מותר להגיע לשם? יש לצפות בסרטוןגוזמבה
כנראה חסרה האות האחרונה בקישור שצרפת:אריאל יוסף
נצפים יותר מדי אנשים שיודעים את ההלכה בסרטוןגוזמבה

הרב אלי וובר, הרב שמשון אלבוים...

 

גם בכרוז שצרפתי נצפים הרבה יותר מדי אנשים שיודעים את ההלכהאריאל יוסף

הרב דוב ליאור, הרב נחום אליעזר רבינוביץ' ועוד 60 רבנים...

אז מותר/אסור?גוזמבה


תחשוב לבד מי יודע את ההלכה...אריאל יוסף


יש בזה חילוקי דעותמראה מקום
על פי פשטות המשנה רוחב החיל היה עשר אמות.

לפי זה, אכן אין בעיה להתקרב עד למרחק לא גדול מכיפת הסלע - ובאמת הרדב"ז בתשובה שלו מתיר להיכנס לעליות ופתחים בתנאי שהם רחוקים אחת עשרה אמה מכיפת הסלע מהמערב, וארבעים אמה מצפון ומדרום.

מסתבר שהעולים הסתמכו על תשובה זו.
אמנם, לדעת המהר"ם קזיס בפירושו למידות, רוחב החיל היה עשר אמות רק במזרח, ואילו בצדדים אחרים הוא היה רחב מזה בהרבה.
על פי דברים אלו כותב הרב זלמן קורן להחמיר בכניסה לכל שטח הרמה, ועל פי דברים שכתב יוסף בן מתתיהו, לא מעט מהעולים מחמירים אף יותר מכך - ושומרים טווח בטחון של 10-12 מטר מהרמה.

העולים בקבוצה מעלים טענה של מצות כיבוש -
שלפיה לדעת הרב ישראל אריאל מותר להיכנס כיום גם למקום המקדש עצמו.
גם הם עצמם לא סמכו על כך אלא רק כנגד מחלוקת בגבולות החיל שקדושתו מדרבנן, ולא בנוגע לקדושה ודאית - גם לא מדרבנן.

לפי הדעה המקובלת - מצות הכיבוש נוהגת רק על ידי נציגים רשמיים של המדינה הפועלים בשליחותה, מהסיבה הפשוטה שאז מתבצע כיבוש בפועל של המקום. מי שנכנס לרגע ומיד יוצא, לא בהכרח גרם לכיבוש. במקרה שלפנינו העולים תיאמו את כניסתם עם המשטרה - ועל כן יש יותר מקום לומר, שהם פעלו בשליחות המדינה. אולם האם בפועל התבצע כאן כיבוש? נראה, כי כל זמן שהאויב הערבי עדיין שם, זה לא נקרא כיבוש. בשביל להוציא אותו, ניתן יהיה להיכנס אף למקום קודש הקודשים.

ובכל אופן - גם אם יש חילוקי דעות, נדע תמיד לכבד אחד את השני ונזכור, כי מי שעולה להר הבית ומתקרב למקום השכינה, חביב מאוד בעיני ה'.
אשמח לדעת מי הפוסק בעל הכתפיים שהתיר זאתאריאל יוסף

נגד דעת כל רבני ההר [מזכיר קצת את ה"מחלוקת" בעניין סירוב פקודה בזמן הגירוש, ואכמ"ל].

 

גם אשמח לראות תמונה עדכנית של הרב ישראל אריאל שליט"א במקום המקדש עצמו או לפחות על ה'רמה'.

 

לדעת הרמב"ם (הלכות בית הבחירה ה, ג) החיל היה בגובה עשר אמות ולא ברוחב:

"ולפנים מן הסורג החיל, גובהו עשר אמות".

 

קדושת החיל - יש אומרים שהיא מדאורייתא.

כתב הרמב"ם (הלכות בית הבחירה ז, טז):

"החיל מקודש ממנו שאין גויים וטמא מת ובועל נידה נכנסים לשם".

וכתב מהר"י קורקוס שם:

"ובודאי שמלשון רבינו כאן נראה שסובר שאיסור תורה יש בו".

ועיין מנחת אברהם ח"א סימן כג.

 

בכל מקרה, ההכרעה בשאלות בנושאים חמורים כאלו

מסורה בידי גדולי ישראל ולא בידי "אנשים שיודעים את ההלכה", ועי' רמב"ם הלכות תלמוד תורה ה, ד.

