אני כבר בן 18, לא הגיע הזמן למצוא את שאהבה נפשי??בגברוה ובענווה

אני יחסית צעיר והאמת שכבר שנים אני ממש בל"ח... יש בי בערה מאוד גדולה לחתונה,  לחיי נישואים. אני יודע שזוגיות זה לא רק צחוקים ודאחקות וקוצ'י מוצ'י אלא זה בנין שלם שמצריך המון עבודה וצריך להיות מספיק בשלים בשביל זה וכו וכו ואני חושב שאולי מרוב שמזהירים אותנו לחכות ולהתבשל מתחילים כבר להירקב... יש לדעתי כ"כ הרבה צעירים וצעירות שהנפש שלהם בנויה מספיק כדי להחזיק חיי נישואים שמחים ומאושרים ורק בגלל סיבות חברתיות (לא מקובל וכדו') או טכניות (לא סיים תיכון/צבא/הסדר/טיול בהודו/דוקטורט וכן הלאה...) הם מונעים מעצמם את האושר הגדול הזה. אני חושב שהגיל שבו הרצון הטהור והאמיתי הזה בוער בעצמות הוא הגיל הנכון להתחתן ולא אחרי שכבר מתחילים להיות קרים, מחושבים, מסגרתיים, ציניים ומרירים. אז מתפתחת אהבה גדולה מלאה בהמון טבעיות, תמימות וטוהר שאצל צעירים עדיין לא נפגמו כ"כ. יש הרבה יותר כנות ורצון אמיתי וטהור לאהוב מכל הלב. "זכרתי לך חסד נעורייך אהבת כלולותייך וכו" הקב"ה משבח את עמ"י על כך שהוא היה כמו נערה צעירה ותמימה שהלכה אחרי אהובה בלי יותר מידי חשבונות, כנראה שזה מצב אידיאלי ונכון.. ברור שלא צריך להיות טיפשים וצריך לראות שאנחנו מספיק מודעים לעצמינו, יודעים היטב לאן אנחנו שואפים, מה המרכז של חיינו, מה עיקר ומה טפל. כמובן שצריך שתהיה בשלות מסוימת אבל אני חושב שאנחנו מאבדים זמן יקר מאוד. מאוד. אני לא מדבר על התופעה המצערת של רווקות מאוחרת, על אנשים שתקועים שנים בלי למצוא כלום. אני מדבר על כאלו שכן מצליחים להתחתן אבל הם עושים את זה בגיל מבוגר שבו הם כבר לא מצליחים לחיות במצב של "רק" אלא הם חיים "עם"... בקיצור אני לא מבין למה אני שומע כ"כ הרבה אנשים שלא מעודדים חתונה בגיל צעיר אלא אפילו מחנכים לדחות ולחכות כמה שנים עד שתגמור.. ותעשה.. ותראה.. ותלמד... ובלה בלה בלה, מישהו אולי מוכן להסביר לי???

צודק לגמרי!!שמחה אושר

אני גם לא מבינה.. לא חושבת שיש הסבר אמיתי.. פשוט קשה לדור הזה לקבל על עצמו מחויבות.. הוא חייב להיות 'חופשי'- לטוב ולרע.. 

אף פעם לא יצאתם עם אנשים לא בוגרים מעל גיל 18...?!כי בשמחה תצאו.

בלי לפרט, לי זה קרה, יותר פעם אחת.

 

יותר מזה, בתחילת הפגישות שלי, לא באמת הייתי בוגר.

לא שעוד 5 שנים לא אגיד אותו דבר על היום,

אבל זה נראה לי היום כ"כ לא רציני...

 

למען הסר ספק, לא נראה לי שהייתי אז מתחת לנורמה,

ואין לי 'מבחן בגרות' כדי לקבוע מי יתחתן ומי לא.

אבל ברור שלא כולם בוגרים מספיק בשביל זה בגיל 18.

נכון. יש הרבה שלא מוכנים לחתונה גם בגיל 60הדוכס מירוסלב

וחלקם אפילו מחזיקים בתים וגידלו ילדים ולחלקם גם נכדים...

ומאידך יש המון שמוכנים לכך בגיל 18 כבר

יש "המון"?!🤔בסדר גמור
געוואלד...כי בשמחה תצאו.

 

ברור, רק הגבתי שזה לא ש'קשה לדור הזה לקבל מחויבות',

אלא יש כאן גם יסוד אמיתי.

@בך לי קר

אני דווקא כן חושב שקשה לדור הזה לקבל מחוייבותהדוכס מירוסלב

פעם גם מי שלא היה מוכן היה מתחתן ומתוך תחושת אחריות מחזיק מעמד.

הדור שלנו ילדים של אינסטנס. לא הולך? יאללה רבנות.

 

אין פה יסוד אמיתי לדעתי, אלא עצת היצר שהדביקה גם טובים וגדולים.

אני רק תוהה מי בדיוק ישלם על זה ביום הדין? על כל העצבות והצער והעבירות...

לא אומר שלאכי בשמחה תצאו.

אבל זה לא קשור ל'בן שמונה עשרה לחופה',

פשוט מאריכים בשמונה עשרה,

ו... מפסידים קדושה...?

נו ולהפסיד קדושה זה טוב?הדוכס מירוסלב

כולנו יודעים מה הולך אצל הרווקים/ות ושותקים.

וכל מי שנתן להם את העצות הרעות האלה שותף בזה

אין שום דבר שאין לו יסוד אמיתי.בגברוה ובענווה

כל דבר שקיים בעולם יש לו יסוד אמיתי אחרת הוא היה נעלם. חותמו של הקב"ה הוא אמת לכן שום דבר לא יכול להתקיים אם אין בו לפחות איזה קורטוב של אמת. לעניינינו, התביעה של הדור הזה לחופש ובריחה ממחויבות נובעת לדעתי מהרצון לא להיות מצומצמים במה שקיים אלא להתפתח הרבה מעבר. לעבוד מאהבה ולא מיראה. להרגיש מחוברים למעשים שאנחנו עושים. יש הרבה מה לדבר על זה.. לא בפורום הזה. כמובן שיש לתביעה הזאת הרבה קליפות אבל היסוד הוא אמיתי, אחרת הקב"ה לא היה מוריד אותה לעולם..

אתה רוצה לדבר על אידאלים? זה לא שיעור אמונה, הבן אדם מבקשהדוכס מירוסלב

עצה מעשית.

 

אם כבר נכנסו לאידאלים, היסוד שאתה מדבר עליו הוא בבחינת קוף בפני אדם, ודי לחכימא.

לא משנה מה הסיבה שאנשים מתנהגים בצורה שאין בה דרך ארץ ולא מסוגלים לנהל חיי זוגיות, זה כשלעצמו דבר רע.

אבל לעבור על דברי חז"ל שנפסקו להלכה, זה בוודאי אינו.

ואין לו להקב"ה בעולמו אלא ד' אמות של הלכה.

אפשר על הדרך הזאת להתיר את כל האיסורים בתורה ולטהר את כל השרצים, וברור לכולם שזה דבר מזעזע (ע"ע ה"היתר" שאיזה רב אחד כביכול רצה להתיר ללהט"בים את האיסור ממש בימים האחרונים).

יסוד זה תמיד טובבך לי קר
פתאום אני חושב על זה שהמילה "יסוד" כאן היא אירוניה במיטבההדוכס מירוסלב


כי בשמחה תצאו.

חסר תקנה...

ממש לא!טוב ה' לכול

אתה באמת ילד. וכמה שכתבת יפה לא הופך אותך להיות מספיק בוגר כדי להיות נשוי.. חכה 4-5 שנים ואז אולי תתחיל.. חוץ מזה שגם מבחינה כלכלית יהיה לך מאוד קשה אם תתחתן עכשיו. 

מאיפה את מכירה אותי??בגברוה ובענווה

א. מי אמר לך שאני לא מספיק בוגר?? ב. אני מתכנן בע"ה לשבת וללמוד הרבה שנים (כמה שיותר...) בישיבה גבוהה ככה שלא משנה מתי אתחתן יהיו לי בעיות כלכליות כי לא יהיה לי מקצוע.. סתם. ת'כלס אני חושב שנצליח להסתדר.. נראה לפי העניין.. ההורים יכולים לעזור, אפשר לעבוד קצת בחופשים וכדו', לחסוך בהוצאות..

לגבי סעיף ב'מי עדן

זה כן משנה. כי ככל שתתחתן יותר מוקדם אז מספר השנים שיהיו לכם קשיים כלכליים יהיה ארוך יותר

מצטער, אבל זאת תגובה נוראיתהדוכס מירוסלב


אתה חושב שאתה יודעבסדר גמור
בינתיים אתה יכול להפנות את הלהט שלך ללמוד לקראת החתונה, לשמוע שיעורים, להשתלם במידות, ולהכיר את עצמך.
להתפתח כאדם קריטי לבניית זוגיות מוצלחת.

