עולה להר הבית מחר!!!!!!!!! מתרגש!!!!!!המקדש השלישי בדרך


אל תשכח צוואה...סיבה לשמוח
חס וחלילהההרגע שלם


חס וחלילהההרגע שלם


לא בגלל פיגועים...סיבה לשמוח
מסיבות מיסטיות יותר..
איזה יופי! *בננית*
נחמיה17

(כאילו כל הדינוזאורים פה כשאני הולך?)

 

 

(סליחה על זה

|חוזר למאורתי|)

למה הולך! הנך כאן לגמרי!*בננית*
גיחה קצרה ומיד חוזרים לסבלותינו
אז חזרת אלינו קצת?נחמיה17

הימים ההם...

 

|שהחיינו וירטואלי?|

כן כן פתאום עלו בי געגועים*בננית*
זה נהדר.נחמיה17

ברוכה השבה! (ברור לי שזה לא לגמרי שיבה להיות כמו אז).

חן חן*בננית*


שווההה.. תתפלל עלינוזמרת מיוחדת


בהצלחה שיח סוד
ייאאאא תהנהפוסעת


למה כולם מגיבים כאילו זה אטרקציה נחמדה שכיף לעבור?סיבה לשמוח


כח זה ההר!רוקדת בגשם
תכל'ס אני באמת לא מביןקמנו ונתעודד

בס"ד

 

זה לא אמור להיות אטרקציה נחמדה.

ודאי שבמצב הנוכחי זה לא אטרקציה.

ואני לא נכנס לשאלה ההלכתית.

 

אבל על הצד שמותר (או: למי שרבותיו מתירים) אין ספק שזה עניין מרגש וחיובי.

איזה כיףף ב"המתארחת בעולם


אני אהיה השפוי היחיד פה?נחמיה17

טוב.

קודם כל אני מוחה.

על הפגיעה ברבנות שנאכלת מכל  צד.

על הפגיעה בקדושת מקום בית חיינו.

ועל הפגיעה בחרדת הקודש הלאומית.

על הפגיעה בחרדת הקודש מגדולי הדורות רובם ככולם.

על היוצרות הזרם הסוחף המשמיד המכלה וההורס הזה שכל עליה מוסיפה לשלהבתו בערה על בערה.

 

ושנית.

אני כואב.

עליך.

על העם.

על חברי הפורום, שזה המצב שהגיעו.

 

(עד כאן מחשבותיי והרגשותיי שנראה היה לי להעלותן פה)

אתה לא היחיד, מסכימה עם דעותייךרגע שלם
עבר עריכה על ידי עובדת ה'!!! בתאריך י"ג בניסן תשע"ח 00:41


שתי מסכנים בפורום אחד כמה עצובאוהב אותך ה


מתיישב בנשמה

אתה עולה אותו זמן כמוני, נכון? (יענו מא' אב)

כעב''ה כן ירבואוהב אותך ה


אני אגיב לך אבל זה להרבה שהגיבו לינחמיה17

אין ערך או צורך להפגע ממשוגע שקורא לי "מסכן". אם תקשיב אולי אשיב אך אם כך תמשיך ייתכן

שלהתעלם ישתלם יותר. לוותר על המאמץ. לכן-  תשבות מללבות ותפסיק להסיק את האש.

אם תרצה ותצא מהגישה המבישה ותבקש!

(גבה רוח תמיד בטוח שצודק ולא בודק או דורש צד אחר.

פשוט בוחר לפי רגשי ורחשי ליבו הטיפש)

 

[דמגוגיה היא לא תשובה. היא צורה והתוכן זה מה שחשוב]

 

 

[אענה מאוחר יותר לגבי הטענות.]

 

אממ לא. זאת דעתי, אתה מוזמן לכבד אותה, כמו שאני מכבדתרגע שלם

את דעותייך

ממ את לא מכבדת את דעותי אם את מסכימה עם נחמיהאוהב אותך ה


מה קשור ?רגע שלם

הסכמתי עם נחמיה, בעניין של איסור העליה,

זה לא אומר שאני לא מכבדת את הדעה שלך,

אתה רוצה לעלות להר? - על הכיפאק,

אני לא מאמינה בזה.

