איך אפשר למצוא את ה' ?עיני יורדה מים
איך אפשר למצוא את ה' בתוך כל התפילות האינסופיות , והטקסטים הזרים והלא מוכרים? ואולי זה היה מתאים לפעם שהיו מבינים בכלל מה הם קוראים , והיה להם לב יותר אמיץ לסבול את טורח התענית והתפילה?
והאם זה בכלל רצון ה' ? , או חומרות וסייגים מיותרים שמישהו החליט להעמיס עלינו?
ניתוק מוחלט לצערי בין חודש אלול המדהים , לבין הפסגה - יום הכיפורים.
יותר ממה שהיה קשה לי התענית , היה קשה לי בתפילה.
רוצה לברר ממקום אמיתי , למצוא את האמת , לא לקנטר ח"ו אשרייכם ישראל שבוע טוב!
צריך להבין משהולקוס
ה' נמצא לא איפה שנוח לך אלא איפה שנוח לו כביכול, סתומרת שאם חכמים והקדמונים כך תיקנו את סדר התפילות ביוהכ, זה רצון ה', זה עבודת ה' להיום, ובשביל זה כדאי לעבור על המחזור והפיוטים לפני וללמוד אותם קצת עם פרוש (תגלה שזה יותר מובן ממה שזה נראה) (אגב ימים נוראים זה אחד המקומות שבהם אני מרגיש 'שייך' שזה אני ב100%, המנגינות המיוחדות שכמעט ולא נשתנו, הפיוטים.. אךךך.. חבל שנגמר
תודה אבל..עיני יורדה מים
מזאת אומרת ה' נמצא איפה שנח לו , אבל ה' רוצה שנביא את הלב שלנו , ואת החיבור שלנו אליו.. ה' לא בא בטרוניא עם בריותיו ולא דורש מהם דברים מוגזמים..
שאלה מעניינת! אחשוב על משהונפש חיה.
אני חושב..מבקש אמונה

שבתכלס היינו אמורים לדבר עם ה' בשפה שלנו..

כמו שכתוב לגבי התפילה הרגילה, שפעם כל אחד היה מבקש בשפה שלו,

עד שהשפה של אנשים השתבשה בגלל הגלות אז אנשי כנסת הגדולה חיברו תפילות.

 

כנראה בגלל קוצר דעתינו לדעת לבקש מה' שיסלח לנו בצורה מסודרת ויפה

עשו איתנו חסד וחיברו לנו תפילות....   (רק חבל שהשפה שלהם הייתה שונה קצת וקשה להתחבר)

אז מנסים להתחבר, ויודעים שכנראה ה' מקבל את זה וסולח..

 

לגבי סייגים וחומרות, לא בדיוק הבנתי למה הכוונה.. אז אשמח להסבר

חומרותעיני יורדה מים
עבר עריכה על ידי עיני יורדה מים בתאריך י"א בתשרי תשע"ח 01:49
- חומרות - התכוונתי לכל מיני תפילות שהוסיפו , למשל כמו לפני הקדושה , תפילות של רבי יהודה לוי , שזה לא נתקן ע"י אנשי הכנסת הגדולה ..
או למשל שאחרי נעילה יעשו הבדלה נאכל משהו קטן ניישב את הדעת , ונמשיך לערבית וברכת הלבנה , אני חושב שגם מבחינה הלכתית זה לא בעייתי , למה להכביד על עצמינו?
/>וסייגים זה רק לפום ריהטא של הכתיבה..
אוקיי הבנתי.. וגם די מזדההמבקש אמונה

גם לי קצת קשה עם כל הפיוטים.. ארוך וזה..

 

אבל חשבתי על זה השנה..ניסיתי להתבונן

ועלה לי לראש המחשבה , שראש השנה והתפילות זה בעצם טקס המלכה של הקב"ה..

כמו שבכל טקס, מיום הולדת ועד הכתרה לנשיא כלשהו, אם יעשו רק את העיקר וזהו, זה יראה עלוב לא

לכן מוסיפים שטיח אדום, ניגונים ברקע, זיקוקים וכו' וכו'

 

אז כל שכן כשעושים טקס המלכה לקב"ה ודאי ראוי להוסיף פיוטים, ניגונים וכו'..

אחרי הכל זה לא נשיא של מדינה.. זה מלך העולם!

 

זה לא הוריד לי את כל הקושי.. אבל זה גרם לי קצת יותר להעריך ולנסות להתחבר..

