כ"א בשבט תשס"ט 19:05

בס"ד

 

כאן אני רוצה לרכז את כל השיטות ללמוד למבחנים. מי שיש לו איזו שיטה - זה המקום.

כללים:

כל שיטה בהודעה חדשה.

בכותרת צריך להיות שם או תאור של השיטה ולאיזה מקצוע [או מקצועות] היא מתאימה.

ניתן ורצוי להוסיף דוגמאות, המלצות והערות.

 

ב"הצלחה!

אילה שלוחה.

כ"א בשבט תשס"ט 19:18

בס"ד

 

ועוד הרבה מקצועות.

השיטה:

מכינים הרבה פתקים קטנים [אני ממליצה על גודל  של כרטיס אשראי או כרטיסיה בערך - אפשר גם קטן יותר או גדול יותר לפי ההעדפות]

על כל פתק כותבים משהו קטן אחד [מקסימום 2]. למשל: מילה באנגלית [עם הפירוש או כשהפירוש בצד השני], מושג בהסטוריה [או תושב"ע, ספרות ואחרים] והסברו [אפשר שוב את ההסבר בצד השני], נוסחא במתמטיקה שצריך ללמוד בע"פ, משפט בגאומטריה שצריך לדעת. בקיצור: כל מה שרוצים. אפשר ורצוי גם לעשות את הפתקים בצבעים שונים או עם איורים קטנים בצדדים שיהיה יותר יפה וכיף [וגם כי זה עוזר לזכרון - להשתמש גם בחוש הראי'ה]

ועכשיו - לטריק הגדול: שמים את הפתקים בכיס [של המכנסיים, החצאית, הסווצ'ר, המעיל], ואם אין או לא רוצים אפשר גם בארנק, בקלמר ובכל מקום אחר.  בכ----ל זמן פנוי [שזה כולל: המתנה בתחנה או בתור, נסיעה באוטובוס, הפסקה, או כל זמן "מת" אחר שיש לכם] אפשר ורצוי ללמוד משהו. מומלץ ויעיל מאוד. ב"הצלחה!

 

אילה שלוחה.

ט"ו בחשוון תשע"ד 19:35
עבר עריכה על ידי רחלי 14 בתאריך ט"ו בחשון תשע"ד 20:29

וואלה שיטה מצוינת !קורץ

כ"א בשבט תשס"ט 19:27

בס"ד

 

את השיטה הזו למדתי מחברה שלי [אחת גאונה במתמטיקה כמובן] לפני כמה שנים לכבוד אחד המבחנים [או שזו היתה בגרות??] עם גאומטריה. לדעתי מעולה.

השיטה:

במקום לנסות ללמוד את המשפטים וההוכחות אפשר פשוט.... להוכיח אותם.

לוקחים משפט בגאומטריה, משרטטים את הנתונים בצורה הכי "לא כובלת" [נניח אם זה משפט על משולש על תציירו משולש ישר זווית, שווה שוקיים וכו'].

עכשיו, נסו להוכיח את המשפט על סמך משפטים אחרים. מנסיון בד"כ הרבה יותר קל לזכור אותו אח"כ ולפעמים ממש לומדים אותו בע"פ תוך כדי

אם הצלחתם להוכיח - מעולה

אם הצלחתם להוכיח שני משפטים אחד על סמך השני, או אם לא הצלחתם בכלל להוכיח - לא נורא! אם ניסיתם מספיק זמן אתם בד"כ תזכרו את המשפט בסוף...

 

באותו אופן אפשר לעבוד גם בנוסחאות במתמטיקה.

 

 

ב"הצלחה!

אילה שלוחה.

 

 

כ"ב באדר תשע"ג 13:54
כ"א בשבט תשס"ט 19:30

בס"ד

 

גם זו שיטה של חברה [אחרת] שלי.

השיטה: פשוט מאוד. מקליטים את השיעור עצמו, או מקליטים את עצמכם מקריאים את החומר. אח"כ אפשר לשמוע [אפשר ומומלץ במיטה לפני שנרדמים - יש גם סיכוי לחלום על זה בלילה ] אבל אומרים שזה גם עוזר לזיכרון. מה שבטוח, זה לא מזיק.

יתרונות: אפשר לשמוע גם כשעוצמים עיניים, כשאין את המחברת \ הספר, כשאין אור מספיק [כמו בנסיעה בינעירונית].