ותכבד גם את זה

 

ממ למה שאני יכבד דעה שלדעתי מזיקה?אוהב אותך ה


אתה יודע מה רשום במסכת ברכות?רגע שלם
"כשם שפרצופיהם שונים כך דעותיהם שונות"

 

ככה זה עם ישראל, אנחנו עם דעות שונות, לא כולם אותו דבר, לא כולם על אותה אידאולוגיה.

יש לך 2 בחירות:

1- לצרוח בכל הכוח את הדעה שלך ולהכריח את כולם שיסכימו איתך,

2- לכבד את עם ישראל ואת הדעות שלו. שהן שונות ממך. אבל עדיין להשאר בדעה שלך.

 

לא חייב להסכים! אבל צריך לכבד!!!!!

 

לא מכריחה ולא אכריח אף אחד להסכים עם הדעות שלי,

זאת עבודת ה' שלי, בזה אני מאמינה.

 

ואני בטוחה שגם עבודת ה' שלך טהורה ומצוינת, לא פחות משלי,

כל אחד ודרכו.

 

לא צריך לזלזל באף אחד,

במיוחד שמדובר בדעות של גדולי הדור ותלמידי חכמים.

דברראשון אשרייך צודקת.אוהב אותך ה

אבל לא יודע מידי פעם ממש קשה לי עם השיטות האלה בהלכה. איך הגיוני שיש רבנים גדולים שכאלו צועקים על זה שצריך להתרחק מהמקום הזה ?

שמתי שאתה מסתכל עליהם אתה מרגיש שפשוט אין להם קשר למקום הזה?

שהם אומרים שאסור ללמוד חברותא עם מישהוא שעולה?

שאם הם היו אומרים מבחינה הלכתית אז בסדר אבל מבחינה אמונית חייבים להתרחק ??

 

אתה צודקרגע שלם

יש דעות שהן נורא קיצוניות, 

ולא צריך להקצין,

בעיקרון אני מאמינה שלא צריך לעלות ע"פ מה שחונכתי בבית

וכמובן ע"פ הרבנים שלי שאלו הראי"ה זצ"ל והרב צבי יהודה זצ"ל.

 

אני חושבת שרוב הרבנים אוסרים באמת מתוך מקום הלכתי של טומאת מת וכדומה,

לא שאין להם חשיבות למקום או שח"ו ספקות למי המקום שייך.

 

 

 

 

בעזרת ה' יתברך נתפלל לגאולה שלמה,

נטהר מעפר פרה אדומה 

ונעלה לביהמ"ק ברננה

מחילהמבשר שלום
אבל גם רבותי הם הרבנים קוק זצ"ל,ומגדולי תלמידיהם בעד לעלות להר.
הרב ישראל אריאל,הרב דוד חי הכהן ועוד.
ממש לא פשוט שהרב צבי יהודה זצ"ל אסר לעלות,ועוד יותר לא פשוט שהרב זצ"ל אסר לעלות.
אני אוסיף ואגיד שגם אם הרב זצ"ל היה אוסר,אבל ההלכה מתירה,לא בטוח שהייתי נמנע מלעלות.
העולים לא עולים כדי להמרות את פי הרבנים,אלה כדי להעיר בליבנו ובלב העם את חשיבות קדושת מקום מקדשנו.
ומי שלא מכבדים אם כבר,זה הצד שאוסר-מי שלמד את הרמבם רואה שאדם טמא מת וטבל מקרי שנכנס למקום עזרת נשים לא חייב כרת,אז עושים פה עיוות של ההלכה.
הייתי רוצה להאמין שזה מתמימות ולא משקר מכוון.
ממש סליחהרגע שלם

אבל אני די בורה בכל עניין של הלכות העליה להר הבית,

זה נושא מורכב בטרוף באמת...

 

ומסכימה עם העניין שקשה שהרבנים קוק אוסרים על העליה,

זה באמת הופך את זה ליותר מורכב,

אבל אני חושבת שאם אתה בוחר בדרך מסוימת, צריך לשמור קלה כבחמורה

ולכבד את דעת הגדולים....