מקווה שעזרתי

כחלק מההכנות, כדאי לעבור מראש על המחזור.לך דומיה תהילה

בסך הכל אנחנו דוברי עברית, אפשר להבין את התפילות. פשוט בזמן אמת קשה לעקוב, כמו שאי-אפשר לעשות שניים מקרא בקריאת התורה.

 

זה מתסכל לא להבין, נכון, אבל לא צריך להרחיק לכת. לצום תמיד היה קשה, וגם לעמוד בתפילה לא קל, ולא באו להעמיס ולהמאיס עלינו. אלה לא דברים ששייכים דווקא לפעם. היית שם? פעם גם לא היה מזגן ולא כולם דיברו עברית שוטפת... דווקא לנו אמור להיות קל יותר.

 

לנו יש פחות ריכוז, אבל זאת בעיה כלל עולמית של הזמן הזה. אפשר לשנות את ההרגלים או לשנות את התפילה. אני בעד לשנות את ההרגלים.

 

בכלל, זו נטייה לא חיובית להשליך האשמות על הפורמט. נכון לזכור שמחברי התפילות היו נביאים, אנשי כנסת גדולה, תנאים, גאונים וראשונים. זה מכניס קצת לפרופורציה, אני משתדל להעריך את הזכות להתפלל במילים שלהם.

 

עצה מעשית:

אני חושב שאם לומדים תנ"ך וקצת דקדוק הסגנון ממילא נעשה פחות זר.

תודה אחי.עיני יורדה מים
בעז"ה אשתדל ללמוד לפני על פירוש התפילה , וכמו שאמרתי לא באתי להאשים ולקנטר , באתי לברר את האמת , ולהתחבר באמת מהמקום שלי ליום הזה. תודה רבה לך!
שאלה לגיטימית ומתבקשת.לך דומיה תהילה

מותר להקשות ולשאול על קדמונים, אבל יש לזה צורה.

יצא לך קצת "תוקף". מניח שלא התכוונת.

 

סוכות בפתח, תתכונן.

השני סנט שליג'ון
קודם כל זה דבר מאוד מובן ולא צריך לפחד מההרגשות האלה.
אתה מדבר על שאלת האותנטיות של התפילה, כל תפילה, אבל זה בא לידי ביטוי יותר חזק בימים הנוראים.
קודם כל, הסר דאגה מלבך, פעם עוד פחות הבינו את הטקסטים, אם בכלל. (רוב הציבור לא הת''חים). אז מה היה השוני? התודעה. אנחנו בכלל מכירים מציאות של מלך ועבד? האם אתה מכיר סיטואציה בה אתה תלוי באופן מוחלט במישהו אחר? שהפריץ אם ירצה יעשה לך x,y,z ואתה עוד תצטרך לומר תודה שנשארת חי? לא.
אז התודעה שלהם הייתה כל כולה מוכוונת לנק' הזאת ביחס לה'. מפלט מוחלט.
העיקר זה התודעה, איפה ואיך אני ממקם את עצמי ביחס לתפילה, ביחס לה'. (סתם לדוג' האם אני מגיע לסדר העבודה, מתוך הבנה שאני עכשיו מחליף את הכהן הגדול, ועלי מוטלת האחריות לבקש כפרה על כל אחד מישראל?). אני חושב שעיקר העבודה זה לפני, להכין את עצמך וכשמגיעים לתפילה. פשוט להיות. להתפלל. לא לחשוב. לא לכוון (שזה ברובד מסוים הפך הכוונה וכל העניין שלה). פשוט להרגיש. לדעת ולדמיין שאתה מדבר מול ה', וכמו שכשאתה מדבר עם חבר אתה לא מתחעל לכוון ראשי תיבות של שמות אלא מביע את עצמך והרגשותיך בדיבור, ככה גם כאן.
ולא לפחד ללכת למניין שיותר מתאים לך. העיקר זה התפילת עמידה. כל השאר זה תוספות. אל תלחיץ את עצמך
לא הבנתי ממשעיני יורדה מים
קודם כל תודה רבה רבה על ההבנה והרוגע אח יקר , רציתי לומר שלא הבנתי מה הכוונה " העיקר זה התודעה " וביחס לדוגמתך , הרי אני לא באמת כהן גדול , ואני בכלל לא כהן , ואני לא מכפר על ע"י בקושי על עצמי ...
אשמח להסבר.
יותר מפורטג'ון
במסלש פרק י'ט
''הנה עיקר היראה היא יראת הרוממות שצריך האדם לחשוב בעודו מתפלל או עושה מצוה, כי לפני מלך מלכי המלכים הוא מתפלל או עושה המעשה ההוא, והוא מה שהזהיר התנא (שבות פ"ב): וכשאתה מתפלל דע לפני מי אתה מתפלל, והנה ג' דברים צריך שיסתכל האדם ויתבונן היטב, כדי שיגיע אל זאת היראה: האחד שהוא עומד ממש לפני הבורא יתברך שמו ונושא ונותן עמו, אף על פי שאין עינו של אדם רואהו, ותראה כי זה הוא היותר קשה שיצטייר בלב האדם ציור אמיתי, יען אין החוש עוזר לזה כלל, אמנם מי שהוא בעל שכל נכון, במעט התבוננות ושימת לב, יוכל לקבוע בלבו אמיתת הדבר, איך הוא בא ונושא ונותן ממש עמו יתברך, ולפניו הוא מתחנן ומאתו הוא מבקש, והוא יתברך שמו מאזין לו מקשיב לדבריו, כאשר ידבר איש אל רעהו ורעהו מקשיב שומע אליו.''
***
עם מה פותח הרמ''א? עם שיויתי ה' לנגדי תמיד. שוב לא בלחץ. לפני הכל ואחרי הכל, בנחת. אבל כן זאת השאיפה כמו שאומר הרמח''ל על איך החסיד מתפלל לשם אנחנו צריכים לשאוף.
***
התודעה הכוונה איפה אני ממוקם, האם אני מדקלם טקסט זר או שאני מביע את עצמי . אז למי שהיו בגלות באמת היה כל כך הרבה צרות, כך שהיה ברור להם שההצלה שלהם תבוא רק מה', אז היה להם קל להשתפך גם אם לא הבינו את מה שהם אומרים. אצלנו המשימה יותר קשה, מתוך הטוב להגיע להתרגשות. לראות כמה טוב מורעף עלינו ומתוך זה לומר א''מ אין לנו מלך אלא אתה. לא לנסות להבין ולכוון ברוך אתה ה', כי שוב, ניתקת. אלא באופן הכי טבעי כמו מול חבר, רק שכאן הוא כל כך עשה לך טוב שמתוך זה אתה בא ומדבר *אליו* ברוך אתה וכו.
**
לגבי השאלה הספציפית על הדוגמה אז אני אשאל אותך, הרי אומרים לפני ההתחלה שאנחנו מבקשים שזה יהיה כמו קורבן, אבל לא כולם כהנים, אז למה זה נקבע בטקסט? (כמובן שיש לזה מעבר)
***
והכי חשוב, בטח בתחומים האלה, בלי לחץ
סתם הערה: פעם היו יותר אנאלפבתים, ככה שהבינו פחותהדוכס מירוסלב