יתרון נוסף הוא שזה עוזר מאוד לבעלי זכרון שמיעתי.

 

ב"הצלחה!

אילה שלוחה.

כ"א בשבט תשס"ט 19:34

טוב במיקצועות (היסטוריה, ספרות, תנ"ך וזהו נראלי..) - אני קוראת את הספר (או את התנ"ך) כמה פעמיים.....

ואז עוברת על הסיכומים של המורה ועל דפים שחולקו ואז לבסוף מסכמת בעצמי......

במתמטיקה ואנגלית ולשון: אני פשוט מתרגלת מהספר ומשלימה את כל התרגילים שלא עשיתי......

וזהו נראלי.......

 

כ"א בשבט תשס"ט 19:36

בס"ד

 

זו היתה ה-שיטה שלי, בערך עד אזור כיתה י'. [עד שהשיטה של אמא שלי החליפה אותה]

שיטה מעמיקה מאוד ללמוד, אבל גם דורשת לא מעט זמן

 

השיטה:

קוראים את המחברת \ הספר \ החומר היטב. מעתיקים את כל החומר הכי חשוב [סיכום או תמצות] ועליו חוזרים כל הזמן.

יתרונות: שיטה מאוד מאוד יסודית [במיוחד אם מעתיקים כל מילה, שזה בערך מה שאני הייתי עושה עד ש...פשוט לא הספקתי לסיים את החומר]

החומר נכנס היטב לראש בצורה של כתיבה - זה בדוק! [כשהיה מעט חומר והשקעתי ב"ה הציונים גם היו בהתאם ]

חסרון: כאמור - זמן. שוב - תלוי לפי העניין והחשיבות.

 

ב"הצלחה!

אילה שלוחה.

 

כ"א בשבט תשס"ט 19:52

בס"ד

 

השיטה פשוטה מאוד -  מציגים את החומר, רצוי בצורה כמה שימותר הזויה ומוזרה....

מה שאנחנו עשינו בתושב"ע - הנושא היה כלי ראשון, שני וכו'. היינו אני וחברה ולמדנו בבית שלי.אחד האחים הקטנים שלי התנדב להיות הפלטה. עליו שמנו איזה קופסאות [שוב - רצוי מוזרות נניח של צעצועים] בתור כלי ראשון, ואפשר לשים על האש ולהוריד מהאש... אח"כ אפשר "לשפוך" לכל כלי שהוא וכו'.

 

יתרון: כיף, בד"כ די מהיר, קשה לשכוח אח"כ...

חסרונות: לא יודעת. אפשר לנסות למצוא . אולי לא מתאים לכל דבר....

 

ב"הצלחה!

אילה שלוחה.

כ"א בשבט תשס"ט 20:09

בס"ד

 

אז אחרי שאני הייתי עובדת בשיטת הסיכומים [שזה כפי שהבנתם היה בערך להעתיק את החומר ] וכמובן שלא הספקתי את החומר אמא שלי הציעה לי את השיטה הזו. היא פשוטה והרבה הרבה יותר מהירה...

אז איך עושים?

לוקחים את החומר [ספר, מחברת וכו'] ומסמנים רק את הדברים החשובים [אם זה בספר ובמיוחד כזה שרוצים אולי למכור אח"כ אז רק בעיפרון. וכמובן לא לסמן על ספר של מישהו אחר בלי רשות].  ממש לקחת מכל משפט חלק ומכל  דבר ממש את הכותרות ועוד קצת. אח"כ אפשר להעתיק רק את  מה שסימנו...

 

ב"הצלחה!

אילה שלוחה.

כ"א בשבט תשס"ט 20:14

פשוט ללמוד בכיתה! להיות נוכחים בשיעורים, ולהקשיב.

זהו. לא יותר מזה.
ערב לפני המבחן לעבור שוב על החומר, וזהו!

שיטה שהוכיחה את עצמה בבגרויות שלי. ממליצה בחום.

כ"א בשבט תשס"ט 20:16

בס"ד

 

כמובן שאין כמו ללמוד בכיתה ,אבל לצערי הרב צריך גם לחזור בבית בד"כ....

