פינה שבועית של @נחשון מהצפון כאן ננעץ מדי מוצ"ש (בעז"י בלנ"ד) את השרשור השבועי.
המקדש בפרשהדי"מ
ואיך אפשר פורום חדש בלי שירשור היכרות?נחשון מהרחברון
עריכה:הוספה
שם
גיל
רמת פעילות בעניין הר הבית
עולה/לא עולה
כל כמה זמן עולה
מקרה שהכי ריגש אותי בהר הבית
מעוניין לפעול בתחום ה...
הצטרפת למערך?
צוות?
הצטרפות לתנועת חוזרים להר!די"מ
עלו ההר ובנו הבית!
תנועת חוזרים להר הינה תנועה הדוגלת בבניין בית המקדש במקומו בהר המוריה.
התנועה מבצעת פעילויות שונות בינהם דוכנים,שיחות,עליות להר, צעדות, עצרות, סיבובי שערי הר הבית באופן שבועי ועוד.
התנועה בבסיסה הינה תנועה לנוער אך מיועדת לכל מי שיש בו רוח צעירה ורצון לפעול למען בית השם אלהינו.
אנו מאמינים שעם ישראל צריך לשוב למקום ממנו הושתת העולם להסיר את המבנים שקיימים שם כיום ולבנות שם את בית הבחירה.
כמובן שאנחנו שמחים לכל שלב שיקדם אותנו לשם (פתיחת שערי הר הבית כולם ליהודים בכל שעות היממה,תפילת יהודים בהר,הקרבת קרבנות) אך עיקר המטרה שלנו היא בנית בית להשם אלהינו שיוכל להשכין את שכינתו בתכנו ושנוכל לקיים את מצוות התורה כולם גם את כ200 מצוות שלצערנו כאשר הבית חרב אנו נמנעים מלקיים.
אנחנו רוצים כרגע לבסס את מערך הפעילים שלנו ולחזק את הפעילות.
אם ברצונך להצטרף למערך הפעילים שלנו אנא פנה בהודעה ל-
בנים-0525850805 (דוב) @די"מ
בנות-0547944877 (תפארת) @גאהלהיותיהודיה
או במייל- nmikdash@gmail.com
אם אין ברצונך להצטרף לפעילות באופן קבוע אך אתה מעוניין לקבל עדכונים בסמס או בקבוצת הוואטצפ אנא פנה למספר-0507338081
עלון בית המקדש - עלון בפורמט דיגיטלינ א
עלון בית המקדש הוא עלון דיגיטלי המפרסם בחינם דברים הקשורים לבית המקדש ולהר הבית
לפרטים נוספים, שלחו מייל: alonbethamikdash@gmail.com
כל העלונים שיצאו עד עתה:
עלון בית המקדש 1 20251211044335.pdf
עלון בית המקדש 2 20251211044552.pdf
עלון בית המקדש 3 20251211044644.pdf
עלון בית המקדש 4 20251211044720.pdf
עלון בית המקדש 5 20251211044831.pdf
עלון בית המקדש 6 20251211044903.pdf
עלון בית המקדש 7 20251211044941.pdf
עלון בית המקדש 8 20251211045147.pdf
עלון בית המקדש 9 20251211045236.pdf
עלון בית המקדש 10 20251211045324.pdf
מי שמעוניין/ת לקבל את העלונים במייל, נא לשלוח מיילנ אאחרונה
לכתובת: alonbethamikdash@gmail.com
מיזם נעים למקדש - AI. מה דעתכם על זה?נ א
תמונה 1נ א

תמונה 2נ א

תמונה 3נ א

כמעט תאונהזיויק
מיזם נעים למקדש הוא מיזם להקמת מערכת תחבורה אל הרנ א
אל הר הבית בשלושת הרגלים 🚍🚆
תכתבו מה דעתכם על התמונות... אהבתם?נ א
תמונה 4נ א

תמונה 5נ א

תמונה 6נ א

התמונות לא עובדות לי בכלל.צחקן
אוכל לשלוח לך את התמונות במיילנ א
כתוב לזה פסוק:קעלעברימבאר
יפה! 👍נ א
מי שמעוניין/ת לקבל את התמונות במייל, נא לשלוח מיילנ אאחרונה
לכתובת: naimlamikdash@gmail.com
למה אין בימנו משמר המקדש?ירחמיאל
זו הלכה מפורשת שנוהגת גם כשאין בית המקדש בנוי.
