים. 

לא יודעת איך לספר לך, שבד"כ לא מפעילים מכונת כביסה במיוחד לתינוק אחד.. ורק לבגדים שלו...

זה לא ממלא חצי מכונה אפילו כל פעם... אז מפעילים את זה ביחד עם הכביסה של כולם. 

ושוב- כמות הכביסה לא מוכפלת! אני מדברת מניסיון - לא מדמיון.. 

את מדברת כל הזמן על החודשים הראשוניםזה אני

כאילו אין אח"כ

ואני לא גדל כל חודש. תינוק כן.

לגבי המייבש אמרתי יש אזורים מסויימים בהם בחורף קשה להסתדר בלי מייבש בטח שיש בגדים של תינוק שאתה צריך יותר בתדירות מבגדים של בן אדם בוגר..

ברור שכמות הכביסה לא מוכפלת, אבל מכל הדברים הקטנים שנאמרו פה מגיעים למצב בו ההוצאה גדלה מאוד וגם אם לא מ2500 ש"ח ל5000 זה מגיע בקלות ל4000+ 

יכול להיות שאת מצליחה איכשהו להצליח לחיות עם תינוק בפחות מכך אם כן ספרי לי איך.

ושוב אמרתי בסה"כ שזה קטנוני להסתכל על המשוואה של האם יש הוצאות יותר גדולות או האם אין הכנסות שהתוצאה הישירה בסוף זהה - חור בכיס.

סיפרתי איךבתאל1

והמשוואה ממש לא קטנונית.

ההוצאות וההכנסות שלך זה אותו סעיף?

אם רוצים לנהל נכון את ה'עסק' (הבית) צריך להפריד בין הכנסות והוצאות, כמה יש לי להוציא לעומת כמה אני מוציא... אם אני לא עובדת מספיק ביחס להוצאות אני צריכה לדאוג לסוף החודש שכרטיסי האשראי יורדים או לשאר החשבונות שיורדים. אבל זה לא קשור לגודל של ההוצאות של החודש!

טוב לא משנה , 

לעניין ששאלת, אכן ההוצאות לא הוכפלו וזה פשוט בגלל שזה לא הגיוני שהן יוכפלו. גם כשהתינוק בן שנה וגם יותר.

ההוצאות שלי הוכפלו רק ברגע שהכנסתי אותו למעון כשכבר לא היתה לי ברירה כי הוא גדול וצריך מסגרת. זה הכל. לפני כן ההוצאות אמנם גדלו, אבל לא משמעותית.

כלומר מבערך 4000+ בחודש גדלו ל5000 . זה ממש לא הכפלה.

 

את יוצאת מנקודת הנחה שמכניסים 4kש.א הלוי
אייך אברך ואישה בלימודים/ש"ל יעשו זאת? (בהנחה שרק האישה עובדת)
וכדי להכניס 5k צריך להוסיף הכנסה
אייך עושים זאת?

זה אפשרי רק אם שניהם עובדים חצי משרה שמכניסה 2500 כל אחד
(ואז יש מטפלת/מעון מגיל 3 חודשים ולא מגיל שנה)
זה בדיוק מה שאמרתי כל הזמןזה אני

אני מדבר על הוכפלו מ2500.

את מדברת מ4000.

ולא הסברת לי איך קיימת תינוק ב1000 ש"ח בחודש. אבל בסדר. אשרייך שאת  מצליחה. 

וכמו שאמרו מעליי אין אופציה להחזיק משק בית כשהבעל לומד תורה והאישה בש"ל/לימודים.

ולגבי ההוצאות מול ההכנסות אני רק אומר שאם זה לאורך זמן ולא משהו זמני אז זה לא משנה אם אתה עובד ומוציא יותר ממה שאתה עובד או אם אתה לא עובד ומוציא פחות כי המינוס אותו מינוס.

 

2500 זה לא מספיק בשביל מעון.בתאל1אחרונה

זה פחות מחצי משרה בד"כ.

 

לא יודעת איך יעשו את זה, הם גם לא חייבים להוציא 4000, נתתי דוגמה על ההוצאות שלנו... לא של אחרים. אני מניחה שיש אברכים שלא מוציאים סכומים כאלה. (בתחילת דרכנו באמת הוצאנו לא יותר מ 3000 שח... כולל הכל כולל ארנונה ושכירות).

