כ"ט בטבת תשס"ט 21:34

אנשים תקשיבו,
היה לי סמינריון מרוכז של 4 ימים על "משואה לתקומה"..
קיצור,סתם נראה לי שככול שיותר מעמיקים בנושא אז השאלה חייבת להשאל למרות שהיא ממש כופרת..
איפה אלוקים היה בשואה?
באמת,מה אפשר להגיד?
שוב שלקב"ה יש חשבונות שאנחנו לא מבינים ואנחנו שואלים למה אלא בשביל מה..
דיי זה באמת לא מספק..עדיין ממש מציק!!וקשה לקלוט.
כאלו,גם איזה חילול ד' זה יצר.איך ד' יכל לראות את זה!?הרי הוא אוהב אותנו!!
תחשבו בלי השואה מה היה גדל פה!?!עמ"י היה יותר מכפול ממה שהוא היום!!
זה כ"כ עצוב ומטריד..

יש למישו תשובות במקרה?

כ"ט בטבת תשס"ט 21:39
ובאולפנה בימי זיכרון תמיד אמרו לנו שלא צריך לשאול איפה היה אלןקים בשואה אלא איפה היה האדם בשואה?מה קרה לאנושות?איך הנאצים הפכו מבני אדם לחיות?ה' נתן לכל אחד [חוץ מפרעה] אפשרות בחירה...יצר טוב ויצר רע ואנחנו הני אדם בשר ודם יש לנו אפשרות בחירה.
כ"ג באב תשס"ט 00:21
בדיוק כמו שהוא עכשיו כאן.
 
 
ולמה היתה שואה?
 זו שאלה שאין עליה תשובה בכלל כי עם כל העוונות שלנו כבר סבלנו די ואין שום הצדקה לכזו קטסטרופה
כ"ט בטבת תשס"ט 22:06
המדד לקידוש ה' הוא כמות הפרטים של העם היהודי? 

אני חושב שהעניין הוא פשוט מאוד. ואני מדבר על עניין שואת העם היהודי ולא נכנס לפירוט המעשים הסדיסטיים שביצעו הנאצים ביהודים, כמו גם עוד איזה שנים-עשר מיליון גוים נוספים שהם הרגו...

ואיך הוא כ"כ 'פשוט'? פשוט: הגלות היא עונש על שעזבנו את ה' אלוקינו ומרדנו בו. וכבר נאמר בגמ' ש"ארבעה הקב"ה מתחרט שבראם: גלות, כשדים, ישמעאל ויצר-הרע"*. הגלות עיוותה לנו את המחשבה עד לרעיונות המנוגדים לרעיון היהודי. רעיונות שהיום התאחדו תחת הכינוי: רעיונות וקווי-מחשבה גלותיים. הווה אומר: "עם לבדד ישכון ובגוים לא יתחשב" נחשב כקללה במקום כברכה. עד כדי כך שפשוט התחילו להשתקע בגלות ונכנסה רוח שאומרת: "דחיקת הקץ". וזה מנוגד לייעוד שלנו שהוא: הגדלת והאדרת שם ה' בעולם ע"י התעצמות עמ"י במכורתו - ארץ ישראל, ע"י שלטון יהודי עצמאי והחזרת עבודת הקרבנות - הודיה לקב"ה. [בשונה מ'חזון הצמחוניות' האווילי]

נסטה לרגע ונזכר כי השלמת תהליך הגאולה יכול להתבצע באחד משני האופנים הבאים: גאולת בעיתה, קרי: בזמנה. [שלדעת חלק מהאמוראים - כלל לא תהיה אם לא נעשה צעד אופרטיבי] ועד שיגיע זמנה, הקב"ה יקבץ אותנו לאט לאט קודם לארץ ישראל [ע"י שואה שתזרז אותנו...!] ואח"כ התאחדות ע"י פיגועים [בעוון אי-הורשת יושבי הארץ הזרים] וכו'... או שנלך על האופציה השניה - האלטרנטיבה העדיפה ונלך על מסלול גאולת אחישנה - נתקדם מעצמנו להחשת הגאולה השלימה. להרחבה בעניין קראו את פרק "גאולת "אחישנה"" בקישור המצ"ב.

כך שהכל מסתדר. ניקח את הדרווניזם החברתי ששימש גם הנאצים ונשליך אותו על רוב אלו שהלכו כצאן לטבח ונרצחו על חילול ה' [!] ונאמר: הם מתו כי הם לא היו טובים מספיק. הם לא מילאו את הייעוד שלהם. הם לא התאימו את עצמם לייעוד שלהם. המילים האלו גורמת לריצוד בעיניים ולהרגשה לא הכי נוחה. אך אל דאגה - הכל בשליטה; זו הכוונה. שתחושו אי-נעימות קלה.

