בס"ד
כאן אני רוצה לרכז את כל השיטות ללמוד למבחנים. מי שיש לו איזו שיטה - זה המקום.
כללים:
כל שיטה בהודעה חדשה.
בכותרת צריך להיות שם או תאור של השיטה ולאיזה מקצוע [או מקצועות] היא מתאימה.
ניתן ורצוי להוסיף דוגמאות, המלצות והערות.
ב"הצלחה!
אילה שלוחה.
בס"ד
כאן אני רוצה לרכז את כל השיטות ללמוד למבחנים. מי שיש לו איזו שיטה - זה המקום.
כללים:
כל שיטה בהודעה חדשה.
בכותרת צריך להיות שם או תאור של השיטה ולאיזה מקצוע [או מקצועות] היא מתאימה.
ניתן ורצוי להוסיף דוגמאות, המלצות והערות.
ב"הצלחה!
אילה שלוחה.
בס"ד
ועוד הרבה מקצועות.
השיטה:
מכינים הרבה פתקים קטנים [אני ממליצה על גודל של כרטיס אשראי או כרטיסיה בערך - אפשר גם קטן יותר או גדול יותר לפי ההעדפות]
על כל פתק כותבים משהו קטן אחד [מקסימום 2]. למשל: מילה באנגלית [עם הפירוש או כשהפירוש בצד השני], מושג בהסטוריה [או תושב"ע, ספרות ואחרים] והסברו [אפשר שוב את ההסבר בצד השני], נוסחא במתמטיקה שצריך ללמוד בע"פ, משפט בגאומטריה שצריך לדעת. בקיצור: כל מה שרוצים. אפשר ורצוי גם לעשות את הפתקים בצבעים שונים או עם איורים קטנים בצדדים שיהיה יותר יפה וכיף [וגם כי זה עוזר לזכרון - להשתמש גם בחוש הראי'ה]
ועכשיו - לטריק הגדול: שמים את הפתקים בכיס [של המכנסיים, החצאית, הסווצ'ר, המעיל], ואם אין או לא רוצים אפשר גם בארנק, בקלמר ובכל מקום אחר. בכ----ל זמן פנוי [שזה כולל: המתנה בתחנה או בתור, נסיעה באוטובוס, הפסקה, או כל זמן "מת" אחר שיש לכם] אפשר ורצוי ללמוד משהו. מומלץ ויעיל מאוד. ב"הצלחה!
אילה שלוחה.
וואלה שיטה מצוינת !![]()
גם ספרות....אהבת ישראל!!בס"ד
את השיטה הזו למדתי מחברה שלי [אחת גאונה במתמטיקה כמובן] לפני כמה שנים לכבוד אחד המבחנים [או שזו היתה בגרות??] עם גאומטריה. לדעתי מעולה.
השיטה:
במקום לנסות ללמוד את המשפטים וההוכחות אפשר פשוט.... להוכיח אותם.
לוקחים משפט בגאומטריה, משרטטים את הנתונים בצורה הכי "לא כובלת" [נניח אם זה משפט על משולש על תציירו משולש ישר זווית, שווה שוקיים וכו'].
עכשיו, נסו להוכיח את המשפט על סמך משפטים אחרים. מנסיון בד"כ הרבה יותר קל לזכור אותו אח"כ ולפעמים ממש לומדים אותו בע"פ תוך כדי 
אם הצלחתם להוכיח - מעולה 
אם הצלחתם להוכיח שני משפטים אחד על סמך השני, או אם לא הצלחתם בכלל להוכיח - לא נורא! אם ניסיתם מספיק זמן אתם בד"כ תזכרו את המשפט בסוף...
באותו אופן אפשר לעבוד גם בנוסחאות במתמטיקה.
ב"הצלחה!
אילה שלוחה.
בס"ד
גם זו שיטה של חברה [אחרת] שלי.
השיטה: פשוט מאוד. מקליטים את השיעור עצמו, או מקליטים את עצמכם מקריאים את החומר. אח"כ אפשר לשמוע [אפשר ומומלץ במיטה לפני שנרדמים - יש גם סיכוי לחלום על זה בלילה
] אבל אומרים שזה גם עוזר לזיכרון. מה שבטוח, זה לא מזיק.