למה לא עושים?
זה לא כל כך קשה, צריך שיהיה מספיק אנשים שבעניין להקדיש בישביל הקב"ה כמה שעות בשבוע בשביל זה ולעשות משמרות
האם היה אפשר לנסך מים בבמות בשעת היתר במות?קעלעברימבאר
איך דוד ניסך מים?
מה המקור שלך שגוד ניסך מים?שלג דאשתקד
הגשש החיוור שם שם🎶קעלעברימבאר
שתהיה לי בריאשלג דאשתקד
הנה הפסוק:קעלעברימבאר
לפי הפשט דוד אמר לעצמו בקול רם שמתחשק לו לשתות מהמים מהבור אבל לא התכוון שמישהו יביא לו. הגיבורים שמעו זאת ולקחו ברצינות את זה והביאו לו. הוא לא אבה לשתותם כי הוא לא ישתה מים שנלקחו תוך כדי סיכון חיים , ולכן הוא ניסך אותם לה'
נכון נשמהשלג דאשתקד
אבל אין סיבה לחשוב שהכוונה למצוות ניסוך המים בחג הסוכות.
הוא הקריב את התשוקות שלו לה', אתה יכול למצוא לזה הרבה הדים, גם ביהדות ואפילו בתקופות שהפולחן היה מאוד מוגדר!
לא בסוכות. אבל משמע שבהיתר במותקעלעברימבאר
אפשר לנסך מים בנדבה בכל ימות השנה בבמות. או שזו הוראת שעה של נביא
עיינתי וראיתי שיש עוד פסוקקעלעברימבאר
על ניסוך מים בבמות:
ויקבצו המצפתה וישאבו מים וישפכו לפני ה' ויצומו ביום ההוא ויאמרו שם חטאנו לה' וישפט שמואל את בני ישראל במצפה.
למרות ששם אפשר לפרש כמנהג שפיכת מים כסמל לתפילה וצום, ולא לניסוך על מזבח. בניגוד לדוד ששם כתוב ויסך
אם אתה מדבר על תופעהשלג דאשתקד
אם כוונתך למצוות ניסוך המים, אז אצל שמואח זה במצפה, בעוד אין שום מקור או סיבה לחשוב שמזבח ה' היה אי פעם במצפה...
לנסך מים לה' נשמע כמו ניסוך על המזבח. לפחותקעלעברימבאר
נסכים מוזכרים רק בקרבנות.
אתה לא יכול לשחוט פרה לשם קרבן סתם כך, ואםילו בכפרות לוקחחם תרנגולים שלא כשרים למזבח שלא יראה כמקדיש קדשים.
צריך לבדוק מה דין המנסך נסכים מחוץ למקדש.
בימי שמואל היו במות מותרות, והיה במה בכל עיר, בספר שמואל מוזכר שמקריבים בגלגל, בית לחם, במזבח שאול במחנה הצבא בפלשת, ברמה, ובעוד הרבה מקומות
יישר כח!שלג דאשתקד
רק לא הבנתי את הסיומת של המאמר.
הרי מפשט הפסוקים, ברור שלא זו הייתה המטרה. דוד מתאווה שישקו אותו מים, ואחר כך לא אווה לשתותם. וכי כולם היו אדיוטים או לא ידעו שצריך מים לניסוך המים? ודברי הרלב"ג שצוטטו, מוכיחים את טענתי דלעיל, שאין מדובר במצוה שגרתית שהייתה נהוגה לפני כן והתקיימה גם אז, אלא להיפך: מכך שדוד (ושמואל) ניסכו מים, הבינו שזו פעולה ראויה.