 

שוב אינני מזלזלת ברבנים שכן מתירים,

יש בעיני חשיבות עצומה לעליה להר אבל פשוט לא בתקופה הנוכחית של עם ישראל,

אנחנו עדיין לא מספיק ראויים לבית מקדש וגאולה.

לא פחות ראויים מדור עזרא.מתיישב בנשמה


אם ה' יתברך היה חושב שאנחנו ראוייםרגע שלם

אולי כבר מזמן היה ביהמ"ק

 

אבל מי אני בכלל שאתערב בחשבונות של ה' יתברך...

 

גאולה זה תהליך ארוך... צריך רק אמונה וסבלנות

הוא צריך את ההשתדלות שלנואוהב אותך ה

ואם אנחנו כל הזמן מתרחקים מהמקום שאנחנו הכי צריכים לדרוש אותו אז זה בעיה

 

אם אנחנו גלותיים אז הוא משאיר אותנו גלותייםאוהב אותך ה


לכן אמרתירגע שלם

מי אנחנו שנתערב בחשבונות של ה'???

 

 

 

אני לא רוצה להעז בכלל לנסות לחשוב למה ה' עושה ככה ולמה ה' לא עושה ככה.

 

זאת המציאות כרגע, אין ביהמ"ק, 

בוודאי שחייבים לעשות התאמצות, ככה אנחנו מאמינים, יש הרבה תהליכים שמקרבים גאולה..

 

 

ואולי דווקא אלו תהליכים של אהבת חינם ואהבת ישראל?

מי אמר שזה רק דברים שקשורים לארץ

 

טוב אני באמת לא רוצה להכנס לזה,

לא רוצה לאמר דברים שאולי  לא צריכים להאמר....

הרב חרלפ אומראוהב אותך ה


אולי אנחנו כן ראוייםמבשר שלום
רק שבקרבנו חיים יהודיים גלותיים בשפע שמחכים שה' יוריד את הבית משמיים במקום להתאמץ ועל ידי מעשים טובים הבית יבנה
אני הולךמבשר שלום
בדרכם,רק שעוד לפני שיש מחויבות לרב,יש מחויבות להלכה.
בגמרא בסוף כתובות,קי עמ ב מובא שרב יהודה אסר לעלות לארץ,ורבי זירא תלמידו עלה,כך שיש לנו עך מי לסמןוך,במיוחד שהרבנים קוק זצ"ל לא אסרו,לפחות לא בפירוש.
דבר ראשון נכון,רגע שלם

הלכה זה מעל הכל!!

 

אולי אם הייתה הלכה מאוד מאוד ברורה אז היינו יודעים, האם כן לעלות או לא..

נניח בשר וחלב, יש הלכה ברורה מאוד, לא לאכול חלב לאחר בשר

אבל לא יודעת, בעניין הזה של הר הבית, לא ראיתי משהו ברור

זה שנוי במחלוקת מאוד,

נו כי זה דור מורכב מידי

ויש יותר מידי סוגים, יותר מידי דעות, תתי מגז...

 

 

 

באמת שמורכב להתעסק בזה, לפחות לי

אז לדעתי ההלכהמבשר שלום
כן מתירה,לכן אני עולה(עליתי פעם אחת,הפעמים האחרות התבטלו מסיבות אחרות).
הבנת? זו הבעיה שהכל בגדר "דעתי"רגע שלם

אין משהו מאוד ברור לכן יש המון מחלוקותחצי חיוך

וכל אחד הולך לפי רבותיו...מבשר שלום
ככה בנויה ההלכה,לדעת הרב הזה ככה,ולדעת הרב השני אחרת.
אני לא פוסק,ולכן גם אם אני חושב שצריך לעלות,לא עליתי עד שראיתי שהרב שלי מתיר ומחזק לעלות בטהרה
אין טעם חבר'ה..נער גבעות מצוי

 

@עובדת ה'!!!

@-אני בעצמי-

@אוהב אותך ה

 

 

 

הויכוחים האלו לא בונים כלום.. מומלץ לברר את הנושא. אבל בצורה אחרת, יותר רצינית, לקרוא ספרים, לשמוע שיעורים, לדבר עם רבנים (לא סתם אנשים).. 

