שאלה לבינישים המנוסים וגם אלא שפחותאהבה=נתינה
כבר חודש בזמן חורף(זמן אלול היה מצויין ותחילת זמן חורף גם) אולם לאט לאט אני מתחיל להרגיש קצת שהסדר יום חוזר על עצמו (סוג של רוטינה) וכבר אין את אותה התלהבות מהלימוד. אני אוהב ללמוד ויש לי רצון לכך. עכשיו אני מרגיש שאני עושה את זה כי הראש אומר שצריך וזה חשוב וזה בונה אישיות וכו....אבל הלב לא מחובר (הוא מונח שנתים קדימה...)
איך מדליקים את הניצוץ
איך מבעירים את הגחלת
תודה על האפשרות לשתף....
הרגשת ההתקדמות בידיעת התורה עושה חשקחידוש

כלומר שהלימוד הוא לא כי 'אמרו לך' או כי צריך או כי ככה מצופה ממך או כי ככה כולם עושים,

אלא תראה את הלימוד כעניין ואינטרס שלך, התקדמות שלך, מרחב אישי שלך,

וזה קשור גם לצורת הלימוד, שאולי אתה צריך למצוא את הדרך שמתאימה לך בלימוד, וזה לא חייב להיות שינוי מהותי, רק משהו שתרגיש שאתה מבטא את עצמך בלימוד, שיש בו גוון אישי שלך (אם תרצה פירוט בפרטי)

תנסה ללמוד משהו שאתה מתחבר אליואנונימי (2)
משהו שנוגע לך בנפש, ומשם תתקדם בע"ה

בהצלחה!
ראשית, זה קורה להמון אנשיםארץ השוקולד
אז חשוב להתקדם, אבל אין צורך לשנוא את עצמך בגלל זה.

שנית, האנונימי הציע רעיון טוב: תנסה לחפש משהו שאתה אוהב ללמוד ותקצה לו זמן ביום.
טיפים נוספים:
1. קבע לעצמך הישג יומי, שבועי וחודשי, ככה תרגיש טוב עם עצמך שהצלחת בו
2. תכניס משהו שונה במעט כל יום, כדי שהשגרה תהיה שונה.
3. לשוחח עם חברים טובים אודות רעיונות גם יכול לעזור.

בהצלחה רבה

"הבא ליטהר מסייעין בידו"💪😁
בעיה ידועה. ..אניוהוא
ממליץ לפתוח את היום ב10-15 דק' לימוד למה לומדים תורה.
ספרים מומלצים בנושא
מעלות התורה לרבי אברהם אחי הגר'א
נפש החיים שער ד' (ר' חיים מוואלוזין)
אורות התורה
נתיב התורה למהר'ל
חזון יהושע
ועוד.

ועוד המלצה שקשורה לעניין אבל יותר כללית- הספר עלי שור חלק א' - לליוי בחור ישיבה בתחילת שנותיו. לדעתי חובה.
גם שער רביעי של נפש החיים מאד מחזק בעניין (:מבקש אמונה


נכון... כתבתי אותואניוהוא
אה נכון..לא שמתי לב מבקש אמונה


2 כיווניםיהודה חושן

שעוזרים לי:

1 - לחפש ולמצוא למה אני לומד תורה, ופרטים שלה וכו'. וללכת עם זה גם בזמנים כאלה. זאת אומרת שהכול מתחיל מהרצון. ואחרי מסע משמעותי שמחבר אותי - המסקנות שלו מלוות בשרשור מהיר בתחילת הסדר.

מקווה שמובן למרות שקיצרתי.

2 - לחפש ולמצוא את העולם הרגשי שלי. הרבה פעמים הרבה קשיים ואתגרים, גם כזה של שגרה - יושבים על דפוסי חשיבה וכו' שלא קשורים בכלל ללימוד אלא אספתי אותם בדרך החיים עד כה. ככל שמודעים אליהם ומכוונים לשחרור מהם זה עוזר.

בהצלחה!

קשר עם רבש"עאנונימי (3)
עיקר הענין - קשר חי עם רבש"ע.
אתה יכול להפיל תחינתך לפני ארון הקודש
שלא רק שיתעורר לך חשק ללימוד אלא שאתה רוצה להתקרב לרבש"ע.
יתכן והקרירות נובעת מכך שהלימוד והסיבות למה ללמוד הגיעו מהשכל. ולכן לא נדמים בעיניך כחדשים. אז צריך למצוא את הלב. במצב האופטימאלי הנפש (יותר נכון - ההכרה)משתוקקת להיות במצב של מים חיים וקירבה לתורה ולתפילה (ללא שום היקש שכלי כזה או אחר)
אני בטוח שאם תקח לך את מחר לקרוא כל היום תהלים (דווקא )(כשהטלפון כבוי בחדר. ואתה לא מסתכל בו) כבר תהיה במקום אחר. שים דף לידך תענית דיבור או משהו כזה. יש לך הזדמנות שלא תחזור. תהרהר בזה שאתה מול כספת. ויש אפשרות טובה שתוכל להעביר שנתיים בלטייל מסביבה ולא ממש לפתוח את המעיין. אז צריך להתאמץ מאמץ נפשי בבקשות רותחות שתזכה ללכת אל המים.
ולא מדובר על קטלוג במשבצת של חסידות או משבצת אחרת. זה עבודה של כל יהודי להתחנן פתח שערי שמים לדבקותנו. למאמצינו. קח לך את הזמן בתפילות. תגיע חצי שעה לפני בבוקר תגיד קורבנות בזמזום נעים. תכנס לתוך המילים. תן לשכל לנוח בזמן התפילות.
זא יכול להיות שתדעאנונימי (3)
מצויין ממה הכספת עשויה וכו
אבל אם זה לא ינבע מדבקות בקב"ה
אז היא תישאר כספת אפורה וכבדה מלאה בהררי מידע קפוא.
ולא השתוקקות פנימית מחממת.
קמצוץ מההרגשה נניח זה כיף שאתה מרגיש עם משפחה וחברים.
זה גל ששוטף ומנשא אותך.
ההרגשה היא לא המטרה כמובן אבל היא האינדקציה שאתה בכיוון הנכון.
המטרה: דבקות בקב"ה.
זה הרבה יותר עמוק מאמונה.
והרבה יותר עמוק מהבנה בשכל שזה חשוב מאד ללמוד.
קרוב ד' לכל קוראיו אשר יקראהו באמת.
גם אורות התשובה יכול להיות ליווי מצויין לזה. אחרי שאתה מבין את הפיסקה תהרהר בה ותנסה למצוא חיבור פנימי. הרבה תפילות. להעמיק את החיים.
ואל תגיד טוב זה לצדיקיםאנונימי (3)
גדולים וכו וכו
כל יהודי יכול וחייב לנסות להיות נביא.
תח לא כל אחד יכול.
אבל קשר חי לרבשע זה הקטע של היהודים.
הם קרובים יותר לשמיים מהגויים.
ראתה שפחה על הים. כולם ראו! אז גם אנחנו נצליח לראות. שנזכה למסור את הנפש במאמץ שיפתחו שערי רקיע. לפחות כמו בבוחן מסלול (:
לפי דבריךאניוהוא
נגיד תהילים כל היום בדבקות וזהו.
כתוב "מחר".אנונימי (3)

חבל להעביר חיים שלמים בספריה בלי קשר חי לספרן.
 

למה ת"ח אינם אוהבים את השם?אנונימי (3)
ר' חיים מוואלוז'ין חולק עליך.אניוהוא
אשרייאנונימי (3)


ולגבי השנתיים קדימהאנונימי (3)
מיותר לחלוטין להתעסק באיזה סיירת כובשים את דמשק וכו'. יהיה לך מספיק זמן ללעוס את זה בשעת תש.
תודה רבהאהבה=נתינה
אשריכים באמת אשתדל ליישם
תודה
לימוד תורהRachel Gabbai

בכל פעם שאתה נכנס לבית המדרש תגיד ,מה טובו" זה עוזר מאד. 

וכשאתה מתפלל את התפילה "ונהיה אנחנו וצאצאנו "בכונה ובאמת מהלב. זה עשה לילדים שלי פלאות.

יש את התפילה של החזון איש, ללימוד התורה בחשק ושלא יכנס היצר הרע עם תחבולותיו.

ופעם בשבוע את איגרת הרמב"ן.

בהצלחה 

בטח שזה ככהאורות מאופל
אתה רגיל לחיי ריגושים, כמו כל נער בריא, ולא לעמל מפרך ויום יומי. לכן כל זמן שהיתה חוויה של התחדשות, זמן אלול וכו' נהנת, וכשהגיע הזמן למאמץ האמיתי- אתה לא מוצא את עצמך.