בנוסף להתחתן ולהקים בית זה דורש הכנסה קבועה או חסכון גדול או הורים תומכים. במידה ואתה לא יכול זה פשוט חסר אחריות להיכנס למצב כזה.

ונקודה שלישית:
רחיים בצווארו- יעסוק בתורה?!

בהצלחה!
אז מתי כן אפשר לבנות זוגיות??בגברוה ובענווה

א. אני כבר הרבה זמן קורא, מתעניין, שומע וחושב על הנושא. 

ב. אנחנו כל הזמן מתקדמים ומשתלמים 

ג. גם ככה כשאתחתן אצטרך לדאוג לכלכלת הבית, מה זה קשור לגיל? כאילו אם אני אלמד עכשיו 6 שנים בישיבה פתאום יהיה לי כסף?!

ד. יבמות סב: "אמר רבי תנחום א"ר חנילאי כל אדם שאין לו אשה שרוי בלא שמחה בלא ברכה בלא טובה... במערבא אמרי בלא תורה בלא חומה... רבא בר עולא אמר בלא שלום".

יש לך רב שמכיר אותך בטח, לא? מה מונע ממך להתייעץ איתו?הדוכס מירוסלב

לא מאמין שתקבל כאן תשובה רלוונטית מעבר לעצות כלליות

זה להרגיש...כי בשמחה תצאו.

- שחברים כבר לא מספיקים,

שאתה רוצה להשפיע המון טוב על מישהו,

- שאתה יודע לחלוק רגשות,

- שאתה יכול להכניס מישהו לחיים שלך

 

ועוד כמה דברים שהרב שלך יאמר לך...

אם אתה רוצה להתחתן מוקדם, אשריך והצדק איתך. אבל...הדוכס מירוסלב

משום מה מה שכתבתי נמחק לטובת תגובה שכתבתי בכלל במקום אחר....

 

אני מציע ללמוד את הנושא בספרים ושיעורים ואז להתייעץ עם תלמידי חכמים שמכירים אותך אישית.

ובע"ה תספיק ותקיים בן 18 לחופה.

 

אם לא עושים את זה, עלולים להפוך את הרצון הטוב לגורם לרווקות מאוחרת. מאחל לך הצלחה ושתזכה לקיים את דברי התורה ככתבם!!

תגיד ליבסדר גמור
איך אפשר להתרכז בלימוד תורה בישיבה ולהקים משפחה במקביל?
מה הבעיה? בדיוק כמו שהגמרא אומרת.הדוכס מירוסלב

זה לא חידוש.

אגב, למיטב זכרוני יש מספיק רבנים נשואים שאת רוב התורה שלהם קנו כנשואים.

זה לא עושה את זה נחלת הכלל. ולא הכל גורף לכולם.נפש חיה.
אין שום קשר לתגובה שלי. תקראי מה שכתבתי לפניהדוכס מירוסלב


שרשרתי אליך כי רבנים יחידי סגולה זה דבר אחד.נפש חיה.
וציבור נוהה אחרי הנהגות שספק אם נכונות לו זה דבר אחר.
מה הקשר????? הדוכס מירוסלב

את מוכנה לקרוא מה כתבתי לפני שאת מגיבה בבקשה?

אם תבין את התגובות שלי- בשמחה. וקראתי .נפש חיה.
אני מבין את התגובות שלך, ברור לי שלא קראת את מה שכתבתי...הדוכס מירוסלב

ואם קראת באמת, כנראה שלא במספיק שימת לב.

אין שום קשר בין התגובה שלך לדברים שלי.

אני לא הולך לפתוח דיון דקדוקי על מה שכתבתי רק כי כל אחד קורא בכאילו ועושה טובה ואז מגיב מהמותן. זה לא נעים.

ואווברגוע

כתבת שאתה מכיר רבנים שלמדו הרבה אחרי שהתחתנו

היא הגיבה לך שלא מביאים דוג' מרבנים לכלל הציבר

וזה ממש לא קשור לדיון. הצעתי לו להתייעץ עם רב, אחרי זה הנ"להדוכס מירוסלב

טען טענה שכבר נענתה בגמרא, והיא עצה כללית לכלל עם ישראל ולא רק לרבנים.

זה שהוספתי שאפילו רבנים מצליחים, לא מוריד מהכלליות של העצה של חז"ל.

ברור? אני מקווה שכן. תתחילו לקרוא כבר

פחחחברגוע

לא יקרה כלום אם תדבר בלשון יותר נעימה.

 

כשמגיבים למישהו בפורום אפשר להגיב נקודתית על משהו.

הבאת הוכחה מרבנים- היא הגיבה על זה.

 

יום טוב

גם לא יקרה כלום אם תקראו את ההודעות כמו שצריךהדוכס מירוסלב

חוסר הכבוד הזה לתגובה של אדם והתגובה הלא רלוונטית לדבריו הם דבר הרבה פחות נעים מלכתוב לאדם "לא קראת את מה שכתבתי".

 

אין שום צורך לדון ב"דחיה" שהיא הביאה להוכחה, שכבר הסברתי שההוראה הזאת היא דברי חז"ל והיא כללית ואתה יודע את זה לא פחות טוב. אז במקום להזדעק לחינם להגן על הנעשקים המסכנים, דאג לאמת בבקשה.

אפשר.בגברוה ובענווה

אני מכיר הרבה אברכים שיושבים הרבה שנים ולומדים תורה. צריך למצוא מישהי שרואה ערך עליון בלימוד תורה ומוכנה למסור על זה את הנפש.

מוכנה למסור על זה את הנפש זה אומרמישהי=)
שאתה תגדל כרס בישיבה והיא תעבוד כמו חמור?
אני נגד.
וואו איזה גישה אנטי. כמעט כל האברכים שאני מכיר גם עובדיםהדוכס מירוסלב

וגם לומדים יום שלם, וגם נשארים עם הילדים בערב באופן קבוע (וחלקם גם מבשלים). אז אם להשתמש בביטויים שלך, האישה מגדלת כרס בבית (תרתי משמע ליקוק) והוא עובד ולומד כמו חמור. מזל שאף גבר שאני מכיר לא מזלזל ככה בתרומה של אשתו...

עם כל הכבוד לזה שאת נגדת, את כנראה לא זאת שהולכת להתחתן איתו...

נכון. אני לא הולכת להתחתן איתו.מישהי=)
אני הולכת להתחתן עם אדם שדעותיו דומות לשלי . זאת אומרת ששנינו נעבוד בשיתוף מלא. ביחד.
ומותר לי להיות נגד ולהביע את זה בדרכים שלי.. אני בטוחה שאתה מספיק בוגר כדי להכיל את זה
תזכרי שבספרי המוסר כותבים שצריך לעשות תשובה גם על חלישותהדוכס מירוסלב

הדעת שעושים לזולת. לכן, אם אדם בא לקיים מצווה בהידור, ואנחנו תוקפים אותו, וע"י זה נעשית לו חלישות הדעת אנחנו בבעיה.

קל וחומר אם ע"י זה הוא מתרחק מהרצון לקיים את המצווה.

לכן, גם אם זכותך להביע את דעתך במובנים המערביים שאנחנו חיים בהם לצערנו, דעת התורה לא כך.

יש דרכים להביע את דעתך, ואם את רואה שהאדם רחוק ממנה, אין שום סיבה לצאת נגדו ולקרוא לו כרסן ולאשתו חמורה (אתון אגב)

עיין ערך השירשור של המקובלים..תשובה על חלישות דעת של הסביבה.מור ולבונה
כמעט באתי לצאת עליהבנימין גורליין
חשבתי שאמרת נגדת
חחחחחח בורחות לי לי פה אותיותהדוכס מירוסלב


ממש לא.בגברוה ובענווה

זה אומר שאני אתיגע ואעמול כדי לקנות עוד ועוד ידיעות בתורתינו הקדושה והיא תהיה שותפה מלאה בשליחות הזאת ותהיה מוכנה לוותר על הנאות העולם הזה (קורנפלקס, גבנ"צ , דירה מרווחת, בריכה פרטית וכדו'), להוות את מקור הפרנסה העיקרי בבית וכדו' כדי להוסיף תורה ויראת שמים בביתנו ובעמנו. יש? 