 

כ"א בשבט תשס"ט 20:25

בס"ד

פעם בכמה זמן, עושים הפסקה ושואלים את עצמך בע"פ על הדברים העקרוניים בסיכום שקראת הרגע מהמחברת. למשל  אם היה סיכום של איזה 3 עמ' על הגורמים לאנטישמיות באירופה [זה מה שלמדנו היום, אז זה מה שעלה לי..] אז בראש אתה שואל את עצמך באופן מתומצת- מהם הגורמים? גורם ראשון, גורם שני וכ'ו. אם רואים שיש חורים בתשובה שאת עונה לעצמך בע"פ בראש, חוזרים לחומר, קוראים שוב, ושוב בוחנים את עצמך עד שתדע לענות על זה באופן מלא. וממשיכים לסיכום הבא...
אפשר גם לעשות את זה ממש בכתב ולא בע"פ בראש, אבל זה יותר מעייף..

ב"הצלוחה לכולנו..

כ"א בשבט תשס"ט 20:20

פשוט להתפלל טוב, לעשות מצוות, חסדים...

באמת.

ערב לפני הבגרות שלי במתמטיקה, שאלון 06, הלכתי עם חברה להתנדב בארגון חסד..
ו..ב"ה קיבלתי ציון מצוין!

כ"א בשבט תשס"ט 20:23

בס"ד

 

את מזכירה לי סיפור...

אני זוכרת שהייתי באזור כיתה ט' והיה לי איזה מבחן [אולי בגאוגרפיה או משהו] ויום לפני זה היתה הפגנה ממש גדולה. המורה אמרה לנו לפני זה ש"אבוי למי שלא תלך להפגנה בגלל המבחן". הלכתי. מן הסתם לקחתי איתי את החומר ולמדתי טיפה בדרך ושם... קבלתי את הציון הכי גבוה בכיתה...

 

אבל כמובן - אין סומכין על הנסץ צריך להשקיע ובע"ה נצליח!

 

אילה.

ג' בטבת תשע"ד 14:01

זה נכון שצריך להתפלל אבל לא לזלזל בלמידה,זה הכי חשוב

י"ג בתשרי תשע"ה 22:22
כ"א בשבט תשס"ט 20:21

בס"ד

 

השיטה הזו מוקדשת למורה שלי למתמטיקה. היא אמרה לנו ש"אם לא תתרגלו יום אחד, ביום שלאחריו תצטרכו לתרגל שני תרגילים יותר,. אין מה לומר - אני מסכימה איתה

השיטה הזו היא הכי פשוטה אבל הכי יעילה למקצועות האלה - פשוט לתרגל עוד ועוד. אל תעשו מה שאני עשיתי לפעמים ואמרתי ש"מספיק ללמוד את הכללים". זה ל---א נכון!! צריך הרבה גם לתרגל. לפעמים גם מגלים בדרך שלא באמת הבנו אותם...

 

והמלצה קטנה בנושא - כדאי מאוד לתרגל לקראת מבחן דווקא תרגילים פתורים [מאלו שיש בספר או מהמחברת שלכם - בלי להסתכל בתשובה כמובן .] הסיבה היא מאוד פשוטה - ככה אפשר להשוות את התרגילים ולמצוא בקלות את הטעות [אם יש].

עוד המלצה קטנה דומה  [טובה גם לש"ב]. כשלא מצליחים לפתור תרגיל כדאי לחפש תרגיל דומה ככל האפשר מהתרגילים הפתורים של הספר או אלו שפתרתם בשעור ולעקוב אחריו שלב שלב בדיוק עד ההצלחה בע"ה. אם ממש לא מצליחים אפשר לחזור לשיטה הקודמת...

 

ב"הצלחה!

אילה שלוחה.

כ"א בשבט תשס"ט 20:34

בס"ד

 

מומלץ ביותר והרבה פעמים גם מצווה [בהמשך ל"שיטת הסיעתא דישמיא" -או "סיעת השיטתא דישמיא - של רחלקה]

 

פשוט לומדים יחד - קוראים יחד את החומר, פותרים יחד תרגילים ועוזרים זה לזה במה שלא הבנו.

 

תלמוד בבלי מסכת תענית דף ז' עמ' א':

"אמר רבי חמא ברבי חנינא: מאי דכתיב: ברזל בברזל יחד (משלי כ"ז) לומר לך: מה ברזל זה אחד מחדד את חברו אף שני תלמידי חכמים מחדדין זה את זה בהלכה."

 

יהי רצון שנזכה בע"ה.

 

ב"הצלחה!

אילה שלוחה.