 

את מניחה הנחות שגויות ומזה את מוכיחה שטענתך צודקת...אודי-ה
קונים לפני הלידה בגדים? אצלך זה כך.
מקבלים בגדים במתנה....
לא נצרכים למייבש...
לא צריכים לקנות לתינוק בגדים כל כמה חודשים...
תינוק יונק ולא אוכל מטרנה...
לתינוק לא מבשלים...
תינוק לא ישן בחדר נפרד ולא צריך חימום...
כל אלו הנחות שאת מניחה.
אצלי היו תינוקות שישנו מגיל 3 חוד' לילה בחדר נפרד.
לא כל תינוק יונק.
אצלי מתחילים לאכול יחסית מוקדם. 4-5 חוד' אני כבר מבשלת להם ירקות. חצי שנה הם כבר אוכלים 2 מנות ביום לפחות.
לא אצל כל הילדים קיבלתי מתנות והייתי צריכה להוסיף בגדים כל 3 חוד' בערך.
וכו וכו...
וההוצאות שלך הוכפלו עם כל ילד?בתאל1

אני לא מניחה הנחות שגויות. אני מדברת מתוך המציאות שלי... כי רק אותה אני חווה.

יש אנשים שגם מקבלים עזרה מההורים ואנחנו לא.. אז אי אפשר להשוות אף משפחה.

חוץ מזה שאני חוזרת שוב שבגדים זה לא הוצאה שוטפת אלא חד פעמית, הוצאה שנתית תקראי לזה... איך שאת רוצה. לא כל חודש את הולכת לקנות בגדים ולכן זה לא נחשב הוצאה שוטפת. הוצאה שוטפת זה - אוכל ושאר קניות בסופר, מים גז חשמל, ארנונה, נסיעות וכו', ודברים שאת משלמת עליהם מדי חודש בחודשו. יש מצב ששכחתי כמה סעיפים אבל זה בגדול... בגדים לא קונים כל חודש אז גם אם התינוק קטן, ובכור, וגדל כל שלושה חודשים- לא הולכים לקנות לו ביגוד כל שבוע או כל חודש.

זהו. זה מה שרציתי לומר.

ההוצאות שלי לא גדלו פי שניים גם אחרי שנה מהולדת הילד. וגם כשהיו תקופות של מטרנה שהשתמשנו. וגם כשלא קנינו טיטולים זולים (כי אין כאן כאלה).

אולי יש אנשים שאוהבים להוציא סתם , לא יודעת, אולי יש כל מיני סיבות. החשמל לא קפץ לי פתאום לפי שניים למרות שילדתי בשיא החורף, המים לא קפצו פי שניים, הגז בכלל לא עלה יותר, כולל גז חימום...

אז כל אחד שיחשב את הוצאותיו.

אבל תהיו כנים- ההוצאות הוכפלו עם הולדת הילד? הוכפלו ממש? או סתם גדלו קצת?

 

ההוצאות לא הוכפלו, אבל עם שני ילדים גדלו משמעותיתאדל34


אגב אם אי אפשר ללכת לעבודבתאל1

ההוצאות לא נהיות גדולות יותר, כמו שכתבת. זה משפט הגיוני... זה גם לא המציאות. 

התכוונת אולי שההכנסות לא גדלות, שהמינוס אולי גדל... אבל לא ההוצאות.

 

כל ילד כמובן יש לו "פתו בידו".אדל34

רואים השגחה פרטית בגידול ילדים.

אני זוכרת שעל הבכור שלנו הוצאנו הרבה יותר מאשר על הקטנה.

כשהוא נולד אני עבדתי והכנסה הייתה יותר גדולה, וכשהיא נולדה כבר לא עבדתי וגם ההוצאות היו קטנות יותר. יש דברים שהיא קיבלה ממנו בירושהחיוך, ויש דברים שנתנו לנו למתנה.

אז נכון שההוצאות עדיין גדולות, אבל רואים את ההשגחה של השם.