ידוע שהקב"ה לא משיש על כל עצם שהוא נאלץ להשמיד [בהמשך הגמרא אומרת: הוא אינו משיש, אבל לאחרים משיש. קרי: הוא אינו שמח כשהגויים מתים, אך לנו הוא נותן ציווי ע"י דוד המלך: ישמח צדיק כי חזה נקם, פעמיו ירחץ בדם הרשע!].  אך אם נזכור כי כל מה שבא אחרי השואה היה תהליך אלוקי - שלא מפני "המצוות הרבות" שלנו קם שלטון עברי, אלא לכבוד שם ה' שהתגדל בעולם בעבור זה: 
כא וְדַבֵּר אֲלֵיהֶם, כֹּה-אָמַר אֲדֹנָי יְהוִה, הִנֵּה אֲנִי לֹקֵחַ אֶת-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, מִבֵּין הַגּוֹיִם אֲשֶׁר הָלְכוּ-שָׁם; וְקִבַּצְתִּי אֹתָם מִסָּבִיב, וְהֵבֵאתִי אוֹתָם אֶל-אַדְמָתָם.  כבוְעָשִׂיתִי אֹתָם לְגוֹי אֶחָד בָּאָרֶץ, בְּהָרֵי יִשְׂרָאֵל, וּמֶלֶךְ אֶחָד יִהְיֶה לְכֻלָּם, לְמֶלֶךְ; וְלֹא יהיה- (יִהְיוּ-) עוֹד לִשְׁנֵי גוֹיִם, וְלֹא יֵחָצוּ עוֹד לִשְׁתֵּי מַמְלָכוֹת עוֹד.  כג וְלֹא יִטַּמְּאוּ עוֹד, בְּגִלּוּלֵיהֶם וּבְשִׁקּוּצֵיהֶם, וּבְכֹל, פִּשְׁעֵיהֶם; וְהוֹשַׁעְתִּי אֹתָם, מִכֹּל מוֹשְׁבֹתֵיהֶם אֲשֶׁר חָטְאוּ בָהֶם, וְטִהַרְתִּי אוֹתָם וְהָיוּ-לִי לְעָם, וַאֲנִי אֶהְיֶה לָהֶם לֵאלֹהִים.  כד וְעַבְדִּי דָוִד מֶלֶךְ עֲלֵיהֶם, וְרוֹעֶה אֶחָד יִהְיֶה לְכֻלָּם; וּבְמִשְׁפָּטַי יֵלֵכוּ, וְחֻקּוֹתַי יִשְׁמְרוּ וְעָשׂוּ אוֹתָם.  כה וְיָשְׁבוּ עַל-הָאָרֶץ, אֲשֶׁר נָתַתִּי לְעַבְדִּי לְיַעֲקֹב, אֲשֶׁר יָשְׁבוּ-בָהּ, אֲבוֹתֵיכֶם; וְיָשְׁבוּ עָלֶיהָ הֵמָּה וּבְנֵיהֶם וּבְנֵי בְנֵיהֶם, עַד-עוֹלָם, וְדָוִד עַבְדִּי, נָשִׂיא לָהֶם לְעוֹלָם.  כו וְכָרַתִּי לָהֶם בְּרִית שָׁלוֹם, בְּרִית עוֹלָם יִהְיֶה אוֹתָם; וּנְתַתִּים וְהִרְבֵּיתִי אוֹתָם, וְנָתַתִּי אֶת-מִקְדָּשִׁי בְּתוֹכָם לְעוֹלָם.  כז וְהָיָה מִשְׁכָּנִי עֲלֵיהֶם, וְהָיִיתִי לָהֶם לֵאלֹהִים; וְהֵמָּה, יִהְיוּ-לִי לְעָם.  כח וְיָדְעוּ, הַגּוֹיִם, כִּי אֲנִי יְהוָה, מְקַדֵּשׁ אֶת-יִשְׂרָאֵל--בִּהְיוֹת מִקְדָּשִׁי בְּתוֹכָם, לְעוֹלָם. (יחזקאל לז)

חד וחלק. כדי להאדיר את שמו. ואם מה שמונע הגדלת שמו זה אותם מאות אלפים או מיליונים גלותיים שמסרבים לפקוח את עיניהם ומעדיפים להשתקע בגלות [הרחבה טובה ממקור ראשון - הספר "אם הבנים שמחה" של אב"ד הרב טייכטל זצוק"ל הי"ד]



אגב, יש כאן חברת פורום שאימא שלה מרצה במקצועה בנושא, בדגש על השואה ולא מעבר. אולי היא תסכים לתת איזה מאמר בנדון. הכותבת 'פליץ'.

* חידוש שמסר לי הגיב"ן: כשדים = 374 = דמוקרטיה וד"ל...
כ"ט בטבת תשס"ט 22:09

בס"ד
[איפה אנחנו היינו כשהיה צריך לעלות לארץ?]

אני חושבת שהשאלה הזו פשוט לא נכונה, איפה אלוהים היה בשואה. על איזה אלוהים את מדברת? זה שמחלק סוכריות ותמיד מחייך?
מצטערת, אבל זה לא האלוקים שלי. האלוקים שלי הוא אין סופי וממש נשגב מבינתי, ואני חושבת שלא יעזור כלום, לא נצליח אך פעם להבין אותו. אם תנסי להסביר לבובה את חוקי הפיזיקה, היא תבין אותם? לא! למה, כי היא טיפשה? לא! כי ככה היא נוצרה, בלי יכולת להבין את מה שאנחנו כן.
האלוקים שלי הוא לא סנטה קלאוס שרק מביא מתנות. הוא עושה גם דברים שלא מוצאים חן בעיניי, ממש לא. הוא עושה דברים שאני לא מבינה. האלוקים שלי הוא כ"כ טוב!! ובגלל שהוא כ"כ טוב אני סומכת עליו שמה שהוא עשה היה לטובתנו. נכון, לא צריך להתחיל לפצוח בריקודים ביום השואה, אבל לא לשבת כל היום בשאלות שאין להן תשובות.
זו לא סתימת פיות. תנסו לחשוב טוב טוב. במי באמת אני מאמינה? בזה שעושה לי רק שמח ונעים, או בזה שעושה לי לפעמים גם קשיים, אבל בסופו של דבר הם לטובתי?
אני לא אומרת שהשואה היא דבר מקסים. היא דבר מעוות, דבר מגעיל, דבר עצוב כל כך ולא נתפס בכלל בכלל בכלל!!! אבל זה לא סותר את האמונה בד', אם מאמינים בד' הנכון.