יתרונות: אפשר לשמוע גם כשעוצמים עיניים, כשאין את המחברת \ הספר, כשאין אור מספיק [כמו בנסיעה בינעירונית].
יתרון נוסף הוא שזה עוזר מאוד לבעלי זכרון שמיעתי.
ב"הצלחה!
אילה שלוחה.
טוב במיקצועות (היסטוריה, ספרות, תנ"ך וזהו נראלי..) - אני קוראת את הספר (או את התנ"ך) כמה פעמיים.....
ואז עוברת על הסיכומים של המורה ועל דפים שחולקו ואז לבסוף מסכמת בעצמי......
במתמטיקה ואנגלית ולשון: אני פשוט מתרגלת מהספר ומשלימה את כל התרגילים שלא עשיתי......
וזהו נראלי.......
בס"ד
זו היתה ה-שיטה שלי, בערך עד אזור כיתה י'. [עד שהשיטה של אמא שלי החליפה אותה]
שיטה מעמיקה מאוד ללמוד, אבל גם דורשת לא מעט זמן 
השיטה:
קוראים את המחברת \ הספר \ החומר היטב. מעתיקים את כל החומר הכי חשוב [סיכום או תמצות] ועליו חוזרים כל הזמן.
יתרונות: שיטה מאוד מאוד יסודית [במיוחד אם מעתיקים כל מילה, שזה בערך מה שאני הייתי עושה עד ש...פשוט לא הספקתי לסיים את החומר
]
החומר נכנס היטב לראש בצורה של כתיבה - זה בדוק! [כשהיה מעט חומר והשקעתי ב"ה הציונים גם היו בהתאם
]
חסרון: כאמור - זמן. שוב - תלוי לפי העניין והחשיבות.
ב"הצלחה!
אילה שלוחה.
בס"ד
השיטה פשוטה מאוד - מציגים את החומר, רצוי בצורה כמה שימותר הזויה ומוזרה....
מה שאנחנו עשינו בתושב"ע - הנושא היה כלי ראשון, שני וכו'. היינו אני וחברה ולמדנו בבית שלי.אחד האחים הקטנים שלי התנדב להיות הפלטה. עליו שמנו איזה קופסאות [שוב - רצוי מוזרות נניח של צעצועים] בתור כלי ראשון, ואפשר לשים על האש ולהוריד מהאש... אח"כ אפשר "לשפוך" לכל כלי שהוא וכו'.
יתרון: כיף, בד"כ די מהיר, קשה לשכוח אח"כ...
חסרונות: לא יודעת. אפשר לנסות למצוא
. אולי לא מתאים לכל דבר....
ב"הצלחה!
אילה שלוחה.
בס"ד
אז אחרי שאני הייתי עובדת בשיטת הסיכומים [שזה כפי שהבנתם היה בערך להעתיק את החומר
] וכמובן שלא הספקתי את החומר
אמא שלי הציעה לי את השיטה הזו. היא פשוטה והרבה הרבה יותר מהירה...
אז איך עושים?
לוקחים את החומר [ספר, מחברת וכו'] ומסמנים רק את הדברים החשובים [אם זה בספר ובמיוחד כזה שרוצים אולי למכור אח"כ אז רק בעיפרון. וכמובן לא לסמן על ספר של מישהו אחר בלי רשות]. ממש לקחת מכל משפט חלק ומכל דבר ממש את הכותרות ועוד קצת. אח"כ אפשר להעתיק רק את מה שסימנו...
ב"הצלחה!
אילה שלוחה.
פשוט ללמוד בכיתה! להיות נוכחים בשיעורים, ולהקשיב.
זהו. לא יותר מזה.
ערב לפני המבחן לעבור שוב על החומר, וזהו!
שיטה שהוכיחה את עצמה בבגרויות שלי. ממליצה בחום.
אילה שלוחהבס"ד
כמובן שאין כמו ללמוד בכיתה ,אבל לצערי הרב צריך גם לחזור בבית בד"כ....

בס"ד
פעם בכמה זמן, עושים הפסקה ושואלים את עצמך בע"פ על הדברים העקרוניים בסיכום שקראת הרגע מהמחברת. למשל אם היה סיכום של איזה 3 עמ' על הגורמים לאנטישמיות באירופה [זה מה שלמדנו היום, אז זה מה שעלה לי..] אז בראש אתה שואל את עצמך באופן מתומצת- מהם הגורמים? גורם ראשון, גורם שני וכ'ו. אם רואים שיש חורים בתשובה שאת עונה לעצמך בע"פ בראש, חוזרים לחומר, קוראים שוב, ושוב בוחנים את עצמך עד שתדע לענות על זה באופן מלא. וממשיכים לסיכום הבא...