כ"א בשבט תשס"ט 20:45

תלמוד בבלי מסכת תענית דף ז' עמ' א':

"אמר רבי חמא ברבי חנינא: מאי דכתיב: ברזל בברזל יחד (משלי כ"ז) לומר לך: מה ברזל זה אחד מחדד את חברו אף שני תלמידי חכמים מחדדין זה את זה בהלכה."

לא תמיד זה טוב שיטת החברותא.
תלוי במידת הרציניות, בזמן, ובחומר.

כ"א בשבט תשס"ט 20:43

בס"ד

 

תמציאו לבד לאיזה

 

העיקרון: מתאימים ציור קטן לכל חלק [נניח גורמים ל... - ציור לכל גורם]. אפשר גם להתאים לכל חלק של תשובה חלק מציור אבל זה למשקיענים בלבד

יתרונות: עוזר לזכור את החומר בצורה נוספת, נחמד וכיף.

חסרונות: דורש זמן, וגם קצת כשרון ציור..

 

ב"הצלחה!

אילה שלוחה.

כ"א בשבט תשס"ט 20:45

בס"ד

 

העיקרון: ממציאים סיפור [כמה שיותר הזוי ומוזר] שיש בו את כל המילים שצריך לזכור \ את כל המילים שמסמנות לכם משהו [נניח מילה עיקרית של כל גורם בהיסטוריה]. כשזוכרים את הסיפור הרבה יותר קל לזכור את המילים.

שיטת ראשי תיבות - העיקרון דומה. לוקחים אות מכל גורם \ חלק \ תוצאה וכו' ובונים ראשי תיבות [דווקא כאן לדעתי יותר קל לזכור מילה הגיונית] וכך לא שוכחים אף פרט...

 

ב"הצלחה!

אילה שלוחה.

כ"ב בשבט תשס"ט 18:15

קוראים את כל החומר כמה פעמים בקול....

מנסים לזכור חלק בע"פ (לפחות תמצות של כל נושא....)

לי זה ממש עוזר(כי יש לי זיכרון ממש שמיעתי.....)

והכי חשוב- להתפלל להצליח!

ב"הצלחה!

אני....

כ"ג בשבט תשס"ט 12:29

אולי זה לא מתאים לכל אחד.. אבל זה מה שאני עושה:

קוראת את הספר [ובכלל לא מסתכלת במחברת, אלא אם יש משו ממש לא מובן] ומכסמת אותו תוך כדי, מנסה כמה שיותר לתמצת אבל הרבה פעמים זה לא כ"כ הולך..

וכשאני גומרת לסכם אני קוראת את המחברת [לא כל פעם, רק אם צריך]

ואז קוראת בקול את הסיכומים!

זאת השיטה שלי- וב"ה היא מוכיחה את עצמה.

אבל נראה לי שלכל אחד יש שיטה שמתאימה לו, כאילו- יש כאלה שיכולים ללמוד רק אם הם צורחים לעצמם את החומר בקול [כמוני] ויש כאלה שממש טוב להם ללמוד בשקט..

כ"ו בשבט תשס"ט 16:32
ממציאים שיר על החומר.
ותוקעם לו מנגינה של שיר מוכר.
זה ממש עוזר~
חברות שלי המציאו שיר על משו בתורה, ואז במבחן אחת מאלה שהמציאו שאלו ת'מורה שאלה, ואז היא צעקה בכיתה :"שירה- זה השיר שלמדנו" XD
ואז בטוח התשובה היתה נכונה.
גם בכיתה ד' *XD* המצאנו שירים במשנה, ולכן הצלחנו במבחן...
ח' באדר תשס"ט 17:02

העיקרון קצת דומה לשיטת ההצגה... במקצועות אלה בד"כ יש הרבה לזכור. לכן לפעמים אני הולכת לחדר שקט שבו אני יכולה להיות לבד, ואני פשוט מתחילה לדבר ולדבר כאילו אני מורה בכיתה ואני צריכה להתחיל מהתחלה בהסברים ולסכם בע"פ לתלמידות.

אפשר להשתמש בלוח מחיק (למי שיש...) ולכתוב נק' עיקריות. מומלץ לקרוא את החומר היטב לפני שמתחילים בהצגה, זה צריך להיות רק כדי לסכם את החומר... גם למי שלא מתפדחת, עדיף שלא יהיה מישהו בחדר כי זה קצת מוציא את הריכוז(לפחות לי זה כן...)