הרדב"זמראה מקום

קצת עזות מצח לומר על רבנים מומחים העוסקים בנושאים אלו שנים רבות, שאין להם רשות להכריע בנושאים אלו - ולהתלונן שהם הולכים נגד "דעת רבני ההר" - 

 

שלא ידוע על גורם כלשהוא שמינה רבנים מסוימים להיות "רבני ההר" -

 

ואם אתה מתכוון לעצומה של הרב ליאור וההולכים אחריו, הרי שהדברים מגוחכים עוד יותר, שהרי פרט לכך שמהחתומים שם היו שהבהירו שהם התכוונו רק לתמוך בעלייה ולא בהכרח לתמוך בכל פרט -

הרי שעצומה זו מסתמכת על הרב זלמן קורן שבעצמו מתנגד לעלייה, ולפי מאמר שפרסם לאחרונה,

הוא גם לא מקבל את האפשרות להקיף את מקום המקדש בהר הבית לפי המדידות בטענה החדשה שלו.

 

צריך הרבה ענוה כשניגשים לעסוק בנושאים אלו,

ואתה צריך ללמוד לכבד את דעת החולקים על רבותיך.

 

הרב ישראל אריאל מאריך בביאור בנושא בחוברת בית ה' נלך - ואני לא חייב לך תמונה, אתה יכול לקרוא מה הוא כותב - אם כי תמונת הרב שלמה גורן בקודש הקדשים כבר התפרסמה.

 

אז נכון, הרב אריאל והרב גורן הם לא הרב ליאור והרב רבינוביץ אבל הם גם מבינים משהו בעניינים האלו.(ואם אתה שואל אותי מי מבין יותר בעניינים אלו, בעיני זה ברור שהראשונים, גם אם בפרט הנידון אני דווקא נוקט כמו האחרונים).

 

אז אם אתה רוצה לדון בעניין, תתייחס בכבוד למי שאתה לא מסכים אתו.

 

בנוגע לרוחב החיל, הדעה המקובלת הוא שהוא 10 אמות.

תסתכל בכל המפרשים על המשנה במידות - רא"ש, רע"ב, מאירי, גר"א.

ההבנה של הרמב"ם שזהו גובה - אינה ההבנה המקובלת.

 

גם ההבנה שקדושת החיל היא מן התורה, אינה ההבנה המקובלת.

תראה שהראב"ד משיג על הרמב"ם וכותב שזה מדרבנן, וכך כותבים התוספות והרא"ש והרמב"ן והרשב"א והריטב"א, וגם בדעת הרמב"ם כותבים הכסף משנה והרדב"ז שזה מדרבנן.

 

וכתבתי להבהיר את העניין לטובת הציבור שאינו מכיר כל כך, אבל הסגנון הלא נעים שלך באמת לא עושה לי חשק לדון אתך.

שוב אתה מציג עיונים בנושא כהלכה למעשהאריאל יוסף
עבר עריכה על ידי אריאל יוסף בתאריך י"ח בכסלו תשע"ח 18:47
 

גם אם הרב ישראל אריאל שליט"א העלה אפשרות כזו - הוא אינו נוהג כך ולא מורה כך למעשה

וגם הרב גורן זצ"ל לא הורה כפי התמונה הנזכרת - גם לשיטתך בדבריו.

הניסיון להביא ראיה ממלחמת ששת הימים - מופרך מתוכו.

 

הרבנים החותמים חיים עמנו, ב"ה, ואפשר לשאול אותם למה כוונתם והאם התירו לעלות לרמה.

אתה מוזמן לפנות לרב ליאור שליט"א - כמו שאני עשיתי - ולשאול לעמדתו בנושא

במקום להציג את החותמים כמי שאינם יודעים על מה חתמו - דבר שלא ממש מכבד אותם, בלשון המעטה.

 

אם אתה מנסה לנהל דיון כזה תוך התעלמות מוחלטת מדעת הרמב"ם - לענ"ד יש כאן בעיה קשה.

מותר לכבד גם את דעתו...

 

אחר שהתעלמת מדעת הרמב"ם

תוך הצגה חלקית של הסוגיה לציבור שלדבריך אתה חפץ בטובתו,

פרסמתי את הדברים לטובת אותו ציבור בדיוק

תוך ציון מפורש: "יש אומרים".

כלומר: יש דעות נוספות בסוגיה מלבד הדעות שהבאת.

