סקר: כמה כוסות קפה אתם שותים ביום, ואיזה סוג קפה חביבחסדי הים
עליכם?
אז כנראה את שותה תה חסדי הים
1.כמעין הנובע
קורה גם 2 או 3 אבל נדיר

הפוך.
אבל אם אין מכונה אז טסטר צ'יוס. אם גם את זה אין אז ג'ייקובס. קל!!
סביבות 3-4איזה_טוב_ה'_
או טורקי של עלית
או taster choice
2-3 משיח נאו בפומ!
tasters choice
0-1. ג'ייקובס.ג'ינג'ר
^^אופטימיות
מה היינו עושים בלי ג'ייקובס
ולעיתים רחוקות גם נס קפה של עילית
0.פאי פקאן
לפעמים אייס קפה
מענין מה יהיה התשובה שלך עוד שנהציף
אפסט'
מעולם לא שתיתי קפה.
!!ט'
לא שותה בכלל קפה לסוגיגבריאל.ק.צ


1-3קוד אבל פתוח
בעדיפות של ג'ייקבוס, טסטר, מגולען אחר, נמס של עילית, שחור עילית, להתאבד, שחור לא של עילית.
הולם במיוחד
(ג'ייקובס לפני טסטר?!😕)
לא מבין כלוםקמנו ונתעודד


סוגי קפה למינהםקוד אבל פתוח
התכוונתי לומר שאתה לא מבין כלום...קמנו ונתעודד


מניח שהתכוונת למגורען.לך דומיה תהילה

או שאני לא מכיר מספיק קפאין ומוצריו...

כן... העייפות...קוד אבל פתוחאחרונה
2-4הזדמנות

ג'יקוב

מראש השנה את מוריד ל1 מקס' 2 (בגלל כיפור) כנ"ל ר"ח אב

1-2פסיפלורה1
נמס עלית
הכי טעים!
עד שבוע לפני ט' באב הייתי שותה- 2 קפה נמס עליתאניוהוא
לקראת הצום נגמלתי והיום אני נקי.
שותה נטול להנאתי בלי מחוייבות. מעדיף האג. אם לא אז נטול אחר
סביבות 4 בד''כהולם במיוחד
למרות שבשבוע האחרון לא יצא לי כמעט בכלל.

טסטר צ'וייס כמובן
פעם אהבתי ג'ייקובס, עכשיו משום מה אני מרגישה בו טעם לוואי מוזר. (מעדיפה אפילו את המגורענים של עלית. רד מאג, אפריקאי טוניסאי וכל השטויות האלה.)
ואיכשהו אני לא מתמכרת, אז אין לי את בעיית הצומות
0-1 taster's choice עם חלב סויה בטעם ונילבסדר גמור

ואם צריך איזה שחור כדי להתעורר אבל זה נדיר

0.שריקה

רק שוקו,

חם,

עם שוקולד

1.ציף
לפי המצב רוח
יש חמש סוגים,כל בוקר אני בוחרת אחד אחר
באיזור החמש, משו כמו ליטר קפה ביוםמאיר.

טסטר צוי'ס או רגיל של עלית (מגורען!)

1 וחצי קפה, שתי סוכרזית...

 

 

אבל זה משתנה כתלות בעירנות וביכולת הריכוז

לא שותה קפה בד"כאוריה,

שותה נס
@כמעין הנובע

אבל רק לפעמים.
היום שלי נפתח ב2 כוסות מים ובהמשך גם בעיקר מים

חסר תקנה!כמעין הנובע
קפה זה עולם ומלואו. בוש לך!!
0.אמונה ואומנות
לא שותה קפה ובכללי גם לא שתייה חמה. רק בחורף לפעמים תה. אין על קר!
תלוי ביום, אני כבר שלושה ימים נקיקמנו ונתעודד

בס"ד

 

אבל בעיקרון, שחור לפי הצורך. בלי סוכר.

 

שמעתי מישהו אומר שסדר בוקר נקרא כך ע"ש הארבע כוסות.

1-2 נמס של עליתדובשניה
בין 0ל4לקוס
שחור/נס מה שבא.. הכי הכי טוב ממכונת קפה
לרוב 1ימ''ל

בימים שאני לא עייף 0 ובעתות מצוקה 2-3.

 

שחור עם חלב 

אוי לא. תגיד לי שאני מדמיינת.הולם במיוחד
שחור עם חלב?? זה נורא!😨
(פעם ברגע של ריחוף עשיתי את זה עם שחור שהיה בקופסה של ג'ייקובס. עדיין מתאוששת...)
חחחחחחח{ר}צינית
ביום חסד אחד הביאו אלינו לאולפנא קשישות מבית אבות וכל אחת ימצא סבתאל'ה..
הסבתאל'ה שלי ביקשה נס קפה(זכרתי שזה עם חלב אבל לא באמת יודעת להבדיל בין קפה לנס כי אין אצלינו בבית)...
מפה לשם ברחתי כשהבנתי שהכנתי שחור עם חלב.. לא נעים
*בין שחור לקפההולם במיוחד
@ע מ בוא תלמד
הפוךע מ
תלמדי מ@בת שירות
אני לא באמת יודעת מה ההבדל{ר}צינית
אני יודעת שיש קפה שזה שחור ונס
לא צריך יותר מזה!ע מ
ככה זה מצוין.
סבבה..{ר}צינית
אם אתה אומר
*אימצה(אני באמצע עבודה תסלחו לי){ר}צינית
זה דווקא ממש טעיםקוד אבל פתוח
אני לא מבין את זה בדכ כי אין לי כח לחכות לבוץ שירד
אה, כמובן שלא חיכיתיהולם במיוחד
ככה גיליתי שזה שחור, כשהקפה שלי התמלא בעצמים שחורים בלתי מזוהים.