לא. אני גם לא רואה את עצמי חיה עם בריכה פרטיתמישהי=)
ולא עם פינוקים.
ממש לא. אבל כדי להתפרנס ולפרנס בכבוד צריך ללמוד. או לפחות לעבוד קשה במשהו אחר.
בשביל להתפרנס צריך אמונה וביטחון בה'.הדוכס מירוסלב

אני מכיר אנשים עמוסים בכסף שהחיים שלהם גהנום, ומאידך אנשים שלא מתאמצים בכלל ומרוויחים בדומה

זה עובד, הדעת צלולה יותר!לא שייך


על מה אתה מתקומם?מור ולבונה
שאנשים אומרים לך לא לצאת או שבאופן כללי חושבים שזה גיל מוקדם מידי?

אותך אני לא מכירה ולכן לא אכנס לדיון מה מתאים לך.
אבל, אני חושבת שנישואין זה דבר גדול ולדבר גדול לא צריך לבוא רק עם רצון,
צריך לבוא עם מודעות, צריך לבוא עם הכנה נכונה,
לרכוש כלים ותובנות שיהיו לעזר.
באופן גורף בגיל 18 אין את זה. לפחות כיום.


אתה קובע שכ"כ הרבה חבר'ה בשלים לכך- וזאת כנראה נקודת המחלוקת.

תחפש מחקרים על אחוז הגירושין של זוגות שנישאו בגיל צעיר.
הנתונים לא משמחים במיוחד.



לא ברור לי למה אתה מבטל את הדברים הטכנים?
צבא זה שיקול.. אתה תתחתן ואישתך תהיה בבית שבועיים לבד אם תהיה לוחם?
אולי אפילו יותר.
ומה עם שירות לאומי? (או שבאופן כללי אתה לא מצודד בזה?)
הדברים הטכנים האלו הם לא זוטי דברים,
אלו חלק אינטגרלי בבניין האישיות שלנו.

עוד קביעה שלא כ"כ הבנתי אותה-
יש לך רצון בריא וטהור, למה את חושב שבגיל 21 תהיה קר, ציני, מחושב ומר? (גם בגיל 26 לא חייב שתהיה כזה. זה נטו עבודת המידות.)





^^^^ ודרך אגב, אומרים 'פוצי מוצי' ולא 'קוצ'י מוצ'י'עומק
אבל מה שכן אולי, זה לפחות בסביבה שני מכיר, גיל הנישואין והבלחיו''ת כן יורדים פלאים...
וברור שקיימת תודעה כללית יותר רחבה לעניין מפעם, אבל לא תמיד אנשים יותר בוגרים ובשלים בהכרח
לא נכון ! אומרים "קוצ'י קוצ'י קוצ'י קו"משיח בן דוד


קוצ'י זה לילד קטן פוצי זה לילד גדול חחהדוכס מירוסלב


אנסה לענות..בגברוה ובענווה

א. כן. שאין עידוד להתחתן בגיל צעיר ומי שכן עושה את הצעד הזה בד"כ הסביבה שלו לא מסתכלת על זה בעין יפה.

ב. יכול להיות שח'ברה "לא בשלים" כי כל היום מטפטפים להם שהם צעירים וחסרי אחריות ולא מאמינים שיש להם יכולת לשאת עול ולחיות עם מחויבות. כשנותנים לאדם אחריות מסוימת מגלים אצלו פתאום הרבה יכולות שלא ראו קודם.. כמובן, בתנאי שהוא בוחר בזה ומגיע עם נכונות גדולה לעבוד קשה.

ג. אני חושב שעם ישראל צריך בתים חזקים בריאים וטהורים ואם לצורך כך צריך לקצץ קצת בשירות הצבאי (ג'וב במקום קרבי או אפילו לוותר בכלל, תלוי בנכונות של האשה...) נקצץ. ב"ה צה"ל חזק. מדינת ישראל חזקה. תפקידינו כיום הוא לרומם את הרוח של העם. ואכמ"ל.

ד. הקצנתי את הדברים כדי להראות שעם האחריות והבגרות שמקבלים ככל שמתבגרים ככה נהיים פחות תמימים ואידיאליסטים. עובדה. רוח נעורים זה משהו מיוחד שבד"כ לא קיים במבוגרים. זה לא נטו עבודת המידות.

קשה לי קצת עם הגישה שלך. אתה אומר שאין עידוד אבל מתעלםהדוכס מירוסלב

מכל המעודדים ומתדיין רק עם מי שנגדך. אתה מנסה למשוך אש ואז מתפלא למה אתה מרגיש שאין תמיכה?

רוב הרבנים שאני מכיר בעד להתחתן בגיל מוקדם ככל האפשר, בהנחה שאפשר. אם אתה חושב שאתה מוכן, לך תתייעץ עם הרב שלך, וצא לדרך!

מה לך להתעסק בדעות שמנגד?

אני לא מתעלם.בגברוה ובענווה

אבל הרוב המוחלט לא מעודדים.

שאל רבנים... תראה יחס הפוךהדוכס מירוסלב


(בד"כ מתדיינים עם אנשים עם דעות שונות זה חלק מהקטע).מור ולבונה
לא עושים את זה כשאתה לא מצליח להתמודד עם הדעותהדוכס מירוסלב


הצלחתי להתבלבל...מור ולבונה
א. לא הבאתי על מה ה"כן" בא לענות
אבל רק אומר שלא צריך תמיד להתייחס לסביבה (אני לא מדברת על האנשים החשובים בחייך) - תמיד תמיד תמיד (!!!!!) יהיו אנשים שידברו.
זאת רווקה, זה עלה 4 קילו , ההוא נפל מקורס טיס וההיא כבר שנה נשואה ואין לה בטן של הריון..
לא ברור לי מה יש להתרגש ממה שאנשים אומרים.
אם אתה מרגיש מוכן, שים פס על מה החברה אומרת.
תשמח שאתה אתה ותתנהג איך שמתאים לך כדי לספק להם חומר לדבר עליו .

ב. זה מרגיש לי שהאמירה כאן סותרת את הטענה שלך שיש הרבה חבר'ה בשלים.
כי בפועל אנחנו לא מחנכים בישיבה התיכונית כיצד באים לחיי זוגיות ואנחנו לא בדיוק מצפים שאנשים יתחתנו בגיל 18 (ד"א אני בעד לעשות שיעור ביא-יב בנושאים שמכינים לחיים).

אם אנשים היו מטילים ספק ביכולת של בחורים בגילאים כאלו לקחת אחריות,
צה"ל לא היה מגייס אותם. בני 18 מתאמנים להיות במצב של לחימה - אחריות מטורפת בידיים והם מסוגלים לה.
אבל בית לא דורש רק אחריות ומחויבות (למרות שזה בסיס הכרחי), הוא דורש תקשורת, דורש נתינה והקרבה ועוד המון דברים שלא ארחיב בנק' הזו.

ג.צה"ל חזק כי הוא בנוי מאנשים חזקים, אם כל אחד יחשוב על הבית הפרטי שלו או בכללי על טובתו האישית- אולי הוא יהיה חזק פחות.
(ועם כל הכבוד לאישה, יש צרכים לאומים, במקרה חריג אקבל שצריך להתגמש, אבל באופן גורף, בהנחה שאתה באמת חושב שצריך לעודד חבר'ה בני 18 להתחתן, שתבין למה היא נכנסת או שתבין שזה לא עבורה להינשא לבחור כזה).

ד. גם בגיל 23 אתה יכול להיות ממורמר מהחיים כי יש לך 2 ילדים להאכיל, הם לא נותנים לך לישון, יש לך מחר מבחן שכולם חורשים אליו את החיים ורק אתה מקפץ בין טיטול למטרנה.
הכל עניין של גישה בחיים.
אני בת 24 ומרגישה נערה ברוחי (בפן הטוב של הגיל הזה )
האידיאלים הם נחלת הכלל וכאן זה המבחן האמיתי.

כי להיכנס לחיי נישואין עם המילה "נסתדר"..מישהי=)
ונו יאללה בשביל מה צריך להיות במסגרת מעיד על הכל.
ברור לך שנישואין זה מצריך עבודה? אתה יודע שלא רק עבודה על הזוגיות ושיש לך אחריות בתור גבר לפרנס אישה?
נראה מאיך שאתה מגיב שלא. אתה צריך שאשתך יהיה לה בסיס ושכשאתה תהיה בצבא היא לא תקרע את עצמה בשביל לפרנס אותך..
נראה לי שההפך זאת דרך החשיבה של הזקנים המפוחדים שלא התחתנוהדוכס מירוסלב

ככה אני רואה מסביבי וגם אצל עצמי.

כן, להשליך יהבך על ה' זאת לא עבירה... *שיעול* כן

 

אגב, הרבי מליובאוויטש ענה ככה להרבה אנשים שהיו מפוחדים מכדי להתחתן: "מאן דיהיב חיי יהיב מזוני".