יתרונות: זה מסכם מאוד טוב את החומר ועוזר לזכור בד"כ, זה ממש כיף(במיוחד לכאלה שאוהבים לדבר כמוני...)

בהצלחה!

נ.ב.

לכל מי שתוהה- אני ממש לא מתכוונת להיות מורה...

ח' בניסן תשס"ט 23:25

יש שם שיטות מעולות ללימוד מבחנים

ט' באייר תשס"ט 19:44

בס"ד

חברה שלי עשתה את זה למבחן בתושב"ע!! זה הי'ה תותחח!! כולנו זכרנו ת'חומר..

 

י' באייר תשס"ט 23:51

ותודה לאחותי על השיטה.. היא הסבירה לי אותה פעם כשנלחצתי במוצ"ש ב11 בלילה שיש לי מבחן בהיסטו' על מלא חומר.

יושבים וחושבים מה הדבר הכי הגיוני לעשות? למשל - הקשיים בעלייה הראשונה (על זה השתמשתי בשיטה הזאת פעם ראשונה...): מה הם יכולים להיות? באיזה קשיים העולים  יכלו להיתקל? איך אני הייתי מסתדרת איתם?

זה C העוזר...

י"ט באייר תשס"ט 09:46
אני תמיד עושה את זה....
כאילו אני קוראת עמוד ואז פוט אומרת אותו בע"פ בלי שאף אחד בחדר...
הבעיה היא שאני מדברת בקול    אז אמא שלי משתגעת...
אבל בעיקרון זה תמיד עוזר לי ואח"כ אני פשוט יום לפני המבחן/מתכונת אני קוראת בלב את כל החומר כדי להיזכר....
אנשים!!!
תמיד תזכרו שיש בחירה אז לא להילחץ.... {אני אומרת את זה גם לעצמי...}
א' בסיוון תשס"ט 18:00
ככה אני לומד:
היסטוריה וא"י וכו'... : פשוט עוברים על החומר בשאלות (יש בכל ספר שאלות על החומר..) פסקה - שאלה וכך הלאה - כמובן שלרשום (זה בדוק כשרושמים זוכרים!)

מתמטיקה לטחון שאלות פשוט כך.

לשון  - טבלאות ותרשימים - שיא העוזר.

מחשבת - לקרוא ולתמצת (את כל החומר) בקיצור בצד (3 סיבות ל... ארבע טענות כנגד... הרמבם הולך לפי...) - ואח"כ לחזור על זה.

מקווה שעזרתי!
כ"ב באב תשס"ט 15:36
פשוט להעתיק!
כ"ז באב תשס"ט 18:28
לדעתי הדבר הכי חשוב כשיודעים שיש מבחן מתישהו, וזה לא משנה אם זה מחר או עוד חודש, הוא לא להילחץ. אם אתה נלחץ מהמבחן אתה פשוט מנסה לדחוס חומר וזה לא יעבוד. אז דבר ראשון לפני שאפילו חושבים על לימוד למבחן צריך לנקות את הראש ולצאת מהלחץ. חוץ מזה, אלא אם כן זה מקצוע כמו הסטוריה שצריך לקרוא הרבה, לדעתי הכי טוב זה ללמוד רק ביום-יומיים שלפני המבחן, כי אז החומר נקלט הכי טוב. גם במקצועות שצריך לקרוא הרבה, לא כדאי להיות בלחץ. אפשר לקרוא קצת קצת, או את הכל בבת אחת, זה לא משנה, העיקר לצאת מהלחץ.
בהצלחה לכם! (נשאר פחות משבוע בחופש הזה )
ל' בתשרי תש"ע 19:33
לפני שניגשים ללמוד:
* תרגיל רישום - הרבה פעמים כשבאים ללמוד למבחן יש המון דברים בראש: הפעולה מחר, ש"ב במקוצועת אחרים, דברים שלא הספקתי לעשות היום ועוד ועוד.. אז לפני הכל, לוקחים דף ועט ורושמים הכווול. כל הדברים המטרידים שעוברים בראש, כותבים. [הרבה פעמים אם אנחנו לא רוצים לשכוח משהו, אנחנו כל הזמן מזכירים לעצמנו ולא יכולים להתרכז בדברים אחרים.. ברגע שזה כתוב, ואנחנו בטוחים שלא נשכח-- הראש פנוי.]
 