קודם כל צריך לדבר על העיקר.
מטרת הלימוד היא הלימוד. בלי חכמות. המצווה היא ללמוד, והתועלת היא בלימוד, והשמחה אמורה להיות בלימוד, וכל מה שמסביב זה או רעש שמפריע ומסב את תשומת הלב או סתם מיותר.

לאחר שתי ההקדמות הנ"ל, מובן שעכשיו כשאתה לא נהנה בלימוד- דווקא זאת ההוכחה שאתה אכן לומד ושזה המרכז אצלך בלימוד! כי אם היית נהנה- משמע שזה דבר חיצוני, כי אתה לא קדוש שנהנה מהלימוד.

אוקיי, עכשיו מה עושים כדי להנות בלימוד?
תשובה: לומדים. (מפתיע, הא?)
אין ברירה, ככה זה. אתה לומד ולומד ולומד וזה מזכך ומזכך ומזכך ואחרי זמן שאתה מתבשל בלימוד שכולו בנוי על הבנת הערך והצורך בלימוד בצורה שכלית בלבד- אתה תתחיל להנות.

וחשוב שתדע, שהמצב הזה של חוסר הנאה בלימוד הוא א. הכרחי. ב. זמני. ג. לא מצב תקין. ושתוך לא הרבה זמן, אם תתמיד בצורה הנ"ל, הוא יעבור.
וזה קשה רצח. באמת. אבל ככה זה.

לך בכוחך זה והושע את ישראל
וואואהבה=נתינה
כמה שאתה צודק
פשוט מזדהה
אולי תאמת את זה עם ת"חאנונימי (3)

מטרת הלימוד היא לא לימוד.

אין לקב"ה חפץ בגוגלים צייתנים מלאים מידע כרימון.

מטרת התורה היא הבאת היהודים ואח"כ העולם ליצירת קשר חי עם הקב"ה.

לכן הוא שתל בעולם הגשמי גילוי שמימי - את התורה.

וכששותים מהשיקוי הזה יודעים, מרגישים ומכירים את הקב"ה.

ידיעת התורה השכלית היא פן אחד מתוך הסיפור הגדול.

כמובן ניתן לא להתאמץ לפתוח את הדלת אליו למרות ששותים אלפי ליטרים.

 

עיין כאן. המהר"ל יודע על מה הוא מדבר.אנונימי (3)
למה אתה לומד תורה ? למה זה טוב?תשובות אמוניות
ססמאות על "בונה אשיות" "זה חשוב" לא נחשבות לסיבות טובות.
היתגלות הקב"האהבה=נתינה
בעולמנו זה התורה ואם רוצים להיות קרובים להקבה זה על ידי לימוד התורה
אם זה ככה..תשובות אמוניות
קצת ציני.... אבל אתה יכול ללמוד כל היום דף ב במסכת ברכות ולגלות את ה' דרך התורה...אין לזה חוק.

השאלה היא למה אתה לומד את מה שאתה לומד בדרך שאתה לומד? ...



אני חושבאהבה=נתינה
שאם אתה רוצה לחיות חיים תורניים ברמה
צריך ללמוד תורה(ולמלא את המחויבות שלך להקבה כיהודי זה ברובד הנמוך)
יש שאלות שהתשובות שלהם הם: למה? פשוט ככה..
זה תשובה שיכלית למה ללמוד
מיבחינה ריגשית כדי להרגיש מחובר ללימוד צריך להיות ממש מונח שם בבית מידרש...בגמרא... בכל מה שקשור לזה...להפוך את הראש לראש של תורה (מה שקורה אחרי תהליך) ואז שאתה שמה אתה גם מיתחבר כי אם אתה מבין מה אתה עושה אתה מייעל את הלימוד ונהמה מהלימוד
והכי חשוב מרגיש מחובר
(סליחה על החפירה)
אני חושב שיש כאן משהו מאוד מנותק.. וזה קצת כואב..תשובות אמוניות
הניתוק הזה הוא מה שגורם לרדיפה אחרי הרגש של ה"דביקות וחיבור לתורה". הרגש מקבל תפקיד ראשי.

יש לך כמו להרבה מאוד חבר'ה שנמצאים בעולם הישיבות (החרדי והדתי לאומי כאחד - בתוך בית המדרש - סדר עיון ובקיאות - אין הבדל בין ישיבת פוניבז' לישיבת מרכז הרב) שיש שם ניתוק טוטאלי בין הרובד השכלי לרובד הרגשי בלימוד, מה שגורם לחיפוש מתמיד אחר הרגש של הדביקות והחיבור וכ'ו

הכל טוב ויפה יש כאן רק בעיה אחת... שיש כאן פספוס של מה שאמור להניע אותך באמת, וזה השכל ולא הרגש. לפני שאני מחפש להרגיש נעים, כייף, מחובר, עם אש בעניים, וכ'ו אני מניע את עצמי שכלית למה אני פותח ספר ולומד? למה דווקא הספר הזה? למה דווקא בצורה הזו? בסופו של יום מה שמחזיק מעמד מפני כל המים שמציפים אותנו בחיים ומאיימים להטביע אותנו.. זה המבט השכלי ולא הרגשי.

כשאתה לומד עיון מקשה ומתרץ זה כייף, זה הרגשה שבה אתה נשאב לתוך עולם קסום... אבל אתה מאבד את השיווי המשקל שלך ולא חושב על הלמה אתה לומד ככה.. מה שגורם לך להיות תלוי רגשית בעצמך.. וחרד כשאין לך רגש.. אין לך הסבר אחר חוץ מההרגשה, וכשהיא לא נמצאת אתה לא מוצא סיבה. אם היה לך הסבר שכלי אני מבטיח לך שאתה לעולם לא תגיע למצב שאתה לא מתלהב, באופן אירוני כשתתן משקל לשכל ולא תתמקד ברגש - הרגש יגיע ולא יעזוב אותך.

פרקטית - אמרנו לשקם את הרובד השכלי..
איך זה עובד?!

אני אספר לך קצת על עצמי... לאחר ששיקמתי את הרובד השכלי שלי בנושא של לימוד עיון.. את הלמה לפתוח דווקא את הספר הזה.. ולמה ללמוד דווקא בצורה הזו.. ומתי זה התחיל ככה.. ומה אני מצווה.. ומהי הדרך הנכונה ללימוד... הגעתי למסקנה שלימוד עיון במתכונת שאותה לומדים כיום שווה לבזבוז זמן, ושהלימוד הנכון הוא לימוד עיון הלכתי, ולא עיון פלפולי כמו שעושים כמעט כולם.

אני לא אומר לך להגיע למסקנות הרדיקליות שאליהן הגעתי בדם יזע והמון דמעות.. צריך הרבה אומץ כדי לומר שעולם שלם של דרך לימוד שהתחיל במאה ה19 ופשט כמעט בכל ישיבה, הוא ללא מטרה. אני לא מבקש ממך שתגיע למסקנה הזו, אבל אתה חייב לשאול את עצמך למה אתה עושה את מה שאתה עושה מבמחינה שכלית. מהבחינה של ההלכה שמצווה ללמוד תורה, מה אתה מצווה, על איזה לימוד, איך לומדים, מה לומדים, וכ'ו . לבנות את הרובד השכלי של הדברים - ושהרגש יהיה נספח, כשזה ככה - הרגש לא נכבה לעולם.
עייןאנונימי (3)

במהר"ל הנ"ל שאומר במשפט האחרון שאין לברך על תורה שנלמדת למטרת עיון שכלי (!!!)

 

 

שפתיים ישקו..תשובות אמוניות
הוא אומר שאתהאנונימי (3)

טועה. מאד. עפ"י הבנתי.

לא אמרתי בשום מקום שלא צריך רגשתשובות אמוניות
בלימוד עצמו.
דיברתי על המניעים.. אתה מערבב אחי..
רב אברום שפירא זצ''ל היה אומר על במהר'ל הזהאניוהוא
ש'הכלל ישראל לא פסק כמותו'.
בסדר. אז בלי המהרל. עדייןאנונימי (3)
בעינו עומד.
הרגשת קרירות בלימוד מצביעה על חוסר בדבקות ולא על התרפות במישור השכלי.
וכל עצה בכיוון השכלי - מטעה.
זו דעתי האישית והעניה.
העניין הוא לא דבקות. העניין הוא ריבוי תורה.אניוהוא
לשמה- לשם התורה.
לענד - לא. ממש ממש לא.אנונימי (3)

אם הייתי יודע מי אתה אולי הייתי מנסח שונהאניוהוא
אבל אר'ה. לעצמי להיות בוטה.

כנראה שדעתך באמת עניה.