אני איתך...בתאל1


הכנסה צדדיתרוזן
אני בשנה האחרונה התוודעתי לכך שניתן לעשות כסף מהאינטרנט, שיווק שותפים, מכירות באיביי, וכו'. אומנם בהתחלה זה דורש השקעה של כמה שעות ולימוד מתאים (אולי לקחת קורס) אבל בטווח הרחוק בהשקעה של שעה שעתיים ביום אפשר להגיע לסכומים שלא רואים עבודות אחרות וזה גורם לי לשאול את עצמי למה אברכים לא מנסים את זה כי הרי זה יכול לשנות להם את החיים כפשוטו. מעט זמן-הכנסה מכובדת
אשמח לשמוע עוד מידע על העבודה שלך?אנונימי (5)
מה בדיוק? יש פרטים?
המשךרוזן
כרגע אני בשיעור א בישיבה גבוהה ככה שיש לי פחות זמן לזה. אבל בגדול יש לי חברים שעסקו במכירות באיביי והצליחו לא רע. יש מגוון של נושאים כאמור צריך לקרוא וללמוד עליהם, לראות מה מתאים ומעניין אותך ולפי זה לבחור. כי כמו שאמרתי היום באינטרנט יש נושאים רבים מהם אפשר להרוויח. הרבה פעמים גם ללא השקעה כספית (למעט קורס לימוד). בגדול אין פתרונות קסם וגם בתחומים האלה נדרש מאמץ והשקעה לפחות בהתחלה..אבל אחר כך זה משתלם.
כפי שאמרו קודם - לעבוד בעבודות מהצדמרדכי
בס"ד

אם זה שיעורים פרטיים עם ילדים בגמרא/משנה/לימוד לבר מצווה. או אישתך אם היא יודעת אנגלית מתמטיקה.

ועוד כל מיני תחביבים קטנים שאפשר להפוך לפרנסה.
אני אוהב לצלם ולאט לאט למדתי את הנודא וכיום אני מצלם אירועים קטנים כמו בר מצוות, אירוסין, הכנסות ספר תורה. ואז אנחנו מגדילים את זה אם הצעה לאלבום או סרט וכו'

אבל זה יכול להיות גם אם אתם יודעים לאפות אז למכור עוגות לכבוד שבת או להכין עוגות מיוחדות לאירועים (זה עוד משהו שהתחלנו לעשות לאחרונה, העוגות לאירועים, אבל עדיין לא תפס), או זה יכול להיות סוגי אומנות שונים וכו'.

צריך להיות טיפה יצרתיים, אבל ב"ה מוצאים ממה לחיות.

כמובן שגם צריך התנהלות כלכלית נכונה וטיפה לחסוך ולחיות קצת בצמצום. זה לא אומר לרעוב ללחם, אלא לא להזמין פיצה פעם בחודש אלא פעם בשלושה חודשים (לדוגמה, כמובן).

בהצלחה!!
השאלה הראשית היא כמה הוצאות יש ולא כמה הכנסות ....aharonbeyo

ולא לשכוח את הקבה .....

 

 

כנסו חובה!!הדאגה הכנה

ולא שבט לוי בלבד אלא כל איש ואיש מכל באי העולם אשר נדבה רוחו אותו והבינו מדעו להבדל לעמוד לפני ה' לשרתו ולעובדו לדעה את ה' והלך ישר כמו שעשהו האלקים ופרק מעל צוארו עול החשבונות הרבים אשר בקשו בני האדם הרי זה נתקדש קדש קדשים ויהיה ה' חלקו ונחלתו לעולם ולעולמי עולמים ויזכה לו בעוה"ז דבר המספיק לו כמו שזכה לכהנים ללוים הרי דוד ע"ה אומר ה' מנת חלקי וכוסי אתה תומיך גורלי"      (רמב"ם סוף הלכות שמיטה ויובל).

ישיבת הסדר בסגנון מכינהSnoopy821

הי

 

מחפש לבן שלי ישיבת הסדר בסגנון קרוב יותר למכינה, פחות לימודי גמרא ושילוב של הכנה פיזית.

 

תודה

לא עולה לי מקום כזהפתית שלג

אם הוא מחפש דוקא הכנה פיזית לצבא הוא יוכל למצוא את זה בעיקר במכינות.

יש מכינות בסגנון קרוב לישיבה, עם רמות לימוד שונות. ישיבות בסגנון של מכינה אני לא בטוח שקיים.

ישיבות לעומת זאת בדרך כלל מתמקדות בהכנה הרוחנית והערכית לצבא ופחות בפיזית.

 

ואם הוא מחפש בעיקר פחות לימודי גמרא, יש ישיבות הסדר שאפשר למצוא בהן את זה. או פחות לימודי גמרא, או הנגשה משמעותית הרבה יותר, וסגנון שונה של התלמידים.

יש בברוכין "ישיבה קדם צבאית"ברגוע

לא מכיר אישית, אבל נשמע מתאים למה שכתבת

עד כמה שידוע לי זה בדיוק להפךהסטורי
(גם לא מכיר מבפנים) מבחינת המסלול זה מכינה, מבחינת התוכן - ישיבה.
מנסה להבין מה בדיוק ולמההסטורי

ומה הוא רוצה?


אם לא מתאים לו לשבת ולשקוד על תלמודו, למה לעשות מסגרת של הסדר?