 

ולקריאה נוספת:

מות האלוהים / חיים חפר
יהודים חרדים אינם מבקרים באושוויץ. המקום הוא מחוץ לתחום * במקום ההוא מה האלוהים שלהם, האל הרחום והחנון * במקום ההוא שבו שכנו יחדיו האכזרים והתמימים * אין מקום לא ל"אל נקמות אדוני" ולא ל"אל מלא רחמים" * רק להביט אל מחלפות השער של העלמות, אל הררי המשקפים, אל נעלי הילדים * אל התנורים הקרים המספרים כמליוני עדים ?* כי אלוהים לא היה שם. לא. לא היה שם אלוהי היהודים **
 
יהודים חרדים אינם באים לאושוויץ. באים לשם ילדי השומר הצעיר, באים ילדי התק"ם * הם בוכים את שבר בת עמם, בוכים את עמי העולם ושתיקתם * בוכים את התהום אליה הגיעו הטורפים אשר באדם * ואין איתם כיפה שחורה (ואף לא כיפה סרוגה) רק הדמעה והאלם * ואין אלוהים שם, כי הם יודעים שהאלוהים הוא הוא, שלא נברא בצלם * אלוהים הוא שלא נברא בצלם אדם, בצלם תינוק שאמו נשחטה* בצלם מיליון וחצי ילדים - עם שלא ידע ולא חטא * והאלוהים הזה, של כל הכיפות והשטריימלים, של זקני הרבנים ופאותיו של הילד * לא שלח מלאך, ולא עצר את המאכלת * - והיהודים החרדים אינם באים לאושוויץ. כי שם מת האלוהים, מת באש המשרפות האוכלת**
 
אני הייתי שם, באלף תשע מאות חמישים וארבע * התנורים שתקו. אין עשן מתוך הארובה * הפולנים טרם הספיקו לקבור את שארית העצמות, ואני דרכתי עליהן בנעלי ואולי דרכתי על אצבעותיה של בת דודתי, או על גולגלתו של השכן שגר מעלי * ואולי על צלעותיו של החבר שלי אולג הוכצייט, (שאביו היה קאפו), אולי * דרכתי - ופתאוםהסרתי את הנעלים, והמשכתי לדרוך, יחף * וכפות רגלי היו עם העצמות האלה, גם כבול אליהן, גם מרחף * וחברי המשלחת כבר ישבו באוטובוס והמדריך סופר והנהג צפר * ואין רוח אלוהים, ולא יד אדוני, רק עצם אל עצם, ועפר אל עפר **
 
חזרתי לאושוויץ. אלף תשע מאות שמונים ושלוש * חזרתי אליה כמו אל מקום הקדוש מכל קדוש * כי שם הוא כותל הדמעות, יותר מכל כותל אחר * שם עדיין בוערות העצמות יותר מכל הסנה הבוער * שם הלוחות השבורים והמרוסקים שלי שבין דיבר לדיבר * חזרתי לאושוויץ וראיתי ישראלים המהלכים בה בראש גלוי * ובוכים מול הררי הנעלים  והררי המשקפים * וראיתי את הכאב והזעם הצועקים מבעד לעפעפיים * וראיתי סב ניצול מטרבלינקה ונכדו יליד בת-ים * והם מתרפקים זה אל זה ואינם יכולים לעמוד בבכים  * - אבל אלוהים לא היה שם. כי איננו. כי אינו קיים **
 
יהודים חרדים אינם באים לאושוויץ. אל הקדוש מכל קדוש. אל המר ממר * כי אלוהים שלהם מונח שם. מת. שלד. ערער * ואין צידוק הדין, ואין ניחומים. ואין קדיש. ואין דבר **
 
מתוך "ידיעות אחרונות", תשמ"ז. 

 

אלוהים לא מת באושוויץ / ישראל וולמן
 

אלוהים מת באושוויץ, כתב חיים חפר בעיתון זה, והוא צודק, בכל הנוגע לאלוהים שלו, זה שהוא בורה מלבו.
כי אלוהים של המסורת היהודית ההלכתית לא התחייב מעולם לעשות עם בני-אדם את הטוב בעיניהם. להיפך. אלוהים על-פי הגדרתו, עושה תמיד את הטוב בעיניו. מי שתופס אותו כאיזה סנטה-קלאוס חייכני, המשפיע אך טוב על ברואיו, אינו עובד אלוהים אלא עובד אלילים.
"חובשי הכיפות" עובדים לאלוהים אחר. אלוהים, שהוא גם אל קנא, וקם פוקד עוון אבות על בנים, וגם מיטיב עם רשעים ומרע עם צדיקים. זהו אלוהים, שהוא חידה, והחידה הזו היא הכרח. כי בלעדיה, המאמין אינו "מאמין". הוא "יודע". כי בלעדיה אין אמונה ואין בחירה חופשית ואין עמידה בנסיון ואין אלוהים.
ומכאן - לעובדות. חפר כותב "יהודים חרדים אינם באים לאוושויץ, באים ילדי השומר-הצעיר, באים ילדי התק"מ... ואין איתם כיפה שחורה ואף לא כיפה סרוגה". טעות. יהודים חרדים ביקרו שם במאות, אולי באלפים. "אולי", כי איש לא חשב לטרוח, כמו חפר, למיין את הנכנסים לאתר על-פי פיסות הבד שלראשם.
אין עוד מגזר חברתי, שעיסוקו בשואה אובססיבי יותר מזה שבחברה  החרדית. לא רק שאין הכחשה - יש אף הגזמה, שמובילה לעיוות נורא, לניסיון לתת "תשובות" בנוסח הרב פרץ, כדי לסבר את אוזניהם של תמימים וטיפשים.
ובאשר ל"כיפה הסרוגה". בימים אלו ממש מסיירים עשרות סטודנטים דתיים מ"בר-אילן" במחנות השמדה. תנועת בני-עקיבא שולחת, מדי שנה, קבוצה של מדריכים לסיור בפולין.
 
זאת ועוד. הציונות הדתית מציינת שני "ימי שואה" מדי שנה: זה שקבעה המדינה, בכ"ז בניסן, וזה שנקבע בעבר כיום הקדיש הכללי - י' בטבת. בראש כמה מישיבותיה עומדים אנשים, שבשבילם החיים הם שיג-ושיח אין-סופי עם ריבונו של עולם, זה שמע אז את זעקות יקיריהם במשרפות, וזה שמעלה היום את תלמידיהם שנפלו בסערה השמיימה.
 