הדבר מפורש בדברי ר' חיים מוואלוז'ין והרב קוק. ומקורם למעלה הקודש.
נו וחוסר ניק נותן רשותאנונימי (3)
לחלוקת ציונים. אתמהה.
אני תוהה מה מפחיד אותך להזדהות..תשובות אמוניות
חוסר ניק מראה חוסר רצינות וחוזר עניין לנהל דיון הוגןאניוהוא
נניח. זה מרשה לך לחלק ציוניםאנונימי (3)
למידת ההשכלה שלי?
לא.
אגב, שניכם לא ירדתם לדעתי.
בהצלחה.
אגב אם מישהו אלמוני ברחואנונימי (3)
וב היה אומר לך שנהריה היא ליד באר שבע היית אומר לו אחי דעתך עניה.
ב. בן תורה יגיד: ראיתי ברב קוק משהו שלפי הבנתי אומר שונה ממך.
בהצלחה.
באנונימי כתב שלעניות דעתואניוהוא
אז רק הסכמתי איתו. גם זה לא מנומס?
מי אני שאחליט. תכריע לבד או בעזרת ת"ח.אנונימי (3)


הכי טוב תשאל את אשתךאנונימי (3)

ככה תקבל תשובה כנה. 

ב. אם חבר שלך היה אומר בואנה אני כזה טמבל הפסדתי את כל הכסף שלי בהשקעה בבולגריה גם היית אומר לו "אחי, אתה מה זה צודק. אתה באמת טמבל". 

ג. אתה עצמך קראת לזה בוטות. 

אז מה אתה מתפלפל? 

 

תפסיק להתחבראנונימי (4)
להתחבאאנונימי (4)
אחי, אל תבזה ואל תתבזה. בהצלחה לך.אנונימי (3)


אל תקרא לי 'אחי'אנונימי (4)
הופה. אז אל תקרא לי עני בדעת. אחי היקר.אנונימי (3)


זה דיבור של בן תורה? זה תשובה של בן תורה?אנונימי (3)

עשית מאמץ לשמור על הכבוד העצמי שלך ושל בן השיח שלך? 

 

ועוד טענת על דיון הוגן. העיקר ___ דעה ששונה ממךאנונימי (3)


אתה יודע מה לך לר"י שלךאנונימי (3)

ותצטט לו את המרגליות (אל תגיד לו שזה אתה)

נראה מה יגיד

שוב.... אתה טועהתשובות אמוניות
גם המהר"ל בעצמו כותב איך ללמוד ושאל את עצמו מבחינה שכלית מה צריך ללמוד..

אם כל העניין שלך זה דבקות תלמד רק דף ב עמוד א במסכת ברכות

התגובה לאנונימי @אניוהוא
לא נאמר מעולם.אנונימי (3)
אמרתי לך כבר ללמוד מהר"לתשובות אמוניות
נתיב התורה למהר"ל - ה, יא.
ואת גור אריה - דברים - ו,ז.
אל תתנשאאנונימי (3)
לא מתנשא..תשובות אמוניות
אבל אתה לא יכול לצעוק כאן משהו שהמהר"ל אומר..
בלי שיהיה לך כיסוי

הוא אומר שאתה - בני הישיבות
אני מרשה לעצמי.אנונימי (3)
יום נעים.
אהבתיתשובות אמוניות
יום נעים
נתיב העבודה אמצע פרק ו'אנונימי (3)
התחברות העלול עם העלה.
ואם הצדק עם המהר"לאנונימי (3)

אז הניתוק שאתה מדבר עליו הוא בעייתי מאד.

כי בעצם אתה לא מכיר את הסופר אלא רק לומד את ספריו.

אז אוליאנונימי (3)

לא כדאי לרוץ ולהגיד שיש כאן משהו מאד מנותק

כי יכול להתברר ההפך.

אגב, דביקות היא לא רגש.

דבקות היא משהו מעבר לשכל ולרגש.

היא נובעת מההכרה.

והיא יותר עמוקה אפילו מהאמונה.

אתה למדת מהר"ל ??תשובות אמוניות
תלמד את
נתיב התורה למהר"ל - ה, יא.
ואת גור אריה - דברים - ו,ז.
הוא התנגד לפלפולים שכליים ללא מטרה ותכלית.

לא יודע מה הבנת במושג דביקות זו טוטולוגיה. דבקות זה רגש.. והטענה שלי היא שהרצון האבסיסיבי להעמיד במרכז את הרגש את והחיות של השקלא והטריא התלמודי, להרגיש את החיבור, הדבקות וכ'ו.. גורם להזניח את הרובד השכלי לגמרי וללטף את הרגש בצורה מוגזמת- מה שגורם לחרדות ומיקוד בדבר הלא נכון.
דבקות היא לא רגש.אנונימי (3)
מכאן מתחילה כל הבעיה.
רגש זה שמחה עצב הנאה
דבקות זה קשר חי עם הקב"ה.
זה אולי דרך הרגש אבל המקור של זה הוא בהכרה. וזה חלק בנפש שנמצא עמוק הרבה יותר משכל או מרגש.
טוב אנחנו לא מתכוונים לדבקות חסידיתתשובות אמוניות
אני מתכוון לקשר רגשי מיוחד כשלומדים פלפול.. למשהו ששואב אותך.. למשהו שגורם לך להיות עם אש בעניים - ותוך כדי אתה מרגיש "מחובר" לתורה כמו שהפותח אמר.. על הדבקות הזו אני מדבר.

לא על דבקות בה' שנמצאת לאו דווקא בלימוד תורה.. אלא גם בשאר וריאציות.
הבנתי אותך מצוייןאנונימי (3)
ולעניות דעתי אתה טועה פעמיים.
דבקות היא לא רגש.
והלימוד השכלי מטרתו הגעה לקוב"ה ולא לדעת את ספריו ישר והפוך.
לא הבנת אותיתשובות אמוניות
יש המניעים ללימוד.
ויש את הלימוד בפועל
לשיטתי המניע הוא דבקותאנונימי (3)
ורצוןן להגיע לקבה. בהכרה.
והלימוד או קיום המצוות מתבצע בשכל וברגש.
ואיפה חלקתי על זה??תשובות אמוניות
יש את הלימוד. ויש את המניעים....

מעולם לא דיברתי על חיות בלימודאנונימי (3)
במובן הרגשי (שגם הוא קיים). אלא על המישור ההכרתי.
אתה טועה מסיבה אחת פשוטה..תשובות אמוניות
המהר"ל לא כותב רק רגש, הוא גם לא כותב רק שכל, הוא כותב את שניהם.
ושם הוא מדבר על הלימוד בפועל. והוא לא מדבר על דבקות.

אני מדבר על המניעים ללימוד ולא על איך אתה לומד.
הבאה לקבה הכוונה דבקותאנונימי (3)
זא קשר עם הקבה.
כמה פעמים כתוב שכל או רגש במהר"ל? אפס.אנונימי (3)

אז אל תצעק אתה טועה

כי אולי צריך ללמוד את המהרל עוד פעם.

אח יקרניצוץ ההוויה

תזכור שגם בלי הרגש מה שאתה עושה הוא חשוב. מנסיון התחושה הזאת מביאה לחשיבה מעמיקה קצת יותר במעשים היומיומיים ועל ידי כך גם מתחברים רגשית לאט לאט,ככה זה משברחנוכה

 

בהצלחה לך

וזמן נחמד

הקב"ה התגלה לשלמה המלך בגיל 12 מסיבה אחתאנונימי (3)

ויחידה: 

הוא התחנן לד' שיתגלה אליו. יום אחר יום.

הוא למד תורה כל היום אבל מה שהיה מונח

בבסיס ובמטרת כל עסק התורה שלו היה - הגעה לקשר עם הקב"ה. 

זאת הייתה המחשבה שנמצאה תמיד בירכתי המוח שלו בזמן לימוד התורה.

אני מקווה שזו הוכחה מספקת לחבר'ה שטוענים לימוד תורה לשם תורה. בלבד.

כי אם שלמה היה לומד כל היום והלילה תורה אבל לא מבקש את פניו של הקב"ה - לא היה מקבל התגלות.

ככה לענ"ד. 

שווה לאמת את זה עם ראש הישיבה.

תקשיב לזעקת המלבי"ם: 

ולדוד היו בקשות רציניות מרודפים רציניים ביותר...

ולמרות זאת כל מה שהוא רוצה זה לראות את פני ד':

 

לְךָ אָמַר לִבִּי בַּקְּשׁוּ פָנָי אֶת פָּנֶיךָ יְהוָה אֲבַקֵּשׁ.

 

מלבי"ם 

"לך אמר לבי", ר"ל הגם שבפי אני מבקש ענינים אחרים, הצלה מהאויב וכדומה,

הלא "לבי" כבר "אמר לך" את עיקר בקשתי,

לבי אמר לך, כי ""בקשו פני את פניך ה'"",

זאת "אבקש", רק "זאת אבקש" והיא עיקר בקשתי "שפני יבקשו את פניך",

שפני לא יבקשו שום דבר רק השגת פניך,

שהוא הדבקות וההשגה של פני ה',

והיא כל מגמתי, וא"כ.

