מתמטיקה ומקצועות ריאליים( בכללי אם זה מבחן גדול ) ללמוד מעט זמן לפני החומר זה לא טוב. כי החומר שוקע לאט! ההבנה המושלמת תהייה רק אחרי תהליך קצת יותר ארוך, ואז- זה ילך צ'יק צ'ק ויהיה אפילו זמן בסוף המבחן לבדוק.
חשוב! לא רק לדעת כללים לפעמים יודעים אותם אך לא יודעים איך להשתמש בהם לכן חשוב מאוד לעשות המון תרגילים ולדעתי להתחיל ולעשות קצת בתרגילים שעשתם בכיתה (בלי להסתכל) מ-2 סיבות: *אפשר לבדוק את עצמך אם עשית טוב או אם עשית בדרך טובה. *מה שעשית בכיתה יש מצב שתזכרו בדרך של התרגיל וזה יקלט יותר טוב.
ולגמור בתרגילים הקשים ביותר שבספר, כי אם יודעים תרגילים קשים אזי ניתן לדעת גם תרגילים קלים יותר.
דבר נוסף- חובה להיות בשיעורים!!! המורה עוזר\ת להבנה טובה יותר וגם מי שטובה במתמטיקה צריכה את ההכוונה ( מלשון לכוון אותך לדרך הנכונה ) של דרכי הלימוד.
לשון- הכי טוב זה לעשות תרגול של החומר הרבה! דבר נוסף שאני עשיתי לפני המבחן (אני זוכרת זה היה על 7 הבניינים) היה שיר שאני וחברה המצאנו ממש מעט לפני המבחן וזה היה על סימני ההיכר של 6 הבניינים(בניין פעל אין סימני הייכר) זה היה שיטה של המורה שלי -סימני ההיכר. ועל תחילת המבחן כתבתי אותו על דף בצד כדי שאני אוכל לראות את זה מיידי ולא לשיר את הכל מההתחלה. (לעשות שיר קצר).
מקצועות הומאניים: לדעתי טוב לקחת חברה שפחות יודעת את החומר וללמד אותה (זה גם מצווה וגם את נתקלת יותר בשאלות (שלה) שלא חשבת עליהם.
שיטה נוספת (עם חברה- חלקי) היא לחלק את החומר לשניים כל אחת לוקחת דף וכותבת שאלות קשות לחברה השניה (דברים שנראים לה קשים או שהיא לא כ"כ יודעת) ואז כל אחת עושה "ת'מבחן" שחברה שלה הכינה לה. ואז מחליפים וכל אחת קוראת ת'תשובות של השניה.
הייתרון:
*מה שאת עונה עליו תשובות(בלי להסתכל בחומר) את תזכרי את זה טוב
*ומה שאת שאלת את גם תזכרי טוב וגם תראי איך חברה שלך הייתה עונה על החומר, וזה מחדד את החומר בפרטים מסויימים.
*מהיר ולא מסובך
בהסטוריה- עוזר לי גם לסכם נקודתית ולזכור על כל נושא איזה מניעים יש לו ואיזה גורמים וכו' נקודתית אם את קראת את החומר ויש לך נקודות להתייחס אליהם אפשר להזכר בשאר החומר. (כמובן שזה לא מספיק זה פשוט עוזר בזמן מבחן להזכר למה צריך להתייחס בתשובה.)
וכמובן לא להלחץ יותר מידי אבל גם לא להיות בשאנטי ולא ללמוד...
לי אישית לחץ הורס הרבה אבל זה תלוי איזה סוג בנאדם את\ה...