אבל עדיין. שחור הוא מז'אנר בשרי. א''א לשתות אותו עם חלב. כמו חומוס..
זה בטח בגלל ששמת סוכר וקםה ורק אז מים חמים.אניוהוא
מי נתן לאשה להכין שחור???
הולם במיוחד
!!! לא קראת את הסיפור??!

חשבתי שזה ג'ייקובס, רגע של ריחוף ועייפות. אז בטח ששמתי את הקפה קודם. (סוכר אני לא שמה)
ואני מומחית בכל סודות הקפה השחור! עברתי התמחות בתקופת הדייטים. כולל סוד 3 הרתיחות ושאר רזי הקפה הידועים איש מפי איש עד ממציא הקפה!
הו כן ימ''ל
תראי, בגדול קפה נמס זה בעצם משקה קפה שחור שעבר תהליך של הקפאה/ייבוש כדי שיהיה אפשר לאחסן אותו ולהחזיר אותו למצב של משקה ולהוסיף לו חלב (על הדרך גם מוסיפים לו כל מיני חומרים פחות סימפטיים). אני מעדיף את הגירסה הטרייה והטבעית.

הסוד הוא להכין קפה שחור בכוס, לתת לגרגירים כמה שניות לשקוע ולשפוך את המשקה לכוס אחרת - בדיוק כמו קפה נמס רק טוב יותר.

עד כאן פינתנו 'ללמוד להכין קפה מושלם בשישים שניות'.
וואו איזה השקעות!הולם במיוחד
אני שותה בלי סוכר כי אני עצלנית. למי יש כוח להוציא כל פעם גם את הקפה וגם את הסוכר?!
תכלס זה אותו עיקרון של מכונת קפה רק שהיא מסננת יותר טוב ומפיקה את הטעם יותר טוב. ואם הייתי כה חרוצה, כבר הייתי מוציאה את המכונת קפה מהארון.
אה, שכחתיימ''ל
הסיבה העיקרית שאני שותה קפה כזה ולא קפה נמס רגיל היא שככה הוא הרבה יותר אפקטיבי, אני שותה בעיקר בשביל העירנות ופחות בשביל הטעם.

(וואו עשינו מזה ממש אישיו, לא חשבתי שאי פעם אדבר על קפה בכזאת רצינות מאז שעסקתי בשאלה מה אמורים לברך עליו )
וואי זה באמת מענייןהולם במיוחד
למה באמת קפה לא נחשב מי שלקות?
כיימ''ל
למי שלקות יש כל כך הרבה סייגים בראשונים* שבפועל לא נוהגים את ההלכה הזו כי תמיד יש ראשון שלפיו מברכים 'שהכל' ולא אדמה/עץ.


*יש קושי שמצד אחד הגמרא אומרת שמי שלקות הם כמו השלקות אבל מצד שני על פרי שסחטו אותו מברכים שהכל כי המיץ לא נחשב כמו הפרי אלא רק 'זיעה' שלו, ולכן ראשונים שונים חילקו בין הסוגיות חילוקים שונים שמסייגים את ההגדרה של מי שלקות.
לדעת מרן מברכים העץ על קפה לגביסתם 1...
עבר עריכה על ידי סתם 1... בתאריך ח' בתשרי תשע"ח 11:55
מיצי פירות יש טעם אחד של זיעה ואז זה שהכל אבל יש כאלו שאומרים שזו ירידה בדרגה, קלקול של הפרי ואז ברכתו שהכל.

נ"מ
לסברא השניה זן של פרי שגדל רק למיץ תברך על המיץ שלו עץ.

נ.ב
על מי שלקות מברכים את ברכתם- עץ או אדמה כמו מרק ירקות שמברכים גם על הרוטב לבדו אדמה.

אם יש בו בשר הירקות בטלים בחשיבותם ומברכים שהכל על הבשר.

בכל אופן לא מברכים על המים או הרוטב.

קפה ברכתו עץ, כמו שוקולד מריר אמיתי...


ננ.בב
אם הקפה שלך הוא לעירנות בלבד ולא להנאה או צמא לא מברכים כלל. מסכת ברכות השותה מים לצמאו... ומרן רד'
אבלהולם במיוחד
השו''ע כן פוסק לברך אדמה על מי שלקות..
גם זה לא ברורימ''ל

הוא אכן כותב את זה לגבי ירקות אבל קודם לכן בסימן רב כותב: "פירות ששראן או בשלן במים, אף ע"פ שנכנס טעם הפרי במים, אינו מברך על אותם המים אלא שהכל; והרא"ש כתב דאפשר שאם נכנס טעם הפרי במים מברך בפה"ע".

 

כמעט כולם מודים שעקרונית מי שלקות הם כשלקות, בפועל כמעט אף אחד לא פוסק ככה (אני לא מכיר עוד מישהו שמברך 'בורא פרי העץ' על קפה).

