למה?! (מה עובר על המגזר)תמים

למה אתה מסתכל עלי מוזר כששרתי בתפילה? אתה שר שירי הלל לקבוצות כדורגל.

למה אני צריך להסביר לך על הפאות שלי? לך יש תספורת של גוים (מערינ"ס בלעז).

למה זה כ"כ אסון שאני לא עושה בגרות? אתה מתקשה להבין כתב רש"י.

 אני יודע שכל גולשי פורום זה הם בבחינת צדיקים גמורים, לא אליכם מופנות קושיותי.

התפרסם סקר על אחוזי נשירה בנוער הדת"ל. כשאלה הפרופורציות שלך הכל ברור.

כואב כמה שזה נכוןמתיישב בנשמה


הם מחפשים מקום,שישימו לב אליהםאין כמו ה'


הם מחפשים משמעות אך לאאין כמו ה'

בדרך הנכונה, וזה התוצאה

לאהוד קבוצת כדורגל ההנאה מגיע מהתחושה שאתה חלקאין כמו ה'

ממשהוא גדול, וזה חסר להם בקיום התורה והמצוות

אני לא מסכימה איתךאין קדוש כה

אני לא חושבת שדתל"שים הופכים לדתל"שים כדי שישימו לב אליהם.

אני חושבת שזה נובע הרבה פעמים מתסכול וחוסר רצון להתחייב לכל החוקים של הדת, מתוך חשיבה שאתה כבול ואתה רוצה להשתחרר. זה גם בא לפעמים ממקום שאתה מרגיש שזה לא שייך אלייך ושאתה דתי רק כי ההורים שלך דתיים וכאלה. ולפעמים זה יכול להגיע ממקום של מרד גיל ההתבגרות שבא לך לשים פס על כולם ולעשות דווקא ההפך מכולם.

אני לא חושבת שמי שהופך לדתל"ש אומר לעצמו "יואוק איך בא לי שמהיום כולם יתייחסו אלי"

מצטרף...נער גבעות מצוי

מכיר את ההרגשה.. טוב מדי..

מזדהה!!מדבר שור

וואווו קרעת אותי!! 
זה כל כך נכון! 
השפוים שנשארו, צריכים להגיד! 
אני עובד את השם ולא בני אדם!! 
תסתכל עלי מוזר, לא אכפת לי ( כל עוד אני לא פוגע באף אחד) 
אנחנו רוצים קדושה 
מה? זה מוזר היום? 
מי שזה מוזר לו שיהיה לו לבריאות 
 

חולקלולב
הכללה גסה ומוטעית. הפכתם את כל מי שאין לו פאות לאדם עם מארינס. את כל מי שלא שר בתפילה לאוהד כדורגל. את כל מי שעושה בגרות לבור ועם הארץ בתורה.

לדעתי רוב החברה היא באמצע ולא ב2 הקיצוניות שהצגת. זה טעות וחבל לשפוט ככה, ככה לא תתקדם הרבה באהבת ישראל ובכלל בהסתכלות נכונה על המציאות.
נכון.. אבליחידי
מסכים איתך בקשר להסתכלות הזו ולפגיעה שהיא גורמת באהבת ישראל וכו'.
אבל אני לא חושב שיש פה אמצע. זה לא אומר שכולם צדיקים או רשעים, אני מתכוון לגורם ולמניע של החיפוש של האדם. אפשר להרגיש שיש כאלו שבאמת באמת מחפשים קדושה, דבקות וכד' ואנשים כאלו ירגישו הרבה את ההרגשה שמי שכתב למעלה תיאר. התגובה המתמיהה של המזלזלים/מפקפקים במחזותינו
המשךיחידי
כבר נפוצה ואני לא חושב שהיא באה ממקום רע, הם באמת לא מבינים מאיפה כל זה בא.
הסתכלות פנימה...לולב
רוב האנשים מחפשים את הדרך שלהם לעבודת ה', מה נעשה שלרוב מי ששר ויש לו פאות הוא יותר מושך תשומת לב? באותה מידה שלמי שיש מארינס הוא מושך תשומת לב. במקום לדבר בחיצוניות תתעמק ותמצא בכל אדם (גם ההוא עם המארינס/הפאות) את הצד הטוב שמחפש אהבת ה'. די לשפוט בחיצוניות, זה לא בריא לאף אחד. זה גורם לאנשים "לשרוף" את חברים שלהם וזה גורם לשנאת חינם ולאנשים להתרחק מהיהדות הקדושה בגלל הסתכלות חיצונית.
מסכים לגמרי..יחידי
מסכימהכן זו אני
אני מזדהה עם מה שכתבת במאה אחוז!שלמה גר