תוך כדי לימוד:
* סביבה נקיה - דברים שיושבים בזווית העין הרבה פעמים מציקים ומפריעים להתרכז. כדאי לשבת ליד שולחן מסודר, כשמינימום דברים נמצאים עליו.
* מוזיקה - לי זה עוזר. לשים מוזיקה שמחה, שנותנת הרגשה טובה.. [אחת הסיבות שאני לא יכולה ללמוד בערב-- כולם בבית וזה משגע אותם..]
* דרך הלימוד - ק"כ לעבור על כל החומר ברפרוף, שלא נפספס כלום. אח"כ אפשר ליישם שיטות יותר יסודיות...
לוודא אחרי כל נושא \ פרק שבאמת הבנו עד הסוף.
הלימוד ביחד בהחלט מוסיף ועוזר.. [באחד המבחנים שלא היה לי סיכוי, ישבתי עם חברה ולמדתי, ושתינו קיבלנו ציונים טובים בהרבה מהצפוי.]
 
לפני ותוך-כדי המבחן:
בתפילה בבוקר- "חונן הדעת" בכוונה מרובה.
להיות רגועים, לחשוב חיובי...
להשתדל לחייך כל הזמן -- מאד חשוב!
ולזכור שהכל לטובה!
 
ב"הצלחה!
ט' בחשוון תש"ע 23:01
נכנסתי לזה יום לפני המבחן במקרה...
מקרה: רק מה'
מקרה: ה' רקם....
אז אל תשכחו הכל מאיתו יתברך...
כ"ג בחשוון תש"ע 17:54
היסטוריהאנונימי
לסכם את החומר בנקודות ולקרוא אותם שוב ושוב במיוחד דקה לפני המבחן
 
ג' בטבת תשע"ד 14:19

ללמוד באותו יום של המבחן זה לא טובב זה רק מלחיץ עוד יותר,ואם מישהו לומדת בכיתה בבקרים אני מציעה לצאת

ל' בכסלו תש"ע 12:47
מתמטיקה ומקצועות ריאליים( בכללי אם זה מבחן גדול ) ללמוד מעט זמן לפני החומר זה לא טוב. כי החומר שוקע לאט! ההבנה המושלמת תהייה רק אחרי תהליך קצת יותר ארוך, ואז- זה ילך צ'יק צ'ק ויהיה אפילו זמן בסוף המבחן לבדוק.
 
חשוב! לא רק לדעת כללים לפעמים יודעים אותם אך לא יודעים איך להשתמש בהם לכן חשוב מאוד לעשות המון תרגילים ולדעתי להתחיל ולעשות קצת בתרגילים שעשתם בכיתה (בלי להסתכל) מ-2 סיבות: *אפשר לבדוק את עצמך אם עשית טוב או אם עשית בדרך טובה. *מה שעשית בכיתה יש מצב שתזכרו בדרך של התרגיל וזה יקלט יותר טוב.
ולגמור בתרגילים הקשים ביותר שבספר, כי אם יודעים תרגילים קשים אזי ניתן לדעת גם תרגילים קלים יותר.
 
 דבר נוסף- חובה להיות בשיעורים!!! המורה עוזר\ת להבנה טובה יותר וגם מי שטובה במתמטיקה צריכה את  ההכוונה ( מלשון לכוון אותך לדרך הנכונה ) של דרכי הלימוד.
 
לשון- הכי טוב זה לעשות תרגול של החומר הרבה! דבר נוסף שאני עשיתי לפני המבחן (אני זוכרת זה היה על 7 הבניינים) היה שיר שאני וחברה המצאנו ממש מעט לפני המבחן וזה היה על סימני  ההיכר של 6 הבניינים(בניין פעל אין סימני הייכר) זה היה שיטה של המורה שלי -סימני ההיכר. ועל תחילת המבחן כתבתי אותו על דף בצד כדי שאני אוכל לראות את זה מיידי ולא לשיר את הכל מההתחלה. (לעשות שיר קצר).
 