 

יישר כוחכם.. 

שכויח, נכון מאוד...רגע שלם


די לסמוך על מיעוט..נער גבעות מצוי

רוב מוחץ של תלמידי הרצי"ה מעידים שהוא אסר על עלייה להר הבית, והרצי"ה ידוע בתור ממשיכו המובהק של הראי"ה, וגם מי שהכירו/הלכו בדרכו של הראי"ה רוב אמרו את דעתו - לא עולים,מופיע אגב פעמיים באיגרותיו והכרוז המפורסם (וגם עוד עדויות מפיו). גם הרב ישראל אריאל בעיקר דוחה את הרצי"ה כיוון שהוא לא פוסק הלכתי אלא השקפתי, ועליו חלקו כולם. והרב צפניה דרורי, הרב רבינוביץ, הרב ליאור (לא שידוע לי אם הרצי"ה היה רבו) והרב דרוקמן הם עדיין מיעוט לעומת רוב תלמידי הרצי"ה שדחוק ביותר לומר שלא ידעו את דעתו ושלא לסמוך על עדותם נראה בהחלט תמוה.

הי! ה' ירחם...נגרינסקי
*שני מסכנים...
אני די בטוח שלפחות אחד מהם הוא זכר. .
תכרת.נחמיה17

 

 

 

 

בכיף.

אני אשאר להיות מסכן...

הי... מה עשיתי שאתה ככה מקלל אותי?נגרינסקי
תיקנתי אותו על טעות לשון וזה מה שאני זוכה?
אתה אולי יחיד,שפוי אני לא בטוח.מבשר שלום
וכי מי כבודו שיאסור את אשר חלק מתירים מהרבנים.
איני פוסק,אבל לצאת ככה כנגד רבנים ונגד עולים.
הייתי שמח אם כבודו יראה מה הוא עושה יום יום כדי לבנות את בית המקדש.כמה חורבן הבית משפיע עליך.
אני פעם אחת עליתי,בעז"ה יהיו עוד,וראיתי שועלים משחקים שם כדורגל.אני יכול להגיד לך שלא מעט כשמדברים על בית המקדש,יש כאב פנימי אמיתי שלה' אין בית.
נחמד לצאת על העולים שפוגעים בקדושת המקום,בתור מי שכן עלה,וטבל לפני,ולמד את ההלכות הרבה יותר אכפת לי ממך,שהר הבית אסור,אז אתה לא דורש אותו(לא ספציפית אני ולא ספציפית אתה,ולא באופן מוחלט).
אני חש שאצל כל מי שלא עולה,הר הבית פשוט לא מעניין אותו.
אם ההר היה מעניין אותך,תעשה עצרת תפילה,תנסה למנוע משחקי כדורגל בבית קודשנו,אבל מי שרחמנא ליצלן עלה בקדושה וטהרה למקומות קכן מותרין לפי חלק מהדעות-הוא חילל את מקום קודשנו.
לא נדבק על זה שהרב הראשי נבחר לפי פוליטיקאים ולא לפי אנשי תורה.
אז למה עולי הר הבית לא מארגנים עצרות?נער גבעות מצויאחרונה

למה עולי הר הבית לא בוכים על עם ישראל?

למה הם לא מחזירים בתשובה את עם ישראל?

למה לא אכפת להם מעם ישראל, אלא רק מעצמם? מהחוויה שהם בונים את בית המקדש - לעצמם?

 

איך אפשר לעלות להר הבית עם מצלמה?!

איך אפשר לצלם, לדבר בפלא', לדבר דברי חולין בהר הבית? זה גרוע מבית כנסת?

הר הבית זה אתר טיולים?

 

מה עם כל החילונים שעולים בעקבות העולים (אילולא הם יש מצב גדול שהר הבית היה נסגר)?

איפה האחריות על כלל ישראל? אנחנו גלותיים? חושבים רק על עצמנו? הם יבנו בית מקדש, למי? ל2.5 מיליון יהודים? ל5 מיליון? אבל מה עם כל ה15 מיליון יהודים?! בית מקדש זה עניין ציבורי, למה הם לא עוברים בארץ לעורר את תל אביב לבית המקדש?