סיעתא דבית מדרש...סתם 1...
אז החילוק הוא בין פרי העץ לירק/ פרי האדמה?הולם במיוחד
(לא זכרתי שיש חילוק, על מרק ירקות אנחנו מברכים אדמה גם בלי הירקות)

קיצור זה כי הקפה הוא פרי?
נראה שלא...ימ''ל

נכון שהוא כתב לגבי ירקות דבר אחד ולקבי פירות את ההפך אבל לא נראה שהחילוק ביניהם הוא עצם היותם פרי ולא ירק כי זה לא חילוק מהחילוקים שמופיעים בראשונים, סביר שהחילוק הוא אחר (ויש כמה, למשל יש המצריכים שהדבר הנשלק יהיה נשלק לשם מאכל. וזה דבר שמצוי בירקות ולא בפירות).

ומה תאמר על מרקחת- ריבה שנאכלתסתם 1...
מצוי בפירות... גם מרן מביא שעל מרקחת חבושים מברכים עץ בהמשך הסימן.

אמנם את פולי הקפה לא אוכלים והבוץ של השחור נשאר בכוס אבל זו דרך אכילתו...
זה דבר שנשתנה מברייתוימ''ל

לענ''ד הכלל אחד, וזה גם הסבר לשינוי בין מיץ פירות לבין מי שלקות - כל השאלה היא דרך אכילה.

 

רק אם יש רגילות לאכול את הפרי/הירק בשינוי צורה (במקום או באופן שווה פחות או יותר לצורתו המקורית) אז הוא מקבל את ברכת הפרי/הירק.

(היום מרקחת לרוב לא נעשית ממחית בלבד אלא עם 50% סוכר או קצת פחות).

 

לפי זה אתה מברך על קפה עץ?סתם 1...
או קפה ללא סוכר... כי מי ששותה כפית קפה עם כפית סוכר או יותר יוצא חצי חצי...

מה עושים היום זו נקודה שונה. נדבר על ריבת פירות ללא תוספת סוכר ברכתה עץ מפני שהיא נאכלת רק כך ומדובר על חבושים בדווקא

או שמדובר על כל פרי שנעשה ממנו מרקחת?
גם כן שאלה...
האמת שגם לרמב"ם התקשיתי בדעתוסתם 1...
כי בתחילת פרק ח הוא כותב ירקות ופירות שדרכן להיאכל חיים אם שלקן יברך שהכל

אבל להיפך הוא כותב רק על ירקות...
ירקות שדרכם להישלק ואכלם חיים...
הרמבם לא הכיר פירות שאוכלים רק בשליקה או בישול?

אבל אתה צודק שהפשט נראה עץ... במיוחד בשחור ללא סוכר...
נראה שזה אכן עניין מציאותיימ''ל

יש ירקות שדרכם להישלק בלבד אבל אין פירות כאלו, לפחות לא כאלו שהיו מוכרים בזמנו ודיברו חז''ל (והרמב''ם בעקבותיהם) בהווה אבל לא שיש הבדל מהותי ביניהם.

 

[ופה נכנסת שאלה נוספת - אם הפרי עצמו לא נאכל הרי ברכתו 'שהכל', לכן אפילו אם גם לגביו חל הדין של מי שלקות כשלקות הן יקבלו את ברכתו שהיא כאמור 'שהכל' (כך פוסק הרב רצון ערוסי).

אבל אם השאלה היא מה דרך האכילה אז לא רלוונטי זה שהפרי עצמו לא נאכל כי דרך האכילה היא בצורת משקה.

אבל אן נכנסת עוד שאלה - אם הפרי כלל אינו נאכל אולי אין דינו דין פרי אלא דין העץ עצמו ולכן ברכתו 'בורא פרי האדמה' וכן ברכת מי שלקות שלו. זה תלוי בשאלה איך מוגדר פרי.

 

כן הייתה בזמנו של הרמב''ם המצאה חדשה - הסוכר (לדבריו בזמנם היו סוחטים את הקנים ומבשלים את המים עד שהיו מתקשים לסוכר). מה שהרמב''ם אומר זה שלדעתו הברכה עליו יהיה 'שהכל' משתי סיבות: 

א. המיץ שלהם לא טוב יותר ממיץ של פירות אחרים שברכתם 'שהכל'.

ב. הבישול גורם לשינוי צורה.

משמע מדבריו שהקנים הם כמו פירות, אלא שכמו בפירות אחרים סחיטה מוציאה את הנוזל מגדר פרי - לכאורה לפי זה מי שלקות שלהן כן יקבל את ברכת 'בורא פרי האדמה/עץ' למרות שהם עצמם לא נאכלים]

הסוכר לא דומהסתם 1...
כי אוכלים אותו גם חי, מוצצים את הקנים.
להיפך הוא יכול לשמש דוגמה לזה שצריך לברך שהכל.
אם תמרים שהם פרי, !, מברכים על הדבש שיוצא מבישולם שהכל אז גם הסוכר.

הסוכר יכול לשמש דוגמה טובה לפסיקה במציאות משתנה שכן הוא לא נידון בגמרא כלל ורק בגאונים שסברו עץ או אדמה.