(כמעט אשאל, מה ההצדקה לעשות פחות מכולם צבא, למי שלא יושב ושוקד על תלמודו?)


כמובן, יש ישיבות הסדר פחות עמוסות ושיש בהן יותר לימודי אמונה וכד'. אולי מעלה אפרים תתאים, אבל צריך לדייק מה רוצים.

תגובהSnoopy821

הוא פחות מתחבר ללימודי גמרא, אני מעדיף שיתגייס במסגרת הסדר כדי שיתגייס ביחד עם החבר'ה גם אם הוא יחליט לחתום ויתור בהמשך.

אם היתה מכינה עם גיוס של החבר'ה ביחד זה היה השילוב המושלם.

ומה הוא מעדיף?הסטורי

סליחה שאני לא בדיוק עונה לשאלתך, אבל עד כאן לא כתבת מילה אחת על מה הוא רוצה, רק על מה אתה רוצה. אם מה שאתה מחפש, זה מה שהוא רוצה, תתעלם מהמשך ההודעה שלי, תבדקו אולי ישיבת ההסדר מעלה אפרים יכולה להתאים.

 

זה יפה וטוב שאתה רוצה שהוא ילמד בישיבה, אבל צריך להפנים שלכיתה א' אנחנו רושמים את הילד, לכיתה ט' בשיח עם הנער, עדיין אנחנו רושמים. לשיעור א' הבחור בוגר ורושם את עצמו למקום שליבו חפץ.

 

טוב מאוד אם יש לכם שיח פתוח וכנה, כזה שאתה מצליח להיות קשוב לבנך ולמה שמעניין אותו, למה שמטריד אותו למה שמשמעותי לו בחיים ואתה גם יכול להכווין אותו, לעזור לו למקד נכון לשוחח על סדרי עדיפויות וכד'.

 

אבל, אין יותר גרוע מהורה שמנסה לכפות על ילדיו הבוגרים את חלומותיו שלו, כשזה לא מתאים לבחור עצמו. לאורך השנים ראיתי יותר מידי פעמים, שדווקא אלו שלהורים שלהם היה מאוד ברור מה הבחור אמור לעשות כשלבחור זה לא התאים - בעטו הכי רחוק וההורים הפסיקו להיות בשבילם כתובת משמעותית, לא רק בנושא הספציפי, אלא בכלל.

 

תגובהSnoopy821

ברור שזה בתיאום אתו, אני לא יכפה עליו משהו שהוא לא רוצה.

מאחר ויש כל כך הרבה ישיבות בסגנונות שונים, חכמת המונים והמלצות אישיות זאת דרך לףשיכולה לעזור לקבל החלטה

אז כדאי שיתייעץ עם הר"מ הנוכחי שלוהסטורי
בד"כ יש להם מושג.


ישיבות גם שולחות נציגים לדבר בישיבות התיכוניות ולהציג את עצמן, שינסה לראות למה הוא מתחבר.


אגב, מאוד ממליץ לעשות שבו"שים אמתיים, של כמה ימים טובים כולל שבת. אם מגיעים למקום רק לכמה שעות, כמו שעושים הרבה חבר'ה היום, לא באמת מתרשמים מאווירה של מקום.

ממה שאני מכיר0IQ4U

נהריה - יש אפילו חדר כושר

איתמר אווירה קרובה מאוד למכינה ישיבתית,

 

 אני לא רוצה להוציא שם רע אבל רוב ישיבות ההסדר אין לימודיפ רציניים אז הם דיי דומות למכינות (יש זמן לאימונים פייזים וכמובן מנטלים והכנה לצבא מכל הבחינות גם ההלכתית וגם תמיכה של רמים בזמן השירות) ... כמעט כל ישיבת ההסדר  בלי 3 סדרי גמרא.... 

 

האלה שיותר קרובות לישיבות גבההות (אווירה יותר רצינית) זה ישיבות כמו מעלה אדמים, הגוש, כרם ביבנה, מדברה כעדן שבי חברון וכו' 
החסרתי הרבה שיובת זה בהערכה גסה מאוד שהשם יסלח לי , כל השאר בערך זה באמצע בין ממש רציני לבין אווירה של מכינה 

יש בדבריך לא מעט אי דיוקים ואולי אפילו הוצאת שם רעהסטורי

יש כשבעים ישיבות הסדר, יש בהן סגנונות שונים ומגוונים. חלקן באמת עם הרבה לימודי אמונה ואווירה יותר משוחררת. בחלק גדול, רבות מאוד ממה שציינת יש בהחלט שלושה סדרי גמרא ולימוד רציני מאוד.