(הלוואי שהיה נשאר מהרבנות משהו להגן עליו)קמנו ונתעודד

בס"ד

 

(כשיהיה, נגן בחפץ לב)

ממ למה להגן עליו?אוהב אותך ה

הוא אוסר לעלות למקום הכי חשוב לעם היהודי

יש לו אין סוף בעיות בכשרות

ממ והוא גוף של השלטון...

אה נכון, הוא גוף של השלטוןקמנו ונתעודד

בס"ד

 

של הצאר המרושע, איך שכחתי.

מי בוחר את הרבנים הראשיים?מבשר שלום
התורה או הפוליטיקאים?
וזה בדיוק הדבר שעליו דיברתיקמנו ונתעודד

בס"ד

 

כשאמרתי שאם היה נשאר משהו היינו מגנים עליו.

 

אבל זו תקלה זמנית (שאגב, האשמים היחידים בה הם אותם 'דתיים' או 'חרדים' שלא ראו בה ערך גם כשבאמת עמדו בראשה גדולי הדורות).

 

בכל אופן ודאי שעצם הזיהוי של הרבנות עם הממסד הוא מעליותא ולא חס ושלום להפך.

ממ עם מוסד של כופרים?כן אין ספק שזה טוב מאודאוהב אותך ה

איך הרב אסף הגדיר את זה לקחת חילוניות ולהלביש עליה כיפה

הרבנות?מבשר שלום
הרב יצחק יוסף שליט"א והרב דוד לאו שליט"א יותר גדולים ממך,אנא דבר בכבוד לת"ח.

הריני מוחה בפגיעה בכבודתם
לא זילזלתי ברבנים חס ושלום. זילזלתיאוהב אותך ה

בזה שהוא אמר שזה טוב שזה של השלטונות הקיימים

ממ יש בחינה ...אוהב אותך ה


כשאתה מוחה על הפגיעה בקדושת בית חיינויבחוש חרצוליים

למה אתה מתכוון?

מסכים עם נחמיה בכל מילהעברי אנכי


טוב עכשיו זה עלה לשלש מסכנים בפורום אחד ,עצוב עצובאוהב אותך ה

ממ הרב מאזוז נראה לי מתיר לא?

או לפחות מחזק

 

לא. הוא נגד עליה להר.עברי אנכי

ראיתי סרטון שבו הם כתבו שהוא בעד.

הם לקחו תמונה מהאתר של הישיבה שבה שאלו את הרב מה דעתו.

והמסקנה הסופית שלו הייתה אסור לעלות.

 

בסרטון שראיתי (נער כזה שמדבר למה כן.. מביא גם שהרב מוצפי התיר והרב פינשטיין) אמר שהרב מאזוז וצילמו את השאלה מאתר הישיבה!! הוציאו מההקשר!!!

הרב פיינשטיין באמת מתיר...מתיישב בנשמה

פוסק ההלכה של הישיבה שלנו הוא חתן של החתן של הרב פיינשטיין ופוסק לפיו, והוא אומר שהרב פיינשטיין מתיר.

בסדר. הרב מאזוז אוסר.עברי אנכי


לבינתייםמבשר שלום
עוד רגע כולם עולם. מה יש ך'עברי אנכי


במהרה יבנה המקדשמבשר שלום
אבל גם אם לא-עוד יתירו לעלות
עוד רגע כולם עולם. מה יש ך'עברי אנכי


אמת ויציב..נער גבעות מצוי

אבל אם קראת את הספר "כלים ביד כלינו" אין טעם להאריך כאן בפורום על הצרה הצרורה בזה. צריך בשביל זה שיעורים רציניים, ולא הודעות קצרות. בשביל נושא חשוב במיוחד.

היי! מי נמצא?נחמיה17


נדיר.. לגמרי נער גבעות מצוי


אתה רוצה להקים פורום "מקדשי תיראו"?נער גבעות מצוי


אתה קראת את מקדשי תיראו של הרב טאו שליט"א?מבשר שלום
בבקשב ממך תביאי לי מהחוברת 2 טיעונים **הלכתיים** שאסור לעלות להר.
שהסבא בא בחלום ואמר שלא ידבר,שה לא טיעון הלכתי.
...נחמיה17

קרא  את חוברות מקדשי תראו ואת הספר בעניין העליה להר הבית של הרב עדס.