לגבי פירות שמבשלים אך דרכם להיאכל חיים. זה שמבשלים אותם זו לא הוכחה שזה דרך אכילתם. למשל תפוחי עץ, זה שמבשלים אותם לא מעלה ולא מוריד.
תראה את הגהות רעק"א בסימן רנד' שכתב שמי שבישל תפוחים בשבת פטור מבישול של תורה כי עיקר אכילתם חיים.

הרב קאפח כתב שעל חבושים דיברו בדווקא שהם לא נאכלים חיים אבל לא על פירות שונים.

לגבי המציאות ומנהגי האכילה זה נכון. תראה איזו דוגמה רמבם מביא על ירקות שאין דרכם להיאכל חיים אלא רק מבושלים-כרוב ולפת. אם תאכל אותם חיים הם ייחשבו שהכל.

כמובן שהדוגמה לא מעניינת אותנו אלא העיקרון הלא משתנה ולפיו נברך על סלט כרוב כיום אדמה, כי כיום הם נאכלים חיים.

אבל הקפה!!!...
האם הוא פרי שלא האכל חי אלא מבושל?
אם כן למרן נברך שהכל ולרא"ש עץ. ולרמב"ם?
מצד אחד ניתן לומר שהוא לא הכיר פירות שבושלו ונתנו טעם אבל זה לא מדוייק כי בישלו תמרים וברכת התוצאה שהכל.

מי שלקות משנה של מה? פרי או ירק או רק ירק? אם לא משנה של מה אז יש שלושה תנאים לרמבם.
1- שדרכן להישלק
2- שדרכן לשתות מימיהן ולאו דווקא השלק בלבד ללא המים.
3- שהכוונה הייתה בשביל לשתות את המים ולא בשביל להכינו לאכילה.

זה מתקיים בקפה בתור שלק.
אם הוא פרי או לא אינני יודע
לא אוכלים את הקנים עצמםימ''ל

אוכלים את הנוזל שלהם. הרמב''ם מקביל את הנוזל שלהם ('דבש' בלשונו) לנוזל (כנ''ל) של התמרים. על זה הרמב''ם כותב שהנוזל אינו פרי ולכן מברכים עליו 'שהכל', לכן זה היה נכון גם לו היה אוכלים את הקנים עצמם ומברכים עליהם האדמה/העץ כמו כל הפירות.

 

ברור שהכל תלוי ברגילות (ונכון - זה שנהוג לפעמים לבשל פרי מסוים לא הופך את זה לדרכו, כתבתי באחת הדוגמאות הקודמות הגדרה כללית של 'במקום או באופן שווה פחות או יותר לצורתו המקורית' אבל אני לא סגור על ההגדרה) והעיקרון הוא שקובע ולא הדוגמאות.

 

הקפה

הוא פרי שלא נאכל כלל - לא חי ולא מבושל

מרן והרא''ש לא דברו מפורש על פרי שכזה. הרמב''ם הזכיר את הסוכר כאמור.

תמרים דרכם העיקרית היא אכילתם חיים, וגם כשבישלו זה את המיץ שלהם ולא אותם כך שבכל מקרה הברכה 'שהכל' בלי קשר לבישול.

 

 

היה מעניין.. השאיר רושם סבוך קצתסתם 1...
ראיה חזקה שיש לי לגבי מי שלקות שבעצמם אינם נאכליםימ''ל

משום מה זה לא מוזכר במפורש ברמב''ם בהקשר הזה ולא זכור לי שגם בשאר הראשונים אבל לכאורה הגמרא שואלת את השאלה הזו במפורש:

 

לשון הגמרא: "אמר רב פפא: פשיטא לי, מיא דסלקא - כסלקא, ומיא דלפתא - כלפתא, ומיא דכולהו שלקי - ככולהו שלקי. בעי רב פפא: מיא דשיבתא מאי, למתוקי טעמא עבדי, או לעבורי זוהמא עבדי לה? תא שמע: השבת, משנתנה טעם בקדירה - אין בה משום תרומה ואינה מטמאה טומאת אוכלים. שמע מינה: למתוקי טעמא עבדי לה, שמע מינה".

 

מה שאלת הגמרא ביחס לשיבתא, מה ההבדל בינו לבין שאר שלקות? 

הספק הוא בשאלה האם מטרת בישולו היא גם לתת טעם או רק לנקות, והספק נובע מזה שהרי השיבתא כלל לא נאכל ואינו ראוי לאכילה אחרי בישול. כך מוכח מהברייתא ממנה מובאת הראייה שמטרת הבישול היא גם למתק (ולכן ברכתם אדמה למרות שאינו נאכל...) שכן מרגע הבישול הוא בטל מתורת אוכל לעניין תרומה וטומאת אוכלין ("דשיבתא - ירק שנותנין מעט בקדרה למתק בעלמא ולא לאכלו").

 

כמובן לא הייתי סומך על הראיה הזו להלכה כי היא לא נאמרה במפורש ע''י אף ראשון, אבל בתור לימוד אפשר לאומרה.

למה גם? זה אוסתם 1...
קודם כל ישנן שתי סוגיות בהפרש דף שחולקות אחת על השניה.
בדף לח נאמר על התמרים והדבש שיוצא מהם שהוא כזיעה בעלמא. מכאן שמה שיוצא מהפרי כזיעה וברכתו שהכל שהוא לא עיקר הפרי.