מקצועות הומאניים: לדעתי טוב לקחת חברה שפחות יודעת את החומר וללמד אותה (זה גם מצווה וגם את נתקלת יותר בשאלות (שלה) שלא חשבת עליהם.
שיטה נוספת (עם חברה- חלקי) היא לחלק את החומר לשניים כל אחת לוקחת דף וכותבת שאלות קשות לחברה השניה (דברים שנראים לה קשים או שהיא לא כ"כ יודעת)  ואז כל אחת עושה "ת'מבחן" שחברה שלה הכינה לה. ואז מחליפים וכל אחת קוראת ת'תשובות של השניה.
הייתרון:
*מה שאת עונה עליו תשובות(בלי להסתכל בחומר) את תזכרי את זה טוב
*ומה שאת שאלת את גם תזכרי טוב וגם תראי איך חברה שלך הייתה עונה על החומר, וזה מחדד את החומר בפרטים מסויימים.
*מהיר ולא מסובך
 
בהסטוריה- עוזר לי גם לסכם נקודתית ולזכור על כל נושא איזה מניעים יש לו ואיזה גורמים וכו' נקודתית אם את קראת את החומר ויש לך נקודות להתייחס אליהם אפשר להזכר בשאר החומר. (כמובן שזה לא מספיק זה פשוט עוזר בזמן מבחן להזכר למה צריך להתייחס בתשובה.)
 
וכמובן לא להלחץ יותר מידי אבל גם לא להיות בשאנטי ולא ללמוד...
לי אישית לחץ הורס הרבה אבל זה תלוי איזה סוג בנאדם את\ה...
י"ט בטבת תש"ע 20:49
בעזהי"ת
 
סתם, זאת לא ממש-ממש שיטה. אבל זאת אחלה 'שיטה' למי שלא מצליח להתרכז בלמידה, למי שחסר 'אקשן' בחומר הנלמד, ולמי שבמבחנים עצמם יש בעיה עם הזמן.
[לצורך העניין, אני עונה לשתי הקטגוריות הראשונות. ]
 
אז ככה--
ה'שיטה' פשוט מאוד: לקרוא מהר מהר את החומר, ואז לעשות עמידת ראש/עמידת ידיים על קיר וכיו"ב- ותוכדי שחבר/ה תשאל אותכם כמה שיותר שאלות. המטרה- נגיד, להספיק לענות על 10 שאלות בזמן העמידת ראש.
אם אין חבר/ה פנוי/ה באזור- אפשר להציב לעצמך, נגיד, 'לומר חמישה גורמים לעליה ראשונה, 4 קשיים ו-4 פתרונות.'
 
רקע כללי על השיטה:
למי שלא מצליח להתרכז בלמידה: במוח שלנו יש חומר שנקרא 'דופמין', שאחראי על הקשב והריכוז.כשאנחנו בפעילות תזזיתית כלשהי- במאמץ כלשהו, המוח מפריש דופמין, וזוהי בעצם הפעולה שמתרחשת ב'שיטה' הנ"ל..
[לכן, לבעלי הפרעות קשב וריכוז- מומלץ לצאת לרוץ לאיזה חצי שעה, לחזור לחומר, ללמוד חצי שעה-שעה- תופתעו לראות איך אתם מצליחים להתרכז- ולצאת שוב לריצה לפני הלמידה הבאה..]
 
למי שחסר 'אקשן': העמידה על הראש, והלחץ של ה'להספיק לענות לפני שנרד'- מוסיפים את האקשן הרצוי..
 
למי שיש בעיה עם הזמן במבחנים: בזמן העמידה הוא מוגבל מאוד, כשלכם יש אינטרס- לקצר אותו ככל הניתן ולחזור לעמידה רגילה. לכן תשתדלו לענות את התשובות במהירות האפשרית. אח"כ גם במבחן 'תשלפו' את התשובות מהר..
י"ט בשבט תש"ע 09:02
יושבים ליד מישהו שלמד ע"פ אחתמהשיטות שהוזכרו למעלה ומעתיקים...

סתם!!!
י"ד בניסן תש"ע 08:26
פלאפון...
(s.m.s)

כ"ז בניסן תש"ע 08:59
לוקחים את כל החומר הנדרש ללימוד וקוראים אותו..
אחרי זה את לוקחת דף ועט ומסכמת את כל מה שקראת בקיץור וחוזרת על זה כמה פעמים..
אבל בשביל זה אסור בשום אופן ללמוד למבחן יום לפניו כי אז המוח לא מספיק לזכור את מה שלמדת ובמיוחד את הסיכום...
ט"ו באייר תש"ע 13:36
מה שאני הייתי עושה זה מחלק לראשי פרקים ואז ממרקר רק את הנושאים הבולטים והחשובים שדרכם הייתי נזכר בכל התשובה המלאה
י"ג באדר א תשע"א 19:44

קוראים  את החומר ואז על כל קטע חושבים איזה שאלה אפשר לשאול על זה, כאילו מה השאלה המרכזית, רושמים את כל השאלות ואז עונים על כולם עם חומר פתוח. זה מסכם את החומר בצורה יותר טובה....