(לא שזה מאוד משנה, שבי חברון היא ישיבה גבוהה, גם מדברה כעדן מוגדרת כישיבה גבוהה, למרות שאפשר לעשות שם הסדר והרוב עושים בשלב מסויים מאוחר מהסדר רגיל).

מה שתגיד .0IQ4Uאחרונה

אך אין בכוונתי להוציא לעז וידוע שיש ישיבות עם יותר או פחות שבאבניקים ואווירה יותר או פחותץ לוחצת וכזה 

מכיר מלא שעשו הסדר משני הישיבות הנל ואני יודע שכל שיעור שם עושים יוצאים הרבה להסדר אח שלי היה איתם במחלקה . לכן אני הזכרתי אותם בתור ישיבות ההסדר , יש לי גם חברים שעזבו ישיבות כמו מרכז ובית אל בשביל לעשות ההסדר...
לכן אני אומר שמבחינתי ישיבה שאפשרי לעשות בה ההסדר בלי לעזוב את הישיבה היא הסדר לא משנה לי איך קוראים לה מבחוץ, לצורך הדוגמא ישיבת איתמר נקראת ישיבה גבוהה 

אך למעשה הרב יהושוע וון דייק יותר מסתם מעודד את הבחורים לעשות ההסדר (יצא לי לעשות איתו שיחה בנדון) ויוצא שבשיעור אולי אחד או שניים עושים גבוהה והשאר ההסדר....

ביינישיםהרשפון הנודד

אשמח לדעת מה נותן לכם מוטיבציה ללימוד גמרא בישיבה?-בתוך אחד שקשה לו ממש ללמוד לימודי גמרא והלכה בגלל שזה מרגיש לי קצת מנותק ממני

היעדים הקבועים, האפשרות להעמיק, החברותאפתית שלגאחרונה
החייאה?טעמי🍫
בס"ד


אז מנסים להחיות את המקום?

יופיטעמי🍫
בהצלחה לנו✨️
איפה אתה לומד?שמיניסט באמ"ש
באזור ירושליםטעמי🍫

מעדיף לא לפרט

 

אתה?

גם באיזורשמיניסט באמ"ש
לא מפרט
גם באזוראיגנוטוס פברלאחרונה

לא מפרט

למה לא?פתית שלג

רק צריך להתקין בוט שימנע מלכתוב הודעות בזמן הסדרים..

יש כזה, אני יודע איך מתקינים לטלפוןשמיניסט באמ"ש
אגב, איפה אתה לומד?שמיניסט באמ"ש
זה נראה פורום מענייןמקפיצים נטושים

אולי נחייה אותו?

אני בעדשלג דאשתקד
יאללה לעבודה, תעלה דברים מעניינים ונגיב לך
אני במשבר. עמוק.מקפיצים נטושים

יושב בזמן סד"ע ומסתכל בפורומים של ערוץ 7.

איך יוצאים מזה?

לפי ההקפצות שלךשלג דאשתקד

נראה לי שישבת כאן כבר מסדר בוקר.

אבל יאללה תעלה סוגיה שהיית אמור ללמוד היום, או הסוגייה אחרונה שלמדת לפני המשבר, ונתחיל להתפלפל כמו בני ישיבות.

אני כאן

לאלא סד"ב לא הייתי פהמקפיצים נטושים
בלאגן, צריך לחשוב..מקפיצים נטושים

תחילת גיטין.

תקנת בפנובפ"נ,

מה קורה אם לא קויימה?

סחתן עליך!שלג דאשתקד

זה מסובך אחי,

לפי רבה - אם בית הדין חושש שהגט לא נכתב לשמה, אז אין המון מה לעשות... והחשש מתעצם לגעת תוספות (ב שבני חו"ל חולקים על ההלכה "וכתב לה - לשמה". כמובן ש"לאחר שלמדו" זה יותר קל כמו שהגמרא אומרת בהמשך. (אגב נדמה לי שהראב"ד פוסק כדעת רבה, כלומר שרבה אית ליה דרבא אז תכלס חוששים לשני הדברים).

לפי רבא, בגדול העניין יותר קל, כי הבלגן הוא למקרה שיהיה ערעור (כי אם אין ערעור אנחנו לא חוששים מעצמינו, כי משום עיגונה הקילו בה רבנן, כמו שכותב התוספות בתחילת הדיבור האחרון בדף ב.). עכשיו תראה, בעיקרון רשי בדף ג. נותן שני פירושים מה עוזר הפנוב"נ לפי רבא: 1. מרגע שהשליח אומר, הבעל יתבייש לערער. 2. הבעל עצמו כבר לא יהיה נאמן. ככה שתכלס אם לפי הפירוש הראשון, אז אין כאן עניין גדול.