בדף לט מה שהבאת נראה שונה. ברכת המים כברכת השלק.
יש הרבה כיוונים בראשונים והתוספות שם כתבו שיש לחלק אבל לא אמרו מה החילוק בין הסוגיות...

הראש כאמור עשה את חילוקו לגבי הפירות והירקות.
והיו כיוונים שונים.

השיבתא היא לא להעביר זוהמה וגם לתת טעם אלא או או.
השיבתא זה תבלין. נותנים את עצו בשקיק בד ומבשלים ולאחר שנתן את טעמו הוא לא שווה דבר, העץ, וגם לא לתרומה כמו זיעת הפירות בדף לח ומכאן התמיהה עולה דווקא.

השיבתא לא נאכל הוא ענף עץ שנותן טעם. לאחר שנתן טעמו הוא לא שווה דבר.מצד שני לא ניתן לסחוט אותו ולשתותו או לאכלו ובגלל זה ברכתו אדמה.

גםימ''ל

כי בפועל הוא מנקה את הקדרה, השאלה של הגמרא אם הוא בנוסף גם מתבשל בשביל להמתיק שזה מה שרלוונטי לשאלה אם מברכים על המים אדמה או לא. לצורך העניין לא משנה אם אתה צודק שזה או-או או אני שזה ו/או ההלכה תהיה זהה (ואולי זה בכלל סתם סתמנטיקה ואנחנו בעצם מתכוונים לאותו דבר).

 

בסתירה לכאורה בין סוגיית זיעה למי שלקות כבר דנו (מכאן כי והלאה), אבל היא שאלה לגבי דין מי שלקות באופן כללי ולא לגבי שלקות שאינם נאכלים בדווקא.

 

השיבתא ראוי לאכילה חי ואחרי שהוא מתבשל הוא כבר לא ראוי, אבל אם היה כדבריך זו הייתה ראיה אפילו יותר טובה לזה שעל קפה יש לברך עץ/אדמה ולא שהכל כי הוא היה דומה לו לגמרי בעניין הזה ולא רק במקרה של בישול.

[כך מתאר הרמב''ם את השיבתא בפירוש המשנה: "ידוע כי השבת נאכל חי אחרי האוכל עם כל הלפתנים ואינו מתבשל בקדרה ולפיכך כל זמן שלא נתבשל חייב בתרומה ומטמא טומאת אכלין, אבל אם נתבשל משיתן את טעמו בתבשיל וימצא בתבשיל טעם השבת הרי נגמרה תועלתו, ומה שנשאר ממנו אחר כך כמו הפסולות שאינן ראוין לאכילה ולפיכך אינו חייב בתרומה ולא מטמא טומאת אכלין"]

זה שהרמבם ורשי ועוד התייחסו לשיבתה בצורהסתם 1...
שונה זו סוגיה בפני עצמה ועדות הרמבם לא מעלה ולא מורידה. הרב קאפח מעיר על חבושים שהיו נאכלים בתימן חיים ועל זה הוא מסיק ברמבם, גם בעיה.

לגבי הקפה בדעת הרמבם לא ברורה לי דעתו.

עם הרא"ש יותר קל ואפילו עם מרן שעשה הפרש בין פירות לירקות ושלקות.

מעבר למה שכתוב בכתב נשארה לנו רק פרשנות ונוכל לפרש בדעתם הרבה אך בפועל-
הראש הכיר בזה שפירות נותנים טעם ופסק בהתאם שברכת המים תהיה כברכת הפרי.
מרן חילק בין פירות לשלקות/ירקות שהכל ואדמה (בהתאמה).

לגבי רמבם לא ברור לי מצד אחד הוא מחלק בין פירות לירקות מצד שני לא דן בפירות שלוקים.

נידונים.
מהו הקפה?
פרי, ירק, זיעה בעלמא, עץ סרק, תבלין.
ולפי התשובה נוכל לראות את הנפקא מינות בין הדעות העיקריות לעיל.

עץ סרק- שכמוהו לא נוטעים הרבה-תעשייתי.
כיום אפילו צנוברים נוטעים הרבה ובטח שקפה, אבל בעבר לא.


מחשבה/סברא שעלתה לי בזמנו היאסתם 1...
שאיזה פרי זה קפה?
או איזה עץ זה?

מרן פוסק שעל פירות של עצי סרק מברכים שהכל
(אם מישהו יוכל להסביר לי את ההיגיון של המשפט הנ"ל...)

יכול להיות שקפה זה עץ סרק ועל פירותיו נברך שהכל וכך גם על השלק שלו...

לדעת רבי מאיר כל מה שלא זית או תאנה...
השאלה היאסתם 1...
אם זה סימן רה ב' ששם כתוב שעל מי שלקות מברכים אדמה וכו כמו שאמרת.

או שזה סימן רב י' ששם כתוב שעל פירות עץ שבישלו במים יברך על המים שהכל גם אם י א טעם מהפירות.