אפשר גם לעשות את זה ממש בכתב ולא בע"פ בראש, אבל זה יותר מעייף..
ב"הצלוחה לכולנו..
פשוט להתפלל טוב, לעשות מצוות, חסדים...
באמת.
ערב לפני הבגרות שלי במתמטיקה, שאלון 06, הלכתי עם חברה להתנדב בארגון חסד..
ו..ב"ה קיבלתי ציון מצוין!
אילה שלוחהבס"ד
את מזכירה לי סיפור...
אני זוכרת שהייתי באזור כיתה ט' והיה לי איזה מבחן [אולי בגאוגרפיה או משהו] ויום לפני זה היתה הפגנה ממש גדולה. המורה אמרה לנו לפני זה ש"אבוי למי שלא תלך להפגנה בגלל המבחן". הלכתי. מן הסתם לקחתי איתי את החומר ולמדתי טיפה בדרך ושם... קבלתי את הציון הכי גבוה בכיתה...
אבל כמובן - אין סומכין על הנסץ צריך להשקיע ובע"ה נצליח!

אילה.
זה נכון שצריך להתפלל אבל לא לזלזל בלמידה,זה הכי חשוב
בס"ד
השיטה הזו מוקדשת למורה שלי למתמטיקה. היא אמרה לנו ש"אם לא תתרגלו יום אחד, ביום שלאחריו תצטרכו לתרגל שני תרגילים יותר,. אין מה לומר - אני מסכימה איתה 
השיטה הזו היא הכי פשוטה אבל הכי יעילה למקצועות האלה - פשוט לתרגל עוד ועוד. אל תעשו מה שאני עשיתי לפעמים ואמרתי ש"מספיק ללמוד את הכללים". זה ל---א נכון!! צריך הרבה גם לתרגל. לפעמים גם מגלים בדרך שלא באמת הבנו אותם...
והמלצה קטנה בנושא - כדאי מאוד לתרגל לקראת מבחן דווקא תרגילים פתורים [מאלו שיש בספר או מהמחברת שלכם - בלי להסתכל בתשובה כמובן
.] הסיבה היא מאוד פשוטה - ככה אפשר להשוות את התרגילים ולמצוא בקלות את הטעות [אם יש].
עוד המלצה קטנה דומה [טובה גם לש"ב]. כשלא מצליחים לפתור תרגיל כדאי לחפש תרגיל דומה ככל האפשר מהתרגילים הפתורים של הספר או אלו שפתרתם בשעור ולעקוב אחריו שלב שלב בדיוק עד ההצלחה בע"ה. אם ממש לא מצליחים אפשר לחזור לשיטה הקודמת...
ב"הצלחה!
אילה שלוחה.
בס"ד
מומלץ ביותר והרבה פעמים גם מצווה [בהמשך ל"שיטת הסיעתא דישמיא" -או "סיעת השיטתא דישמיא
- של רחלקה]
פשוט לומדים יחד - קוראים יחד את החומר, פותרים יחד תרגילים ועוזרים זה לזה במה שלא הבנו.
תלמוד בבלי מסכת תענית דף ז' עמ' א':
"אמר רבי חמא ברבי חנינא: מאי דכתיב: ברזל בברזל יחד (משלי כ"ז) לומר לך: מה ברזל זה אחד מחדד את חברו אף שני תלמידי חכמים מחדדין זה את זה בהלכה."
יהי רצון שנזכה בע"ה.
ב"הצלחה!
אילה שלוחה.
תלמוד בבלי מסכת תענית דף ז' עמ' א':
"אמר רבי חמא ברבי חנינא: מאי דכתיב: ברזל בברזל יחד (משלי כ"ז) לומר לך: מה ברזל זה אחד מחדד את חברו אף שני תלמידי חכמים מחדדין זה את זה בהלכה."
לא תמיד זה טוב שיטת החברותא.
תלוי במידת הרציניות, בזמן, ובחומר.