והכינוכי בשמחה תצאו.

את אשר יביאו

 

קודם כל להכין את התפילה.

'שבעת ימים קודם יום הכיפורים מפרישים כהן גדול... כדי שיהיה רגיל בעבודה'.

יש מצב, נראה לי, שזה נכון גם לנו.

 

אם הגעתי למסקנה שבכל מקרה אני מספיק להגיע לונתנה תוקף במקרה הטוב,

אז אין לי מה לעבור על 'אמיץ המנושא' וכו' קודם [חוסך זמן יקר בימים הלחוצים האלה]

ועל 'ונתנה תוקף' מספיק מבט חטוף בערב ר"ה כדי לבין 'כי הוא נורא ואיום'. יחסית מובן.

למי שאומר את 'מלך עליון', 'מעשה אלוקינו' וכו' - שיכין אותם קודם,

ויסמן לו במחזור דגשים אישיים ופרשניים.

 

כנ"ל על הסליחות האשכנזיות, בדוק ומנוסה מזה כמה שנים.

אחרי שאתה כותב פירושים שנה אחת - זה עשר דקות לעבור על מה יהיה ביום הבא,

וכנ"ל על יום הכיפורים (ואיזה כיף זה לראות מלא הערות משנים קודמות על המחזור...).

 

וידוי - חובה להכין, יש כ"כ הרבה מאיפה.

על חטא שחטאנו, ועוד לפניך, תוך כדי שאתה מסתכל עלינו ומחיה אותנו.

אמרתי השנה בערך ארבעה פירושים שונים לוידוי ועל חטא

(ולצערי יש יותר מארבעה פירושים לכל חטא שעשיתי...).

 

סדר העבודה - חשבת פעם על קריאה בתורה, כשאתה מדמיין הכל בלייב?

זה מצריך להיות די מונח בפרטי סדר העבודה והקשר לפסוקים (שלא תמיד לפי הסדר),

אבל זה הופך אפילו את הקריאה בתורה לחוויה אחרת,

וכל שכן את סדר העבודה עצמו.