מצד שני, צריך לקחת בחשבון את מחלוקת התוספות בדף ג. (בדעת ר"י), שגם אם הבעל מערער לא מאמינים לו, לעומת דעת הכפתור ופרח (נדמה לי איפשהו בפרק י) שאם הבעל עודה בלגן אז מאמינים לו ופוסלים את הגט. כך שהאמירה של בפנוב"נ או הכרחית או כמעט חסרת משמעות, ואז זה בעיקר כמו שאומר התוספות ש"בעל מידק דייק" הכוונה שמתלכחילה הוא מדייק ונזהר, וזו המטרה של האמירה.

הקיצור, לפי רבא זו תקנה שבאה להגן על מצבים מסובכים ולא ממש פותרת בעיות ספציפיות. אז זה לא נורא כל כך. אבל לפי רבה זה די בלגן אם הבחור לא אמר... (למרות שבפיכח ונתחרש לא גזרו חכמים, כך שאולי זה לא סוף העולם, כי רוב בקיאים הם).

לכבודך פתחתי את הגמרא בפנים שלג דאשתקד

מתוך רצון לא רק לקשקש מהזיכרון...

אז ככה, אם השליח לא אמר בפני נכתב וכו', זו מחלוקת בין רבי מאיר לחכמים בברייתא בדף ה:, והלכה כדעת חכמים שזה לא נורא רק שיחזור ויעשה את הפעולה ויאמר.


ולגבי השאלה מה קורה אם הבעל מערער אחרי שאמר בפנוב"נ, אז ראיתי שכבר בירודלמי יש התייחסות לזה ונאמר כך: "אמר ר' יוסי: חומר שהחמרתה עליה מתחילה שיהא צריך לומר בפני נכתב ובפני נחתם, היקלתה עליה בסוף שאם בא ועירער עררו בטל".

וואו, רצינימקפיצים נטושים

מבחינתי באמת הדיון מתחיל מהמח' תנאים הזו;

לפי ר"מ כל המשנה בגיטין ממטבע שטבעו חכמים הגט פסול, שזה מעניין כי לכ' מדאורייתא כשר, בעצם, היא עדיין נשואה ומותרת לבעלה הראשון? רק כי השליח לא אמר בפנופ"נ,
 

לפי חכמים - כשר, אז מה התוקף של התקנה? מה קורה אם לא מקיימים אותה? הכל טוב?!

לא נראה לי שחכמים כזה סבבהשלג דאשתקד

הרי הברייתא בעצמה ממשיכה "כיצד יעשה...". השאלה היא מה קורה אם הוא לא עשה את זה.

מצד שני, באמת לא מובן מה הטעם של רבי מאיר. הרי תכלס מדובר בחשש רחוק, כי רוב הדיינים בקיאים בלשמה (וכאן רבי מאיר לא אמור לחשוש למיעוטא, כפי שמסבירה הגמרא), ומן התורה עדים החתומים על השטר נעשה כמי שמחקרה עדותם בבית דין. אז למה היא פסולה מן התורה?


(נדמה לי שיש תוספות בדף ה על חלק מהנושאים האלה, אבל אני כבר צריך ללכת לישון כדי לקום מחר לסדר בוקר )

אשריך אתהשלג דאשתקד
יאללה תשתף מחר בחידושי סדר בוקר!!
אח... היה שיעור, עם המון חידושיםמקפיצים נטושים

אבל לא מספיק הייתי מרוכז בו,

 

לפתע עלתה לי התובנה שבעצם הסוגיא שלי בסדרי בוקר בשבועות האחרונים היא זו; 'ריחיים בצווארו ויעסוק בתורה'?!

תקשיב נשמה טהורהשלג דאשתקדאחרונה

מסכת גיטין אחת ה.... פשוט אחת המדהימותתת!!!