הרבה ציינו מקור לשם במסכת תענית (ח ע"ב) אבל במדרש רבה שיר השירים פרק ה' רשב"י אומר את זה מפורשות.

בוא נגיד שאני מאמינה שה' עוזר למי שעוזר לעצמומישהי=)
וברגע שבנאדם משךיך הכל על הקב"ה כולל אחריות זה לא נכון.
וה לא יעזור לו.
כתוב בתורה *שיעול* שאדם צריך לבנות בית לטעת כרם ואז לגשת לעניין החתונה.
אני חושבת שהרמבם מדבר על זה ארוכות. אבל יש פה ביינישים וכמו כן כבודו המהולל בטוח למדת את זנ. לא?
הוא לא כתב בשום מקום שהוא הולך להיות בטלן. אז למה להכריח אתהדוכס מירוסלב

דבריו להשתמע ככה? הוא נשמע בחור אחראי לגמרי.

לא כתוב את זה בתורה, זאת דרשה של חז"ל. מה שכן כתוב בתורה זה "השלך" וגו'...

 

כבודי המחולל למד את זה, הרמב"ם לא הפוסק היחיד, למרות שכולם אוהבים לצטט אותו דווקא במקרים שהוא פוסק נגד הרוב. בדורנו לדעת הרמב"ם בעניין אין שום תוקף, אף אחד לא מקיים אותה. אלא אם הוא רוצה להתחתן באיזור גיל 60.

לא קשור לבטלן. לא הוצאתי את דבריו ככהמישהי=)
אבל נגיד.

וסבבה. העניין של העיקרון חשוב יותר מהעניין של מה שכתוב בצורה של בקיאות.
בנאדם צריך ובמיוחד גבר להבין ולהפנים שכשהוא מתחתן הוא צריך לדאוג לפרנסה. זה הכל. לא מתחתנים טוב יאללה באלי להתחתן אני מתחתן ושיישרף העולם..
העניין של העיקרון? זאת הלכה, לא עיקרון. זאת לא מסה פילוסופיתהדוכס מירוסלב

הרמב"ם פסק שאדם שמתחתן שיהיה לו בית הוא טיפש. כמה אנשים את מכירה שלא נשארים טיפשים בערך 10 שנים עד שהם משיגים בית וזה עוד עם משכנתא?

כולם טיפשים אליבא דהרמב"ם. ועזבי את מה שחז"ל דרשו שצריך להיות לו גם כרמים ושדות, קרי נכסים.

 

זה לא מציאותי, זה לא שייך ואין לזה מקום לא פה בדיון ולא פה בדור.

 

הוא לא אמר בשום מקום שהוא רוצה להתחתן ושישרף העולם.

את משליכה עניינים משלך על הבחור, למה?

לא.. אני לא משליכה עניינים שלי על הבחורמישהי=)

לא המקום שלך אתה לא מכיר אותי אין לך הבנת הנקרא אז רד מהעץ.. יום טוב.
נראה לי שלא נאה לי להגיב לך יותר..
אז ערב טוב מר בחור.
כמו שזה המקום שלך להביע את דעתך, כך זה המקום שליהדוכס מירוסלב

ארד מהעץ כשתרדי גם את.

 

ערב טוב.

למה אתה כזה קשוח ותוקפני??בגברוה ובענווה

סליחה שאני מעיר אבל אתה מסיט את הדיון למקומות קטנוניים ולא עניניים..

כנראה שאתה באמת מתכוון אז שאשתך "תקרע את עצמה לפרנס אותך"הדוכס מירוסלב

או שאולי היא זאת שמסיטה את הדיון למקומות לא עניינים ואתה משום מה יוצא נגדי בוכה/צוחק

לא נגדך, אבל אפשר לכתוב יותר בעדינות..בגברוה ובענווה


מה אתה מהאלה שמגנים על נשים no matter what? שיקפתי בדיוק אתהדוכס מירוסלב

סגנון הכתיבה שלה... השתמשתי בביטויים שהיא השתמשה בהם.

אל תהיה ילדה אמריקאית

את צודקת לגמרי.בגברוה ובענווה

אני לא חושב שצריך לא לחשוב בכלל ולהיכנס ראש בקיר בטענה ש"נסתדר". צריך לדאוג לדברים האלו לפני שמתחתנים אבל אני חושב שהקושי שמתלווה לזוגות צעירים בשנותיהם הראשונות- צבא, צמצום בהוצאות וכו' בונה ומחזק מאוד את הקשר בין בני הזוג, מובן אם באים אם נכונות להקריב למען האידיאל החשוב של בניית בית. 

שאלה אם הצמצום הזה נובע מתוךמישהי=)
אין לי מקצוע ואיןלי זמן ללמוד מקצוע כי אני חייב לפרנס או כי אתה לומד כרגע ויש לך עבודת סטודנטים ושניכם מפוקסים על עצמכם.
או חמשל זה שכתבת נחיה על חשבון ההורים.. מי שחי על חשבונם זה ילד שלא מתחתן. למה ההורים צריכים חסבול ולהוציא כסף על זוג רק כי הוא לא בוגר מספיק לפרנס את עצמו?
כסף זאת לא מילה גסה. ולחכות זה לא רע.
זה לא נרקב. זה משתבח. במיוחד אם אתה מחכה מגיל 18 לגיל 21 22 אחרי שקצת סידרו לך את הראש ואתה הופך ליותר ריאלי
אני מבין שאת באופן כללי נגד אברכים. אני צודק?בגברוה ובענווה


כן. שלומדים יום שלם ורק האישה עובדת.מישהי=)
אבל אולי כי אני פשוט חיה אחרת.
אני כן יוצאת רק עם בחורים שעשו שנה ישיבה וכן רוצה שבעלי ילמד תורה. אבל לא שאפרנס לבד..
^^^^חופשיה לנפשי
גם ככה כל הזמן מפחיד אותי להשאר בלי כסף.
וגם לא ברור לי מה אני רוצה לעשות ועם המשכורת הנוכחית שלי זה יהיה קשה לנהל בית.
אתה כל כך צודק!עלומה!

אפילו במשנה כתוב: "בן 18 לחופה"

 

 

אם אתה בשל באמת, והוריך רוצים ויכולים לעזוררפואה שלמה
כלכלית, אשריך. תתחיל לצאת.
כשחז"ל אמרו בן 18 לחופה הם לא סייגו לדורות ראשונים...
בהצלחה.
ולשרשור הנכבד,
סה"כ זו הגישה החרדית, ונראה שהיא מצליחה, וסותרת את הטענות שהועלו. אומנם החרדים בנו מערכת קהילתית תומכת ולא נשענים על ההורים בלבד.

אם הורים זוכים לעזור ללימוד תורה של בנם, ולחתן אותו בימי הנעורים, כמו שאנו מתפללים, נפרגן.
זכו
איפה את? תעני בשביל שתינו כמעין הנובע
לא הבנתי כ"כ את דעתך.בגברוה ובענווה


אמ קראתי כאן למישהי שתגיב בשם שתינו. היא טרם באה..כמעין הנובע
הולם במיוחד
@בגברוה ובענווה, התשובה בשבילך.
@כמעין הנובע, מקווה שעניתי על הציפיות

קודם כל: לפני שמדברים בכלל על גיל הנישואין, כדאי לחשוב על מוסכמות חברתיות והאם אכפת לנו מהן.
אחלה.

ובנושא הספציפי,
א- קצת תמוהה בעיניי הקלות בה אנשים דוחים קיום מצוות עשה מדאורייתא. זה שחכמים נתנו ''הארכה'' עד גיל 18 זה כבר חידוש.
אז המציאות לא מאפשרת? ממתי אנחנו קובעים את ההלכה לפי המציאות ולא את המציאות לפי ההלכה?
(ונקודה נוספת בעניין הזה, מאוד לא מקובל להתיר למנוע הריון אחרי החתונה. לכאורה מי שאוסר למנוע אין סיבה שיתיר לדחות את גיל הנישואין. מדובר פה על אותה מצווה.)

ב- ומאחר שהגענו למסקנה שראוי לשנות את המציאות ולא את ההלכה, באמת אין סיבה שבתיכון אנשים לא יתפסו את עצמם בידיים ויבינו שגיל החתונה קרוב וכדאי שיהיו מוכנים בהתאם. זה שהיום הרוב לא מוכנים בגיל 18 זה כי בגיל 15 הם לא חשבו שיש צורך שיהיו מוכנים בגיל 18.
אין בחתונה הבנה מורכבת מדי לשכל של בחור בגיל הזה. פשוט צריך להתכונן מספיק זמן מראש.