יש כ"כ הרבה ספרים, אפילו עם תמונות, פלפולים או משמעות פנימית לחובבי הז'אנר.

פשוט להכין.

 

איפה מוצאים את ה' - אנחנו יום שלם שרויים בתוך המקווה שלו,

ועלינו רק להוריד את החציצות והשרצים מאיתנו...

 

חוץ מזה, לגמרי חוקי לעצור באמצע הפיוט שאתה הכי לא מחובר אליו,

או בסוף תפילת לחש לפני יהיו לרצון,

ולדבר איתו על כל מה שיושב עליך.

אני בסוף הווידוי הוספתי פעם אחת חרָטה וקבלה לעתיד, ועוד קצת,

ובזמנים פנויים אחרים (מסתבר שיש כאלה) שפכתי קצת את הלב.

 

וסתם, הערה:

נשמע כאילו יש פער (מבחינתך, לפחות),

בין איך שאתה תופס את יו"כ לעומת האופן בו תפסו אותו הראשונים.

כדאי לחשוב על הנקודה הזו.

 

אשריך שאתה מברר!

הרב אור ושמחה ופתקא טבא!

אתה מקשר לאדם שכותב דברי כפירה חופשי הדוכס מירוסלב


חחח נכנסת עכשיו לשאלה מסובכת מדי..*צועד*
הוא כתב על עצמו את זה... למה זה מסובך?הדוכס מירוסלב

חוץ מזה שהוא מבטל איסורים של חז"ל בהינף יד הסברות שלו.

שהוא לימד בישיבה מוכרת..*צועד*
ולמיטב ידיעתי הוא כן מגדיר את עצמו כדתי מאמין
לימד בלשון עבר?הדוכס מירוסלב

רק מניח את זה כאן...

https://www.inn.co.il/News/News.aspx/353550

"המצב חמור, אבל דרעי הוא לא האיש שראוי להטיף" -

העובדה שאדם מלמד בישיבה לא מגן עליו, אנחנו לא עם שמסתתרים מאחרי תארים ויורשים את התורה.

קל וחומר כשזה בלשון עבר, וכנראה לא בכדי

אתה כותב דברים חריפים...ג'ון
יש גם את הסיפור המפורסם של הרצי'ה שאמר לחילוני "באלוהים הזה גם אני כופר" אז מכאן ראיה שהרצ'יה כפר?
מה הקונטקסט בו נאמרו הדברים? יש לך את המאמר אולי?
והוא ת''ח ולדון לכף זכות וכאלה גם כשנראה שזה פחות נוטה (הח''ח שם שם;))
עיין באתר, הוא מבטל איסורים מסויימים שאני לא רוצה להכנסהדוכס מירוסלב

אליהם.

לגבי האפיקורוס הוא כתב את זה בעצמו

על תיוגים ודיונים, או: האם אני אפיקורוס? (טור 74) - הרב מיכאל אברהם

 

ויותר מזה, הוא טוען שכל מי שסובר אחרת ממנו "מגדירים מישהו כאפיקורוס כדי לייתר את הצורך להתייחס לדעותיו, ולהשאיר את גבול הלגיטימיות מוגדר היטב".

הוא עוקר את כל הדיונים ההלכתיים על "לימוד תורה לנשים, הצבעת נשים בבחירות, מינוי נשים לתפקידים שונים, ועוד רעיונות מודרניים".

לא צריך להרחיב את היריעה בדבר הזה, מי שצורם לו, שיעלעל באתר המזעזע שלו יראה כמה איסורים הוא מבטל ככה. הוא לא שונה מזאת מקולך שטענה שלא צריך יותר הלכות נידה.

הבל הבלים אמר קהלת הבל הבלים הכל הבלCo2
גם זה הבל ורעות רוח.


אתה ממש לא מכיר את דבריו אם זאת התגובה שלך
כל מה שאני יודע עליו הגיע אך ורק מהאתר שלו, דרך גוגלהדוכס מירוסלב

לא שמעתי עליו מעולם לפני כן ולא שמעתי עליו כלום מאף אחד אחר.

 

דווקא מההיכרות עם דבריו אני מבין שמדובר באדם הזוי.

לפי ההפניה שהבאת מדובר באדם מסוכן, שלא מקבל כסמכות אפילו אתי.

התנ"ך.  הוא מלמד בבר אילן?

מה הקשר?????? אתה מוציא דברים מהקשרםCo2
הוא אומר שבתור סמכות מדעית לחזל ולתנך אין מונופול על האמת המדעית.