ועוד תמיהה על הרב שנדורפי היקר, שהוא השמיט את מסקנת הגמ' בתענית שאין מקור לניסוך המים, ואם כן עוד יותר תמוה למה לא הביאו אפילו מקור מהנביאים, ויאמרו שזו הלכה ודוד יישם אותה אותה (כמו שאומרים לגבי הרבה דברים אחרים, ראה כאן: פורטל הדף היומי: יחזקאל הנביא קבע הלכה? (זבחים יח ע"ב) ).
כך שלעניות דעתי, הרבה יותר פדוט לומר שדברי בר קפרא כמשמעם הם אגדה שיוצאת מפשוטו של מקרא, שלא מוכיחים כלום להלכה וגם לא הובאו בבבלי, ואין סיבה לראות בהם פרשנות לתנ"ך.
הרלב"ג לא אומר שלמדו מדוד..אדם כל שהוא
שניסוך המים הוא פעולה ראויה.
אלא שדוד ניסך כי כפי שהיה ידוע לו מחג הסוכות ששייך סוג כזה של קרבן. ייתכן שהיו עוד הרבה לפניו ואחריו שעשו כך.
עבורנו, זו הוכחה מהכתובים שקיים מושג כזה של ניסוך מים. עבור בני דורו ייתכן שזה היה דבר פשוט.
בין אם נפרש כבר קפרא, ובין אם נפרש כרלבג, אין לנו מקור לגבי השאלה מתי ניסוך המים נוהג. ובמילא, דברי בר קפרא לא ישמשו מקור לדיעה שניסוך המים כל שבעה, שאת מקורם מנסה הגמרא בתענית לברר, ובמילא אין ללמוד מכך שהגמרא בתענית לא הביאה אותם.
צודק ולא צודקשלג דאשתקד
לגבי החלק הראשון של דבריך, אכן מבואר ברלבג שהסיפור עם דוד מוכיח שעוד לפני כן ניסכו (וזה לא רלוונטי לדיון שלנו ולשאלתי, כי גם כשמוכיחים מיחזקטל וכדו, זה אומר שזה היה תמיד ויחזקאל רק ניסח/יישם את זה).
החלק השני לא כ"כ נכון, כי הגמ' מחפשת מקור שניסוך המים הוא שבעה ימים של סוכות בדיוק, לא לפני ולא אחרי, והרלבג מסביר בטוטו"ד שאם יש דבר כזה ניסוך המים, הכי מתאים שהוא יהיה בסוכות. כך שזו עדיין ראיה טובה יחסית.
אולי דוד ניסך מים בהוראת שעה של עצמו כנביא, כשםקעלעברימבאר
שאליהו הקריב בהר כרמל בשעת איסור במות. אחרי שהביאו לו את המים נחה עליו רוח הקודש ובנבואה נאמר לו לנסך מים עכשיו.
יש היגיון מסוים שזה היה אגב בסוכות, מה פתאום דוד נזכר בטעמם של המים בבור בית לחם אשר בשער דווקא עכשיו?
לא הבנתישלג דאשתקד
הדרך היחידה שמעוררת קושיא על דוד, זה אם מדובר במצוות ניסוך המים. אם סתם היה בא לו לנסך מים לכבוד ה', זה לכאורה גם אתה יכול בברז בבית שלך בכל עת ושעה. כך שלענ"ד אין כאן שאלה (אם לא מקבלים את דברי הירושלמי כפשטם, וככה"נ גם הרלב"ג לא קיבל אותם כפשוטם).