בס"ד
תמציאו לבד לאיזה 
העיקרון: מתאימים ציור קטן לכל חלק [נניח גורמים ל... - ציור לכל גורם]. אפשר גם להתאים לכל חלק של תשובה חלק מציור אבל זה למשקיענים בלבד 
יתרונות: עוזר לזכור את החומר בצורה נוספת, נחמד וכיף.
חסרונות: דורש זמן, וגם קצת כשרון ציור..
ב"הצלחה!
אילה שלוחה.
בס"ד
העיקרון: ממציאים סיפור [כמה שיותר הזוי ומוזר] שיש בו את כל המילים שצריך לזכור \ את כל המילים שמסמנות לכם משהו [נניח מילה עיקרית של כל גורם בהיסטוריה]. כשזוכרים את הסיפור הרבה יותר קל לזכור את המילים.
שיטת ראשי תיבות - העיקרון דומה. לוקחים אות מכל גורם \ חלק \ תוצאה וכו' ובונים ראשי תיבות [דווקא כאן לדעתי יותר קל לזכור מילה הגיונית] וכך לא שוכחים אף פרט...
ב"הצלחה!
אילה שלוחה.
קוראים את כל החומר כמה פעמים בקול....
מנסים לזכור חלק בע"פ (לפחות תמצות של כל נושא....)
לי זה ממש עוזר(כי יש לי זיכרון ממש שמיעתי.....)
והכי חשוב- להתפלל להצליח!
ב"הצלחה!
אני....
אולי זה לא מתאים לכל אחד.. אבל זה מה שאני עושה:
קוראת את הספר [ובכלל לא מסתכלת במחברת, אלא אם יש משו ממש לא מובן] ומכסמת אותו תוך כדי, מנסה כמה שיותר לתמצת אבל הרבה פעמים זה לא כ"כ הולך..
וכשאני גומרת לסכם אני קוראת את המחברת [לא כל פעם, רק אם צריך]
ואז קוראת בקול את הסיכומים!
זאת השיטה שלי- וב"ה היא מוכיחה את עצמה.
אבל נראה לי שלכל אחד יש שיטה שמתאימה לו, כאילו- יש כאלה שיכולים ללמוד רק אם הם צורחים לעצמם את החומר בקול [כמוני] ויש כאלה שממש טוב להם ללמוד בשקט..
העיקרון קצת דומה לשיטת ההצגה... במקצועות אלה בד"כ יש הרבה לזכור. לכן לפעמים אני הולכת לחדר שקט שבו אני יכולה להיות לבד, ואני פשוט מתחילה לדבר ולדבר כאילו אני מורה בכיתה ואני צריכה להתחיל מהתחלה בהסברים ולסכם בע"פ לתלמידות.
אפשר להשתמש בלוח מחיק (למי שיש...) ולכתוב נק' עיקריות. מומלץ לקרוא את החומר היטב לפני שמתחילים בהצגה, זה צריך להיות רק כדי לסכם את החומר... גם למי שלא מתפדחת, עדיף שלא יהיה מישהו בחדר כי זה קצת מוציא את הריכוז(לפחות לי זה כן...)
יתרונות: זה מסכם מאוד טוב את החומר ועוזר לזכור בד"כ, זה ממש כיף(במיוחד לכאלה שאוהבים לדבר כמוני...)
בהצלחה! 
נ.ב.
לכל מי שתוהה- אני ממש לא מתכוונת להיות מורה...
יש שם שיטות מעולות ללימוד מבחנים
בס"ד
חברה שלי עשתה את זה למבחן בתושב"ע!! זה הי'ה תותחח!! כולנו זכרנו ת'חומר..
ותודה לאחותי על השיטה.. היא הסבירה לי אותה פעם כשנלחצתי במוצ"ש ב11 בלילה שיש לי מבחן בהיסטו' על מלא חומר.
יושבים וחושבים מה הדבר הכי הגיוני לעשות? למשל - הקשיים בעלייה הראשונה (על זה השתמשתי בשיטה הזאת פעם ראשונה...): מה הם יכולים להיות? באיזה קשיים העולים יכלו להיתקל? איך אני הייתי מסתדרת איתם?
זה C העוזר... 
אז אמא שלי משתגעת...