אבל אין יותר ממנו בפורום הזה שמקבל את הסמכות ההלכתית ושהשקיע הגה ולמד ולימד אותה הרבה משנות חייו.

מוטב שתקרא את הטור הזה לפני שאתה מטנף את הפורום בהודעות שאין להם בסיס
האם יש עבודה זרה 'נאורה'? על היחס לגויים ועל שינויים בהלכה - הרב מיכאל אברהם


>אתם מבלבלים את השכל בקצב.
תתחילו לקרוא עברית.
אחרכך תלמדו הבנת הנקרא.
אחר כך תלמדו לקרוא את השיטה שלו
אבל אל תקפצו שלבים.
קודם הבנת הנקרא... זה חשוב.
כן כולנו לא יודעים לקרוא את מה שהוא כותב למרות שהוא כותבהדוכס מירוסלב

שחור על גבי לבן.

אגב, כשאתה כותב שלתנ"ך אין סמכות מדעית, אתה מצהיר במפורש שאתה לא מאמין שה' נתן את התורה מסיני?

לזה קוראים כופר, אתה יודע... כנראה שלא לחינם הלך העורב אל הזרזיר

אין לי מושג איפה הוא מלמד... לשם ההומורהדוכס מירוסלב

חפש "הרב האפיקורוס" בגוגל, תראה מה יוצא תוצאה ראשונה...

אז קראתי.ג'ון
הוא השתמש במושג הזה כחלק מהרצאת הדברים. זה ביזוי ת''ח לומר עליו ככה. (למרות שהוא מוחל)
רדיקל? כן. הולך בדרך שמסוכנת לרבים? כן. אפיקורוס? לא. ממש לא.
אז יומרני ככל שזה ישמע, אני מוחה על הביזוי כלפיו.
**
הקלות שבה אנו אומרים על מי שלא במילימטר שלנו כופר וכו' היא מפחידה. יש טענה שאתה לא מסכים איתה, תתמודד איתה, לא עם המכלול שנקרא הרב מיכאל.
כל מי שאומר דברים שנפסק להלכה שהם כפירה הוא ת"ח?הדוכס מירוסלב

מצחיק אתה.

אין פה שום ביזוי ת"ח. יש פה ביזוי של אדם שלמד הרבה תורה והבין דברים הפוכים.

אתה יכול למחות עד מחר, כשתראה לי ת"ח, אקבל את דבריך.

 

אגב, מי שמזלזל באחרים, שלא יתפלא שמזלזלים בו. זה דבר די מובן, לא?

אבל למה התוקפנות אחי? ג'ון
או שלא זיהיתי את הטון הנכון ;)
הוא מדבר על מתודה. ואגב יש מהרש''א (אם אני זוכר נכון) שאומר את אותה המתודה. צר לי, לא כל מי שמגיע למסקנה הלכתית הפוכה ממני (או ממך לצורך העניין) הוא כופר.
בידידות
אין פה תוקפנות, כתבתי את הדברים כהווייתם...הדוכס מירוסלב

אתן לך דוגמא אחת שמצאתי בשרשור בפייסבוק שהוא קישר אליו

שכר ועונש ועולם הבא - הרב מיכאל אברהם

 

ואלו שאין להם חלק לעולם הבא, האומר אין תחית המתים מן התורה, ואין תורה מן השמים (את זה הדגים לנו Co2 למעלה), ואפיקורוס (אפשר להתדיין על זה).

 

אל תערבב דברים, כמדומני מדבריך שאתה גושניק (אני צודק?).

יש הלכה קבועה, ואותה אי אפשר לעקור. קוראים לזה סוף הוראה (לכל הפחות בתקופת חז"ל אליבא דהגאונים והראשונים).

איך זה רלוונטי איפה למדתי?ג'ון
אין לי כרגע זמן לעבור על מה שהבאת. אז אני אתייחס לסוף דבריך בלבד, אתם (אתה והרב) לא חולקים, בתגובות בפוסט הראשון שהבאת זה מתברר. סמנטיקה שונה, זה כן. (אתה תאמר שהמחלוקת מהותית, ותביא לדוג' ציטוטים ממנו אבל את המושגים אתם מפרשים אחרת אז ממילא זה יוצא דו שיח של חירשים בינכם..)
כי גם הוא למד שם, ולכן הנגיעות. גם הגישה האמריקאית-אשכנזיתהדוכס מירוסלב

ממש לא גישתם של רוב ככל עם ישראל. בטח לא מי שלא אשכנזים.

 

זאת לא סמנטיקה, הוא כתב מפורשות את דבריו. והוא גם כותב שהוא לא מאמין בהשגחה פרטית ועוד ירקות.