למה לא נראה לי (ולרלב"ג) שדוד מראש רצה לנסך את המים משום מצווה? כי כתוב שהוא התאווה לשתות, והוא ניסך כי הוא לא אווה לשתותם. אם הסיפור היה לניסוך המים, הוא היה מתאווה לנסך והוא היה מנסך בדיוק כי לזה הוא התאווה.
לא בטוח שמותר לנסך מים בברז שלי. האם מותרקעלעברימבאר
לכן דחוק שזה קרה בסוכות. אני מסכים שהואקעלעברימבאר
הגמרא אומרת שזה הלכה למשה מסיני כיקעלעברימבאר
ניתן להציע שדוד שמר את המים האלו (מים חשובים כי 3 אנשים סיכנו את עצמם עליהם) עד חג הסוכות והקדיש אותם לה' והכהנים ניסכו על המזבח, אבל זה גם קצת דחוק בפשט.
אבל בפשט בפירוש מוזכר ויסך אותם לה' כלומר ניסך את המים כקרבן. נסך לה' זה תמיד לשון קרבן, כמו הקטרה לה'
לגבי הטענה שבכוונה נמנעים מדברי נביאיםשלג דאשתקד
עדיין מה שיש לו מקורקעלעברימבאר
נכון מאודשלג דאשתקד
).בכל מקרה כיף להקדיש זמן בליל הושענה רבה, לדיונים תורניים, וקצת להניח להתבכיינויות המוצדקות על עסקת החטופים...
אני חושב שלא שייךקעלעברימבאר
הוא אשר דיברתישלג דאשתקד
שזה היה צריך להתחיל הפוך. מטרת המועדים הם ללמוד תורה, ואז לא משעמם ואז לא מדברים על העסקה 
וכמובן אתה (ואני) לא החוטא היחיד, וכבר רבי אבא כאב על כך, בירושלמי מסכת חגיגה...
מטרת המועדים זה לשמוח מצווה דאוריתאקעלעברימבאר
אני לא בטוחשלג דאשתקד
ששמחת הרגל חוץ מבשר קרבנות, אינה דאורייתא. נדמה לי שיש דיון לגבי "במה משמחן", אם השמחה בבגדי צבעונים וכו מתקיימת בה מצוה דאורייתא.
מה שכן, לא ברור בכלל אם איסור מלאכה בחול המועד הוא מדאורייתא או מדרבנן.
ולגבי למה רבי אבא לא באמת ביטל, זו שאלה מאוד גדולה שנידונה בלא מעט ספרים... הלוואי שזה היה כזה פשוט.
כי יש עניין עצמי לשמחה ברגל ללא קשרקעלעברימבאראחרונה
מה אומרים על הקמת מערכת תחבורה להר הביתנ א
מה אתם חושבים על הקמת מערכת תחבורה מסודרת להר הבית בשלושת הרגלים?
יש לכם רעיונות כיצד כדאי שזה יפעל? אשמח שתעלו כאןנ א
מערכת תחבורה להווה או לעתיד?קעלעברימבאר
לעתיד, כשייבנה בית המקדש בעזרת ה'נ א
בטח יהיו טכנולוגיות מתקדמות יותר מימינו,קעלעברימבאר
אז זה לא יהיה ברכבת או אוטו
וואי, אתה נוגע שאלה שמאוד הטרידה אותישלג דאשתקד
כבר בתור ילד...
כל התיאורים המרגשים בסוף מסכת ביכורים, שהשור הולך לפניהם וקרניו מצופות זהב ועטרה של זית בראשו. האם כל זה יהיה גם כשנוכל לעלות בשיירת לימוזינות?
כילד חשבתי שלעתיד לבוא נעלה עם לימוזינות מקושטות. היום אני חושב שדווקא היופי הנקי והטבעי יותר מרגש, גם היום.