ואלוהים שלהם חי וקיים וגדול ונורא.
האמונה שאלוהים אינה אמונה על-תנאי. היהדות פוטרת, אומנם, את מי שמת קרובו מקיום מצוות, אבל היא מתעקשת לתבוע ממנו לברך "ברוך דיין אמת". הוא גם נדרש לומר, דווקא אז, "יתגדל ויתקדש" על מי שנטל ממנו את אהובו.
אהרון הכהן, אחי משה רבנו, שיכל את שני בניו באש האלוהים. כאשר נתבשר על מותם הגיב בשתיקה: "אהרון". איוב, לעומתו, איש תם וישר וירא אלוהים, שיאבד את כל אשר ויידום היה לו עלי-אדמות, זעק אל אלוהים זעקה גדולה ומרה. היהודי המאמין יימצא לעולם בין שתיקת אהרון לזעקת איוב, ויכבד את גזר-דינו של מי שאמר והיה העולם.
 
 
 
ידיעות אחרונות
יום רביעי ז' באייר תשמ"ז.

כ"ט בטבת תשס"ט 22:44
ברור,בסדר גם אני לא חושבת שד' צריך לעשות רק טוב שנראה לנו,
ואם היה ככה אז המצב היה נורא.
ולא,עמ"י לא נמדד בכמות..
אבל עדיין שרואים ש6 מליון נהרגו סתם ככה,בלי סיבה אנושית,אז זה מעורר ת'שאלה ואין מה לעשות!!
עדיין ממש קל לדבר,עם ישראל חטא אז ד' העניש.
אבל זה לא סתם.קהילות קדושות שלמות נמחקו!!
מליוני אנשים ילדים תינוקות והכל פשוט נמחק ביסורים!!
תגיד לי שזה לא חילול ד'!?
ומה עם "למה יואמרו הגויים איה אלוקיהם"!?
ו"יצחק סיגל"-איך אתה יכול להגיד שהם מתו על חילול ד'?
לפי מה שלימדו אותי זה קידוש ד'..
אין מה לעשות קשה להבין..
ברור לי שזה חשבונות שמיים וזהו ואנחנו לא יכולים להבין..
אבל עדיין משש מציק...
כ"ט בטבת תשס"ט 23:20
אבל צריך לזכור שלא כל מי שהיה בשואה היה "גיבור וצדיק וקדוש שנרצח על קידוש ה'.."
כי זה לא רק האנשים ששמרו תורה ומצוות נהרגו, אלא כל מי שזרם ולו טיפה דם יהודי בעורקיו..
ולכן אני יכולה להבין למה הוא אמר שזה לא "קידוש ה'" למרות שזה בארור שזה לא "חילול ה'"!
וחלילה לנו לשפוט אותם!! שה' לא יעמיד אותנו בנסיון כמו שלהם..

עם זאת, ולמרות הכל- ממש ממש התחברתי לתגובה של לידור.

רק טוב (:
כ"ז באב תשס"ט 21:38
כמו בשיר: יש דברים נסתרים לא נבין לא נדע
כ"ט בטבת תשס"ט 22:34

אלוקים היה שם שנאמר עימך אנוכי בצרה,גגן נאמר יוצר אור ובורא רע, הרע לו בא משום מקום, גם הרע הוא עלידי ה'

קשה לומר אבל גם השוא ההיתה בהשגחה , קשה לקטן כמוני להגיד למה ה' עשה כך אבל ברור לי שה ' היה שם כמו שהוא כאן.

לגבי הלמה ה' נהג כך אפשר לענות כלמי מני תשובות ף אבל לעולם לא נשמע תשובה מספקת ,

יש עוד דברים שאפשר להוסיף אבל אני מקוה שזה יספק.

כ"ט בטבת תשס"ט 23:40

בס"ד.

זו שאלה מעולה. אבל לא רק על השואה, זאת שאלה שצצה בכל פעם שאנחנו נתקלים במעשים של ה' שאנחנו לא מבינים...

זה היה בסוף הקיץ, משה הקטן היה בערך בן 6. האמת, היה בבית הספר די בעסה ,והוא חזר קצת מדוכא הביתה... כשהוא נכנס, הוא רואה מחזה נורא. אנשים עם סכינים קורעים את גופו של אביו לגזרים. הוא רואה אותם חותכים לו ת'גוף ויוצא החוצה בצרחות אימה:" רוצחים את אבא שלי, רוצחים את אבא שלי!" כולם עוברים על פניו, ואפחד לא מתייחס... אחרי מס' רגעים, שם לב אחד האנשים ברחוב לילד שצועק ונכנס איתו לבית, מוכן למאבק למען הצלתו של האבא. כשהוא כולו חדור במוראל גבוה, הוא מגלה שה"אנשים" ש"חתכו" את גופו של האבא, לבשו חלוקים לבנים, ותגים של בית החולים האזורי היו על דש בגדיהם...

הילד היה ילד קטן. לכן הוא נלחץ כשהוא ראה שחותכים את אביו. אבל למה המבוגר נרגע? הרי הוא לא יודע מה הם עושים?! אלא, שמספיק לראות את המדים של הרופאים, כדי לומר לעצמך: "אלו רופאים, הם באו לתקן ולא לקלקל, וגם אם זה כואב, זה לטובה"...

אסור לנו להיות ילדים בני 6. "טוב ה' לכל" - אנחנו יודעים ש"כל דעביד מן שמיא לטב"- כל דעביד רחמנא לטב עביד. כל מה שה' עושה הוא לטובה. כל. כל!!!!.

נכון, לא הכל אנחנו מבינים, אבל אנחנו רואים את ה"חלוק הלבן", אנחנו רואים שזה ה', ואנחנו נרגעים...

כמובן, "הניתוח" של האבא היה כואב. ה"מכה" שחטפנו בשואה הייתה קטלנית, אבל אנחנו יודעים, שזה לטובה! זה הרי "הרופא"!...

א' בשבט תשס"ט 18:03
א' בשבט תשס"ט 18:34

ב"ה

זה מה שענה הרבי מלובביטש לאחד ששאל אותו איפה אלוקים הי'ה בשואה:

בניתוח, אדם שעומד מן הצד יזדעזע למראה אדם ש"הורגים" אותו.

הבנה שלנו בעניין דומה להבנת אותו אדם מהצד. הוא-לא הבין שזה אך ורק לטובת המנותח ואנחנו לא מבינים...