יש בה כל כך הרבה פרטים והיבטים, שהסיכוי להתעמק ולהבין הכל, זה כמעט אפסי. תסתכל רק על הסוגיה של רבה ורבא, איך אותה מדנה יכולה לקבל משמעות גם של שאלה הלכתית עקרונית (לשמה) וגם של שאלה עובדתית (קיום השטר) ואתה עומד מול משנה עם 100 דוגמאות (גבולות הארץ? סמוכות ומובלעות? עולי בבל ועולי מצרים - לפי רהינו תם?) ועוד משפטים דו משמעיים ושאלות טכניות של שליח להולכה, הבאה וקבלה; אישה שהביאה, עבד שהביא, בעל שהביא; עד נעשה דיין; עדי חתימה או עדי מסירה (וכמה שיטות מפשרות...). חתיכת סלט לא הגיוני, וזה עוד לפני שכל המצב מתהפך - לאחר שלמדו, מלתא דלא שכיחא וכו וכו.

נראה לך שאפשר לעשות את זה תוך כדי שינה? או תוך כדי ריחיים על צווארו???

עזוב אותך, אל תנסה לבלוע הכל. קח את מה שהכי הכי חשוב בישיבה: האווירה, החידוש, היצירתיות והרעיונות שעולים. אהבת תורה מהברק שלה. זה ימלא לך מצברים וזה מה שחשוב לך עכשיו!!

אתה הרי מכיר את הסיפור על "עולא אקלע לבבל" (בתענית וגם בפסחים), שבהתחלה היה מאוכזב איך אנשים שככה חוגגים לא לומדים תורה, אבל בדיעבד הוא הבין שהאנשים כל כך סובלים שצריך להודות שמישהו בכל זאת לומד תורה...

תשמח שאתה מנסה, שאתה משקיע, שאתה רוצה. תשמר את זה! בסוף תצליח ובענק!!!

ואל תשכח שאתה גם חייב: "וכי עני היית יותר מהלל?" (הסיפור הידוע ביומא)

חברים, אני בסגנון של ישיבות ברמה משכלית מאוד גבוההיונתןzxcv
עבר עריכה על ידי שדמות בחולות בתאריך כ' בשבט תשפ"ה 11:58

אני בן 25 מחפש עכשין ישיבה ברמה גבוהה כמו שיח יצחק באפרת למי שמכיר, 

כרגע מחפש באזור הצפון.

מבקש לא להכנס לדיונים על ישיבות ומה טוב ומה פחות 

אלא לגופו של עניין אם משהו יכול לעזור לי 

תודה רבה לכולם

למנהל היקר שמחק את התגובה שליפשוט אני..

היית יכול כבר לתקן את הטעות בכותרת, על הדרך

..קעלעברימבאר
עבר עריכה על ידי קעלעברימבאר בתאריך כ"ב בשבט תשפ"ה 16:38

..

אתה מחפש ישיבה בסגנון של שיח?קעלעברימבאר
אם הדגש העיקרי הוא על הרמה ההשכלתית הגבוההקעלעברימבאר

אז בצפון נראה לי זה מעלה גלבוע (לא כזה מכיר אבל נראה לי).

במרכז יותר אז יש את הר עציון, מעלה אדומים, ירוחם, עתניאל, מחנים, אורות שאול בתל אביב.

אם אתה מחפש משהו כמו שיח (סגנון הרב שגר אם אני לא טועה?) אז נראה אולי מחנים או עתניאל? לא זוכר בדיוק. בצפון לא יודע אם יש כזה סגנון אולי יש במעלה גלבוע אבל לא יודע באמת. ולא יודע מה הסגנון בנהריה או עכו

יש לך עוד פרטים על מעלה גלבוע?יונתןzxcv

וכן מחנים

לא יודע עוד. אפשר לבדוק באתר שלהם. אני יכול לשאולקעלעברימבאר

מישהו שאני מכיר שלמד במחניים, אם זה חשוב

או שיש כאן מישהו שמכיר את ישיבת מחנים טוב?קעלעברימבאר

או מעלה גלבוע?

בסגנון שיח יצחק יש את מעלה גלבועפתית שלג
מעלה גלבוע הם בסגנון הרב שגר?קעלעברימבאר
נשמע לי שכןפתית שלג

אבל אני לא מספיק בקיא בהגותו ובישיבה הנ"ל..

אגב ברוח השכלתית רוחנית ויותר שמרניתפתית שלג

יש את ישיבת ראש פינה

בית מדרש ראש פינה 

דוד שלי שם, כדאי לךימח שם עראפת
הצלחת לברר על ישיבה?קעלעברימבאר
מגדל העמקyys

ממליץ מאוד לבדוק את ישיבת חב"ד במגדל העמק.
מקום שלומדים בו ברמה מאוד גבוהה, עם סגנון חשיבה שמדמה את הסגנון המקורי של חסידי חבד לדורות - עם חקירה מעמיקה ודורשת אמת מוחלקת... שווה לנסות!