מי יודע מה תהיה הטכנולוגיה שביתקעלעברימבאר
לא זה מה שהטריד את מנוחתישלג דאשתקדאחרונה
צריך לקחת בחשבון ענייני טומאה וטהרההסטורי
או ספסלים פשוטים מעץ, בלי שום בית קיבול.הסטורי
אני חושב שצריך יהיה מתחם של טבולי יוםים התכלת
לפני שייכנסו יטבלו, אחר־כך יעריב שמשם ולמחרת בבוקר ייכנסו
כתבתי על זה ספר שלםrrinaa
בית חדש ישן - רינה אזולאי - נוריתה ביקורות והמלצות על ספרים
איך מגיעים לאזור ירושלים עם סוג של "פס אלקטרוני". (או עם רחפנים).
הנה ציטוט של קטע מתוך הספר: (לא גרסה אחרונה אולי, אבל נותן טעימה).
"פנחס חיפש את שער היציאה. שם, ליד השער, היה שלט גדול ועליו הכיתוב: לישראל, פנה ימינה.
שתי דרכים יש לך להגיע לירושלים, הסבירה לו רובוטית אדיבה. אחת קצרה שהיא ארוכה, והשנייה ארוכה שהיא קצרה.
את מתכוונת, דרך הפס או דרך הרחפן? שאל פנחס.
כן, בדיוק. אמרה הרובוטית.
אני אמור לחזור עם הרחפן, אמר פנחס, מחכים לי בירושלים.
הפס האלקטרוני מגיע אל מתחם שמואל הנביא, הסבירה הרובוטית, משם תוכל לקבל הדרכה איך להיטהר ולהגיע לירושלים.
פנחס הוציא את פנקסו והראה לה שהוא בקיא בהלכות טהרה. הרובוטית הנהנה בראשה ותוך חמש דקות הופיע במקום רחפן שייקח אותו אל ביתו.
תהליך הטהרה הוא מורכב, לכן מוגדר מסלול מיוחד המקל על העולים לישראל לבצע את התהליך כולו, תוך כדי נסיעה בצורה בטוחה, מרווחת, בלי פקקים. הנסיעה היא דרך פס מיוחד, שאליו נכנסים עם יחידות הדיור שלהם, בואכה מרכז הטהרה במתחם שמואל הנביא ומרכזי טהרה נוספים. שם, במרכז הטהרה, מקבלים העולים הדרכה מפורטת, ושם הם עוברים את תהליך ההיטהרות. אבל אנשי ירושלים עצמם, הבקיאים בהלכות הטהרה, יכולים לחזור ישירות לבתיהם ולהקפיד על כללי ההיטהרות שהם בקיאים בהם ומנוסים ביישומם לאורך השנים."
איך מערכת התחבורה תראה?נ א
האוטובוסים, הרכבות ועוד...
מה לגבי התחבורה מכל רחבי הארץ - הלוך וחזור? איך זה צריך להראות?
בהנחה שיהיו אוטובוסים ולאקעלעברימבאר
רכבותshindov
לדעתכם, יהיה צריך מערך הסעות כמו למירון בל"ג בעומרנ א
או אפילו יותר מזה?
איפה צריך שייבנו את החניונים? מסביב לירושלים?
צריך שאטלים (אוטובוסים הלוך-חזור) שייסעו לעיר העתיקה?
ניקים משועממים בגיזרת ההר והבית-ימח שם עראפת
אפשר להגיע/לקנות מעוד סיבותשלג דאשתקד
אמת ויציב, ברוך אומר ועושהימח שם עראפתאחרונה
האם הכהן שהניף את 2 הלחם סמוךקעלעברימבאר
האם הוא חייב מיתה בידי שמיים על עשיית עבודה ללא בגדים תקינים, כאשר אינינו יודעים בוודאות מהי תולעת השני שבאבנט?
אני רואה שהשרשור די ישןניב שטרן
אבל רק עכשיו ראיתי אותו...
בלי להכנס לדיון שהיה כאן לגבי ההכשר של העבודה, כרת הוא ודאי לא חייב כי הוא אומר מותר שזה שוגג.