בכל עדות המזרח הוא לא היה קיים, אצל רוב האשכנזים כנ"ל. רק במקומות עם השקפה מאוד פתוחה אנשים כאלה עשויים לפרוח.

אם יש משהו שאני שונא זה התנשאות, וההתנשאות האשכנזים הגושניקית על כל מי שעיקרי האמונה חשובים לו ומקנא לה' היא מזעזעת בעיניי. הייתי אומר שזה עוד ביטוי של גזענות כלפי מזרחים, אבל אני לא רוצה לפתוח פה תיבת פנדורה.

 

אין פה שום סמנטיקה, ולנסות להצדיק אותו בכל מיני פלפולי סרק, זה מגוחך בעיניי.

 

עריכה: מוסיף עוד פנינים

סיני - הרב מיכאל אברהם

שאלה על היחס לדברי חז"ל - הרב מיכאל אברהם

על תפיסת ההשגחה שלך - הרב מיכאל אברהם

וכו'

 

מה שכן, הוא אומן בלכתוב דברים בלי לקחת עליהם אחריות. להוציא תקלות מתחת ידיו לרחבי גוגל, זה אחלה לשיטתו כנראה. העיקר שהוא כותב "כותב באתר שמיועד לאלה שכן חושבים, והחניכים של לובר רובם ככולם לא נכנסים אליו".

ידידי, בלי להכנס לנושא בכללאניוהוא
קצת נסחפת עם הנכללות והדעות קדומות.
יום אחרי יום כיפור הוא היום של 'ויקהל' - עיין שם כלי יקר... שמירת האחדות...
כדי לשמור על אחדות, צריך גם להוציא את המזיקיםהדוכס מירוסלב

מספיקה עגבניה אחת רקובה...

אבל לא צריך לדבר על ישיבה שלמה..אניוהוא
לא דיברתי על הישיבה, הסברתי למה הוא כל-כך סובלני כלפיוהדוכס מירוסלב

לפי דעתי. אני לא משליך מהפרי על השורש, יש הרבה סיבות שפרי יכול להרקב.

 

הנה עוד פנינים

הודיה לה' - הרב מיכאל אברהם

מה זה העניין של עזב ד את הארץ? - הרב מיכאל אברהם

טענתי היא שבניגוד למחשבה המקובלת אלוקים לא מרפא חולים ולא מתיר אסורים (אלא אולי במקרים מאד נדירים. וגם זה ספק רב בעיניי).

אני לא יודע איפה קיבלת רושם של התנשאותג'ון
אני אמרתי דבר אחד, על זהירות בכבוד ת''ח ובכלל המהירות שבה אנו מחלקים את התואר כופר. (תסתכל שלא אמרתי דבר לגבי מה שכתבת על סוף הוראה או לחילופין על דבריו הוא).
התנשאות גדולה להגיד שאדם שאומר את האמת הוא מבזה ת"חהדוכס מירוסלב

רק כי הוא לא זכה לדעת חופשית מעולה כמו שלך...

 

זה שלא הגבת לדברים לעניין, לא מכבד את הדיון. אתה רוצה להגן עליו בעיניים עצומות, שיבושם לך.

זה לא ביזוי תלמיד חכם ולא כלום. לך תתמודד עם הטענות שלו, שכבר הבאתי מספיק מהן.

ארכז לך, למען הרבות חסד:

על תיוגים ודיונים, או: האם אני אפיקורוס? (טור 74) - הרב מיכאל אברהם

-

שכר ועונש ועולם הבא - הרב מיכאל אברהם

 

ואלו שאין להם חלק לעולם הבא, האומר אין תחית המתים מן התורה, ואין תורה מן השמים (את זה הדגים לנו Co2 למעלה), ואפיקורוס (אפשר להתדיין על זה).

-

סיני - הרב מיכאל אברהם

שאלה על היחס לדברי חז"ל - הרב מיכאל אברהם

על תפיסת ההשגחה שלך - הרב מיכאל אברהם

הודיה לה' - הרב מיכאל אברהם

-

מה זה העניין של עזב ד את הארץ? - הרב מיכאל אברהם

טענתי היא שבניגוד למחשבה המקובלת אלוקים לא מרפא חולים ולא מתיר אסורים (אלא אולי במקרים מאד נדירים. וגם זה ספק רב בעיניי).

 

סוף הוראה מאז תקופת הראשונים?ארץ השוקולד
ראיתי רק את זה והופתעתי...