למה אתה מתכוון רמה משכלית גבוהה?קעלעברימבאראחרונה

אם הכוונה לרמת לימוד גבוהה אז יש את קרית שמונה באזור הצפון והמון ישיבות באזור המרכז וירושלים

ויתוראנונימי404

מישהו יודע אם אני חותם ויתור ואני באמצע מיונים (ספציפית עתודה) אז יגייסו אותי ישר או שהצבא נותן להמשיך להתמיין?

לימוד בשפת אמתפלוני אלמונ

מי שבקיא יודע בכתבי בעל ה"שפת אמת" על התורה והמועדים(ואולי גם בספרים אחרים) ויכול להמליץ על בין 3-4 קטעים יסודיים וחשובים בלימוד תורתו לכבוד יום פטירתו ב-ה בשבט אשמח שישלח בהודעת וואטסאפ(ואם אין אז סמס) למספר 050-220-3441

רלוונטי עד ראש חודש שבט תשפ"ה, תודה מראש

דיכאוןאנונימי404
אני שנה א ואני ממש לא מתחבר להסדר, זה עושה לי דיכאון... מה לעשות? אם אני חותם וויתור ישר מגייסים לצבא?
אם זה עושה לך רע, כדאי לעבורארץ השוקולד
אולי לצבא ואולי לישיבה אחרת, תלוי מה עושה לך רע.


אם זה דיכאון אמיתי, כדאי לשתף דמות מקצועית וגם רופא צבאי.

^^פתית שלג

ואולי למכינה

כדאי להתייעץ עם דמות בעולם האמיתי ..אגוז16
בהצלחה
דרוש כובד ראשנקדימון

ההחלטות שתקבל יכולות להיות משמעותיות ובלתי הפיכות, ולכן קודל כל חשוב שתשים לב לזה ותשקול צעדים בזהירות.


כמו שאמרו פה, ייתכנו כמה סוגי קשיים:

1. קושי בלימוד ובסף הדרישות הישיבתיות - כנראה מרבית האנשים חוטפים איזה שוק כשהם מגיעים לזה, אבל זה טבעי. האם ניסית לדבר עם ר"מ בישיבה שרתה נמצא בה? יכול להיות שבירור פנימי כזה יעזור לך להתפקס ולמצוא את המסלול שיהיה טוב לך.


2. חוסר התאמה עם הישיבה - זה קורה. למרות שחיפשנו ועשינו שבושים, אולי בחרנו לא נכון. יכול להיות שמעבר לישיבה אחרת זה כל מה שאתה צריך. סגנון לימוד אחר, סגנון חברתי אחר, סגנון אחר של גישה, מיקום אחר, וכדומה. אולי ישיבה גבוהה ולא הסדר, אולי מכינה ולא ישיבה. יש כל מיני אופציות, ואולי אתה צריך משהו מהאפשרויות האחרות.


3. רצון לצבא - יכול להיות שפשוט הצבא מדבר אליך חזק. זו גם אפשרות. באופן אישי אני חושב שתקופה בישיבות/מכינות זה חשוב לעיצוב העולם הפנימי שלך (מידות, תפישת עולם, עולם רעיוני), להרחבת ההשכלה התורנית שלך (הלכה, גמרא, ספרות אמונית, וכו), וליציבות מנטלית שנולדת משני הדברים הקודמים.

אגב, אם בעניין הצבא מה שמפריע לך זה העניין של שירות מקוצר, אז זה פתיר. אחרי שתסיים את תקופת הישיבה שלך, אתה בהחלט יכול להתגייס באופן רגיל. אבל בשביל זה אתה צריך ישיבה גבוהה או מכינה.


ואם אף אחד מאלה לא נראה לך מתאים, אולי הבעיה היא אחרת ושווה לשקול לפגוש איש מקצוע. אבל אלה החלטות שלא כדאי לקבל לבד, כדי לא לעשות טעויות אימפולסיביות.


בהצלחה רבה!

^^^ אם כי ההחלטה בסוף שלךארץ השוקולד
תתייעץ עם דמויות שמכירות אותך ואת המקומות אבל ההחלטה שלך
תמיד ההחלטה בסוף היא של האדםנקדימון
אבל מכיוון שמדובר בהחלטה שיכולה להיות בלתי הפיכה ויש לה משמעויות לשנים קדימה אז כדאי לעשות את זה בחוכמה, בשיקול דעת, ועד כמה שאפשר מתוך יישוב הדעת.
מסכיםארץ השוקולדאחרונה

אולי יעניין אותך