. {אני אומרת את זה גם לעצמי...}
)

ללמוד באותו יום של המבחן זה לא טובב זה רק מלחיץ עוד יותר,ואם מישהו לומדת בכיתה בבקרים אני מציעה לצאת
]קוראים את החומר ואז על כל קטע חושבים איזה שאלה אפשר לשאול על זה, כאילו מה השאלה המרכזית, רושמים את כל השאלות ואז עונים על כולם עם חומר פתוח. זה מסכם את החומר בצורה יותר טובה....
וגם לסכם...במחשב או בכתב יד...
ולחשוב חיובי! זה הכי חשוב!
שמן זית ושוקולד
את האמת מבחן זה לא בעיה ללמוד..
אבל הבעיה היא בתקופת מבחנים כאשר יש מספר רק של מבחנים בזמן קצר למדי.
יש כאן מאמר על לימוד למבחנים בצורה טובה... - http://www.tostudy.co.il/maamar.aspx?id=8895
בהצלחה
אלון - ToStudy
הכי פשוט שיש,לספר את החומר כסיפור אם את מספרת במדויק את מוכנה
בהצלחה!!!!!
חחח ~
מה שעושים זה נכנסים למחשב וכותבים מבחנים בחשבון מדפיסים אותו
עושים אותו וזהו
אני לא חושב
לא צריך לצלם זה סתם צריך רק לשנן
שלום אני אגם,רציתי לשאול אם את יכולה לעזור לי להיתאמן למבחן בבקשה פליז????????
היי,
לפני שנה בערך התקנתי על המחשב את האפליקציה של גרמרלי שנותנת תיקוני איות ודקדוק בזמן הכתיבה (בכל מקום - רשתות חברתיות, וורד וכו'). היא עובדת בצורה ממש פשוטה, בכל מקום בו את רושמת משהו באנגלית האפליקציה עוברת על הכתיבה ונותנת הערות לשיפור - לא רק בדיקת איות אלא גם דקדוק, טון של הכתיבה וכו'. האפליקציה חינמית ואני חייבת להגיד שאחרי קצת זמן שהיא נמצאת על המחשב אני ממש מרגישה שהאנגלית שלי השתפרה.
לימודי הדרכת או ליווי הורים/משפחותמי-יודע
היי, מי מכיר מקומות שאפשר לעשות בהם לימודי הדרכת הורים או דברים דומים?
עדיפות ללימוד בזום אבל גם שילוב של פרונטלי יום-יומיים בשבוע אפשרי..
מי שיש לו נסיון בתור מישהו שלמד דברים כאלה או שיצא לו להעזר באנשים מהתחום אשמח לשמוע
תודה רבה מראש לעונים
דרושים לעבודה בהזנת נתונים והזנת תוכן (קלדנות) מהבית❗
(ללא השקעה) וללא ניסיון!
ניתן להגיע לסכומים של 3000-11,800₪ בחודש!! בזמנכם הפנוי במהלך היום! לקבלת פרטים וליצירת קשר איתי
👇👇👇 ניתן לשלוח לנו הודעה בוואטספ 050-6158874 נטע👇
זמינות מיידית!
היי חברים חסרים לי עוד 10 משתתפים / משתתפות לסיים את המטלה האחרונה לתואר - אשמח אם תוכלו לענות על שאלון קצר של 3 דק🤞🏻https://forms.gle/Nu5tr2T8jxppDMNd6
תגובה
אבל לפי מה שאני זוכר וההבנה שלי בפיזיקה, השלבים הם כדלהלן:
(אני לא זוכר את הפרטים של הנוסחאות עצמן, אבל יודע בגדול איזה נוסחאות יש, וכתבתי.
אל תסמוך/כי עלי בעיניים עצומות, אבל אני חושב שמה שכתבתי נכון.)
א. בשלב הראשון, צריך לתרגם את היחס בין המהירות לבין אנרגיית התנועה של האגוז, על פי המשקל שלו. יש לזה נוסחה בסגנון של מהירות*מסה=אנרגיה.
בשלב השני, צריך לפרק את אנרגיית התנועה הזו לוקטורים - על הציר המקביל לרצפה, ועל הציר הניצב לרצפה.