הנתונים הם כשליש מהחברה הדת"ל היא תורנית שומרת על קלה כבחמורה, שליש - הם באמצע שיש להם רצונות טובים בכך שהם רוצים להתנהל ע"פ התורה אבל בשורה התחתונה הם מפשלים קצת מבחינה הלכתית אבל הם לא כמו המרארינס שהוא הזכיר, ושליש - הם דתיים לייט בהגדרה ואפ"י מדי פעם קצת לועגים לרציניים מה שהוא הזכיר מרינס.

יש בעיהלולב
יש בעיה מאוד רווחת בציבור היום שהחבר'ה עם הזקן והפאות חושבים שרק הם עובדי ה' ומחפשים קרבת אלוקים. זה טוב שהם רוצים את זה אבל זה לא אומר שמי שאין לו זקן ופאות הוא לא עובד ה' או עובד ברמה פחותה מהם. מחילה אבל עם הסתכלות כזאת חיצונית - עדיף שיורידו את הפאות והזקן ויתחילו לעבוד על אהבת ישראל. זה נשמע קלישאתי אבל בלי אהבת ישראל אין לאף אחד זכות לדבר על האחר.
זה קצת מתחבר למה שכתבתי...נפש חיה.


לענ"ד, בד"כ יש קשר בין פאות ליר"ש.אני העבד

בס"ד

 

לא אומרת שמי שאין לו פאות וזקן לא יר"ש,

אבל בד"כ מי שיש לא פאות יותר יר"ש.

חוץ מזה,

ניראלי הוא התכוון יותר לעקרון.

מי שנראה יותר דוס, ומתנהג ככה,

נראה מוזר 

(בסביבות מסוימות.)

רק להגיד לך- שישאנשים שהוכיחו ההפך מהאמירה הזונפש חיה.


שובלולב
לצערינו המון פעמים דווקא אלה שמגדלים פאות הם לא אנשים יראי שמים ועדי לכסות את זה הם לפחות בחיצוניות עושים את עצמם. (שזה גם דבר חשוב אבל הוא חיצוני).
ובלי קשר לזה שהמון פעמים אנשים מגדלים פאות נטו בגלל שזה מה שעושים באיזור שלהם וכך כולם נראים, ופתאום שהם מגיעים למקום שלא כולם כך הם חשים את עצמם יותר מכולם, אבל בתכלס זה רק חיצוני.

נשמע מדברי שיש לי משהו נגד פאות וזקן - זה לא נכון. פשוט אני מדגיש את הצד הפחות יפה של העניין הזה כדי להוציא אנשים מאשליה שכל מי שיש לו פאות הוא צדיק, ולמה אני מנסה להכניס את זה לאנשים? כדי להכניס לאנשים טוב ללב שאהבת ישראל זה לא את האדם אלא אהבה פנימית של הנשמה!
צודק!שלמה גר


עובר עליו תהליך. סבלנות אהבה ואמונה והכל יהיה טובנפש חיה.
תזכיר לי להרחיב בזה
מסכימה עם הקטע, אבלתורה ועבודה

אני מסכימה עם כל הקטע של הסתכלות התמוהה על כאלו שמחפשים קדושה, אבל הציק לי הקטע של הבגרות. כאילו לעשות בגרות זה 'חילוני' לחלוטין ומי שבאמת לומד תורה לא צריך בגרות. זה גם חשוב

אולי רצית להגיב לפותח השרשור?נפש חיה.
הקטע של הבגרות ממש פגע בישלמה גר


לגבי בגרות אפשר להבין את התמיהה ולא שאני חושבת שהיא מוצדקתלא נשברים!
באמת כואב ואנחנו צריכים לעשות הכל כדי למנוע את זה!!!יובל הנגן


אני רוצה להגיב בתור מישהי מהצד, אפשר?נפש חיה.