ג- לגבי ההתנהלות הטכנית, זה אכן לא פשוט כשהאיש בייניש. אז ''עובדה שכולם מסתדרים'' זו תשובה מעניינת, אבל לגמרי לא מספקת. אתה צריך לדעת איך *אתה* עומד להסתדר ולדאוג לאשתך. להבין שהאחריות היא עליך. זה בירור שיכול לקחת רק שעתיים, כן? אבל הוא צריך להיעשות.

ד- אם הבנתי נכון מתגובות שלך בשירשור, מצד אחד אתה אומר שזו דרך לרבים, ומצד שני בנוגע לצבא אתה אומר- לא נורא אם כמה ילכו על האידיאל של להקים בית ויוותרו על הצבא (ג'וב/ בכלל)
אז אם זו דרך לרבים, זה דווקא כן נורא שחבר'ה טובים ואידיאליסטים לא יהיו בקרבי ותשאיר את האזור לאחינו החילונים.
וגם ליחיד- אם תפרוץ מלחמה (מלחמת מצווה, מן הסתם) אלה שלא עברו הכשרה קרבית לא יוכלו להילחם בה. שזה שיקול רציני למדי.

אשרייך על התמיכה!! לגבי צבא..בגברוה ובענווה

צודקת. חשוב שיהיו ח'ברה דוסים בצבא אבל מה שרציתי לומר זה שלדחות חתונה בשביל הצורך הלאומי להתגייס לצה"ל זה לא נכון: א. גם חתונה וגידול משפחה זה צורך לאומי. (ככל שגיל הנישואים יורד כך יש יותר יהודים בעולם) ב. זה לא חייב לסתור. אני מכיר הרבה נשים גיבורות ששלחו את בעליהם לקרבי. 

גםמי עדן

בגיל 22-23 אפשר להקים משפחה לתפארת. מי ישמע "לדחות", כאילו בחור בן 22 הוא רווק זקן..קצת פרופורציות

מדהימה שאת!כמעין הנובע
אוך מסתבר שדעתנו שונות. כלומר, מסכימות על השורה התחתונה אבלכמעין הנובע
לא על הסיבות.
תמיד נשמח להחכים ממחשבותייך הנבונות!הולם במיוחדאחרונה
בלת'ק: קצת על הסיבות ה'טכניות'rivki
אתה יכול לבחון את המוכנות שלך להקמת בית על ידי זה שתשיב לכמה שאלות. מה שאני מביאה כאן זה רק דוגמא, אולי לא הכי מוצלחת.
אתה יודע מה אתה מתכנן לעשות בשנים הקרובות? אתה לומד מקצוע, עובד לפרנסתך? איפה אתה גר? על חשבון מי? מי עושה בשבילך קניות: בגדים, אוכל וכו', מי משלם חשבונות? יש לך חסכון כלשהו? מה קורה כשחו'ח אתה זקוק לטיפול רפואי? היית פעם אחראי על אדם כלשהן ( אח קטן למשל)? למשך כמה זמן?


יש עוד הרבה. ... מקווה שהבנת את הכיוון. לדעתי, בהחלט אפשר להתחתן בגיל 18 - אם אתה אדם עצמאי בגיל הזה.
לצערי לרוב זה לא המצב. גם באחראיות ההורים וגם באחראיות הילדים.
נניח שהוא היה חולם להיות מנתח מוחכותבת המחקר
מעל 15 שנות הכשרה
משכורות זעומות בשבע השנים ה""טובות"""
אשתו לא רואה אותו הוא עושה 3 תורניות בשבוע
בלידה שלה הוא ישן בבית גמור אחרי תורנות של 36 שעות.
סקרנית לדעת מה היו עונים לו...


בחור שרוצה ללמוד 6 שנים תורה
בהמשך הוא ילמד ויתפרנס
למה הוא צריך להצטדק


. כשאני קורא את הדעות המנוגדות אני מבין כמה התקיים בנוהדוכס מירוסלב

"וחכמות סופרים תסרח, ויראי חטא ימאסו, והאמת תהא נעדרת".

אין שמץ של כבוד לתורה, אפילו אצל חלק מלומדי התורה. בושה וחרפה לעם ישראל.

לא בעד..מי עדן
18 זה גיל צעיר מידי לנישואין, בעיקר לגברים. לא מתחתנים רק מתוך רצון אלא גם מתוך בשלות, אחראיות ושיקול דעת. אי לכך תחכה עם זה לדעתי עוד 4-5 שנים.
בהצלחה.
למה צעיר מידי??בגברוה ובענווה


חז"ל אמרו שלא, אז זה לא. יש מקרים יוצאי דופן היום שזה צעירהדוכס מירוסלב

מדי אבל זה תוצר של מערביות. מי שלא גדל ככה ב"ה מסתדר

כימי עדן
בחורים כיום לא בשלים לנישואין בגיל זה.
כי מאיפה יבוא הכסףכותבת המחקר
זו בקצרה התשובה. . .
בגיל 18 יש עדיין אופטימיות תמימה
אבל ההנחה שעד גיל 22-33 זה יעבור לך
אם אתה מחפש את רחל אשת רבי עקיבא, מאחלת לך שתמצא.
חרדים מתחתנים בגיל זה ונראה שאתה מעוניין באורח חיים כזה
היית צריכה להגיבמי עדן
זהירות!קוראי שמו
אני לא מכיר אותך ולכן אי אפשר להגיד משהו נחרץ, האם אתה בוגר מספיק זו שאלה מאוד אישית. אבל, לצערי הרב, מהכרותי עם חבר'ה באידיאולוגיה הזו, מיעוטם הצליחו ורובם (כן דוסים, ישיבות גבהות וכו'), כשקמו בבוקר והבינו את האחריות התמוטטו. לא ראו את זה בין יום, אבל כשמוצאים גרוש וגרושה בני עשרים וחמש עם חמישה ילדים (מקרה אמיתי) מאלו שכולם אמרו שהם המושלמים, או זוג שאומנם נשארו נשואים, אבל הלחץ הכלכלי וההתנהגות הלא מספיק אחראית, הביאה אותם למקומות מאוד בעייתים (מקרה אמיתי, שהתפרסם לפני כמה שנים גם כאן בערוץ) וכד'. מבינים שלרוב מוחלט של החבר'ה מומלץ לחכות עוד קצת.
אגב, הזכירו כאן רבנים, רוב מוחלט של הרבנים שאני מכיר שמכירים את הציבור הדתי לאומי לא ממליצים לרוב מוחלט של הבחורים (גם בישיבות הגבוהות) להתחתן לפני גיל עשרים.
נראה לי שאתה צודקמבקש אמונה

ככה גם משמע מחכמינו, כמו שכתבו פה..

מכיוון שאינני ראוי להיות הגאון של הדור,חסדי הים

אני חייב להתחתן עם אשה שתהיה מוכנה לגדל את גאון הדור הבא.

"יִבְחַר לָנוּ אֶת נַחֲלָתֵנוּ אֶת גְּאוֹן יַעֲקֹב אֲשֶׁר אָהֵב סֶלָה".

מה הקשר?!הסטורי
חחחחחחח הסטורי אני מדמיין אותך על פי הודעותיךצדיק יסוד עלום

עם וריד נפוח במצח אדום מזעם 💢

פותח האשכול הוא משהו בין טרול לרחפן (ואני נשמר במילותיי)

לא אדום מזעםהסטורי
יותר סקרן, חוויה אנתרופולוגית לנסות להבין את הראש של חסדי.


(לגופם של דברים, הוא לא טרול, גם לא 'רחפן' במובן הפשוט של המושג. אולי כן 'רחפן', במובן שהוא עוסק בדברים מאוד גדולים ורעיונות נשגבים, בלי מספיק 'בסיס ארצי לנאצלות'. מה שיוצר אצלו פער עצום בין האידאות ליכולת לממש אותן בעולם).

אני הייתי מדבר אפילו יותר בחריפות ממךצדיק יסוד עלום
אבל צריך לכבד ומי אנו בלא נימוסינו?
נכון. אבל האם מפני כך נעזוב את האמתחסדי הים

והאידיאות.

"כָּל זֹאת בָּאַתְנוּ וְלֹא שְׁכַחֲנוּךָ וְלֹא שִׁקַּרְנוּ בִּבְרִיתֶךָ. לֹא נָסוֹג אָחוֹר לִבֵּנוּ וַתֵּט אֲשֻׁרֵינוּ מִנִּי אָרְחֶךָ".

האם עם ישראל בגלות שהיה גוף מת עם תורת אמת הנטועה בתוכו, עזב את האידיאות?

לא. עסקנו באמת והרחבנו אותה בציצים ופרחים עד ש-ה' ברחמיו ריחם עלינו . "יְחַיֵּנוּ מִיֹּמָיִם בַּיּוֹם הַשְּׁלִישִׁי יְקִמֵנוּ וְנִחְיֶה לְפָנָיו".