גם קרבן הוא לא חייב כי הוא טועה בדבר מצווה.
ברוך דיין האמת- בוריס נפטר.ימח שם עראפת
דברים שכתב אסף פריד.ימח שם עראפת
וואו רק עכשיו רואה בכלל לא מכירה את האיששרופה על העם
עצוב ביותר
נשמע אדם צדיק
נתון מעניין-ימח שם עראפתאחרונה
שיר וקליפ לירושלים והר הביתElad Mukades
ימח שם עראפתאחרונה
לכבוד יום ירושלים- משהו שכתב דוד אריאלימח שם עראפת
מענייני דיומא
מעשה באדם אחד, שנשא אישה אחת שכל מיני יופי וחן היו בה. והיו אוהבים הרבה. והיו מחבבים זה את זה במיני חביבויות, ונשאו חן בעיני העולם שנים הרבה. לימים, החל אותו אדם להגיס ליבו באשתו, והיה נותן עיניו באחרות כפעם בפעם, והייתה מצטערת. פעם ראה אותה הגמון אחד, ורצה לקחתה. כיון ששמע בעלה, נאזר גבורה ויצא לקראתו בסיף. והיו מתגברים פעם זה ופעם זה, עד שגבר אותו הגמון, ושם אותו בבית האסורים. והיה בוכה הרבה על אשתו, שכבושה היא ומחוללת בבית אותו הגמון. כיון שיצא אותו אדם מבית הסוהר, הלך לבקש את אשת נעוריו, ולא מצאה, שהביאה ההגמון בחדריו, והיתה אסורה שם. ובא לבית ההגמון במחתרת, וראה שתלוי שם איקונין שלה. ולקח האיקונין, והלך לביתו, והיה מחבבו חיבוב גדול. ובכל יום, כיון שהיה נותן בו עיניו, היו עיניו יורדות דמעות, והיה מנשקו מנשיקות פיהו, והיה נאנח מי יתנני ואזכה לשוב אל אשת נעורי. ולא שהיה אותו איקונין יפה כל כך, וגם לא היה דומה כל כך, אלא שכיוון שהיה רואהו מיד היה נזכר בה וביופיה ובחינה. כיוון שעברו שנים הרבה, תש זכרונו, ולא היה זוכר כל כך זיו פניה. רק היה בכל עת נותן עיניו באותו איקונין ובוכה. ובכל עת שהיתה באה לו צרה, היה אומר, לו הייתה עמי ואני עמה לא היתה באה עלי פורענות זו. לימים, נודע לו לאותו הגמון שכך מעשהו, וגזר ליקח ממנו האיקונין, ובאו ולקחו ממנו האיקונין, והחזירו אותו למקום שהיה תלוי בו. והיה אותו אדם מצטער ובוכה, ובכל יום ויום היה מתהלך בחצר בית ההגמון, וכיון שהיו הדלתות נפתחות, היה זוכה להציץ באותו איקונין, וכל מחשבתו היתה איך ישוב אליו אותו איקונין. לימים, תשש כחו של אותו הגמון, ואזר אותו אדם חלציו, וקיבץ חיל גדול, ובא עליו וצר על חומותיו. ועשה לו הקב"ה נס גדול, וגבר עליו. כיון ששמעה אשת נעוריו שאין היא אסורה יותר, מיד יצאה משביה, ועמדה בחצר הבית, שיראנה בעלה בבואו. כיון שפרץ בעלה בחומה, עבר על פניה, רץ אל הבית, נטל האיקונין והלך לביתו.
ובכל שנה היה אומר הלל והודיה על הנס הגדול שנעשה לו, שעתה האיקונין של אשת נעוריו תלוי בביתו ולא בבית אחרים ח"ו. והיו מתקבלים ברחמים וברצון.