א' בשבט תשס"ט 19:41
א' בשבט תשס"ט 20:19
זאת באמת שאלה קשה,אבל אם את מאמינה שהוא היה איתנו כשהיו לנו וכשיש לנו ניסים גדולים ועצומים, תאמיני שהוא איתנו גם בזוועות הכי גדולות.זה לא חוכמה להאמין רק בחצי.זה לא אמונה.(וזה לא אומר שאסור לשאול, סתם השאלה באה בעיקר מבית היוצר של הכופרים הגדולים,שהחדירו לנו שנים.מה התשובה שלהם על זה שעם קטן ומצ'וקמק הקים מדינה בעצמו ונלחם מלחמת עצמאות נגד כמה עמים וניצח,בלי כלום בידיו?האו"ם עזר? הערבים היו נחמדים?הכוח שלא היה לנו עמד לרשותנו?....אבל זה לא ממנהגם לשאול.כשטוב אף אחד לא שואל מאיפה זה מגיע. אבל אז כשרע תמיד יודעים א/על מי לצעוק.הלוואי והיינו יודעים לזכור את ה' כשטוב לנו ותמיד.יכול להיות שנחסוך לעצמנו את הכאב.
א' בשבט תשס"ט 23:03

א. שאלו בראיון את אמו של יוחאי לפשיץ הי"ד, שנרצח בפגוע במרכז,איפה היה א-לוקים בזמן הפיגוע. היא ענתה מיד: בספריה. זה היה כ"כ חזק.

ב. ה"בית ישראל" מגור הלך עם הרב לאו כשהיה קטן לטיל ברחובות ירושלים, במהלך כל הטיול הוא רק שתק, בסוף הוא נעצר ושאל את הרב לאו, אתה היית שם? ענה הרב לאו: כן.  -ואת העשן יוצא מהארובות ראית? -כן. ואת א-לוקים ראית שם בתוך העשן???

 

 

הערה: למה בדיוק הקב"ה עשה את זה אני לא יודע, ואין לי כוונה לדעת. בכל מקרה תמיד כדאי לחזור בתשובה שמא...    

ב' בשבט תשס"ט 01:28
זה היה אחיו הגדול של הרב לאו.
א' בשבט תשס"ט 23:26

איפה לא היה אלוקים בשואה?
יעני - מליונים מתו - מה? הוא לא הראה את עצמו מספיק?
פתאום קם ימח שמו הנאצי ו....השתלט על כולם. מה , זה לא מראה שיש משו מכון מלמעלה?
הרי , בדרך הטבע אנשים חשבו שזה לא יקרה.
ו.....הופ!! אלוקים מראה לכולם מי מנהיג את ה"טבע".
"הלו , אני כאן - אל תלכו לשם , באו , אלי , אני פה...."
אז...איפה היה אלוקים - הבנו. אלוקים היה שם.

למה אלוקים עשה את זה? או יותר נכון - זה נראה ממש אכזרי לעם שה' אוהב אותו...
נכון? יאפ.
אז.....??
אני מצרף לך קטע שכתבתי על "איפה היה ה' בהתנתקות" - הרי ת'כלס , שם -
זה גם מאוד הזוי. אנשים נלחמים על הארץ של ה'. על התורה של ה'. על העם של ה'.
התפללו מלא מלא תפילות שהוא אמר להתפלל. בכו והזילו הרבה דמעות לפניו.
ו....ה' - הופ! זהו - "גוש קטיף" - היסטוריה....

[תקראי את זה עד הסוף - שם בעז"ה יתבהר הכל]
קחי את הקטע על הגירוש ו...תחברי אותו במחשבתך על השואה.
------------------------------------------------------------------------------------------------