אולי אני בינתיים סריס עץ יבש אבל אני לא יעזוב לעולם את ה' ולימוד תורתו, עד שה' ירחם עלי.

ממש לא לעזובהסטורי
עבר עריכה על ידי הסטורי בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 20:22

עבר עריכה על ידי הסטורי בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 20:22

אבל להתאמץ למצוא איך מקיימים אותם בפועל בארץ, בלי דמיונות שווא. איך מקיימים בארץ הזאת, לא באיזה עולם של ענני כבוד דמיוניים.

 

המצווה שלך היא לשאת אשה ולפרות ולרבות. כשיוולדו לך בעז"ה בנים המצווה עליך ללמד אותם תורה ולחנך אותם לקיום מצוות. האם הם יצאו גדולי הדור או קטני הדור - לא צריך לעכב אותך או לבלבל אותך כשאתה מחפש אשה מציאותית, 

"בהדי כבשי דרחמנא למה לך - מאי דמפקדת עלייך למעבד!!!"

מסכים כל כך עם ההודעה הזוארץ השוקולד

והסיומת כה מתאימה ומתבקשת

כי זה ממש משמעות מדרש חז"ל של מקור הציטוט 

בגמרא שם כתוב מפורש שחזקיהוחסדי הים

השתדל לשאת אשה הגונה, בתו של ישעיהו, כדי שיצאו ממנו בנים כשרים.

בנים כשרים ולא גדולי דורארץ השוקולדאחרונה

וגם זה הגיע מצידו לאחר שנזפו בו שהוא לא רוצה להתחתן כי הוא ידע שיהיו לו בנים רעים, כך שהוא קיווה שיעזור ואמרו לו שהוא לא אמור לעשות חשבונות כאלה.

"כַּלָּה קִשֻּׁרֶיהָ"חסדי הים
עד כמה שאני יודע, תקופת הגאונים הסתיימה ממזמן…נייקיי

איפה שהוא לפני כ 1000 שנים…

הסתיימה עם ירידת קרנה של יהדות בבל והעברת מרכז הכובד למערב

כדאי לפתוח שותי"ם של המאות השניםחסדי הים

האחרונות ולראות מה הם מכנים את חכמי דורם.

על כל פנים, בפסוק בפתיחת השרשור, כמובן רמזתי להחיית ישיבת הגאונים בארץ ישראל.

ישאלו אותך בשמים למה לא הייתקעלעברימבאר
חסדי הים, לא למה לא היית גאון או אבא של גאון (כמו הסיפור על רבי זושא).


כל אדם והתפקיד שלו בעולם. אחד המרבה ואחד הממעיט ובלבד שיכוון לבו לשמים. אני בריה וחברי בריה

אנא לא ר' זושא ידענא אלא מתניתא ידענא:חסדי הים
"לפיכך יהיו אומרים כל אחד ואחד, מתי יגיעו מעשיי למעשה אברהם יצחק ויעקב" (תנא דבי אליהו פרשה כג)
זה שכל אחד צריך לשאול, זה אומר שבהכרחadvfb

כולם צריכים להגיע למעשי האבות?

 

ואם נדייק הכתוב מתקמד במעשים, זה לא בכדי.

הכתוב לא מדבר על המדרגה הרוחנית של האדם.

 

 

אני לא מבין בדרגות רוחניות. אני רקחסדי הים

יודע ש'הברית מנוחה' כותב שאפשר להגיע למדרגות רוחניות יותר גדולים מהדורות הקודמים.

במיוחד בזמן הגאולה, כמו שהרב קוק מאריך בכמה מקומות.

ומי אמר,שאתה לא יכול וראויקעלעברימבאר
להיות בעל דרגה רוחנית גבוהה?
מסכים עם הרישאadvfb
מעשיך כמו אברהם זה לא חייב להיותקעלעברימבאר
כמו גדול הדור. כתוב כמו האבות, לא כמו משה
הכח הזה נטוע בנו מכח האבות להגיעחסדי הים

לדרגתם.

הם הורישו לנו את כח המידות והמעשים שלהם.

(כמעט כולנו לא צאצאים של משה, וגם יש להאריך ברוחב ובעומק שמשה לא הוריש את כוחותיו לדורות הבאים.)

לדעת הרמב"ם זה לא נכוןארץ השוקולד

אחת המחלוקות בין החסידות לרמב"ם.

"הלכה ב

אל יעבור במחשבתך דבר זה שאומרים טפשי אומה"ע ורוב גולמי בני ישראל, שהקב"ה גוזר על האדם מתחלת ברייתו להיות צדיק או רשע. אין הדבר כן  אלא כל אדם ראוי לו להיות צדיק כמשה רבינו, או רשע כירבעם, או חכם או סכל, או רחמן או אכזרי, או כילי או שוע, וכן שאר כל הדעות. ואין לו מי שיכפהו, ולא גוזר עליו, ולא מי שמושכו לאחד משני הדרכים  אלא הוא מעצמו ומדעתו נוטה לאי זו דרך שירצה. הוא שירמיהו אמר: מפי עליון לא תצא הרעות והטוב כלומר: אין הבורא גוזר על האדם להיות טוב ולא להיות רע. וכיון שכן הוא  נמצא זה החוטא הוא הפסיד את עצמו, ולפיכך ראוי לו לבכות ולקונן על חטאיו ועל מה שעשה לנפשו וגמלה רעה. הוא שכתוב אחריו: מה יתאונן אדם חי וגו'? גבר על חטאיו. וחזר ואמר הואיל ורשותנו בידינו, ומדעתנו עשינו כל הרעות  ראוי לנו לחזור בתשובה ולעזוב רשענו  שהרשות עתה בידינו, הוא שכתוב אחריו: נחפשה דרכינו ונחקורה ונשובה עד ה'."

(הלכות תשובה, פרק ה הלכה ב, העתקתי מאתר דעת)

התכוונתי שכל אדם יכול להיות שיא הצדקות, אבלקעלעברימבאר

יש הרבה סוגים של צדקות : ת"ח, חסיד, עניו, ירא חטא, רגשן, שכלתן, הכל לפי תכונותיו של האדם.

 

המקובלים כמובן סוברים שלכל אדם יש סוג נשמה שונה, הרמבם סובר שלא, אבל נראה שכם יסכים שאדם ילמד במקום שליבו חפץ וינסה למקסמם את הכשרונות שלו ולא לנסות להיות מישהו אחר.


 

גם החסידות סוברת שעל עמי הארצות להתקדם כמה שיותר ברוחניות.


 

מה שרבי זושא התכוון זה שישאלו אותו בשמים למה לא מקסם ומימש ומיצה את הכשרונות הרוחניים  והייחודיות של זושא, ולא של משה רבינו. אין הכוונה להטיף לבינוניות.

 

וכמובן אחד המרבה והממעיט שאמרתי זה אם אדם אין לו זמן ללמוד תורה הרבה, או שתפקידו בעולם הוא לעסוק בעיקר בדברים אחרים (גם אח של הרמבם עסק בעעקר בסחורה ופחות בתורה, בהנחיית הרמבם עצמו).

 

כמובן אם אדם מתבטל ולא עוסק בתורה הרבה, במילא אין כאן "ובלבד שיכון ליבו לשמים" כי הרי יכל ללמוד הרבה ולא למד. סימן שהוא לא באמת מתכוון. אבל מי שרוצה ללמוד הרבה אבל רואה שתפקידו וכשרונותיו בעולם זה לעשות משהו אחר בעולם וללמוד רק שעה ביום, או שמנסה בכל המאמץ ועדיין רואה שקשה, על זה נאמר "יכוון ליבו חשמים".

 

בחירה חפשית היא על מעשינו. אבל לא כל אדם יכול לבחור לזכור את השס במבחן סיכה גם אם יתאמץ מאוד. וגם על קצב ההתקדמות אין לנו בחירה, כלומר גם אם מאוד ארצה לא אצליח ללמוד את כל השס תוך יום. על זה נאמר "ובלבד שיכוון ליבו" כלומר מי שרוצה ללמוד את כל השס ומתקדם בקצב שמתאים לו - נחשב כבר כאילו סיים את כל השס (בתנאי שימשיך ללמוד בהתמדה) - כי אדם נמצא איפה שהוא רוצה להיות. עיין על משמעות הרצון (ובלבד שהרצון רציני ולא רמאות) באורות התשובה ובאורות הקודש.

 

כמובן אם אדם "רוצה" ללמוד את כל השס אבל לא לומד למרות שיכול, אז הוא לא באמת רוצה ברצינות

..שפלות רוח

רק תיזהר לא להפיל את הילד בדרך עם הלחץ של התפקיד.