עמדת הרב דוב ליאור שליט"א בנושא עליה לרמה>>>אריאל יוסףאחרונה

התנצלות ותיקון טעות
הרה"ג דוב ליאור שליט"א אוסר מכל וכל, עליה למתחם העליון של הר הבית!
שלא כפי שנכתב ב'שביעי' בשבוע שעבר (פרשת מקץ) העולים למתחם העליון של הר הבית,
עשו זאת שלא ע"פ פסיקתו של הרב ליאור, נגד דעתו, וללא כל אישור, תיאום או הכוונה ממנו.

עלון בית המקדש - עלון בפורמט דיגיטלינ א

עלון בית המקדש הוא עלון דיגיטלי המפרסם בחינם דברים הקשורים לבית המקדש ולהר הבית

לפרטים נוספים, שלחו מייל: alonbethamikdash@gmail.com

 

כל העלונים שיצאו עד עתה:

עלון בית המקדש 1 20251211044335.pdf

עלון בית המקדש 2 20251211044552.pdf

עלון בית המקדש 3 20251211044644.pdf

עלון בית המקדש 4 20251211044720.pdf

עלון בית המקדש 5 20251211044831.pdf

עלון בית המקדש 6 20251211044903.pdf

עלון בית המקדש 7 20251211044941.pdf

עלון בית המקדש 8 20251211045147.pdf

עלון בית המקדש 9 20251211045236.pdf

עלון בית המקדש 10 20251211045324.pdf

מי שמעוניין/ת לקבל את העלונים במייל, נא לשלוח מיילנ אאחרונה

לכתובת: alonbethamikdash@gmail.com

מיזם נעים למקדש - AI. מה דעתכם על זה?נ א
תמונה 1נ א
תמונה 2נ א
תמונה 3נ א
כמעט תאונהזיויק
מיזם נעים למקדש הוא מיזם להקמת מערכת תחבורה אל הרנ א
עבר עריכה על ידי נ א בתאריך י"ח בכסלו תשפ"ו 22:59

אל הר הבית בשלושת הרגלים 🚍🚆

לא יודעת אם הוא עוד מסתובב כאןקפיץ

אבל 

@צחקן 
לא רצית פעם תמונה בדיוק כזאת?

תכתבו מה דעתכם על התמונות... אהבתם?נ א
תמונה 4נ א

תמונה 5נ א

תמונה 6נ א

התמונות לא עובדות לי בכלל.צחקן
אוכל לשלוח לך את התמונות במיילנ א
כתוב לזה פסוק:קעלעברימבאר
"כי נעים נאווה תהילה"
יפה! 👍נ א
מי שמעוניין/ת לקבל את התמונות במייל, נא לשלוח מיילנ אאחרונה

לכתובת: naimlamikdash@gmail.com

למה אין בימנו משמר המקדש?ירחמיאל

זו הלכה מפורשת שנוהגת גם כשאין בית המקדש בנוי.

 

למה לא עושים?

 

זה לא כל כך קשה, צריך שיהיה מספיק אנשים שבעניין להקדיש בישביל הקב"ה כמה שעות בשבוע בשביל זה ולעשות משמרות

האם היה אפשר לנסך מים בבמות בשעת היתר במות?קעלעברימבאר

איך דוד ניסך מים?

מה המקור שלך שגוד ניסך מים?שלג דאשתקד
הגשש החיוור שם שם🎶קעלעברימבאר
סתם, כתוב במפורש בפסוק שדוד התאווה למים מבור בית לחם, והביאו לו הגיבורים מים והוא ניסך אותם לה'. כמובן אפשר לתרץ שזה היה בסוכות והוא הביא את זה למשכן בגבעון שהכהנים ינסכו, אבל זה דחוק
שתהיה לי בריאשלג דאשתקד
אין הכוונה שם למצוות ניסוך המים, גם לפי הפשט של הפסוק (מי *ישקני* מים מבור בית לחם) והן לפי האגדה המסובכת בבא קמא דף ס
הנה הפסוק:קעלעברימבאר
ויבקעו שלשת הגיבורים במחנה פלשתים וישאבו מים מבאר בית לחם אשר בשער וישאו ויבאו אל דוד ולא אבה לשתותם ויסך אתם לה'


לפי הפשט דוד אמר לעצמו בקול רם שמתחשק לו לשתות מהמים מהבור אבל לא התכוון שמישהו יביא לו. הגיבורים שמעו זאת ולקחו ברצינות את זה והביאו לו. הוא לא אבה לשתותם כי הוא לא ישתה מים שנלקחו תוך כדי סיכון חיים , ולכן הוא ניסך אותם לה'


נכון נשמהשלג דאשתקד

אבל אין סיבה לחשוב שהכוונה למצוות ניסוך המים בחג הסוכות.