אז בתור מישי מהצד.... תודה! אז ככה [זה יצא קצת מבולגן אנינפש חיה.
עבר עריכה על ידי נפש חיה. בתאריך א' בתמוז תשע"ז 22:14

אשתדל שלא]- אם חזרתי על דברים אז סליחה לא ממש עקבתי אחרי כולם פה...



1. אני לא יודעת אם אתם מכירים- אבל הרב קוק כתב פעם מאמר בשם "מאמר הדור" . המאמר הזה נכתב בתקופה של דור החלוץ- והיחס אליו בתור דור שלא שומר תורה ומצוות. שם הוא בהרבה עין טובה מסביר שהקילקול לא נעשה סתם. ואומר שם משפט כזה: 

  • "דורנו, הוא דור נפלא, דור שכולו תמהון. קשה מאוד למצוא לו דוגמה בכל דברי ימינו. הוא מורכב מהפכים שונים, חושך ואור משמשים בו בערבוביה. הוא שפל וירוד, גם רם ונישא; הוא כולו חייב גם כולו זכאי. אנחנו חייבים לעמוד על אופייו למען נוכל לצאת לעזרתו" (עקבי הצאן, עמוד קח).
    באופן אישי אני מבינה את המשפט זה ככה- הדור מאד מתוק ובריא, כשם שעוצמת החולי גדולה. אנחנו צריכים להשתדל "לדבר בשפה שלו" כדי לעזור לו לגלות את הצדדים הבריאים שקיימים במהפכה הזו [=לא מהפכה של חילוניות, אלא מהפך תודעתי שמתחיל קודם כל מתפיסה תורנית משמעותית]
     

 

1א. אותו הרב קוק כתב בערך באותם זמנים קשים שהיו בארץ [להתיישבות בפרט, וממילא למבט על כל התהליך הזה בעיניים של יהודים דתיים שרואים אנשים חופשיים מקימים פה ישות התיישבותית] את המאמר "להוסיף אומץ". שם עיקר העניין הוא ממשיל חפירת מאר- כשהיא כבר חפורה מתחילים לנבוע מים אבל מעופשים ומלוכלכים. ואז הוא מתאר את תגובות האנשים- יש מי שמתייאש והולך- ויש מי שאומר "אם יוצאים מים- סימן שבהמשך בטח יש מים נריים וטובים! בואו נתחזק !" וממשיכים עד שבאמת מגיעים למים זכים וטובים.

נראה לי שהנמשל מובן. מי שבכל זאת רוצה מוזמן בפנים להסתכל זה מאד יפה.

2. עוד סיפור שנזכרתי בו זה שידור ברשת מסויימת . דיבר שם הרב שמואל אליהו שליטא. עלה שם מישהו שהתאונן באוזמיו על אישה שלא כיסתה את שיערה כמו שההלכה דורשת.  במקום לענות לו בתקיפות [או להסכים איתו בעצם כי תכלס מהדין הוא צודק]
 הרב במשך עשר דקות הילל ושיבח את אותה אישה שבמסירות נפש מקפידה לכסות את שיערה ולו בצורה חלקית, בזמן שזה נדיר בסביבה שלה!! אתם מבינים?? הרב יכל להסכים איתו, אל הרב נקט בגישה של עין טובה כלפיה. לראות את הצד הטוב שבמעשים שלה.  וככה הראה לאותו מאזין שאמנם מהדין הוא צודק, אבל הקיטרוג לא יועיל כאן...ולימד אותו בדרכי נועם לשנות את צורת ההסתכלות על עמ"י שעדיין אולי לא מקפידים על כל המצוות, אבל רחמנא ליבא בעי [= הקב"ה רוצה את הלב.].

[אני יכולה לספר מעצמי- שמעתי שיח של שתי נשים לא דתיות שהניב את אותה תובנה- אחת מהן סיפרה כיצד היא מתכוננת לחג, היא אמנם לא מקפידה על קלה כחמורה אבל בהחלט משתדלת ומכבדת את החג כפי הבנתה, ומאד התרגשתי מעצם השיח על כך!]

3. מסתכלים עלינו בתפילה? מסתכלים ושואלים על מצוות? - מצויין! 1. "לא יבוש מהמלעיגים עליו"..."ישראל אשר בך אתפאר-"- אנחנו יכולים לפתח ככה שיח אגב הסבר על מהות הדבר שאנחנו עושים. 2.  ככל שנסביר בצורה נעימה- הרושם ייצטייר יפה ואנשים יילמדו מאיתנו, ואם לא יילמדו לפחות ייתרשמו מאד לטובה כך שכך המבט יכול להשתנות על דתיים/ תורה ומצוות. ואם לא ייתרשמו?- נו.....לפחות לא ילעגו בחומרא....