 

ועוד נקודה, ביהמק"ש הוא מפל מים אדיראנונימי (3)

של שפע של קרבת אלוקים. 

מכאן שזאת מטרת היהדות. שבשר ודם יכול לראות מלאכים עולים ויורדים. זה החידוש של היהדות בעולם.

ז"א התשתית והמטרה של כל הסיפור של התורה והמצוות הוא - הגעה לקב"ה. שנעלה בסלם השמימה. דבקות.

בשביל זה אתה שובר את הראש להבין את התוספות.  

 

כי ביתי בית תפילה - ולא נקרא: ביתי בית מדרש.אנונימי (3)

כי מטרת הבית מדרש היא להביא את האדם למצב של בית תפילה - לראות פני ד'. 

 

יודעים את כל הספרים ישר והפוך אבל כשיש מפגש עם הסופר 

אומרים לא לא לא זה כבר מוגזם מדי אנחנו כאן בשביל ללמוד בהצטיינות את החומר. 

למה? כי צריך ללמוד את החומר. תורה לשם תורה. נקודה. 

דבקות? קשר? לא בבית ספרנו. 

 

לא ענית על שאלה בסיסית. למה ללמוד תורה?אניוהוא
מאמירת תהילים אפשר להגיע לדבקות הרבה יותר גדולה מאשר לימוד של דף גמרא.
כי זו הדרך שד' שתל בעולם להגיע אליו - התורה.אנונימי (3)


אז למה לא רק תהילים? זה לא תורה?אניוהוא
כל אחד וענינו. זה יכול להיות אפילו רק קריאת התורה.אנונימי (3)

העיקר - שתרצה להגיע לראות את רבש"ע.

אז אפשר לסגור את כל הישיבות. אין צורך יותר בעמל תורהאניוהוא
נקרא תהילים מבוקר עד לילה וזהו.
תוודא שזה מה שאמרתי. כי זה לא.אנונימי (3)

עמל תורה הוא הדרך היחידה לקב"ה. 

א. זה יכול להיות גם רק תהלים. לפי ענינך האישי.

ב. בבסיס - דבקות. והמטרה - דבקות. 

אתה סותר עצמך מינה וביהאניוהוא
כזה אני. סתרן חסר תקנה.אנונימי (3)


או שפשוט אתה כמה אנונימיים שונים ולכן אי אפשר לנהל באמת דיוןאניוהוא
לא הכרחתי אותך להתדייןאנונימי (3)


תודה באמת!אניוהוא
לא לא לא תודה לך! באמת! באמת!אנונימי (3)


עכשיו תשאל את עצמך הפוך: למה ביהמק"ש?אנונימי (3)

יש לנו תורה. היא מביאה אותנו לקב"ה. 

למה אני צריך את הסיפור הזה 

מתפלל 3 פעמים בית מקדש בית מקדש.

למה זה טוב? מי צריך את זה? 

מה חסר לי? 

מדינת הלכה. כמו שצריך. וזהו. 

תורה. תורה. נקודה. 

והנה עוד הוכחה שהתורה לא נגמרת ומתחילה בתורה.

כל 18 מדברת על בית המקדש. 

למה?

כי העולם כולו צריך להגיע לקשר עם רבש"ע. ע'י ביהמקש.

נראה שאתה לא מבין מה אמרתיאניוהוא
מה המטרה כשאתה לומד תורה?
לדבריך דבקות.

ואני אומר (ע''פ נפש החיים ואורות התורה) שהמטרה בלימוד תורה היא להרבות תורה. לשמה-לשם התורה.

לדבריך השאלה ששאלת בהחלט קשה.אםם כל העניין הוא דבקות- וע'י תורה מגיעים לזה - בהחלט קשה למה צריך בית מקדש.
אבל לדברי אין קשר בין הדברים.
אתה צריך בית מקדש כי זה עמוד העבודה, ותורה היא עמוד אחר - 'על שלושה דברים העולם עומד...'.
לא אמרתי לא לדעת את נותן התורה, וץאבל ככשאדם לומד תורה להרבות תורה - וזה עצמו חלק מידיעת הבורא.
3 העמודים מטרתם אחתאנונימי (3)
הגעה לראיית השמיים. דבקות. לראות סלם עם מלאכים. זאת מטרתם. זאת מטרת היהדות.
הם לא מנותקים. הם אמצעי.
לקשור תחתונים בעליונים.
ביום ההוא...ושמו (אלו 3 העמודים) אחד.
תוורה וחיים בכלל ללא בימקש הם
צל חיוור ואפור מכיוון שאין שפע א-לקי שיורד לעולם. אור חדש.
אני יכול לכתוב עוד הרבה אבל מציע שתעלה את השאלות לר"י או ת"ח וככה נתקדם.
לא הייתי צריך להתייחס למשפחתך לעיל. מחילה.
תלמד קודם את דברי הראשונים על המשנהאניוהוא
תראה שהעולם נברא בשביל שיעסקו בשלושת דברים אלו.
להתעסק בהם כל החיים נכון מאד אבלאנונימי (3)

בבוקר ובערב לבקש מהקב"ה

אנא אני אשתדל למלא את היום השלי בעמודים

עשה שאצליח שהם יביאו אותי למטרה שששתלת אותם בעולם -

להרים אותי ואת האנושות -  אליך. שאזכה לראות את פניך.

העולם נברא לא בשביל ההתעסקות גרידא. מכונת כביסה של עמודים. בלופ אינסופי.

העולם נברא לשם ייחוד קובה ושכינתה. איחוד שמיים וארץ. נתן לנו עיסוקים שירימו אותנו אליו.

לא סתם שנרוץ במעגל עסוקים בדברים טובים. ונקח מדבקות סמייילי בסוף כל יום.

קח את זה לת"ח ותיק אצלך והוא יכריע. זה יהיה הכי קצר.

ותשאל על העולם בלי ועם ביהמקש.

משום מה לזה אתה לא מתייחס.

 

אם היית כותב ראיתי בראשונים שכתוב כך וכך

זה היה מכבד אותך יותר.

אין עניין להקטין ולהשפיל את בן השיח שלך.

לא ראיתי את הרב אליהו שולח מישהו לעיין או אומר לו בעקיפין שהוא בעצם סתם _____

 

אגב הרב אליהו למה ת"חאנונימי (3)

עושים מאמץ להתקרב לגדולים מהם? כדי לדעת יותר טוב הלכות?

כדי לדעת איך להתנהל טכנית בדרכי הרבנות?

או שבעיקר כדי לקבל הארה ושפע א-לוקי בדיוק

כמו שכל אדם היה הולך לביהמקש כדי להתמלא ברוחניות ובאור ד'.

כי הם רוצים את מטרת הענין - קרבת א-לוקים.

בימקש הוא לא עמוד עבודהאנונימי (3)
העבודה היא תחליף חיוור מאד עד שיגיע בימקש.
זא עבודה במובן של תפילהאנונימי (3)
בימינו.
המטרה היא לא דבקות.אנונימי (3)
המטרה היא קשר לקבה.
ומגיעים לזה עי דבקות.
זא רצון ומאמץ תמידי ליצור קשר עם ד'.
פלוס עשיה של שלושת העמודים.
אין לקבה ענין שנסמן ויאנונימי (3)
על שלושת העמודים אם לא מכוונים הכל למטרה אחת - את פניך אבקש.
ואפשר לעשות את שלושתם לעילא ללא דרישת ד'. אלא סתם עושים אותם כי ככה הקבה ציווה ואנחנו מקיימים ציווים. ולא היא. אין לקבה עניין בציות להוראות אלא הקבה רוצה שדרך הגילויים שלו בארץ יגיעו לראיית זה שנותן את ההוראות. ההוראות לא עומדות בפני עצמן. תורה לשם ריבוי תורה זא עיסוק ההוראת יצרן ללא רצון להכיר את היצרן. קח את זה לת"ח מבוגר והוא יכריע. אחרת נבלה פה עוד הרבה.
בפשטות, יהודי שעושהאנונימי (3)
את שלושת העמודים למהדרין אבל לא מתאמץ להגיע למצב שהוא מוצא נחל,נתיב , קול פנימי שמדריך אותו בחייו זה פספוס של הענין. כי זה מה שהקבה רוצה - שנמצא אותו בתוכנו. ואפשר ללמוד שס שלם ולא להתעסק בדין וחשבון פנימי איפה והאם יש לי קשר הפנימי שלי לקבה.
קח את דבריך לת"ח ותאמתאנונימי (3)

אותם:

 

מה המטרה כשאתה לומד תורה?
לדבריך דבקות. ע"י דבקות - ז"א רצון תמידי להתאחד עם רצון ד' ואז להגיע לקשר חי עם ד'. קול פנימי שמדריך אותי בחיי. בקשו פניי. זה מה שד' רוצה.

למה לי רב זבחיכם. באים, עושים את המוטל עליהם והולכים. הידים והראש מתעסקות. והלב לא מעניין אותו בכלל קשר לקב"ה.

זה מה שרציתי? שתסמנו וי יפה בתוך הריבועים שהורדתי לארץ?

(לילדיכם אתם גם רק נותנים אוכל אבל לא מתקשרים אליהם נפשית?)

לא. אני רוצה שתגיעו אליי. שתחושו אותי.

אז למה בכלל צריך נבואה?

הרי יש לנו 3 עמודים ונתגדר בהם ושלום על ישראל עד הפנסיה.
ואני אומר (ע''פ נפש החיים ואורות התורה) שהמטרה בלימוד תורה היא להרבות תורה. לשמה-לשם התורה.

לדבריך השאלה ששאלת בהחלט קשה.אםם כל העניין הוא דבקות- וע'י תורה מגיעים לזה - בהחלט קשה למה צריך בית מקדש.
אבל לדברי אין קשר בין הדברים.  (כאן טמון המפתח)
אתה צריך בית מקדש כי זה עמוד העבודה, ותורה היא עמוד אחר - 'על שלושה דברים העולם עומד...'.
לא אמרתי לא לדעת את נותן התורה, וץאבל ככשאדם לומד תורה להרבות תורה - וזה עצמו חלק מידיעת הבורא

אולי לא הסברתי את דבריאניוהוא
ברור שאני לומד תורה כי ה' ציווה.
ברור שאת ג' העמודים אני עושה כי ה' ציווה.
כשאני ניגש ללימוד אני פותח בתפילה שהלימוד יכוון יפה ,
אם אין יראה אין תורה, הןציראת ה' היא חכמה.
אבל כשאני לומד אני לומד ע'מ להרבות תורה כי זה מה שהם ציווה - אם תלמד ככה גם תתדבק בו.




ושוב - כל מה שכתבתי פה מופיע בנפש החיים שער ד.
בדיוק. ולכן אני אומר קח את זה לת"ח ותאמתאנונימי (3)

את זה.

אתה מדבר על יראה במובן של "אוקיי אני ניגש להתעסק בדבר הכי חשוב בעולם

בוא נהיה רציניים"

ולא היא.

אני אומר: יראה היא ראיה. ראיה של הקב"ה.

אנא ה' עשה שאראה אותך מציץ מן החרכים של המציאות הארצית שלי.

 

כי אנחנו מדברים כבר ימים ארוכים

ואני לא מצליח להגיע לנקודה שתרד לסוף דעתי העניה והפשוטה עד מאד.

 

כי אני אומר, שבמה שאתה אומר, חסר מרכיב מהותי והוא:

ר צ ו ן  ל ק ש ר  חי והגעה למצב פנימי שאתה מרגיש שהבורא מכוון אותך בחייך.

וזוהי מטרת כל עסק העמודים.

זה שאתה מבקש שהלימוד יהיה אחלה - זה מצויין.

וזה שאתה מבקש שתרבה תורה - זה שופרא.

וזה שאתה ירא ונהיה רציני מאד - עשר.

אבל העיקר חסר -

אנא ד' אני רוצה לראות את פניך. ולא רק להשאר במדרגה של לקיים צווים בצייתנות של עובד נאמן מאד שמבריג ברגים בדיוק רב ובהקפדה

אבל תכל'ס לא מענינת אותו פגישה עם הבוס אחד על אחד

והבוס ממתין בחדרו לשווא "מתי כבר הוא יכניס בליבו רצון להתאחד איתי?"

והוא צופה בו במצלמות בורר חסה ולומד לפנות בוקר וכו וכו אבל את העיקר הוא לא רוצה לרצות.

 

ממה שכתבת ברור ופשוט שמעולם לא למדת נפש החיים שער ד.אניוהוא
יראת ה' זה לא 'רצינות'. תעיין שם.
ומה גם שאינך מביא מקור כנגד אלא מדבר בהרגשות.


מבחינתי נגמר הדיון.
כל טוב
רק לפני שאתה הולך תגדיר יראה לפי הבנתךאנונימי (3)

לפי נפש החיים כדי שאשנה את הניסוח.

פשוט זה לא עיקר הענין.

אני לא דיברתי על רגש (שמחה, עצב, רעב) אני מדבר על

הגעה למצב הכרתי רוחני של קרבת א-לוקים.

(אחרת לא היו קוראים לו א-ל חי. )

ונניח ולא למדתי מה זה כזה קריטי שאתה לא מסוגל להמשיך לדבר?

אדרבה, למדת? החכמת? תתמצת את הפרק ותסביר אותו במילותיך

 

אוקיי למדתי. יראה - כלי לתורה.אנונימי (3)

בלי כלי אין החזקה של התורה בתוכך. מצויין.

אז אני אומר עזוב את הענין הטכני של יראה.

ותשאל את עצמך

האם אתה רוצה שד' יתגלה אליך?

האם אתה מבקש את פניו?

כמה פשוט. ככה קל.

לא צריך לדעת אפילו תהלים בשביל זה.

 

אתה מבין, להתפלפל מפה עד נהריהאנונימי (3)

זה קל.

לך תלמד ראשונים נבער מדעת! דעתך עניה! לך למהר"ל קע"ו למטה משמאל!

אבל לשאול את עצמנו האם אנחנו מבקשי פנים

פה זה כבר "נגמר הדיון" למה? כי "לא למדת כך וכך".

אהה.

הבנתי.

הבאת מקורות? אני מציע לך משהואנונימי (3)

הרבה יותר מוצלח.

לך לת"ח הקרוב לספסלך ותשאל אותו

האם מטרת היהדות היא בקשת פני ד'? ונא להראות לי מקורות.

ושלום על ישראל.

ממה שכתבת ברור שלא התייחסת לעיקראנונימי (3)

האם אתה

רוצה

פגישה

עם הבוס?

תקשיב לרב שרקי 2 דקותאנונימי (3)

למה לא אוהבים את הקב"ה?

כי אוהבים את התורה יותר. אז אין מקום לקב"ה.

תגלול לסוגריים משמעות ברכת התורה

http://www.daat.ac.il/daat/mahshevt/tifeeret/hakdama.htm

מפני מה אין תלמידי חכמים מצויים שיוצאים מהם תלמידי חכמים?
מפני שאין מברכין בתורה תחילה.

כי אף אם היו מברכין בפה, מכל מקום דבר הזה, שהוא נתינת התורה, צריך לברך הש"י בכל לבו, ובזה יש לו האהבה הגמורה אל השי"ת. ואף אם הוא תלמיד חכם והוא צדיק גמור רחוק הדבר הזה שיברך הש"י בכל לבו על נתינת התורה כפי הראוי.
ועוד, כי התלמיד חכם, לבו דבק אל התורה כי חביבה התורה על לומדיה, ובשביל אהבתם לתורה, דבר זה מסלק אהבת המקום בשעה זאת שבאים ללמוד, כי כאשר באים ללמוד תורה ואהבתם אל התורה, אין בלימוד שלהם האהבה אל השם יתברך במה שנתן תורה. כי אין האהבה לשנים, כי כל אהבה היא דבקות בנאהב, ואם דבק בזה אינו דבק באחר. ולפיכך אהבת התורה שהיא חביבה עליהם, דבר זה מסלק שאין הברכה בכל לבו אל השי"ת במה שנתן התורה.
מפני מה אין תלמידי חכמים מצויים שיוצאים מהם תלמידי חכמים?
מפני שאין מברכין בתורה תחילה.

כי אף אם היו מברכין בפה, מכל מקום דבר הזה, שהוא נתינת התורה, צריך לברך הש"י בכל לבו, ובזה יש לו האהבה הגמורה אל השי"ת. ואף אם הוא תלמיד חכם והוא צדיק גמור רחוק הדבר הזה שיברך הש"י בכל לבו על נתינת התורה כפי הראוי.
ועוד, כי התלמיד חכם, לבו דבק אל התורה כי חביבה התורה על לומדיה, ובשביל אהבתם לתורה, דבר זה מסלק אהבת המקום בשעה זאת שבאים ללמוד, כי כאשר באים ללמוד תורה ואהבתם אל התורה, אין בלימוד שלהם האהבה אל השם יתברך במה שנתן תורה. כי אין האהבה לשנים, כי כל אהבה היא דבקות בנאהב, ואם דבק בזה אינו דבק באחר. ולפיכך אהבת התורה שהיא חביבה עליהם, דבר זה מסלק שאין הברכה בכל לבו אל השי"ת במה שנתן התורה.

למה ת"ח אינם אוהבים את השם? - בני הישיבות

ותרשום שהבאתי מקור!אנונימי (3)


אני פרשתי. אי אפשר לנהל דיון ככהאניוהוא
אילו תנאים צריך?אנונימי (3)
אגב לנפש החיים אין התייחסות לאהבת ד'?
ושתדע שגם לגבי הליטווקיםאנונימי (3)

הקשוחים ביותר האנטומיה היא אותה אנטומיה:

הקב"ה שוכן בלב.

לא נותן כלום לתת לו וילה רחבת ידיים במרחבי הראש הגדול שלנו.

צריך לפנות לו מקום בלב.

מה שנכון לאשה ולילדים נכון גם לגבי הקב"ה.

אנחנו לא רק לומדים אותם ומצייתים לבקשותיהם.

אלא מתקשרים אליהם בכל ימי נפשנו.

וחושבים כל היום איך אפשר להדק את הקירבה.

 

ראשית. לדעת אם מי מנהלים דיוןאניוהוא
כן. מה עוד?דלעת
יהדות = רוחניותדלעת
זה מטרת כל הסיפור.
כל יהודי יכול להגיע למצב שהוא מקבל הדרכה שמיימית מתוך נשמתו. זה החידוש שלנו בעולם - עם של נביאים.
מתעסק כל היום בתורה עבודה וגמח וככה יוצר קרקע מתאימה שעל גביה נובטת ההקשבה הפנימית להנחיה מלמעלה בשליחותו כאן.
למען ידעו אותי מקטנם ועד גדלםאנונימי (5)

כולם ירגישו נוכחות של הקב"ה בתוכם.

כמו שאתה מרגיש אהבה למשהו כיום.

רק פי אלף.

וכולם ידעו אותי מקטנם ועד גדלם.אנונימי (5)אחרונה


ועוד שלפי דבריך צריך להסביר את בקשת דוד המלך ע'האניוהוא
שדוד ביקש שהקורא תהילים יחשב לו כאילו הוא לומד מסכת עוקצין.
ולא ענו לו מן השמים.

הרי שדוד הבין שללמוד עוקצים זה יותר מתהילים. וכנראה בקשתו לא התקבלה שהרי לא ענו לו....
אתה כל הזמן רץ אחריי עם מטר ואומר תראהאנונימי (3)

תהלים מול קצות

כשאני בכלל מדבר איתך

תלמד מה שאתה רוצה מצידי כה עשו חכמינו יג , העיקר - אל תשכח את הסופר. 

 

ז"א לימוד כפי יכולתךאנונימי (3)

אבל שבמאחורה של הראש ישב לך שאתה רוצה להגיע לקב"ה

 

ישיבת הסדר בסגנון מכינהSnoopy821

הי

 

מחפש לבן שלי ישיבת הסדר בסגנון קרוב יותר למכינה, פחות לימודי גמרא ושילוב של הכנה פיזית.

 

תודה

לא עולה לי מקום כזהפתית שלג

אם הוא מחפש דוקא הכנה פיזית לצבא הוא יוכל למצוא את זה בעיקר במכינות.

יש מכינות בסגנון קרוב לישיבה, עם רמות לימוד שונות. ישיבות בסגנון של מכינה אני לא בטוח שקיים.

ישיבות לעומת זאת בדרך כלל מתמקדות בהכנה הרוחנית והערכית לצבא ופחות בפיזית.

 

ואם הוא מחפש בעיקר פחות לימודי גמרא, יש ישיבות הסדר שאפשר למצוא בהן את זה. או פחות לימודי גמרא, או הנגשה משמעותית הרבה יותר, וסגנון שונה של התלמידים.

יש בברוכין "ישיבה קדם צבאית"ברגוע

לא מכיר אישית, אבל נשמע מתאים למה שכתבת

עד כמה שידוע לי זה בדיוק להפךהסטורי
(גם לא מכיר מבפנים) מבחינת המסלול זה מכינה, מבחינת התוכן - ישיבה.
מנסה להבין מה בדיוק ולמההסטורי

ומה הוא רוצה?


אם לא מתאים לו לשבת ולשקוד על תלמודו, למה לעשות מסגרת של הסדר?

(כמעט אשאל, מה ההצדקה לעשות פחות מכולם צבא, למי שלא יושב ושוקד על תלמודו?)


כמובן, יש ישיבות הסדר פחות עמוסות ושיש בהן יותר לימודי אמונה וכד'. אולי מעלה אפרים תתאים, אבל צריך לדייק מה רוצים.

תגובהSnoopy821

הוא פחות מתחבר ללימודי גמרא, אני מעדיף שיתגייס במסגרת הסדר כדי שיתגייס ביחד עם החבר'ה גם אם הוא יחליט לחתום ויתור בהמשך.

אם היתה מכינה עם גיוס של החבר'ה ביחד זה היה השילוב המושלם.

ומה הוא מעדיף?הסטורי

סליחה שאני לא בדיוק עונה לשאלתך, אבל עד כאן לא כתבת מילה אחת על מה הוא רוצה, רק על מה אתה רוצה. אם מה שאתה מחפש, זה מה שהוא רוצה, תתעלם מהמשך ההודעה שלי, תבדקו אולי ישיבת ההסדר מעלה אפרים יכולה להתאים.

 

זה יפה וטוב שאתה רוצה שהוא ילמד בישיבה, אבל צריך להפנים שלכיתה א' אנחנו רושמים את הילד, לכיתה ט' בשיח עם הנער, עדיין אנחנו רושמים. לשיעור א' הבחור בוגר ורושם את עצמו למקום שליבו חפץ.

 

טוב מאוד אם יש לכם שיח פתוח וכנה, כזה שאתה מצליח להיות קשוב לבנך ולמה שמעניין אותו, למה שמטריד אותו למה שמשמעותי לו בחיים ואתה גם יכול להכווין אותו, לעזור לו למקד נכון לשוחח על סדרי עדיפויות וכד'.

 

אבל, אין יותר גרוע מהורה שמנסה לכפות על ילדיו הבוגרים את חלומותיו שלו, כשזה לא מתאים לבחור עצמו. לאורך השנים ראיתי יותר מידי פעמים, שדווקא אלו שלהורים שלהם היה מאוד ברור מה הבחור אמור לעשות כשלבחור זה לא התאים - בעטו הכי רחוק וההורים הפסיקו להיות בשבילם כתובת משמעותית, לא רק בנושא הספציפי, אלא בכלל.

 

תגובהSnoopy821

ברור שזה בתיאום אתו, אני לא יכפה עליו משהו שהוא לא רוצה.

מאחר ויש כל כך הרבה ישיבות בסגנונות שונים, חכמת המונים והמלצות אישיות זאת דרך לףשיכולה לעזור לקבל החלטה

אז כדאי שיתייעץ עם הר"מ הנוכחי שלוהסטורי
בד"כ יש להם מושג.


ישיבות גם שולחות נציגים לדבר בישיבות התיכוניות ולהציג את עצמן, שינסה לראות למה הוא מתחבר.


אגב, מאוד ממליץ לעשות שבו"שים אמתיים, של כמה ימים טובים כולל שבת. אם מגיעים למקום רק לכמה שעות, כמו שעושים הרבה חבר'ה היום, לא באמת מתרשמים מאווירה של מקום.

ממה שאני מכיר0IQ4U

נהריה - יש אפילו חדר כושר

איתמר אווירה קרובה מאוד למכינה ישיבתית,

 

 אני לא רוצה להוציא שם רע אבל רוב ישיבות ההסדר אין לימודיפ רציניים אז הם דיי דומות למכינות (יש זמן לאימונים פייזים וכמובן מנטלים והכנה לצבא מכל הבחינות גם ההלכתית וגם תמיכה של רמים בזמן השירות) ... כמעט כל ישיבת ההסדר  בלי 3 סדרי גמרא.... 

 

האלה שיותר קרובות לישיבות גבההות (אווירה יותר רצינית) זה ישיבות כמו מעלה אדמים, הגוש, כרם ביבנה, מדברה כעדן שבי חברון וכו' 
החסרתי הרבה שיובת זה בהערכה גסה מאוד שהשם יסלח לי , כל השאר בערך זה באמצע בין ממש רציני לבין אווירה של מכינה 

יש בדבריך לא מעט אי דיוקים ואולי אפילו הוצאת שם רעהסטורי

יש כשבעים ישיבות הסדר, יש בהן סגנונות שונים ומגוונים. חלקן באמת עם הרבה לימודי אמונה ואווירה יותר משוחררת. בחלק גדול, רבות מאוד ממה שציינת יש בהחלט שלושה סדרי גמרא ולימוד רציני מאוד.


(לא שזה מאוד משנה, שבי חברון היא ישיבה גבוהה, גם מדברה כעדן מוגדרת כישיבה גבוהה, למרות שאפשר לעשות שם הסדר והרוב עושים בשלב מסויים מאוחר מהסדר רגיל).

מה שתגיד .0IQ4Uאחרונה

אך אין בכוונתי להוציא לעז וידוע שיש ישיבות עם יותר או פחות שבאבניקים ואווירה יותר או פחותץ לוחצת וכזה 

מכיר מלא שעשו הסדר משני הישיבות הנל ואני יודע שכל שיעור שם עושים יוצאים הרבה להסדר אח שלי היה איתם במחלקה . לכן אני הזכרתי אותם בתור ישיבות ההסדר , יש לי גם חברים שעזבו ישיבות כמו מרכז ובית אל בשביל לעשות ההסדר...
לכן אני אומר שמבחינתי ישיבה שאפשרי לעשות בה ההסדר בלי לעזוב את הישיבה היא הסדר לא משנה לי איך קוראים לה מבחוץ, לצורך הדוגמא ישיבת איתמר נקראת ישיבה גבוהה 

אך למעשה הרב יהושוע וון דייק יותר מסתם מעודד את הבחורים לעשות ההסדר (יצא לי לעשות איתו שיחה בנדון) ויוצא שבשיעור אולי אחד או שניים עושים גבוהה והשאר ההסדר....

ביינישיםהרשפון הנודד

אשמח לדעת מה נותן לכם מוטיבציה ללימוד גמרא בישיבה?-בתוך אחד שקשה לו ממש ללמוד לימודי גמרא והלכה בגלל שזה מרגיש לי קצת מנותק ממני

היעדים הקבועים, האפשרות להעמיק, החברותאפתית שלגאחרונה
החייאה?טעמי🍫
בס"ד


אז מנסים להחיות את המקום?

יופיטעמי🍫
בהצלחה לנו✨️
איפה אתה לומד?שמיניסט באמ"ש
באזור ירושליםטעמי🍫

מעדיף לא לפרט

 

אתה?

גם באיזורשמיניסט באמ"ש
לא מפרט
גם באזוראיגנוטוס פברלאחרונה

לא מפרט

למה לא?פתית שלג

רק צריך להתקין בוט שימנע מלכתוב הודעות בזמן הסדרים..

יש כזה, אני יודע איך מתקינים לטלפוןשמיניסט באמ"ש
אגב, איפה אתה לומד?שמיניסט באמ"ש
זה נראה פורום מענייןמקפיצים נטושים

אולי נחייה אותו?

אני בעדשלג דאשתקד
יאללה לעבודה, תעלה דברים מעניינים ונגיב לך
אני במשבר. עמוק.מקפיצים נטושים

יושב בזמן סד"ע ומסתכל בפורומים של ערוץ 7.

איך יוצאים מזה?

לפי ההקפצות שלךשלג דאשתקד

נראה לי שישבת כאן כבר מסדר בוקר.

אבל יאללה תעלה סוגיה שהיית אמור ללמוד היום, או הסוגייה אחרונה שלמדת לפני המשבר, ונתחיל להתפלפל כמו בני ישיבות.

אני כאן

לאלא סד"ב לא הייתי פהמקפיצים נטושים
בלאגן, צריך לחשוב..מקפיצים נטושים

תחילת גיטין.

תקנת בפנובפ"נ,

מה קורה אם לא קויימה?

סחתן עליך!שלג דאשתקד

זה מסובך אחי,

לפי רבה - אם בית הדין חושש שהגט לא נכתב לשמה, אז אין המון מה לעשות... והחשש מתעצם לגעת תוספות (ב שבני חו"ל חולקים על ההלכה "וכתב לה - לשמה". כמובן ש"לאחר שלמדו" זה יותר קל כמו שהגמרא אומרת בהמשך. (אגב נדמה לי שהראב"ד פוסק כדעת רבה, כלומר שרבה אית ליה דרבא אז תכלס חוששים לשני הדברים).

לפי רבא, בגדול העניין יותר קל, כי הבלגן הוא למקרה שיהיה ערעור (כי אם אין ערעור אנחנו לא חוששים מעצמינו, כי משום עיגונה הקילו בה רבנן, כמו שכותב התוספות בתחילת הדיבור האחרון בדף ב.). עכשיו תראה, בעיקרון רשי בדף ג. נותן שני פירושים מה עוזר הפנוב"נ לפי רבא: 1. מרגע שהשליח אומר, הבעל יתבייש לערער. 2. הבעל עצמו כבר לא יהיה נאמן. ככה שתכלס אם לפי הפירוש הראשון, אז אין כאן עניין גדול.

מצד שני, צריך לקחת בחשבון את מחלוקת התוספות בדף ג. (בדעת ר"י), שגם אם הבעל מערער לא מאמינים לו, לעומת דעת הכפתור ופרח (נדמה לי איפשהו בפרק י) שאם הבעל עודה בלגן אז מאמינים לו ופוסלים את הגט. כך שהאמירה של בפנוב"נ או הכרחית או כמעט חסרת משמעות, ואז זה בעיקר כמו שאומר התוספות ש"בעל מידק דייק" הכוונה שמתלכחילה הוא מדייק ונזהר, וזו המטרה של האמירה.

הקיצור, לפי רבא זו תקנה שבאה להגן על מצבים מסובכים ולא ממש פותרת בעיות ספציפיות. אז זה לא נורא כל כך. אבל לפי רבה זה די בלגן אם הבחור לא אמר... (למרות שבפיכח ונתחרש לא גזרו חכמים, כך שאולי זה לא סוף העולם, כי רוב בקיאים הם).

לכבודך פתחתי את הגמרא בפנים שלג דאשתקד

מתוך רצון לא רק לקשקש מהזיכרון...

אז ככה, אם השליח לא אמר בפני נכתב וכו', זו מחלוקת בין רבי מאיר לחכמים בברייתא בדף ה:, והלכה כדעת חכמים שזה לא נורא רק שיחזור ויעשה את הפעולה ויאמר.


ולגבי השאלה מה קורה אם הבעל מערער אחרי שאמר בפנוב"נ, אז ראיתי שכבר בירודלמי יש התייחסות לזה ונאמר כך: "אמר ר' יוסי: חומר שהחמרתה עליה מתחילה שיהא צריך לומר בפני נכתב ובפני נחתם, היקלתה עליה בסוף שאם בא ועירער עררו בטל".

וואו, רצינימקפיצים נטושים

מבחינתי באמת הדיון מתחיל מהמח' תנאים הזו;

לפי ר"מ כל המשנה בגיטין ממטבע שטבעו חכמים הגט פסול, שזה מעניין כי לכ' מדאורייתא כשר, בעצם, היא עדיין נשואה ומותרת לבעלה הראשון? רק כי השליח לא אמר בפנופ"נ,
 

לפי חכמים - כשר, אז מה התוקף של התקנה? מה קורה אם לא מקיימים אותה? הכל טוב?!

לא נראה לי שחכמים כזה סבבהשלג דאשתקד

הרי הברייתא בעצמה ממשיכה "כיצד יעשה...". השאלה היא מה קורה אם הוא לא עשה את זה.

מצד שני, באמת לא מובן מה הטעם של רבי מאיר. הרי תכלס מדובר בחשש רחוק, כי רוב הדיינים בקיאים בלשמה (וכאן רבי מאיר לא אמור לחשוש למיעוטא, כפי שמסבירה הגמרא), ומן התורה עדים החתומים על השטר נעשה כמי שמחקרה עדותם בבית דין. אז למה היא פסולה מן התורה?


(נדמה לי שיש תוספות בדף ה על חלק מהנושאים האלה, אבל אני כבר צריך ללכת לישון כדי לקום מחר לסדר בוקר )

אשריך אתהשלג דאשתקד
יאללה תשתף מחר בחידושי סדר בוקר!!
אח... היה שיעור, עם המון חידושיםמקפיצים נטושים

אבל לא מספיק הייתי מרוכז בו,

 

לפתע עלתה לי התובנה שבעצם הסוגיא שלי בסדרי בוקר בשבועות האחרונים היא זו; 'ריחיים בצווארו ויעסוק בתורה'?!

תקשיב נשמה טהורהשלג דאשתקדאחרונה

מסכת גיטין אחת ה.... פשוט אחת המדהימותתת!!!

יש בה כל כך הרבה פרטים והיבטים, שהסיכוי להתעמק ולהבין הכל, זה כמעט אפסי. תסתכל רק על הסוגיה של רבה ורבא, איך אותה מדנה יכולה לקבל משמעות גם של שאלה הלכתית עקרונית (לשמה) וגם של שאלה עובדתית (קיום השטר) ואתה עומד מול משנה עם 100 דוגמאות (גבולות הארץ? סמוכות ומובלעות? עולי בבל ועולי מצרים - לפי רהינו תם?) ועוד משפטים דו משמעיים ושאלות טכניות של שליח להולכה, הבאה וקבלה; אישה שהביאה, עבד שהביא, בעל שהביא; עד נעשה דיין; עדי חתימה או עדי מסירה (וכמה שיטות מפשרות...). חתיכת סלט לא הגיוני, וזה עוד לפני שכל המצב מתהפך - לאחר שלמדו, מלתא דלא שכיחא וכו וכו.