במחילה, גם לשיטת המתירים ההכרעה היא לא בהלכה.נער גבעות מצוי

מכיוון שאין חיוב הלכתי לעלות (לשכנו תדרשו ? מי אמר שזו הדרישה? בסוכה רואים שדרישה מתבטאת בזיכרון), אז ההסבר הטוב ביותר לעלייה היא ההשקפה.

(בקשר לדין כיבוש, לא ביררתי את הנושא וזו שאלה חזקה שרציתי לשאול כבר כמה פעמים רבנים, לא יצא לי. בינתיים אני מסתמך על טענה חזקה : גם בזמן הראי"ה, הרב חרל"פ, הרצי"ה, הרב ישראלי, הרב עובדיה וכו' היה דין כיבוש, כנראה שיש דברים הלכתיים שדוחים כיבוש, והראיה -  הרב עובדיה הוא פוסק הלכתי, כמעט לא מצאתי השקפה בספריו).

 

(כן, זו טענה חזקה! להסתמך על גדולים זו טענה ידועה וכתובה רבות בגמרא, ראשונים ואחרונים, ורק גדולים יכולים לברר ולחלוק. וכמו שבהלכות ברכות אני לא מברר את דעת המשנ"ב כך גם פה אני לא מנסה לחלוק)

 

חוץ מזה, גם לשיטת האוסרים, יש טיעונים הלכתיים (שאני לא מתמצא בהם, מטבעי לאהוב השקפות). אני חושב (לא בטוח) ש:

א. לא ברורים הגבולות, ולא סומכים על המודדים (מה גם שיש מחלוקת בין המודדים).

ב. גדר וסייג לשאר עם ישראל.

ג. איסור טומאת מקדש.

ד. מורא מקדש (עיין משפט כהן צ"ו, שע"י הריחוק יש יותר מצוות מורא מאשר כניסה שלא בטהרה ושלא כהלכה.

ה. אילני רברבי, גדולי הדורות האחרונים.

 

נ"ב. הרב טאו, ידוע שמחבר חיבורים השקפתיים (בספריו הרבים) בכל נושא הלכתי, אז אין פלא (כמו שתשאל למה בחוברת "כל מקדש שביעי" אין טיעון הלכתי לנושא כלשהו).

פףףףחוני המעגל פינות
אנשים שרוצים לעשות טוב מסוגלים להזיק יותר מכולם
אבוי מה היה לנותכלית הכוסף

שלא תצא תקלה תחת ידך ותחטוף איזה כרת ח"ו

זה אסור.בוז
לעלות להר. אבל מניחה שזה לא משנה כל כך לחלק מהאנשים.בוז
בבקשה בנושא שנוי במחלוקתמבשר שלום
תגידי לדעתי או לדעת רבותיי.
בכלל לא בטוח שאסור לעלות
דעתי? ממתי דעתי משנה? זו דעת ההלכה.בוז
אבל צודק.
זה נושא שנוי במחלוקת ולומר זה אסור לא ימנע מאנשים לעלות
אם כבר דעת ההלכהסביון
טמא מת מותר בהר הבית, לכל הדעות. משנה, גמרא, ראשונים, אחרונים, מי שתרצי.
את יכולה להגיד שאנחנו לא יודעים איפה מקום המקדש וראוי לאסור את כל ההר, את יכולה להגיד שאנחנו עוד לא ראויים להר הבית מבחינה אמונית, על אלה יש מחלוקות. אבל את לא יכולה להגיד ככה בפשטות שזו ההלכה, כי בהלכה (ואני חוזר - אין על זה מחלוקת) כתוב במפורש הפוך.
בוז
אין בעיה.
בעז״ה באמת שנעלה עוד היום להר, כולנו.
אמן!סביון
|מגלגל עיניים|נחמיה17


גלגל כרצונךסביון
אם הצגתי לא נכון את נקודת המחלוקת, מוזמן לתקן אותי
זה כמו שאדם אוכל מולך גמל בתום לבבו (לצורך העניין)נחמיה17

ואתה מסביר למישהו שצועק עליו שהגמל דוקא כן מעלה גירה והבעיה היא בכלל השסע...

