בס"ד
פתאום אני קולט שאני חולם ולא מתרכז בפיוט(לא דבר נדיר לצערי, ד"א מסתבר שכנראה חלמתי כבר מהקטע שלפני לכה דודי).
אני יוצא מהחלימה ואני מנסה לשים לב איזה מילים השפתיים שלי בדיוק אומרות בפיוט.
אז הייתי ב"
הִשְׁמִיעָנוּ אֵל הַמְיֻחָד.
"
ואז לרגע אני פתאום מנסה להבין מה המשמעות של המילים שכל שבת אני אומר אותן(וכנראה שכבר חשבתי על המשמעות הזאת בעבר אך שכחתי).
לרגע אני חושב שהכוונה במילה "אל" היא "ל" כמו למשל "הלכתי אל המעין" כלומר "למעין", אך פחות מרגיש לי מתאים למילה "המיוחד" ולמשפט שלפני.
"
שָׁמוֹר וְזָכוֹר בְּדִבּוּר אֶחָד. - המשפט שלפני
הִשְׁמִיעָנוּ אֵל הַמְיֻחָד.
ד' אֶחָד וּשְׁמוֹ אֶחָד.
לְשֵׁם וּלְתִפְאֶרֶת וְלִתְהִלָּה :
"
ואז ברור לי שהכוונה "אל" היא לה'. כלומר מלשון "אלהים".
וד"א אם איני טועה בכל מקום בתפילה כאשר אל מנוקד בצירי כמו בפיוט אז הכוונה היא מלשון אלהים.
לעומת זאת כאשר מופיעה המילה אל בסגול הכוונה "ל" (כמו למעין בדוגמא).
זה נכון?
ואז יוצא ש:
שָׁמוֹר וְזָכוֹר בְּדִבּוּר אֶחָד. - המשפט שלפני
הִשְׁמִיעָנוּ אֵל הַמְיֻחָד.
שמור וזכור בדבור אחד הישמיענו ה (שהוא האל היחיד, ששולט בהכל (והמיוחד שהרי כל השאר הם פסלים והבלים)).
ואנחנו ממשיכים בהקשר:
ד' אֶחָד וּשְׁמוֹ אֶחָד.
לְשֵׁם וּלְתִפְאֶרֶת וְלִתְהִלָּה
אין עוד מלבדו אלהים, אין עוד מלבדו מושל ותקיף.
וכל התפארת והתהילה שייכם לו.
שבת שלום!