הוא הקריב את התשוקות שלו לה', אתה יכול למצוא לזה הרבה הדים, גם ביהדות ואפילו בתקופות שהפולחן היה מאוד מוגדר!

לא בסוכות. אבל משמע שבהיתר במותקעלעברימבאר

אפשר לנסך מים בנדבה בכל ימות השנה בבמות. או שזו הוראת שעה של נביא

עיינתי וראיתי שיש עוד פסוקקעלעברימבאר

על ניסוך מים בבמות:

 

ויקבצו המצפתה וישאבו מים וישפכו לפני ה' ויצומו ביום ההוא ויאמרו שם חטאנו לה' וישפט שמואל את בני ישראל במצפה.

 

למרות ששם אפשר לפרש כמנהג שפיכת מים כסמל לתפילה וצום, ולא לניסוך על מזבח. בניגוד לדוד ששם כתוב ויסך

אם אתה מדבר על תופעהשלג דאשתקד
של ניסוך מים לה', אז כל המקורות שלך אחלה מקורות וזה לא קשור להיתר במות. זה קשור חזה שבא לי לפתוח את הברז בבית לכבוד ה' יתברך.


אם כוונתך למצוות ניסוך המים, אז אצל שמואח זה במצפה, בעוד אין שום מקור או סיבה לחשוב שמזבח ה' היה אי פעם במצפה...

לנסך מים לה' נשמע כמו ניסוך על המזבח. לפחותקעלעברימבאר
אצל דוד.


נסכים מוזכרים רק בקרבנות.


אתה לא יכול לשחוט פרה לשם קרבן סתם כך, ואםילו בכפרות לוקחחם תרנגולים שלא כשרים למזבח שלא יראה כמקדיש קדשים.


צריך לבדוק מה דין המנסך נסכים מחוץ למקדש.


בימי שמואל היו במות מותרות, והיה במה בכל עיר, בספר שמואל מוזכר שמקריבים בגלגל, בית לחם, במזבח שאול במחנה הצבא בפלשת, ברמה, ובעוד הרבה מקומות

יישר כח!שלג דאשתקד

רק לא הבנתי את הסיומת של המאמר.

הרי מפשט הפסוקים, ברור שלא זו הייתה המטרה. דוד מתאווה שישקו אותו מים, ואחר כך לא אווה לשתותם. וכי כולם היו אדיוטים או לא ידעו שצריך מים לניסוך המים? ודברי הרלב"ג שצוטטו, מוכיחים את טענתי דלעיל, שאין מדובר במצוה שגרתית שהייתה נהוגה לפני כן והתקיימה גם אז, אלא להיפך: מכך שדוד (ושמואל) ניסכו מים, הבינו שזו פעולה ראויה.

ועוד תמיהה על הרב שנדורפי היקר, שהוא השמיט את מסקנת הגמ' בתענית שאין מקור לניסוך המים, ואם כן עוד יותר תמוה למה לא הביאו אפילו מקור מהנביאים, ויאמרו שזו הלכה ודוד יישם אותה אותה (כמו שאומרים לגבי הרבה דברים אחרים, ראה כאן: פורטל הדף היומי: יחזקאל הנביא קבע הלכה? (זבחים יח ע"ב) ).

כך שלעניות דעתי, הרבה יותר פדוט לומר שדברי בר קפרא כמשמעם הם אגדה שיוצאת מפשוטו של מקרא, שלא מוכיחים כלום להלכה וגם לא הובאו בבבלי, ואין סיבה לראות בהם פרשנות לתנ"ך.

הרלב"ג לא אומר שלמדו מדוד..אדם כל שהוא

שניסוך המים הוא פעולה ראויה.

אלא שדוד ניסך כי  כפי שהיה ידוע לו מחג הסוכות ששייך סוג כזה של קרבן. ייתכן שהיו עוד הרבה לפניו ואחריו שעשו כך.

עבורנו, זו הוכחה מהכתובים שקיים מושג כזה של ניסוך מים. עבור בני דורו ייתכן שזה היה דבר פשוט.

 

בין אם נפרש כבר קפרא, ובין אם נפרש כרלבג, אין לנו מקור לגבי השאלה מתי ניסוך המים נוהג. ובמילא, דברי בר קפרא לא ישמשו מקור לדיעה שניסוך המים כל שבעה, שאת מקורם מנסה הגמרא בתענית לברר, ובמילא אין ללמוד מכך שהגמרא בתענית לא הביאה אותם.

צודק ולא צודקשלג דאשתקד

לגבי החלק הראשון של דבריך, אכן מבואר ברלבג שהסיפור עם דוד מוכיח שעוד לפני כן ניסכו (וזה לא רלוונטי לדיון שלנו ולשאלתי, כי גם כשמוכיחים מיחזקטל וכדו, זה אומר שזה היה תמיד ויחזקאל רק ניסח/יישם את זה).

החלק השני לא כ"כ נכון, כי הגמ' מחפשת מקור שניסוך המים הוא שבעה ימים של סוכות בדיוק, לא לפני ולא אחרי, והרלבג מסביר בטוטו"ד שאם יש דבר כזה ניסוך המים, הכי מתאים שהוא יהיה בסוכות. כך שזו עדיין ראיה טובה יחסית.

אולי דוד ניסך מים בהוראת שעה של עצמו כנביא, כשםקעלעברימבאר

שאליהו הקריב בהר כרמל בשעת איסור במות. אחרי שהביאו לו את המים נחה עליו רוח הקודש ובנבואה נאמר לו לנסך מים עכשיו.

 

יש היגיון מסוים שזה היה אגב בסוכות, מה פתאום דוד נזכר בטעמם של המים בבור בית לחם אשר בשער דווקא עכשיו?

לא הבנתישלג דאשתקד

הדרך היחידה שמעוררת קושיא על דוד, זה אם מדובר במצוות ניסוך המים. אם סתם היה בא לו לנסך מים לכבוד ה', זה לכאורה גם אתה יכול בברז בבית שלך בכל עת ושעה. כך שלענ"ד אין כאן שאלה (אם לא מקבלים את דברי הירושלמי כפשטם, וככה"נ גם הרלב"ג לא קיבל אותם כפשוטם).

למה לא נראה לי (ולרלב"ג) שדוד מראש רצה לנסך את המים משום מצווה? כי כתוב שהוא התאווה לשתות, והוא ניסך כי הוא לא אווה לשתותם. אם הסיפור היה לניסוך המים, הוא היה מתאווה לנסך והוא היה מנסך בדיוק כי לזה הוא התאווה.

לא בטוח שמותר לנסך מים בברז שלי. האם מותרקעלעברימבאר
לי להקריב צבי לה' על מזבח בחצר הבית שלי?
לכן דחוק שזה קרה בסוכות. אני מסכים שהואקעלעברימבאר
התאווה לשתות ואז ניסך. אז אולי היה אפשר לנסך בנדבה ביחיד בבמה כל השנה, או שהיתה זו הוראת שעה על פי נבואת דוד עצמו
הגמרא אומרת שזה הלכה למשה מסיני כיקעלעברימבאר
דברי נביאים הם רק אסמכתא והרי לא לומדים מדברי נביאים לעולם מה גם זה לא כתוב שם במפורש והאוקימתא של בר קפרא דחוקה שזה קרה דווקא בסוכות.


ניתן להציע שדוד שמר את המים האלו (מים חשובים כי 3 אנשים סיכנו את עצמם עליהם) עד חג הסוכות והקדיש אותם לה' והכהנים ניסכו על המזבח, אבל זה גם קצת דחוק בפשט.


אבל בפשט בפירוש מוזכר ויסך אותם לה' כלומר ניסך את המים כקרבן. נסך לה' זה תמיד לשון קרבן, כמו הקטרה לה'

לגבי הטענה שבכוונה נמנעים מדברי נביאיםשלג דאשתקד
ראיתי במקרה לשון יפה של ה"בן יהוידע", ברכות מח,ב: "אף על גב דילפותא מפסוקי תורה עדיפה, עם כל זה כיון דילפותא הנזכרת אינם מתיישבים בפשט המקראות, לכך אמר אינו צריך למילף בדרשה דחוקה, כי הדבר מפורש להדיה בפסוק של נביאים".
עדיין מה שיש לו מקורקעלעברימבאר
רק בנביאים זה עדיין נקקרא הלכה למשה מסיני
נכון מאודשלג דאשתקד
לצערי לא זכרתי איפה בדיון כאן היה צריך להכניס את הקטע הזה, הרעיון הוא שהגמ' בתענית מחפשת מקור ואין לה מקור טוב, אז היא כותבת בפשטות שזו הלכה למשה מסיני. אם המקור מדוד היה נראה לה טוב, סביר להניח שהיא הייתה מביאה אותו (ועדיין זה היה בגדר הלמ"מ ).


בכל מקרה כיף להקדיש זמן בליל הושענה רבה, לדיונים תורניים, וקצת להניח להתבכיינויות המוצדקות על עסקת החטופים...

אני חושב שלא שייךקעלעברימבאר
לדבר על הצער בעסקה כל חול המועד מפני שמחת החג. אבל גם אני נכשלתי בזה הרבה מפני שעמום
הוא אשר דיברתישלג דאשתקד

שזה היה צריך להתחיל הפוך. מטרת המועדים הם ללמוד תורה, ואז לא משעמם ואז לא מדברים על העסקה

וכמובן אתה (ואני) לא החוטא היחיד, וכבר רבי אבא כאב על כך, בירושלמי מסכת חגיגה...

מטרת המועדים זה לשמוח מצווה דאוריתאקעלעברימבאר
בבשר ויין כשיש מקדש. דבאי רבי אבא הם דרשה בלבד, עובדה שהוא לא התיר מלאכה בסוף. וגם הוא דיבר על פוחזין כלומר חוטאים  . לבזבז את הזמן זה לא פוחזים אלא סתם בזבוז
אני לא בטוחשלג דאשתקד

ששמחת הרגל חוץ מבשר קרבנות, אינה דאורייתא. נדמה לי שיש דיון לגבי "במה משמחן", אם השמחה בבגדי צבעונים וכו מתקיימת בה מצוה דאורייתא.

מה שכן, לא ברור בכלל אם איסור מלאכה בחול המועד הוא מדאורייתא או מדרבנן.

 

ולגבי למה רבי אבא לא באמת ביטל, זו שאלה מאוד גדולה שנידונה בלא מעט ספרים... הלוואי שזה היה כזה פשוט.

כי יש עניין עצמי לשמחה ברגל ללא קשרקעלעברימבאראחרונה
ללימוד תורה. כמו שבשבת יש עניין עצמי
ניקים משועממים בגיזרת ההר והבית-ימח שם עראפת
ברגעים אלה אני מוכר דגלי בית המקדש ביציאה מהר הבית, מוזמנים לבוא לקנות ולפטפט
אפשר להגיע/לקנות מעוד סיבותשלג דאשתקד
לא רק בגלל שמשועממים.
אמת ויציב, ברוך אומר ועושהימח שם עראפתאחרונה
אבל כוונתי למשועממים הייתה למטרת פיטפוט
מה אומרים על הקמת מערכת תחבורה להר הביתנ א

מה אתם חושבים על הקמת מערכת תחבורה מסודרת להר הבית בשלושת הרגלים?

יש לכם רעיונות כיצד כדאי שזה יפעל? אשמח שתעלו כאןנ א
מערכת תחבורה להווה או לעתיד?קעלעברימבאר
לעתיד, כשייבנה בית המקדש בעזרת ה'נ א
בטח יהיו טכנולוגיות מתקדמות יותר מימינו,קעלעברימבאר

אז זה לא יהיה ברכבת או אוטו

וואי, אתה נוגע שאלה שמאוד הטרידה אותישלג דאשתקד

כבר בתור ילד...

כל התיאורים המרגשים בסוף מסכת ביכורים, שהשור הולך לפניהם וקרניו מצופות זהב ועטרה של זית בראשו. האם כל זה יהיה גם כשנוכל לעלות בשיירת לימוזינות?

כילד חשבתי שלעתיד לבוא נעלה עם לימוזינות מקושטות. היום אני חושב שדווקא היופי הנקי והטבעי יותר מרגש, גם היום.

מי יודע מה תהיה הטכנולוגיה שביתקעלעברימבאר
המקדש יבנה? אולי ההנדסה הגנטית תיצור סוסים מעופפים שנטוס עליהם ויהיו חסכוניים יותר ממכונית?
לא זה מה שהטריד את מנוחתישלג דאשתקדאחרונה
יותר הסתפקתי מה יהיה יותר מגניב/מרשים
צריך לקחת בחשבון ענייני טומאה וטהרההסטורי
אולי איזה גלאי טמאים, שלא יתן להם להכנס לקרונות שמיועדים לטהורים🙄😏🫣
או ספסלים פשוטים מעץ, בלי שום בית קיבול.הסטורי
אני חושב שצריך יהיה מתחם של טבולי יוםים התכלת

לפני שייכנסו יטבלו, אחר־כך יעריב שמשם ולמחרת בבוקר ייכנסו

כתבתי על זה ספר שלםrrinaa

בית חדש ישן - רינה אזולאי - נוריתה ביקורות והמלצות על ספרים 

איך מגיעים לאזור ירושלים עם סוג של "פס אלקטרוני". (או עם רחפנים). 

 

הנה ציטוט של קטע מתוך הספר: (לא גרסה אחרונה אולי, אבל נותן טעימה). 

 

"פנחס חיפש את שער היציאה. שם, ליד השער, היה שלט גדול ועליו הכיתוב: לישראל, פנה ימינה.

שתי דרכים יש לך להגיע לירושלים, הסבירה לו רובוטית אדיבה. אחת קצרה שהיא ארוכה, והשנייה ארוכה שהיא קצרה. 

את מתכוונת, דרך הפס או דרך הרחפן? שאל פנחס.

כן, בדיוק. אמרה הרובוטית. 

אני אמור לחזור עם הרחפן, אמר פנחס, מחכים לי בירושלים.

הפס האלקטרוני מגיע אל מתחם שמואל הנביא, הסבירה הרובוטית, משם תוכל לקבל הדרכה איך להיטהר ולהגיע לירושלים.

פנחס הוציא את פנקסו והראה לה שהוא בקיא בהלכות טהרה. הרובוטית הנהנה בראשה ותוך חמש דקות הופיע במקום רחפן שייקח אותו אל ביתו. 

 

תהליך הטהרה הוא מורכב, לכן מוגדר מסלול מיוחד המקל על העולים לישראל לבצע את התהליך כולו, תוך כדי נסיעה בצורה בטוחה, מרווחת, בלי פקקים. הנסיעה היא דרך פס מיוחד, שאליו נכנסים עם יחידות הדיור שלהם, בואכה מרכז הטהרה במתחם שמואל הנביא ומרכזי טהרה נוספים. שם, במרכז הטהרה, מקבלים העולים הדרכה מפורטת, ושם הם עוברים את תהליך ההיטהרות. אבל אנשי ירושלים עצמם, הבקיאים בהלכות הטהרה, יכולים לחזור ישירות לבתיהם ולהקפיד על כללי ההיטהרות שהם בקיאים בהם ומנוסים ביישומם לאורך השנים."

 

 

 

 

איך מערכת התחבורה תראה?נ א

האוטובוסים, הרכבות ועוד...

מה לגבי התחבורה מכל רחבי הארץ - הלוך וחזור? איך זה צריך להראות?

בהנחה שיהיו אוטובוסים ולאקעלעברימבאר
מכוניות מעופפות מבוססות ai
רכבותshindov
לדעתכם, יהיה צריך מערך הסעות כמו למירון בל"ג בעומרנ א

או אפילו יותר מזה?

 

איפה צריך שייבנו את החניונים? מסביב לירושלים?

צריך שאטלים (אוטובוסים הלוך-חזור) שייסעו לעיר העתיקה?

האם הכהן שהניף את 2 הלחם סמוךקעלעברימבאר
למקום המזבח המשוער, חייב כרת, או שטומאה הותרה כשכל הציבור טמאים גם לשתי הלחם?


האם הוא חייב מיתה בידי שמיים על עשיית עבודה ללא בגדים תקינים, כאשר אינינו יודעים בוודאות מהי תולעת השני שבאבנט? 

אני רואה שהשרשור די ישןניב שטרן

אבל רק עכשיו ראיתי אותו...

בלי להכנס לדיון שהיה כאן לגבי ההכשר של העבודה, כרת הוא ודאי לא חייב כי הוא אומר מותר שזה שוגג.

גם קרבן הוא לא חייב כי הוא טועה בדבר מצווה.

שיר וקליפ לירושלים והר הביתElad Mukades

אולי יעניין אותך