לגבי כלה עורבקעלעברימבאר
הכלל במקדש הוא שאין עניות במקום עשירות, ולכן אפילו הכוס שהטלה לקרבן שותה ממנה לפני שחיטתו עשויה מזהב. קל וחומר על פריט שנראה לעיין בגג ההיכל שחייב להיות עיצובי ויפה ומעורר תחושת עשירות, אלא אם כן הוא היה במקום בגג שאף אחד לא יכול לראות אותו. מעניין עם בציור במטבע של בר כוכהא יש על ההיכל כלה עורב
ואולי בשאר המקדשקעלעברימבאר
לא היה נחשב ביזוי שיהיו ציפורים על הגגות
@פתית שלגקעלעברימבאר
ראיתי אתמולפתית שלג
זכור לי שיש עוד טעם בכלה עורב כדי שלא יביאו בשר טמא למקום המקדש ואז זה שייך גם בגגות נמוכים
יש אומרים שהכלה עורב הוא כמו סכין חד ולא כמו קוצים
אמה זה לא הרבה ביחס לגובה המקדש ולא ממש שולטת בו העין, לפחות לא למי שנמצא בעזרה. לעומת כוס לטלה שהיא בשימוש יום יומי על הארץ.
אבל אין הכי נמי אם אפשר יכול להיות שיש בזה הידור, רק שהתורה חסה על ממונם של ישראל...
מי שצפה במקדש מהעיר העליונה לא ראהקעלעברימבאר
מן הסתם ראה אבל הבניין כל כך גדול ומרשיםפתית שלג
שהחצי מטר הזה בקושי ניכר
תנסה לבחון את זה על בניינים גבוהים
ואדרבה אם הדוקרנים יהיו מזהב הם ינצנצו
גם ברזל מנצנץ בשמשקעלעברימבאראחרונה
כלה עורבפתית שלג
האם גם בבית המקדש עצמו הכלה עורב היה פריט עיצובי כ"כ,
או שזה התחיל רק בציורים בימינו?
וחוץ מזה, בשאר המקדש לא סבלו מהעורבים והיונים?
שימו ♥️! אני פותח בזאת תחרות כתיבת סיפורים בנושאימח שם עראפת
מקדש, ומכיוון שאני בייניש עני, הפרסים יהיו בהתאם.
פרס ראשון - דגל מקדש גדול, מטר על 70 ס"מ בערך.
פרס שני - דגל מקדש קטן, 20 על 30 ס"מ בערך.
פרס שלישי - פאץ' בית המקדש עם המשפט "עם ישראל חי".
כללי התחרות כך הם:
•הסיפור חייב לעסוק במקדש, או בהר הבית.
•הסיפור חייב להיות בגודל שני עמודי A4 לפחות, בכתב אריאל 14. (אין בעיה לעשות בכתב קטן יותר)
מידע נוסף!
•את הסיפורים יש לשלוח לי בשיחה אישית עד י"ד תמוז בשעה 23:00.
•מי שיחליט איזה מבין הסיפורים הוא מקום ראשון הוא אני.
•אני לא יכול להשתתף בתחרות.
•בט"ו תמוז נכריז אי"ה על המנצחים.
אני מצפה מכל אחד מכם לנסות את מזלו בכתיבה, תכתבו על מה שבא לכם, רק שנושא המקדש יהיה נוכח.
זה יכול להיות על היחס של בני ישראל למשכן במדבר, ויכול להיות על כהן פסול שמשרת בלשכת העצים, ויכול להיות על יהודי בשילטון הטורקי המשתוקק למקום המקדש.
לבחירתכם.
על תאכזבו אותי, כי אני חמוד. בבקשה. תכתבו.🙏🙏🙏
איתכם ובשבילכם, יש"ע.
נ.ב. כל שאלה, דברו איתי. גם לגבי האם ביבי אוהב מוסקה או שהוא מעדיף גפילטע.
לא הבנתי מי בוחר את המקומות שני-שלישיפשוט אני..