(זה שלב די פשוט - זה חישוב הניצבים במשולש ישר זווית ושוה שוקיים)
בשלב השלישי, צריך לחשב את האנרגיה שמקבל הקוף הזורק על פי הנוסחה שאומרת משהו כמו: תנועה1*מסה1=תנועה2*מסה2
(כמובן, מתחשבים כאן רק באנרגיה שעל הציר המקביל לרצפה. האנרגיה שבציר הניצב לרצפה לא רלוונטית)
בשלב הרביעי צריך לחשב את המהירות של הקוף, לפי האנרגיה שהוא קיבל והמסה שלו.
(יכול להיות גם שבמקום לתרגם ממהירות לאנרגיה ואז שוב מאנרגיה למהירות אפשר לעבוד רק עם המהירות וזה עדין נחשב תקין. זה אמור להיות הגיוני, אבל אני לא יודע בוודאות ולא יודע מה הדרישות ממכם.)
ב. בשלב הראשון, נחשב על פי כח המשיכה את התאוצה של הכדור כלפי מטה (על פי המסה שלו). (יש נוסחה לחישוב כח הכבידה על גוף, ויש נוחסה ליחס בין כח לבין תאוצה על פי מסה)
בשלב השני, נחשב על פי התאוצה והמהירות ההתחלתית (הוקטור של המהירות כלפי מעלה) את הזמן שבו הכדור יחזור לגובה ההתחלתי שלו. (עושים מהתאוצה והמהירות משוואה ריבועית).
עכשיו אנחנו יודעים כמה זמן הכדור היה באוויר. בציר המקביל לרצפה אין שום תאוצה, ולכן מספיק לקחת את המהירות ההתחלתית בציר זה ולחשב: זמן*מהירות=דרך . זה המרחק שהיה בין הקופים.
ג. אנחנו כבר יודעים את המהירות של הקוף מימין, ואת משך הזמן שהכדור היה באוויר. צריך פשוט לחשב כמה הקוף הספיק להתרחק במשך הזמן הזה ולהוסיף לתוצאה של סעיף ב'.
ד. אני חושב שהתשובה פשוט צריכה להיות שהמהירות היא בדיוק כמו של הקוף מימין, רק בכיוון השני. וזה בגלל שאם מתחשבים רק בציר אחד, אז האנרגיה שקוף א' קיבל בזריקת הכדור, היא בדיוק האנרגיה שהכדור העביר לקוף שתפס אותו. ומכיון שהמסה של הקוף הראשון והשני היא אותה מסה -המהירות תהיה אותה מהירות.
יש גם את הדרך הארוכה לעשות את זה, ותוכל/י להסיק אותה מהשלבים הקודמים.
יכול להיות שבגלל שאני לא מונח בחומר אז אני לא מבין פשוט איזה משתנה שכתבת אמור לייצג את מה בדיוק.
(אני גם לא זוכר איך בדיוק המשוואות הפיזיקליות אמורות להיראות... חוץ מהמשוואה של שימור האנרגיה, שזה שוויון פשוט.
אני סיימתי את הבגרות שלי לפני עשר שנים, ולא נגעתי בחומר הזה מאז.)
התוצאה של סעיף א' יצאה לי 0.282, כמו לך. (עשיתי את הדרך הקצרה, בלי להתעסק עם אנרגיה.)
ואם ראיתי נכון, אז בסעיף ב' יצא לך פחות מסעיף ג', אבל זה לא הגיוני, כי הקופים אמורים להתרחק, לא להתקרב.
ואמנם את ב' מסובך לי לעשות כי אני לא זוכר את המשוואות של כח המשיכה וכו', סעיף ג' לא דורש כל כך ידיעה בפיזיקה אלא מתמטיקה פשוטה, ואם הבנתי נכון שבסעיף ב' יצא לך 2.5 מטר, אז אני חושב שבסעיף ג' אמור לצאת 3 מ'. (החישוב פשוט - המהירות של הכדור (בציר המקביל לקרקע כמובן), היא פי חמש מהמהירות שהקוף מימין מקבל. ולכן ברגע שהקוף משמאל מקבל את הכדור, הקוף מימין הספיק בינתיים להתרחק מרחק בגודל חמישית מהמרחק שהכדור עשה.)
אני מבין שאת עושה את זה כחלק מקורס כלשהו?
כי ניסיתי עכשיו את הבינה מלאכותית (סתם מסקרנות) והוא נתן לי תשובה אחרת. לא הצלחתי להבין מה בדיוק הוא עשה שם, ויכול להיות שהוא הבין משהו לא נכון (קורה הרבה ל AI למיניהם), ככה שא"א לגמרי לסמוך עליו, אבל במקומך נראה לי הייתי בודק שוב...