איך היית מקטלגת את הקפה כפרי או אדמה וירק?
תשובה לשאלה מעניינת של הרב דוב ליאורסתם 1...
הרב פסק בשיעורו ברדיו, והובא גם כן באתר, שברכת קפה היא שהכל. ולא מברכים בורא פרי העץ. למרות שברור שזו דרך הנאה והאכילה המרכזית של פולי קפה וניכר טעמם וצבעם. אך הרב סבר שפולי הקפה טפלים למים, ולא נהירא שהרי אדם שותה קפה בשביל הקפאין, בשביל המרכיבים המעוררים שבקפה ולא בשביל המים. המים זה דרך שימוש, (כמו מרק ירקות שברכתו בורא פרי האדמה) ומדוע לא נברך בורא פרי העץ מאותו סיבה שהרב פסק שמברכים על שוקולד המורכב בבירור מקקאו?

תשובה:

אתה צודק בשאלתך, אולם כיוון שגם על שוקולד אני אומר שצריך לברך העץ והציבור לא מקבל זאת כיוון שהורגלו לברך שהכל. לאחר שהציבור יתרגל לברך העץ על שוקולד נדבר על קפה. הש"ך כותב בהלכות פסיקה שלא להורות לציבור דבר שנראה משונה אם הם לא יכולים לקבלו.

התשובה יותר מעניינת מהשאלה...
מעניין. מאיפה העתקת את זה?הולם במיוחד
(ומה עם זה שזה פרי?)
ישיבה, רוצה קישור?סתם 1...
ברכה על קפה | שאלות ותשובות

כשמצרפים קישור אני הרבה פעמים מתעצל או לא מצליח לפתוח. מעדיף לצרף...
שנים אני תמהה על התשובה הזוימ''ל

הוא סובר שהלכתית צריך לברך עליהם עץ אבל בכל זאת לא פוסק ככה למעשה (זו לא הסוגיה היחידה בה הוא עושה את זה, אישית קשה לי עם זה).

האמת שאי אפשר לדעתסתם 1...
הוא לא מגלה דעתו לגבי הקפה לכאורה, אבל נוטה לעץ...
לגבי הסוגרייםהולם במיוחד
נראה לי הרב ליאור הוא בין הרבנים הבודדים שפוסקים באופן עקבי כפי שעולה להם מהסוגיה ההלכתית ולא מסבירים את המנהג וכד'...
בד''כ כןימ''ל

לפעמים לא, כאן לא. וגם כאן הוא אומר ביושר שהסוגיה אומרת X והוא פוסק Y ולא מסביר את המנהג בצורה שלדעתו דחוקה, גם זה ייחודי.

(אני ממש מעריכה אותו על זה...)הולם במיוחד
בכלל לא ידעתי שכל הנושא של מי שלקות כזה מורכב. וואי. איזה מעניין זה 😏
רמבם ברכות פרק ח עושה סדרסתם 1...
גם לא בריא לשתות את הבוץ. בכלל.נפש חיה.
מי שותה את הבוץפסיפלורה1
מפסיקים קצת לפני שמגיעים אליו.
הזכרת ליימ''ל

משפט חזק שאחד הר''מים שלי אמר לי בעבר כשהתייעצתי איתו על משהו:

 

"החיים הם כמו קפה שחור - או שאתה משאיר קצת קפה בכוס או שאתה שותה קצת בוץ".

נס, רק עלית. אולי 3.לך דומיה תהילה


עלית?? זה הזמן לחזור בתשובה!כמעין הנובע
בעעע. רק עלית.לך דומיה תהילה


סליחות אחרונות היום! אל תגיד שלא אמרנוכמעין הנובע
אופס!לך דומיה תהילה

אני כבר אחרי... המום

 

לפחות בגיהנום יש מים חמים להכין נס.

זה^ אחרי שאתה שותה?נפש חיה.
זהו אדוני. מהיום רק שוקוכמעין הנובע
מהמהמה?! לך דומיה תהילה

 

 

לאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאא...

 

 

 

 

0. אני שותה רק נס קפה.ע מ










(סתם, גם את זה לא. אבל הייתי חייב.)
2 כוסות ביוםadar
טסטר צ'ויס
אצלי 0-2, שותה טסטר עם חלב 1% בלי סוכר. פעם הייתי שםחסדי הים
קצת סוכר חום, אבל נגמלתי.
אין משהו קבועבנדא מצוי!!
בעיקר עם החבר'ה או עם האישה...

אוהב יותר שוקו קר/חם

כששותה קפה
בבית יש נס לעוגות
וברזילאי של עלית לשתיה(מטעמי בד"ץ)

מה שיש בישיבה
או במכונות קפה

אבל לא שותה כמעט

צורך יותר משקאות קלים
1 בבוקר נס קפה מגורען של גייקובס בדר"כהפואנטה
3-4א-לדהיד
בעיקרון טייסטרס צ'ויס ואין עוד מלבדו

פעם בחודשיים לערך מנסה קפסולה של נספרסו, ומתחרטת כל פעם מחדש.
באו אלמדכם את הפילוסופיה של הקפה..לקוס
הרי מה קורה פה.. לוקחים מים צלולים וטהורים ומלכלכים אותם עם גרגרים שחורים ומרים,
אז אתה שם חלב בשביל ששוב יהיה לבן,
ואז זה מר, אז אתה שם סוכר שיהיה קצת יותר מתוק
בקיצור, אל תבנה ואל תהרוס.. תשאיר כמו שזה היה
לגמרי! ג'ינג'ר
מי שם סוכר בקפה???סתם 1...
ובטח שמים. אני יודעת בדיוק מי לא שם.הפואנטה
לא יודע מה איתך אבלסתם 1...
Im sweet enough

ועכשיו בכל השפות שיש לך בחתימההפואנטה
אתה סתם 1לקוס
טבל רוב האנושות בכללותה שמה סוכר
לשתות מים חמים?הפואנטה
בשביל זה החלב
למדנו מחכמתך, מאסטר.לך דומיה תהילה


פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר

מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?

יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.

האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?

תגיד אוצר החוכמההפי

תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים

באיזה הקשר זה פורום? 

תחפשי בגוגל 'פורום אוצר החכמה'רוצה להשתחרר

ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.

זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.

זה קצת מצחיק אבלנקדימון

מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.

 

זו פרשנות בלבד.

לא חושב שזה נכוןרוצה להשתחרר

כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.

חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.

בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.

אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.

בינינו, קשה ברשת להישאר בדיונים מעמיקים כל הזמןמתוך סקרנות
להבנתי, סוד ההצלחה של הפורומים שהזכרת הוא שרוב גולשיו עם חסימה חזקה מאוד לרשת, ככה שאין לה באמת "רשת" שמושכת אותם לכל מיני מקומות ומפריעה לריכוז...
יש סיפור מעניין עם אוצר החכמה והפורום שלהםמשה

לעצם העניין. כנראה בעולם הדתי לאומי יש לא מעט פעילות כאן (פחות משהייתי רוצה) ולא מעט גדולי תורה צעירים כותבים דווקא בפייסבוק.

יש קבוצת פייסבוק/ווטסאפ של רבנים לדעתיארץ השוקולדאחרונה
אבל לא יודע אם היא סגורה, רק שמעתי עליה מרב שאני מכיר
ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה

עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר

יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?

פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויק
מהאינטרנט בשלב א', ואחר כך תתקדמי לדברים ממשיים יותר
יש ביוטיוב כמויות של חומר בחינםמשהאחרונה

משם אפשר להתחיל. אחר כך להתקדם...

דייטיםאבוד
בנות תעזרו לי, אני לא מבין אני לוחם משוחרר נראה באמת טוב, אבל בנות פוסלות אותי סתם, מה קטע?
הפורום הלא נכוןארץ השוקולד

יש פורום לנו שנועד לזה.

לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.

מוזמן לשאול בפורום לקראת נישואין וזוגיותפשוט אני..אחרונה
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך א' בטבת תשפ"ו 22:03

ו...

בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭

פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פ

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

מה הצורך?משה

מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.

קנית בסוף גלאקסי כלשהו אבל אל תשאלומתיעצת28

נמחקה לי כל היסטורית הצטאים בווצאפ במכשיר *הישן* .. ואחרי דו שיח ארוך עם הצאט GPT/גמיני נראה שאין לי שום גיבוי... מצד שני אם להיות רציונלית מה כבר איבדתי? הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. נראלי נחיה.. 

תתחדשי🤗 ומעכשיו את מקפידה לגבות את הדברים בסלולריפ.א.

שלך באופן שוטף 

תתחדשי! נשמע לא קריטי בכללזיויק
"הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. "יוני.ו.אחרונה
נשמע די מבאס לאבד חחח
כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי הים

יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.

השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.

קשה להכריע.

ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.

כלל נחמדזיויק
נראה לי רחוק מאד ממה שהולך שם
דווקא פנים מול פניםהפיאחרונה
יותר קל לי
חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
ומרגיש לי לא מתאים בכלל 
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי הים
דקה, אבל הכסף זה גם סיבה לא לצפות.


יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.

הבהרה חשובהשפיכת לב

מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.

הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.

אם זה נקיהרמוניה

גם מבחינה רעיונית אז כן

אבל הרבה פעמים סרטים אפילו בלי קשר לחוסר צניעות לא תואמים את הלך הרוח של יהודי.

 

נ.ב

המטרה של סרטים היא לא לשרוף את הזמן או להוות ריגוש אלא ללמד דרך חוויה

כי זה גם ככה מחנך מהדלת האחורית... אז צריך לראות שזה עונה גם על זה 

וזה מסובך, לכן הפיתרון הוא כמו שכתב @פ.א. 

הייתי קוראת לזה נקודות למחשבה/ מסר, אבל לימוד?נפש חיה.
חינוך בעיניי הוא לא דרך סרטים ודומיהם
למה?הרמוניה

סרט זו חוויה חזקה ולכן זה כלי שאפשר לרתום אותו לקדושה את לא חושבת?

אנשים הולכים לסרטים, להצגות, כדי להתענג, להתנתקפ.א.

לשעתיים מטרדות היום יום, מלחצים ודאגות.

הולכים לקולנוע או צופים בבית בסרט, יוצאים להצגה,  כדי להכנס לזמן קצר לעולם אחר.  ההפוגה הזו מעניקה למוח "מנוחה" מרעשי הרקע של המציאות.

לפעמים אנחנו נהנים אפילו מסרטים שגורמים לנו לפחד או לבכות. זה קורה כי המוח שלנו יודע שזה "רק סרט" 🙃


 

מי מחפש לקבל שעת חינוך בצפייה בסרט?

לשם כך יש שיעורים ולימודים.