בעיקרון אני, אם תרצה לעזור לא תוכל להשתתף בתחרותימח שם עראפת
חבל שרק עכשיו אתה אומרפשוט אני..
אחרי שכבר שלחתי לך סיפור 
נכון, אז אני אהיה שופט!ימח שם עראפת
אבל לא נורא בעזרת ה' עד יד' תמוז כבר תהיה תחרות אמיתית!
סומך עליך שעדיין אהיה מקום ראשון 🙂פשוט אני..
שימו לב!!!ימח שם עראפת
אבל כתבת עד י''ד בתמוזפשוט אני..
עכשיו כבר ט''ו
א' עכשיו אור לט"וימח שם עראפת
ג', לא ידעתי לפני חודש שיד' יצא בשבתימח שם עראפת
א' לא רלוונטיפשוט אני..
אם אני אגיד לך ''עכשיו יום שלישי'', אז אתה תגיד לי ''לא נכון, עכשיו צהרי יום שלישי''?
לא, כי ברור לך שצהרי יום שלישי זה חלק מיום שלישי.
כך גם ''אור ל'' זה חלק מהיום הזה, אלא אם כן אתה חוגג את ראש השנה רק בליל ב' בתשרי ואתה מדליק נרות שבת ומקדש בכל מוצ''ש...
בנוגע ל-ב',
להגיד ''הרוב טועים'' זה לא תירוץ.
בקיצור אני רוצה לנצח ולכן דואג שלא יהיו לי יותר מדי מתחרים 😝
חחחימח שם עראפת
שהטוב ינצחפשוט אני..
דרך אגב,
אתה יודע שאתה מריח נהדר היום?
וואלה? תודה, לתומי חשבתיימח שם עראפת
ויש לנו מנצחים!!!ימח שם עראפת
שלושת הזוכים המאושרים:
מקום ראשון:
@פשוט אני.. - זכה בדגל מקדש גדול
מקום שני:
@אחי אהוביה - זכתה בדגל מקדש לאוטו
מקום שלישי:
@הוד444 - זכה בפאץ' בית המקדש מוזהב על רקע שחור
לזוכים יישלחו הודעות בדבר הזכייה
כמה משתתפים היה?הוד444
ששש...!ימח שם עראפתאחרונה
איזה נוכלות זה,ימח שם עראפת
שלום אנשים! פצל"שים! ואלה שאין לנקוב בשמן!ימח שם עראפת
האם אתם משתדלים לעלות כל תקופה, או מתי שיש חשק עולים?
יש לכם דגל מקדש על האוטו? בחצר?
הכנסתי את הידיים בין האבנים של הכותלפתית שלג
והצצתי לתוך החור של שער הכותנה (=הייתי בתוך החומה)
מידי פעם.
נחשב?
מכיוון שזה לא שטח הר הבית המקודש,ימח שם עראפתאחרונה
תחרות מאמרים בנושא בית המקדש!דורש ציון
הננו מזמינים אתכם להשתתף בתחרות כתיבת מאמרים לנוער, בנושא בית המקדש. מטרת התחרות לעודד את הנוער לחקור בנושא זה ועל ידי כך לדרוש את המקדש, ולהגביר את המודעות לנושא חשוב זה. שופטי התחרות הם רבנים המומחים לנושא זה: הרב מנחם מקובר, הרב עזריה אריאל והרב אברהם בורשטין. התחרות זכתה לתמיכתם ועידודם של רבנים שונים. מקום ראשון בתחרות יזכה ב-1500 ש"ח, שני - 1000 ושלישי - 500. שאר מגישי המאמרים יזכו בשובר קטן.
לפרטים או הרשמה מוזמנים בשמחה לפנות למייל et.lehenena@gmail.com או לשלוח הודעה/להתקשר למספר המצורף בקישור, וכן ניתן לסרוק את הברקוד המצורף.