4. - אני חושבת שכדאי לנו להתאמן בדברים האלה- הכלה. סבלנות. כלפי מי ששונה מאיתנו, ומקיים דברים אולי בצורה פחות מהודרת, אבל בואו לא נשכח שהוא גם מקיים!
האם האמת נמצאת רק אצלינו?
האם כל מי שלא "טוב" כמונו- דינו ברותחין?!


ולאמץ את המשפט של הרב צבי יהודה "יש להרבות בשני האלפין"אהבה. אמונה.
הם נוער. ונוער כמו נוער- מקיימים בעצמם לפעמים "התנערי"- מנערים מעצמם כל עול- אם זה עול גשמי- בגרויות, הורים, מורים....ואם זה ברוחני- מנסים לבחון מרחוק חיי תורה ומצוות. בדרך כלל זה כדי לשוב אליהם מבחירה ולאמץ אותם אל לבבם בחיבה יתירה למשך חייהם העתידיים כיהודים יראים בע"ה...

וכדי שנתמיד בזה- כדאי לנו לעשות "תרגילי עיניים"- להביט את תוכיות לבבם של אותם נערים- כשם שהקב"ה יודע שנשמתנו חוצבה ממקור טוב והרע שלעיתים אנחנו נשבים בו הינו רק חיצוני ובשום פנים איננו שייך למהותנו הטובה מעצם היותינו בניו.

ככל שנתמיד בעין טובה כלפי חברינו
כך בע"ה הקב"ה ישפיע עין טובה של חסד וגאולה שלימה הרחמים
אכי"ר.

יפה מאוד!שלמה גר


מהמם!!דרשתי קרבתך!!!!
המצב באמת כואב ועצוב, אבל יש לך הסתכלות מאוד אופטימית וחיובית
הלוואי על כולנו!!
אמן!!נפש חיה.
המצב כזה.
ובאמת שבתוך תוכו
כל יהןדי הוא זהב.





איך אמר הרב קרליבך
"כל יהודי הוא קודש קודשים!"
וואו!!אתה מדהימההכי בא אורךאחרונה

אשרייך!את צדיקה אמיתית!!

כל הכבוד לך על האהבת ישראל העצומה שלך,שכויחכן

מורה נבוכים..סלמון

אם מישהו שרחוק מיראת שמים מסתכל עליך מוזר - אין בזה שום שאלה...

אז את כל קטע הבגרויות, מארינס או שאר מרעין-מערביים תוריד מהפרק. 

אין בזה שום שאלה שאתה מוזר מבחינתם, הם לא מבינים בכלל את הקטע שלך.

 

ואם מישהו שקרוב ליראת שמים ומחפש קרבת ה' מתסכל עליך במוזרות,

זה פשוט מכיוון שלשיר בתפילה או לגדל פיאות ארוכות במיוחד וכד' - זה דבר משונה כיום.

 

אני לא אומר טוב או לא, נכון או לא, אמת או שקר. פשוט משונה.

אל תקח את זה ללב, לא מחפשים לפגוע בך...

 

נ.ב.

המלצתי האישית: אם מפריע לך הנושא, סימן שגם אתה מרגיש שזה משונה...

אז או שתעזוב את החברה שבה אתה נמצא ותהיה בחברה שתומכת בהתנהלות שלך,

או שתלמד לא להיות יוצא דופן. שאל רבנים גדולים ותראה מה יגידו לך.

אוסיף מעטנקדימון
היום יש גישה מחודשת בציבור שנקראת ׳חסידית׳. למעשה זה דגש ענק על הרגש ועל דביקות ב׳דביקות׳, ובעצם לעשות תנועות מוגזמות בתפילה ופיאות ארוכות בהגזמה וכפיים וכדומה מעיד על כל זה.
אני יכול להבין גם בחור שאינו יר"ש שיסתכל על זה בעין עקומה, כי זה נהיה קצת פגאני.
מה קשור בגרות לצדיקות ולכתב רש"י?דבג


חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך