מבחני מחונניםמלכא
בני עשה את המבחנים ולא עבר אותם .
הילדים שעברו את המבחן חלק מהם יצא שהייתי בבוקר בכיתה והם השוויצו ליד כולם
.ששאלתי את הבן שלי בבית לגבי המבחן .
הוריד את הראש ואמר לא עברתי.
איזה הרגשה אוימה .
חיבקתי ואמרתי הכול בסדר אתה ילד חכם נבון והכי עצוב שאמר לי שהילד שעבר את המבחן עושה בלאגן בכיתה אז חבל הוא עזב את זה ואימא רשמה בקבוצה מי שעבר את המבחנים שתפנה אליי בפרטי וכו הרגשה שלי כאילו שרצתה להראות שבנה עבר. אני לא מתרגשת יודעת מי הילד שלי .
אבל למה לעשות את זה בבית ספר בין כה וכה הבנתי שאת המבחן המשך עושים חיצוני ופרטי .
למה להכניס את זה לבית ספר בכלל .
ולגרום לילדים הרגשה כזו בני קיבל הצטיינות אבל הפסיקו גם את זה ודןאגים שכמעט כולם ייקבלו הקטע עם המחוננים נותן הרגשה לא נעימה


נשמע נורא ואיוםאמא ל6 מקסימים
תחרות שלא במקום.
מה פתאום כולם עושים את המבחן הזה? מה העניין? מה המטרה?
בכל מקרה, צריך להבהיר לילד שהעיקר זה המידות הטובות, ולא החכמה.
היימלכא
אצלכם בבית הספר לא עושים?זה של משרד החינוך בכול בתי הספר הממלכתיים
לא עושיםאמא ל6 מקסימים
לא שמעתי על זה. באיזו כיתה?
היימלכא
ב וכיתה ג'
זה מבחן טרום מחוננים. זה רק למיוןאודי-ה
לא בהכרח שהילדים האלו יאובחנו כמחוננים. זה למיון ראשןני בלבד.
אחר כך הולכים למבחנים נוספים מחוץ לביה"ס.
צריך לדבר עם המורה כדי לבער את התופעה ולבדוק דרכים למנוע התנהלות כזו בעתיד.
היימלכא
המורים מאוד מדברים איתם על לא להשוויץ בנושאים כאלה גם בספורט לא לקרוא בקיראות בוז למפסיד אבל בעייתי לשלוט בהכול שהמורה לא נמצא מאמינה שכך הוריהם חינכו אותם אצלי הילד גם שמקבח תעודה הצטיינות לא עושה מזה סיפור
אז נשאר רק ההסבר שלך לילדאודי-ה
מבינה אותך מאוד ומכירה את התופעה.
אז פשוט להסביר לילד שזה לא הכל בחיים.
להסביר לו שכל אחד חזק בדבר אחר והמידות הטובות ודרך הארץ הם הכי חשובים. להתגאות ולבאס אחרים זה בדיוק הפוך ממידות טובות ואת גאה בו שהוא לא כזה...
נכוןמלכא
תודה והוא צנוע וממש העוזר של כול המורים שהם פוגשים אותי ואני רואה את הפנים שלהם מאירות שמדברים עליו זה עושה לי את היום
מדהים ומרגש. אז זכית הרבה יותראודי-ה
גם אצלנו עושיםבת 30
אבל א. כל הילדות מקבלות את תוצאות במבחן במעטפה סגורה להורים.
ב. יש לי ילדה שעברה וילדה שלא. זה לא אינדיקציה לחכמה או לכישלון. זה אינדיקציה למי חזק בחשבון קוריאה. זה הכל. אז כ''כ לא צריך לעשות מזה ענין
היימלכא
גרה במקום קטן שיש מי שמתעסקים עם זה כי כנראה חסר להם משהו בפנים אני שחמה עם עצמי ועם ילדיי מאחלת שיהיו לי בריאים השאר בונוס
אצלנו בכלל לא מספרים להםאמא, ברוך ה'

אומרים להם שזה איזשהו מבדק למשרד החינוך.

לא אומרים להם בכלל שזה מבחן מחוננים, גם כדי שלא יכנסו ללחץ. 

רק לבנות שעברו - ספרו והסבירו להן על המבחן המשך.

רוב הבנות בכיתה בכלל לא יודעות שהבת שלי הולכת למחוננים, גם כשהיא בפועל הולכת, כי זו תוכנית אחר הצהריים אצלנו.

אני חושבת שצריך לדבר על זה שבכיתה לא יעשו מזה עניין, ולדבר עם הילדים שגם עם עברו - לא השוויץ.

אבל זה תלוי בחינוך מהבית - יש כאלה שתמיד ישויצו.. ותאמיני לי שבסופו של דבר בילדים האלה הם המפסידים הגדולים. מלהשוויץ לא יוצא הרבה.

והסיבה שעושים לכל הכיתה - כי רוצים לאתר מכלל הכיתה את התלמידים המצטיינים. מכל כיתה נבחרים רק 4 לדעתי, גם אם יש הרבה יותר שעברו את המבחן טוב - אז תדעי גם ששלב א' הוא פשוט שלב יחסי - 4 שקבלו הכי טוב מכל הכיתה, ולכן זה גם עניין קצת של מזל (כמו בכל המבחנים האלה) וגם עניין של מי הילדים שבכיתה שלו.

שלב ב' הוא מבחן ארצי ולכן הציונים משוקללים לכלל התלמידים בארץ.

 

ובכל מקרה, אני לא רואה שהתוכנית היא הרבה יותר מחוגי מדע ותאטרון וכאלה, אפשר להגיע לחוגים כאלה גם ללא ה"כותרת" של מחוננות. הרבה פעמים זה גם יותר משתלם מבחינה כספית, וגם לא צריך להפסיד בית ספר וכו.

היימלכא
אגב יש גם תןכנית אחרץ בעיר שהצוות בית ספר בוחר ילדים לא מחוננים אלא בולטים המורה אמרה שגם תמליץ עליו
אני די מזועזעתירושלמית טרייה
לאן עוד העולם יתדרדר? לא ידעתי שבודקים את כולם. אני נגד העניין הזה באופן בסיסי. חבל שמכניסים לכולם רעיונות לראש, גם למי שלא ביקש את זה.
עצוב.
למה מזועזעת?אודי-ה

את לא חייבת לשלוח את הבן שלך לאף מקום.
יש כאלו שרוצים בזה ואין להם אפשרות או סתם לא ילכן למבחנים בכוחות עצמם.
לא צריך להיות קיצוני גם לכיוון השני.
לעודד מצויינות לימודית זה דבר טוב כל עוד מבהירים שיש מצויינות גם בתחומים אחרים ולחזק גם את השאר.
זה עוזר לקדם ילדים ממשפחות שלא יכולות לממן לימודי מחוננים לבד. זה עוזר גם למדינה להתפתח ולגלות כשרונות צעירים ועוד.

אני חולקת על כל הצורך במיון מחונניםירושלמית טרייה
אני חושבת שההתפתחות החברתית ולהיות רגיל ונורמלי הרבה יותר חשובים בגיל הזה.
מי שנורא נורא גאון גם ככה יגיע לזה, יעשה תואר ראשון תוך כדי התיכון וכו'.
אבל מי שסתם יותר חכם יחסית, נראה לי כל כך עדיף שפשוט יהנה מהגיל הזה ומלהיות תלמיד טוב בקלות.
המון הזה ממש חותך בצורה חדה שלא לצורך בעיני.
מה גם שבגלל שזה נעשה כל כך נפוץ הרבה מחוננים כביכול הופכים לתלמידים פחות בולטים בהמשך. מתלווה לזה לחץ נפשי שגם הוא עלול לפגוע מאד. ומה כל כך חשוב ללמוד בכיתה ג' שאי אפשר ללמוד מאוחר יותר.

בקיצור, אני נגד נגד.. ונגד להקפיץ כיתה.. ראיתי הרבה אנשים שנפגעו מזה בבגרות החברתית.
יש ילדים מחוננים שלא מוצאים את עצמם בכיתהשושקי

דוקא בגלל שהם חכמים

והתכנית הזו עוזרת להם למצוא את עצמם במקום אחר, בתכנית שברמה שלהם ושמפתחת את היכולות שלהם. 

זה חשוב מאוד למצוא לילדים האלה גם מענה. זה נראה מתנה להיות מחונן,אבל יש ילדים שזה לא פשוט להם בכלל. שמשעמם להם בכיתה ועוד כל מיני בעיות חברתיות והתנהגותיות. לתת להם מערכתי שמתאים לרמה שלהם עם ילדים ברמה שלהם,זה חשוב. כמו שלתת לילד שהיכולות שלו נמוכות והוא צריך עזרה והוראה מתקנת. 

כמובן שזה צריך להיעשות ברגישות הראויה מצד המערכת. וכדאי גם מצד ההורים. 

אני אישית לא מכירה כאלה אלא רק כאלה שנפגעוירושלמית טרייה
..מזה שקיבלו יחס שונה כמחוננים.
ייתכן שיש כאלה כמו שאת אומרת.
הם מיעוט שבמיעוט מתוך קבוצת הילדים שמוגדרת היום כמחוננים.
איך את יודעת? עשית סקר?אורי8
האמא לילדים שאובחנו כמחוננים. לא רואה מזה נזק, אנחנו ממש לא בית תחרותי, לא עושים מזה עניין. לא מכניסים להם לראש שהם חייבים להצליח וכו.. מצידי שיעסקו במה שמעניין אותם בהווה ובעתיד .
וגם כשהתינוק המחוננת רצתה ללמד ריקוד לאומנות ולא חוגי מחוננים , זה בסדר גמור מבחינתי. ב"ה אין להם בעיות חברתיות , אבל חלקם היו משועממים קשות בבית הספר. עד כדי תסכול ושנאת לימודים. לא חבל? את מכירה מחוננים שניזוקו מאבחנתם כמחוננים. זה לא סקר כללי בנושא. אני מכירה מחוננים שהרויחו מכך. אולי זה תלוי בעוד גורמים כמו הכישורים החברתיים שלהם ויחס ההורים למחוננות(לדוגמא : הורים שלוחצים
המשךאורי8
הורים שלוחצים על ילד מחונן ללמד ולהצטיים גם על חשבון פעילות חברתית, הדרכה בסניף וכו... לוחצים על מסגרות עם תואר בגיל צעיר שלא באמת מעניינות את הילד וכו...
כתבתי שלא עשיתי סקר..ירושלמית טרייה
אבל זה שמשעמם לילד בלימודים, מה נאמר, גם באוניברסיטה משעמם לפעמים. זה חלק מבגרות חברתית, לא להפריע למורה כשמשעמם.
זאת דעתי על סמך מה שראיתי מסביבי.

ייתכן שהיום הגדרת מחונן הורחבה מאד וכוללת כל מי שהולך לו בקלות בלימודים. וילדים היום לא יודעים להשתעמם בשקט.

הורים לוחצים - זה היה גם בזמני, עוד לפני שענין המחוננים נעשה נפוץ, וזה באמת נורא ואיום. בין אם לוחצים על ציונים או על פעילויות.
הילדים שלי לא מפריעיםאורי8
הם פשוט משתעממים בשקט, ומגיעה למסקנה שלימודים זה דבר משעמם . ובנוסף לא מתרגלים להשקיע, להתאמץ , כי הכל קל. ( ב"ה שיש אנגלית שהם שונאים אבל לפחות שם חייבים לעבד כדי להצליח).
ולכן יש בעיני מקום לתת להם העשרה שתאתגר אותם, ולא רואה פסול בלאתר ילדים מחוננים כדי לתת להם מענה בתוך מסגרות רגילות.
וחלק מהעבודה החינוכית של בית הספר וההורים זה ללמד את הילדים לא להשויץ בכשרון שלהם, אני תמיד אומרת להם שזו מתנה מה' ואין מה להתגאות בזה, ההפך זה מחייב אם ה' נתן להם שכל זה אומר שחלק מתפקידם בעולם זה להשתמש בו נכון ולהיטיב איתו לאחרים. אין עניין להתגאות במשהו שלא אתה עשית והשכל שלהם הוא מתנה מאת ה' ולא משהו שהם התאמצו עליו.
אבל למה צריך לבחון את כולם?ירושלמית טרייה

הורה שעיניו בראשו ישמע מהילד שהוא משתעמם ויוסיף לו חוגים ואולי יבקש מהמורה לתת לו חוברת העשרה לעבוד עליה כשמשעמם לו.

למה צריך עוד מבחנים לכולם?

 

טוב, אני מרימה ידיים.

אני מקווה שלבית יעקב זה לא נכנס ולא יכנס בזמן הקרוב, שלא אצטרך לסבול את זה אצלי..

 

דרך אגב אולי אני פשוט למדתי בבית ספר קצת אליטיסטי וברמה גבוהה ולכן לכולן היה טוב. או שהכיתה שלי היו סתומות..

אולי יש דרכים אחרות לאתר מחונניםאורי8
אבל אני מעריכה השיקול של משרד החינוך הוא לא לפספס מחוננים שהוריהם לא פנויים לתת להם העשרה מכל מיני סיבות.
המענה שמקבלים הוא לא מדהים( ובאזור שלנו רק השנה יש מענה לציבור דתי).
לגבי זה שלכולן היה טוב, כנראה לך היה טוב, את לא באמת יכולה לדעת איך היה לכולן, בטוח היו בנות שהיה להן קשה ובנות שהיה להן קל מידי.
אולי באמת עדיף לא לומר שזה מבחן מחוננים ולדבר אחריו רק עם הילדים שעברו ולהסביר להם כדי לא ליצור תחרות בכיתה.
דרך אגב- בגילאי תיכון יש פחות בעיה עם זה כי המסגרת באופן טבעי נותנת יותר מענה למגוון רמות( מגמות, יחידות שונות בבגרות) ויש מגוון של ישיבות , כך שיותר קל למצוא דברים שיאתגרו ילדים מחוננים.
היימלכא
ואם ילד שהצליח וצריך ללכת מספר פעמיים בשבוע והוריו לא בענייו ולא ייקחו חבל זה גם בעיתיי .
זו כבר בחירה שלהםאורי8
מדובר על פעם בשבוע, מכירה הורים של מחוננים שלא רוצים את ההעשרה, גם אנחנו לא שלחנו תקופה מסוימת אחרי שהחלטנו לא לשלח יותר למסגרת הקיימת של מחוננים שאינה דתית עד שפתחו מסגרת דתית.
לי היה חשוב לדעת אם הילד מחונן , גם אם לא אשלח למסגרות של משרד החינוך. האיתור נותן אפשרות, אף אחד לא יכול לכפות הורה לקחת אותה, אבל משרד החינוך רוצה להקצות משאבים לילדים המחוננים וצריך דרך לאתר אותם ולתת הזדמנות לכל ילד, יש גם מחוננים עם לקויות למידה או בעיות קשב שעלולים להטעות, ואם לא יבחנו את כולם לא יאתרו אותם.
אוף, הפלאפון של מתקן למה שבא לואורי8
ונראה שכתבתי דברים מוזרים התכוונתי כשהבת המחוננת( כתוב התינוק המחוננת...)
היימלכא
ממש מובן
אבל שילד משוויץ בפניו חבריו זה לא מתאים
מחוננות זה הרבה יותר מסתם גאוןרעות ש.
זה דרך חשיבה שונה לחלוטין מילד רגיל.
וזה ממש לא מתבטא רק בפן הלימודי, כל ההבנה החברתית שלהם שונה, במהותה.
המוח שלהם עושה הקשרים הרבה יותר מהר והמון פעמים יש להם קושי בביטוי עצמי ויצירת קשרים חברתיים.
ילד כזה שלא מאובחן זה ילד שיש לו סיכוי הרבה יותר גדול להיות מנודה חברתית, מהסיבה המאוד פשוטה שהוא לא מבין את חברים שלו והם לא מבינים אותו.

צריך להתייחס למחוננות באותה רצינות כמו שמתייחסים ללקות למידה, כמו שלא היית דוחה איבחון של לקויות למידה ככה אסור לדחות איבחון של מחוננות.

אז ברור שצריך לעשות את זה בזהירות, ומתפקידו של המורה להסביר גם לתלמידים וגם להורים אם צריך, אבל האיבחון חשוב

(כל מה שנכתב הוא באופן כללי וכמובן שיש יוצאי דופן.. )
לא צריך להגזים...אמא, ברוך ה'

ילד מחונן - זה נכון שצורת ההסתכלות שלו היא לפעמים אחרת ויש לו את הצרכים שלו,

אבל האבחון של זה הרבה יותר פשוט ולרוב רואים סמפטומים הרבה לפני המבחן מחוננות עצמו (על הילדים שלי ראיתי כבר בגיל 3 מי ממש מחונן ומי חכם אבל פחות - זה די בולט).

יש ילדים שהקושי יותר בולט אצלם (ולרוב הם גם בנים ובכורים...) ויש כאלה שפחות.

ויש כאלה שיש להם קשיים ללא קשר למחוננות ובנוסף לזה הם מחוננים.

תפקיד האבחון הוא לאפשר למי שעובר מסגרת לימודים קצת שונה בה הם נחשפים לילדים דומים ולתת להם אפשרות התפתחות אחרת, אבל בית ספר האם נשאר אותו דבר לפני ואחרי הבחינה. והתווית לא תמיד עושה להם טוב, אצלי, בכל מקרה, הם לא מספרים. הם לא רוצים שיקראו להם "חנונים".

הלוואי ואם יש אישור שהילד מחונן יבנו לו תוכנית למידה אחרת בבית ספר האם - לרוב זה לא קורה ושם הוא מבלה את רוב ימיו...

אני לא רואה סיבה לעשות את האבחון במידה ולא מעוניינים לשלוח למסגרת נוספת של מחוננות.

 

מה שצריך - זה לנסות לאתגר בבית, וגם לעבוד על הקשיים בבית - כמו עם כל ילד אחר. כל אחד עם מה שהוא צריך. רוב הילדים המחוננים הם נורמאליים לחלוטין - עם קשיים סביב נקודות מסויימות כמו כל ילד אחר. להגיד שכל צורת החשיבה שונה לחלוטין - זה קצת מוגזם בעיני (וגדלתי בבית של הרבה מחוננים וגם ילדי ואחיינים לא מעטים הם מחוננים משני צידי המשפחה שלי ובעלי - והרוב המוחלט נורמאליים לחלוטין.. או שאני כל כך רגילה לצורת החשיבה הזו שזה נראה לי נורמאלי - אבל לא נראה לי...)

גם לקות למידה לא בודקים אצל כולםאמא ל6 מקסימים
אלא רק מי ש"חשוד" .
אני מאמינה שרוב הילדים, והאנשים בעולם הם נורמטיביים, לא עם לקויות למידה , ולא מחוננים. לא נראה לי נכון לבדוק את כולם כדי למצוא את הבודדים. בטח לא כשזה מלווה בלחץ וקנאה
יש מבחני קריאה וכתיבה בסוף א'- תחילת ב' לכולםשוקולד לבן

וגם מבחני חשבון כללים. המבחנים האלו בדיוק באים לבדוק ליקויי למידה ונערכים לכולם

לפעמים מטרת המחוננים היא בדיוק להמנע44444
מהקפצת כיתה. ככה הילד נשאר במסגרת החברתית תואמת גיל ומבחינה לימודית הוא מקבל לימוד תואם לרמתו.
בנוסף, בגלל שבשנים האחרונות לכיתות ה"רגילות" נכנסים תלמידים שבעבר היו חינוך מיוחד (שזה נושא בפני עצמו) + בעיות התנהגות שנהיות יותר ויותר קשות נוצר מצב שמחונן הרבה פעמים לא מקבל כלום בגן/ כיתה מבחינה לימודית במשך שנים.
הבעיה שנוצר מצב של ילדים שלא מקבלים מיומנויות למידה.
אלה עלדים שהמדינה צריכה אותם ואת הכשרונות שלהם שהרבה פעמים לא באים לידי ביטוי גם בבגרות בגלל חוסר במיומנויות למידה.
היימלכא
עבדתי בצעירותי כאופר והילד הבכור היה גאון גם במוזירה מחונן למד על כול כלי נגינה לבד היה לא מוצא אץ עצמי בכיתה רץ בחומר חיזר הביתה מוקדם כי אין מה לעשות איתו הפרצוץ שלו הינ תמיד מבואס היה ילד בישן אז לא ידעו מה לעשות עם ילד מחונן זה טוב לאיתור ויש משפחות שבכלל לא ידעו על ילדהם עד המבחן יד מקומות שיש עכשיו כיתות רק למחוננים זה עוזר גם חברתית שאתה עם מישהו שדומה לך בהמון
בגיל הזה זה לא כרוך בלחץ נפשיאורי8
מניסיון כאמא, בסך הכל מדובר באחר צהריים( למצטינים) או תוכנית בוקר( למחוננים) שכוללת כמה חוגים. אין שום לחץ.
מצד שני יש לי ילדה מחוננת שביסודי השתעממה נוראות בכיתה, עד כדי שאיבדה ממש ענין בלימודים,וילד נוסף שמספר ממש בהתלהבות על מה שלמד במחוננים וחלק מהלימודים בבית הספר משעממים אותו.
מסכימה שלשלח ילד מחונן למוסד לימודים תחרותי ושעושים תואר תוך כדי לימודי תיכון, זה הרבה פעמים, גם לילד מחונן , עומס יתר ויכול לפגע בהתפתחות חברתית וכו..
ולגבי שאלת הפותחת, ממש חבל שכך ילדים מדברים, בסך הכל נבחרים 5 מכל כיתה וחלקם לא יעברו את השלב השני ממילא. כאמא חשוב לדעת ְְמי שמאותר כמחונן זה בסך הכל ( אם אני לא טועה) 3אחוז העליונים באזור מגוריך, ומצטינים 5אחוז העליונים. ( בשלב השני)
יש עוד הרבה מאוד ילדים חכמים שלא עוברים את המבחן( בתי הבכורה, והציונים שלה יותר גבוהים משל אחיה ה"מחוננים").
כדאי שתסבירי לו שהוא חכם ופשוט לוקחים את אלה שקיבלו את הציונים הגבוהים ביותר בכיתה ויכול להיות דיברה לו נקודה. אם את חושבת שבכל זאת הוא מחונן, יש לך זכות לערער ולבקש בכל זאת להבחן בשלב השני, יש לי חברה שעשתה זאת ואכן בנה אובחן כמחונן.
גם אם לא, יש בבית הספר עוד תוכניות למצטינים ברוב בתי הספר יש תוכנית" אמירים" שלא תלויה בלעבור את המבחן הזה אלא ההמלצה של המורה. ויש חוגים בסגנון מה שלומדים במחוננים בכל מתנ"ס.
היימלכא
מגיבה לכולם הרגע חזרתי מישבית וועד הורים אימהות שישבו והתגאו בילדים שלהם שהם מחוננים רק ששכחו לציין כמה הם מופרעים וכמה הם לא נותנים לשום ילד חלילה בכיתה לענות תשובה לא מכלילה אבל לפחות שניים בכיתה כך. אז יותר חשוב התנהגותית ושנית הורים שממש היה מבייש להיות לידם הילד שלי והילד שלי .חבל שזה כך
מחוננים הרבה פעמים ממש סובלים בכיתה+mp8
ולא מקבלים שום מענה.

ברור שאחרי כך יגיעו לבד- אבל למה לסבול כל שנות בית הספר?
משום מה, לגמרי ברור שמערכת החינוך צריכה לתת מענה למתקשים, אבל לא חושבים שיש צורך להתייחס גם לחריגים מהקצה השני של הסקאלה.
ילדים מחונניםפאז
הרבה פעמים מתקשים גם מבחינה חברתית
וגם מתקשים לפתח הרגלי למידה כי בסופו של דבר הם הרבה פעמים מבינים מאד מהר או יודעים כבר מה שכולם לומדים
ואז לא יודעים מה זה להתאמץ כדי ללמוד
מה זה לשבת להקשיב
לשבת לעשות שיעורים
ללמוד למבחן
ואז מגיעים לתיכון או לאקדמיה ומגלים שהם בבעיה
או שהם מגיעים לחיים האמיתיים ומגלים שהם בבעיה...

מחוננים נכללים בקטגוריה של חינוך מיוחד וגם להם מגיע
שיאפשרו להם כעל האפשר כלים התפתחות ולימודים שיאתגרו אותם לפחות כמה שעות בשבוע.

לגבי הצורה של הבחינה וההתנהלות של ההורים זה בהחלט חבל וכדאי להסב את תשומת ליבה של המורה
שמבחנים כאלה לא נועדו להעשות בכזאת צורה.


היימלכא
המבחנים הם של משרד החינוך ונעשים בבית הספר המורה מדהימה אחת הטובות שפגשתי מנחילה ערכים לקחה כיתה ועשתה ממנה פנינים זה קשור להורים צניעות
נכוןפאז
שזה קשור להורים..
אבל אולי לאור מה שנוצר צריך להציג בצורה אחרת את המבחן ואת ההצלחה בו
בסופו של דבר המטרה היא לא לבאס את כל מי שלא מחונן אלא לאתר את אלה שאולי כן...

אצלנו נראה לי עשו משהו דומה (כשהייתי ילדה) ופשוט אמרו שזה מבחן כלשהו וזהו.
אחר כך מי שהתאים קיבל זימון לאיזה העשרה ונראה לי בכלל לא סיפרו שזה קזור אחד לשני..
זו בדיוק הסיבה שכן צריך מיון מחונניםשוקולד לבן

דווקא כדי למנוע את הלחץ הנפשי, למנוע הקפצת כיתה, כדי ללמוד ללמוד ולהשקיע- דבר שלא חוזר אחר כך

לא הידע שהם רוכשים הוא הקריטי, אלא המסגרת שבה הם מאותגרים ולומדים ללמוד ולהשקיע, המענה הרגשי והחברתי שהמסגרת אמורה לתת להם, השחרור מהלחץ שמגבוה, המקום שנותן את הצרכים שבזכותו הם יכולים להשאר בכיתה שלהם.

מה שכתבת רק מוכיח את זה..

 

באמת אווילי. מפסידים את העיקר. זה לא חינוך.ד.


הבעיה היא לא במבחן אלא בזה שמפרסמים את התוצאהשוקולד לבן

כמו שחשוב לדעת על ילד שיש לו קשיים בתחומים שונים (למידה\ריכוז\רגשי\חברתי) כדי שיוכלו לטפל בבעיה, כי צריך לדעת לעלות על הבעיה כדי לטפל בה, (וילד לא מטופל יכול להיות ילד בסיכון)

כך גם חשוב לדעת על ילד מחונן כדי לטפל בזה.

מחוננות היא סוג של חינוך מיוחד וצריכה טיפול בהתאם כדי שהילד לא יהיה בסיכון

ב"ה שהיום יש את המבחנים האלו כדי לבדוק את הילדים ולדעת אם להמליץ לשלוח אותם להמשך בדיקה ואז לטיפול מתאים, ילד מחונן צריך צרכים שאין בבית הספר ואם הוא לא מקבל אותם זה יכול לפגוע לו בהמשך החיים. וטוב שיש מבחן כזה שאולי גורם להורים שלא יחשבו לבדוק את זה לדעת ולטפל.

 

מה שנכון, הדרך שבה עשו את זה בבית הספר שלכם גרועה מאד. התוצאות אמורות להגיע להורים ובכלל לא לילדים- הם לא אמורים לדעת מי עבר ומי לא. ובטח שאין מה להשוויץ ולהתגאות בזה, זו תכונה שה' נתן שבהחלט יכולה לעמוד לרעתו של הילד.

 

לילד שלך את יכולה להגיד שה' נותן לכל אחד תכונות אחרות שיכולות להיות טובות ויכולות פחות. זה שהוא לא מחונן רק לטובתו. ילד מחונן הרבה פעמים לא לומד להשקיע בילדות, כי הלימודים הולכים לו בקלות, ואז הוא לא מצליח בעבודה כי הוא לא למד להשקיע, ואין מה לעשות- עבודה תמיד דורשת השקעה. 

הילד שלך בזכות זה שהוא לא מחונן ילמד להשקיע, וככה גם יצליח בחיים (ואם הוא עם מידות טובות ואוהבים אותו בכלל זו נקודה לטובתו הרבה יותר מכל מחוננות שהיא). יש לו פוטנציאל גדול יותר להצלחה.

ולכן אין לו מה להתבייש בתוצאות של המבחן.

אין מה להתלהב ממחוננות. החכמה היא לראות בכל ילד את הנקודות הטובות שלו, לטפח אותם ולעזור לו לטפל בתכונות שזקוקות לטיפול

התוצאות הגיעו להוריםמלכא
אבל מין הסתם הם שיתפו את הילדים שלהם הבית ספר שלנו לא תחרותי בכלל
אז אולי כדאי להסביר להם מה זה אומרשוקולד לבן
כי לא נראה שהם הבינו יותר מדי. ואיך הילד שלך יודע אם הוא עבר או לא?
תסבירי לוהפי
שגם לילדים מחונננים יש קשיים וזה באמת בדרך כלל ככה . לא הכל ורוד בלהיות מחונן
קשה להם המון פעמים להבדיל בין עיקר לטפל.
כתב באלגן. עונים לפעמים כלכך הרבה ידע ולא לעניין כמו שביקשו מהם.
אז בסדר הילדים מתלהבים השאלה אם הם יודעים את ההשלכות.
זה בכלל לא ורוד להיות מחונן
אולי כדי לעדכן את הכותרת בדף הראשי.Slow motion
אישית, הייתי משנה למשהו כמו "איך אפשר לבקש מבית הספר לחנך לענווה" או "איך לגרום לילד להעריך את עצמו ולהתמודד נכון גם עם חוסר הצלחה".
הבעיה היא לא במבחני המחוננים, שהם דבר מבורך לדעתי, אלא בתגובת הילדים והגישה של הכיתה.
זו הנקודהמלכאאחרונה
לא דיברתי על המבחי מחוננים אלא על ההתנהגות הורים ילדים זה שכול אחד הבין אחרת לא תלוי בי
יוגה עם פרשת שבוע לילדי מילואיםאיתי פ

אהלן, הכנתי סרטון של יוגה להורים וילדים לפרשת השבוע.

הוא מעולה לילדי מילואים/קבע כי יש בו המון מגע, עיטוף, הענקת ביטחון. ומתאים כמובן לכל משפחה, לא רק מילואים.

תהנו

יצירתי!תהילה 3>אחרונה
בהצלחה
אולפנה או תיכון בירושליםאילת אלישיב

מחפשת בירושלים אולפנה או תיכון דתי לבת שלי, מקום טוב וחם עם רמה לימודית טובה וחינוך טוב.

כן שמאפשר טלפון חכם ולק ג'ל. 

מציעה לך לשאול גם בפורום אמהות. בהצלחה בחיפוש!יעל מהדרום
אולי אולפנת חורב?הרמוניהאחרונה
אירועי תרבות בקהילה- מה הכי אהבתם?טליולה

קיבלתי תפקיד חדש יו"ר ועדת תרבות בקהילה שלנו

התקציב דיי דל 🤧

אשמח להמלצות למפעילים באירועי קהילה שהייתם בהם!


תודה!

מקסיםזיויק
באיזו קהילה?
אני אוהבת ערבי נשים שיש זמן לפטפט ולהכיריעל מהדרום
לק"י


יכול להיות יצירה קלילה, סתם ערב שכל אחת מביאה משהו טעים, אוכלים ומדברים.

ומציעה לך לשאול בפורומים פעילים יותריעל מהדרום
סיורים בגינות וחורשות קטנות מקומיות עם מדריכים,ירושלמית טרייהאחרונה

זה נקרא סיורי טבע עירוני. מגלים צמחים ובעלי חיים.

פיתות על הטאבון ביער..

זה עולה מעט כי זה רק תשלום למדריך.

סעודות שבת - קטסטרופה אבא פגום
עבר עריכה על ידי אבא פגום בתאריך י"ח בחשוון תשפ"ו 16:30

אני סובל בשבתות, פשוט סובל, כל סעודה היא סיוט. יש לנו ב"ה 6 ילדים מגיל 3 עד 17 וכל סעודה היא בעיקר הקנטות בין הגדול לכולם. אני מכין דברי תורה, חידונים, סיפורים (כן, ניסיתי גם את "עושים עניין" של הרב יוני לביא) ופשוט לא מצליח להחזיק יותר מ 20 שניות. אני רק פותח את הפה הגדולים על הספה במקרה הטוב קוראים עלונים, או בחדר, נחים מחוסר עזרה בשישי.. אני מרגיש מועקה גדולה, תחושת כישלון, אפילו הקטנים לא מקשיבים לסיפורים.

יש למישהו עצה מלבד תפילה?

אני עובד עצות..

לצערי מוכר גם ליליפא העגלון

החלטתי בשלב מסויים להגיע לסעודה מתוך גישה פנימית: אין לי ציפיות מאף אחד. אני לא אחראי על אף אחד. אני מתחיל שלום עליכם אחרי הודעה מספקת, מי שלא רוצה שלא יהיה. אני מקדש - מי שלא נמצא שיקדש לעצמו או שלא יקדש בכלל. אחרי כל כך הרבה סעודות שבהן ניסיתי להחזיק בכוח, לשלוט בסיטואציה, להשליט ''צורה של שולחן שבת'' - חלאס, זה לא שווה את הכעס.

אלה ילדים גם של הקב''ה ומנקודה מסויימת שייקח אחריות... או כמו שרבי נחמן אומר: ''וכן כשמגיע שבת או יום טוב, אזי אני מוסר כל ההתנהגות וכל הענינים והתנועות של אותו השבת או היום טוב להשם יתברך, שיהיה הכל כרצונו יתברך. ואזי איך שמתנהג באותו השבת ויום טוב שוב אינו חושב וחושש כלל שמא לא יצא ידי חובה בהנהגת קדושת אותו היום, מאחר שכבר מסר הכל להשם יתברך וסמך עליו יתברך לבד''


בקיצור, לשחרר וזהו. לאורך זמן השחרור הזה מביא לשיפור במצב. 

תתרכז אולי בשירים וחוויה.זיויק

שיחות משפחתיות, צחוקים ודאחקות.

אולי התוכן מועבר בצורה מעיקה?

שיטה טובה, עובדת אצלנו:חירטטתי
להתחיל לשיר שירי עונג שבת, מניסיון זה מושך את אלה שעוד נשאר בהם קצת ניחוח של שבת ואלה שלא, כבר בעיה אחרת
מטורףזיויק
שחרר אותם…רינת 24

זה נשמע מאד מעיק.


למה לא פשוט לאכול ביחד, לפטפט ולספר חוויות מהשבוע שחלף?

אני מבינה את האידיאל שאתה רואה לנגד עיניך אבל נשמע שזה עושה יותר נזק מתועלת

מאוד מבינה אותךשם פשוט

מאוד מאוד מבינה אותך💔

מאוד כבר אמרתי?

אבל הכי חשוב שתהיה להם חוויה טובה משולחן שבת.

אל תכביד עליהם

תקליל

שישמחו בשולחן שבת, שיהיה כיף, קולות של צחוק, טעם מתוק וזכרונות טובים

א כלהעני ממעש

צריך שילד יזכור חוויה חיובית משבת , שולחנו, וכלליותו .

תשחרר

שיעור כללי תעביר במקום אחר

בנוסף שים לב יש לך טווח גדול של גילאים

אולי לא צריך ארוחה כל כך ארוכה?משה
יש דרך!!!אוצרי

יש דרך!! בגישת "שפר" להורות תוכל למצוא דרך לשפר את סעודת השבת, לשפר את מערכת היחסים בתוך הבית, להבין את הדינמיקה שבין הורים וילדים ומכאן, השמים הם הגבול. חבל לסבול כשאפשר ליהנות מגידול הילדים. גישת שפר, המפתח להורות אחרת. 

פרסומת?זיויק
לא מתאים לכל הורה, לא מתאים לכל ילד.טויוטה
מגפה כלל יהודיתטויוטה

אם כי ידיעה זאת, לא עוזרת במיוחד...

קח ממנו כמה טיפים. מנסיון.

 

1) תעלה נושא עם אמוציות לדיון, והם המדברים. ולא הקהל. אתה מנהל הדיון. 

 

2) תציב דרישה וציפייה, שאין שלילי בסעודה. רק חיובי !

 

3) תגרום לחוויה בשולחן, שירה חידונים וכו'

 

4) תעשה קואליציה עם שניים מהילדים בשירה או בדיון, השאר יצטרפו בהמשך.

 

5) תעשה קידוש מיד, אנשים רעבים הם אנשים עצבנים.... גם אתה.

 

6) תהיה אתה רק בחיובי ולא בשלילי.

 

8) תנמיך ציפייה, ותוציא מראש את כל התמונות והסירטונים והתיאורים מהידברות וכו' ששולחן שבת יש אוירה מדהימה ומשפחתית... לרוב זה לא כך, כל מה שבא ברוך הבא.

 

9) מסתבר שרוב הריבים הם על אותם דברים פחות או יותר כל שבוע, אוכל, מקום, וכו', תשב עם עצמך או אשתך ותפתור את הבעיות לפני שבת. [כגון חלוקת מקומות שונה]

 

10) בד"כ יש ילד אחד או שניים שהם עושים את הבלגן - תבודד אותם... בעדינות כמובן. ובלי לפגוע.

 

11) אם יש לך ילד עם הפרעת קשב ריכוז שייקח ריטלין גם בשבת.

 

12) אם יש לך הפרעה קח ריטלין לפני הסעודה ..... זה עובד. [וגם אם אין לך הפרעה.... זה עושה את העבודה...]

 

אם תרצה עוד, פנה אלי באישי.

 

כמה מוכר...arlan

לגבי ההקנטות- האם הן ממש מעליבות? האם ילדים יוצאים פגועים? אם כן זה (ורק זה) מצריך ומצדיק מלחמת חורמה. אם כולם בסבבה, תזרום.

לגבי זה שהילדים קמים- אנחנו מאוד קיצרנו את הסעודה תמורת זה שהם לא קמים.

 

משהאחרונה
לא מבין..יהולב

יש לך אחריות על דברים מסויימים, ולילדים יש אחריות על דברים מסויימים (כמו כל דבר בחיים).

נראה שאתה עושה את מה שלדעתך מוטל עליך.

אתה לא יכול לשלוט על אחרים (קדרא דבי שותפי..)

תזרום עם הדברים הטובים שאתה עושה ואל תפנה למקומות שבהם אין לך ממילא שליטה

כמה דברים:תהילה 3>

1. תדאג שלך ולאשתך יהיה כיף וטוב בשולחן. תיהנו, תאכלו טוב, תפטפטו בכיף, תספרו דברי תורה.

אנשים רוצים לבוא למקום שטוב בו, ושולחן שבת צריך להיות עונג, לא מטלה.

תנסי לשכול מכל שאר ההגדרות ופשוט לדאוג שיהיה לכם כיף, וכל השאר מפסידים...

2. אפשר להוסיף דברים שכיפיים לבני הבית, ואפילי לשאול מה אוהבים..

סבב של מה היה טוב השבוע, שירה ב2 קולות/סולו של שירים כיפיים והווי משפחתי.

3. לגבי הגדול שמקניט, זה בדרך כלל ככה או רק בסעודה? התנהגויות של הצקות או מריבות על מקום בשולחן זה מגיע מחיפוש מקום במשפחה, מתחושת מצוקה מול המקום שלי וכו.

כן כדאי לנתב אותו למקום שירגיש משמעותי, ושיש לו מקום ומשמעות במשפחה. אפשר לבקש ממנו להכין דבר תורה, לשיר איתך איזה שיר, לעזור בהגשה, או סתם לפרגן לו על משהו.

בכללי לשים לב שהוא בטוב, ומה קורה לו.

ילד שמציק זה ילד שמשהו מציק לו.

4. כמובן תפילות!!

מחפשת מטפל רגשי מומלץ מנסיוןבננה צהובה

הבן שלי בן 16. מתוק, אבל  עם חרדה חברתית ודימוי עצמי נמוך.
מחפשת מטפל רגשי ממש טוב באיזור פתח תקווה והסביבה.
אשמח להמלצות!
תודה רבה!!

מציעה לך לשאול גם בפורומים נוספים ופעילים יותריעל מהדרום

לק"י


אמהות

הריון ולידה

ועוד

אפשר דרך השרות הפסיכולוגי של פתח תקווהמתיכון ועד מעון

יש שם פסיכולוגים גברים מצוינים, אבל לא דתיים אם זה חשוב

עניתי לך בפרטי, אם עדיין רלוונטיחירטטתי
מה טעות?חירטטתיאחרונה
כמה עובדותאריק מהדרום

1. כלכלת ארהב היא כרבע מכלכלת העולם כולו.

2. כלכלת סין היא הבאה בתור עם כ-17% מכלכלת העולם כולו.

3. אחריה כלכלת גרמניה בפער משמעותי של כ4.3% מכלכלת העולם כולו

4. שלוש הכלכלות האלה יחד לבדן מהוות כמחצית מכלכלת העולם כולו

5. כשמונים אחוז מכלכלת העולם מתבצעת במדינות G8 שהן היום G7 בתוספת רוסיה שממודרת כרגע מהמועדון.

6. 86 אחוז מכלכלת העולם מתבצעת במועדון G20 שהם 19 המדינות החזקות כלכלית בעולם והאיחוד האירופי שנחשב לחברה בפני עצמה (כלומר יש נציגות גם למדינות אירופאיות נחשלות באיחוד)

7. כל שאר העולם מתחלק ב14 אחוז הנותרים

8. ישראל איננה חברה בG20.

9 סדר גודל של התלג לנפש בישראל הוא סדר גודל של תלג לנפש של גרמניה

10. אנחנו לא כמו גרמניה כי אין מספיק נפש, לא כי אנחנו לא מוכשרים או חכמים מהם אלא כי אין מספיק נפשות.


מסקנה שלי, הביאו ילדים זה טוב לכלכלה, שאו ברכה.


(זה איננו פוסט כלכלי ולכן לא נכתב בפורום חיסכון השקעה וצריכה, אני יודע שאני משקר ביודעין שקרים לבנים למשל לגבי התלג לנפש של סין ולא אכפת לי ואני לא נכנס לדיון על כח קניה כי זה לא פוסט כלכלי, רק שורת המסקנה חשובה לי פה וכל השאר לא מעניין אותי)

תמיד נהיה עם קטן יחסית לאומות העולם, "כי אתם המעטקעלעברימבאר
מכל העמים". אף פעם לא נהיה 70 מיליון כמו גרמניה, ולא בטוח שיש מספיק מקום בארץ ישראל המורחבת להיות כמו הסינים.


אף פעם לא נהיה המעצמה הכלכלית של העולם כי אנחנו עם קטן.


לכן הנביאים אומרים שבעתיד הגויים יסייעו לנו כלכלית כמו שהאומן והמניקה עוזרים לתינוק קטן "והיו מלכים אמנייך ושרותיהם מניקותייך"

ישראלאריק מהדרום

היא המדינה המערבית היחידה שהאוכלוסיה שלה מתרבה בעוד שאוכלוסיית המדינות המערביות האחרות צונחת.

ישראל היא מדינה שיש סיכוי לדור שלנו להזדקן בה בכבוד כי יש לה צעירים שישלמו מיסים למחלקת הרווחה.

כבר היום ישראל יכולה לקיים את התעשייה שלה ללא מהגרים (ברוב ענפי התעשיה, יש עבודות בבניין ובמוסכים ובסיעוד שזה יותר קשוח).

ישראל צפויה להגיע ל24 מליון נפש עד שנת 2100 ויש הערכות שזה יקרה עוד לפני כן.


בקיצור הבאת ילדים לעולם זה ברכה לישראל.

מסכים איתך שזה ברכה, פשוטקעלעברימבאראחרונה

לא נראה לי שיום אחד נהיה מליארד כמו הסינים.

 

ואם מתישהוא נמנה מליארד, אז הסינים ימנו 500 מליארד (ויגורו בכוכבים אחרים או לא יודע מה יהיה. ובכלל השאלה אם ארץ ישראל יכולה הלכתית להתפשט על כל העולם, או שהטבעים ישתנו בעתיד או הטכנולוגיה בעתיד הרחוק תאפשר לנפח את כדור הארץ או לא יודע מה יהיה). בכל מקרה תמיד נהיה עם שמהווה אחוז קטן כמותית מהאנושות, ואף פעם לא נהיה המעצמה הכלכלית של העולם

קראווניםיוני21

עד כמה ילדים זה מתאים


עם 2 ילדים איך זה?



כמה המחירים היום לקראוון בברוכין?


מערב השומרון



תודה רבה

תלוי בגודל של הקראווןעזריאל ברגראחרונה

אנחנו נכנסנו לגור בקראוון כשהיו לנו שני ילדים, ועברנו ממנו עם שלשה ילדים, והיה סביר.

לא זוכר כמה מ"ר הוא היה, אבל היו בו שני חדרי שינה - אחד לנו ואחד לילדים, שהיה בו מקום להשכיב את שלשת הילדים במרווח.

והיתה חצר גדולה שהילדים שוטטו בה בכל זמן שמזג האוויר איפשר את זה....

הבת שלי שאלה אותי. אבא למה יש לך קוויםאדם פרו+

היא מתכוונת קווים בעור.

אני חושב שאלו קמטים.


מה עונים לה?

אולי יעניין אותך