יש לי סיפור מקדים. היה ילד קטן , שכאשר הוא בא להכניס מברג לתוך השקע של החשמל , אבא שלו בא אליו שניה לפני שהוא מכניס את המברג ומביא לו מכה ביד ומרחיק לו את היד.הילד מתחיל לבכות.
אם אנחנו נבוא שלא ראינו מה היה לפני המכה שהאבא הביא  לילד , ראינו רק את המכה נבוא ונומר , מה? איזה אבא אכזרי? למה הוא מביא לו מכה? הרי הוא אבא שלו? - שאלה.
מה התשובה? בדיוק פה תמונה התשובה לשאלתינו ,בגלל שהוא אבא שלו אז איכפת לו מהילד , אנחנו לא ראינו את מה שקרה לפני ולכן אנחנו בעצם לא מודעים לזה שהאבא הציל את הילד ,והוא הביא לו מכה בגלל שהוא אוהב את הילד שלו , ובגלל שהוא לא רוצה שהילד שלו יקבל מכה חזקה ויוכל למות!
לכן - הוא מעדיף לתת לו את המכה הקטנה ואז הוא אומנם יקבל מכה אבל ינצל מדבר יותר רע! מה אנחנו רואים מהסיפור הזה? אנחנו רואים שיש דברים שאנחנו לא יודעים שהם לטובת מישהו ולא רק זה , אנחנו חושבים שזה לרעתו! אבל האמת היא שזה רק לטובתו!! יש דברים רעים שהיו אמורים לבא על עמ"י אבל ה' מנע זאת מהגויים להזיק לעמ"י! {לדוגמא: שבלעם בא לקלל את עמ"י , הם לא ידעו בכלל שמרחפת עליהם סכנה ,הם לא ידעו שהם היו אמורים לקבל מכה וה' מנע זאת מהם. כנראה יש עוד דברים גם היום ,אבל אנחנו לא יודעים.}
מה היה מחשבותיו של ה' בגירוש? אני לא יודע ואני גם לא יכול לדעת , כתוב "הנסתרות לה' אלוקינו ,והנגלות לנו ולבנינו עד עולם" , הדברים הנסתרים , לדוגמא - מה הסיבה שהיה הגירוש אני לא יודע. אבל ,דבר אחד אני כן יודע , אני יודע שיש מי שמכוון את העולם שהוןא אוהב אותי והוא לטובתי , הוא אבא שלי!! הוא הביא אותי לעולם והוא מביא לי כל רגע לנשום .{תראי איך הוא אוהב אותנו!
תראי לך שהוא לא ירצה להביא למישו לנשום 5 דקות ,רק 5 ,איפה הבן אדם יהיה?} בזה שהוא אוהב אותי אין לי ספק!! אם כן , למה אני חוטף ממנו מכות? אני חוטף מכות כי אם לא כך הייתי חוטף משהו יותר גרוע ,משהו שהייתי ניזק ממנו יותר.ומהו? לא יודע , אני לא נביא ,אין לי רוח הקדוש, אבל אני יודע שזה נכון כי אבא מביא לבן שלו מכות רק שהוא רוצה לחנך אותו ושלא יפגע!! לכן ,מההתנתקות אני לקחתי דבר אחד ,זה קשה וזה שבר הרבה אנשים {נהיו חולים ,אין להם עבודה וכדו'.} אבל{!!} זה לטובתי! לטובתי ולטובתינו בלבד!!
"כל מאן דעביד רחמנה לטב עביד" -כל מה שה' עושה זה לטוב לנו! לא יודע למה טוב ,אבל אני בטוח שזה טוב!! אם לא זה {הגירוש} , לכי תידעי מה היה עובר על עמ"י , ואולי ע"י יסורים אלו הופחת ממנו הכאב והעונש שהיה אמור להיות יותר מזה! מקווה שהובנתי. ועכשיו לענין התפילות- מה? כמה התפללנו וזה הלך לזבל?!? למי דיברנו?!? והתשובה היא: שום תפילה לא הלכה לזבל. שום תפילה לא התפוגגה כאילו איננה.התפילות עזרו! ואם לא כן אז במקום אחר! מה אני מתכוון? אני מתכוון שבבית חולים "הדסה עין כרם" {וכדו'} היה חולה במצב קשה , ופתאום הוא הבריא!! איך? יכול להיות שבגלל התפילות של גוש קטיף הוא הבריא!
תפילה לא הולכת ריקם , אולי בזכות התפילות שלך נמנעו כמה פיגועים , תאונות דרכים והתרפאו חולים!! כן , את , בזכותך!! את לא יודעת על זה ,אבל זה מה שהציל אותם!! מבינה? את הצלת יהודים!! אנחנו לא יודעים לאן הלכו התפילות ואיפה הועילו , אנחנו לא נביאים , אך מה שבטוח שהם הועילו!! הם לא הלכו ריקם , עמ"י הוא מבחינת "גוף אחד" , אם יהודי יתפלל על היד או הלב שלו , וכי זה לא משפיע על כל הגוף?!? אם הוא יקח כדור בשביל כאב ראש , זה לא משפיע על היד?!? כך עמ"י , "כל עמ"י ערבים זה לזה" ולכן אם לא השפיע כאן השפיע שם!!

--------------------------------------------------------------------------------------------


מקוה שהובנתי.
בשורות טובות!!

ו' בשבט תשס"ט 21:45

אבל האמת העמוקה היא, שהשאלה אינה אמורה להטריד אף לא אחד מאיתנו. האמונה אינה תלויה בטוב שיעשה ה' לעם ישראל, או להצלה שיספק לו בעת צרה. אמנם אסור לשפוט, אבל במבט מעמיק, אדם שלאחר השואה השליך את האמונה באל, מעולם לא האמין באלוהים אלא בעזרת אלוהים, דהיינו בטוב שאלוהים יתן לו.

אלו אמנם אמירות קשות, שבוודאי יגררו תגובות קשות, אבל ככה זה תכלס. האדם מישראל מצווה להתפלל מדי יום, מצווה לשמור שבת ולהגביל את עצמו למאכלים כשרים בלבד, אך בשום מקום אין הוא מצווה על הבנת הנהגת ה' בעולם. הציווים חלים על אדם בכל מצב ובכל סיטואציה, ואין לו הזכות לבוא בטרוניה אל אלוקים על דרך ההנהגה.

ז' בשבט תשס"ט 08:22
תגובהאנונימי

בס"ד

השאלה היא לא "איפה היה ה' בשואה"? אלא איפה את היית בפרשת "כי תבוא"?? אולי לא קמת לביהכנ"ס... או אולי כשקראו את פרשת התוכחה אמרת בלב "אוי רבונו של עולם אתה לא מתכוון ברצינות.. נכון?" אז זהו שה' היה רציני!!

את יודעת ה' היה כ"כ רציני שזה מפחיד לחשוב על זה..., וואלה עבודת ה' היא לא משחק ב"כאילו" זה משחק על אמת!! באמת העולם עומד על כתפנו לטוב ולרע , מה שכתוב בתורה באמת קורה!!  

דעי לך שאצלי השואה היא משהו איום ונורא שיושב לי אי שם בלב ולא נותן לי לשקוע לא נותן לי להיות אדיש ופעמים שאני רואה את המצב של עם ישראל אני אומר לעצמי "איך אתה יכול לשבת בשקט ולא לעשות כלום!! איך אתה תשלים עם עצמך אם חס וחלילה שוב תהיה שואה ואתה היית יכול למנוע אותה!" השואה נושפת בעורפי ואומרת לי תתעורר המשחק הוא אמיתי!!!

אסור לנו לשכוח את השואה ואני מאחל לך שהיא תעורר בך כוחות אינסופיים למען עם ישראל. בהצלחה.

ז' בשבט תשס"ט 22:14
בס"ד
סליחה, מה רבנים צדיקים שנהרגו על קידוש ד' בגיטאות אשמים? מה אמהות טהורות וצדיקות אשמות?
חוץ מזה, זה לדעתי ממש לא מזיז לנוער היום שיטת 'החטא ועונשו', להיפך, זה רק מרחיק אותם.
אז דחילק, די לנסות להפחיד.
ח' בשבט תשס"ט 13:52

בס"ד

מצד האמת "כאשר גבהו שמיים מארץ כן גבהו מעשי ממעשיכם". "היכן היית ביסדי הארץ" נאמר בספר איוב, האם היית ב"יסודות של העולם" בקבינט של רבש"ע שבו הוא מחליט החלטות?

אף אחד מאיתנו לא היה.