הרב שמואל טל שליט"א (ראש ישיבת תורת החיים) לדוגמא מתנגד לכך שלא ניתן לחלוק על פוסקים לאחר חיתום התלמוד.
הגמרות הם הדבר היחיד שניתן לטעון לגביהם שהתקבלו בכלל ישראל, כל ספר אחר לא ניתן לטעון זאת לגביו.

אני לא רוצה להיכנס לדיון עמוק כאן בנושא זה, כי אינני בקי באמונה ומחשבה.
אבל לטעון שהרמב"ם התקבל בכלל ישראל זה לא נכון
מעבר לכך, לא נכון לדבר על ישיבות של אנשים פה בגלויארץ השוקולד
כי זה יכול לעשות להם אאוטינג.

@פלוני מפונפן לתשומת ליבך

הוא יכול לא לענות וגם עשה כך, אין פה אאוטינג.הדוכס מירוסלב


לא לזה התכוונתי. סוף ההוראה הם חז"ל מה שנכתב בהמשך היההדוכס מירוסלב

ההסבר לאיך מבינים את חז"ל. לא כל אחד יקום וימציא פשטים בגמרא.

 

ובהמשך לדבריך, י"א שסוף הוראה זה הגאונים, הרמב"ם, מרן, ועוד.

המכנה המשותף של כולם הוא שאין לחלוק על חז"ל.

מצוין, תודה על ההבהרהארץ השוקולד
וואו.. באמת אפיקורס רציני מבקש אמונהאחרונה


התפילות שתיקנו חז"ל והראשונים, הרבה יותר מדוייקות עמוקותחסדי הים
ועשירות.
כשאני מתפלל בנוסח משלי, זה יוצא בלאגן ופשוט.

צריך ללמוד את פירוש התפילה, לפני הסליחות והימים הנוראים.

את התפילות הכי מדוייקות כתבו אנשי כנסת גדולה שהיו נביאיםהדוכס מירוסלב

ובעלי רוח הקודש

מזכיר לי שאלה, ראיתי בכמה ספרים שמייחסים חלק מהסליחות לאנשי כנה"ג, מעניין מה המקור של זה

בבית יוסף מובא שר' אליעזר הקליר הוא בעצםאניוהוא
ר' אלעזר ברבי שמעון - כלומר בנו של רשב'י . מגדולי התנאים
אולי להתפלל במניין של אנשים פחות שומרי תורה ומצוות.LightStar

זה נותן חשיבה אחרת

האם אחרי שמחת תורה התשפ"ד הפכתם לאנשים טובים יותר?זיויק

או שנשארתם אותו הדבר?

ומה המשמעות למה שעברתם? או שלא עברתם..

לצערי לא. אותו בן אדם.צעאחרונה
במה לעבוד ומה אפשר לעשות בתקופת חיפוש עבודה?צע

כבר כמעט חודשיים שאני מחפש עבודה.

נראלי שיש מין תום כזה שבע"ה נמצא בקלות עבודה, ולכן זה בסדר לקבל דמי אבטלה נמוכים שנגזרים ממשרת סטודנט..


ואז מגיע הרגע הזה, שאתה מבין שאולי ח"ו זה יכול לקחת הרבה יותר זמן .. ויפה שעה אחת קודם גם לחשוב על הכנסה זמנית וגם על לוז או משהו כזה ..


אני מניח שלרבים מילואים זאת אופציה אבל אין לי כח ורצון לפרט למה, אבל ישמצב גדול שאני מנוע מלעשות מילואים..

(לא עשיתי במלחמה..)


האם יש רעיונות אחרים למקומות עבודה זמניים?


במהלך התואר לא קמתי בזמן אז קל וחומר עכשיו שאני ללא מסגרת.. ואני מניח שאולי עבודה תוכל לגרום לי לבריאות ויציבות .. וכמובן גם להכנסה..


רעיונות אחרים לסדר ויציבות עשיה לימוד והתקדמות בתקופה מאתגרת זו מלבד עבודה זמנית/או על הצד שאתקשה למצוא עבודה זמנית זה גם מבורך..


בתפילה לפרנסה בשפע ולמציאת מקום עבודה מתאים ומספק לכולם.. ואולי אפילו השבוע אעדכן שדברים יסתדרו והתקבלתי😃


תודה רבה..

אולי משלוחים? ראיתי מלא שעושיםזיויקאחרונה
והכי חשוב להתמקצע במה שאתה טוב
דברים שאני עושה לפעמים/משה

יחד עם שאר פרוייקטי הווטסאפ של ערוץ 7, הנה עוד אחד: אייטמים מעניינים שאני (או הצוות) דגים מהפורום.