נראה לך שאפשר לעשות את זה תוך כדי שינה? או תוך כדי ריחיים על צווארו???

עזוב אותך, אל תנסה לבלוע הכל. קח את מה שהכי הכי חשוב בישיבה: האווירה, החידוש, היצירתיות והרעיונות שעולים. אהבת תורה מהברק שלה. זה ימלא לך מצברים וזה מה שחשוב לך עכשיו!!

אתה הרי מכיר את הסיפור על "עולא אקלע לבבל" (בתענית וגם בפסחים), שבהתחלה היה מאוכזב איך אנשים שככה חוגגים לא לומדים תורה, אבל בדיעבד הוא הבין שהאנשים כל כך סובלים שצריך להודות שמישהו בכל זאת לומד תורה...

תשמח שאתה מנסה, שאתה משקיע, שאתה רוצה. תשמר את זה! בסוף תצליח ובענק!!!

ואל תשכח שאתה גם חייב: "וכי עני היית יותר מהלל?" (הסיפור הידוע ביומא)

חברים, אני בסגנון של ישיבות ברמה משכלית מאוד גבוההיונתןzxcv
עבר עריכה על ידי שדמות בחולות בתאריך כ' בשבט תשפ"ה 11:58

אני בן 25 מחפש עכשין ישיבה ברמה גבוהה כמו שיח יצחק באפרת למי שמכיר, 

כרגע מחפש באזור הצפון.

מבקש לא להכנס לדיונים על ישיבות ומה טוב ומה פחות 

אלא לגופו של עניין אם משהו יכול לעזור לי 

תודה רבה לכולם

למנהל היקר שמחק את התגובה שליפשוט אני..

היית יכול כבר לתקן את הטעות בכותרת, על הדרך

..קעלעברימבאר
עבר עריכה על ידי קעלעברימבאר בתאריך כ"ב בשבט תשפ"ה 16:38

..

אתה מחפש ישיבה בסגנון של שיח?קעלעברימבאר
אם הדגש העיקרי הוא על הרמה ההשכלתית הגבוההקעלעברימבאר

אז בצפון נראה לי זה מעלה גלבוע (לא כזה מכיר אבל נראה לי).

במרכז יותר אז יש את הר עציון, מעלה אדומים, ירוחם, עתניאל, מחנים, אורות שאול בתל אביב.

אם אתה מחפש משהו כמו שיח (סגנון הרב שגר אם אני לא טועה?) אז נראה אולי מחנים או עתניאל? לא זוכר בדיוק. בצפון לא יודע אם יש כזה סגנון אולי יש במעלה גלבוע אבל לא יודע באמת. ולא יודע מה הסגנון בנהריה או עכו

יש לך עוד פרטים על מעלה גלבוע?יונתןzxcv

וכן מחנים

לא יודע עוד. אפשר לבדוק באתר שלהם. אני יכול לשאולקעלעברימבאר

מישהו שאני מכיר שלמד במחניים, אם זה חשוב

או שיש כאן מישהו שמכיר את ישיבת מחנים טוב?קעלעברימבאר

או מעלה גלבוע?

בסגנון שיח יצחק יש את מעלה גלבועפתית שלג
מעלה גלבוע הם בסגנון הרב שגר?קעלעברימבאר
נשמע לי שכןפתית שלג

אבל אני לא מספיק בקיא בהגותו ובישיבה הנ"ל..

אגב ברוח השכלתית רוחנית ויותר שמרניתפתית שלג

יש את ישיבת ראש פינה

בית מדרש ראש פינה 

דוד שלי שם, כדאי לךימח שם עראפת
הצלחת לברר על ישיבה?קעלעברימבאר
מגדל העמקyys

ממליץ מאוד לבדוק את ישיבת חב"ד במגדל העמק.
מקום שלומדים בו ברמה מאוד גבוהה, עם סגנון חשיבה שמדמה את הסגנון המקורי של חסידי חבד לדורות - עם חקירה מעמיקה ודורשת אמת מוחלקת... שווה לנסות!

למה אתה מתכוון רמה משכלית גבוהה?קעלעברימבאראחרונה

אם הכוונה לרמת לימוד גבוהה אז יש את קרית שמונה באזור הצפון והמון ישיבות באזור המרכז וירושלים

ויתוראנונימי404

מישהו יודע אם אני חותם ויתור ואני באמצע מיונים (ספציפית עתודה) אז יגייסו אותי ישר או שהצבא נותן להמשיך להתמיין?

לימוד בשפת אמתפלוני אלמונ

מי שבקיא יודע בכתבי בעל ה"שפת אמת" על התורה והמועדים(ואולי גם בספרים אחרים) ויכול להמליץ על בין 3-4 קטעים יסודיים וחשובים בלימוד תורתו לכבוד יום פטירתו ב-ה בשבט אשמח שישלח בהודעת וואטסאפ(ואם אין אז סמס) למספר 050-220-3441

רלוונטי עד ראש חודש שבט תשפ"ה, תודה מראש

דיכאוןאנונימי404
אני שנה א ואני ממש לא מתחבר להסדר, זה עושה לי דיכאון... מה לעשות? אם אני חותם וויתור ישר מגייסים לצבא?
אם זה עושה לך רע, כדאי לעבורארץ השוקולד
אולי לצבא ואולי לישיבה אחרת, תלוי מה עושה לך רע.


אם זה דיכאון אמיתי, כדאי לשתף דמות מקצועית וגם רופא צבאי.

^^פתית שלג

ואולי למכינה

כדאי להתייעץ עם דמות בעולם האמיתי ..אגוז16
בהצלחה
דרוש כובד ראשנקדימון

ההחלטות שתקבל יכולות להיות משמעותיות ובלתי הפיכות, ולכן קודל כל חשוב שתשים לב לזה ותשקול צעדים בזהירות.


כמו שאמרו פה, ייתכנו כמה סוגי קשיים:

1. קושי בלימוד ובסף הדרישות הישיבתיות - כנראה מרבית האנשים חוטפים איזה שוק כשהם מגיעים לזה, אבל זה טבעי. האם ניסית לדבר עם ר"מ בישיבה שרתה נמצא בה? יכול להיות שבירור פנימי כזה יעזור לך להתפקס ולמצוא את המסלול שיהיה טוב לך.


2. חוסר התאמה עם הישיבה - זה קורה. למרות שחיפשנו ועשינו שבושים, אולי בחרנו לא נכון. יכול להיות שמעבר לישיבה אחרת זה כל מה שאתה צריך. סגנון לימוד אחר, סגנון חברתי אחר, סגנון אחר של גישה, מיקום אחר, וכדומה. אולי ישיבה גבוהה ולא הסדר, אולי מכינה ולא ישיבה. יש כל מיני אופציות, ואולי אתה צריך משהו מהאפשרויות האחרות.


3. רצון לצבא - יכול להיות שפשוט הצבא מדבר אליך חזק. זו גם אפשרות. באופן אישי אני חושב שתקופה בישיבות/מכינות זה חשוב לעיצוב העולם הפנימי שלך (מידות, תפישת עולם, עולם רעיוני), להרחבת ההשכלה התורנית שלך (הלכה, גמרא, ספרות אמונית, וכו), וליציבות מנטלית שנולדת משני הדברים הקודמים.

אגב, אם בעניין הצבא מה שמפריע לך זה העניין של שירות מקוצר, אז זה פתיר. אחרי שתסיים את תקופת הישיבה שלך, אתה בהחלט יכול להתגייס באופן רגיל. אבל בשביל זה אתה צריך ישיבה גבוהה או מכינה.


ואם אף אחד מאלה לא נראה לך מתאים, אולי הבעיה היא אחרת ושווה לשקול לפגוש איש מקצוע. אבל אלה החלטות שלא כדאי לקבל לבד, כדי לא לעשות טעויות אימפולסיביות.


בהצלחה רבה!

^^^ אם כי ההחלטה בסוף שלךארץ השוקולד
תתייעץ עם דמויות שמכירות אותך ואת המקומות אבל ההחלטה שלך
תמיד ההחלטה בסוף היא של האדםנקדימון
אבל מכיוון שמדובר בהחלטה שיכולה להיות בלתי הפיכה ויש לה משמעויות לשנים קדימה אז כדאי לעשות את זה בחוכמה, בשיקול דעת, ועד כמה שאפשר מתוך יישוב הדעת.
מסכיםארץ השוקולדאחרונה

אולי יעניין אותך