 

וגם לסכם...במחשב או בכתב יד...

ולחשוב חיובי! זה הכי חשוב!

כ"ב באדר תשע"ג 13:53

 

כ"ב באדר תשע"ג 20:05
כ' בסיוון תשע"ג 13:36

שמן זית ושוקולד

 

ד' באב תשע"ג 16:39

את האמת מבחן זה לא בעיה ללמוד.. 

אבל הבעיה היא בתקופת מבחנים כאשר יש מספר רק של מבחנים בזמן קצר למדי. 

יש כאן מאמר על לימוד למבחנים בצורה טובה... - http://www.tostudy.co.il/maamar.aspx?id=8895

בהצלחה

אלון - ToStudy

ג' בטבת תשע"ד 14:08

הכי פשוט שיש,לספר את החומר כסיפור אם את מספרת במדויק את מוכנה

 

 

 

בהצלחה!!!!!

כ"ג בניסן תשע"ד 17:58
ללכת לישון בשעה נורמלית ואז פשוט לקום מוקדם בבוקר וליקרוא פעם אחת כדי להיזכר בחומר וזהוו
ט' באב תשע"ד 11:39



זהו קישור לשיר המסכם את כל השנים שיש לזכור לבחינה בהיסטוריה א'.
זוהי שיטה טובה לשינון.

ל' בשבט תשע"ו 17:28

מה שעושים זה נכנסים למחשב וכותבים מבחנים בחשבון מדפיסים אותו

עושים אותו וזהו

ז' באדר א תשע"ו 16:36

אני לא חושב 

לא צריך לצלם זה סתם צריך רק לשנן

כ"ט בתשרי תשע"ז 13:33


י"ז בחשוון תשע"ז 11:03
אני 3 יחידות באנגלית וצריכה עזרה כדי לזכור טוב טוב את טקסט יש לי בעייהה בזכרון ולדוגמא היום מתכוננת מחר שוחכת כול קטע אני בפנימיה אני צריכה טיפים יהיה אותו דבר טקסט אבל שאלות אחרות
כ"ט בתשרי תשע"ז 13:35

שלום אני אגם,רציתי לשאול אם את יכולה לעזור לי להיתאמן למבחן בבקשה פליז????????

כ"א בכסלו תשע"ז 15:48
לאט לאטאנונימי


י"ח בטבת תשע"ז 11:28
קשהה בלימודים
ב' בניסן תשע"ח 13:39

סמנו את הנקודות של כל שאלה והתחילו בשאלה עם הניקוד הכי גבוהה.
עזר לי בכל מבחן
י"ט באדר תש"פ 17:33
1. לחלק את החומר ליחידות קטנות.
2. לחבר שאלות על כל קטע ולענות עליהן
3. להסביר למישהו את החומר.
4. לעשות הפסקות
5. לשלב בין מקצועות שונים
6. לעשות תרשימים
7. להעמיק בחומר
8. לחוות את החומר בסיטואציות שונות כמו במקומות שונים.
בהצלחה!!
ותעדכני איך הולך
כ"ב בסיוון תש"פ 17:26
בתורה ובנביא ואולי בעוד מקצעות אפשר ללמוד פירוש חדש (שלא למדתם בכיתה) ואז החומר הופך להיות הרבה יותר מסקרן ווכה יותר קל לזכור (כמובן שכדי למצוא חידושים מענינים)

#הייתי פה

ט' בניסן תשפ"א 10:33

היי,

לפני שנה בערך התקנתי על המחשב את האפליקציה של גרמרלי שנותנת תיקוני איות ודקדוק בזמן הכתיבה (בכל מקום - רשתות חברתיות, וורד וכו'). היא עובדת בצורה ממש פשוטה, בכל מקום בו את רושמת משהו באנגלית האפליקציה עוברת על הכתיבה ונותנת הערות לשיפור - לא רק בדיקת איות אלא גם דקדוק, טון של הכתיבה וכו'. האפליקציה חינמית ואני חייבת להגיד שאחרי קצת זמן שהיא נמצאת על המחשב אני ממש מרגישה שהאנגלית שלי השתפרה.

אולי יעניין אותך