וגם עד כמה שזכור לי "נחית דרגא ונסיב איתתא" וגם שאישה עולה(או נשארת ברמתה) ואינה יורדת, בעוד הגבר יורד. ולכן ידידי וכו

לא ?

"בְּחַבְלֵי אָדָם אֶמְשְׁכֵם בַּעֲבֹתוֹת אַהֲבָהחסדי הים
וָאֶהְיֶה לָהֶם כִּמְרִימֵי עֹל עַל לְחֵיהֶם וְאַט אֵלָיו אוֹכִיל".
אם אתה אדם שמקשיב לאנשיםadvfb

כדאי לך להקשיב לכל האנשים שאומרים לך לרדת מהעץ.

אולי הם טועים, אבל כדאי להקשיב לקול הזה ולקחת אותו ברצינות. אולי הוא אומר משהו, אולי לא.

..צדיק יסוד עלום
עבר עריכה על ידי צדיק יסוד עלום בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 13:48

לא חשוב

לרדת מעץ החיים?חסדי הים
"וְעֵץ הַחַיִּים בְּתוֹךְ הַגָּן". "עֵץ חַיִּים הִיא לַמַּחֲזִיקִים בָּהּ וְתֹמְכֶיהָ מְאֻשָּׁר". "פְּרִי צַדִּיק עֵץ חַיִּים. "וְעֵץ חַיִּים תַּאֲוָה בָאָה". "מַרְפֵּא לָשׁוֹן עֵץ חַיִּים".
לא, מעץ הדעת טוב ורעadvfb
"מסטרא דעץ הדעת טוב ורע דקשיר לון ביצר הטוב למהויחסדי הים
עזר בהדייהו".
מסכים עם הכותרתפשוט אני..
עם ההמשך פחות
הוריו של מר שושני דחפו אותו להיות גדול הדוראריק מהדרום
זה לא הפך את שושני להיות מאושר יותר, בספק אם הפך את הוריו.
לא דברתי על לדחוף. התכוונתי שאני ואשתי לעתידחסדי הים

נבנה בית מלא תורה וקדושה וניתן לו את מרב הכלים להיות גאון הדור, ואם הוא ירצה ויזכה הוא יהיה.

זה לא שנגיד לו תהיה גאון הדור.

"בַּיּוֹם הַהוּא יִהְיֶה צֶמַח ה' לִצְבִי וּלְכָבוֹד וּפְרִי הָאָרֶץ לְגָאוֹן וּלְתִפְאֶרֶת לִפְלֵיטַת יִשְׂרָאֵל".

רב' חסדי, אתה איש חמוד.די שרוט
אולי. אבל חסר לי החמודה...חסדי הים

"אוֹצָר 'נֶחְמָד' וָשֶׁמֶן בִּנְוֵה חָכָם".

בבחינת חמודה גנוזהנוגע, לא נוגע
'בְגִנְזֵי בְּרֹמִים'חסדי הים
אשריך..נוגע, לא נוגע

שתזכה בעז"ה בקרוב ממש שיתרונן ליבך בנוות ביתך ותתרונן תורתך תחת קורתך



יש לי בכלל סיכוי?מה כבר ביקשתי

אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...

לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.

עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).

הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.

זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".

מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."

וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?

זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...

חושבת שהדברים מצריכים שיח מעמיק הרבה יותרנגמרו לי השמות

כדי להבין עד הסוף מה כל אחד רוצה בעצם להגיד

כלומר לפותח עצמו או לכל אחד אחר - ממש ללכת עם הסיפור כולו והתמונה השלמה והרחבה ולהעמיק בה כמה שצריך בעולם האמיתי מול האדם איתו מדברים (שיכול להיות מהמשפחה / חברים / איש מקצוע) העיקר שהדברים יהיו מבוררים.

כל אדם הוא עולם ומלואו ובפני עצמו

וכל סיטואציה היא בפני עצמה ורחבה ושלמה

וגם הצד השני בקשר שלא מובא כאן באריכות מטבע הדברים

וגם כל מה שעולה מתוך דיאלוג ישיר

מה אתה / אני / כל אדם אומר עד הסוף

מה השני שמע, מה השני הבין,

וכן הלאה דיאלוג רגיל שיכול להיעשות בזמן אמת ובצורה עמוקה שלו רק פנים מול פנים או בשיח ישיר ואמיתי.

 

כי כך בכתיבה בשרשור זה ממש מרגישה שלא ניתן להעביר עד הסוף את הדברים / או שאי אפשר להבין עד הסוף למה השני מתכוון / או שאי אפשר להעמיק כמו שצריך בכל הנקודות בצורה רחבה ושלמה באמת.

שדכנים לחוצניקים ודומיהםTachyon

האם מישהו מכיר שדכנים לחוצניקים או בכללי אנשים שיכולים מצד אחד להיות מאוד דוסים ומצד שני מאוד פתוחים לעולם? 

אתה יכול לפנות אלי במסר (לא בשיחה אישית) ואתן לךחסדי הים
מספר של שדכנית שעוסקת בזה.
אשמח גםראומה1
התחתנתי לתוך קהילה של חוצניקים רווקיםתמיד בבטחה

אז מוזמנים לפנות ואני אנסה לעזור

פניתי ראומה1
יש קהילה של חוצניקים רווקים כאן? סקרנת...מתוך סקרנותאחרונה
זה סביב ישיבת מיר?
תודה רבה! אם יש עוד איזה שדכנים מאזור בית שמש?Tachyon
ראיתי עכשיו זוג בדייטהפי

הבחורה כמעט מתעלפת מקור

והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..

הבנת מה אני אומר?

אחי , היא בעולמות עליונים

ביטקוייןמשה

זה באמת מקום לרחף בו.

כמה קשה לומר קר לי?בחור עצוב
בנות תמיד צודקות ובנים תמיד טיפשים וחסרי תשומת לבצדיק יסוד עלום
יותר קשה מלאכול סרטים אחר כך שהוא לא שם לב אלייךיוני.ו.

מה שבטוח.

ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.

תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.

בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.

הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.

ברור שהיא צריכה להגידהפי
לא ציפיתי שידע לבד
הצעתי לכמה בחורות את המעיל שליבחור עצוב
כולן סירבו. אולי הגיע הזמן לכבס אותו. 
נראה לי שזה בסיסי להיות רגיש למזג האווירadvfb
כדאי שיהיה תשומת לב מצידוארץ השוקולד

אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.

 

ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.

חחחח לא נראליהפי

אני צוחקת כי עכשיו שעה אני אומרת לחברה די קר לי בואי לאוטוו כבר

פתאום דוכן של תכשיטים סייל כל הדוכן

מה לא ניקח????


והיא כולה עלק קר לך

הורידה לי את החשק לא לקחתי .

סתם פשוט היה יש ים אנשים


קיצר יש משהו שמעניין לך פחות קר

אבל בדייטים לי ספציפית קפוא

ואני חופרת לבחור שקר לי!

הוא לא יכול לפספס את זה

אז תקבעו מראש במקום סגורבחור עצוב
ואי אני חושבתהפי

שהתסכול הכי גדול שלי בדייט היה שנכנסו למסעדה ואז גילנו שאנחנו בטעות בחלק החיצוני שלה אומנם מקורה אבל חיצוני היה שם קור בלתי נסבל.


שזה קטע זה יחסי  כי עם גברים קפוא לי רצח

ועם חברות שלי חם לי כל הזמן המזגן על חום דולק 

אז אפשר לעבורבחור עצוב

זו לא בושה לומר לבחור שקר לך ותשמחי לעבור.

בסוף המטרה שלו שיהיה לך הכי נוח בעולם כדי שתוכלי להביא את כל כולך לפגישה( וגם להיפך כמובן).


אני אישית הייתי שמח אם מישהו תאמר לי מה יגרום לה להרגיש טוב יותר. 

ברור שאמרתיהפי
סוף טוב הכל טוב?בחור עצוב

יש כאלו שמתפדחות לומר וסתם סובלות. 

אפשר להגיד בטל ומבוטלהפי
לא הבנתיבחור עצוב
קורה לי הרבה בשרשור הזה
מסכיםארץ השוקולדאחרונה
אולי זה דייט בין הראשוניםמישהי נשואה

והיא עדיין התפדחה להגיד

אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה

את ההרצאות בנושא כלכלה שהיית נושא בפני😂יעל מהדרום
אשה היא לא יועץ השקעותבחור עצוב
אשה היא אכן לא יועץ השקעותאריק מהדרום
אבל אתה הולך לאחד את ההון שלך וההון שלה להון אחד.


זה נושא מספיק חשוב כדי שלפחות תהיה לכם ראיה משותפת לגבי איך נכון להשקיע.