 

אני חשבתי על סיבה אחרתנפש חיה.

סרט הרבה מחצין דברים ומציג אותם בדו מימד ולפעמים תלת מימד חזותי

יש נושאים יפים וחשובים שמעבירים אותם בסרט,

עדיין הדיבור ןהעומק שבשיח או לימוד אמיתי מתוך ספר, נותן מימד אחר שא"א להעביר בצורה שטחית וצבעונית

נראלי שמסר או תוכן אמיתי או רעיון זה דבר שצריך עיבוד או שיח עמוק, לא דרך רדודה

שתעביר אותו

או תתיימר לחנך איתו  

..הרמוניה

בסרט יש יתרון שאין בלימוד מספר וכן להיפך.

זה כמו סיפור רק בצורה משודרגת וחיה יותר. בעיניי אין רע בלשלב... כל עוד הסרט חיובי.

ולאו דווקא בתור שעת לימוד, גם בשביל העשרה.

..הרמוניה

בין אם תרצה ובין אם לא הסרט מעביר מסרים, ובצורה הכי חזקה שיש... שאגב המטרה שאתה מתאר לענ"ד לא אידאלית בכלל. זה לברוח מהמציאות. אבל אם כבר, אז לפחות שיהיה משהו יחסית מועיל ולא מזיק. (מסייגת שאין בעיה בעיניי שיציאה לסרט תהיה שעת בילוי מדי פעם, אבל שוב שזה יהיה סרט חיובי)

מנסה להבין אותך - למה את מתכוונת לברוח מהמציאות?פ.א.

בניגוד למדיום ויזואלי שבו הכל מוגש לנו "מוכן", הקריאה דורשת מאיתנו להיות שותפים ליצירה. כששוקעים בספר טוב ומעניין, אנחנו בונים בדמיון שלנו את הדמויות, את תיאור המקומות, המוח שלנו הוא זה שמפיק את הסרט מהמילים הכתובות. וממש נכנסים למציאות המתרחשת בספר, ומתנתקים זמנית מהמציאות סביבי בזמן שאני שקוע בספר.  

וכשעוצרים באמצע קריאת ספר וחוזרים אליו כעבור יום/יומיים, שוב צריך להכנס למציאות המדומיינת של העלילה. 

התכוונתי לגבי המטרה של הצפיה.הרמוניה

סרט יכול למלא בהשראה, להעשיר וללמד כמו ספר, אבל אם המטרה היא להסיח את הדעת מהמציאות אז משהו במציאות לא תקין. אלו שתי מטרות שונות. לא קוראים או צופים רק בשביל להפעיל את הרגש ולכבות את השכל... מסכים?

המטרה היא הנאה נטו, בילוי חברתי נעיםפ.א.
הולכים לסרט, להצגה בתיאטרון , להופעה של אומן מוכשר, כדי להינות. כדי לגוון את השגרה של עבודה, בית, נסיעות. אנחנו מחפשים רגש. בין אם זה לצחוק מכל הלב, להתרגש עד דמעות, או פשוט להתפעל מיצירה טובה.


וככה גם מספר טוב.


נראה לי מרחיק לכת להגדיר יציאה לסרט שנהנים ממנו, ובעקבות כך התנתקות לשעה/שעתיים, כבריחה מן המציאות. 

אין בעיה עם בילוי מדי פעםהרמוניה

כי המטרה מוגדרת, כמו שמכניסים מנוחה בלו"ז אבל זה לא מה שהיה נשמע שאמרת. חוץ מזה גם בילויים צריכים להיות כשרים, ותאמין לי שאין בזה אמצע בד"כ... או שזה חיובי וממלא, או שזה מוריד.

חזרתי לקרוא עכשיו את התגובה מאתמולפ.א.

אכן אפשר היה להבין ממני משהו אחר ממה שהתכוונתי

 

אז אני בא להדגיש שאני מדבר על יציאה לבילוי מידי פעם כדי להינות מהפנאי ולא כדי לברוח ממציאות חיים, מצרות ובעיות. 

אוקייהרמוניהאחרונה
לא ברור לי איך זה יעבודברגוע
אתה תוריד את הסרט בצורה לא חוקית ואז תצנזר אותו בעזרת התוכנה שלך? אתה הרי לא יכול לצנזר את הסרטים/סדרות כשהם באתר המקורי שלהם (רימון אולי כן יכולים).
המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויק
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

לגמרי הבנתי את השאלה. עונה:די שרוט

בסוף, זה תלוי במינון של כמה אתה צורך. כי אם תגזים אתה בסוף תמצא את עצמך בחמש לפנות בוקר מתעורר ליד פח זבל עם גרביים שהם לא שלך.

 

ככה זה בחיים. צריך לקבל אותם כמו שהם. כל ניסיון להתכחש להם נועד לכישלון. כי מה הם החיים אם לא צבר אירועים שמפריעים לנו לישון?

מתברר עם הזמן-יש כיוון אבל רק ה' יודעהרשפון הנודד
אם רק ה' יודעזיויק
אז איך אתה גם יודע?
אני יודע את הכיוון לפי מה שאני מבין ומרגישהרשפון הנודדאחרונה

אבל בסוף מה יקרה איתי בפועל זה רק ה' יודע ומוביל

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
כןנפש חיה.אחרונה
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

אולי יעניין אותך