ולכן, אנחנו לא מבינים את מעשיו של ה' לגמרי. אנחנו לא יכולים לומר שהסיבות שאנחנו נותנים הם הסיבות האמיתיות, אלא, שכולם ביחד הם חליקים קטנים מהאמת האלוקית.

וכן, בכל התשובות שנתנו יש אמת. בתשובות שטענו שאין תשובות, במשל המופרם שאני הבאתי, בתשובות על פרשת "כי תבוא" ושאר הקללות. "אל אחד אמרם, רועה אחד נתנם"...

ולשאלתך לידור, מה הם אשמים? הידים אמורות לרעוד כשכותבים כאלה דברים, אבל כבר אמרו גדולים וטובים ממני שזה היה עונש על כך שלא עלו לארץ. (אומנם ה"מכתב מאליהו" יוצא נגד טענה זאת אבל כבודה במקומה מונח) מנגד, יש שכתבו שזה היה עונש על ה"מרידה באומות" של הציונות. חוצמזה- אדם (ובטח צדיק) לא חייב להיות אשם כדי למות. היו לא מעט שמתו בעוון הדור.

ויש המון המון להרחיב. ואין כאן המקום.

י"ג בשבט תשס"ט 23:32
תגובהאנונימי

בס"ד

קראתי שוב את מה שכתבתי ובאמת זה נשמע כמו "שיטת ההפחדה" אבל לא זאת הייתה כוונתי, בסה"כ רציתי להגיד שהשואה לא מהוה בעיה ושאלה לגבי איפה היה ה' אלא אדרבה מאוד מתאימה לדברים שכתובים בתורה ושלפעמים אנחנו קוראים אותם ולא מייחסים להם חשיבות. גם אני מאוד לא אוהב את "שיטת ההפחדה" אבל כשבאים לשאול על ה' אי אפשר להתעלם מזה שפרשת התוכחה היא מפחידה לא פחות מהשואה ואם כן ה' היה בשואה ולא סתם היה אלא שהוא אפילו כתב עליה והזהיר מפניה.    בע"ה שלא נדע צרות ונזכה לעבוד את ה' מתוך שמחה ואהבה.

י"ד בשבט תשס"ט 20:04

ב"גם כל חלי וכל מכה אשר לא כתוב בספר התורה הזאת"-פרשת התוכחה רחוקה מתיאור של זוועות השואה. אני דווקא הייתי בבית הכנסת בפרשת כי תבוא ואפילו קראתי אותה בקול רם. אבל אם תטעני שפרשת כי תבוא היא ההסבר לכל תחלואי העולם, תיתקלי בקושי רב להסביר דברים רבים. אני דוחה מכל וכל את הדעות הטוענות שהשואה אירעה בגלל שנמנעו מלעלות לארץ-הם שמעו בקול רבותיהם, אחרי הכול, ולא אמרה תורה שבע"פ "אפילו שוגגין אפילו אנוסין אפילו מוטעין"?

אני לא חושב שניתן להצביע על חטא מסויים של דור ולומר שעל זה זה קרה. מנשה היה המלך הרשע ביותר בממלכת יהודה, והוא מלך בירושלים 55 שנים שלמות, לעומת נכדו יאשיהו שעבד את ה' באמת וקיבל חץ לפנים, למרות ההבטחה "ונאספת אל קברותיך בשלום". צריך להעמיק בלימוד פרשת התוכחה בכדי להבין את משמעותה האמיתית והאם יש לה השלכות כלשהן בעולם הזה. אבל המאמין האמיתי אינו תולה את אמונתו בצורת ההנהגה של הקב"ה. אדם לא מסתכל על הנהגת ה' ואומר "או, התרדמת של שרון הייתה במקום אחרי ההתנתקות, ריבונו של עולם, קבל ח"ח", ואחר כך "שמע הילד הזה שאיבד את רגלו בגלל הקסאם, זה לא היה במקום. לא מדבר איתך". זו הייתה הקצנה לכיוון הילדותיות, אבל רבים מנהלים את חייהם הדתיים כך, וזו אינה אמונה באלוקים.

כ' באב תשס"ט 22:49
צאנונימי
כ' באב תשס"ט 23:07
...
מה זה השאלה הזאת איפה הוא "היה"? מה זה "היה" בכלל?? מה זה בכלל חיים? מה אנחנו מבינים בכלל???
עבודת ה' זה עבודה שלי לבקש אמת כתוב כי "אני" ידעתי כי גדול ה' מכל האלוהים, ורבי נחמן אומר על זה שכל אחד משער גדולת ה' בליבו, אין בזה עניין בכלל למילים וביטויים
ואם אדם מבקש את האמונה אז הוא מוצא אותה
זה לא בקשה קלה בכלל, זה בקשה כל החיים
לשמוע
מה זה "איפה"???
מה עניתם בכלל? מה עוזר כל החוכמות האלה?
לא צריך חכמות וחקירות, ולא צריך לפחד מהכפירה
רבנו אמר העיקר לא לפחד כלל
וזה לא על חושך או כלבים... לא לפחד כככללללל!!!! משום דבר בעולם!! צריך לבקש אמת ולא לפחד מכפירה
ורבנו אמר העיקר בפשיטות ותמימות כי חכמות וחקירות אין צריך כלל, ועיקר הנפילות בא מחכמה
אוי כמה שזה נכון...
 