המצב שבו צד אחד משקיע כראות עיניו בכל מיני השקעות וצד שני כלל לא מעורב זה המצב הנפוץ אבל הוא מאוד לא בריא בעיקר בעיתות משבר שבו צד אחד יקבל תרעומת על ההשקעות הגרועות שלו.


וגם איך בן אדם משקיע אומר הרבה מאוד על הנפש של בן האדם ועל איך הוא רואה את העתיד שלו ושל משפחתו.

זה לא אומר שצריך לאכול לה את הראש על זה בפגישותבחור עצוב
ולגמרי אין לי בעיה לקחת אחריות על הצד הכספי בקשר. לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכל. 
אכן לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכלאריק מהדרום
אבל בנושא הספציפי הזה זה מאוד חשוב לעבוד יחד כי ישנן החלטות מאוד גורליות.


אם מישהו אחד אחראי על שטיפת כלים, זריקת זבל או ספונג'ה זה לא נורא כל כך אם הפרטנר לא יהיה לו מושג בנושא.


אבל בנושאים כמו ניהול ההון המשפחתי וחינוך הילדים זה מאוד קריטי ששני ההורים יהיו אחראים ביחד.


וזאת כי שני בני הזוג מוציאים ומכניסים (בדרך כלל) ואם לשניהם יש מטרה לחסוך להון עצמי לבית או לחתונות ובר מצוות לצורך העניין לא הגיוני שאחד מבני הזוג על דעת עצמו יחליט להוציא יום אחד הכל על ביטקוין כי הוא ראה טיקטוק ששכנע אותו זה הדבר הנכון.

חחח גדולהפי
הרהורים בעקבות שירשורים: למי לדעתכם יש יותר סיכוי?יוני.ו.

ולמה

 

1. "לא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "זאת הסיבה שהפכתי להיות פריק/ית ומוזר/ה" >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"

 

2. "אני פריק/ית ומוזר/ה" >> "זאת הסיבה שלא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
 

נגיד שאלו שני סוגי האנשים. שניהם לא אידיאלים, אבל כנראה יותר נפוצים מהסוג האידיאלי, אז תנסו להתייחס אליהם, ולא לשבור לסוג שלישי. אם תקלטו את הלך הדברים תגלו שיש הרבה פחות מקום לקטנוניות.

 

(חסכתי את הניסיון לעדן/ פוליטיקלי קורקט למינהם)

מסכים ומחזקאביעד מילוא

אבל זו התבוננות חיצונית  צריך לשבור את הסטיגמות

אתה מה זה צודקadvfb

גם בהתחלה זה עלה לי, אבל אולי זה רק עניין של ניסוח.

אם מדברים על שורש העניין אפשר למצוא בדילמה הזו עקרון שהוא אמיתי ולא חיצוני.

לא הבנתיהרמוניה

למה שיהיה הבדל אם לשניהם המסקנה השווה היא- "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה" ?

לראשון יש יותר סיכויadvfb

הוא מגדיר את עצמו כנורמלי חוץ מהעובדה שהוא לא מצליח במערכות יחסים, לכן הוא יכול לבודד את חוסר ההצלחה בתחום הזוגי ולהבין שזה לא צובע את כל האישיות שלו. ככה הבטחון העצמי עולה וכך גם המסוגלות שלו לפתור את הבעיה עולה.

 

בסוג השני יש בעיה בהגדרת הזהות האישית והערך העצמי. הטיפול הוא בהכרח שורשי. 

תלוי ביחס בין כמה שהוא חושב שהוא פריק ומוזרנוגע, לא נוגעאחרונה

לבין כמה שהוא באמת

שוב נר בלי ביתאנונימיכלשהו

כל משב רוח מכבה אותו. נשארה רק פיסת שעווה חסרת צורה.

בעז"ה שנה הבאה 'נר לבי בית'חסדי הים

לפעמים רק צריך להחליף כמה אותיות בראש, כמו הדוגמה המפורסמת 'מחשבה-בשמחה'.

בעז"ה בקרוב ממש!

היום זה עדיין "זאת חנוכה" וההשפעה עדיין קיימתנפש חיה.

אפשר עדיין להתפלל ולבקש ליד החנוכיה אפילו שהיא כבויה

 

 

בע"ה

לשנה הבאה נר איש וביתו

מתוך בריאות ושמחה#

רק לומרנגמרו לי השמותאחרונה

שהתפללתי עליך לישועה שלמה ב"ה.

ניכר שאתה עובר קושי מאוד גדול, תקופה ממושכת

מקווה שאתה מוצא גם בחיים האמיתיים כתובת מיטיבה שתעזור לך ותלווה אותך דרך קושי זה

חזק ואמץ

ב"ה שתראה אור גדול במהרה ממש

"קווה אל ה'

חזק ויאמץ ליבך

וקווה אל ה'"

איך עוברים את הפגישה השנייה?אביעד מילוא

יצאתי עם בחורות מקסימות אבל אף פעם לא עברנו את הפגישה השנייה (נחתך תמיד על רקע שהן לא היו בשלות לשידוכים ונכנסו לזה מתוך לחץ חברתי)

💁🏻‍♂️אבטיח ברזילאי

ענית תשובה מאוד מרגיעה בסיפא, פשוט תצא עם בנות שלא נדחקו לפני בשלות לדייטים.


אם זה גורף אז או שמאגר ההצעות שלך מזעזע או שיש סיבה אחקת וזה היה רק התירוץ. זה לא נורמטיבי סטטיסטית שעם כל הבנות לא עוברים מאותה הסיבה את הדייט השני.

נוטה לחשוב שזו לא רק "חוסר בשלות" מצידן, ושאם תהיה איתך אווירה נעימה וכיפית הן ימשיכו

זה לא שאין איתי אווירה נעימהאביעד מילוא

אני לומד מטעויות ומשתפר ומבין איך לעשות דברים פעם אחת התעלמנו מהטריגרים ובפעם אחרת זה צץ משום מקום

מחזק אותךאבטיח ברזילאי

קשה הזיווג כקריעת ים סוף

ההשתדלות היא לא רק לוגיסטית אלא גם להשתפר בתדר, ללמוד מטעויות וצעירויות, לקרוא את הבחורה, לרצות להיות נעים...

בהצלחה

יוצאים עם בחורות בשלות יותר…מבולבלת מאדדדד
אולי כדאי גם לחפש בחורות גדולות יותר
^^^ארץ השוקולד

ואם ההצעות ברובם הגיעו מאותו מקום/שדכן/שדכנית כדאי לשתף אותם ולהבין מהם איך להתמודד עם זה.

בהצלחה

כפי שכבר אמרובחור עצוב

לצאת עם בשלות יותר.

כדאי רק לוודא עם עצמך \שיחה עם חבר שבאמת זו הסיבה וזו לא גרסה מנומסת שלהן ל"זה לא אתה, זו אני". 

משקיעים יותרהפי
ומנגד משדרים נחת נעימות
אולי לבדוק בעדינות את הנקודה הזאת בבירוריםadvfb

אתה מדבר עם החברה שלה ושואל אם יוצא לה לדבר על הרצון לבנות בית וזה משהו שמעסיק אותה.. תוהה לעצמי איך לשאול את זה בדיוק. נשמע לי לגיטימי לשאול.

אם יצאת עם כמה בנות, ואף פעם לא הגעת לפגישה שנייה-לגיטימי?אחרונה

אולי לא נכון להפנות את האצבע כלפי חוסר הבשלות שלהן, אלא כלפי הגורם האחר בעסק?

אולי כדאי לברר עם מי ששידך, שינסה לברר אם יש משהו ספציפי וקיצוני בהתנהגות שלך שמרתיע.

לבנותמישהי 1
אני מנסה לשדך כמה שרק אני יכולה ואם יש לי עצה בשבילכן היא שהתמונה שאתן מעבירות תהיה הכי וואו שיש
את מתעלמת מהשאלות שלי. ולא בפעם הראשונהלאצעיר

כמה מתוך הזוכות האלו התחתנו בשנות ה30 לחייהם? ובאיזה הפרש?

פי כמה וכמה כמות יש הפוך?


לגבי בעיות - יש ב2 הצדדים. לא על זה מדובר. בגילאי 30+ לא מדובר על בעיות, מדובר על *טבע*. זו עובדת חיים שהפוריות של האישה נחלשת מוקדם יותר. זה מה יש.


אני כבר באמת לא רואה טעם בהמשך הדיון הזה. אני מביא עובדות ומציאות ואת חולמת לשנות את כל העולם לחלומות שלך.


מאחל לך שתמצאי את הנכון לך ובעיקר שלא תתני לשטויות כמו פער גילאים מוגזם *בעיניך* לתקוע אותך. 

אולי יעניין אותך