הוא ענה שהמרחק המקורי בין הקופים היה כ - 0.132 מטר. אבל יש לציין שאת סעיף ג' הוא פתר לא נכון, ואחרי שתיקנתי אותו על טעות אחת הוא עשה טעות אחרת, ואחרי שניסיתי שוב הוא החזיר לי את התשובה הלקונית של - "אני מצטער, אבל אני כרגע עסוק ולומד איך להשתפר. בקרוב אחזור לפעילות."
מה שאומר שלא תמיד אפשר לסמוך עליו...
הייתי מנסה לפתור בעצמי, אבל זה יהיה לי ממש ללמוד מחדש חישוב של מיקום כפונק' של מהירות ותאוצה וכל העסק...
א. כיוון שבציר ה-x אין כוחות חיצוניים שפועלים על המערכת, התנע חייב להישמר (כלומר, להיות בסה"כ 0). (בציר ה-Y יש גרביטציה והמומנטום שעובר לרצפה אז שם זה לא תופס).
p=mv
המשקל של האגוז הוא 2 ק"ג והמהירות שלו בציר ה-x היא 2 כפול cos(45) כלומר, התנע של האגוז בציר ה-x הוא:
p=4*cos(45)
מסת הקוף היא 10 ק"ג וכאמור, התנע אמור להיות שווה (אבל בכיוונים מנוגדים) 0 בסה"כ ולכן:
p=4*cos(45)=10*v ובסה"כ: v=0.4*cos(45)
ב. הרעיון הוא כזה: בנקודה הכי גבוה, המהירות של האגוז בציר ה-y תהיה 0. כיוון שאנחנו יודעים את התאוצה של כדוה"א ואת המהירות ההתחלתית, אנחנו יכולים לחשב את הזמן שלוקח לאגוז להגיע לשיא הגובה:
vt=v0+gt.
vt=0 לפי הדרישה שכתבנו למעלה, v0=2*cos(45) ו-g=-10 (המינוס הוא בגלל שהכח מושך למטה והמהירות היא בכיוון מעלה.
אז:
cos(45)*2=10*t
כלומר, t=0.2*cos(45)
כיוון שחישבנו רק את הזמן שלוקח לאגוז לעלות לשיא הגובה, נכפיל אותו ב-2 כדי לקבל את הזמן שלוקח לו להגיע לקוף השני, כלומר: t=0.4cos(45)
אז המהירות בציר ה-x ידועה: vx=2*cos(45)
הזמן ידוע: t=0.4*cos(45)
ונשאר לנו לחשב: x=vt שהוא יוצא 0.4
ג. ברגע שהקוף השני תפס את הכדור, הוא עדיין לא זז. את מהירות הקוף הראשון כבר חישבנו וגם את הזמן שלוקח לאגוז להגיע לקוף השני חישבנו אז שוב:
x=x0+vt כש-x0 הוא המרחק ההתחלתי בין הקופים שחישבנו בסעיף הקודם (0.4), t =0.4*cos(45) והמהירות של הקוף הראשון היא: 0.4*cos(45)
חישוב פשוט מראה שהקוף זז 0.08 כך שהמרחק בין הקופים באותו זמן היה 0.48.
ד. כפי שציינו בסעיף א', התנע במערכת בציר ה-x חייב להישמר ולהיות 0 - כלומר, הקוף השני ינוע באותה מהירות בה נע הקוף הראשון רק בכיוון הפוך (כלומר, סימן הפוך).
אפשר לפתור את זה גם משיקולי אנרגיה ולא מממשוואות התנועה - ואז מציבים במשוואה שהאנרגיה הקינטית בציר ה-y מתפאסת והופכת כולה לאנרגיה פוטנציאלית וכך למצוא את הגובה.
כמובן שהתשובה תהיה זהה.
כמו כן, כיוון ש: cos(45)=sin(45) אז כתבתי תמיד cos כשבמקרה הכללי זה לא תמיד נכון.
פשוט מפרק ביחס של 1 לשורש 2. זה מקרה קלאסי של פיתגורס, לא רואה צורך להשתמש בטריגונומטריה
וזה תמיד פיתגורס על צירים קרטזיים - גם אם זה לא 45 מעלות.