כ' באב תשס"ט 23:12
כל החכמות שלנו
נראה לנו איזה חשיבות כבוד
הכל שטויות
הדעה האמיתית נמצאת בתמימות
הלוואי שנהיה דבוקים באמת באמת בצדיק
כי יש מקום שיש דעה אמיתית
שיש תקווה לכל
כ' באב תשס"ט 23:18
מחכמות וחקירות כי זה עושה פגמים איומים באמונה
הלוואי שנזכה לא להתרחק מהאמת ולא ליפול בחכמות ששם אבן נגף עמלק רח"ל
נכון יש שאלות יש חכמות יש קושיות ויש לנו שכל
הלוואי שנזכה לטהרה
כי אני לא יודע מי מסוגל בדור הזה ללכת ולא ליפול
לדידי הלוואי שהאור הבהיר הזה של האש שתוקד עד ביאת משיח יציל אותי מהחכמות ותהא יציאתי מן העולם כביאתי
באמת מה אנחנו מבינים בכלל
יש עניין שנתהפך הכל לטובה
במקום שלא מבינים שם מבינים הכי הרבה
כי גבוה מעל גבוה.. וגבוהים עליהם... עד אין חקר
ואין חקר לתבונתו
כ' באב תשס"ט 23:25
שיש פה התחמקות..
אבל זה לגמרי לגמרי לגמרי ההיפך
זה ההתמודדות עם הקושיות
בצורה הכי אמיתית שאפשר
מי אמר שלענות זה התשובה
לשאול זה התשובה
לא חשוב, קשה לסביר את זה במקום המצומצם הזה...
וכל אחד שרוצה להיכנס בחוכמות
 אז שידע שבמקום שיש חכמה יש תביעה
יש תביעה לאמת
כי אם אדם הולך בתמימות אז הולכים איתו בתמימות
ועץ החיים בתוך הגן
ועץ הדעת טוב ורע
אנחנו כל כך בחושך שאין לנו מושג
רק המעט שעוד נשאר שעוד ה' מאיר לנו טיפה מן הים
גם בדור הזה
וזכות אבות לא תמה
זכות הצדיקים הקדושים והאמונה הטהורה שמסרו נפשם עליה
היא תעמוד לנו להצילנו לחיות באמת
וזה המעט דעת שנותר לאחוז בה אם נזכה
 
כ"א באב תשס"ט 12:28
לפי הרב קוק,היהודים שמה היו אמורים לעלות לארץ.והקב"ה "שלח" את מבשרי הציונות שקראו לעלות לארץ פעם אחר פעם ו....זה לא הלך.
יש פס' כזה איפשהו שאם עמ"י לא ילך בדרך הקלה (=לפי התורה כמו שהוא אמר ללכת) הקב"ה ילך איתנו בדרך הקשה (אם אני לא טועה זה נמצא בדברים איפשהו)
 
ובזמן שלנו,בעקבא דמשיחא הזמן לעלות ולבנות את א"י...... מומלץ לקרוא את החוברת ארץ לא נודעת של הרב עוזיהו שרבף שמרחיבה
 
מומלץ לקרוא את הספר מכתבים לטליה,מוסבר בהרחבה שיטת הרב קוק בעניין השואה
 
נ.ב:ביום השואה באולפנא מישי שאלה את זה אז הראש אולפנא אמר שלפני ששואלים איםה הקב"ה היה שישאלו איפה היה האדם בשואה
כ"א באב תשס"ט 12:56
כל העם היהודי היה נשמד! זה שאנחנו פה זה כבר מראה שהקב"ה היה בכל מקום בשואה.
כ"א באב תשס"ט 22:49
ב"ה
 
 

דעתו של הרבי מוצגת לאחר דרשת הרב עובדיה יוסף על השואה
http://www.chabad.info/index.php?url=article_he&id=47311

דעת הרבי על השואה ממבט של שומרי המצוות

http://www.chabad.info/index.php?url=article_he&id=19883

כ"ב באב תשס"ט 00:40
אלוקים היה בשואה,זה ברור.
 
למה הוא עשה את זה?
 
יכול להיות שזה תיקון דור שעשה חטאים,כנראה שהאנשים האלה שסבלו כ"כ הרבה
 
הם צדיקים שרק באו לתקן!
 
אי אפשר לדעת מה באמת הסיבה האמיתית,אף אחד בעולם לא יכול לומר לך.אבל זה יכול להיות סיבה
 
אחת..וכל השאר זה רק אמונה בו יתברך שלא עושה שום דבר ללא מטרה ח"ו.
 
"אל תשאל למה תשאל מי"
 
כל טוב.;)
 
 
 
 
כ"ז באב תשס"ט 21:39
כ"ג באב תשס"ט 21:49
אבל משו שפתאום עלה לי השנייה...
 
איפה אלוקים היה בשואה?!
במקום שממנו יבוא המשיח[לא ידעתי איך לנסח אתזה, תבינו לבד..]
כאילו, יש איזה מדרש:
 ספר משלי יעקב - פרשת וישב
"שבטים היו עסוקים במכירת יוסף ויוסף היה עסוק בשקו ותעניתו וראובן בשקו ותעניתו ויעקב היה עסוק בשקו ותעניתו. יהודה עסוק ליקח לו אשה. והקב"ה היה עוסק בורא אורו של משיח..."
לא'ד'ת מאיפה זה באלי, אבל לכו תדעוו..
כ"ז באב תשס"ט 14:05
שמעתי פעם דרשה של רבנית בנושא...
 
והיא אמרה שהשואה היתה תהליך שעמ"י היה חייב לעבור....ז"א שבלי השואה הגאולה לא הייתה יכולה לבוא.
 
כ"ז באב תשס"ט 15:07
ע"מ שיעלו יהודים לארץ ישראל ותוקם מדינת ישראל שהיא אתחלתא דגאולה
 
הקב"ה ניסה הרבה דברים אחרים שלא צלחו - ולא נשארה ברירה...
כ"ז באב תשס"ט 18:29
אף אחד לא שואל את השאלה הזאת על חורבן בית המקדש (שאגב שם המצב היה יותר קשה) ולמה כי על חורבן בית המקדש יש הסברים בפסוקים\ מדרשים\ קינות, אם כך כל מה שצריך לעשות זה לקחת את התשובות מחורבן בית המקדש ולשים אותם בשואה
כ"ז באב תשס"ט 21:35
למה מה נראה לך? הוא ככה יעזוב יהודים שצריכים אותו??? הוא היה בכל מקום שהיו יהודים, דאא!
כ"ז באב תשס"ט 21:37
זה איפה אלקים בורח כשנמאס לו, כאילו חשבתי כמה בא לי לברוח, ואז חשבתי: מה עם אלקים? לאיפה הוא בורח להתבודד?

אולי יעניין אותך