 

מוזמנים להצטרף. קבוצה שקטה של 2 אייטמים ביום בממוצע .

 

ערוץ 7 הפורומים - Whatsapp

ילדה שיוצאת מלא פעמים בלילה ממיטת מעבר, מותשים.עינב66

אשמח לשמוע מנסיונכם כשילדה בת שנתיים ותשע עברה למיטת מעבר (כי למדה לצאת מהמיטת תינוק), מה הכי עזר לכן שתשאר במיטה שלה במהלך הלילה ולא תבוא אליכם חמש פעמים?

רוצים להתחיל איתה מהלך אבל מנסים להבין מה יגרום לה להישאר במיטה שלה ולא לבוא אלינו כי היא יכולה וזה מפתה לצאת ולהיות עצמאית.


מבחינת שפה היא מבינה אבל לא הכי מדברת עדיין.

תכתבי בפורוםרקאני

הריון ולידה

פה זה פחות רלוונטי

בפועלנפשי תערוג

מה שיעזור זה להחזיר כל פעם

כל פעם


אבל זה מתיש ומנסיון אישי באיזה שלב באמצע הלילה נשברים כי רוצים לישון

עם הזמן זה עובר.


ואתם כהורים.

אל תרגישו שנכשלתם אם היא בכל זאת מגיעה למיטה 

לא נוראנחלתאחרונה

כיף להיות במיטה עם אבא ואמא!  לא נורא בכלל. אם יש מיטה רחבה מספיק

והילדונת לא בועטת נוראות תוך כדי שינה, לא נורא. חושבת שזה נותן בטחון

לילד.  אולי להתפלל על זה, אם זה מפריע? לבקש עצה טובה מהשם?

אנשים שמבינים בכסף השקעות וכוניק זמניק
אני אשמח לשמוע אותכם שם בשאלה קטנה שאלה על חסכון קטן - חיסכון השקעה וצריכה
פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר

מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?

יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.

האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?

תגיד אוצר החוכמההפי

תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים

באיזה הקשר זה פורום? 

תחפשי בגוגל 'פורום אוצר החכמה'רוצה להשתחרר

ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.

זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.

זה קצת מצחיק אבלנקדימון

מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.

 

זו פרשנות בלבד.

לא חושב שזה נכוןרוצה להשתחרר

כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.

חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.

בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.

אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.

בינינו, קשה ברשת להישאר בדיונים מעמיקים כל הזמןמתוך סקרנות
להבנתי, סוד ההצלחה של הפורומים שהזכרת הוא שרוב גולשיו עם חסימה חזקה מאוד לרשת, ככה שאין לה באמת "רשת" שמושכת אותם לכל מיני מקומות ומפריעה לריכוז...
יש סיפור מעניין עם אוצר החכמה והפורום שלהםמשה

לעצם העניין. כנראה בעולם הדתי לאומי יש לא מעט פעילות כאן (פחות משהייתי רוצה) ולא מעט גדולי תורה צעירים כותבים דווקא בפייסבוק.

יש קבוצת פייסבוק/ווטסאפ של רבנים לדעתיארץ השוקולדאחרונה
אבל לא יודע אם היא סגורה, רק שמעתי עליה מרב שאני מכיר
ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה

עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר

יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?

פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויק
מהאינטרנט בשלב א', ואחר כך תתקדמי לדברים ממשיים יותר
יש ביוטיוב כמויות של חומר בחינםמשהאחרונה

משם אפשר להתחיל. אחר כך להתקדם...

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

אי אפשר לשבור הרגליםצדיק יסוד עלום
אפשר לשבור הרגלים, זה לוקח זמן אבל קורהקעלעברימבאר
הפך היהדותזיויק
הפך הפסיכולוגיהקעלעברימבאר
מידות בסיסיות בנפש אי אפשר, אבל אפשר לנתב אותןקעלעברימבאר
למקומות אחרים בשבירת הרגלים. כדוגנת מי שזולד במזל מאדים בגמרא
יש לנו ש"ס שלם לצטטצדיק יסוד עלום
פוק חזי
איפה בשס?קעלעברימבאר
אנשים נשארים אותו הדבר,צדיק יסוד עלום

בני אדם הם יצורים קטנים וחלשים

הרצון להשתנות תמיד מתבדה

המציאות סותרת את דבריך. אבל מביןקעלעברימבאר
ללבך❤️
נדבר עוד כמה שנים בפורום גרושים גרושותצדיק יסוד עלום
אל תדאג יהיה טוב❤️🙂קעלעברימבאראחרונה

אולי יעניין אותך