סביון
ההבדל הוא ששם זה איסור מוחלט, וכאן זה איסור מחמת הספק. לך יש ספק? תגיד "יש לי ספק". אתה יכול אפילו להגיד שלא יכול להיות שלמישהו בעולם זה ודאי. ואתה יכול להביא חששות הלכתיים וסיבות אמוניות למכביר. אבל גם אם בשורה התחתונה אני אסכים איתך שאסור לעלות (גילוי נאות: אני לא), זה לא איסור עצמי אלא איסור במקרה (נחה עלי רוח מהר"לית).
ברור שמשנה להםברגוע

מי שעולה מסתמך על הרבנים שלו (רבנים גדולים שביררו את הנושא היטב) שמתירים לעלות.

לא סתם עולים כי בא להם.

אני יודעת.בוז
הגבתי סתם כדי שלא יהיה שרשור בלי שום הודעה שאומרת שזה אסור
כבר היו כמה תגובות כאלה..ברגוע


ואני עוד לא מצאתי תגובה שאומרת שמותרפסידונית


אופס. סליחה.פסידונית


פורום ישל"צהאר"י פוטר

אתם אולי מכירים את המנהלים של פורום ישל"צ? אני רוצה להכנס אליו והוא נעול

מי כאן וכמה אתם ותיקים?זיויק
כאן מאז אלף תשעמאות ו-2013שיח סוד
אשכרה.
פשייזיויקאחרונה
בדיקהטיפות של אור
עבר עריכה על ידי טיפות של אור בתאריך י"ח בחשוון תשפ"ו 19:50

הלכות ריבית – שיעור 2 - ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים

 

דוגמאות בשיעור: 
האם מותר ללוות בקבוק יין מהשכנים? 
האם צריך לדייק כשמחזירים חצי כוס סוכר? 
מתי מותר להחזיר טיטול יוקרתי במקום הטיטול שלויתי? 
ועוד...

נושאים בשיעור: 
איסור הלוואת מוצרים מחשש ריבית בשינוי מחיר | היתר הלוואה כש'עושהו דמים' וגדריו | היתר הלוואה כשיש ללווה ממין ההלוואה וגדריו | היתר הלוואה בדבר מועט וגדריו | היתר הלוואה במוצרים בעלי מחיר ידוע קבוע | כללים בהחזר מוצרים לאחר הלוואה.

 

לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:

ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים

 

לצפיה ביוטיוב:

לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב

 

הלכות ריבית שיעור 3 – ריבית ברכישה בתשלום דחוי

נושאים בשיעור: 
ההבדל בין אשראי בשכירות לאשראי במכירה | איסור רכישה באשראי במחיר גבוה | ריבית קיימת גם כשהמוכר לא נזקק לתוספת | תנאים להיתר רכישה באשראי כשהריבית לא ניכרת | מכירה באשראי בהצמדה למדד לדולר או למחיר המוצר | הגדרת של 'מחיר קבוע' | מכירה באשראי במציאות של הנחות למזומן | הצעת מחיר למזומן לאחר גמר המכירה | עסקים שדרכם במכירה באשראי | קיום מכירה באשראי שנעשתה באופן האסור

 

לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:

ריבית ברכישה בתשלום דחוי

 

לצפיה ביוטיוב:

לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב

 

בנוסף למעוניינים יש שיעורים ב הלכות שבת

וכן ב הלכות ברכות 

בהצלחה בלימוד

 

~~ ( זה יותר יפה מהנקודות שאנשים שמים כאן)מחכה לחורף
למישהו יש קישור לדרייב לסרט למלא את החלל?


חורף בריא לכולם

היי, יש למישהו את כל סרטי משחקי הרעב בדרייב?אקרומנטלי
כבר לא כל כך פעילrakonto
הא?
בואנה מה נהיה פה כל היום מבקשים סרטיםשִׁירָה

 לכו לחפש במקומות אחרים או שאל תחפשו בכלל

מההוולטרוןאחרונה
קפוץ לי

אולי יעניין אותך